Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.03.29 péntek, 14:44:09 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 948 949 950 951 952 953 954 [955] 956 957 958   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 13206013 alkalommal)
0 Felhasználó és 5 vendég van a témában
ajzelt
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #47700 Dátum: 2022.12.01 csütörtök, 11:30:04 »

Sziasztok! 2004-es évjárat, 2.0 tdci, 115-le, HJBB motorkód, kombi, 320000km
Lenne egy kérdésem. Az autó kis fordulaton rángat, ami pontosítva annyit jelent, hogy negyedik sebességben nem tudom tartani a 60km-es sebességet, ötödikben nem tudom tartani a 90-100km-es sebességet. Pöccre indul, jól húz, nem változott a fogyasztás és semmi füst sem alapjáratom, sem pedig kigyorsításkor. Egyenletesen húz az autó. Ha úgy használom, hogy negyedikben 70km felett, vagy ötödikben 110km felett autózok, akkor semmi rángatás, semmi tünet. Természetesen végigjárom az ilyenkor megszokott protokollt, csak hátha van köztetek olyan, akinek hasonló problémája volt és ötleteket adhat. Előre is köszönöm!
Naplózva

2003 Ford Mondeo MK3 Kombi, 2.0TDCI 115LE, HJBB
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26958


E-mail
« Új hozzászólás #47701 Dátum: 2022.12.01 csütörtök, 13:14:17 »

Sziasztok! 2004-es évjárat, 2.0 tdci, 115-le, HJBB motorkód, kombi, 320000km
Lenne egy kérdésem. Az autó kis fordulaton rángat, ami pontosítva annyit jelent, hogy negyedik sebességben nem tudom tartani a 60km-es sebességet, ötödikben nem tudom tartani a 90-100km-es sebességet. Pöccre indul, jól húz, nem változott a fogyasztás és semmi füst sem alapjáratom, sem pedig kigyorsításkor. Egyenletesen húz az autó. Ha úgy használom, hogy negyedikben 70km felett, vagy ötödikben 110km felett autózok, akkor semmi rángatás, semmi tünet. Természetesen végigjárom az ilyenkor megszokott protokollt, csak hátha van köztetek olyan, akinek hasonló problémája volt és ötleteket adhat. Előre is köszönöm!

Induláskor, főleg hideg időben, 0 fok és alatta nem dadog egy kicsit, ami nagyon pici minimális gázzal, 1000-1100-as fordulaton elmúlik?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
ajzelt
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #47702 Dátum: 2022.12.01 csütörtök, 13:23:37 »

Induláskor, főleg hideg időben, 0 fok és alatta nem dadog egy kicsit, ami nagyon pici minimális gázzal, 1000-1100-as fordulaton elmúlik?

AndyA

Ilyet még nem tapasztaltam, habár 0 fok alatt még nem volt nálunk délvidéken a hőmérséklet. Ha esetleg dadogást észlelnék, az mire következtetne?

szerk. Az induláskor eleve 1000-1100 fordulaton van és pár perc múlva visszamegy 800-as fordulat környékére.
« Utoljára szerkesztve: 2022.12.01 csütörtök, 14:33:59 írta ajzelt » Naplózva

2003 Ford Mondeo MK3 Kombi, 2.0TDCI 115LE, HJBB
ajzelt
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #47703 Dátum: 2022.12.02 péntek, 13:35:05 »

2004-es évjárat, 2.0 tdci, 115-le, HJBB motorkód, kombi, 320000km

Sziasztok! Írtam már a problémámról, alacsony fordulaton nem tudom tartani a sebességet, viszont könnyen indul, jól húz, semmi füst. Első körben megnéztem, hátha valahol tömítetlenség van az üzemanyag, vagy a levegő oldalon. Ekkor jött a felismerés, amit eddig észre sem vettem, vagy legalábbis nem foglalkoztam vele, hogy nincs légtömegmérőm! A harmonika cső, ami a légszűrőházból a turbóra megy, azon persze megvan a helye a légtömegmérőnek, de nincs lyuk rajta, szóval teljesen tömör. A kérdésem az lenne, hogy ha nincs légtömegmérő, akkor mi szabályozza ennél a típusnál a levegő-üzemanyag keveréket? Még soha nem volt olyan autóm, amiben ne lett volna légtömegmérő, ezért kérem a segítséget.
Naplózva

2003 Ford Mondeo MK3 Kombi, 2.0TDCI 115LE, HJBB
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26958


E-mail
« Új hozzászólás #47704 Dátum: 2022.12.02 péntek, 13:46:00 »

Ilyet még nem tapasztaltam, habár 0 fok alatt még nem volt nálunk délvidéken a hőmérséklet. Ha esetleg dadogást észlelnék, az mire következtetne?

szerk. Az induláskor eleve 1000-1100 fordulaton van és pár perc múlva visszamegy 800-as fordulat környékére.

Emlékeim szerint ez nem nagyon jó jel, ennyire akkor szokta felhúzni a fordulatot hidegben hidegen indításkor, ha valami már nem tökéletes.

Nekem akkor csinálta ezt a dadogást, amikor az egyik porlasztó kicsit leragadt, és alapjárat közelében nem nyitott, nem szállított üzemanyagot.

Kapott két tisztítós kezelést, és azóta elmentem vele még 300 ezer km-t. :-)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
ajzelt
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #47705 Dátum: 2022.12.02 péntek, 13:49:14 »

Emlékeim szerint ez nem nagyon jó jel, ennyire akkor szokta felhúzni a fordulatot hidegben hidegen indításkor, ha valami már nem tökéletes.

Nekem akkor csinálta ezt a dadogást, amikor az egyik porlasztó kicsit leragadt, és alapjárat közelében nem nyitott, nem szállított üzemanyagot.

Kapott két tisztítós kezelést, és azóta elmentem vele még 300 ezer km-t. :-)

AndyA

A tisztítós kezelést hogyan végezted? Lekötni a két ágat, dunsztos üveg? Vagy pedig bele a tankba a tisztítót?
Naplózva

2003 Ford Mondeo MK3 Kombi, 2.0TDCI 115LE, HJBB
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26958


E-mail
« Új hozzászólás #47706 Dátum: 2022.12.02 péntek, 14:06:56 »

A tisztítós kezelést hogyan végezted? Lekötni a két ágat, dunsztos üveg? Vagy pedig bele a tankba a tisztítót?

Utolsó negyed tank GO-hoz a teljes 3 decis flakonra való adalékot hozzátölteni, és utána országút-autópálya tempóval eljárni a nyomorjelzőig.

Annak idején nekem LIQUI MOLY LM1973 került a kezembe, de mostanában mintha ilyen már nem lenne. Ki kell keresni, hogy mi az aktuális common rail rendszertisztító GO adalék.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
ajzelt
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #47707 Dátum: 2022.12.02 péntek, 14:12:18 »

Utolsó negyed tank GO-hoz a teljes 3 decis flakonra való adalékot hozzátölteni, és utána országút-autópálya tempóval eljárni a nyomorjelzőig.

Annak idején nekem LIQUI MOLY LM1973 került a kezembe, de mostanában mintha ilyen már nem lenne. Ki kell keresni, hogy mi az aktuális common rail rendszertisztító GO adalék.

AndyA

Köszönöm, kipróbálom! Abban esetleg még tudsz segíteni, hogy mivel nincs légtömegmérő az autóban, ezért mi szabályozza a helyes levegő-üzemanyag keverékét?
Naplózva

2003 Ford Mondeo MK3 Kombi, 2.0TDCI 115LE, HJBB
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47708 Dátum: 2022.12.02 péntek, 15:32:33 »

Köszönöm, kipróbálom! Abban esetleg még tudsz segíteni, hogy mivel nincs légtömegmérő az autóban, ezért mi szabályozza a helyes levegő-üzemanyag keverékét?
gyanítom,hogy a MAP.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
ajzelt
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #47709 Dátum: 2022.12.02 péntek, 15:50:31 »

gyanítom,hogy a MAP.

Köszönöm!
Naplózva

2003 Ford Mondeo MK3 Kombi, 2.0TDCI 115LE, HJBB
demizol
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31


E-mail
« Új hozzászólás #47710 Dátum: 2022.12.04 vasárnap, 12:54:00 »

Sziasztok!
Kérdésem volna.Ford mondeo mk3 2,0 tdci. A tegnapi napon nyomtam egy kövér gátz üresben erre valami durrant egy nagyot. Az elején az alját beterítette az motor oil. A kocsi indult de rángatózva mint amikor nem megy 1-2 henger, oil jelző nem aludt el, pedig maradt benne bőven oil.
Viszont nem látok csövet elpukkanva. Ötlet valakinek esetleg?
Köszönöm
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47711 Dátum: 2022.12.04 vasárnap, 14:45:44 »

Sziasztok!
Kérdésem volna.Ford mondeo mk3 2,0 tdci. A tegnapi napon nyomtam egy kövér gátz üresben erre valami durrant egy nagyot. Az elején az alját beterítette az motor oil. A kocsi indult de rángatózva mint amikor nem megy 1-2 henger, oil jelző nem aludt el, pedig maradt benne bőven oil.
Viszont nem látok csövet elpukkanva. Ötlet valakinek esetleg?
Köszönöm
kiütötte a hajtókar a blokk oldalát. Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
demizol
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31


E-mail
« Új hozzászólás #47712 Dátum: 2022.12.04 vasárnap, 16:36:02 »

kiütötte a hajtókar a blokk oldalát. Roll Eyes

Nem gondolom, hogy akkor indulna.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47713 Dátum: 2022.12.04 vasárnap, 18:57:19 »

Nem gondolom, hogy akkor indulna.
a monitor mögül bármi lehet...kitalálni nem lehet.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
demizol
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31


E-mail
« Új hozzászólás #47714 Dátum: 2022.12.04 vasárnap, 21:13:43 »

a monitor mögül bármi lehet...kitalálni nem lehet.
Jó persze, tudom karosszérialakatos az első szakmám, így tudom, hogy a látatlanban csak tapogatózás.
Csak godoltam estleg valaki tapasztalt már ilyet sajnos
Naplózva
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1121


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #47715 Dátum: 2022.12.05 hétfő, 06:33:06 »

Jó persze, tudom karosszérialakatos az első szakmám, így tudom, hogy a látatlanban csak tapogatózás.
Csak godoltam estleg valaki tapasztalt már ilyet sajnos

Előrefele néz az olajszürőháza és az olajhütő is ,pl. akármelyiknek is lehet baja
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47716 Dátum: 2022.12.05 hétfő, 08:49:16 »

Előrefele néz az olajszürőháza és az olajhütő is ,pl. akármelyiknek is lehet baja
ha az olajszivattyu nyomó oldalán van luk, 1 perc alatt leüriti az olajmennyiseget ...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23819


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #47717 Dátum: 2022.12.05 hétfő, 15:25:08 »

Előrefele néz az olajszürőháza és az olajhütő is ,pl. akármelyiknek is lehet baja
attól nem lesz puffanás, és menni is fog mind a 4 henger
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
demizol
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31


E-mail
« Új hozzászólás #47718 Dátum: 2022.12.05 hétfő, 20:14:01 »

ha az olajszivattyu nyomó oldalán van luk, 1 perc alatt leüriti az olajmennyiseget ...
Igazad volt sajnos, az egyik dugyttyú kikönyökölt
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47719 Dátum: 2022.12.05 hétfő, 21:00:36 »

Igazad volt sajnos, az egyik dugyttyú kikönyökölt
sajnálom.Motorcsere.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
demizol
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31


E-mail
« Új hozzászólás #47720 Dátum: 2022.12.10 szombat, 22:49:34 »

sajnálom.Motorcsere.
igen az lesz csak azt nem tudom mi a fenétől, mikor én nem hajtom már a kocsikat 110-120 között jártam vele pályán csak.
Még gondolkodom, hogy csak blokkot vegyek dugattyúkkal és ebből a többit vagy komplettet.
Sajna pénz az karcsú mint mindig
Naplózva
demizol
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31


E-mail
« Új hozzászólás #47721 Dátum: 2022.12.10 szombat, 23:28:58 »

sajnálom.Motorcsere.
Abban esetleg tudsz segíteni, hogy honnan tudom , hogy a motorom rövid vagy hosszú csúcsos e ?
Találok motort csak többhöz van írva, hogy rövidcsúcsos és ugye porlasztók nélkül adják így nem mindegy, hogy az enyémbe milyen van.
mivel tuti nem most rakok új motort bele, de ha hirtelen lenne jó vétel akkor, ugy venném ,de  honnan tudom, ha nem veszem ki a befecskendezőt. BWY N7BA az enyém ha minden igaz mert forgalmim szerint a  motor tipusa megállapított. mivel a motorszám nem tartalmazza. Gondolom mert németből van a kocsi.

Köszönöm
« Utoljára szerkesztve: 2022.12.11 vasárnap, 09:43:59 írta alf® » Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47722 Dátum: 2022.12.11 vasárnap, 09:43:43 »

sajnálom.Motorcsere.
Abban esetleg tudsz segíteni, hogy honnan tudom , hogy a motorom rövid vagy hosszú csúcsos e ?
Találok motort csak többhöz van írva, hogy rövidcsúcsos és ugye porlasztók nélkül adják így nem mindegy, hogy az enyémbe milyen van.
mivel tuti nem most rakok új motort bele, de ha hirtelen lenne jó vétel akkor, ugy venném ,de  honnan tudom, ha nem veszem ki a befecskendezőt. BWY N7BA az enyém ha minden igaz mert forgalmim szerint a  motor tipusa megállapított. mivel a motorszám nem tartalmazza. Gondolom mert németből van a kocsi.

Köszönöm
http://mondeo.hu/index.php?topic=19585.0
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
ajzelt
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #47723 Dátum: 2022.12.14 szerda, 19:58:14 »

Sziasztok! Írtam már a rángatásról kis fordulaton. Ajánlottatok injektor tisztító adalékot, az folyamatban van. Úgy döntöttem cserélek pár szenzort is. Most ott tartok, hogy kicseréltem a fekete vezérmű szenzort, kicseréltem a MAP szenzort, légtömegmérő gyárilag nincs benne, ez a régi fajta TDCI. Még ki szeretném cserélni a főtengely jeladót is, már meg is vásároltam. Ebben kérném a segítségeteket! Hol találom a főtengely jeladót?
Naplózva

2003 Ford Mondeo MK3 Kombi, 2.0TDCI 115LE, HJBB
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47724 Dátum: 2022.12.14 szerda, 20:09:34 »

Sziasztok! Írtam már a rángatásról kis fordulaton. Ajánlottatok injektor tisztító adalékot, az folyamatban van. Úgy döntöttem cserélek pár szenzort is. Most ott tartok, hogy kicseréltem a fekete vezérmű szenzort, kicseréltem a MAP szenzort, légtömegmérő gyárilag nincs benne, ez a régi fajta TDCI. Még ki szeretném cserélni a főtengely jeladót is, már meg is vásároltam. Ebben kérném a segítségeteket! Hol találom a főtengely jeladót?
A váltóharangon van egy kis gumidugó,az alatt lakik.Az egr-től nem messze lefelé.Vezeték megy rá,nem lehet eltéveszteni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26958


E-mail
« Új hozzászólás #47725 Dátum: 2022.12.15 csütörtök, 07:22:58 »

Sziasztok! Írtam már a rángatásról kis fordulaton. Ajánlottatok injektor tisztító adalékot, az folyamatban van. Úgy döntöttem cserélek pár szenzort is. Most ott tartok, hogy kicseréltem a fekete vezérmű szenzort, kicseréltem a MAP szenzort, légtömegmérő gyárilag nincs benne, ez a régi fajta TDCI. Még ki szeretném cserélni a főtengely jeladót is, már meg is vásároltam. Ebben kérném a segítségeteket! Hol találom a főtengely jeladót?

Ne cserélgess ész nélkül mindent, az csak sok pénzbe kerül, és kicsit sem biztos, hogy megoldást hoz.

Meg kell állapítani, mi a hiba, és azt kijavítani.

És egyszerre egy dolgot, hogy utána azt ki tudd zárni, mint lehetséges hibaokot. Azután lehet tovább menni a következőre.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
ajzelt
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #47726 Dátum: 2022.12.16 péntek, 20:46:29 »

Ne cserélgess ész nélkül mindent, az csak sok pénzbe kerül, és kicsit sem biztos, hogy megoldást hoz.

Meg kell állapítani, mi a hiba, és azt kijavítani.

És egyszerre egy dolgot, hogy utána azt ki tudd zárni, mint lehetséges hibaokot. Azután lehet tovább menni a következőre.

AndyA

Köszi a hozzászólást. Mindig egyszerre csak egy dolgot cseréltem ki. Ma végre több időm volt, tudtam foglalkozni az autóval. Eddig elkerülte a figyelmem, vagy legalábbis eddig nem feküdtem alá. Közvetlenül az akkumulátor alatt van egy turbó cső, a bilincsnél eléggé olajos, van rajta lerakódás. Mivel ott szinte semmi nincs a közelében, amitől olajos lehetne, úgy gondolom ott szökhet el a nyomás és talán ez lesz a ludas. A régebbi Mondeómnál az EGR alatti csövön volt egyszer egy repedés, de akkor az autó nem rángatott, csak éppen nem akart menni és nagyon füstölt, most viszont nincs füst, csak éppen egyenletes sebességnél rángat.
Naplózva

2003 Ford Mondeo MK3 Kombi, 2.0TDCI 115LE, HJBB
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26958


E-mail
« Új hozzászólás #47727 Dátum: 2022.12.17 szombat, 18:01:15 »

Köszi a hozzászólást. Mindig egyszerre csak egy dolgot cseréltem ki. Ma végre több időm volt, tudtam foglalkozni az autóval. Eddig elkerülte a figyelmem, vagy legalábbis eddig nem feküdtem alá. Közvetlenül az akkumulátor alatt van egy turbó cső, a bilincsnél eléggé olajos, van rajta lerakódás. Mivel ott szinte semmi nincs a közelében, amitől olajos lehetne, úgy gondolom ott szökhet el a nyomás és talán ez lesz a ludas. A régebbi Mondeómnál az EGR alatti csövön volt egyszer egy repedés, de akkor az autó nem rángatott, csak éppen nem akart menni és nagyon füstölt, most viszont nincs füst, csak éppen egyenletes sebességnél rángat.

A turbo olajfilmen fut, ilyen fordulatnál semmilyen más csapágyazás nem lehetséges. Így az rendben van, hogy egy pici olaj elszökik a szívó (nyomott) oldalra is. De ez nem lehet nagyon sok, másfelől pont a nyomás miatt, ahol lyuk van, ott az olaj is ki fog jönni. Nagyon helyes volt a meglátásod.

Megjavítottad, és nem segített?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
ajzelt
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #47728 Dátum: 2022.12.18 vasárnap, 12:07:18 »

A turbo olajfilmen fut, ilyen fordulatnál semmilyen más csapágyazás nem lehetséges. Így az rendben van, hogy egy pici olaj elszökik a szívó (nyomott) oldalra is. De ez nem lehet nagyon sok, másfelől pont a nyomás miatt, ahol lyuk van, ott az olaj is ki fog jönni. Nagyon helyes volt a meglátásod.

Megjavítottad, és nem segített?

AndyA

Ma délután szedem le a turbó csövet, meg fogom tisztítani, hogy lássam van e repedés rajta. A bilincs környékén olajsáros, egész rendesen. Akár bilincsprobléma is lehet, ez ma ki fog derülni. Még egy kérdés... Egy egyszerű elm327 azt mutatta, hogy amikor 2000-2200 fordulaton megyek, akkor a csövekben a nyomás csupán 120-130kPa, ami 1-1.3 bárnak felel meg, tehát szerintem az már biztos, hogy levegő problémám van, legalábbis szerintem. Lesz ma időm mindenre, megnézem a turbót is, hogy a rúd mozog-e terhelésnél.
Naplózva

2003 Ford Mondeo MK3 Kombi, 2.0TDCI 115LE, HJBB
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47729 Dátum: 2022.12.18 vasárnap, 12:25:25 »

Ma délután szedem le a turbó csövet, meg fogom tisztítani, hogy lássam van e repedés rajta. A bilincs környékén olajsáros, egész rendesen. Akár bilincsprobléma is lehet, ez ma ki fog derülni. Még egy kérdés... Egy egyszerű elm327 azt mutatta, hogy amikor 2000-2200 fordulaton megyek, akkor a csövekben a nyomás csupán 120-130kPa, ami 1-1.3 bárnak felel meg, tehát szerintem az már biztos, hogy levegő problémám van, legalábbis szerintem. Lesz ma időm mindenre, megnézem a turbót is, hogy a rúd mozog-e terhelésnél.
turbónyomást csak terhelésen mérj. Kigyorsítás,2-3nyélgáz.Elkell érje diaggal a 2,5bar nyomást.Ha szivárog valahol,nem megy a nyomás igazán 2,3fölé.
Egy állandó fordulaton nem lesz sosem magas turbónyomás.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26958


E-mail
« Új hozzászólás #47730 Dátum: 2022.12.18 vasárnap, 12:25:52 »

Ma délután szedem le a turbó csövet, meg fogom tisztítani, hogy lássam van e repedés rajta. A bilincs környékén olajsáros, egész rendesen. Akár bilincsprobléma is lehet, ez ma ki fog derülni. Még egy kérdés... Egy egyszerű elm327 azt mutatta, hogy amikor 2000-2200 fordulaton megyek, akkor a csövekben a nyomás csupán 120-130kPa, ami 1-1.3 bárnak felel meg, tehát szerintem az már biztos, hogy levegő problémám van, legalábbis szerintem. Lesz ma időm mindenre, megnézem a turbót is, hogy a rúd mozog-e terhelésnél.

Fölösleges. A repedés, ha van, nagyon jól mutatja magát: ahol kifúj az olajpára, ott van. :-)

Azt nézd meg, hogy a bilincs rendben legyen, tegyél újat/húzd meg, ahogy adja, és utána annyira pucold meg, hogy lásd, ha nem a bilincsnél fújt ki.

Célszerű rozsdamentes AWAB bilincset tenni, azzal nem lesz gond utána.

AndyA
« Utoljára szerkesztve: 2022.12.18 vasárnap, 13:21:01 írta AndyA » Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
ajzelt
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #47731 Dátum: 2022.12.18 vasárnap, 14:12:23 »

turbónyomást csak terhelésen mérj. Kigyorsítás,2-3nyélgáz.Elkell érje diaggal a 2,5bar nyomást.Ha szivárog valahol,nem megy a nyomás igazán 2,3fölé.
Egy állandó fordulaton nem lesz sosem magas turbónyomás.

Egyelőre annyit tudtam tenni, hogy meghúztam a bilincset szorosabbra. Fekete olajsár az egész bilincs, meg a találkozás is a vassal, sőt, a vas csövön is jócskán van ragadós olajsár. Ha padlózok harmadik, negyedik sebességben, most már eléri egészen pontosan a 2.5bar nyomást, pár másodperc alatt. Viszont megmaradt a rángatás egyenletes sebességnél.
Naplózva

2003 Ford Mondeo MK3 Kombi, 2.0TDCI 115LE, HJBB
ajzelt
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #47732 Dátum: 2022.12.18 vasárnap, 14:15:18 »

Fölösleges. A repedés, ha van, nagyon jól mutatja magát: ahol kifúj az olajpára, ott van. :-)

Azt nézd meg, hogy a bilincs rendben legyen, tegyél újat/húzd meg, ahogy adja, és utána annyira pucold meg, hogy lásd, ha nem a bilincsnél fújt ki.

Célszerű rozsdamentes AWAB bilincset tenni, azzal nem lesz gond utána.

AndyA

Meghúztam a bilincset, ma már ennél többet nem tudok tenni. Holnap veszek rá új bilincset, meg keresek rá turbócsövet és meglátjuk. A nyomás most megvan, de még mindig rángat egyenletes haladásnál.
Naplózva

2003 Ford Mondeo MK3 Kombi, 2.0TDCI 115LE, HJBB
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26958


E-mail
« Új hozzászólás #47733 Dátum: 2022.12.18 vasárnap, 14:52:56 »

Meghúztam a bilincset, ma már ennél többet nem tudok tenni. Holnap veszek rá új bilincset, meg keresek rá turbócsövet és meglátjuk. A nyomás most megvan, de még mindig rángat egyenletes haladásnál.

Ha megvan a nyomás, akkor csőcsere nem kell, max. új bilincs.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
ajzelt
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #47734 Dátum: 2022.12.18 vasárnap, 15:17:30 »

Ha megvan a nyomás, akkor csőcsere nem kell, max. új bilincs.

AndyA

A nyomás megvan, viszont gázadásnál nem mozog a rudazat a turbón. Ez normális? Nem elektromos a turbó. Kiakasztottam a rudat és amit mozgatni kell a rúdnak, az nem akad, szépen mozog, gondolom ezt nyitja és zárja az aktuátor nyomás hatására. Maga a rúd, ami az aktuátorból jön ki, azt csak nagyon nehezen lehet mozgatni, gondolom az erős rugó miatt.
« Utoljára szerkesztve: 2022.12.18 vasárnap, 15:20:09 írta ajzelt » Naplózva

2003 Ford Mondeo MK3 Kombi, 2.0TDCI 115LE, HJBB
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47735 Dátum: 2022.12.18 vasárnap, 17:51:48 »

A nyomás megvan, viszont gázadásnál nem mozog a rudazat a turbón. Ez normális? Nem elektromos a turbó. Kiakasztottam a rudat és amit mozgatni kell a rúdnak, az nem akad, szépen mozog, gondolom ezt nyitja és zárja az aktuátor nyomás hatására. Maga a rúd, ami az aktuátorból jön ki, azt csak nagyon nehezen lehet mozgatni, gondolom az erős rugó miatt.
ha megvolt a 2,5bar, akkor ezzel nincs teendőd.Minden ok a turbónál.
Voltak mk3 asok,amiknél egy sw frissítés megszűntette a rángatást.Érdeklődj ford szervízben.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
ajzelt
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #47736 Dátum: 2022.12.18 vasárnap, 19:56:15 »

ha megvolt a 2,5bar, akkor ezzel nincs teendőd.Minden ok a turbónál.
Voltak mk3 asok,amiknél egy sw frissítés megszűntette a rángatást.Érdeklődj ford szervízben.

Köszönöm a tanácsot! Holnap még rá rakok egy új bilincset, meg leszedem azt a turbó csövet, átvizsgálom teljesen. Ha nem oldódik meg a probléma, akkor megkeresem a Ford szervizt.
Naplózva

2003 Ford Mondeo MK3 Kombi, 2.0TDCI 115LE, HJBB
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1121


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #47737 Dátum: 2022.12.19 hétfő, 06:22:15 »

Köszönöm a tanácsot! Holnap még rá rakok egy új bilincset, meg leszedem azt a turbó csövet, átvizsgálom teljesen. Ha nem oldódik meg a probléma, akkor megkeresem a Ford szervizt.

Kérdés, az egr le van dugózva , azért kérdem, mert a rángatást pl. a szivósor elkokszosodása is okozhatja, nem kap elég levegőt,azt érdemes tisztitani.
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
ajzelt
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #47738 Dátum: 2022.12.19 hétfő, 10:59:33 »

Kérdés, az egr le van dugózva , azért kérdem, mert a rángatást pl. a szivósor elkokszosodása is okozhatja, nem kap elég levegőt,azt érdemes tisztitani.

Az egr-t kitisztítottam és le is dugóztam.
Naplózva

2003 Ford Mondeo MK3 Kombi, 2.0TDCI 115LE, HJBB
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26958


E-mail
« Új hozzászólás #47739 Dátum: 2022.12.19 hétfő, 12:13:44 »

Az egr-t kitisztítottam és le is dugóztam.

A szívósort is? Abban is állhat végig a koksz...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
ajzelt
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #47740 Dátum: 2022.12.19 hétfő, 12:22:29 »

A szívósort is? Abban is állhat végig a koksz...

AndyA

A szívósor tömítés szett éppen most érkezett meg, ki fogom azt is tisztítani, hiszen könnyen hozzáférhető hálistennek. Nem tudom mennyi koksz lehet benne, maga az EGR sem volt annyira elkokszosodva.
Naplózva

2003 Ford Mondeo MK3 Kombi, 2.0TDCI 115LE, HJBB
Petya
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 138



E-mail
« Új hozzászólás #47741 Dátum: 2022.12.20 kedd, 19:34:21 »

Az egr-t kitisztítottam és le is dugóztam.

Helló!

Nem tudom, mikor dugóztad le az EGR-t, de láttam már egy pár "eltűnt/átégett" EGR dugót TDCi MK3-nál...

Üdv: Petya!
Naplózva

2005 Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia, 130 LE, MMT6, B5Y, Panther Black

ex: 1995 Ford Mondeo 2.0 Zetec, CLX -> GHIA
stickys
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #47742 Dátum: 2022.12.28 szerda, 09:13:33 »

Sziasztok!
Nem olyan régen vásároltam egy Mondeót, elkezdtem rendbe rakni, tanácsot szeretnék kérni.
A tulaj elmondása szerint sokat állt, nem volt használva, 2.0 TDCI 2004, 357xxx km, 130LE N7BA.
Hidegen indításkor nyom egy fehér füstöt, vagy leáll van nem, nem stabil az alapjárat. Ha elindulok vele egyből akkor kb az utca végére elérek és már stabil. Melegen alapjáraton kisebb rángatózásokat érezni.
Fogyasztását sokallom, mindenki 6 litereket ír, nekem 9 körül ír a műszerfal.
Adtam az üzemanyaghoz Protec tisztító adalékot, cseréltem szűrőket, szívósort kitisztítottam dióhéjjal, EGR falazva volt és van.
Vettem egy diagot, Forscan hibát eddig nem dobott, csak az EGR-re az előbb említettek miatt.

Jól sejtem, hogy ez porlasztó hiba lesz?
A terv az, hogy kiveszem a porlasztókat és elviszem beméretni/felújítattni.
Van még valami esetleg amire érdemes ránézni?

Köszi,
Viktor
« Utoljára szerkesztve: 2022.12.28 szerda, 09:18:41 írta stickys » Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47743 Dátum: 2022.12.28 szerda, 09:36:12 »

Sziasztok!
Nem olyan régen vásároltam egy Mondeót, elkezdtem rendbe rakni, tanácsot szeretnék kérni.
A tulaj elmondása szerint sokat állt, nem volt használva, 2.0 TDCI 2004, 357xxx km, 130LE N7BA.
Hidegen indításkor nyom egy fehér füstöt, vagy leáll van nem, nem stabil az alapjárat. Ha elindulok vele egyből akkor kb az utca végére elérek és már stabil. Melegen alapjáraton kisebb rángatózásokat érezni.
Fogyasztását sokallom, mindenki 6 litereket ír, nekem 9 körül ír a műszerfal.
Adtam az üzemanyaghoz Protec tisztító adalékot, cseréltem szűrőket, szívósort kitisztítottam dióhéjjal, EGR falazva volt és van.
Vettem egy diagot, Forscan hibát eddig nem dobott, csak az EGR-re az előbb említettek miatt.

Jól sejtem, hogy ez porlasztó hiba lesz?
A terv az, hogy kiveszem a porlasztókat és elviszem beméretni/felújítattni.
Van még valami esetleg amire érdemes ránézni?

Köszi,
Viktor
Turbónyomást mérni terhelésen.Go szivárgásokat keresni a mocin,csúcsok körül,résolaj visszavezetésnél,go szűrőn,ha van,ezeket megszűntetni.
Ellenőrizni a töltőfeszt, az akkufeszt.Próbából vedd le a generátorról a kis csatlakozót,és figyeld,történik-e változás hidegen az alapjáratban.
Csinálj egy pcm resetet.Újra fogja tanulni a tárolt értékeket az ecu.
Esetleg mielőtt kiszeded a csúcsokat,érdemes lenne újraprogramozni a csúcsokat,rövid távon segíthet.Ellenőrizd a csúcsokon a kompenzációs értékeket.Ha valamelyik kiugrik a többitől,azzal a csúccsal lehet fizikailag is gond.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26958


E-mail
« Új hozzászólás #47744 Dátum: 2022.12.28 szerda, 10:04:41 »

Sziasztok!
Nem olyan régen vásároltam egy Mondeót, elkezdtem rendbe rakni, tanácsot szeretnék kérni.
A tulaj elmondása szerint sokat állt, nem volt használva, 2.0 TDCI 2004, 357xxx km, 130LE N7BA.
Hidegen indításkor nyom egy fehér füstöt, vagy leáll van nem, nem stabil az alapjárat. Ha elindulok vele egyből akkor kb az utca végére elérek és már stabil. Melegen alapjáraton kisebb rángatózásokat érezni.
Fogyasztását sokallom, mindenki 6 litereket ír, nekem 9 körül ír a műszerfal.
Adtam az üzemanyaghoz Protec tisztító adalékot, cseréltem szűrőket, szívósort kitisztítottam dióhéjjal, EGR falazva volt és van.
Vettem egy diagot, Forscan hibát eddig nem dobott, csak az EGR-re az előbb említettek miatt.

Jól sejtem, hogy ez porlasztó hiba lesz?
A terv az, hogy kiveszem a porlasztókat és elviszem beméretni/felújítattni.
Van még valami esetleg amire érdemes ránézni?

Köszi,
Viktor

Ha van Forscaned, nézd meg oszcilloszkóp módban, hogy mi történik indításkor. Rail nyomás, hogyan épül fel (vagy nem), amikor dadog az alapjárat vagy éppen leáll, akkor mi történik. Tudsz nézni porlasztó korrekciós értéket is minden porlasztóra alapjáratnál. Ha az túl van a 2 mg-on, az is jelezheti a már korántsem ideális állapotot.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
stickys
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #47745 Dátum: 2022.12.28 szerda, 14:26:26 »

Köszönöm!
A turbó nyomást melyik PID jelöli?
Most találtam egy P0191 üzemanyagnyomás érzékelő kódot.
Beraktam az FRP-t és a Desired értékét, oszcilloszkópon a két görbe közel azonos. Most egyből beindult, de lehet hogy azért mert 3 óra alatt még nem hűlt ki teljesen.
Az injektorok korrekciós értékei a következőknél mozognak:
F_INJ_A 3.932 mg
F_INJ_B -1.670 mg
F_INJ_C 0.979 mg
F_INJ_D -3.233 mg

Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47746 Dátum: 2022.12.28 szerda, 14:54:46 »

Köszönöm!
A turbó nyomást melyik PID jelöli?
Most találtam egy P0191 üzemanyagnyomás érzékelő kódot.
Beraktam az FRP-t és a Desired értékét, oszcilloszkópon a két görbe közel azonos. Most egyből beindult, de lehet hogy azért mert 3 óra alatt még nem hűlt ki teljesen.
Az injektorok korrekciós értékei a következőknél mozognak:
F_INJ_A 3.932 mg
F_INJ_B -1.670 mg
F_INJ_C 0.979 mg
F_INJ_D -3.233 mg


A turbónyomás a MAP érték alatt lesz,de csak terhelésen mérd.2-3nyélgázzal kihúzatva az autót,lehetőleg biztonságos körülmények között.
Maximális turbónyomás 2,5bar a diaggal.Ennek  meg is kell lenni,ha kisebb,valahol kifúj.

Az A és D csúcsod a normális értéken kívül,illetve magasabb,mint általában a jó értékek.Egy újraprogramozást megérne,mielőtt rászánod magad a felújításra-bár kevéssé valószínű,hogy megúszod a komplett rendszer felújítást.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26958


E-mail
« Új hozzászólás #47747 Dátum: 2022.12.28 szerda, 14:58:17 »

Köszönöm!
A turbó nyomást melyik PID jelöli?
Most találtam egy P0191 üzemanyagnyomás érzékelő kódot.
Beraktam az FRP-t és a Desired értékét, oszcilloszkópon a két görbe közel azonos. Most egyből beindult, de lehet hogy azért mert 3 óra alatt még nem hűlt ki teljesen.
Az injektorok korrekciós értékei a következőknél mozognak:
F_INJ_A 3.932 mg
F_INJ_B -1.670 mg
F_INJ_C 0.979 mg
F_INJ_D -3.233 mg



Az A és a D nem igazán szívderítő.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26958


E-mail
« Új hozzászólás #47748 Dátum: 2022.12.28 szerda, 14:59:33 »

A turbónyomás a MAP érték alatt lesz,de csak terhelésen mérd.2-3nyélgázzal kihúzatva az autót,lehetőleg biztonságos körülmények között.
Maximális turbónyomás 2,5bar a diaggal.Ennek  meg is kell lenni,ha kisebb,valahol kifúj.

Az A és D csúcsod a normális értéken kívül,illetve magasabb,mint általában a jó értékek.Egy újraprogramozást megérne,mielőtt rászánod magad a felújításra-bár kevéssé valószínű,hogy megúszod a komplett rendszer felújítást.

Értsd: 2. vagy 3. fokozatban padlógázon kigyorsítva 3500-4000-es fordulatig.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47749 Dátum: 2022.12.28 szerda, 14:59:59 »

Köszönöm!
A turbó nyomást melyik PID jelöli?
Most találtam egy P0191 üzemanyagnyomás érzékelő kódot.
Beraktam az FRP-t és a Desired értékét, oszcilloszkópon a két görbe közel azonos. Most egyből beindult, de lehet hogy azért mert 3 óra alatt még nem hűlt ki teljesen.
Az injektorok korrekciós értékei a következőknél mozognak:
F_INJ_A 3.932 mg
F_INJ_B -1.670 mg
F_INJ_C 0.979 mg
F_INJ_D -3.233 mg


A hibakód fontos!!! Ez pl oka lehet a túlfogyasztásnak-akár.
Hiba van az üzemanyagnyomás szenzor körül.

Hibás üzemanyagnyomás-érzékelő
Hibás üzemanyagnyomás-érzékelő áramkör
Hibás üzemanyagnyomás-érzékelő csatlakozó
Hibás üzemanyag nyomásszabályozó
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: 1 ... 948 949 950 951 952 953 954 [955] 956 957 958   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.073 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.