Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 05:31:49 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 253 254 255 256 257 258 259 [260] 261 262 263 264 265 266 267 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14633974 alkalommal)
0 Felhasználó és 123 vendég van a témában
feanor
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 45


E-mail
« Új hozzászólás #12950 Dátum: 2011.10.15 szombat, 05:13:10 »

Köszönöm erre az egyszerű kérdésre ezt a sok választ (vagy csak nekem egyszerű) de sajnos nem lettem okosabb,mert a tuti nem hangzott el,pl. menyit ír elő a gyár? De azért köszönöm egy próbát megért sajnos nem jött be!!
Naplózva

2003 MK-III TDCI.
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #12951 Dátum: 2011.10.15 szombat, 08:39:38 »

Köszönöm erre az egyszerű kérdésre ezt a sok választ (vagy csak nekem egyszerű) de sajnos nem lettem okosabb,mert a tuti nem hangzott el,pl. menyit ír elő a gyár? De azért köszönöm egy próbát megért sajnos nem jött be!!
írták, hogy huszat ír elő..
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #12952 Dátum: 2011.10.15 szombat, 09:58:33 »

Köszönöm erre az egyszerű kérdésre ezt a sok választ (vagy csak nekem egyszerű) de sajnos nem lettem okosabb,mert a tuti nem hangzott el,pl. menyit ír elő a gyár? De azért köszönöm egy próbát megért sajnos nem jött be!!
szia!20e km!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #12953 Dátum: 2011.10.15 szombat, 10:55:08 »

na mi ezért cseréljük hamarabb nyes

Huje! Smiley

Amugy az egyenletes autopalyatempo, ha nnicsenek benne rendszeresen szelsoseges gyorsitasok, meglepoen alacsony terheles a motorra nezve. 130-as tempohoz alig kell 30-40 loero, hogy tartani lehessen az egyenletes tempot, igy ilyen esetben nem szukseges az eloirtnal gyakoribb olajcsere.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
teo
Vendég
« Új hozzászólás #12954 Dátum: 2011.10.15 szombat, 13:20:52 »

Köszönöm erre az egyszerű kérdésre ezt a sok választ (vagy csak nekem egyszerű) de sajnos nem lettem okosabb,mert a tuti nem hangzott el,pl. menyit ír elő a gyár? De azért köszönöm egy próbát megért sajnos nem jött be!!

Mindenki arra akar rábeszélni, hogy most cserélj olajat a gyárira (Ford 5W30).
Legutóbb 15 ezret mentem egy töltettel, de megbántam. Hallatszik a hangján, hogy nyűgös az olajra. Nekem napi 2x15 km dugózós munkába járás után kb. 12-13 ezer között szereti.
Naplózva
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #12955 Dátum: 2011.10.15 szombat, 13:53:03 »

Mindenki arra akar rábeszélni, hogy most cserélj olajat a gyárira (Ford 5W30).
Legutóbb 15 ezret mentem egy töltettel, de megbántam. Hallatszik a hangján, hogy nyűgös az olajra. Nekem napi 2x15 km dugózós munkába járás után kb. 12-13 ezer között szereti.

Nem te vagy az egyetlen, aki ezt mondja. Még a nyáron beszéltem Sakos fórumtárssal. Ő is ugyanezt mondta, hogy az utolsó olajcseréknél Ford olaj került a gépsárkányba, de erősebb lett a hangja. Most nem tudom, hogy Castrolt vagy Mobilt rakott bele előtte, de azt mondja, hogy ég és föld a különbség...
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #12956 Dátum: 2011.10.15 szombat, 14:06:18 »

Nem te vagy az egyetlen, aki ezt mondja. Még a nyáron beszéltem Sakos fórumtárssal. Ő is ugyanezt mondta, hogy az utolsó olajcseréknél Ford olaj került a gépsárkányba, de erősebb lett a hangja. Most nem tudom, hogy Castrolt vagy Mobilt rakott bele előtte, de azt mondja, hogy ég és föld a különbség...
Énnekem nincs vele semmi bajom.Csak ezt rakom bele és  12-13e körül cserélem.Szint elmozdulás semmi és nemhangos.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #12957 Dátum: 2011.10.15 szombat, 17:05:56 »

Nem te vagy az egyetlen, aki ezt mondja. Még a nyáron beszéltem Sakos fórumtárssal. Ő is ugyanezt mondta, hogy az utolsó olajcseréknél Ford olaj került a gépsárkányba, de erősebb lett a hangja. Most nem tudom, hogy Castrolt vagy Mobilt rakott bele előtte, de azt mondja, hogy ég és föld a különbség...

amikor én modtam hogy egy rakás sz+r, lehurrogtak.... szomoru1
Azóta most volt a második 15.000-es olajcserém normális olajjal és nem kicsit más a hangja és nem kicsit szebb olaj jött ki leeresztésnél is, és nem egy takony.....
« Utoljára szerkesztve: 2011.10.15 szombat, 19:03:02 írta Bunyek » Naplózva
teo
Vendég
« Új hozzászólás #12958 Dátum: 2011.10.15 szombat, 17:41:09 »

Nem te vagy az egyetlen, aki ezt mondja. Még a nyáron beszéltem Sakos fórumtárssal. Ő is ugyanezt mondta, hogy az utolsó olajcseréknél Ford olaj került a gépsárkányba, de erősebb lett a hangja. Most nem tudom, hogy Castrolt vagy Mobilt rakott bele előtte, de azt mondja, hogy ég és föld a különbség...

Akaratlanul is olyat sugalltam, amit nem szerettem volna. Nekem nincs a gyári olaj minőségével bajom. Mindössze, hogy 15 ezret nem szabad elmenni vele olyan feltételek mellett, ahogy én használom az autót (rövid utak naponta).
Nem zárom ki, hogy létezik jobb olaj is, de erről nincs tapasztalatom.
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #12959 Dátum: 2011.10.15 szombat, 19:02:54 »

amikor én modtam hogy egy rakás sz+r, lehurrogtak.... szomoru1
Azóta most volt a másodi 15.000-es olajcserém és nem kicsit más a hangja és nem kicsit szebb olaj jött ki leeresztésnél is,nem egy takony.....
Arra nem gondoltál még, hogy az igazán kiválló olajok koszosodnak be jobban, mert kimossák a kormot, és lebegésben tartják, nem pedig lerakódik a motorban?.....
Néha iktass azért be ilyen gyári olajos ciklusokat, hogy renbe tegye amit a többi bent hagyott.. vigyor3 Wink wave
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #12960 Dátum: 2011.10.15 szombat, 19:14:28 »

Arra nem gondoltál még, hogy az igazán kiválló olajok koszosodnak be jobban, mert kimossák a kormot, és lebegésben tartják, nem pedig lerakódik a motorban?.....
Néha iktass azért be ilyen gyári olajos ciklusokat, hogy renbe tegye amit a többi bent hagyott.. vigyor3 Wink wave

Az olajszürőt meg disznek rakták be mi?
Érdekes hogy Mobil1-el leereszetem 15.000-nél és szép sötétbarna állaga van olajszürő fekete, Eonos-al is ugyanez...FORD-nak nevezett valamivel meg mint a fekete sár az olajszürőt alig birtam kibányászni belőle 8000km-nél.
Nem kell megmagyarázni hogy dölgött ló fekve legel......mer azt nem szeretem.
De mindenki a saját kárán tanulja meg a dolgokat igazán... eljen
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #12961 Dátum: 2011.10.15 szombat, 19:23:43 »

Az olajszürőt meg disznek rakták be mi?
Érdekes hogy Mobil1-el leereszetem 15.000-nél és szép sötétbarna állaga van olajszürő fekete, Eonos-al is ugyanez...FORD-nak nevezett valamivel meg mint a fekete sár az olajszürőt alig birtam kibányászni belőle 8000km-nél.
Nem kell megmagyarázni hogy dölgött ló fekve legel......mer azt nem szeretem.
De mindenki a saját kárán tanulja meg a dolgokat igazán... eljen
az a baj, hogy ez olyan, mint a benzin-dízel téma.

gyári ford olaj, míg nálunk van a kocsi, tuti nem fog bele kerülni, azt a + 5eft-ot kibirom.

összes szerelő ismerős szerint egy gané olaj. van, aki nem is töltk ezt bele, hiába viszi oda az ügyfél.

az is érdekes:

- fordék nem megadtak egy-egy szabványt, mint vw, bmw, stb... hanem előállt egy saját olajjal.
- és az is érdekes, hogy benzines vagy dízel, nem számít, ugyan az az olaj való bele. minden más gyártónál meg külön-külön szabvány van rá...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #12962 Dátum: 2011.10.15 szombat, 19:44:16 »

Az olajszürőt meg disznek rakták be mi?
Érdekes hogy Mobil1-el leereszetem 15.000-nél és szép sötétbarna állaga van olajszürő fekete, Eonos-al is ugyanez...FORD-nak nevezett valamivel meg mint a fekete sár az olajszürőt alig birtam kibányászni belőle 8000km-nél.
Nem kell megmagyarázni hogy dölgött ló fekve legel......mer azt nem szeretem.
De mindenki a saját kárán tanulja meg a dolgokat igazán... eljen
Az olajszűrőnek mi köze van a lerakódásokhoz a motorban?   vigyor3
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #12963 Dátum: 2011.10.15 szombat, 19:50:39 »

az a baj, hogy ez olyan, mint a benzin-dízel téma.

gyári ford olaj, míg nálunk van a kocsi, tuti nem fog bele kerülni, azt a + 5eft-ot kibirom.

összes szerelő ismerős szerint egy gané olaj. van, aki nem is töltk ezt bele, hiába viszi oda az ügyfél.

az is érdekes:

- fordék nem megadtak egy-egy szabványt, mint vw, bmw, stb... hanem előállt egy saját olajjal.
- és az is érdekes, hogy benzines vagy dízel, nem számít, ugyan az az olaj való bele. minden más gyártónál meg külön-külön szabvány van rá...
Miért? A1/B1-nek kell megfelelni, minden olajgyártónak van kifejezetten ilyen olaja fordokhoz..Köztük a Castrolnak is ami jelen esetben a fordnak a gyári olaj beszállítója.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #12964 Dátum: 2011.10.15 szombat, 20:11:04 »

Az a gond hogy az emberek többsége a sok baromságot beveszi az agyába és az a mérvadó.....csodálatos dolog ez  eplus2
Naplózva
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #12965 Dátum: 2011.10.15 szombat, 21:13:08 »

én nem tudom, hogy ezsolt kolléga milyen olajjal használja az övét, de százszor halkabb az enyémnél. Tényleg! Megsúghatnád, Zsolt!  wave
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #12966 Dátum: 2011.10.15 szombat, 21:19:09 »

én nem tudom, hogy ezsolt kolléga milyen olajjal használja az övét, de százszor halkabb az enyémnél. Tényleg! Megsúghatnád, Zsolt!  wave
fogadjunk,hogy fordot használ... eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #12967 Dátum: 2011.10.15 szombat, 21:25:18 »

fogadjunk,hogy fordot használ... eplus2
nyes
Naplózva
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #12968 Dátum: 2011.10.15 szombat, 21:33:26 »

nyes

Gyerekek ebből még hányszor lett itt kibontakozó vita?  eplus2
Naplózva
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #12969 Dátum: 2011.10.15 szombat, 21:37:49 »

fogadjunk,hogy fordot használ... eplus2
morci leszek, ha igen.. mert az enyémben is az van. így nem lenne magyarázatom az övé halkabbságára.
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #12970 Dátum: 2011.10.15 szombat, 21:55:44 »

Nem te vagy az egyetlen, aki ezt mondja. Még a nyáron beszéltem Sakos fórumtárssal. Ő is ugyanezt mondta, hogy az utolsó olajcseréknél Ford olaj került a gépsárkányba, de erősebb lett a hangja. Most nem tudom, hogy Castrolt vagy Mobilt rakott bele előtte, de azt mondja, hogy ég és föld a különbség...
Pontosítás. Én ilyet nem mondtam. Nekem előtte mindig "gyári" olaj volt benne. Csak annyit mondtam, hogy viszonylag kevés (<15e) futás után is érezhető az új olajjal a finomabb járás. Szerintem jó ez a gyári, de nem célszerű 20e elmenni vele.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
tuza35
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 583



E-mail
« Új hozzászólás #12971 Dátum: 2011.10.15 szombat, 22:01:17 »

Szeva.Én a TDDI-vel már 6 évet mentem gyári olajjal először 5w30-as volt benne.Utána 10w40es mert a kilométer bennevolt 12000km-nél cseréltem olajat de annak az autónak semmi baja nincs.380000km de 95% pálya nem kimélve az autót.

Pontosítás. Én ilyet nem mondtam. Nekem előtte mindig "gyári" olaj volt benne. Csak annyit mondtam, hogy viszonylag kevés (<15e) futás után is érezhető az új olajjal a finomabb járás. Szerintem jó ez a gyári, de nem célszerű 20e elmenni vele.
Naplózva

1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend    1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #12972 Dátum: 2011.10.15 szombat, 22:01:49 »

Pontosítás. Én ilyet nem mondtam. Nekem előtte mindig "gyári" olaj volt benne. Csak annyit mondtam, hogy viszonylag kevés (<15e) futás után is érezhető az új olajjal a finomabb járás. Szerintem jó ez a gyári, de nem célszerű 20e elmenni vele.
alakul ez! Grin
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #12973 Dátum: 2011.10.15 szombat, 22:10:25 »

Szeva.Én a TDDI-vel már 6 évet mentem gyári olajjal először 5w30-as volt benne.Utána 10w40es mert a kilométer bennevolt 12000km-nél cseréltem olajat de annak az autónak semmi baja nincs.380000km de 95% pálya nem kimélve az autót.


A mi kocsinkban is 300ezer felett van,mégis elég neki az 5W30as  integet2 És aki ismer,tudja,hogy nem volt kímélve Smiley
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #12974 Dátum: 2011.10.15 szombat, 23:04:43 »

A mi kocsinkban is 300ezer felett van,mégis elég neki az 5W30as  integet2 És aki ismer,tudja,hogy nem volt kímélve Smiley
Na ja!!!!!
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #12975 Dátum: 2011.10.15 szombat, 23:17:30 »

Szeva.Én a TDDI-vel már 6 évet mentem gyári olajjal először 5w30-as volt benne.Utána 10w40es mert a kilométer bennevolt 12000km-nél cseréltem olajat de annak az autónak semmi baja nincs.380000km de 95% pálya nem kimélve az autót.

6 évente cserélsz olajat?  Huh? Bátor vagy!  eplus2
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Csorosz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 52



E-mail
« Új hozzászólás #12976 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 00:31:17 »

Ezt olvastam egy fórumon:
"A Magnatec egyértelműen szintetikus technológiával készült (félszintetikus) olaj, amilyet a Ford megkövetel. Csak a marketing duma miatt fordítják és árulják sok helyen szintetikusként, mert a laikusok számára csak a szintetikus olaj a "csúcsminőség". Pedig ez a gyakorlatban nem így van. Az ásványalapú olaj jobban ken mint a szintetikus, viszont hamarabb öregszik, tehát rövidebb csereperiódusokat írnak elő vele. Általában az előírás 1 év és 15ezer km - mivel ekkor már kezd veszíteni a kenőképességéből -, míg a szintetikusnál ennél több. Az energiatakarékos (A1) olajak félszintetikusak.
Egyébként a Ford Formula F 5W-30 olajat a BP fejlesztette ki - a Forddal együttműködve -, és gyártja a mai napig is, valamint pár éve a BP megvette a Castrol-t tehát erős a gyanúm hogy a Castrol Magnatec A1 5W-30 a BP Visco 5000 FE 5W-30 és a Ford Formula 5W-30 teljesen ugyan az az olaj másik kupába csomagolva és más árcédulával ellátva."

Illetve ezt is találtam:
"Ford Formula 10w40-et használok.
A kis kihajtható tájékoztatóban az áll kis betűkkel h Castrol termék."

Én személy szerint 15e kilométeres periódusokban cserélek gyári Fordra és teljesen rendben van a kocsi. Néha előfordul, hogy Shell Helix kerül bele, de nem érzem a különbséget. A cserekor tényleg jóóó fekete mindkettő, de szerintem enyhén költői túlzás egy dieselnél 15-20e km után barnás olajról beszélni. (én még nem láttam ilyet...)
Off Berlingo 1.6 HDI munkakocsimba most cseréltem olajat. Természetesen Ford 5W30-at kapott. ;-) Megvan a doboza, mert maradt 2-3 dl. Megnézem az apróbetüs részt...
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #12977 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 02:02:49 »

Én nem akarok belszólni ebbe az olaj vitába, de halkan megjegyzem hogy valahol Óz birodalmában de még magyaroszág határain belül csináltak egy próbamérést szintetikus kenőolajjal. A szerint több mint 300ekm-et bírna el egy full szintetikus olaj normál terhelés mellett (feltételezve, hogy nem kap extra hőt mint pl a forma 1 )  Addig biztos nem bomlana le nem változna a kenőképessége. Ami miatt mégiscsak cserélni kell az egyszerűen csak az hogy telemegy trutyival, elszennyeződik annyira hogy-e miatt mégiscsak cserélni kell. Óz egyik másik birodalmában én hallottam olyanról aki mintha látott volna már olyat, hogy ahol gyártják a kenőolajat ott ugyanabban a raktárban volt ilyen márkájú polc meg olyan márkájú polc is. A legkomolyabb eltérés a hordók nyomdatechnikájában volt.  Roll Eyes
Naplózva
tuza35
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 583



E-mail
« Új hozzászólás #12978 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 07:45:58 »

 gun gun



6 évente cserélsz olajat?  Huh? Bátor vagy!  eplus2
Naplózva

1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend    1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #12979 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 07:55:43 »

gun gun



Jó a reagálás!!!!!
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #12980 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 10:01:53 »

6 évente cserélsz olajat?  Huh? Bátor vagy!  eplus2

Miert, biztos csak ennyi ido alatt megy vele 20 ezret. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
polgab
Vendég
« Új hozzászólás #12981 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 10:07:37 »

Ezt olvastam egy fórumon:
"A Magnatec egyértelműen szintetikus technológiával készült (félszintetikus) olaj, amilyet a Ford megkövetel. Csak a marketing duma miatt fordítják és árulják sok helyen szintetikusként, mert a laikusok számára csak a szintetikus olaj a "csúcsminőség". Pedig ez a gyakorlatban nem így van. Az ásványalapú olaj jobban ken mint a szintetikus, viszont hamarabb öregszik, tehát rövidebb csereperiódusokat írnak elő vele. Általában az előírás 1 év és 15ezer km - mivel ekkor már kezd veszíteni a kenőképességéből -, míg a szintetikusnál ennél több. Az energiatakarékos (A1) olajak félszintetikusak.
Egyébként a Ford Formula F 5W-30 olajat a BP fejlesztette ki - a Forddal együttműködve -, és gyártja a mai napig is, valamint pár éve a BP megvette a Castrol-t tehát erős a gyanúm hogy a Castrol Magnatec A1 5W-30 a BP Visco 5000 FE 5W-30 és a Ford Formula 5W-30 teljesen ugyan az az olaj másik kupába csomagolva és más árcédulával ellátva."

Illetve ezt is találtam:
"Ford Formula 10w40-et használok.
A kis kihajtható tájékoztatóban az áll kis betűkkel h Castrol termék."

Én személy szerint 15e kilométeres periódusokban cserélek gyári Fordra és teljesen rendben van a kocsi. Néha előfordul, hogy Shell Helix kerül bele, de nem érzem a különbséget. A cserekor tényleg jóóó fekete mindkettő, de szerintem enyhén költői túlzás egy dieselnél 15-20e km után barnás olajról beszélni. (én még nem láttam ilyet...)
Off Berlingo 1.6 HDI munkakocsimba most cseréltem olajat. Természetesen Ford 5W30-at kapott. ;-) Megvan a doboza, mert maradt 2-3 dl. Megnézem az apróbetüs részt...
Hali,

a gyári ford 5w30 olajból két fajta van, F-es és nem F-es, az F-es 2008-tól érvényben lévő szabványnak megfelelő (Ford WSS-M2C 913-C)
szerintem nem mindegy melyikről van éppen szó. Amúgy én Liqui Moly-t használok Smiley
Naplózva
tuza35
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 583



E-mail
« Új hozzászólás #12982 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 13:07:59 »

Nos.Én havonta megyek kb 5000km-tert.Azért meg bocsika ,hogy félre lehet érteni amit leírtam.De még egyszer a nehéz felfogásúak kedvé ért.6évvel ezelőtt vettem a z első mondeot ami TDDI.Kb 140000km-terel.Nos 5w30-as olajjal jártam vagy 250000km-ig.KÖZBEN CSERÉLTEM OLAJAT BIZONY 17000km-ként.Utána vagyis 250000km-után 10w40-es olajjal jártam és azt gyakrabban kell cserélni tudomásom szerint.Hát ez van. taps taps taps


Miert, biztos csak ennyi ido alatt megy vele 20 ezret. Smiley

AndyA
Naplózva

1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend    1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #12983 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 13:17:20 »

Nos.Én havonta megyek kb 5000km-tert.Azért meg bocsika ,hogy félre lehet érteni amit leírtam.De még egyszer a nehéz felfogásúak kedvé ért.6évvel ezelőtt vettem a z első mondeot ami TDDI.Kb 140000km-terel.Nos 5w30-as olajjal jártam vagy 250000km-ig.KÖZBEN CSERÉLTEM OLAJAT BIZONY 17000km-ként.Utána vagyis 250000km-után 10w40-es olajjal jártam és azt gyakrabban kell cserélni tudomásom szerint.Hát ez van. taps taps taps



De miért raksz bele 10W40eset? Nem volt elég neki a 5W30as?
Naplózva
tuza35
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 583



E-mail
« Új hozzászólás #12984 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 13:41:20 »

Egy kicsit csipegette az 5w30-ast.A10w40-es nem fogyasztja.Meg mint írtam már sok benne a km-er.


De miért raksz bele 10W40eset? Nem volt elég neki a 5W30as?
Naplózva

1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend    1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #12985 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 14:17:38 »

Egy kicsit csipegette az 5w30-ast.A10w40-es nem fogyasztja.Meg mint írtam már sok benne a km-er.



Azt tudom,h sok benne,csak azért fura,mert nekünk is van sokat futott Mondeonk és sose ettem az olajat...Smiley
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #12986 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 14:51:40 »

Miert, biztos csak ennyi ido alatt megy vele 20 ezret. Smiley

AndyA
a második autónk évente 4300km-t gurul.....az majdnem 4 év 1 csereperiódus. nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #12987 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 14:53:11 »

Azt tudom,h sok benne,csak azért fura,mert nekünk is van sokat futott Mondeonk és sose ettem az olajat...Smiley
még jó,hogy te nem etted meg....mi lettél vóna akkor-olajfaló? hehe
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #12988 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 14:54:07 »

még jó,hogy te nem etted meg....mi lettél vóna akkor-olajfaló? hehe

...Jólvanna,hibázhatok én is  vigyor3 Amíg nincs meg a diplomám... eplus2 eplus2
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #12989 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 15:00:28 »

...Jólvanna,hibázhatok én is  vigyor3 Amíg nincs meg a diplomám... eplus2 eplus2
utána meg azért? nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #12990 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 15:01:56 »

utána meg azért? nyes

Hát,ha utána hibázom,akkor mehetek a rácsok mögé  szomoru1
De oké,csak hogy ne köthess bele :
Ez a nagy öreg dög nem eszi az olajat...(De a másik meg kormol mint állat...és hallgatom,hogy így rossz,úgy rossz,de ha mondom,h kéne egy diag,akkor meg én vagyok a hülye... falbav )
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #12991 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 15:04:29 »

Hát,ha utána hibázom,akkor mehetek a rácsok mögé  szomoru1
De oké,csak hogy ne köthess bele :
Ez a nagy öreg dög nem eszi az olajat...(De a másik meg kormol mint állat...és hallgatom,hogy így rossz,úgy rossz,de ha mondom,h kéne egy diag,akkor meg én vagyok a hülye... falbav )
vágom! Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #12992 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 16:26:04 »

Azt tudom,h sok benne,csak azért fura,mert nekünk is van sokat futott Mondeonk és sose ettem az olajat...Smiley

Na ja, de ki tudja az övében valójában hány km van...
Naplózva
tuza35
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 583



E-mail
« Új hozzászólás #12993 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 16:47:09 »

 appl appl appl appl
Na ja, de ki tudja az övében valójában hány km van...
Naplózva

1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend    1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
arrabonus
Vendég
« Új hozzászólás #12994 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 18:01:34 »

Sziasztok!

A múlt héten hirtelen meghalt az akkumulátorom. Kicseréltem, azóta  többször is, reggeli hidegindításkor durván ingadozott az alapjárat. Mintha az ECU nem tudta volna eldönteni, hogy 750, 1000, 1200 vagy 1500-as fordulatot tartson... Ahogy a motor melegedett, úgy csökkent a jelenség. Közben a belső világítás is vibrált egy picit, de sokkal szaporábban, mint ahogy az alapjárat ingadozott. A vibrálás feltehetőleg a generátor bronzkefék miatt van, ezt kicseréltetem, de okozhat ilyen ingadozást az alapjáratban? Ha nem, akkor mi okozza? Az én kocsimban nincs MAF szenzor.

Üdv,

Arrabonus
Naplózva
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #12995 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 18:16:53 »

Sziasztok!

A múlt héten hirtelen meghalt az akkumulátorom. Kicseréltem, azóta  többször is, reggeli hidegindításkor durván ingadozott az alapjárat. Mintha az ECU nem tudta volna eldönteni, hogy 750, 1000, 1200 vagy 1500-as fordulatot tartson... Ahogy a motor melegedett, úgy csökkent a jelenség. Közben a belső világítás is vibrált egy picit, de sokkal szaporábban, mint ahogy az alapjárat ingadozott. A vibrálás feltehetőleg a generátor bronzkefék miatt van, ezt kicseréltetem, de okozhat ilyen ingadozást az alapjáratban? Ha nem, akkor mi okozza? Az én kocsimban nincs MAF szenzor.

Üdv,

Arrabonus

Szia!

Alf, majd biztosan megírja műszakilag helyesen, de szerintem azt a generátort meg kéne vizsgálni.  A gerjesztést és így a feszültség tartását az ECU szabályozza, szerintem ott lehet még gond a generátorral. Amikor az én akkum is hirtelen meghalt elvitte a generátor egyik tekercselését és a dióda hidat is  szomoru1 lehet nálad is lesznek egyébb gondok.
Le kéne hívnod a műszerfalra teszt üzemben a töltő feszültséget és megfigyelni mennyire stabil, hogy mit csinál.
« Utoljára szerkesztve: 2011.10.16 vasárnap, 18:18:52 írta V.Tamás » Naplózva
arrabonus
Vendég
« Új hozzászólás #12996 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 18:24:25 »

Szia!

Alf, majd biztosan megírja műszakilag helyesen, de szerintem azt a generátort meg kéne vizsgálni.  A gerjesztést és így a feszültség tartását az ECU szabályozza, szerintem ott lehet még gond a generátorral. Amikor az én akkum is hirtelen meghalt elvitte a generátor egyik tekercselését és a dióda hidat is  szomoru1 lehet nálad is lesznek egyébb gondok.
Le kéne hívnod a műszerfalra teszt üzemben a töltő feszültséget és megfigyelni mennyire stabil, hogy mit csinál.
Fedcompom sincs, de OBD-n lekérem.
Naplózva
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #12997 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 18:27:58 »

Fedcompom sincs, de OBD-n lekérem.

Nem tudtam, hogy nincs fedcomp, de ha ezt másként is meg tudod nézni, az biztosan segíthet, mint infó.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #12998 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 18:28:47 »

Fedcompom sincs, de OBD-n lekérem.
műszerteszthez nem is kell fedcomp...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #12999 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 18:30:13 »

műszerteszthez nem is kell fedcomp...

 eljen ott a pont.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 253 254 255 256 257 258 259 [260] 261 262 263 264 265 266 267 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.074 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.