Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 10:14:06
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
59
60
61
62
63
64
65
[
66
]
67
68
69
70
71
72
73
...
297
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 5254088 alkalommal)
0 Felhasználó és 84 vendég van a témában
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3250 Dátum:
2014.02.02 vasárnap, 09:02:09 »
Idézetet írta: Stephen - 2014.02.01 szombat, 23:54:12
Sziasztok!
Két hete járok egy TDCi Mondeo kombival...
Ha valakinek van ttapasztalata, vagy tippje ossza meg velem.
Esetleg valaki meg tudná hallgatni Érd - Dél-Pest környékén, azt meghálálnám.
Előre is köszönöm!
Stephen
Vagyunk itt néhányan erről a környékről, szívesen meghallgatjuk, esetleg szétszedjük...
A legjobb 5letem, hogy gyere minitalira pénteken, ott aztán lesz annyi okos és/vagy szerelő, hogy akár egy motorgenerált is megejtenek az aréna mélygarázsában...
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3251 Dátum:
2014.02.02 vasárnap, 09:04:35 »
Idézetet írta: Stephen - 2014.02.01 szombat, 23:54:12
Sziasztok!
Két hete járok egy TDCi Mondeo kombival, ami az 8 szelepes 1,6-os Octavia-hoz képest pozitív váltás.
Az autó német import, ellenőrzött előélettel és hihető km-el. ( Megvannak a német szerviz számlák, beszéltem a szervizzell telefonon...)
Az autó garanciális és volt 1-2 dolog, ami nem működött, ezért bevittem a Budaörsi úti szakszervizbe.
Motorfék üzemben van egy ütemes mormogó hang, ami nagyon zavar.
A munkafelvevő elmondása szerint egy takaró lemez elgörbült, ami motorféknél hozzá ér a motorhoz. Visszagörbítették, szerintük minden OK.
Sajnos a hang nem szűnt meg. Hidegen kevésbé hallom, de melegen, lejtőn lefelé (pl.: az Egér útról az M7-re történő lekanyarodásko) nagyon zavaró.
A gumikra is gyanakodtak, de azóta lecseréltem őket és az új têli gumi sem oldotta meg.
Pénteken voltam Kecskeméten és kicsit meghajtottam haza felé. 160 környékén, szintén elkezdett morogni, de lehet, hogy csak a menetszéltől rezonált valami.
Ha valakinek van ttapasztalata, vagy tippje ossza meg velem.
Esetleg valaki meg tudná hallgatni Érd - Dél-Pest környékén, azt meghálálnám.
Előre is köszönöm!
Stephen
Mi az hogy morog, mert ugye dízli alapvetően ilyen...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Stephen
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3252 Dátum:
2014.02.02 vasárnap, 09:29:22 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.02.02 vasárnap, 09:04:35
Mi az hogy morog, mert ugye dízli alapvetően ilyen...
Ütemesen és hangosan elkezd mormogni, ami s sebességgel együtt lassul. Ha rálépek a gázra megszűnik.
A gari legvégén vagyok. Hétfőn viszem vissza a szervizbe, de aznap le is jár a gari.
Igaz már jeleztem korábban, de részükről kipipálták ( mint az ABS szenzor hibát is, ami 15 méter megtétele után visszajött).
Ha korábban már szóltam és felvették a munkalapra, talán jogász emlegetése nélkül sem küldenek el.
Naplózva
Stephen
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3253 Dátum:
2014.02.02 vasárnap, 09:32:07 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2014.02.02 vasárnap, 09:02:09
Vagyunk itt néhányan erről a környékről, szívesen meghallgatjuk, esetleg szétszedjük...
A legjobb 5letem, hogy gyere minitalira pénteken, ott aztán lesz annyi okos és/vagy szerelő, hogy akár egy motorgenerált is megejtenek az aréna mélygarázsában...
Kösz, nagyon csábító a pénteki motor generál a mélygarázsban, de hétfőn lejár a gari.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3254 Dátum:
2014.02.02 vasárnap, 09:41:39 »
Idézetet írta: Stephen - 2014.02.01 szombat, 23:54:12
Sziasztok!
Két hete járok egy TDCi Mondeo kombival, ami az 8 szelepes 1,6-os Octavia-hoz képest pozitív váltás.
Az autó német import, ellenőrzött előélettel és hihető km-el. ( Megvannak a német szerviz számlák, beszéltem a szervizzell telefonon...)
Az autó garanciális és volt 1-2 dolog, ami nem működött, ezért bevittem a Budaörsi úti szakszervizbe.
Motorfék üzemben van egy ütemes mormogó hang, ami nagyon zavar.
A munkafelvevő elmondása szerint egy takaró lemez elgörbült, ami motorféknél hozzá ér a motorhoz. Visszagörbítették, szerintük minden OK.
Sajnos a hang nem szűnt meg. Hidegen kevésbé hallom, de melegen, lejtőn lefelé (pl.: az Egér útról az M7-re történő lekanyarodásko) nagyon zavaró.
A gumikra is gyanakodtak, de azóta lecseréltem őket és az új têli gumi sem oldotta meg.
Pénteken voltam Kecskeméten és kicsit meghajtottam haza felé. 160 környékén, szintén elkezdett morogni, de lehet, hogy csak a menetszéltől rezonált valami.
Ha valakinek van ttapasztalata, vagy tippje ossza meg velem.
Esetleg valaki meg tudná hallgatni Érd - Dél-Pest környékén, azt meghálálnám.
Előre is köszönöm!
Stephen
jöhet a hang a váltóból is,de én inkább a futóműre gyanakodnék.konkrétan a kerékcsapágyra.futóműveshez kellene menni....
De a féltengely is szóba jöhet....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3255 Dátum:
2014.02.02 vasárnap, 10:28:18 »
Idézetet írta: alf - 2014.02.02 vasárnap, 09:41:39
jöhet a hang a váltóból is,de én inkább a futóműre gyanakodnék.konkrétan a kerékcsapágyra.futóműveshez kellene menni....
De a féltengely is szóba jöhet....
Sőt, ha ezek közül egyiksem, van még 1000 más 5letünk...
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
doszi_zeg
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2726
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3256 Dátum:
2014.02.02 vasárnap, 10:29:50 »
Idézetet írta: Stephen - 2014.02.02 vasárnap, 09:29:22
Ütemesen és hangosan elkezd mormogni, ami s sebességgel együtt lassul. Ha rálépek a gázra megszűnik.
A gari legvégén vagyok. Hétfőn viszem vissza a szervizbe, de aznap le is jár a gari.
Igaz már jeleztem korábban, de részükről kipipálták ( mint az ABS szenzor hibát is, ami 15 méter megtétele után visszajött).
Ha korábban már szóltam és felvették a munkalapra, talán jogász emlegetése nélkül sem küldenek el.
Szia!
Üdv a club-ban!
Akkor látom az ABS szenzor nem csak nálam mondta be az unalmast.
És utána megcsinálták Neked??
Milyen motor van az autódban?
Mennyi km van benne??
Naplózva
MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
Stephen
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3257 Dátum:
2014.02.02 vasárnap, 11:30:31 »
Idézetet írta: doszi_zeg - 2014.02.02 vasárnap, 10:29:50
Szia!
Üdv a club-ban!
Akkor látom az ABS szenzor nem csak nálam mondta be az unalmast.
És utána megcsinálták Neked??
Milyen motor van az autódban?
Mennyi km van benne??
Szia,
Szűk 45 ezer km és 140 lovas TDCi van a kocsiban.
Tavaly augusztustól január közepéig állt. A féktárcsákban 5 ekm volt (a 2400 eurós német szervizszámla szerint), de utánaolyan rozsdásak lettek, hogy cserélni kellett mind a 4-et.
Pénteken megkaptam, hétfőn mentem Esztergomba és félúton kigyulladt az ABS és az ESP figyelmeztető láma.
Útközben haza felé egyszer elaludt, de 1-2 km után újra elő jött.
Azóta hol világít, hol nem, de leginkább igen.
Ha kikanyarodok a utcánkból a főútrá mindig kigyullad. Volt egy vészfékezésem, akkor elaludt, működött az ABS, de utána újra elő jött.
Nagy sebességnél mindig jelentkezik.
A tempomatot sem tudom bekapcsolni, gondolom betiltja a computer.
A speed limiter működik, ahogy előtte a tempomat is ment. Most kiírja, hogy standby és nem veszi fel a sebességet.
A szervizben azt mondták, hogy kontakt hiba. Szétszedték a csatit, összerakták, OK. Igaz a Munkafelvevő elmosta, hogy nem tudták kiszedni a szenzort, mert be van állva.
Kijöttem, leültem gurultam 15 métert és a bejárt előtt újra bejelzett.
Kézifék, leállít ott helyben visszamegy...
Mondtam az úrnak hogy a hétfői 3. fordulós garanciális javításra szerezzenek be egy szenzort és gyúrjanak a kiszedésre.
Ez a garanciális javítás mizéria kezd komédiába hajlani. Lehet, hogy tragikomédia lesz a vége, ha beviszem a 45-öst.
Először 6 órát ücsörögtem az ügyfélváróban. Az olajcserén és a garis kormánygömbfej cserén kívül behatárolták a hibákat, megrendelték az alkatrészt, ami 3-4 nap alatt jön meg.
Megjött az alkatrész, visszatoltam a talicskát.
Hívom őket délután, hogy mikor mehetek. A munkafelvevő közli, hogy az első futómű recsegése nem a stabiiizátor szilent miatt van, hanem a jobb első lengőkar okozza, amit cseréli kell. A jobb hátsó ablak nem az elektronika miatt mozog 5 cm-es darabokban fel/le, hanem a motor miatt. Persze alkatrész ehhez sincs, meg kell rendelni, menjek vissza...
Az első körben a hatból kb. 4 órát fordítottak a hibakeresésre, de csak a DRL-t találták el, mer az látszott, hogy rossz.
A hibalistából csak s DRL és a kulcs betanítás oldódott meg. Kb. 30 órát volt ott a kocsi.
Lehet, ezért olyan drága a szakszerviz?
Persze egy szavam sem lehet, eddig minden ment gariban, de működhetne talán kicsit olajozottabban.
«
Utoljára szerkesztve: 2014.02.02 vasárnap, 14:53:16 írta Stephen
»
Naplózva
Stephen
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3258 Dátum:
2014.02.02 vasárnap, 11:45:08 »
Idézetet írta: alf - 2014.02.02 vasárnap, 09:41:39
jöhet a hang a váltóból is,de én inkább a futóműre gyanakodnék.konkrétan a kerékcsapágyra.futóműveshez kellene menni....
De a féltengely is szóba jöhet....
Köszi, a futómű esélyes lehet.
Nem vagyok sem autószerelő,sem gépészmérnök, de úgy gondolom, hogy a rossz csapâgy nem csak motorféknél morogna.
Talán 1/2tengely...
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3259 Dátum:
2014.02.02 vasárnap, 11:55:10 »
Idézetet írta: Stephen - 2014.02.02 vasárnap, 11:45:08
Köszi, a futómű esélyes lehet.
Nem vagyok sem autószerelő,sem gépészmérnök, de úgy gondolom, hogy a rossz csapâgy nem csak motorféknél morogna.
Talán 1/2tengely...
Talán lehet csapágy is, féltengely is, meg váltó is.
Tök mindegy: garis az autó.
Hétfőn menj be, írass fel minden hibát a munkafelvevő papírra. Ha már nem fér fel, mondd azt, hogy nem érdekel, tetoválják fel magukra.
Nap végén menj vissza, csináltass egy helyszíni jegyzőkönyvet 2 tanúval, hogy mik azok a hibák, amiket nem tudnak javítani. A szervizvezető is írja alá. Ezt már reggel közöld velük, hogy délután így fogsz visszajönni.
(A T9-et vagy tanítsd fel, vagy kapcsold ki...
)
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3260 Dátum:
2014.02.02 vasárnap, 12:00:22 »
Idézetet írta: Stephen - 2014.02.02 vasárnap, 11:30:31
Szia,
Szűk 45 ezer km és 140 lovas TDCi van a kocsiban.
Tavaly augusztustól január közepéig állt. A féktárcsákban 5 ekm volt (a 2400 eurós német szervizszámla szerint), de utánaolyan rozsdásak lettek, hogy cserélni kellett mind a 4-et.
...
Persze egy szavam sem lehet, eddig minden ment gariban, de működhetne talán kicsit olajozottabban.
Sztem a sok rozsda az ABS szenzorokba ment. A ropogás lehet toronycsapágy is.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3261 Dátum:
2014.02.02 vasárnap, 13:33:58 »
Idézetet írta: Stephen - 2014.02.02 vasárnap, 11:45:08
Köszi, a futómű esélyes lehet.
Nem vagyok sem autószerelő,sem gépészmérnök, de úgy gondolom, hogy a rossz csapâgy nem csak motorféknél morogna.
Talán 1/2tengely...
rosszul gondolod.a terhelésváltás hozza elő a csapágyhangot is akár.motorféknél a kerékcsapágyon terhelésváltás van.
De a monitor mögül akármi is lehet...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Stephen
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3262 Dátum:
2014.02.02 vasárnap, 14:45:58 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.02.02 vasárnap, 11:55:10
Talán lehet csapágy is, féltengely is, meg váltó is.
Tök mindegy: garis az autó.
Hétfőn menj be, írass fel minden hibát a munkafelvevő papírra. Ha már nem fér fel, mondd azt, hogy nem érdekel, tetoválják fel magukra.
Nap végén menj vissza, csináltass egy helyszíni jegyzőkönyvet 2 tanúval, hogy mik azok a hibák, amiket nem tudnak javítani. A szervizvezető is írja alá. Ezt már reggel közöld velük, hogy délután így fogsz visszajönni.
(A T9-et vagy tanítsd fel, vagy kapcsold ki...
)
Köszi,
határozott leszek és viszem magammal a tetováló készletem is!
Jelzem, hogy mire jutottam.
Naplózva
Stephen
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3263 Dátum:
2014.02.02 vasárnap, 14:50:49 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.02.02 vasárnap, 12:00:22
Sztem a sok rozsda az ABS szenzorokba ment. A ropogás lehet toronycsapágy is.
Persze miután bebizonyították, hogy nem állnak a helyzet magaslatán, lehet, hogy a beígért lengőkar csere sem oldja meg a ropogást.
Mindenesetre a hibát már két hete jeleztem. Legutóbb sem mondták, hogy nem tudják gariban javítani...
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3264 Dátum:
2014.02.02 vasárnap, 14:52:39 »
Idézetet írta: Stephen - 2014.02.02 vasárnap, 14:50:49
Persze miután bebizonyították, hogy nem állnak a helyzet magaslatán, lehet, hogy a beígért lengőkar csere sem oldja meg a ropogást.
Mindenesetre a hibát már két hete jeleztem. Legutóbb sem mondták, hogy nem tudják gariban javítani...
Én még nem hallottam Mondeóról, amiben lengőkart kellett volna cserélni...
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Stephen
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3265 Dátum:
2014.02.02 vasárnap, 15:01:04 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.02.02 vasárnap, 14:52:39
Én még nem hallottam Mondeóról, amiben lengőkart kellett volna cserélni...
Én sem igazán, de a "szakember" ezt mondta. Ők is hallották a recsegést, elfogadták, hogy v.mi nincs rendben.
Ha nem jön be, majd cserélnek valami mást is.
Egyelőre ingyé van, de már kezdem kicsit unni.
Az Octavia 5,5 év / 155 ekm alatt összesen nem volt ennyit a szervizben, mint szegény Mondeo.
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3266 Dátum:
2014.02.02 vasárnap, 15:16:37 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.02.02 vasárnap, 14:52:39
Én még nem hallottam Mondeóról, amiben lengőkart kellett volna cserélni...
Ne kezdjed már! Váltóhibáról sem hallott eddig senki , én pedig beszívtam....
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3267 Dátum:
2014.02.02 vasárnap, 16:02:10 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2014.02.02 vasárnap, 15:16:37
Ne kezdjed már! Váltóhibáról sem hallott eddig senki , én pedig beszívtam....
Mi volt az oka a sebességváltód meghibásodásának?
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3268 Dátum:
2014.02.02 vasárnap, 16:02:42 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.02.02 vasárnap, 12:00:22
Sztem a sok rozsda az ABS szenzorokba ment. A ropogás lehet toronycsapágy is.
Smaxi közel 4 évet állt, abs egy mukkot nem szólt...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3269 Dátum:
2014.02.02 vasárnap, 16:03:01 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.02.02 vasárnap, 16:02:10
Mi volt az oka a sebességváltód meghibásodásának?
egy tűgörgős csapágy elhullajtotta a tűit.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3270 Dátum:
2014.02.02 vasárnap, 16:06:44 »
Melyik abs szenzorra van hibakód? Talán onnan jön a morgó hang is? Kerékagy csapágy??
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3271 Dátum:
2014.02.02 vasárnap, 16:13:28 »
Idézetet írta: alf - 2014.02.02 vasárnap, 16:03:01
egy tűgörgős csapágy elhullajtotta a tűit.....
blau4kombi kollégától várom a választ
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3272 Dátum:
2014.02.02 vasárnap, 16:28:07 »
Idézetet írta: alf - 2014.02.02 vasárnap, 16:03:01
egy tűgörgős csapágy elhullajtotta a tűit.....
Nem illik poénkodni mások nyomorán... Vagy legalább egy
a végére
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3273 Dátum:
2014.02.02 vasárnap, 16:31:47 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.02.02 vasárnap, 16:13:28
blau4kombi kollégától várom a választ
Péntekre elviszem a váltó robbantott rajzát. Vmi miatt a 6. fokozathoz tartozó fogaskerék tűgörgős csapágya nem kap(hat)ott elég kenést vagy vmi és elkoptatta a tengelyt. Remélem hétfőre már hozza a cromax az alkatrészeket, utána a váltó összerak és utána egy valódi szakemberrel összerakatom a vasat rendesen, ahogy kell.
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3274 Dátum:
2014.02.02 vasárnap, 16:40:09 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2014.02.02 vasárnap, 16:31:47
Péntekre elviszem a váltó robbantott rajzát. Vmi miatt a 6. fokozathoz tartozó fogaskerék tűgörgős csapágya nem kap(hat)ott elég kenést vagy vmi és elkoptatta a tengelyt. Remélem hétfőre már hozza a cromax az alkatrészeket, utána a váltó összerak és utána egy valódi szakemberrel összerakatom a vasat rendesen, ahogy kell.
De mi a kiváltó ok?
Ki szereli a váltód? Az nem mondta meg!?
Mi a garancia, hogy ha most össze lesz rakva, akkor nem fog megint ugyanígy tönkremenni?
Arra akarok csak rávilágítani, hogy ennek elvileg nem a Te zsebedre kellene mennie...
Mert mint ahogy nem jellemző egy váltótönkremenetel az MK4-eknél, úgy nem jellemző futómű probléma sem. Még a pornóipari felszhopólányok is tudják, hogy a mai Fordok (Mondeo-Focus) futóműve azért rendben van, nem sok gáz van vele. (bár ugye pár éve virtuálisan megköptük itt, hogy a Volvótól jönnek bizonyos részek, de nekem is csak azért kattogott anno, mert a rugótányérba a kib****tt kavics bele volt esve...)
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3275 Dátum:
2014.02.02 vasárnap, 16:44:53 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.02.02 vasárnap, 16:40:09
De mi a kiváltó ok?
Ki szereli a váltód? Az nem mondta meg!?
Mi a garancia, hogy ha most össze lesz rakva, akkor nem fog megint ugyanígy tönkremenni?
Arra akarok csak rávilágítani, hogy ennek elvileg nem a Te zsebedre kellene mennie...
Mert mint ahogy nem jellemző egy váltótönkremenetel az MK4-eknél, úgy nem jellemző futómű probléma sem. Még a pornóipari felszhopólányok is tudják, hogy a mai Fordok (Mondeo-Focus) futóműve azért rendben van, nem sok gáz van vele. (bár ugye pár éve virtuálisan megköptük itt, hogy a Volvótól jönnek bizonyos részek, de nekem is csak azért kattogott anno, mert a rugótányérba a kib****tt kavics bele volt esve...)
Volvo-tól jön?
Inkább a Volvo-hoz megy. FoMoCo beütésű alkatrészek vannak a Volvok-ban ..... nem kevés, de még a doblemezbe is FoMoCo van beleütve.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3276 Dátum:
2014.02.02 vasárnap, 16:52:45 »
Idézetet írta: GSR - 2014.02.02 vasárnap, 16:44:53
Volvo-tól jön?
Inkább a Volvo-hoz megy. FoMoCo beütésű alkatrészek vannak a Volvok-ban ..... nem kevés, de még a doblemezbe is FoMoCo van beleütve.
Igen, így a pontos: Csak ugyi ugyanannak az alkatrésznek kellett megfelelni a Mondeo, meg a Volvo hangoláshoz is. Azért puffogtunk.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Stephen
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3277 Dátum:
2014.02.02 vasárnap, 16:54:17 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.02.02 vasárnap, 16:06:44
Melyik abs szenzorra van hibakód? Talán onnan jön a morgó hang is? Kerékagy csapágy??
A jobb első ABS szenzor ír hibát.
A jobb első lengőkart akarják/fogják cserélni.
A mormogás is elölről jön, de hogy honnan, azt nem tudom behatárolni.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3278 Dátum:
2014.02.02 vasárnap, 17:00:16 »
Idézetet írta: Stephen - 2014.02.02 vasárnap, 16:54:17
A jobb első ABS szenzor ír hibát.
A jobb első lengőkart akarják/fogják cserélni.
A mormogás is elölről jön, de hogy honnan, azt nem tudom behatárolni.
Nem neked kell tudni behatárolni.
Nem hinném, hogy a lengőkar okoz ilyen tünetet.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3279 Dátum:
2014.02.02 vasárnap, 17:02:29 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.02.02 vasárnap, 16:40:09
De mi a kiváltó ok?
Ki szereli a váltód? Az nem mondta meg!?
Mi a garancia, hogy ha most össze lesz rakva, akkor nem fog megint ugyanígy tönkremenni?
Arra akarok csak rávilágítani, hogy ennek elvileg nem a Te zsebedre kellene mennie...
Mert mint ahogy nem jellemző egy váltótönkremenetel az MK4-eknél, úgy nem jellemző futómű probléma sem. Még a pornóipari felszhopólányok is tudják, hogy a mai Fordok (Mondeo-Focus) futóműve azért rendben van, nem sok gáz van vele. (bár ugye pár éve virtuálisan megköptük itt, hogy a Volvótól jönnek bizonyos részek, de nekem is csak azért kattogott anno, mert a rugótányérba a kib****tt kavics bele volt esve...)
Kiváltó ok: nem tudom, a váltószerelő szerint elégtelen kenés, de lehet olyan gyári hiba is, ami most jött elő...
A váltót Erzsébeten egy mechanikus váltókat javító emberke szereli, a hibát is elég nehezen találta meg, egyébként ő sem hallott még ilyet...
Garancia nincs, csak remény van.
A végső összerakást (cserét) egy üllői szaki végzi majd...
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3280 Dátum:
2014.02.02 vasárnap, 17:07:14 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2014.02.02 vasárnap, 16:28:07
Nem illik poénkodni mások nyomorán... Vagy legalább egy
a végére
nem poén volt.info
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3281 Dátum:
2014.02.02 vasárnap, 17:07:37 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.02.02 vasárnap, 16:13:28
blau4kombi kollégától várom a választ
akkójóvanakkó
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3282 Dátum:
2014.02.02 vasárnap, 17:20:00 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2014.02.02 vasárnap, 17:02:29
Kiváltó ok: nem tudom, a váltószerelő szerint elégtelen kenés, de lehet olyan gyári hiba is, ami most jött elő...
A váltót Erzsébeten egy mechanikus váltókat javító emberke szereli, a hibát is elég nehezen találta meg, egyébként ő sem hallott még ilyet...
Garancia nincs, csak remény van.
A végső összerakást (cserét) egy üllői szaki végzi majd...
Az autódnak egy olyan hibája van, ami nem jellemző a Mondeókra. Az én statisztikám szerint (ismerek kb 20db MK4-est) 95%ban nem fordul elő.
Ennek elvileg nem a Te zsebedre kellene menni.
Ezért kell kideríteni, hogy mi miatt ment tönkre.
Ami/aki miatt tönkrement, azon elverni a port.
Tehát joggal "kezdhetem"(ném) a dolgot... (csak azért írom, mert már másodszor írod, hogy ne kezdjem már...)
Anno, amikor a Focusomnak gariidőn túl, de az előírt csere előtt szétment a vezérlése görgőtörés miatt, akkro Fordékhoz vittem be, s mondtam, hogy mondják meg miért történt ez. Először leszhartak. De amikor mondtam, hogy, jó, most odamegyek a szervizbe és felgyújtom a kocsit, akkor mindjárt komolyan vettek. Pénzügyileg is.
A váltószerelődet is rövidebb pórázon tartanám, mert így n+1-szer odaviheted majd javítani, ha nem mondja meg soha a kiváltó okot. Nem én fogom megunni, hanem Te.
Én szurkolok Neked, hogy megoldódjon most a cserével ÉS SOHA NE JÖJJÖN TÖBBET ELŐ EZ A HIBA.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3283 Dátum:
2014.02.02 vasárnap, 17:28:24 »
Idézetet írta: alf - 2014.02.02 vasárnap, 17:07:14
nem poén volt.info
Bocs, félreértettem. Remélhetőleg péntekre kész lesz a váltó és akkor a tengely-csapágy-fogaskerék kombót a talira is el tudom vinni megszakérteni.
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3284 Dátum:
2014.02.02 vasárnap, 17:52:12 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2014.02.02 vasárnap, 17:28:24
Bocs, félreértettem. Remélhetőleg péntekre kész lesz a váltó és akkor a tengely-csapágy-fogaskerék kombót a talira is el tudom vinni megszakérteni.
Mi is tudunk makogni rá mindenki vmit. De nem váltószerelők vagyunk, akik 20 éve minden nap váltókat szerelnek.
Ez úgy lenne fhasza, ha a váltószerelődtől lenne egy szakvélemény nevű dokumentum, ahol leírná, hogy "én, jóskapista megállapítom, hogy a hozzám x-kor került y ízonosítójú Mondeo sebváltóműjének meghibásodása esetén az okozat az volt, hogy a tűgörgő meg istennyila. A kiváltó ok pedig zzz volt." A kiváltó ok, gondolom már egy ideje fennállhatott, ha ez az időszak a vásárlásod elé nyúlik, akkor ezt is le kell írni: "a kiváltó ok előzményeiként a következő jelek a meghibásodás előtt már elő kellett forduljanak: xxxxx."
Ezután BaloghTomit a hónod alá veszed, s a szakvéleménnyel meg a javítási számlával elmész az eladóhoz, akitől vetted a kocsit. Majd ott felteszitek a kérdést, hogy elég-e ha szóban felvázoljátok, hogy ez rejtett hiba volt, amiről kellett tudniuk, így nekik kell állni a számlát, vagy szeretnék-e ezt hivatalosan írásban ügyvédtől megkapni.
Ez persze arra a változatra igaz, ha a vétel elé kinyúlhat a meghibásodás okának kezdete.
Ha gyári hibás a dolog, akkor a FordKözépKeletEurópa Kft-hez kell beballagni ugyanígy...
Én tényleg csak segíteni szeretnék.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3285 Dátum:
2014.02.02 vasárnap, 17:55:55 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.02.02 vasárnap, 17:52:12
Mi is tudunk makogni rá mindenki vmit. De nem váltószerelők vagyunk, akik 20 éve minden nap váltókat szerelnek.
Ez úgy lenne fhasza, ha a váltószerelődtől lenne egy szakvélemény nevű dokumentum, ahol leírná, hogy "én, jóskapista megállapítom, hogy a hozzám x-kor került y ízonosítójú Mondeo sebváltóműjének meghibásodása esetén az okozat az volt, hogy a tűgörgő meg istennyila. A kiváltó ok pedig zzz volt." A kiváltó ok, gondolom már egy ideje fennállhatott, ha ez az időszak a vásárlásod elé nyúlik, akkor ezt is le kell írni: "a kiváltó ok előzményeiként a következő jelek a meghibásodás előtt már elő kellett forduljanak: xxxxx."
Ezután BaloghTomit a hónod alá veszed, s a szakvéleménnyel meg a javítási számlával elmész az eladóhoz, akitől vetted a kocsit. Majd ott felteszitek a kérdést, hogy elég-e ha szóban felvázoljátok, hogy ez rejtett hiba volt, amiről kellett tudniuk, így nekik kell állni a számlát, vagy szeretnék-e ezt hivatalosan írásban ügyvédtől megkapni.
Ez persze arra a változatra igaz, ha a vétel elé kinyúlhat a meghibásodás okának kezdete.
Ha gyári hibás a dolog, akkor a FordKözépKeletEurópa Kft-hez kell beballagni ugyanígy...
Én tényleg csak segíteni szeretnék.
a Bt-nek csak egy alkatrésze fér el a hóna alatt......
Amúgy meg egy misét megérne a dolog szerintem is.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3286 Dátum:
2014.02.02 vasárnap, 17:59:38 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.02.02 vasárnap, 17:20:00
Az autódnak egy olyan hibája van, ami nem jellemző a Mondeókra. Az én statisztikám szerint (ismerek kb 20db MK4-est) 95%ban nem fordul elő.
Ennek elvileg nem a Te zsebedre kellene menni.
Ezért kell kideríteni, hogy mi miatt ment tönkre.
Ami/aki miatt tönkrement, azon elverni a port.
Tehát joggal "kezdhetem"(ném) a dolgot... (csak azért írom, mert már másodszor írod, hogy ne kezdjem már...)
Anno, amikor a Focusomnak gariidőn túl, de az előírt csere előtt szétment a vezérlése görgőtörés miatt, akkro Fordékhoz vittem be, s mondtam, hogy mondják meg miért történt ez. Először leszhartak. De amikor mondtam, hogy, jó, most odamegyek a szervizbe és felgyújtom a kocsit, akkor mindjárt komolyan vettek. Pénzügyileg is.
A váltószerelődet is rövidebb pórázon tartanám, mert így n+1-szer odaviheted majd javítani, ha nem mondja meg soha a kiváltó okot. Nem én fogom megunni, hanem Te.
Én szurkolok Neked, hogy megoldódjon most a cserével ÉS SOHA NE JÖJJÖN TÖBBET ELŐ EZ A HIBA.
Talin beszélünk róla... és ja nagyon köszi a tanácsokat
«
Utoljára szerkesztve: 2014.02.02 vasárnap, 18:01:34 írta blau4kombi
»
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3287 Dátum:
2014.02.02 vasárnap, 18:06:54 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2014.02.02 vasárnap, 17:59:38
Talin beszélünk róla... és ja nagyon köszi a tanácsokat
ok, de addig is presszúráld a szerelőd, hogy vmit mondjon mi miatt ment tönkre. Kell tudni az okot!
Ha tényleg nem Te tetted tönkre (feltételezem, hogy nem, mert - ha már ide irogatsz - tudsz normálisan kuplungolni, meg váltani), s, ha legfőképpen kereskedőtől (nepper)vetted, mindenképpen nekikmennék, mert ma már fhosnak egy komolyabb vizsgálattól az óratekerések miatt, s inkább kifizetnek egy ilyen számlát, vagy (általában olyan hiba esetén, amit nem "gazdaságos" javítani) visszaveszik a kocsit eladási áron.
(Mert ő is statisztikai alapon áll hozzá: 20 emberből 1 visszaviszi, ha kifizeti a javítást, vagy visszaveszi az autót, tehát az a lényeg, hogy "csend marad", még akkor is jól jár, mert a maradék 19-et meg át tudta bhaszni...)
A legfontosabb, ogy kellene egy szakvélemény.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3288 Dátum:
2014.02.02 vasárnap, 18:13:21 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.02.02 vasárnap, 18:06:54
ok, de addig is presszúráld a szerelőd, hogy vmit mondjon mi miatt ment tönkre. Kell tudni az okot!
Ha tényleg nem Te tetted tönkre (feltételezem, hogy nem, mert - ha már ide irogatsz - tudsz normálisan kuplungolni, meg váltani), s, ha legfőképpen kereskedőtől (nepper)vetted, mindenképpen nekikmennék, mert ma már fhosnak egy komolyabb vizsgálattól az óratekerések miatt, s inkább kifizetnek egy ilyen számlát, vagy (általában olyan hiba esetén, amit nem "gazdaságos" javítani) visszaveszik a kocsit eladási áron.
(Mert ő is statisztikai alapon áll hozzá: 20 emberből 1 visszaviszi, ha kifizeti a javítást, vagy visszaveszi az autót, tehát az a lényeg, hogy "csend marad", még akkor is jól jár, mert a maradék 19-et meg át tudta bhaszni...)
A legfontosabb, ogy kellene egy szakvélemény.
Komolyabb tárgyalási alapként hivatalos, igazságügyi műszaki szakértői vélemény ér valamit. Ez pedig nem olcsó mulatság és ehhez talán nem is szabadott volna megbontani a váltót. Mivel így semmi nem bizonyítja, hogy a kiszerelt hibás alkatrészek a szóban forgó autó váltójából valók.
(A kereskedő simán mondhatja, hogy megbeszélte a szerelővel, hogy mit írjon le.....)
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3289 Dátum:
2014.02.02 vasárnap, 18:14:32 »
Idézetet írta: GSR - 2014.02.02 vasárnap, 18:13:21
Komolyabb tárgyalási alapként hivatalos, igazságügyi műszaki szakértői vélemény ér valamit. Ez pedig nem olcsó mulatság és ehhez talán nem is szabadott volna megbontani a váltót. Mivel így semmi nem bizonyítja, hogy a kiszerelt hibás alkatrészek a szóban forgó autó váltójából valók.
(A kereskedő simán mondhatja, hogy megbeszélte a szerelővel, hogy mit írjon le.....)
Akkor biztos azt is tudod, hogy ki lehet szakértő...
Fura, vagy sem, akár te is lehetnél. Nekem is hihetetlen...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3290 Dátum:
2014.02.02 vasárnap, 18:20:03 »
Idézetet írta: GSR - 2014.02.02 vasárnap, 18:13:21
Komolyabb tárgyalási alapként hivatalos, igazságügyi műszaki szakértői vélemény ér valamit. Ez pedig nem olcsó mulatság és ehhez talán nem is szabadott volna megbontani a váltót. Mivel így semmi nem bizonyítja, hogy a kiszerelt hibás alkatrészek a szóban forgó autó váltójából valók.
(A kereskedő simán mondhatja, hogy megbeszélte a szerelővel, hogy mit írjon le.....)
Aztán van, hogy el se kell menni az ügyvédig/szakértőig:
egy off eset:
(csak azért írom le, mert én ha eddig az életemben elb....tam valamit, vagy el akartam sumákolni, akkor mindig leszedték rólam rendesen a keresztvizet. Így arra rendezkedtem be, hogy ha vmi miatt nekem is károm származik, annak megkeresem a felelősét (ha van), s akkor rajta kérem számon. S eddig ez általában mindig sikerült, szóval sztem ez így normális.)
Szóval elmentünk nemrég welnesshétvégézni. Első este asszony megcsúszott a szaunánál, ezzel még nem lett volna baj, mert legfeljebb lett volna a popókáján egy kék folt. De nyitott állapotban a szauna ajtaja és a padlószint között van egy 10cm-es rés, s ha ide csúszik be az ember lába, s úgy esik el, hogy ez itt nem fordul, akkor az már mindjárt "másabb" (még most is puklis a drágámnak a lábfeje, az a hvégénk sacc/kb gallyra ment: első este kórház, nem tudott vízbe jönni a fásli miatt, stb.)
A vendégkönyvbe nem írtam, mert azt nagyjából leszharják (még ha kell is kötelezően kezelniük).
Inkább írt az asszonyka a sales directornak... Mondta, hogy nézzem át a levelet. Kedves hangvételű volt, kvázi csak jelezte, hogy hogyan járt, meg, hogy vizes volt nagyon a padló a szauna előtt. Engedély kértem átírni. A levél közepén 3 pontban számonkértem őket: ki a felelőse a sok víznek? hogy lehet rés az ajtó alatt? hogy van egyáltalán a létesítménynek így használatbavételi engedélye? szóval poweruser módjára kérdeztem.
Kaptunk választ, hogy igen, leszidták az úszómestert a víz miatt, stb. viszont a használatbavételi engedélyes részre nem tudtak mit írni, csak annyit, hogy kapunk ingyé egy kiemelt lakosztályos wellnesshétvégét, minden szolgáltatás ingyé-vel 2014ben amikor szeretnénk....
Ettől még asszonykát sajnálom, de legalább kaptunk vmi kárpótlást.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3291 Dátum:
2014.02.02 vasárnap, 18:31:56 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.02.02 vasárnap, 18:14:32
Akkor biztos azt is tudod, hogy ki lehet szakértő...
Fura, vagy sem, akár te is lehetnél. Nekem is hihetetlen...
Ezért mondom én, hogy finom, de pontos megfogalmazás kérdése sokszor sok ügy kimenetele.
Én ezért fizetnék a BaloghTominak +2 epershéket, s állítanék be rögtön az eladóhoz, mert ha a Tomi nyelvén - amit a jogiegyetemen tanult ez a drágaság (hogy egyem meg a csepp száját
) - tesszük fel a kérdéseket, akkor mindjárt látják, hogy itt nem a szharral gurigázás esete forog fent...
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3292 Dátum:
2014.02.02 vasárnap, 19:52:03 »
Hú b+,ezt nem is gondoltam volna.
Az már biztos, hogy én mindig rendesen viselkedek, ha veletek leszek... no
Szvsz semmi esélyem nincs. Az autót megvettem a megtekintett állapotban, van mellékelve 1 ford szfvár jk. az állapotáról. És még folytathatnám, a külföldi eredet, nem szakszervíz stb.
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3293 Dátum:
2014.02.02 vasárnap, 21:14:24 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2014.02.02 vasárnap, 19:52:03
Hú b+,ezt nem is gondoltam volna.
Az már biztos, hogy én mindig rendesen viselkedek, ha veletek leszek... no
Szvsz semmi esélyem nincs. Az autót megvettem a megtekintett állapotban, van mellékelve 1 ford szfvár jk. az állapotáról. És még folytathatnám, a külföldi eredet, nem szakszervíz stb.
Majd kérd meg BaloghTomit, hogy mesélje el a történetét a szabálytalanul igazoltató-büntető rendőrökkel.
(Tomi: a telekkönyves, meg a ködlámpást részt ki ne hagyd majd, meg én is legyek ott, mert szeretem hallgatni
)
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3294 Dátum:
2014.02.02 vasárnap, 21:37:30 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.02.02 vasárnap, 21:14:24
Majd kérd meg BaloghTomit, hogy mesélje el a történetét a szabálytalanul igazoltató-büntető rendőrökkel.
(Tomi: a telekkönyves, meg a ködlámpást részt ki ne hagyd majd, meg én is legyek ott, mert szeretem hallgatni
)
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Stephen
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3295 Dátum:
2014.02.02 vasárnap, 23:25:41 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.02.02 vasárnap, 16:06:44
Melyik abs szenzorra van hibakód? Talán onnan jön a morgó hang is? Kerékagy csapágy??
Kicsit gurultam vele mert el kellett mennem tankolni (kevés volt az anyag benne és nem kapcsolt be az állófűtés
).
A mormogás meg van gyorsításkor is, csak nem olyan hangos, vagy a motorzaj jobban elnyomja.
Néztem kettesben és hármasban (mármint fokozatban). A morgás üteme nem változott. Akkor gondolom nem váltó és 1/2tengely, hanem inkább csapágy lehet.
Holnap vissza tolom a szetvizbe. Kíváncsi leszek, hogy mit mond a "szakember".
Naplózva
doszi_zeg
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2726
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3296 Dátum:
2014.02.02 vasárnap, 23:41:41 »
Idézetet írta: Stephen - 2014.02.02 vasárnap, 16:54:17
A jobb első ABS szenzor ír hibát.
A jobb első lengőkart akarják/fogják cserélni.
A mormogás is elölről jön, de hogy honnan, azt nem tudom behatárolni.
Nekem is a jobb első szenzor adta meg magát.
Nem hiszem, h a mormogáshoz köze van, m nekem meg nem volt ilyen mellette!!
Naplózva
MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3297 Dátum:
2014.02.03 hétfő, 10:38:14 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.02.02 vasárnap, 16:40:09
...úgy nem jellemző futómű probléma sem. Még a pornóipari felszhopólányok is tudják, hogy a mai Fordok (Mondeo-Focus) futóműve azért rendben van, nem sok gáz van vele. ...
Azt gondolom, elfogultság nélkül is hanyatt lehetünk esve a Fordok futóművétől, de azt azért ismerjük el, hogy kis hazánk útjait semmilyen autó nem bírja huzamosan, maximum tartósabban, mint a többi.
Naplózva
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3298 Dátum:
2014.02.03 hétfő, 10:42:13 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.02.02 vasárnap, 18:20:03
...
Ettől még asszonykát sajnálom, de legalább kaptunk vmi kárpótlást.
Legközelebb vidd el az anyósodat is.
Naplózva
Candle
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2087
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3299 Dátum:
2014.02.03 hétfő, 10:43:59 »
Idézetet írta: SzJani - 2014.02.02 vasárnap, 17:52:12
Mi is tudunk makogni rá mindenki vmit. De nem váltószerelők vagyunk, akik 20 éve minden nap váltókat szerelnek.
Ez úgy lenne fhasza, ha a váltószerelődtől lenne egy szakvélemény nevű dokumentum, ahol leírná, hogy "én, jóskapista megállapítom, hogy a hozzám x-kor került y ízonosítójú Mondeo sebváltóműjének meghibásodása esetén az okozat az volt, hogy a tűgörgő meg istennyila. A kiváltó ok pedig zzz volt." A kiváltó ok, gondolom már egy ideje fennállhatott, ha ez az időszak a vásárlásod elé nyúlik, akkor ezt is le kell írni: "a kiváltó ok előzményeiként a következő jelek a meghibásodás előtt már elő kellett forduljanak: xxxxx."
Ezután BaloghTomit a hónod alá veszed, s a szakvéleménnyel meg a javítási számlával elmész az eladóhoz, akitől vetted a kocsit. Majd ott felteszitek a kérdést, hogy elég-e ha szóban felvázoljátok, hogy ez rejtett hiba volt, amiről kellett tudniuk, így nekik kell állni a számlát, vagy szeretnék-e ezt hivatalosan írásban ügyvédtől megkapni.
Ez persze arra a változatra igaz, ha a vétel elé kinyúlhat a meghibásodás okának kezdete.
Ha gyári hibás a dolog, akkor a FordKözépKeletEurópa Kft-hez kell beballagni ugyanígy...
Én tényleg csak segíteni szeretnék.
Én is, de el nem tudom képzelni, h egy használt és x éves autó esetében az eladó felelőssé lenne tehető egy olyan hibáért, amiről neki fogalma sem volt. Ha tudott róla és nem tájékoztatott az persze más, de azt bizonyítani macera. Szerintem.
Naplózva
Oldalak:
1
...
59
60
61
62
63
64
65
[
66
]
67
68
69
70
71
72
73
...
297
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ