Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 16:12:06 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 145 146 147 148 149 150 151 [152] 153 154 155 156 157 158 159 ... 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 3071468 alkalommal)
0 Felhasználó és 158 vendég van a témában
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #7550 Dátum: 2017.04.12 szerda, 10:43:49 »

Sziasztok 2014.09 havi a mondeon. Honnan tudom meg szétszedés nélkül hogy üjabb nyereg van rajta vagy régebbi? Betétet szeretnék hozzà és nem mindegy melyiket rendelem

Új fajta:


Régi fajta:


Hátulról vagy alufelni küllői között benézve is látszik a különbség.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7551 Dátum: 2017.04.12 szerda, 10:57:33 »

Új fajta:
http://thumbs.ebaystatic.com/images/g/NToAAOSwARZXjAk6/s-l225.jpg

Régi fajta:
http://thumbs.ebaystatic.com/images/g/KBoAAOSwARZXjAiY/s-l225.jpg

Hátulról vagy alufelni küllői között benézve is látszik a különbség.


A legegyszerűbben kifigyelhető különbség, hogy az újnak "bordás" a teteje, a réginek meg teljesen sima.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
trnokikoma12
Vendég
« Új hozzászólás #7552 Dátum: 2017.04.12 szerda, 11:02:28 »

Köszönöm

Új fajta:
http://thumbs.ebaystatic.com/images/g/NToAAOSwARZXjAk6/s-l225.jpg

Régi fajta:
http://thumbs.ebaystatic.com/images/g/KBoAAOSwARZXjAiY/s-l225.jpg

Hátulról vagy alufelni küllői között benézve is látszik a különbség.

« Utoljára szerkesztve: 2017.04.12 szerda, 11:10:45 írta AndyA » Naplózva
studeni
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 30


E-mail
« Új hozzászólás #7553 Dátum: 2017.04.13 csütörtök, 07:31:58 »

Sziaszok!

Gyors segítségre lenne szükségem.Az lenne a kérdésem hogy van e kopás jelző a hátsó féknél?2003,2.0 tdci.választ előre is köszi.

Üdv.Zoli
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #7554 Dátum: 2017.04.13 csütörtök, 07:45:59 »

Sziaszok!

Gyors segítségre lenne szükségem.Az lenne a kérdésem hogy van e kopás jelző a hátsó féknél?2003,2.0 tdci.választ előre is köszi.

Üdv.Zoli

Van, akusztikus.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7555 Dátum: 2017.04.13 csütörtök, 08:18:30 »

Van, akusztikus.

Ön marha! (C) Trau

 taps taps taps taps taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
studeni
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 30


E-mail
« Új hozzászólás #7556 Dátum: 2017.04.13 csütörtök, 08:30:53 »

Van, akusztikus.


Bocs rosszul lett irva az elsőre lennek kiváncsi?!
Naplózva
studeni
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 30


E-mail
« Új hozzászólás #7557 Dátum: 2017.04.13 csütörtök, 08:48:22 »

Ön marha! (C) Trau

 taps taps taps taps taps

AndyA

Bocsi az elsőre lennék kiváncsi?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7558 Dátum: 2017.04.13 csütörtök, 08:49:35 »


Bocs rosszul lett irva az elsőre lennek kiváncsi?!

Ugyanaz a megoldás. Smiley

Elvileg a fékbetét közepén van egy hasíték keresztben, ami ha elfogy, akkor cserés. Más kérdés, hogy ezt mennyire tudod egyszerűen meglátni, amikor telemegy kosszal, fékporral stb.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #7559 Dátum: 2017.04.13 csütörtök, 09:26:53 »

Ön marha! (C) Trau

 taps taps taps taps taps

AndyA

Miért? Ott a kis rezonátor bigyó mind a két fülön. Akusztikus, mert visít mint a disznó ha cserélni kell.  vigyor3
Mondjuk én soha nem szoktam megvárni, az már szerintem vészhelyzet.




« Utoljára szerkesztve: 2017.04.13 csütörtök, 09:31:33 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7560 Dátum: 2017.04.13 csütörtök, 09:30:44 »

Miért? Ott a kis rezonátor bigyó mind a két fülön. Akusztikus, mert visít mint a disznó ha cserélni kell.  vigyor3

Arra gondoltam, hogy akkor is visít, mint a disznó, ha már vason van.  vigyor3

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #7561 Dátum: 2017.04.13 csütörtök, 09:35:15 »

Bocsi az elsőre lennék kiváncsi?

Mindegyiken van ilyen, de illik azelőtt cserélni, mielőtt elkezd csikorogni.
A minimum betétvastagság 1.5mm, a tárcsa pedig 22mm hivatalosan.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #7562 Dátum: 2017.04.22 szombat, 08:03:34 »

Sziasztok!

Fékcső cserére kerül sor hamarosan, ezzel együtt fékolaj is. 1900 Ft és 18000 Ft között változik a fékcsövek ára.
Megbízható és/de nem csillagászati árú fékcsövet (és fékolajat) választanék,  de nem tudom melyik legyen. Melyiket válasszam?

Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7563 Dátum: 2017.04.22 szombat, 10:49:04 »

Sziasztok!

Fékcső cserére kerül sor hamarosan, ezzel együtt fékolaj is. 1900 Ft és 18000 Ft között változik a fékcsövek ára.
Megbízható és/de nem csillagászati árú fékcsövet (és fékolajat) választanék,  de nem tudom melyik legyen. Melyiket válasszam?


gumi vagy fém fékcső? első vagy hátsó?
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7564 Dátum: 2017.04.22 szombat, 10:54:15 »

Szerintem, nyilván gumi fékcsőről van szó.
Én gyárit vettem.  Cool  (A gyári kibírt 12 évet, ha csak a felét tudja a 2. gyári, akkor is megéri.)

Fék-Futómű-Gumi ... Nem játék!
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7565 Dátum: 2017.04.22 szombat, 10:56:23 »

Szerintem, nyilván gumi fékcsőről van szó.
Én gyárit vettem.  Cool  (A gyári kibírt 12 évet, ha csak a felét tudja a 2. gyári, akkor is megéri.)

Fék-Futómű-Gumi ... Nem játék!
mitől lenne egyértelmű? mk3 már simán van abban a korban, hogy a fém fékcsövön lévő hollandernek ne legyen kedve megindulni Roll Eyes
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7566 Dátum: 2017.04.22 szombat, 11:05:33 »

mitől lenne egyértelmű? mk3 már simán van abban a korban, hogy a fém fékcsövön lévő hollandernek ne legyen kedve megindulni Roll Eyes

Egyrészt nem egyértelműnek neveztem, hanem nyilvánvalónak! Azért mégis a gumi fékcső a sűrűbben előforduló és jelentősen nagyobb számban a cserélendő.  Cool
Persze, hogy van abban a korban...DE!  Mivel hamarosan kerül cserére, így NEM TUDHATJA előre a fém fékcső meglazulásának kedvét. Tehát arra biztosan nem utal, hogy azt cseréli.
Mellesleg azt feltehetően nem otthon fogja (tudni) cserélni. Mondjuk nem írta hol cseréli.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7567 Dátum: 2017.04.22 szombat, 11:19:23 »

Egyrészt nem egyértelműnek neveztem, hanem nyilvánvalónak! Azért mégis a gumi fékcső a sűrűbben előforduló és jelentősen nagyobb számban a cserélendő.  Cool
Persze, hogy van abban a korban...DE!  Mivel hamarosan kerül cserére, így NEM TUDHATJA előre a fém fékcső meglazulásának kedvét. Tehát arra biztosan nem utal, hogy azt cseréli.
Mellesleg azt feltehetően nem otthon fogja (tudni) cserélni. Mondjuk nem írta hol cseréli.
én alá szoktam nézni előre és akkor kb képbe kerülök a kedvével vigyor3

simán cserélhető otthon, csak kell egy elég jól felszerelt műhely otthonra  Grin Grin de annak biztos, hogy nem állnak neki otthon cserélni. tank levételnél elmegy tőle mindenkinek a kedve
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #7568 Dátum: 2017.04.22 szombat, 11:26:40 »

gumi vagy fém fékcső? első vagy hátsó?
Jogos!
Gumi fékcsőről van szó, elől-hátul.
Naplózva
DODO 01
Vendég
« Új hozzászólás #7569 Dátum: 2017.04.22 szombat, 11:50:40 »

Sziasztok nemrégen lettem mondeo tulajdonos 2005 1.8 125 lovas.az a probléma hogy fog a jobb oldali kézifék menet közben, szétszedtem és úgy néz ki mind ha fordítva működne behúzva nem fog kiengedem úgy meg befog tudnátok segíteni abban hogy mi lehet a gond vele.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7570 Dátum: 2017.04.22 szombat, 11:58:22 »

Sziasztok nemrégen lettem mondeo tulajdonos 2005 1.8 125 lovas.az a probléma hogy fog a jobb oldali kézifék menet közben, szétszedtem és úgy néz ki mind ha fordítva működne behúzva nem fog kiengedem úgy meg befog tudnátok segíteni abban hogy mi lehet a gond vele.


Ez így elsőre valóban furán hangzik.
A bowden ezek szerint nem szorul, mozog rendesen.

Nem látszik a jobb hátsó fék munkahengeren, hogy esetleg új(abb) lenne?
Amit és ahogyan leírod, abból arra lehet következtetni, hogy olyan mintha összekeverték volna a 4/5 ajtós munkahengert a kombiéval. Persze ennyire csak nem "hülye" senki....  Roll Eyes
Szóval simán lehet a munkahenger hibája, belül valami tönkrement.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
DODO 01
Vendég
« Új hozzászólás #7571 Dátum: 2017.04.22 szombat, 13:16:52 »

Kösz az infót.mi a különbség a kombi és az 5 ajtós közt.ezen az újabb van és mind két oldali egyforma.







Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7572 Dátum: 2017.04.22 szombat, 13:25:54 »

Kösz az infót.mi a különbség a kombi és az 5 ajtós közt.ezen az újabb van és mind két oldali egyforma.









A 4/5 ajtós alul húzza a munkahengeren a kart, míg a kombi felül. Ennyire nem lehet senki barom, hogy nem oda illőt szerel fel.
Szerintem esetedben csak simán tönkrement a belső részben valami.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
fablaci
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 211


E-mail
« Új hozzászólás #7573 Dátum: 2017.04.26 szerda, 18:08:06 »

Ha keréksebesség jeladó környékén lenne a probléma az ABS lámpa is világítana. Inkább valami ESP specifikus lesz, perdület vagy kormány-elfordulás érzékelő, ilyesmi. Hibakódot kell olvasni.
Sziasztok!

Sikerült kiíratni a hibakódot: C1282, C1279 jármű forgását érzékelő/oldalgyorsulás szenzor; ármakör hibás működés.

Hol találom az autóban ezt a perdületelfodulás érzékelő szenzort? Beszerzési forrást tudnátok ajánlani - bontós jó ilyenkor?

Otthon lehet ezt cserélni - nincs mühelyem, de pár csavart ki- és be tudok csavarozni, ha nem kell megemlni hozzá a kocsit.

Köszi szépen segítségetek előre is!

Üdv:
Laci
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #7574 Dátum: 2017.04.26 szerda, 18:33:50 »

Sziasztok!

Sikerült kiíratni a hibakódot: C1282, C1279 jármű forgását érzékelő/oldalgyorsulás szenzor; ármakör hibás működés.

Hol találom az autóban ezt a perdületelfodulás érzékelő szenzort? Beszerzési forrást tudnátok ajánlani - bontós jó ilyenkor?

Otthon lehet ezt cserélni - nincs mühelyem, de pár csavart ki- és be tudok csavarozni, ha nem kell megemlni hozzá a kocsit.

Köszi szépen segítségetek előre is!

Üdv:
Laci


Én úgy tudom, bent az ülésfűtés kapcsolók mögött/alatt. A középkonzol oldalpaneljeit kell levenni meg a váltó körüli burkolatokat. Szerintem bontó az pont jó.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Huszi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


E-mail
« Új hozzászólás #7575 Dátum: 2017.05.13 szombat, 22:35:04 »

Sziasztok!
Nemrég letten tulaja egy  Mondeo 1.8 SCi Ghia 130LE, 2006! Ugynézem a fékolajat után kell töltenem, a kupakjára az van írva hogy dot4,super dot4!!
Itthon van dot4-em azzal utántölthetem? Az lenne még a kérésem mivan akkor ha pl super dot4 van a rendszerbe, én meg utántöltöm a dot4 el?
Naplózva

Ford Mondeo 1.8 SCi Ghia 130LE 2006
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #7576 Dátum: 2017.05.13 szombat, 22:49:51 »

Sziasztok!
Nemrég letten tulaja egy  Mondeo 1.8 SCi Ghia 130LE, 2006! Ugynézem a fékolajat után kell töltenem, a kupakjára az van írva hogy dot4,super dot4!!
Itthon van dot4-em azzal utántölthetem? Az lenne még a kérésem mivan akkor ha pl super dot4 van a rendszerbe, én meg utántöltöm a dot4 el?

Előbb nézd/nézesd meg a fékbetéteket. Lehet, hogy csereérettek már, ezért alacsonyabb az olajszinted.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Huszi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


E-mail
« Új hozzászólás #7577 Dátum: 2017.05.14 vasárnap, 09:26:20 »

Előbb nézd/nézesd meg a fékbetéteket. Lehet, hogy csereérettek már, ezért alacsonyabb az olajszinted.

Lehet igazad van mer a hátsó tarcsaféken látok mélyedéseket, de amígnem viszem el szerelőhöz felkéne töltenem a rendszert, azért kérdeztem.
Naplózva

Ford Mondeo 1.8 SCi Ghia 130LE 2006
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7578 Dátum: 2017.05.14 vasárnap, 09:46:21 »

Sziasztok!
Nemrég letten tulaja egy  Mondeo 1.8 SCi Ghia 130LE, 2006! Ugynézem a fékolajat után kell töltenem, a kupakjára az van írva hogy dot4,super dot4!!
Itthon van dot4-em azzal utántölthetem? Az lenne még a kérésem mivan akkor ha pl super dot4 van a rendszerbe, én meg utántöltöm a dot4 el?

Egyszerű a fékolaj-DOT biblia. A magasabb számok magasabb forráspontot jelentenek. A DOT 3 a legalacsonyabb, az Mondeóba nem elég. A DOT 4 magasabb forráspontú, ezt kéri a Mondeó. A DOT 5 viszont szilikon alapú, SZIGORÚAN TILOS a Mondeóba beletölteni!!! A DOT 4 utáni következő kategória a DOT 5.1, amit simán hozzátölthetsz a mostanihoz is.

A dolog úgy néz ki, hogy a fékfolyadék erősen higroszkópos, a levegő páratartalmát felveszi, és ettől romlik a forráspontja. Az meg azért gáz, mert ha erősen fékezel és felforr a tárcsa melegétől, akkor mivel a gőzbuborékok könnyen összenyomhatóak, erősen romlik a fékhatás. Eleve érdemesebb a magasabb forráspontú 5.1-es (és nem 5-ös!) folyadékkel tölteni a rendszert, ill. most az utántöltéshez is nyugodtan használhatsz ilyet. Az utántöltés előtt (!!!) méresd meg egy benzinkútnál, hogy mennyi most a forráspont, hogy tudd, esedékes-e egy teljes fékolajcsere, vagy elég az utántöltés.

Ha kopottak a betétjeid, akkor ne sokat tölts utána, csak annyit, hogy a minimum fölött legyen, mert a betétcserekor a munkahengerek visszanyomása miatt vissza fog nőni a fékolaj szintje a tartályban.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7579 Dátum: 2017.05.14 vasárnap, 10:11:22 »

Egyszerű a fékolaj-DOT biblia. A magasabb számok magasabb forráspontot jelentenek. A DOT 3 a legalacsonyabb, az Mondeóba nem elég. A DOT 4 magasabb forráspontú, ezt kéri a Mondeó. A DOT 5 viszont szilikon alapú, SZIGORÚAN TILOS a Mondeóba beletölteni!!! A DOT 4 utáni következő kategória a DOT 5.1, amit simán hozzátölthetsz a mostanihoz is.

A dolog úgy néz ki, hogy a fékfolyadék erősen higroszkópos, a levegő páratartalmát felveszi, és ettől romlik a forráspontja. Az meg azért gáz, mert ha erősen fékezel és felforr a tárcsa melegétől, akkor mivel a gőzbuborékok könnyen összenyomhatóak, erősen romlik a fékhatás. Eleve érdemesebb a magasabb forráspontú 5.1-es (és nem 5-ös!) folyadékkel tölteni a rendszert, ill. most az utántöltéshez is nyugodtan használhatsz ilyet. Az utántöltés előtt (!!!) méresd meg egy benzinkútnál, hogy mennyi most a forráspont, hogy tudd, esedékes-e egy teljes fékolajcsere, vagy elég az utántöltés.

Ha kopottak a betétjeid, akkor ne sokat tölts utána, csak annyit, hogy a minimum fölött legyen, mert a betétcserekor a munkahengerek visszanyomása miatt vissza fog nőni a fékolaj szintje a tartályban.

AndyA


Teljesen felesleges az 5.1, a 4-es maximálisan megfelelő autóba (is).
Még a motoron is bőven elég a 4-es, pedig ott brutálisat kell/lehet fékezni csak első fékkel...2 tárcsa, 8 dugattyú...pl. egy célegyenes végén, vég sebességről.
5.1 a versenysportban szükséges, de az más tészta....  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Huszi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


E-mail
« Új hozzászólás #7580 Dátum: 2017.05.14 vasárnap, 10:17:11 »

Egyszerű a fékolaj-DOT biblia. A magasabb számok magasabb forráspontot jelentenek. A DOT 3 a legalacsonyabb, az Mondeóba nem elég. A DOT 4 magasabb forráspontú, ezt kéri a Mondeó. A DOT 5 viszont szilikon alapú, SZIGORÚAN TILOS a Mondeóba beletölteni!!! A DOT 4 utáni következő kategória a DOT 5.1, amit simán hozzátölthetsz a mostanihoz is.

A dolog úgy néz ki, hogy a fékfolyadék erősen higroszkópos, a levegő páratartalmát felveszi, és ettől romlik a forráspontja. Az meg azért gáz, mert ha erősen fékezel és felforr a tárcsa melegétől, akkor mivel a gőzbuborékok könnyen összenyomhatóak, erősen romlik a fékhatás. Eleve érdemesebb a magasabb forráspontú 5.1-es (és nem 5-ös!) folyadékkel tölteni a rendszert, ill. most az utántöltéshez is nyugodtan használhatsz ilyet. Az utántöltés előtt (!!!) méresd meg egy benzinkútnál, hogy mennyi most a forráspont, hogy tudd, esedékes-e egy teljes fékolajcsere, vagy elég az utántöltés.


Ha kopottak a betétjeid, akkor ne sokat tölts utána, csak annyit, hogy a minimum fölött legyen, mert a betétcserekor a munkahengerek visszanyomása miatt vissza fog nőni a fékolaj szintje a tartályban.

AndyA


Köszönöm!
Naplózva

Ford Mondeo 1.8 SCi Ghia 130LE 2006
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7581 Dátum: 2017.05.14 vasárnap, 10:53:10 »

Teljesen felesleges az 5.1, a 4-es maximálisan megfelelő autóba (is).
Még a motoron is bőven elég a 4-es, pedig ott brutálisat kell/lehet fékezni csak első fékkel...2 tárcsa, 8 dugattyú...pl. egy célegyenes végén, vég sebességről.
5.1 a versenysportban szükséges, de az más tészta....  wave

Tovább bírja, amikor felvizesedik. Ennyi. Szükség nincs igazán rá, az igaz.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7582 Dátum: 2017.05.14 vasárnap, 11:13:53 »

Tovább bírja, amikor felvizesedik. Ennyi. Szükség nincs igazán rá, az igaz.

AndyA

Ha zárt rendszerben van a folyadék, ergo a fékfolyadék tartály fedele légmentesen zár, akkor ugye nem érintkezik a levegővel a folyadék. Vagyis nincs honnan nedvességet "kapnia".
Ezért is bírja sokkal tovább a fékfolyadék, mint 2 év. A 2 év csak egy ilyen überbiztonsági általános és régről rajtunk maradt adat a cserére vonatkozóan. Mérni, vizsgálni kell a folyadékot és szükség szerint cserélni.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7583 Dátum: 2017.05.14 vasárnap, 12:18:37 »

Ha zárt rendszerben van a folyadék, ergo a fékfolyadék tartály fedele légmentesen zár, akkor ugye nem érintkezik a levegővel a folyadék. Vagyis nincs honnan nedvességet "kapnia".
Ezért is bírja sokkal tovább a fékfolyadék, mint 2 év. A 2 év csak egy ilyen überbiztonsági általános és régről rajtunk maradt adat a cserére vonatkozóan. Mérni, vizsgálni kell a folyadékot és szükség szerint cserélni.  Cool

Elméletben ez így igaz. A gyakorlatban meg elég baj lenne, ha a tartály fedele abszolút légmentesen zárna. Vagy idővel szépen "összefonnyadna" a vákuumtól a tartály, ahogyan a betét és tárcsa kopás miatt egyre több folyadék hiányzik belőle...? vigyor3 MInden egyes fékezésnél libikókázik egy nagyon picit a folyadékszint, vele együtt a levegő is be meg ki. Ez hosszabb távon, nagyon apró adagokban, de szépen elvizesíti a fékfolyadékot. Persze, hogy sokkal tovább bírja 2 évnél - de azért 2 év, mert ez egy olyan biztonsági eleme az autónak, ahol nem szabad "majdnem biztos" esélyszámokkal játszani, 100% biztosra kell menni. Olyan, mint a lift függesztőkábelek tervezése. Kiszámolják, hogy mit kell bírnia a kábelnek, és utána abból a kábeéből tesznek hármat vagy négyet.

Ja, már rájöttem. Ez a vákuum adja a betétek visszahúzásához az erőt a fékezés után...  eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7584 Dátum: 2017.05.14 vasárnap, 12:32:03 »

Elméletben ez így igaz. A gyakorlatban meg elég baj lenne, ha a tartály fedele abszolút légmentesen zárna. Vagy idővel szépen "összefonnyadna" a vákuumtól a tartály, ahogyan a betét és tárcsa kopás miatt egyre több folyadék hiányzik belőle...? vigyor3 MInden egyes fékezésnél libikókázik egy nagyon picit a folyadékszint, vele együtt a levegő is be meg ki. Ez hosszabb távon, nagyon apró adagokban, de szépen elvizesíti a fékfolyadékot. Persze, hogy sokkal tovább bírja 2 évnél - de azért 2 év, mert ez egy olyan biztonsági eleme az autónak, ahol nem szabad "majdnem biztos" esélyszámokkal játszani, 100% biztosra kell menni. Olyan, mint a lift függesztőkábelek tervezése. Kiszámolják, hogy mit kell bírnia a kábelnek, és utána abból a kábeéből tesznek hármat vagy négyet.

Ja, már rájöttem. Ez a vákuum adja a betétek visszahúzásához az erőt a fékezés után...  eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA


A gyakorlatban is, de köszi, hogy elmondod mi hogyan működik.  Roll Eyes
Milyen vákuum?  nyes  taps
Örülsz magadnak, de közben meg hülyeséget beszélsz.  hehe
Nézz már meg egy tartály fedelet közelről! (A japán kocsiknál -és motoroknál- van egy hullámos záró gumi a kupak alatt. Ez libikókázik b+  nyes)
Egy sima műanyag zárókupak belső fele is rugalmas. Libikóda b+  nyes
Ha van -és van- lehetőség mérni a fékfolyadék tulajdonságát, akkor máris nem kell a vizsgálatmentes 2 évet olyan szigorúan venni.
Mint ahogy a motorolajnál is van, ezért ott sem kell az évente cseréljük le beidegződést alkalmazni. Cool Persze ehhez olyan autó kell, ami tudja vizsgálni.

A lift hogyan jön ide?


Ismersz olyat, aki miután betöltötte az autója a 10 évet, elment és kicseréltette a pirotechnikai berendezéseket? Itt sem szabad "majdnem biztos" eséllyel játszani, ahogy te említed....  wave
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.14 vasárnap, 12:34:05 írta GSR™ » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
don80
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 131



E-mail
« Új hozzászólás #7585 Dátum: 2017.05.17 szerda, 12:57:33 »

Sziasztok!mondeom elkezdett sikítani.hátulrol jön a hang.elég gáz ahogy nyüszög.kéziféket használom.mi lehet a gond??tárcsák betétek jók.
Naplózva

2001. 2.5 v6 kombi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7586 Dátum: 2017.05.17 szerda, 13:34:07 »

Sziasztok!mondeom elkezdett sikítani.hátulrol jön a hang.elég gáz ahogy nyüszög.kéziféket használom.mi lehet a gond??tárcsák betétek jók.

Engedd ki.  vigyor3

Fel kell emelni és átnézni a fékeket....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Metatron13
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 972



E-mail
« Új hozzászólás #7587 Dátum: 2017.05.21 vasárnap, 07:46:44 »

Sziasztok!mondeom elkezdett sikítani.hátulrol jön a hang.elég gáz ahogy nyüszög.kéziféket használom.mi lehet a gond??tárcsák betétek jók.

Be lehet rohadva a kézifékbovden vagy a hátsó fék nem enged ki (kézifék). Megemelni megmozgatni esetleg felújítani.  integet2
Naplózva

2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y wilting

Tel.: 06-30-331-4175
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #7588 Dátum: 2017.05.23 kedd, 17:55:47 »

Sziasztok.
A szervósziv.cserénél van valami titkos dolog,amit tudni kell,vagy régi le új fel. Wink
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7589 Dátum: 2017.05.23 kedd, 20:04:56 »

Sziasztok.
A szervósziv.cserénél van valami titkos dolog,amit tudni kell,vagy régi le új fel. Wink

Előtte engedd le belőle az olajat, különben mindent összefröcsköl a motortérben. Smiley

AnbdyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Metatron13
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 972



E-mail
« Új hozzászólás #7590 Dátum: 2017.05.23 kedd, 20:06:55 »

Sziasztok.
A szervósziv.cserénél van valami titkos dolog,amit tudni kell,vagy régi le új fel. Wink

régi le új fel. előtte olaj le és utána feltölt. kormány tekerése végállásból végálásba. titkos nincs  integet2
Naplózva

2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y wilting

Tel.: 06-30-331-4175
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #7591 Dátum: 2017.05.23 kedd, 20:18:27 »

régi le új fel. előtte olaj le és utána feltölt. kormány tekerése végállásból végálásba. titkos nincs  integet2
Köszönöm  worship
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7592 Dátum: 2017.05.23 kedd, 20:22:54 »

régi le új fel. előtte olaj le és utána feltölt. kormány tekerése végállásból végálásba. titkos nincs  integet2

Azért én még az ékszíjat is visszatenném.  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #7593 Dátum: 2017.05.23 kedd, 21:16:07 »

Azért én még az ékszíjat is visszatenném.  eplus2
Igen,nyilván úgy is gondolta  eplus2 ,de te meg le is írtad,és igen nem egy elhanyagolható munkafolyamat. worship  hehe
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
gabos666
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7594 Dátum: 2017.05.24 szerda, 17:21:12 »

Sziasztok!

Ki szeretném cserélni a hátsó gumi fékcsöveket, de sajnos összegyógyultak valószínűleg menthetetlenül a fix fémcsővel. Lehet ilyet kapni valahol, vagy gyártatni kell? Valakinek van tapasztalata? Budapest környékén lenne jó. 2001-es kombi.

Köszi : Gábor
Naplózva
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #7595 Dátum: 2017.05.24 szerda, 18:05:07 »

Sziasztok!

Ki szeretném cserélni a hátsó gumi fékcsöveket, de sajnos összegyógyultak valószínűleg menthetetlenül a fix fémcsővel. Lehet ilyet kapni valahol, vagy gyártatni kell? Valakinek van tapasztalata? Budapest környékén lenne jó. 2001-es kombi.

Köszi : Gábor
Mondeon nemrég cseréltük az átlagtól jóval  szélesebb fejű ha jól emlékszem 11-es villáskulccsal meg 17essel ellentartva lejött.   
Anno egy Astra-val jártam rosszul, boltban brutális összeget mondtak. Le gyártottuk Wartburg rézfékcső került alá méretre igazítva. 3500ft+2sör a permezésért (haver szervízből hozta a célszerszámot) meg a hollander pár százas, mert az nem volt jó csak az egyik vége.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Csabi77
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1146



E-mail
« Új hozzászólás #7596 Dátum: 2017.05.24 szerda, 20:30:59 »

Mondeon nemrég cseréltük az átlagtól jóval  szélesebb fejű ha jól emlékszem 11-es villáskulccsal meg 17essel ellentartva lejött.   
Anno egy Astra-val jártam rosszul, boltban brutális összeget mondtak. Le gyártottuk Wartburg rézfékcső került alá méretre igazítva. 3500ft+2sör a permezésért (haver szervízből hozta a célszerszámot) meg a hollander pár százas, mert az nem volt jó csak az egyik vége.

Már már "hajaz" a Macskajaj filmre...  :eplus2:b
Naplózva

2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #7597 Dátum: 2017.05.25 csütörtök, 16:07:09 »

Már már "hajaz" a Macskajaj filmre...  :eplus2:b
Amikor az autó piaci értékének közel  2/3a,  az 1 db eredeti fékcső ára, akkor gondolkodik az ember költséghatékony megoldáson! nyes Miután elkészült műszaki vizsgára ment gép.  Nem kamu vizsga, átment még csak furcsán se nézett rám a vizsgabiztos.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
toby_as
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


E-mail
« Új hozzászólás #7598 Dátum: 2017.07.01 szombat, 16:32:20 »

Siasztok
Vettem egy elso feknyereg javito keszletet, ugyanis a job elso kerekem melegedett es szorult. Sikerult ki is cserelni, megtisztogatni , osszerakni. A problema  ott van hogy sajnos roszab lett a helyzet. Eddig ugyanis csak akkor szorult ha felmelegedett, most viszont mar igy hidegen is alig lehet forgatni a kereket. Kerlek segitsetek mit kene meg megnezni?  
A ket hosszu csuszka kozul (az egyiken ugye van egy gumigyuru a masikon nincsen) szamit melyik kerul felulre es melyik alulra?  (sajnos nem neztem meg mikor szetszedtem hogy melyik hol volt).
Koszonom
« Utoljára szerkesztve: 2017.07.01 szombat, 16:35:04 írta toby_as » Naplózva

Mondeo MK5  1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016

Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140(163), UFBA,  Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140, QXBA,  Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3  1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #7599 Dátum: 2017.07.01 szombat, 19:07:40 »

Siasztok
Vettem egy elso feknyereg javito keszletet, ugyanis a job elso kerekem melegedett es szorult. Sikerult ki is cserelni, megtisztogatni , osszerakni. A problema  ott van hogy sajnos roszab lett a helyzet. Eddig ugyanis csak akkor szorult ha felmelegedett, most viszont mar igy hidegen is alig lehet forgatni a kereket. Kerlek segitsetek mit kene meg megnezni?  
A ket hosszu csuszka kozul (az egyiken ugye van egy gumigyuru a masikon nincsen) szamit melyik kerul felulre es melyik alulra?  (sajnos nem neztem meg mikor szetszedtem hogy melyik hol volt).
Koszonom

Hogy mennyi egy bontott nyereg.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 145 146 147 148 149 150 151 [152] 153 154 155 156 157 158 159 ... 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.044 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.