Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 15:26:14
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDDi motor
Oldalak:
1
...
186
187
188
189
190
191
192
[
193
]
194
195
196
197
198
199
200
...
324
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDDi motor (Megtekintve 5107353 alkalommal)
0 Felhasználó és 214 vendég van a témában
Dini02
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9600 Dátum:
2013.02.01 péntek, 11:10:52 »
6,8 l/100 km
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9601 Dátum:
2013.02.01 péntek, 12:19:56 »
Idézetet írta: Dini02 - 2013.02.01 péntek, 11:10:52
6,8 l/100 km
Csak óvatosan.... nehogy leessen a bakról.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Dini02
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9602 Dátum:
2013.02.01 péntek, 12:55:33 »
Idézetet írta: GSR - 2013.02.01 péntek, 12:19:56
Csak óvatosan.... nehogy leessen a bakról.
Ha bakon lettem volna 220rol csinaltam volna fotot
De 200 a vege.... Sok a veszteseg
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9603 Dátum:
2013.02.01 péntek, 18:40:12 »
Idézetet írta: stealt - 2013.01.31 csütörtök, 21:33:29
Egy pillanatra eltévedtem, azt hittem a TDCi topicot nyitottam meg
hehehe...a peugeot egy sz@r!!!
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9604 Dátum:
2013.02.01 péntek, 18:43:48 »
Idézetet írta: alf - 2013.01.31 csütörtök, 21:50:45
csak nem rossz alkatrészekből van össze rakva.....
Ezeket ugye viccnek szántad...minden gyári most benne...még!!!!!
Beszéltem adagolósokkal...azt mondták nem gáz...minnél kevesebb a résolaj annál jobb a csúcs....azt mondták tapossam meg és jönni fog...és tényleg van terhelésen, csak alapjáraton nincs semmi....szal tökéletes azt is mondhatnám...nem olyan mint egy TDCI vagy Peugeot ford...
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9605 Dátum:
2013.02.01 péntek, 20:03:27 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.02.01 péntek, 18:43:48
Ezeket ugye viccnek szántad...minden gyári most benne...még!!!!!
Beszéltem adagolósokkal...azt mondták nem gáz...minnél kevesebb a résolaj annál jobb a csúcs....azt mondták tapossam meg és jönni fog...és tényleg van terhelésen, csak alapjáraton nincs semmi....szal tökéletes azt is mondhatnám...nem olyan mint egy TDCI vagy Peugeot ford...
Ott azért egész más a működési elv.
A CR rendszer és egy DI a gázolajban azonos.
Ott kell, hogy legyen! Meghatározott mennyiség.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9606 Dátum:
2013.02.01 péntek, 20:59:13 »
Idézetet írta: GSR - 2013.02.01 péntek, 20:03:27
Ott azért egész más a működési elv.
A CR rendszer és egy DI a gázolajban azonos.
Ott kell, hogy legyen! Meghatározott mennyiség.
Más a CR mint a DI? neeeemis igaz...
Naplózva
Jym20
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9607 Dátum:
2013.02.04 hétfő, 21:17:14 »
Ha alapjáraton néha dadog az autó és akadozik az AC pumpa vagy adagoló vagy más? Gázolajszűrő most lett cserélve Bosch van benne.
Válaszotokat köszönöm!
Naplózva
hirdetesj2
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 749
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9608 Dátum:
2013.02.04 hétfő, 21:34:35 »
Idézetet írta: Jym20 - 2013.02.04 hétfő, 21:17:14
Ha alapjáraton néha dadog az autó és akadozik az AC pumpa vagy adagoló vagy más? Gázolajszűrő most lett cserélve Bosch van benne.
Válaszotokat köszönöm!
Ha menet közben is rángat, akkor lehet AC. Ha csak alapjáraton, akkor akár a generátorod is okozhatja
Naplózva
Ex: 2db 1.8D ORION, 2004, 2.2 TDCI fekete kombi Titanium-X "ST-pakett"
2001, TDDI 115 LE, Ghia kombi /2db :-)/
Jym20
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9609 Dátum:
2013.02.04 hétfő, 22:34:46 »
Én is azt hittem de generátort most cseréltem benne., egyéb még?
Naplózva
hirdetesj2
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 749
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9610 Dátum:
2013.02.05 kedd, 09:21:09 »
Idézetet írta: Jym20 - 2013.02.04 hétfő, 22:34:46
Én is azt hittem de generátort most cseréltem benne., egyéb még?
Akkor látatlanban nincs több tippem....
Naplózva
Ex: 2db 1.8D ORION, 2004, 2.2 TDCI fekete kombi Titanium-X "ST-pakett"
2001, TDDI 115 LE, Ghia kombi /2db :-)/
mondi 77
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 92
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9611 Dátum:
2013.02.10 vasárnap, 16:54:26 »
Vége lett a generátor csere a Holland Ford szervizbe 330€ került ,a szállítási költség nem volt ,(amiért levitt a pályáról a szervizbe) így most a töltés 14,7 volt. Most egy darabig nem lesz vele gond .További szép napot
Naplózva
Ford mondeo 2001-11 kombi 115Le TDDI 440 000km Trend EGR off XENON temp(örök köszönet Vik,) kieg.fűtés 6seb.navi
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9612 Dátum:
2013.02.10 vasárnap, 17:10:43 »
Idézetet írta: mondi 77 - 2013.02.10 vasárnap, 16:54:26
Vége lett a generátor csere a Holland Ford szervizbe 330€ került ,a szállítási költség nem volt ,(amiért levitt a pályáról a szervizbe) így most a töltés 14,7 volt. Most egy darabig nem lesz vele gond .További szép napot
És most már nem ingadozik az alapjáratod ?
Naplózva
dris
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 4
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9613 Dátum:
2013.02.11 hétfő, 09:50:18 »
Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni. Meghalt a gép. A hiba jelenség nincs benne erő, a szervó sem működik és a vízhőmérő a maxon.. Valakinek valami ötlet, mi lehet a baj? Köszönöm előre is.
Naplózva
Dini02
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9614 Dátum:
2013.02.11 hétfő, 10:42:26 »
Idézetet írta: dris - 2013.02.11 hétfő, 09:50:18
Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni. Meghalt a gép. A hiba jelenség nincs benne erő, a szervó sem működik és a vízhőmérő a maxon.. Valakinek valami ötlet, mi lehet a baj? Köszönöm előre is.
a vízpumpád cseréld ki azonnal. a bontott van nálam 5 ezer Ft-ért, az új kb. 25 ezer Ft.
a vízpumpa tengelye hajtja meg a szervoszivattyút, azért nincs szervod.
Naplózva
dris
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 4
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9615 Dátum:
2013.02.11 hétfő, 11:11:06 »
Idézetet írta: Dini02 - 2013.02.11 hétfő, 10:42:26
a vízpumpád cseréld ki azonnal. a bontott van nálam 5 ezer Ft-ért, az új kb. 25 ezer Ft.
a vízpumpa tengelye hajtja meg a szervoszivattyút, azért nincs szervod.
köszi a választ, szerintem élni fogok az ajánlatoddal.
Naplózva
V.Tamás
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 170
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9616 Dátum:
2013.02.11 hétfő, 17:48:33 »
Idézetet írta: Dini02 - 2013.02.11 hétfő, 10:42:26
a vízpumpád cseréld ki azonnal. a bontott van nálam 5 ezer Ft-ért, az új kb. 25 ezer Ft.
a vízpumpa tengelye hajtja meg a szervoszivattyút, azért nincs szervod.
Kicsit pontosítanék. A szervó sziv. hajtja a vízpumpát!
Naplózva
2001/06 - 2,0 TDDi Ghia - 5 ajtós - 115LE (+ chip), fekete metál, vaj bőr belső, gyári xenon és tolatóradar, 2+2 ülésfűtés, Ervin féle iktató
vitte a nő
2005 - VW Sharan Special, 1,9 PD TDI, gyári 150LE (kutyaszállító is)
V.Tamás
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 170
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9617 Dátum:
2013.02.11 hétfő, 17:53:17 »
Idézetet írta: dris - 2013.02.11 hétfő, 09:50:18
Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni. Meghalt a gép. A hiba jelenség nincs benne erő, a szervó sem működik és a vízhőmérő a maxon.. Valakinek valami ötlet, mi lehet a baj? Köszönöm előre is.
Akkor sorrendben:
Nincs erő - hengerfej hőfok 120C motorvezérlés korlátozza a teljesítményt, igen erőssen
szervó nem működik - nézd meg a rövidebb ékszíjad, blokk jobb oldalán. Előfordulhat, hogy elszakadt, vagy a feszítő meghallt.
vízhőmérő max-on - a szervód nem kap hajtást és az hajtja a vízpumpát, tehát nincs hűtővíz keringtetés, felforr a vized, hengerfej 120C letilt.
TAPASZTALAT! Sajna
Naplózva
2001/06 - 2,0 TDDi Ghia - 5 ajtós - 115LE (+ chip), fekete metál, vaj bőr belső, gyári xenon és tolatóradar, 2+2 ülésfűtés, Ervin féle iktató
vitte a nő
2005 - VW Sharan Special, 1,9 PD TDI, gyári 150LE (kutyaszállító is)
Dini02
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9618 Dátum:
2013.02.11 hétfő, 18:06:19 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2013.02.11 hétfő, 17:48:33
Kicsit pontosítanék. A szervó sziv. hajtja a vízpumpát!
igen így van, de a tengely a vízpumpában van, ezért mondtam hirtelen tévesen.
Naplózva
kisgyerek83
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1652
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9619 Dátum:
2013.02.11 hétfő, 19:12:00 »
Estét urak!
asszem elért engem is a "gombák" hibája :S ma voltam kicsit hosszabb távon (450km), indulás után 5 perc és beállt középre, de fütést rákapcsolva ingadozott, majdnem kifeküdt teljesen hideg állásba, na akkor fűtés le, 5 perc és ujra középen volt, de aztán megint ment lefele, így ingadozott végig
Naplózva
MK3, 2001.12.20. fekete Kombi , 2.0 TDDI, Ghia
EGR-t már nyomokban sem tartalmaz
AIR SPRING légrugó
H. Balázs
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1667
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9620 Dátum:
2013.02.11 hétfő, 19:15:01 »
Idézetet írta: kisgyerek83 - 2013.02.11 hétfő, 19:12:00
Estét urak!
asszem elért engem is a "gombák" hibája :S ma voltam kicsit hosszabb távon (450km), indulás után 5 perc és beállt középre, de fütést rákapcsolva ingadozott, majdnem kifeküdt teljesen hideg állásba, na akkor fűtés le, 5 perc és ujra középen volt, de aztán megint ment lefele, így ingadozott végig
Na visszatértél Szhelyröl?
Naplózva
2014/9 Mondeo 2.0 tdci tit 140 le
2021.06 2.0 tdci Transit Jumbo 170 ló
2010 Ducato 2.3 120 ló
EX 2006/12 Mondeo 2,0 tdci combi eur4 DPF 130 ló EGR OFF (CigisBalu)
kisgyerek83
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1652
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9621 Dátum:
2013.02.11 hétfő, 19:28:48 »
Idézetet írta: Huszár Balázs - 2013.02.11 hétfő, 19:15:01
Na visszatértél Szhelyröl?
Háát ott is voltam, de Ősöknél voltam otthon(Szergény-ben, disznóölés volt), azt ma voltam Szfváron onnan vissza Szergény, majd este Győr
Naplózva
MK3, 2001.12.20. fekete Kombi , 2.0 TDDI, Ghia
EGR-t már nyomokban sem tartalmaz
AIR SPRING légrugó
H. Balázs
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1667
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9622 Dátum:
2013.02.11 hétfő, 19:30:25 »
Idézetet írta: kisgyerek83 - 2013.02.11 hétfő, 19:28:48
Háát ott is voltam, de Ősöknél voltam otthon(Szergény-ben, disznóölés volt), azt ma voltam Szfváron onnan vissza Szergény, majd este Győr
Csütörtökön délután indultál?
Naplózva
2014/9 Mondeo 2.0 tdci tit 140 le
2021.06 2.0 tdci Transit Jumbo 170 ló
2010 Ducato 2.3 120 ló
EX 2006/12 Mondeo 2,0 tdci combi eur4 DPF 130 ló EGR OFF (CigisBalu)
kisgyerek83
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1652
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9623 Dátum:
2013.02.11 hétfő, 19:31:33 »
Idézetet írta: Huszár Balázs - 2013.02.11 hétfő, 19:30:25
Csütörtökön délután indultál?
Nem
szombat du.-ám
péntek-szombat Bécsben voltam céges rendezvényen
Naplózva
MK3, 2001.12.20. fekete Kombi , 2.0 TDDI, Ghia
EGR-t már nyomokban sem tartalmaz
AIR SPRING légrugó
Szabolcs87
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9624 Dátum:
2013.02.11 hétfő, 21:45:53 »
Helló Urak!
Nem vagyok valami régi klubbtag és Mondeo tulaj sem, viszont egy (pár) kérdéssel fodulnék hozzátok. Nekem egy 2.0-s 90Le-s járgányom van. Ez elvileg TDDI, vagy Di. Sajna nem tudom hol lehet ezt megállapítani, meg hogy mi a pontos különbség a kettő között... (1.kérdés)
Mikor megvettem, észrevettem, hogy hűvösebb időben hideg indítás után míg a motor be nem melegszik, halk kis búgás hallatszik a hátsó ülés alól. Gondolom az AC. Olvastam több oldalt, de elvileg ebben nem is biztos h kéne lennie AC-nek... (2.kérdés). Utóbbi időben vettem észre, hogy vegyes használatban(országút) meleg motornál is 1-2 vadabb gázadásnál ismét bekapcsol az AC. Ez elvileg lehet normális, vagy alapból valami anomáliára utal?
Ezzel még el is volnék... Rendkívül örültem neki, hogy hidegben melegben pöcc röff indult a gép... Azonban most kezdte az új játékot, hogy random időpontokban hidegindításkor nem akar elindulni. Először csak 1. indításra nem jött össze, utána 3. kapta el, végül egyáltalán nem indult el.... A sok próbálkozás után az akksi is feladta a harcot, majd nem maradt más, be kellett húzatni... Akkor elindult, gond nélkül hazajött Pestről Győrbe (semmi döcögés-köhögés, rángatás, torpanás). Eddig össz-vissz ez a 3 precedens fordult elő. A problémás indítások között több zökkenőmentes hideg-meleg indítás is lezajlott. Szóval még nem állandósult a jelenség, de mivel rendszeresen több 100km-eket ingázok vele jó lenne csírájában elfojtani a problémát.
Ha valakinek fordult már elő hasonló jelenség, vagy van tippje h hol lehet a gond nagyon megköszönném ha megosztaná.
Előre is köszi!!!!
Üdv
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9625 Dátum:
2013.02.12 kedd, 08:21:47 »
Idézetet írta: Szabolcs87 - 2013.02.11 hétfő, 21:45:53
Helló Urak!
Nem vagyok valami régi klubbtag és Mondeo tulaj sem, viszont egy (pár) kérdéssel fodulnék hozzátok. Nekem egy 2.0-s 90Le-s járgányom van. Ez elvileg TDDI, vagy Di. Sajna nem tudom hol lehet ezt megállapítani, meg hogy mi a pontos különbség a kettő között... (1.kérdés)
Mikor megvettem, észrevettem, hogy hűvösebb időben hideg indítás után míg a motor be nem melegszik, halk kis búgás hallatszik a hátsó ülés alól. Gondolom az AC. Olvastam több oldalt, de elvileg ebben nem is biztos h kéne lennie AC-nek... (2.kérdés). Utóbbi időben vettem észre, hogy vegyes használatban(országút) meleg motornál is 1-2 vadabb gázadásnál ismét bekapcsol az AC. Ez elvileg lehet normális, vagy alapból valami anomáliára utal?
Ezzel még el is volnék... Rendkívül örültem neki, hogy hidegben melegben pöcc röff indult a gép... Azonban most kezdte az új játékot, hogy random időpontokban hidegindításkor nem akar elindulni. Először csak 1. indításra nem jött össze, utána 3. kapta el, végül egyáltalán nem indult el.... A sok próbálkozás után az akksi is feladta a harcot, majd nem maradt más, be kellett húzatni... Akkor elindult, gond nélkül hazajött Pestről Győrbe (semmi döcögés-köhögés, rángatás, torpanás). Eddig össz-vissz ez a 3 precedens fordult elő. A problémás indítások között több zökkenőmentes hideg-meleg indítás is lezajlott. Szóval még nem állandósult a jelenség, de mivel rendszeresen több 100km-eket ingázok vele jó lenne csírájában elfojtani a problémát.
Ha valakinek fordult már elő hasonló jelenség, vagy van tippje h hol lehet a gond nagyon megköszönném ha megosztaná.
Előre is köszi!!!!
Üdv
Csak TDDi van, Di nincs!
Van pumpa a tanknál!
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
hirdetesj2
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 749
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9626 Dátum:
2013.02.12 kedd, 08:49:27 »
Idézetet írta: Szabolcs87 - 2013.02.11 hétfő, 21:45:53
Helló Urak!
Nem vagyok valami régi klubbtag és Mondeo tulaj sem, viszont egy (pár) kérdéssel fodulnék hozzátok. Nekem egy 2.0-s 90Le-s járgányom van. Ez elvileg TDDI, vagy Di. Sajna nem tudom hol lehet ezt megállapítani, meg hogy mi a pontos különbség a kettő között... (1.kérdés)
Mikor megvettem, észrevettem, hogy hűvösebb időben hideg indítás után míg a motor be nem melegszik, halk kis búgás hallatszik a hátsó ülés alól. Gondolom az AC. Olvastam több oldalt, de elvileg ebben nem is biztos h kéne lennie AC-nek... (2.kérdés). Utóbbi időben vettem észre, hogy vegyes használatban(országút) meleg motornál is 1-2 vadabb gázadásnál ismét bekapcsol az AC. Ez elvileg lehet normális, vagy alapból valami anomáliára utal?
Ezzel még el is volnék... Rendkívül örültem neki, hogy hidegben melegben pöcc röff indult a gép... Azonban most kezdte az új játékot, hogy random időpontokban hidegindításkor nem akar elindulni. Először csak 1. indításra nem jött össze, utána 3. kapta el, végül egyáltalán nem indult el.... A sok próbálkozás után az akksi is feladta a harcot, majd nem maradt más, be kellett húzatni... Akkor elindult, gond nélkül hazajött Pestről Győrbe (semmi döcögés-köhögés, rángatás, torpanás). Eddig össz-vissz ez a 3 precedens fordult elő. A problémás indítások között több zökkenőmentes hideg-meleg indítás is lezajlott. Szóval még nem állandósult a jelenség, de mivel rendszeresen több 100km-eket ingázok vele jó lenne csírájában elfojtani a problémát.
Ha valakinek fordult már elő hasonló jelenség, vagy van tippje h hol lehet a gond nagyon megköszönném ha megosztaná.
Előre is köszi!!!!
Üdv
Ha 90Le, akkor csak TDDI lehet, de akkor nincs benne AC pumpa a tanknál. Alánézel a jobb hátsó kerék előtt, a tank és a hátsó ülés padlólemez alatt megnézed hogy van-e benne AC. Ha van, cseréld ki azonnal és többet ne húzzátok az autót saját érdekedben. Láncos motor, amíg nincs olajnyomás laza a vezérműlánc.....
Viszont ha van benne AC, akkor nem 90Le-s a gép.
Naplózva
Ex: 2db 1.8D ORION, 2004, 2.2 TDCI fekete kombi Titanium-X "ST-pakett"
2001, TDDI 115 LE, Ghia kombi /2db :-)/
BBalazs
Vendég
2 kérdés
«
Új hozzászólás #9627 Dátum:
2013.02.12 kedd, 10:34:23 »
Sziasztok!
2 dologgal kapcsolatban kérném a segítségeteket, véleményeteket.
1. Az idén tervezek autót venni, egyre inkább a 2001-2003 közötti TDDi Mondeoval szimpatizálok (méret, minőség, ár-érték arány...). Ami számomra fontos, hogy megbízható legyen, mérsékelt szervizköltséggel. Az hogy kerreg, kattog és pár decivel többet fogyaszt százon, mint a TDCi, az nem probléma. Sokat olvastam a fórumot, és többen felhívták a figyelmet arra, hogy ezeknél a típusoknál a porlasztóval lehet gond egy idő után, ami nem kicsi tétel. Ez mennyire jellemző, illetve vásárlás során ezt ki lehet szűrni? Esetleg van más, ami miatt nem kéne 12 éves dízelt néznem? Magára az autóra egy millió forintnál húznám meg a határt, ahogy láttam ennél az összegnél nem is nagyon van drágábban TDDi motorral szerelt változat, és már elég szép példányokat is látni (főként Ghiakat). 7 éve vezetek, de első saját autó lenne.
2. Főnököm 2 hónapja szerzett be egy 1997-es Ford Transit 2.5 TD-t. A motor (vagy a hajtás) produkál érdekes dolgokat. Előfordul, hogy egyszerűen nem lehet vele finoman elindulni, akármilyen óvatosan kezelem a kuplungot, veszettül rángat. Ilyenkor kuplungot benyomom, majd újra elkezdem felengedni, és többnyire simán indul. Menet közben viszont nem tetszik a hangja: mint ha hullámzana a fordulatszám - nem vészes, a menetteljesítményén sem érzem, de nekem gyanús. Van tippetek, hogy ez mi lehet, illetve Budapesten kihez kéne fordulni, aki alaposan átnézné a motort?
Előre is köszönöm a válaszokat!
Üdv:
Balázs
Naplózva
Lacimanó
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 937
Válasz: 2 kérdés
«
Új hozzászólás #9628 Dátum:
2013.02.12 kedd, 13:39:09 »
Idézetet írta: BBalazs - 2013.02.12 kedd, 10:34:23
Sziasztok!
2 dologgal kapcsolatban kérném a segítségeteket, véleményeteket.
1. Az idén tervezek autót venni, egyre inkább a 2001-2003 közötti TDDi Mondeoval szimpatizálok (méret, minőség, ár-érték arány...). Ami számomra fontos, hogy megbízható legyen, mérsékelt szervizköltséggel. Az hogy kerreg, kattog és pár decivel többet fogyaszt százon, mint a TDCi, az nem probléma. Sokat olvastam a fórumot, és többen felhívták a figyelmet arra, hogy ezeknél a típusoknál a porlasztóval lehet gond egy idő után, ami nem kicsi tétel. Ez mennyire jellemző, illetve vásárlás során ezt ki lehet szűrni? Esetleg van más, ami miatt nem kéne 12 éves dízelt néznem? Magára az autóra egy millió forintnál húznám meg a határt, ahogy láttam ennél az összegnél nem is nagyon van drágábban TDDi motorral szerelt változat, és már elég szép példányokat is látni (főként Ghiakat). 7 éve vezetek, de első saját autó lenne.
2. Főnököm 2 hónapja szerzett be egy 1997-es Ford Transit 2.5 TD-t. A motor (vagy a hajtás) produkál érdekes dolgokat. Előfordul, hogy egyszerűen nem lehet vele finoman elindulni, akármilyen óvatosan kezelem a kuplungot, veszettül rángat. Ilyenkor kuplungot benyomom, majd újra elkezdem felengedni, és többnyire simán indul. Menet közben viszont nem tetszik a hangja: mint ha hullámzana a fordulatszám - nem vészes, a menetteljesítményén sem érzem, de nekem gyanús. Van tippetek, hogy ez mi lehet, illetve Budapesten kihez kéne fordulni, aki alaposan átnézné a motort?
Előre is köszönöm a válaszokat!
Üdv:
Balázs
A TDDi motor éppen azért strapább mert még mechanikus az adagolója csak elektronikus vezérléssel. A porlasztók is mechanikusak igazából 3-4e Km nem nagyon kell bántani őket. Tehát nem a porlasztóra érzékeny típus az a TDCi de ott is vannak amik rengeteget elmennek csere nélkül. Vásárlásnál amire figyelhetsz ha hideg a moci rövid izzítás és indit motor egyenletesen jár nem járkál az alapjárat fel le. Járó motornál jobb hátsó keréknél zümmögő surrogó hang AC pumpa működik. Ha lehet menni vele kb 10km a vízhőfoknak közel vagy be kell állnia középre. Kuplung működik ez kiderül ha megy vele az ember kis padlógáz is belefér akkor gyorsulnia kell mint a rakéta nagy füstöt nem szabad hagynia. Indítás leállításkor nem illik nyekkenni nyikkanni a szíjrendszernek. Futómű kopog vagy nem kormány egyenletesen forog. És van-e benne annyi go., hogy eljuss a kútig.
2. Valószínű a kuplung kezd tönkremenni ezért változhat a fordulat mert meg meg csúszik.
Naplózva
2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
BBalazs
Vendég
Válasz: 2 kérdés
«
Új hozzászólás #9629 Dátum:
2013.02.12 kedd, 17:03:53 »
Idézetet írta: Lacimanó - 2013.02.12 kedd, 13:39:09
A TDDi motor éppen azért strapább mert még mechanikus az adagolója csak elektronikus vezérléssel. A porlasztók is mechanikusak igazából 3-4e Km nem nagyon kell bántani őket. Tehát nem a porlasztóra érzékeny típus az a TDCi de ott is vannak amik rengeteget elmennek csere nélkül. Vásárlásnál amire figyelhetsz ha hideg a moci rövid izzítás és indit motor egyenletesen jár nem járkál az alapjárat fel le. Járó motornál jobb hátsó keréknél zümmögő surrogó hang AC pumpa működik. Ha lehet menni vele kb 10km a vízhőfoknak közel vagy be kell állnia középre. Kuplung működik ez kiderül ha megy vele az ember kis padlógáz is belefér akkor gyorsulnia kell mint a rakéta nagy füstöt nem szabad hagynia. Indítás leállításkor nem illik nyekkenni nyikkanni a szíjrendszernek. Futómű kopog vagy nem kormány egyenletesen forog. És van-e benne annyi go., hogy eljuss a kútig.
2. Valószínű a kuplung kezd tönkremenni ezért változhat a fordulat mert meg meg csúszik.
Köszönöm a választ! Gondolom érdemes lesz majd autószerelővel menni, valamint nem hátrány, ha tél elejére időzítek, amikor már fagy van. Esetleg tudsz ajánlani olyan személyt, aki vállal ilyet?
Naplózva
mondi 77
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 92
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9630 Dátum:
2013.02.12 kedd, 20:26:13 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.02.10 vasárnap, 17:10:43
És most már nem ingadozik az alapjáratod ?
most már nem ingadozik rendesem muzsikál
Naplózva
Ford mondeo 2001-11 kombi 115Le TDDI 440 000km Trend EGR off XENON temp(örök köszönet Vik,) kieg.fűtés 6seb.navi
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: 2 kérdés
«
Új hozzászólás #9631 Dátum:
2013.02.12 kedd, 21:18:04 »
Idézetet írta: Lacimanó - 2013.02.12 kedd, 13:39:09
A TDDi motor éppen azért strapább mert még mechanikus az adagolója csak elektronikus vezérléssel.
Huh... van nem mechanikus adagoló? Amúgy meg a VP44-nél sokkal modernebb, komolyabb adagoló tán nincs is.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9632 Dátum:
2013.02.12 kedd, 21:29:20 »
Idézetet írta: mondi 77 - 2013.02.12 kedd, 20:26:13
Idézetet írta: Bunyek - 2013.02.10 vasárnap, 17:10:43
És most már nem ingadozik az alapjáratod ?
most már nem ingadozik rendesem muzsikál
Köszönöm kielégitő válaszodat!
Naplózva
BBalazs
Vendég
Válasz: 2 kérdés
«
Új hozzászólás #9633 Dátum:
2013.02.12 kedd, 21:34:17 »
Idézetet írta: Angel - 2013.02.12 kedd, 21:18:04
Huh... van nem mechanikus adagoló? Amúgy meg a VP44-nél sokkal modernebb, komolyabb adagoló tán nincs is.
És megbízható is? Cseréje komoly tétel?
Előre is köszönöm válaszod:
Balázs
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: 2 kérdés
«
Új hozzászólás #9634 Dátum:
2013.02.12 kedd, 21:35:31 »
Idézetet írta: BBalazs - 2013.02.12 kedd, 21:34:17
És megbízható is? Cseréje komoly tétel?
Előre is köszönöm válaszod:
Balázs
Hát... itt a klubban kb 50-100 tddi van. Hányon cseréltek adagolót? Mondjuk 5?
Szerintem ez bőven megbízható... a cseréje nem olcsó, nem tudom most mennyi a bontott, de a javítás bazisok.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9635 Dátum:
2013.02.12 kedd, 21:40:23 »
Hát én vettem kétszer 30-35-ért de eladtam mindekettőt(nyilván nem ennyiért) meg egy sz@rt aminek az árát visszakaptam és az adagoló is megmaradt fullba.
Lassan enyém is eladó lessz, váltani kellene.....Lehet velem tárgyalni...
Naplózva
BBalazs
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9636 Dátum:
2013.02.12 kedd, 22:01:46 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.02.12 kedd, 21:40:23
Hát én vettem kétszer 30-35-ért de eladtam mindekettőt(nyilván nem ennyiért) meg egy sz@rt aminek az árát visszakaptam és az adagoló is megmaradt fullba.
Lassan enyém is eladó lessz, váltani kellene.....Lehet velem tárgyalni...
Köszönöm a válaszokat! Cél kitűzve.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9637 Dátum:
2013.02.12 kedd, 22:04:21 »
Idézetet írta: BBalazs - 2013.02.12 kedd, 22:01:46
Köszönöm a válaszokat! Cél kitűzve.
Na most ezek azért elég nyomott árak amiket irtam és elég nagy kapcsolataim vannak...átlagban 50-100.000 között lehet venni inkább 100 felé kell számolni....de kb 150-180-ért felujitják garival...nyilván hibafüggő a dolog.
Naplózva
BBalazs
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9638 Dátum:
2013.02.12 kedd, 22:07:15 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.02.12 kedd, 22:04:21
Na most ezek azért elég nyomott árak amiket irtam és elég nagy kapcsolataim vannak...átlagban 50-100.000 között lehet venni inkább 100 felé kell számolni....de kb 150-180-ért felujitják garival...nyilván hibafüggő a dolog.
Kb. ilyesmire számítottam. Odafigyelek majd vásárlásnál, és bízok az erőben.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9639 Dátum:
2013.02.12 kedd, 22:19:37 »
Idézetet írta: BBalazs - 2013.02.12 kedd, 22:07:15
Kb. ilyesmire számítottam. Odafigyelek majd vásárlásnál, és bízok az erőben.
milyen erőben bizol?
Inkább egy rétegvastagságmérőben és egy normális szerelőben bizzál...a többi lutri ugyis...
Naplózva
BBalazs
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9640 Dátum:
2013.02.12 kedd, 22:24:48 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.02.12 kedd, 22:19:37
milyen erőben bizol?
Inkább egy rétegvastagságmérőben és egy normális szerelőben bizzál...a többi lutri ugyis...
Nem mondtam, hogy a véletlenre fogom bízni.
Mindenképpen hozzáértővel indulok majd autót nézni, elméletben felkészülni kevés lenne, ennyi pénzt meg elbukni...
Naplózva
Lacimanó
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 937
Válasz: 2 kérdés
«
Új hozzászólás #9641 Dátum:
2013.02.13 szerda, 09:17:01 »
Idézetet írta: Angel - 2013.02.12 kedd, 21:18:04
Huh... van nem mechanikus adagoló? Amúgy meg a VP44-nél sokkal modernebb, komolyabb adagoló tán nincs is.
Bocsi akkor csak annyit, hogy adagolós és nem cr rendszerű! Így jó?
Naplózva
2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Szati69
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9642 Dátum:
2013.02.15 péntek, 07:00:58 »
Sziasztok!
Előmelegítőt keresnék 2001-es TDDi-hez.
Valaki esetleg?
Megköszönném!
Naplózva
ice850303
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9643 Dátum:
2013.02.15 péntek, 09:14:06 »
Idézetet írta: Szati69 - 2013.02.15 péntek, 07:00:58
Sziasztok!
Előmelegítőt keresnék 2001-es TDDi-hez.
Valaki esetleg?
Megköszönném!
lali87 nel van azthiszem 4e ert
Naplózva
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9644 Dátum:
2013.02.16 szombat, 13:15:43 »
Idézetet írta: hirdetesj2 - 2013.02.12 kedd, 08:49:27
Ha 90Le, akkor csak TDDI lehet, de akkor nincs benne AC pumpa a tanknál. Alánézel a jobb hátsó kerék előtt, a tank és a hátsó ülés padlólemez alatt megnézed hogy van-e benne AC. Ha van, cseréld ki azonnal és többet ne húzzátok az autót saját érdekedben. Láncos motor, amíg nincs olajnyomás laza a vezérműlánc.....
Viszont ha van benne AC, akkor nem 90Le-s a gép.
Létezik 90 lovas TDCi is!
Naplózva
Dini02
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9645 Dátum:
2013.02.16 szombat, 15:12:40 »
Idézetet írta: Mad-V - 2013.02.16 szombat, 13:15:43
Létezik 90 lovas TDCi is!
de annak sincs AC-ja.
Csak 115 Le TDDI-nek van. VP44 adagoló miatt. A 90 LE TDDI-n VP30 van.
Naplózva
Dini02
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9646 Dátum:
2013.02.16 szombat, 15:49:48 »
Idézetet írta: BBalazs - 2013.02.12 kedd, 22:24:48
Nem mondtam, hogy a véletlenre fogom bízni.
Mindenképpen hozzáértővel indulok majd autót nézni, elméletben felkészülni kevés lenne, ennyi pénzt meg elbukni...
mire figyelj:
- mérd körbe rétegvastagság mérővel, ha valahol feltűnően eltér, de szépen javított, jó alku alap.
- futómű (főleg a hátsó) ne kopogjon. irdatlan drága az alkatrész hozzá.
- kézifék fogjon erősen, kiengedés után meg hintáztasd meg az autót, hogy kiengedett-e rendesen, mert széria hiba, hogy szorul
- ajtók alja belül rendszerint rozsdás, ha a rozsda csak felületi, nem ette át magát, könnyen javítható, így ez is jó alku alap.
- mindenképpen szükséges a hidegindítás. izzítasz, indítasz, majd a fordulatnak be kell állnia azonnal alapjáratra. ha indítás után 1-2 pillanatra felugrik a fordulat 1000 fölé, akkor 1 vagy több izzítógyertya rossz
- indításkor a másik emberke nézze hogy jön-e fekete füst a kipufogóból (csak indítás után egy kisebb fekete pamacs a jellemző, ez is izzítógyertya gondra utalhat)
- indításkor nem nyikkanhat a hosszbordás szíj
- járó motornál ha súrlódó hangot hallasz a vezérlés felől, ne ijedj meg, ez "normális", de ettől függetlenül szíjtárcsa, szíj, szíjfeszítő és görgők cseréjére fel kell készülni.
- a kuplung "hirtelen" fog- ez normális, csak arra figyelj, hogy ne fent fogjon- ez kopott tárcsára utal
- ha a kuplung pedálon lüktetést érzel mikor enyhén benyomod, az lendkerék haldoklásra utal
- menet közben 10-12 kilométer alatt városban be kell melegednie az autónak
- meleg motornál 2-esben tartsd 2000-es fordulaton a motort (~30km/h) majd padlógáz. kicsit gondolkodik (normális) majd nagyot kell húznia. forgasd ki 3500-ig minimum. ha itt füstöt nyom, az rossz jel.
- gyorsíts kb 100-110 km/h-ra, jellemzően ott ráz a kerék, ha szálszakadt a gumi, vagy sérült a felni.
- 100-ról nyomj egy nagyobb féket- a kormány nem rázhat.
- leállítás előtt nyisd ki az ajtót, félig hajolj ki a kocsiból és úgy állítsd le-- ha leállítás után csattanóm koppanó vagy valamilyen utólagos hangot hallasz, akkor nincs sok hátra a lendkeréknek.
- leállításkor szintén nem nyikkanhat meg a hosszbordásszíj
- a kormány, belső, váltógomb, kezelő gombok, indexkar, pedálok kopása, a bal első ajtó lógása sok kilométerre utal.
- kormányt tekerd el kopptól-koppig, ropogó hangot nem hallhatsz, ropogást nem érezhetsz.
kb. ennyi a fontos.
Költségek, hibalehetőségek:
- kuplungcsere lendkerékkel: ~ 200 ezer Ft munkadíjjal, bontottan ~80 ezer Ft munkadíjjal
- porlasztó: csúcs külön cserélhető ~20 ezer Ft, és egyszerre általában csak 1 megy tönkre. bontottan 7-8 ezer Ft egy komplett porlasztó.
- adagoló: nem jellemző a hibája, de ha mégis beütne: felújított: ~ 350 ezer Ft, felújítás: ~180 ezer Ft, bontott: ~70 ezer Ft
- hosszbordás szíj, szíjfeszítő, görgők, főszíjtárcsa jellemzően cserére szoruló alkatrészek. ~ 80-90 ezer Ft, újat vegyél.
- ami még drága lehet, ha nem jó: lengőkarok cseréje, főleg hátul.
- hátsó féknyergek. felújított 19 ezer Ft/pár, új: ~70 ezer Ft /pár
- főköri termosztát: ~ 5 ezer Ft, olajköri termosztát: ~6500 Ft (gyári) ----- ezek akkor kellenek, ha nem melegszik be az autó, vagy visszahül menet közben
Megvétel után:
- motorolaj csere: 5W-30 Ford gyári (6litert kell venni, kb. 5,2-5,4 megy bele, ~ 9 ezer Ft)
- olajszűrő: gyári ~ 1300 Ft
- légszűrő: gyári ~ 1000 Ft
- gázolajszűrő: gyári ~ 10000 Ft (nagyon fontos!!)
- szervo- szíj: gyári ~1000 Ft, gyorsan kopik!
- váltóolaj, 75W-90 normál hajtóműolaj, kb 2-3 liter kell, nem tudom pontosan, be kell szintezni.
- szervoolaj: ATF piros, pontosan nem tudom mennyi kell, kb 1liter
használd egészséggel!
Naplózva
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9647 Dátum:
2013.02.16 szombat, 17:00:07 »
Idézetet írta: Dini02 - 2013.02.16 szombat, 15:12:40
de annak sincs AC-ja.
Csak 115 Le TDDI-nek van. VP44 adagoló miatt. A 90 LE TDDI-n VP30 van.
tudjuk, csak úgy infóként mondtam.
Tddi: 90/115/+ wolf tuningos 155 le
Tdci: 90/115/130 le ( 2.0-nál maradva)
Naplózva
hirdetesj2
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 749
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9648 Dátum:
2013.02.16 szombat, 19:32:45 »
Idézetet írta: Mad-V - 2013.02.16 szombat, 17:00:07
tudjuk, csak úgy infóként mondtam.
Tddi: 90/115/+ wolf tuningos 155 le
Tdci: 90/115/130 le ( 2.0-nál maradva)
Ma is tanultam valamit
Naplózva
Ex: 2db 1.8D ORION, 2004, 2.2 TDCI fekete kombi Titanium-X "ST-pakett"
2001, TDDI 115 LE, Ghia kombi /2db :-)/
Peter tddi
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9649 Dátum:
2013.02.17 vasárnap, 10:06:00 »
Hali mindenkinek !!
Érdekes hiba jelenséget vettem észre. Mégpedig menet közben lassaú vagy gyors haladásnál, állandó sebességnél akár egyszer csak előjön egy jobb első keréktől rázás rángatás a kormányt is rázza eléggé, és húz jobbra menet közben. Úgy ráz mintha elment volna a kerék-összetartás, és nem mindig jön elő ez a hiba. Mi lehet ez?? Voltam 2 helyen is FORD szakszervízben nem találtak semmi hibát a fékek nem akadnak. Tud olyat a tddi-ben a váltó, hogy valamelyik féltengelyt valamiért lassabban hajtja meg ?? Mert az a kerék biztos, hogy kevesebbet forog mint a másik, ez a kerék nem éri utól a másikat úgy csinál. Alapfelszereltségű a mondi csak ABS van benne semmi más.
VALAKI MÁR TALÁLKOZOTT ILYEN HIBÁVAL ??
Köszi előre is mindenkinek
Naplózva
Oldalak:
1
...
186
187
188
189
190
191
192
[
193
]
194
195
196
197
198
199
200
...
324
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ