Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.18 csütörtök, 23:36:36 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 928 929 930 931 932 933 934 [935] 936 937 938 939 940 941 942 ... 958   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 13287297 alkalommal)
0 Felhasználó és 14 vendég van a témában
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158



E-mail
« Új hozzászólás #46700 Dátum: 2019.11.21 csütörtök, 21:14:12 »

Ez is továbbra is hülyeség..... már bocs, nem irányodba szól.
CR rendszer esetén nincs előbefecskendezés, mint olyan.
A főbefecskendezés előtt van úgynevezett pilot befecskendezés. De minden esetben az időpontokat és a nyitási időket is a motorvezérlő szabályozza/vezérli. A befecskendező önmagától nem képes egyikre sem.

A befecskendezővel ill. annak felújításával nem befolyásolható ezen értékek.
Végig olvastam a motor kopogásra vonatkozó bejegyzések egy részét. En ma hoztam el egy szervízből, állítólag teljes go rendszer lett újítva. De a kopogás nekem is maradt úgy 1800-2000 között, terhelésnél. Egyértelmű kopogás, nem is vitás. Ez eddig is volt, de ment az autó rendesen, aztán hirtelen leállt. Lett aztán teljes pucolás és újítás, de mint mondtam a hang maradt.
Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46701 Dátum: 2019.11.21 csütörtök, 21:23:34 »

Végig olvastam a motor kopogásra vonatkozó bejegyzések egy részét. En ma hoztam el egy szervízből, állítólag teljes go rendszer lett újítva. De a kopogás nekem is maradt úgy 1800-2000 között, terhelésnél. Egyértelmű kopogás, nem is vitás. Ez eddig is volt, de ment az autó rendesen, aztán hirtelen leállt. Lett aztán teljes pucolás és újítás, de mint mondtam a hang maradt.

Mennyit fizettél ezért?
Azt nem teljesen értem, hogy ha kopogó hang van/maradt..... miért hoztad el? Ott kellett volna észrevételezni, hiszen éppen a szervizben volt a kocsi.  Roll Eyes
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158



E-mail
« Új hozzászólás #46702 Dátum: 2019.11.21 csütörtök, 21:28:50 »

Mennyit fizettél ezért?
Azt nem teljesen értem, hogy ha kopogó hang van/maradt..... miért hoztad el? Ott kellett volna észrevételezni, hiszen éppen a szervizben volt a kocsi.  Roll Eyes
Ott valoban begyujtottuk, mentünk is egy rövidet, de nem volt ahol terhelni kicsit rendesen. Aztán hazafele figyeltem fel egy előzésnél.
Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
etekefiloz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 347


E-mail
« Új hozzászólás #46703 Dátum: 2019.11.21 csütörtök, 21:40:48 »

Ott valoban begyujtottuk, mentünk is egy rövidet, de nem volt ahol terhelni kicsit rendesen. Aztán hazafele figyeltem fel egy előzésnél.

Javaslom, hogy a csúcsok kódolását ellenőriztesd le. Találkoztam olyannal, hogy feltanították, de nem sikerült annyira!
Naplózva

2006 MK3 kombi 2.2 TDCI QJBB Egr szoftveresen OFF,  Chip sok ló!
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158



E-mail
« Új hozzászólás #46704 Dátum: 2019.11.21 csütörtök, 21:55:12 »

Javaslom, hogy a csúcsok kódolását ellenőriztesd le. Találkoztam olyannal, hogy feltanították, de nem sikerült annyira!
Mennyit fizettem? 330000 ft körül átszámítva. A csúcsokat állítólag nem cserélték, csak a szelepeket. Így is új kódokat kaptak?
Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46705 Dátum: 2019.11.21 csütörtök, 22:15:48 »

Mennyit fizettem? 330000 ft körül átszámítva. A csúcsokat állítólag nem cserélték, csak a szelepeket. Így is új kódokat kaptak?


Ugye...ugye.....

Akkor ez a korábbi kijelentésed nem igazán fedi a valóságot!

"teljes go rendszer lett újítva"

Ha meg van bontva egy befecskendező, utána újra kell a jellemzőit tesztelni (vizsgáló gépen) és új kalibrációs kódot kap.
Ha nem megfelelően működnek a csúcsok, attól is lehet kopogásos égés.

Kiadtál egy rakás pénzt és félmunkát kaptál.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158



E-mail
« Új hozzászólás #46706 Dátum: 2019.11.22 péntek, 05:56:01 »


Ugye...ugye.....

Akkor ez a korábbi kijelentésed nem igazán fedi a valóságot!

"teljes go rendszer lett újítva"

Ha meg van bontva egy befecskendező, utána újra kell a jellemzőit tesztelni (vizsgáló gépen) és új kalibrációs kódot kap.
Ha nem megfelelően működnek a csúcsok, attól is lehet kopogásos égés.

Kiadtál egy rakás pénzt és félmunkát kaptál.
Ezt én értem, de hogy tudom én azt meg, hogy uj kalibrációs kód lett-e beállítva, valamint egyáltalán tesztelték-e csúcsokat, mert a papirosszonhya: negy porlasztót újítottak, darabonkénti 28000-ért. Mindenesetre ma reklamalok egyet, de sajnos nem nagyon bizom egy cagben sem itt.
Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1123


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #46707 Dátum: 2019.11.22 péntek, 07:04:57 »

Ezt én értem, de hogy tudom én azt meg, hogy uj kalibrációs kód lett-e beállítva, valamint egyáltalán tesztelték-e csúcsokat, mert a papirosszonhya: negy porlasztót újítottak, darabonkénti 28000-ért. Mindenesetre ma reklamalok egyet, de sajnos nem nagyon bizom egy cagben sem itt.

Úgy , hogy meg kellet volna kapnod papírformában az új kódokat , meg a bevizsgálás jegyzőkönyvét az jár hozzá, meg a szivattyúhoz is

25 ezerért már gyári felújitottat is lehet venni
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #46708 Dátum: 2019.11.22 péntek, 09:21:13 »

Végig olvastam a motor kopogásra vonatkozó bejegyzések egy részét. En ma hoztam el egy szervízből, állítólag teljes go rendszer lett újítva. De a kopogás nekem is maradt úgy 1800-2000 között, terhelésnél. Egyértelmű kopogás, nem is vitás. Ez eddig is volt, de ment az autó rendesen, aztán hirtelen leállt. Lett aztán teljes pucolás és újítás, de mint mondtam a hang maradt.

Nincs ledugozva az egr szeleped?
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #46709 Dátum: 2019.11.23 szombat, 18:41:46 »

Injector újra kódolás után van tanulási időszak? Ha igen akkor mennyi idő /km?
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
etekefiloz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 347


E-mail
« Új hozzászólás #46710 Dátum: 2019.11.24 vasárnap, 07:54:24 »

Injector újra kódolás után van tanulási időszak? Ha igen akkor mennyi idő /km?

Igen van egy tanulási szakasz. A legenda szerint pár száz km.
Naplózva

2006 MK3 kombi 2.2 TDCI QJBB Egr szoftveresen OFF,  Chip sok ló!
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #46711 Dátum: 2019.11.24 vasárnap, 08:54:14 »

Igen van egy tanulási szakasz. A legenda szerint pár száz km.

Most hidegen újra megcsináltam a kódolást akkor az normális, hogy fél meleg, meleg állapotban kopogós a járása 1800-2200 között?
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #46712 Dátum: 2019.11.24 vasárnap, 19:15:41 »

Most hidegen újra megcsináltam a kódolást akkor az normális, hogy fél meleg, meleg állapotban kopogós a járása 1800-2200 között?

Kb 50-100 km megtétele után, kezd helyre állni a dolog  worship
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
bari012
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 237


E-mail
« Új hozzászólás #46713 Dátum: 2019.12.01 vasárnap, 13:24:45 »

Sziasztok,
Az lehet, hogy két évet sem bírt a két gyári Ford termosztát? László által javasolt módosítást még a cserekor elvégeztem az olajtermosztáton, benne van a megfelelő méretű alátét. Így, hogy hűvösebb az idő, folyamatos 60-as tempónál vissza-vissza konyul a hőfokmutató... megnézem majd Forscannel is, de nemár falbav tavasszal ilyet még nem csinált.

Sziasztok,
Kiszereltem az olajtermosztátot megigazgattam a belsejét és ellenőriztem, megfelelően zár, nem tudtam rajta levegőt átfújni. Utána visszaraktam, járattam kicsit az autót, és egyértelműen lehetett érezni, hogy a rajta lévő cső melegszik, mielőtt a vízhőfok beállt volna, tehát szerintem idő előtt nyit a termo.
Szereljem ki ismét, és rakjak be egy második sárgaréz laposalátétet a rugó alá, kifőzéssel és egy digitális hőmérővel tesztelgessem, hogy mikor nyit? help
Naplózva

2008 Mondeo Titanium-X (BA7) 2.5T (HUBA) 162 kW - Modified: 300 HP, 540 Nm


Past: 2006 Mondeo GHIA (B5Y) 2.2 TDCI (QJBB) 114 kW - Remapped: 183 HP, 454 Nm
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #46714 Dátum: 2019.12.02 hétfő, 07:24:12 »

Sziasztok,
Kiszereltem az olajtermosztátot megigazgattam a belsejét és ellenőriztem, megfelelően zár, nem tudtam rajta levegőt átfújni. Utána visszaraktam, járattam kicsit az autót, és egyértelműen lehetett érezni, hogy a rajta lévő cső melegszik, mielőtt a vízhőfok beállt volna, tehát szerintem idő előtt nyit a termo.
Szereljem ki ismét, és rakjak be egy második sárgaréz laposalátétet a rugó alá, kifőzéssel és egy digitális hőmérővel tesztelgessem, hogy mikor nyit? help

Tisztelt Fórumtárs!
A dupla alátétet nem javasolnám, mert  így a szabályozóelem útját jelentősen lekorlátozod. Valószínű a termosztátban lévő rugóerő jelentős fáradása gyengülése ami a problémát okozza. Én vennék egy gyári termosztátot. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2019.12.02 hétfő, 07:36:29 írta AndyA » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
nandi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 123


E-mail
« Új hozzászólás #46715 Dátum: 2019.12.05 csütörtök, 16:31:51 »

Sziasztok,
látványosan fogy el a hűtővízem...
Most ki lett cserélve a vízpumpa, ami tropa volt, és az EGR rész is teljesen le lett választva.
De azóta megint fogyni látszik.
Gondlom innentől kezdve jöhet a hengerfejgyanú...
Viszont a hűtővíz nem olajos, az olaj nem habos, nem látok hátul vízgőzt, szóval hengerfejrepedésre amúgy nincs más tünet.
Mi lehet még a galiba?
Köszönöm
Naplózva

MKIII facelift 2004 Ghia érintőképernyős navi TDCi 130 LE M6
V.Tamás
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #46716 Dátum: 2019.12.05 csütörtök, 16:40:01 »

Sziasztok,
látványosan fogy el a hűtővízem...
Most ki lett cserélve a vízpumpa, ami tropa volt, és az EGR rész is teljesen le lett választva.
De azóta megint fogyni látszik.
Gondlom innentől kezdve jöhet a hengerfejgyanú...
Viszont a hűtővíz nem olajos, az olaj nem habos, nem látok hátul vízgőzt, szóval hengerfejrepedésre amúgy nincs más tünet.
Mi lehet még a galiba?
Köszönöm

Lehet maga hűtődön olyan kisebb tömörtelenség, ami még hidegen nem mutatja magát, de melegen már szivárog.
Hasonlóan gumicsövek is viselkedhetnek így, amíg egyszer csak jobban meg nem nyílik.

Hasonló problémám volt egy másik autóval.  smile
A víz nem volt olajos. A kipufogóból nem jött. Nem buborékolt a tartály.
A szervizben járatták álló helyben, akkor megmutatta az egyik hibát. A másik meg egy leparkolás után jött teljesen elő... szét folyt a vizem. Akkor nyílt fel a cső, mai olyan volt mint egy több évig napon állt kerti slag. Hatalmasra fel volt fúvódva, kilágyulva.
« Utoljára szerkesztve: 2019.12.05 csütörtök, 16:44:39 írta V.Tamás » Naplózva

2001/06 - 2,0 TDDi Ghia - 5 ajtós - 115LE (+ chip), fekete metál, vaj bőr belső, gyári xenon és tolatóradar, 2+2 ülésfűtés, Ervin féle iktató vitte a nő  rinya
2005 - VW Sharan Special, 1,9 PD TDI, gyári 150LE (kutyaszállító is)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #46717 Dátum: 2019.12.05 csütörtök, 19:30:13 »

Sziasztok,
látványosan fogy el a hűtővízem...
Most ki lett cserélve a vízpumpa, ami tropa volt, és az EGR rész is teljesen le lett választva.
De azóta megint fogyni látszik.
Gondlom innentől kezdve jöhet a hengerfejgyanú...
Viszont a hűtővíz nem olajos, az olaj nem habos, nem látok hátul vízgőzt, szóval hengerfejrepedésre amúgy nincs más tünet.
Mi lehet még a galiba?
Köszönöm
várj míg a levegőt kidolgozza magából a rendszer. 1-2nap, üzemi hőmérsékletre menjen fel,aztán ellenőrizd a szintet.
A fülkében lévő radiátornál is szivároghat...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Radar
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11



E-mail
« Új hozzászólás #46718 Dátum: 2019.12.07 szombat, 17:38:20 »

Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy a vízpumpát nehéz leszedni? Kell valamilyen speciális szerszám? Esetleg ha van fényképes útmutatója van valakinek az is nagy segítség! Sajnos beletört az olajköri termosztát csavarja, nem értem hogy...mivel még nem húzta be teljesen a csavar a termosztátot és egyszer csak ropp:(
Naplózva
nandi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 123


E-mail
« Új hozzászólás #46719 Dátum: 2019.12.11 szerda, 12:45:56 »

várj míg a levegőt kidolgozza magából a rendszer. 1-2nap, üzemi hőmérsékletre menjen fel,aztán ellenőrizd a szintet.
A fülkében lévő radiátornál is szivároghat...

Köszi!
Sajnos nem javult a helyzet, már minimum alá ment a hűtővíz szintje... Sad
A fülkében levő radiátort hogyan tudom ellenőrizni? Köszi
Naplózva

MKIII facelift 2004 Ghia érintőképernyős navi TDCi 130 LE M6
etekefiloz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 347


E-mail
« Új hozzászólás #46720 Dátum: 2019.12.11 szerda, 18:31:57 »

Köszi!
Sajnos nem javult a helyzet, már minimum alá ment a hűtővíz szintje... Sad
A fülkében levő radiátort hogyan tudom ellenőrizni? Köszi

Ha a fűtőradiátor szivárogna erős fagyálló szag lenne az utastérben.
 
Naplózva

2006 MK3 kombi 2.2 TDCI QJBB Egr szoftveresen OFF,  Chip sok ló!
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #46721 Dátum: 2019.12.11 szerda, 18:52:26 »

Ha a fűtőradiátor szivárogna erős fagyálló szag lenne az utastérben.
 
Illetve alig akar a pára belülről eltűnni.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
etekefiloz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 347


E-mail
« Új hozzászólás #46722 Dátum: 2019.12.12 csütörtök, 20:57:14 »

Tisztelt Fórumtársak!

Valakinek esetleg az N7BB motoron eszközöltek már EGR, DPF-es szoftveres javítást? Az ECU-t mivel olvasták és írták?
Naplózva

2006 MK3 kombi 2.2 TDCI QJBB Egr szoftveresen OFF,  Chip sok ló!
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46723 Dátum: 2019.12.12 csütörtök, 21:57:23 »

Tisztelt Fórumtársak!

Valakinek esetleg az N7BB motoron eszközöltek már EGR, DPF-es szoftveres javítást? Az ECU-t mivel olvasták és írták?


Ha ezek a hardverek meghibásodnak, azt nem lehet szoftveresen javítani.
A kiiktatás, amire te gondolsz.... az nem legális! Csak szólok...
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
etekefiloz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 347


E-mail
« Új hozzászólás #46724 Dátum: 2019.12.13 péntek, 09:09:08 »

Ha ezek a hardverek meghibásodnak, azt nem lehet szoftveresen javítani.
A kiiktatás, amire te gondolsz.... az nem legális! Csak szólok...

Ezzel tisztában vagyok. Nem azt kértem, hogy valaki csinálja meg. Technikai infót kértem.
Naplózva

2006 MK3 kombi 2.2 TDCI QJBB Egr szoftveresen OFF,  Chip sok ló!
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46725 Dátum: 2019.12.13 péntek, 09:44:42 »

Ezzel tisztában vagyok. Nem azt kértem, hogy valaki csinálja meg. Technikai infót kértem.

Akkor az első mondat még mindig érvényes.

"Ha ezek a hardverek meghibásodnak, azt nem lehet szoftveresen javítani. "   wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #46726 Dátum: 2019.12.13 péntek, 13:32:24 »

Tisztelt Fórumtársak!

Valakinek esetleg az N7BB motoron eszközöltek már EGR, DPF-es szoftveres javítást? Az ECU-t mivel olvasták és írták?


Nem tudják belőle kiirni.
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
etekefiloz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 347


E-mail
« Új hozzászólás #46727 Dátum: 2019.12.13 péntek, 14:27:35 »

Nem tudják belőle kiirni.

A kiírást egy spanyol úriember megoldja. Az ECU kiolvasás-írással van probléma. A fórumban is említett egyszer valaki hasonlót, de nem találom.
Naplózva

2006 MK3 kombi 2.2 TDCI QJBB Egr szoftveresen OFF,  Chip sok ló!
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #46728 Dátum: 2019.12.13 péntek, 18:11:30 »

A kiírást egy spanyol úriember megoldja. Az ECU kiolvasás-írással van probléma. A fórumban is említett egyszer valaki hasonlót, de nem találom.

Lehet én is mondtam anno.
Nekem nem tudták kiolvasni csak ha kiszedtek a vezérlőt.
Az a spanyol céggel vagy kapcsolatban akik programokat forgalmaznak? Ha ugyanarról beszélünk akkor nekik is csak egy béta verzió van.
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #46729 Dátum: 2019.12.13 péntek, 19:48:47 »

A kiírást egy spanyol úriember megoldja. Az ECU kiolvasás-írással van probléma. A fórumban is említett egyszer valaki hasonlót, de nem találom.
ecu off lesz a vége. csináljatok belőle n7ba-t az az egyetlen járható út
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #46730 Dátum: 2019.12.14 szombat, 10:17:26 »

ecu off lesz a vége. csináljatok belőle n7ba-t az az egyetlen járható út

A ba és bb között mi a különbség?
A csúcsok és a dpf szűrőn kívül?
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
fundi
Vendég
« Új hozzászólás #46731 Dátum: 2019.12.14 szombat, 11:00:00 »

Sziasztok!

Hétfőn viszem szervízbe a kicsikét, de érdekelne a véleményetek, mennyire fog fájni Smiley

Megjelent a motortérből egy ütemes kattogó hang (fémes ütésszerű traktorhang), ami elektromos terhelésre erősödik (bekapcsolom az első ablakfűtést és csörgő hang is hallatszik). Mintha gázadásra halkabb lenne, de lehet csak elnyomja a motor hangja. A mondi 2 literes, tudom hogy nem számít, de gyönyörű gengszterbabakék Cheesy

Nem vagyok egy nagy guru, de a hang biztosan a motorból jön, nem oldalról a generátor felől. Mind a légkondi mind a hűtővízpumpa szíja és tárcsái cserélve voltak kb. fél éve. Injektorok cserélve voltak benne egy éve. Generátor csapágyas volt fél éve, megcsináltuk Smiley Olajszintje rendben van, nem eszi, olajcsere esedékes, de nem vészesen (10k), amúgy eredetileg azért vittem volna szervízbe. Légkondi nincs bekapcsolva.

A motor nyomatéka teljesen rendben van, a járása amúgy szép, és pöccre indul.

A szerelőm szerint első hallásra vezérműlánc feszítőgörgő lehet, de nem látta még.

Két kérdésem:
- vontassam szerelőig?
- mi lehet szerintetek a gond?

Köszönöm a válaszokat  Grin  worship
« Utoljára szerkesztve: 2019.12.14 szombat, 11:05:30 írta fundi » Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46732 Dátum: 2019.12.14 szombat, 14:24:08 »

Sziasztok!

Hétfőn viszem szervízbe a kicsikét, de érdekelne a véleményetek, mennyire fog fájni Smiley

Megjelent a motortérből egy ütemes kattogó hang (fémes ütésszerű traktorhang), ami elektromos terhelésre erősödik (bekapcsolom az első ablakfűtést és csörgő hang is hallatszik). Mintha gázadásra halkabb lenne, de lehet csak elnyomja a motor hangja. A mondi 2 literes, tudom hogy nem számít, de gyönyörű gengszterbabakék Cheesy

Nem vagyok egy nagy guru, de a hang biztosan a motorból jön, nem oldalról a generátor felől. Mind a légkondi mind a hűtővízpumpa szíja és tárcsái cserélve voltak kb. fél éve. Injektorok cserélve voltak benne egy éve. Generátor csapágyas volt fél éve, megcsináltuk Smiley Olajszintje rendben van, nem eszi, olajcsere esedékes, de nem vészesen (10k), amúgy eredetileg azért vittem volna szervízbe. Légkondi nincs bekapcsolva.

A motor nyomatéka teljesen rendben van, a járása amúgy szép, és pöccre indul.

A szerelőm szerint első hallásra vezérműlánc feszítőgörgő lehet, de nem látta még.

Két kérdésem:
- vontassam szerelőig?
- mi lehet szerintetek a gond?

Köszönöm a válaszokat  Grin  worship

Szerintem keress egy másik szerelőt.
Akinek első hallásra egy olyan alkatrész hibájára van tippje, ami nincs is ebben a motorban, hát ott nagyon nem bíznék tovább benne.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
fundi
Vendég
« Új hozzászólás #46733 Dátum: 2019.12.14 szombat, 15:13:00 »

Szerintem keress egy másik szerelőt.
Akinek első hallásra egy olyan alkatrész hibájára van tippje, ami nincs is ebben a motorban, hát ott nagyon nem bíznék tovább benne.  Cool
Lehet én értettem félre, tényleg kevéssé értek hozzá.
Szerinted mi okozhat ilyet? Nekem már az is meglepő volt, hogy elektromos terhelés bármi mást gyötör, mint a generátort..
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46734 Dátum: 2019.12.14 szombat, 15:15:58 »

Lehet én értettem félre, tényleg kevéssé értek hozzá.
Szerinted mi okozhat ilyet? Nekem már az is meglepő volt, hogy elektromos terhelés bármi mást gyötör, mint a generátort..

Látatlanban mit is mondhatnék..... Nekem az a fura, hogy eleve kizársz dolgokat. Miért?
Nem gyötör bármi mást elektromos terhelés. Akkumulátort és a generátort.....az pedig motorterhelést generál.

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
fundi
Vendég
« Új hozzászólás #46735 Dátum: 2019.12.14 szombat, 17:16:55 »

Látatlanban mit is mondhatnék..... Nekem az a fura, hogy eleve kizársz dolgokat. Miért?
Nem gyötör bármi mást elektromos terhelés. Akkumulátort és a generátort.....az pedig motorterhelést generál.


nem értek hozzá, így kizárni nem zárhatok ki semmit, ebben igazad van...
de ha a hibára egy hang utal, ami nem a generátorból jön, azért életszerűen hangzik, hogy nem ott lesz a baj.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46736 Dátum: 2019.12.14 szombat, 17:22:48 »

nem értek hozzá, így kizárni nem zárhatok ki semmit, ebben igazad van...
de ha a hibára egy hang utal, ami nem a generátorból jön, azért életszerűen hangzik, hogy nem ott lesz a baj.

Ettől függetlenül mégis kizártál sokmindent az első üzenetedben.
Ha nem a generátorból jön, akkor már nem lehet a generátor oldali segédberendezés hajástól?

Nekem az a furcsa sokszor, hogy valaki feltesz egy kérdést. Írja hogy nem ért hozzá és mégis kizár dolgokat....  zavart2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
fundi
Vendég
« Új hozzászólás #46737 Dátum: 2019.12.14 szombat, 19:02:48 »

Ettől függetlenül mégis kizártál sokmindent az első üzenetedben.
Ha nem a generátorból jön, akkor már nem lehet a generátor oldali segédberendezés hajástól?

Nekem az a furcsa sokszor, hogy valaki feltesz egy kérdést. Írja hogy nem ért hozzá és mégis kizár dolgokat....  zavart2


Minden tiszteletem a tied, de mondd már meg, hogy hol is zártam ki egészen pontosan bármit?
"Nem vagyok egy nagy guru, de a hang biztosan a motorból jön, nem oldalról a generátor felől." Két fülem van, a hang irányát tán még egy "laikus" is meg tudja állapítani.

Sajnos egyébiránt reakciód semmiben nem vitt előre, úgyhogy gondolom hétfőn a szervízben kiderül mi volt a gond. Majd leírom a tapasztalást.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46738 Dátum: 2019.12.14 szombat, 21:40:00 »

Minden tiszteletem a tied, de mondd már meg, hogy hol is zártam ki egészen pontosan bármit?
"Nem vagyok egy nagy guru, de a hang biztosan a motorból jön, nem oldalról a generátor felől." Két fülem van, a hang irányát tán még egy "laikus" is meg tudja állapítani.

Sajnos egyébiránt reakciód semmiben nem vitt előre, úgyhogy gondolom hétfőn a szervízben kiderül mi volt a gond. Majd leírom a tapasztalást.


Nagyon jól idézted.  taps
Abban a mondatban kizártál dolgokat és meg is állapítottál.

De most komolyan, innen a monitor mögül mit és hogyan kellett volna tennem/megállapítanom?  wilting
Hétfőn kiderül mi volt a gond? A jövőről beszélünk, de "volt a gond"? Már nincs?  vigyor3

ui: Azt, hogy a füleiddel mit és hogyan/honnan hallasz....hát elég megtévesztő ám.  Wink
    A legegyszerűbb példa: A hátsókerék csapágy zúgását a laikus (is) elölről hallja!  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
fundi
Vendég
« Új hozzászólás #46739 Dátum: 2019.12.14 szombat, 23:54:42 »

De konzekvenciát nem vontam le belőle, nem mondtam, hogy EZ NEM A GENERÁTOR. A tünetek és tapasztalatok (úgy, hogy jeleztem is, hogy laikus vagyok) leírása nyilvánvalóan szükséges az ötleteléshez. Ahogy az eddig szerelt alkatrészek felsorolása is információ és nem kizárás, hogy az bezony nem lehet.

Kettő konkrét kérdést tettem fel, egyikre sem sikerült válaszolnod, így viszont azt a konzekvenciát vonom le, hogy kizárólag az egódat növelnéd akárhogyan - mindezt úgy, semmilyen segítő szándék nincs benned.
Gratulálok, elérted még így monitor mögött ülve is, hogy legközelebb eszembe se fog jutni ez a fórum, ha segítségre van szükségem.
Feltételeztem, hogy az autó típusának közös szeretete átlendít a kicsinyes "fórum-magyarkodás" fázisán embereket, és valóban érdemi tapasztalatmegosztás zajlhat.

Remélem megelégedettséggel fekszel le, és legalább - ha másképp nem is sikerült, de így immár bizonyítást nyert legalább magad előtt, hogy neked nagyobb. A nyelvtani csavargatásodra meg anyukád biztos marha büszke.
Szórakoztatóan szánalmas a kicsinyességed.
Pacsi. taps
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46740 Dátum: 2019.12.14 szombat, 23:59:21 »

De konzekvenciát nem vontam le belőle, nem mondtam, hogy EZ NEM A GENERÁTOR. A tünetek és tapasztalatok (úgy, hogy jeleztem is, hogy laikus vagyok) leírása nyilvánvalóan szükséges az ötleteléshez. Ahogy az eddig szerelt alkatrészek felsorolása is információ és nem kizárás, hogy az bezony nem lehet.

Kettő konkrét kérdést tettem fel, egyikre sem sikerült válaszolnod, így viszont azt a konzekvenciát vonom le, hogy kizárólag az egódat növelnéd akárhogyan - mindezt úgy, semmilyen segítő szándék nincs benned.
Gratulálok, elérted még így monitor mögött ülve is, hogy legközelebb eszembe se fog jutni ez a fórum, ha segítségre van szükségem.
Feltételeztem, hogy az autó típusának közös szeretete átlendít a kicsinyes "fórum-magyarkodás" fázisán embereket, és valóban érdemi tapasztalatmegosztás zajlhat.

Remélem megelégedettséggel fekszel le, és legalább - ha másképp nem is sikerült, de így immár bizonyítást nyert legalább magad előtt, hogy neked nagyobb. A nyelvtani csavargatásodra meg anyukád biztos marha büszke.
Szórakoztatóan szánalmas a kicsinyességed.
Pacsi. taps


Dehogynem!  nyes

" hibára egy hang utal, ami nem a generátorból jön"


Ezek után a többi nem is lényeges!  taps
Az a baj a te fajta emberekkel, hogy (már korábban is leírtam egyszer) idejönnek kérdeznek valamit, amit nem lehet még csak megtippelni sem a monitor mögül -mert teljesen felesleges- , de rögtön felsorolnak dolgokat, hogy azok bizony nem lehetnek hibás alkatrészek! Aztán nem kapsz tökéletes választ (mert nem lehet) a problémádra és majdnemhogy számonkéred a veled szóba álló embereket, engem! Holott mondtam, hogy ezt nem lehet így! Hallani kell.  (Figyelem! Segítő szándék.)
Aztán jeleztem, hogy amire a szerelőd tippel olyan alkatrész nincsen a motorban. -Szívesen!-  (Figyelem! Segítő szándék.)

Aztán felsoroltam, hogy miért fura a kérdésed továbbra is. Nem tudod mi a hiba, de tudod mi nem!  taps

Mivel nem kaptál varázsigét, amit elmondva megjavul az autód vagy nem kaptál egy alkatrész nevet, ami a hiba....máris durcás kisfiú lettél.
Elkezdesz személyeskedni. Valamint sértődötten "leregelsz" a fórumról!  Ezzel gyakorlatilag beismertél mindent és inkább menekülsz! Ez is egy megoldás.

Ja és semmilyen elégedettség, kisebb-nagyobb hasonlítás nincs, ez megint a te szinted! Ahogy az is, hogy már szóba hoztad az anyukám.  laugh
Arról meg nem én tehetek, hogy te nem tudsz fogalmazni, bocs. Nem én vagyok kicsinyes! Ráadásul azt már csak azért is visszaírtam, mert addigra már kiderült, hogy nem értesz az autóhoz és nem tudod mi a hiba, de ki tudod zárni mi biztosan nem.  Ez nem kicsit ellentmondásos! Folyamatosan ellentmondasz magadnak.

Te még csak szórakoztató sem vagy, csak egy sértődött, hisztis és durcás kisfiú, aki az oviban nem kapta meg azt a játékot, amiről senki nem tudja, hogy hol van!

Ja és biztosan vissza fogsz jönni vendégként!  hehe

« Utoljára szerkesztve: 2019.12.15 vasárnap, 00:27:31 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26968


E-mail
« Új hozzászólás #46741 Dátum: 2019.12.15 vasárnap, 09:04:49 »

Nagyon jól idézted.  taps
Abban a mondatban kizártál dolgokat és meg is állapítottál.

De most komolyan, innen a monitor mögül mit és hogyan kellett volna tennem/megállapítanom?  wilting
Hétfőn kiderül mi volt a gond? A jövőről beszélünk, de "volt a gond"? Már nincs?  vigyor3

ui: Azt, hogy a füleiddel mit és hogyan/honnan hallasz....hát elég megtévesztő ám.  Wink
    A legegyszerűbb példa: A hátsókerék csapágy zúgását a laikus (is) elölről hallja!  wave

Biztosan a kombii kasztni akusztikája más, de eddig ahányszor gatya volt a hátsó kerékcsapágyam, pontosan onnan jött a hangja, nem elölről.

Ja, mégsem a kombi teszi, mert anno a 4 ajtós feketében is... Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46742 Dátum: 2019.12.15 vasárnap, 10:20:34 »

Biztosan a kombii kasztni akusztikája más, de eddig ahányszor gatya volt a hátsó kerékcsapágyam, pontosan onnan jött a hangja, nem elölről.

Ja, mégsem a kombi teszi, mert anno a 4 ajtós feketében is... Smiley

AndyA

Laikusok közé sorolod magad?  vigyor3
Nyilván megállapítható, gyakorlat.... vezetés.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26655


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #46743 Dátum: 2019.12.15 vasárnap, 11:54:27 »

Laikusok közé sorolod magad?  vigyor3
Nyilván megállapítható, gyakorlat.... vezetés.  wave


Megint leregelt miattad egy ember.  hehe hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26968


E-mail
« Új hozzászólás #46744 Dátum: 2019.12.15 vasárnap, 11:55:59 »

Laikusok közé sorolod magad?  vigyor3
Nyilván megállapítható, gyakorlat.... vezetés.  wave


Én kockafejű 'ámítástechnikus vagyok, nem autóreszelő.

Meg villamosmérnök. Járművekből csak a villamosokhoz értek. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46745 Dátum: 2019.12.15 vasárnap, 11:58:10 »

Megint leregelt miattad egy ember.  hehe hehe

Nem miattam, nem én mondtam neki.
Saját döntés, önkritika!  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #46746 Dátum: 2019.12.15 vasárnap, 11:59:53 »

Én kockafejű 'ámítástechnikus vagyok, nem autóreszelő.



Nem is azt mondtam, hogy CSAK autószerelők tudják megállapítani.  Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26968


E-mail
« Új hozzászólás #46747 Dátum: 2019.12.16 hétfő, 07:04:32 »

Nem is azt mondtam, hogy CSAK autószerelők tudják megállapítani.  Wink


De mivel az nem vagyok. definíciüó szerint laikusnak minősülök. Max. advanced verzióban... Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2563



WWW
« Új hozzászólás #46748 Dátum: 2019.12.16 hétfő, 09:58:33 »

Dehogynem!  nyes

" hibára egy hang utal, ami nem a generátorból jön"


Ezek után a többi nem is lényeges!  taps
Az a baj a te fajta emberekkel, hogy (már korábban is leírtam egyszer) idejönnek kérdeznek valamit, amit nem lehet még csak megtippelni sem a monitor mögül -mert teljesen felesleges- , de rögtön felsorolnak dolgokat, hogy azok bizony nem lehetnek hibás alkatrészek! Aztán nem kapsz tökéletes választ (mert nem lehet) a problémádra és majdnemhogy számonkéred a veled szóba álló embereket, engem! Holott mondtam, hogy ezt nem lehet így! Hallani kell.  (Figyelem! Segítő szándék.)
Aztán jeleztem, hogy amire a szerelőd tippel olyan alkatrész nincsen a motorban. -Szívesen!-  (Figyelem! Segítő szándék.)

Aztán felsoroltam, hogy miért fura a kérdésed továbbra is. Nem tudod mi a hiba, de tudod mi nem!  taps

Mivel nem kaptál varázsigét, amit elmondva megjavul az autód vagy nem kaptál egy alkatrész nevet, ami a hiba....máris durcás kisfiú lettél.
Elkezdesz személyeskedni. Valamint sértődötten "leregelsz" a fórumról!  Ezzel gyakorlatilag beismertél mindent és inkább menekülsz! Ez is egy megoldás.

Ja és semmilyen elégedettség, kisebb-nagyobb hasonlítás nincs, ez megint a te szinted! Ahogy az is, hogy már szóba hoztad az anyukám.  laugh
Arról meg nem én tehetek, hogy te nem tudsz fogalmazni, bocs. Nem én vagyok kicsinyes! Ráadásul azt már csak azért is visszaírtam, mert addigra már kiderült, hogy nem értesz az autóhoz és nem tudod mi a hiba, de ki tudod zárni mi biztosan nem.  Ez nem kicsit ellentmondásos! Folyamatosan ellentmondasz magadnak.

Te még csak szórakoztató sem vagy, csak egy sértődött, hisztis és durcás kisfiú, aki az oviban nem kapta meg azt a játékot, amiről senki nem tudja, hogy hol van!

Ja és biztosan vissza fogsz jönni vendégként!  hehe



Jééé, látok itt egy pár emoji-t, amivel még nem találkoztam. Teccik, de itt nem is találom a listában.  rinya
« Utoljára szerkesztve: 2019.12.16 hétfő, 10:08:24 írta AndyA » Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #46749 Dátum: 2019.12.16 hétfő, 15:32:06 »

Jééé, látok itt egy pár emoji-t, amivel még nem találkoztam. Teccik, de itt nem is találom a listában.  rinya
20000 hozzászólás felett adja csak a fórum ezeket  eplus2 eplus2
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Oldalak: 1 ... 928 929 930 931 932 933 934 [935] 936 937 938 939 940 941 942 ... 958   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.059 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.