Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.20 szombat, 07:07:25 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 237 238 239 240 241 242 243 [244] 245 246 247 248 249 250 251 ... 296   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 4694619 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
G_B
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1162



« Új hozzászólás #12150 Dátum: 2017.10.04 szerda, 07:53:13 »

Értem , voltam tegnap szerelő , mondta hogy elsőre pucoljuk meg mindenképp , kiszedi a szelepet , beáztatja egy napra aztán vissza , eddig 6-7 Mondinál játszotta el , egynél maga az EGR döglött be teljesen.
2 napig nem lesz kocsi , írok majd mi volt. Szerencsére teljesítményben nem vettem észre semmit , jövő hét csütörtökre kaptam időpontot.
Írok majd mi lett a vége! Köszi a választ megy a pacsi
az én egr-em szoftveresen lett kiiktatva.
ha cserélni kell, akkor az cumi, mert csak szívósorral együtt van  szomoru1
szívósor pucoláson gondolkodom én is
Naplózva

üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1284



E-mail
« Új hozzászólás #12151 Dátum: 2017.10.04 szerda, 11:36:25 »

Értem , voltam tegnap szerelő , mondta hogy elsőre pucoljuk meg mindenképp , kiszedi a szelepet , beáztatja egy napra aztán vissza , eddig 6-7 Mondinál játszotta el , egynél maga az EGR döglött be teljesen.
2 napig nem lesz kocsi , írok majd mi volt. Szerencsére teljesítményben nem vettem észre semmit , jövő hét csütörtökre kaptam időpontot.
Írok majd mi lett a vége! Köszi a választ megy a pacsi
Azt nem figyeltem, hogy 1.8-as az autó, de remélem megoldódik a gondod!  Wink
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #12152 Dátum: 2017.10.10 kedd, 10:13:42 »

Üdv!

Kormolásos probléma sikeresen megoldódott! Mint kiderült minden működik rendesen. PowerFord társunk segitségével frissitve lett a motorvezérlő a legfrissebb gyári programra (7 frissitéssel volt lemaradva az enyém) és láss csodát, a kocsiból egy deka korom nem jön ki padlógázon se!  smile Köszönet neki érte! integet2
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1284



E-mail
« Új hozzászólás #12153 Dátum: 2017.10.10 kedd, 11:41:06 »

Üdv!

Kormolásos probléma sikeresen megoldódott! Mint kiderült minden működik rendesen. PowerFord társunk segitségével frissitve lett a motorvezérlő a legfrissebb gyári programra (7 frissitéssel volt lemaradva az enyém) és láss csodát, a kocsiból egy deka korom nem jön ki padlógázon se!  smile Köszönet neki érte! integet2
És az kiderült,hogy gyári volt-e a progi, vagy chippelt?
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #12154 Dátum: 2017.10.10 kedd, 11:47:02 »

És az kiderült,hogy gyári volt-e a progi, vagy chippelt?

Gyári volt. Egyenlőre gyári (frissitett) is marad, amig nem lesz keret a 170-es progira.  smile
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #12155 Dátum: 2017.10.10 kedd, 18:18:11 »

Üdv!

Kormolásos probléma sikeresen megoldódott! Mint kiderült minden működik rendesen. PowerFord társunk segitségével frissitve lett a motorvezérlő a legfrissebb gyári programra (7 frissitéssel volt lemaradva az enyém) és láss csodát, a kocsiból egy deka korom nem jön ki padlógázon se!  smile Köszönet neki érte! integet2
eljen integet2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #12156 Dátum: 2017.10.11 szerda, 09:31:00 »

Na hogy ne legyen azért fenékig tejfel az élet, ugy néz ki szivárog a nagynyomású tömitése, friss olaj van alatta mindig. A kérdésem, hogy ez a szivattyú kivehető házilag a tömités cseréje miatt vagy szaki kell!?

Ui: van ott felül más alkatrész, aminél szivároghat az olaj? Szelepfedés, szivósor tömités és a vákuumszivattyú tömitése cserélve lett már.  help
« Utoljára szerkesztve: 2017.10.11 szerda, 13:23:32 írta ManiMondeo » Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #12157 Dátum: 2017.10.15 vasárnap, 15:19:47 »

Srácok!


Akinek QXBA motorkódra hallgató, 2.0. Tdci-je van ( 140Le, 2008-2010), s beépítette az izzítást jelző ledet, annak hideg motornál, gyújtás ráadásakor izzít vagy sem? Akár +20 fokban, akár +5 alatt?

Köszi előre is válaszotokat!

Dani
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #12158 Dátum: 2017.10.15 vasárnap, 15:26:23 »

Srácok!


Akinek QXBA motorkódra hallgató, 2.0. Tdci-je van ( 140Le, 2008-2010), s beépítette az izzítást jelző ledet, annak hideg motornál, gyújtás ráadásakor izzít vagy sem? Akár +20 fokban, akár +5 alatt?

Köszi előre is válaszotokat!

Dani
egészen biztosan izzít.még nyáron is.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #12159 Dátum: 2017.10.15 vasárnap, 15:27:50 »

Na hogy ne legyen azért fenékig tejfel az élet, ugy néz ki szivárog a nagynyomású tömitése, friss olaj van alatta mindig. A kérdésem, hogy ez a szivattyú kivehető házilag a tömités cseréje miatt vagy szaki kell!?

Ui: van ott felül más alkatrész, aminél szivároghat az olaj? Szelepfedés, szivósor tömités és a vákuumszivattyú tömitése cserélve lett már.  help
és gázolaj? a szaga alapján...
a nyomás szabályzó szelepet nem szedegetted ki?Annak a tömítése ép?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1284



E-mail
« Új hozzászólás #12160 Dátum: 2017.10.15 vasárnap, 18:48:17 »

Srácok!


Akinek QXBA motorkódra hallgató, 2.0. Tdci-je van ( 140Le, 2008-2010), s beépítette az izzítást jelző ledet, annak hideg motornál, gyújtás ráadásakor izzít vagy sem? Akár +20 fokban, akár +5 alatt?

Köszi előre is válaszotokat!

Dani
Izzít, nem mértem az időt, de melegben pár másodpercet, hűvösebb időben kb.10-15-öt. Nyáron építettem be, így télen nem volt vele tapasztalatom.
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #12161 Dátum: 2017.10.15 vasárnap, 19:54:03 »

Alf, xrobe,

köszi a választ.

Azért kérdezem, mert nekem egyáltalán nem villan fel a lámpa gyújtás ráadását követően. Ha már megy a motor, úgy 5 mp után felvillan de épp csak 1 mp-re. Regenerációt nem néztem, mondjuk azt hallom, h csinálja, hogy izzít-e, passz, mert egyelőre a motortérben van az izzó.

ad1. Lehet, hogy a relém rossz?
ad2. Predi felrakta a legújabb motorvezérlő programot (frissítést) lehet, hogy ebben már nincsen benne, mert azt tudom, hogy a FL utáni már nem csinálja csak 5 fok alatt.


egészen biztosan izzít.még nyáron is.
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #12162 Dátum: 2017.10.15 vasárnap, 19:57:35 »

Alf, xrobe,

köszi a választ.

Azért kérdezem, mert nekem egyáltalán nem villan fel a lámpa gyújtás ráadását követően. Ha már megy a motor, úgy 5 mp után felvillan de épp csak 1 mp-re. Regenerációt nem néztem, mondjuk azt hallom, h csinálja, hogy izzít-e, passz, mert egyelőre a motortérben van az izzó.

ad1. Lehet, hogy a relém rossz?
ad2. Predi felrakta a legújabb motorvezérlő programot (frissítést) lehet, hogy ebben már nincsen benne, mert azt tudom, hogy a FL utáni már nem csinálja csak 5 fok alatt.


izzó?miért nem led?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #12163 Dátum: 2017.10.15 vasárnap, 20:11:58 »

Írok privátot.

izzó?miért nem led?
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Döme71
Vendég
« Új hozzászólás #12164 Dátum: 2017.10.15 vasárnap, 20:14:54 »

Értem , voltam tegnap szerelő , mondta hogy elsőre pucoljuk meg mindenképp , kiszedi a szelepet , beáztatja egy napra aztán vissza , eddig 6-7 Mondinál játszotta el , egynél maga az EGR döglött be teljesen.
2 napig nem lesz kocsi , írok majd mi volt. Szerencsére teljesítményben nem vettem észre semmit , jövő hét csütörtökre kaptam időpontot.
Írok majd mi lett a vége! Köszi a választ megy a pacsi
Hali!Nekem is volt ilyen problémám,nem is egyszer.Én azt csináltam,hogy az Egr végzáró fedelét(amin a csati van),fekete színű,levettem és beáztattam Wd40-el.Hibakód törlés után megint bírta egy évig.Esetleg még a szelep tengelyét meg kell kenni szilikonzsírral,de ahhoz le kell venned az egész állítómotort,négy csavar tartja.
Naplózva
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #12165 Dátum: 2017.10.16 hétfő, 07:08:15 »

és gázolaj? a szaga alapján...
a nyomás szabályzó szelepet nem szedegetted ki?Annak a tömítése ép?

Nem gázolaj, motorolaj. Nem szedtem ki a nyomásszabályzókat végül, szerencsére, hisz ugye nem volt bajuk.
Amiatt nem merek nekiesni igazából, mert a nagynyomású cső, ami a közös nyomócsőre megy, azt nem tudom, hogy a hollandernél roppantós-e vagy levehető és aztán visszatehető-e gond nélkül!?
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #12166 Dátum: 2017.10.17 kedd, 21:29:05 »

Nem gázolaj, motorolaj. Nem szedtem ki a nyomásszabályzókat végül, szerencsére, hisz ugye nem volt bajuk.
Amiatt nem merek nekiesni igazából, mert a nagynyomású cső, ami a közös nyomócsőre megy, azt nem tudom, hogy a hollandernél roppantós-e vagy levehető és aztán visszatehető-e gond nélkül!?

Esetleg valaki tudja a nyagynyomású csőről szóló kérdésre a választ?  help
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
zsolank
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 333


« Új hozzászólás #12167 Dátum: 2017.10.18 szerda, 05:57:02 »

Srácok!


Akinek QXBA motorkódra hallgató, 2.0. Tdci-je van ( 140Le, 2008-2010), s beépítette az izzítást jelző ledet, annak hideg motornál, gyújtás ráadásakor izzít vagy sem? Akár +20 fokban, akár +5 alatt?

Köszi előre is válaszotokat!

Dani
gyújtás ráadásakor izzít 5-20másodpercig.Majd a motor elindítása után is izzít újból 5-60másodpercig. Regenerálásnál kb 1másodpercig láttam egyetlen alkalommal világítani a ledet amit kifejezettem emiatt raktam be. Szóval erre a funkcióra 2.0 QXBA mocinál nincs értelme.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #12168 Dátum: 2017.10.18 szerda, 17:19:09 »

Esetleg valaki tudja a nyagynyomású csőről szóló kérdésre a választ?  help
nincs tömítés,kúpos.Más nem is bírná ezt a nyomást.
De én nem bontogatnám azt a hollandit, ha nem az folyat.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #12169 Dátum: 2017.10.19 csütörtök, 05:53:47 »

nincs tömítés,kúpos.Más nem is bírná ezt a nyomást.
De én nem bontogatnám azt a hollandit, ha nem az folyat.

De anélkül hogy cserélem ki a szivattyú tömitését? Az a cső nem hajlik, hogy vele együtt forditsam ki az egészet.
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #12170 Dátum: 2017.10.19 csütörtök, 08:12:34 »

De anélkül hogy cserélem ki a szivattyú tömitését? Az a cső nem hajlik, hogy vele együtt forditsam ki az egészet.
biztos onnan folyik?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #12171 Dátum: 2017.10.20 péntek, 18:03:43 »

biztos onnan folyik?

Valószinű! Szétkaptuk, kicseréltük a tömitést, plusz pasztát is tettünk, hogy biztos legyen a szigetelés. Holnap kap egy mosást a motor, aztán figyelés jön. Elvileg nincs más, ahonnan szivároghatott az olaj arra a részre, ugyhogy talán ez is megoldodott. Egy hét mulva alá-belenézek és meglátom jó lett-e!  smile
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
bajnokpityu
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 32


E-mail
« Új hozzászólás #12172 Dátum: 2017.10.20 péntek, 19:39:37 »

Amikor regenerál az autó, akkor mitől függ, hogy milyen gyakran, és mennyi ideig csinálja?
Amikor hosszú utakra használom, pályán, autóúton, akkor többszáz kilóméterenként, de akkor 15percekre.
Nagyon ritkán viszont van olyan, hogy aránylag rövid utakra megy (10km), és olyankor képes 100km-en belül újra regenerálni, viszont csak 2 percig tart.

Másik kérdésem meg, hogy hogyan lehet kiolvastatni egy ilyen regen után a DPF állapotát?
Naplózva
ReFi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 663



« Új hozzászólás #12173 Dátum: 2017.10.20 péntek, 22:26:09 »

Izzitogyertya cserejehez ki kell szedni az EGR-t?  Huh? szomoru1
Naplózva

zsolank
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 333


« Új hozzászólás #12174 Dátum: 2017.10.21 szombat, 08:12:56 »

Üdv.
Frankó. másfél éves pierburg elhalálozott.
Illetve félig.
Turbót még rendesen vezérli,azaz nincs remegős gyorsítás. De leállításkor legalább 1percig búg.
Egyet kérdeznék.
Nekem a QXBA ban kettő van ebből.
A leállításért felelős ha kezd rosszalkodni,akkor milyen jelenséget produkál? Mint ha 10 alkalomból egyszer rántva állna le.
Az is csere?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #12175 Dátum: 2017.10.21 szombat, 10:16:03 »

Üdv.
Frankó. másfél éves pierburg elhalálozott.
Illetve félig.
Turbót még rendesen vezérli,azaz nincs remegős gyorsítás. De leállításkor legalább 1percig búg.
Egyet kérdeznék.
Nekem a QXBA ban kettő van ebből.
A leállításért felelős ha kezd rosszalkodni,akkor milyen jelenséget produkál? Mint ha 10 alkalomból egyszer rántva állna le.
Az is csere?

húzd le a vákumcsövet a leállító szelepről és érezni fogod milyen amikor anélkül áll le. az alapján el fogod tudni dönteni
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
kzrider
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 97


kakuk.zoltan@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #12176 Dátum: 2017.10.21 szombat, 21:03:12 »

Ma észrevettem,hogy regenerál a verda! Pont megálltam a pirosnál és elkezdett világítani a kiépített led kb 20-30mp-ig,néztem alapjáraton a pill,fogyit 1l körül mozgott,közben még egyszer kigyulladt
a led egy pici időre! Valamiért csak kigyullad az a led regen közben!



gyújtás ráadásakor izzít 5-20másodpercig.Majd a motor elindítása után is izzít újból 5-60másodpercig. Regenerálásnál kb 1másodpercig láttam egyetlen alkalommal világítani a ledet amit kifejezettem emiatt raktam be. Szóval erre a funkcióra 2.0 QXBA mocinál nincs értelme.
Naplózva

2009 MK4 Ford Mondeo Titanium X 2.0 TDCI (170 LE) morello
Fiat seicento Optimus
bajnokpityu
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 32


E-mail
« Új hozzászólás #12177 Dátum: 2017.10.21 szombat, 22:00:30 »

Ma észrevettem,hogy regenerál a verda! Pont megálltam a pirosnál és elkezdett világítani a kiépített led kb 20-30mp-ig,néztem alapjáraton a pill,fogyit 1l körül mozgott,közben még egyszer kigyulladt
a led egy pici időre! Valamiért csak kigyullad az a led regen közben!




Üzem közben problémamentes egyelőre az enyém, UFDA-s, nálam meg a fordítottja történik. 6ezer km óta van nálam, kb 3 hónapja. 4 hete tettem bele a ledet, tök jó, meg minden, de utolsó 300 kilcsin 3x is regenerált, Először pont hazaérkeztem, akkor hagytam alapjáraton, ment vagy tizen percet, majd a héten kétszer is, menet közben, de csak kb 4-5 percre világitott a led. el akarok menni kivizsgáltatni, nehogy eltömődjek. amig világit a led, addig pörög a hűtés, 5-8decivel nő a pillanatnyi, morog, ha gyorsitani akarok, szóval elég esélyes, h tényleg regenerál. általában akkor hagyja abba ezeket a kb 5 perces regeneket, amikor el kell vegyem a gázt.

forscannal két százalékot tudtam kiolvastatni, 25 ill. 35%, nem túl sokkal az utolsó regen után. Hát nemtom. Olyan vagyok, hogy hogy dokihoz is elmegyek néha feleslegesen, magam megnyugtatására, hát most a problémamentes kocsit viszem szerelőhöz..
Naplózva
ati84
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


« Új hozzászólás #12178 Dátum: 2017.10.22 vasárnap, 14:56:19 »

Üzem közben problémamentes egyelőre az enyém, UFDA-s, nálam meg a fordítottja történik. 6ezer km óta van nálam, kb 3 hónapja. 4 hete tettem bele a ledet, tök jó, meg minden, de utolsó 300 kilcsin 3x is regenerált, Először pont hazaérkeztem, akkor hagytam alapjáraton, ment vagy tizen percet, majd a héten kétszer is, menet közben, de csak kb 4-5 percre világitott a led. el akarok menni kivizsgáltatni, nehogy eltömődjek. amig világit a led, addig pörög a hűtés, 5-8decivel nő a pillanatnyi, morog, ha gyorsitani akarok, szóval elég esélyes, h tényleg regenerál. általában akkor hagyja abba ezeket a kb 5 perces regeneket, amikor el kell vegyem a gázt.

forscannal két százalékot tudtam kiolvastatni, 25 ill. 35%, nem túl sokkal az utolsó regen után. Hát nemtom. Olyan vagyok, hogy hogy dokihoz is elmegyek néha feleslegesen, magam megnyugtatására, hát most a problémamentes kocsit viszem szerelőhöz..

Én is ugyanebben a helyzetben vagyok a gyakori regenek miatt. Szintén problémamentes kocsit vittem szervízbe, több helyre is, senki nem tudott segíteni. Márkaszervíz is átnézte, mindent rendben találtak, szerintük szűrőt kellene cserélnem. Én előtte azért elviszem porlasztó bevizsgálásra.
Naplózva
bajnokpityu
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 32


E-mail
« Új hozzászólás #12179 Dátum: 2017.10.22 vasárnap, 15:25:38 »

Én is ugyanebben a helyzetben vagyok a gyakori regenek miatt. Szintén problémamentes kocsit vittem szervízbe, több helyre is, senki nem tudott segíteni. Márkaszervíz is átnézte, mindent rendben találtak, szerintük szűrőt kellene cserélnem. Én előtte azért elviszem porlasztó bevizsgálásra.

Tied is rövid ideig regenerál?
gondolkodom, hogy ráküldök egy statius regent itthon, és figyelem a hőmérsékletet a szűrő előtt.
Naplózva
ati84
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


« Új hozzászólás #12180 Dátum: 2017.10.22 vasárnap, 15:47:29 »

Tied is rövid ideig regenerál?
gondolkodom, hogy ráküldök egy statius regent itthon, és figyelem a hőmérsékletet a szűrő előtt.

Igen, 4-5 perc, ezzel talán nincs baj. A statikus regent nekem a szervíz nem ajánlotta, inkább figyeld meg normál regenerálás alatt a hőmérsékletet. Ha nem tökéletes a regenerálás, az eltömődés miatt előbb-utóbb úgyis fog hibakódot dobni. Amíg nincs hiba addig szerintem lemegy rendben, kérdés hogy mi okozza a gyakoriságot. Nálam a hőmérsékletek is rendben, regen után visszaesnek az értékek, de utána gyorsan nőnek. (kb. 120-180km-erenként regenerál az enyém)

9000km-t mentem vele mióta vettem, a led kb. 6000km óta van benne, azóta tudom, hogy ilyen. Azóta keresem az okát, eddig sikertelenül.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #12181 Dátum: 2017.10.22 vasárnap, 15:54:58 »

Igen, 4-5 perc, ezzel talán nincs baj. A statikus regent nekem a szervíz nem ajánlotta, inkább figyeld meg normál regenerálás alatt a hőmérsékletet. Ha nem tökéletes a regenerálás, az eltömődés miatt előbb-utóbb úgyis fog hibakódot dobni. Amíg nincs hiba addig szerintem lemegy rendben, kérdés hogy mi okozza a gyakoriságot. Nálam a hőmérsékletek is rendben, regen után visszaesnek az értékek, de utána gyorsan nőnek. (kb. 120-180km-erenként regenerál az enyém)

9000km-t mentem vele mióta vettem, a led kb. 6000km óta van benne, azóta tudom, hogy ilyen. Azóta keresem az okát, eddig sikertelenül.
a keresést abból az irányból kéne keresni, hogy miért telítődik ilyen hamar, ha telítődik, vagy miért igényli ilyen sűrűn a regenerációt
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
ati84
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


« Új hozzászólás #12182 Dátum: 2017.10.22 vasárnap, 16:52:08 »

a keresést abból az irányból kéne keresni, hogy miért telítődik ilyen hamar, ha telítődik, vagy miért igényli ilyen sűrűn a regenerációt

Igen, rajta vagyunk, csak most a szerviz épp költözik, ezért egy kicsit várnom kell.
Naplózva
bajnokpityu
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 32


E-mail
« Új hozzászólás #12183 Dátum: 2017.10.22 vasárnap, 20:11:42 »

a keresést abból az irányból kéne keresni, hogy miért telítődik ilyen hamar, ha telítődik, vagy miért igényli ilyen sűrűn a regenerációt

Igen, ezen vagyok. De sorban állás van, közben próbálom gyűjteni az infót. A regen hosszát mi határozza meg? Nyomás különbség lecsökken, elhárul a tömítettség?

Forscan szerint :
dpf load 34%
dpf_soot 26%
dp_dpf 0.0kPa

Kb 25kmel regen után.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #12184 Dátum: 2017.10.22 vasárnap, 20:16:53 »

Igen, ezen vagyok. De sorban állás van, közben próbálom gyűjteni az infót. A regen hosszát mi határozza meg? Nyomás különbség lecsökken, elhárul a tömítettség?

Forscan szerint :
dpf load 34%
dpf_soot 26%
dp_dpf 0.0kPa

Kb 25kmel regen után.
a motorvezérlő és az a jópár paraméter, amit figyel közben. ezeket a fejlesztőkön kívül kb senki se fogja neked pontosan megmondani.

hamarabb keresnék mind2-tök esetében repedt turbócsövet, hibás egr-t, bármit, a dpf hülyülése már csak okozat lesz a végén nálatok
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1670


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #12185 Dátum: 2017.10.22 vasárnap, 21:23:20 »

a motorvezérlő és az a jópár paraméter, amit figyel közben. ezeket a fejlesztőkön kívül kb senki se fogja neked pontosan megmondani.

hamarabb keresnék mind2-tök esetében repedt turbócsövet, hibás egr-t, bármit, a dpf hülyülése már csak okozat lesz a végén nálatok
Ha nem találtok hibát akkor még az üzemanyag minősége is sokat számít sztm. Próbáld ki OMV üzemanyaggal nekem azzal 600-700 kmrt elmegy, mollal 200km-enkent regenerált...
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
ati84
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


« Új hozzászólás #12186 Dátum: 2017.10.22 vasárnap, 23:12:13 »

Ha nem találtok hibát akkor még az üzemanyag minősége is sokat számít sztm. Próbáld ki OMV üzemanyaggal nekem azzal 600-700 kmrt elmegy, mollal 200km-enkent regenerált...

Az szép, de nálam nem ez lesz mivel mióta nálam van csak OMV-nél tankolok.
Naplózva
zsolank
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 333


« Új hozzászólás #12187 Dátum: 2017.10.23 hétfő, 04:32:55 »

a motorvezérlő és az a jópár paraméter, amit figyel közben. ezeket a fejlesztőkön kívül kb senki se fogja neked pontosan megmondani.

hamarabb keresnék mind2-tök esetében repedt turbócsövet, hibás egr-t, bármit, a dpf hülyülése már csak okozat lesz a végén nálatok
Nekem ki volt takarítva az egr, de cserélik 3nap múlva. A műanyag burkolat felé engedi a kipufogógázt a szabadba.ki van kopva. Az eddigi 7-800km regenerálás redukálódott olyan 3-400ra.
Tegnap kicseréltem a pierburg szelepet. Élt 61000km-et.
Naplózva
szeszka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #12188 Dátum: 2017.10.23 hétfő, 10:12:45 »

Üzem közben problémamentes egyelőre az enyém, UFDA-s, nálam meg a fordítottja történik. 6ezer km óta van nálam, kb 3 hónapja. 4 hete tettem bele a ledet, tök jó, meg minden, de utolsó 300 kilcsin 3x is regenerált, Először pont hazaérkeztem, akkor hagytam alapjáraton, ment vagy tizen percet, majd a héten kétszer is, menet közben, de csak kb 4-5 percre világitott a led. el akarok menni kivizsgáltatni, nehogy eltömődjek. amig világit a led, addig pörög a hűtés, 5-8decivel nő a pillanatnyi, morog, ha gyorsitani akarok, szóval elég esélyes, h tényleg regenerál. általában akkor hagyja abba ezeket a kb 5 perces regeneket, amikor el kell vegyem a gázt.

forscannal két százalékot tudtam kiolvastatni, 25 ill. 35%, nem túl sokkal az utolsó regen után. Hát nemtom. Olyan vagyok, hogy hogy dokihoz is elmegyek néha feleslegesen, magam megnyugtatására, hát most a problémamentes kocsit viszem szerelőhöz..

Szia,

az enyém is UFDA-s, kiépítettem a ledet, 20e km alatt figyeltem, teljesen hibamentes az autó, nem füstöl semmi hiba!!!!!   Össze vissza megy a reg. van, hogy 180 km-enként van, hogy 300km, de volt, hogy elment 600 km is, de azt észrevettem, hogy ha hosszasan megyek vele 170 km/h ( németország ) tempót akkor megy el a reg 600 km-ig, ha csak normál autopálya akkor átlagosan 200-300 km ként megy le a reg.  Csak ÖMW prémium gázolajat használok, ja és csak 70e km van a gépben!

Szerintem simán ne foglalkozz vele, amíg nem jelentkezik valami hiba!!!


Naplózva

2012. 2.0 TDCI 163 PS. Titanium S. Kombi...
2002. 1,8 benzin kombi- xenon, fólia, tempomat, kék belső......
fecskebeka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453



« Új hozzászólás #12189 Dátum: 2017.10.23 hétfő, 12:48:33 »

A FORD fő képviselet szerint 80km - 800km enként fordulhat elő regen. Ezt tartják a normálisnak. Nekem amióta LED jelzés van és olvasom gyakran ForScannal is ez 100km és 500 km közt változik. ~13-15 perc. Városban, gyakori kihűlt motor indításokkal, rövid kilométerekkel, intenzív gázadásokkal hamar megtelik, ~100-150km. Ha a motor rendesen terheled (de nem túl) a kipufogó gáz hőmérséklete magasabb mint az átlagos autózásnál, öntisztulás is zajlik, ezért jelentkezik hosszabb táv, lassabban telik meg a szemetes. A vezérlő időszakosan szerintem teszt üzemet is generál, ekkor vannak a néhány perces jelzések. Ekkor is felforrósodik rövid időre a kipufogó rendszer. Persze ennek lehet további hatása is, ami segítheti a majd későbbi kiégetést. De megfigyeltem nem teljes regeneket is, amikor a Forscan szerinti 50% ig megy csak le, és olyat is, hogy nem a megszokott maximum értéknél indul el, hanem pl 127% helyett már 100% nál.
Teljes regen után alapjáraton 0,000 -0,001 bar érték , 2000 es fordulaton, üresben ez ~0,007-~0,013 bar számított különbségi nyomásérték szokott lenni  ForScannel.
Egy hosszabb több 100-1000 km intenzív autózás után nekem most javult a fogyasztásom a korábbi megszokotthoz képest, a regenek is ritkábban jönnek most hasonló autózási körülmények közt. Én is azt tapasztalom, hogy a prémium üzemanyagok kevésbé terhelik a részecskeszűrőt. De jóval drágább is igaz? A Diesel üzemanyagváltással elismerték, hogy az eddigi üzemanyagok elég ócskák voltak a mostani újabb autókhoz.
Ha akad valakinek további tapasztalata is, ki meg is osztaná, szívesen fogadom és köszönöm. Pláne, ha FL 2.2-esről van infó.  beka3
Amikor regenerál az autó, akkor mitől függ, hogy milyen gyakran, és mennyi ideig csinálja?
Amikor hosszú utakra használom, pályán, autóúton, akkor többszáz kilóméterenként, de akkor 15percekre.
Nagyon ritkán viszont van olyan, hogy aránylag rövid utakra megy (10km), és olyankor képes 100km-en belül újra regenerálni, viszont csak 2 percig tart.

Másik kérdésem meg, hogy hogyan lehet kiolvastatni egy ilyen regen után a DPF állapotát?

« Utoljára szerkesztve: 2017.10.23 hétfő, 16:49:47 írta fecskebeka » Naplózva

Galaxy Ghia 2.2 TDCi Panther Black (Metallic)                                                 "vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia" Wink
2010- 200LE 6 fokozat kézi  WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
BRoland
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 203



E-mail
« Új hozzászólás #12190 Dátum: 2017.10.24 kedd, 23:50:46 »

Sziasztok,

Hamarosan izzítógyertya csere lesz esedékes...még nálam nem volt cserélve és korábbi tapasztalat sincs, ezért kérdem én, mennyire jellemző a gyertya beletörés MK4 esetében? (tudom 50-50% Smiley)
mitől függhet? van-e vmi trükk?
Szerelő fogja cserélni csak lelkileg felkészülnék rá:)

Üdv
R
Naplózva

Ford Mondeo MK5 2.0 TDCI EcoBlue Titanium, 2019, 5D
---------------------------------------------------------
ex: Ford Mondeo MK4 2.0TDCI Titanium Individual, 2013, Turnier;
ex: Ford Mondeo MK4 2.0TDCI Titanium, 2008, 5D;

Egy nap 24 órából áll, egy rekeszben 24 sör van...ez nem lehet véletlen
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1670


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #12191 Dátum: 2017.10.25 szerda, 10:22:57 »

Sziasztok,

Hamarosan izzítógyertya csere lesz esedékes...még nálam nem volt cserélve és korábbi tapasztalat sincs, ezért kérdem én, mennyire jellemző a gyertya beletörés MK4 esetében? (tudom 50-50% Smiley)
mitől függhet? van-e vmi trükk?
Szerelő fogja cserélni csak lelkileg felkészülnék rá:)

Üdv
R
Nekem siman kijott magam csereltem Alf leirasa alapjan. Pontosan 9 eves gyari volt benne igaz "csak" 156e kilometert futottak.
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1670


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #12192 Dátum: 2017.10.25 szerda, 10:26:59 »


mitől függhet? van-e vmi trükk?

Ja es semmi trukkje nem volt, meg a motor sem volt meleg. Csak kitekertem es nagyon konnyen jott ki mind a negy, csak ugye hozzaferni nehez....
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
BRoland
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 203



E-mail
« Új hozzászólás #12193 Dátum: 2017.10.25 szerda, 19:31:22 »

Nekem siman kijott magam csereltem Alf leirasa alapjan. Pontosan 9 eves gyari volt benne igaz "csak" 156e kilometert futottak.
Köszi!
Enyém is 9 éves, 250e km
Crossfinger
Naplózva

Ford Mondeo MK5 2.0 TDCI EcoBlue Titanium, 2019, 5D
---------------------------------------------------------
ex: Ford Mondeo MK4 2.0TDCI Titanium Individual, 2013, Turnier;
ex: Ford Mondeo MK4 2.0TDCI Titanium, 2008, 5D;

Egy nap 24 órából áll, egy rekeszben 24 sör van...ez nem lehet véletlen
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #12194 Dátum: 2017.10.25 szerda, 23:28:18 »

Ha nem indul meg, vagy nyekeregve jön ki, ne erőltesse, ennyi. Smiley Fújás neki, aztán később ismét nekiállni. 1.6 Tdcinél igazán érdekes a dolog, mert az vékony gyertya, szerencsére a 2.0 tdci vastagabb.

Sziasztok,

Hamarosan izzítógyertya csere lesz esedékes...még nálam nem volt cserélve és korábbi tapasztalat sincs, ezért kérdem én, mennyire jellemző a gyertya beletörés MK4 esetében? (tudom 50-50% Smiley)
mitől függhet? van-e vmi trükk?
Szerelő fogja cserélni csak lelkileg felkészülnék rá:)

Üdv
R
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1670


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #12195 Dátum: 2017.10.26 csütörtök, 13:50:07 »

Köszi!
Enyém is 9 éves, 250e km
Crossfinger
Remelem kijon siman es lehet 120 ezernel csereltek oket  eljen
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
bakolaci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 68


E-mail
« Új hozzászólás #12196 Dátum: 2017.10.27 péntek, 12:05:48 »

Sziasztok,

 Az elmúlt másfél évben ledugózott EGR-el közlekedtem (+ kitakarított szívósorral).
Kíváncsiságból kivettem nemrég a "dugót" és azt tapasztaltam, hogy ha nincs ledugózva az EGR, nyomatékosabbnak érzem az autót, mint amikor el van zárva. Ez lehetséges?

További tapasztalat lezárt EGR-nél:
- általában 1000-1300 km-ként regenerált az autó, de volt olyan nyári időszak, amikor 3200 km alatt nem vettem észre regenerációt
- álló helyzetből való elindulás dinamikusabb, de magasabb fordulatszámon már csak pörög, nincs nyomaték (kb. 3500-tól)
- a motor hang kopogósabb, keményebb a járása
- az elmúlt télen a -20 °C fokban fáztam az autóban, gyengébb volt a fűtés (hiányzott az EGR hűtőnél leadott hő, ami a fűtést segíti)

Kicsit most vacillálok, hogy mi legyen az EGR dugó sorsa. Hagyjam a gyári állapotot amivel jobban terhelem pl. a DPF szűrőt és mocsokkal etetem a motort, viszont érzetre jobban megy az autó és a fűtés is megfelelő télen, vagy dugózzam le, mert megnyugtató a tudat, hogy tiszta, szűrt levegő jut be az égéstérbe?

Összegezve, megfelelően működő EGR szelepnél nem tapasztaltam előnyét a beavatkozásnak.

Üdv BL.
Naplózva

2017 MK5 Mondeo, 2.0 TDCI Titanium Powershift 180 HP.
2008 MK4 Mondeo, 2.0 TDCI Titanium-X, Automata 130 HP.
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1670


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #12197 Dátum: 2017.10.27 péntek, 13:38:22 »

Sziasztok,

 Az elmúlt másfél évben ledugózott EGR-el közlekedtem (+ kitakarított szívósorral).
Kíváncsiságból kivettem nemrég a "dugót" és azt tapasztaltam, hogy ha nincs ledugózva az EGR, nyomatékosabbnak érzem az autót, mint amikor el van zárva. Ez lehetséges?

További tapasztalat lezárt EGR-nél:
- általában 1000-1300 km-ként regenerált az autó, de volt olyan nyári időszak, amikor 3200 km alatt nem vettem észre regenerációt
- álló helyzetből való elindulás dinamikusabb, de magasabb fordulatszámon már csak pörög, nincs nyomaték (kb. 3500-tól)
- a motor hang kopogósabb, keményebb a járása
- az elmúlt télen a -20 °C fokban fáztam az autóban, gyengébb volt a fűtés (hiányzott az EGR hűtőnél leadott hő, ami a fűtést segíti)

Kicsit most vacillálok, hogy mi legyen az EGR dugó sorsa. Hagyjam a gyári állapotot amivel jobban terhelem pl. a DPF szűrőt és mocsokkal etetem a motort, viszont érzetre jobban megy az autó és a fűtés is megfelelő télen, vagy dugózzam le, mert megnyugtató a tudat, hogy tiszta, szűrt levegő jut be az égéstérbe?

Összegezve, megfelelően működő EGR szelepnél nem tapasztaltam előnyét a beavatkozásnak.

Üdv BL.
Csak erdekesseg: az egyik VW csalas a szoftver modositasban az volt, hogy az EGR nem nyitott ki, hanem zarva maradt. Szetszedett motor igazolta, hogy a szivooldalon nincs egyaltalan kormolodas!
Ez fogyasztast es a dinamikat is javitotta, hiszen ezert csinaltak ezt a mokolast, azaz biztos erosebb az auto dugozott EGR-el, hiszen a hidegebb es tisztabb levego hatekonyabban eg es gyakorlatban is igy kellene mukodnie, de merd le padon az a biztos.
En erosebbnek ereztem dugozas utan mind a 4 dizel autom plusz a fogyasztasnak is jot tesz (tobbszor is a mostanival voltam 5 liter/100km atlagon es alatt termeszetesen nem fedelzeti computer altal mutatott ertek pedig nagy kerekeim vannak (235/40 R18)).
A kopogos eges az valos, de amikor az ember mar halad nem hallatszik, igy pl sztm nem zavaro.
Masik: -20 fokban meg a jegesmedvek is faznak Smiley, de sztm telre vedd ki es tavasszal dugozd vissza  eljen vagy ahogyan akarod  worship.

Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #12198 Dátum: 2017.10.27 péntek, 17:44:05 »

Sziasztok,

 Az elmúlt másfél évben ledugózott EGR-el közlekedtem (+ kitakarított szívósorral).
Kíváncsiságból kivettem nemrég a "dugót" és azt tapasztaltam, hogy ha nincs ledugózva az EGR, nyomatékosabbnak érzem az autót, mint amikor el van zárva. Ez lehetséges?

További tapasztalat lezárt EGR-nél:
- általában 1000-1300 km-ként regenerált az autó, de volt olyan nyári időszak, amikor 3200 km alatt nem vettem észre regenerációt
- álló helyzetből való elindulás dinamikusabb, de magasabb fordulatszámon már csak pörög, nincs nyomaték (kb. 3500-tól)
- a motor hang kopogósabb, keményebb a járása
- az elmúlt télen a -20 °C fokban fáztam az autóban, gyengébb volt a fűtés (hiányzott az EGR hűtőnél leadott hő, ami a fűtést segíti)

Kicsit most vacillálok, hogy mi legyen az EGR dugó sorsa. Hagyjam a gyári állapotot amivel jobban terhelem pl. a DPF szűrőt és mocsokkal etetem a motort, viszont érzetre jobban megy az autó és a fűtés is megfelelő télen, vagy dugózzam le, mert megnyugtató a tudat, hogy tiszta, szűrt levegő jut be az égéstérbe?

Összegezve, megfelelően működő EGR szelepnél nem tapasztaltam előnyét a beavatkozásnak.

Üdv BL.
félrevezet a szubjektív élményed.A dugóval teszel a lehető legjobbat.
A fűtéssel ne foglalkozz,kell legyen PTC-d,az bőven elegendő míg benem melegszik a motor.
Ha mégsincs,akkor inkább azt építsd be, Relhist eltudja mondani mi kell hozzá.

https://www.google.hu/search?client=opera&hs=M7T&ei=4VPzWZuJKsHewQKw6JrIDA&q=ford+mondeo+ptc+heater&oq=PTC+mondeo&gs_l=psy-ab.1.3.0i22i30k1l10.11501.16165.0.21791.7.7.0.0.0.0.104.659.5j2.7.0....0...1.1.64.psy-ab..0.7.657...0j0i67k1j0i10i67k1j0i203k1j0i22i10i30k1.0.gX1-aoHbJPM
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
zsolank
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 333


« Új hozzászólás #12199 Dátum: 2017.10.28 szombat, 04:26:19 »

Sziasztok,

 Az elmúlt másfél évben ledugózott EGR-el közlekedtem (+ kitakarított szívósorral).
Kíváncsiságból kivettem nemrég a "dugót" és azt tapasztaltam, hogy ha nincs ledugózva az EGR, nyomatékosabbnak érzem az autót, mint amikor el van zárva. Ez lehetséges?

További tapasztalat lezárt EGR-nél:
- általában 1000-1300 km-ként regenerált az autó, de volt olyan nyári időszak, amikor 3200 km alatt nem vettem észre regenerációt
- álló helyzetből való elindulás dinamikusabb, de magasabb fordulatszámon már csak pörög, nincs nyomaték (kb. 3500-tól)
- a motor hang kopogósabb, keményebb a járása
- az elmúlt télen a -20 °C fokban fáztam az autóban, gyengébb volt a fűtés (hiányzott az EGR hűtőnél leadott hő, ami a fűtést segíti)

Kicsit most vacillálok, hogy mi legyen az EGR dugó sorsa. Hagyjam a gyári állapotot amivel jobban terhelem pl. a DPF szűrőt és mocsokkal etetem a motort, viszont érzetre jobban megy az autó és a fűtés is megfelelő télen, vagy dugózzam le, mert megnyugtató a tudat, hogy tiszta, szűrt levegő jut be az égéstérbe?

Összegezve, megfelelően működő EGR szelepnél nem tapasztaltam előnyét a beavatkozásnak.

Üdv BL.
Tegnap cseréltünk Egr-t. A gyári szorosan működött.A tengelyénél kiengedte a kipufogó gázt.A motor felé elég sok korom is ment.Az utastérbe pedig a füstszag. A regenráció kb 2-300km lett.Az első meta&doria beszerelés után rögtön hibát dobott. Ezt kiszedve,deplhit berakva jó lett.Rugalmasabb is az autó.Ledugózva nálam nem volt eddig.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 237 238 239 240 241 242 243 [244] 245 246 247 248 249 250 251 ... 296   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.084 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.