Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.20 szombat, 05:14:52 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 38 39 40 41 42 43 44 [45]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 875473 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2200 Dátum: 2021.02.01 hétfő, 08:04:45 »

Uraim!
Kérek szépen egy kis segítséget, mert már a kardomat keresem.
Sajnos a keressek szerelőt fonémán túl vagyok, mindenki ugyan azt hajtogatja.
Rángat az autó.
2000-2500-as tartományban.
A haladás 70 %-ban, tehát nem mindíg.
Amúgy a "klasszikus" rángatás tünetei vannak.
Caakhogy:
Gyertyák cserélve. Csoportosan is és egyenként is próbálva.
Kábelek cserélve. Csoportosan is és egyenként is próbálva.
Trafó cserélve. Bontottra is, újra is.
EGR szelep ledugózva.
A tünet marad.
Eléggé öregurasan vezetek, néha ingadozik az alapjárat - nem tudom, lehet-e köze hozzá.
Akár melyik szerelőt kérdezem, a gyújtás szentháromságot említik.
Azon már sokszorosan túl vagyok.
Van a szakértő uraknak 5lete, mit nézzek még meg?
Köszönöm szépen!
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #2201 Dátum: 2021.02.01 hétfő, 09:21:59 »

Uraim!
Kérek szépen egy kis segítséget, mert már a kardomat keresem.
...

Hmm. Üzemanyagrendszer is lehet gond (szűrők tiszták? AC pumpa szállít elég anyagot? Befecskendezők rendben vannak?), vagy ha esetleg nem a megfelelő gyertyák vannak az autóban, vagy rossz gyertyahézag van állítva. tekerd ki őket, le kéne ellenőrizni, hogy milyen nyomok vannak rajtuk. Égéskimaradás vagy valami hasonlónak látszódnia kell az adott gyertyán. Ha az se segít, akkor egy diagnosztikai műhelybe kell elvinni, ahol menet közben tudják rögzíteni az adatokat.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2202 Dátum: 2021.02.01 hétfő, 11:33:15 »

Hmm. Üzemanyagrendszer is lehet gond (szűrők tiszták? AC pumpa szállít elég anyagot? Befecskendezők rendben vannak?), vagy ha esetleg nem a megfelelő gyertyák vannak az autóban, vagy rossz gyertyahézag van állítva. tekerd ki őket, le kéne ellenőrizni, hogy milyen nyomok vannak rajtuk. Égéskimaradás vagy valami hasonlónak látszódnia kell az adott gyertyán. Ha az se segít, akkor egy diagnosztikai műhelybe kell elvinni, ahol menet közben tudják rögzíteni az adatokat.

Mind a 4 gyertya vége fehér.
A csere gyertyáké is.
Ez nem tudom, mit jelent.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2203 Dátum: 2021.02.01 hétfő, 11:34:08 »

Hmm. Üzemanyagrendszer is lehet gond (szűrők tiszták? AC pumpa szállít elég anyagot? Befecskendezők rendben vannak?), vagy ha esetleg nem a megfelelő gyertyák vannak az autóban, vagy rossz gyertyahézag van állítva. tekerd ki őket, le kéne ellenőrizni, hogy milyen nyomok vannak rajtuk. Égéskimaradás vagy valami hasonlónak látszódnia kell az adott gyertyán. Ha az se segít, akkor egy diagnosztikai műhelybe kell elvinni, ahol menet közben tudják rögzíteni az adatokat.

Közben eszembe jutott, hogy padlógáznál megszűnik a rángatás, bármely fokozatban.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Botesz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50


E-mail
« Új hozzászólás #2204 Dátum: 2021.02.07 vasárnap, 16:45:19 »

Közben eszembe jutott, hogy padlógáznál megszűnik a rángatás, bármely fokozatban.

Szia! Fojtószelep érzékelője?
Naplózva

98' 2.0 GLX
ex: 99' 1.6 CLX KOMBI
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2205 Dátum: 2021.02.08 hétfő, 08:33:50 »

Szia! Fojtószelep érzékelője?
Köszönöm, azt is megnézem.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #2206 Dátum: 2021.02.08 hétfő, 14:53:21 »

Szuper! Köszönöm. Most már csak azt kellene tudni hogy ebből hol veszi az üzemanyag jelet a fedcomp.

Nos,eljutottam oda néhány  angol oldalt olvasgatva,hogy 98-ban változott a szint jeladó is. Tehát olyat kell keresnem,ami 98 elötti,és dupla pályás szintadó. Azoknál nagy esélyel az üres kivezetésnél jön a fedcomphoz a jel...
De ez egyenlőre csak elmélet...
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
skorpio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 647



E-mail
« Új hozzászólás #2207 Dátum: 2021.02.09 kedd, 19:32:06 »

Nos,eljutottam oda néhány  angol oldalt olvasgatva,hogy 98-ban változott a szint jeladó is. Tehát olyat kell keresnem,ami 98 elötti,és dupla pályás szintadó. Azoknál nagy esélyel az üres kivezetésnél jön a fedcomphoz a jel...
De ez egyenlőre csak elmélet...

Emlékeim szerint a fedcomp (trip computer) az ami évjáratfüggő. A dupla szintjelzős üzemanyagszivattyú nem (1996-2000.) Bár az üzemanyagszivattyú már nagyon ritka. És nem is olcsó. Pl.:

https://www.ebay.ie/itm/GENUINE-FORD-MONDEO-MK2-2-5-V6-ST200-FUEL-DELIVERY-PUMP-98BP-9H307-DC-1996-2000/283460592738?hash=item41ff916462:g:w5MAAOSwshpa4dJB

Naplózva

mk2 1999. 2000-es automata váltó. Ghia + minden ami csak gyári felszereltségként előfordult bármelyik Mondeo mk2-ben.
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #2208 Dátum: 2021.02.10 szerda, 12:29:50 »

Emlékeim szerint a fedcomp (trip computer) az ami évjáratfüggő. A dupla szintjelzős üzemanyagszivattyú nem (1996-2000.) Bár az üzemanyagszivattyú már nagyon ritka. És nem is olcsó. Pl.:

https://www.ebay.ie/itm/GENUINE-FORD-MONDEO-MK2-2-5-V6-ST200-FUEL-DELIVERY-PUMP-98BP-9H307-DC-1996-2000/283460592738?hash=item41ff916462:g:w5MAAOSwshpa4dJB


Szia. Igen,a fed.comp is változott az évek során,van kb 5 verziója... A szintadó-üza szivattyú egység is van legalább két változatban. A szintado rész változott.
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2209 Dátum: 2021.02.19 péntek, 08:38:42 »

Uraim!
Kivéve a gyertyákat, egységes fehér a gyertyaképük.
Két kérdésben szeretnék állásfoglalást kérni.
1. Valóban szegén keverékre utal a szín?
2. Merre induljak el az őzbarnaságért?
Köszönöm szépen!
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #2210 Dátum: 2021.02.19 péntek, 09:32:20 »

Uraim!
Kivéve a gyertyákat, egységes fehér a gyertyaképük.
Két kérdésben szeretnék állásfoglalást kérni.
1. Valóban szegén keverékre utal a szín?
2. Merre induljak el az őzbarnaságért?
Köszönöm szépen!

A teljesség igénye nélkül:
-ellenőrizteni kellhet a befecskendezőket
-lehet rossz a keverék valami hibás szenzor adata miatt (pl. légmennyiségmérő, vagy fojtószelepállás szenzor)
-simán a motorvezérlő is meg lehet hülyülve
Meg ki tudja még mi minden. Van amit ki lehet nagyjából otthon is mérni, de azokhoz is össze kéne szedni, hogy milyen értékeket kell mutatniuk hibátlan állapotukban.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2211 Dátum: 2021.02.22 hétfő, 14:57:07 »

A teljesség igénye nélkül:
-ellenőrizteni kellhet a befecskendezőket
-lehet rossz a keverék valami hibás szenzor adata miatt (pl. légmennyiségmérő, vagy fojtószelepállás szenzor)
-simán a motorvezérlő is meg lehet hülyülve
Meg ki tudja még mi minden. Van amit ki lehet nagyjából otthon is mérni, de azokhoz is össze kéne szedni, hogy milyen értékeket kell mutatniuk hibátlan állapotukban.

 wow1 Köszönöm.
Akkor szervíz.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #2212 Dátum: 2021.02.22 hétfő, 16:29:16 »

wow1 Köszönöm.
Akkor szervíz.

Hát ja, ha nem elég advanced autószerelő az ember gyereke, akkor jobb egy rendes szerelőhöz elmenni ilyesmivel már.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2213 Dátum: 2022.08.19 péntek, 08:24:10 »

Tiszteletem az Uraknak!
Ismét merítenék a közös tudás folyójából egy csuporral.

Tegnapelőtt, hazafelé egy emelkedőn elkezdett nagyon csúnyán csörögni / kopogni.
Olyasmi hang volt mint a detonációs égés csak hangosabb + folyamatosan ment a hűtőventillátor is.
Ahogy közeledtem haza, egyre tágabb fordulatszám tartományban csinálta, már pici gázadásra is,
ráadásul egy olyasmi búgó hang is lett mellé, mint a hybrid autók villanyhangja, talán kicsit tompább.
Folyamatos Miatyánk és Üdvözlégy mellett megtettem az utolsó 500 métert is, hazaértem.
Nem állt le a hűtőventillátor és a vízhőmérséklet is egy magas tartományban maradt.
A motort leállítva hallottam, hogy bugyog a hűtővíz.

Tegnap este kicsweréltem a ventillátor relét, hátha. Beindítottam a motort, alapjáraton.
A vízhőfok-mérő nagyon-nagyon soká indult el fölfelé és éppen csak araszolt felfelé.
A mutató 4-5 milliméterr mozdult, mikor bekapcsolt a ventillátor és megint nem akart leállni egyáltalán.
Normál esetben 5-6 perc után lekapcsol alapjáraton. Most 15 perc után nem kínoztam, leállítottam a motort.
A víz ismét bugyogott.

A vízpumpára gyanaxom, de nem szeretnék téves következtetést levonni.
Szeretnék segítséget kérni, jól gondolom-e vagy rossz nyomon járok?

Cca 30.000 km-el ezelőtt volt vezérlés csere, nem tudom, akkor a pumpa is volt-e cserélve.

Köszönöm szépen előre is!
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
cini
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 258


czinkosek@hotmail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2214 Dátum: 2022.11.25 péntek, 12:20:03 »

Sziasztok!Segítséget kérnék.1.8 85kw motort vezérlés cseréhez hol rögzítem?A td szerszám jó hozzá?? Köszönöm
Naplózva

1.8 TD 98. kombi   2.0 tdci titánium-s 2014 fehér bálna
hoffer
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 74



E-mail
« Új hozzászólás #2215 Dátum: 2022.11.25 péntek, 12:30:39 »

Sziasztok!Segítséget kérnék.1.8 85kw motort vezérlés cseréhez hol rögzítem?A td szerszám jó hozzá?? Köszönöm
Szia. A főtengely szíjjtárcsát ha jelre állítod akkor a vezérműtengelyek végén lévő hornyok egy síkba állnak. Ide kell betenni a célszerszámot, pl egy megfelelő vastagságú laposvasat.
Naplózva

'99 mondeo v6 ghia HDP-034
Ex '84 sierra xr4i
+36209149244
cini
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 258


czinkosek@hotmail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2216 Dátum: 2022.11.25 péntek, 14:04:33 »

Szia. A főtengely szíjjtárcsát ha jelre állítod akkor a vezérműtengelyek végén lévő hornyok egy síkba állnak. Ide kell betenni a célszerszámot, pl egy megfelelő vastagságú laposvasat.
Akkor ugyan úgy mint a td .Főtengelyt hogy tudom rögzíteni?
« Utoljára szerkesztve: 2022.11.26 szombat, 19:46:19 írta cini » Naplózva

1.8 TD 98. kombi   2.0 tdci titánium-s 2014 fehér bálna
Oldalak: 1 ... 38 39 40 41 42 43 44 [45]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.041 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.