Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 17:02:33
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo II.
>
Fék, ABS
Oldalak:
1
...
10
11
12
13
14
15
16
[
17
]
18
19
20
21
22
23
24
...
27
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Fék, ABS (Megtekintve 626394 alkalommal)
0 Felhasználó és 3 vendég van a témában
Kincso70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 561
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #800 Dátum:
2013.03.23 szombat, 18:38:37 »
Nincs valakinek véletlenül maradék de új hátsó féknyereg felfogató csavarja amit bizonyos fékbetét garnitúrákhoz szoktak adni?
Naplózva
Ford Sierra kombi 2.3 D 1985 DPN-954
Ford Mondeo Kombi 1.8 GLX 1995 HMY-760
Ford Escort 1.6i 1986 EOL-491
Ford Galaxy 1.9 TDI Si 1999 ILF-165
Ford Mondeo Kombi 1.6 CLX 1994 IOS-480
Ford Mondeo Kombi 1.8TD Ghia 1997 JAK-629
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #801 Dátum:
2013.03.23 szombat, 20:40:17 »
Idézetet írta: astor72 - 2013.03.23 szombat, 18:06:40
oszt milyen színű lett?
grafit metál+lakk
de elbasztam nem volt itthon rendes töltőalapozó......
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #802 Dátum:
2013.03.23 szombat, 20:41:18 »
Idézetet írta: Kincso70 - 2013.03.23 szombat, 18:34:36
képet kérünk a múltkori is tetszett
majd teszek fel ha fent lesz az autón, lámpafénynél nem az igazi
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #803 Dátum:
2013.04.05 péntek, 11:37:18 »
A hátsó kerekek előtt a fékcsőbe be van nálam iktatva 1-1 nyomásszabályzó mindkét oldalon. Bontottan keresem, de semmilyen más V6-ban nincs benne. A kérdésem az, hogy más motorral szerelt Mondeoban találkozott-e már valaki ilyennel? Vagy más Fordot szereltek-e ezzel a szeleppel? Lehetséges, hogy nekem kihagyták az EBV-t gyárilag, és azért tették be ezt a nyomáscsökkentőt?
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #804 Dátum:
2013.04.05 péntek, 12:19:59 »
Idézetet írta: Dávid - 2013.04.05 péntek, 11:37:18
A hátsó kerekek előtt a fékcsőbe be van nálam iktatva 1-1 nyomásszabályzó mindkét oldalon. Bontottan keresem, de semmilyen más V6-ban nincs benne. A kérdésem az, hogy más motorral szerelt Mondeoban találkozott-e már valaki ilyennel? Vagy más Fordot szereltek-e ezzel a szeleppel? Lehetséges, hogy nekem kihagyták az EBV-t gyárilag, és azért tették be ezt a nyomáscsökkentőt?
Szia!
Az enyémben is van, de már megírtam a választ hogy miért van benne
( a v6 topikba) a többi v6ban is van csak a motortérben kapott helyet
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #805 Dátum:
2013.04.05 péntek, 13:17:20 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2013.04.05 péntek, 12:19:59
Szia!
Az enyémben is van, de már megírtam a választ hogy miért van benne
( a v6 topikba) a többi v6ban is van csak a motortérben kapott helyet
Szia!
Kiiktatni nem szeretném. Írtad Etzold 175. oldlát, de ott ajtózárakról van szó, viszont átolvastam a fékvezetékekről és az ABS-ről szóló részt, de erre utaló dolgot nem találtam benne.
A többi V6-ban a motortérben hogy van megoldva konkrétan?
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
Janny
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 965
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #806 Dátum:
2013.04.05 péntek, 13:30:05 »
Idézetet írta: Dávid - 2013.04.05 péntek, 13:17:20
Szia!
Kiiktatni nem szeretném. Írtad Etzold 175. oldlát, de ott ajtózárakról van szó, viszont átolvastam a fékvezetékekről és az ABS-ről szóló részt, de erre utaló dolgot nem találtam benne.
A többi V6-ban a motortérben hogy van megoldva konkrétan?
Akkor rossz Etzold könyvet nézel.
Az mk1-es könyvben van a 175. oldalon az ajtózár. Márpedig ez MK2 topik, az MK2-es könyvben pedig ez a 175. oldal:
«
Utoljára szerkesztve: 2013.04.05 péntek, 13:50:18 írta Janny
»
Naplózva
MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #807 Dátum:
2013.04.05 péntek, 13:44:57 »
Idézetet írta: Janny - 2013.04.05 péntek, 13:30:05
Akkor rossz Etzold könyvet nézel.
Az mk1-es könyvben van a 175. oldalon az ajtózár. Márpedig ez MK2 topik, az MK2-es könyvben pedig ez a 175. oldal:
Köszi, bár ezekkel eddig is tisztában voltam. Ez a könyv fel van töltve valamerre?
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #808 Dátum:
2013.04.05 péntek, 13:51:46 »
Idézetet írta: Dávid - 2013.04.05 péntek, 13:17:20
Szia!
Kiiktatni nem szeretném. Írtad Etzold 175. oldlát, de ott ajtózárakról van szó, viszont átolvastam a fékvezetékekről és az ABS-ről szóló részt, de erre utaló dolgot nem találtam benne.
A többi V6-ban a motortérben hogy van megoldva konkrétan?
Konkrétan nem tudom, csak elmondás alapján tudom hogy ott van
ez csak azért van benne ha az abs vezérlő tönkre megy, akkor a ne maradj fékerőszabályzás nélkül(vagy ha a biztosítékát kivennéd vagy kiégne....). Így lényegtelen benne van-e vagy sem, mert semmi szerepe ha minden rendben működik. De csörgesd meg Viket lehet többet tud mondani......
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #809 Dátum:
2013.04.05 péntek, 14:18:46 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2013.04.05 péntek, 13:51:46
Konkrétan nem tudom, csak elmondás alapján tudom hogy ott van
ez csak azért van benne ha az abs vezérlő tönkre megy, akkor a ne maradj fékerőszabályzás nélkül(vagy ha a biztosítékát kivennéd vagy kiégne....). Így lényegtelen benne van-e vagy sem, mert semmi szerepe ha minden rendben működik. De csörgesd meg Viket lehet többet tud mondani......
Éppen ezért sem szeretném kivenni
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #810 Dátum:
2013.04.05 péntek, 14:26:36 »
Idézetet írta: Dávid - 2013.04.05 péntek, 14:18:46
Éppen ezért sem szeretném kivenni
Nem tudom az újért hogy van pofájuk annyit elkérni
Megértelek egyébként, fő a biztonság! De bontottan nem lesz könnyű találni
annyit tudok még hozzá tenni hogy 1.6 1.8.2.0 ugyan az ven bennük, mint a v6ban....
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #811 Dátum:
2013.04.05 péntek, 14:37:36 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2013.04.05 péntek, 14:26:36
Nem tudom az újért hogy van pofájuk annyit elkérni
Megértelek egyébként, fő a biztonság! De bontottan nem lesz könnyű találni
annyit tudok még hozzá tenni hogy 1.6 1.8.2.0 ugyan az ven bennük, mint a v6ban....
Most sok lé elfolyik a kocsira, így ezt a szabályzót kizárt, hogy újonnan megvegyem. Viszont akkor ez valóban nem csak V6 specifikus alkatrész, mint ahogy eleinte keresgéltem, így viszont már több eséllyel fogok találni. Köszi a segítséget!
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #812 Dátum:
2013.04.05 péntek, 14:38:56 »
Idézetet írta: Dávid - 2013.04.05 péntek, 14:37:36
Most sok lé elfolyik a kocsira, így ezt a szabályzót kizárt, hogy újonnan megvegyem. Viszont akkor ez valóban nem csak V6 specifikus alkatrész, mint ahogy eleinte keresgéltem, így viszont már több eséllyel fogok találni. Köszi a segítséget!
Nagyon szívesen!
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
david01
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #813 Dátum:
2013.04.11 csütörtök, 20:37:05 »
Valaki tud nekem abban segíteni hogy szeretném tárcsafékessé átalakítani hátul az 1.8 td mk2 -et és arra lennék kíváncsi hogy mennyi és milyen alkatrészeket kell venni?
Naplózva
Janny
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 965
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #814 Dátum:
2013.04.17 szerda, 14:48:04 »
A változatosság kedvéért féknyavajám is van.
Augusztusban, műszakira készülve fel lett szabályozva a két első féktárcsa. Október körül elkezdet játszani velem, hoyg lassú tempónál való fékezéskor rá a kormány. Szerelő ismerőshöz elvittem, rá se nézett, már mondta is a megoldást: szarul lett felszabályozva (mellesleg neki van esztergálya, az apja csinálta a felszabályozást
). Azóta odáig jutottam, hogy most már csak nagy sebességről való fékezéskor ráz, de baromira, és 50-60km/h alatt nem ráz. Ha motorfékkel "megtámasztom" a kerékagyat, akkor nem ráz (tehát 90-nél kuplungot benyomom, vagy csak szimplán 5-be hagyom a váltót, és fékezek, akkor ráz - viszont ha átcsapom 3-ba, és akkor lépek a fékre, akkor nem ráz, de ez megeszi a hf-et, kuplungot, meg a szinkrongyűrűt előbb-utóbb).
Most a nagy nyári kerékcsere idején figyeltem fel a jobb első fékre, hogy a külső felületén fekete pöttyök vannak, V alakba (menetiránnyal szembe rendeződve), amik féktisztító sprével sem jönnek le, és a belső felülete a tárcsának tiszta rozsda. Mintha csak kívül fogna, belül meg el se érné a betét a tárcsát. A betétek jók, nincsenek szétkopva.
1) okozhatja ez a kormány rázását
2) mi okozza ezt? Április végén szétborítom a féket, de mi lehet? Letapadhat a munkahenger, vagy mi?
pikcsőrz:
Naplózva
MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #815 Dátum:
2013.04.17 szerda, 16:05:51 »
Idézetet írta: Janny - 2013.04.17 szerda, 14:48:04
A változatosság kedvéért féknyavajám is van.
Augusztusban, műszakira készülve fel lett szabályozva a két első féktárcsa. Október körül elkezdet játszani velem, hoyg lassú tempónál való fékezéskor rá a kormány. Szerelő ismerőshöz elvittem, rá se nézett, már mondta is a megoldást: szarul lett felszabályozva (mellesleg neki van esztergálya, az apja csinálta a felszabályozást
). Azóta odáig jutottam, hogy most már csak nagy sebességről való fékezéskor ráz, de baromira, és 50-60km/h alatt nem ráz. Ha motorfékkel "megtámasztom" a kerékagyat, akkor nem ráz (tehát 90-nél kuplungot benyomom, vagy csak szimplán 5-be hagyom a váltót, és fékezek, akkor ráz - viszont ha átcsapom 3-ba, és akkor lépek a fékre, akkor nem ráz, de ez megeszi a hf-et, kuplungot, meg a szinkrongyűrűt előbb-utóbb).
Most a nagy nyári kerékcsere idején figyeltem fel a jobb első fékre, hogy a külső felületén fekete pöttyök vannak, V alakba (menetiránnyal szembe rendeződve), amik féktisztító sprével sem jönnek le, és a belső felülete a tárcsának tiszta rozsda. Mintha csak kívül fogna, belül meg el se érné a betét a tárcsát. A betétek jók, nincsenek szétkopva.
1) okozhatja ez a kormány rázását
2) mi okozza ezt? Április végén szétborítom a féket, de mi lehet? Letapadhat a munkahenger, vagy mi?
pikcsőrz:
Azok a pöttyök a kopásjelzők, cserélni kellene őket. Ha a dugattyú szorulna, akkor a külső fele a tárcsának még rozsdásabb lenne mint a beleső. Ha megnézel bármilyen autót a tárcsa belső fele mindig kopottabb mint a külső. Egyszerűen csak nem fekszik fel rendesen a betét a tárcsára, mivel tárcsa szabályozásakor a betéteket is fel kell szabályozni. Ez olyan volt mintha új tárcsát vennél és a régi betétet vissza tennéd mellé, a szharnak adtál egy pofont. Csere kompletten az egész..... Egyébként a tárcsa szabályozást nagyon nem mindegy milyen gépen csinálják. Én is felszaályoztattam most, mert ütött, de nekem felhúzták a betéteket is (Debrecen fékcentrum) Tudod meddig nem rázott? Míg nem lassítottam egyet 100-ról 40-re De mondták is hogy kb ennyit fog bírni
(nem is ajánlották) vissza vetemedett, pedig a helyén szabályozták profi géppel,.... Ami egyszer elvetemedett az ismét elfog, ennyit a textár tárcsáról, bírt 30k. ha úgy gondolod majd, kell féknyereg is akkor elküldöm neked ingyé az enyémeket
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
thomyka
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 836
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #816 Dátum:
2013.04.17 szerda, 17:42:27 »
Idézetet írta: david01 - 2013.04.11 csütörtök, 20:37:05
Valaki tud nekem abban segíteni hogy szeretném tárcsafékessé átalakítani hátul az 1.8 td mk2 -et és arra lennék kíváncsi hogy mennyi és milyen alkatrészeket kell venni?
Nemár.. a TD gyárilag tárcsafékes volt hátul
Naplózva
ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #817 Dátum:
2013.04.17 szerda, 18:27:55 »
Idézetet írta: thomyka - 2013.04.17 szerda, 17:42:27
Nemár.. a TD gyárilag tárcsafékes volt hátul
nem mind. évjárat, és piacfüggő
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #818 Dátum:
2013.04.17 szerda, 22:16:24 »
már nagyon soxor le lett írva, hogy teljesen mindegy, hol és hogyan van felszabályozva egy féktárcsa. hogy miért? azért mert az anyag a túlmelegedéstől megvetemedett. ezt kívülről hiába is síkolják le. ez optikailag lehet rendben lesz, de szerkezetileg akkor is már csak egy fhos. ez pénz kidobás.
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #819 Dátum:
2013.04.17 szerda, 22:33:59 »
Idézetet írta: astor72 - 2013.04.17 szerda, 22:16:24
már nagyon soxor le lett írva, hogy teljesen mindegy, hol és hogyan van felszabályozva egy féktárcsa. hogy miért? azért mert az anyag a túlmelegedéstől megvetemedett. ezt kívülről hiába is síkolják le. ez optikailag lehet rendben lesz, de szerkezetileg akkor is már csak egy fhos. ez pénz kidobás.
Tudom, csak tudod volt egy allando kormanyremegesem amit nem tudtan mi a fa... Okozott, annyira fekezesnel sem volt veszes, igy nem hittem hogy ettol remeg az auto a palyan haladva 100tempoval..... Barkinek emlitettem azt mondtak a ha a fek el is van vetemedve az nem okoz remegest csak fekezesnel...... Nem volt igazuk. Mert megszunt szabalyzas utan, nekem ennyit megert a diagnak
es a 6kban amit kertek volt fekmeres is. Az egy dolog hogy ismet szhar
ugy is felkerul a napokban a 3mas fek.
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Janny
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 965
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #820 Dátum:
2013.04.18 csütörtök, 08:41:59 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2013.04.17 szerda, 16:05:51
Azok a pöttyök a kopásjelzők, cserélni kellene őket. Ha a dugattyú szorulna, akkor a külső fele a tárcsának még rozsdásabb lenne mint a beleső. Ha megnézel bármilyen autót a tárcsa belső fele mindig kopottabb mint a külső. Egyszerűen csak nem fekszik fel rendesen a betét a tárcsára, mivel tárcsa szabályozásakor a betéteket is fel kell szabályozni. Ez olyan volt mintha új tárcsát vennél és a régi betétet vissza tennéd mellé, a szharnak adtál egy pofont. Csere kompletten az egész..... Egyébként a tárcsa szabályozást nagyon nem mindegy milyen gépen csinálják. Én is felszaályoztattam most, mert ütött, de nekem felhúzták a betéteket is (Debrecen fékcentrum) Tudod meddig nem rázott? Míg nem lassítottam egyet 100-ról 40-re De mondták is hogy kb ennyit fog bírni
(nem is ajánlották) vissza vetemedett, pedig a helyén szabályozták profi géppel,.... Ami egyszer elvetemedett az ismét elfog, ennyit a textár tárcsáról, bírt 30k. ha úgy gondolod majd, kell féknyereg is akkor elküldöm neked ingyé az enyémeket
Meglátjuk. Szerintem azért először szétszedem, megnézem, hogy az úszónyereg nem tapadt-e le, vagy valami bibi nincs-e vele. Venni nem fogok rá új féket az biztos, mert ablakon kidobott pénz lenne. (Még 20-at erre az autóra?)
A betéteket esélytelen lett volna felszabályozni, mert amire sík lesz a teljes betét, addigra elfogy a teljes kopóréteg. Tudod, kerékcsapágyas volt, imbolygott a kerék, és a féktárcsa széle belemart a fékbetétekbe, és teljesen kikoptatta 1 csíkban. A többi része meg egész jó volt. Mindegy, nálam működik az autó, tudok vele fékezni is meg minden - gyorsan hajtani már úgy sem merek, mert foshok, hogy eladás előtt eldobja magát a vezérműszíj, így mostanra ez a fékproblémával kiegészülve egészen lecsökkent a fogyasztásom. A lassabb haladás, meg a nagy követési távolságok, meg a motorfék használata. Csak hát nem ez a tempó az elvárt egy 2,0 benzines géptől, ezért nem így használtam soha... Erre egy 1,4es csettegő való, nem egy 136lovas gép.
Naplózva
MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #821 Dátum:
2013.04.18 csütörtök, 09:04:08 »
Idézetet írta: Janny - 2013.04.18 csütörtök, 08:41:59
Meglátjuk. Szerintem azért először szétszedem, megnézem, hogy az úszónyereg nem tapadt-e le, vagy valami bibi nincs-e vele. Venni nem fogok rá új féket az biztos, mert ablakon kidobott pénz lenne. (Még 20-at erre az autóra?)
A betéteket esélytelen lett volna felszabályozni, mert amire sík lesz a teljes betét, addigra elfogy a teljes kopóréteg. Tudod, kerékcsapágyas volt, imbolygott a kerék, és a féktárcsa széle belemart a fékbetétekbe, és teljesen kikoptatta 1 csíkban. A többi része meg egész jó volt. Mindegy, nálam működik az autó, tudok vele fékezni is meg minden - gyorsan hajtani már úgy sem merek, mert foshok, hogy eladás előtt eldobja magát a vezérműszíj, így mostanra ez a fékproblémával kiegészülve egészen lecsökkent a fogyasztásom. A lassabb haladás, meg a nagy követési távolságok, meg a motorfék használata. Csak hát nem ez a tempó az elvárt egy 2,0 benzines géptől, ezért nem így használtam soha... Erre egy 1,4es csettegő való, nem egy 136lovas gép.
off: ehhez képest a "kitűnő műszaki állapotban van" egy kicsit túlzás. on
az úszónyereg, ha nem mozog, akkor a belső része még jó lehetne. a szarrá kopott tárcsáknál van ilyen, hogy már nem szedi le róla a rozsdát. ha már egy szabályzást sem bírt ki a betét, akkor azt vissza sem kellett volna tenni
ergo: *** tárcsa, *** betét, sokat ne várj tőle. ha nem akarsz már rákölteni, akkor minél gyorsabban a piacra
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
drof
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #822 Dátum:
2013.04.18 csütörtök, 10:09:16 »
Idézetet írta: astor72 - 2013.04.17 szerda, 22:16:24
már nagyon soxor le lett írva, hogy teljesen mindegy, hol és hogyan van felszabályozva egy féktárcsa. hogy miért? azért mert az anyag a túlmelegedéstől megvetemedett. ezt kívülről hiába is síkolják le. ez optikailag lehet rendben lesz, de szerkezetileg akkor is már csak egy fhos. ez pénz kidobás.
Nem minden tárcsánál van ez így, pl. egy Bimmer teli tárcsáját szabályoztattuk 2 hete, azóta van benne 3000 km és üvegesdésig lett párszor már fékezve pályán. Nem ráz, nem szitál és nem lett hullámos.
Azért nem (ez csak az én okfejtésem), mert nem hűtött, hanem teli tárcsa. Így mindkét oldala ki van szabályozva szépen, nincs "ütés" benne.
A Mondeo hűtött tárcsáját hiába szabályozod, mivel 4 oldala van, 4 vetemedik, viszont csak 2-őt tudsz felesztergálni, ami miatt a másik kettő belső oldal ütése hamar hazavágja a külső oldalakat újra.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #823 Dátum:
2013.04.18 csütörtök, 10:15:48 »
Idézetet írta: Janny - 2013.04.18 csütörtök, 08:41:59
Meglátjuk. Szerintem azért először szétszedem, megnézem, hogy az úszónyereg nem tapadt-e le, vagy valami bibi nincs-e vele. Venni nem fogok rá új féket az biztos, mert ablakon kidobott pénz lenne. (Még 20-at erre az autóra?)
A betéteket esélytelen lett volna felszabályozni, mert amire sík lesz a teljes betét, addigra elfogy a teljes kopóréteg. Tudod, kerékcsapágyas volt, imbolygott a kerék, és a féktárcsa széle belemart a fékbetétekbe, és teljesen kikoptatta 1 csíkban. A többi része meg egész jó volt. Mindegy, nálam működik az autó, tudok vele fékezni is meg minden - gyorsan hajtani már úgy sem merek, mert foshok, hogy eladás előtt eldobja magát a vezérműszíj, így mostanra ez a fékproblémával kiegészülve egészen lecsökkent a fogyasztásom. A lassabb haladás, meg a nagy követési távolságok, meg a motorfék használata. Csak hát nem ez a tempó az elvárt egy 2,0 benzines géptől, ezért nem így használtam soha... Erre egy 1,4es csettegő való, nem egy 136lovas gép.
Van nekem 1pár 260fékem nyereggel, betéttel, tárcsával, neked adnám de hogyan jut el hozzád? picit ez is ütött de nem vészes.
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Janny
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 965
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #824 Dátum:
2013.04.18 csütörtök, 12:18:58 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2013.04.18 csütörtök, 10:15:48
Van nekem 1pár 260fékem nyereggel, betéttel, tárcsával, neked adnám de hogyan jut el hozzád? picit ez is ütött de nem vészes.
Elgurulok érte hozzád hétvégén, de csak ha segítesz felrakni is
(Vicceltem, most nincs semmi szerszámom)
Naplózva
MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #825 Dátum:
2013.04.18 csütörtök, 14:26:59 »
Idézetet írta: Janny - 2013.04.18 csütörtök, 12:18:58
Elgurulok érte hozzád hétvégén, de csak ha segítesz felrakni is
(Vicceltem, most nincs semmi szerszámom)
Szombaton fertőszentmikin leszek gyorsulásin, mert a fiam megőrül érte
de vasárnap jöhetsz nyugodtan
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #826 Dátum:
2013.04.18 csütörtök, 23:45:41 »
Idézetet írta: drof - 2013.04.18 csütörtök, 10:09:16
Nem minden tárcsánál van ez így, pl. egy Bimmer teli tárcsáját szabályoztattuk 2 hete, azóta van benne 3000 km és üvegesdésig lett párszor már fékezve pályán. Nem ráz, nem szitál és nem lett hullámos.
Azért nem (ez csak az én okfejtésem), mert nem hűtött, hanem teli tárcsa. Így mindkét oldala ki van szabályozva szépen, nincs "ütés" benne.
A Mondeo hűtött tárcsáját hiába szabályozod, mivel 4 oldala van, 4 vetemedik, viszont csak 2-őt tudsz felesztergálni, ami miatt a másik kettő belső oldal ütése hamar hazavágja a külső oldalakat újra.
ez mondjuk kimaradt, de eszembe volt, hogy a hűtött tárcsát nincs sok értelme szabályoztatni...
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Janny
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 965
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #827 Dátum:
2013.04.20 szombat, 21:04:50 »
Idézetet írta: Janny - 2013.04.18 csütörtök, 08:41:59
Meglátjuk. Szerintem azért először szétszedem, megnézem, hogy az úszónyereg nem tapadt-e le, vagy valami bibi nincs-e vele. Venni nem fogok rá új féket az biztos, mert ablakon kidobott pénz lenne. (Még 20-at erre az autóra?)
A betéteket esélytelen lett volna felszabályozni, mert amire sík lesz a teljes betét, addigra elfogy a teljes kopóréteg. Tudod, kerékcsapágyas volt, imbolygott a kerék, és a féktárcsa széle belemart a fékbetétekbe, és teljesen kikoptatta 1 csíkban. A többi része meg egész jó volt. Mindegy, nálam működik az autó, tudok vele fékezni is meg minden - gyorsan hajtani már úgy sem merek, mert foshok, hogy eladás előtt eldobja magát a vezérműszíj, így mostanra ez a fékproblémával kiegészülve egészen lecsökkent a fogyasztásom. A lassabb haladás, meg a nagy követési távolságok, meg a motorfék használata. Csak hát nem ez a tempó az elvárt egy 2,0 benzines géptől, ezért nem így használtam soha... Erre egy 1,4es csettegő való, nem egy 136lovas gép.
No, szükségszerűen be lett iktatva egy nem tervezett boxkiállás (nem akartam hazamenni a hétvégére, de több ok miatt rákényszerültem), és szétszedtem a féket. A két tárcsa közé beraktam egy vastagabb deszkát, majd fékpedál benyom. A munkahenger felőli betét mozdult 1mm-t, majd elkezdte a nyerget ráhúzni, és felütköztetni a fára. A belső pofa még hozzá sem ért a fához. Ez meg lett 3x próbálva, de semmi. Aztán motor beindít (már nagyon felkeményedett a fék, elég volt benyomni), fék benyom, és rendeltetésszerűen dolgozott a fék, azaz a belső betét kimegy, fának nekiütközik, majd a külsőt ráhúzza, és a fában a betétek lenyomata ottmaradt. Aztán nem akarta visszahúzni a belső betétet, a nyereg elengedett, kiszedtem a deszkát, de a belső fele az fullon kint maradt (a dugattyú porvédő gumijának redőin látszott, hogy fullon kint van). A deszkával visszafeszegettem, majd ismét fékez, megint kint maradt. Megint visszafeszeget, és a 3. és 4. fékezésnél már kinyomódott, majd visszahúzta (igaz nem teljesen ment vissza, de gondolom van benne valami önbeálló szerkezet is ami nem hagyja hogy ekkora úton visszamozduljon).
Egyébként a betétek szépek, nem látszik, hogy félre lenne kopva, tolómérővel körbe megmértem, egyforma vastag minden oldala, meg a tolómérő pofája alatt nem lehet átlátni, szóval ha hullámos is, nagy hullámosság nincs benne (többet nem tudtam tenni, se élvonalzóm, de érdességmérőm).
Elvittem egy próbakörre, és már alig ráz. Ha nagy féket nyomok, akkor semmi rázás nincs,ha 90-nél kirakom üresbe/kuplungot kinyomom, és lassan fékezek, akkor egy nagyon picit, de már nem kapja ki a kezemből, mint korábban.
Lehet, hogy a dugattyú kapott valamit amikor csapágyas volt ez a kerék? (Konkrétan a kerékcsapágy csere alkalmával kellett a tárcsát is felszabályozni, mert a kocsi jobb elejét felemelve kézzel megmozgattuk a kereket, és olyan 2-3 centit legalább bukott a kerék pereménél minden irányba - ennyire el volt kopva az a csapágy, a tárcsa próbált ellentartani, így a tárcsa és a betétek elég csúnyán koptak. Meg persze a csapágycsere előtt csak úgy tudtam nagyobb tempóról fékezni, hogy 2x kellett lenyomni a féket. 1. alkalommal nem volt fékerő (gondolom a tárcsát állította függőlegesbe), és a 2. fékezésnél jött meg a fékhatás. Lehet, hogy itt a fékmunkahenger fala megkopott/dugattyú megvetemedett, és szorul? Mást nem nagyon tudok elképzelni.
Naplózva
MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #828 Dátum:
2013.04.21 vasárnap, 00:31:39 »
Idézetet írta: Janny - 2013.04.20 szombat, 21:04:50
No, szükségszerűen be lett iktatva egy nem tervezett boxkiállás (nem akartam hazamenni a hétvégére, de több ok miatt rákényszerültem), és szétszedtem a féket. A két tárcsa közé beraktam egy vastagabb deszkát, majd fékpedál benyom. A munkahenger felőli betét mozdult 1mm-t, majd elkezdte a nyerget ráhúzni, és felütköztetni a fára. A belső pofa még hozzá sem ért a fához. Ez meg lett 3x próbálva, de semmi. Aztán motor beindít (már nagyon felkeményedett a fék, elég volt benyomni), fék benyom, és rendeltetésszerűen dolgozott a fék, azaz a belső betét kimegy, fának nekiütközik, majd a külsőt ráhúzza, és a fában a betétek lenyomata ottmaradt. Aztán nem akarta visszahúzni a belső betétet, a nyereg elengedett, kiszedtem a deszkát, de a belső fele az fullon kint maradt (a dugattyú porvédő gumijának redőin látszott, hogy fullon kint van). A deszkával visszafeszegettem, majd ismét fékez, megint kint maradt. Megint visszafeszeget, és a 3. és 4. fékezésnél már kinyomódott, majd visszahúzta (igaz nem teljesen ment vissza, de gondolom van benne valami önbeálló szerkezet is ami nem hagyja hogy ekkora úton visszamozduljon).
Egyébként a betétek szépek, nem látszik, hogy félre lenne kopva, tolómérővel körbe megmértem, egyforma vastag minden oldala, meg a tolómérő pofája alatt nem lehet átlátni, szóval ha hullámos is, nagy hullámosság nincs benne (többet nem tudtam tenni, se élvonalzóm, de érdességmérőm).
Elvittem egy próbakörre, és már alig ráz. Ha nagy féket nyomok, akkor semmi rázás nincs,ha 90-nél kirakom üresbe/kuplungot kinyomom, és lassan fékezek, akkor egy nagyon picit, de már nem kapja ki a kezemből, mint korábban.
Lehet, hogy a dugattyú kapott valamit amikor csapágyas volt ez a kerék? (Konkrétan a kerékcsapágy csere alkalmával kellett a tárcsát is felszabályozni, mert a kocsi jobb elejét felemelve kézzel megmozgattuk a kereket, és olyan 2-3 centit legalább bukott a kerék pereménél minden irányba - ennyire el volt kopva az a csapágy, a tárcsa próbált ellentartani, így a tárcsa és a betétek elég csúnyán koptak. Meg persze a csapágycsere előtt csak úgy tudtam nagyobb tempóról fékezni, hogy 2x kellett lenyomni a féket. 1. alkalommal nem volt fékerő (gondolom a tárcsát állította függőlegesbe), és a 2. fékezésnél jött meg a fékhatás. Lehet, hogy itt a fékmunkahenger fala megkopott/dugattyú megvetemedett, és szorul? Mást nem nagyon tudok elképzelni.
Ugyes hiba feltaras
szerintem jol gondolod, bar en meg ilyet nem lattam.
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
BeG 2.5/V6
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #829 Dátum:
2013.04.21 vasárnap, 09:06:20 »
Sziasztok.
Van egy olyan jellegű problémám hogy a minap kicseréltem a két hátulsó tárcsámat + a betétet. (Egy nagyon jó ciket találtam itt hozzá) meg találtam a kézifék önután állító cikét is, de sajnos nekem nem állitja be a kézit automatán. Olyan kérdésem lenne hogy
- Lehet esetleg valahogyan babrálni a kézifék karral hogy beálitsa a kéziféket?
- Vagy érdemes bontotan venni egy másikat?
- Vagy fel lehet-e ujjitani valahogy?
- A másik hogy mi az ami el tud benne romlani?
Válaszaitokat előre is köszönöm.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #830 Dátum:
2013.04.21 vasárnap, 21:31:58 »
Idézetet írta: BeG 2.5/V6 - 2013.04.21 vasárnap, 09:06:20
Sziasztok.
Van egy olyan jellegű problémám hogy a minap kicseréltem a két hátulsó tárcsámat + a betétet. (Egy nagyon jó ciket találtam itt hozzá) meg találtam a kézifék önután állító cikét is, de sajnos nekem nem állitja be a kézit automatán. Olyan kérdésem lenne hogy
- Lehet esetleg valahogyan babrálni a kézifék karral hogy beálitsa a kéziféket?
- Vagy érdemes bontotan venni egy másikat?
- Vagy fel lehet-e ujjitani valahogy?
- A másik hogy mi az ami el tud benne romlani?
Válaszaitokat előre is köszönöm.
A nyeregnél nem tudsz állítani a kézifék bowdenjén?
Idézetet írta: Janny - 2013.04.20 szombat, 21:04:50
...
(Konkrétan a kerékcsapágy csere alkalmával kellett a tárcsát is felszabályozni, mert a kocsi jobb elejét felemelve kézzel megmozgattuk a kereket, és olyan 2-3 centit legalább bukott a kerék pereménél minden irányba - ennyire el volt kopva az a csapágy, a tárcsa próbált ellentartani, így a tárcsa és a betétek elég csúnyán koptak. Meg persze a csapágycsere előtt csak úgy tudtam nagyobb tempóról fékezni, hogy 2x kellett lenyomni a féket. 1. alkalommal nem volt fékerő (gondolom a tárcsát állította függőlegesbe), és a 2. fékezésnél jött meg a fékhatás. Lehet, hogy itt a fékmunkahenger fala megkopott/dugattyú megvetemedett, és szorul? Mást nem nagyon tudok elképzelni.
Nekem is ugyanezen probléma miatt kellett csapágyat cserélni, és ugyanilyen tüneteket produkált a fék. Igaz, nálam egyelőre nincs gond a fékkel.
Te is hallottál jobbra kanyarodáskor súrlódó/dörzsölődő hangot bal kerék felől mielőtt kicserélték a csapágyat?
Én balra kanyarodáskor (körforgalomban) jobb kerék felől hallottam, és a bal csapágy volt bibis.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #831 Dátum:
2013.04.21 vasárnap, 23:15:46 »
Idézetet írta: BeG 2.5/V6 - 2013.04.21 vasárnap, 09:06:20
Sziasztok.
Van egy olyan jellegű problémám hogy a minap kicseréltem a két hátulsó tárcsámat + a betétet. (Egy nagyon jó ciket találtam itt hozzá) meg találtam a kézifék önután állító cikét is, de sajnos nekem nem állitja be a kézit automatán. Olyan kérdésem lenne hogy
- Lehet esetleg valahogyan babrálni a kézifék karral hogy beálitsa a kéziféket?
- Vagy érdemes bontotan venni egy másikat?
- Vagy fel lehet-e ujjitani valahogy?
- A másik hogy mi az ami el tud benne romlani?
Válaszaitokat előre is köszönöm.
javítható, de nem érdemes vele bajlódni. kb. 3eft egy bontott.
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Janny
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 965
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #832 Dátum:
2013.04.22 hétfő, 19:55:49 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2013.04.21 vasárnap, 21:31:58
A nyeregnél nem tudsz állítani a kézifék bowdenjén?
Nekem is ugyanezen probléma miatt kellett csapágyat cserélni, és ugyanilyen tüneteket produkált a fék. Igaz, nálam egyelőre nincs gond a fékkel.
Te is hallottál jobbra kanyarodáskor súrlódó/dörzsölődő hangot bal kerék felől mielőtt kicserélték a csapágyat?
Én balra kanyarodáskor (körforgalomban) jobb kerék felől hallottam, és a bal csapágy volt bibis.
Nem hallottam én semmit. Ma is pont tesztelgettem a vasat. Annyira nagy a kerekek gördülési zaja (elől Goodyear Ultragrip 7 gumik), hoyg 12-es hangerő alatt nem hallom a gyári rádióból a zenét. (Mert süket vagyok.) Szóval az ilyen surlódó hangokat az én fülemmel felfogni... Hááát
Én úgy ettem észre, hogy nem bírtam normálisan fékezni, aztán jött a kerékcsere (hátsót előre, mert a futóműbeállítás előtt megette az elsőket), és akkor fura volt, hogy nem kéne ennek ennyire lötyögnie. Már nem is szarakodtam, 5-600km múlva jött a csapágycsere.
Naplózva
MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
BeG 2.5/V6
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #833 Dátum:
2013.04.25 csütörtök, 09:39:30 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2013.04.21 vasárnap, 21:31:58
A nyeregnél nem tudsz állítani a kézifék bowdenjén?
Halli.
Arra gondolsz hogy a dugatyut tekerjem kijebb?
Vagy te mire gondolsz e téren?
Mert ahogy nézegetem máshol nem lehet állitani
jha a kézifék köteg is vadonat új.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #834 Dátum:
2013.04.25 csütörtök, 11:39:28 »
Idézetet írta: BeG 2.5/V6 - 2013.04.25 csütörtök, 09:39:30
Halli.
Arra gondolsz hogy a dugatyut tekerjem kijebb?
Vagy te mire gondolsz e téren?
Mert ahogy nézegetem máshol nem lehet állitani
jha a kézifék köteg is vadonat új.
Most, hogy jobban belegondoltam - és képeket is nézegettem
-, rájöttem, hogy ha lehet állítani, azt csak a kézifék karon lehet - már ha lehet.
Mind a három bowden új?
Esetleg akkor a kar lehet elkopva?
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #835 Dátum:
2013.04.25 csütörtök, 11:52:55 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2013.04.25 csütörtök, 11:39:28
Most, hogy jobban belegondoltam - és képeket is nézegettem
-, rájöttem, hogy ha lehet állítani, azt csak a kézifék karon lehet - már ha lehet.
Mind a három bowden új?
Esetleg akkor a kar lehet elkopva?
A nyergeket sem ártott volna felújítani.... ha jól tudom a kézifékkarnál szokott megkopni a ricni, vagy valami, lemezke törik el.
itt olvasgass BeG
http://mondeo.hu/index.php?topic=8428.0
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
drof
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #836 Dátum:
2013.04.25 csütörtök, 12:07:37 »
Mivel hogy én nem értek hozzá és azt sem tudom, hogy a kézifék elfáradást nem a bowden megnyúlása, vagy az elkopott betétek okozzák (természetesen azok is okozhatják, de azok már gigászi mértékben), hanem az automata utánállító kiakadása, ezért le se írom, hogy mit kellene tenni.
Inkább belinkelem, hátha a posztolónak jobban hisztek majd.
http://www.talkford.com/topic/206207-adjusting-the-handbrake-adjuster/
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #837 Dátum:
2013.04.25 csütörtök, 12:51:49 »
Idézetet írta: drof - 2013.04.25 csütörtök, 12:07:37
Mivel hogy én nem értek hozzá és azt sem tudom, hogy a kézifék elfáradást nem a bowden megnyúlása, vagy az elkopott betétek okozzák (természetesen azok is okozhatják, de azok már gigászi mértékben), hanem az automata utánállító kiakadása, ezért le se írom, hogy mit kellene tenni.
Inkább belinkelem, hátha a posztolónak jobban hisztek majd.
http://www.talkford.com/topic/206207-adjusting-the-handbrake-adjuster/
bowden megnyúlás
na ja....
Írd már le, én nem tudok angolul
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
drof
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #838 Dátum:
2013.04.25 csütörtök, 19:58:43 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2013.04.25 csütörtök, 12:51:49
bowden megnyúlás
na ja....
Írd már le, én nem tudok angolul
Aszongya, hogy szedd le a könyöklőt. Akkor már hozzáférsz a karhoz. Húzd fel a kézifékkart max állásba, dugjad neki befelé a csavarhúzót ahogy azt a képen látod (elölről) és hagyd bent neki, majd engedd rá vissza a kart. Utána kihúzhatod a csavarnyúzót.
Ennyi.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #839 Dátum:
2013.04.25 csütörtök, 20:32:06 »
Idézetet írta: drof - 2013.04.25 csütörtök, 19:58:43
Aszongya, hogy szedd le a könyöklőt. Akkor már hozzáférsz a karhoz. Húzd fel a kézifékkart max állásba, dugjad neki befelé a csavarhúzót ahogy azt a képen látod (elölről) és hagyd bent neki, majd engedd rá vissza a kart. Utána kihúzhatod a csavarnyúzót.
Ennyi.
Igy raktam vissza a konyoklot
ez egy zseni vazze
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
drof
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #840 Dátum:
2013.04.25 csütörtök, 21:36:40 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2013.04.25 csütörtök, 20:32:06
Igy raktam vissza a konyoklot
ez egy zseni vazze
?
Most ezt értenem kellene?
Sikerült?
Naplózva
BeG 2.5/V6
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #841 Dátum:
2013.04.26 péntek, 11:07:22 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2013.04.25 csütörtök, 11:52:55
A nyergeket sem ártott volna felújítani.... ha jól tudom a kézifékkarnál szokott megkopni a ricni, vagy valami, lemezke törik el.
itt olvasgass BeG
http://mondeo.hu/index.php?topic=8428.0
Köszönöm a linket.
A nyergeket néztem de azoknak semmi baja olyan gyönyörüen szépen lehetett vissza tekerni öket hogy azokkal biztos semi baj se sincsen mükszenek szépen, és még meg van mind kétt oldalt a porvédö gumiharang is nincs ki repedezve se szét cincálva. egy kis ponton nyomtam belle fékolajat hogy azért biztos ami biztos oldja meg ha van is esetlegesen ottan bent rozsda úr.
Naplózva
BeG 2.5/V6
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #842 Dátum:
2013.04.26 péntek, 11:08:58 »
Idézetet írta: drof - 2013.04.25 csütörtök, 19:58:43
Aszongya, hogy szedd le a könyöklőt. Akkor már hozzáférsz a karhoz. Húzd fel a kézifékkart max állásba, dugjad neki befelé a csavarhúzót ahogy azt a képen látod (elölről) és hagyd bent neki, majd engedd rá vissza a kart. Utána kihúzhatod a csavarnyúzót.
Ennyi.
Nha ilyenre gondoltam hogy ne keljen már azért a fránya kézifék karért is most dellát kiadni.
Köszönöm a segitséget.
Naplózva
BeG 2.5/V6
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #843 Dátum:
2013.04.26 péntek, 11:14:28 »
Képzeljétek hogy jártam.
Bent a cégnél úgy gondolta a kis aranyos szörös moslék álataka (Nyest) hogy fincsi lehet a hátulsó fék csövem. és el kezdte megrágcsálni.
Utána ez nem volt neki elég meg ette 3 gyertya pipámat és a vákum csövemet is meg rágcsálta.
Mit lehet tenni ez ellen? javaslatokat várok.
Az autóban van nyest riasztó, kutyaszőr egy kis dobozban a motor térben, és befújtam nyest riasztóval is ami ráadásul rohadt büdös.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #844 Dátum:
2013.04.26 péntek, 12:12:34 »
Idézetet írta: BeG 2.5/V6 - 2013.04.26 péntek, 11:14:28
Az autóban van nyest riasztó, kutyaszőr egy kis dobozban a motor térben, és befújtam nyest riasztóval is ami ráadásul rohadt büdös.
Ezek ellenére is belement?
Alsó motorburkolatod van?
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
[ Error ]
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3001
I'm in, everyone of machines...
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #845 Dátum:
2013.04.26 péntek, 12:32:16 »
Idézetet írta: BeG 2.5/V6 - 2013.04.26 péntek, 11:14:28
Képzeljétek hogy jártam.
Bent a cégnél úgy gondolta a kis aranyos szörös moslék álataka (Nyest) hogy fincsi lehet a hátulsó fék csövem. és el kezdte megrágcsálni.
Utána ez nem volt neki elég meg ette 3 gyertya pipámat és a vákum csövemet is meg rágcsálta.
Mit lehet tenni ez ellen? javaslatokat várok.
Az autóban van nyest riasztó, kutyaszőr egy kis dobozban a motor térben, és befújtam nyest riasztóval is ami ráadásul rohadt büdös.
Pazar.
Hát akadnak megoldások az interneten is, de én pl. láttam olyat, hogy a csöveket/kábelkötegeket körül "bandázsolták" vékony fémhálóval. Gondolom, hogy hasonló okok miatt.
Ultrahangos nyestriasztód van az autóban?
Naplózva
'95.09 MK1(.5
) Turnier 1.8TD Ghia
SS
(ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered)
Petrol Blue Metallic
Zoli83
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 149
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #846 Dátum:
2013.04.26 péntek, 20:47:08 »
Idézetet írta: BeG 2.5/V6 - 2013.04.26 péntek, 11:14:28
Képzeljétek hogy jártam.
Bent a cégnél úgy gondolta a kis aranyos szörös moslék álataka (Nyest) hogy fincsi lehet a hátulsó fék csövem. és el kezdte megrágcsálni.
Utána ez nem volt neki elég meg ette 3 gyertya pipámat és a vákum csövemet is meg rágcsálta.
Mit lehet tenni ez ellen? javaslatokat várok.
Az autóban van nyest riasztó, kutyaszőr egy kis dobozban a motor térben, és befújtam nyest riasztóval is ami ráadásul rohadt büdös.
A kutyaszőr nem sokat ér, mivel elég jó az orra ahhoz, hogy tudja nincs ott a kutya. A spray biztos nem ér sokat, de úgy hallottam, hogy az ultrahangos riasztó sem. Leghatékonyabb és leghumánusabb megoldásnak a ládacsapdát tartom, tojás csalival (a tojásért "rajonganak" a menyétfélék és ebben élenjáró a nyest). Miután megfogtad, kiviszed a határba vagy egy erdőbe és elengeded (vigyázz meg ne harapjon, mert baromi nagyot tud harapni). De elég messze legyen a munkahelyedtől, különben visszamegy.
Sok sikert!
Üdv,
Zoli
Naplózva
2.0 TD
Ci
Turnier Ghia Executive (2005)
ex:MK1-96' 2.5 v6 Mondeo kombi
[ Error ]
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3001
I'm in, everyone of machines...
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #847 Dátum:
2013.04.26 péntek, 22:14:57 »
Idézetet írta: Zoli83 - 2013.04.26 péntek, 20:47:08
A kutyaszőr nem sokat ér, mivel elég jó az orra ahhoz, hogy tudja nincs ott a kutya. A spray biztos nem ér sokat, de úgy hallottam, hogy az ultrahangos riasztó sem. Leghatékonyabb és leghumánusabb megoldásnak a ládacsapdát tartom, tojás csalival (a tojásért "rajonganak" a menyétfélék és ebben élenjáró a nyest). Miután megfogtad, kiviszed a határba vagy egy erdőbe és elengeded (vigyázz meg ne harapjon, mert baromi nagyot tud harapni). De elég messze legyen a munkahelyedtől, különben visszamegy.
Sok sikert!
Üdv,
Zoli
Vagy mozgásérzékelőt betenni a motortérbe egy 150 dB-s kürttel. Többet nem menne vissza...
Sőt a szerelőket is távol tartaná a motortól !
Naplózva
'95.09 MK1(.5
) Turnier 1.8TD Ghia
SS
(ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered)
Petrol Blue Metallic
Zoli83
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 149
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #848 Dátum:
2013.04.26 péntek, 22:34:59 »
Idézetet írta: [ Error ] - 2013.04.26 péntek, 22:14:57
Vagy mozgásérzékelőt betenni a motortérbe egy 150 dB-s kürttel. Többet nem menne vissza...
Sőt a szerelőket is távol tartaná a motortól !
Végül is ez is egy megoldás.
Naplózva
2.0 TD
Ci
Turnier Ghia Executive (2005)
ex:MK1-96' 2.5 v6 Mondeo kombi
BeG 2.5/V6
Vendég
Válasz: Fék, ABS
«
Új hozzászólás #849 Dátum:
2013.04.28 vasárnap, 09:11:11 »
Idézetet írta: Scratch - 2013.04.26 péntek, 12:12:34
Ezek ellenére is belement?
Alsó motorburkolatod van?
Sajnos nincsen motortér alsó burkolatom, de szerintem nem sokat segítene a témában, ha akar ugyan úgy bemászik mellete sajnos.
Naplózva
Oldalak:
1
...
10
11
12
13
14
15
16
[
17
]
18
19
20
21
22
23
24
...
27
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ