Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 16:15:14 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 95 96 97 98 99 100 101 [102] 103 104 105 106 107 108 109 ... 297   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 5258707 alkalommal)
0 Felhasználó és 264 vendég van a témában
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #5050 Dátum: 2014.08.25 hétfő, 15:21:41 »

Nincs olajminőség érzékelő, csak a regenerációk gyakoriságából következtet az olaj hígulására, elhasználódására.
Talán a turbócső repedt és a sok korom miatt gyakori a regeneráció?

Heti 500-600km-t megy és 360km-ként regenerál ez elvileg normális érték. Érthetetlen, hogy miért hígul fel az olaj mondjuk pörgetve nincs az autó ilyen 100-as tempó 6.-al, nagyon keveset megy pályán, de a könyv szerint ennyi bőven elég neki nem kell nagy fordulat az elvégzéséhez.

Nem hiszem, hogy repedt lenne azt gondolom éreznénk, de hétvégén átvizsgáljuk mindenképp.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #5051 Dátum: 2014.08.25 hétfő, 17:02:33 »

Heti 500-600km-t megy és 360km-ként regenerál ez elvileg normális érték. Érthetetlen, hogy miért hígul fel az olaj mondjuk pörgetve nincs az autó ilyen 100-as tempó 6.-al, nagyon keveset megy pályán, de a könyv szerint ennyi bőven elég neki nem kell nagy fordulat az elvégzéséhez.

Nem hiszem, hogy repedt lenne azt gondolom éreznénk, de hétvégén átvizsgáljuk mindenképp.
Azt írtad, hogy hamarosan lesz városi használat, tehát feltételezem ez most országút/pálya. Ehhez képest borzasztó sűrű ez a regenerációs ciklus. Én csak városban megyek rövid utakat, mégis olyan 450km-enként regenerál.
Ha ilyen gyakori a regen, akkor gondolom sok megszakított is lehet. Nem csoda, ha pár ezer km után dobja a Service Oil-t. Szerintem telekormolja a DPF-et a motor. Szóval csak megnézném azt a turbócsövet.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #5052 Dátum: 2014.08.25 hétfő, 17:08:23 »

Azt írtad, hogy hamarosan lesz városi használat, tehát feltételezem ez most országút/pálya. Ehhez képest borzasztó sűrű ez a regenerációs ciklus. Én csak városban megyek rövid utakat, mégis olyan 450km-enként regenerál.
Ha ilyen gyakori a regen, akkor gondolom sok megszakított is lehet. Nem csoda, ha pár ezer km után dobja a Service Oil-t. Szerintem telekormolja a DPF-et a motor. Szóval csak megnézném azt a turbócsövet.



Igen téltől vége a külföldre járásnak, de addig még marad a hosszú távú használat. Ha jól emlékszek a diagnosztikán csak 3-4 megszakított regeneráció feljegyzés volt.

Rendben hétvégi feladat az lesz, hogy átnézzük a csövet nem-e enged.

Köszi a helpet majd írok mire jutottunk.  worship
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
tuza35
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 583



E-mail
« Új hozzászólás #5053 Dátum: 2014.08.25 hétfő, 20:20:36 »

Hali.Honnan lehet azt tudni,hogy mikor regenerál?


Igen téltől vége a külföldre járásnak, de addig még marad a hosszú távú használat. Ha jól emlékszek a diagnosztikán csak 3-4 megszakított regeneráció feljegyzés volt.

Rendben hétvégi feladat az lesz, hogy átnézzük a csövet nem-e enged.

Köszi a helpet majd írok mire jutottunk.  worship
Naplózva

1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend    1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5054 Dátum: 2014.08.25 hétfő, 20:42:11 »

Hali.Honnan lehet azt tudni,hogy mikor regenerál?

megemelkedik a pillanatnyi 1,2-1,3literre,és dörmögősebben jár a motor olyankor.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5055 Dátum: 2014.08.25 hétfő, 20:46:35 »

Heti 500-600km-t megy és 360km-ként regenerál ez elvileg normális érték. Érthetetlen, hogy miért hígul fel az olaj mondjuk pörgetve nincs az autó ilyen 100-as tempó 6.-al, nagyon keveset megy pályán, de a könyv szerint ennyi bőven elég neki nem kell nagy fordulat az elvégzéséhez.

Nem hiszem, hogy repedt lenne azt gondolom éreznénk, de hétvégén átvizsgáljuk mindenképp.
-kilehet nullázni a regenek számát
-kilehet nullázni a diferenciál nyomásérzékelőt(reset,gyakorlatilag a tanult értékekről vissza gyárira)
-ha nem lukas a turbócsöved,akkor ne 100al menj 6ban,ez nem benzines.Tessék kikormolni rendesen.

szóval valszeg nagy gond nincs,csak törődni kell vele,és nem hagyni ellustulni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #5056 Dátum: 2014.08.25 hétfő, 20:48:42 »

megemelkedik a pillanatnyi 1,2-1,3literre,és dörmögősebben jár a motor olyankor.

Nem értem a sztorit. Pályán ritkán járok, inkább országút és város. Ehhez képest qrva ritkán regenerál, mondjuk 10e alatt 5x. Ráadásul, annyira teherautó lesz, amikor regenerál, hogy nem hiszem el, hogy ne venném észre ha sűrűbben lenne ás félbehagynám.  Huh?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5057 Dátum: 2014.08.25 hétfő, 20:53:03 »

Nem értem a sztorit. Pályán ritkán járok, inkább országút és város. Ehhez képest qrva ritkán regenerál, mondjuk 10e alatt 5x. Ráadásul, annyira teherautó lesz, amikor regenerál, hogy nem hiszem el, hogy ne venném észre ha sűrűbben lenne ás félbehagynám.  Huh?
mondjak valamit? én nagyon ritkán veszem észre a regenerálást.Menet közben soha,csak akkor,amikor a lámpánál átteszem a pillanatnyira és az magasabb értéken van.Sőt.HR előtt kinulláztam a részecskeszűrő összes resetelhető érzékelőjét és a regenek számát.2000e km után öszesen 2 sikeres és 1 megkísérelt regen volt az ecuban.erre varrjál gombot.ami talán más a normális közlekedéshez képest,hogy nem tartom be a határokat szinte soha..... vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #5058 Dátum: 2014.08.25 hétfő, 21:04:42 »

mondjak valamit? én nagyon ritkán veszem észre a regenerálást.Menet közben soha,csak akkor,amikor a lámpánál átteszem a pillanatnyira és az magasabb értéken van.Sőt.HR előtt kinulláztam a részecskeszűrő összes resetelhető érzékelőjét és a regenek számát.2000e km után öszesen 2 sikeres és 1 megkísérelt regen volt az ecuban.erre varrjál gombot.ami talán más a normális közlekedéshez képest,hogy nem tartom be a határokat szinte soha..... vigyor3

Hova jársz a holdra?  eplus2 Tényleg űrhajó.  nyes
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5059 Dátum: 2014.08.25 hétfő, 21:07:03 »

Hova jársz a holdra?  eplus2 Tényleg űrhajó.  nyes
minusz e betű.nem kell mindent neked sem észre venni.tudod te is,hogy mit szerettem volna,csak belekötsz a helyesírásba mint Andrea nagymester jediyoda. nyes
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.25 hétfő, 21:12:49 írta alf » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #5060 Dátum: 2014.08.25 hétfő, 21:11:35 »

minusz e betű.nem kell mindent neked sem észre venni.tudod te is,hogy mit szerettem volna,csak belekötsz a helyesírásba mint Andea nagymester jedoyoda. nyes

Nem vagyok én Grétsy.  hehe
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #5061 Dátum: 2014.08.25 hétfő, 21:46:14 »

Nekem a 2.0 dizlinél szinte mindig észreveszem a regenerációt. Pl.: megállok városban lámpánál, elindulásnál mély hangja van... , vagy mondjuk 4-ben 50 körül ha leveszem a gázról a lábam, akkor motorféknél is mély dörmögő hangja van. Egyedül lakott területen kívül folyamatos 80-90 tempó felett nem veszem észre, egyéb más esetben mindig.
Az EGR szelep dugózásához biztosan köze van, mivel a fojtószelep részállása miatt nyitott EGR-rel történne a regeneráció, hogy magasabb hőmérsékletű levegőt szívjon.  Mivel dugó van, s, a fojtószelepet is résnyire zárja, szerintem ebből lesz ez a jól kivehető fojtó, dörmögő hang:) Azokra az időkre már nem igazán emlékszem, mikor nem volt EGR dugó.. (3 éve)

EGR dugósok megerősíthetnétek ezt a tényt:)
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #5062 Dátum: 2014.08.25 hétfő, 21:48:36 »

-kilehet nullázni a regenek számát
-kilehet nullázni a diferenciál nyomásérzékelőt(reset,gyakorlatilag a tanult értékekről vissza gyárira)
-ha nem lukas a turbócsöved,akkor ne 100al menj 6ban,ez nem benzines.Tessék kikormolni rendesen.

szóval valszeg nagy gond nincs,csak törődni kell vele,és nem hagyni ellustulni.

Szia!

Nem tudod Forscannel látható a DPF nyomáskülönbség értéke?
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5063 Dátum: 2014.08.25 hétfő, 22:03:17 »

Szia!

Nem tudod Forscannel látható a DPF nyomáskülönbség értéke?
kpa.
Ja,természetesen.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5064 Dátum: 2014.08.25 hétfő, 22:06:24 »

Nekem a 2.0 dizlinél szinte mindig észreveszem a regenerációt. Pl.: megállok városban lámpánál, elindulásnál mély hangja van... , vagy mondjuk 4-ben 50 körül ha leveszem a gázról a lábam, akkor motorféknél is mély dörmögő hangja van. Egyedül lakott területen kívül folyamatos 80-90 tempó felett nem veszem észre, egyéb más esetben mindig.
Az EGR szelep dugózásához biztosan köze van, mivel a fojtószelep részállása miatt nyitott EGR-rel történne a regeneráció, hogy magasabb hőmérsékletű levegőt szívjon.  Mivel dugó van, s, a fojtószelepet is résnyire zárja, szerintem ebből lesz ez a jól kivehető fojtó, dörmögő hang:) Azokra az időkre már nem igazán emlékszem, mikor nem volt EGR dugó.. (3 éve)

EGR dugósok megerősíthetnétek ezt a tényt:)

szerintem nekem azért kevés az aktív regen,mert folyamatosan kieg a hasznalat során a katalizátor.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #5065 Dátum: 2014.08.25 hétfő, 22:12:17 »

szerintem nekem azért kevés az aktív regen,mert folyamatosan kieg a hasznalat során a katalizátor.
90% ótopálya, 140-150 (2....) akkor is kiég? A 2 év alatt kb 3x láttam füstpanacsot hátul. Viszont láttam sok más dieselt a Bp-Zadar-Bp útvonalon, akik szinte folyamatosan regeneráltak... eplus2
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #5066 Dátum: 2014.08.25 hétfő, 22:27:38 »

90% ótopálya, 140-150 (2....) akkor is kiég? A 2 év alatt kb 3x láttam füstpanacsot hátul. Viszont láttam sok más dieselt a Bp-Zadar-Bp útvonalon, akik szinte folyamatosan regeneráltak... eplus2
Én autópályán is többször tisztán megfigyeltem a regenerációt. Ott csak a pillanatnyi fogyasztásból látszik. Felmegy pont a duplájára 5-10 km át.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #5067 Dátum: 2014.08.26 kedd, 00:57:28 »

-kilehet nullázni a regenek számát
-kilehet nullázni a diferenciál nyomásérzékelőt(reset,gyakorlatilag a tanult értékekről vissza gyárira)
-ha nem lukas a turbócsöved,akkor ne 100al menj 6ban,ez nem benzines.Tessék kikormolni rendesen.

szóval valszeg nagy gond nincs,csak törődni kell vele,és nem hagyni ellustulni.

Esélyes hogy a lustulas lesz a gond mondom pályán nagyon minimálisan van használva azt ugye 6.-ba 100-as tempónál alig forog a motor nem éghet ki rendesen.  Gondolom ez miatt is akar regeneralni ilyen sűrűn.

Ezeket amiket írtál hogy lehet nullazni diagnosztikán?

Feljebb kérdeztétek nekem diagnosztikán nézték meg hogy hány km-ként regeneral.

Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5068 Dátum: 2014.08.26 kedd, 06:17:31 »

Esélyes hogy a lustulas lesz a gond mondom pályán nagyon minimálisan van használva azt ugye 6.-ba 100-as tempónál alig forog a motor nem éghet ki rendesen.  Gondolom ez miatt is akar regeneralni ilyen sűrűn.

Ezeket amiket írtál hogy lehet nullazni diagnosztikán?

Feljebb kérdeztétek nekem diagnosztikán nézték meg hogy hány km-ként regeneral.


forscannnel diaggal.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #5069 Dátum: 2014.08.26 kedd, 08:16:50 »

Én autópályán is többször tisztán megfigyeltem a regenerációt. Ott csak a pillanatnyi fogyasztásból látszik. Felmegy pont a duplájára 5-10 km át.
Nekem alapvetően a külső hőmérséklet van beállítva. Ma úgy is a havi 10% várost járom le, majd beállítom a pill.fogyit és figyelek.
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #5070 Dátum: 2014.08.26 kedd, 10:08:29 »

Nekem alapvetően a külső hőmérséklet van beállítva. Ma úgy is a havi 10% várost járom le, majd beállítom a pill.fogyit és figyelek.

Észre fogod venni, mert elsőre azt hiszed, hogy mindjárt szétesik a paripa. :-)
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #5071 Dátum: 2014.08.26 kedd, 10:33:13 »

Nekem alapvetően a külső hőmérséklet van beállítva. Ma úgy is a havi 10% várost járom le, majd beállítom a pill.fogyit és figyelek.
Nekem ilyen opció nincs is. A külső hőfokot külön mutatja.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #5072 Dátum: 2014.08.26 kedd, 10:34:43 »

Esélyes hogy a lustulas lesz a gond mondom pályán nagyon minimálisan van használva azt ugye 6.-ba 100-as tempónál alig forog a motor nem éghet ki rendesen.  Gondolom ez miatt is akar regeneralni ilyen sűrűn.

Ezeket amiket írtál hogy lehet nullazni diagnosztikán?

Feljebb kérdeztétek nekem diagnosztikán nézték meg hogy hány km-ként regeneral.


Az aktív regen teljesen kiégeti a DPF-et. Tök mindegy, hogy mennyivel mész. A kérdés az, hogy miért telik meg 350 km alatt, főleg, ha pályázol, még ha kis fordulaton is.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #5073 Dátum: 2014.08.26 kedd, 14:40:05 »

Az aktív regen teljesen kiégeti a DPF-et. Tök mindegy, hogy mennyivel mész. A kérdés az, hogy miért telik meg 350 km alatt, főleg, ha pályázol, még ha kis fordulaton is.


Fogalmam sincs. Sad 

Én is úgy tudom hogy nem kell pörgetni ahhoz, hogy regeneráljon normál tempónál megcsinálja.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
Habell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 166



E-mail
« Új hozzászólás #5074 Dátum: 2014.08.26 kedd, 15:17:44 »

Gondolom a fórumon a többség 2.0 vagy 2.2 tdci motor párti vagy tulaj.
3 hete vettem egy mondeot ami 1.8 tdci. Igazából itt nem volt szempont semmi, egy jól felszerelt szép autó, amit áron alul adtak el... Az autót 2 éve ismerem vele együtt a használóját is ezért vettem meg bátran tőle, 90%-ban autópályán volt használva a vezetési stílusa a 130 és tempomat. Elég kíméletesen használta, ford szakszervizbe hordta be, az autóhoz a volt tulaja egyáltalán nem értett. Maximum olaj cserét, egy új aksit kapott az autó, meg amikor a könyöklő csavarja meglazult azt javították. Ezen kívül másról nem számolt be. Szervizkönyv azt mondta a fordban van meg elektronikusan tárolnak már mindent róla. Időm sajnos még nem volt ennek utána járni, de meg fogom tenni. Az autó pár ezer km múlva eléri a 200.000-et, de ebben a kettős tömegű lendkerék még nem volt cserélve, meg a vele járó dolgok sem. Az autóban nyilván cserélni kell majd, de még lazán eljárok vele.
Az 1.8 tdci-ről jót nem olvastam még sajnos tesztekben. De bízok abban, hogy a normális használat mellett hosszú életű tud lenni ez is. Ismerek olyat aki 2.0 tdci-t hajt de az autó árának több mint a felét már újra ráköltötte, mert úgy használja az autót...
Az én 1.8 tdci-m elinduláskor meg alapjáraton nem ad túl jó hangot szerintem valami zörög benne, ami egy idő után menet közben eltűnik, pályán meg szépen megy. A kuplung kinyomása meg fel engedése üresben, kerreg, de váltáskor nem. Kicsit alul fog már a kuplung. A dízel autó nekem úgy ahogy van új mert eddig szinte csak benzinest vezettem. Ha tolatni akarok akkor nagyon nehezen veszi be, sőt inkább egyáltalán nem, csak úgy hogy beteszem 1-be kicsit mozdítom és úgy veszi be hátra. Nem tudom hogy ez mennyire normális, mert benzines autókon így még nem jártam. A váltóját nyilván szoknom kell, de olykor mintha 2-ből 3-ba is nehezen menne át. a 4. 5. 6. sebesség fokozatokban minden oké. Nem tudom, hogy másnál a dízel alapjáraton ráz e annyira, hogy a jobb első ülésen ha nem ül senki akkor azt úgy rázza mintha masszírozó ülés lenne. Lehet ezek mind jelei a kettős tömegű cseréjének...
AZ autó 3 éve külföldről lett behozva, akkor 90.000 km volt benne. Nem tudom, hogy a ford szervizben erről az időszakról tudnak  e előélettel szolgálni nekem...
Valami tipp, hogy a hűtővíz honnan folyhat?
Ezt a típust érdemes chippelni?

Várom hozzá értő tapasztalt mondeósok véleményét a típusról meg minden egyébről a javaslatokat. El fogok menni ford szervizbe is amint időm engedi, de addig is várom a hosszá szólásokat a témában a típussal kapcsolatban.
Naplózva

MKIV 2007/11. 1.8 TDCI kombi 125 LE
MKIV 2009/08. 2.0 TDCI kombi 140 LE
Nyemó
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 185



E-mail
« Új hozzászólás #5075 Dátum: 2014.08.26 kedd, 17:45:24 »

Gondolom a fórumon a többség 2.0 vagy 2.2 tdci motor párti vagy tulaj.
3 hete vettem egy mondeot ami 1.8 tdci. Igazából itt nem volt szempont semmi, egy jól felszerelt szép autó, amit áron alul adtak el... Az autót 2 éve ismerem vele együtt a használóját is ezért vettem meg bátran tőle, 90%-ban autópályán volt használva a vezetési stílusa a 130 és tempomat. Elég kíméletesen használta, ford szakszervizbe hordta be, az autóhoz a volt tulaja egyáltalán nem értett. Maximum olaj cserét, egy új aksit kapott az autó, meg amikor a könyöklő csavarja meglazult azt javították. Ezen kívül másról nem számolt be. Szervizkönyv azt mondta a fordban van meg elektronikusan tárolnak már mindent róla. Időm sajnos még nem volt ennek utána járni, de meg fogom tenni. Az autó pár ezer km múlva eléri a 200.000-et, de ebben a kettős tömegű lendkerék még nem volt cserélve, meg a vele járó dolgok sem. Az autóban nyilván cserélni kell majd, de még lazán eljárok vele.
Az 1.8 tdci-ről jót nem olvastam még sajnos tesztekben. De bízok abban, hogy a normális használat mellett hosszú életű tud lenni ez is. Ismerek olyat aki 2.0 tdci-t hajt de az autó árának több mint a felét már újra ráköltötte, mert úgy használja az autót...
Az én 1.8 tdci-m elinduláskor meg alapjáraton nem ad túl jó hangot szerintem valami zörög benne, ami egy idő után menet közben eltűnik, pályán meg szépen megy. A kuplung kinyomása meg fel engedése üresben, kerreg, de váltáskor nem. Kicsit alul fog már a kuplung. A dízel autó nekem úgy ahogy van új mert eddig szinte csak benzinest vezettem. Ha tolatni akarok akkor nagyon nehezen veszi be, sőt inkább egyáltalán nem, csak úgy hogy beteszem 1-be kicsit mozdítom és úgy veszi be hátra. Nem tudom hogy ez mennyire normális, mert benzines autókon így még nem jártam. A váltóját nyilván szoknom kell, de olykor mintha 2-ből 3-ba is nehezen menne át. a 4. 5. 6. sebesség fokozatokban minden oké. Nem tudom, hogy másnál a dízel alapjáraton ráz e annyira, hogy a jobb első ülésen ha nem ül senki akkor azt úgy rázza mintha masszírozó ülés lenne. Lehet ezek mind jelei a kettős tömegű cseréjének...
AZ autó 3 éve külföldről lett behozva, akkor 90.000 km volt benne. Nem tudom, hogy a ford szervizben erről az időszakról tudnak  e előélettel szolgálni nekem...
Valami tipp, hogy a hűtővíz honnan folyhat?
Ezt a típust érdemes chippelni?

Várom hozzá értő tapasztalt mondeósok véleményét a típusról meg minden egyébről a javaslatokat. El fogok menni ford szervizbe is amint időm engedi, de addig is várom a hosszá szólásokat a témában a típussal kapcsolatban.

Üdv köztünk , újabb 1.8 tag  Grin

Az áron alul mit takar ha szabad megkérdeznem? Ahhoz képest hogy "mindent megadott" az előző tulaj az autónak kapásból elég sok mindent felsoroltál , mint zavaró tényezők.
Nekem 8 hónapja van meg az autó , komolyabb gond nem volt még vele , ami miatt azt mondtam volna hogy elég volt , szimpla kopó , kötelező cserealkatrészek.
Szervizkönyv nem lesz a Fordnál sem elektronikusan , gondolom itt azokra a munkalapokra gondolt az illető , amiket a Fordnál csináltatott.
Naplózva

2008/06 - 1,8 TDCI Trend - kombi - 125 LE (+chip) , 175.000 km , Fekete metál
Habell
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 166



E-mail
« Új hozzászólás #5076 Dátum: 2014.08.26 kedd, 18:03:35 »

Üdv köztünk , újabb 1.8 tag  Grin

Az áron alul mit takar ha szabad megkérdeznem? Ahhoz képest hogy "mindent megadott" az előző tulaj az autónak kapásból elég sok mindent felsoroltál , mint zavaró tényezők.
Nekem 8 hónapja van meg az autó , komolyabb gond nem volt még vele , ami miatt azt mondtam volna hogy elég volt , szimpla kopó , kötelező cserealkatrészek.
Szervizkönyv nem lesz a Fordnál sem elektronikusan , gondolom itt azokra a munkalapokra gondolt az illető , amiket a Fordnál csináltatott.


Hát nem tudom ki hogy van ezzel a típussal árkategóriában. Én előtte nap futottam egy kört a neten és nem találtam 1.8 és 1.9 millió alatt ilyet, és akkor a felszereltséget még nem néztem. Én ezt a típust 1.6 millióért vettem. Plusz 50.000 Ft.-ért még ezen felül adott 4 új téli gumit ami egy telet futott.
Szerintem sok extra van ebben a titanium típusban, hiába van benne navi de azzal semmire nem megyek mivel monokróm, a másik topicban már felvilágosítottak. Ezt leszámítva tele van hasznos jó dolgokkal...
Nem tudom hol írtam azt hogy mindent megadott, inkább azt írtam utalva arra hogy normálisan használta. Nem értett hozzá a tulaj nem tudom mit adott meg, amit leírtam azokat mondta, azok voltak javítva cserélve. A ford szervizben akkor nem kapok semmilyen előéleti tájékoztatást az autóról?
A kettős tömegű lendkerék cseréje érdekel, hogy mi mennyibe hogyan kerül stb. mert az valószínű esedékes lesz.
Az autó amúgy kívül belül nagyon jó állapotban van, az első lökhárítón van kőfelverődés miatt kopás. egyik ajtón láttam még egy kis ujjnyi horpadást. belül az autó mindig rendben volt tartva, az csili vili mondhatni. Amit a vétel után vettem észre, hogy elől a lábtérnél valamint hátul a lábtérnél a kárpit sarkoknál ki van taposva repedve kicsit. Ezen felül vannak a gumiszőnyegek így észre sem vehető.
Naplózva

MKIV 2007/11. 1.8 TDCI kombi 125 LE
MKIV 2009/08. 2.0 TDCI kombi 140 LE
Nyemó
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 185



E-mail
« Új hozzászólás #5077 Dátum: 2014.08.26 kedd, 18:07:43 »

Hát nem tudom ki hogy van ezzel a típussal árkategóriában. Én előtte nap futottam egy kört a neten és nem találtam 1.8 és 1.9 millió alatt ilyet, és akkor a felszereltséget még nem néztem. Én ezt a típust 1.6 millióért vettem. Plusz 50.000 Ft.-ért még ezen felül adott 4 új téli gumit ami egy telet futott.
Szerintem sok extra van ebben a titanium típusban, hiába van benne navi de azzal semmire nem megyek mivel monokróm, a másik topicban már felvilágosítottak. Ezt leszámítva tele van hasznos jó dolgokkal...
Nem tudom hol írtam azt hogy mindent megadott, inkább azt írtam utalva arra hogy normálisan használta. Nem értett hozzá a tulaj nem tudom mit adott meg, amit leírtam azokat mondta, azok voltak javítva cserélve. A ford szervizben akkor nem kapok semmilyen előéleti tájékoztatást az autóról?
A kettős tömegű lendkerék cseréje érdekel, hogy mi mennyibe hogyan kerül stb. mert az valószínű esedékes lesz.
Az autó amúgy kívül belül nagyon jó állapotban van, az első lökhárítón van kőfelverődés miatt kopás. egyik ajtón láttam még egy kis ujjnyi horpadást. belül az autó mindig rendben volt tartva, az csili vili mondhatni. Amit a vétel után vettem észre, hogy elől a lábtérnél valamint hátul a lábtérnél a kárpit sarkoknál ki van taposva repedve kicsit. Ezen felül vannak a gumiszőnyegek így észre sem vehető.

Fordnál elvileg azokról a dolgokról kapsz felvilágosítást , amit már a MO-i szervizekben csináltak az autón , a korábbi életéről inkább a kinti Márkaszervizek tudnak neked bővebb infót adni.
Majd jönnek a tapasztaltabb kollégák ,ők majd többet tudnak segíteni szerintem. (kettős tömegűvel kapcsolatban is)
Naplózva

2008/06 - 1,8 TDCI Trend - kombi - 125 LE (+chip) , 175.000 km , Fekete metál
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #5078 Dátum: 2014.08.26 kedd, 18:14:59 »

Gondolom a fórumon a többség 2.0 vagy 2.2 tdci motor párti vagy tulaj.
3 hete vettem egy mondeot ami 1.8 tdci. Igazából itt nem volt szempont semmi, egy jól felszerelt szép autó, amit áron alul adtak el... Az autót 2 éve ismerem vele együtt a használóját is ezért vettem meg bátran tőle, 90%-ban autópályán volt használva a vezetési stílusa a 130 és tempomat. Elég kíméletesen használta, ford szakszervizbe hordta be, az autóhoz a volt tulaja egyáltalán nem értett. Maximum olaj cserét, egy új aksit kapott az autó, meg amikor a könyöklő csavarja meglazult azt javították. Ezen kívül másról nem számolt be. Szervizkönyv azt mondta a fordban van meg elektronikusan tárolnak már mindent róla. Időm sajnos még nem volt ennek utána járni, de meg fogom tenni. Az autó pár ezer km múlva eléri a 200.000-et, de ebben a kettős tömegű lendkerék még nem volt cserélve, meg a vele járó dolgok sem. Az autóban nyilván cserélni kell majd, de még lazán eljárok vele.
Az 1.8 tdci-ről jót nem olvastam még sajnos tesztekben. De bízok abban, hogy a normális használat mellett hosszú életű tud lenni ez is. Ismerek olyat aki 2.0 tdci-t hajt de az autó árának több mint a felét már újra ráköltötte, mert úgy használja az autót...
Az én 1.8 tdci-m elinduláskor meg alapjáraton nem ad túl jó hangot szerintem valami zörög benne, ami egy idő után menet közben eltűnik, pályán meg szépen megy. A kuplung kinyomása meg fel engedése üresben, kerreg, de váltáskor nem. Kicsit alul fog már a kuplung. A dízel autó nekem úgy ahogy van új mert eddig szinte csak benzinest vezettem. Ha tolatni akarok akkor nagyon nehezen veszi be, sőt inkább egyáltalán nem, csak úgy hogy beteszem 1-be kicsit mozdítom és úgy veszi be hátra. Nem tudom hogy ez mennyire normális, mert benzines autókon így még nem jártam. A váltóját nyilván szoknom kell, de olykor mintha 2-ből 3-ba is nehezen menne át. a 4. 5. 6. sebesség fokozatokban minden oké. Nem tudom, hogy másnál a dízel alapjáraton ráz e annyira, hogy a jobb első ülésen ha nem ül senki akkor azt úgy rázza mintha masszírozó ülés lenne. Lehet ezek mind jelei a kettős tömegű cseréjének...
AZ autó 3 éve külföldről lett behozva, akkor 90.000 km volt benne. Nem tudom, hogy a ford szervizben erről az időszakról tudnak  e előélettel szolgálni nekem...
Valami tipp, hogy a hűtővíz honnan folyhat?
Ezt a típust érdemes chippelni?

Várom hozzá értő tapasztalt mondeósok véleményét a típusról meg minden egyébről a javaslatokat. El fogok menni ford szervizbe is amint időm engedi, de addig is várom a hosszá szólásokat a témában a típussal kapcsolatban.
Szia és üdv a club-ban!

Amiket leírtál zavaró tényezőket azok sajnos tipikus jelei annak, h hamarosan cserélni kell a lendkereket és a kuplung szerkezetet. Előző Mondeomnál ugyanezek voltak a jelek.
A csere ára változó, sok mindentől függ, pl.: mennyire akciós helyen tudod beszerezni, esetleg ismersz vkit akinek van 40%-os kedvezménye autóalkatrészes kereskedésekhez, nah meg majd a szerelő mennyire akar Téged lehúzni munkadíjjal. De sztem egy 150 ezer Ft-val minimum számolj!

Ha külföldről behozott, akkor a km-ben ne legyél biztos, sajnos gyakori a visszatekerés a behozott autóknál. Nekem lassan 191 ezer km van a kocsiban és még nem tapasztalok ilyen erős jellegű jeleket a cserére, szal vagy jóval több km van az autódban, mint amit kiír, vagy az előző tulaj mégsem volt annyira kíméletes. De persze ezek csak feltételezések.

Amiatt ne aggódj, h rosszakat olvasni az 1.8-ról, hidd el semmivel nem rosszabb mint a többi. Lehet nekünk hamarabb van lenkerék és kuplung csere ami költséges, de a másik motor típusú mondeóknál is meg vannak a maguk kis drága cseréi ideje korán.

Chipelés... vkinek bejött, vkinek nem. Azt kell eldönteni, h miért is érné meg?!
Fogyasztani így is ez a típus fogyaszt a legjobban, sztem ennél kevesebbet már chip-vel sem fog, vagy nem lényegeset, amit megérné. Gyorsulás szempontjából meg sosem lesz ebből versenyautó, így sztem emiatt sem érdemes. Plussz a chip-vel megadod az esélyt az autónak arra, h a kopó részek hamar tönkremennek. Bár erre is volt ellen példa.

Sok sikert és boldogságot az autóhoz! Wink
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5079 Dátum: 2014.08.26 kedd, 18:20:15 »

Fogalmam sincs. Sad 

Én is úgy tudom hogy nem kell pörgetni ahhoz, hogy regeneráljon normál tempónál megcsinálja.
ez így van.de ha az a hőmérséklet a normál használatkor is megvan,hogy a katalizátorba ne alakuljon ki nyomáskülönbség(tehát öntisztul),akkor nem is indul el regenerálás az ecutól. Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #5080 Dátum: 2014.08.26 kedd, 18:34:09 »

ez így van.de ha az a hőmérséklet a normál használatkor is megvan,hogy a katalizátorba ne alakuljon ki nyomáskülönbség(tehát öntisztul),akkor nem is indul el regenerálás az ecutól. Wink


Ezt jó tudni. Smiley

Ha a turbó cső rendben van.

Mit szóltok ahhoz, hogy hívom a diagnosztikás ürgét eljön velünk pályára indít egy regenerálást 3000-es fordulat felett megyünk pár km-t és utána nullázza azokat amiket fentebb felsoroltál.

Lenne ennek értelme, hátha rendbe jön? Gondolom a dpf-t elvinni takaríttatni nincs értelme mert úgy is előbb utóbb bekormolná megint és ugyanott tartanánk.

Apropó iktatta már ki valaki a DPF-t? Smiley Úgy olvastam meg lehet csináltatni és megszűnik minden nyűg vele és mellé még kevesebbet is fog enni.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5081 Dátum: 2014.08.26 kedd, 18:46:26 »


Ezt jó tudni. Smiley

Ha a turbó cső rendben van.

Mit szóltok ahhoz, hogy hívom a diagnosztikás ürgét eljön velünk pályára indít egy regenerálást 3000-es fordulat felett megyünk pár km-t és utána nullázza azokat amiket fentebb felsoroltál.

Lenne ennek értelme, hátha rendbe jön? Gondolom a dpf-t elvinni takaríttatni nincs értelme mert úgy is előbb utóbb bekormolná megint és ugyanott tartanánk.

Apropó iktatta már ki valaki a DPF-t? Smiley Úgy olvastam meg lehet csináltatni és megszűnik minden nyűg vele és mellé még kevesebbet is fog enni.
a mondeókban(2.0) még nincs megoldás a dpf kiiktatására véglegesen.

ha megszűnik a füstölés ami eltömi neked a szűrőt,és ezért gyakrabban regenerál,akkor helyreáll majd ott a rend is.
Reméljük csak egy turbócsőrepedés,és nem pcsúcs okozza.
Én amúgy összeköt(öm)ném a kellemeset a hasznossal.egy Bp-dunaújváros távon kiégetném a rendszert.De ha ragaszkodsz a 3000res fordulathoz akkor az 6ban éppen 190km/h.Ha ezt nem akarod,akkor 4-5 ben menj csak,de tarthatod a 3e-t. vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #5082 Dátum: 2014.08.26 kedd, 18:58:54 »

a mondeókban(2.0) még nincs megoldás a dpf kiiktatására véglegesen.

ha megszűnik a füstölés ami eltömi neked a szűrőt,és ezért gyakrabban regenerál,akkor helyreáll majd ott a rend is.
Reméljük csak egy turbócsőrepedés,és nem pcsúcs okozza.
Én amúgy összeköt(öm)ném a kellemeset a hasznossal.egy Bp-dunaújváros távon kiégetném a rendszert.De ha ragaszkodsz a 3000res fordulathoz akkor az 6ban éppen 190km/h.Ha ezt nem akarod,akkor 4-5 ben menj csak,de tarthatod a 3e-t. vigyor3

Ez nagy kár azt hittem van rá megoldás.  Ismerős az opelbe kiszedette már vagy 4 éve és gond nélkül megy neki a zafira már 400e km körül jár. Úgy tönkrement neki a dpf, hogy újat kellett volna vennie, pedig az ki volt kormolva csak pályán jár 500-600km-t.

pcsúcs 140e km-nél csak nem... ráadásul magyar gázolaj még talán nem is volt benne csak osztrák ami köztudottan jobb mint a magyar.

Igen arra gondoltam én is, hogy M6-on meghajtanánk, áhh 190-el még nem is ment ez az autó talán 180 lehetett a max, nem hiányzik a csekk. Cheesy

Akkor ez lesz hétvégén megyünk M6-ra vagy külföldről hazajövet csak az meg közúton történik ott meg macerás a *** utak miatt... 3000-es fordulat elég akkor, nem? Mondjuk 50km-en keresztül.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5083 Dátum: 2014.08.26 kedd, 19:13:25 »

Ez nagy kár azt hittem van rá megoldás.  Ismerős az opelbe kiszedette már vagy 4 éve és gond nélkül megy neki a zafira már 400e km körül jár. Úgy tönkrement neki a dpf, hogy újat kellett volna vennie, pedig az ki volt kormolva csak pályán jár 500-600km-t.

pcsúcs 140e km-nél csak nem... ráadásul magyar gázolaj még talán nem is volt benne csak osztrák ami köztudottan jobb mint a magyar.

Igen arra gondoltam én is, hogy M6-on meghajtanánk, áhh 190-el még nem is ment ez az autó talán 180 lehetett a max, nem hiányzik a csekk. Cheesy

Akkor ez lesz hétvégén megyünk M6-ra vagy külföldről hazajövet csak az meg közúton történik ott meg macerás a *** utak miatt... 3000-es fordulat elég akkor, nem? Mondjuk 50km-en keresztül.
én a gázolaj minőségével kapcsolatban vitatkoznék,de nem foglak győzködni-vaklárma az egész.

miazhogy még nem mentél 180nál többet?  nyes

nincs exakt leírás,hogy hogyan csináld.nagy általánosságban ne hagyd ellustulni,időnként elkell kenni a száját.Illetve használd 2-3000 fordulat tartományban,és ne 80-al 6ban 1200vel.ne 1500nál válts el,hanem inkább 3000környékén-persze melegen.ha így teszel,nem rakódik tele a részecskeszűrő.de ahhoz nem szabad kormolnia az autónak.turbónyomást mindenképp méress terhelés alatt,ott kibukik a lukas turbócső.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #5084 Dátum: 2014.08.26 kedd, 19:41:38 »

Észre fogod venni, mert elsőre azt hiszed, hogy mindjárt szétesik a paripa. :-)
Az én kis buta b4k-m a pill.fogyit nem írja. De tök mind1. Szép, jó, szeretem. 1000km/70 lityi az átlag. Szétesni nem szokása.
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #5085 Dátum: 2014.08.26 kedd, 19:44:32 »


Ezt jó tudni. Smiley

Ha a turbó cső rendben van.

Mit szóltok ahhoz, hogy hívom a diagnosztikás ürgét eljön velünk pályára indít egy regenerálást 3000-es fordulat felett megyünk pár km-t és utána nullázza azokat amiket fentebb felsoroltál.

Lenne ennek értelme, hátha rendbe jön? Gondolom a dpf-t elvinni takaríttatni nincs értelme mert úgy is előbb utóbb bekormolná megint és ugyanott tartanánk.

Apropó iktatta már ki valaki a DPF-t? Smiley Úgy olvastam meg lehet csináltatni és megszűnik minden nyűg vele és mellé még kevesebbet is fog enni.
Minek regenerálást indítani? Amúgy is regenerál, túl sűrűn is. Tehát a DPF tisztulás rendben van.
Utoljára leírom, hogy a gond a jelek szerint a túl gyors telítődéssel van. Annak az okát kell megtalálni, nem a DPF-et pucolgatni.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #5086 Dátum: 2014.08.26 kedd, 19:45:48 »

Lassan kéne nyitni "egynyóc" topikot a tdci kategórián belül... eplus2
De azért szeretlek Benneteket....  wave  integet2
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #5087 Dátum: 2014.08.26 kedd, 19:49:06 »

Lassan kéne nyitni "egynyóc" topikot a tdci kategórián belül... eplus2
De azért szeretlek Benneteket....  wave  integet2
nyes nyes nyes
Mi is Téged!!! smitten
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
Nyemó
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 185



E-mail
« Új hozzászólás #5088 Dátum: 2014.08.26 kedd, 20:53:28 »

Lassan kéne nyitni "egynyóc" topikot a tdci kategórián belül... eplus2
De azért szeretlek Benneteket....  wave  integet2

Lassan ti lesztek elnyomásban  taps
Naplózva

2008/06 - 1,8 TDCI Trend - kombi - 125 LE (+chip) , 175.000 km , Fekete metál
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #5089 Dátum: 2014.08.26 kedd, 23:01:57 »

ez így van.de ha az a hőmérséklet a normál használatkor is megvan,hogy a katalizátorba ne alakuljon ki nyomáskülönbség(tehát öntisztul),akkor nem is indul el regenerálás az ecutól. Wink

Akkor nem feltétlenül probléma, ha nem regenerál a paripa?

Szerk.: Igazából annyira nem is érdekel. Az autó majd kitalálja, hogy regenerál vagy sem.  integet2
Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #5090 Dátum: 2014.08.26 kedd, 23:04:45 »

...
AZ autó 3 éve külföldről lett behozva, akkor 90.000 km volt benne. Nem tudom, hogy a ford szervizben erről az időszakról tudnak  e előélettel szolgálni nekem...
Valami tipp, hogy a hűtővíz honnan folyhat?
Ezt a típust érdemes chippelni?
...

1. Ha átadták a szervizkönyvet, akkor a kinti szerviznek írj, telefonálj és segíteni szoktak.
2. Ennyi km-nél én a vízpumpát nézném meg elsőre.
3. Én félteném a kéttömegűt s chipeléstől.
Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #5091 Dátum: 2014.08.26 kedd, 23:07:26 »

...Illetve használd 2-3000 fordulat tartományban,és ne 80-al 6ban 1200vel.ne 1500nál válts el,hanem inkább 3000környékén-persze melegen....

Kötsög automata nem hagyja.  eplus2
Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #5092 Dátum: 2014.08.26 kedd, 23:10:24 »

Az én kis buta b4k-m a pill.fogyit nem írja. De tök mind1. Szép, jó, szeretem. 1000km/70 lityi az átlag. Szétesni nem szokása.

Ööööö. Szerintem most nem tudom miről beszélünk.  szomoru1

Szétesni az enyémnek sem szokása, csak amikor elkezd regenerálni, akkor olyan, mintha készülne kiesni a motor az autóból. Össze-vissza jár, hangja mint a repedt fazék, rázkódik, minden baja van.
Naplózva
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #5093 Dátum: 2014.08.26 kedd, 23:26:15 »

én a gázolaj minőségével kapcsolatban vitatkoznék,de nem foglak győzködni-vaklárma az egész.

miazhogy még nem mentél 180nál többet?  nyes

nincs exakt leírás,hogy hogyan csináld.nagy általánosságban ne hagyd ellustulni,időnként elkell kenni a száját.Illetve használd 2-3000 fordulat tartományban,és ne 80-al 6ban 1200vel.ne 1500nál válts el,hanem inkább 3000környékén-persze melegen.ha így teszel,nem rakódik tele a részecskeszűrő.de ahhoz nem szabad kormolnia az autónak.turbónyomást mindenképp méress terhelés alatt,ott kibukik a lukas turbócső.

Rendben hétvégén megcsinaljuk.

Köszi a segítséget.  worship
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5094 Dátum: 2014.08.27 szerda, 06:05:18 »

Kötsög automata nem hagyja.  eplus2
nincs rajta manuális üzemmód?triptronic?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5095 Dátum: 2014.08.27 szerda, 06:06:17 »

Akkor nem feltétlenül probléma, ha nem regenerál a paripa?

Szerk.: Igazából annyira nem is érdekel. Az autó majd kitalálja, hogy regenerál vagy sem.  integet2
persze hogy nem.majd fog,amikor kell neki.nem fogja elfelejteni az tuti.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #5096 Dátum: 2014.08.27 szerda, 09:52:58 »

Hát nem tudom ki hogy van ezzel a típussal árkategóriában. Én előtte nap futottam egy kört a neten és nem találtam 1.8 és 1.9 millió alatt ilyet, és akkor a felszereltséget még nem néztem. Én ezt a típust 1.6 millióért vettem. Plusz 50.000 Ft.-ért még ezen felül adott 4 új téli gumit ami egy telet futott.
Szerintem sok extra van ebben a titanium típusban, hiába van benne navi de azzal semmire nem megyek mivel monokróm, a másik topicban már felvilágosítottak. Ezt leszámítva tele van hasznos jó dolgokkal...
Nem tudom hol írtam azt hogy mindent megadott, inkább azt írtam utalva arra hogy normálisan használta. Nem értett hozzá a tulaj nem tudom mit adott meg, amit leírtam azokat mondta, azok voltak javítva cserélve. A ford szervizben akkor nem kapok semmilyen előéleti tájékoztatást az autóról?
A kettős tömegű lendkerék cseréje érdekel, hogy mi mennyibe hogyan kerül stb. mert az valószínű esedékes lesz.
Az autó amúgy kívül belül nagyon jó állapotban van, az első lökhárítón van kőfelverődés miatt kopás. egyik ajtón láttam még egy kis ujjnyi horpadást. belül az autó mindig rendben volt tartva, az csili vili mondhatni. Amit a vétel után vettem észre, hogy elől a lábtérnél valamint hátul a lábtérnél a kárpit sarkoknál ki van taposva repedve kicsit. Ezen felül vannak a gumiszőnyegek így észre sem vehető.

1. a váltóra az lenne az első tippem hogy valaki hozzányúlt. a váltónak patentnek kell lennie.  nekem akkor volt gond a hátramenettel, amikor kuplungcsere utána a váltórudazat nem lett pontosan visszatéve a helyére.
2. kuplung: szerintem a komplett anyag kb 160-200e között lesz, a LUK szett, Valeo vagy Sachs lehet hogy egy 20-30e-rel olcsóbb. munkadíj maszeknál 30-45 között, szervízben 60-85+áfa között. szerintem úgy cseréld hogy vezérléssel együtt, mert akkor csak egyszer kell kivenni a motort... a komplett vezérlés csere kb 100 körül van meg, a külső és a belső is, amit egyébként is 200.000-nél kellene cserélni. ez esetben célszerű az olajcserét is ideilleszteni. én is így csináltam, pár egyéb szereléssel együtt, 400e lett a vége. (tárcsa+betét, + fényezés+ led szerelés + +váltóolaj, fékolaj, motorolaj és egyéb szűrők...) ez egy ilyen killinkg pill ezeknél az autóknál... de meg kell csinálni.
3. a hangja ilyen. ez még egyébként csendesebb mint az opelek 1,7cdti-je. na az  a varrógép.
4. szerintem a chip felesleges, ahol ez nem megy az a turbó alatti 1000-1700-as tartomány. az szerintem mindegyiknél gyengus.
5. motortérzár szeret elrohadni, illetve a kábele. csere.
6. akksit 6 évnél kötelező cserélni, ne várd meg amíg behal.
7. klíma szeret csak 11-13 fokos levegőt tolni, hiba oka ismeretlen. ez még nekem is hátra van...
8. betöltőcsövet vegyél. hasznos holmi, elfér.
9. gyári magashangszóró egy kínai fhos, ha serceg, kuka.
10. az én fedkompom kb 10%-al kevesebbet mutat a tényleges fogyinál. 6,7-nél áll de kb 920km a hatótávom nullára ejtve a megtehetőt. igazából mindegy.

jó autó, ár értékben meg szerintem a kategórián belül max egy skoda szorongathatná meg, de ez nagyobb és szebb is. az 1,6tdi-t meg vegyék meg a bhuzik...  hehe hehe hehe
Naplózva
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #5097 Dátum: 2014.08.27 szerda, 11:11:57 »

Nekem a 2.0 dizlinél szinte mindig észreveszem a regenerációt. Pl.: megállok városban lámpánál, elindulásnál mély hangja van... , vagy mondjuk 4-ben 50 körül ha leveszem a gázról a lábam, akkor motorféknél is mély dörmögő hangja van. Egyedül lakott területen kívül folyamatos 80-90 tempó felett nem veszem észre, egyéb más esetben mindig.
Az EGR szelep dugózásához biztosan köze van, mivel a fojtószelep részállása miatt nyitott EGR-rel történne a regeneráció, hogy magasabb hőmérsékletű levegőt szívjon.  Mivel dugó van, s, a fojtószelepet is résnyire zárja, szerintem ebből lesz ez a jól kivehető fojtó, dörmögő hang:) Azokra az időkre már nem igazán emlékszem, mikor nem volt EGR dugó.. (3 éve)

EGR dugósok megerősíthetnétek ezt a tényt:)


Csak érdekességképpen kérdezem!

2007 - 2009 - es 2.0 Tdcik is mind DPF - esek? Ha igen, akkor miért látok ilyeneket kormot füstölni? Én anno néztem magamnak FL előtti 2.0Tdci motorral kocsikat és EUR4 normásak voltak, az DPF nélkül is megy sztem... bár teszem hozzá, hogy a 2.2Tdci is EUR4 - es, de garantáltan DPF - es!

Haverom 2009 - es TIT-s 2.2-es dízeljének (EUR4, tuti DPF-es) és az én TXBA 2.0Tdci - mnek olyan tiszta a kipuf vége, hogy kajálni lehetne róla. Ha egy DPF - es dízel kormot füstöl, ott valami nem stimm..., hogy jön össze a füst és a DPF? Vagy??

wave

T.

Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #5098 Dátum: 2014.08.27 szerda, 11:14:10 »

Csak érdekességképpen kérdezem!

2007 - 2009 - es 2.0 Tdcik is mind DPF - esek? Ha igen, akkor miért látok ilyeneket kormot füstölni? Én anno néztem magamnak FL előtti 2.0Tdci motorral kocsikat és EUR4 normásak voltak, az DPF nélkül is megy sztem... bár teszem hozzá, hogy a 2.2Tdci is EUR4 - es, de garantáltan DPF - es!

Haverom 2009 - es TIT-s 2.2-es dízeljének (EUR4, tuti DPF-es) és az én TXBA 2.0Tdci - mnek olyan tiszta a kipuf vége, hogy kajálni lehetne róla. Ha egy DPF - es dízel kormot füstöl, ott valami nem stimm..., hogy jön össze a füst és a DPF? Vagy??

wave

T.



Amit láttál füstölni, az egynyóc lehetett. laugh Nekem s-maxi 2.0 tdci, nincs dpf, és euro4. És lehet enni a kipuffról, ha valaki szereti a kormos dolgokat...  nyes
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #5099 Dátum: 2014.08.27 szerda, 11:34:16 »

Amit láttál füstölni, az egynyóc lehetett. laugh Nekem s-maxi 2.0 tdci, nincs dpf, és euro4. És lehet enni a kipuffról, ha valaki szereti a kormos dolgokat...  nyes

Ott a pont!  nyes

Pedig olyan lelkesen várják sokan DPF nélküli kocsiktól, hogy regeneráljanak, pedig lehet, hogy az elkövetkezendő 40évben nem fognak...  Wink

Ahogy már többen is írtátok, viszonylag könnyen észlelhető a regen: 1,9l/h a pill fogy. alapjáraton és mélyebben morog a motor gyorsításkor. Mivel készültem a DPF-es motorból vétel előtt, próbáltam többféleképpen végigcsinálni már a folyamatot és elvégzi 6-ban 1800-as furdulaton is, kb. 9-10perc volt és 4. - ben 120km/h - nál, ott talán hamarabb befejezte. A pill fogy. mérőn látható a vége a folyamatnak. A gép szerint ~7000km alatt 4 sikeres regenem volt, ebből 3-at észrevettem, 1 - et nem... Ennél több gondom ne is legyen a DPF - el és boldogság van!
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Oldalak: 1 ... 95 96 97 98 99 100 101 [102] 103 104 105 106 107 108 109 ... 297   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.099 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.