Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 10:36:19
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Fék, ABS, ESP
Oldalak:
1
...
52
53
54
55
56
57
58
[
59
]
60
61
62
63
64
65
66
...
170
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Fék, ABS, ESP (Megtekintve 3069198 alkalommal)
0 Felhasználó és 89 vendég van a témában
stealt
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2900 Dátum:
2013.02.09 szombat, 11:33:09 »
Idézetet írta: coboy - 2013.02.09 szombat, 11:18:56
nem sokat használ a motornak,olyan messze gondolom nem parkolsz,hogy érdemben is azt lehessen mondani,melegedett egy kicsit.ismerem a rendszert én csak pénisz növelésnek tartottam annak idején mikor ujdonság volt. de persze ezt csak te tudod milyen jótékony hatása van félre ne érts.
nekem ha riaszt az autó hiv a telefonom és egy üres válasz sms-el leállitom az autó motorját.
Igazából nyáron előnyös ha kint kell hagyni valahol a kocsit a napon. A kocsihoz érve már kellemesen lehűtötte klima és nem egy katlanba szállsz be. De jó télen is ha kint marad az asszony kocsija az udvaron, bentről beindít melegít pár percel mielőtt vinné ki a gyereket kocsiba. A III-asban van ilyen a IV-esbe is van csak ott a full CAN bus miatt már csak a riasztó funkciót tudom használni a távindítás nem megy amit nagyon sajnálok. Igazából az a funkció önbecsapás amire te használod a gsm modullal. A kezdő lopós gyerekek is kifizetik azt a 30-50 USD amivel zavarják a GSM vagy a GPS jelet is. Inkább GSM riasztóként nincs sok haszna. Pageresnek még megfelelő.
Naplózva
V.Tamás
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 170
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2901 Dátum:
2013.02.09 szombat, 11:38:11 »
Idézetet írta: farika84 - 2013.02.09 szombat, 09:32:16
Szia!
Nekem behúzás után nem old ki a bal hátulja.
Hogy tudom megállaítani, hogy bowden vagy féknyereg csere?
THX
Szia!
Akaszd ki a bowden végét a féknyeregnél, ha a kötél nincs berohadva, simán mozog, illetve egy még be nem rohadt kar is viszonylag könnyen mozgatható. Én így szűrtem ki a múlt hónapban a nyergen lévő kar berohadását (csak pajszerel volt megmozdítható), ami volt már javítgatva és csak egy évet bírt - új nyereg került fel.
Naplózva
2001/06 - 2,0 TDDi Ghia - 5 ajtós - 115LE (+ chip), fekete metál, vaj bőr belső, gyári xenon és tolatóradar, 2+2 ülésfűtés, Ervin féle iktató
vitte a nő
2005 - VW Sharan Special, 1,9 PD TDI, gyári 150LE (kutyaszállító is)
V.Tamás
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 170
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2902 Dátum:
2013.02.09 szombat, 11:44:38 »
Idézetet írta: FrancoNero - 2013.02.09 szombat, 00:42:45
durva fékezésnél az egész kasztni remeg meg zúg...miért??
Ezt észlelem pl. ha 180ról fékezek le tényleg kb. 50re hirtelen erősen! aztán után elhallgat!
Lehet hogy kopottak a tárcsák? (még a gyáriak->240e)
Szia!
Igen lehet féktárcsa is, ha jól elvetemedik, de szerintem a szálszakadt gumi is tud ilyet csinálni. Nekem volt ilyen jelenségem és egy új gumiszett után megszűnt. Ha van másik kerékszetted (téli-nyári) próbáld meg azzal, hátha.
Naplózva
2001/06 - 2,0 TDDi Ghia - 5 ajtós - 115LE (+ chip), fekete metál, vaj bőr belső, gyári xenon és tolatóradar, 2+2 ülésfűtés, Ervin féle iktató
vitte a nő
2005 - VW Sharan Special, 1,9 PD TDI, gyári 150LE (kutyaszállító is)
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2903 Dátum:
2013.02.09 szombat, 11:48:20 »
Idézetet írta: stealt - 2013.02.09 szombat, 11:33:09
Igazából nyáron előnyös ha kint kell hagyni valahol a kocsit a napon. A kocsihoz érve már kellemesen lehűtötte klima és nem egy katlanba szállsz be. De jó télen is ha kint marad az asszony kocsija az udvaron, bentről beindít melegít pár percel mielőtt vinné ki a gyereket kocsiba. A III-asban van ilyen a IV-esbe is van csak ott a full CAN bus miatt már csak a riasztó funkciót tudom használni a távindítás nem megy amit nagyon sajnálok. Igazából az a funkció önbecsapás amire te használod a gsm modullal. A kezdő lopós gyerekek is kifizetik azt a 30-50 USD amivel zavarják a GSM vagy a GPS jelet is. Inkább GSM riasztóként nincs sok haszna. Pageresnek még megfelelő.
a gyerek szisztéma szerint reggel indulás fütött garázs ha menni kell érte akkor már meleg az autó mire ö beszáll.
nem azt ,mondom,hogy lophatatlan mert olyan nincs a pajzsal vegyitve ha elviszik ugy is kifizetik a kocsi árát.had vigyék zavarják meg amit akarnak.
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2904 Dátum:
2013.02.09 szombat, 11:55:45 »
Idézetet írta: coboy - 2013.02.09 szombat, 11:48:20
a gyerek szisztéma szerint reggel indulás fütött garázs ha menni kell érte akkor már meleg az autó mire ö beszáll.
nem azt ,mondom,hogy lophatatlan mert olyan nincs a pajzsal vegyitve ha elviszik ugy is kifizetik a kocsi árát.had vigyék zavarják meg amit akarnak.
Nem minden pajzs rendszerre él a "kifizetem garancia" csak a legdrágábbra és külön kötni kell.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
soho001
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1262
CUKRÁSZ. /MPFC/
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2905 Dátum:
2013.02.09 szombat, 12:05:14 »
Nekem bejön és ez a lényeg.Akinek nem az ne rakasson be ilyet és ne fikázza.Mi az,hogy érdemben nem számít a motor járás?.Addig jár a motor amíg akarom vagy ki nem fogy a gázolaj.De ha ismered akkor te mis tudod. Egyébként ezzel is leállítható az autó.
Idézetet írta: coboy - 2013.02.09 szombat, 11:18:56
nem sokat használ a motornak,olyan messze gondolom nem parkolsz,hogy érdemben is azt lehessen mondani,melegedett egy kicsit.ismerem a rendszert én csak pénisz növelésnek tartottam annak idején mikor ujdonság volt. de persze ezt csak te tudod milyen jótékony hatása van félre ne érts.
nekem ha riaszt az autó hiv a telefonom és egy üres válasz sms-el leállitom az autó motorját.
Naplózva
2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS, BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK. STB....
Ford Puma
fügelaci
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2906 Dátum:
2013.02.09 szombat, 12:27:12 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2013.02.09 szombat, 11:38:11
Szia!
Akaszd ki a bowden végét a féknyeregnél, ha a kötél nincs berohadva, simán mozog, illetve egy még be nem rohadt kar is viszonylag könnyen mozgatható. Én így szűrtem ki a múlt hónapban a nyergen lévő kar berohadását (csak pajszerel volt megmozdítható), ami volt már javítgatva és csak egy évet bírt - új nyereg került fel.
Egyértelmű, hogy a kézifék bovden kiakasztása a kulcs momentum. Ha a bovden könnyen mozog, behúzás-kiengedés, akkor a kar mozgása fogja mutatni a hibát. Ha a kar kézzel elfordítható, és a kerék nem fordul, akkor fog a fék, tehát jó a nyereg. Ha nehéz, vagy beragad, nehezen mozdítható, akkor a nyereg a bibis, és az nem igazán javítható. Persze, mindent szét lehet szedni, és kitakarítani, összerakni kellő kenőanyaggal, de nem biztos, hogy sokáig jó lesz.
Naplózva
stealt
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2907 Dátum:
2013.02.09 szombat, 12:38:50 »
Idézetet írta: coboy - 2013.02.09 szombat, 11:48:20
a gyerek szisztéma szerint reggel indulás fütött garázs ha menni kell érte akkor már meleg az autó mire ö beszáll.
nem azt ,mondom,hogy lophatatlan mert olyan nincs a pajzsal vegyitve ha elviszik ugy is kifizetik a kocsi árát.had vigyék zavarják meg amit akarnak.
A nagyszülőktől is fűtött garázsból indultok vissza? Vagy ha elmegy az asszony bevásárolni a gyerekkel akkor ott is biztosítanak mindig fűtött vagy klimatizált garázst? Ha igen akkor nem szóltam, te akkor nagyon tehetős környéken lakhatsz, mert felénk ez még nem általános.
Naplózva
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2908 Dátum:
2013.02.09 szombat, 20:21:20 »
Idézetet írta: GSR - 2013.02.09 szombat, 11:55:45
Nem minden pajzs rendszerre él a "kifizetem garancia" csak a legdrágábbra és külön kötni kell.
ezzel én tisztában vagyok hisz én rakattam bele még a phaetonba is.
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2909 Dátum:
2013.02.09 szombat, 20:25:23 »
Idézetet írta: soho001 - 2013.02.09 szombat, 12:05:14
Nekem bejön és ez a lényeg.Akinek nem az ne rakasson be ilyet és ne fikázza.Mi az,hogy érdemben nem számít a motor járás?.Addig jár a motor amíg akarom vagy ki nem fogy a gázolaj.De ha ismered akkor te mis tudod. Egyébként ezzel is leállítható az autó.
"Addig jár a motor amíg akarom vagy ki nem fogy a gázolaj."igazad van csak a kútig haggyj benne 1-2 litert
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
soho001
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1262
CUKRÁSZ. /MPFC/
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2910 Dátum:
2013.02.09 szombat, 20:27:46 »
OK.
Idézetet írta: coboy - 2013.02.09 szombat, 20:25:23
"Addig jár a motor amíg akarom vagy ki nem fogy a gázolaj."igazad van csak a kútig haggyj benne 1-2 litert
Naplózva
2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS, BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK. STB....
Ford Puma
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2911 Dátum:
2013.02.09 szombat, 20:32:08 »
Idézetet írta: stealt - 2013.02.09 szombat, 12:38:50
A nagyszülőktől is fűtött garázsból indultok vissza? Vagy ha elmegy az asszony bevásárolni a gyerekkel akkor ott is biztosítanak mindig fűtött vagy klimatizált garázst? Ha igen akkor nem szóltam, te akkor nagyon tehetős környéken lakhatsz, mert felénk ez még nem általános.
a nagyszülöket eltaláltad.bevásárláshoz nem kell gyereket vinni csak pénzt,van állandó bébisintér igy a gyerek otthon maradhat felénk ez az általános
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
stealt
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2912 Dátum:
2013.02.09 szombat, 21:13:29 »
Idézetet írta: coboy - 2013.02.09 szombat, 20:32:08
a nagyszülöket eltaláltad.bevásárláshoz nem kell gyereket vinni csak pénzt,van állandó bébisintér igy a gyerek otthon maradhat felénk ez az általános
Felénk meg az általános, hogy nem passzoljuk le a saját kölkünket másnak
de mi köze is van mindennek ennek a fék ABS ESP -topichoz?
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5613
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2913 Dátum:
2013.02.09 szombat, 21:51:40 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.02.09 szombat, 07:57:01
elege van a gazdájából
fékcsere
Most igazán egy szava sem lehet rám
Na télen ugyse kell fékezni majd nyáron kicserélem
Naplózva
Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"
"NO SMOKE NO FUN"
400,000+
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2914 Dátum:
2013.02.10 vasárnap, 08:25:09 »
Idézetet írta: stealt - 2013.02.09 szombat, 21:13:29
Felénk meg az általános, hogy nem passzoljuk le a saját kölkünket másnak
de mi köze is van mindennek ennek a fék ABS ESP -topichoz?
a kézifék ha berohad nem tudod használni ha a váltóval rögzited az autót nem tudod távolrol beinditani.
aztán meg ha sielni viszem a gyereket ott sincs elöfütve semmi nem lesz annak a gy ereknek semmi baja ha érintkezik egy kis friss levegövel.
na mindegy a lényeg a berohadós kéziféken van.
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2915 Dátum:
2013.02.10 vasárnap, 10:11:02 »
Jó volt olvasni a pro ás kontra hsz-eket a távindítással kapcsolatban.
Én csak annyit fűznék ehhez, hogy legyen szó bármilyen korszerű technikáról is, mindig kockázatos ember jelenlét nélkül indítani egy autót.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2916 Dátum:
2013.02.10 vasárnap, 10:18:42 »
Idézetet írta: GSR - 2013.02.10 vasárnap, 10:11:02
Jó volt olvasni a pro ás kontra hsz-eket a távindítással kapcsolatban.
Én csak annyit fűznék ehhez, hogy legyen szó bármilyen korszerű technikáról is, mindig kockázatos ember jelenlét nélkül indítani egy autót.
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
BDWTeam
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2763
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2917 Dátum:
2013.02.10 vasárnap, 10:40:28 »
Idézetet írta: GSR - 2013.02.10 vasárnap, 10:11:02
Jó volt olvasni a pro ás kontra hsz-eket a távindítással kapcsolatban.
Én csak annyit fűznék ehhez, hogy legyen szó bármilyen korszerű technikáról is, mindig kockázatos ember jelenlét nélkül indítani egy autót.
OFF!
Anno, a kulcsos indítású kispolszkit csináltam meg távirányítós indításúra. A csajokat azzal hülyítettük, hogy tapsra indul! Tapsoltak, én meg a zsebemben lévő távirányítóval indítottam.
ON!
Naplózva
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem ha kioktatnak!"
S.W.Churchill
----------------------------------------------------
Lancia Delta 1.6 Multijet (2011) #szarolasz
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2918 Dátum:
2013.02.10 vasárnap, 11:04:00 »
Idézetet írta: BDWTeam - 2013.02.10 vasárnap, 10:40:28
OFF!
Anno, a kulcsos indítású kispolszkit csináltam meg távirányítós indításúra. A csajokat azzal hülyítettük, hogy tapsra indul! Tapsoltak, én meg a zsebemben lévő távirányítóval indítottam.
ON!
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2919 Dátum:
2013.02.10 vasárnap, 11:34:02 »
Idézetet írta: BDWTeam - 2013.02.10 vasárnap, 10:40:28
OFF!
Anno, a kulcsos indítású kispolszkit csináltam meg távirányítós indításúra. A csajokat azzal hülyítettük, hogy tapsra indul! Tapsoltak, én meg a zsebemben lévő távirányítóval indítottam.
ON!
Te voltál a legmenőbb csávó, mi?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2920 Dátum:
2013.02.10 vasárnap, 14:56:52 »
Idézetet írta: BDWTeam - 2013.02.10 vasárnap, 10:40:28
OFF!
Anno, a kulcsos indítású kispolszkit csináltam meg távirányítós indításúra. A csajokat azzal hülyítettük, hogy tapsra indul! Tapsoltak, én meg a zsebemben lévő távirányítóval indítottam.
ON!
hát igen régen nem volt divat ez a sok fehér por, valami mással kellett kábitani
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
alpy79
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 87
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2921 Dátum:
2013.02.13 szerda, 18:13:43 »
Sziasztok!
Visszakanyarodva a fékekhez, mikor megvettem a kocsit, kicsit furcsállottam, hogy a fékpedált ugyanúgy kellett nyomni, mint a leharcolt Escortban. Olvastam én olyat a Mondeoról, hogy rendesen kell nyomni a féket, de nem gondoltam, hogy ennyire. Néhány napja teljesen véletlenül megnyomogattam többször is egymás után a fékpedált és azt tapasztaltam hogy felkeményedett, és úgy fogott mint édesapám friss Focusa. Ez normális?
A másik, hogy néha a bal hátsó kerék felől ütemes súrlódó hangot hallok. Ez is normális?
Előre is köszi, üdv mindenkinek!
Naplózva
2018/11 2.0 TDCi Turnier ECO Trend
Lacika71
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2922 Dátum:
2013.02.13 szerda, 18:57:13 »
Idézetet írta: alpy79 - 2013.02.13 szerda, 18:13:43
Sziasztok!
Visszakanyarodva a fékekhez, mikor megvettem a kocsit, kicsit furcsállottam, hogy a fékpedált ugyanúgy kellett nyomni, mint a leharcolt Escortban. Olvastam én olyat a Mondeoról, hogy rendesen kell nyomni a féket, de nem gondoltam, hogy ennyire. Néhány napja teljesen véletlenül megnyomogattam többször is egymás után a fékpedált és azt tapasztaltam hogy felkeményedett, és úgy fogott mint édesapám friss Focusa. Ez normális?
A másik, hogy néha a bal hátsó kerék felől ütemes súrlódó hangot hallok. Ez is normális?
Előre is köszi, üdv mindenkinek!
A többszöri nyomkodás utáni felkeményedés lehet a fék levegősődése miatt is. Nem árt egy légtelenítés. Ha ezután is jelentkezik a probléma, akkor a fékolajcsere lehet a megoldás, mivel vizes lehet az olaj. Az ütemes súrlódó hang lehet a betét elkopásától, a fékmunkahenger beragadásáig bármi. Nézesd meg egy szerelővel már csak azért is, mert a féket lehet, hogy meg kell bontani illetve a légtelenítéshez két ember kell.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2923 Dátum:
2013.02.13 szerda, 21:43:04 »
Idézetet írta: alpy79 - 2013.02.13 szerda, 18:13:43
Sziasztok!
Visszakanyarodva a fékekhez, mikor megvettem a kocsit, kicsit furcsállottam, hogy a fékpedált ugyanúgy kellett nyomni, mint a leharcolt Escortban. Olvastam én olyat a Mondeoról, hogy rendesen kell nyomni a féket, de nem gondoltam, hogy ennyire. Néhány napja teljesen véletlenül megnyomogattam többször is egymás után a fékpedált és azt tapasztaltam hogy felkeményedett, és úgy fogott mint édesapám friss Focusa. Ez normális?
A másik, hogy néha a bal hátsó kerék felől ütemes súrlódó hangot hallok. Ez is normális?
Előre is köszi, üdv mindenkinek!
A fészlift 1-ben ilyen gagyi a fék... F2-ben már jó. De jó tárcsa+betét biztos javít rajta. Milyen van benne?
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2924 Dátum:
2013.02.13 szerda, 21:44:48 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.02.13 szerda, 21:43:04
A fészlift 1-ben ilyen gagyi a fék... F2-ben már jó. De jó tárcsa+betét biztos javít rajta. Milyen van benne?
Nekem teljesen jó a fék az F1-ben, gyári minden.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2925 Dátum:
2013.02.13 szerda, 22:15:54 »
Idézetet írta: GSR - 2013.02.13 szerda, 21:44:48
Nekem teljesen jó a fék az F1-ben, gyári minden.
Nemcsak neked másnak is jó szerintem...
Gagyi a fék...ezek nagy szavak...mint pl: mi a baj az autóval? rossz!
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2926 Dátum:
2013.02.13 szerda, 22:24:07 »
Mindig keverednek a fogalmak. Mennyire erős a fék (fékhatás), és hogy mennyire kell nyomni (rásegítés mértéke).
Azért én megnézném az escortot, 2x 200-ról 0-ra fékezés után. Hogy még ő hányat fog fékezni.
Szerintem nem sokat...
Igen, a rásegítés az F1-ben nem túl erős, az F2-ben nagyobb. Attól még a fék egyformán fog.
A fék jól adagolható, precízen fog, és néhány komoly fékezés sem hozza zavarba.
Nyilván más a porsche fék... ahhoz kár lenne hasonlítani.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2927 Dátum:
2013.02.13 szerda, 22:38:40 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.02.13 szerda, 22:15:54
Nemcsak neked másnak is jó szerintem...
Gagyi a fék...ezek nagy szavak...mint pl: mi a baj az autóval? rossz!
igen 1 ekkora kocsihoz kevés ez fék=gagyi. taposni kell mint az F Astrába.
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
Lacimanó
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 937
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2928 Dátum:
2013.02.13 szerda, 22:43:17 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.02.13 szerda, 22:38:40
igen 1 ekkora kocsihoz kevés ez fék=gagyi. taposni kell mint az F Astrába.
Hát nem tudom eddig fékeztem párat de amikor a fék aszisztens működésbelép mintha falnak mennék. Meglepő tud lenni.
Naplózva
2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2929 Dátum:
2013.02.13 szerda, 22:55:08 »
Idézetet írta: Lacimanó - 2013.02.13 szerda, 22:43:17
Hát nem tudom eddig fékeztem párat de amikor a fék aszisztens működésbelép mintha falnak mennék. Meglepő tud lenni.
A 2001-ben van?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2930 Dátum:
2013.02.13 szerda, 23:04:02 »
Idézetet írta: GSR - 2013.02.13 szerda, 22:55:08
A 2001-ben van?
Ja, már a fl előtti katalógusban is kérkedtek vele. De azt hiszem nem volt az alapfelszereltség része.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2931 Dátum:
2013.02.13 szerda, 23:18:40 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.02.13 szerda, 23:04:02
Ja, már a fl előtti katalógusban is kérkedtek vele. De azt hiszem nem volt az alapfelszereltség része.
A katalógusban kérkednek..... az egy dolog. a Marketing nagy erő.....
Mert nekem van ABS, ESP...de szerintem nincs EBA ....pedig csak egy szoftver, mert minden megvan hozzá kocsiban
Naplózva
Imádom a dízeleket!
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2932 Dátum:
2013.02.13 szerda, 23:24:35 »
Idézetet írta: GSR - 2013.02.13 szerda, 23:18:40
A katalógusban kérkednek..... az egy dolog. a Marketing nagy erő.....
Mert nekem van ABS, ESP...de szerintem nincs EBA ....pedig csak egy szoftver, mert minden megvan hozzá kocsiban
A dízelre nekem is azt írja az ETIS, hogy nincs, pedig ABS+ESP, de a benzinesre azt, hogy van, az meg csak ABS.
Szerk: De ír az mindenféle hülyeséget is, szóval bármi lehet.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2933 Dátum:
2013.02.13 szerda, 23:26:57 »
Idézetet írta: Angel - 2013.02.13 szerda, 22:24:07
Mindig keverednek a fogalmak. Mennyire erős a fék (fékhatás), és hogy mennyire kell nyomni (rásegítés mértéke).
Azért én megnézném az escortot, 2x 200-ról 0-ra fékezés után. Hogy még ő hányat fog fékezni.
Szerintem nem sokat...
Igen, a rásegítés az F1-ben nem túl erős, az F2-ben nagyobb. Attól még a fék egyformán fog.
A fék jól adagolható, precízen fog, és néhány komoly fékezés sem hozza zavarba.
Nyilván más a porsche fék... ahhoz kár lenne hasonlítani.
Ha már szóba került a Porsche fék....
2011 Turbo S +
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Lacimanó
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 937
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2934 Dátum:
2013.02.14 csütörtök, 06:57:17 »
Idézetet írta: GSR - 2013.02.13 szerda, 22:55:08
A 2001-ben van?
Igen Etis és a valóságban is benne van. De érezhető is mikor nagy sebességgel nyomom a féket akkor többszöröse a keletkezett fékhatás.
Naplózva
2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2935 Dátum:
2013.02.14 csütörtök, 10:22:42 »
Idézetet írta: Lacimanó - 2013.02.14 csütörtök, 06:57:17
Igen Etis és a valóságban is benne van. De érezhető is mikor nagy sebességgel nyomom a féket akkor többszöröse a keletkezett fékhatás.
Nagy sebességgel nyomod a féket? - Igen, figyeli a fékpedál lenyomási sebességét illetve a nyomás kialakulásának idejét és mértékét
Többszöröse a fékhatás? - ilyen ugye nem lehet, mert mindig ugyanazok a komponensek vannak az autóban, csak optimalizálva van a kerekekre jutó
nyomás....ez máshol alap elektronikus fékerőelosztás és MINDIG működik, nem csak "vész" esetben
Tudom mi a fékasszisztens és azt is, hogy hogyan működik.
A kérdés arra irányult, hogy 2001-ben aktiválták 1-2 modellben, felszereltségfüggően ....viszont sok fiatalabb modellnék nem..... ez vicc
Naplózva
Imádom a dízeleket!
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2936 Dátum:
2013.02.14 csütörtök, 10:29:00 »
Idézetet írta: GSR - 2013.02.14 csütörtök, 10:22:42
Többszöröse a fékhatás? - ilyen ugye nem lehet, mert mindig ugyanazok a komponensek vannak az autóban, csak optimalizálva van a kerekekre jutó
nyomás....ez máshol alap elektronikus fékerőelosztás és MINDIG működik, nem csak "vész" esetben
Az "optimalizálva" szót kifejtenéd bővebben?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2937 Dátum:
2013.02.14 csütörtök, 12:02:53 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.02.14 csütörtök, 10:29:00
Az "optimalizálva" szót kifejtenéd bővebben?
Nincs meg a szó jelentése?
Az érzékelők jeleiből kiszámolja a kocsi dőlését is nem csak a keréksebességet., ebből következtethető a tengelyekre sőt akár a kerekekre jutó terhelés, súly ..... és a maximálisra növeli ott a fékerőt.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Lacimanó
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 937
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2938 Dátum:
2013.02.14 csütörtök, 14:31:06 »
Idézetet írta: GSR - 2013.02.14 csütörtök, 12:02:53
Nincs meg a szó jelentése?
Az érzékelők jeleiből kiszámolja a kocsi dőlését is nem csak a keréksebességet., ebből következtethető a tengelyekre sőt akár a kerekekre jutó terhelés, súly ..... és a maximálisra növeli ott a fékerőt.
Köszi a magyarázatot igazából engem nem érdekel mit csinál, de a végeredmény meggyőző.
Naplózva
2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2939 Dátum:
2013.02.14 csütörtök, 14:42:35 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.02.13 szerda, 22:38:40
igen 1 ekkora kocsihoz kevés ez fék=gagyi. taposni kell mint az F Astrába.
Egyetértek. Második közepes fékezés után el kezd búgni, harmadiknál meg már xart sem ér.
És a rásegítés is siralmas. Hatlábbal nyomós.
Fenti véleményem mk3 f1 vonatkozásában tudom alátámasztani, illetve asszony 2003- as Focusa dettu ilyen.
Ha valaki jónak mondja az mk3 f1 fékét, akkor próbálja ki a mostani autómat, és lesz alapja a normális fékhatáshoz.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2940 Dátum:
2013.02.14 csütörtök, 14:45:11 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.02.14 csütörtök, 14:42:35
Egyetértek. Második közepes fékezés után el kezd búgni, harmadiknál meg már xart sem ér.
És a rásegítés is siralmas. Hatlábbal nyomós.
Fenti véleményem mk3 f1 vonatkozásában tudom alátámasztani, illetve asszony 2003- as Focusa dettu ilyen.
Ha valaki jónak mondja az mk3 f1 fékét, akkor próbálja ki a mostani autómat, és lesz alapja a normális fékhatáshoz.
Arról pedig még nem is beszéltem, hogy a berohadó hátsó féknyereg a szégyen szégyene...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2941 Dátum:
2013.02.14 csütörtök, 15:07:18 »
Idézetet írta: GSR - 2013.02.14 csütörtök, 12:02:53
Nincs meg a szó jelentése?
Az érzékelők jeleiből kiszámolja a kocsi dőlését is nem csak a keréksebességet., ebből következtethető a tengelyekre sőt akár a kerekekre jutó terhelés, súly ..... és a maximálisra növeli ott a fékerőt.
Az már nem az EBD nevű funkció? Mármint a számolgatás - fékerőosztogatás. Mert az elvileg minden mk3-ban van, és nem csak vészfékezéskor működik.
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.02.14 csütörtök, 14:42:35
Egyetértek. Második közepes fékezés után el kezd búgni, harmadiknál meg már xart sem ér.
És a rásegítés is siralmas. Hatlábbal nyomós.
Fenti véleményem mk3 f1 vonatkozásában tudom alátámasztani, illetve asszony 2003- as Focusa dettu ilyen.
Ha valaki jónak mondja az mk3 f1 fékét, akkor próbálja ki a mostani autómat, és lesz alapja a normális fékhatáshoz.
Én kettes fókát vezettem mondeo után, és az első pár fékezésnél majdnem kormány-fejelés volt
Naplózva
Lacimanó
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 937
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2942 Dátum:
2013.02.14 csütörtök, 15:17:36 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.02.14 csütörtök, 14:42:35
Egyetértek. Második közepes fékezés után el kezd búgni, harmadiknál meg már xart sem ér.
És a rásegítés is siralmas. Hatlábbal nyomós.
Fenti véleményem mk3 f1 vonatkozásában tudom alátámasztani, illetve asszony 2003- as Focusa dettu ilyen.
Ha valaki jónak mondja az mk3 f1 fékét, akkor próbálja ki a mostani autómat, és lesz alapja a normális fékhatáshoz.
Nekem csak vw Polo és Opel astra hasonlítás van cégnél ezeket vezetem. A vw kis pedál erőre nagyon befog szinte araszolás csak bologatásból áll. Nagyon nehéz finoman fékezni. Opel szinte egyforma a fordal. .
Naplózva
2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2943 Dátum:
2013.02.14 csütörtök, 15:36:25 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.02.14 csütörtök, 14:42:35
Egyetértek. Második közepes fékezés után el kezd búgni, harmadiknál meg már xart sem ér.
És a rásegítés is siralmas. Hatlábbal nyomós.
Fenti véleményem mk3 f1 vonatkozásában tudom alátámasztani, illetve asszony 2003- as Focusa dettu ilyen.
Ha valaki jónak mondja az mk3 f1 fékét, akkor próbálja ki a mostani autómat, és lesz alapja a normális fékhatáshoz.
Érdekes amit mondasz......
Ugye a rásegítés és a pedálút, ami változhat autónként.
Ha megszoksz egy pedálutat és rásegítést....azaz fékhatást x pedálútnál....ha ez másképp alakul egy másik autóban, akkor az nem jobb vagy rosszabb, hanem más.
Nekem semmi bajom az f1 fékével. Gyári minden, mozog, működik.
Viszont ne felejtsük el, hogy a benzinesnél a szívócsőben lévő vákuum segít, a dízeleknél egy vákuumszivattyú, ami ha nem túl jó -már- , akkor ugye a rásegítés gyengül..... okozhat gyengébb féket azonos vagy megszokott pedálútnál.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2944 Dátum:
2013.02.14 csütörtök, 17:02:40 »
Idézetet írta: GSR - 2013.02.14 csütörtök, 15:36:25
Érdekes amit mondasz......
Ugye a rásegítés és a pedálút, ami változhat autónként.
Ha megszoksz egy pedálutat és rásegítést....azaz fékhatást x pedálútnál....ha ez másképp alakul egy másik autóban, akkor az nem jobb vagy rosszabb, hanem más.
Nekem semmi bajom az f1 fékével. Gyári minden, mozog, működik.
Viszont ne felejtsük el, hogy a benzinesnél a szívócsőben lévő vákuum segít, a dízeleknél egy vákuumszivattyú, ami ha nem túl jó -már- , akkor ugye a rásegítés gyengül..... okozhat gyengébb féket azonos vagy megszokott pedálútnál.
hát ha már nem túl jó a vákuumszivattyú, akkor ott már a turbó sem megy rendsen, meg talán a kuplung is nehezül.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2945 Dátum:
2013.02.14 csütörtök, 17:17:35 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.02.14 csütörtök, 14:45:11
Arról pedig még nem is beszéltem, hogy a berohadó hátsó féknyereg a szégyen szégyene...
meg arról sem, h esőben ne kelljen hirtelen rövid idő alatt megállni mert nem lehet. És azért nem mert az idióta tervezők kihagyták a fektarcsa védő lemezt és vizes minden... De az F2 fék már teljesen jó ! Amúgy fekben az olasz kocsik a legjobbak már régóta. Fiat Alfa Lancia.
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2946 Dátum:
2013.02.14 csütörtök, 17:34:54 »
Hát én más tapasztalatról tudok beszámolni...enyémet fékpadon majdnem 4KN-ig elnyomom az első tengelyen...na most pl haverom 2005-ös tdci-jén 3,4KN fölé sehogy gyári tárcsák,betétek....akkor nem értem miért is rosszabb? Opelemen amin mindenki szerint brutál fék van 3,2KN a max fékhatás első tengelyen...kb passatok is ilyenek.
Ja...soha nem rohadt be vagy állt be a hátsó fékem és alig tudok elindulni vele ha bevan húzva..bár kicsit fennt fog ezt nem tagadom.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2947 Dátum:
2013.02.14 csütörtök, 19:32:58 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.02.14 csütörtök, 17:34:54
Hát én más tapasztalatról tudok beszámolni...enyémet fékpadon majdnem 4KN-ig elnyomom az első tengelyen...na most pl haverom 2005-ös tdci-jén 3,4KN fölé sehogy gyári tárcsák,betétek....akkor nem értem miért is rosszabb? Opelemen amin mindenki szerint brutál fék van 3,2KN a max fékhatás első tengelyen...kb passatok is ilyenek.
Ja...soha nem rohadt be vagy állt be a hátsó fékem és alig tudok elindulni vele ha bevan húzva..bár kicsit fennt fog ezt nem tagadom.
A Régebbi swiftekre is mindig azt mondták, hogy nincs rajtuk fék..... érdekes, a mienken mindig van és volt és rendesen fogott, amennyire kell neki.
Vannak bizonyára hibás autók, de azok lehet hibása és azért olyan amilyen, de nem a rosszak alapján kell megítélni az összeset.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2948 Dátum:
2013.02.14 csütörtök, 20:52:41 »
Idézetet írta: GSR - 2013.02.14 csütörtök, 19:32:58
A Régebbi swiftekre is mindig azt mondták, hogy nincs rajtuk fék..... érdekes, a mienken mindig van és volt és rendesen fogott, amennyire kell neki.
Vannak bizonyára hibás autók, de azok lehet hibása és azért olyan amilyen, de nem a rosszak alapján kell megítélni az összeset.
Próbáltál már 1 ilyet 1 olyat egymás után? mármint F1-F2 vagy fordítva. Mert én próbáltam párat, és ugyanez jött ki mindig. Mindenkinek más jelent az, h jó azt elismerem. Tárcsa és betét csere után sokat javult, de a jótól messze van.
Idézetet írta: Bunyek - 2013.02.14 csütörtök, 17:34:54
Hát én más tapasztalatról tudok beszámolni...enyémet fékpadon majdnem 4KN-ig elnyomom az első tengelyen...na most pl haverom 2005-ös tdci-jén 3,4KN fölé sehogy gyári tárcsák,betétek....akkor nem értem miért is rosszabb? Opelemen amin mindenki szerint brutál fék van 3,2KN a max fékhatás első tengelyen...kb passatok is ilyenek.
Ja...soha nem rohadt be vagy állt be a hátsó fékem és alig tudok elindulni vele ha bevan húzva..bár kicsit fennt fog ezt nem tagadom.
F1 ről beszélek. A tieden még lehet nem fejlesztettek fordítva.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.02.14 csütörtök, 20:54:23 írta Dentcraft
»
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2949 Dátum:
2013.02.14 csütörtök, 21:02:24 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.02.14 csütörtök, 20:52:41
Próbáltál már 1 ilyet 1 olyat egymás után? mármint F1-F2 vagy fordítva. Mert én próbáltam párat, és ugyanez jött ki mindig. Mindenkinek más jelent az, h jó azt elismerem. Tárcsa és betét csere után sokat javult, de a jótól messze van.
F1 ről beszélek. A tieden még lehet nem fejlesztettek fordítva.
Sőt volt olyan is, hogy azonos időben 3 mk3 is volt bent nálunk. F előtti, F1 és F2 is.
Igazából az F előtti V6 -tehát benzin-, az F1 és F2 dízel....... hát rossz fék egyiken sincs.
Pedig nem vagyok cukrász
....... Nyilván úgy próbálgattam, hogy pl. 150-ről melyik hogyan áll meg.....
Naponta rengeteg fajta, féle, forma autóba ülök..... Nem részletezem melyik milyen, de az túlzás mondai, hogy a mondeo-n rossz a fék...legyen szó bármelyikről is.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Oldalak:
1
...
52
53
54
55
56
57
58
[
59
]
60
61
62
63
64
65
66
...
170
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ