Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 06:15:40 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 [21] 22 23 24 25 26 27   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS  (Megtekintve 625395 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #1000 Dátum: 2013.11.27 szerda, 22:06:32 »

Szerintem meg Te értelmezed rosszul az ABS működését. Ha valamelyik kerék megcsúszik, vagyis nem gördül, akkor beavatkozik az ABS egység. Ha csúszik, nincs lassító erő. Ha gördül, akkor lassul. Az ABS lényege, hogy ne csússzon egy kerék sem, hanem lassuljon, fékezzen. Az szerintem téves eszme, hogy az ABS-el hosszabb a fékút. Ha Neked nem kell, vegyél ABS nélküli autót. ABS-el nem húz félre az autó, a legrövidebb úton megáll az autó. Ha Neked más a véleményed, eszed rá. De a lényeg, az ABS a rövidebb, biztonságosabb megállás érdekében született. Vagy nem??  vigyor3 integet2
Ha nem csak a saját elképzeléseid szerinti ABS müködési elméleteiddel érvelgetnél itt, hanem előtte kicsit olvasgatnál a témárol egy kis szakirodalmat, akkor nem irnál nekem ilyen hozzászólásokat! Idézek egy két mondatot, hogy tudjad, talán a te autódban is terep ABS van, talán azért olyan jó sárban. "A terep-ABS trükkje az, hogy a fékezés elején hagyja kicsit blokkolni a kereket, ettől ez maga elé gyűjt egy kis kupacot a talajból, mintha éket rakna be oda, így rövidebb úton megáll, mint normál módban. Aki száguldott le már csúszós lejtőn kattogó ABS-szel, szinte zéró fékhatással, az tudja, mennyire fontos ez."
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #1001 Dátum: 2013.11.27 szerda, 22:16:56 »

Nekem most volt szerencsém kipróbálni az ABS nélküli fékhatást, valamint szinte másnap a ABS-es fékezést ugyanazzal az autóval. A fékjeim jók, két hete volt műszakin, szinte tök egyformán dolgoznak. ABS nélkül sáros, vizes úton félre húz az autó, ha valamelyik kerék vastagabb sárban fut, nem fog úgy a fék. ABS-el közel ideális fékerő hatás érhető el, minden kerék gördülve lassul, a legideálisabb fékerő hatást létrehozva. Ha Neked (Truthful) nem így működik, a Te bajod. A lényeg, nekem sokkal rövidebb a féktávom, egyenes haladás mellett, csúszás nélkül. De győzd meg a feltalálót, a gyártót, hogy nem jól gondolkodnak, nincsen igazuk. Biztos értékelik hozzáértő segítségedet! vigyor3

Ezt mondjuk tényleg gondold át még párszor, mert az ABS főszabály szerint nem csökkenti a fékutat. Mióta a Mercedesekbe elkezdték szerelni a 80-as években minden gyártó külön feltünteti, hogy az ABS növeli a fékutat. Természetesen ez száraz útviszonyokra értendő, ahol a gumi és az aszfalt kapcsolata közvetlen.

Jégen és sárban előnyös az ABS.

Viszont azért ABS (blokkolásgátló) a neve, mert a kormányozhatóságot tartja meg, mivel a blokkolt kerék nem irányítható. Ha a fékutat rövidítené, akkor vészfékasszisztens lenne a neve. Mint ahogy azt külön fel is találták később. Wink

 
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #1002 Dátum: 2013.11.27 szerda, 22:25:12 »

Nekem most volt szerencsém kipróbálni az ABS nélküli fékhatást, valamint szinte másnap a ABS-es fékezést ugyanazzal az autóval. A fékjeim jók, két hete volt műszakin, szinte tök egyformán dolgoznak. ABS nélkül sáros, vizes úton félre húz az autó, ha valamelyik kerék vastagabb sárban fut, nem fog úgy a fék. ABS-el közel ideális fékerő hatás érhető el, minden kerék gördülve lassul, a legideálisabb fékerő hatást létrehozva. Ha Neked (Truthful) nem így működik, a Te bajod. A lényeg, nekem sokkal rövidebb a féktávom, egyenes haladás mellett, csúszás nélkül. De győzd meg a feltalálót, a gyártót, hogy nem jól gondolkodnak, nincsen igazuk. Biztos értékelik hozzáértő segítségedet! vigyor3
Idézek:"

Az ABS növeli a fékutat a következő útfelületeken:
•kockaköves út: amint a kerék az egyik kőről a másikra lép át, egy pillanatra a levegőbe kerül ahol állóra fékeződik. Ilyenkor az ABS teljesen elveszi a fékerőt, cserébe viszont amint a kerék ismét a kőhöz ér, nem fog blokkolni, így megmarad az irányíthatóság. A fékút ebben az esetben azonban megnő!
•frissen esett hó: ebben az esetben a blokkoló fékezés az első kerekek előtt egy hókupacot hoz létre, ami segíti az autó lassulását. ABS-szel szerelt jármű esetén nem keletkezik a kerekek előtt hókupac, így hosszabb lesz a fékút.
•sáros, iszapos, homokos, vagy kavicsos útszakasz: ilyenkor az ABS megzavarodik, folyamatosan leszabályoz, nehézkes lesz az autó irányítása, és nagyon nagy mértékben nőhet a fékút."



Nem csak a lúzereknek, mindenkinek. Igen, neked is.

DE azokon a felületeken ahol valóban hosszabb a fékút ott legalább ki tudod kerülni az akadályt.
Mondjak példát?

Frissen esett hóban kilépnek eléd 20m-re, féktávod ABS nélkül a fékút 25 m, ABS-sel 30 m, de ki tudod kerülni. Szóval erre szolgál az ABS.


Naplózva
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #1003 Dátum: 2013.11.27 szerda, 22:59:39 »

Idézek:"

Az ABS növeli a fékutat a következő útfelületeken:
•kockaköves út: amint a kerék az egyik kőről a másikra lép át, egy pillanatra a levegőbe kerül ahol állóra fékeződik. Ilyenkor az ABS teljesen elveszi a fékerőt, cserébe viszont amint a kerék ismét a kőhöz ér, nem fog blokkolni, így megmarad az irányíthatóság. A fékút ebben az esetben azonban megnő!
•frissen esett hó: ebben az esetben a blokkoló fékezés az első kerekek előtt egy hókupacot hoz létre, ami segíti az autó lassulását. ABS-szel szerelt jármű esetén nem keletkezik a kerekek előtt hókupac, így hosszabb lesz a fékút.
•sáros, iszapos, homokos, vagy kavicsos útszakasz: ilyenkor az ABS megzavarodik, folyamatosan leszabályoz, nehézkes lesz az autó irányítása, és nagyon nagy mértékben nőhet a fékút."



Nem csak a lúzereknek, mindenkinek. Igen, neked is.

DE azokon a felületeken ahol valóban hosszabb a fékút ott legalább ki tudod kerülni az akadályt.
Mondjak példát?

Frissen esett hóban kilépnek eléd 20m-re, féktávod ABS nélkül a fékút 25 m, ABS-sel 30 m, de ki tudod kerülni. Szóval erre szolgál az ABS.



Írod Te, egy olyan cikkből idézve, aki soha nem vezetett autót. De ha Neked jó így, lelked rajta. Nekem más a tapasztalatom, a Te véleményed hála Istennek ezen nem változtat, valamint a fizika is mást bizonyít, meg a tapasztalat is. De ez Téged ne tántorítson el a saját véleményedtől. Te egy okos, ügyes, jó autós vagy. Legyen ez így, de ne kelljen Veled mindenben egyet érteni. Ha Neked lenne igazad, nem lenne ABS. Csak azért, hogy irányítható legyen az autó, azért is érdemes lenne ABS-t tervezni, de szerintem nem csak erre való.  vigyor3
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1004 Dátum: 2013.11.27 szerda, 23:55:57 »

Írod Te, egy olyan cikkből idézve, aki soha nem vezetett autót. De ha Neked jó így, lelked rajta. Nekem más a tapasztalatom, a Te véleményed hála Istennek ezen nem változtat, valamint a fizika is mást bizonyít, meg a tapasztalat is. De ez Téged ne tántorítson el a saját véleményedtől. Te egy okos, ügyes, jó autós vagy. Legyen ez így, de ne kelljen Veled mindenben egyet érteni. Ha Neked lenne igazad, nem lenne ABS. Csak azért, hogy irányítható legyen az autó, azért is érdemes lenne ABS-t tervezni, de szerintem nem csak erre való.  vigyor3

Már csak a  harag beszél belőled, de igazad attól még nem lesz ebben a témában. Persze az utolsó szó lehet a tiéd, ha attól jobban érzed magad, de a tényeken nem változtat.  Undecided
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #1005 Dátum: 2013.11.28 csütörtök, 08:44:56 »

Csak a békítés  és teljesség kedvéért (szintén a Wikipédiából):

"Az autó tapadása nagyban meghatározza annak gyorsulási és lassulási képességeit. Egy autó tapadása pedig akkor jó, ha kerekének futófelülete (az a rész, ami az úttal érintkezik) nem csúszkál az úthoz képest. Ebből következik, hogy a blokkolásig fékezett kerekekkel csúszó autó több időt – hosszabb fékutat – igényel a teljes megálláshoz, mint annak, amelynek kerekeit valamilyen módon forgásban tartják lassulás közben. Ezt a feladatot látja el a blokkolásgátló rendszer. A forgó kerék ezen kívül a lassuló autó iránytartását (kormányzását) is lehetővé teszi, ami állóra fékezett kerekekkel gyakorlatilag lehetetlen feladat.

Ne feledjük, a rendszer nem minden esetben csökkenti a fékutat, egyes esetekben hosszabb is lehet (lásd lejjebb). Az ABS fő célja, hogy vészfékezés esetén fenntartsa a jármű irányíthatóságát, így az esetlegese féktávolságon belül észlelt akadályt fékezéssel, és kikerüléssel el tudjuk kerülni, illetve csúszós úton segít meggátolni az autó megpördülését fékezés közben."

Tehát elméletben mindenkinek igaza van,(akár segítőleg, akár kioktatólag szól  Wink ) gyakorlatban meg nem vezetünk egyformán, és nem egyformán értékeljük a tapasztalatainkat.
Ezzel nincs is baj, amíg mindenki meg tud állni valahogy.
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #1006 Dátum: 2013.11.28 csütörtök, 09:35:50 »

Írod Te, egy olyan cikkből idézve, aki soha nem vezetett autót. De ha Neked jó így, lelked rajta. Nekem más a tapasztalatom, a Te véleményed hála Istennek ezen nem változtat, valamint a fizika is mást bizonyít, meg a tapasztalat is. De ez Téged ne tántorítson el a saját véleményedtől. Te egy okos, ügyes, jó autós vagy. Legyen ez így, de ne kelljen Veled mindenben egyet érteni. Ha Neked lenne igazad, nem lenne ABS. Csak azért, hogy irányítható legyen az autó, azért is érdemes lenne ABS-t tervezni, de szerintem nem csak erre való.  vigyor3

Te Laci! Elfogyott a pálinka otthon, vagy mi van?

Tudod, hogy nem szívesen szólok bele, de tényleg butaságokat írsz. Az ABS-t magyarázod az EBV/EBA tulajdonságaival. Amit te belekeversz, az ez:
http://www.vezess.hu/techabc/fekasszisztens_bas/9362/

Még 1x leírom, mert a nagy dühfelhőben senki sem olvasta el tegnap:
"Mióta a Mercedesekbe elkezdték szerelni a 80-as években minden gyártó külön feltünteti, hogy az ABS növeli a fékutat. Természetesen ez száraz útviszonyokra értendő, ahol a gumi és az aszfalt kapcsolata közvetlen.

Jégen és sárban előnyös az ABS.

Viszont azért ABS (blokkolásgátló) a neve, mert a kormányozhatóságot tartja meg, mivel a blokkolt kerék nem irányítható. Ha a fékutat rövidítené, akkor vészfékasszisztens lenne a neve. Mint ahogy azt külön fel is találták később." 
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #1007 Dátum: 2013.11.28 csütörtök, 19:54:34 »

Te Laci! Elfogyott a pálinka otthon, vagy mi van?

Tudod, hogy nem szívesen szólok bele, de tényleg butaságokat írsz. Az ABS-t magyarázod az EBV/EBA tulajdonságaival. Amit te belekeversz, az ez:
http://www.vezess.hu/techabc/fekasszisztens_bas/9362/

Még 1x leírom, mert a nagy dühfelhőben senki sem olvasta el tegnap:
"Mióta a Mercedesekbe elkezdték szerelni a 80-as években minden gyártó külön feltünteti, hogy az ABS növeli a fékutat. Természetesen ez száraz útviszonyokra értendő, ahol a gumi és az aszfalt kapcsolata közvetlen.

Jégen és sárban előnyös az ABS.

Viszont azért ABS (blokkolásgátló) a neve, mert a kormányozhatóságot tartja meg, mivel a blokkolt kerék nem irányítható. Ha a fékutat rövidítené, akkor vészfékasszisztens lenne a neve. Mint ahogy azt külön fel is találták később." 

Szia!
Bocsika, de én olvastam tegnap is.
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #1008 Dátum: 2013.11.28 csütörtök, 20:00:55 »

Már csak a  harag beszél belőled, de igazad attól még nem lesz ebben a témában. Persze az utolsó szó lehet a tiéd, ha attól jobban érzed magad, de a tényeken nem változtat.  Undecided
Sajnos sokadjára jövök rá, hogy ez egy olyan fórum, ahol sokan ugatják az autót, de megvannak győződve róla, hogy csak úgy működhetnek dolgok, ahogy ő elképzeli és még le is írja másoknak oktató jelleggel a helytelen elgondolását.
Jó ideig csak olvastam néha a hosszászólásokat, most is csak azért írtam, mert utaltak rám az egyik hozzászólásban.
Azt hiszem, most megint elköszönök a kedves fórumozóktól. Jó legyél, majd hívlak telón.
Üdv. Kusti
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #1009 Dátum: 2013.11.28 csütörtök, 20:02:47 »

Csak a békítés  és teljesség kedvéért (szintén a Wikipédiából):

"Az autó tapadása nagyban meghatározza annak gyorsulási és lassulási képességeit. Egy autó tapadása pedig akkor jó, ha kerekének futófelülete (az a rész, ami az úttal érintkezik) nem csúszkál az úthoz képest. Ebből következik, hogy a blokkolásig fékezett kerekekkel csúszó autó több időt – hosszabb fékutat – igényel a teljes megálláshoz, mint annak, amelynek kerekeit valamilyen módon forgásban tartják lassulás közben. Ezt a feladatot látja el a blokkolásgátló rendszer. A forgó kerék ezen kívül a lassuló autó iránytartását (kormányzását) is lehetővé teszi, ami állóra fékezett kerekekkel gyakorlatilag lehetetlen feladat.

Ne feledjük, a rendszer nem minden esetben csökkenti a fékutat, egyes esetekben hosszabb is lehet (lásd lejjebb). Az ABS fő célja, hogy vészfékezés esetén fenntartsa a jármű irányíthatóságát, így az esetlegese féktávolságon belül észlelt akadályt fékezéssel, és kikerüléssel el tudjuk kerülni, illetve csúszós úton segít meggátolni az autó megpördülését fékezés közben."

Tehát elméletben mindenkinek igaza van,(akár segítőleg, akár kioktatólag szól  Wink ) gyakorlatban meg nem vezetünk egyformán, és nem egyformán értékeljük a tapasztalatainkat.
Ezzel nincs is baj, amíg mindenki meg tud állni valahogy.
eljen
Naplózva
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #1010 Dátum: 2013.11.28 csütörtök, 21:15:19 »

Sajnos sokadjára jövök rá, hogy ez egy olyan fórum, ahol sokan ugatják az autót, de megvannak győződve róla, hogy csak úgy működhetnek dolgok, ahogy ő elképzeli és még le is írja másoknak oktató jelleggel a helytelen elgondolását.
Jó ideig csak olvastam néha a hosszászólásokat, most is csak azért írtam, mert utaltak rám az egyik hozzászólásban.
Azt hiszem, most megint elköszönök a kedves fórumozóktól. Jó legyél, majd hívlak telón.
Üdv. Kusti
Mások meg át akarnak verni másokat. Én sosem mondtam, hogy értek az autóhoz. Talán tényleg jobb, ha többet nem reagálunk egymás dolgaira. Én legalábbis így teszek. A harag rossz tanácsadó. integet2
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1011 Dátum: 2013.11.28 csütörtök, 21:21:06 »

Sajnos sokadjára jövök rá, hogy ez egy olyan fórum, ahol sokan ugatják az autót, de megvannak győződve róla, hogy csak úgy működhetnek dolgok, ahogy ő elképzeli és még le is írja másoknak oktató jelleggel a helytelen elgondolását.
Jó ideig csak olvastam néha a hosszászólásokat, most is csak azért írtam, mert utaltak rám az egyik hozzászólásban.
Azt hiszem, most megint elköszönök a kedves fórumozóktól. Jó legyél, majd hívlak telón.
Üdv. Kusti

Szard már le, ez csak egy fórum.  hehe
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1012 Dátum: 2013.11.28 csütörtök, 21:46:49 »

És ez az egész cucc simán belefért a 15"-os felnibe?

Na ezért vettem télire már most 16-os felniket Cheesy Kellemes kis gyári 5-küllős Cosworth alufelni. ST200-ra már csak nem rakunk valami pórias sz*r acéltányért  vigyor3
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #1013 Dátum: 2013.11.28 csütörtök, 21:48:00 »

Na ezért vettem télire már most 16-os felniket Cheesy Kellemes kis gyári 5-küllős Cosworth alufelni. ST200-ra már csak nem rakunk valami pórias sz*r acéltányért  vigyor3
nem csak cosworth-style? Smiley
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1014 Dátum: 2013.11.28 csütörtök, 22:23:47 »

nem csak cosworth-style? Smiley

A "style" nélkül jobban hangzik Cheesy De amúgy igen, az lesz Smiley Konkrétan ezek: szép felnik Smiley
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #1015 Dátum: 2013.11.28 csütörtök, 22:30:23 »

A "style" nélkül jobban hangzik Cheesy De amúgy igen, az lesz Smiley Konkrétan ezek: szép felnik Smiley
nekem is jobban hangzik anélkül, de azért maradjunk a realitások talaján ... Cheesy
pedig az igazán finom volna ...  finom
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #1016 Dátum: 2013.11.29 péntek, 21:57:51 »

Szard már le, ez csak egy fórum.  hehe
eljen taps Már megtettem! wave
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.29 péntek, 22:09:27 írta Truthful » Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #1017 Dátum: 2013.11.29 péntek, 22:06:42 »

Mások meg át akarnak verni másokat. Én sosem mondtam, hogy értek az autóhoz. Talán tényleg jobb, ha többet nem reagálunk egymás dolgaira. Én legalábbis így teszek. A harag rossz tanácsadó. integet2
Látom, most is egy másik fórumtársnak szóló hozzászólásomra reagáltál! Nem hiszem, hogy az átverés lett volna, hogy én számlával vettem egy ABS egységet 35000Ft-t és neked 30000Ft-t akartam eladni, végül is az lett volna csak magamat vertem volna át, de hál Istennek, meg a Garas Dezsőségednek, most van egy jól működő ABS az autómban. Te emlegettél haraggal engem, én azóta az eset óta, amikor "át akartalak verni" nem reagáltam neked, és még csak nem is emlegettelek, mert számomra, szóra sem vagy érdemes! Mint ABS szakértő, teljesen befuccsoltál!!! wave
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1018 Dátum: 2013.11.30 szombat, 00:42:28 »

eljen taps Már megtettem! wave

helyes.  eljen
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #1019 Dátum: 2013.11.30 szombat, 06:04:28 »

Látom, most is egy másik fórumtársnak szóló hozzászólásomra reagáltál! Nem hiszem, hogy az átverés lett volna, hogy én számlával vettem egy ABS egységet 35000Ft-t és neked 30000Ft-t akartam eladni, végül is az lett volna csak magamat vertem volna át, de hál Istennek, meg a Garas Dezsőségednek, most van egy jól működő ABS az autómban. Te emlegettél haraggal engem, én azóta az eset óta, amikor "át akartalak verni" nem reagáltam neked, és még csak nem is emlegettelek, mert számomra, szóra sem vagy érdemes! Mint ABS szakértő, teljesen befuccsoltál!!! wave
Nem vagyok ABS szakértő. De köszönöm a jóságodat, hogy 30-ért akartad eladni a 35-öt érő egységet, amit 3-5 ezerért árulnak. Még hálás is vagyok Neked. A véleményem nekem is megvan, de ne részletezzük. Talán tényleg jobb, ha ezután nem reagálunk egymás dolgaira. Nem fog lelki traumát okozni. Nekem is van egy jól működő ABS egységem 5000-ért.
A fórum meg azért van, hogy a hozzáértők segítsék a hozzá nem értőket. A téves eszméket helyükre tegyék. Nekem nem szakmám az autószerelés, sőt. De ha valaki tanácsot kér, vagy rosszat ír egy olyan kérdésben, amiben én vagyok otthon, önzetlenül segítek, nem nézve hülyének. Én is köszönöm, hogy segíteni akartál. És most tényleg vége. Wink
Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #1020 Dátum: 2013.12.01 vasárnap, 10:25:46 »

A kipörgésgátlóm lámpája folyamatosan világít, gyújtáskor az egység párat kattan, kivílágít a lámpa...... mi lehet a gond?
Naplózva
nigabi79
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 165



E-mail
« Új hozzászólás #1021 Dátum: 2014.01.14 kedd, 21:18:29 »

Sziasztok.A véleményeteket szeretném kérni.
Tegnap jött elő a jelenség,amikor is útközben egyszer csak elkezdett villágitani  az abs és a fékrendszer visszajelző lámpa.Magálltam átnéztem a biztositékokat a jeladóknál hátha valami szakadás de semmi.Elindultunk a jelenség abba maradt.Aztán egy útegyenetlenség és a rázkodástól újra világit megint mindegyik.Azóta is ugyanaz a helyzet és ma az elsőnek szétszedtem a csatlakozóit és befújta kontakt sprayvel de ugyanúgy világít mindegyik.A hátsókat még nem bántottam mert akkor jött elő mikor az eleje koppant a kátyú miatt,tehát úgy nézki hogy valami kontakt hiba lehet,de befújás után akkor még hol lehet a hiba?
Az abs-től én mondjuk nem hallok semmi hangot és a fék is műkődik úgy néz ki.
Mi szokott a probléma az abs-el ilyenkor.
Az autó 98-as 1.8td kombi mondeo.
Amúgy mennyiért lehet beszerezni jeladókat vagy rosszabb esetben abs fejegységet általában?
Előjöhet valami baj a fékkel ez miatt?
Köszönöm előre is a segítségeteket.
Üdv Gábor
Naplózva

Ford mondeo mk2 1998 kombi
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #1022 Dátum: 2014.01.14 kedd, 23:18:41 »

Sziasztok.A véleményeteket szeretném kérni.
Tegnap jött elő a jelenség,amikor is útközben egyszer csak elkezdett villágitani  az abs és a fékrendszer visszajelző lámpa.Magálltam átnéztem a biztositékokat a jeladóknál hátha valami szakadás de semmi.Elindultunk a jelenség abba maradt.Aztán egy útegyenetlenség és a rázkodástól újra világit megint mindegyik.Azóta is ugyanaz a helyzet és ma az elsőnek szétszedtem a csatlakozóit és befújta kontakt sprayvel de ugyanúgy világít mindegyik.A hátsókat még nem bántottam mert akkor jött elő mikor az eleje koppant a kátyú miatt,tehát úgy nézki hogy valami kontakt hiba lehet,de befújás után akkor még hol lehet a hiba?
Az abs-től én mondjuk nem hallok semmi hangot és a fék is műkődik úgy néz ki.
Mi szokott a probléma az abs-el ilyenkor.
Az autó 98-as 1.8td kombi mondeo.
Amúgy mennyiért lehet beszerezni jeladókat vagy rosszabb esetben abs fejegységet általában?
Előjöhet valami baj a fékkel ez miatt?
Köszönöm előre is a segítségeteket.
Üdv Gábor

fékfolyadék szintet néztél? jaladók darbaja 1000ft vezérlő 4-5000ezer kb
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
nigabi79
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 165



E-mail
« Új hozzászólás #1023 Dátum: 2014.01.15 szerda, 08:10:26 »

fékfolyadék szintet néztél? jaladók darbaja 1000ft vezérlő 4-5000ezer kb
Szia.Igen néztem azt is és rendben a max jelen van.Igazából azért idegesít a dolog,mert a könyv úgye úgy írja hogy a ha rendben van a fékolajszint,akkor a fékrendszer hiba van.Szerintem biztos hogy az abs hiba miatt csinálja ezt is,mert a fék mükődik de hát idegesít a dolog.
A hátsó csatikat valamikor még megnézem,elvileg azok akkor a hátsó ülés alatt vannak?Még nem szedtem ki az ülést,az hogy jön ki?
Köszi.
Üdv Gábor
Naplózva

Ford mondeo mk2 1998 kombi
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #1024 Dátum: 2014.01.15 szerda, 18:39:46 »

Szia.Igen néztem azt is és rendben a max jelen van.Igazából azért idegesít a dolog,mert a könyv úgye úgy írja hogy a ha rendben van a fékolajszint,akkor a fékrendszer hiba van.Szerintem biztos hogy az abs hiba miatt csinálja ezt is,mert a fék mükődik de hát idegesít a dolog.
A hátsó csatikat valamikor még megnézem,elvileg azok akkor a hátsó ülés alatt vannak?Még nem szedtem ki az ülést,az hogy jön ki?
Köszi.
Üdv Gábor


Amikor kb 1 éve megvettem az autót, szintén a kettő fent említett lámpa világított, és az ABS természetesen nem működött. A nagyszervíz alkalmával a szerelőm észrevette, hogy a jobb hátsó keréknél le van szakadva a jeladóról a vezeték. A hibát orvosolta, és a hiba megszűnt, az ABS tökéletesen teszi a dolgát amikor kell. :-) Tehát lehet kontakthiba is. Érdemes megnézetni a fékfolyadékot is, nehogy indokolt legyen a csere. Nálam 3% volt a víztartalma, véleményem szerint sosem volt még cserélve előtte.
Naplózva
nigabi79
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 165



E-mail
« Új hozzászólás #1025 Dátum: 2014.01.15 szerda, 18:52:26 »



Amikor kb 1 éve megvettem az autót, szintén a kettő fent említett lámpa világított, és az ABS természetesen nem működött. A nagyszervíz alkalmával a szerelőm észrevette, hogy a jobb hátsó keréknél le van szakadva a jeladóról a vezeték. A hibát orvosolta, és a hiba megszűnt, az ABS tökéletesen teszi a dolgát amikor kell. :-) Tehát lehet kontakthiba is. Érdemes megnézetni a fékfolyadékot is, nehogy indokolt legyen a csere. Nálam 3% volt a víztartalma, véleményem szerint sosem volt még cserélve előtte.
Szia.Hát elvileg nem látszik sehol hogy el lenne szakadva,már befujtam a hátsó csatlakozókat is de még mindig ugyanaz a helyzet.Valamikor hétvégén ki kéne mérni őket,azt olvastam hogy az ellenálást kell mérni a jeladó csatiján.Remélem kiderül igy hogy az-e a hiba!
Ha jeladó a hiba nem tudsz valahol?
Köszi a hozzászólást.Üdv Gábor
Naplózva

Ford mondeo mk2 1998 kombi
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #1026 Dátum: 2014.01.15 szerda, 19:11:46 »

Szia.Hát elvileg nem látszik sehol hogy el lenne szakadva,már befujtam a hátsó csatlakozókat is de még mindig ugyanaz a helyzet.Valamikor hétvégén ki kéne mérni őket,azt olvastam hogy az ellenálást kell mérni a jeladó csatiján.Remélem kiderül igy hogy az-e a hiba!
Ha jeladó a hiba nem tudsz valahol?
Köszi a hozzászólást.Üdv Gábor


Nem tudok sajnos, de Vilo fórumtársat keresd meg, neki sok alkatrésze van. Sokan vannak itt alkatrésztöblettel. :-)
Naplózva
nigabi79
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 165



E-mail
« Új hozzászólás #1027 Dátum: 2014.01.15 szerda, 20:37:34 »



Nem tudok sajnos, de Vilo fórumtársat keresd meg, neki sok alkatrésze van. Sokan vannak itt alkatrésztöblettel. :-)
Köszönöm azért.Üdv
Naplózva

Ford mondeo mk2 1998 kombi
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #1028 Dátum: 2014.01.19 vasárnap, 12:47:07 »

A kipörgésgátlóm lámpája folyamatosan világít, gyújtáskor az egység párat kattan, kivílágít a lámpa...... mi lehet a gond?
senki? Még mindíg világít a kipörgésgátló lámpám  rinya indítás után folyamatosan világít, nem működik mert kipörög a kocsi. viszont a kapcsolójával lehet kapcsolgatni, egyszerre nem világít a lámpa és a kapcsolón a visszajelző csak felváltva vagy ez vagy az...
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1029 Dátum: 2014.01.20 hétfő, 14:53:02 »

senki? Még mindíg világít a kipörgésgátló lámpám  rinya indítás után folyamatosan világít, nem működik mert kipörög a kocsi. viszont a kapcsolójával lehet kapcsolgatni, egyszerre nem világít a lámpa és a kapcsolón a visszajelző csak felváltva vagy ez vagy az...

Ha csak a kapcsoló világít az még oké lenne, az annyit tesz, hogy akkor ki van kapcsolva a rendszer, és erre figyelmeztet a kapcsolón a folyamatos világítás. A visszajelzős villogás pedig annyit tesz, hogy amikor be lenne kapcsolva a rendszer, akkor meg *valami* hiba van, ezért picsákol. A *valami* hiba elég sokmindent takarhat, így neki kell állni először a vonatkozó csatlakozókat végigböngészni, biztosítékot is le kéne csekkolni; ha nincs ezeknél hiba, akkor szerezni kölcsönbe egy vezérlőegységet, és kipróbálni azzal. Ha úgy jó, akkor legalább megvan, hogy azon belül kell keresni a hibát. Ha nem, akkor meg.. Na az már macerásabb.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #1030 Dátum: 2014.01.22 szerda, 20:14:20 »

Ha csak a kapcsoló világít az még oké lenne, az annyit tesz, hogy akkor ki van kapcsolva a rendszer, és erre figyelmeztet a kapcsolón a folyamatos világítás. A visszajelzős villogás pedig annyit tesz, hogy amikor be lenne kapcsolva a rendszer, akkor meg *valami* hiba van, ezért picsákol. A *valami* hiba elég sokmindent takarhat, így neki kell állni először a vonatkozó csatlakozókat végigböngészni, biztosítékot is le kéne csekkolni; ha nincs ezeknél hiba, akkor szerezni kölcsönbe egy vezérlőegységet, és kipróbálni azzal. Ha úgy jó, akkor legalább megvan, hogy azon belül kell keresni a hibát. Ha nem, akkor meg.. Na az már macerásabb.
nem pislákol. Normál helyzetben, gyujtás után elalszik a műszerfal lámpa aztán kigyullad és folyamatosan világít. A kapcsolót megnyomva elalszik, és a kapcsolón világít.gondolom akkor jó a renszer ha sehol nem világít a lámpa vagy rosszul tudom?
Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #1031 Dátum: 2014.01.24 péntek, 13:21:03 »

Még egy dolog. Cseréltem dobféket tárcsásra hátul. A bal oldalon befog a fékem. Szétszedtem, utána ha benyomom a féket ugyanugy szorul. Ha a kencselt megkocogtatom akkor megint forog a kerék. Szerintetek a dugattyúm szarakodik? Hogyan lehet azt megpucolni vagy bejáratni? Régóta nem mehetett.
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1032 Dátum: 2014.01.25 szombat, 13:39:02 »

nem pislákol. Normál helyzetben, gyujtás után elalszik a műszerfal lámpa aztán kigyullad és folyamatosan világít. A kapcsolót megnyomva elalszik, és a kapcsolón világít.gondolom akkor jó a renszer ha sehol nem világít a lámpa vagy rosszul tudom?

Bocsánat, annyit elírtam, a műszerfal visszajelző folyamatos világításánál van a rendszernek baja. Ha kikapcsolod, akkor világít a kapcsolón lévő égő folyamatosan. Viszont az pont azt jelenti, hogy nem fog működni a cucc. Szóval ha eleve valami elromlik, és kikapcsolod, akkor úgyse működik, szóval a kikapcsolt állapot (és a kapcsoló világítása) még akkor is normális, ha minden halott a kipörgésgátlóban Cheesy Nem releváns állapot.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #1033 Dátum: 2014.01.25 szombat, 14:02:54 »

Bocsánat, annyit elírtam, a műszerfal visszajelző folyamatos világításánál van a rendszernek baja. Ha kikapcsolod, akkor világít a kapcsolón lévő égő folyamatosan. Viszont az pont azt jelenti, hogy nem fog működni a cucc. Szóval ha eleve valami elromlik, és kikapcsolod, akkor úgyse működik, szóval a kikapcsolt állapot (és a kapcsoló világítása) még akkor is normális, ha minden halott a kipörgésgátlóban Cheesy Nem releváns állapot.
értem. Az a baj, hogy ha.másik egységet akarok berakni akkor az jó nagy munka. Szétszedni a fékcsöveket, rádásul alig lehet hozzáférni. Akkor cseréltem ki az abs egységemet tcs-sre mikor kint volt a motor úgy könnyű volt. Úgy hoztam el h azt mondták működik. Gyujtásnál hallom hogy kattanik párat (kb 4-et) és utána gyullad ki a lámpa.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #1034 Dátum: 2014.01.25 szombat, 14:19:45 »

Még egy dolog. Cseréltem dobféket tárcsásra hátul. A bal oldalon befog a fékem. Szétszedtem, utána ha benyomom a féket ugyanugy szorul. Ha a kencselt megkocogtatom akkor megint forog a kerék. Szerintetek a dugattyúm szarakodik? Hogyan lehet azt megpucolni vagy bejáratni? Régóta nem mehetett.
a hozzátartozó szerelvényekből ugye újat vettél?
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #1035 Dátum: 2014.01.25 szombat, 15:54:53 »

a hozzátartozó szerelvényekből ugye újat vettél?
nem. mert? amit kaptam agyat azon az ami előre fele megy rajta volt, azzal raktam fel. a szilentek sem túl rosszak, de azokat még cserélem majd jövőhónapban, úgyis kell elöl is, megoldom majd egyszerre.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #1036 Dátum: 2014.01.25 szombat, 16:16:53 »

nem. mert? amit kaptam agyat azon az ami előre fele megy rajta volt, azzal raktam fel. a szilentek sem túl rosszak, de azokat még cserélem majd jövőhónapban, úgyis kell elöl is, megoldom majd egyszerre.
nem véletlen illik minden betét cserénél cserélni a kis vékony stiftet, meg az ellenfarabját. nagyrészt ezért nem úszik rendesen a nyereg
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #1037 Dátum: 2014.01.25 szombat, 16:22:31 »

nem véletlen illik minden betét cserénél cserélni a kis vékony stiftet, meg az ellenfarabját. nagyrészt ezért nem úszik rendesen a nyereg
megpucoltam, le drótkeféztem, és megcsiszoltam mindent. maga amiben a betétek vannak kengyel az mozog, ezért gondoltam a dugattyúra, hogy az van megszorulva. nem cseréltem benne betétet, mert egész jók voltak benne. gondoltam ráér majd akkor mikor elől cserélek műszaki előtt.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #1038 Dátum: 2014.01.25 szombat, 16:35:20 »

megpucoltam, le drótkeféztem, és megcsiszoltam mindent. maga amiben a betétek vannak kengyel az mozog, ezért gondoltam a dugattyúra, hogy az van megszorulva. nem cseréltem benne betétet, mert egész jók voltak benne. gondoltam ráér majd akkor mikor elől cserélek műszaki előtt.
a kengyel nem mozoghat, csak a nyereg. az pedig ha mozog, akkor nem lehet beragadva semmi, meg nem is foghatna be. ha szorul a dugattyú, akkor nem lehetne megmozdítani az egészet
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #1039 Dátum: 2014.01.25 szombat, 17:19:18 »

a kengyel nem mozoghat, csak a nyereg. az pedig ha mozog, akkor nem lehet beragadva semmi, meg nem is foghatna be. ha szorul a dugattyú, akkor nem lehetne megmozdítani az egészet
késszel nem tudom mozgatni, csak kalapáccsal megkocogtattam hátulrol és akkor kiengedett.

első féktárcsa betétekkel visszajelzős, 15e-ért jó? a hátsó tárcsa betétekkel kb ugyanennyi, jó ár?
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.25 szombat, 17:23:30 írta layzi » Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #1040 Dátum: 2014.01.25 szombat, 18:07:49 »

késszel nem tudom mozgatni, csak kalapáccsal megkocogtattam hátulrol és akkor kiengedett.

első féktárcsa betétekkel visszajelzős, 15e-ért jó? a hátsó tárcsa betétekkel kb ugyanennyi, jó ár?
hát én ilyen olcsót még sosem láttam, vagy annyira nevenincs cuccok voltak, hogy nem mertem megvenni. Használtat meg nem vennék
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #1041 Dátum: 2014.01.25 szombat, 18:11:53 »

hát én ilyen olcsót még sosem láttam, vagy annyira nevenincs cuccok voltak, hogy nem mertem megvenni. Használtat meg nem vennék
40e-ért van Lpr komplett első hátsó szett. vagy melyikek a jók?
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #1042 Dátum: 2014.01.25 szombat, 18:38:42 »

40e-ért van Lpr komplett első hátsó szett. vagy melyikek a jók?
ferodo textar ate bosch
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #1043 Dátum: 2014.02.06 csütörtök, 13:08:51 »

hello. cseréltem a mondimon hátsó betéteket (tárcsás), okos haverom nem akasztotta vissza a fékcsövet a lengéscsillapítóhoz, és a kerék megdarálta kicsit, a távtartó gumit, és belemart a fékcsőbe is. mennyire bírják ezek a csövek a nyomást, ma eljöttem dolgozni, 10-éig mindennap jönnöm kell, és csak akkor kapok fizut, szerintetek kibírja azt a pár napot, vagy el fog durranni? érezhető az újjammal hogy egy kicsit a kerek csőből ot laposabb lett azon az egy centin.
Naplózva
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #1044 Dátum: 2014.02.23 vasárnap, 17:38:56 »

Sziasztok! Valakinek van tippje hogy a jobb első keréknél a fékbetét visszajelző, kaszni felöli csatiját hova a fenébe rejthették el? Előzmény: elkezdett világítani a visszajelzőm, hogy kopott a betét. Első körben nem gondoltam valós problémának, mert egyrészt a külső betétek jó állapotúak, másrészt esős időben kezdett el világítani a visszajelző. Ma "nyáriasítottam" a gépet, és körbenéztem a csatlakozókat, és úgy általánosságban a futóművet. A bal első keréknél szakadt a betétvisszajelző vezetéke, tehát jogosan jelzett, kopott a betét. A kettő hátsó jó, de a jobb első keréknél nemhogy visszajelzős betétet nem találtam, de még a csatlakozóját sem. A kerékjárati dobot kivettem, hátha a marhája oda dugta fel. De nem. Hol lehet? A helye megvan. Gondolom nem hagytak ki egy kereket a visszajelzésből. :-)
Naplózva
Kincso70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 561



« Új hozzászólás #1045 Dátum: 2014.02.23 vasárnap, 21:09:30 »

Sziasztok! Valakinek van tippje hogy a jobb első keréknél a fékbetét visszajelző, kaszni felöli csatiját hova a fenébe rejthették el? Előzmény: elkezdett világítani a visszajelzőm, hogy kopott a betét. Első körben nem gondoltam valós problémának, mert egyrészt a külső betétek jó állapotúak, másrészt esős időben kezdett el világítani a visszajelző. Ma "nyáriasítottam" a gépet, és körbenéztem a csatlakozókat, és úgy általánosságban a futóművet. A bal első keréknél szakadt a betétvisszajelző vezetéke, tehát jogosan jelzett, kopott a betét. A kettő hátsó jó, de a jobb első keréknél nemhogy visszajelzős betétet nem találtam, de még a csatlakozóját sem. A kerékjárati dobot kivettem, hátha a marhája oda dugta fel. De nem. Hol lehet? A helye megvan. Gondolom nem hagytak ki egy kereket a visszajelzésből. :-)
Úgy tudom nincs csati hanem belemegy a kötegbe.
Naplózva

Ford Sierra kombi 2.3 D 1985 DPN-954
Ford Mondeo Kombi 1.8 GLX 1995 HMY-760
Ford Escort 1.6i 1986 EOL-491
Ford Galaxy 1.9 TDI Si 1999 ILF-165
Ford Mondeo Kombi 1.6 CLX 1994 IOS-480
Ford Mondeo Kombi 1.8TD Ghia 1997 JAK-629
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #1046 Dátum: 2014.02.26 szerda, 20:37:49 »

Úgy tudom nincs csati hanem belemegy a kötegbe.


Lehet hogy nem voltam elég egyértelmű. A visszajelző kábelét és csatlakozóját azért hiányolom a jobb első féknyereg környékéről, mert a többi 3 keréknél jelen vannak és működnek is. Valószínű azért tüntették el a jobb oldalról, mert a fékbetét ami jelenleg benne van nem visszajelzős. Más ötletem nincsen.
Naplózva
Kincso70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 561



« Új hozzászólás #1047 Dátum: 2014.02.26 szerda, 20:48:14 »



Lehet hogy nem voltam elég egyértelmű. A visszajelző kábelét és csatlakozóját azért hiányolom a jobb első féknyereg környékéről, mert a többi 3 keréknél jelen vannak és működnek is. Valószínű azért tüntették el a jobb oldalról, mert a fékbetét ami jelenleg benne van nem visszajelzős. Más ötletem nincsen.
Jogos. worship
Naplózva

Ford Sierra kombi 2.3 D 1985 DPN-954
Ford Mondeo Kombi 1.8 GLX 1995 HMY-760
Ford Escort 1.6i 1986 EOL-491
Ford Galaxy 1.9 TDI Si 1999 ILF-165
Ford Mondeo Kombi 1.6 CLX 1994 IOS-480
Ford Mondeo Kombi 1.8TD Ghia 1997 JAK-629
WildDaemon
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 143


E-mail
« Új hozzászólás #1048 Dátum: 2014.03.01 szombat, 17:12:58 »

Sziasztok!

Kombiban az ABS csatlakozói hol vannak pontosan? első-hátsó
Ha képet is tudnátok mellékelni a válaszhoz az meg jobb lenne Smiley
Naplózva

MKIII 2.0 TDCi Ghia kombi 2006/10/30 (Machine Silver) Euro IV.
'96 MK2 1.8TD Turnier Ghia (benzinkék)
Kincso70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 561



« Új hozzászólás #1049 Dátum: 2014.03.01 szombat, 17:21:58 »

Sziasztok!

Kombiban az ABS csatlakozói hol vannak pontosan? első-hátsó
Ha képet is tudnátok mellékelni a válaszhoz az meg jobb lenne Smiley
Elöl a kerékdob mögött, hátul meg az ülés alatt kétoldalt.Mielőtt feltéped az ülést ilyet rendelj ,mert rottyan. https://cromax.hu/290000000-utasterbelsoter/290490000-ules-es-alkatreszei/290490409-ules-alkatreszei/15437-rogzito-patent-ulesparnahoz-ford-mondeo-1992-2007
Naplózva

Ford Sierra kombi 2.3 D 1985 DPN-954
Ford Mondeo Kombi 1.8 GLX 1995 HMY-760
Ford Escort 1.6i 1986 EOL-491
Ford Galaxy 1.9 TDI Si 1999 ILF-165
Ford Mondeo Kombi 1.6 CLX 1994 IOS-480
Ford Mondeo Kombi 1.8TD Ghia 1997 JAK-629
Oldalak: 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 [21] 22 23 24 25 26 27   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.079 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.