Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2019.01.24 csütörtök, 14:26:35 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: BBM csatornánk: C00379371
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 140 141 142 143 144 145 146 [147]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 1230839 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
VZoli
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11369



E-mail
« Új hozzászólás #7300 Dátum: 2018.04.25 szerda, 14:25:14 »

Szia. Igazad lehet. Nem tudom milyen kék vezérlő dobozra gondolsz ? A műszerfalat a digitklíma végett és a fogyasztás mérő végett cseréltem. az én 97-esemben kevesebb vezeték ment a fedérzetibe és nem mutatta a fogyasztást.
A fogyasztásmérő az nem fog működni dízelnél.
Naplózva

Sad
MK3 F2 2.0 TDCI 2006 Tour Ambient
XTZ 750 1990 yeeháá
A Seat nem az enyém, a gyereknek vettem Tongue
Luxa
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12


« Új hozzászólás #7301 Dátum: 2018.04.25 szerda, 15:29:12 »

A fogyasztásmérő az nem fog működni dízelnél.

Megtudhatom,hogy miért nem ? A Lucas adagoló tudja, nem ? A tankól az öt vezeték is kijön. Eddig két eltérést találtam az immo vezetékelosztáson, a 16-ból. Még 5 van, amit ellenőrizni kell.
Naplózva
Gépész27
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28



« Új hozzászólás #7302 Dátum: 2018.05.25 péntek, 19:30:18 »

Sziasztok!

Adott egy 99-es 1.8TD aminek a töltés hiánya van. A generátort lekaptam és csekkoltam. Jó a diodahíd, a tekercselésnek is jó az ellenállása. Csapágyak rendben, szénkefék jók és kapott új fesz.szabályzót. Töltésvisszajelző kábel is helyén. A töltés kb 10 kmre vissza is jött majd ezzel a lendülettel el is ment. 2000-es fordulatig nincs töltés az felett jön csak meg.

Van valakinek ötlete hogy mi a nyava bújt bele?

Előre is köszönöm! worship
Naplózva

Mondeo Mk II '99 1.8 TD
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23608


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7303 Dátum: 2018.05.25 péntek, 19:32:45 »

Sziasztok!

Adott egy 99-es 1.8TD aminek a töltés hiánya van. A generátort lekaptam és csekkoltam. Jó a diodahíd, a tekercselésnek is jó az ellenállása. Csapágyak rendben, szénkefék jók és kapott új fesz.szabályzót. Töltésvisszajelző kábel is helyén. A töltés kb 10 kmre vissza is jött majd ezzel a lendülettel el is ment. 2000-es fordulatig nincs töltés az felett jön csak meg.

Van valakinek ötlete hogy mi a nyava bújt bele?

Előre is köszönöm! worship
gerjesztés
Naplózva

2008/05/07 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA

múlt:
2001 TDDI 4DOOR és 2003 TDCI 5DOOR
2002/11/05 2.0 TDDI TURNIER JEWEL GREEN GHIA+
2007/07/09 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 358


« Új hozzászólás #7304 Dátum: 2018.06.06 szerda, 13:04:51 »

Sziasztok!

Hugom elhagyta az autójuk kulcsát(mk2)
és a potkulccsal egyfolytában riaszt.Hogy lehet kikapcsolni?
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 751



E-mail
« Új hozzászólás #7305 Dátum: 2018.06.12 kedd, 08:07:46 »

Uraim!
A klíma mágneskapcsolója hol található?
Hogy néz ki?
Köszönöm.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Fiamnak: Ford Mondeo, Mark II. 1998, 1,8 Zetec, sedan
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 204


« Új hozzászólás #7306 Dátum: 2018.06.12 kedd, 17:34:14 »

Uraim!
A klíma mágneskapcsolója hol található?
Hogy néz ki?
Köszönöm.

https://www.autoalkatreszonline24.hu/ford/mondeo-ii-lepcsoshatu-bfp/5822/13022/magneskuplung-klimakompresszor
A klima mágneskapcsolóját más néven elektromos klima kuplungnak nevezzük. A klimakompresszor ékszijtárcsa mögött helyezkedik el a mágnestekercs, oda csatlakozik a kapcsoló vezetéke. Bekapcsoláskor a mágnestekercs kapcsolódik és meghajtja a menesztőtárcsát ami az ékszijtárcsa előtt hellyezkedik el, ez egy bütykös lemez, ha ez forog akkor szemmel is látni, hogy a kompresszor müködik.

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 751



E-mail
« Új hozzászólás #7307 Dátum: 2018.06.13 szerda, 08:12:28 »

https://www.autoalkatreszonline24.hu/ford/mondeo-ii-lepcsoshatu-bfp/5822/13022/magneskuplung-klimakompresszor
A klima mágneskapcsolóját más néven elektromos klima kuplungnak nevezzük. A klimakompresszor ékszijtárcsa mögött helyezkedik el a mágnestekercs, oda csatlakozik a kapcsoló vezetéke. Bekapcsoláskor a mágnestekercs kapcsolódik és meghajtja a menesztőtárcsát ami az ékszijtárcsa előtt hellyezkedik el, ez egy bütykös lemez, ha ez forog akkor szemmel is látni, hogy a kompresszor müködik.

Üdv: László

Köszönöm szépen!
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Fiamnak: Ford Mondeo, Mark II. 1998, 1,8 Zetec, sedan
villammagnes
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 43



E-mail
« Új hozzászólás #7308 Dátum: 2018.06.16 szombat, 20:21:22 »

sziasztok!
ford mondeo mk3 ülés fűtéses/szellőztetéses anyos oldali ülésről lenne szó.
a fűtés jo... de a szellőztetés nem.... elvileg van alatta egy kis dobozka amire 2 kabel megy.... valaki jart mar igy? otlet? - ha a ventilatorok megkaojak a 12v ot mennek.... erdekes Cheesy
Naplózva
Lütyő
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172


E-mail
« Új hozzászólás #7309 Dátum: 2018.06.18 hétfő, 13:24:12 »

sziasztok!
ford mondeo mk3 ülés fűtéses/szellőztetéses anyos oldali ülésről lenne szó.
a fűtés jo... de a szellőztetés nem.... elvileg van alatta egy kis dobozka amire 2 kabel megy.... valaki jart mar igy? otlet? - ha a ventilatorok megkaojak a 12v ot mennek.... erdekes Cheesy

Az MK3-as topicban több sikerre számíthasz.. angel
Naplózva

1997 MKII Mondeo Turnier 1,8 TD
1981 BMW 732i
1975 Trabant/Trafi
spapp
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


E-mail
« Új hozzászólás #7310 Dátum: 2018.06.22 péntek, 20:22:55 »

Mélyen Tisztelt Publikum!


Az alábbi problémámra nem találok önerőből megoldást!
A légzsák visszajelző ötöt villog. Ez a kormánylégzsák zárlatra, vagy szakadásra utal a modul öndiagnosztikája szerint. Az átvezetőszalag nem szakadt, kiszerelve kimértem. A kábel csatlakozásai nem oxidáltak+kontakt tisztítóval megkínáltam. A légzsák indító modult egy nemproblémás testvérből átszereltem(a saját járművem modulja is oké). A szakadás vagy zárlat továbbra is fennáll. A 3648 db kábelből álló köteget nem bontom szét amíg nem muszály.

Szeretetel várok építő jellegű javaslatokat!

Köszönöm
Naplózva

MK2 1999 1.8i kombi
spapp
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


E-mail
« Új hozzászólás #7311 Dátum: 2018.06.24 vasárnap, 21:12:35 »

Mélyen Tisztelt Publikum!


Az alábbi problémámra nem találok önerőből megoldást!
A légzsák visszajelző ötöt villog. Ez a kormánylégzsák zárlatra, vagy szakadásra utal a modul öndiagnosztikája szerint. Az átvezetőszalag nem szakadt, kiszerelve kimértem. A kábel csatlakozásai nem oxidáltak+kontakt tisztítóval megkínáltam. A légzsák indító modult egy nemproblémás testvérből átszereltem(a saját járművem modulja is oké). A szakadás vagy zárlat továbbra is fennáll. A 3648 db kábelből álló köteget nem bontom szét amíg nem muszály.

Szeretetel várok építő jellegű javaslatokat!

Köszönöm




Tisztelt Polgártársak!


Valahol Budapest-Mátészalka között az M3-as autópályán 140 km/h haladási sebességnél a villogás megszünt. És azóta sem jelentkezett! Kifogástalanul működik az SRS rendszer.Egy csodálatos öngyógyulás tanui vagyunk testvéreim! HALLELUJJJJJJJA!!!
Naplózva

MK2 1999 1.8i kombi
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 310



E-mail
« Új hozzászólás #7312 Dátum: 2018.07.03 kedd, 07:09:50 »

Sziasztok
Tegnap,ahogy kerestem azt a fránya hátsó ablaktörlő relét,(persze nem lett meg) észre vettem egy furcsaságot. Az enyém ugye CLX,így nincs benne elektromos tükör állítás,de a tükörállító kapcsoló helyén ott van a takaró hátulján,a csatlakozó.... Ez azt is jelenthetné,hogy ha cserélném az ajtó kötegeket,akkor lehetne elektromos tükröm?
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
xrobe
Törzstag
***
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 979



E-mail
« Új hozzászólás #7313 Dátum: 2018.07.03 kedd, 12:42:31 »

Sziasztok
Tegnap,ahogy kerestem azt a fránya hátsó ablaktörlő relét,(persze nem lett meg) észre vettem egy furcsaságot. Az enyém ugye CLX,így nincs benne elektromos tükör állítás,de a tükörállító kapcsoló helyén ott van a takaró hátulján,a csatlakozó.... Ez azt is jelenthetné,hogy ha cserélném az ajtó kötegeket,akkor lehetne elektromos tükröm?
Gondolom a tükröket is kéne legalább.
Naplózva

Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 310



E-mail
« Új hozzászólás #7314 Dátum: 2018.07.03 kedd, 14:56:24 »

Gondolom a tükröket is kéne legalább.

Ez egyértelmű.
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 310



E-mail
« Új hozzászólás #7315 Dátum: 2018.07.04 szerda, 08:03:15 »

Sziasztok
Kiszerelése nélkül,lehet tudni melyik fajta indítómotor van a kocsiba beépítve? Vagy csak kiszerelés után?
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
Lütyő
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172


E-mail
« Új hozzászólás #7316 Dátum: 2018.07.27 péntek, 23:18:38 »

Sziasztok!

A gyári kormány távvezérlőről két szál megy a gyári rádióba.Viszont a beletenni készülő fejegységem csak egyet kér. Megoldható ez a probléma?
Naplózva

1997 MKII Mondeo Turnier 1,8 TD
1981 BMW 732i
1975 Trabant/Trafi
Lütyő
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172


E-mail
« Új hozzászólás #7317 Dátum: 2018.08.10 péntek, 15:13:30 »

Ha a generátorm 14,4V-ot tölt szinte fordulatszámtól függetlenül, akkor beteg?Fesszabályzócsere megoldja a hibáját?
Naplózva

1997 MKII Mondeo Turnier 1,8 TD
1981 BMW 732i
1975 Trabant/Trafi
VZoli
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11369



E-mail
« Új hozzászólás #7318 Dátum: 2018.08.10 péntek, 16:08:41 »

Ha a generátorm 14,4V-ot tölt szinte fordulatszámtól függetlenül, akkor beteg?Fesszabályzócsere megoldja a hibáját?
Nem beteg. Mennyit kéne töltsön szerinted?
Naplózva

Sad
MK3 F2 2.0 TDCI 2006 Tour Ambient
XTZ 750 1990 yeeháá
A Seat nem az enyém, a gyereknek vettem Tongue
Lütyő
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172


E-mail
« Új hozzászólás #7319 Dátum: 2018.08.11 szombat, 11:52:11 »

Nem beteg. Mennyit kéne töltsön szerinted?

nekem soknak tűnik, sztem 13,2 lenne a jó, de ezért kérdem. Nomeg fütyül időnként.A másik csendes, és 13,2-13,4 körül töltött az akksin mérve.
Naplózva

1997 MKII Mondeo Turnier 1,8 TD
1981 BMW 732i
1975 Trabant/Trafi
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 788



E-mail
« Új hozzászólás #7320 Dátum: 2018.08.12 vasárnap, 07:50:30 »

nekem soknak tűnik, sztem 13,2 lenne a jó, de ezért kérdem. Nomeg fütyül időnként.A másik csendes, és 13,2-13,4 körül töltött az akksin mérve.

14,5 körül a normális. Kicsivel 13 felett, az már igaziból kezd gyanúsan kevés lenni. A fütyülést okozhatja simán egy rossz görgő, vagy csapágy, vagy összeér valami, aminek nem kéne, stb. De a feszültség rendben van abszolút.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Lütyő
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172


E-mail
« Új hozzászólás #7321 Dátum: 2018.08.12 vasárnap, 11:35:06 »

14,5 körül a normális. Kicsivel 13 felett, az már igaziból kezd gyanúsan kevés lenni. A fütyülést okozhatja simán egy rossz görgő, vagy csapágy, vagy összeér valami, aminek nem kéne, stb. De a feszültség rendben van abszolút.

Oké, köszi!
Naplózva

1997 MKII Mondeo Turnier 1,8 TD
1981 BMW 732i
1975 Trabant/Trafi
Lütyő
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172


E-mail
« Új hozzászólás #7322 Dátum: 2018.08.13 hétfő, 11:36:20 »

14,5 körül a normális. Kicsivel 13 felett, az már igaziból kezd gyanúsan kevés lenni. A fütyülést okozhatja simán egy rossz görgő, vagy csapágy, vagy összeér valami, aminek nem kéne, stb. De a feszültség rendben van abszolút.

Úgy halom, csak hideg motornál hallom a fütyülést menet közben, olyan mintha a turbó fütyülne, de annak se kellene..Persze ha gyári..De melegen nem hallom..
Naplózva

1997 MKII Mondeo Turnier 1,8 TD
1981 BMW 732i
1975 Trabant/Trafi
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 751



E-mail
« Új hozzászólás #7323 Dátum: 2018.08.21 kedd, 12:36:15 »

Uraim!
Jól sejtem, hogy az üzemanyagszint mérő gyakorlatilag egy V-mérő?
Vagyis ha tele van a tartály, a szint jeladójára juttatott 12V-ra nincs kötve ellenállás, így a fullt mutatja.
Ahogy ürül, egyre magasabb ellenállás érték kerül "sorba kötve", így mutat egyre kevesebbet.
A műszeregységem rakoncátlankodik ismét. Most már kettő van belőle, de csak közel azonosak.
Próbálnék a kettőből egyet összehozni.
Köszönöm.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Fiamnak: Ford Mondeo, Mark II. 1998, 1,8 Zetec, sedan
WildDaemon
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 143


E-mail
« Új hozzászólás #7324 Dátum: 2018.08.22 szerda, 12:14:14 »

Sziasztok!
Szeretném segítségeteket kérni abban, hogy hol találom a külső hőmérséklet szenzort/jeladót digitklímás mk1, mk2 mondeonál.
Esetleg ha valaki képet is tudna küldeni az elhelyezkedésről illetve a kinézetéről azt külön megköszönöm!


mod: MK2-ben megtaláltam 2 db van a lökös aljánál a szellőzőrács két szélén. (digit klímásban)  De! Mk1-ben csak egyet találtam az is csak úgy van a semmiben... Hol lenne a helye?

« Utoljára szerkesztve: 2018.08.23 csütörtök, 20:31:11 írta WildDaemon » Naplózva

MKIII 2.0 TDCi Ghia kombi 2006/10/30 (Machine Silver) Euro IV.
'96 MK2 1.8TD Turnier Ghia (benzinkék)
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 751



E-mail
« Új hozzászólás #7325 Dátum: 2018.08.24 péntek, 08:11:45 »

Uraim!
A hűtőventilátor honnan kap bekapcsoló jelet?
1. Hőgomba a hűtővíz-körben
2. Klíma
3. ?

Kicsit modifikálnám és ehhez kéne az info.
Előre is köszönöm!
Caruso
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Fiamnak: Ford Mondeo, Mark II. 1998, 1,8 Zetec, sedan
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 204


« Új hozzászólás #7326 Dátum: 2018.08.24 péntek, 17:46:30 »

Uraim!
A hűtőventilátor honnan kap bekapcsoló jelet?
1. Hőgomba a hűtővíz-körben
2. Klíma
3. ?

Kicsit modifikálnám és ehhez kéne az info.
Előre is köszönöm!
Caruso

A sorrend szerintem: Hőgomba - ECU (motorvezérlő)  - ventilátor relé - ventilátor.  Klimánál a kezdő feszültséget a klima kapcsoló. A 3-as tétel nincs.

Üdv: László



Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 751



E-mail
« Új hozzászólás #7327 Dátum: 2018.08.27 hétfő, 08:41:35 »

A sorrend szerintem: Hőgomba - ECU (motorvezérlő)  - ventilátor relé - ventilátor.  Klimánál a kezdő feszültséget a klima kapcsoló. A 3-as tétel nincs.

Üdv: László





Akkor jól sejtettem.
Köszönöm szépen!
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Fiamnak: Ford Mondeo, Mark II. 1998, 1,8 Zetec, sedan
Oldm4n
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11



E-mail
« Új hozzászólás #7328 Dátum: 2018.09.12 szerda, 16:19:26 »

Sziasztok, különös jelenséggel kínlódom és segítségre szorulok.

Adott RKB motorkódú MK2. Hidegüzemben jár rendesen, alapjárata stabil, majd, amikor egy KICSIT megmelegedett, mondjuk megmozdul a mutató, de még nincs a normál tartományban, leesik a fordulatszám (de csak akkor, ha megy az autó, álló helyzetben a jelenség nem jelentkezik!) a motor le is áll. Majd megmelegszik és minden fasza, van alapjáratom, süti, ropi, napszemüveg, nagymellű szőke.
 
Tehát - Ha a sebességszenzoron van jel ÉS nem nulla a hőmérséklet DE nem NORMAL, akkor nem emeli meg az alapjárati fordulatszámot tehát a motor menet közben leáll. Ezen feltételek bármelyike nem igaz, a jelenség nincsen. (De. Zavaró. Nagyon! Nem akarok vele együttélni. Működjön normálisan.)

Akkor nagyot romlott a helyzet, amikor a vízhőfokjeladót kicseréltem egy újra. Előtte a húsz évessel csak néha-néha csinálta, az új jeladóval mindig. Katasztrófa. Ha nem muszáj, nem tenném vissza a régit...

Köszönettel, 
Naplózva

MK2, RKB, 1.8b Zetec
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 788



E-mail
« Új hozzászólás #7329 Dátum: 2018.09.12 szerda, 17:27:11 »

Sziasztok, különös jelenséggel kínlódom és segítségre szorulok.

Adott RKB motorkódú MK2. Hidegüzemben jár rendesen, alapjárata stabil, majd, amikor egy KICSIT megmelegedett, mondjuk megmozdul a mutató, de még nincs a normál tartományban, leesik a fordulatszám (de csak akkor, ha megy az autó, álló helyzetben a jelenség nem jelentkezik!) a motor le is áll. Majd megmelegszik és minden fasza, van alapjáratom, süti, ropi, napszemüveg, nagymellű szőke.
 
Tehát - Ha a sebességszenzoron van jel ÉS nem nulla a hőmérséklet DE nem NORMAL, akkor nem emeli meg az alapjárati fordulatszámot tehát a motor menet közben leáll. Ezen feltételek bármelyike nem igaz, a jelenség nincsen. (De. Zavaró. Nagyon! Nem akarok vele együttélni. Működjön normálisan.)

Akkor nagyot romlott a helyzet, amikor a vízhőfokjeladót kicseréltem egy újra. Előtte a húsz évessel csak néha-néha csinálta, az új jeladóval mindig. Katasztrófa. Ha nem muszáj, nem tenném vissza a régit...

Köszönettel, 


A fordos élet gyönyörei... Ha még nem próbáltad meg, akkor egy motorvezérlő újratanítást érdemes megpróbálni, sose lehet tudni, hátha csak ennyi kell.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Oldm4n
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11



E-mail
« Új hozzászólás #7330 Dátum: 2018.09.14 péntek, 19:40:06 »

Már tanítottam újra, köszönöm az ötletet. Valami más? Bármi?  rinya
Naplózva

MK2, RKB, 1.8b Zetec
szerelemgyerek
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1


E-mail
« Új hozzászólás #7331 Dátum: 2018.10.05 péntek, 22:47:11 »

sziasztok még most uj vagyok a fórumon.
Kérdésem ford mondeo 2004 tdci 5 sebességes váltonál nehezen lehet kivenni ötödikböl találkozott valaki ijen hibával?
Naplózva
ebihal
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #7332 Dátum: 2018.10.06 szombat, 09:18:41 »

sziasztok még most uj vagyok a fórumon.
Kérdésem ford mondeo 2004 tdci 5 sebességes váltonál nehezen lehet kivenni ötödikböl találkozott valaki ijen hibával?


Szia! Ezt a kérdést a mondeo 3 váltó topicban tedd fel.
Naplózva
Lütyő
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172


E-mail
« Új hozzászólás #7333 Dátum: 2018.10.08 hétfő, 10:35:28 »

Sziasztok!

Mk2 td mondeonál a hűtőventillátor lassú fokozatát mi kapcsolja, és mikor? Ugyanaz a kapcsolója, mint a gyors fokozatnak, vagy van egy külön kapcsolója, illetve esetleg egy reléje? Úgy tünik, mintha csak a gyors kapcsolna, az "M" betű végénél.
Naplózva

1997 MKII Mondeo Turnier 1,8 TD
1981 BMW 732i
1975 Trabant/Trafi
ujhagyma
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 80


E-mail
« Új hozzászólás #7334 Dátum: 2018.11.10 szombat, 04:18:07 »

Szép napot!
Érdeklődnék, hogy ELM 327 Interface használható mk2-nél?
Ha nagyon amatőr kérdés lenne, akkor elnézést kérek  angel
Naplózva

'83 Ford Granada 2.0 V6
'00 Ford Mondeo ST200
VZoli
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11369



E-mail
« Új hozzászólás #7335 Dátum: 2018.11.14 szerda, 08:36:24 »

Szép napot!
Érdeklődnék, hogy ELM 327 Interface használható mk2-nél?
Ha nagyon amatőr kérdés lenne, akkor elnézést kérek  angel

Csak mk2 td-vel próbáltam, ott viszonylag elegendő adatot kaptam usbsELM+froscannak kombóval (fordulkatszám, előbefecskendezés, sebesség hőfok, stb)
A bluetooth+torque- rémlik, hogy próbáltam, és mintha működött is volna, de erre nem emlékszem 100%ig, a létrehozott kocsiprofil ott van a programomban
Naplózva

Sad
MK3 F2 2.0 TDCI 2006 Tour Ambient
XTZ 750 1990 yeeháá
A Seat nem az enyém, a gyereknek vettem Tongue
ujhagyma
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 80


E-mail
« Új hozzászólás #7336 Dátum: 2018.11.14 szerda, 19:49:35 »

Csak mk2 td-vel próbáltam, ott viszonylag elegendő adatot kaptam usbsELM+froscannak kombóval (fordulkatszám, előbefecskendezés, sebesség hőfok, stb)
A bluetooth+torque- rémlik, hogy próbáltam, és mintha működött is volna, de erre nem emlékszem 100%ig, a létrehozott kocsiprofil ott van a programomban
Köszi . Nekem a torque-os bt-os valamiért nem akar jó lenni. Esélyes, hogy a telómmal van valami, mert nem is tud csatlakozni az eszközhöz. Illetve nem is találja meg, mint csatlakoztatható eszköz
Naplózva

'83 Ford Granada 2.0 V6
'00 Ford Mondeo ST200
ujhagyma
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 80


E-mail
« Új hozzászólás #7337 Dátum: 2018.12.06 csütörtök, 15:09:10 »

Sziasztok
Az óra mellett balra van egy kis piros villogó.
Ha jól sejtem, az immo visszajelzője. Egyfolytában világít, illetve a kesztyűtartó felől valami ütemes relé kattogás hangja hallatszik. Ilyenkor kissé elhalványul a fénye
Ha leveszem a gyújtást, akkor is folyamatosan világít, illetve ritmusosan elhalványul, csak a relé nem kattog.....
Van ötlete valakinek, mi lehet ez?
« Utoljára szerkesztve: 2018.12.07 péntek, 16:44:32 írta ujhagyma » Naplózva

'83 Ford Granada 2.0 V6
'00 Ford Mondeo ST200
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 204


« Új hozzászólás #7338 Dátum: 2018.12.07 péntek, 17:30:13 »

Sziasztok
Az óra mellett balra van egy kis piros villogó.
Ha jól sejtem, az immo visszajelzője. Egyfolytában világít, illetve a kesztyűtartó felől valami ütemes relé kattogás hangja hallatszik. Ilyenkor kissé elhalványul a fénye
Ha leveszem a gyújtást, akkor is folyamatosan világít, illetve ritmusosan elhalványul, csak a relé nem kattog.....
Van ötlete valakinek, mi lehet ez?

A kis piros lámpa az immo visszajelző. Ha az autót beinditjuk akkor el kell aludnia. Ha az autó nem üzemel, akkor folyamatosan villognia kell. Van amikor az immot az ECU és van amikor külön egy modul az un. PATS modul vezérli és lehet, hogy neked ez a modul van a kesztyűtartó mögött, vagy talán a középkonzol mögött a rádió környékén. Először meg kellene keresni a modult és közelről meghallgatni, hogy honnan jön a kattogó hang. Továbbá még a csatikat, vezetékeket leellenőrizni. A lámpa valahonnan áramot kap amikor nem kellene.

http://mondeo.hu/index.php?topic=1587.msg784680;topicseen

Itt is olvashatsz róla.
Egyenlőre ennyit tudok segíteni.

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 204


« Új hozzászólás #7339 Dátum: 2018.12.07 péntek, 17:37:28 »

Már tanítottam újra, köszönöm az ötletet. Valami más? Bármi?  rinya

A vízhőfok jeladó környékén kellene továbbra is keresgélni, csati, zárlat, egyéb, vagy visszatenni a régit és kezdeni a hibakeresést előlről.

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 310



E-mail
« Új hozzászólás #7340 Dátum: 2018.12.19 szerda, 15:16:04 »

Sziasztok
Az óra mellett balra van egy kis piros villogó.
Ha jól sejtem, az immo visszajelzője. Egyfolytában világít, illetve a kesztyűtartó felől valami ütemes relé kattogás hangja hallatszik. Ilyenkor kissé elhalványul a fénye
Ha leveszem a gyújtást, akkor is folyamatosan világít, illetve ritmusosan elhalványul, csak a relé nem kattog.....
Van ötlete valakinek, mi lehet ez?
Szia
Nem tudom ez segít-e... http://mondeo.hu/wiki/index.php?title=PATS_rendszer_hibak%C3%B3dok
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
Watt
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 43


E-mail
« Új hozzászólás #7341 Dátum: 2019.01.13 vasárnap, 19:17:38 »

Az első ajtók nyitását nem érzékeli az autó. Először a vezető oldali kezdett el vacakolni, sokszor nem kapcsolt fel a belső világítás, nem jelezte az egérmozi, hogy nyitva van az ajtó. Aztán teljesen meghalt. Nem sokkal utána eljátszotta ugyanezt a jobb első ajtó is. Furcsa, hogy majdnem egyszerre romlott el. Most lecsavartam (két torx csavar) az ajtózár B oszlop felöli részét, ahol a nyitásérzékelő van. A rossz hír, hogy mindkét esetben a kapcsoló működőképesnek tűnik, illetve a kábel végén lévő csatlakozót rövidre zárva sem világít a belső világítás.
Gondoltam megnézem a kapcsolási rajzokon, hogy mi merre... A Haynes könyvben néztem őket, de megzavarodtam, ellentmondásokat találtam.
A 13-as diagramon (Belső világítás, Interior lightning) van négy kapcsoló, ami elsőre a nyitásérzékelőnek tűnik: a 30-tól 33-as sorszámú kapcsolók. Itt azonban csak a 32-es (jobb első) az, ami külön vezetékkel bemegy a fő biztosítódobozba, a többi össze van közösítve. Ez két okból hülyeség: 1. Az egérmozi (AWS) meg tudja mondani, hogy melyik ajtó van nyitva, 2. ha csak valamelyik első ajtót nyitjuk ki, akkor a hátsó belső világítás nem kapcsol fel. (Legalább úgy rémlik, amikor működött, nekem így működött. De lehet, erre rosszul emlékszem?) Tehát nem lehetne semmi közösítve, tudnia kell, hogy a 4 ajtó közül melyik van nyitva. Mi a fene akkor a 13-as diagramon ez a négy kapcsoló? (Courtesty Light Door Switch LH/RH Front/Rear.)
A 20-as diagramon (Központi zár, Central door locking) már úgy tűnik, hogy szépen mind a 4 ajtó kapcsolója (Door Ajar Switch LH/RH Front/Read) külön vezetéken szépen bemegy az ajtózár modulba, viszont onnan semmi jelét nem látom annak, hogy valahogy az "információ" eljutna a belső világításhoz. (Az ajtózár modul egyáltalán hol van az autóban?) Ha jól értem a 12 másodperces időzítő a fő biztosíték dobozban van, mindenképpen oda kell jutnia annak az információnak, hogy nyitva van valamelyik ajtó.
Szóval, nem tudom, hogy hol, milyen vezetéken, csatlakozón keressem a hibát. Furcsa az is, hogy majdnem egyszerre ment tönkre a két első ajtó nyitás érzékelése. Esetleg ez valami ismertebb hiba?
Csak hogy egyértelmű legyen: a hátsó ajtókra rendesen felkapcsol a belső világítás és az AWS is jelzi, hogy nyitva vannak. Tehát nem az a probléma, hogy nem működik az utastérvilágítás.
« Utoljára szerkesztve: 2019.01.13 vasárnap, 19:57:16 írta Watt » Naplózva

Ford Mondeo Tournier 1999 Ghia
2.0 Zetec
Watt
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 43


E-mail
« Új hozzászólás #7342 Dátum: 2019.01.13 vasárnap, 21:29:40 »

Sziasztok!

Mk2 td mondeonál a hűtőventillátor lassú fokozatát mi kapcsolja, és mikor? Ugyanaz a kapcsolója, mint a gyors fokozatnak, vagy van egy külön kapcsolója, illetve esetleg egy reléje? Úgy tünik, mintha csak a gyors kapcsolna, az "M" betű végénél.

Nekem nem TD van, de lehet, ilyen szempontból nem számít. Nálam ugyanez volt a probléma, csak sokáig nem is tudtam, mert már így vettem az autót. Aztán mondák, hogy az nem normális, hogy a klíma bekapcsolásának pillanatában egyáltalán nem indul meg a hűtőventilátor, lassan azonnal el kellene indulnia. A hűtő alatt, hátul van egy ellenállásmodul, az autó felemelése nélkül alulról ügyesen be lehet nyúlni érte, ki lehet venni, és meg lehet nézni: el van égve az ellenállás/hőbizti. Ki kell cserélni az egész modult. (Haynes könyvben Diagram 7., 143-as jelzésű alkatrész.)
Így néz ki <--- Kattints
« Utoljára szerkesztve: 2019.01.14 hétfő, 07:45:49 írta Watt » Naplózva

Ford Mondeo Tournier 1999 Ghia
2.0 Zetec
Lütyő
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172


E-mail
« Új hozzászólás #7343 Dátum: 2019.01.14 hétfő, 08:58:15 »

Nekem nem TD van, de lehet, ilyen szempontból nem számít. Nálam ugyanez volt a probléma, csak sokáig nem is tudtam, mert már így vettem az autót. Aztán mondák, hogy az nem normális, hogy a klíma bekapcsolásának pillanatában egyáltalán nem indul meg a hűtőventilátor, lassan azonnal el kellene indulnia. A hűtő alatt, hátul van egy ellenállásmodul, az autó felemelése nélkül alulról ügyesen be lehet nyúlni érte, ki lehet venni, és meg lehet nézni: el van égve az ellenállás/hőbizti. Ki kell cserélni az egész modult. (Haynes könyvben Diagram 7., 143-as jelzésű alkatrész.)
Így néz ki <--- Kattints

Köszi!
Naplózva

1997 MKII Mondeo Turnier 1,8 TD
1981 BMW 732i
1975 Trabant/Trafi
Oldalak: 1 ... 140 141 142 143 144 145 146 [147]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.135 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.