Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 01:34:18
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
253
254
255
256
257
258
259
[
260
]
261
262
263
264
265
266
267
...
959
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 14626549 alkalommal)
0 Felhasználó és 95 vendég van a témában
feanor
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 45
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12950 Dátum:
2011.10.15 szombat, 05:13:10 »
Köszönöm erre az egyszerű kérdésre ezt a sok választ (vagy csak nekem egyszerű) de sajnos nem lettem okosabb,mert a tuti nem hangzott el,pl. menyit ír elő a gyár? De azért köszönöm egy próbát megért sajnos nem jött be!!
Naplózva
2003 MK-III TDCI.
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12951 Dátum:
2011.10.15 szombat, 08:39:38 »
Idézetet írta: feanor - 2011.10.15 szombat, 05:13:10
Köszönöm erre az egyszerű kérdésre ezt a sok választ (vagy csak nekem egyszerű) de sajnos nem lettem okosabb,mert a tuti nem hangzott el,pl. menyit ír elő a gyár? De azért köszönöm egy próbát megért sajnos nem jött be!!
írták, hogy huszat ír elő..
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12952 Dátum:
2011.10.15 szombat, 09:58:33 »
Idézetet írta: feanor - 2011.10.15 szombat, 05:13:10
Köszönöm erre az egyszerű kérdésre ezt a sok választ (vagy csak nekem egyszerű) de sajnos nem lettem okosabb,mert a tuti nem hangzott el,pl. menyit ír elő a gyár? De azért köszönöm egy próbát megért sajnos nem jött be!!
szia!20e km!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12953 Dátum:
2011.10.15 szombat, 10:55:08 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2011.10.15 szombat, 00:01:12
na mi ezért cseréljük hamarabb
Huje!
Amugy az egyenletes autopalyatempo, ha nnicsenek benne rendszeresen szelsoseges gyorsitasok, meglepoen alacsony terheles a motorra nezve. 130-as tempohoz alig kell 30-40 loero, hogy tartani lehessen az egyenletes tempot, igy ilyen esetben nem szukseges az eloirtnal gyakoribb olajcsere.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
teo
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12954 Dátum:
2011.10.15 szombat, 13:20:52 »
Idézetet írta: feanor - 2011.10.15 szombat, 05:13:10
Köszönöm erre az egyszerű kérdésre ezt a sok választ (vagy csak nekem egyszerű) de sajnos nem lettem okosabb,mert a tuti nem hangzott el,pl. menyit ír elő a gyár? De azért köszönöm egy próbát megért sajnos nem jött be!!
Mindenki arra akar rábeszélni, hogy most cserélj olajat a gyárira (Ford 5W30).
Legutóbb 15 ezret mentem egy töltettel, de megbántam. Hallatszik a hangján, hogy nyűgös az olajra. Nekem napi 2x15 km dugózós munkába járás után kb. 12-13 ezer között szereti.
Naplózva
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12955 Dátum:
2011.10.15 szombat, 13:53:03 »
Idézetet írta: teo - 2011.10.15 szombat, 13:20:52
Mindenki arra akar rábeszélni, hogy most cserélj olajat a gyárira (Ford 5W30).
Legutóbb 15 ezret mentem egy töltettel, de megbántam. Hallatszik a hangján, hogy nyűgös az olajra. Nekem napi 2x15 km dugózós munkába járás után kb. 12-13 ezer között szereti.
Nem te vagy az egyetlen, aki ezt mondja. Még a nyáron beszéltem Sakos fórumtárssal. Ő is ugyanezt mondta, hogy az utolsó olajcseréknél Ford olaj került a gépsárkányba, de erősebb lett a hangja. Most nem tudom, hogy Castrolt vagy Mobilt rakott bele előtte, de azt mondja, hogy ég és föld a különbség...
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12956 Dátum:
2011.10.15 szombat, 14:06:18 »
Idézetet írta: gabe - 2011.10.15 szombat, 13:53:03
Nem te vagy az egyetlen, aki ezt mondja. Még a nyáron beszéltem Sakos fórumtárssal. Ő is ugyanezt mondta, hogy az utolsó olajcseréknél Ford olaj került a gépsárkányba, de erősebb lett a hangja. Most nem tudom, hogy Castrolt vagy Mobilt rakott bele előtte, de azt mondja, hogy ég és föld a különbség...
Énnekem nincs vele semmi bajom.Csak ezt rakom bele és 12-13e körül cserélem.Szint elmozdulás semmi és nemhangos.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12957 Dátum:
2011.10.15 szombat, 17:05:56 »
Idézetet írta: gabe - 2011.10.15 szombat, 13:53:03
Nem te vagy az egyetlen, aki ezt mondja. Még a nyáron beszéltem Sakos fórumtárssal. Ő is ugyanezt mondta, hogy az utolsó olajcseréknél Ford olaj került a gépsárkányba, de erősebb lett a hangja. Most nem tudom, hogy Castrolt vagy Mobilt rakott bele előtte, de azt mondja, hogy ég és föld a különbség...
amikor én modtam hogy egy rakás sz+r, lehurrogtak....
Azóta most volt a második 15.000-es olajcserém normális olajjal és nem kicsit más a hangja és nem kicsit szebb olaj jött ki leeresztésnél is, és nem egy takony.....
«
Utoljára szerkesztve: 2011.10.15 szombat, 19:03:02 írta Bunyek
»
Naplózva
teo
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12958 Dátum:
2011.10.15 szombat, 17:41:09 »
Idézetet írta: gabe - 2011.10.15 szombat, 13:53:03
Nem te vagy az egyetlen, aki ezt mondja. Még a nyáron beszéltem Sakos fórumtárssal. Ő is ugyanezt mondta, hogy az utolsó olajcseréknél Ford olaj került a gépsárkányba, de erősebb lett a hangja. Most nem tudom, hogy Castrolt vagy Mobilt rakott bele előtte, de azt mondja, hogy ég és föld a különbség...
Akaratlanul is olyat sugalltam, amit nem szerettem volna. Nekem nincs a gyári olaj minőségével bajom. Mindössze, hogy 15 ezret nem szabad elmenni vele olyan feltételek mellett, ahogy én használom az autót (rövid utak naponta).
Nem zárom ki, hogy létezik jobb olaj is, de erről nincs tapasztalatom.
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12959 Dátum:
2011.10.15 szombat, 19:02:54 »
Idézetet írta: Bunyek - 2011.10.15 szombat, 17:05:56
amikor én modtam hogy egy rakás sz+r, lehurrogtak....
Azóta most volt a másodi 15.000-es olajcserém és nem kicsit más a hangja és nem kicsit szebb olaj jött ki leeresztésnél is,nem egy takony.....
Arra nem gondoltál még, hogy az igazán kiválló olajok koszosodnak be jobban, mert kimossák a kormot, és lebegésben tartják, nem pedig lerakódik a motorban?.....
Néha iktass azért be ilyen gyári olajos ciklusokat, hogy renbe tegye amit a többi bent hagyott..
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12960 Dátum:
2011.10.15 szombat, 19:14:28 »
Idézetet írta: Ervin - 2011.10.15 szombat, 19:02:54
Arra nem gondoltál még, hogy az igazán kiválló olajok koszosodnak be jobban, mert kimossák a kormot, és lebegésben tartják, nem pedig lerakódik a motorban?.....
Néha iktass azért be ilyen gyári olajos ciklusokat, hogy renbe tegye amit a többi bent hagyott..
Az olajszürőt meg disznek rakták be mi?
Érdekes hogy Mobil1-el leereszetem 15.000-nél és szép sötétbarna állaga van olajszürő fekete, Eonos-al is ugyanez...FORD-nak nevezett valamivel meg mint a fekete sár az olajszürőt alig birtam kibányászni belőle 8000km-nél.
Nem kell megmagyarázni hogy dölgött ló fekve legel......mer azt nem szeretem.
De mindenki a saját kárán tanulja meg a dolgokat igazán...
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12961 Dátum:
2011.10.15 szombat, 19:23:43 »
Idézetet írta: Bunyek - 2011.10.15 szombat, 19:14:28
Az olajszürőt meg disznek rakták be mi?
Érdekes hogy Mobil1-el leereszetem 15.000-nél és szép sötétbarna állaga van olajszürő fekete, Eonos-al is ugyanez...FORD-nak nevezett valamivel meg mint a fekete sár az olajszürőt alig birtam kibányászni belőle 8000km-nél.
Nem kell megmagyarázni hogy dölgött ló fekve legel......mer azt nem szeretem.
De mindenki a saját kárán tanulja meg a dolgokat igazán...
az a baj, hogy ez olyan, mint a benzin-dízel téma.
gyári ford olaj, míg nálunk van a kocsi, tuti nem fog bele kerülni, azt a + 5eft-ot kibirom.
összes szerelő ismerős szerint egy gané olaj. van, aki nem is töltk ezt bele, hiába viszi oda az ügyfél.
az is érdekes:
- fordék nem megadtak egy-egy szabványt, mint vw, bmw, stb... hanem előállt egy saját olajjal.
- és az is érdekes, hogy benzines vagy dízel, nem számít, ugyan az az olaj való bele. minden más gyártónál meg külön-külön szabvány van rá...
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12962 Dátum:
2011.10.15 szombat, 19:44:16 »
Idézetet írta: Bunyek - 2011.10.15 szombat, 19:14:28
Az olajszürőt meg disznek rakták be mi?
Érdekes hogy Mobil1-el leereszetem 15.000-nél és szép sötétbarna állaga van olajszürő fekete, Eonos-al is ugyanez...FORD-nak nevezett valamivel meg mint a fekete sár az olajszürőt alig birtam kibányászni belőle 8000km-nél.
Nem kell megmagyarázni hogy dölgött ló fekve legel......mer azt nem szeretem.
De mindenki a saját kárán tanulja meg a dolgokat igazán...
Az olajszűrőnek mi köze van a lerakódásokhoz a motorban?
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12963 Dátum:
2011.10.15 szombat, 19:50:39 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2011.10.15 szombat, 19:23:43
az a baj, hogy ez olyan, mint a benzin-dízel téma.
gyári ford olaj, míg nálunk van a kocsi, tuti nem fog bele kerülni, azt a + 5eft-ot kibirom.
összes szerelő ismerős szerint egy gané olaj. van, aki nem is töltk ezt bele, hiába viszi oda az ügyfél.
az is érdekes:
- fordék nem megadtak egy-egy szabványt, mint vw, bmw, stb... hanem előállt egy saját olajjal.
- és az is érdekes, hogy benzines vagy dízel, nem számít, ugyan az az olaj való bele. minden más gyártónál meg külön-külön szabvány van rá...
Miért? A1/B1-nek kell megfelelni, minden olajgyártónak van kifejezetten ilyen olaja fordokhoz..Köztük a Castrolnak is ami jelen esetben a fordnak a gyári olaj beszállítója.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12964 Dátum:
2011.10.15 szombat, 20:11:04 »
Az a gond hogy az emberek többsége a sok baromságot beveszi az agyába és az a mérvadó.....csodálatos dolog ez
Naplózva
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12965 Dátum:
2011.10.15 szombat, 21:13:08 »
én nem tudom, hogy ezsolt kolléga milyen olajjal használja az övét, de százszor halkabb az enyémnél. Tényleg! Megsúghatnád, Zsolt!
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12966 Dátum:
2011.10.15 szombat, 21:19:09 »
Idézetet írta: GiN - 2011.10.15 szombat, 21:13:08
én nem tudom, hogy ezsolt kolléga milyen olajjal használja az övét, de százszor halkabb az enyémnél. Tényleg! Megsúghatnád, Zsolt!
fogadjunk,hogy fordot használ...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
stealt
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12967 Dátum:
2011.10.15 szombat, 21:25:18 »
Idézetet írta: alf - 2011.10.15 szombat, 21:19:09
fogadjunk,hogy fordot használ...
Naplózva
Nika91127
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12968 Dátum:
2011.10.15 szombat, 21:33:26 »
Idézetet írta: stealt - 2011.10.15 szombat, 21:25:18
Gyerekek ebből még hányszor lett itt kibontakozó vita?
Naplózva
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12969 Dátum:
2011.10.15 szombat, 21:37:49 »
Idézetet írta: alf - 2011.10.15 szombat, 21:19:09
fogadjunk,hogy fordot használ...
morci leszek, ha igen.. mert az enyémben is az van. így nem lenne magyarázatom az övé halkabbságára.
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12970 Dátum:
2011.10.15 szombat, 21:55:44 »
Idézetet írta: gabe - 2011.10.15 szombat, 13:53:03
Nem te vagy az egyetlen, aki ezt mondja. Még a nyáron beszéltem Sakos fórumtárssal. Ő is ugyanezt mondta, hogy az utolsó olajcseréknél Ford olaj került a gépsárkányba, de erősebb lett a hangja. Most nem tudom, hogy Castrolt vagy Mobilt rakott bele előtte, de azt mondja, hogy ég és föld a különbség...
Pontosítás. Én ilyet nem mondtam. Nekem előtte mindig "gyári" olaj volt benne. Csak annyit mondtam, hogy viszonylag kevés (<15e) futás után is érezhető az új olajjal a finomabb járás. Szerintem jó ez a gyári, de nem célszerű 20e elmenni vele.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
tuza35
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 583
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12971 Dátum:
2011.10.15 szombat, 22:01:17 »
Szeva.Én a TDDI-vel már 6 évet mentem gyári olajjal először 5w30-as volt benne.Utána 10w40es mert a kilométer bennevolt 12000km-nél cseréltem olajat de annak az autónak semmi baja nincs.380000km de 95% pálya nem kimélve az autót.
Idézetet írta: Sakos - 2011.10.15 szombat, 21:55:44
Pontosítás. Én ilyet nem mondtam. Nekem előtte mindig "gyári" olaj volt benne. Csak annyit mondtam, hogy viszonylag kevés (<15e) futás után is érezhető az új olajjal a finomabb járás. Szerintem jó ez a gyári, de nem célszerű 20e elmenni vele.
Naplózva
1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend 1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12972 Dátum:
2011.10.15 szombat, 22:01:49 »
Idézetet írta: Sakos - 2011.10.15 szombat, 21:55:44
Pontosítás. Én ilyet nem mondtam. Nekem előtte mindig "gyári" olaj volt benne. Csak annyit mondtam, hogy viszonylag kevés (<15e) futás után is érezhető az új olajjal a finomabb járás. Szerintem jó ez a gyári, de nem célszerű 20e elmenni vele.
alakul ez!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Nika91127
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12973 Dátum:
2011.10.15 szombat, 22:10:25 »
Idézetet írta: tuza35 - 2011.10.15 szombat, 22:01:17
Szeva.Én a TDDI-vel már 6 évet mentem gyári olajjal először 5w30-as volt benne.Utána 10w40es mert a kilométer bennevolt 12000km-nél cseréltem olajat de annak az autónak semmi baja nincs.380000km de 95% pálya nem kimélve az autót.
A mi kocsinkban is 300ezer felett van,mégis elég neki az 5W30as
És aki ismer,tudja,hogy nem volt kímélve
Naplózva
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12974 Dátum:
2011.10.15 szombat, 23:04:43 »
Idézetet írta: Nika91127 - 2011.10.15 szombat, 22:10:25
A mi kocsinkban is 300ezer felett van,mégis elég neki az 5W30as
És aki ismer,tudja,hogy nem volt kímélve
Na ja!!!!!
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12975 Dátum:
2011.10.15 szombat, 23:17:30 »
Idézetet írta: tuza35 - 2011.10.15 szombat, 22:01:17
Szeva.Én a TDDI-vel már 6 évet mentem gyári olajjal először 5w30-as volt benne.Utána 10w40es mert a kilométer bennevolt 12000km-nél cseréltem olajat de annak az autónak semmi baja nincs.380000km de 95% pálya nem kimélve az autót.
6 évente cserélsz olajat?
Bátor vagy!
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
Csorosz
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 52
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12976 Dátum:
2011.10.16 vasárnap, 00:31:17 »
Ezt olvastam egy fórumon:
"A Magnatec egyértelműen szintetikus technológiával készült (félszintetikus) olaj, amilyet a Ford megkövetel. Csak a marketing duma miatt fordítják és árulják sok helyen szintetikusként, mert a laikusok számára csak a szintetikus olaj a "csúcsminőség". Pedig ez a gyakorlatban nem így van. Az ásványalapú olaj jobban ken mint a szintetikus, viszont hamarabb öregszik, tehát rövidebb csereperiódusokat írnak elő vele. Általában az előírás 1 év és 15ezer km - mivel ekkor már kezd veszíteni a kenőképességéből -, míg a szintetikusnál ennél több. Az energiatakarékos (A1) olajak félszintetikusak.
Egyébként a Ford Formula F 5W-30 olajat a BP fejlesztette ki - a Forddal együttműködve -, és gyártja a mai napig is, valamint pár éve a BP megvette a Castrol-t tehát erős a gyanúm hogy a Castrol Magnatec A1 5W-30 a BP Visco 5000 FE 5W-30 és a Ford Formula 5W-30 teljesen ugyan az az olaj másik kupába csomagolva és más árcédulával ellátva."
Illetve ezt is találtam:
"Ford Formula 10w40-et használok.
A kis kihajtható tájékoztatóban az áll kis betűkkel h Castrol termék."
Én személy szerint 15e kilométeres periódusokban cserélek gyári Fordra és teljesen rendben van a kocsi. Néha előfordul, hogy Shell Helix kerül bele, de nem érzem a különbséget. A cserekor tényleg jóóó fekete mindkettő, de szerintem enyhén költői túlzás egy dieselnél 15-20e km után barnás olajról beszélni. (én még nem láttam ilyet...)
Off Berlingo 1.6 HDI munkakocsimba most cseréltem olajat. Természetesen Ford 5W30-at kapott. ;-) Megvan a doboza, mert maradt 2-3 dl. Megnézem az apróbetüs részt...
Naplózva
stealt
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12977 Dátum:
2011.10.16 vasárnap, 02:02:49 »
Idézetet írta: Csorosz - 2011.10.16 vasárnap, 00:31:17
Én nem akarok belszólni ebbe az olaj vitába, de halkan megjegyzem hogy valahol Óz birodalmában de még magyaroszág határain belül csináltak egy próbamérést szintetikus kenőolajjal. A szerint több mint 300ekm-et bírna el egy full szintetikus olaj normál terhelés mellett (feltételezve, hogy nem kap extra hőt mint pl a forma 1 ) Addig biztos nem bomlana le nem változna a kenőképessége. Ami miatt mégiscsak cserélni kell az egyszerűen csak az hogy telemegy trutyival, elszennyeződik annyira hogy-e miatt mégiscsak cserélni kell. Óz egyik másik birodalmában én hallottam olyanról aki mintha látott volna már olyat, hogy ahol gyártják a kenőolajat ott ugyanabban a raktárban volt ilyen márkájú polc meg olyan márkájú polc is. A legkomolyabb eltérés a hordók nyomdatechnikájában volt.
Naplózva
tuza35
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 583
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12978 Dátum:
2011.10.16 vasárnap, 07:45:58 »
Idézetet írta: Styleair - 2011.10.15 szombat, 23:17:30
6 évente cserélsz olajat?
Bátor vagy!
Naplózva
1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend 1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12979 Dátum:
2011.10.16 vasárnap, 07:55:43 »
Idézetet írta: tuza35 - 2011.10.16 vasárnap, 07:45:58
Jó a reagálás!!!!!
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12980 Dátum:
2011.10.16 vasárnap, 10:01:53 »
Idézetet írta: Styleair - 2011.10.15 szombat, 23:17:30
6 évente cserélsz olajat?
Bátor vagy!
Miert, biztos csak ennyi ido alatt megy vele 20 ezret.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
polgab
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12981 Dátum:
2011.10.16 vasárnap, 10:07:37 »
Idézetet írta: Csorosz - 2011.10.16 vasárnap, 00:31:17
Ezt olvastam egy fórumon:
"A Magnatec egyértelműen szintetikus technológiával készült (félszintetikus) olaj, amilyet a Ford megkövetel. Csak a marketing duma miatt fordítják és árulják sok helyen szintetikusként, mert a laikusok számára csak a szintetikus olaj a "csúcsminőség". Pedig ez a gyakorlatban nem így van. Az ásványalapú olaj jobban ken mint a szintetikus, viszont hamarabb öregszik, tehát rövidebb csereperiódusokat írnak elő vele. Általában az előírás 1 év és 15ezer km - mivel ekkor már kezd veszíteni a kenőképességéből -, míg a szintetikusnál ennél több. Az energiatakarékos (A1) olajak félszintetikusak.
Egyébként a Ford Formula F 5W-30 olajat a BP fejlesztette ki - a Forddal együttműködve -, és gyártja a mai napig is, valamint pár éve a BP megvette a Castrol-t tehát erős a gyanúm hogy a Castrol Magnatec A1 5W-30 a BP Visco 5000 FE 5W-30 és a Ford Formula 5W-30 teljesen ugyan az az olaj másik kupába csomagolva és más árcédulával ellátva."
Illetve ezt is találtam:
"Ford Formula 10w40-et használok.
A kis kihajtható tájékoztatóban az áll kis betűkkel h Castrol termék."
Én személy szerint 15e kilométeres periódusokban cserélek gyári Fordra és teljesen rendben van a kocsi. Néha előfordul, hogy Shell Helix kerül bele, de nem érzem a különbséget. A cserekor tényleg jóóó fekete mindkettő, de szerintem enyhén költői túlzás egy dieselnél 15-20e km után barnás olajról beszélni. (én még nem láttam ilyet...)
Off Berlingo 1.6 HDI munkakocsimba most cseréltem olajat. Természetesen Ford 5W30-at kapott. ;-) Megvan a doboza, mert maradt 2-3 dl. Megnézem az apróbetüs részt...
Hali,
a gyári ford 5w30 olajból két fajta van, F-es és nem F-es, az F-es 2008-tól érvényben lévő szabványnak megfelelő (Ford WSS-M2C 913-C)
szerintem nem mindegy melyikről van éppen szó. Amúgy én Liqui Moly-t használok
Naplózva
tuza35
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 583
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12982 Dátum:
2011.10.16 vasárnap, 13:07:59 »
Nos.Én havonta megyek kb 5000km-tert.Azért meg bocsika ,hogy félre lehet érteni amit leírtam.De még egyszer a nehéz felfogásúak kedvé ért.6évvel ezelőtt vettem a z első mondeot ami TDDI.Kb 140000km-terel.Nos 5w30-as olajjal jártam vagy 250000km-ig.KÖZBEN CSERÉLTEM OLAJAT BIZONY 17000km-ként.Utána vagyis 250000km-után 10w40-es olajjal jártam és azt gyakrabban kell cserélni tudomásom szerint.Hát ez van.
Idézetet írta: AndyA - 2011.10.16 vasárnap, 10:01:53
Miert, biztos csak ennyi ido alatt megy vele 20 ezret.
AndyA
Naplózva
1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend 1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
Nika91127
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12983 Dátum:
2011.10.16 vasárnap, 13:17:20 »
Idézetet írta: tuza35 - 2011.10.16 vasárnap, 13:07:59
Nos.Én havonta megyek kb 5000km-tert.Azért meg bocsika ,hogy félre lehet érteni amit leírtam.De még egyszer a nehéz felfogásúak kedvé ért.6évvel ezelőtt vettem a z első mondeot ami TDDI.Kb 140000km-terel.Nos 5w30-as olajjal jártam vagy 250000km-ig.KÖZBEN CSERÉLTEM OLAJAT BIZONY 17000km-ként.Utána vagyis 250000km-után 10w40-es olajjal jártam és azt gyakrabban kell cserélni tudomásom szerint.Hát ez van.
De miért raksz bele 10W40eset? Nem volt elég neki a 5W30as?
Naplózva
tuza35
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 583
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12984 Dátum:
2011.10.16 vasárnap, 13:41:20 »
Egy kicsit csipegette az 5w30-ast.A10w40-es nem fogyasztja.Meg mint írtam már sok benne a km-er.
Idézetet írta: Nika91127 - 2011.10.16 vasárnap, 13:17:20
De miért raksz bele 10W40eset? Nem volt elég neki a 5W30as?
Naplózva
1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend 1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
Nika91127
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12985 Dátum:
2011.10.16 vasárnap, 14:17:38 »
Idézetet írta: tuza35 - 2011.10.16 vasárnap, 13:41:20
Egy kicsit csipegette az 5w30-ast.A10w40-es nem fogyasztja.Meg mint írtam már sok benne a km-er.
Azt tudom,h sok benne,csak azért fura,mert nekünk is van sokat futott Mondeonk és sose ettem az olajat...
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12986 Dátum:
2011.10.16 vasárnap, 14:51:40 »
Idézetet írta: AndyA - 2011.10.16 vasárnap, 10:01:53
Miert, biztos csak ennyi ido alatt megy vele 20 ezret.
AndyA
a második autónk évente 4300km-t gurul.....az majdnem 4 év 1 csereperiódus.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12987 Dátum:
2011.10.16 vasárnap, 14:53:11 »
Idézetet írta: Nika91127 - 2011.10.16 vasárnap, 14:17:38
Azt tudom,h sok benne,csak azért fura,mert nekünk is van sokat futott Mondeonk és sose ettem az olajat...
még jó,hogy te nem etted meg....mi lettél vóna akkor-olajfaló?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Nika91127
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12988 Dátum:
2011.10.16 vasárnap, 14:54:07 »
Idézetet írta: alf - 2011.10.16 vasárnap, 14:53:11
még jó,hogy te nem etted meg....mi lettél vóna akkor-olajfaló?
...Jólvanna,hibázhatok én is
Amíg nincs meg a diplomám...
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12989 Dátum:
2011.10.16 vasárnap, 15:00:28 »
Idézetet írta: Nika91127 - 2011.10.16 vasárnap, 14:54:07
...Jólvanna,hibázhatok én is
Amíg nincs meg a diplomám...
utána meg azért?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Nika91127
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12990 Dátum:
2011.10.16 vasárnap, 15:01:56 »
Idézetet írta: alf - 2011.10.16 vasárnap, 15:00:28
utána meg azért?
Hát,ha utána hibázom,akkor mehetek a rácsok mögé
De oké,csak hogy ne köthess bele :
Ez a nagy öreg dög nem eszi az olajat...(De a másik meg kormol mint állat...és hallgatom,hogy így rossz,úgy rossz,de ha mondom,h kéne egy diag,akkor meg én vagyok a hülye...
)
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12991 Dátum:
2011.10.16 vasárnap, 15:04:29 »
Idézetet írta: Nika91127 - 2011.10.16 vasárnap, 15:01:56
Hát,ha utána hibázom,akkor mehetek a rácsok mögé
De oké,csak hogy ne köthess bele :
Ez a nagy öreg dög nem eszi az olajat...(De a másik meg kormol mint állat...és hallgatom,hogy így rossz,úgy rossz,de ha mondom,h kéne egy diag,akkor meg én vagyok a hülye...
)
vágom!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12992 Dátum:
2011.10.16 vasárnap, 16:26:04 »
Idézetet írta: Nika91127 - 2011.10.16 vasárnap, 14:17:38
Azt tudom,h sok benne,csak azért fura,mert nekünk is van sokat futott Mondeonk és sose ettem az olajat...
Na ja, de ki tudja az övében valójában hány km van...
Naplózva
tuza35
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 583
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #12993 Dátum:
2011.10.16 vasárnap, 16:47:09 »
Idézetet írta: Mad-V - 2011.10.16 vasárnap, 16:26:04
Na ja, de ki tudja az övében valójában hány km van...
Naplózva
1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend 1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
arrabonus
Vendég
Indítás után ingadozó alapjárat
«
Új hozzászólás #12994 Dátum:
2011.10.16 vasárnap, 18:01:34 »
Sziasztok!
A múlt héten hirtelen meghalt az akkumulátorom. Kicseréltem, azóta többször is, reggeli hidegindításkor durván ingadozott az alapjárat. Mintha az ECU nem tudta volna eldönteni, hogy 750, 1000, 1200 vagy 1500-as fordulatot tartson... Ahogy a motor melegedett, úgy csökkent a jelenség. Közben a belső világítás is vibrált egy picit, de sokkal szaporábban, mint ahogy az alapjárat ingadozott. A vibrálás feltehetőleg a generátor bronzkefék miatt van, ezt kicseréltetem, de okozhat ilyen ingadozást az alapjáratban? Ha nem, akkor mi okozza? Az én kocsimban nincs MAF szenzor.
Üdv,
Arrabonus
Naplózva
V.Tamás
Vendég
Válasz: Indítás után ingadozó alapjárat
«
Új hozzászólás #12995 Dátum:
2011.10.16 vasárnap, 18:16:53 »
Idézetet írta: arrabonus - 2011.10.16 vasárnap, 18:01:34
Sziasztok!
A múlt héten hirtelen meghalt az akkumulátorom. Kicseréltem, azóta többször is, reggeli hidegindításkor durván ingadozott az alapjárat. Mintha az ECU nem tudta volna eldönteni, hogy 750, 1000, 1200 vagy 1500-as fordulatot tartson... Ahogy a motor melegedett, úgy csökkent a jelenség. Közben a belső világítás is vibrált egy picit, de sokkal szaporábban, mint ahogy az alapjárat ingadozott. A vibrálás feltehetőleg a generátor bronzkefék miatt van, ezt kicseréltetem, de okozhat ilyen ingadozást az alapjáratban? Ha nem, akkor mi okozza? Az én kocsimban nincs MAF szenzor.
Üdv,
Arrabonus
Szia!
Alf, majd biztosan megírja műszakilag helyesen, de szerintem azt a generátort meg kéne vizsgálni. A gerjesztést és így a feszültség tartását az ECU szabályozza, szerintem ott lehet még gond a generátorral. Amikor az én akkum is hirtelen meghalt elvitte a generátor egyik tekercselését és a dióda hidat is
lehet nálad is lesznek egyébb gondok.
Le kéne hívnod a műszerfalra teszt üzemben a töltő feszültséget és megfigyelni mennyire stabil, hogy mit csinál.
«
Utoljára szerkesztve: 2011.10.16 vasárnap, 18:18:52 írta V.Tamás
»
Naplózva
arrabonus
Vendég
Válasz: Indítás után ingadozó alapjárat
«
Új hozzászólás #12996 Dátum:
2011.10.16 vasárnap, 18:24:25 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2011.10.16 vasárnap, 18:16:53
Szia!
Alf, majd biztosan megírja műszakilag helyesen, de szerintem azt a generátort meg kéne vizsgálni. A gerjesztést és így a feszültség tartását az ECU szabályozza, szerintem ott lehet még gond a generátorral. Amikor az én akkum is hirtelen meghalt elvitte a generátor egyik tekercselését és a dióda hidat is
lehet nálad is lesznek egyébb gondok.
Le kéne hívnod a műszerfalra teszt üzemben a töltő feszültséget és megfigyelni mennyire stabil, hogy mit csinál.
Fedcompom sincs, de OBD-n lekérem.
Naplózva
V.Tamás
Vendég
Válasz: Indítás után ingadozó alapjárat
«
Új hozzászólás #12997 Dátum:
2011.10.16 vasárnap, 18:27:58 »
Idézetet írta: arrabonus - 2011.10.16 vasárnap, 18:24:25
Fedcompom sincs, de OBD-n lekérem.
Nem tudtam, hogy nincs fedcomp, de ha ezt másként is meg tudod nézni, az biztosan segíthet, mint infó.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Indítás után ingadozó alapjárat
«
Új hozzászólás #12998 Dátum:
2011.10.16 vasárnap, 18:28:47 »
Idézetet írta: arrabonus - 2011.10.16 vasárnap, 18:24:25
Fedcompom sincs, de OBD-n lekérem.
műszerteszthez nem is kell fedcomp...
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
V.Tamás
Vendég
Válasz: Indítás után ingadozó alapjárat
«
Új hozzászólás #12999 Dátum:
2011.10.16 vasárnap, 18:30:13 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2011.10.16 vasárnap, 18:28:47
műszerteszthez nem is kell fedcomp...
ott a pont.
Naplózva
Oldalak:
1
...
253
254
255
256
257
258
259
[
260
]
261
262
263
264
265
266
267
...
959
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ