Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.03.28 csütörtök, 19:41:10 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 734 735 736 737 738 739 740 [741]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 10034412 alkalommal)
0 Felhasználó és 4 vendég van a témában
wmatyas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 173



E-mail
« Új hozzászólás #37000 Dátum: 2023.10.26 csütörtök, 18:44:19 »

Az új aksival megoldódott, szépséghiba csak annyi, hogy a tag szerint az üzletben az új exide már nem fog bírni 7 évet...





Hogy terheletlenül mennyit mutat az akku, az mindegy. Terhelés alatt kell megnézni. Akkor mérd, amikor ráindítózol. Csodálkoznék, ha ezek után akár a 10V-ot elérné terhelve. Amúgy ha cellazárlat lenne, akkor nem tudnád üresjáratban a közel normál feszt mérni, egy cellányival kevesebb lenne.

Kérj valakitől kölcsön egy akksit. Ha azzal működik és indul, akkor csak véletlen egybeesés. Az egyik autónk úgy állt meg, hogy elindult vele itthonról a feleségem, elment a Sparba (1 km), leállította a motort, és soha többé nem indult el azzal az akksival az autó. Volt rohanás másik autóval Bárdiba új akksiért, csere, indult és ment tovább az autó. Ennyi.

Lehet, hogy a sebességben indtózáskor sokkal nagyobb villanyt kért az indítómotor, mint rendesen, és az tett oda egy utolsót az akkunak.

AndyA
Naplózva

MKIII 2005 2.0 TDCI Turnier, Trend
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #37001 Dátum: 2023.10.27 péntek, 10:08:12 »

Az új aksival megoldódott, szépséghiba csak annyi, hogy a tag szerint az üzletben az új exide már nem fog bírni 7 évet...

Ez ilyen sport. Ez van. tegyél ellene bármit, ha tudsz.

Mivel nekem olyan volt az autó, hogy ha menni kellett, akkor menni kellett, ezért a legutóbbi két alkalommal 3 évente óraműszerű pontossággal cseréltem mindig akkut benne, akkor is, ha egyébként kifogástalanul működött az aktuális példány.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37274


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #37002 Dátum: 2023.10.27 péntek, 11:05:28 »

Ez ilyen sport. Ez van. tegyél ellene bármit, ha tudsz.

Mivel nekem olyan volt az autó, hogy ha menni kellett, akkor menni kellett, ezért a legutóbbi két alkalommal 3 évente óraműszerű pontossággal cseréltem mindig akkut benne, akkor is, ha egyébként kifogástalanul működött az aktuális példány.

AndyA

A 3 éveseket nem adod el? Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #37003 Dátum: 2023.10.28 szombat, 18:26:33 »

A 3 éveseket nem adod el? Smiley

Volt, amit eladtam, volt, ami a másik autóba került a 7 éves helyett stb.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
demizol
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31


E-mail
« Új hozzászólás #37004 Dátum: 2023.11.14 kedd, 17:08:54 »

Sziasztok!
Abban szeretném a segítséget kérni, hogy 2004 2.0 TDCi motoros autómban, motorcsere óta, a nap számláló és az átlagfogyasztásmérő mér, ha megyek vele, de amint leállítom az autót rögtön nulláz, illetve 99,9 re áll vissza az értékek.
Valaki tudja esetleg merre keressem a hibát, vagy hogy honnan veszi az adatokat?
köszönöm szépen
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #37005 Dátum: 2023.11.14 kedd, 19:10:48 »

Sziasztok!
Abban szeretném a segítséget kérni, hogy 2004 2.0 TDCi motoros autómban, motorcsere óta, a nap számláló és az átlagfogyasztásmérő mér, ha megyek vele, de amint leállítom az autót rögtön nulláz, illetve 99,9 re áll vissza az értékek.
Valaki tudja esetleg merre keressem a hibát, vagy hogy honnan veszi az adatokat?
köszönöm szépen

Beragadt a nullázó gomb?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
demizol
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31


E-mail
« Új hozzászólás #37006 Dátum: 2023.11.14 kedd, 21:03:53 »

Beragadt a nullázó gomb?

AndyA

Nics beragadva és a átlagfogysztásmérő nem nullázható, csak, ha az aksit leveszem
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #37007 Dátum: 2023.11.15 szerda, 08:08:31 »

Nics beragadva és a átlagfogysztásmérő nem nullázható, csak, ha az aksit leveszem

Ha az átlagfogyira állsz és röviden nyomod a gombot, át tudod állítani l/100km és MPG kijelzés között?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
demizol
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31


E-mail
« Új hozzászólás #37008 Dátum: 2023.11.15 szerda, 15:54:08 »

Ha az átlagfogyira állsz és röviden nyomod a gombot, át tudod állítani l/100km és MPG kijelzés között?

AndyA

Bocsánat, ha rosszul értem, de a MPG alatt a gallont értjük?

Ha igen akkor át tudom váltani
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #37009 Dátum: 2023.11.18 szombat, 08:18:17 »

Bocsánat, ha rosszul értem, de a MPG alatt a gallont értjük?

Ha igen akkor át tudom váltani

Akkor tényleg nincs beragadva a gombod. Jobb ötletem ennél sajna nincs...

AndyA

P.s.: MPG - Miles per Gallon
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #37010 Dátum: 2023.11.18 szombat, 16:31:47 »

Sziasztok!
Abban szeretném a segítséget kérni, hogy 2004 2.0 TDCi motoros autómban, motorcsere óta, a nap számláló és az átlagfogyasztásmérő mér, ha megyek vele, de amint leállítom az autót rögtön nulláz, illetve 99,9 re áll vissza az értékek.
Valaki tudja esetleg merre keressem a hibát, vagy hogy honnan veszi az adatokat?
köszönöm szépen
motor vezérlőt nem cseréltetek?PCM resetet kellene csinálni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Sierra2008
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 55


« Új hozzászólás #37011 Dátum: 2023.11.18 szombat, 20:40:31 »

Orvosolva lett a generátor probléma, fel lett újítva és gyári Visteon fesz szabályzó került bele. Töltés ellenőrző végre kialudt 1 év után, és végre újra van első szélvédőfűtésem. Viszont az ülésfűtéssel még mindig valami nem jó. Biztos, hogy működik, mert pl a hét közepén indítás után szinte egyből bekapcsolt, imádtam is hogy megint melegít, viszont azóta megint nem kapcsolt be egyszer sem. Valaki tudja ennek az okát, mitől lehet?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #37012 Dátum: 2023.11.19 vasárnap, 08:50:29 »

Orvosolva lett a generátor probléma, fel lett újítva és gyári Visteon fesz szabályzó került bele. Töltés ellenőrző végre kialudt 1 év után, és végre újra van első szélvédőfűtésem. Viszont az ülésfűtéssel még mindig valami nem jó. Biztos, hogy működik, mert pl a hét közepén indítás után szinte egyből bekapcsolt, imádtam is hogy megint melegít, viszont azóta megint nem kapcsolt be egyszer sem. Valaki tudja ennek az okát, mitől lehet?
szakadt-eltört lehet a kábel, ahol bemegy alul az ülölapba.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
demizol
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31


E-mail
« Új hozzászólás #37013 Dátum: 2023.11.21 kedd, 16:13:24 »

motor vezérlőt nem cseréltetek?PCM resetet kellene csinálni.
nem, azt nem cseréltünk.
rendben köszönöm megkeresem, hogy azt hogyan kell
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #37014 Dátum: 2023.11.21 kedd, 17:58:00 »

nem, azt nem cseréltünk.
rendben köszönöm megkeresem, hogy azt hogyan kell

forscan-el.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
demizol
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31


E-mail
« Új hozzászólás #37015 Dátum: 2023.11.21 kedd, 18:23:44 »

forscan-el.
rendben köszönöm, az van
Naplózva
lovagkiraly
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 63


« Új hozzászólás #37016 Dátum: 2023.11.24 péntek, 15:13:25 »

Sziasztok!
Honnan lehet hozzáférni a külsö hőmérsékelet jeladóhoz? azt tudom hogy a lökháritóban lévő műanyag betétben van talán jobb oldalon. ELég ha a fényszorot kiszedem? vagy teljesen vakon vagyok? Smiley
Köszönöm előre is a segítséget!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #37017 Dátum: 2023.11.24 péntek, 16:33:00 »

Sziasztok!
Honnan lehet hozzáférni a külsö hőmérsékelet jeladóhoz? azt tudom hogy a lökháritóban lévő műanyag betétben van talán jobb oldalon. ELég ha a fényszorot kiszedem? vagy teljesen vakon vagyok? Smiley
Köszönöm előre is a segítséget!
igen.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
lovagkiraly
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 63


« Új hozzászólás #37018 Dátum: 2023.11.24 péntek, 18:50:43 »

igen.
Köszönöm szépen a segítséget! worship worship worship
Naplózva
HCZ
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7


« Új hozzászólás #37019 Dátum: 2024.02.13 kedd, 22:52:44 »

Sziasztok!

Adott egy 2001-es MK3 TDDI Mondeo.
Vasárnap világítani kezdett az akkumulátor ikon a műszerfalon.
Rámértem, csak 12,7V-ot tölt járó motornál a generátor, valamikor annyit se.
A generátor felett "elektromos szagot" is lehetett érezni.
Volt már felújítva a generátor (talán már kétszer is). Gondolom tönkrement/leégett/diódahibás lett a generátor.
Ma egy ismerősömtől kaptam egy másik generátort. Kicsit régebbinek tűnik mint ami most bent van.
Típusa: 1S7T-10300-BC 12V 120A

Gondoltam csere előtt azért rámérek. Megpörgettem (akkus fúró 2-es fokozat), viszont a generátor test és a + csatlakozó között itt sem tudtam feszültséget mérni... (0,08V)
Van egy három érintkezős csatlakozó rajta. Esetleg azok közül valamelyik gerjesztő tekercs lenne és a + pólussal össze kellene kötni?
Hogyan lehetne egy tesztet elvégezni a generátoron?
Próbáltam hozzá keresni kapcsolási rajzot de nem igazán találtam.

Köszönöm.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #37020 Dátum: 2024.02.14 szerda, 07:52:45 »

Sziasztok!

Adott egy 2001-es MK3 TDDI Mondeo.
Vasárnap világítani kezdett az akkumulátor ikon a műszerfalon.
Rámértem, csak 12,7V-ot tölt járó motornál a generátor, valamikor annyit se.
A generátor felett "elektromos szagot" is lehetett érezni.
Volt már felújítva a generátor (talán már kétszer is). Gondolom tönkrement/leégett/diódahibás lett a generátor.
Ma egy ismerősömtől kaptam egy másik generátort. Kicsit régebbinek tűnik mint ami most bent van.
Típusa: 1S7T-10300-BC 12V 120A

Gondoltam csere előtt azért rámérek. Megpörgettem (akkus fúró 2-es fokozat), viszont a generátor test és a + csatlakozó között itt sem tudtam feszültséget mérni... (0,08V)
Van egy három érintkezős csatlakozó rajta. Esetleg azok közül valamelyik gerjesztő tekercs lenne és a + pólussal össze kellene kötni?
Hogyan lehetne egy tesztet elvégezni a generátoron?
Próbáltam hozzá keresni kapcsolási rajzot de nem igazán találtam.

Köszönöm.


Így van. Ha nincs gerjesztés, nem fog semmit csinálni.

Otthon elég nehéz tesztelni, legegyszerűbben talán úgy tudod, ha berakod az autóba. :-)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HCZ
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7


« Új hozzászólás #37021 Dátum: 2024.02.15 csütörtök, 11:25:36 »

Így van. Ha nincs gerjesztés, nem fog semmit csinálni.

Otthon elég nehéz tesztelni, legegyszerűbben talán úgy tudod, ha berakod az autóba. :-)

AndyA

Tudható esetleg, hogy a három bemenet közül melyik a gerjesztés?
Multiméterrel rámértem de minden csatlakozó között szakadást mutatott.

A másik, hogy tegnap este mennem kellett a gyerekekért (5km akkuval is simán elmegy gondoltam, mivel kb. 15km jöttem vele vasárnap hibajelzéssel haza. Végig töltőn volt az akkumulátor.)
A lényeg, hogy nem volt egész úton hibajelzés. Meggyógyult...
Hazaérve rámértem a töltésre és tényleg működött. 14V volt az akkumulátoron.
Lámpákat és ventilátort bekapcsolva 12,9V-ig esett.
Lehet, hogy valami vezeték, vagy kontakthiba lesz inkább?


Naplózva
Petya
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 138



E-mail
« Új hozzászólás #37022 Dátum: 2024.02.15 csütörtök, 17:44:48 »

Tudható esetleg, hogy a három bemenet közül melyik a gerjesztés?
Multiméterrel rámértem de minden csatlakozó között szakadást mutatott.

A másik, hogy tegnap este mennem kellett a gyerekekért (5km akkuval is simán elmegy gondoltam, mivel kb. 15km jöttem vele vasárnap hibajelzéssel haza. Végig töltőn volt az akkumulátor.)
A lényeg, hogy nem volt egész úton hibajelzés. Meggyógyult...
Hazaérve rámértem a töltésre és tényleg működött. 14V volt az akkumulátoron.
Lámpákat és ventilátort bekapcsolva 12,9V-ig esett.
Lehet, hogy valami vezeték, vagy kontakthiba lesz inkább?




Üdv!

A gerjesztés PWM négyszögjellel történik, az "igénynek" megfelelően, amit szintén ilyen jellel "kér" a generátor a motorvezérlőtől.

Üdv: Petya!
Naplózva

2005 Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia, 130 LE, MMT6, B5Y, Panther Black

ex: 1995 Ford Mondeo 2.0 Zetec, CLX -> GHIA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #37023 Dátum: 2024.02.16 péntek, 13:42:23 »

Tudható esetleg, hogy a három bemenet közül melyik a gerjesztés?
Multiméterrel rámértem de minden csatlakozó között szakadást mutatott.

A másik, hogy tegnap este mennem kellett a gyerekekért (5km akkuval is simán elmegy gondoltam, mivel kb. 15km jöttem vele vasárnap hibajelzéssel haza. Végig töltőn volt az akkumulátor.)
A lényeg, hogy nem volt egész úton hibajelzés. Meggyógyult...
Hazaérve rámértem a töltésre és tényleg működött. 14V volt az akkumulátoron.
Lámpákat és ventilátort bekapcsolva 12,9V-ig esett.
Lehet, hogy valami vezeték, vagy kontakthiba lesz inkább?

A dizli töltőfesz névleg 14,4V. Ez hidegben (-5, -10, még alatta) akár 15-16V környékére is felmehet, míg melegben (30-35 fok) lecsökkenhet akár 13,7-13,8V-ra is. De amúgy "pillanatnyi", azaz max. 1-2 másodperces ingadozással, míg utána szabályoz a terhelésnek, ennek meg kell lennie. A 12.9V semmiképpen nem normális. Elvileg annyi terhelést nem tudsz ráakasztani az autó fogyasztóival, hogy ennyire leterheld.

A legnagyobb fogyasztók amúgy az első ablak fűtése, ha van, és ha működik (2 x 25A), ill. a motor hűtőventilátora (25-30A). A hátsó ablak fűtés 7-8A, maga a motorvezérlés és egyéb holmik is olyan 7-8A körül esznek, világítás fényszóróstul halogénnél 12-14A, xenonnal mondjuk 8-10A.

Tehát kb. kapcsold fel az első-hátsó ablak fűtését, a lámpákat, kapcsold be a klímát (ehhez az kell, hogy elég meleg legyen, hogy be is induljon, de ebben a tavaszi időben ez megoldható), amitől álló helyzetben be kell indulnia a hűtőventilátornak (ellenőrizd, hogy valóban), és akkor mérj, hogy mi van.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HCZ
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7


« Új hozzászólás #37024 Dátum: 2024.02.16 péntek, 14:34:22 »

Üdv!

A gerjesztés PWM négyszögjellel történik, az "igénynek" megfelelően, amit szintén ilyen jellel "kér" a generátor a motorvezérlőtől.

Üdv: Petya!

Szia Petya!

Akkor full kitöltött PWM jellel (sima 12V DC) elvileg max teljesítményen kellene mennie a generátornak.
Jól gondolom?
(Remélem a PWM jelszint 12V. Van PWM generátorom, elvileg azzal is meg lehetne támadni. Már ha teljesítményt nem kell vele átvinni. Ha jól emlékszem pár száz mA a teljesítménye.)
Esetleg azt tudod, hogy melyik lábára, kell adni a PWM gerjesztést?

Köszönöm a segítséget!
Naplózva
HCZ
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7


« Új hozzászólás #37025 Dátum: 2024.02.16 péntek, 14:57:09 »

A dizli töltőfesz névleg 14,4V. Ez hidegben (-5, -10, még alatta) akár 15-16V környékére is felmehet, míg
...

Köszönöm a segítséget és a fogyasztók áramfelvételének listáját!

Így első körben a teljes terheléses tesztet nem merem megtenni.
Már csak a világítás és ventilátor bekapcsolásánál is nagyot esik a feszültség.
Három hibalehetőségre gondolok:
1. generátor
2. generátor vezérlő
3. vezeték és kontakt hiba

A hétvégén lesz időm és végignézném a vezetékeket és a kötéseket.
Nem lesz egyszerű, mert a mechanikai védelem miatt csőben vannak vezetve.
A generátor vezérlő amúgy merre található a motortérben?

Javasolták, hogy a Ford TIS-ben a vezetékezés is le van írva. Az jól jönne. Próbálok egyet fellelni, mert anélkül elég nehéz lesz kimérni a vezetékeket.



Naplózva
Petya
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 138



E-mail
« Új hozzászólás #37026 Dátum: 2024.02.16 péntek, 19:10:20 »

Szia Petya!

Akkor full kitöltött PWM jellel (sima 12V DC) elvileg max teljesítményen kellene mennie a generátornak.
Jól gondolom?
(Remélem a PWM jelszint 12V. Van PWM generátorom, elvileg azzal is meg lehetne támadni. Már ha teljesítményt nem kell vele átvinni. Ha jól emlékszem pár száz mA a teljesítménye.)
Esetleg azt tudod, hogy melyik lábára, kell adni a PWM gerjesztést?

Köszönöm a segítséget!


Üdv!

https://autotechnika.hu/cikkek/motor-eroatvitel/8310/ford-smart-charge-avagy-az-intelligens-toeltes-intelligens-vizsgalata

Külön generátor vezérlő nincs, a PCM intézi.

https://drive.google.com/file/d/14dXJzhg2eKzU6TwzRf-JrHXpwmotkMy4/view?usp=sharing

Fehér - PCM-be küldött jel
Barna -  PCM-ből jövő jel
Narancs/citrom - +12V

https://drive.google.com/file/d/1-BOfso6_Bdp26ZRV0ZHFImHGZYRc3LMk/view?usp=sharing

Az oszcilloszkópos képnél már nem emlékeszek, melyik csatorna volt a küldött és melyik a fogadott jel.

Üdv: Petya!
Naplózva

2005 Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia, 130 LE, MMT6, B5Y, Panther Black

ex: 1995 Ford Mondeo 2.0 Zetec, CLX -> GHIA
HCZ
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7


« Új hozzászólás #37027 Dátum: 2024.02.17 szombat, 00:13:32 »

Üdv!

https://autotechnika.hu/cikkek/motor-eroatvitel/8310/ford-smart-charge-avagy-az-intelligens-toeltes-intelligens-vizsgalata

Külön generátor vezérlő nincs, a PCM intézi.

https://drive.google.com/file/d/14dXJzhg2eKzU6TwzRf-JrHXpwmotkMy4/view?usp=sharing

Fehér - PCM-be küldött jel
Barna -  PCM-ből jövő jel
Narancs/citrom - +12V

https://drive.google.com/file/d/1-BOfso6_Bdp26ZRV0ZHFImHGZYRc3LMk/view?usp=sharing

Az oszcilloszkópos képnél már nem emlékeszek, melyik csatorna volt a küldött és melyik a fogadott jel.

Üdv: Petya!

Szia Petya!

Köszönöm a képeket és a leírást!
Így már értem. Magában a generátorban van egy szabályzó és az vezérli a gerjesztő tekercset!
A végén még a Tektronix szkópot is le kell cipelnem a garázsba...


Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #37028 Dátum: 2024.02.27 kedd, 14:16:13 »

Köszönöm a segítséget és a fogyasztók áramfelvételének listáját!

Így első körben a teljes terheléses tesztet nem merem megtenni.
Már csak a világítás és ventilátor bekapcsolásánál is nagyot esik a feszültség.
Három hibalehetőségre gondolok:
1. generátor
2. generátor vezérlő
3. vezeték és kontakt hiba

A hétvégén lesz időm és végignézném a vezetékeket és a kötéseket.
Nem lesz egyszerű, mert a mechanikai védelem miatt csőben vannak vezetve.
A generátor vezérlő amúgy merre található a motortérben?

Javasolták, hogy a Ford TIS-ben a vezetékezés is le van írva. Az jól jönne. Próbálok egyet fellelni, mert anélkül elég nehéz lesz kimérni a vezetékeket.

Egyrészt van a feszszabályzó, az a generátoron van, ill. a gerjesztést a PCM szabályozza, nincs külön berendezés rá.

A generátorról jét vastag vezeték jön, azon jön a delej. Ezeket nézd meg. De van egy harmadik vezeték, az adja a gerjesztés szabályozását, annak is rendben kell lennie.

És még egy: az akkut kiveszed, és a doboza alatt van a testkábel a karosszériához csavarozva az akku mínuszról majdnem direktben odavezetve.

Azt is alaposan nézd körbe, csavarozd ki stb., mert ha ott korrodált, az is okozhat ilyen jellegű gondokat.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
visko1017
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


E-mail
« Új hozzászólás #37029 Dátum: 2024.02.28 szerda, 14:26:58 »

Sziasztok!
Találkozott már valaki olyannal esetleg, hogy megszűnt az automata ajtónyitásra, meg gyújtás levételre kapcsolódó beltér világítása?
 
Hibajelenség, hogy egyik napról a másikra megszűnt a kivezérelt föld a GEM-ről, ami a beltér, és tükör lámpákra menne. Kézzel tudom kapcsolni őket, legalábbis elől-hátul plafonon lévőt, de a többit nem bírom életre kellteni, nincs meg csak a fix földem, és a fix 12v, a kapcsolt föld megszűnt. Szétszedtem a belsejét, az egész kábelcsoportot átnéztem, az ajtózárás érzékelőket kimértem, másik bal első ajtózáram van, és a GEM-ből is próbáltam bele másikat, valamint az akksi védő relét is próbáltam másik autóbol, ami ugyan így fl, semmi változás nem volt. Ez kb 2 hónapja tart, de nem nagyon jutok előre. Valakinek valami ötlet esetleg? Nem ülök teljesen háttal a tévének, de ez kifogott rajtam. Esetleg egy kapcsolási rajz is jól jöhet arról, hogy a GEM pontosan melyik csatlakozóra, azon belül pedig melyik kábelre kapcsolná azt a bizonyos negatívat.

5 ajtós, 2006, 2.0TDCI - N7BA
« Utoljára szerkesztve: 2024.02.28 szerda, 14:40:48 írta visko1017 » Naplózva
doky7
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 17


« Új hozzászólás #37030 Dátum: 2024.03.08 péntek, 19:49:31 »

Üdv. mindenkinek. Van egy kérdésem, a Facebook-> Ford csoportok 2 oldalán is feltettem egy kérdést AKKUMULÁTOR vásárlással kapcsolatban. Igen valakinek lehet uncsi - lerágott csont a téma. Viszont engem még mindig érdekelne a megfelelő válasz, amit eddig senkitől nem kaptam meg. Aki válaszolt az 10 fajta -más más aksit  használt és ajánlott (3 éves működési ciklussal ) ! Az enyém 10 éves  Motorcraft aksi és most ment tönkre. Rengeteg kínálat van a neten, de  alig párnál látom a leírást mi is az elegy az aksiban .Sőt van olyan amelyik FORD autókba javasolja, majd a leírás végén közlik, hogy  Ford járművekbe nem ajánlják ( ?? !!).Ugye a  hivatalos szöveg "Fontos tudnivaló!
A Smart-Charge (intelligens) töltőrendszerrel rendelkező Ford gépkocsikba csak kálcium akkumulátorokat szabad beszerelni az 1998-as Focustól kezdve.".                 
A kérdésem, : 2002 es  2000ccm-es TDCI 130Le Mondeo-ba milyen akkumulátort javasoltok ami nem arany árban van? Korrekt minőség, korrekt ár - élettartam ?
Hogyan működik a jótálás érvényesítése, mert ahhoz be kell szerelnem, hogy egy szakihoz elvigyem a járműben az érvényesítéshez- műszeres méréshez ??
(régen nem foglalkoztam ilyennel, mert nem voltak drágák az aksik és  5-6 évet kibírtak a régi autóimban is !
Köszi ha elolvastad és válaszol valaki.
 
Naplózva
edk
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 687


E-mail
« Új hozzászólás #37031 Dátum: 2024.03.09 szombat, 08:34:51 »

Üdv. mindenkinek. Van egy kérdésem, a Facebook-> Ford csoportok 2 oldalán is feltettem egy kérdést AKKUMULÁTOR vásárlással kapcsolatban.
...

Nekünk ez van a két autóban, hiba nélkül teszi a dolgát: https://www.arukereso.hu/auto-akkumulator-c3660/exide/premium-72ah-720a-right-ea722-p51741092/

2003-as MK3-as 2.0 TDCi Mondeoban 2018.06 hó óta
2006-os MK2-es 1.6 TDCi Focusban 2017.12 hó óta
Naplózva

Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #37032 Dátum: 2024.03.09 szombat, 18:15:56 »

Üdv. mindenkinek. Van egy kérdésem, a Facebook-> Ford csoportok 2 oldalán is feltettem egy kérdést AKKUMULÁTOR vásárlással kapcsolatban. Igen valakinek lehet uncsi - lerágott csont a téma. Viszont engem még mindig érdekelne a megfelelő válasz, amit eddig senkitől nem kaptam meg. Aki válaszolt az 10 fajta -más más aksit  használt és ajánlott (3 éves működési ciklussal ) ! Az enyém 10 éves  Motorcraft aksi és most ment tönkre. Rengeteg kínálat van a neten, de  alig párnál látom a leírást mi is az elegy az aksiban .Sőt van olyan amelyik FORD autókba javasolja, majd a leírás végén közlik, hogy  Ford járművekbe nem ajánlják ( ?? !!).Ugye a  hivatalos szöveg "Fontos tudnivaló!
A Smart-Charge (intelligens) töltőrendszerrel rendelkező Ford gépkocsikba csak kálcium akkumulátorokat szabad beszerelni az 1998-as Focustól kezdve.".                 
A kérdésem, : 2002 es  2000ccm-es TDCI 130Le Mondeo-ba milyen akkumulátort javasoltok ami nem arany árban van? Korrekt minőség, korrekt ár - élettartam ?
Hogyan működik a jótálás érvényesítése, mert ahhoz be kell szerelnem, hogy egy szakihoz elvigyem a járműben az érvényesítéshez- műszeres méréshez ??
(régen nem foglalkoztam ilyennel, mert nem voltak drágák az aksik és  5-6 évet kibírtak a régi autóimban is !
Köszi ha elolvastad és válaszol valaki.
 
ezüst-kalcium akksi kell,és te is beszerelheted,már mindre 1év a gari.
Ahol a legolcsóbb...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #37033 Dátum: 2024.03.11 hétfő, 09:41:24 »

Üdv. mindenkinek. Van egy kérdésem, a Facebook-> Ford csoportok 2 oldalán is feltettem egy kérdést AKKUMULÁTOR vásárlással kapcsolatban. Igen valakinek lehet uncsi - lerágott csont a téma. Viszont engem még mindig érdekelne a megfelelő válasz, amit eddig senkitől nem kaptam meg. Aki válaszolt az 10 fajta -más más aksit  használt és ajánlott (3 éves működési ciklussal ) ! Az enyém 10 éves  Motorcraft aksi és most ment tönkre. Rengeteg kínálat van a neten, de  alig párnál látom a leírást mi is az elegy az aksiban .Sőt van olyan amelyik FORD autókba javasolja, majd a leírás végén közlik, hogy  Ford járművekbe nem ajánlják ( ?? !!).Ugye a  hivatalos szöveg "Fontos tudnivaló!
A Smart-Charge (intelligens) töltőrendszerrel rendelkező Ford gépkocsikba csak kálcium akkumulátorokat szabad beszerelni az 1998-as Focustól kezdve.".                 
A kérdésem, : 2002 es  2000ccm-es TDCI 130Le Mondeo-ba milyen akkumulátort javasoltok ami nem arany árban van? Korrekt minőség, korrekt ár - élettartam ?
Hogyan működik a jótálás érvényesítése, mert ahhoz be kell szerelnem, hogy egy szakihoz elvigyem a járműben az érvényesítéshez- műszeres méréshez ??
(régen nem foglalkoztam ilyennel, mert nem voltak drágák az aksik és  5-6 évet kibírtak a régi autóimban is !
Köszi ha elolvastad és válaszol valaki.
 

Mindenképpen ezüst-kálcium vagy kálcium.kálcium technológiás akksi kell. Ha a gari számít, tökmindegy, 1 év van mindre, és azt mind ki is bírja.

Én sokáig Bosch S4-et vettem, amit jellemzően megelőző karbantartás keretében cseréltem 4 éves korában.

Azután elcsábultam egy Bannerre, mert jó áron volt és nagyobb kapacitással. Nem bírt ki kettő évet... Úgyhogy visszatértem a Bosch-hoz.

kauffer.hu-nál találsz elég jó árakat.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37274


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #37034 Dátum: 2024.03.11 hétfő, 11:05:53 »

Üdv. mindenkinek. Van egy kérdésem, a Facebook-> Ford csoportok 2 oldalán is feltettem egy kérdést AKKUMULÁTOR vásárlással kapcsolatban. Igen valakinek lehet uncsi - lerágott csont a téma. Viszont engem még mindig érdekelne a megfelelő válasz, amit eddig senkitől nem kaptam meg. Aki válaszolt az 10 fajta -más más aksit  használt és ajánlott (3 éves működési ciklussal ) ! Az enyém 10 éves  Motorcraft aksi és most ment tönkre. Rengeteg kínálat van a neten, de  alig párnál látom a leírást mi is az elegy az aksiban .Sőt van olyan amelyik FORD autókba javasolja, majd a leírás végén közlik, hogy  Ford járművekbe nem ajánlják ( ?? !!).Ugye a  hivatalos szöveg "Fontos tudnivaló!
A Smart-Charge (intelligens) töltőrendszerrel rendelkező Ford gépkocsikba csak kálcium akkumulátorokat szabad beszerelni az 1998-as Focustól kezdve.".                 
A kérdésem, : 2002 es  2000ccm-es TDCI 130Le Mondeo-ba milyen akkumulátort javasoltok ami nem arany árban van? Korrekt minőség, korrekt ár - élettartam ?
Hogyan működik a jótálás érvényesítése, mert ahhoz be kell szerelnem, hogy egy szakihoz elvigyem a járműben az érvényesítéshez- műszeres méréshez ??
(régen nem foglalkoztam ilyennel, mert nem voltak drágák az aksik és  5-6 évet kibírtak a régi autóimban is !
Köszi ha elolvastad és válaszol valaki.
 

Nagyautónál tudsz venni gyári Motorcraft-ot, klub kedvezmény is van rá, vagy gyári ajánlott Omicraft-ot.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Oldalak: 1 ... 734 735 736 737 738 739 740 [741]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.072 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.