Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.28 vasárnap, 18:18:08 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 18 19 20 21 22 23 24 [25] 26 27   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS  (Megtekintve 584174 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #1200 Dátum: 2016.02.08 hétfő, 18:33:56 »

Hello mindenki....  wave

Kérdésem az lenne,van-e egyszerű módja a kézifékkötél kicserélésének? Vagy le kell venni a kipufogót mindenképp? És hányféle fék önbeálló van?
ha csak a 2 hátsót cseréled az nem gáz. nem kell levenni a kiput. dobfék két méret van, mindegyikhez más önbeálló kell.
mi baja a kézifék kötélnek?
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #1201 Dátum: 2016.02.10 szerda, 15:02:38 »

ha csak a 2 hátsót cseréled az nem gáz. nem kell levenni a kiput. dobfék két méret van, mindegyikhez más önbeálló kell.
mi baja a kézifék kötélnek?

Hello
Igen a két hátsót kellene. A bal oldalon nagyon lehet kiengedni a kéziféket,csak ha a kötelet megmozgatom. Alábújtam,úgy láttam a kipufogó hővédő lemeze alá megy be a két kötél,azért gondoltam hogy le kell venni hozzá. A kisebbik dob van a gépen,hát néztem az uj árát az önbeállónak...  wow1 
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
kianeks
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11



« Új hozzászólás #1202 Dátum: 2016.05.01 vasárnap, 12:07:37 »

Sziasztok !
Mk2 sedan mondeom 98' Jun TD
Fékcsöve eldurrant hátul a Tank fölött...Járt már így,ötlete van valakinek,hogy Milyen cső az(réz,gumi),és,hogy milyen hosszú lehet ?

Választ előre köszönöm..Üdv.

.....
közben utána olvastam úgy néz ki tipushiba  falbav ,hogy a tank fölött elrohad az acél fékcső
valaki tud árat mondani mennyiért hajtogatnak rézből mindkét oldalra,és mennyi az anyagár ? Üdv.
« Utoljára szerkesztve: 2016.05.01 vasárnap, 13:36:07 írta kianeks » Naplózva
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #1203 Dátum: 2016.05.01 vasárnap, 13:05:22 »

Sziasztok!

A fater autója mk2 2.0 benzin. Megnéztem neki hibakód olvasóval (forscan) és olyan hibák vannak hogy ABS-c1111, PCM-p0171. Ha valaki tudja hogy ezek mit jelentenek vagy mit kell rajta cserélni hálás lennék.
Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #1204 Dátum: 2016.05.02 hétfő, 19:41:51 »


C1111 - ABS Teljesítmény relé tekercs szakadás
Kábelköteg vagy csatlakozó
ABS működtető és elektromos egység (vezérlőegység)
olvadó
Akkumulátor áramellátó rendszer
0171 Túl szegény keverék (1-es hengersor)?
Vesézzük csak ki egy kicsit, hogy mit is jelent pontosan ez a hibakód és mik okozhatnak szegény keveréket.
Elösször is szögezzük le, hogy az 1-es hengersor, nem az 1-es hengert jelöli ! :-) Sajnos a mai napig találkozok olyan emberkékkel akik nincsenek tisztában a pontos jelentéssel. Ha V-motorról beszélünk ott 2 hengersor van, és ott külön-külön hibakód szolgál az 1-es, és 2-es hengersor (nem henger !!!) keverék összetétélére. Magyarországon az esetek túlnyomó többségében 4 hengeres soros motrokat javítunk zömével, így ennél egy 1 hengersor található. Picit félrevezetö a megfogalmazás a hibakódban, sokan azt hiszik hogy fordítási hiba, de nem. A szabvány így írja a hibakódot, hát odafordítjuk mi is.
 
-Fals levegö ( a legkacifántosabb helyeken, ahol tuti nem gondolod ott fog fals levegöt szívni :-) )
- PCV szelep, vagy csöve
- Injektor (eltömödött szüröje, vagy lerakódások az injektorban így a szállított mennyiség lecsökken)
-Légtömegmérö ( Ha szerencséd van, hibakódban is megjelenik, de ha "picit" rossz akkor tuti nem látsz hibakódot, de még oszcilloszkóppal is hiába mérsz. Picit elkoszolódott. Érdemes féktisztítót adni neki és ÓVATOSAN megszárítani.
-Motor hütüfolyadék hömérséklet szenzor  ( termosztátot is vizsgáld meg !)
-Üzemanyag nyomás túl alacsony (ne csak alapjáraton vizsgáld. Nézd meg fordulaton is, és ha ritkán elöforduló hibáról van szó, oszcilloszkóppal nézd a folyamatos tápellátását is !
Tömítetlen kipufogó rendszer ( lambda szonda így nem tud jót mérni)
-Hibás lambda szonda szenzor

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
kisziapu
Vendég
« Új hozzászólás #1205 Dátum: 2016.05.03 kedd, 13:43:27 »

Sziasztok!
1997-es Ford mondeo kombim van.Tegnap voltam állapotfelvételen, bal hátul semmi fékhatás csak kézifék fog.
Hazajöttem szétszereltem, hátha munkahenger beragadt.
Meglepődve tapasztamtam, a munkahengerben a dugattyúk nincsenek beragadva, a munkahengerben semmi fékfolyadék nincs.
Nyomkodtuk a fékpedált nem megy oda fékfolyadék.
Abs jeladó hiba nincs, vagy nem is tudom köze lenne-e.

Próbáltuk légtelenítést is, néha jön ki egy kis levegő de néha semmi.

Lehet duguláshiba, vagy másra számítsak.

Előre is köszönöm a segítséget.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #1206 Dátum: 2016.05.03 kedd, 15:09:27 »

Sziasztok!
1997-es Ford mondeo kombim van.Tegnap voltam állapotfelvételen, bal hátul semmi fékhatás csak kézifék fog.
Hazajöttem szétszereltem, hátha munkahenger beragadt.
Meglepődve tapasztamtam, a munkahengerben a dugattyúk nincsenek beragadva, a munkahengerben semmi fékfolyadék nincs.
Nyomkodtuk a fékpedált nem megy oda fékfolyadék.
Abs jeladó hiba nincs, vagy nem is tudom köze lenne-e.

Próbáltuk légtelenítést is, néha jön ki egy kis levegő de néha semmi.

Lehet duguláshiba, vagy másra számítsak.

Előre is köszönöm a segítséget.
Hi!
Fékerő elosztó/szabályzó?
Naplózva
kisziapu
Vendég
« Új hozzászólás #1207 Dátum: 2016.05.03 kedd, 15:22:04 »

És azt hol találom meg?
Naplózva
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #1208 Dátum: 2016.05.03 kedd, 21:48:04 »

És azt hol találom meg?
wave

'97-es autóban valszeg sehol. Abban már az ABS csinál minden ilyesmit. Ha egy fékkörben nem lenne nyomás a műszerfalon egyből kigyulladna az hibajelző lámpa. Első körben leginkább a gumifékcsőre gyanakodnék.Ha az jó, próbálj visszafele fékfolyadékot pumpálni a csőbe, hogy eljut-e a főhengerig. Esetleg levegővel, de nagyon óvatosan. Ha szétpacsálod a fékfolyadékot, leszedi mindenről a festéket.  A többi fék normálisan működik?
Naplózva
kisziapu
Vendég
« Új hozzászólás #1209 Dátum: 2016.05.04 szerda, 13:09:54 »

'97-es autóban valszeg sehol. Abban már az ABS csinál minden ilyesmit. Ha egy fékkörben nem lenne nyomás a műszerfalon egyből kigyulladna az hibajelző lámpa. Első körben leginkább a gumifékcsőre gyanakodnék.Ha az jó, próbálj visszafele fékfolyadékot pumpálni a csőbe, hogy eljut-e a főhengerig. Esetleg levegővel, de nagyon óvatosan. Ha szétpacsálod a fékfolyadékot, leszedi mindenről a festéket.  A többi fék normálisan működik?


Igen normálisan működnek, kipróbálom amit mondtál, de már többen mondták, lehet a gumifékcső ment tönkre, ott lehet dugulás.
Naplózva
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #1210 Dátum: 2016.05.04 szerda, 21:10:33 »

'97-es autóban valszeg sehol. Abban már az ABS csinál minden ilyesmit. Ha egy fékkörben nem lenne nyomás a műszerfalon egyből kigyulladna az hibajelző lámpa. Első körben leginkább a gumifékcsőre gyanakodnék.Ha az jó, próbálj visszafele fékfolyadékot pumpálni a csőbe, hogy eljut-e a főhengerig. Esetleg levegővel, de nagyon óvatosan. Ha szétpacsálod a fékfolyadékot, leszedi mindenről a festéket.  A többi fék normálisan működik?


Igen normálisan működnek, kipróbálom amit mondtál, de már többen mondták, lehet a gumifékcső ment tönkre, ott lehet dugulás.

Ha jól értem dobféked van. A jelenség alapján (ha teljesen kiszáradt) azt is megtippelem, hogy ha újra folyadék alá kerül a munkahenger, ereszteni fog. Érdemes volna legalább a karmanytúkat kicserélni, meg kicsit "felhónolni" )akár csak ujjal, fékolajos polírpapírral a furatát.
Naplózva
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #1211 Dátum: 2016.05.08 vasárnap, 14:07:58 »

Sziasztok

Az lenne a kérdésem...  Wink  Mi a különbség az első fékmunkahengerek között? Vagy ugyan az az 1.6 -1.8 -2.0 -2.5 és a dízel féknyerge? Mert az enyémbe bele tört az egyik...  falbav 

Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1212 Dátum: 2016.05.08 vasárnap, 14:39:52 »

Sziasztok

Az lenne a kérdésem...  Wink  Mi a különbség az első fékmunkahengerek között? Vagy ugyan az az 1.6 -1.8 -2.0 -2.5 és a dízel féknyerge? Mert az enyémbe bele tört az egyik...  falbav  


Szép mutatvány.. A tárcsákból kiindulva: 4-hengeres benzineseknek gyárilag 260 mm-es a tárcsája, a dízelnek és a V6-nak 278 mm-es, úgyhogy maga a nyereg ennek megfelelően kétféle lehet. A dugattyú mindkét esetben 60 mm átmérőjű, az még lehet csereszabatos a két verzió közt. (Természetesen egyben cserélve a tárcsákat, betéteket és nyergeket, fel lehet rakni a nagyobbik verziót is gond nélkül)
« Utoljára szerkesztve: 2016.05.08 vasárnap, 14:41:58 írta thomyka » Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #1213 Dátum: 2016.05.08 vasárnap, 17:02:51 »

Szép mutatvány.. A tárcsákból kiindulva: 4-hengeres benzineseknek gyárilag 260 mm-es a tárcsája, a dízelnek és a V6-nak 278 mm-es, úgyhogy maga a nyereg ennek megfelelően kétféle lehet. A dugattyú mindkét esetben 60 mm átmérőjű, az még lehet csereszabatos a két verzió közt. (Természetesen egyben cserélve a tárcsákat, betéteket és nyergeket, fel lehet rakni a nagyobbik verziót is gond nélkül)

A nagyobb fékkel nem változik a fék egyensúly (vagy mi) ? Nem lehet belőle gond? A tengelycsonk ugyan az lehet a kisebbnél és a nagyobbnál? Vagy akkor azt is cserélni kellene?
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1214 Dátum: 2016.05.08 vasárnap, 17:15:13 »

A nagyobb fékkel nem változik a fék egyensúly (vagy mi) ? Nem lehet belőle gond? A tengelycsonk ugyan az lehet a kisebbnél és a nagyobbnál? Vagy akkor azt is cserélni kellene?

Drága lett volna kétféle tengelycsonkot gyártani, igaziból csak az átmérője különbözik a két tárcsának Smiley Picit nagyobb lesz a rugózatlan tömeg, de az egy új garnitúra felni felrakásánál is változhat. Gond igaziból nem lesz belőle; nálam pl. 300-as tárcsák vannak fent (ST170-es Focus-ról), MK3-as nyergekkel. Ahhoz is csak pár alátét kell, hogy egy vonalba kerüljön a nyereg meg a tárcsa közepe, meg pár mm-rel hosszabb csavarok a nyereg felfogatásához, aztán ennyi. Rakd fel nyugodtan a nagyobb szettet!
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1215 Dátum: 2016.05.08 vasárnap, 17:20:59 »

Drága lett volna kétféle tengelycsonkot gyártani, igaziból csak az átmérője különbözik a két tárcsának Smiley Picit nagyobb lesz a rugózatlan tömeg, de az egy új garnitúra felni felrakásánál is változhat. Gond igaziból nem lesz belőle; nálam pl. 300-as tárcsák vannak fent (ST170-es Focus-ról), MK3-as nyergekkel. Ahhoz is csak pár alátét kell, hogy egy vonalba kerüljön a nyereg meg a tárcsa közepe, meg pár mm-rel hosszabb csavarok a nyereg felfogatásához, aztán ennyi. Persze erősebb lesz az első fék, de amekkora súly van az autó elejében, fékezésnél sokkal nagyobb mértékben terhelődnek az első fékek. Hátul úgyis egyforma méretű volt a fék minden verziónál (hátsó tárcsafék esetén). Rakd fel nyugodtan a nagyobb szettet!
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #1216 Dátum: 2016.05.08 vasárnap, 17:29:07 »



De nekem dobfék van hátul... Remélem csak egyenlőre...
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #1217 Dátum: 2016.05.08 vasárnap, 18:31:42 »

Az lehetséges hogy 278-as tárcsához ugyan az a féknyereg van,mint az én is 1.6-osomban?  wow1
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1218 Dátum: 2016.05.08 vasárnap, 19:00:52 »

Az lehetséges hogy 278-as tárcsához ugyan az a féknyereg van,mint az én is 1.6-osomban?  wow1

A nagyobb tárcsához jobban kilógó kengyel kell, különbözik a két verzió. Ha olyan kengyeled van ami a 278-as tárcsához való, akkor a tárcsa is a nagyobb fajta.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #1219 Dátum: 2016.05.08 vasárnap, 20:58:08 »

Az lehetséges hogy 278-as tárcsához ugyan az a féknyereg van,mint az én is 1.6-osomban?  wow1
Tudtommal kétféle nyereg van. Azt nem tudom az 1,6-é megegyezik-e a dízelével, de utóbbihoz létezik kengyel amivel össze lehet házasítani a nagyobb tárcsához. A dízelek tárcsája egyébként az szent Etzoldban leírtakkal ellentétben 260-as.
A nagyobbik cucc csak legalább 15"-os felniben fér el. Mekkorák a felnijeid?
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1220 Dátum: 2016.05.08 vasárnap, 21:28:53 »

Tudtommal kétféle nyereg van. Azt nem tudom az 1,6-é megegyezik-e a dízelével, de utóbbihoz létezik kengyel amivel össze lehet házasítani a nagyobb tárcsához. A dízelek tárcsája egyébként az szent Etzoldban leírtakkal ellentétben 260-as.
A nagyobbik cucc csak legalább 15"-os felniben fér el. Mekkorák a felnijeid?

Lehet ez is piacfüggő volt, pl. a németeknél nagyobb tárcsával szerelték, a dízelt, vagy mittom. Viszont a felni téma tényleg jó támpont. Legalább 14"-es megy fel a 260-as tárcsára, a 278-asra már 15"-ös kell. A 300-as tárcsa-MK3 nyereg kombóhoz már minimum 16"-os kell.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #1221 Dátum: 2016.05.09 hétfő, 08:03:47 »

Tudtommal kétféle nyereg van. Azt nem tudom az 1,6-é megegyezik-e a dízelével, de utóbbihoz létezik kengyel amivel össze lehet házasítani a nagyobb tárcsához. A dízelek tárcsája egyébként az szent Etzoldban leírtakkal ellentétben 260-as.
A nagyobbik cucc csak legalább 15"-os felniben fér el. Mekkorák a felnijeid?

A gyárból 14"-ál jött ki,most 15"-s van rajta.  Wink.  Amit most láttam,az nagyobb tárcsa,de a kisebbik nyereg... De valahogy még bizonytalan vagyok,a kis dob mellé felrakhatom-e nyugodtan előre a nagyobb tárcsát...
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #1222 Dátum: 2016.05.09 hétfő, 09:48:04 »

A gyárból 14"-ál jött ki,most 15"-s van rajta.  Wink.  Amit most láttam,az nagyobb tárcsa,de a kisebbik nyereg... De valahogy még bizonytalan vagyok,a kis dob mellé felrakhatom-e nyugodtan előre a nagyobb tárcsát...

A fékerő főleg az elejére koncentrálódik. Ha nagyobb a tárcsa, az csak akkor javít a helyzeten, ha a fékrendszer többi eleme is kvázi makulátlan, a futómű is rendben van, és frankó gumik vannak az autón. Máskülönben csak az ABS fog előbb bekapcsolni. Az MK1-2 fékjeit sokszor aposztrofálják gyengeként. Én nem érzem kevésnek, de összbenyomásom nem túl virágos.
Naplózva
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #1223 Dátum: 2016.05.09 hétfő, 21:43:01 »

Nos,köszönöm mindenkinek a tanácsot,maradt az eredeti méretű fék. Kicserélődött a fékolaj,gumi fékcsövek, kézifék kötél,új betét,még szabályozott dob hátra,remélem most egy darabig nem kell fékre költeni.... Még úgy jött ki,hogy egy motor olaj csere is befigyelt... Már csak egy alapos kasznizás lenne hátra.... Valaki ha tud Debrecen környékén jó karosszériást,akihez nem kell hitelt felvennem,ossza meg velem...

Update: Végre ma sikerült egy jó kerékcsapágyat is találni hátra...
« Utoljára szerkesztve: 2016.05.13 péntek, 10:32:58 írta Hanko77 » Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #1224 Dátum: 2016.05.14 szombat, 22:31:08 »

jajj, van itt baj

igaz már mindegy de csak hogy tiszta legyen

2 méretű tárcsa van, és két féle nyereg.
a dízelben gyárilag ugyanolyan 260as tárcsa van, mint bármi másban.
a v6-nak van nagyobb 278-as tárcsája, némelyik bolt csak ugy jelzi hogy 15ös kerékhez. mert erre nem fér rá a 14es felni.
na
ad1 a 260as a standard nyereggel van, ez az összes sor4es motor gyárilag

a278as tárcsához időbeni eltéréssel volt 2 nyereg. az egyik ugyanaz mint a régi, csak nagyobb kengyellel, így a tarcsa belső 1 centijén nem fogott kb, de a 260 nál ez is jobb volt

majd volt olyan széria amihez teljesen saját nyereg volt, ebben vastagabb volt a betét is, magasabb is volt, meg más a profilja
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1225 Dátum: 2016.06.28 kedd, 21:05:49 »

Rövid értekezés az kézifékekrűl.
Azt hiszem eljött az idő, hogy rendbe rakjam a hátsó fékeket, főleg ami a kéziféket illeti. Jelenség: kéziféket használva sose lehet eléggé kiengedni a féket, a két hajlított kar hátul a féknyergeknél csak kb. félig megy vissza (pont keresztbe állnak a menetirányra), úgyhogy ha akarok fél-1 literrel alacsonyabb fogyasztást, meg hasonló pozitívumokat, akkor manuálisan kell hátrapiszkálni a két kart, még kb. 30 foknyit lehet a végső helyzetükbe eltekerni őket. A mechnika viszonylag viseltes, a két karon már egész nagy hegyek-völgyek vannak sok évnyi használat miatt; gyanítom az ott lévő rugók se elég erősek már, a bowdenek újak, a kézifékkar utánállítója meg lehet hogy pont túl virgonc. Mit tegyek? Pár ötlet:
-szedjem le hátul a rugókat, aztán valahogy intézzek rájuk egy újraedzetés
-plusz rugót beépíteni mellé
-iktassam ki az utánállítót
-cseréljem egybe a féknyergeket
-> itt egy további gondolat: ha már előre bekerültek 300 mm-es tárcsák, akkor a hátsókat se ártana növelni. Méretben úgy tűnik itt is működne az ST170-es tárcsa MK3-as nyergekkel, csak éppen teljesen más a felfogatásuk az MK2-es nyergekhez képest. Aki csinált már ilyet, attól kérdezném: van valami egyszerű módszer, vagy muszáj mélyebben belenyúlni a szerkezetbe, és ezt-azt átalakítani? Hát vagy hogy hagyjam-e inkább a francab? Cheesy
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1226 Dátum: 2016.07.02 szombat, 21:03:50 »

Rövid értekezés az kézifékekrűl.
Azt hiszem eljött az idő, hogy rendbe rakjam a hátsó fékeket, főleg ami a kéziféket illeti. Jelenség: kéziféket használva sose lehet eléggé kiengedni a féket, a két hajlított kar hátul a féknyergeknél csak kb. félig megy vissza (pont keresztbe állnak a menetirányra), úgyhogy ha akarok fél-1 literrel alacsonyabb fogyasztást, meg hasonló pozitívumokat, akkor manuálisan kell hátrapiszkálni a két kart, még kb. 30 foknyit lehet a végső helyzetükbe eltekerni őket. A mechnika viszonylag viseltes, a két karon már egész nagy hegyek-völgyek vannak sok évnyi használat miatt; gyanítom az ott lévő rugók se elég erősek már, a bowdenek újak, a kézifékkar utánállítója meg lehet hogy pont túl virgonc. Mit tegyek? Pár ötlet:
-szedjem le hátul a rugókat, aztán valahogy intézzek rájuk egy újraedzetés
-plusz rugót beépíteni mellé
-iktassam ki az utánállítót
-cseréljem egybe a féknyergeket
-> itt egy további gondolat: ha már előre bekerültek 300 mm-es tárcsák, akkor a hátsókat se ártana növelni. Méretben úgy tűnik itt is működne az ST170-es tárcsa MK3-as nyergekkel, csak éppen teljesen más a felfogatásuk az MK2-es nyergekhez képest. Aki csinált már ilyet, attól kérdezném: van valami egyszerű módszer, vagy muszáj mélyebben belenyúlni a szerkezetbe, és ezt-azt átalakítani? Hát vagy hogy hagyjam-e inkább a francab? Cheesy

No, hát kb. kiiktattam az utánállító rugót. Így a féknyergen lévők eléggé visszahúzzák a dugattyúkat, viszont vagy 15-öt kattan a kézifék, mire érezhetően megfeszül. Kell hátra erősebb rugó, akkor visszaerősíthetem az utánállítót is. Azt a nagyon összevissza alakú rugót a hátsó féknyergen vajon le lehet gyártatni erősebb kivitelben valami rugókészítő helyen?
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1227 Dátum: 2016.07.04 hétfő, 09:12:27 »

No, hát kb. kiiktattam az utánállító rugót. Így a féknyergen lévők eléggé visszahúzzák a dugattyúkat, viszont vagy 15-öt kattan a kézifék, mire érezhetően megfeszül. Kell hátra erősebb rugó, akkor visszaerősíthetem az utánállítót is. Azt a nagyon összevissza alakú rugót a hátsó féknyergen vajon le lehet gyártatni erősebb kivitelben valami rugókészítő helyen?

A rugókészítő ezzel keresi a kenyerét.
A neved is kihajlítja rugóból.  vigyor3
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1228 Dátum: 2016.07.04 hétfő, 09:53:11 »

A rugókészítő ezzel keresi a kenyerét.
A neved is kihajlítja rugóból.  vigyor3

Hehe, akkor betámadok egyet vele valamikor. Szenvedjen meg szegény a pénzéért Cheesy
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1229 Dátum: 2016.07.20 szerda, 08:54:37 »

Uraim!
Ha fékezéskor remeg a kaszni, mit kell megnézni?

köszönöm
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1230 Dátum: 2016.07.20 szerda, 09:18:59 »

Uraim!
Ha fékezéskor remeg a kaszni, mit kell megnézni?

köszönöm
fék/futómű/gumi/felni
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1231 Dátum: 2016.07.20 szerda, 09:33:53 »

fék/futómű/gumi/felni

Aha!
Akkor összefüggésben lehet azzal is, hogy a jobb első lengőkar csereérett, kopog?
köszönöm szépen!
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #1232 Dátum: 2016.07.20 szerda, 09:54:16 »

Aha!
Akkor összefüggésben lehet azzal is, hogy a jobb első lengőkar csereérett, kopog?
köszönöm szépen!

Ha úgy is cserélni fogod, akkor addig szerintem nem érdemes tovább kutatni a jelenség okát.
Ahogy fent írták, lehet még a tárcsa-betét kombóval is gond (hullámosodó tárcsa), de rossz centír is okozhat ilyet.
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1233 Dátum: 2016.07.20 szerda, 12:46:20 »

Ha úgy is cserélni fogod, akkor addig szerintem nem érdemes tovább kutatni a jelenség okát.
Ahogy fent írták, lehet még a tárcsa-betét kombóval is gond (hullámosodó tárcsa), de rossz centír is okozhat ilyet.

Akkor ezeket végignézem.
Köszönöm.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37275


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #1234 Dátum: 2016.08.23 kedd, 15:15:11 »

MK2,5 Focus-nál van egy olyan problémám, hogy a bal hátsó fék nem enged ki, próbáltam előre hátra mozdulni az autóval, csak húzza a kereket a betonon. Az autó 1 hetet állt, esős időben, behúzott kézifékkel, dobfékes hátul. Ilyenkor mi a teendő? Erőltessem? Szét kell szedni?
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1235 Dátum: 2016.08.23 kedd, 15:17:26 »

MK2,5 Focus-nál van egy olyan problémám, hogy a bal hátsó fék nem enged ki, próbáltam előre hátra mozdulni az autóval, csak húzza a kereket a betonon. Az autó 1 hetet állt, esős időben, behúzott kézifékkel, dobfékes hátul. Ilyenkor mi a teendő? Erőltessem? Szét kell szedni?

eröltessed
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
sukimama
Vendég
« Új hozzászólás #1236 Dátum: 2016.08.29 hétfő, 13:28:24 »

szeretném megkérdezni a hátso fékpofák zörőgnek ni lehet az oka tárcsafék segitsetek help help help
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1237 Dátum: 2016.08.29 hétfő, 15:41:14 »

szeretném megkérdezni a hátso fékpofák zörőgnek ni lehet az oka tárcsafék segitsetek help help help

Úgy tudom, rugók tartják a helyükön a fékpofákat.
Ha zörög, akkor vagy a rugó tört vagy valami szétesett.

Szerintem ...
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
sukimama
Vendég
« Új hozzászólás #1238 Dátum: 2016.08.30 kedd, 09:44:37 »

szétszetem minden rendben nindkét oldalán de sajnos valami nem jo rugok megvanak vagyis azopk a feszitők amik elméletileg tartják a hején mit lehet teni ha belerugok a kerékbe nár akoris zőrőg minkét oldalon ni lehet a baj miaz miaz miaz
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1239 Dátum: 2016.08.30 kedd, 10:45:48 »

szétszetem minden rendben nindkét oldalán de sajnos valami nem jo rugok megvanak vagyis azopk a feszitők amik elméletileg tartják a hején mit lehet teni ha belerugok a kerékbe nár akoris zőrőg minkét oldalon ni lehet a baj miaz miaz miaz

Behúzott kézifékkel is zörög? Ha nem, akkor egyértelmű, hogy tényleg a fékbetétek csinálják. Elképzelhető, hogy nem a nyeregbe pontosan passzolók a betétek, vagy a kopóréteg levált az alapjáról, ezekben az esetekben egy új garnitúra fékbetét orvosolhatja a problémát. Na meg persze illik kipróbálni, hogy a normál féket benyomva a hátsó fékek is rendesen fognak-e. Ha az nincs rendben, vagy felengedve oldalra túl nagyot tudnak mozogni a betétek, akkor valami mással (is) van baj. Ellenőrizd le a nyereg minden csavarját, az se elképzelhetetlen, hogy az egész szerkezet lötyög.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Kohret
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8



E-mail
« Új hozzászólás #1240 Dátum: 2016.09.25 vasárnap, 15:07:43 »

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy az ABS-es fékrendszert hogy kell légteleníteni, eltér-e a nem ABS-es rendszer légtelenítésétől?
Ja és még valami, a hátsó fék a pedál benyomásakor meg sem mozdul, a dugattyút kézzel lehet mozgatni.
Hol lehet eldugulva, vagy mi lehet az oka?

A válaszokat előre is köszönöm.
Naplózva

MK II 1.8 Zetec 5 ajtós 1998
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #1241 Dátum: 2016.09.26 hétfő, 19:12:35 »

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy az ABS-es fékrendszert hogy kell légteleníteni, eltér-e a nem ABS-es rendszer légtelenítésétől?
Ja és még valami, a hátsó fék a pedál benyomásakor meg sem mozdul, a dugattyút kézzel lehet mozgatni.
Hol lehet eldugulva, vagy mi lehet az oka?

A válaszokat előre is köszönöm.
worship
Ugyanúgy minta nélkülit.
Hátul az első gyanusított a gumifékcső.
Naplózva
Kohret
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8



E-mail
« Új hozzászólás #1242 Dátum: 2016.09.26 hétfő, 19:39:53 »

worship
Ugyanúgy minta nélkülit.
Hátul az első gyanusított a gumifékcső.


A gumifékcső hol szokott eldugulni?
Naplózva

MK II 1.8 Zetec 5 ajtós 1998
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #1243 Dátum: 2016.09.27 kedd, 11:51:57 »

A gumifékcső hol szokott eldugulni?


Ahol lyukas !!!  wow1

Szereld le, és meglátod eljut-e odáig a fékolaj.
Nem annyira eldugul, inkább beszűkül.
Naplózva
Kohret
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8



E-mail
« Új hozzászólás #1244 Dátum: 2016.09.27 kedd, 20:22:15 »

Ahol lyukas !!!  wow1

Szereld le, és meglátod eljut-e odáig a fékolaj.
Nem annyira eldugul, inkább beszűkül.
Ok. köszönöm, megnézem.
Naplózva

MK II 1.8 Zetec 5 ajtós 1998
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1245 Dátum: 2016.10.07 péntek, 11:37:11 »

Kombihoz tervezek beszerezni új féknyergeket hátra. Próbálom viszonylag olcsón kihozni a dolgot, a kínálat alján DRI meg Mapco márkájú komplett féknyergek vannak. Van valakinek velük tapasztalata?
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Bazzsa
Vendég
« Új hozzászólás #1246 Dátum: 2016.10.29 szombat, 19:10:35 »

Sziasztok .

Következő lenne a kérdésem . Kézifékkel kapcsolatos gondom van . Az összek bowdent kicseréltem , mer a karnál lévő elszakadt , így gondoltam a többi se bírja már sokáig . Összeszerelésnél talán nem mind 1 a sorrend mer az istennek se bírom alul középen összeakasztani . Esetleg van valaki aki már csinált bowden cserét? Üdv
Naplózva
zsolesz2.0
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101


E-mail
« Új hozzászólás #1247 Dátum: 2016.10.29 szombat, 20:58:41 »

Sziasztok .

Következő lenne a kérdésem . Kézifékkel kapcsolatos gondom van . Az összek bowdent kicseréltem , mer a karnál lévő elszakadt , így gondoltam a többi se bírja már sokáig . Összeszerelésnél talán nem mind 1 a sorrend mer az istennek se bírom alul középen összeakasztani . Esetleg van valaki aki már csinált bowden cserét? Üdv
Kioldottad a kézifékkaron a feszítőt?
Naplózva

1998 MK2 2.0 GLX kombi. Eddig tetszik!!! :-)
Bazzsa
Vendég
« Új hozzászólás #1248 Dátum: 2016.10.30 vasárnap, 18:32:58 »

Kioldottad a kézifékkaron a feszítőt?

Ha arra az anya szerü valamire gondolsz ami a rugót fogja akkor igen .
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1249 Dátum: 2016.10.30 vasárnap, 22:13:22 »

Ha arra az anya szerü valamire gondolsz ami a rugót fogja akkor igen .

Az még kevés lesz, attól még a rugó befeszülve marad. Szép óvatosan ajánlatos inkább kiakasztani a helyéről, aztán az új bovden beszerelése után visszatenni megfelelő helyzetbe. De csak óvatosan vele, elég nagyot oda tud csapni a vége, ha kiugrik hirtelen a helyéről!
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Oldalak: 1 ... 18 19 20 21 22 23 24 [25] 26 27   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.069 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.