Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.28 vasárnap, 10:13:02 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 13 14 15 16 17 18 19 [20] 21 22 23 24 25 26 27   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS  (Megtekintve 584143 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #950 Dátum: 2013.08.25 vasárnap, 00:39:05 »

Helló.
Fura dologra lettem figyelmes. Beépítettem  a tcs-t most légtelenítettem le, és gyujtás ráadásánál kattan párat. Mintha a mágnesszelepek vagy mik amik vannak benne kattannának. Ez normális?
Nekem akkor csinált ilyent, amikor tönkre ment a vezérlő egység, az ABS  szivattyú csinálja a kattogást. A pedálon is érzed a kattogáskor, hogy mozdul a pedál?
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #951 Dátum: 2013.09.06 péntek, 11:56:59 »

Aloha!

Olvastam itt, hogy páran upgrade-elték az első fékeket ST170 tárcsa + MK3-as Mondeo nyergekkel. Ezt nekem is meg kéne ejtenem, ST200-ra kicsi a gyári cucc. És a kérdés:
ezek így minden további nélkül fel is pattinthatók a mostaniak helyére-e, vagy kell valami mást is módosítani a kocsin? Valamint hogy a hátsó fékek maradhatnak-e, vagy az elsővel összhangban oda is kell nagyobbakat rakni? (csak a balance végett)
Előre is köszi a tippeket!
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
gsziki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 440



E-mail
« Új hozzászólás #952 Dátum: 2013.09.06 péntek, 21:04:22 »

Sziasztok!
Segítséget kérek!
Tud valaki Bp.-en vagy Tatabányán olyan emberkét,vagy megbízható szervizet ahol kicserélik a fékcsöveimet?
Úgy néz ki,hogy elrohadt az enyém és kezd szivárogni az olaj.
Előre is köszi!!! help
Naplózva

2002 2L Tdci 131Ló ZetecS,Full bőr,automata,navi,gyári multimédia beépített VHS lejátszóval,gyári hifi,stb.
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #953 Dátum: 2013.09.08 vasárnap, 18:22:45 »

Nekem akkor csinált ilyent, amikor tönkre ment a vezérlő egység, az ABS  szivattyú csinálja a kattogást. A pedálon is érzed a kattogáskor, hogy mozdul a pedál?
még nem próbáltam, csak beraktam és díg nem légtelenítettem le addíg nem csinálta. Most gyujtás ráadása utánkattan kb 4et és abbamarad. Majd a pedált megnézem.
Naplózva
gsziki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 440



E-mail
« Új hozzászólás #954 Dátum: 2013.09.10 kedd, 16:02:57 »

Valaki egyáltalán cserélt már fém fékcsövet MKII-n azért mert elrohadt?
Én nem akarom elhinni,hogy elrohadt a csövem.Miből csinálják gyárilag?Nem rézből?
Naplózva

2002 2L Tdci 131Ló ZetecS,Full bőr,automata,navi,gyári multimédia beépített VHS lejátszóval,gyári hifi,stb.
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #955 Dátum: 2013.09.10 kedd, 19:22:10 »

Valaki egyáltalán cserélt már fém fékcsövet MKII-n azért mert elrohadt?
Én nem akarom elhinni,hogy elrohadt a csövem.Miből csinálják gyárilag?Nem rézből?
Fusim cserélt, MKI-en. MKII-n mutantattila tervezte, de nem tudom, hogy megvalósította-e.
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #956 Dátum: 2013.09.10 kedd, 19:58:05 »

Valaki egyáltalán cserélt már fém fékcsövet MKII-n azért mert elrohadt?
Én nem akarom elhinni,hogy elrohadt a csövem.Miből csinálják gyárilag?Nem rézből?
nekem kellett cserélni csövet de azért mert a régi első fajta abs helyett egy tcs került bele. megszívtam rendesen. sajnos nem réz fékcsövek vannak benne Sad a kerékjáratnál úgy összerohadt nekem is a gumicső csatlakozásnál azon a fülön hogy csak a csípőfogó segített rajta. persze én csak elöl cseréltem ki a bal elsőnél mert az egyáltalán nem passzolt sehogy sem.
Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #957 Dátum: 2013.09.15 vasárnap, 13:57:34 »

A TCS-nek hogyan kell működnie? gyújtás ráadása világít a lámpa azt elalszik, utána megint világít. a kapcsolóval lehet utána kapcsolgatni. nem értem Sad
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #958 Dátum: 2013.09.15 vasárnap, 18:14:17 »

ma megszűnt a fékezős remegős kálváriám. csak tárcsa szabályozás lett belőle. ferodo mongyon le!
5000 km után 2 tizedet ütött. srác felszabályozta nekem hipp hopp 2000-ért, és még nézhettem is vigyor3 nagyon profin csinálta
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
gsziki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 440



E-mail
« Új hozzászólás #959 Dátum: 2013.09.17 kedd, 08:11:31 »

ma megszűnt a fékezős remegős kálváriám. csak tárcsa szabályozás lett belőle. ferodo mongyon le!
5000 km után 2 tizedet ütött. srác felszabályozta nekem hipp hopp 2000-ért, és még nézhettem is vigyor3 nagyon profin csinálta

Jani!Én is elég sokat görcsöltem a remegéssel és a Textar a tuti befutó!
Elől a tárcsában most van 146000km és semmi gond csak "revés"már uh emiatt lesz csere.
De hátra is Textar dobot tettem,mert a Brembo is egy kalap ***!
Naplózva

2002 2L Tdci 131Ló ZetecS,Full bőr,automata,navi,gyári multimédia beépített VHS lejátszóval,gyári hifi,stb.
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #960 Dátum: 2013.09.17 kedd, 19:28:50 »

Jani!Én is elég sokat görcsöltem a remegéssel és a Textar a tuti befutó!
Elől a tárcsában most van 146000km és semmi gond csak "revés"már uh emiatt lesz csere.
De hátra is Textar dobot tettem,mert a Brembo is egy kalap ***!
Köszi Gabi! Hátul nekem is textar van, de hát nem gondoltam volna a ferodo-ról, hogy megadja magát ilyen hamar. Ha nem akarsz rohadást, és cseréled, akkor a textar-nak van már olyan tárcsája, ami valamivel le van kezelve, és szürke marad. olyan van nekem hátul is. valahol úgy árulják, hogy alufelnihez való. az is lehet, hogy már mindegyik új olyan
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #961 Dátum: 2013.11.14 csütörtök, 22:07:19 »

Hahó!

Milyen ABS van az autóinkban? Kerekenként szabályoz?
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #962 Dátum: 2013.11.14 csütörtök, 22:36:32 »

Hahó!

Milyen ABS van az autóinkban? Kerekenként szabályoz?
persze.
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #963 Dátum: 2013.11.15 péntek, 20:54:34 »

Kb. egy hónapja vettem az autómat, talán 1500 km-t mentem vele eddig. Bő két évtizedet elautóztam ABS nélkül, ez az első autóm amiben van. A minap történt, hogy egy besoroláskor megtorpant a sor, én meg megkoccoltam az előttem satuzó autót. Nem nagyon, szerencsére. Talán 15-20 km/h volt a tempó amikor átnehezkedtem a fékre, és az én ázott szivacs autóm lassulás helyett doboló fékpedállal ballagott az előttem haladó segge felé. Utolsó pillanatban még próbáltam visszaemlékezni, hogy volt-e vonóhorga, és már pusszant is. Kicsit riasztó érzés volt. A gumik jók az autón. A fékek nem húznak félre, és eddig nem tűnt fel semmi anomália a működéssel kapcsolatban.Valahogy az volt az érzésem, hogy a blokkolásgátló nélkül arról a sebességről helyben lecövekeltem volna.  Olyan helyen lakunk, ahol télen TÉL van, kicsit aggaszt a viselkedése.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #964 Dátum: 2013.11.15 péntek, 21:26:30 »

Kb. egy hónapja vettem az autómat, talán 1500 km-t mentem vele eddig. Bő két évtizedet elautóztam ABS nélkül, ez az első autóm amiben van. A minap történt, hogy egy besoroláskor megtorpant a sor, én meg megkoccoltam az előttem satuzó autót. Nem nagyon, szerencsére. Talán 15-20 km/h volt a tempó amikor átnehezkedtem a fékre, és az én ázott szivacs autóm lassulás helyett doboló fékpedállal ballagott az előttem haladó segge felé. Utolsó pillanatban még próbáltam visszaemlékezni, hogy volt-e vonóhorga, és már pusszant is. Kicsit riasztó érzés volt. A gumik jók az autón. A fékek nem húznak félre, és eddig nem tűnt fel semmi anomália a működéssel kapcsolatban.Valahogy az volt az érzésem, hogy a blokkolásgátló nélkül arról a sebességről helyben lecövekeltem volna.  Olyan helyen lakunk, ahol télen TÉL van, kicsit aggaszt a viselkedése.

abs vezérlő egység hibás. ha 99 utáni nem lesz egyszerű találni. Bár ez függ a rajta lévő számsortól.
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #965 Dátum: 2013.11.15 péntek, 21:39:18 »

abs vezérlő egység hibás. ha 99 utáni nem lesz egyszerű találni. Bár ez függ a rajta lévő számsortól.

És ez diagnosztizálható vagy csak a helyén derül ki?
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #966 Dátum: 2013.11.15 péntek, 22:27:59 »

És ez diagnosztizálható vagy csak a helyén derül ki?


keresd meg itt a főrumon fügelacit. ebben a témában szerintem ő a legtapasztaltabb.
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #967 Dátum: 2013.11.16 szombat, 19:53:11 »

Ha nem is a legtapasztaltabb, de sokat foglalkoztam vele. Nekem is volt gondom az ABS vezérlővel. Úgy indult, hogy darált amikor 10-15 km-re csökkent a sebesség. Amikor gyorsan mentem, fékeztem, minden tökéletes volt, csak amikor lassú sebességnél fékeztem, lassítottam, mindig bedarált az ABS. Aztán egyszer csak kigyulladtak a kijelzők, majd néhány másodperc múlva kialudtak. Ez egyre sűrűbben jött elő, míg egy "szép napon" úgy is maradt, onnantól se ABS, se kipörgésgátló. Valóban nehéz hozzá találni egységet, csak azzal működik, amilyen sorozatszámú benne van. A fedélzeti számítógép nem fogad el mást. Próbáltam több sorozatszámúval, hasonló korúakkal, de semmi. Nem működött. A lehúzott csatlakozót rádugva (beszerelés nélkül) a másik egységre látszott, hogy nem ismeri fel a számítógép. Amikor végre sikerült szerezni egy pontosan olyan sorszámú vezérlőt, rádugva rögtön elaludtak a visszajelző lámpák. Akkor lett kiszerelve a rossz és beszerelve a jó. És láss csodát, működik minden rendesen, mint új korában.
A rosszat megvizsgálva azt láttam, hogy a csatlakozó jelentős mértékben beázott, csupa trutymó volt az érintkező sor, valószínűleg a kezdődő zárlat bolondította meg, később pedig teljesen tönkre tette.
Első körben azt javaslom, le kellene húzni a csatlakozót, megnézni, kitakarítani, befújni kontakt spray-vel. Nem irigyellek, nem egyszerű feladat. De én mást nem tudok javasolni, kezd el keresni a megfelelő sorozatszámú vezérlőt. Korábban valaki írta, hogy több sorozatszámú is jó. Nekem semmilyen más számú nem volt jó. Az azonos számú viszont egyből. Lehet, autó és autó között is van különbség?  vigyor3
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #968 Dátum: 2013.11.16 szombat, 21:03:09 »

Korábban valaki írta, hogy több sorozatszámú is jó. Nekem semmilyen más számú nem volt jó. Az azonos számú viszont egyből. Lehet, autó és autó között is van különbség?  vigyor3
ez szerintem úgy működhet, hogy visszafelé évjáratban, verzióban kompatibilis lehet másik típusú vezérlő is
a régi viszont nem fogadja el a frissebbet, csak a sajátjával hajlandó működni
Naplózva
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #969 Dátum: 2013.11.16 szombat, 21:37:45 »

ez szerintem úgy működhet, hogy visszafelé évjáratban, verzióban kompatibilis lehet másik típusú vezérlő is
a régi viszont nem fogadja el a frissebbet, csak a sajátjával hajlandó működni
Ez annyiban nem igaz, hogy mi próbáltunk öregebb és fiatalabb vezérlőt is, de nem működött. Az azonos meg azonnal. Innentől lehet polemizálni előre, meg visszafelé kompabilitásról. Én nem vennék csak ugyanolyan sorszámút, az biztos. Kipróbáltam, A többi csak találgatás, elmélet. vigyor3
Naplózva
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #970 Dátum: 2013.11.16 szombat, 21:42:27 »

De kedves kolléga, aki el akart nekem adni 30 000 Ft-ért egy vezérlőt, biztos tudja a tutit. Neki sikerült valami átprogramozással betenni másik sorszámút is. Sikerült, ahogy írta. Remélem. Hála Istennek nem vettem meg annyiért, amiért is vérig sértődött. De kit érdekel??  wow1 nyes vigyor3
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #971 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 09:23:45 »

De kedves kolléga, aki el akart nekem adni 30 000 Ft-ért egy vezérlőt, biztos tudja a tutit. Neki sikerült valami átprogramozással betenni másik sorszámút is. Sikerült, ahogy írta. Remélem. Hála Istennek nem vettem meg annyiért, amiért is vérig sértődött. De kit érdekel??  wow1 nyes vigyor3
2funny
Naplózva
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #972 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 19:15:59 »

Ha nem is a legtapasztaltabb, de sokat foglalkoztam vele. Nekem is volt gondom az ABS vezérlővel. Úgy indult, hogy darált amikor 10-15 km-re csökkent a sebesség. Amikor gyorsan mentem, fékeztem, minden tökéletes volt, csak amikor lassú sebességnél fékeztem, lassítottam, mindig bedarált az ABS. Aztán egyszer csak kigyulladtak a kijelzők, majd néhány másodperc múlva kialudtak. Ez egyre sűrűbben jött elő, míg egy "szép napon" úgy is maradt, onnantól se ABS, se kipörgésgátló. Valóban nehéz hozzá találni egységet, csak azzal működik, amilyen sorozatszámú benne van. A fedélzeti számítógép nem fogad el mást. Próbáltam több sorozatszámúval, hasonló korúakkal, de semmi. Nem működött. A lehúzott csatlakozót rádugva (beszerelés nélkül) a másik egységre látszott, hogy nem ismeri fel a számítógép. Amikor végre sikerült szerezni egy pontosan olyan sorszámú vezérlőt, rádugva rögtön elaludtak a visszajelző lámpák. Akkor lett kiszerelve a rossz és beszerelve a jó. És láss csodát, működik minden rendesen, mint új korában.
A rosszat megvizsgálva azt láttam, hogy a csatlakozó jelentős mértékben beázott, csupa trutymó volt az érintkező sor, valószínűleg a kezdődő zárlat bolondította meg, később pedig teljesen tönkre tette.
Első körben azt javaslom, le kellene húzni a csatlakozót, megnézni, kitakarítani, befújni kontakt spray-vel. Nem irigyellek, nem egyszerű feladat. De én mást nem tudok javasolni, kezd el keresni a megfelelő sorozatszámú vezérlőt. Korábban valaki írta, hogy több sorozatszámú is jó. Nekem semmilyen más számú nem volt jó. Az azonos számú viszont egyből. Lehet, autó és autó között is van különbség?  vigyor3

Na, meg is lettél, nem is kellett, hogy keresgéljelek  Wink
Nekem ez az egész dolog még inkább csak megérzés szintű. Mint mondtam ez az első ABS-es autóm (és még élek  vigyor3 ). (Persze vezettem életemben autókat, mikrobuszokat amikben volt, de bevallom nincs emlékem róla,hogy egyszer is használódott volna. ) A lámpa szépen elhallgat indítás után, és még sosem villant fel.  A normál hétköznapi használat során nem jött elő, csak most az ominózus esetben. Az is lehet, hogy egyszerűen besokalltam a majd' másfél tonnával. Ami gyanússá teszi, az a kis sebesség.
Most valóban izgat a dolog, de azóta meg az ágyat nyomom, mert benyaltam valami influenzafélét. Fejben gyártom a stratégiákat, hogyan próbálom meg zavarba hozni a fékemet, ha a humán vezérlőm rendbe jön.
 A csatlakozót mindenesetre megnézem első lépésként, meg mivel úgyis itt az ideje kicserélni a nyári kerekeket, mindjárt át tudom nézni a jeladók környékét.
A vezérlőhiba egyébiránt ismert Ford vagy Mondeo betegség?  Itt a falunkban nemhogy a típus, hanem a márka sem gyakori. Remélem nem evolúciós okokból... Wink
 
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #973 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 19:47:02 »

Na, meg is lettél, nem is kellett, hogy keresgéljelek  Wink
Nekem ez az egész dolog még inkább csak megérzés szintű. Mint mondtam ez az első ABS-es autóm (és még élek  vigyor3 ). (Persze vezettem életemben autókat, mikrobuszokat amikben volt, de bevallom nincs emlékem róla,hogy egyszer is használódott volna. ) A lámpa szépen elhallgat indítás után, és még sosem villant fel.  A normál hétköznapi használat során nem jött elő, csak most az ominózus esetben. Az is lehet, hogy egyszerűen besokalltam a majd' másfél tonnával. Ami gyanússá teszi, az a kis sebesség.
Most valóban izgat a dolog, de azóta meg az ágyat nyomom, mert benyaltam valami influenzafélét. Fejben gyártom a stratégiákat, hogyan próbálom meg zavarba hozni a fékemet, ha a humán vezérlőm rendbe jön.
 A csatlakozót mindenesetre megnézem első lépésként, meg mivel úgyis itt az ideje kicserélni a nyári kerekeket, mindjárt át tudom nézni a jeladók környékét.
A vezérlőhiba egyébiránt ismert Ford vagy Mondeo betegség?  Itt a falunkban nemhogy a típus, hanem a márka sem gyakori. Remélem nem evolúciós okokból... Wink
 

2 dolgot azért tudjál.

Ad 1. Ennek a szériának a féke konkrétan gyenge szhar ehhez a méretkategóriához. A 260-as első hűtött tárcsa nem elég 1.5 tonnához, még akkor sem, ha kellően be van melegítve. Ehhez jön még az is, hogy a kelleténél pont egy hangyapöcsnyit kevesebb a fékszervó, mint kellene. Ennél kisebb tömör tárcsával is léteznek autók lényegesen komolyabb fékhatással.

Ad 2. Ez a széria különösen hajlamos a nedves/esős időben a fékhatás késlekedés produkálására. Azt értem ez alatt, hogy amikor vizes/nedves úton pár percig nem használod a féket és szép nyálkás film képződik a tárcsán. Amit csak akkor észlelsz, amikor legközelebb a fékbe taposol (mint gondolom az említett esetben is) és az első 0.5-0.7 sec-ben a fékhatás sokkal kevesebb, mint normál esetben. Tudom, minden autónál van ilyen (a komolyabbak pont ezért időnként elektronikus vezérléssel odaérintik a betétet a tárcsához, hogy ne képződjön ilyen film a tárcsán.....de ez nem a Mondeo kategória), itt viszont ez nagyon érezhető.

Fentiek esős/nedves/párás környezetben pont ki tudják adni azt, hogy kis sebességnél nem az történik a fékbe taposásnál, mint ami elvárt.

Ehhez jöhet még a gumik kérdése. Ha az sem tapad jól, akkor már készen is van a kocc.  szomoru1 
Naplózva
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #974 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 19:47:23 »

Na, meg is lettél, nem is kellett, hogy keresgéljelek  Wink
Nekem ez az egész dolog még inkább csak megérzés szintű. Mint mondtam ez az első ABS-es autóm (és még élek  vigyor3 ). (Persze vezettem életemben autókat, mikrobuszokat amikben volt, de bevallom nincs emlékem róla,hogy egyszer is használódott volna. ) A lámpa szépen elhallgat indítás után, és még sosem villant fel.  A normál hétköznapi használat során nem jött elő, csak most az ominózus esetben. Az is lehet, hogy egyszerűen besokalltam a majd' másfél tonnával. Ami gyanússá teszi, az a kis sebesség.
Most valóban izgat a dolog, de azóta meg az ágyat nyomom, mert benyaltam valami influenzafélét. Fejben gyártom a stratégiákat, hogyan próbálom meg zavarba hozni a fékemet, ha a humán vezérlőm rendbe jön.
 A csatlakozót mindenesetre megnézem első lépésként, meg mivel úgyis itt az ideje kicserélni a nyári kerekeket, mindjárt át tudom nézni a jeladók környékét.
A vezérlőhiba egyébiránt ismert Ford vagy Mondeo betegség?  Itt a falunkban nemhogy a típus, hanem a márka sem gyakori. Remélem nem evolúciós okokból... Wink
 
Olvastam a hozzászólásod, ezért reagáltam. Nekem utólag kiderült, törött volt a csatlakozó, ezért ázhatott be jobban a szokottnál. Összegyűlt a por, korom, miegymás, nedvesen vezetővé válhatott, elvégezve a piszkos munkát. Sajnos! De örülök, hogy már jó, némi biztonságérzetet adva így tél előtt. Én szeretem az ABS-t, nekem párszor már segített megállni időben. Vannak, akik nem szeretik, kikapcsolják a kipörgésgátlót is. Persze, nyilván vannak esetek, amikor nem hasznos, de alapjában nem hülyeség! Jó, ha van! vigyor3
Naplózva
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #975 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 20:33:01 »

Olvastam a hozzászólásod, ezért reagáltam. Nekem utólag kiderült, törött volt a csatlakozó, ezért ázhatott be jobban a szokottnál. Összegyűlt a por, korom, miegymás, nedvesen vezetővé válhatott, elvégezve a piszkos munkát. Sajnos! De örülök, hogy már jó, némi biztonságérzetet adva így tél előtt. Én szeretem az ABS-t, nekem párszor már segített megállni időben. Vannak, akik nem szeretik, kikapcsolják a kipörgésgátlót is. Persze, nyilván vannak esetek, amikor nem hasznos, de alapjában nem hülyeség! Jó, ha van! vigyor3

Őszintén szólva nekem is megfordult a fejemben, hogy kikötöm, de inkább nem. Meglátjuk, hogy szereplünk az idei jégrevün.
Megaztán a -20-30 C fokokban nem kizárt hogy jobban foglalkoztat majd az indíthatóság, mint a megállíthatóság... nyes
Naplózva
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #976 Dátum: 2013.11.17 vasárnap, 20:54:11 »

[ Ehhez jön még az is, hogy a kelleténél pont egy hangyapöcsnyit kevesebb a fékszervó, mint kellene.

Ahány olyan autó megfordult az életben a seggem alatt amelyiknek mentem a benzines és dízel változatával is, mindnél az volt a benyomásom, hogy a benyásnak jobban fog a féke. Persze ez így nem korrekt, mert nem biztos, hogy szerkezetileg azonosak voltak.




Ad 2. Ez a széria különösen hajlamos a nedves/esős időben a fékhatás késlekedés produkálására. Azt értem ez alatt, hogy amikor vizes/nedves úton pár percig nem használod a féket és szép nyálkás film képződik a tárcsán. Amit csak akkor észlelsz, amikor legközelebb a fékbe taposol (mint gondolom az említett esetben is) és az első 0.5-0.7 sec-ben a fékhatás sokkal kevesebb, mint normál esetben. Tudom, minden autónál van ilyen (a komolyabbak pont ezért időnként elektronikus vezérléssel odaérintik a betétet a tárcsához, hogy ne képződjön ilyen film a tárcsán.....de ez nem a Mondeo kategória), itt viszont ez nagyon érezhető.

A mérethez és súlyhoz képest kicsit vérszegény (de a pénztárcámnak igen kedves) motor miatt is az első időkben gyakran éreztem úgy magam, mintha a teszkóban tolnék e bevásárlókocsit színültig rakva ásványvízzel. De legalább nem csábít meggondolatlan gyorsulási virtusokra   nyes
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.17 vasárnap, 20:55:47 írta deerman » Naplózva
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #977 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 16:48:07 »

Olvastam a hozzászólásod, ezért reagáltam. Nekem utólag kiderült, törött volt a csatlakozó, ezért ázhatott be jobban a szokottnál. Összegyűlt a por, korom, miegymás, nedvesen vezetővé válhatott, elvégezve a piszkos munkát. Sajnos! De örülök, hogy már jó, némi biztonságérzetet adva így tél előtt. Én szeretem az ABS-t, nekem párszor már segített megállni időben. Vannak, akik nem szeretik, kikapcsolják a kipörgésgátlót is. Persze, nyilván vannak esetek, amikor nem hasznos, de alapjában nem hülyeség! Jó, ha van! vigyor3
muhaha!laci,véhatnál alap,hogy indítás után kikapcs.a ki(p)tör(g)ésgátló...dehát ízlések és pofonok.Olvastam pár hsz-t itt mindenféle csodákról (textar stb....) hát,na.én a pénztárcához mérten az autó vásárlása után elöl hátul cseréltettem.QH tárcsák,Simer betétek.Mostanra van bennük egy csomó satu 0-210 km/h közötti sebességekről,megértek pár futómű cserét,gyorshűtést pocsolyákban,ökörködést meg egyebeket.És még mindig nem ütnek,nem koptak félre stb.Dehát tudom,hülye vagyok,mert a többi mennyivel jobb.Ezek meg gond nélkül működnek.Tényleg kellene fékfolyadékot cserélni.
Naplózva
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #978 Dátum: 2013.11.19 kedd, 05:25:45 »

muhaha!laci,véhatnál alap,hogy indítás után kikapcs.a ki(p)tör(g)ésgátló...dehát ízlések és pofonok.Olvastam pár hsz-t itt mindenféle csodákról (textar stb....) hát,na.én a pénztárcához mérten az autó vásárlása után elöl hátul cseréltettem.QH tárcsák,Simer betétek.Mostanra van bennük egy csomó satu 0-210 km/h közötti sebességekről,megértek pár futómű cserét,gyorshűtést pocsolyákban,ökörködést meg egyebeket.És még mindig nem ütnek,nem koptak félre stb.Dehát tudom,hülye vagyok,mert a többi mennyivel jobb.Ezek meg gond nélkül működnek.Tényleg kellene fékfolyadékot cserélni.
A fékfolyadék cserét nekem írtad? Volt, "kellett" cserélni, mivel az ABS egységet kivettük, nyilván minden fékfolyadék kuka és újat bele. Én meg nem vagyok olyan "vad" vezető, nem akarok mindig csikorgó kerékkel indulni. Ha akarok, kikapcsolom. De alapból nekem működik.
Naplózva
szuperhangya
Vendég
« Új hozzászólás #979 Dátum: 2013.11.20 szerda, 08:11:40 »

A fékfolyadék cserét nekem írtad? Volt, "kellett" cserélni, mivel az ABS egységet kivettük, nyilván minden fékfolyadék kuka és újat bele. Én meg nem vagyok olyan "vad" vezető, nem akarok mindig csikorgó kerékkel indulni. Ha akarok, kikapcsolom. De alapból nekem működik.
neeem.azt csak magamnak,mert elfelejtettem.neked csak a középkonzol,alul bal kettes kapcsoló használatát....de én utálom,amikor nyomok egy padlót mondjuk kettesben,hogy a nagykörúton tötymörgőket kikerüljem,aztán a gyorsulás helyett eltűnik a motorerő....másrészt a gáz-kuplung pedálok megfelelő használatával is elkerülhető a gumifüstfelhő.De minek?Egyszer élünk,nem?
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.20 szerda, 08:13:56 írta szuperhangya » Naplózva
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #980 Dátum: 2013.11.20 szerda, 17:13:15 »

neeem.azt csak magamnak,mert elfelejtettem.neked csak a középkonzol,alul bal kettes kapcsoló használatát....de én utálom,amikor nyomok egy padlót mondjuk kettesben,hogy a nagykörúton tötymörgőket kikerüljem,aztán a gyorsulás helyett eltűnik a motorerő....másrészt a gáz-kuplung pedálok megfelelő használatával is elkerülhető a gumifüstfelhő.De minek?Egyszer élünk,nem?
vigyor3 taps 2funny poigneemain
Naplózva
takzso
Vendég
« Új hozzászólás #981 Dátum: 2013.11.26 kedd, 14:57:56 »

Sziasztok!

Új vagyok még itt, ezért röviden a történetem: Néhány napja vettem egy 2.5 v6 mondeot. Nem volt túl sok pénzbe, tehet vannak hibái, tudom. A terv az, hogy apránként megjavul. Most az egyik legfontosabb problémám a fékekkel van. Teletöltöm a fékolajtartályt, beindítom a motort és valahol a motor környékén néhány perc alatt kifolyik az összes. Már kicserélték a főfékhengert, fékolajtartályt, fékcsöveket, fékbetéteket.
Ha valakinek van valami ötlete azt szívesen meghallgatom!

Köszönöm! help
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #982 Dátum: 2013.11.26 kedd, 15:40:58 »

Sziasztok!

Új vagyok még itt, ezért röviden a történetem: Néhány napja vettem egy 2.5 v6 mondeot. Nem volt túl sok pénzbe, tehet vannak hibái, tudom. A terv az, hogy apránként megjavul. Most az egyik legfontosabb problémám a fékekkel van. Teletöltöm a fékolajtartályt, beindítom a motort és valahol a motor környékén néhány perc alatt kifolyik az összes. Már kicserélték a főfékhengert, fékolajtartályt, fékcsöveket, fékbetéteket.
Ha valakinek van valami ötlete azt szívesen meghallgatom!

Köszönöm! help
véletlenül nem a szíj környékén folyik ki?
mert az akkor nem fék, hanem szervó ...

ha meg a váltó környékén, akkor kinyomó, de akkor váltani se tudnál
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #983 Dátum: 2013.11.26 kedd, 20:32:12 »

Sziasztok!

Új vagyok még itt, ezért röviden a történetem: Néhány napja vettem egy 2.5 v6 mondeot. Nem volt túl sok pénzbe, tehet vannak hibái, tudom. A terv az, hogy apránként megjavul. Most az egyik legfontosabb problémám a fékekkel van. Teletöltöm a fékolajtartályt, beindítom a motort és valahol a motor környékén néhány perc alatt kifolyik az összes. Már kicserélték a főfékhengert, fékolajtartályt, fékcsöveket, fékbetéteket.
Ha valakinek van valami ötlete azt szívesen meghallgatom!

Köszönöm! help
Esetleg az ABS hidraulika blokk folyatja el.
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #984 Dátum: 2013.11.26 kedd, 20:39:27 »

ez szerintem úgy működhet, hogy visszafelé évjáratban, verzióban kompatibilis lehet másik típusú vezérlő is
a régi viszont nem fogadja el a frissebbet, csak a sajátjával hajlandó működni
Teljesen jól írod, az enyémbe is 1-el az enyém előtt gyártott ABS vezérlő egységet raktam be, (hidraulika blokkot nem bántottam, maradt a helyén, csak a vezérlő egységet cseréltem rajt), magyarul a DC végződésű helyett BC végződésű és itt az egyik hozzászólásban olvasható mindenféle programozást nélkülözve működik, kopp kopp kopp azóta is. A DC végződésű a BC végződésű tovább fejlesztett verziója. wave
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.26 kedd, 21:12:48 írta Truthful » Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #985 Dátum: 2013.11.26 kedd, 20:54:09 »

Kb. egy hónapja vettem az autómat, talán 1500 km-t mentem vele eddig. Bő két évtizedet elautóztam ABS nélkül, ez az első autóm amiben van. A minap történt, hogy egy besoroláskor megtorpant a sor, én meg megkoccoltam az előttem satuzó autót. Nem nagyon, szerencsére. Talán 15-20 km/h volt a tempó amikor átnehezkedtem a fékre, és az én ázott szivacs autóm lassulás helyett doboló fékpedállal ballagott az előttem haladó segge felé. Utolsó pillanatban még próbáltam visszaemlékezni, hogy volt-e vonóhorga, és már pusszant is. Kicsit riasztó érzés volt. A gumik jók az autón. A fékek nem húznak félre, és eddig nem tűnt fel semmi anomália a működéssel kapcsolatban.Valahogy az volt az érzésem, hogy a blokkolásgátló nélkül arról a sebességről helyben lecövekeltem volna.  Olyan helyen lakunk, ahol télen TÉL van, kicsit aggaszt a viselkedése.
Szia! Teljesen normális a jelenség amit leírtál, hiszen valószínű, hogy valamelyik kerék blokkolni akart és ezért avatkozott be az ABS, sok más autómárkánál is a doboló fékpedál jelzi ha beavatkozik az ABS.
Sajnos a legtöbben rosszul értelmezik az ABS müködését, ugyanis az ABS nem tudja rövidebb fékúttal megállítaní az autót, sőt növeli a fékutat, viszont mivel nem engedi blokkolni a kerekeket, így vészhelyzetben elkormányozható az autó az akadály mellett, magyarul írányítható marad az autó, ezt bíztosítja az ABS.
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #986 Dátum: 2013.11.26 kedd, 20:56:49 »

És ez diagnosztizálható vagy csak a helyén derül ki?

Diagnosztizálható, hibakód kiolvasáskor kell lenni hibakódnak, ha gond van az ABS-sel.
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #987 Dátum: 2013.11.26 kedd, 21:09:55 »

Valaki egyáltalán cserélt már fém fékcsövet MKII-n azért mert elrohadt?
Én nem akarom elhinni,hogy elrohadt a csövem.Miből csinálják gyárilag?Nem rézből?
Acél fékcső van gyárilag az autódon, nem réz. A magyarországon gyártott réz fékcsövek nem megfelelőek más országokban, mert tul lágyak, keményebb ötvözött réz csövek használhatóak csak, beszerezhető magyarban is a keményebb ötvözött rézcső csak egy kicsit drágább és nem annyira könnyen alakítható mint a magyar gyártású olcsóbb, lágy rézcső. wave
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #988 Dátum: 2013.11.26 kedd, 21:28:49 »

Aloha!

Olvastam itt, hogy páran upgrade-elték az első fékeket ST170 tárcsa + MK3-as Mondeo nyergekkel. Ezt nekem is meg kéne ejtenem, ST200-ra kicsi a gyári cucc. És a kérdés:
ezek így minden további nélkül fel is pattinthatók a mostaniak helyére-e, vagy kell valami mást is módosítani a kocsin? Valamint hogy a hátsó fékek maradhatnak-e, vagy az elsővel összhangban oda is kell nagyobbakat rakni? (csak a balance végett)
Előre is köszi a tippeket!
Hali! Elég az elején a féket növelned a hátsó elég a gyári, hiszen az eleje, ha nagyot fog, akkor a hátulja ugy is tehermentesül az autónak és ott csökken a gumik tapadása is annyit meg tud a gyári fék, amennyit a tehermentesülő hátsó gumik tapadnak.
Az ST170 focus tárcsái simán felmennek és az mk3 nyergei is csak a nyergek felfogatási pontja és a csonkállványon levő felfogatási pontok közé kell esztergáltatni 12 mm-s furatú, 28mm külső átmérőjű és 3,5 mm vastagságú alátéteket (4db-t). Tudom ajánlani a CAR HPD (fúrt/mart) tárcsákat, nekem az van fent és tökéletesen működik most már több mint 20000 km óta. Az mk3 fórumra raktam fel fotókat anno mikor csináltam a féket.
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.26 kedd, 21:30:28 írta Truthful » Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #989 Dátum: 2013.11.27 szerda, 09:05:38 »

Hali! Elég az elején a féket növelned a hátsó elég a gyári, hiszen az eleje, ha nagyot fog, akkor a hátulja ugy is tehermentesül az autónak és ott csökken a gumik tapadása is annyit meg tud a gyári fék, amennyit a tehermentesülő hátsó gumik tapadnak.
Az ST170 focus tárcsái simán felmennek és az mk3 nyergei is csak a nyergek felfogatási pontja és a csonkállványon levő felfogatási pontok közé kell esztergáltatni 12 mm-s furatú, 28mm külső átmérőjű és 3,5 mm vastagságú alátéteket (4db-t). Tudom ajánlani a CAR HPD (fúrt/mart) tárcsákat, nekem az van fent és tökéletesen működik most már több mint 20000 km óta. Az mk3 fórumra raktam fel fotókat anno mikor csináltam a féket.

Nagyon szépen köszi a választ, örök hála! worship Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.27 szerda, 09:08:11 írta thomyka » Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #990 Dátum: 2013.11.27 szerda, 11:03:13 »

Nagyon szépen köszi a választ, örök hála! worship Smiley
Nagyon szívesen. Még annyit, hogy a féknyereg cserénél maradhat az mk2 gumi fékcsöve, de az mk3-é is jó. wave
Naplózva
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #991 Dátum: 2013.11.27 szerda, 17:22:28 »

Nagyon szívesen. Még annyit, hogy a féknyereg cserénél maradhat az mk2 gumi fékcsöve, de az mk3-é is jó. wave

És ez az egész cucc simán belefért a 15"-os felnibe?
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #992 Dátum: 2013.11.27 szerda, 18:21:03 »

És ez az egész cucc simán belefért a 15"-os felnibe?

nem fér bele.
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #993 Dátum: 2013.11.27 szerda, 19:31:03 »

nem fér bele.
Szia!
Most sasolom az aláírásodat. Neked nem 1.8-as moci van az autódban vagy rosszul emlékszem vagy időközben talán motort cseréltél? wave
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #994 Dátum: 2013.11.27 szerda, 19:35:05 »

Szia!
Most sasolom az aláírásodat. Neked nem 1.8-as moci van az autódban vagy rosszul emlékszem vagy időközben talán motort cseréltél? wave

Szia!

nem,nem ez 2.0 volt mindig is. Az kellene még, motor csere.... a baltát húznám bele előbb  smile
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #995 Dátum: 2013.11.27 szerda, 20:50:34 »

Szia! Teljesen normális a jelenség amit leírtál, hiszen valószínű, hogy valamelyik kerék blokkolni akart és ezért avatkozott be az ABS, sok más autómárkánál is a doboló fékpedál jelzi ha beavatkozik az ABS.
Sajnos a legtöbben rosszul értelmezik az ABS müködését, ugyanis az ABS nem tudja rövidebb fékúttal megállítaní az autót, sőt növeli a fékutat, viszont mivel nem engedi blokkolni a kerekeket, így vészhelyzetben elkormányozható az autó az akadály mellett, magyarul írányítható marad az autó, ezt bíztosítja az ABS.

Hááát, ha ez a Mondeonál normális, akkor inkább holnap meghirdetem.  falbav
 Ha az ABS valóban négycsatornás - ennyire kis sebességnél, száraz úton nehezen képzelem el, hogy minden kerék megálljon. Ha meg csak egyre vagy kettőre szabályoz rá, akkor nem lenne indokolt ekkora fékhatás csökkenés. Vagy a szabályzás minősége ***...
Az eset óta kétszer ültem az autóban, nem nagyon volt módom tesztelgetni. Majd ha én is rendbe jövök végre, és család nélkül tudok mozogni, kicsit "elbeszélgetek" Csiga asszonnyal. Ha csak be nem havazunk addig.  Wink
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #996 Dátum: 2013.11.27 szerda, 21:04:37 »

Hááát, ha ez a Mondeonál normális, akkor inkább holnap meghirdetem.  falbav
 Ha az ABS valóban négycsatornás - ennyire kis sebességnél, száraz úton nehezen képzelem el, hogy minden kerék megálljon. Ha meg csak egyre vagy kettőre szabályoz rá, akkor nem lenne indokolt ekkora fékhatás csökkenés. Vagy a szabályzás minősége ***...
Az eset óta kétszer ültem az autóban, nem nagyon volt módom tesztelgetni. Majd ha én is rendbe jövök végre, és család nélkül tudok mozogni, kicsit "elbeszélgetek" Csiga asszonnyal. Ha csak be nem havazunk addig.  Wink

Dehogy olyan, a szélvédőt kifejeled az enyémbe ha 30-ról 0-ra nyomsz egy satut... 200ról 0ra meg konkrétan az agyad kiesik érzet van, legalább is egy két utas elmondása szerint, akiknek megmutattam a féket....   
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #997 Dátum: 2013.11.27 szerda, 21:30:05 »

Szia! Teljesen normális a jelenség amit leírtál, hiszen valószínű, hogy valamelyik kerék blokkolni akart és ezért avatkozott be az ABS, sok más autómárkánál is a doboló fékpedál jelzi ha beavatkozik az ABS.
Sajnos a legtöbben rosszul értelmezik az ABS müködését, ugyanis az ABS nem tudja rövidebb fékúttal megállítaní az autót, sőt növeli a fékutat, viszont mivel nem engedi blokkolni a kerekeket, így vészhelyzetben elkormányozható az autó az akadály mellett, magyarul írányítható marad az autó, ezt bíztosítja az ABS.

Szerintem meg Te értelmezed rosszul az ABS működését. Ha valamelyik kerék megcsúszik, vagyis nem gördül, akkor beavatkozik az ABS egység. Ha csúszik, nincs lassító erő. Ha gördül, akkor lassul. Az ABS lényege, hogy ne csússzon egy kerék sem, hanem lassuljon, fékezzen. Az szerintem téves eszme, hogy az ABS-el hosszabb a fékút. Ha Neked nem kell, vegyél ABS nélküli autót. ABS-el nem húz félre az autó, a legrövidebb úton megáll az autó. Ha Neked más a véleményed, eszed rá. De a lényeg, az ABS a rövidebb, biztonságosabb megállás érdekében született. Vagy nem??  vigyor3 integet2
Naplózva
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #998 Dátum: 2013.11.27 szerda, 21:41:41 »

Nekem most volt szerencsém kipróbálni az ABS nélküli fékhatást, valamint szinte másnap a ABS-es fékezést ugyanazzal az autóval. A fékjeim jók, két hete volt műszakin, szinte tök egyformán dolgoznak. ABS nélkül sáros, vizes úton félre húz az autó, ha valamelyik kerék vastagabb sárban fut, nem fog úgy a fék. ABS-el közel ideális fékerő hatás érhető el, minden kerék gördülve lassul, a legideálisabb fékerő hatást létrehozva. Ha Neked (Truthful) nem így működik, a Te bajod. A lényeg, nekem sokkal rövidebb a féktávom, egyenes haladás mellett, csúszás nélkül. De győzd meg a feltalálót, a gyártót, hogy nem jól gondolkodnak, nincsen igazuk. Biztos értékelik hozzáértő segítségedet! vigyor3
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #999 Dátum: 2013.11.27 szerda, 21:54:35 »

Szerintem meg Te értelmezed rosszul az ABS működését. Ha valamelyik kerék megcsúszik, vagyis nem gördül, akkor beavatkozik az ABS egység. Ha csúszik, nincs lassító erő. Ha gördül, akkor lassul. Az ABS lényege, hogy ne csússzon egy kerék sem, hanem lassuljon, fékezzen. Az szerintem téves eszme, hogy az ABS-el hosszabb a fékút. Ha Neked nem kell, vegyél ABS nélküli autót. ABS-el nem húz félre az autó, a legrövidebb úton megáll az autó. Ha Neked más a véleményed, eszed rá. De a lényeg, az ABS a rövidebb, biztonságosabb megállás érdekében született. Vagy nem??  vigyor3 integet2
Amikor egyik vagy akár több kerék is blokkolni akar akkor az ABS elveszi  azon kerekek féknyergeiben levő nyomást, ekkor azon kerekek amelyeknél beavatkozott az ABS, egy kis ideig fékezetlenül gördülnek, magyarul még akkora lassúlást sem idéznek elő olyankor, mint a blokkoló kerék, viszont itt jön elő a lényege, hogy a gördülő kerékkel kormányozható marad az autó, de nem áll meg rövideb uton, mint a csúszás határon fékezett ABS nélküli autó! Mára meg már az is bízonyított tény, hogy havas útfelületen még hosszabb fékutat produkál mint az ABS nélküli fék és ezt szakértők, nagyon sok teszt után írták le!!!
Igen az ABS a balesetekben bekövetkezett ütközések elkerülhetőségére született, azzal, hogy kormányzással elkerülhető az ütközés, ami csúszó blokkoló kerékkel nem kivitelezhető, mert hiába kormányzod bármerre a blokkoló kerekeket, nem arra fog tovább haladni az autó, ahova tekered a kormányt. integet2
Naplózva
Oldalak: 1 ... 13 14 15 16 17 18 19 [20] 21 22 23 24 25 26 27   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.068 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.