Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.18 csütörtök, 23:26:56 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: [1] 2   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Ford Cougar  (Megtekintve 36827 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37275


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Dátum: 2013.09.30 hétfő, 07:57:14 »

Xcepter kérésére.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Xcepter
Vendég
« Új hozzászólás #1 Dátum: 2013.09.30 hétfő, 17:48:46 »

Sziasztok,

Ezt a topicot azért kértem hogy hozzák létre mert egyik nagy szerelmem a Ford Cougar, halottam már mindenfélét az autóról de sokan mondják hogy rengeteg alkatrszée kompatibilis a MK2-es mondeóval. Szeretném kérni a helyi közösséget és a "szakikat" hogy osszanak meg minél több információt erről a típusról.

Előre is köszönöm mindenkinek a közreműködését.

Üdv Néktek
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #2 Dátum: 2013.10.05 szombat, 05:37:50 »

Sziasztok,

Ezt a topicot azért kértem hogy hozzák létre mert egyik nagy szerelmem a Ford Cougar, halottam már mindenfélét az autóról de sokan mondják hogy rengeteg alkatrszée kompatibilis a MK2-es mondeóval. Szeretném kérni a helyi közösséget és a "szakikat" hogy osszanak meg minél több információt erről a típusról.

Előre is köszönöm mindenkinek a közreműködését.

Üdv Néktek

Annyit tudok én is róla, hogy majdnem 2-es Mondeo, csak mégsem. Cheesy Viszont igen, rengeteg alkatrésze ugyanolyan.
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Xcepter
Vendég
« Új hozzászólás #3 Dátum: 2013.10.05 szombat, 13:53:40 »

Annyit tudok én is róla, hogy majdnem 2-es Mondeo, csak mégsem. Cheesy Viszont igen, rengeteg alkatrésze ugyanolyan.

Köszi az infót, ez a bajom nekem is, én is csak ennyit tudok. De viszont a MK2 Mondeo 2495 cm3 a Cougar Blokkja meg 2544 ez kb a 6 hengerre levetítve elhanyagolható különbség és sejtésem szerint a motorblokk is azonos és a dugattyú gyűrű hengerfej is azonos lehet. Ezért próbálok infót gyűjteni Smiley Nem mintha kapásból motorblokkot akarnék felújítani, de jó lenne pl ha MK2 2.5 V6 blokk egy az egybe belemenne a cougarba ha baj van komplett motorblokkot lehet venni 100 ezerért.

Üdv Gábor
Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #4 Dátum: 2014.07.25 péntek, 19:38:22 »

Tudom hogy kicsit halott ez a topic, de most készülök elcserélni szeretett kettes.mondimat egy cougarra.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #5 Dátum: 2014.07.25 péntek, 20:15:49 »

Tudom hogy kicsit halott ez a topic, de most készülök elcserélni szeretett kettes.mondimat egy cougarra.
túl egyszerű az életed?  Wink
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6 Dátum: 2014.07.26 szombat, 08:06:49 »

túl egyszerű az életed?  Wink
Dehogy, kész az mk2ese, nincs már barkácsolnivalója. Wink
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #7 Dátum: 2014.07.26 szombat, 08:08:01 »

Amúgy a cougar nekem is teccik.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #8 Dátum: 2014.07.26 szombat, 08:32:53 »

Dehogy, kész az mk2ese, nincs már barkácsolnivalója. Wink
Vagy elege van a copásból, amit az elektromos rész miatt kénytelen elviselni. Smiley
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #9 Dátum: 2014.07.26 szombat, 08:46:49 »

Vagy elege van a copásból, amit az elektromos rész miatt kénytelen elviselni. Smiley
mivel lesz különb egy olyan autóval, amihez nem lehet minden sarkon alkatrészt venni
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #10 Dátum: 2014.07.27 vasárnap, 21:54:46 »

mivel lesz különb egy olyan autóval, amihez nem lehet minden sarkon alkatrészt venni
Ezt tőle kérdezd!  Grin
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #11 Dátum: 2014.07.27 vasárnap, 22:11:15 »

mivel lesz különb egy olyan autóval, amihez nem lehet minden sarkon alkatrészt venni
telik az idő és az mk2höz is egyre kevesebb sarkon lehet ..
Naplózva
newDesigner
Vendég
« Új hozzászólás #12 Dátum: 2015.02.25 szerda, 17:01:01 »

Csak olvasgattam és gondoltam leírok ezt azt.

V6. A motorok itt is ugyanúgy módosultak mint a Mondeoknál. 2000-ig 2544 ccm (155 cu in) 2000-től 2497 ccm (152 cu in). Ami azt jelenti, hogy a furat lett kisebb. Minden más maradt a régi. Ugyan ez a helyzet a 3000 ccm-nél is. Csak a dugattyú hüvelyek átmérője változott és a szívócsonk. L4-V6 váltásnál bölcső csere szükséges. Alkatrész tekintetében érdemes a Mazda környékén is körül nézni, mert mint Ford leányvállalat ugyanolyan motorokkal készültek az autóik. Apró kiegészítő alkatrészek térnek csak el.

Miért érdemes Cougart venni? A barátnő, vagy a feleség szemén lehet észre venni. Ehhez képest nem király az MK4 sem (A szomszédnak az van. hehe).
Naplózva
Vazso
Vendég
« Új hozzászólás #13 Dátum: 2016.05.22 vasárnap, 07:59:06 »

Nekem is  Cougarom van néhány hónapja. Korábban - hosszú évekig - egy MKIII Mondeom volt. A Cougar király gép. Bár a lányom a hátsó ülésen nem utazik annyira kényelmesen mint a Mondeoban, de az utazási élmény kárpótolja. Az asszony meg egyenesen oda van érte.
Naplózva
Cougar2.5
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24



E-mail
« Új hozzászólás #14 Dátum: 2016.06.10 péntek, 01:09:29 »

Üdv mindenkinek remélem hogy jó helyre irok amiről szó volna van egy cougar 2.5 v6 om és olyan dolgot csinál hogy mikor be melegszik a motor akkor a világitás elkezd villogni nem csak a müszerfalon hanem a fényszorok is ebben kérnék segitséget hogy mitől lehet már jóformán mindent ki cseréltem benne még a riasztót is ki iktattam de ugyan ugy csinálja olyan mintha nem kapna elég áramot a rendszer a generátor ok aksi ok gyujtás kábel ok sajnos akitől vettem az elég sok mindent ki köttetett belőlle ezt a minap vettem észre pl első hátsó ködfényszóró kipörgés gátló légzsákok fényszóró magasság állitó nem hiszem hogy ezek hatással lennének rá de már nem tudok mire gondolni a válszokat és megoldási javaslatokat előre köszönöm
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #15 Dátum: 2016.06.10 péntek, 08:47:06 »

Üdv mindenkinek remélem hogy jó helyre irok amiről szó volna van egy cougar 2.5 v6 om és olyan dolgot csinál hogy mikor be melegszik a motor akkor a világitás elkezd villogni nem csak a müszerfalon hanem a fényszorok is ebben kérnék segitséget hogy mitől lehet már jóformán mindent ki cseréltem benne még a riasztót is ki iktattam de ugyan ugy csinálja olyan mintha nem kapna elég áramot a rendszer a generátor ok aksi ok gyujtás kábel ok sajnos akitől vettem az elég sok mindent ki köttetett belőlle ezt a minap vettem észre pl első hátsó ködfényszóró kipörgés gátló légzsákok fényszóró magasság állitó nem hiszem hogy ezek hatással lennének rá de már nem tudok mire gondolni a válszokat és megoldási javaslatokat előre köszönöm
Helló!
Csak egy kérdés: a vastaggal jelölt dolgokat ki igazolta? Egy autóvillamosságis szaki? Vagy te magad?
Ha a szaki, akkor furcsállanám, hogy ő sem találta meg a hiba okát.
Naplózva
Cougar2.5
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24



E-mail
« Új hozzászólás #16 Dátum: 2016.06.10 péntek, 12:48:37 »

üdv ezeket azért irtam hogy ok mert vadi ujjak és eredeti ford nem utángyártott kivéve az akut az kb 1 éves ja és nem szivesen viszem szerelőkhöz mert csak le huzzák az embert utoljára egy bendix cserén volt a kocsi és a szerelőnek 3 napjába került mire kicserélte nekem meg 57k  szomoru1 ba szoval inkább kihagynám őket és meg próbálok egyedül rájönni hogy mi lehet a bibi. ( csk meg jegyzem alkatrész szempontjábol uygan az mint az mk2 2.5 v6  kivéve az utastérben lévő kütyük  Wink )
« Utoljára szerkesztve: 2016.06.10 péntek, 13:07:36 írta Cougar2.5 » Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #17 Dátum: 2016.06.10 péntek, 16:17:37 »

üdv ezeket azért irtam hogy ok mert vadi ujjak és eredeti ford nem utángyártott kivéve az akut az kb 1 éves ja és nem szivesen viszem szerelőkhöz mert csak le huzzák az embert utoljára egy bendix cserén volt a kocsi és a szerelőnek 3 napjába került mire kicserélte nekem meg 57k  szomoru1 ba szoval inkább kihagynám őket és meg próbálok egyedül rájönni hogy mi lehet a bibi. ( csk meg jegyzem alkatrész szempontjábol uygan az mint az mk2 2.5 v6  kivéve az utastérben lévő kütyük  Wink )

Leginkább azt kéne mérni, hogy mennyi a rendszer feszültsége bemelegedett állapotban járó motornál. Több ponton is ellenőrizni kéne (akksin, generátornál, pár egyéb fogyasztón). A V6 javítása egyébként drága dolog. Én az ST-t vittem 2 hónapja szervízbe, motorban és a motortérben mindent megcsináltattam ami már csereérett volt; 1,5 hónap alatt lett kész, végösszeg több mint másfél milla. Mindez úgy, hogy pár alkatrész nem is lett cserélve, pl. bal oldali motortartó bak, akciósan 140ezer csak az alkatrész  vigyor3 Egyébként ha a feszültség értékek rendben vannak, akkor lehet még sok egyéb; valamelyik testkábel mondta be az unalmast és azért hülyül meg az autó, vagy érintkezési hiba, valami zárlat.. A V6-osok motorterében jóval nagyobb a hőmérséklet, mint a 4-hengereseknél, fokozottan öregszenek benne a kábelek és a csatlakozók.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Cougar2.5
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24



E-mail
« Új hozzászólás #18 Dátum: 2016.06.10 péntek, 16:44:15 »

köszi a tanácsot én is erre gondoltam hogy valami érintkezési hiba lehet valószinü hogy valamelyik kábel amit le kötöttek az csinál valami zárlatot csak azt nem értem hogy akkor a biztositékok valamelyikét miért nem csapja ki mindegy hétvégén átnézem az egész kábelezést remélem meg találom a hibát  amugy a fesz nek annak kb menyi nek kell lennie 12.5 körül?
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #19 Dátum: 2016.06.10 péntek, 22:25:24 »

köszi a tanácsot én is erre gondoltam hogy valami érintkezési hiba lehet valószinü hogy valamelyik kábel amit le kötöttek az csinál valami zárlatot csak azt nem értem hogy akkor a biztositékok valamelyikét miért nem csapja ki mindegy hétvégén átnézem az egész kábelezést remélem meg találom a hibát  amugy a fesz nek annak kb menyi nek kell lennie 12.5 körül?

Az akksinak üresen 12,4-12,7 közt illik lennie. Ha jár a motor, akkor alapjáraton is 13 V körül illene töltenie a generátornak, magasabb fordulaton ez kb. 14,5-ig mehet fel. Egy vadi új generátor nagyjából stabilan 13,8-14V közt produkál.
Zárlat lehet olyan is, hogy nem a klasszikus értelemben lesz zárlatos egy fogyasztó, hanem megkapja egy másik fogyasztó vezetékéről is a tápot. Testzárlat esetén is előfordulhat ilyen, sokszor pont a testkábelek hibája okoz hasonló problémákat.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Cougar2.5
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24



E-mail
« Új hozzászólás #20 Dátum: 2016.06.10 péntek, 23:54:30 »

köszi a választ akkor ha 13 fölöt van akkor jó van egy olyan érzésem hogy nem lesz egyszerü kideritenem a hiba okát de a remény hal meg utoljára max ujra kábeleztetem az egész rendszert
Naplózva
Cougar2.5
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24



E-mail
« Új hozzászólás #21 Dátum: 2016.06.13 hétfő, 17:19:33 »

hali ma lemértem a feszültséget csak nem tudom hogy ez jó vagy sem az akku az 12.7 inditásnál lemegy 10.5-10.8 ra alapjáraton 14.5 minden elekromos kügyüt ami áramot fogyaszt fel kapcsoltam és 14.8 ra felment 2000 es fordulaton 14.8 14.9 de néha be ugrik 15 be is aztán vissza de ha a klimát is be kapcsolom akkor le megy 12-13.7 re  és hallani hogy ilyenkor lejjeb esik az alapjárat de viszont tegnap este arra lettem figyelmes ha 1000 es az alapjárat akkor nem villog a müszerfal világitás amint lemegy 800-700 ra azonnal elkezd villogni a másik probléma amivel szembesültem hogy ezek után elég ideges az alapjárat érezni a motoron hogy piciket rángat és ha 700 alá esik az alapjárat a kocsi leál ez általában akkor van ha meg kell álnom a pirosnál ilyenkor nem a lámpát figyelem hanem az alapjáratot ha mégis megálna ujra be inditom és ilyenkor olyan pöfögő hangot ad ki mig nem nyomok neki egy gázt és végül bár nem tudom hogy ez hiba e vagy csak a müszert kell cserélni de van mikor kb 40-50 km el megyek és a fordulat szám meg fönt van 3000-4000 ezernél olyan minthy nem lennének összhangba a kilométer órával ilyenkor vissza váltok 3 ba padló gáz és észhez tér  laugh remélem tudtok segiteni mert amig nem tudom hogy mi a bibi nem akarom szervizbe vinni olyat ne cseréljenek ami müködik föleg ugy hogy nem is cserélik ki  vigyor3 előre is köszönöm a segitségeteket
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #22 Dátum: 2016.06.13 hétfő, 21:38:36 »

hali ma lemértem a feszültséget csak nem tudom hogy ez jó vagy sem az akku az 12.7 inditásnál lemegy 10.5-10.8 ra alapjáraton 14.5 minden elekromos kügyüt ami áramot fogyaszt fel kapcsoltam és 14.8 ra felment 2000 es fordulaton 14.8 14.9 de néha be ugrik 15 be is aztán vissza de ha a klimát is be kapcsolom akkor le megy 12-13.7 re  és hallani hogy ilyenkor lejjeb esik az alapjárat de viszont tegnap este arra lettem figyelmes ha 1000 es az alapjárat akkor nem villog a müszerfal világitás amint lemegy 800-700 ra azonnal elkezd villogni a másik probléma amivel szembesültem hogy ezek után elég ideges az alapjárat érezni a motoron hogy piciket rángat és ha 700 alá esik az alapjárat a kocsi leál ez általában akkor van ha meg kell álnom a pirosnál ilyenkor nem a lámpát figyelem hanem az alapjáratot ha mégis megálna ujra be inditom és ilyenkor olyan pöfögő hangot ad ki mig nem nyomok neki egy gázt és végül bár nem tudom hogy ez hiba e vagy csak a müszert kell cserélni de van mikor kb 40-50 km el megyek és a fordulat szám meg fönt van 3000-4000 ezernél olyan minthy nem lennének összhangba a kilométer órával ilyenkor vissza váltok 3 ba padló gáz és észhez tér  laugh remélem tudtok segiteni mert amig nem tudom hogy mi a bibi nem akarom szervizbe vinni olyat ne cseréljenek ami müködik föleg ugy hogy nem is cserélik ki  vigyor3 előre is köszönöm a segitségeteket

Lehet, hogy simán az óracsoportban van pár elfáradt forrasztás/kábel/alkatrész. A másikra első körben javasolok egy motorvezérlő újratanítást, akár meg is oldhatja a problémák egy részét.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Cougar2.5
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24



E-mail
« Új hozzászólás #23 Dátum: 2016.06.13 hétfő, 21:47:43 »

köszi  worship sok mindent ki probáltam már de mivel erről csak most hallok először hogy ezt a módszert igy kell csinálni ahogy le van irva ez még nekem ujj én teljesen máskép csináltam és a le irtak alapján rosszul  falbav remélem ez meg fogja oldani a hibát égy kérdés a 40 amperes biztositék az minek a biztositéka mert sehol nem találom hogy az mit véd én az ablak emelőre gondoltam de az nem egy 20-30 amperos nak kéne lennie?
Naplózva
Cougar2.5
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24



E-mail
« Új hozzászólás #24 Dátum: 2016.06.14 kedd, 15:59:25 »

Hali végre kideritettük hogy mi a hiba smile csak azért irok ha valakinek ugyan ilyen hibája lenne vagy lesz nállam a generátor fesz szabájzója tul tölt és ezáltal okozza a müszerekben a villogást és a motor leállását az ideges alapjárati ingadozást de azt még nem sikerült kidriteni hogy ez mitől következet be de a szerelő azt mondta hogy valószinüleg az egyik kábel korrodált és test zárlatot csinál mikor jár a motor és a rezonancia miatt hozzá ér valamihez és emiatt a fesz szabályzóm elszált ugyhogy cser lesz  Angry de a leg szebb hogy erre ugy jöttem rá hogy egy biztositék cserére vittem mert nekem nem volt ithol olyan biztositékom és gondoltam ha már ott vagyok dobjuk már fel a gépre. rá nézésre elég jó szerviznek tünik főleg hogy csak fordokat javitanak a javitási költség szerintem nem egy nagy összeg ha azt veszem hogy egy zsir ujj generátor ami nem egy kinai vacak az kb 100-150k  ők 25k ér teljesen fel ujjitják ugy hogy munka dijal együtt 35k bol meg uszom ha jo szerviz és nem csesznek át akkor ide fogom hordani a járgányt  ha bármi hiba lenne vele  smile ha nem cseszek át akkor majd leirom a cimüket  és igy utolag is köszönöm a segitségeteket worship
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #25 Dátum: 2016.06.14 kedd, 19:13:00 »

Hali végre kideritettük hogy mi a hiba smile csak azért irok ha valakinek ugyan ilyen hibája lenne vagy lesz nállam a generátor fesz szabájzója tul tölt és ezáltal okozza a müszerekben a villogást és a motor leállását az ideges alapjárati ingadozást de azt még nem sikerült kidriteni hogy ez mitől következet be de a szerelő azt mondta hogy valószinüleg az egyik kábel korrodált és test zárlatot csinál mikor jár a motor és a rezonancia miatt hozzá ér valamihez és emiatt a fesz szabályzóm elszált ugyhogy cser lesz  Angry de a leg szebb hogy erre ugy jöttem rá hogy egy biztositék cserére vittem mert nekem nem volt ithol olyan biztositékom és gondoltam ha már ott vagyok dobjuk már fel a gépre. rá nézésre elég jó szerviznek tünik főleg hogy csak fordokat javitanak a javitási költség szerintem nem egy nagy összeg ha azt veszem hogy egy zsir ujj generátor ami nem egy kinai vacak az kb 100-150k  ők 25k ér teljesen fel ujjitják ugy hogy munka dijal együtt 35k bol meg uszom ha jo szerviz és nem csesznek át akkor ide fogom hordani a járgányt  ha bármi hiba lenne vele  smile ha nem cseszek át akkor majd leirom a cimüket  és igy utolag is köszönöm a segitségeteket worship

 eljen Innen-onnan le lehet tölteni service manual-t az autóhoz (magyarul az Etzold-féle van, azt inkább meg is lehet találni, mint a Haynes-félét), abban benne vannak a biztitábla leírások is, ott meg tudod nézni hogy mekkora biztik kellenek és hova és hogy mit biztosítanak.
Generátort azért annál olcsóbban is meg lehet kapni, nekem került most be egy -ha már teljes nagyjavítás-, az egy kb. 60ezres tétel volt. Generátor felújítás is bele tud kerülni 40-50-be, főleg ha rendesen és tartósra akarod, meg főleg ha a feszszabályzó haldoklik rajta. Akkor meg már a vadi új darab megéri azt a pár tízezret Cheesy
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
PappDani
Vendég
« Új hozzászólás #26 Dátum: 2017.04.19 szerda, 15:16:42 »

Sziasztok!

Üdv mindenkinek újoncként, idén március óta én is Ford tulajdonos vagyok egy Cougar képében (1999-es 2.0). Egyszerűen beleszerettem az autóba, hiába nézegettem mást is, nem tudtak lebeszélni róla. Kifogtam itthon egy elég jó állapotút, persze nem hibátlan, de nagyon jó alap. Alap dolgokat már cseréltem, de mivel az előző tulajok "kissé" lelakták, van mit rendbe szedni. A magnót szerintem nagyjából baltával kitépték, a könyöklő nincs a helyén stb. Én gyári állapotra törekszem, gyári CD-s magnó stb.
Illetve van még egy olyan problémám, hogy hátul kap egy kicsi vizet valahonnan: a csomagtér hátsó felénél két oldalt bemegy egy kevés víz, egyelőre nem tudom, honnan.

Ha van itt valaki, akinek Cougar-ja van, vagy ért hozzá, vagy tudna segíteni valakinek aki igényes az autójára és szeretné gatyába rázni, megköszönném.

Dani
Naplózva
Cougar2.5
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24



E-mail
« Új hozzászólás #27 Dátum: 2017.12.11 hétfő, 15:47:18 »

Sziasztok van egy problémám adott egy Cougar v6 2,5 ös egyik óráról a másikra nem indul be ugy értem hogy délután még faxa minden este 9 körül menni akartam el inditom semmi hivtam a szerelö havert mi lehet a gond  másnap reggel jön probálgatjuk semmi meg néztük hideg inditóval akkorsem ma kicseréltem a holtpont jeladót mind a kettőt meg mindig semmi  szikra van ac jó aksi ujj  ugyhogy most meg vagyok lőve halvány  falbav falbav fingom nincs hogy mit nézek még meg ugyhogy ha valaki tud tanácsot adni azt megköszönném
Naplózva
Cougar2.5
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24



E-mail
« Új hozzászólás #28 Dátum: 2017.12.15 péntek, 12:23:34 »

hali sajnos a probléma még mindig megvan pedig cserélva lett a gyujtás trafó kábelekkel gyári a holtpont jeladók  de még mindig csak köszörül néha pöffen is de be nem akar indulni ugy hogy tanácsot javaslatot kérnék mit miket nézzek még meg 
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #29 Dátum: 2017.12.15 péntek, 13:36:28 »

hali sajnos a probléma még mindig megvan pedig cserélva lett a gyujtás trafó kábelekkel gyári a holtpont jeladók  de még mindig csak köszörül néha pöffen is de be nem akar indulni ugy hogy tanácsot javaslatot kérnék mit miket nézzek még meg 

Jobbat nagyon nem tudsz tenni, mint lépésenként végig kell venni az egész folyamatot, kezdve azzal, hogy az üzemanyagáramlást ellenőrizni: a befecskendezőkhöz a lehető legközelebb széthúzni valamelyik csövet (vagy eleve az injektorokat kiszedni, és azokat nézni), elé egy valami üveget, aztán indítózni; jön-e belőle egyáltalán a benzin. Ha az megvan, akkor tovább a gyújtásra - esetleg gyújtókábelek és gyertyák cseréje, bár azért gyanús, egyszerre mindegyik nem szokott megdögleni. Akkor már valószínűbb, hogy a trafó szart be, és bár van szikra, de az nem elég. Szikrákat természetesen mindegyik gyertyánál meg kéne lesni. Ha lehet, akkor egy kompressziómérést is meg kéne ejteni mindegyik hengerben.
Aztán ezek után ha van van üzemanyag, van szikra, akkor már csak a levegővel lehet gond. Szívócsöveket szét kéne húzni, megnézni pillangószelepet, alapjárati motort, nem-e tapadtak le, vagy légszűrő környékén, nincs-e eldugulva valahol az egész rendszer.
Indításgátló szólhatna még bele a történetbe, de ha van benya és szikra is, és forgatja az önindító a motort, akkor arról se lehet szó.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #30 Dátum: 2017.12.15 péntek, 16:19:40 »

Csak megerősíteni lehet a fentebb leírtakat, ha minden igaz a leírt  hiba alapján gyújtás vagy üzemanyag hiba lehetséges  nagy valószinűséggel. Vagy sok, vagy kevés üzemanyagot kap a motor. Benzin nyomást meg lehet és meg kell mérni , 2,4-3,2 bar között kell lenni, a benzin nyomásszabályozó szelep jó-e, benzinszűrő állapota milyen. Ki kell venni mind a 6 gyertyát, állapotukról is lehet következtetést levonni, pl. inditózás után száraz vagy nedves a benzintől, nagyon kormosak-e, kivett állapotban mind a 6 db.gyertyánál szikrát ellenőrizni. Az előbb is emlitve lettek az injektorok, annak vezetékeit és csatlakozóit zárlat szempontjából ellenőrizni. A nagy meleg miatt nem örök életűek.  Szóval sajnos végig kell menni minden lehetséges hibaforráson ahogy az előbbi hozzászóló is írta.
Ez csak egy kis kiegészítés.

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
Cougar2.5
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24



E-mail
« Új hozzászólás #31 Dátum: 2017.12.15 péntek, 17:21:37 »

köszönöm a tanácsokat annyit még le irnák hogy inditózásnál nagyon erős benzin szag van a kocsiba ma kivettem mind a hat gyertyát picit kormosak voltak le pucoltam őket  elég erős benzin szaguk volt az alapjárati motor vadi ujj bár nem gyári a pillango szelep tiszta holnap ha nem lesz ilyen tré az idő megnézem az injektorokat ha jol tudom abol is 6 db van (az egészben az idegesit hogy pont müszaki előtt szart be igy még oda sem tudtuk vinni és a szállitás is csak tréler el lehet) ha nem tudom meg oldani akkor hétfőn megy szervizbe hátha ott megoldják
Naplózva
Cougar2.5
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24



E-mail
« Új hozzászólás #32 Dátum: 2017.12.16 szombat, 12:06:17 »

hali lenne egy kérdésem még mielőtt neki látnék szétszedni az injektor elvileg ha hideg inditóval próbáljuk akkor be kéne indulnia pár másodpercre vagy tévedek
Naplózva
Cougar2.5
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24



E-mail
« Új hozzászólás #33 Dátum: 2017.12.19 kedd, 13:44:17 »

sikerült megtalálni és kijavitani a hibaforrást  taps taps taps
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #34 Dátum: 2017.12.19 kedd, 15:54:27 »

sikerült megtalálni és kijavitani a hibaforrást  taps taps taps

Ne csigázz, mi volt az? Cheesy
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Cougar2.5
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24



E-mail
« Új hozzászólás #35 Dátum: 2017.12.19 kedd, 20:45:27 »

a gyújtás vezérlő meg kergült és ő okozta a problémát
Naplózva
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #36 Dátum: 2017.12.20 szerda, 16:12:51 »

a gyújtás vezérlő meg kergült és ő okozta a problémát

A Cougárban van külön gyújtásvezérlő? Igy egy kicsit valahogy nem világos válasz. Elnézést csak szeretnénk okosodni és megismerni a pontos diagnózist hátha velünk is előfordul hasonló hibajelenség. Várjuk a bővebb felvilágositást ha nem esik nehezedre. Amúgy közösen örülünk, hogy a hiba megoldódott.

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
Cougar2.5
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24



E-mail
« Új hozzászólás #37 Dátum: 2017.12.20 szerda, 20:58:09 »

Sajnos bővebben azért nem tudok róla irni mert nem magamtól jöttem rá hanem egy villamossági szerelő ismerős de holnap hozom el és ha többet megtudok hogy mi is ez valójában és hogy hol található akkor megosztom veletek
Naplózva
Cougar2.5
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24



E-mail
« Új hozzászólás #38 Dátum: 2017.12.22 péntek, 19:59:32 »

Hali sajnos nem sokat sikerült megtudnom a szerelőtől de a lényeg hogy ez a gyújtás modul a computer  van ami egy Ic vagy mi na ez volt ami nekem elszállt ez küld jelet a trafónak hogy adjon szikrát na ez a jel nem jutott el a trafóig  (igazából ezzel nem jutunk közelebb a megoldáshoz főleg ha nem villamossági szerelők vagyunk) sajnálom hogy nem tudtam meg többet
Naplózva
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #39 Dátum: 2018.01.02 kedd, 17:01:46 »

Hali sajnos nem sokat sikerült megtudnom a szerelőtől de a lényeg hogy ez a gyújtás modul a computer  van ami egy Ic vagy mi na ez volt ami nekem elszállt ez küld jelet a trafónak hogy adjon szikrát na ez a jel nem jutott el a trafóig  (igazából ezzel nem jutunk közelebb a megoldáshoz főleg ha nem villamossági szerelők vagyunk) sajnálom hogy nem tudtam meg többet

Ebből nagy valószínűséggel ECU ( motorvezérlő) csere lesz. A főtengely holtponti jeladó továbbítja a jeleket az ECU-nak, amely vezérli a jelek alapján a trafó müködését. Amennyiben az ECU-ban az IC (végkimenet) meghibásodott, szakműhelyben sem tudják igazán megjavítani. Egy bontott ECU megoldja a problémát.

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
Cougar2.5
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24



E-mail
« Új hozzászólás #40 Dátum: 2018.01.04 csütörtök, 14:00:27 »

Tudom erről beszélt a szerelő is hogy valószinüleg csere de hála istennek a villamossági szaki meg tudta javitani és csak 22k ba fájt csak én marha mégmielőtt a szaki látta volna kicsréltem a trafót kábelekkel holtpont jeladókat ac pumpát benzinszürőt gyergyákat és igy viszont kurwa sokba került  rinya de lett egy pár alkatrészem  Grin közben vettem egy másik kocsit igy most ettől meg válok  rinya mert 2 autót nem tudok fent tartani (a másik az nem ford ugy hogy szerintem nem sokat fogok ide látogatni igy 1000 hálám mindenkinek aki megpróblt segiteni worship worship )
Naplózva
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #41 Dátum: 2018.01.04 csütörtök, 16:45:52 »

Tudom erről beszélt a szerelő is hogy valószinüleg csere de hála istennek a villamossági szaki meg tudta javitani és csak 22k ba fájt csak én marha mégmielőtt a szaki látta volna kicsréltem a trafót kábelekkel holtpont jeladókat ac pumpát benzinszürőt gyergyákat és igy viszont kurwa sokba került  rinya de lett egy pár alkatrészem  Grin közben vettem egy másik kocsit igy most ettől meg válok  rinya mert 2 autót nem tudok fent tartani (a másik az nem ford ugy hogy szerintem nem sokat fogok ide látogatni igy 1000 hálám mindenkinek aki megpróblt segiteni worship worship )
[/quote

Sajnálom, hogy előre magadnak cserélgetted az alkatrészeket és nem rögtön fordultál villamossági szakemberhez, de  vigasztaljon, hogy az ilyen ECU hibákat a legnehezebb megállapítani. Továbbá annak örülj, hogy akadt szaki aki meg tudta javítani.Anno nekem is három szakember és a szakszerviz sem tudta a konkrét hibát, mindent cseréltetni akartak velem, de nem tudtak rábeszélni. Majdnem két hétig mértem mig eljutottam az ECU-ig és hasonló hibája volt, amit Debrecenben nem tudtak javítani és egy bontottat tettem bele ami azóta is működik.
A továbbiakban hibamentes évet kívánok.

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
MondeoPrezident
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7



« Új hozzászólás #42 Dátum: 2020.04.26 vasárnap, 00:24:56 »

Igen, eléggé hasonlítanak egymásra a Mondeo és a Cougar, ugyanis a Cougar-ból még ST200-as változat is készült. https://www.google.com/search?q=cougar+st200&client=ms-android-dt-hu-revc&hl=hu&prmd=ivsn&sxsrf=ALeKk03NUkrDUi6phI4QG2eIwUsCDpCq7g:1587853372965&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjYyYDizoTpAhXpsosKHXHRANoQ_AUIFCgB&cshid=1587853456185&biw=360&bih=640#imgrc=Yc4gRAWtaTksHM
Naplózva

MkII 1.8TD Turnier tulajdonos volt sokáig, most is, de most egy másiké Cheesy
Runo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 164



« Új hozzászólás #43 Dátum: 2022.12.10 szombat, 18:42:54 »

Üdv fiatalok!  vigyor3

Látom nagyon pang ez a topik, de hátha...
Szóval megtetszett nekem ez az autó és nézegetem már 1 ideje a hirdetéseket.
Ezt találtam, ami szimpatikus, de kicsit drágállom.
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/ford/cougar/ford_cougar_2.0_16v_korroziomentes_friss_muszaki-18916122#sid=1f24fb2d-d3bf-4f98-803e-03045462c720
Mondjuk ha valós a km, talán nem olyan rossz vétel.
Valaki "hozzáértő" esetleg kisegítene bármi véleménnyel így ránézésre, no meg ha elmegyek megnézni, akkor mire figyeljek?
Előre is köszi mindenkinek!
Naplózva

Mk3 - 1.8 - 110 LE - Benzin - Sedan - Trend
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26968


E-mail
« Új hozzászólás #44 Dátum: 2022.12.10 szombat, 19:42:03 »

Üdv fiatalok!  vigyor3

Látom nagyon pang ez a topik, de hátha...
Szóval megtetszett nekem ez az autó és nézegetem már 1 ideje a hirdetéseket.
Ezt találtam, ami szimpatikus, de kicsit drágállom.
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/ford/cougar/ford_cougar_2.0_16v_korroziomentes_friss_muszaki-18916122#sid=1f24fb2d-d3bf-4f98-803e-03045462c720
Mondjuk ha valós a km, talán nem olyan rossz vétel.
Valaki "hozzáértő" esetleg kisegítene bármi véleménnyel így ránézésre, no meg ha elmegyek megnézni, akkor mire figyeljek?
Előre is köszi mindenkinek!

A hátsó ülésre csak akkor ültess valakit, ha kimondottan utálod és ki akarsz tolni vele... :-)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Runo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 164



« Új hozzászólás #45 Dátum: 2022.12.10 szombat, 20:14:07 »

A hátsó ülésre csak akkor ültess valakit, ha kimondottan utálod és ki akarsz tolni vele... :-)

AndyA

Ezzel nem lesz gond, egyedülálló vagyok!  smile
Naplózva

Mk3 - 1.8 - 110 LE - Benzin - Sedan - Trend
Runo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 164



« Új hozzászólás #46 Dátum: 2022.12.14 szerda, 21:51:34 »

Ezzel nem lesz gond, egyedülálló vagyok!  smile

No, hát az autó a tulajdonomban van mától!
Szép a hangja, egész kellemes vezetni!
A hátsó ülésre a 12 éves leány nem éppen kényelmesen szál be/ki, de azt mondta, hogy bent már NAGYON jó!  smile

Remélem senki nem lát bele a fenti mondatba semmi rosszat!   Grin

A táv-zár viszont nem működik ebben a "Mondeóban" sem!  falbav
Kulccsal rendesen megy, de távval csak kattan, illetve visszanyit a zárásra....
Naplózva

Mk3 - 1.8 - 110 LE - Benzin - Sedan - Trend
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26968


E-mail
« Új hozzászólás #47 Dátum: 2022.12.15 csütörtök, 07:21:50 »

No, hát az autó a tulajdonomban van mától!
Szép a hangja, egész kellemes vezetni!
A hátsó ülésre a 12 éves leány nem éppen kényelmesen szál be/ki, de azt mondta, hogy bent már NAGYON jó!  smile

Remélem senki nem lát bele a fenti mondatba semmi rosszat!   Grin

A táv-zár viszont nem működik ebben a "Mondeóban" sem!  falbav
Kulccsal rendesen megy, de távval csak kattan, illetve visszanyit a zárásra....

Ha egyedülálló vagy, akkor miért nem előre ülteted? :-)

Én egy ilyen hátsó ülésen voltam kénytelen 15 mérföldet utazni egyszer, télen, nagykabátban, keresztbe ülve a két ülést elválasztó pohártartón... Nagy öröm volt... :-(

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #48 Dátum: 2022.12.15 csütörtök, 09:44:01 »

No, hát az autó a tulajdonomban van mától!
Szép a hangja, egész kellemes vezetni!
A hátsó ülésre a 12 éves leány nem éppen kényelmesen szál be/ki, de azt mondta, hogy bent már NAGYON jó!  smile

Remélem senki nem lát bele a fenti mondatba semmi rosszat!   Grin

A táv-zár viszont nem működik ebben a "Mondeóban" sem!  falbav
Kulccsal rendesen megy, de távval csak kattan, illetve visszanyit a zárásra....
valamelyik ajtó "zárt" pozíciója nincs meg.Ezért nyit vissza a központi.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Runo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 164



« Új hozzászólás #49 Dátum: 2022.12.15 csütörtök, 10:27:30 »

Ha egyedülálló vagy, akkor miért nem előre ülteted? :-)

Én egy ilyen hátsó ülésen voltam kénytelen 15 mérföldet utazni egyszer, télen, nagykabátban, keresztbe ülve a két ülést elválasztó pohártartón... Nagy öröm volt... :-(

AndyA

Egyedülálló, de azért barátnő van! Neki meg van egy 12 éves gyerkőce!
És ha már megvettem az autót, ki is próbáltuk!  Wink

alf®! Köszi, majd ránézek!
Naplózva

Mk3 - 1.8 - 110 LE - Benzin - Sedan - Trend
Oldalak: [1] 2   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.105 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.