Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.01 péntek, 02:19:51 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 158 159 160 161 162 163 164 [165] 166 167 168 169 170 171 172 ... 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4622797 alkalommal)
0 Felhasználó és 19 vendég van a témában
alabuka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


verda


E-mail
« Új hozzászólás #8200 Dátum: 2015.02.21 szombat, 16:05:49 »

Sziasztok a problémám az hogy gáz levétel és gázadásnál csattanó hangot lehet hallani a motortérből. rinya
Naplózva

Ford mondeo          1993 1.6 benzin sedan 100km/11
 Ford mondeo ghia 2002 1.8 benzin sedan  100km/7,7
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #8201 Dátum: 2015.02.21 szombat, 16:28:21 »

Sziasztok a problémám az hogy gáz levétel és gázadásnál csattanó hangot lehet hallani a motortérből. rinya
Régebben kiollóztam egy hozzászólásból ezt:leállítás előtt nyisd ki az ajtót, félig hajolj ki a kocsiból és úgy állítsd le, ha leállítás után csattanó koppanó vagy valamilyen utólagos hangot hallasz, akkor nincs sok hátra a lendkeréknek. Vezérműlánc haldoklik? Persze nem biztos,hogy ez a baja,de lehetséges.
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.21 szombat, 16:30:32 írta vagyokabajnok » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48517



« Új hozzászólás #8202 Dátum: 2015.02.21 szombat, 16:33:16 »

Sziasztok a problémám az hogy gáz levétel és gázadásnál csattanó hangot lehet hallani a motortérből. rinya
bizonyos szintig normális.aztán meg lendkerékhalál....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
toby_as
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


E-mail
« Új hozzászólás #8203 Dátum: 2015.02.21 szombat, 18:24:17 »



Azóta már +2ezer. vigyor3
eljen  nem semmi, azert erdekelne egy lista hogy mik es hanyszor lettek cserelve Grin...ha ezt mind vagy nagyreszt te raktad bele megerdemelne fordektol valamit...
Naplózva

Mondeo MK5  1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016

Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140(163), UFBA,  Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140, QXBA,  Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3  1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
alabuka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


verda


E-mail
« Új hozzászólás #8204 Dátum: 2015.02.21 szombat, 19:19:47 »

Sziasztok éppen most néztük se leálitásnál se inditásnál sem pedig tengelykapcsoló benyomásánál sem produkálja állo helyzetben járó motornál.....visszavezetve forulat szám ingadozásnál visszont 4x ilyen eröteljes volt.erre volt a megoldás a sok toto ulán a map és a pot méter cseréje /magas alacsony fordulatszámon terhelés alatt nagyokat csatant...+felpörgete a motort üresbe  váltásnál ..mert úgye a ford szervizbe a hibakód megoldása a törlés.na és egy ügyes emberke elvitte házhoz a fent emlitetekre rájött és azt mondta 1 kicsit töröm(vész programba járt az autó)na most még mindig fenál ez a probléma cak kisebb fordulat tartományba  aztmonta az emberke elküldi kijavitatni az ecu szoftver és így mind a fogyasztás mind a terhelésnél a csatanó hang és a fordulat mostanra kisebb...kilengés megszünik...vélemény?csak nagyon elfogalt és 3 hete várjuk a javitást...és még mi sem hiszünk mindebe ...vannak összefüggések ...talán. 
Naplózva

Ford mondeo          1993 1.6 benzin sedan 100km/11
 Ford mondeo ghia 2002 1.8 benzin sedan  100km/7,7
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #8205 Dátum: 2015.02.21 szombat, 22:41:13 »

Van valakinek tapasztalata ezzel a gyújtókábel készlettel?

(Vettem egy NGK trafót, de rángat továbbra is. Még ezzel a kábellel megpróbálkoznék.)
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #8206 Dátum: 2015.02.21 szombat, 23:16:08 »

Van valakinek tapasztalata ezzel a gyújtókábel készlettel?

(Vettem egy NGK trafót, de rángat továbbra is. Még ezzel a kábellel megpróbálkoznék.)
Szia.
Nálam szintén ez a felállás,csak a 8 mm-es(+400 Ft)változattal. eljen És van garancia,korrekt eladó.
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.21 szombat, 23:18:08 írta vagyokabajnok » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #8207 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 09:12:27 »

Szia.
Nálam szintén ez a felállás,csak a 8 mm-es(+400 Ft)változattal. eljen És van garancia,korrekt eladó.

És rendben van az autód, nem rángat?
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #8208 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 09:25:01 »

És rendben van az autód, nem rángat?
Igen minden ok,nem rángat 9e km van a triumvirátusban(gyertya,kábel,trafó).Mind a 3 egyszerre cseréltem,így megszűnt a 1000-2000 fordulatnál a rángatás.Van valami sötétben megfigyelés a kábelekre,persze ha már annyira kuka,hogy áthúznak és látszik. hehe
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #8209 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 09:47:20 »

Igen minden ok,nem rángat 9e km van a triumvirátusban(gyertya,kábel,trafó).Mind a 3 egyszerre cseréltem,így megszűnt a 1000-2000 fordulatnál a rángatás.Van valami sötétben megfigyelés a kábelekre,persze ha már annyira kuka,hogy áthúznak és látszik. hehe

Ha jól értelmezem, akkor a linkelt kábelszettet és NGK trafót vettél, gyertyából meg gyárit, igaz?

Kábeleket én is néztem már így, de nem láttam soha szikrázás, pedig nem volt jó.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #8210 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 11:27:09 »

Ha jól értelmezem, akkor a linkelt kábelszettet és NGK trafót vettél, gyertyából meg gyárit, igaz?

Kábeleket én is néztem már így, de nem láttam soha szikrázás, pedig nem volt jó.
Igen,és a Cromax-ban vettem. vigyor3 átlag 4e/db alatt
https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/40600000-gyujtasrendszer/40600190-gyujtogyertya/7485-gyujtogyertya-ford-mondeo-2000-2007-1_8-2_0
Attól,hogy nem látszik,még xar lehet szomoru1 Nekem a trafó adta meg magát,de nem akartam,hogy esetleg a többi régebbi cucc(kábel,gyertya)hazavágja az új trafót.Azért is nevezik triumvirátusnak. eplus2 Ha minden ok,akkor csak a gyertya lesz az első 60e km után cserélve.
Szerk. vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.22 vasárnap, 11:45:49 írta vagyokabajnok » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #8211 Dátum: 2015.02.23 hétfő, 23:40:35 »

Sziasztok!
Valaki meg tudja nekem mondani, hogy az olajleeresztő csavar menete pontosan milyen? M14 vagy M12? 1.75 vagy 1.5 sűrűség?
Nincs kedvem most emiatt leereszteni az olajat  duhos2 és a neten eltérőek az infók.
Kétliteres benzines, 2001-es autó.

Köszönöm szépen.
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.24 kedd, 06:59:38 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #8212 Dátum: 2015.02.24 kedd, 09:38:47 »

Igen,és a Cromax-ban vettem. vigyor3 átlag 4e/db alatt
https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/40600000-gyujtasrendszer/40600190-gyujtogyertya/7485-gyujtogyertya-ford-mondeo-2000-2007-1_8-2_0
Attól,hogy nem látszik,még xar lehet szomoru1 Nekem a trafó adta meg magát,de nem akartam,hogy esetleg a többi régebbi cucc(kábel,gyertya)hazavágja az új trafót.Azért is nevezik triumvirátusnak. eplus2 Ha minden ok,akkor csak a gyertya lesz az első 60e km után cserélve.
Szerk. vigyor3

Honnan tudtad, hogy a trafó adta meg magát?

Még mindig megvan a rángatás, már rendeltem kábeleket és megnézem a gyertyákat is, milyen állapotban vannak, bár kb. 15 000 km lehet bennük.

Egyébként ha rosszak a kábelek és a gyertyák se a legjobbak, mennyi idő alatt tehetik tönkre az új trafót?
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #8213 Dátum: 2015.02.24 kedd, 10:10:28 »

Egyébként ha rosszak a kábelek és a gyertyák se a legjobbak, mennyi idő alatt tehetik tönkre az új trafót?
14 perc és 5 év 6 hónap között bárhol bekövetkeztet.  szomoru1
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #8214 Dátum: 2015.02.24 kedd, 10:30:39 »

14 perc és 5 év 6 hónap között bárhol bekövetkeztet.  szomoru1

Szép  vigyor3. Akkor elképzelhető, hogy megint van egy rossz trafóm  Sad.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #8215 Dátum: 2015.02.24 kedd, 16:39:10 »

Honnan tudtad, hogy a trafó adta meg magát?

Még mindig megvan a rángatás, már rendeltem kábeleket és megnézem a gyertyákat is, milyen állapotban vannak, bár kb. 15 000 km lehet bennük.

Egyébként ha rosszak a kábelek és a gyertyák se a legjobbak, mennyi idő alatt tehetik tönkre az új trafót?
Szia.
Nálam a trafó alsó fényes felén kb. 2 cm átmérőben szürke folt(gondolom áthúzás nyomai) volt.Írtam a triumvirátus cserét(3-at egyszerre  wow1  ).
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #8216 Dátum: 2015.02.24 kedd, 18:04:31 »

Szia.
Nálam a trafó alsó fényes felén kb. 2 cm átmérőben szürke folt(gondolom áthúzás nyomai) volt.Írtam a triumvirátus cserét(3-at egyszerre  wow1  ).

Addigra én már beszereltem az újat, de a régin semmi nem látszik.

Amúgy nagyon érdekesnek tartom ezt az egész gyújtásos dolgot a Mondeonál.
2010-ben kezdődött az egész. Vettem új gyertyákat, nem lett jó. Vettem kábelszettet, nem lett jó. Vettem egy olcsó trafót, jó lett, örültem. Majd 2012-ben megint rángatni kezdett. Vettem egy trafót (nem tudom milyen megfontolásból), nem szűnt meg teljesen a rángatás, de jobb lett.
2013 nyarán már nagyon rángatott, vettem egy kábelszettet, kb. 2 napig teljesen jó volt. Majd kicseréltem a gyertyákat, nem lett jó. Visszaraktam a 2010-ben vásárolt trafót és jó volt egy darabig.

Már abban se vagyok biztos, hogy gyújtás okozza-e a rángatást, bár minden tünet azt mutatja.

Most akkor nem is tudom mit csináljak. Van egy új trafóm, amiben pár 100 km van, de már lehet nem jó. És van 2 szett kábelem, amik nem tudom, hogy jók-e. A gyertyák 1,5 évesek, szűk 15 000 km van bennük.

Rendeltem egy kábelszettet és megnézem a gyertyákat.

Mi van akkor, ha jók a gyertyák, új a kábelszett, de kérdéses a trafó, mivel elméletileg rossz kábellel használtam? Egy trafót ki lehet mérni, hogy jó-e?
Tényleg létezik, hogy tönkremenjen egy trafó kb. 150 km alatt, mert elméletileg rosszak a gyertyák és a gyújtókábelek?

Azért a fórumon olyat is lehet olvasni, hogy van aki csak a rossz kábelt cseréli, amelyik szikrázik, illetve emlékeim szerint használt trafó is felbukkant már a keres-kínálban. Hogy a csudába van ez az egész?
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #8217 Dátum: 2015.02.24 kedd, 18:14:25 »

Addigra én már beszereltem az újat, de a régin semmi nem látszik.

Amúgy nagyon érdekesnek tartom ezt az egész gyújtásos dolgot a Mondeonál.
2010-ben kezdődött az egész. Vettem új gyertyákat, nem lett jó. Vettem kábelszettet, nem lett jó. Vettem egy olcsó trafót, jó lett, örültem. Majd 2012-ben megint rángatni kezdett. Vettem egy trafót (nem tudom milyen megfontolásból), nem szűnt meg teljesen a rángatás, de jobb lett.
2013 nyarán már nagyon rángatott, vettem egy kábelszettet, kb. 2 napig teljesen jó volt. Majd kicseréltem a gyertyákat, nem lett jó. Visszaraktam a 2010-ben vásárolt trafót és jó volt egy darabig.

Már abban se vagyok biztos, hogy gyújtás okozza-e a rángatást, bár minden tünet azt mutatja.

Most akkor nem is tudom mit csináljak. Van egy új trafóm, amiben pár 100 km van, de már lehet nem jó. És van 2 szett kábelem, amik nem tudom, hogy jók-e. A gyertyák 1,5 évesek, szűk 15 000 km van bennük.

Rendeltem egy kábelszettet és megnézem a gyertyákat.

Mi van akkor, ha jók a gyertyák, új a kábelszett, de kérdéses a trafó, mivel elméletileg rossz kábellel használtam? Egy trafót ki lehet mérni, hogy jó-e?
Tényleg létezik, hogy tönkremenjen egy trafó kb. 150 km alatt, mert elméletileg rosszak a gyertyák és a gyújtókábelek?

Azért a fórumon olyat is lehet olvasni, hogy van aki csak a rossz kábelt cseréli, amelyik szikrázik, illetve emlékeim szerint használt trafó is felbukkant már a keres-kínálban. Hogy a csudába van ez az egész?
Háát igen,nálam is csak egy kábelt cserélt az előző tulaj,de azt nem tudom,mennyit mentek vele,3 hónap után csere.Nagyon idegesítő,ha csere után sem javul meg. falbav Átnézetni a rendszert,de lehet,hogy nem találnak semmit,és megint az alapfelállás. szomoru1 Méresd ki a gyújtásrendszert,hátha......
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #8218 Dátum: 2015.02.24 kedd, 18:33:16 »

Háát igen,nálam is csak egy kábelt cserélt az előző tulaj,de azt nem tudom,mennyit mentek vele,3 hónap után csere.Nagyon idegesítő,ha csere után sem javul meg. falbav Átnézetni a rendszert,de lehet,hogy nem találnak semmit,és megint az alapfelállás. szomoru1 Méresd ki a gyújtásrendszert,hátha......

Kiszedem a gyertyákat, megnézem milyenek.
Ha jók, akkor kipróbálom az új kábelszettel és ha nem rángat, örülök  Smiley.
Ha rángatni fog, akkor a mérések maradnak.
Amúgy a kábeleket egyszer már mérték, a normális értékeket hozta, de tudtommal ez se 100%-ig garantálja, hogy jók is.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #8219 Dátum: 2015.02.24 kedd, 18:40:46 »

Kiszedem a gyertyákat, megnézem milyenek.
Ha jók, akkor kipróbálom az új kábelszettel és ha nem rángat, örülök  Smiley.
Ha rángatni fog, akkor a mérések maradnak.
Amúgy a kábeleket egyszer már mérték, a normális értékeket hozta, de tudtommal ez se 100%-ig garantálja, hogy jók is.
Lehet,hogy csak "városi legenda"de ha mégis méreted próbáld jó üzemmeleg motorral,és vigyázni,mert égési nyomokat is kaphatsz. eplus2 Egyik fórumtársnak így derült ki,hogy xar volt a gyújtásrendszere.(hidegen meg jó adatokat mértek).
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
toby_as
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


E-mail
« Új hozzászólás #8220 Dátum: 2015.02.24 kedd, 20:10:42 »

Lehet,hogy csak "városi legenda"de ha mégis méreted próbáld jó üzemmeleg motorral,és vigyázni,mert égési nyomokat is kaphatsz. eplus2 Egyik fórumtársnak így derült ki,hogy xar volt a gyújtásrendszere.(hidegen meg jó adatokat mértek).
Sziasztok
Ma hirtelen felindulasbol kiszedtem a MAP szenzort , kicsit fekete volt ugyhogy ki is pucoltam ...most sarga lett a kozepe.  A kerdes az lenne hogy miutan visszaszereltem es mentem 1 kort, erdekes dologra lettem figyelmes: menet kozben valtasok kozott , ha mondjuk nem egybol valtok, es nyomva tartom a kuplungot, az auto leejti az alapjaratot olyan 600-650 koruli ertekre(torque szerint, ora szerint azt hittem meg akar allni, kb 1000-tol a masodik/harmadik vonal kornyeke), majd rogton vissza is all 700-ra. Ez a jelenseg szinte minden valtasnal elofordul, leejtes utan beall a kb 700 es azt szepen tartja is, ha megallok akkor is stabil az alapjarat. Letezik hogy a MAP takaritastol van, estelg elk..tam valamit? Mintha eddig nem csinalta volna ezt az ejtest....
Naplózva

Mondeo MK5  1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016

Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140(163), UFBA,  Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140, QXBA,  Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3  1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
Peter01
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 324



E-mail
« Új hozzászólás #8221 Dátum: 2015.02.24 kedd, 20:18:08 »

Sziasztok!
Tudom hogy nem ide tartozik, de mégis megkerdezem.
1-es focus 1.8 benzines motor milyen lehet valakinek tapasztalat?
Előre is köszönöm!
Naplózva

2009 MK4 Titánium turnier Red Candy

EX:1998 MK2 Mondeo 1.8TD sedan

EX: 2002 MK3 Mondeo Turnier 2.0 TDCI 8x elektromos Bézs bőr, 4x üllésfűtés, facelift belső
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #8222 Dátum: 2015.02.24 kedd, 20:26:21 »

Sziasztok
Ma hirtelen felindulasbol kiszedtem a MAP szenzort , kicsit fekete volt ugyhogy ki is pucoltam ...most sarga lett a kozepe.  A kerdes az lenne hogy miutan visszaszereltem es mentem 1 kort, erdekes dologra lettem figyelmes: menet kozben valtasok kozott , ha mondjuk nem egybol valtok, es nyomva tartom a kuplungot, az auto leejti az alapjaratot olyan 600-650 koruli ertekre(torque szerint, ora szerint azt hittem meg akar allni, kb 1000-tol a masodik/harmadik vonal kornyeke), majd rogton vissza is all 700-ra. Ez a jelenseg szinte minden valtasnal elofordul, leejtes utan beall a kb 700 es azt szepen tartja is, ha megallok akkor is stabil az alapjarat. Letezik hogy a MAP takaritastol van, estelg elk..tam valamit? Mintha eddig nem csinalta volna ezt az ejtest....

Igen, előfordul, elállítódik az alapjárat. túl alacsony.
Valószínű, hogy koszos a fojtószeleped, vagy az EGR(ha nincs ledugózva).
Kevés levegőt kap, de az alapjárati motor még visszahozza.
A gázbowdennél állíthatsz rajta


Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #8223 Dátum: 2015.02.25 szerda, 08:24:30 »

Ha nem éri el a motor az üzemi hőfokot (~90°C), sokkal jobban kopik, több a fogyasztás stb. Minél előbb javíttasd meg, mert eléggé rontod a motor élettartamát.
Én is megcsináltam a műszertesztet. 45 fokot nagyon hamar elérte, de városi forgalomban, még kb 15 perc kellett mire felkúszott 104-105-re.
1x ment fel 106-ig, de nem hallottam a hűtőventillátor bekapcsolását.   Hol kellene kapcsolnia a ventillátor 1-es és 2-es fokozatának ?
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #8224 Dátum: 2015.02.25 szerda, 09:06:36 »

Én is megcsináltam a műszertesztet. 45 fokot nagyon hamar elérte, de városi forgalomban, még kb 15 perc kellett mire felkúszott 104-105-re.
1x ment fel 106-ig, de nem hallottam a hűtőventillátor bekapcsolását.   Hol kellene kapcsolnia a ventillátor 1-es és 2-es fokozatának ?

2002-es Mondeo az enyém is, ezért nálad is úgy van, ahogy nálam szerintem: 106-foknál bekapcsol a venti egyes fokozata, majd visszahűti 100-ra és kb. ekkor kapcsol ki. Azért kb., mert van, hogy már 102-nél kikapcsol, de pár másodperc múlva már 100 fokos a víz a diag szerint. Majd megen engedi 106-ig és bekapcsol a venti, lehűti és így tovább.

Nyilván a 2-es fokozatnak meg még később kell kapcsolnia, de nem tudom, hogy hol, mert az 1-es fokozat visszahűti annyira, hogy ne kapcsoljon be a 2-es fokozat. Kánikulában, nagy tempónál lehet bekapcsol, de azt még nem tapasztaltam.

Nekem volt ilyen gondom, hogy nem ment az 1-es fokozat. A hűtőventilátor ellenállás volt rossz, ezt kellett cserélni.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #8225 Dátum: 2015.02.25 szerda, 09:20:25 »

Köszönöm szépen ! Korrekt válasz! Akkor majd figyelem hogy bekapcsol e... wave
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #8226 Dátum: 2015.02.25 szerda, 09:25:22 »

Köszönöm szépen ! Korrekt válasz! Akkor majd figyelem hogy bekapcsol e... wave

Nagyon szívesen.
Állóhelyzetben lehet hallani, mikor bekapcsol. És nem kell sokáig erőltetni, bár én nyáron próbálgattam, most hidegebb van, így nehezebben melegszik a motor.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #8227 Dátum: 2015.02.25 szerda, 11:03:59 »

Én is megcsináltam a műszertesztet. 45 fokot nagyon hamar elérte, de városi forgalomban, még kb 15 perc kellett mire felkúszott 104-105-re.
1x ment fel 106-ig, de nem hallottam a hűtőventillátor bekapcsolását.   Hol kellene kapcsolnia a ventillátor 1-es és 2-es fokozatának ?

Hát ezt passzolom. Az üzemi hőfokra is csak körülbelüli értéket írtam. Az a 90 fok az az általános. Leht, hogy a mondeonál ez több. Ha jól emlékszem, akkor a termosztát 88 foknál nyit.
Naplózva
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #8228 Dátum: 2015.02.25 szerda, 11:44:42 »

Én is megcsináltam a műszertesztet. 45 fokot nagyon hamar elérte, de városi forgalomban, még kb 15 perc kellett mire felkúszott 104-105-re.
1x ment fel 106-ig, de nem hallottam a hűtőventillátor bekapcsolását.   Hol kellene kapcsolnia a ventillátor 1-es és 2-es fokozatának ?

Sziasztok!

Ha jól olvasgattam, a 2 fokozat a klímával kapcsol.
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #8229 Dátum: 2015.02.25 szerda, 12:04:29 »

Sziasztok!

Ha jól olvasgattam, a 2 fokozat a klímával kapcsol.

Szerintem nem, de az 1. fokozat nem engedi, hogy addig melegedjen, mikor már kell a 2. fokozat, ezért én még nem vettem észre, hogy 2. fokozatba kapcsolna a venti.
Persze adódhat ilyen is.
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.25 szerda, 14:12:27 írta ultio » Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #8230 Dátum: 2015.02.25 szerda, 14:25:53 »

Az én autómnál a gyújtási sorrend: 1-3-4-2, ha szemben állok a motorral. Jól gondolom?

A trafónál van hivatalos bekötés, illetve jól tudom, hogy a 3 - 2 és az 1 - 4 henger kábele felcserélhető a trafón?
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #8231 Dátum: 2015.02.25 szerda, 14:33:45 »

Az én autómnál a gyújtási sorrend: 1-3-4-2, ha szemben állok a motorral. Jól gondolom?

A trafónál van hivatalos bekötés, illetve jól tudom, hogy a 3 - 2 és az 1 - 4 henger kábele felcserélhető a trafón?

Találsz általában feliratozást a trafón, mint a képen is :   (nem felcserélhetők)
http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-MK3-1-8-2-0-IGNITION-COIL-PACK-00-06-NEW-QUALITY-UNIT-/370581820754
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #8232 Dátum: 2015.02.25 szerda, 14:57:06 »

Találsz általában feliratozást a trafón, mint a képen is :   (nem felcserélhetők)
http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-MK3-1-8-2-0-IGNITION-COIL-PACK-00-06-NEW-QUALITY-UNIT-/370581820754


Az NGK trafómon nincs.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #8233 Dátum: 2015.02.25 szerda, 15:36:21 »

Az NGK trafómon nincs.
Attól még azonos lesz a "lábkiosztás" a példával.  Igazából szétszedéskor kell megjegyezni mi hol volt, az a biztos... integet2
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #8234 Dátum: 2015.02.25 szerda, 15:44:25 »

Attól még azonos lesz a "lábkiosztás" a példával.  Igazából szétszedéskor kell megjegyezni mi hol volt, az a biztos... integet2

Akkor most már csak a kábeleknek kell elérniük.

Annak idején 2010-ben itt fórumon több kiosztást is írtak, ezért vagyok bizonytalan és ezért szeretném tudni, mi az eredeti kiosztás.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Thomas85
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #8235 Dátum: 2015.02.25 szerda, 16:56:32 »

Sziasztok.
Mitől lehet, hogy indítás után néha ugrál a fordulatszám és lefullad az autó? Ha adok neki egy kis gázt akkor nincs gond. Egyéb hibajelenséget nem tapasztaltam.
Naplózva

2001 MK3 (B4Y) Ghia 2.0 benzin
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #8236 Dátum: 2015.02.25 szerda, 17:19:56 »

Sziasztok.
Mitől lehet, hogy indítás után néha ugrál a fordulatszám és lefullad az autó? Ha adok neki egy kis gázt akkor nincs gond. Egyéb hibajelenséget nem tapasztaltam.

Alapjárati motor(szelep), esetleg EGR. Egy pucolást mindenképp megér, nem nagy mutatvány.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #8237 Dátum: 2015.02.25 szerda, 17:35:08 »

Alapjárati motor(szelep), esetleg EGR. Egy pucolást mindenképp megér, nem nagy mutatvány.

ha jól látom benya, abban meg tudtommal nincs EGR. Szerintem alapjárati motor, esetleg a légtömeg mérőt tisztítani kellene.
Naplózva
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #8238 Dátum: 2015.02.25 szerda, 18:04:56 »

Sziasztok.
Mitől lehet, hogy indítás után néha ugrál a fordulatszám és lefullad az autó? Ha adok neki egy kis gázt akkor nincs gond. Egyéb hibajelenséget nem tapasztaltam.

Hidegen reggel, vagy melegen csinálja?
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #8239 Dátum: 2015.02.25 szerda, 18:05:12 »

ha jól látom benya, abban meg tudtommal nincs EGR. Szerintem alapjárati motor, esetleg a légtömeg mérőt tisztítani kellene.

Van benne EGR.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #8240 Dátum: 2015.02.25 szerda, 18:32:46 »

Van benne EGR.

Igen én is kaptam infót, hogy van benne. Az a fura, hogy nem emlékszem az 1.8-amban lett volna. Érdekes.
Naplózva
Thomas85
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #8241 Dátum: 2015.02.25 szerda, 18:43:13 »

Alapjárati motor(szelep), esetleg EGR. Egy pucolást mindenképp megér, nem nagy mutatvány.

Oké, megpróbálom. Úgyse volt tisztítva még amióta nálam van. Köszi az infót. wave
Naplózva

2001 MK3 (B4Y) Ghia 2.0 benzin
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #8242 Dátum: 2015.02.25 szerda, 18:44:46 »

Valaki lefényképezné nekem, hogy vannak a gyújtáskábelek a trafóban, illetve a motorban?

Teljesen összezavarodtam.
A Wikiben megtaláltam a gyújtási sorrendet: 1-3-4-2. Az 1-es henger pozíciója a vezérműszíj (ezt mondjuk nem értem, mert lánc van, nem pedig szíj) oldalon van, azaz szemből nézvebval oldalon.
A trafó kiosztása: 3 - 2
                         1 - 4 úgy, hogy a csatlakozó jobb oldalon van, megint csak szemből nézve.

Ezek alapján bekötöttem a kábeleket és teljesen egyenetlenül járt a motor, azaz teljesen rossz volt a gyújtási sorrend.

Kérdés, az én autóm motorja valami extra dolog vagy a Wikiben nem jó az információ, bár ez utóbbit nem hiszem, mert máshol is megtaláltam a gyújtási sorrendet és egyezett a Wikiben lévővel.


 
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Thomas85
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #8243 Dátum: 2015.02.25 szerda, 18:46:00 »

Hidegen reggel, vagy melegen csinálja?

Hidegen csak, 3-4 napja kezdte.
Naplózva

2001 MK3 (B4Y) Ghia 2.0 benzin
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #8244 Dátum: 2015.02.25 szerda, 19:21:35 »

Valaki lefényképezné nekem, hogy vannak a gyújtáskábelek a trafóban, illetve a motorban?

Teljesen összezavarodtam.
A Wikiben megtaláltam a gyújtási sorrendet: 1-3-4-2. Az 1-es henger pozíciója a vezérműszíj (ezt mondjuk nem értem, mert lánc van, nem pedig szíj) oldalon van, azaz szemből nézvebval oldalon.
A trafó kiosztása: 3 - 2
                         1 - 4 úgy, hogy a csatlakozó jobb oldalon van, megint csak szemből nézve.

Ezek alapján bekötöttem a kábeleket és teljesen egyenetlenül járt a motor, azaz teljesen rossz volt a gyújtási sorrend.

Kérdés, az én autóm motorja valami extra dolog vagy a Wikiben nem jó az információ, bár ez utóbbit nem hiszem, mert máshol is megtaláltam a gyújtási sorrendet és egyezett a Wikiben lévővel.


 
trafo bekötés nekem is így van    3 - 2
                                              1 - 4
és jó taps
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #8245 Dátum: 2015.02.25 szerda, 19:27:31 »

trafo bekötés nekem is így van    3 - 2
                                              1 - 4
és jó taps

És azt leírnád, hogy mennek a kábelek a motorba?
Nekem ez lenne a fontos.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #8246 Dátum: 2015.02.25 szerda, 19:44:10 »

És azt leírnád, hogy mennek a kábelek a motorba?
Nekem ez lenne a fontos.
Erre gondoltál:  eljen
http://kepfeltoltes.hu/view/150225/IMG_20140612_094938_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Na ezt cseréltem anno. vigyor3 (a szalagokkal ne foglalkozz,azt csak magamnak raktam rá. eplus2  )
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #8247 Dátum: 2015.02.25 szerda, 19:48:08 »

És azt leírnád, hogy mennek a kábelek a motorba?
Nekem ez lenne a fontos.

Ha motorral szembe állsz akkor balról jobbra 1-től 4-ig sorban. A trafón pedig számozva van 1-től 4-ig hogy melyik henger pipáját kell oda dugni. Illetve korábban elhangzott. Érdemes tiszta kézzel csinálni, hogy lehetőleg zsír és egyéb szennyedődés kevés érje a villamos csatlakozásokat, illetve jól tömítsen a gumirozás. Én 1x csináltam, akkor adta magát...
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #8248 Dátum: 2015.02.25 szerda, 19:50:33 »

Ha motorral szembe állsz akkor balról jobbra 1-től 4-ig sorban. A trafón pedig számozva van 1-től 4-ig hogy melyik henger pipáját kell oda dugni. Illetve korábban elhangzott. Érdemes tiszta kézzel csinálni, hogy lehetőleg zsír és egyéb szennyedődés kevés érje a villamos csatlakozásokat, illetve jól tömítsen a gumirozás. Én 1x csináltam, akkor adta magát...
Már láttam olyan trafót,amin semmi nem volt,de volt hozzá papír és ott is volt 3 alternatíva  falbav
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #8249 Dátum: 2015.02.25 szerda, 19:51:53 »

Erre gondoltál:  eljen
http://kepfeltoltes.hu/view/150225/IMG_20140612_094938_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Na ezt cseréltem anno. vigyor3 (a szalagokkal ne foglalkozz,azt csak magamnak raktam rá. eplus2  )

Köszönöm!
Nekem is így van.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Oldalak: 1 ... 158 159 160 161 162 163 164 [165] 166 167 168 169 170 171 172 ... 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.094 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.