Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 09:24:56 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 104 105 106 107 108 109 110 [111] 112 113 114 115 116 117 118 ... 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4652707 alkalommal)
0 Felhasználó és 102 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5500 Dátum: 2013.10.30 szerda, 12:29:43 »

Szóval akkor összefoglalva, valsz mocskosak az injektorok meg azt az alszelepet is jó lenne ellenőrizni. Az garantálható, hogy a szarul beállított gáz az adaptív dolgokat elvitte (elvégre elég sok gázt kapott ahhoz, hogy megegye a szelepülékeket..). De mivel az autó nagyon durván szét volt döntve, az kb garantálható hogy le volt húzva az akksi saru több mint 15 percre, de azt megtenni nem nagy kaland amúgysem.
Akkor vegyek egy flakon injektor tisztítót és járjam ki benzinnel? Most kb félig van a tank, várjak még és utána öntsem hozzá, vagy zutty aztán járjam ki a fél tankot? (már előre sikít a pénztárcám.... sokat eszik a "kicsike")
Az injektor tisztító gondolom az alszelepet nem fogja kipucolni, szóval azt feltételezem ki kéne venni és kipucolni.

Amúgy 10 liter körüli fogyasztás (fedélzeti computer szerint) városban mennyire számít magasnak? Valójában jóval több gázt megevett, de az még a szarul beállított rendszerrel volt, azóta nem fogyott még ki, hogy valós értékkel tudjak számolni.

Kicsit azért tegyük helyre a dolgokat.
Hidegindításnál nem használja az adaptív memóriát, mint ahogy a lambda szonda jelét sem. Ilyenkor nincs is szabályozás még.

Valahogy egy tisztítást kell próbálni az injektoroknál, erre a legegyszerűbb a + etanol, de nem szabad túlzásba vinni. Ahogy ezt korábban írtam.....azóta csak beljebb kerültél az erdőbe az itt olvasottak alapján.......
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
sendrew
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2332



E-mail
« Új hozzászólás #5501 Dátum: 2013.10.30 szerda, 13:28:13 »

Le kell venni hozzá a tankot. Nem vész, de azért kell vele kicsit szenvedni.

Szia!

Tuti? Alkatrészes kollegám beszélt egy beszállítóval. Ő nézett robbantott ábrát, szerinte a tetején van a tanknak szivattyú.
Nem mindegy, mert ha nem kell levenni a tankot, akkor kitudnánk cserélni a parkolóban... ellenkező esetben szerelőhöz kellene vinni...
Naplózva

2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6    101LE

EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE  LPG
2007. Ford Fiesta 1.25    75LE

Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5502 Dátum: 2013.10.30 szerda, 13:32:03 »

Városban a 10 szerintem nem vészes.

Egyébként ezen a motoron pont jól hozzá lehet férni az injektorokhoz, nem nagy munka kivenni, szóval egy erre felszerelt szervizben gyorsan meg tudják nézni, hogy az injektorok szállítása megegyezi-e.

Tisztításhoz vagy egy olyan kerozinos injektortisztítót áttolsz a rendszeren, vagy van olyan tisztító szett, amit a rail-re rácsatlakoztatva közvetlenül egy tisztító cuccról lehet járatni a motort, vagy lehet ultrahangosan egy oldószeres löttyben tisztítani az injektorokat.

Pont ezt csinálja Ed China az általam linkelt videoban a Jaguar XK8-ason.  nyes
Naplózva
Exhodus
Vendég
« Új hozzászólás #5503 Dátum: 2013.10.30 szerda, 13:43:34 »

Pont ezt csinálja Ed China az általam linkelt videoban a Jaguar XK8-ason.  nyes

GSR válaszára alapozva, akkor elég lenne pucolni a rendszert, igen amit csinálnak a videóban, az meggyőző, csak még nem találtam olyan helyet ahol ezt elvégeznék. Vagy van önálló flakonos megoldás is?
Mert egy ilyen külön tisztítás valszeg olcsóbbra jönne ki, mint kijárni egy fél tank benzint Cheesy Kb 2-3 hónaponta szoktam csak benzint tankolni, mert azért a duplája mint ha gázzal közlekedek.
Nomeg egy ilyen tisztítás gondolom azonnali eredménnyel jár.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5504 Dátum: 2013.10.30 szerda, 13:49:12 »

GSR válaszára alapozva, akkor elég lenne pucolni a rendszert, igen amit csinálnak a videóban, az meggyőző, csak még nem találtam olyan helyet ahol ezt elvégeznék. Vagy van önálló flakonos megoldás is?
Mert egy ilyen külön tisztítás valszeg olcsóbbra jönne ki, mint kijárni egy fél tank benzint Cheesy Kb 2-3 hónaponta szoktam csak benzint tankolni, mert azért a duplája mint ha gázzal közlekedek.
Nomeg egy ilyen tisztítás gondolom azonnali eredménnyel jár.

Valami nagy hiba van ott nálad vagy túlzó az elmondásod.
Egy korszerű szekvenciális gázrendszer max. 10-15 %-al fogyaszt több gázt, mint benzint!
(9 literes benzinfogyasztásnál max. 10-10.5 liter gázt szabadna fogyasztania)
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Exhodus
Vendég
« Új hozzászólás #5505 Dátum: 2013.10.30 szerda, 14:02:12 »

Valami nagy hiba van ott nálad vagy túlzó az elmondásod.
Egy korszerű szekvenciális gázrendszer max. 10-15 %-al fogyaszt több gázt, mint benzint!
(9 literes benzinfogyasztásnál max. 10-10.5 liter gázt szabadna fogyasztania)


Én is eléggé meg voltam döbbenve rajta, hogy a fedélzeti computer szerint 9.5-6 szokott lenni az átlag, a tankolások alapján meg átlag 11,5-12 liter gáz fogyott, de mint azóta kiderült nagyon el volt hanyagolva a gázrendszer, nagyon szarul volt beállítva, állítólag az ette meg a szelepeket meg az ülékeket is, hogy túl sok gáz jutott az égéstérbe. Eredmény képpen nem zártak a szelepek, meg még falsot is szívott a motor valahol. Azóta már volt a kocsi gázosnál, meg rendbe lett hozva a hengerfej, szóval remélem, hogy ez a jelenség meg fog szűnni, csak még nem tudom, mert azóta még csak egyszer tankoltam, így nem tudom az új átlagot.

Más kérdés, az injektorok kiszerelése és megpucolása számomra elég húzós procedúrának hangzik (bár semmit nem értek hozzá), írtátok, hogy ezen a motoron, pont könnyen hozzáférhetőek. A kiszerelésük járhat mellékhatásokkal? Mit tudom én, újra kell hangoltatni valamit, vagy elszaródhat tőle valami?
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #5506 Dátum: 2013.10.30 szerda, 14:10:47 »

(elvégre elég sok gázt kapott ahhoz, hogy megegye a szelepülékeket..)

Ne ragadj le az alapjárati szelepnél. Lökj bele injektortisztítót, vagy tankolj egy kis etanolt úgy ahogy GSR fórumtárs javasolta, és járj el 150-200 km-t tisztán benzin üzemben. Utána számolj be mi változott.

ui: egyébként a szelepüléket nem a túl sok, hanem a túl kevés gáz eszi meg (szegény keverékes üzemnek hívják : elnyúló égés--> kipuff szelepeken nagyobb hőterhelés).  Legalábbis ezt szokták okolni az ilyen jellegű hibákért.  
ui2: ja és ha gázzal jársz ne bámult a fed comp átlagfogyasztását. Az gázüzemben fiktív adat.
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.30 szerda, 14:47:26 írta FokaDriver » Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5507 Dátum: 2013.10.30 szerda, 14:43:02 »

Pont ezt csinálja Ed China az általam linkelt videoban a Jaguar XK8-ason.  nyes

De kína bácsi valami koromtalanításról papol közben, az meg ide nem kell.



Más kérdés, az injektorok kiszerelése és megpucolása számomra elég húzós procedúrának hangzik (bár semmit nem értek hozzá), írtátok, hogy ezen a motoron, pont könnyen hozzáférhetőek. A kiszerelésük járhat mellékhatásokkal? Mit tudom én, újra kell hangoltatni valamit, vagy elszaródhat tőle valami?

Nem kell kalibrálni, beállítani, ilyesmi. Adaptív memória törlése sem kötelező, mert utánamegy az üzemanyagkorrekció a szelepek szállítási mennyiségének, de nem árt.

Amit el tudnak rontani, hogy nem tesznek új tömítéseket az injektorokra, és ha a régi sérült, akkor falsot szívhat, szivároghat az üzemanyag.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5508 Dátum: 2013.10.30 szerda, 15:14:01 »

De kína bácsi valami koromtalanításról papol közben, az meg ide nem kell.

Nem kell kalibrálni, beállítani, ilyesmi. Adaptív memória törlése sem kötelező, mert utánamegy az üzemanyagkorrekció a szelepek szállítási mennyiségének, de nem árt.

Amit el tudnak rontani, hogy nem tesznek új tömítéseket az injektorokra, és ha a régi sérült, akkor falsot szívhat, szivároghat az üzemanyag.

Tegnap volt ez a része a discovery-n. Ez a módszer a szénizéktől tisztította meg az üzemanyag rendszert elég látványos eredménnyel.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5509 Dátum: 2013.10.30 szerda, 16:04:35 »

Tegnap volt ez a része a discovery-n. Ez a módszer a szénizéktől tisztította meg az üzemanyag rendszert elég látványos eredménnyel.

Üzemanyagrendszert csak simán tisztította, a szénizéktől, ami a "carbon deposits" az égésteret meg valamilyen általam át nem látott módon a katalizátort meg a lambdákat tisztította.

Az eredmény látványossága szerintem elég kérdéses, egy órán át emelt alapjáraton pörgetett motor nyilván jobb értékeket fog mutatni (mondjuk a 0,55-ös CO is durván sok).

Szerk: És tévedés ne essék, ez az egész egy marha nagy reklám volt.
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.30 szerda, 16:07:03 írta tpmportal » Naplózva
Exhodus
Vendég
« Új hozzászólás #5510 Dátum: 2013.10.30 szerda, 18:54:47 »

De kína bácsi valami koromtalanításról papol közben, az meg ide nem kell.

Nem kell kalibrálni, beállítani, ilyesmi. Adaptív memória törlése sem kötelező, mert utánamegy az üzemanyagkorrekció a szelepek szállítási mennyiségének, de nem árt.

Amit el tudnak rontani, hogy nem tesznek új tömítéseket az injektorokra, és ha a régi sérült, akkor falsot szívhat, szivároghat az üzemanyag.

Akkor ezek szerint, ha már úgyis könnyen hozzáférhetőek az injektorok a 2 literes motoron, akkor a legcélravezetőbb az lenne ha kiszerelnénk az injektorokat és megpucolnánk őket igaz? Valahogy több bizodalmam van a módszerben, mint valami lötyiben amit a benzinhez öntök Cheesy
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5511 Dátum: 2013.10.30 szerda, 19:48:01 »

Akkor ezek szerint, ha már úgyis könnyen hozzáférhetőek az injektorok a 2 literes motoron, akkor a legcélravezetőbb az lenne ha kiszerelnénk az injektorokat és megpucolnánk őket igaz? Valahogy több bizodalmam van a módszerben, mint valami lötyiben amit a benzinhez öntök Cheesy

Meg mielőtt bármit csinálnak vele, meg lehet nézni, hogy egyáltalán van-e bajuk, és ha nem megfelelő a szállítása néhánynak, akkor tisztítás után is lehet ellenőrizni, hogy használt-e.
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #5512 Dátum: 2013.10.30 szerda, 19:55:21 »

Szia!

Tuti? Alkatrészes kollegám beszélt egy beszállítóval. Ő nézett robbantott ábrát, szerinte a tetején van a tanknak szivattyú.
Nem mindegy, mert ha nem kell levenni a tankot, akkor kitudnánk cserélni a parkolóban... ellenkező esetben szerelőhöz kellene vinni...


Szia,

én cseréltem, tuti.

A tetején csak egy szerelőnyílás van, ott tudod oldani a csatlakozót, de azon keresztül nem tudod kivenni a szivattyút.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Csabi77
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1146



E-mail
« Új hozzászólás #5513 Dátum: 2013.10.30 szerda, 20:36:56 »

Szia!

Tuti? Alkatrészes kollegám beszélt egy beszállítóval. Ő nézett robbantott ábrát, szerinte a tetején van a tanknak szivattyú.
Nem mindegy, mert ha nem kell levenni a tankot, akkor kitudnánk cserélni a parkolóban... ellenkező esetben szerelőhöz kellene vinni...



A tankot mindenképpen le kell szedni és a benzinszürőt is.Aztán felülről kiemeled a hengert amiben van a szivattyú meg a benzinszintjeladó.Az ülés alatti nyiláson
nézheted hogy szedi ki a szerelő a cuccot. :vigyor3:Parkolóban is ki lehet cserélni ha tudod mit csinálsz.Vettél már másik szivattyút?
Naplózva

2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
Exhodus
Vendég
« Új hozzászólás #5514 Dátum: 2013.10.30 szerda, 20:50:05 »

Meg mielőtt bármit csinálnak vele, meg lehet nézni, hogy egyáltalán van-e bajuk, és ha nem megfelelő a szállítása néhánynak, akkor tisztítás után is lehet ellenőrizni, hogy használt-e.

Beszéltem az autószerelővel, azt mondja az első dolga volt amikor szétkapta a motort, hogy kipucolta az injektorokat, szóval ez bukta. Hibakód nincs, de holnap megnézem a valós idejű adatokat, mint lamba érték meg hőmérsékletek, hátha ad valami támpontot.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5515 Dátum: 2013.10.31 csütörtök, 07:57:12 »

Beszéltem az autószerelővel, azt mondja az első dolga volt amikor szétkapta a motort, hogy kipucolta az injektorokat, szóval ez bukta. Hibakód nincs, de holnap megnézem a valós idejű adatokat, mint lamba érték meg hőmérsékletek, hátha ad valami támpontot.

Hogyan pucolta ki?
Kiszerelve csak ultrahanggal lehet......... DE....mérni kell rajta szállítást tisztítás előtt és után is, mert simán előfordul, hogy rosszabb lesz!

Ha nem így csinálta, akkor nem csinált semmit érdemben.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #5516 Dátum: 2013.10.31 csütörtök, 09:20:50 »

Beszéltem az autószerelővel, azt mondja az első dolga volt amikor szétkapta a motort, hogy kipucolta az injektorokat, szóval ez bukta. Hibakód nincs, de holnap megnézem a valós idejű adatokat, mint lamba érték meg hőmérsékletek, hátha ad valami támpontot.

Azt írtad hogy csak hidegen krahácsol az autó, és bemelegedés után rendben van. Akkor fölösleges lambdát nézni, mert bemelegítési üzemben nem néz lambda értéket. Alapjárati szelep cserélve újra, injektor tegyük fel rendben, lecsökkent a lehetőségek száma. Én még mindig azt mondom hogy fuss már le 150 km-t csak benzinnel,aztán térjünk vissza a kérdésre. Amíg benzines üzemben nem tökéletes az autód felejtsd el a gázt.
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.31 csütörtök, 09:33:34 írta FokaDriver » Naplózva
Exhodus
Vendég
« Új hozzászólás #5517 Dátum: 2013.10.31 csütörtök, 12:26:27 »

Hogyan pucolta ki?
Kiszerelve csak ultrahanggal lehet......... DE....mérni kell rajta szállítást tisztítás előtt és után is, mert simán előfordul, hogy rosszabb lesz!

Ha nem így csinálta, akkor nem csinált semmit érdemben.

Megkérdeztem, ultrahanggal lett pucolva, gyakrolatilag el lett vive hozzáértő szakemberhez, szóval feltételezem szállítást is mért rajta, de nem tudok biztosat
Naplózva
sendrew
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2332



E-mail
« Új hozzászólás #5518 Dátum: 2013.10.31 csütörtök, 12:32:34 »


A tankot mindenképpen le kell szedni és a benzinszürőt is.Aztán felülről kiemeled a hengert amiben van a szivattyú meg a benzinszintjeladó.Az ülés alatti nyiláson
nézheted hogy szedi ki a szerelő a cuccot. :vigyor3:Parkolóban is ki lehet cserélni ha tudod mit csinálsz.Vettél már másik szivattyút?

Szia!

Miért kell levenni a tankot és a szűrőt? Kiveszem a hátsó ülést, kiemelem a szivattyút, beteszem az újat és kész nem?
Naplózva

2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6    101LE

EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE  LPG
2007. Ford Fiesta 1.25    75LE

Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5519 Dátum: 2013.10.31 csütörtök, 12:35:28 »

Szia!

Miért kell levenni a tankot és a szűrőt? Kiveszem a hátsó ülést, kiemelem a szivattyút, beteszem az újat és kész nem?
az autón a nyílás kissebb,mint a tankon a szerelőnyílás.....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5520 Dátum: 2013.10.31 csütörtök, 12:42:46 »

az autón a nyílás kissebb,mint a tankon a szerelőnyílás.....

Milyen remek megoldás  levele
Nem tudtak volna nagyobb lyukat tenni oda...
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5521 Dátum: 2013.10.31 csütörtök, 14:27:57 »

Milyen remek megoldás  levele
Nem tudtak volna nagyobb lyukat tenni oda...

Biztos tudtak volna, csak

1. Abban nincs semmi kihívás
2. akkor kisebb az esélye, hogy szervizbe viszed.

Szerinted sok autóban miért kell jóformán űrtechnika ahhoz, hogy kicserélj egy nyavajás izzót pl az irányjelzőben?
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #5522 Dátum: 2013.10.31 csütörtök, 18:00:09 »

Biztos tudtak volna, csak

1. Abban nincs semmi kihívás
2. akkor kisebb az esélye, hogy szervizbe viszed.

Szerinted sok autóban miért kell jóformán űrtechnika ahhoz, hogy kicserélj egy nyavajás izzót pl az irányjelzőben?
Ja, csak a nyomorultak az MKI és MKII - nél tudták jól is csinálni! Ott ülés felhajt és kivetted felfelé, majd be a másikat és kész.
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #5523 Dátum: 2013.11.01 péntek, 09:43:41 »

Milyen remek megoldás  levele
Nem tudtak volna nagyobb lyukat tenni oda...
Arra van a flex... hehe hehe
Naplózva
sendrew
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2332



E-mail
« Új hozzászólás #5524 Dátum: 2013.11.01 péntek, 14:51:18 »

Arra van a flex... hehe hehe

Marha mérges vagyok miatta... vihetem szervízbe megint, lehet rá költeni...
Naplózva

2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6    101LE

EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE  LPG
2007. Ford Fiesta 1.25    75LE

Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #5525 Dátum: 2013.11.01 péntek, 15:12:31 »

Na gyerekek, ma elpattant bennem valami. Eddig áhitattal szerettem az autómat, de ma megváltozott a véleményem és csak egy vasdarabnak tartom. Egy-két ezer kilométerrel ezelőtt cseréltem ki a gyertya-kábel-trafó hármast. Akkor megoldódtak a problémák. Ma viszont kicsit hosszabb útra mentünk, előzés, padlógáz és ismét rángatás.  falbav Az ideg megbax. Gyertya eredeti benne, kábel Brecav (kereskedő szerint jó márka), trafó Valeo. Úgy vettem észre, hogy padlógáznál kezd el rángatni, ha finomabban adagolom neki a benzint akkor jóval ritkábban teszi. Első körben szerintem visszacserélem a kábeleket a régi gyárira, mert bizonytalan vagyok a kábeleket illetően. Ha nem járok sikerrel akkor én már nem költök rá többet, hanem könnyes búcsú...
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5526 Dátum: 2013.11.01 péntek, 15:24:06 »

Na gyerekek, ma elpattant bennem valami. Eddig áhitattal szerettem az autómat, de ma megváltozott a véleményem és csak egy vasdarabnak tartom. Egy-két ezer kilométerrel ezelőtt cseréltem ki a gyertya-kábel-trafó hármast. Akkor megoldódtak a problémák. Ma viszont kicsit hosszabb útra mentünk, előzés, padlógáz és ismét rángatás.  falbav Az ideg megbax. Gyertya eredeti benne, kábel Brecav (kereskedő szerint jó márka), trafó Valeo. Úgy vettem észre, hogy padlógáznál kezd el rángatni, ha finomabban adagolom neki a benzint akkor jóval ritkábban teszi. Első körben szerintem visszacserélem a kábeleket a régi gyárira, mert bizonytalan vagyok a kábeleket illetően. Ha nem járok sikerrel akkor én már nem költök rá többet, hanem könnyes búcsú...

Nem csak a kábel-trafó-gyertya hármas okozhat ilyet. A map szenzor és a pillangószelep potija is okozhat ilyet.
Menet közben kéne nézni, diaggal, hogy melyik szenzor mit lát. Lambda szonda is szóba kerülhet.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #5527 Dátum: 2013.11.01 péntek, 15:43:38 »

Nem csak a kábel-trafó-gyertya hármas okozhat ilyet. A map szenzor és a pillangószelep potija is okozhat ilyet.
Menet közben kéne nézni, diaggal, hogy melyik szenzor mit lát. Lambda szonda is szóba kerülhet.
De akkor lenne malacfarok a műszerfalon, nem?

Diagom meg nincs. A gyújtásrendszer kicserélésével megszűnt a rángatás, de most megint. Kikészít ez a vas.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5528 Dátum: 2013.11.01 péntek, 15:45:48 »

De akkor lenne malacfarok a műszerfalon, nem?

Diagom meg nincs. A gyújtásrendszer kicserélésével megszűnt a rángatás, de most megint. Kikészít ez a vas.

Benzinesnél nincs malacfarok.
Nem inden esetben generálódik hibaüzenet, ami lámpát is kapcsol.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #5529 Dátum: 2013.11.01 péntek, 15:47:30 »

Benzinesnél nincs malacfarok.
Nem inden esetben generálódik hibaüzenet, ami lámpát is kapcsol.
Akkó nem malacfarok, hanem sárga tengeralattjáró!
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5530 Dátum: 2013.11.01 péntek, 16:21:20 »

Akkó nem malacfarok, hanem sárga tengeralattjáró!

Amíg "hihető" a jel, addig nem fog szólni. De inkább az u.gy. gyújtásalkatrész lesz a hulladék.

Padlógázas gyorsításnál, ha jól, tudom nincs lambdaszabályzás.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5531 Dátum: 2013.11.01 péntek, 20:04:55 »

Padlógázas gyorsításnál, ha jól, tudom nincs lambdaszabályzás.

Én meg úgy emlékszem, hogy ott is van. Egr, az nincs padlógáznál.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kerdig
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 219


+36/30-5594080


E-mail
« Új hozzászólás #5532 Dátum: 2013.11.01 péntek, 21:33:43 »

Na gyerekek, ma elpattant bennem valami. Eddig áhitattal szerettem az autómat, de ma megváltozott a véleményem és csak egy vasdarabnak tartom. Egy-két ezer kilométerrel ezelőtt cseréltem ki a gyertya-kábel-trafó hármast. Akkor megoldódtak a problémák. Ma viszont kicsit hosszabb útra mentünk, előzés, padlógáz és ismét rángatás.  falbav Az ideg megbax. Gyertya eredeti benne, kábel Brecav (kereskedő szerint jó márka), trafó Valeo. Úgy vettem észre, hogy padlógáznál kezd el rángatni, ha finomabban adagolom neki a benzint akkor jóval ritkábban teszi. Első körben szerintem visszacserélem a kábeleket a régi gyárira, mert bizonytalan vagyok a kábeleket illetően. Ha nem járok sikerrel akkor én már nem költök rá többet, hanem könnyes búcsú...
Kb egy időben cseréltük mindketten és a párom szerint a miénk is ismét rángat mostanában, csak eddig nem akart ezzel idegesíteni.
Bár én annó a kábeleket nem cseréltem, hanem a trafócsere után meggyógyult.
Várom, hogy mi derül ki nálad.  szomoru1
Naplózva

2012 2.0 TDCi 163LE PS kombi szintén színváltós szürke-barna-lila fénytől függően:)
Ex:2001-es 1,8l 125 Le B5Y Trend +, Aquamarine zöld időnként kék
fehrudi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 35


E-mail
« Új hozzászólás #5533 Dátum: 2013.11.03 vasárnap, 18:18:48 »

Sziasztok.

Van valakinek tippje 1.8-nál, mi adhat ki zörgő, "repedt fazék" hangot, 2500-3000 RPM között, de csak félgáznál?
Ha lepadlózom elhallgat, ha kicsit visszaveszem a gázt, elhallgat. Más tartományban nincs rezonancia.

A kipufogó borítást már néztem, az úgy tűnik jól van rögzítve.

Köszönöm.
Naplózva

MK3 2003/12 1.8/110 Ambiente
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5534 Dátum: 2013.11.03 vasárnap, 18:22:29 »

Sziasztok.

Van valakinek tippje 1.8-nál, mi adhat ki zörgő, "repedt fazék" hangot, 2500-3000 RPM között, de csak félgáznál?
Ha lepadlózom elhallgat, ha kicsit visszaveszem a gázt, elhallgat. Más tartományban nincs rezonancia.

A kipufogó borítást már néztem, az úgy tűnik jól van rögzítve.

Köszönöm.

Szerinted erre így interneten keresztül lehet választ adni?
Minimum hallani kellene....élőben.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
fehrudi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 35


E-mail
« Új hozzászólás #5535 Dátum: 2013.11.03 vasárnap, 18:48:23 »

Szerinted erre így interneten keresztül lehet választ adni?
Minimum hallani kellene....élőben.
Gondoltam hátha valami jellegzetes probléma, amire valaki tud támpontot adni...  szomoru1
Naplózva

MK3 2003/12 1.8/110 Ambiente
kisg
Vendég
« Új hozzászólás #5536 Dátum: 2013.11.04 hétfő, 10:25:26 »

Sziasztok.

Van valakinek tippje 1.8-nál, mi adhat ki zörgő, "repedt fazék" hangot, 2500-3000 RPM között, de csak félgáznál?
Ha lepadlózom elhallgat, ha kicsit visszaveszem a gázt, elhallgat. Más tartományban nincs rezonancia.

A kipufogó borítást már néztem, az úgy tűnik jól van rögzítve.

Köszönöm.

Nem tudom melyik kipufogó borításra gondoltál ,de nekem a motortérben lévő leömlő vastag fém lemez borítása zörgött hasonlóan. Igaz az 2.0 motor, de lahat hogy hasonló a tiéd is.
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #5537 Dátum: 2013.11.04 hétfő, 12:28:04 »

Na gyerekek, ma elpattant bennem valami. Eddig áhitattal szerettem az autómat, de ma megváltozott a véleményem és csak egy vasdarabnak tartom. Egy-két ezer kilométerrel ezelőtt cseréltem ki a gyertya-kábel-trafó hármast. Akkor megoldódtak a problémák. Ma viszont kicsit hosszabb útra mentünk, előzés, padlógáz és ismét rángatás.  falbav Az ideg megbax. Gyertya eredeti benne, kábel Brecav (kereskedő szerint jó márka), trafó Valeo. Úgy vettem észre, hogy padlógáznál kezd el rángatni, ha finomabban adagolom neki a benzint akkor jóval ritkábban teszi. Első körben szerintem visszacserélem a kábeleket a régi gyárira, mert bizonytalan vagyok a kábeleket illetően. Ha nem járok sikerrel akkor én már nem költök rá többet, hanem könnyes búcsú...

Én is szívtam már ezzel, de ez az egész úgy indul sajna, hogy gyári trafó. És utána gyári kábel. Ekkor biztos nem lesz rángatás, ha ezek okozták.
Nem gyári cuccal lehet kísérletezni, de megmondhatatlan szerintem, hogy melyikkel lesz jó és meddig.
Ez van.

Pl. nálam gyári gyertya, egy régi, már majdnem kidobott, de nem gyári trafó és Valeo kábelszettel jelenleg jó. Egy sokkal újabb trafóval nem volt jó. Ezért próbáltam ki a már sokkal korábban kivettel.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5538 Dátum: 2013.11.04 hétfő, 21:19:50 »

Na akkor újabb gyújtásos eset:

Szóval megint elkezdett a benzines mondeo rángatni. Hibakód: Pending P0301.
Gyertyák szinte újak, trafó 2 éves, kábelek még az első beépítés, mindegyik Motorcraft/Ford. Mivel a kábelek 12 évesek, arra kapásból ment a rendelés.

Aztán ma körülnéztem a motortérben, és ezt találtam:

     

4-es henger mind a trafón mind a kábel trafó oldalán jól eloxidálódva.
A kábeleket nem sajnálom kidobni, mert kiszolgálták az idejüket, de azért a két éves trafóért (úgy, hogy az első tízet bírt) fáj a szívem.

Szóval jó drága mulatság lesz, mert rájön még 35ezer a kábelek 30ezres árára  levele

Érdekes, hogy P0301 volt csak függőben, P0304 nem. Értem, hogy egy szekunder tekercsen vannak, és a négyes henger rossz csatlakozása mindkettőt befolyásolja, de miért hagyott ki gyakrabban az egyes henger? Kábelhossz?

Meg ezen kívül azt találtam, hogy az egyes hengernél a gyertyánál elkezdett nagyon enyhén szivárogni az olaj a tömítésnél. Egy óvatos utána húzás a körülötte lévő csavaroknál használhat?
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #5539 Dátum: 2013.11.04 hétfő, 22:10:52 »

4-es henger mind a trafón mind a kábel trafó oldalán jól eloxidálódva.
Amikor trafót cseréltem, és bent hagytam a 10 éves kábeleket, én azért összedugás előtt jól befújtam a csatlakozó felületeket elektromos kontakt tisztító spray-vel. Én így gondoltam biztosítani az ugy trafó és a régi kábel közötti elektromos kontaktust. A kábelek mindkét végét befújtam. Laza 35 ekm már belement, gond nélkül.
Plusz amennyire lehet óvatosan bántam a kábelekkel. Én így csináltam.

Tipp: vedd ki a gyertyákat is hogy lásd az állapotukat. nincs e beköpve a beteg kábel gyertyája.
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.04 hétfő, 22:12:26 írta FokaDriver » Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5540 Dátum: 2013.11.04 hétfő, 22:21:39 »

Amikor trafót cseréltem, és bent hagytam a 10 éves kábeleket, én azért összedugás előtt jól befújtam a csatlakozó felületeket elektromos kontakt tisztító spray-vel. Én így gondoltam biztosítani az ugy trafó és a régi kábel közötti elektromos kontaktust. A kábelek mindkét végét befújtam. Laza 35 ekm már belement, gond nélkül.
Plusz amennyire lehet óvatosan bántam a kábelekkel. Én így csináltam.

Tipp: vedd ki a gyertyákat is hogy lásd az állapotukat. nincs e beköpve a beteg kábel gyertyája.

Gyertyákat végignéztem, mindegyik úgy néz ki, ahogy a nagy könyvben meg van írva.
A kábeleken látszik már, hogy korosak, szóval mennek egyenesen a kukába. A trafót nem dobom ki, hanem majd ha bent van az új, akkor megpróbálom a réz-oxidot óvatosan letakarítani. Ha jól sikerül, akkor kipróbálom, és ha hibátlanul teszi a dolgát, akkor lesz egy keveset futott, gyári, tartalék trafóm. Az pedig sosem árt (szerk: főleg, hogy ismeretségi körben is van még ilyen trafót használó autó).
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.04 hétfő, 22:28:57 írta tpmportal » Naplózva
4levi17
Vendég
« Új hozzászólás #5541 Dátum: 2013.11.06 szerda, 17:29:07 »

Joestet mindenkinek.
Termosztat es hutoviz csere utan vagyok.elso par uton tokeletesen mukodott minden ahogy kell.most arra lettem figyelmes hogy a vizmutatom nem bir a feleig fele :worship:rni csak ha allok.negyednel megall es odaig is nehezebben megy fel.egr szelepet is levettem ha mar viz le volt engedve.mashoz nemnyultam.
Esetleg valaki aki mar talalkozott ilyesmivel megkoszonnem a segitseget
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5542 Dátum: 2013.11.06 szerda, 17:45:13 »

Joestet mindenkinek.
Termosztat es hutoviz csere utan vagyok.elso par uton tokeletesen mukodott minden ahogy kell.most arra lettem figyelmes hogy a vizmutatom nem bir a feleig fele :worship:rni csak ha allok.negyednel megall es odaig is nehezebben megy fel.egr szelepet is levettem ha mar viz le volt engedve.mashoz nemnyultam.
Esetleg valaki aki mar talalkozott ilyesmivel megkoszonnem a segitseget

Lassan kezdem unalmasnak érezni magam, de milyen termosztát ment bele?
Naplózva
4levi17
Vendég
« Új hozzászólás #5543 Dátum: 2013.11.06 szerda, 17:50:17 »

[qu :oote author=tpmportal link=topic=1453.msg831480#msg831480 date=1383756313]
Lassan kezdem unalmasnak érezni magam, de milyen termosztát ment bele?
[/quote]

angliabol rendeltem.nem gyari
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5544 Dátum: 2013.11.06 szerda, 17:55:45 »

[qu :oote author=tpmportal link=topic=1453.msg831480#msg831480 date=1383756313]
Lassan kezdem unalmasnak érezni magam, de milyen termosztát ment bele?


angliabol rendeltem.nem gyari

Talkford fórumon a benzines-termosztátos topikok tele vannak azzal, hogy a nem gyári termosztátok általában nem működnek jól, rosszkor nyitnak, nyitva ragadnak. Én gyárit javasolnék, illetve itt többeknek Vernet termosztát jött be.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5545 Dátum: 2013.11.06 szerda, 19:18:00 »

Joestet mindenkinek.
Termosztat es hutoviz csere utan vagyok.elso par uton tokeletesen mukodott minden ahogy kell.most arra lettem figyelmes hogy a vizmutatom nem bir a feleig fele :worship:rni csak ha allok.negyednel megall es odaig is nehezebben megy fel.egr szelepet is levettem ha mar viz le volt engedve.mashoz nemnyultam.
Esetleg valaki aki mar talalkozott ilyesmivel megkoszonnem a segitseget

Előtte milyen volt? Meddig ment a mutató? (Csak, hogy javult-e valamit...)
Hogyan légtelenítetted le a rendszert?

Ezen ugye fűthető termosztát van, az a gyorsabb nyitást segíti elő -ha szükséges- nagyobb terhelésnél.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
4levi17
Vendég
« Új hozzászólás #5546 Dátum: 2013.11.06 szerda, 19:28:16 »

Előtte milyen volt? Meddig ment a mutató? (Csak, hogy javult-e valamit...)
Hogyan légtelenítetted le a rendszert?

Ezen ugye fűthető termosztát van, az a gyorsabb nyitást segíti elő -ha szükséges- nagyobb terhelésnél.

igen ezen futheto van.ami volt eddig benne az nyitva maradt szoval a mutatom hideg idoben meg sem mozdult.valami vilagosbarna szennyezodes volt rajta majd ha gep elot leszek feltoltom hogy valaki nem e tudja mitol keletkezhetett az.a legtelenitest jaro motor nyitott beontonyilas majd a fordulatszamot is tartottam 2500felett egy darabig.40 kmes tavot tettem meg este  es reggel meg tokeletesen ment.neztem hogy taps mennyinel van kozepen a mutato.60fok volt.
Most a negyedeig elmegy majd megall a mutato.futeni viszont fut rendesen.vegre
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5547 Dátum: 2013.11.06 szerda, 19:33:24 »

igen ezen futheto van.ami volt eddig benne az nyitva maradt szoval a mutatom hideg idoben meg sem mozdult.valami vilagosbarna szennyezodes volt rajta majd ha gep elot leszek feltoltom hogy valaki nem e tudja mitol keletkezhetett az.a legtelenitest jaro motor nyitott beontonyilas majd a fordulatszamot is tartottam 2500felett egy darabig.40 kmes tavot tettem meg este  es reggel meg tokeletesen ment.neztem hogy taps mennyinel van kozepen a mutato.60fok volt.
Most a negyedeig elmegy majd megall a mutato.futeni viszont fut rendesen.vegre

Mennyi idő/km alatt nem megy a negyednél feljebb?
Azaz a normál tartomány kezdetéig megy? Ott 55 °C kb. 63°C-tól szinte függőleges már.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
4levi17
Vendég
« Új hozzászólás #5548 Dátum: 2013.11.06 szerda, 20:21:56 »

Mennyi idő/km alatt nem megy a negyednél feljebb?
Azaz a normál tartomány kezdetéig megy? Ott 55 °C kb. 63°C-tól szinte függőleges már.

55km megtetele kor csak a falvakba ment fel a kozepeig.elso ket utnal  elinditottam  a progit a aminel ratettem a hofok mutatasara ott 60foknal allt kozepen a mutato.volt bestartolva alapjaraton nemtudom mennyi ido lehet mivel elotte nemsokkal ketyegett  motor.penteken megyek 120km es tavot ott majd lenezem hogy viselkedik.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5549 Dátum: 2013.11.06 szerda, 20:25:50 »

55km megtetele kor csak a falvakba ment fel a kozepeig.elso ket utnal  elinditottam  a progit a aminel ratettem a hofok mutatasara ott 60foknal allt kozepen a mutato.volt bestartolva alapjaraton nemtudom mennyi ido lehet mivel elotte nemsokkal ketyegett  motor.penteken megyek 120km es tavot ott majd lenezem hogy viselkedik.

Hm.... nekem 4-5 km alatt, amíg átérek Szentendrén már majdnem függőleges. Egy mutatónyival van balra a függőlegestől. De soha nem lesz függőleges, még 98°C-nál sem.
Nekem zár a termosztátom, de kb. 70 °C -nál kezd el nyitni, tehát hamarabb. De bőven üzemi a hőmérséklet.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Oldalak: 1 ... 104 105 106 107 108 109 110 [111] 112 113 114 115 116 117 118 ... 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.053 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.