Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2018.09.19 szerda, 01:31:51 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 873 874 875 876 877 878 879 [880] 881 882 883 884 885 886 887 ... 913   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 6534476 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
hudi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


E-mail
« Új hozzászólás #43950 Dátum: 2018.01.07 vasárnap, 17:44:23 »

Sziasztok!
Téli időszakban előjön egy olyan hiba,hogy indításkor(hideg motornál)izzitás viszzajelző(malacfarok)
villogással indul az autom (Mondeo 2006 2.0 TDCI). Kicsit melegszik a motor és ujraindítás után normálisan indul,de üzemi hőmérséklet
eléréséig, fokozottabb terhelésnél elkezd villogni,beáll vészüzemre.Ez a jelenség kb.1,5 éve volt először,akkor elvittem
 szerelőhöz, hibakód alapján (amire nem emlékszem) turbo vezérlő elektronika meghibásodására gyanakodott.
Bevált az öreguras vezetés,megtanultam együttélni a hibával,de az utóbbi időben rosszabbodott
a helyzet.Szeretném megjavítattni,tudtok nekem valamilyen kölséghatékony megoldást (Győr,Pápa környékén) javasolni?
Naplózva
VZoli
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11061



E-mail
« Új hozzászólás #43951 Dátum: 2018.01.07 vasárnap, 18:13:12 »

Sziasztok!
Téli időszakban előjön egy olyan hiba,hogy indításkor(hideg motornál)izzitás viszzajelző(malacfarok)
villogással indul az autom (Mondeo 2006 2.0 TDCI). Kicsit melegszik a motor és ujraindítás után normálisan indul,de üzemi hőmérséklet
eléréséig, fokozottabb terhelésnél elkezd villogni,beáll vészüzemre.Ez a jelenség kb.1,5 éve volt először,akkor elvittem
 szerelőhöz, hibakód alapján (amire nem emlékszem) turbo vezérlő elektronika meghibásodására gyanakodott.
Bevált az öreguras vezetés,megtanultam együttélni a hibával,de az utóbbi időben rosszabbodott
a helyzet.Szeretném megjavítattni,tudtok nekem valamilyen kölséghatékony megoldást (Győr,Pápa környékén) javasolni?

Esélyes, hogy szorul a turbód geója. Egy takarítás sokat segít rajta. Ellenőrizni tudod, ha a kart leakasztod, és kézzel megmozgatod. Könnyen akadás mentesen kell mozognia a két végállás között.
Naplózva

Sad
MK3 F2 2.0 TDCI 2006 Tour Ambient
XTZ 750 1990 yeeháá
A Seat nem az enyém, a gyereknek vettem Tongue
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42751



« Új hozzászólás #43952 Dátum: 2018.01.07 vasárnap, 20:59:44 »

Sziasztok!
Téli időszakban előjön egy olyan hiba,hogy indításkor(hideg motornál)izzitás viszzajelző(malacfarok)
villogással indul az autom (Mondeo 2006 2.0 TDCI). Kicsit melegszik a motor és ujraindítás után normálisan indul,de üzemi hőmérséklet
eléréséig, fokozottabb terhelésnél elkezd villogni,beáll vészüzemre.Ez a jelenség kb.1,5 éve volt először,akkor elvittem
 szerelőhöz, hibakód alapján (amire nem emlékszem) turbo vezérlő elektronika meghibásodására gyanakodott.
Bevált az öreguras vezetés,megtanultam együttélni a hibával,de az utóbbi időben rosszabbodott
a helyzet.Szeretném megjavítattni,tudtok nekem valamilyen kölséghatékony megoldást (Győr,Pápa környékén) javasolni?
első körben egy pontos hibakódolvasás kell,aztán tudsz a javításon gondolkodni, és itt tanácsot kapni.
Naplózva

ticking 2.2 TDCI Űrhajó Grin Titanium-S Smax 18"
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 852


E-mail
« Új hozzászólás #43953 Dátum: 2018.01.08 hétfő, 14:47:43 »

Sziasztok!

Tdci Coolert ki lehet szedni lökhárító levétel nélkül? Lámpákat és felső rácsot kivenném. Elvileg csak egyik oldalán van csavarozva. Felfelé kijön vagy lefelé?

Köszönöm!
Naplózva

Ford Mk4 2.0 163Le 2013
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23498


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #43954 Dátum: 2018.01.08 hétfő, 15:38:13 »

Sziasztok!

Tdci Coolert ki lehet szedni lökhárító levétel nélkül? Lámpákat és felső rácsot kivenném. Elvileg csak egyik oldalán van csavarozva. Felfelé kijön vagy lefelé?

Köszönöm!
2 csavar fogja, nem nagyon fog kijönni
Naplózva

2008/05/07 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA

múlt:
2001 TDDI 4DOOR és 2003 TDCI 5DOOR
2002/11/05 2.0 TDDI TURNIER JEWEL GREEN GHIA+
2007/07/09 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 852


E-mail
« Új hozzászólás #43955 Dátum: 2018.01.08 hétfő, 17:49:33 »

2 csavar fogja, nem nagyon fog kijönni

Hol van a 2 csavar alul vagy felül?
Angol fórumon írták hogy nem kell levenni a lökhárítót.
Naplózva

Ford Mk4 2.0 163Le 2013
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23498


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #43956 Dátum: 2018.01.08 hétfő, 22:42:47 »

Hol van a 2 csavar alul vagy felül?
Angol fórumon írták hogy nem kell levenni a lökhárítót.
nyugtasd magad ezzel nyugodtan, de még a lökös merevítő is útba tud lenni nyes ki lehet gányolni, de van rá esély, hogy a lamellákat szétbarmolod vagy az intercooleren vagy a klímahűtőn. lökös levétel nélkül én nem kezdenék neki, mert csak szívás lesz belőle

felül oldalanként 1-1
Naplózva

2008/05/07 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA

múlt:
2001 TDDI 4DOOR és 2003 TDCI 5DOOR
2002/11/05 2.0 TDDI TURNIER JEWEL GREEN GHIA+
2007/07/09 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
hudi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


E-mail
« Új hozzászólás #43957 Dátum: 2018.01.09 kedd, 09:40:50 »

Esélyes, hogy szorul a turbód geója. Egy takarítás sokat segít rajta. Ellenőrizni tudod, ha a kart leakasztod, és kézzel megmozgatod. Könnyen akadás mentesen kell mozognia a két végállás között.
Köszi szépen!
Ellenőriztem,hideg motornál,indítás előtt,kart leakasztva nehezen mozgott.Indításkor normálisan indult,malacfarok villogás nélkül.Kicsit melegedett a motor,aztán könnyebben járt,de még így is érezhető volt az akadás.Turbó tisztítás házilag megoldható,vagy inkább szerviz ?
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6498



E-mail
« Új hozzászólás #43958 Dátum: 2018.01.09 kedd, 09:49:17 »

Köszi szépen!
Ellenőriztem,hideg motornál,indítás előtt,kart leakasztva nehezen mozgott.Indításkor normálisan indult,malacfarok villogás nélkül.Kicsit melegedett a motor,aztán könnyebben járt,de még így is érezhető volt az akadás.Turbó tisztítás házilag megoldható,vagy inkább szerviz ?

Ervin Súron megcsinálja neked kisujjból.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
VZoli
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11061



E-mail
« Új hozzászólás #43959 Dátum: 2018.01.09 kedd, 09:57:19 »

Ervin Súron megcsinálja neked kisujjból.
Vagy leakasztod, aztán addig mozgatod amíg rendesen nem kezd mozogni hidegen is  eplus2
Naplózva

Sad
MK3 F2 2.0 TDCI 2006 Tour Ambient
XTZ 750 1990 yeeháá
A Seat nem az enyém, a gyereknek vettem Tongue
Bitmester
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 84


« Új hozzászólás #43960 Dátum: 2018.01.09 kedd, 21:28:48 »

Mivel a főtengely végén lévő szíjtárcsával van gondom ezért ide írok (de szerintem ez mehetne az általános kérdésekbe is.)

Szóval elképzelhető az (volt már valakinek esetleg ilyen problémája), hogy szétesik a főtengely végén lévő szíjtárcsa? (hosszbordás szíjtárcsa).
Nálam nagyon ilyet produkált. (sötét van és most nem mászkálok a kocsi alá.) Holnap talán még a szerelőig elgurulok mert az utolsó 24 km-et  már töltés nélkül tettem meg.
Amit látok benne az annyi mintha egy külön gyűrű lenne a tárcsán a szíjat félig ledarálta.
Azzal kezdődött, hogy csörömpölt de nagyon. Gondoltam még haza érek. Hát éppen.

Valakinek volt már hasonló esete?

(Visszaolvasva ez most nagyon olyan lett, mint aki még az életbe nem látott a libikókánál bonyolultabb mechanikus szerkezetet! Bocsi!  falbav )
Naplózva

MK III. 2003. Dec 2.0 TDCi FMBA Kombi
Ja és a szín: pezsgő azaz szürke Smiley
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6498



E-mail
« Új hozzászólás #43961 Dátum: 2018.01.09 kedd, 22:17:28 »

Mivel a főtengely végén lévő szíjtárcsával van gondom ezért ide írok (de szerintem ez mehetne az általános kérdésekbe is.)

Szóval elképzelhető az (volt már valakinek esetleg ilyen problémája), hogy szétesik a főtengely végén lévő szíjtárcsa? (hosszbordás szíjtárcsa).
Nálam nagyon ilyet produkált. (sötét van és most nem mászkálok a kocsi alá.) Holnap talán még a szerelőig elgurulok mert az utolsó 24 km-et  már töltés nélkül tettem meg.
Amit látok benne az annyi mintha egy külön gyűrű lenne a tárcsán a szíjat félig ledarálta.
Azzal kezdődött, hogy csörömpölt de nagyon. Gondoltam még haza érek. Hát éppen.

Valakinek volt már hasonló esete?

(Visszaolvasva ez most nagyon olyan lett, mint aki még az életbe nem látott a libikókánál bonyolultabb mechanikus szerkezetet! Bocsi!  falbav )

Simán elképzelhető. Két vasdarabból van, ami között valami gumiszerűség van, ami egy idő után megadja magát. Valami minőségire cseréld, hogy 20e km múlva ne kelljen megint.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23049


E-mail
« Új hozzászólás #43962 Dátum: 2018.01.10 szerda, 09:59:20 »

Mivel a főtengely végén lévő szíjtárcsával van gondom ezért ide írok (de szerintem ez mehetne az általános kérdésekbe is.)

Szóval elképzelhető az (volt már valakinek esetleg ilyen problémája), hogy szétesik a főtengely végén lévő szíjtárcsa? (hosszbordás szíjtárcsa).
Nálam nagyon ilyet produkált. (sötét van és most nem mászkálok a kocsi alá.) Holnap talán még a szerelőig elgurulok mert az utolsó 24 km-et  már töltés nélkül tettem meg.
Amit látok benne az annyi mintha egy külön gyűrű lenne a tárcsán a szíjat félig ledarálta.
Azzal kezdődött, hogy csörömpölt de nagyon. Gondoltam még haza érek. Hát éppen.

Valakinek volt már hasonló esete?

(Visszaolvasva ez most nagyon olyan lett, mint aki még az életbe nem látott a libikókánál bonyolultabb mechanikus szerkezetet! Bocsi!  falbav )

Annyira szétesni, hogy leessen a helyéről a fele, nem fog. De amúgy két darabból van, amit gumi tart össze. Ez meg tudja adni magát, és akkor elforognak egymáson. Egyrészt nincs töltés, másrészt jó büdös, ha megég. Olyan is lehet, hogy hidegen jó, mert az égett-olvadt gumi összeragad. Azután egyszercsak újra elengedi magát, és onnantól döglött. Leállítod, kihűl, megint jó, míg fel nem melegszik.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  Mk3 2.2/150LE TDCi Ghia kombi 2005/08
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23049


E-mail
« Új hozzászólás #43963 Dátum: 2018.01.10 szerda, 10:01:37 »

Simán elképzelhető. Két vasdarabból van, ami között valami gumiszerűség van, ami egy idő után megadja magát. Valami minőségire cseréld, hogy 20e km múlva ne kelljen megint.

Így van. Volt már ugyan, akinek a Bárdi sajátmárkás is elment tízezer km-eket. Nekem 5 ezerig bírta. Most valami SKF vagy fenetudjamárkás van fenn, ami majdnem x2 árban, de 25 ezret elment azóta, és nem mutatja jelét, hogy szét akarna esni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  Mk3 2.2/150LE TDCi Ghia kombi 2005/08
Bitmester
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 84


« Új hozzászólás #43964 Dátum: 2018.01.10 szerda, 11:41:55 »

Így van. Volt már ugyan, akinek a Bárdi sajátmárkás is elment tízezer km-eket. Nekem 5 ezerig bírta. Most valami SKF vagy fenetudjamárkás van fenn, ami majdnem x2 árban, de 25 ezret elment azóta, és nem mutatja jelét, hogy szét akarna esni.

AndyA

Nagynehezen sikerült megoldani a szerelés kérdését. Elméletielg délutánra kész lesz.
Dayco-t kap a kicsike. Remélem bírni fogja vele egy darabig.

Ez most jó lecke volt.
Leírtátok a hol-jó hol nem jó viselkedést. Nekem ez teljesen megvolt.
Mikor 1 hónapja elvittem a szerelőhöz elhalgatott. Előtte 2 napig csörgött.
Tegnap egy oda út alatt szétesett az egész!!

Mostmár tudom, ha ilyen hang jön újra elő tudom mit kell rendelni!

"Kalandok a Mondeóval" Újabb fejezetét zártam most le! Smiley

Üdv!
Naplózva

MK III. 2003. Dec 2.0 TDCi FMBA Kombi
Ja és a szín: pezsgő azaz szürke Smiley
hudi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


E-mail
« Új hozzászólás #43965 Dátum: 2018.01.10 szerda, 17:58:09 »

 
Vagy leakasztod, aztán addig mozgatod amíg rendesen nem kezd mozogni hidegen is  eplus2
taps
 Mozgatás tényleg sokat segített,de van egy pont ahol alig érezhetően,de akad.Úgy éreztem ezen már további mozgatással nem tudok javítani.
 Erős terhelésnél még mindig letilt(kb.70cels. alatt),de így már teljesen használható és tudom hol a a hiba.Ma sikerült kiolvasni a hibakódot is:
P132B, FORScan szerint változtatható lapátállású turbófeltöltő cseréje szükséges.
 Köszi a segítséget! worship
Naplózva
VZoli
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11061



E-mail
« Új hozzászólás #43966 Dátum: 2018.01.10 szerda, 18:04:18 »

 taps
 Mozgatás tényleg sokat segített,de van egy pont ahol alig érezhetően,de akad.Úgy éreztem ezen már további mozgatással nem tudok javítani.
 Erős terhelésnél még mindig letilt(kb.70cels. alatt),de így már teljesen használható és tudom hol a a hiba.Ma sikerült kiolvasni a hibakódot is:
P132B, FORScan szerint változtatható lapátállású turbófeltöltő cseréje szükséges.
 Köszi a segítséget! worship


Ha járó motornál mozgatod, lehet az a pici akadás is elmúlik. Arra kell figyelni, hogy elindulás után szépen finoman kell bemelegíteni, nem cipőzni. Ha már bemelegedett, utána már nem fogja bedobni a hibát. Nekem kb 2 éve ilyen, csak nagyobb hidegekben akad ki. Olyankor gyújtás le/fel, és lehet tovább menni.
Naplózva

Sad
MK3 F2 2.0 TDCI 2006 Tour Ambient
XTZ 750 1990 yeeháá
A Seat nem az enyém, a gyereknek vettem Tongue
szell.n
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #43967 Dátum: 2018.01.11 csütörtök, 10:08:57 »

Kérdésem lenne porlasztócsúcs programozáskor meg kell adni mind a 4 csúcs számát, vagy lehet olyat, hogy csak a 4. hengerét irom be?
Naplózva

Mr.Windd
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23049


E-mail
« Új hozzászólás #43968 Dátum: 2018.01.11 csütörtök, 10:18:00 »

Kérdésem lenne porlasztócsúcs programozáskor meg kell adni mind a 4 csúcs számát, vagy lehet olyat, hogy csak a 4. hengerét irom be?

Az attól függ.

Ha pre-FL az autód, akkor muszáj mindent megadnod, mert nem kiolvasható, és fals értékek fognak a táblázatban szerepelni, amiket nem jó beíratni a vezérlőbe.

Ha FL utáni az autó és kiolvashatóak a kódok, akkor elég lehet csak azt megváltoztatni, amelyiket akarod.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  Mk3 2.2/150LE TDCi Ghia kombi 2005/08
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 852


E-mail
« Új hozzászólás #43969 Dátum: 2018.01.11 csütörtök, 11:22:06 »

Az attól függ.

Ha pre-FL az autód, akkor muszáj mindent megadnod, mert nem kiolvasható, és fals értékek fognak a táblázatban szerepelni, amiket nem jó beíratni a vezérlőbe.

Ha FL utáni az autó és kiolvashatóak a kódok, akkor elég lehet csak azt megváltoztatni, amelyiket akarod.

AndyA

Én is szeretnék kérdezni kódokkal kapcsolatban.
December végén volt teljes rendszer felújításom, 2006os 2.0Tdci
Amikor elhoztam itthon vettem észre hogy alapjáraton mintha ki ki hagyna egy ütem, meg elég csörgős volt főleg hidegen. Kiolvastam a kódokat és valahogyan csak az 1. hengerét módosították, a többi benne maradt az előzőé.
Beírtam a megfelelő sorrendben őket Forscanben, elmentettem nem egyenként hanem az összes kód írásával.
Tökéletes lett a kocsi hangja, szinte nem is volt dízeles hangja annyira finoman járt.
Azóta mentem vele 1100km-ert, de valahogy a rossz irányba ment el a tanulás alatt.
Most gázadásnál állóhelyben is mintha csörögne 1500nál kb.
Meg menetközben is lehet hallani ha nyomom a gázt hogy csörög picit, néha halkan, néha hangosabban.
Hidegen az alapjárat alá esik a fordulat 1mmel. Melegen csak akkor ha benyomom a kuplungot, amúgy fenntről áll be (állóhelyben).

Hol rontottam el, vagy mi történt? Kódokat nem dobta el, visszaolvastam.

Délután hívom majd a céget, hogy mikor nézik meg, de addig is valami ötlet?
Csúcsokban kapcsolószelep+csúcs, magasnyomású teljesen

Naplózva

Ford Mk4 2.0 163Le 2013
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2416


« Új hozzászólás #43970 Dátum: 2018.01.11 csütörtök, 15:23:57 »

Tisztelt Fórumtársak!
Elkészültem a TDDI-TDCI mondeok olajtermosztát szabályozó elemének központosítójával. A cikk is készen van hamarosan olvasható lesz a FAQ topikban az olajtermosztát átalakítása cikk folytatása ként. Ezzel a megoldással az olajtermosztát minden hibája és nyűgje ki lett küszöbölve. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
speti
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 77



« Új hozzászólás #43971 Dátum: 2018.01.12 péntek, 15:42:09 »

Sziasztok.
Tegnap kigyulladt a motorfigyelmeztető lámpám.
Ma délelőtt elaludt, délután megint kigyulladt.
Az EGR le van dugózva, de eddig (2 év alatt) még nem csinált ilyet.
Van összefüggés?
Naplózva

MK3 2.0 TDCi GHIA Kombi 2006 130Le
Lacika71
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8164


E-mail
« Új hozzászólás #43972 Dátum: 2018.01.12 péntek, 21:21:39 »

Sziasztok.
Tegnap kigyulladt a motorfigyelmeztető lámpám.
Ma délelőtt elaludt, délután megint kigyulladt.
Az EGR le van dugózva, de eddig (2 év alatt) még nem csinált ilyet.
Van összefüggés?

Szerinted? Ki kell olvasni a hibatárolót.
Naplózva

2016 Opel Astra J 1.6 sedan
Ex1:2001 MKIII 1.8 110 LE
Ex2:2007 MKIII 2.0 TDCi
szabi400
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 18


E-mail
« Új hozzászólás #43973 Dátum: 2018.01.13 szombat, 08:26:51 »

Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni. Tudna valaki porlasztó állapot bemérést csinálna, vagy tudnátok valakit ajánlani?
Naplózva

2.0TDCi 130Le FMBA 2001
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 852


E-mail
« Új hozzászólás #43974 Dátum: 2018.01.13 szombat, 11:53:35 »

Sziasztok
P132Bnél a geometriát keĺ megnézni vagy az elektronika is lehet rossz(kopott fogaskerék miatt)?
4. Ben gyorsítottam alacsony fordulatról kis emelkedőn 4 fővel ekkor jelentkezett 1500as fordulatnál kb.
Utána párzor éreztem mintha rángatott volna amikor 1500nál volt  fordulat gyorsításnál.
Egr dugózva

Köszönöm
Naplózva

Ford Mk4 2.0 163Le 2013
Lacika71
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8164


E-mail
« Új hozzászólás #43975 Dátum: 2018.01.13 szombat, 16:03:32 »

Sziasztok
P132Bnél a geometriát keĺ megnézni vagy az elektronika is lehet rossz(kopott fogaskerék miatt)?
4. Ben gyorsítottam alacsony fordulatról kis emelkedőn 4 fővel ekkor jelentkezett 1500as fordulatnál kb.
Utána párzor éreztem mintha rángatott volna amikor 1500nál volt  fordulat gyorsításnál.
Egr dugózva

Köszönöm

http://www.talkford.com/community/topic/205979-ford-mondeo-tdci-code-p132b/

Itt erről értekeznek. (Angol tudás nem árt.)
Naplózva

2016 Opel Astra J 1.6 sedan
Ex1:2001 MKIII 1.8 110 LE
Ex2:2007 MKIII 2.0 TDCi
Bazsi1985
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11



E-mail
« Új hozzászólás #43976 Dátum: 2018.01.13 szombat, 23:16:44 »

Helló!
2004 TDCi(130 le, N7BA) Mondeo-ban MAP szenzort kell cserélnem.
Az lenne a kérdésem,hogy ez évjárat függő, vagy a facelift előtti és utániakban is ugyanolyan van,mert valamelyik alkatrész ker. honlapján
ki volt emelve, hogy 2003. 09-ig?

Naplózva

2004 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130 Le N7BA
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 852


E-mail
« Új hozzászólás #43977 Dátum: 2018.01.14 vasárnap, 10:53:31 »


Megnéztem, akad alsó pozicióban, és akadt a felsőben is( de felül már nem akad a mozgatásomtól gondolom Smiley )
Úgyhogy geometria tisztítás lesz
Naplózva

Ford Mk4 2.0 163Le 2013
Lacika71
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8164


E-mail
« Új hozzászólás #43978 Dátum: 2018.01.14 vasárnap, 15:50:13 »

Helló!
2004 TDCi(130 le, N7BA) Mondeo-ban MAP szenzort kell cserélnem.
Az lenne a kérdésem,hogy ez évjárat függő, vagy a facelift előtti és utániakban is ugyanolyan van,mert valamelyik alkatrész ker. honlapján
ki volt emelve, hogy 2003. 09-ig?



A Comax is külön hozza.

https://cromax.hu/ford/mondeo_2000-2007_/elektromos_rendszer/motor_erzekelokjeladok/map_szenzor/?limitstart=0
Naplózva

2016 Opel Astra J 1.6 sedan
Ex1:2001 MKIII 1.8 110 LE
Ex2:2007 MKIII 2.0 TDCi
Bazsi1985
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11



E-mail
« Új hozzászólás #43979 Dátum: 2018.01.14 vasárnap, 17:38:10 »

Naplózva

2004 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130 Le N7BA
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2416


« Új hozzászólás #43980 Dátum: 2018.01.16 kedd, 08:15:00 »

Tisztelt Fórumtársak!
A TDDI-TDCI olajtermosztát átalakításának befejező végleges formája, "Zsolteey" Fórumtársnak köszönhetően olvasható a FAQ topikban. A központosító elemet csak egyszer kell elkészíteni, és a továbbiakban nincs vele gond.
A tapasztalatokat a központosítóval és a termosztát további működésével kapcsolatban a fórumon vagy privátban várom.
Sok sikert az átalakításhoz. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2018.01.16 kedd, 14:33:53 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 852


E-mail
« Új hozzászólás #43981 Dátum: 2018.01.18 csütörtök, 08:33:44 »

Tisztelt Fórumtársak!
A TDDI-TDCI olajtermosztát átalakításának befejező végleges formája, "Zsolteey" Fórumtársnak köszönhetően olvasható a FAQ topikban. A központosító elemet csak egyszer kell elkészíteni, és a továbbiakban nincs vele gond.
A tapasztalatokat a központosítóval és a termosztát további működésével kapcsolatban a fórumon vagy privátban várom.
Sok sikert az átalakításhoz. wave
Tisztelettel László! worship

Tisztelt László!

Ha új a termosztát(de mégsem zár rendesen), akkor az O gyűrűs műveletet nem muszáj megcsinálni?
A betétet bronzból tudtam elkészíttetni, nem rézből.
Illetve most vettem észre egy bontottan, hogy az a fényes rúd ki tud jönni a betétből, ez normális így?

Köszönöm!
Naplózva

Ford Mk4 2.0 163Le 2013
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2416


« Új hozzászólás #43982 Dátum: 2018.01.18 csütörtök, 11:10:31 »

Tisztelt László!

Ha új a termosztát(de mégsem zár rendesen), akkor az O gyűrűs műveletet nem muszáj megcsinálni?
A betétet bronzból tudtam elkészíttetni, nem rézből.
Illetve most vettem észre egy bontottan, hogy az a fényes rúd ki tud jönni a betétből, ez normális így?

Köszönöm!
Tisztelt Fórumtárs!
Az új olajtermosztát tömítő gyűrűjét nem kell eltávolítani, mivel nem a lekeményedés hanem a központosítás miatt nem zár rendesen. A bronzból készült központosító elem is tökéletesen megfelel a célnak. A központosító behelyezése után feltétlen ellenőrizni kell a tökéletes nyitás és zárási folyamatot. Előfordulhat, hogy a központosító felhelyezése előtt állítani kell a szabályozóelem helyzetén, a tökéletes zárás megteremtéséig. A szabályozóelemből a tolórúd kivehető, az nem hiba. Sok sikert a javításhoz. Nekem kiválóan működik. A tapasztalatodat várjuk a fórumon. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 852


E-mail
« Új hozzászólás #43983 Dátum: 2018.01.18 csütörtök, 11:12:33 »

Tisztelt Fórumtárs!
Az új olajtermosztát tömítő gyűrűjét nem kell eltávolítani, mivel nem a lekeményedés hanem a központosítás miatt nem zár rendesen. A bronzból készült központosító elem is tökéletesen megfelel a célnak. A központosító behelyezése után feltétlen ellenőrizni kell a tökéletes nyitás és zárási folyamatot. Előfordulhat, hogy a központosító felhelyezése előtt állítani kell a szabályozóelem helyzetén, a tökéletes zárás megteremtéséig. A szabályozóelemből a tolórúd kivehető, az nem hiba. Sok sikert a javításhoz. Nekem kiválóan működik. A tapasztalatodat várjuk a fórumon. wave
Tisztelettel László! worship

Az biztos hogy most nagyon lezár, mert eddig ha forgattam a betétet akkor simán átfújtam rajta. Most nem tudok átfújni sehogy
Naplózva

Ford Mk4 2.0 163Le 2013
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2416


« Új hozzászólás #43984 Dátum: 2018.01.18 csütörtök, 11:24:23 »

Az biztos hogy most nagyon lezár, mert eddig ha forgattam a betétet akkor simán átfújtam rajta. Most nem tudok átfújni sehogy
Tisztelt Fórumtárs!
Ha tökéletes a zárás akkor a következő próba a kifőzés legyen és közben ellenőrizni a tökéletes nyitás folyamatát. Utána ha minden rendben jöhet a beépítés. wave
Tisztelettel László! worship

Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Ferqo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1889


« Új hozzászólás #43985 Dátum: 2018.01.18 csütörtök, 11:42:33 »

Tisztelt Fórumtárs!
Ha tökéletes a zárás akkor a következő próba a kifőzés legyen és közben ellenőrizni a tökéletes nyitás folyamatát. Utána ha minden rendben jöhet a beépítés. wave
Tisztelettel László! worship


László!
Néztem az átalakítós cikket, az a kérdés merült fel bennem, hogy nem szűkíti le nagyon ez az átalakító a szabad keresztmetszetet? Főleg a vízpumpás fotónál tűnik úgy, hogy alig marad "hely" ahol a hűtővíz átfolyjon.
Nem kellene az egész átalakító perselyt lelapolni?
Üdv, Ferqó
Naplózva

MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23049


E-mail
« Új hozzászólás #43986 Dátum: 2018.01.18 csütörtök, 11:46:44 »

Tisztelt László!

Ha új a termosztát(de mégsem zár rendesen), akkor az O gyűrűs műveletet nem muszáj megcsinálni?
A betétet bronzból tudtam elkészíttetni, nem rézből.
Illetve most vettem észre egy bontottan, hogy az a fényes rúd ki tud jönni a betétből, ez normális így?

Köszönöm!

Esetleg tudsz még csináltatni pár darabot? Lehet, lenne rá érdeklődés, ha eléggé baráti az ára. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  Mk3 2.2/150LE TDCi Ghia kombi 2005/08
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 852


E-mail
« Új hozzászólás #43987 Dátum: 2018.01.18 csütörtök, 12:01:38 »

Esetleg tudsz még csináltatni pár darabot? Lehet, lenne rá érdeklődés, ha eléggé baráti az ára. Smiley

AndyA

Most egyet csináltattam a munkahelyemen, majd még esztergáltatok. A két vágást kézi fűrésszel csináltam már.
Naplózva

Ford Mk4 2.0 163Le 2013
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2416


« Új hozzászólás #43988 Dátum: 2018.01.18 csütörtök, 12:08:53 »

László!
Néztem az átalakítós cikket, az a kérdés merült fel bennem, hogy nem szűkíti le nagyon ez az átalakító a szabad keresztmetszetet? Főleg a vízpumpás fotónál tűnik úgy, hogy alig marad "hely" ahol a hűtővíz átfolyjon.
Nem kellene az egész átalakító perselyt lelapolni?
Üdv, Ferqó
Tisztelt Fórumtárs!
A szivattyúról feltett kép nagyon csalós. Nem látszik jól a vízbeáramlás útja.
A szivattyú, a termosztáton keresztül nyomja a vizet a hűtő felé.
A szivattyú talpában a termosztát furatának belső átmérője 25 mm. A központosító 4 mm széles 20 mm átmérőjű pereme és a ház között 4 mm távolság van, ennyire nyúlik túl a szivattyútalpon. A belső bajonett zár 12 mm széles, pont olyan mint a termosztát kimeneti, elvezető csöve aminek a belső átmérője szintén 12 mm. Szóval megfelelő az áramlás. Az a jó, hogy több szem többet lát és minden oldalról átbeszéljük a témát. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2018.01.18 csütörtök, 15:58:20 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 852


E-mail
« Új hozzászólás #43989 Dátum: 2018.01.18 csütörtök, 12:17:38 »

Tisztelt Fórumtárs!
A szivattyúról feltett kép nagyon csalós. Nem látszik jól a vízbeáramlás útja.
A szivattyú, a termosztáton keresztül nyomja a vizet a hűtő felé.
A termosztátház belső átmérője 25 mm. A központosító 4 mm széles 20 mm átmérőjű pereme és a ház között 4 mm távolság van, ennyire nyúlik túl a szivattyútalpon. A belső bajonett zár 12 mm széles, pont olyan mint a termosztát kimeneti, elvezető csöve aminek a belső átmérője szintén 12 mm. Szóval megfelelő az áramlás. Az a jó, hogy több szem többet lát és minden oldalról átbeszéljük a témát. wave
Tisztelettel László! worship

Reméljük hogy a műanyag tartók nem törnek el mint a benzines főtermosztátnál és kerül a motorba a darabja, mert meg lett növelve a rugó ereje.
Naplózva

Ford Mk4 2.0 163Le 2013
Ferqo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1889


« Új hozzászólás #43990 Dátum: 2018.01.18 csütörtök, 12:50:30 »

Tisztelt Fórumtárs!
A szivattyúról feltett kép nagyon csalós. Nem látszik jól a vízbeáramlás útja.
A szivattyú, a termosztáton keresztül nyomja a vizet a hűtő felé.
A termosztátház belső átmérője 25 mm. A központosító 4 mm széles 20 mm átmérőjű pereme és a ház között 4 mm távolság van, ennyire nyúlik túl a szivattyútalpon. A belső bajonett zár 12 mm széles, pont olyan mint a termosztát kimeneti, elvezető csöve aminek a belső átmérője szintén 12 mm. Szóval megfelelő az áramlás. Az a jó, hogy több szem többet lát és minden oldalról átbeszéljük a témát. wave
Tisztelettel László! worship
OK.
Üdv, Ferkó
Naplózva

MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2416


« Új hozzászólás #43991 Dátum: 2018.01.18 csütörtök, 13:16:53 »

Reméljük hogy a műanyag tartók nem törnek el mint a benzines főtermosztátnál és kerül a motorba a darabja, mert meg lett növelve a rugó ereje.
Tisztelt Fórumtárs!
Az általad említett hibalehetőség még tudomásom szerint soha nem fordult elő. Nem emlékszem arra, hogy valaki is jelezte volna azt a TDDI-TDCI topikokban, hogy a termosztát háza eltörött és a termosztát darabjai bele kerültek a motorblokkba.
Ennek ellenére köszönöm a felvetést eljen és elgondolkodom rajta mit lehet tenni az esetleges felvetett hibajelenség megszüntetésére. wave
Tisztelettel László! worship 
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 579



E-mail
« Új hozzászólás #43992 Dátum: 2018.01.18 csütörtök, 13:18:45 »

Reméljük hogy a műanyag tartók nem törnek el mint a benzines főtermosztátnál és kerül a motorba a darabja, mert meg lett növelve a rugó ereje.
Nekem egy sima tömítőgyűrű cserénél a rugó visszatekerésekor törött el a műanyagfül, ami miatt új termosztátot kellett vennem.   Lehet hogy egyedi a dolog de olyan  mintha elöregedett volna a műanyag. Úgyhogy óvatosan a rugóval!
Naplózva

2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  320+
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 852


E-mail
« Új hozzászólás #43993 Dátum: 2018.01.18 csütörtök, 13:34:18 »

Tisztelt Fórumtárs!
Az általad említett hibalehetőség még tudomásom szerint soha nem fordult elő. Nem emlékszem arra, hogy valaki is jelezte volna azt a TDDI-TDCI topikokban, hogy a termosztát háza eltörött és a termosztát darabjai bele kerültek a motorblokkba.
Ennek ellenére köszönöm a felvetést eljen és elgondolkodom rajta mit lehet tenni az esetleges felvetett hibajelenség megszüntetésére. wave
Tisztelettel László! worship 
A benzines Mk3-nál lévő főtermosztátra gondoltam,azok törnek.
Naplózva

Ford Mk4 2.0 163Le 2013
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2416


« Új hozzászólás #43994 Dátum: 2018.01.18 csütörtök, 13:38:59 »

Nekem egy sima tömítőgyűrű cserénél a rugó visszatekerésekor törött el a műanyagfül, ami miatt új termosztátot kellett vennem.   Lehet hogy egyedi a dolog de olyan  mintha elöregedett volna a műanyag. Úgyhogy óvatosan a rugóval!
Tisztelt Fórumtárs!
A kivétel erősíti a szabályt. eljen Én egy jó pár termosztátot cseréltem már mondeókban. A kísérleteim során elég sokszor szét, összeszereltem, azokat. A tapasztalatom az, hogy a termosztát ház keményműanyag, hőre keményedő, stabil, erős, kialakítású. Ettől függetlenül ami eltörhet az előbb-utóbb eltörik, mondja "Murphy".
A hibalehetőség kiküszöbölésére a megoldás is megvan már!
Ha elkészültem vele közlöm a mélyen tisztelt publikummal. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
szabi400
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 18


E-mail
« Új hozzászólás #43995 Dátum: 2018.01.18 csütörtök, 18:20:13 »

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, biztos sok tapasztalt fórumtárs van köztetek. Nem sok tapasztalatom van a márkával, típussal. Nemrég vásárolt mk3 2.0 tdci fmba típusú kombi néhány napja a következőket produkálja: hidegen beinditásnál kékesen füstöl, picit egyenletlen járás, néha az alapjárat is ingadozik. Gázadásra kicsit mintha háromhengeres hangja lenne. A kékes füst kb. 5 perc múlva megszűnik. Menet közben gyorsításnál mindha nem menne egy henger rendesen olyan 2500-as fordulatig, ilyenkor csörgő hang hallatszik a motortérből, a motor nem is húz egyenletesen, aztán utána ez megszűnik, a csörgő hang is kisimul, megjön az erő is, a kocsi jól húz. Sebességváltásoknál is becsörög a motor amikor visszaesik a fordulat. Check engine lámpa nem világít, nem villog az izzításjelző sem. Hibakódot nem tudok olvasni. Ha valaki tudna segíteni hibakód olvasásban, komolyabb diagnosztikában azt nagyon megköszönném, gondolom ezzel kell kezdeni.Természetesen ezt nem ingyen várom el. Sok minden olvastam hasonló jelenségekről itt a fórumon, de csak találgatni tudok. Nagyon bosszantó nemrég vettük az autót. Remélem tud valaki segíteni. Köszönöm előre is!
« Utoljára szerkesztve: 2018.01.18 csütörtök, 18:28:35 írta szabi400 » Naplózva

2.0TDCi 130Le FMBA 2001
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42751



« Új hozzászólás #43996 Dátum: 2018.01.18 csütörtök, 18:29:03 »

Sziasztok!
 Nagyon bosszantó nemrég vettük az autót
Hát igen.17éves ketyegő bomba...ha berobban,nem ér annyit az autó,mint a hiba költsége.Talán jobban átkellett volna gondolni a vételnél a választást.

Amúgy írd meg azt is,merre laksz-jársz,mert úgy könnyebb segíteni diagban.
Én pl délpesten szívesen segítek karitatíve.
Naplózva

ticking 2.2 TDCI Űrhajó Grin Titanium-S Smax 18"
szabi400
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 18


E-mail
« Új hozzászólás #43997 Dátum: 2018.01.18 csütörtök, 19:54:25 »

Hát igen.17éves ketyegő bomba...ha berobban,nem ér annyit az autó,mint a hiba költsége.Talán jobban átkellett volna gondolni a vételnél a választást.

Amúgy írd meg azt is,merre laksz-jársz,mert úgy könnyebb segíteni diagban.
Én pl délpesten szívesen segítek karitatíve.

Budapest és környéke nekem tökéletesen megfelel.
Budapest XIV. kerületben vagyok egyébként.
Ha megadsz valami elérhetőséget, akkor keresnélek.
Köszönöm

Egyébként így látatlanul valami tipp a tünetek alapjan?
Szamítsak a legrosszabbra, vagy így diag nélkül még barmi is lehet?
« Utoljára szerkesztve: 2018.01.18 csütörtök, 20:03:47 írta szabi400 » Naplózva

2.0TDCi 130Le FMBA 2001
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23049


E-mail
« Új hozzászólás #43998 Dátum: 2018.01.18 csütörtök, 21:09:46 »

Budapest és környéke nekem tökéletesen megfelel.
Budapest XIV. kerületben vagyok egyébként.
Ha megadsz valami elérhetőséget, akkor keresnélek.
Köszönöm

Egyébként így látatlanul valami tipp a tünetek alapjan?
Szamítsak a legrosszabbra, vagy így diag nélkül még barmi is lehet?

Indulásnál füst és kicsit egyenetlen járás az lehet izzítógyertya. Lakatfogós árammérővel rá kell mérni, vagy lebontani a vezetéket róla, és kimérni egyenként ellenállásmérővel. Pár tized Ohm körül kell ellenállása legyen, ha jó. Ha szakadt, csere.

A többi viszont biztosan nem izzító, úgyhogy ennyivel azért nem úszod meg... Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  Mk3 2.2/150LE TDCi Ghia kombi 2005/08
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42751



« Új hozzászólás #43999 Dátum: 2018.01.18 csütörtök, 21:15:50 »

Budapest és környéke nekem tökéletesen megfelel.
Budapest XIV. kerületben vagyok egyébként.
Ha megadsz valami elérhetőséget, akkor keresnélek.
Köszönöm

Egyébként így látatlanul valami tipp a tünetek alapjan?
Szamítsak a legrosszabbra, vagy így diag nélkül még barmi is lehet?
még a diag sem biztos, hogy mutat bármi hibát.A korrekciós értéket talán kilehet olvasni a csúcsoknál,de miután korai tdci-ről van szó,ez korántsem biztos.Hibakód kevés eséllyel lesz található, mk3 nem túl közlékeny.
Valószínű az üza rendszeri probléma.Talán a csúcsok újraprogizása rövidtávú eredményt hozhat,de az nem végleges megoldás.
Izzítóka lehetne még csekkolni.Ha van kiegfűtés si akkor azokat is.
Halásztelken lakom.Ha érdekel írj privátba,és mebeszéljük.
Nem sok jóval kecsegtet szerintem a jelenlegi helyzeted.
Naplózva

ticking 2.2 TDCI Űrhajó Grin Titanium-S Smax 18"
Oldalak: 1 ... 873 874 875 876 877 878 879 [880] 881 882 883 884 885 886 887 ... 913   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.076 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.