Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.03.29 péntek, 12:29:38 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 922 923 924 925 926 927 928 [929] 930 931 932 933 934 935 936 ... 958   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 13205633 alkalommal)
0 Felhasználó és 16 vendég van a témában
Tompeter
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 78


E-mail
« Új hozzászólás #46400 Dátum: 2019.06.16 vasárnap, 11:00:46 »

Értem, köszi a hozzászólásaitokat.
Ebben teljesen igazad van Andy, amit írtál. Nagyobb teljesítmény leadásnál, tempónál már nem érezhető semmi ebből a pici rántásból. A hűtése egyébként teljesen jó. Csak gondoltam megkérdezem nálatok hogy műkszik, vagy nálam van valami kezdődő probléma. De akkor megnyugodtam  Smiley wave
« Utoljára szerkesztve: 2019.06.16 vasárnap, 11:08:57 írta Tompeter » Naplózva

Mondeo MK4 2011 2.0 TDCi EU5 TYBA
Korábban: Mondeo MK3 B5Y 2006 2.0 TDCi N7BA
ateeesz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15


« Új hozzászólás #46401 Dátum: 2019.06.16 vasárnap, 11:31:48 »

Sziasztok,

A tegnapi nap folyamán menet közben megtorpant az autó egy pillanatra az izzitás jelző és motor lámpa kivillant egy pillanatra és utána ki is aludtak, ezek után félre álltam és megállítottam az autót. Újra inditás után semmi probléma ment mintha mise történt volna. Ma hibakód olvasás során a következő hibakódot dobta:
P1608-FIP Az állandó figyelőjel elveszett.
Modul: Táplálási Soros Szabályzó Modul
Visszaolvasva a fórumon a hibára nem találtam csak erre a hibára vonatkozó leirást.
Írták hogy talán akksi vagy generátor probléma is lehet.
Mivel lehet a probléma?
Naplózva

MK3 2.2 TDCI 2005 Euro3 155hp
vkarcsi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23



E-mail
« Új hozzászólás #46402 Dátum: 2019.06.17 hétfő, 13:59:32 »

Sziasztok! A kérdésem az ,hogy van e már megoldás az n7bb-s motorkódos autók részecskeszűrő, és egr szelep kiiktatására?
 
« Utoljára szerkesztve: 2019.06.17 hétfő, 14:01:27 írta vkarcsi » Naplózva

Mk3 2006 2.0 tdci 130 le. Titanium  n7bb
pingumadar
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4



E-mail
« Új hozzászólás #46403 Dátum: 2019.06.19 szerda, 16:17:08 »

hátha valaki:

elkezdet az autóm (2004 tdci) huncutkodni, teljesen ötletszerűen akár alapjáraton lámpánál, akár haladás közben leáll. ha menet közben csinálja akkor simán újra is indul abból a lendületből ( csak a torpanásból és a kipörgésgátló világitásából veszem észre), ha alapjáratról akkor meg pöcre indul...elvarázsolt hiba mert teljesen esetleges, hiba kódot nem dob (legalább is nem találtam).

minden épkézláb ötlet egy nagy köszönöm Smiley   worship
Naplózva

2.0 TDCI n7ba kombi, mert nagyputtonyba jó pakolni
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #46404 Dátum: 2019.06.19 szerda, 16:33:17 »

hátha valaki:

elkezdet az autóm (2004 tdci) huncutkodni, teljesen ötletszerűen akár alapjáraton lámpánál, akár haladás közben leáll. ha menet közben csinálja akkor simán újra is indul abból a lendületből ( csak a torpanásból és a kipörgésgátló világitásából veszem észre), ha alapjáratról akkor meg pöcre indul...elvarázsolt hiba mert teljesen esetleges, hiba kódot nem dob (legalább is nem találtam).

minden épkézláb ötlet egy nagy köszönöm Smiley   worship
talán a szokásos CMP jeladó hiba.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46405 Dátum: 2019.06.19 szerda, 17:13:13 »

Sziasztok! A kérdésem az ,hogy van e már megoldás az n7bb-s motorkódos autók részecskeszűrő, és egr szelep kiiktatására?
 

Amiről érdeklődsz, az bcs.
Ilyet aki nyíltan bevállal, hát az megérdemli ha problémája lesz belőle.

Ha jó a motor és nem mostoha a felhasználási körülmény, akkor ezekkel nincs is probléma.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tamas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 153


E-mail
« Új hozzászólás #46406 Dátum: 2019.06.21 péntek, 19:15:47 »

Sziasztok, az autóm nem indul el. Nem áll fel a nyomás ( ezt mondta a szerlő ).
A szerelőm a következőkkel fogadott: a négy injektorből 3 nagyon ***, de a negyedik is határérték alatt van. Ezt ugy állapította meg, hogy lehuzta a résolaj csoveket, és nagyon jott visszafelé a gazolaj. Az autót már ugyis szerettem volna eladni. (Persze jobb lett volna uzemképesen ).
Érdemes, lehet e az injektorokat felujittatni?
Köszi
Tamás
Naplózva

Mondeo III. Tdci Facelift 115 LE 2003 kombi
molbar
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 64


« Új hozzászólás #46407 Dátum: 2019.06.23 vasárnap, 08:42:35 »

Sziasztok,

Mondeóm szünet nélkül fűt, önti a meleget az utastérbe. Merre érdemes kutakodni? Lehet egyszerűen fűtőköri termó?

Köszi 
Naplózva

Mondeo MKIII 2005 Combi Eur3 130 le
bal hátsó dísztárcsa hiányzik
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46408 Dátum: 2019.06.23 vasárnap, 10:15:40 »

Sziasztok,

Mondeóm szünet nélkül fűt, önti a meleget az utastérbe. Merre érdemes kutakodni? Lehet egyszerűen fűtőköri termó?

Köszi 

A termosztátnek ehhez nincs semmi köze, fűtőköri meg olyan nincs is. Smiley

Lehet, hogy a meleg levegő szabályzó terelőlapát mozgató motor hibás vagy a fűtésboxban esett/törött szét valami.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #46409 Dátum: 2019.06.23 vasárnap, 11:17:39 »

Sziasztok, az autóm nem indul el. Nem áll fel a nyomás ( ezt mondta a szerlő ).
A szerelőm a következőkkel fogadott: a négy injektorből 3 nagyon ***, de a negyedik is határérték alatt van. Ezt ugy állapította meg, hogy lehuzta a résolaj csoveket, és nagyon jott visszafelé a gazolaj. Az autót már ugyis szerettem volna eladni. (Persze jobb lett volna uzemképesen ).
Érdemes, lehet e az injektorokat felujittatni?
Köszi
Tamás
Érdemes-e? Azok nélkül nem megy az autó.Neked kell eldönteni.

www.filepdiesel.hu
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #46410 Dátum: 2019.06.23 vasárnap, 12:00:36 »

Sziasztok!
Március óta küzdünk a mondeómmal, most végül meglett a probléma.
A szívó oldali vezérmű hibásodott meg. A szelephimba tengely gyakorlatilag leszakadt a hengerfejről. Ezért a szívószelepek nem nyitottak, és ezért nem indult el.
A bal oldalon menetestül kiszakadt egy darab a hengerfej anyagából, a többi csavar kb 5mm-ert ki volt csavarodva. Ahogy szét lett szedve látszik, hogy rengeteg repedés van a csavarok körül és az
olajfuratok körül is át van repedve a vezérműtengelyig.
Valaki látott már ilyen hibát? Egy kicsit értetlenül állok a dolog előtt, hogy ilyen egyáltalán, hogy történhet meg.
És a legfontosabb kérdés, hogy mitől lehet ilyen? Nem hiszem, hogy az olajnyomás szétnyomta volna az egészet.
Anyaghiba? Selejtes hengerfej? Konstrukciós hiba?
Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46411 Dátum: 2019.06.23 vasárnap, 12:17:50 »

Sziasztok!
Március óta küzdünk a mondeómmal, most végül meglett a probléma.
A szívó oldali vezérmű hibásodott meg. A szelephimba tengely gyakorlatilag leszakadt a hengerfejről. Ezért a szívószelepek nem nyitottak, és ezért nem indult el.
A bal oldalon menetestül kiszakadt egy darab a hengerfej anyagából, a többi csavar kb 5mm-ert ki volt csavarodva. Ahogy szét lett szedve látszik, hogy rengeteg repedés van a csavarok körül és az
olajfuratok körül is át van repedve a vezérműtengelyig.
Valaki látott már ilyen hibát? Egy kicsit értetlenül állok a dolog előtt, hogy ilyen egyáltalán, hogy történhet meg.
És a legfontosabb kérdés, hogy mitől lehet ilyen? Nem hiszem, hogy az olajnyomás szétnyomta volna az egészet.
Anyaghiba? Selejtes hengerfej? Konstrukciós hiba?


Láttam/láttunk már ilyen hibát. Ismert meghibásodás.....
Nem az olajnyomás okozta.

Erről van szó, ezt 5 éve "találtam" a szelepfedél alatt.

https://www.youtube.com/watch?v=Dh5Bwzqy7ZQ

https://www.youtube.com/watch?v=rTfs4zw9FJA
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #46412 Dátum: 2019.06.23 vasárnap, 12:27:42 »

Sziasztok!
Március óta küzdünk a mondeómmal, most végül meglett a probléma.
A szívó oldali vezérmű hibásodott meg. A szelephimba tengely gyakorlatilag leszakadt a hengerfejről. Ezért a szívószelepek nem nyitottak, és ezért nem indult el.
A bal oldalon menetestül kiszakadt egy darab a hengerfej anyagából, a többi csavar kb 5mm-ert ki volt csavarodva. Ahogy szét lett szedve látszik, hogy rengeteg repedés van a csavarok körül és az
olajfuratok körül is át van repedve a vezérműtengelyig.
Valaki látott már ilyen hibát? Egy kicsit értetlenül állok a dolog előtt, hogy ilyen egyáltalán, hogy történhet meg.
És a legfontosabb kérdés, hogy mitől lehet ilyen? Nem hiszem, hogy az olajnyomás szétnyomta volna az egészet.
Anyaghiba? Selejtes hengerfej? Konstrukciós hiba?
volt ilyen már több is itt a fórumos srácok között.Azt hiszem azoknál kiderült, hogy a rossz üzemanyagrendszer (pcsúcsok) okozta.Pepisilt a hengerbe ,rosszkor rossz időben...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46413 Dátum: 2019.06.23 vasárnap, 12:44:31 »

volt ilyen már több is itt a fórumos srácok között.Azt hiszem azoknál kiderült, hogy a rossz üzemanyagrendszer (pcsúcsok) okozta.Pepisilt a hengerbe ,rosszkor rossz időben...

Az legfeljebb a dugattyút lyukasztja ki.
A himba rendszerhez, vezérműtengely házhoz nem sok köze van annak, ami a hengerben zajlik.
Ráfogták a csúcsokra....

Inkább vezérlési (mechanikai) probléma okoz ilyet. Vezérműlánc/vezérműkerék elállítódás, szelep felütés, kitámasztó hidrotőke....stb.

A befecskendező csak úgy magától nem fecskendez be, akármikor. Elektromosan van vezérelve, a nyomás nem nyitja mert a tű mindkét oldalán azonos a nyomás.
A dugattyú átfújást is eldugult furatok, megváltozott szóráskép/sugár okozhat.

« Utoljára szerkesztve: 2019.06.23 vasárnap, 16:34:42 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #46414 Dátum: 2019.06.23 vasárnap, 13:35:49 »

Az legfeljebb a dugattyút lyukasztja ki.
A himba rendszerhez, vezérműtengely házhoz nem sok köze van annak, ami a hengerben zajlik.
Ráfogták a csúcsokra....

Inkább vezérlési (mechanikai) probléma okoz ilyet. Vezérműlánc/vezérműkerék elállítódás, szelep felütés, kitámasztó hidrótőke....stb.

A befecskendező csak úgy magától nem fecskendez be, akármikor. Elektromosan van vezérelve, a nyomás nem nyitja mert a tű mindkét oldalán azonos a nyomás.
A dugattyú átfújást is eldugult furatok, megváltozott szóráskép/sugár okozhat.

Köszönöm a hozzászólásokat!
Úgy láttam, hogy a hengerfej két részből van, a felső része, ami széttört az külön cserélhető.
Neked mennyibe került a javítás?

Pont eladó lett volna az autó mielőtt megállt.
Illetve most is eladó. Ha valakinek kell így hibásan.
Mennyi lehet az értéke így hibásan?
2005-ös 2.0 TDCI Eur4
Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #46415 Dátum: 2019.06.23 vasárnap, 13:43:24 »



Köszönöm a hozzászólásokat!
Úgy láttam, hogy a hengerfej két részből van, a felső része, ami széttört az külön cserélhető.
Neked mennyibe került a javítás?

Pont eladó lett volna az autó mielőtt megállt.
Illetve most is eladó. Ha valakinek kell így hibásan.
Mennyi lehet az értéke így hibásan?
2005-ös 2.0 TDCI Eur4
Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46416 Dátum: 2019.06.23 vasárnap, 13:48:32 »

Köszönöm a hozzászólásokat!
Úgy láttam, hogy a hengerfej két részből van, a felső része, ami széttört az külön cserélhető.
Neked mennyibe került a javítás?

Pont eladó lett volna az autó mielőtt megállt.
Illetve most is eladó. Ha valakinek kell így hibásan.
Mennyi lehet az értéke így hibásan?
2005-ös 2.0 TDCI Eur4

A legolcsóbb, ha veszel bele egy komplett motort.
Ha nekem szólt a kérdés, nem saját kocsi volt.
Motorcsere lett.

Hiába van két részből a vezérműtengely csapágysor. Nem cserélhető külön, mivel a vezérműtengelyek csapágyinak vonalba fúrása csak egymáshoz tartozó részekkel pontos!
Valamint érdemes ellenőrizni más részeket is, hengerfej le, vezérlés, himbák, hidrotőkék...stb.

Hidd el, olcsóbb és gyorsabb egy komplett motor.  wave
« Utoljára szerkesztve: 2019.06.23 vasárnap, 16:34:09 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #46417 Dátum: 2019.06.23 vasárnap, 16:41:24 »

A legolcsóbb, ha veszel bele egy komplett motort.
Ha nekem szólt a kérdés, nem saját kocsi volt.
Motorcsere lett.

Hiába van két részből a vezérműtengely csapágysor. Nem cserélhető külön, mivel a vezérműtengelyek csapágyinak vonalba fúrása csak egymáshoz tartozó részekkel pontos!
Valamint érdemes ellenőrizni más részeket is, hengerfej le, vezérlés, himbák, hidrotőkék...stb.

Hidd el, olcsóbb és gyorsabb egy komplett motor.  wave

És mennyiből jön ki egy ilyen műtét? És még át is kell íratni mert új motorszám lesz.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #46418 Dátum: 2019.06.23 vasárnap, 17:26:00 »

És mennyiből jön ki egy ilyen műtét? És még át is kell íratni mert új motorszám lesz.
motorkódos,ugyan olyat veszel,nem kell írogatni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #46419 Dátum: 2019.06.23 vasárnap, 17:42:06 »

motorkódos,ugyan olyat veszel,nem kell írogatni.
Mennyiből jön ki munkadíjban egy motorcsere?
Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #46420 Dátum: 2019.06.23 vasárnap, 17:51:47 »

Mennyiből jön ki munkadíjban egy motorcsere?
nem tudom pontosan,saccolva: a motor 100körül,és minimum 50 a csere.
Keresd fel MK2 Krisztiánt,hátva van motorja,vagy tud szerezni.Vagy Motorcraft-nak írj.Munkadíj mindenhol más,de szerintem kevesebből nem hozható ki.Sőt,lehet,hogy vékonyan számoltam.
« Utoljára szerkesztve: 2019.06.23 vasárnap, 20:20:18 írta alf® » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #46421 Dátum: 2019.06.23 vasárnap, 19:21:48 »

nem tudom pontosan,saccolva: a motor 100körül,és minimum 50 a csere.
Keresd fel MK2 Krisztiánt,hátva van motorja,vagy tud szerezni.Vagy Motorcraft-nak írj.Munkadíj mindenhol más,de szerintem kevesebből nem hozható ki.Sőt,lehet,hogy vékonyan számoltam.
Ok. Köszönöm szépen az információt!
« Utoljára szerkesztve: 2019.06.23 vasárnap, 20:20:37 írta alf® » Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #46422 Dátum: 2019.06.23 vasárnap, 19:54:06 »

Ok. Köszönöm szépen az információt!


De, át kell íratni, be kell jegyezni az új motort. Újra kell vizsgáztatni, új forgalmi és (ha tartalmazza a motorszámot, akkor  )új törzskönyv is.

És az árakat tekintve inkább 250, mint 150.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Shad
Vendég
« Új hozzászólás #46423 Dátum: 2019.06.24 hétfő, 11:59:09 »

Sziasztok,

A tegnapi nap folyamán menet közben megtorpant az autó egy pillanatra az izzitás jelző és motor lámpa kivillant egy pillanatra és utána ki is aludtak, ezek után félre álltam és megállítottam az autót. Újra inditás után semmi probléma ment mintha mise történt volna. Ma hibakód olvasás során a következő hibakódot dobta:
P1608-FIP Az állandó figyelőjel elveszett.
Modul: Táplálási Soros Szabályzó Modul
Visszaolvasva a fórumon a hibára nem találtam csak erre a hibára vonatkozó leirást.
Írták hogy talán akksi vagy generátor probléma is lehet.
Mivel lehet a probléma?


Nekem is hasonló volt, hogy néha lámpánál, menet közben bevillant a töltést jelző lámpa. Elsőre én is azt hittem hogy generátor, vagy a ZEN kezdi megadni magát, végül a generátoroldali szíjat, feszítőket kellett cserélni. Gondolom nem volt jól vezetbe a szíj, laza volt, megugorhatott stb.
Naplózva
vkarcsi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23



E-mail
« Új hozzászólás #46424 Dátum: 2019.06.24 hétfő, 23:31:19 »

Amiről érdeklődsz, az bcs.
Ilyet aki nyíltan bevállal, hát az megérdemli ha problémája lesz belőle.

Ha jó a motor és nem mostoha a felhasználási körülmény, akkor ezekkel nincs is probléma.
Többször volt már erröl szó itt a forumon,többen megcsináltatták már ,de csak n7ba- s motorig volt rá megoldás,nemudom mi minősül nálad mostoha körülménynek,városban használom napi 50-60 km, 5-600kilométerenként regenerál,és nem mindig tudja végigcsinálni a regenerálást,pl/ köruton dugó / stb. Igazából azt sem tudom,hogy mennyi idönként,vagy kiloméméterenként kell regenerálnia.
« Utoljára szerkesztve: 2019.06.24 hétfő, 23:32:51 írta vkarcsi » Naplózva

Mk3 2006 2.0 tdci 130 le. Titanium  n7bb
doso21
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #46425 Dátum: 2019.06.26 szerda, 09:52:31 »

Sziasztok!

Jó rég nem jártam errefelé általában csak olvasgattam a fórumot.
Engem is utolért a "VÉG" na jó azért annyira nem vészes szerencsére már fel voltam készülve az üzemagyag rendszer feljavítására.... részben.
Felmerült bennem egy érdekes gyanu Cheesy
Van OBD (nem olcsó kínai) diagnosztikám és a porlasztó feljavítás után a korrekciós értékek 1-2 porlasztónál -1től +1,5ig változnak... nem várnám el hogy 0 legyen, de elvileg azért lettek felújítva, bemérve és újra kódolva, hogy közel 0-ás legyen.
A kérdésem az hogy elő fordulhat hogy nem jó porlasztóhoz lettek az értékek beírva? ahogy nézem a porlasztók nem ugyanoda lettek téve ahonnan kivették őket. Ez még nem is lenne gondolom baj, azonban észrevettem hogy az IDS szerint a váltó felöl van ez 1-es henger 1-es porlasztó... míg más programnál ez pont fordítva van.... és az szerint jó is a sorrend, de így akkor az IDSben meg fordítva van....
Ehhez kérnék segítséget, hogy minden okés lehet, vagy pont fordítva vannak az értékek?
A motoron lévő cimkével visszakövettem, hogy 1henger-1es porlasztó, 3-as henger - 2es porlasztó és az ottani kód a 2-es értékre van írva. Csak nagyon nem mindegy honnan kezdjük számolni Cheesy
Válaszokat előre is köszönöm.
ui: nem feltételezem hogy nem értenek hozzá, bárki elnézhet bármit. Még jobb időben felismerni a hibát, ha van.
« Utoljára szerkesztve: 2019.06.26 szerda, 10:08:43 írta doso21 » Naplózva

MK-III Facelift 2.0 TDCI 96kW 2005.12
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26958


E-mail
« Új hozzászólás #46426 Dátum: 2019.06.26 szerda, 10:02:19 »

Sziasztok!

Jó rég nem jártam errefelé általában csak olvasgattam a fórumot.
Engem is utolért a "VÉG" na jó azért annyira nem vészes szerencsére már fel voltam készülve az üzemagyag rendszer feljavítására.... részben.
Felmerült bennem egy érdekes gyanu Cheesy
Van OBD (nem olcsó kínai) diagnosztikám és a porlasztó feljavítás után a korrekciós értékek 1-2 porlasztónál -1től +1,5ig változnak... nem várnám el hogy 0 legyen, de elvileg azért lettek felújítva, bemérve és újra kódolva, hogy közel 0-ás legyen.
A kérdésem az hogy elő fordulhat hogy nem jó porlasztóhoz lettek az értékek beírva? ahogy nézem a porlasztók nem ugyanoda lettek téve ahonnan kivették őket. Ez még nem is lenne gondolom baj, azonban észrevettem hogy az IDS szerint a váltó felöl van ez 1-es henger 1-es porlasztó... míg más programnál ez pont fordítva van.... és az szerint jó is a sorrend, de így akkor az IDSben meg fordítva van....
Ehhez kérnék segítséget, hogy minden okés lehet, vagy pont fordítva vannak az értékek?
A motoron lévő cimkével visszakövettem, hogy 1henger-1es porlasztó, 3-as henger - 2es porlasztó és az ottani kód a 2-es értékre van írva. Csak nagyon nem mindegy honnan kezdjük számolni Cheesy
Válaszokat előre is köszönöm.
ui: nem feltételezem hogy nem értenek hozzá, bárki elnézhet bármit. Még jobb időben felismerni a hibát, ha van.

Nincs "tökéletes" porlasztó, pláne nem egy agyonhasznált és felújított. Amíg tartósan hozza ezeket az értékeket, én nem aggódnék. Ha elkezd +/- 2 alá-fölé menni, csak akkor kell kezdeni aggódni.

A porlasztó számozást majd Meg Győző úr, aki mindenhez (is) ért, de ehhez ténylegesen is.  eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
doso21
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #46427 Dátum: 2019.06.26 szerda, 10:15:08 »

Nincs "tökéletes" porlasztó, pláne nem egy agyonhasznált és felújított. Amíg tartósan hozza ezeket az értékeket, én nem aggódnék. Ha elkezd +/- 2 alá-fölé menni, csak akkor kell kezdeni aggódni.

A porlasztó számozást majd Meg Győző úr, aki mindenhez (is) ért, de ehhez ténylegesen is.  eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA

Köszönöm szépen a gyors választ.
Igazából itt a fórumon meg is találtam a szentírást. Ami alapján mindig a váltó felől kezdődik a számozás a 2.0 TDCI motoroknál. Ami az én gyanúmat igazolja. Korrekció véleményem szerint azért ennyi, mert a mérések alapján majdnem tök egyforma értékeket produkál a felújítás után a 4 porlasztó... és ha nagy marhaságot is csinál az ember akkor is megy a kocsi rövid távon.
A korrekciós értékek az injektorhoz tartoznak nem a hengerhez ezt is kisakkoztam (volt ahogy ez se tünt ki egyértelműen.)
Azt kisakkoztam hogy ki hova lett beszerelve. Max a sorrendet kell újra felállítani és már minden jó is lesz.
Amúgy az autó szépen füstmentesen jár és üzemel szóval akár hagyhatnám is a dolgot, de azért csak idegesít ha már lehet legyen rendben és ne a vezérlő korrekcióján múljon a dolog Cheesy
Javítás előtt kisebb értékek voltak Cheesy nem érte el az 1-et Cheesy csak mechanikusan vacakolt az egyik.
Naplózva

MK-III Facelift 2.0 TDCI 96kW 2005.12
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26958


E-mail
« Új hozzászólás #46428 Dátum: 2019.06.26 szerda, 10:27:48 »

Köszönöm szépen a gyors választ.
Igazából itt a fórumon meg is találtam a szentírást. Ami alapján mindig a váltó felől kezdődik a számozás a 2.0 TDCI motoroknál. Ami az én gyanúmat igazolja. Korrekció véleményem szerint azért ennyi, mert a mérések alapján majdnem tök egyforma értékeket produkál a felújítás után a 4 porlasztó... és ha nagy marhaságot is csinál az ember akkor is megy a kocsi rövid távon.
A korrekciós értékek az injektorhoz tartoznak nem a hengerhez ezt is kisakkoztam (volt ahogy ez se tünt ki egyértelműen.)
Azt kisakkoztam hogy ki hova lett beszerelve. Max a sorrendet kell újra felállítani és már minden jó is lesz.
Amúgy az autó szépen füstmentesen jár és üzemel szóval akár hagyhatnám is a dolgot, de azért csak idegesít ha már lehet legyen rendben és ne a vezérlő korrekcióján múljon a dolog Cheesy
Javítás előtt kisebb értékek voltak Cheesy nem érte el az 1-et Cheesy csak mechanikusan vacakolt az egyik.

Ha mellékódolták, azt eléggé hallod a hangján, főleg az elején. Se nem szépen, se nem nyugpdtan fog járni olyankor a motor... De ha nincs vele gond, akkor egyelőre nem piszkálnám. 5-10 ezrenként nézd meg a korrekciókat, hogy mutatnak-e érdemi változást, oszt' jó' van.

AndyA

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
doso21
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #46429 Dátum: 2019.06.26 szerda, 10:30:25 »

Ha mellékódolták, azt eléggé hallod a hangján, főleg az elején. Se nem szépen, se nem nyugpdtan fog járni olyankor a motor... De ha nincs vele gond, akkor egyelőre nem piszkálnám. 5-10 ezrenként nézd meg a korrekciókat, hogy mutatnak-e érdemi változást, oszt' jó' van.

AndyA

AndyA

Köszönöm, megnyugtattál.
Akkor majd a következő olajcserénél ránézek... az amúgy is 10.000 Wink Cheesy
Naplózva

MK-III Facelift 2.0 TDCI 96kW 2005.12
doso21
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #46430 Dátum: 2019.06.26 szerda, 12:09:40 »

Kevesebb, mint 220e -ért újították volna fel a saját befecskendezőid.  wilting

Nem bonyolult ez ill. egy ilyen. Csak írtam korábban, hogy mitől/miért lesz olcsóbb a hús, mint a leves.  Undecided

Nekem csak úgy vállalták, hogy ha a pumpát is bevizsgáltatják valamint leszedik a tankot és át takarítják az üzemanyag csöveket (ha cserélni nem is, de átmosni)
400.000-be megállt a mutatvány. Jó hogy pumpát is bemérték, mert az volt a ludas. Igazából attól indult a dolog. Pumpa felújítva, plusz 4 porlasztó csúcs és belső csere + szerelés+programozás+új tömítések és egyebek.... tételesen utánna nézve még nem is sok. 1xre kifizetni már az. Még jó hogy az autó vásárlása óta (5éve) teszegettem félre itt ott a kanyarba Wink
Naplózva

MK-III Facelift 2.0 TDCI 96kW 2005.12
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46431 Dátum: 2019.06.26 szerda, 12:15:50 »

Nekem csak úgy vállalták, hogy ha a pumpát is bevizsgáltatják valamint leszedik a tankot és át takarítják az üzemanyag csöveket (ha cserélni nem is, de átmosni)
400.000-be megállt a mutatvány. Jó hogy pumpát is bemérték, mert az volt a ludas. Igazából attól indult a dolog. Pumpa felújítva, plusz 4 porlasztó csúcs és belső csere + szerelés+programozás+új tömítések és egyebek.... tételesen utánna nézve még nem is sok. 1xre kifizetni már az. Még jó hogy az autó vásárlása óta (5éve) teszegettem félre itt ott a kanyarba Wink

Ezt így kell.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26958


E-mail
« Új hozzászólás #46432 Dátum: 2019.06.26 szerda, 12:18:18 »

Nekem csak úgy vállalták, hogy ha a pumpát is bevizsgáltatják valamint leszedik a tankot és át takarítják az üzemanyag csöveket (ha cserélni nem is, de átmosni)
400.000-be megállt a mutatvány. Jó hogy pumpát is bemérték, mert az volt a ludas. Igazából attól indult a dolog. Pumpa felújítva, plusz 4 porlasztó csúcs és belső csere + szerelés+programozás+új tömítések és egyebek.... tételesen utánna nézve még nem is sok. 1xre kifizetni már az. Még jó hogy az autó vásárlása óta (5éve) teszegettem félre itt ott a kanyarba Wink

Hol csináltattad, és mennyi időbe tartott?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
doso21
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #46433 Dátum: 2019.06.26 szerda, 12:22:06 »

Sziasztok,

A karter gáz amúgy mennyire fájó dolog?
amióta megvan azóta jelen van a dolog, csak annyi hogy nem csökkent a mértéke. Tudod sokan látatlanba rá mondják hogy persze mert 400.000km felett már szarrá van kopva a motor, azonban a kocsi jól meg, 5,2-5,5 es fogyasztással eljárok, olajat 2 olajcsere között nem eszi, egyszerűen csak bosszantó a dolog.
Nem létezik ebbe valamilyen szűrő ami esetleg el tud tömődni? A szívócsőre rá menő ágnál alig lehet látni, bezzeg ha a betöltő sapkát leveszem akkor ott van.
Olaj lecsapatót építettem be annó,hogy a turdbó ne szívja be az olajos koszos levegőt. De nem nagyon olajos a lecsapató sem.
(mielőtt valaki arra gondolna hogy az utólagos kókányolás a ludas. Kipróbáltam nélküle is és ugyanaz a szitu) Wink
Naplózva

MK-III Facelift 2.0 TDCI 96kW 2005.12
doso21
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #46434 Dátum: 2019.06.26 szerda, 12:25:40 »

Hol csináltattad, és mennyi időbe tartott?

AndyA

SOS volt mert reggel melóba még elvitt az autó. Itt egy helyi kis szerviz intézte. De a mérési papírokon egy bácsbokodi diesel szervizben történt ők csak ki-be szerelték.
Sajnos kicsit több mint 2 hétig ott volt az autó.... de részükről a szerelés 2 napnál nem volt több.
Naplózva

MK-III Facelift 2.0 TDCI 96kW 2005.12
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26958


E-mail
« Új hozzászólás #46435 Dátum: 2019.06.26 szerda, 12:26:47 »

Sziasztok,

A karter gáz amúgy mennyire fájó dolog?
amióta megvan azóta jelen van a dolog, csak annyi hogy nem csökkent a mértéke. Tudod sokan látatlanba rá mondják hogy persze mert 400.000km felett már szarrá van kopva a motor, azonban a kocsi jól meg, 5,2-5,5 es fogyasztással eljárok, olajat 2 olajcsere között nem eszi, egyszerűen csak bosszantó a dolog.
Nem létezik ebbe valamilyen szűrő ami esetleg el tud tömődni? A szívócsőre rá menő ágnál alig lehet látni, bezzeg ha a betöltő sapkát leveszem akkor ott van.
Olaj lecsapatót építettem be annó,hogy a turdbó ne szívja be az olajos koszos levegőt. De nem nagyon olajos a lecsapató sem.
(mielőtt valaki arra gondolna hogy az utólagos kókányolás a ludas. Kipróbáltam nélküle is és ugyanaz a szitu) Wink

Tegyél a lecsapatóba sodrott eres rézvezetékből kibontott drótból csinált laza gubancot. Sokkal több szutyok fog egyből gyűlni rajta. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
doso21
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #46436 Dátum: 2019.06.26 szerda, 12:29:45 »

Tegyél a lecsapatóba sodrott eres rézvezetékből kibontott drótból csinált laza gubancot. Sokkal több szutyok fog egyből gyűlni rajta. Smiley

AndyA

Ááá hasonló mint a fém dörzsi, csak rézből? Boltba is lehet kapni valahol láttam már ilyet.
Köszönöm megpróbálom.
Naplózva

MK-III Facelift 2.0 TDCI 96kW 2005.12
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46437 Dátum: 2019.06.26 szerda, 12:38:07 »

Sziasztok,

A karter gáz amúgy mennyire fájó dolog?
amióta megvan azóta jelen van a dolog, csak annyi hogy nem csökkent a mértéke. Tudod sokan látatlanba rá mondják hogy persze mert 400.000km felett már szarrá van kopva a motor, azonban a kocsi jól meg, 5,2-5,5 es fogyasztással eljárok, olajat 2 olajcsere között nem eszi, egyszerűen csak bosszantó a dolog.
Nem létezik ebbe valamilyen szűrő ami esetleg el tud tömődni? A szívócsőre rá menő ágnál alig lehet látni, bezzeg ha a betöltő sapkát leveszem akkor ott van.
Olaj lecsapatót építettem be annó,hogy a turdbó ne szívja be az olajos koszos levegőt. De nem nagyon olajos a lecsapató sem.
(mielőtt valaki arra gondolna hogy az utólagos kókányolás a ludas. Kipróbáltam nélküle is és ugyanaz a szitu) Wink
A turbónak nem árt az olajpárás levegő, sőt! Tervezett dolog, semmi problémát nem jelent/okoz.
A mondanivalódban ügyes le is írtad a kartergázszűrő helyét.
A szelepfedélben van és a turbó felé szűr, de az olajbetöltő felé nyilván nem.
Az, hogy nem látsz olajfogyást, még eszi.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
doso21
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #46438 Dátum: 2019.06.26 szerda, 12:45:53 »

A turbónak nem árt az olajpárás levegő, sőt! Tervezett dolog, semmi problémát nem jelent/okoz.
A mondanivalódban ügyes le is írtad a kartergázszűrő helyét.
A szelepfedélben van és a turbó felé szűr, de az olajbetöltő felé nyilván nem.
Az, hogy nem látsz olajfogyást, még eszi.

Azért kérdeztem mert arra próbáltam következtetni, hogy ha esetleg ott van benne valamilyen egyirányú turpisság vagy szűrés ami nem engedi úgy ki a kartergázt akkor lehet az hogy más módon próbál távozni Cheesy
Tervezem majd idény nyáron is egy szívósor takarítást. 3-4 évvel ezelőtt dobtam egy hátast a sok lerakódástól ami benne volt. Hideg zsíroldó már megvan Wink Cheesy
Azért gondoltam a gáz lecsapatót, mert akkor hátha tisztább levegő megy a motorba és nem taknyolódik úgy össze minden.
Mert ahogy tudom ezek a dolgok nem azért vannak hogy az autó és gazdája jól érezze magát hanem hogy védjük a környezetet és ne a szabadba menjen a kartergáz és az EGR-es téma se Cheesy
Naplózva

MK-III Facelift 2.0 TDCI 96kW 2005.12
doso21
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #46439 Dátum: 2019.06.26 szerda, 13:07:53 »

Alacsonyabb tempónál/fordulatnal nekem is érezhető egy apró rántás, főleg ha a 30-fokos bódét, automatára kapcsolva elkezdi hűteni 20 fokra. Szerintem ezzel semmi baj nincs!
Mondjuk egy 110 temopomatnal egyáltalán nem érezhető az extra terhelés.

Amúgy erre a tünetre van szoftwer frissítés. Nekem annó amikor tempomatosítva volt a kocsi akkor hallottam, hogy ez ismert jelenség és javítva van újabb szoftwerben.
Vik mester frissítette és utána nem volt gond. Alapjáraton is ha elindultam a kocsival nem volt olyan érzése az embernek hogy mindjárt lefullad. Gondolom kicsit hozzá dúsítottak még az anyaghoz hogy ne érződjön a terhelés.
Naplózva

MK-III Facelift 2.0 TDCI 96kW 2005.12
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #46440 Dátum: 2019.06.27 csütörtök, 05:55:35 »

Amúgy erre a tünetre van szoftwer frissítés. Nekem annó amikor tempomatosítva volt a kocsi akkor hallottam, hogy ez ismert jelenség és javítva van újabb szoftwerben.
Vik mester frissítette és utána nem volt gond. Alapjáraton is ha elindultam a kocsival nem volt olyan érzése az embernek hogy mindjárt lefullad. Gondolom kicsit hozzá dúsítottak még az anyaghoz hogy ne érződjön a terhelés.

Köszi, amúgy is akartam nézegetni szoftware frissitessel kapcsolatban
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
nandi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 123


E-mail
« Új hozzászólás #46441 Dátum: 2019.06.30 vasárnap, 14:39:11 »

Sziasztok
P132B hibakódom van, vészüzemet kapok már gyakran, meleg indításnál leginkább.
Úgy néz ki ez turbó elektronika gebasz.
Tudnátok javasolni hogy hol nézzek körbe ez ügyben?
Köszönöm
Naplózva

MKIII facelift 2004 Ghia érintőképernyős navi TDCi 130 LE M6
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46442 Dátum: 2019.06.30 vasárnap, 15:03:01 »

Sziasztok
P132B hibakódom van, vészüzemet kapok már gyakran, meleg indításnál leginkább.
Úgy néz ki ez turbó elektronika gebasz.
Tudnátok javasolni hogy hol nézzek körbe ez ügyben?
Köszönöm

.... vagy geometria szorulás. Érdemes azt is ellenőrizni és szükség szerint kitisztítani, különben tönkreteszi a töltőnyomás szabályzó elektronikát.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
nandi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 123


E-mail
« Új hozzászólás #46443 Dátum: 2019.06.30 vasárnap, 21:50:35 »

.... vagy geometria szorulás. Érdemes azt is ellenőrizni és szükség szerint kitisztítani, különben tönkreteszi a töltőnyomás szabályzó elektronikát.


Azt lecsekkoltam. Szépen akadás mentesen jár előre hátra
Naplózva

MKIII facelift 2004 Ghia érintőképernyős navi TDCi 130 LE M6
jokerrr
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24


E-mail
« Új hozzászólás #46444 Dátum: 2019.07.08 hétfő, 07:12:31 »

Üdv mindenkinek. Ford mondeo mk3 2.0 tdci a hibajelenség az hogy napi első indításnál ingadozik az alapjárat és beregő hangot ad. Ha esetleg valaki tapasztalat hasonlót az leirja hol keressem a hibát. Hibakód nincs. Porlasztó jó. Előre is köszönöm
Naplózva
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #46445 Dátum: 2019.07.08 hétfő, 08:33:10 »

Üdv mindenkinek. Ford mondeo mk3 2.0 tdci a hibajelenség az hogy napi első indításnál ingadozik az alapjárat és beregő hangot ad. Ha esetleg valaki tapasztalat hasonlót az leirja hol keressem a hibát. Hibakód nincs. Porlasztó jó. Előre is köszönöm

Berregesre a generátor felőli oldalon lévő szíjfeszítőt mondanám, esetleg akksi generátor miatt is ingadozhat ha nem elég a töltés. Vagy Izzítógyertya vagy más 100 dolog is lehet
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
wmatyas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 173



E-mail
« Új hozzászólás #46446 Dátum: 2019.07.09 kedd, 10:13:24 »

Köszönöm, ha meghallgatjátok, kb 2 mp csinálja a kereplő hangot, aztán abbahagyja.
A szervízben a vezérműláncra gyanakodnak...

http://s1.toldacuccot.hu/letoltes?sid=179b1716a1b53c4bfd9375e55932e63d&file=MK3.mp4




Csinálj egy videót, hátha az alapján okosabbat lehet mondani.
« Utoljára szerkesztve: 2019.07.09 kedd, 10:19:32 írta wmatyas » Naplózva

MKIII 2005 2.0 TDCI Turnier, Trend
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #46447 Dátum: 2019.07.10 szerda, 05:45:06 »

Köszönöm, ha meghallgatjátok, kb 2 mp csinálja a kereplő hangot, aztán abbahagyja.
A szervízben a vezérműláncra gyanakodnak...

http://s1.toldacuccot.hu/letoltes?sid=179b1716a1b53c4bfd9375e55932e63d&file=MK3.mp4

Erre én is kíváncsi vagyok, nekem is hasonló hangokon zenél.
Neked nem szokott kopogni felmelegen, mintha szelep hangja lenne?


Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
wmatyas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 173



E-mail
« Új hozzászólás #46448 Dátum: 2019.07.10 szerda, 09:14:02 »

Nem kopog, ez a kereplés is elmúlik hamar és csak hidegen csinálja.




Naplózva

MKIII 2005 2.0 TDCI Turnier, Trend
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46449 Dátum: 2019.07.10 szerda, 09:48:40 »

Nem kopog, ez a kereplés is elmúlik hamar és csak hidegen csinálja.




Szhar a láncfeszítő patron, csere... és akkor már a láncszett.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Oldalak: 1 ... 922 923 924 925 926 927 928 [929] 930 931 932 933 934 935 936 ... 958   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.076 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.