Ford Mondeo Club Hungary
2025.07.08 kedd, 22:24:02
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
952
953
954
955
956
957
958
[
959
]
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 15725458 alkalommal)
0 Felhasználó és 6 vendég van a témában
Gabesz79
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 21
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #47900 Dátum:
2024.08.03 szombat, 07:37:44 »
Idézetet írta: alf® - 2024.08.02 péntek, 11:05:17
ez a helyes működés. A klíma hutést ugyan az a venti adja. Klíma megy a venti bekapcsol. A vizhofokra valahol 96 fölött fog indulni, de ugyan az. Amúgy forr a vized? Pirosba megy a vizhofok a max nal? Amúgy g közepén áll a mutató,addig minden oké. De ellenorizheted digitálisan is a rejtett menüben.
Bocs ha félreérthető volt, a klíma bekapcsolja a hűtőventillátort, de ha nincs bekapcsolva alapból a nagy melegben 105 fokig is felment a hűtővíz hőmérséklete és nem kapcsolt be. Ezért keresem a hibás alkatrész helyét. A vizem nem forr. Igen függőben szokott állni a mutató. De klíma nélkül feljebb megy a mutató. (Car scanner app-al ellenőriztem a hőfokot.)
Naplózva
2006 Mk3 B4Y TDCI 2.0 96KW/130LE sedan
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #47901 Dátum:
2024.08.12 hétfő, 11:21:13 »
Sziasztok,
Van egy kis (szerintem) turbó gondom. Ha váltok pl 3-4-be, és megy a légkondi, akkor nem jön meg az erő rögtön, hanem ránt egyet, és aztán kezd el húzni. Ha nem megy a légkondi, akkor is csinálja, csak kevésbé érzékelhető.
Elvileg a csövek tömítettek, nem fúj ki, de még nem néztem meg diaggal, hogy a nyomás később épül-e fel.
Majd átnézem a vákumcsöveket is. Lendkerék csere volt, pár hónapja, de nem azóta csinálja, hanem később.
A turbóban 300+e km van, gondolom nem lenne rossz kitisztítani a füstös részét.
Mennyire bonyolult? Megoldható házilag? Vagy a vákuumdobot nézzem meg, hogy mozgatja-e?
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
rstwingo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1131
csak vagyok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #47902 Dátum:
2024.08.14 szerda, 05:24:07 »
Idézetet írta: Angel - 2024.08.12 hétfő, 11:21:13
Sziasztok,
Van egy kis (szerintem) turbó gondom. Ha váltok pl 3-4-be, és megy a légkondi, akkor nem jön meg az erő rögtön, hanem ránt egyet, és aztán kezd el húzni. Ha nem megy a légkondi, akkor is csinálja, csak kevésbé érzékelhető.
Elvileg a csövek tömítettek, nem fúj ki, de még nem néztem meg diaggal, hogy a nyomás később épül-e fel.
Majd átnézem a vákumcsöveket is. Lendkerék csere volt, pár hónapja, de nem azóta csinálja, hanem később.
A turbóban 300+e km van, gondolom nem lenne rossz kitisztítani a füstös részét.
Mennyire bonyolult? Megoldható házilag? Vagy a vákuumdobot nézzem meg, hogy mozgatja-e?
A turbonak a tengelyét nézd meg,hogy mozog-e minden irányba (sanszos hogy igen a 300+-nak köszönhetöen),ha igen akkor csere.
200 ezernél hullani szoktak a turbók, a tied nagyon jól birja/ta
Naplózva
2012-s MK4 2.0 TD
CI
Titanium
Luxury
Lunar Sky
kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TD
CI
2.0 TURNIER
VIVA X
- kombi-130 pacis-Mashine Silv
demizol
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 33
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #47903 Dátum:
2024.09.05 csütörtök, 14:48:28 »
Sziasztok!
Mondeo mk3 TDCI 2004 N7BA motorkód. olyan kérdésem lenne, hogy a porlasztókódokat akartuk beírni az ecu programba,mivel egy sem az volt mint ami a porlasztókon vannak. Sőt ugyanazok a kódok szerepelnek mind a négy hengernél., mikor kiolvastattuk. De ott 16 karaktereket lehet, felvinni. 501z porlasztók
A porlasztók pont ezért szét lettek szedve, hátha cserélve vannak a szelepek. 2 db nál valóban volt csere és azokon 20 karakter van. Kérdésem, hogy akkor azt hogy kódolom? Vagy pont azért volt valami alap számsor az ecu programjában, de jól működtek, csak motorcsere kellett. köszönöm
«
Utoljára szerkesztve: 2024.09.05 csütörtök, 18:52:05 írta demizol
»
Naplózva
panses
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 133
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #47904 Dátum:
2024.10.05 szombat, 18:40:19 »
Sziasztok! Drágaságom megajándékozott egy P2291-el. Kerestem itt a fórumon régebbi hozzászólásokat, de sajnos csak a kérdéseket találom, valódi probléma megoldásokat nem. Tudjátok merre kéne elindulni?
Röviden a sztori: faluba beérve elvettem a gázt, mire kopogott a motor. Kb 500m után megállt az autó és most nem indul. Tank félig van...
tdci, hjbb 2003.
Naplózva
Mondeo TDCI(HJBB) Tourner Viva. 2003.09. FL1. 5seb. 115Hp. FRITZ
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27072
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #47905 Dátum:
2024.10.05 szombat, 19:27:27 »
Idézetet írta: panses - 2024.10.05 szombat, 18:40:19
Sziasztok! Drágaságom megajándékozott egy P2291-el. Kerestem itt a fórumon régebbi hozzászólásokat, de sajnos csak a kérdéseket találom, valódi probléma megoldásokat nem. Tudjátok merre kéne elindulni?
Röviden a sztori: faluba beérve elvettem a gázt, mire kopogott a motor. Kb 500m után megállt az autó és most nem indul. Tank félig van...
tdci, hjbb 2003.
https://carmodnerd.com/p2291/
Eszerint alacsony a CR-nyomás, de ez nem feltétlenül igaz, lehet a nyomásérzékelő vagy annak a drótozása is hibás.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
panses
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 133
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #47906 Dátum:
2024.10.05 szombat, 20:18:36 »
Idézetet írta: AndyA - 2024.10.05 szombat, 19:27:27
https://carmodnerd.com/p2291/
Eszerint alacsony a CR-nyomás, de ez nem feltétlenül igaz, lehet a nyomásérzékelő vagy annak a drótozása is hibás.
AndyA
Köszönöm a választ! Igen lehet. És attól így megáll? Nem kötözködni szeretnék, de erre nem lenne egyértelműbb hibakód?
amikor a felső holtpont jeladó romlott el benne, azt konkrétan kiírta a forscan....
Naplózva
Mondeo TDCI(HJBB) Tourner Viva. 2003.09. FL1. 5seb. 115Hp. FRITZ
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27072
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #47907 Dátum:
2024.10.08 kedd, 21:36:23 »
Idézetet írta: panses - 2024.10.05 szombat, 20:18:36
Köszönöm a választ! Igen lehet. És attól így megáll? Nem kötözködni szeretnék, de erre nem lenne egyértelműbb hibakód?
amikor a felső holtpont jeladó romlott el benne, azt konkrétan kiírta a forscan....
Leállítja a vezérlés.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
panses
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 133
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #47908 Dátum:
2024.11.14 csütörtök, 21:01:16 »
Idézetet írta: AndyA - 2024.10.08 kedd, 21:36:23
Leállítja a vezérlés.
AndyA
Sziasztok! Reagálva az előzményekhez.
Nos, megvan az ítélet! Mármint végítélet. A 4 porlasztót elvitettem műhelybe bevizsgáltatni, és fémszemcse került elő... Ezt meg ugye tudjuk mit jelent egy ilyen értékű autónál. Itt a vége. Sajnálom, szerettem!
Köszönöm szépen az elmúlt években kapott segítséget mindenkinek!
Naplózva
Mondeo TDCI(HJBB) Tourner Viva. 2003.09. FL1. 5seb. 115Hp. FRITZ
András
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 9
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #47909 Dátum:
2024.11.26 kedd, 06:20:20 »
Sziasztok.
Nem megy a turbóm.
Fel lett ujítva de ennek ellenére sem indúl el.
Van valakinek ötlete?
Naplózva
András
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27072
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #47910 Dátum:
2024.11.26 kedd, 15:13:28 »
Idézetet írta: András - 2024.11.26 kedd, 06:20:20
Sziasztok.
Nem megy a turbóm.
Fel lett ujítva de ennek ellenére sem indúl el.
Van valakinek ötlete?
Mit jelent, hogy nem megy a turbo?
Mit jelent, hogy nem indul el? Egyáltalán, mi nem indul el, a motor vagy mi?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #47911 Dátum:
2024.11.26 kedd, 16:26:42 »
Idézetet írta: András - 2024.11.26 kedd, 06:20:20
Sziasztok.
Nem megy a turbóm.
Fel lett ujítva de ennek ellenére sem indúl el.
Van valakinek ötlete?
Nincs turbónyomás? Forog a turbó tengelye,ha leveszed a szívó csövet?
Elektromos vagy vákumos? (Ha vákumos) a vákumdob rudazata belett állítva?
Milyen hibakód alapján újíttattad fel a turbódat?
Ha villog az izzításjelzés, de vákumos a turbód(2002 évjárat), az vészüzem, a turbót letiltja az ECU.
Minden bizonnyal egészen más hibád van.Hibakódolvasás-ezzel kellett volna kezdeni.
Dezsavű. 4éve ugyan erről beszéltünk...
http://mondeo.hu/index.php?topic=1456.msg1182667#msg1182667
«
Utoljára szerkesztve: 2024.11.26 kedd, 16:33:24 írta alf®
»
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
demizol
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 33
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #47912 Dátum:
2025.01.05 vasárnap, 22:21:47 »
Sziasztok!
Szaeretném kérdezni, hogy mennyi a porlasztók lehúzási nyomatéka 501Z.
2024 ford mondeo mk3 (BWY) 2.0 dci 130 le N7BA motoród.
köszönöm
Naplózva
loranger
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 179
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #47913 Dátum:
2025.01.30 csütörtök, 19:12:31 »
sziasztok, valaki segítsen rajtam, eltünt az erő a mk3 mondimból, nincs ereje, nehezen gyorsul, hibakód olvasásnál nem dob hibát, felújítattam a turbót is, nem találtunk lyukas turbocsövet, hol lehet a hiba?
Naplózva
Ford MK3 2003/03,130LE 2.0 TDCI, 6 gang
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #47914 Dátum:
2025.01.30 csütörtök, 20:29:05 »
Idézetet írta: loranger - 2025.01.30 csütörtök, 19:12:31
sziasztok, valaki segítsen rajtam, eltünt az erő a mk3 mondimból, nincs ereje, nehezen gyorsul, hibakód olvasásnál nem dob hibát, felújítattam a turbót is, nem találtunk lyukas turbocsövet, hol lehet a hiba?
először tudni kell a turbó nyomást számszerűen.Felújítás után belett állítva a rudazata a turbónak?Akkor megfelelő volt a nyomás?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
loranger
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 179
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #47915 Dátum:
2025.01.30 csütörtök, 20:48:09 »
Idézetet írta: alf® - 2025.01.30 csütörtök, 20:29:05
először tudni kell a turbó nyomást számszerűen.Felújítás után belett állítva a rudazata a turbónak?Akkor megfelelő volt a nyomás?
a Wizard turbó.tól lett véve
Naplózva
Ford MK3 2003/03,130LE 2.0 TDCI, 6 gang
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #47916 Dátum:
2025.01.31 péntek, 16:57:20 »
Idézetet írta: loranger - 2025.01.30 csütörtök, 20:48:09
a Wizard turbó.tól lett véve
értem.... és megígérték,hogy jó,vagy valaki le is ellenőrizte a nyomást,amikor beszerelte?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
edk
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 698
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #47917 Dátum:
2025.06.01 vasárnap, 14:35:45 »
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni a tapasztaltabbaktól. Adott egy 2003-as 2.0 TDCi Mondeo FMBA motorkóddal, 333ezer km. Tegnap menet közben megjelent a villogó malacfarok, hibakód olvasás után a tárolt hiba: P2339 (Cylinder #4 Above Knock Threshold). A menetdinamikában nem történt változás tegnap. Ma beindítottam, egyenetlenül, nagy füsttel indult, és 1-es, 2-es fokozatban bedadogott, majdnem leállt. Néhány tíz méter megtétele után a villigó malacfarkon túl semmi problémát nem tapasztaltam, mintha semmi baja nem lenne.
Utánanézve valószínűsíthető, hogy a 4-es injektor megadta magát. Megnéztem a motorra ragasztott matricán a kódokat, valamint ForScannel a berögzített kódokat, teljesen azonosak, ebből arra következtetek, hogy még mind a négy eredeti.
Olvastam olyan (fél/gyors) megoldást, hogy a ForScannel vissza kell rögzíteni a kódokat, ezzel valamennyire tünetmentessé tehető a probléma ideig-óráig. Viszont mivel a jelenleg is tárolt értékek ugyanazok, mint a matricán lévők, történik majd valami érdemi változás? Valahol tárolva vannak a folyamatos utánállítás értékei és az újrarögzítés ezeket az utánállított értékeket nullázza? Vagyis ekkor gyakorlatilag elindítom a ForScan idevágó részét és változtatás nélkül rámentek egyet?
Továbbgondolva: melyik a problémás injektor? A képen a felső sorban a 3-assal jelzett, az autó elejéről nézve a jobb szélső? Ha vásárolok egyet (pontosan melyik típusúra is van szükségem?), akkor azt kicserélve ideális esetben megoldódik a probléma (vegyük alapul, hogy csak ez az injektor kuka)?
https://photos.app.goo.gl/SDVPVQWBzEKgsuto7
Köszönöm a válaszokat!
«
Utoljára szerkesztve: 2025.06.01 vasárnap, 14:40:54 írta edk
»
Naplózva
Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #47918 Dátum:
2025.06.01 vasárnap, 14:55:27 »
Idézetet írta: edk - 2025.06.01 vasárnap, 14:35:45
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni a tapasztaltabbaktól. Adott egy 2003-as 2.0 TDCi Mondeo FMBA motorkóddal, 333ezer km. Tegnap menet közben megjelent a villogó malacfarok, hibakód olvasás után a tárolt hiba: P2339 (Cylinder #4 Above Knock Threshold). A menetdinamikában nem történt változás tegnap. Ma beindítottam, egyenetlenül, nagy füsttel indult, és 1-es, 2-es fokozatban bedadogott, majdnem leállt. Néhány tíz méter megtétele után a villigó malacfarkon túl semmi problémát nem tapasztaltam, mintha semmi baja nem lenne.
Utánanézve valószínűsíthető, hogy a 4-es injektor megadta magát. Megnéztem a motorra ragasztott matricán a kódokat, valamint ForScannel a berögzített kódokat, teljesen azonosak, ebből arra következtetek, hogy még mind a négy eredeti.
Olvastam olyan (fél/gyors) megoldást, hogy a ForScannel vissza kell rögzíteni a kódokat, ezzel valamennyire tünetmentessé tehető a probléma ideig-óráig. Viszont mivel a jelenleg is tárolt értékek ugyanazok, mint a matricán lévők, történik majd valami érdemi változás? Valahol tárolva vannak a folyamatos utánállítás értékei és az újrarögzítés ezeket az utánállított értékeket nullázza? Vagyis ekkor gyakorlatilag elindítom a ForScan idevágó részét és változtatás nélkül rámentek egyet?
Továbbgondolva: melyik a problémás injektor? A képen a felső sorban a 3-assal jelzett, az autó elejéről nézve a jobb szélső? Ha vásárolok egyet (pontosan melyik típusúra is van szükségem?), akkor azt kicserélve ideális esetben megoldódik a probléma (vegyük alapul, hogy csak ez az injektor kuka)?
https://photos.app.goo.gl/SDVPVQWBzEKgsuto7
Köszönöm a válaszokat!
a 4 es injektor a 2es hengerben van.De a hibakód nem a hengerszámot jelöli?Avagy az injektor számot? Mert a 4es henger a váltó felöli legközelebbi aminek a porlasztója 3as.
Az újrakódolásnak a lényege,hogy a tanult értékeket visszaállítja az alapra, és ismét új értékeket tanul hozzá az ECU.Épp ezért rövidtávú megoldás,amennyiben fizikai hiba okozza-kopás.Amíg veszel hozzá alkatrészt, meg kerítesz szerelőt,addig jó lesz az újraprogramozás.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
edk
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 698
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #47919 Dátum:
2025.06.01 vasárnap, 16:02:52 »
Idézetet írta: alf® - 2025.06.01 vasárnap, 14:55:27
a 4 es injektor a 2es hengerben van.De a hibakód nem a hengerszámot jelöli?Avagy az injektor számot? Mert a 4es henger a váltó felöli legközelebbi aminek a porlasztója 3as.
Az újrakódolásnak a lényege,hogy a tanult értékeket visszaállítja az alapra, és ismét új értékeket tanul hozzá az ECU.Épp ezért rövidtávú megoldás,amennyiben fizikai hiba okozza-kopás.Amíg veszel hozzá alkatrészt, meg kerítesz szerelőt,addig jó lesz az újraprogramozás.
Köszönöm a választ
Azt a logikát követem (jobb híján), hogy a hibakód a Cyl #4-re vonatkozik. A motoron lévő eredeti kódok alapján a #4 az AC31 kezdetű:
https://photos.app.goo.gl/qkgbG4jFxo9fEQQo8
A ForScan szerint az AC31 pedig a váltó felöli, a képen jobbszélen lévő:
https://photos.app.goo.gl/SDVPVQWBzEKgsuto7
Mindenesetre aki kitalálta, hogy egy képen két különböző, fontos dolgot ugyanúgy 1-4ig számozással jelöl, nem eltérően, arab számok + abc, római számok, vagy egyéb eltérő módon, az remélem egész életében ezekkel a számokkal álmodik
.
Közben kiderítettem egy tükör segítségével, hogy 501Z típusú injektor van benne. Gondolom költői a kérdés, hogy az 504Z használható-e helyette. Egy helyen mintha Euro norma szerinti eltérés miatt nem csereszabatosak. Az enyém még Euro3-as, és talán az Euro4-esekhez használható az 504Z.
Naplózva
Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27072
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #47920 Dátum:
2025.06.02 hétfő, 09:51:05 »
Idézetet írta: edk - 2025.06.01 vasárnap, 16:02:52
Köszönöm a választ
Azt a logikát követem (jobb híján), hogy a hibakód a Cyl #4-re vonatkozik. A motoron lévő eredeti kódok alapján a #4 az AC31 kezdetű:
https://photos.app.goo.gl/qkgbG4jFxo9fEQQo8
A ForScan szerint az AC31 pedig a váltó felöli, a képen jobbszélen lévő:
https://photos.app.goo.gl/SDVPVQWBzEKgsuto7
Mindenesetre aki kitalálta, hogy egy képen két különböző, fontos dolgot ugyanúgy 1-4ig számozással jelöl, nem eltérően, arab számok + abc, római számok, vagy egyéb eltérő módon, az remélem egész életében ezekkel a számokkal álmodik
.
Közben kiderítettem egy tükör segítségével, hogy 501Z típusú injektor van benne. Gondolom költői a kérdés, hogy az 504Z használható-e helyette. Egy helyen mintha Euro norma szerinti eltérés miatt nem csereszabatosak. Az enyém még Euro3-as, és talán az Euro4-esekhez használható az 504Z.
Felújításnál mindegy, ugyanolyanra újítják fel. :-)
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #47921 Dátum:
2025.06.02 hétfő, 16:29:49 »
Idézetet írta: edk - 2025.06.01 vasárnap, 16:02:52
Köszönöm a választ
Azt a logikát követem (jobb híján), hogy a hibakód a Cyl #4-re vonatkozik. A motoron lévő eredeti kódok alapján a #4 az AC31 kezdetű:
https://photos.app.goo.gl/qkgbG4jFxo9fEQQo8
A ForScan szerint az AC31 pedig a váltó felöli, a képen jobbszélen lévő:
https://photos.app.goo.gl/SDVPVQWBzEKgsuto7
Mindenesetre aki kitalálta, hogy egy képen két különböző, fontos dolgot ugyanúgy 1-4ig számozással jelöl, nem eltérően, arab számok + abc, római számok, vagy egyéb eltérő módon, az remélem egész életében ezekkel a számokkal álmodik
.
Közben kiderítettem egy tükör segítségével, hogy 501Z típusú injektor van benne. Gondolom költői a kérdés, hogy az 504Z használható-e helyette. Egy helyen mintha Euro norma szerinti eltérés miatt nem csereszabatosak. Az enyém még Euro3-as, és talán az Euro4-esekhez használható az 504Z.
jah.a hengerszámozás sorban van,az injektor számozás pedig gyujtási sorrenben.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
edk
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 698
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #47922 Dátum:
2025.06.04 szerda, 18:09:45 »
Idézetet írta: AndyA - 2025.06.02 hétfő, 09:51:05
Felújításnál mindegy, ugyanolyanra újítják fel. :-)
AndyA
Mármint felújítás után 504Z "lesz" belőle?
Kérdés: ha nézek másodkézből felújított porlasztókat (4db-ot), mennyire lehetek biztos abban, hogy ténylegesen felújítottak és emellett ha pl. 1 évvel korábban újították fel mindet, nem voltak egy magasnyomású problémás autóban használva és tekertek le vele 50e kilométert?
Sejtésem szerint adnak mellé egy papírt a felújításról kódokkal, felújítás dátumával, én pedig reméljem a legjobbakat?
Naplózva
Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27072
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #47923 Dátum:
2025.06.05 csütörtök, 08:22:50 »
Idézetet írta: edk - 2025.06.04 szerda, 18:09:45
Mármint felújítás után 504Z "lesz" belőle?
Kérdés: ha nézek másodkézből felújított porlasztókat (4db-ot), mennyire lehetek biztos abban, hogy ténylegesen felújítottak és emellett ha pl. 1 évvel korábban újították fel mindet, nem voltak egy magasnyomású problémás autóban használva és tekertek le vele 50e kilométert?
Sejtésem szerint adnak mellé egy papírt a felújításról kódokkal, felújítás dátumával, én pedig reméljem a legjobbakat?
Mondom, ugyanolyanra. Amilyen volt, olyan is marad a felújítás után is, úgyhogy ezzel nem kell törődni.
Amit használtan veszel, annak sosem tudhatod az előéletét, és azt sem, hogy nem fogja 1000 km múlva az is feladni.
Amit te újíttatsz fel, arról biztosan tudhatod, hogy abban a pillanatban "új" volt, és hogy utána ki és milyen autóban használta (te, a sajátodban), és hogy nagy valószínűséggel 1-2-300 ezer km-t hiba nélkül el fog menni.
Drágább? Igen. Biztosabb tipp? Igen. Na, pont emiatt drágább. :-)
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
edk
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 698
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #47924 Dátum:
2025.06.05 csütörtök, 15:29:51 »
Idézetet írta: AndyA - 2025.06.05 csütörtök, 08:22:50
Mondom, ugyanolyanra. Amilyen volt, olyan is marad a felújítás után is, úgyhogy ezzel nem kell törődni.
Amit használtan veszel, annak sosem tudhatod az előéletét, és azt sem, hogy nem fogja 1000 km múlva az is feladni.
Amit te újíttatsz fel, arról biztosan tudhatod, hogy abban a pillanatban "új" volt, és hogy utána ki és milyen autóban használta (te, a sajátodban), és hogy nagy valószínűséggel 1-2-300 ezer km-t hiba nélkül el fog menni.
Drágább? Igen. Biztosabb tipp? Igen. Na, pont emiatt drágább. :-)
AndyA
Köszönöm
Naplózva
Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
edk
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 698
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #47925 Dátum:
2025.06.08 vasárnap, 07:54:58 »
Idézetet írta: edk - 2025.06.01 vasárnap, 14:35:45
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni a tapasztaltabbaktól.
...
Fenti helyzet kapcsán kérdeznék ismét, mert valamerre el kéne indulnom. Lehetséges, hogy az injektor(ok) a spén miatt problémáznak, vagyis ezt ellenőriznem kéne, amit tudomásom szerint az üzemanyagszűrőben lévő fémdarabkák jelezhetnek. A gyakorlatban ez hogyan valósítható meg?
1. Kiveszem a helyéről az üzemanyagszűrőt, ez eddig oké, és jön is a kérdés: ha nem teszek másikat a helyére (mondjuk 1-2 napig), akkor az összes csőben várható levegősödés, ami problémákhoz vezethet? A kérdés gyakorlatilag arra irányul, hogy ha holnap kiveszem az üaszűrőt, és csak kedden, szerdán teszek a helyére másikat, okozhat-e problémát? Vagy a levegősödés elkerülhető, ha a csatlakozók végére teszek valamit és körbetekerem ragasztószalaggal? Munkaidő után nem nagyon van időm szerelgetni (a panelok között a parkolóban), ezért kérdéses a holnapi napi "kezdés".
2. Hogyan tudom ellenőrizni a szűrő tartalmát? Az alján van elvileg van valamiféle leeresztőszelep szerűség, de ezt mintha "vízcsapda" néven emlegetnék. Elég ezt leengednem és megnéznem, vagy valahogy fel kell nyitni a szűrőt? Ha utóbbi, akkor hogyan álljak neki? Ha fűrész, flex a kiindulás, akkor már juttathatok belülre ebből származó fémdarabkákat, "meghamisíthatom" az egész procedúrát.
Köszönöm.
Naplózva
Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #47926 Dátum:
2025.06.09 hétfő, 16:54:59 »
Idézetet írta: edk - 2025.06.08 vasárnap, 07:54:58
Fenti helyzet kapcsán kérdeznék ismét, mert valamerre el kéne indulnom. Lehetséges, hogy az injektor(ok) a spén miatt problémáznak, vagyis ezt ellenőriznem kéne, amit tudomásom szerint az üzemanyagszűrőben lévő fémdarabkák jelezhetnek. A gyakorlatban ez hogyan valósítható meg?
1. Kiveszem a helyéről az üzemanyagszűrőt, ez eddig oké, és jön is a kérdés: ha nem teszek másikat a helyére (mondjuk 1-2 napig), akkor az összes csőben várható levegősödés, ami problémákhoz vezethet? A kérdés gyakorlatilag arra irányul, hogy ha holnap kiveszem az üaszűrőt, és csak kedden, szerdán teszek a helyére másikat, okozhat-e problémát? Vagy a levegősödés elkerülhető, ha a csatlakozók végére teszek valamit és körbetekerem ragasztószalaggal? Munkaidő után nem nagyon van időm szerelgetni (a panelok között a parkolóban), ezért kérdéses a holnapi napi "kezdés".
2. Hogyan tudom ellenőrizni a szűrő tartalmát? Az alján van elvileg van valamiféle leeresztőszelep szerűség, de ezt mintha "vízcsapda" néven emlegetnék. Elég ezt leengednem és megnéznem, vagy valahogy fel kell nyitni a szűrőt? Ha utóbbi, akkor hogyan álljak neki? Ha fűrész, flex a kiindulás, akkor már juttathatok belülre ebből származó fémdarabkákat, "meghamisíthatom" az egész procedúrát.
Köszönöm.
a szűrő teteje préselt.nem elvágni kell derékban a szűrőt, hanem a préselést "elköszörülni",aztán ügyesen szétnyitni.Így nem jut be a fémpor a két lemez közt.Műanyagpohár,alul mágnes kivülről. apró összeállt fémszemcsék rossz Ómen a pohár alján.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
edk
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 698
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #47927 Dátum:
2025.06.10 kedd, 10:53:43 »
Idézetet írta: alf® - 2025.06.09 hétfő, 16:54:59
a szűrő teteje préselt.nem elvágni kell derékban a szűrőt, hanem a préselést "elköszörülni",aztán ügyesen szétnyitni.Így nem jut be a fémpor a két lemez közt.Műanyagpohár,alul mágnes kivülről. apró összeállt fémszemcsék rossz Ómen a pohár alján.
Köszönöm a tippet
Naplózva
Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27072
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #47928 Dátum:
2025.06.12 csütörtök, 14:22:06 »
Idézetet írta: edk - 2025.06.08 vasárnap, 07:54:58
Fenti helyzet kapcsán kérdeznék ismét, mert valamerre el kéne indulnom. Lehetséges, hogy az injektor(ok) a spén miatt problémáznak, vagyis ezt ellenőriznem kéne, amit tudomásom szerint az üzemanyagszűrőben lévő fémdarabkák jelezhetnek. A gyakorlatban ez hogyan valósítható meg?
1. Kiveszem a helyéről az üzemanyagszűrőt, ez eddig oké, és jön is a kérdés: ha nem teszek másikat a helyére (mondjuk 1-2 napig), akkor az összes csőben várható levegősödés, ami problémákhoz vezethet? A kérdés gyakorlatilag arra irányul, hogy ha holnap kiveszem az üaszűrőt, és csak kedden, szerdán teszek a helyére másikat, okozhat-e problémát? Vagy a levegősödés elkerülhető, ha a csatlakozók végére teszek valamit és körbetekerem ragasztószalaggal? Munkaidő után nem nagyon van időm szerelgetni (a panelok között a parkolóban), ezért kérdéses a holnapi napi "kezdés".
2. Hogyan tudom ellenőrizni a szűrő tartalmát? Az alján van elvileg van valamiféle leeresztőszelep szerűség, de ezt mintha "vízcsapda" néven emlegetnék. Elég ezt leengednem és megnéznem, vagy valahogy fel kell nyitni a szűrőt? Ha utóbbi, akkor hogyan álljak neki? Ha fűrész, flex a kiindulás, akkor már juttathatok belülre ebből származó fémdarabkákat, "meghamisíthatom" az egész procedúrát.
Köszönöm.
Többféle szűrő van. Olyan is létezik, aminek kicsavarható dugó van az alján.
Csöveket nem tudod összelegózni, mert három van belőlük, nem kettőt kell "rövidre zárni" a szűrő helyén.
Addig ne szedd ki, amíg nincs meg az új, ennyi.
A szűrő tetejénél oldalcsípőfogóval is el tudod hegedülni a préselést, azután egy üres fehér tejfölöspohárba öntöd, ami kijön belőle. Ha az alján lévő hordalék a kívül húzogatott mágnes után szalad, akkor az nem jó.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Oldalak:
1
...
952
953
954
955
956
957
958
[
959
]
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ