Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.25 csütörtök, 18:52:49 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 93 94 95 96 97 98 99 [100] 101 102 103 104 105 106 107 ... 149   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 2308348 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #4950 Dátum: 2013.05.19 vasárnap, 18:31:49 »

őőő..izé wow1
nagy mondeoguru? ismersz nála nagyobbat? szerintem nincs és nem is lesz...
tehát?
a legnagyobb mondeoguru sem csinálta meg.
hogy miért? mert nem éri meg. túl sok dolgot kell szétbontani és újra építeni, hogy működjön. ez utólag túl nagy meló ahhoz képest, amennyi különbség van a kettő között...
mk3-ban sem akkora gond belerakni a digitklímát, csak elszántság kérdése
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #4951 Dátum: 2013.05.19 vasárnap, 19:42:57 »

őőő..izé wow1
nagy mondeoguru? ismersz nála nagyobbat? szerintem nincs és nem is lesz...
tehát?
a legnagyobb mondeoguru sem csinálta meg.
...
Igazad van, megkövetem magam worship.

ha már itt tartunk, tudni róla valamit? vagy végképp megcsömörlött?
Áprilisi minitalin volt, tudtommal. Talán nagytalira is elfog nézni?
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #4952 Dátum: 2013.05.19 vasárnap, 19:44:22 »

Igazad van, megkövetem magam worship.
 Talán nagytalira is elfog nézni?
ebben nem vagyok biztos
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
aty12
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



« Új hozzászólás #4953 Dátum: 2013.05.20 hétfő, 09:52:28 »

Sziasztok itt is köszöntök mindenkit új tag vagyok,és máris bombázlak titeket a kérdéseimmel,nemrégiben vettem egy 97-es ghia kombi mondeót,és hát láss csodát a központi zár meghalt,mint kiderült a jobb hátsó megadta magát csere és egy darabig(melegben)működött is aztán jött a hideg és semmi!!ajtó bezár és egyből vissza is nyit az összes ajtó.Tud valaki tanácsot adni hol keressem a hibát??
Naplózva

97' Mk2 kombi 2.0 Ghia,EGR off,gázos lengők,JBL hifi,új gyári vízlehúzók,17" alu papucsok,
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #4954 Dátum: 2013.05.20 hétfő, 10:25:52 »

Sziasztok itt is köszöntök mindenkit új tag vagyok,és máris bombázlak titeket a kérdéseimmel,nemrégiben vettem egy 97-es ghia kombi mondeót,és hát láss csodát a központi zár meghalt,mint kiderült a jobb hátsó megadta magát csere és egy darabig(melegben)működött is aztán jött a hideg és semmi!!ajtó bezár és egyből vissza is nyit az összes ajtó.Tud valaki tanácsot adni hol keressem a hibát??


Szintén zenész, ahogy szokták mondani. Nálam csak 2 zár volt jó, én cseréltem. Majd hamarosan következik egy javítási próba. Valószínű a zárhelyzet kapcsoló a zárban elkopott. Elvben javítható, az egyik kollégánál működött. Ő epoxival oldotta meg az elkopott mikrokapcsoló billentyű kiegészítését. Ha jól emlékszem. Úgy tudod megnézni melyik zár a ludas, hogy megpróbálod egyenként belülről bezárni az ajtókat, és amelyiknél zárva marad az a ludas. Legalábbis nálam így működött.
Naplózva
aty12
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



« Új hozzászólás #4955 Dátum: 2013.05.20 hétfő, 10:54:34 »



Szintén zenész, ahogy szokták mondani. Nálam csak 2 zár volt jó, én cseréltem. Majd hamarosan következik egy javítási próba. Valószínű a zárhelyzet kapcsoló a zárban elkopott. Elvben javítható, az egyik kollégánál működött. Ő epoxival oldotta meg az elkopott mikrokapcsoló billentyű kiegészítését. Ha jól emlékszem. Úgy tudod megnézni melyik zár a ludas, hogy megpróbálod egyenként belülről bezárni az ajtókat, és amelyiknél zárva marad az a ludas. Legalábbis nálam így működött.

Kössz a jó tanácsot mindjárt rá is ugrok,teszek egy próbát.....
Naplózva

97' Mk2 kombi 2.0 Ghia,EGR off,gázos lengők,JBL hifi,új gyári vízlehúzók,17" alu papucsok,
aty12
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



« Új hozzászólás #4956 Dátum: 2013.05.20 hétfő, 11:01:14 »

Kössz a jó tanácsot mindjárt rá is ugrok,teszek egy próbát.....

kipróbáltam de sajna semmi egyesével zártam de ahogy rázárom visszanyitja mind a 4-et.
Naplózva

97' Mk2 kombi 2.0 Ghia,EGR off,gázos lengők,JBL hifi,új gyári vízlehúzók,17" alu papucsok,
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #4957 Dátum: 2013.05.20 hétfő, 11:05:58 »

kipróbáltam de sajna semmi egyesével zártam de ahogy rázárom visszanyitja mind a 4-et.


Na az gáz. Akkor az ajtók szétszedését nem úszod meg. Ott kell megpróbálni a csatlakozókat lehúzni a motorokról. Lehetséges még a vezérlő hibája is. A vezérlőben is lehet a panelen hibás forrasztás. A sok év alatt a rázkódások miatt kitörhettek a csatlakozók. Én még most állok előtte hogy a vezérlőt és a lámpahiba modult szétszedjem ellenőrzés céljából, és ha kell újraforrasszam az alkatrészek lábát. Nem lesz egy egyszerű köröd az ajtók megjavítása. Zárakat tudsz venni itt a fórumon is.
Naplózva
aty12
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



« Új hozzászólás #4958 Dátum: 2013.05.20 hétfő, 11:09:38 »



Na az gáz. Akkor az ajtók szétszedését nem úszod meg. Ott kell megpróbálni a csatlakozókat lehúzni a motorokról. Lehetséges még a vezérlő hibája is. A vezérlőben is lehet a panelen hibás forrasztás. A sok év alatt a rázkódások miatt kitörhettek a csatlakozók. Én még most állok előtte hogy a vezérlőt és a lámpahiba modult szétszedjem ellenőrzés céljából, és ha kell újraforrasszam az alkatrészek lábát. Nem lesz egy egyszerű köröd az ajtók megjavítása. Zárakat tudsz venni itt a fórumon is.

Na ettől féltem én is!!sajna az ajtókat már kb 50x szétszedtem hogy mi lehet a baj..csatik le wd 40 ,zárak könnyen mozognak-e?? stb.a vezérlőjét egyébként hol találom meg??
Naplózva

97' Mk2 kombi 2.0 Ghia,EGR off,gázos lengők,JBL hifi,új gyári vízlehúzók,17" alu papucsok,
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #4959 Dátum: 2013.05.20 hétfő, 11:23:24 »

Na ettől féltem én is!!sajna az ajtókat már kb 50x szétszedtem hogy mi lehet a baj..csatik le wd 40 ,zárak könnyen mozognak-e?? stb.a vezérlőjét egyébként hol találom meg??


A csatik leszedése és kitakarítása szükséges lehet, de félek nem oldja meg a problémádat. De próba cseresznye. :-) A vezérlő elvileg a kesztyűtartó mögött tartózkodik egy fekete dobozban. Ha jól emlékszem 3 szines csati megy bele alulról. Legalábbis nálam.
Naplózva
aty12
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



« Új hozzászólás #4960 Dátum: 2013.05.20 hétfő, 11:27:52 »



A csatik leszedése és kitakarítása szükséges lehet, de félek nem oldja meg a problémádat. De próba cseresznye. :-) A vezérlő elvileg a kesztyűtartó mögött tartózkodik egy fekete dobozban. Ha jól emlékszem 3 szines csati megy bele alulról. Legalábbis nálam.

ok ,elvileg nekem is ott kell legyen mert ugyan az mint a tiéd csak 1 évvel öregebb...
Naplózva

97' Mk2 kombi 2.0 Ghia,EGR off,gázos lengők,JBL hifi,új gyári vízlehúzók,17" alu papucsok,
aty12
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



« Új hozzászólás #4961 Dátum: 2013.05.20 hétfő, 12:06:19 »

ok ,elvileg nekem is ott kell legyen mert ugyan az mint a tiéd csak 1 évvel öregebb...

Na megtaláltam elég "jó helyen van" falbav nem lesz egyszerű kiszedni onnan.elég a biztijét kivenni vagy vegyem le az akksi sarut mielőtt lehúzom a stekkereket??illetve még egy kérdés?lehet hülyeség de van az autóban riasztó(nem gyári) és rá van kötve a centrállra,az nem tudja meghülyíteni?
Naplózva

97' Mk2 kombi 2.0 Ghia,EGR off,gázos lengők,JBL hifi,új gyári vízlehúzók,17" alu papucsok,
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #4962 Dátum: 2013.05.21 kedd, 09:29:33 »

Na megtaláltam elég "jó helyen van" falbav nem lesz egyszerű kiszedni onnan.elég a biztijét kivenni vagy vegyem le az akksi sarut mielőtt lehúzom a stekkereket??illetve még egy kérdés?lehet hülyeség de van az autóban riasztó(nem gyári) és rá van kötve a centrállra,az nem tudja meghülyíteni?


Minden lehetséges az utólagos cuccokkal. :-) Szerintem vedd ki a biztijét a vezérlőnek mielőtt a csatikat szétbombázod. Próbáld meg az utólagos riogatót kiiktatni egy próba erejéig, hátha az kattant be. Nekem gyári távirányítós kp-i zár van a kocsiban, tervezem egy utólagos riasztó beszerelését (Spal AP85), de még nem éreztem hozzá kellő ingerenciát. :-)
Naplózva
ducse79
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 184


MK2 98  5 ajtós 1.8 Zetec


« Új hozzászólás #4963 Dátum: 2013.05.21 kedd, 18:09:50 »

Sziasztok!
Kulcsommal van egy kis gond, sokat olvasgattam, de mégis leírom a gondom:
a kocsit 1 árva kulccsal vettem - ami nem a mesterkulcs.
A kulcs leesett, nincs külsérelmi nyom, de nem indítja - és az immo bevillog, ha indítani akarom.
Szétszedtük teljesen a kormányt és össze-vissza dugdostuk a kulcsot az érzékelő körül: nem látja.
Ergo szétment a chip  a kulcsban.
Ilyenkor mit lehet tenni:
Gyári rendelés - egyáltalán rendelhetek, ha nincs mesterkulcsom?
Zárcsere bontóból?
vagy van valami okosság ilyen esetekre?

...előre is thx.
Naplózva

ducse
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #4964 Dátum: 2013.05.21 kedd, 19:31:58 »

Sziasztok!
Kulcsommal van egy kis gond, sokat olvasgattam, de mégis leírom a gondom:
a kocsit 1 árva kulccsal vettem - ami nem a mesterkulcs.
A kulcs leesett, nincs külsérelmi nyom, de nem indítja - és az immo bevillog, ha indítani akarom.
Szétszedtük teljesen a kormányt és össze-vissza dugdostuk a kulcsot az érzékelő körül: nem látja.
Ergo szétment a chip  a kulcsban.
Ilyenkor mit lehet tenni:
Gyári rendelés - egyáltalán rendelhetek, ha nincs mesterkulcsom?
Zárcsere bontóból?
vagy van valami okosság ilyen esetekre?

...előre is thx.


A zárcserével nem oldasz meg semmit, mert nem ott van az immo. Ford márkakereskedésben adnak neked annyi kulcsot, amennyit kérsz és jópézé fel is tanítják neked. A másik megoldás pedig az, hogy veszel nyers kulcsot, lemásoltatod és olyannal, akinek van gyári diagja feltanítjátok.
Naplózva
aty12
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



« Új hozzászólás #4965 Dátum: 2013.05.21 kedd, 20:22:51 »



Minden lehetséges az utólagos cuccokkal. :-) Szerintem vedd ki a biztijét a vezérlőnek mielőtt a csatikat szétbombázod. Próbáld meg az utólagos riogatót kiiktatni egy próba erejéig, hátha az kattant be. Nekem gyári távirányítós kp-i zár van a kocsiban, tervezem egy utólagos riasztó beszerelését (Spal AP85), de még nem éreztem hozzá kellő ingerenciát. :-)

Igen nekem is úgy van benne....,amúgy kikapcsoltam a riasztót anélkül is sz...r  falbav,úgyhogy marad a zárbontás és elektronika vadászat...
Naplózva

97' Mk2 kombi 2.0 Ghia,EGR off,gázos lengők,JBL hifi,új gyári vízlehúzók,17" alu papucsok,
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #4966 Dátum: 2013.05.22 szerda, 13:43:24 »

Igen nekem is úgy van benne....,amúgy kikapcsoltam a riasztót anélkül is sz...r  falbav,úgyhogy marad a zárbontás és elektronika vadászat...


Vegyél komplett zármodult olcsón bontottan.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #4967 Dátum: 2013.05.24 péntek, 18:06:09 »

Sziasztok!
Kulcsommal van egy kis gond, sokat olvasgattam, de mégis leírom a gondom:
a kocsit 1 árva kulccsal vettem - ami nem a mesterkulcs.
A kulcs leesett, nincs külsérelmi nyom, de nem indítja - és az immo bevillog, ha indítani akarom.
Szétszedtük teljesen a kormányt és össze-vissza dugdostuk a kulcsot az érzékelő körül: nem látja.
Ergo szétment a chip  a kulcsban.
Ilyenkor mit lehet tenni:
Gyári rendelés - egyáltalán rendelhetek, ha nincs mesterkulcsom?
Zárcsere bontóból?
vagy van valami okosság ilyen esetekre?

...előre is thx.


Zárat ilyesmit ne vegyél. PATS modult keress a hozzávaló kulccsal. (lehetőleg mesterkulccsal, vagy két kulccsal)
A PATS modul elvileg a hamutartó magasságában van a középkonzol mögött. Ez a lelke az immo-nak. A kulcsban lévő transponder adatait veszi az gyújtáskapcsolót körülölelő transmitter gyűrű, ami csatlakozik a PATS dobozhoz, ez dekódolja, hogy okés-e a transponder, majd küldi a jelet az ECU-nak, hogy lehet engedni a motor indítását.
B verzió: veszel egy használt kulcsot, kicseréled a transpondert és márkaképviseletben taníttatod. Otthon csak a mesterkulccsal, vagy 2db működő kulccsal lehet tanítani az újat/másikat.
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #4968 Dátum: 2013.05.24 péntek, 23:35:45 »

Na egy nagy kérdésköröm van:

1. A szóban forgó PATS control modul vezeték nélkül kommunikál az ECU-val, vagy nem?

2. A gyújtáskapcsolón lévő vevőegység vezeték nélküli úton kommunikál a PATS modullal?

3. Ahogy nézem, a PATS control modul csatijáról induló kábelek becsatlakoznak egy nagy köteghez, ami a kesztyűtartó mellett belekígyózik a műszerfal mögé, és onnan nem tudom merre tovább. Ezeken a kábeleken miféle jelek futnak? Mármint a pats modul kábelein.

Köszi előre is a válaszokat! Most sokat segítenének, mert nem tudok továbblépni sehogy sem nélkülük.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #4969 Dátum: 2013.05.24 péntek, 23:48:09 »

Zárat ilyesmit ne vegyél. PATS modult keress a hozzávaló kulccsal. (lehetőleg mesterkulccsal, vagy két kulccsal)
A PATS modul elvileg a hamutartó magasságában van a középkonzol mögött. Ez a lelke az immo-nak. A kulcsban lévő transponder adatait veszi az gyújtáskapcsolót körülölelő transmitter gyűrű, ami csatlakozik a PATS dobozhoz, ez dekódolja, hogy okés-e a transponder, majd küldi a jelet az ECU-nak, hogy lehet engedni a motor indítását.
B verzió: veszel egy használt kulcsot, kicseréled a transpondert és márkaképviseletben taníttatod. Otthon csak a mesterkulccsal, vagy 2db működő kulccsal lehet tanítani az újat/másikat.

a másolt transzponderes kulcs az nem számít másik kulcsnak ugye?
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #4970 Dátum: 2013.05.24 péntek, 23:53:59 »

Na egy nagy kérdésköröm van:

1. A szóban forgó PATS control modul vezeték nélkül kommunikál az ECU-val, vagy nem?

2. A gyújtáskapcsolón lévő vevőegység vezeték nélküli úton kommunikál a PATS modullal?

3. Ahogy nézem, a PATS control modul csatijáról induló kábelek becsatlakoznak egy nagy köteghez, ami a kesztyűtartó mellett belekígyózik a műszerfal mögé, és onnan nem tudom merre tovább. Ezeken a kábeleken miféle jelek futnak? Mármint a pats modul kábelein.

Köszi előre is a válaszokat! Most sokat segítenének, mert nem tudok továbblépni sehogy sem nélkülük.
Én ugyan nem tudok mindent, de ami tapasztalatom van, azt leírom.
1, Nem hiszem. Akkoriban még nem igazán volt blutút. Smiley
2, Ez tuti nem, mert megy oda kábel.
Én is szívtam ezzel, amit kiderítettem (Mk1 esetében, de nem hiszem, hogy Mk2-nél sokban eltérne):
PATS nélkül az immogyűrűtől mennek a kábelek az ECU-ba.
PATS esetében a kulcs körüli immogyűrűtől a kábelek mennek a PATS-ba, majd onnan mennek az ECU-ba. A PATS-ból még egyéb kábelek is mennek már nem tudom pontosan merre, mert kiszedegettem őket.
Ja, és a TISokosból semmit - de még annyit sem - fogsz megtudni a PATS és immogyűrű lábkiosztásáról és vezetékeinek a vonulásáról.
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #4971 Dátum: 2013.05.25 szombat, 00:30:06 »

Én ugyan nem tudok mindent, de ami tapasztalatom van, azt leírom.
1, Nem hiszem. Akkoriban még nem igazán volt blutút. Smiley
2, Ez tuti nem, mert megy oda kábel.
Én is szívtam ezzel, amit kiderítettem (Mk1 esetében, de nem hiszem, hogy Mk2-nél sokban eltérne):
PATS nélkül az immogyűrűtől mennek a kábelek az ECU-ba.
PATS esetében a kulcs körüli immogyűrűtől a kábelek mennek a PATS-ba, majd onnan mennek az ECU-ba. A PATS-ból még egyéb kábelek is mennek már nem tudom pontosan merre, mert kiszedegettem őket.
Ja, és a TISokosból semmit - de még annyit sem - fogsz megtudni a PATS és immogyűrű lábkiosztásáról és vezetékeinek a vonulásáról.

(Blútúsz nem volt, de rádiofrekvenciás átvitel volt Smiley Tudtommal sok immo rendszernél ilyen módon kommunikál a vezérléssel a gyújtás kapcsolón lévő vevő. A rá csatlakozó kábelek elképzelhető, hogy csak a tápfeszültséget adják a vevőnek.)

Mindenesetre a lényeg az, hogy az autómban lévő rendszer külön PATS modulos, a beszerelendő új ECU pedig beleintegrált pats vezérlős. A feladvány adott Cheesy

Amennyiben tényleg kábel megy a gyújtáskapcsolón lévő vevőtől, akkor valahogy kikerülhető a külön pats modul. Viszont amennyiben az egyik rendszernél rádiósan kommunikál az ECU-val, a másik rendszernél pedig rádiósan a különálló pats modullal kommunikál, és az kábelesen megy az ECU-ra, akkor van nagyobb baj, mert akkor lényegesen eltér a két ECU lábkiosztása.
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.25 szombat, 00:37:28 írta Dávid » Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #4972 Dátum: 2013.05.25 szombat, 05:36:31 »

a másolt transzponderes kulcs az nem számít másik kulcsnak ugye?

Őőő, nem tudom, hogy a szaki klónozta a transzpondert, vagy másik kódsort kapott... De valószínű, hogy nem számít 2. kulcsnak.
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #4973 Dátum: 2013.05.25 szombat, 05:46:27 »

(Blútúsz nem volt, de rádiofrekvenciás átvitel volt Smiley Tudtommal sok immo rendszernél ilyen módon kommunikál a vezérléssel a gyújtás kapcsolón lévő vevő. A rá csatlakozó kábelek elképzelhető, hogy csak a tápfeszültséget adják a vevőnek.)

Mindenesetre a lényeg az, hogy az autómban lévő rendszer külön PATS modulos, a beszerelendő új ECU pedig beleintegrált pats vezérlős. A feladvány adott Cheesy

Amennyiben tényleg kábel megy a gyújtáskapcsolón lévő vevőtől, akkor valahogy kikerülhető a külön pats modul. Viszont amennyiben az egyik rendszernél rádiósan kommunikál az ECU-val, a másik rendszernél pedig rádiósan a különálló pats modullal kommunikál, és az kábelesen megy az ECU-ra, akkor van nagyobb baj, mert akkor lényegesen eltér a két ECU lábkiosztása.

Az tiszta sor, hogy rádiósan/mágnesen/visszaverve/nyalogatva/stb. Cheesy olvassa be az transmitter-gyűrű a kulcs tp-jét, de onnantól nem kábelmentes. A motorvezérlők önmagukban sosem rádiósak vagy ilyesmi, mindig egy "további eszköz" adja a jelet neki. A Te esetedben integráltan.
Nyílván, ahogy HegeGabi is írta, Nálad direktbe kellene mennie az immogyűrűnek az ECU-ba. Csak a kábelezést nem tudjuk. Smiley
Ahonnan vetted a cuccot nincs kábelköteg?
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #4974 Dátum: 2013.05.25 szombat, 12:39:31 »

Az tiszta sor, hogy rádiósan/mágnesen/visszaverve/nyalogatva/stb. Cheesy olvassa be az transmitter-gyűrű a kulcs tp-jét, de onnantól nem kábelmentes. A motorvezérlők önmagukban sosem rádiósak vagy ilyesmi, mindig egy "további eszköz" adja a jelet neki. A Te esetedben integráltan.
Nyílván, ahogy HegeGabi is írta, Nálad direktbe kellene mennie az immogyűrűnek az ECU-ba. Csak a kábelezést nem tudjuk. Smiley
Ahonnan vetted a cuccot nincs kábelköteg?

Na úgy sejtem, hogy ez jó hír, hogy kábeleken megy a jel kizárólag. Akkor valamilyen módon megkerülhető a PATS modulom. Megvannak a donor kábelkötegei is, de egyenlőre olyan megoldáson töröm a fejem, amivel elkerülhetném a komplett átkábelezést.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #4975 Dátum: 2013.05.25 szombat, 16:41:04 »

Őőő, nem tudom, hogy a szaki klónozta a transzpondert, vagy másik kódsort kapott... De valószínű, hogy nem számít 2. kulcsnak.
klónozta, a kocsi nem kellett hozzá Smiley
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #4976 Dátum: 2013.05.26 vasárnap, 19:15:38 »

Sikerült találnom PATS modul és immogyűrű lábkiosztást a TIS-ben. Továbbá évjárattól függően 2 ECU lábkiosztást is.
Az immogyűrűről 2 kábel megy a PATS modulba vagy az újabbik ecu-ba. A problémám az, hogy a régebbi ECU-nál nem töltötték ki rendesen a lábkiosztást. Így nem tudom, hogy az a 2 láb egyezik-e a 2 computernél. Pedig ekkor meglenne a megfejtés. De, ha azt feltételezem, hogy egyezik, akkor is kéne tudnom, hogy a PATS modulom mely lábairól mennek vezetékek a régi fajta ECU-ba.

Tehát a 2 kérdés:

1. Valahogy ki lehet deríteni, hogy a (C1945-től jövő) 2db bemenő vezetéknek melyik 2 kimenő vezeték felel meg a C1944 modulnál?


2. A TIS-en kívül fellelhető még valahol ECU lábkiosztás?
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.27 hétfő, 19:04:40 írta Dávid » Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

undok
Vendég
« Új hozzászólás #4977 Dátum: 2013.05.26 vasárnap, 19:59:42 »

Üdv Mindenkinek!

Urak, tudom, hogy uncsi a téma, de nem jön a megoldás:

- légzsák visszajelző 4-et villog, ez idáig OK, minden "rendes MKII" csinálja,  Huh?, anyós oldali csatik elvileg kontakt hibásak, kontaktspray, vagy övfeszítő csere

NADE:
- ha lehúzom a vezető oldalit is, akkor is csak 4-et villog!!

Ilyenkor nem kellene valami mást villognia??
Vagy mindkettő xar, és ha mindkettőt kicseréltem, csak akkor fogja abbahagyni a villogást?
Ugyanis már minden kontaktot és kárpit alatt "rothadó" kábelt átnéztem, de még mindig villog 4-et.

Kicsit más:

B oszlopon van matrica, ami oldallégzsákokra hívja fel a figyelmet, és ha az anyós oldali ülés alatt széthúzok egy másik hasonló sárga csatit, akkor a visszajelző 6-ot villog.
Lehet bőrös ülésben oldallégzsák?

Hogy tudom a bontott övfeszítőt a bontóban ellenőrizni, hogy OK e? gondolok itt pl: ellenállás-os mérésre, vagy valami hasonlóra....
Vizsgán gondolom bukta a villogó légzsák?? falbav
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #4978 Dátum: 2013.05.26 vasárnap, 20:07:05 »

Lehet bőrös ülésben oldallégzsák?

Lehet, sőt van is.
Naplózva
undok
Vendég
« Új hozzászólás #4979 Dátum: 2013.05.26 vasárnap, 20:11:07 »

Lehet, sőt van is.

ez egy kicsit megnyugtat, de akkor nem igaz a mondeowiki, mert a 6 villantás oldallégzsák lenne, holott a wiki szerint ez rövidzár.... de nem is ez a probléma, hanem a 4 villi, ami ezek szerint nem tesz különbséget vezető és utas feszítő között?Huh??
Naplózva
undok
Vendég
« Új hozzászólás #4980 Dátum: 2013.05.27 hétfő, 14:58:28 »

ez egy kicsit megnyugtat, de akkor nem igaz a mondeowiki, mert a 6 villantás oldallégzsák lenne, holott a wiki szerint ez rövidzár.... de nem is ez a probléma, hanem a 4 villi, ami ezek szerint nem tesz különbséget vezető és utas feszítő között?Huh??

Na szóval, ha valakit érdekel:
(tisztán tapasztalat, semmi műszaki-technikai leírás)

Hiba: légzsák visszajelző 4-et villog,
Az auto 99-es MKII, V6 Ghia, oldallégzsákos.

- 4 villogás a légzsák visszajelzőn : övfeszítő piropatron hiba, NINCS KÜLÖNBSÉG BAL vagy JOBB OLDAL KÖZÖTT
- 5 villogás : vezető oldali oldal-légzsák lehúzása után jött
- 6 villogás : utas oldali oldal-légzsák lehúzása után jött

Megoldás:
- mindkét oldalon felszedtem az üléseket, és az összes csatit befújtam kontakt spray-vel, a fenéklemeznél lévőket is, és az ülések alján lévőket is.
Az egész max 1 óra volt, szét és vissza, 10-es kulcs csillag csavi, apróságok... smile
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #4981 Dátum: 2013.05.27 hétfő, 19:05:19 »



Ha a TIS nem vált be, akkor milyen program tartalmazza garantáltan pl a létező összes lehetséges ECU lábkiosztást? Autodata?
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #4982 Dátum: 2013.05.27 hétfő, 22:54:13 »

Ülésfűtésnek merre van a reléje, vagyis a helye? Illetve nem működnek az elektromos ablakemelők, leszedtem az ajtókárpitokat kiszedtem az üléseket, majd mennék be kávézni, húznám az ablakokat, és sehol semmi  falbav Semmi olyanhoz nem nyúltam. Mit nézzek meg? biztosítékok jók...
Más, szereztem hátra elektromos ablakemelő szerkezetet, és az ajtóba való kábelköteget, de teljesen más mint az enyém, úgyan úgy 9kábel van az enyémbe is gyárilag (viszont csati nuku) az új kábelkötegen a központizár része csatlakozós, az enyém viszont ha jól láttam bele van forrasztgatva a zárba... Ilyen esetben mi a teendő, meg lehet mókolni valahogy? Előre is vettem négyes kapcsolót + a kábelt is megvettem hozzá. Simán cserélem a kábelt+ kapcsolót azt kész, vagy kell még más is hozzá? Bocsi a sok kérdésért, de az elektromosság nem az erősségem. integet2
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #4983 Dátum: 2013.05.28 kedd, 14:28:20 »

Ülésfűtésnek merre van a reléje, vagyis a helye?
Illetve nem működnek az elektromos ablakemelők, leszedtem az ajtókárpitokat kiszedtem az üléseket, majd mennék be kávézni, húznám az ablakokat, és sehol semmi  falbav Semmi olyanhoz nem nyúltam. Mit nézzek meg? biztosítékok jók...

Más, szereztem hátra elektromos ablakemelő szerkezetet, és az ajtóba való kábelköteget, de teljesen más mint az enyém, úgyan úgy 9kábel van az enyémbe is gyárilag (viszont csati nuku) az új kábelkötegen a központizár része csatlakozós, az enyém viszont ha jól láttam bele van forrasztgatva a zárba... Ilyen esetben mi a teendő, meg lehet mókolni valahogy? Előre is vettem négyes kapcsolót + a kábelt is megvettem hozzá. Simán cserélem a kábelt+ kapcsolót azt kész, vagy kell még más is hozzá? Bocsi a sok kérdésért, de az elektromosság nem az erősségem. integet2
Az ülésfűtés reléje az utaslábnál van, a kesztyűtartó mögött, egy csomó másik társaságában.
Semmi mást nem csináltál csak az ajtókárpitokat és az üléseket vetted ki? Kábelhez nem nyúltál? Ha minden így van, akkor add rá a gyújtást, úgy fog működni az el.ablak Smiley. Ha nem, akkor több infót kérünk.

A szerzett kötegek ugyanazon évjáratú autóból vannak, mint a tied? Ha nem, akkor előfordulhat sok szívás és inkompatibilitás csatlakozók és lábak esetén. Ja, és lehet, hogy padlókábelköteg is kelleni fog.
És hol van 9 kábel és csati nuku? Ezt nem értem.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #4984 Dátum: 2013.05.28 kedd, 14:29:04 »

Ha a TIS nem vált be, akkor milyen program tartalmazza garantáltan pl a létező összes lehetséges ECU lábkiosztást? Autodata?
Létezik más program is, ami részletesebb lehet, mint a TIS? Huh?
Miért csinált volna bárki is részletesebbet, mint a gyári?
És miért rakta volna bele egy biztonsági dolog leírását? Talán hogy megkönnyítse az autótolvajok dolgát?

Nem hiszem, hogy hivatalos dokumentumban rá fogsz akadni a téged érdeklő dolgokra. Kábelszín/vastagság végigkövetése a javaslatom, és multiméteres ellenőrzés - na, ez nem lesz kis feladat, jó sok kábel van mindkét végén Grin.
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.28 kedd, 14:32:30 írta HegeGabi » Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #4985 Dátum: 2013.05.28 kedd, 16:35:16 »

Az ülésfűtés reléje az utaslábnál van, a kesztyűtartó mögött, egy csomó másik társaságában.
Semmi mást nem csináltál csak az ajtókárpitokat és az üléseket vetted ki? Kábelhez nem nyúltál? Ha minden így van, akkor add rá a gyújtást, úgy fog működni az el.ablak Smiley. Ha nem, akkor több infót kérünk.

A szerzett kötegek ugyanazon évjáratú autóból vannak, mint a tied? Ha nem, akkor előfordulhat sok szívás és inkompatibilitás csatlakozók és lábak esetén. Ja, és lehet, hogy padlókábelköteg is kelleni fog.
És hol van 9 kábel és csati nuku? Ezt nem értem.

Közben az elektromos ablak megoldódott, a relé volt kimozdulva, gondolom nem bírta a hangerőt, aztán a szerelés +adta a kegyelem döfést smile az én autóm 97-es amiből elhoztam a hátsóajtó kábeleit 2000-es. Az enyém  is előlehet kábelezve, mert ugyan úgy 9kábel van benne, mint a donoré, csak az enyémen nincsenek rajta a csatlakozok, és a kábelek színe is más. Amit nem értesz, pedig annyi hogy a kábelt amit hoztam csatlakozóval csatlakozik a központi zárba.Az én kábelkötegem pedig bele van forrasztgatva a zárba Undecided lehet leteszek róla Sad
A reléhez pedig köszi a tippet  Wink
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #4986 Dátum: 2013.05.28 kedd, 16:56:28 »

Létezik más program is, ami részletesebb lehet, mint a TIS? Huh?
Miért csinált volna bárki is részletesebbet, mint a gyári?
És miért rakta volna bele egy biztonsági dolog leírását? Talán hogy megkönnyítse az autótolvajok dolgát?

Nem hiszem, hogy hivatalos dokumentumban rá fogsz akadni a téged érdeklő dolgokra. Kábelszín/vastagság végigkövetése a javaslatom, és multiméteres ellenőrzés - na, ez nem lesz kis feladat, jó sok kábel van mindkét végén Grin.

Kell lennie másik proginak, ami tartalmaz lábkiosztásokat. A TIS igencsak hiányos, pedig nem a legkevesebb megásat használom. Összesen kétféle ECU-t találtam benne, azok közül is a régebbi 80%-ban hiányosan van feliratozva, emiatt nem tudok ismét 1-ről a 2-re lépni. Smiley Egyébként van benne leírás a PATS rendszerekről, és kapcsolási rajzok + lábkiosztások is róla, már csak az ECU-hoz kéne.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #4987 Dátum: 2013.05.28 kedd, 20:16:12 »

Közben az elektromos ablak megoldódott, a relé volt kimozdulva, gondolom nem bírta a hangerőt, aztán a szerelés +adta a kegyelem döfést smile az én autóm 97-es amiből elhoztam a hátsóajtó kábeleit 2000-es. Az enyém  is előlehet kábelezve, mert ugyan úgy 9kábel van benne, mint a donoré, csak az enyémen nincsenek rajta a csatlakozok, és a kábelek színe is más. Amit nem értesz, pedig annyi hogy a kábelt amit hoztam csatlakozóval csatlakozik a központi zárba.Az én kábelkötegem pedig bele van forrasztgatva a zárba Undecided lehet leteszek róla Sad
A reléhez pedig köszi a tippet  Wink

Akkor ott maszekolás történt, mert eddig még forrasztott cuccal nem találkoztam gyárilag, csak csatis, vagy "fix" megoldással. Mondjuk a forrasztás az fix... Cheesy (a gyárban is csatikat használnak, gyorsabb összeszerelést biztosít, mint ha forrasztgatni kellene Smiley)
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #4988 Dátum: 2013.05.28 kedd, 21:34:50 »

Akkor ott maszekolás történt, mert eddig még forrasztott cuccal nem találkoztam gyárilag, csak csatis, vagy "fix" megoldással. Mondjuk a forrasztás az fix... Cheesy (a gyárban is csatikat használnak, gyorsabb összeszerelést biztosít, mint ha forrasztgatni kellene Smiley)

akkor értsd úgy fíx smile nincs kókányolás, viszont csati sincs Undecided
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
aty12
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



« Új hozzászólás #4989 Dátum: 2013.05.29 szerda, 10:01:42 »

Szerintetek?Huh?
Tegnap elmentem hogy másolok kulcsot a kocsihoz 97" mk2 kombi Ghia,a csávókám belerakta egy kütyübe hogy milyen a chip...és hát nincs benne,próba 3x semmi,kulcs szétszed valóban nincs.igaz így a kulcsmásolás olcsóbb de nem tudom van-e immo az autóban.szétszedtem a kormány környékét sehol semmi.
Nos szerintetek mki van iktatva az egész vagy egyáltalán létezik-e ilyen?
Naplózva

97' Mk2 kombi 2.0 Ghia,EGR off,gázos lengők,JBL hifi,új gyári vízlehúzók,17" alu papucsok,
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #4990 Dátum: 2013.05.29 szerda, 10:26:32 »

Szerintetek?Huh?
Tegnap elmentem hogy másolok kulcsot a kocsihoz 97" mk2 kombi Ghia,a csávókám belerakta egy kütyübe hogy milyen a chip...és hát nincs benne,próba 3x semmi,kulcs szétszed valóban nincs.igaz így a kulcsmásolás olcsóbb de nem tudom van-e immo az autóban.szétszedtem a kormány környékét sehol semmi.
Nos szerintetek mki van iktatva az egész vagy egyáltalán létezik-e ilyen?
Mk1 donorom volt ilyen, nem volt benne immo.
Naplózva
speedtoto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



E-mail
« Új hozzászólás #4991 Dátum: 2013.05.29 szerda, 10:32:38 »

Mk1 donorom volt ilyen, nem volt benne immo.
Nekem is Mk1, kulcsban nincs semmi, utólagos (szerintem), "érintgetős" immo van a műszerfalon, amihez kis csippp tartozik. (hála a papnak kiiktatva, nem tilt, ha nem pittyentem le, de látszólag működik...)
Naplózva

Mondeo Mk1 1994 1.8 benzin GLX 16V  &&  Escort Mk3 CL 1981 1.3 benzin
aty12
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99



« Új hozzászólás #4992 Dátum: 2013.05.29 szerda, 10:46:27 »

Nekem is Mk1, kulcsban nincs semmi, utólagos (szerintem), "érintgetős" immo van a műszerfalon, amihez kis csippp tartozik. (hála a papnak kiiktatva, nem tilt, ha nem pittyentem le, de látszólag működik...)


ok akkor nem is keresem tovább!!köszi
Naplózva

97' Mk2 kombi 2.0 Ghia,EGR off,gázos lengők,JBL hifi,új gyári vízlehúzók,17" alu papucsok,
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #4993 Dátum: 2013.05.29 szerda, 17:28:08 »

ülés fűtés működik, csak kapcsoló és relé kellett eljen . Illetve az ülések  hehe már csak az elektromos ablakokat kellene valahogy összehoznom hátra..
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #4994 Dátum: 2013.05.29 szerda, 18:22:35 »

ülés fűtés működik, csak kapcsoló és relé kellett eljen . Illetve az ülések  hehe már csak az elektromos ablakokat kellene valahogy összehoznom hátra..

Serintem ne bonyolítsd túl eplus2
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
drof
Vendég
« Új hozzászólás #4995 Dátum: 2013.05.29 szerda, 18:23:21 »

Serintem ne bonyolítsd túl eplus2

nyes taps eljen
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.29 szerda, 19:45:46 írta drof » Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #4996 Dátum: 2013.05.29 szerda, 18:30:00 »

nyes taps eljen

majd minnyá jól le leszel moderálva a képidézés miatt  eplus2
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #4997 Dátum: 2013.05.29 szerda, 19:45:34 »

majd minnyá jól le leszel moderálva a képidézés miatt  eplus2

Dehogy is.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #4998 Dátum: 2013.05.29 szerda, 20:21:59 »

Serintem ne bonyolítsd túl eplus2

Van benne valami  taps
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Makos
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #4999 Dátum: 2013.06.02 vasárnap, 22:32:07 »

Jó estét! Megtudná valaki mondani, hogy az első lökhárítóban lévő hőmérséklet jeladók közül meik a klímáé? worship
Naplózva

'00 Mk II 2.0 Ghia kombi Párduc fekete metko Smiley
Oldalak: 1 ... 93 94 95 96 97 98 99 [100] 101 102 103 104 105 106 107 ... 149   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.08 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.