Ford Mondeo Club Hungary
2025.05.21 szerda, 09:18:55
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Elektromos dolgok
Oldalak:
1
...
734
735
736
737
738
739
740
[
741
]
742
743
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Elektromos dolgok (Megtekintve 11766564 alkalommal)
Scratch
és 14 vendég van a témában
wmatyas
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 173
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37000 Dátum:
2023.10.26 csütörtök, 18:44:19 »
Az új aksival megoldódott, szépséghiba csak annyi, hogy a tag szerint az üzletben az új exide már nem fog bírni 7 évet...
Idézetet írta: AndyA - 2023.10.26 csütörtök, 09:10:08
Hogy terheletlenül mennyit mutat az akku, az mindegy. Terhelés alatt kell megnézni. Akkor mérd, amikor ráindítózol. Csodálkoznék, ha ezek után akár a 10V-ot elérné terhelve. Amúgy ha cellazárlat lenne, akkor nem tudnád üresjáratban a közel normál feszt mérni, egy cellányival kevesebb lenne.
Kérj valakitől kölcsön egy akksit. Ha azzal működik és indul, akkor csak véletlen egybeesés. Az egyik autónk úgy állt meg, hogy elindult vele itthonról a feleségem, elment a Sparba (1 km), leállította a motort, és soha többé nem indult el azzal az akksival az autó. Volt rohanás másik autóval Bárdiba új akksiért, csere, indult és ment tovább az autó. Ennyi.
Lehet, hogy a sebességben indtózáskor sokkal nagyobb villanyt kért az indítómotor, mint rendesen, és az tett oda egy utolsót az akkunak.
AndyA
Naplózva
MKIII 2005 2.0 TDCI Turnier, Trend
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27060
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37001 Dátum:
2023.10.27 péntek, 10:08:12 »
Idézetet írta: wmatyas - 2023.10.26 csütörtök, 18:44:19
Az új aksival megoldódott, szépséghiba csak annyi, hogy a tag szerint az üzletben az új exide már nem fog bírni 7 évet...
Ez ilyen sport. Ez van. tegyél ellene bármit, ha tudsz.
Mivel nekem olyan volt az autó, hogy ha menni kellett, akkor menni kellett, ezért a legutóbbi két alkalommal 3 évente óraműszerű pontossággal cseréltem mindig akkut benne, akkor is, ha egyébként kifogástalanul működött az aktuális példány.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Elérhető
Hozzászólások: 37301
www.mondeo.hu
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37002 Dátum:
2023.10.27 péntek, 11:05:28 »
Idézetet írta: AndyA - 2023.10.27 péntek, 10:08:12
Ez ilyen sport. Ez van. tegyél ellene bármit, ha tudsz.
Mivel nekem olyan volt az autó, hogy ha menni kellett, akkor menni kellett, ezért a legutóbbi két alkalommal 3 évente óraműszerű pontossággal cseréltem mindig akkut benne, akkor is, ha egyébként kifogástalanul működött az aktuális példány.
AndyA
A 3 éveseket nem adod el?
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27060
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37003 Dátum:
2023.10.28 szombat, 18:26:33 »
Idézetet írta: Scratch - 2023.10.27 péntek, 11:05:28
A 3 éveseket nem adod el?
Volt, amit eladtam, volt, ami a másik autóba került a 7 éves helyett stb.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
demizol
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 33
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37004 Dátum:
2023.11.14 kedd, 17:08:54 »
Sziasztok!
Abban szeretném a segítséget kérni, hogy 2004 2.0 TDCi motoros autómban, motorcsere óta, a nap számláló és az átlagfogyasztásmérő mér, ha megyek vele, de amint leállítom az autót rögtön nulláz, illetve 99,9 re áll vissza az értékek.
Valaki tudja esetleg merre keressem a hibát, vagy hogy honnan veszi az adatokat?
köszönöm szépen
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27060
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37005 Dátum:
2023.11.14 kedd, 19:10:48 »
Idézetet írta: demizol - 2023.11.14 kedd, 17:08:54
Sziasztok!
Abban szeretném a segítséget kérni, hogy 2004 2.0 TDCi motoros autómban, motorcsere óta, a nap számláló és az átlagfogyasztásmérő mér, ha megyek vele, de amint leállítom az autót rögtön nulláz, illetve 99,9 re áll vissza az értékek.
Valaki tudja esetleg merre keressem a hibát, vagy hogy honnan veszi az adatokat?
köszönöm szépen
Beragadt a nullázó gomb?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
demizol
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 33
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37006 Dátum:
2023.11.14 kedd, 21:03:53 »
Idézetet írta: AndyA - 2023.11.14 kedd, 19:10:48
Beragadt a nullázó gomb?
AndyA
Nics beragadva és a átlagfogysztásmérő nem nullázható, csak, ha az aksit leveszem
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27060
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37007 Dátum:
2023.11.15 szerda, 08:08:31 »
Idézetet írta: demizol - 2023.11.14 kedd, 21:03:53
Nics beragadva és a átlagfogysztásmérő nem nullázható, csak, ha az aksit leveszem
Ha az átlagfogyira állsz és röviden nyomod a gombot, át tudod állítani l/100km és MPG kijelzés között?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
demizol
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 33
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37008 Dátum:
2023.11.15 szerda, 15:54:08 »
Idézetet írta: AndyA - 2023.11.15 szerda, 08:08:31
Ha az átlagfogyira állsz és röviden nyomod a gombot, át tudod állítani l/100km és MPG kijelzés között?
AndyA
Bocsánat, ha rosszul értem, de a MPG alatt a gallont értjük?
Ha igen akkor át tudom váltani
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27060
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37009 Dátum:
2023.11.18 szombat, 08:18:17 »
Idézetet írta: demizol - 2023.11.15 szerda, 15:54:08
Bocsánat, ha rosszul értem, de a MPG alatt a gallont értjük?
Ha igen akkor át tudom váltani
Akkor tényleg nincs beragadva a gombod. Jobb ötletem ennél sajna nincs...
AndyA
P.s.: MPG - Miles per Gallon
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48583
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37010 Dátum:
2023.11.18 szombat, 16:31:47 »
Idézetet írta: demizol - 2023.11.14 kedd, 17:08:54
Sziasztok!
Abban szeretném a segítséget kérni, hogy 2004 2.0 TDCi motoros autómban, motorcsere óta, a nap számláló és az átlagfogyasztásmérő mér, ha megyek vele, de amint leállítom az autót rögtön nulláz, illetve 99,9 re áll vissza az értékek.
Valaki tudja esetleg merre keressem a hibát, vagy hogy honnan veszi az adatokat?
köszönöm szépen
motor vezérlőt nem cseréltetek?PCM resetet kellene csinálni.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Sierra2008
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 98
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37011 Dátum:
2023.11.18 szombat, 20:40:31 »
Orvosolva lett a generátor probléma, fel lett újítva és gyári Visteon fesz szabályzó került bele. Töltés ellenőrző végre kialudt 1 év után, és végre újra van első szélvédőfűtésem. Viszont az ülésfűtéssel még mindig valami nem jó. Biztos, hogy működik, mert pl a hét közepén indítás után szinte egyből bekapcsolt, imádtam is hogy megint melegít, viszont azóta megint nem kapcsolt be egyszer sem. Valaki tudja ennek az okát, mitől lehet?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48583
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37012 Dátum:
2023.11.19 vasárnap, 08:50:29 »
Idézetet írta: Sierra2008 - 2023.11.18 szombat, 20:40:31
Orvosolva lett a generátor probléma, fel lett újítva és gyári Visteon fesz szabályzó került bele. Töltés ellenőrző végre kialudt 1 év után, és végre újra van első szélvédőfűtésem. Viszont az ülésfűtéssel még mindig valami nem jó. Biztos, hogy működik, mert pl a hét közepén indítás után szinte egyből bekapcsolt, imádtam is hogy megint melegít, viszont azóta megint nem kapcsolt be egyszer sem. Valaki tudja ennek az okát, mitől lehet?
szakadt-eltört lehet a kábel, ahol bemegy alul az ülölapba.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
demizol
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 33
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37013 Dátum:
2023.11.21 kedd, 16:13:24 »
Idézetet írta: alf® - 2023.11.18 szombat, 16:31:47
motor vezérlőt nem cseréltetek?PCM resetet kellene csinálni.
nem, azt nem cseréltünk.
rendben köszönöm megkeresem, hogy azt hogyan kell
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48583
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37014 Dátum:
2023.11.21 kedd, 17:58:00 »
Idézetet írta: demizol - 2023.11.21 kedd, 16:13:24
nem, azt nem cseréltünk.
rendben köszönöm megkeresem, hogy azt hogyan kell
forscan-el.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
demizol
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 33
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37015 Dátum:
2023.11.21 kedd, 18:23:44 »
Idézetet írta: alf® - 2023.11.21 kedd, 17:58:00
forscan-el.
rendben köszönöm, az van
Naplózva
lovagkiraly
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 63
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37016 Dátum:
2023.11.24 péntek, 15:13:25 »
Sziasztok!
Honnan lehet hozzáférni a külsö hőmérsékelet jeladóhoz? azt tudom hogy a lökháritóban lévő műanyag betétben van talán jobb oldalon. ELég ha a fényszorot kiszedem? vagy teljesen vakon vagyok?
Köszönöm előre is a segítséget!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48583
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37017 Dátum:
2023.11.24 péntek, 16:33:00 »
Idézetet írta: lovagkiraly - 2023.11.24 péntek, 15:13:25
Sziasztok!
Honnan lehet hozzáférni a külsö hőmérsékelet jeladóhoz? azt tudom hogy a lökháritóban lévő műanyag betétben van talán jobb oldalon. ELég ha a fényszorot kiszedem? vagy teljesen vakon vagyok?
Köszönöm előre is a segítséget!
igen.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
lovagkiraly
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 63
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37018 Dátum:
2023.11.24 péntek, 18:50:43 »
Idézetet írta: alf® - 2023.11.24 péntek, 16:33:00
igen.
Köszönöm szépen a segítséget!
Naplózva
HCZ
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 18
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37019 Dátum:
2024.02.13 kedd, 22:52:44 »
Sziasztok!
Adott egy 2001-es MK3 TDDI Mondeo.
Vasárnap világítani kezdett az akkumulátor ikon a műszerfalon.
Rámértem, csak 12,7V-ot tölt járó motornál a generátor, valamikor annyit se.
A generátor felett "elektromos szagot" is lehetett érezni.
Volt már felújítva a generátor (talán már kétszer is). Gondolom tönkrement/leégett/diódahibás lett a generátor.
Ma egy ismerősömtől kaptam egy másik generátort. Kicsit régebbinek tűnik mint ami most bent van.
Típusa: 1S7T-10300-BC 12V 120A
Gondoltam csere előtt azért rámérek. Megpörgettem (akkus fúró 2-es fokozat), viszont a generátor test és a + csatlakozó között itt sem tudtam feszültséget mérni... (0,08V)
Van egy három érintkezős csatlakozó rajta. Esetleg azok közül valamelyik gerjesztő tekercs lenne és a + pólussal össze kellene kötni?
Hogyan lehetne egy tesztet elvégezni a generátoron?
Próbáltam hozzá keresni kapcsolási rajzot de nem igazán találtam.
Köszönöm.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27060
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37020 Dátum:
2024.02.14 szerda, 07:52:45 »
Idézetet írta: HCZ - 2024.02.13 kedd, 22:52:44
Sziasztok!
Adott egy 2001-es MK3 TDDI Mondeo.
Vasárnap világítani kezdett az akkumulátor ikon a műszerfalon.
Rámértem, csak 12,7V-ot tölt járó motornál a generátor, valamikor annyit se.
A generátor felett "elektromos szagot" is lehetett érezni.
Volt már felújítva a generátor (talán már kétszer is). Gondolom tönkrement/leégett/diódahibás lett a generátor.
Ma egy ismerősömtől kaptam egy másik generátort. Kicsit régebbinek tűnik mint ami most bent van.
Típusa: 1S7T-10300-BC 12V 120A
Gondoltam csere előtt azért rámérek. Megpörgettem (akkus fúró 2-es fokozat), viszont a generátor test és a + csatlakozó között itt sem tudtam feszültséget mérni... (0,08V)
Van egy három érintkezős csatlakozó rajta. Esetleg azok közül valamelyik gerjesztő tekercs lenne és a + pólussal össze kellene kötni?
Hogyan lehetne egy tesztet elvégezni a generátoron?
Próbáltam hozzá keresni kapcsolási rajzot de nem igazán találtam.
Köszönöm.
Így van. Ha nincs gerjesztés, nem fog semmit csinálni.
Otthon elég nehéz tesztelni, legegyszerűbben talán úgy tudod, ha berakod az autóba. :-)
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HCZ
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 18
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37021 Dátum:
2024.02.15 csütörtök, 11:25:36 »
Idézetet írta: AndyA - 2024.02.14 szerda, 07:52:45
Így van. Ha nincs gerjesztés, nem fog semmit csinálni.
Otthon elég nehéz tesztelni, legegyszerűbben talán úgy tudod, ha berakod az autóba. :-)
AndyA
Tudható esetleg, hogy a három bemenet közül melyik a gerjesztés?
Multiméterrel rámértem de minden csatlakozó között szakadást mutatott.
A másik, hogy tegnap este mennem kellett a gyerekekért (5km akkuval is simán elmegy gondoltam, mivel kb. 15km jöttem vele vasárnap hibajelzéssel haza. Végig töltőn volt az akkumulátor.)
A lényeg, hogy nem volt egész úton hibajelzés. Meggyógyult...
Hazaérve rámértem a töltésre és tényleg működött. 14V volt az akkumulátoron.
Lámpákat és ventilátort bekapcsolva 12,9V-ig esett.
Lehet, hogy valami vezeték, vagy kontakthiba lesz inkább?
Naplózva
Petya
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 149
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37022 Dátum:
2024.02.15 csütörtök, 17:44:48 »
Idézetet írta: HCZ - 2024.02.15 csütörtök, 11:25:36
Tudható esetleg, hogy a három bemenet közül melyik a gerjesztés?
Multiméterrel rámértem de minden csatlakozó között szakadást mutatott.
A másik, hogy tegnap este mennem kellett a gyerekekért (5km akkuval is simán elmegy gondoltam, mivel kb. 15km jöttem vele vasárnap hibajelzéssel haza. Végig töltőn volt az akkumulátor.)
A lényeg, hogy nem volt egész úton hibajelzés. Meggyógyult...
Hazaérve rámértem a töltésre és tényleg működött. 14V volt az akkumulátoron.
Lámpákat és ventilátort bekapcsolva 12,9V-ig esett.
Lehet, hogy valami vezeték, vagy kontakthiba lesz inkább?
Üdv!
A gerjesztés PWM négyszögjellel történik, az "igénynek" megfelelően, amit szintén ilyen jellel "kér" a generátor a motorvezérlőtől.
Üdv: Petya!
Naplózva
2020 Ford Mustang Bullitt
2005 Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia, 130 LE, MMT6, B5Y, Panther Black
ex: 1995 Ford Mondeo 2.0 Zetec, CLX -> GHIA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27060
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37023 Dátum:
2024.02.16 péntek, 13:42:23 »
Idézetet írta: HCZ - 2024.02.15 csütörtök, 11:25:36
Tudható esetleg, hogy a három bemenet közül melyik a gerjesztés?
Multiméterrel rámértem de minden csatlakozó között szakadást mutatott.
A másik, hogy tegnap este mennem kellett a gyerekekért (5km akkuval is simán elmegy gondoltam, mivel kb. 15km jöttem vele vasárnap hibajelzéssel haza. Végig töltőn volt az akkumulátor.)
A lényeg, hogy nem volt egész úton hibajelzés. Meggyógyult...
Hazaérve rámértem a töltésre és tényleg működött. 14V volt az akkumulátoron.
Lámpákat és ventilátort bekapcsolva 12,9V-ig esett.
Lehet, hogy valami vezeték, vagy kontakthiba lesz inkább?
A dizli töltőfesz névleg 14,4V. Ez hidegben (-5, -10, még alatta) akár 15-16V környékére is felmehet, míg melegben (30-35 fok) lecsökkenhet akár 13,7-13,8V-ra is. De amúgy "pillanatnyi", azaz max. 1-2 másodperces ingadozással, míg utána szabályoz a terhelésnek, ennek meg kell lennie. A 12.9V semmiképpen nem normális. Elvileg annyi terhelést nem tudsz ráakasztani az autó fogyasztóival, hogy ennyire leterheld.
A legnagyobb fogyasztók amúgy az első ablak fűtése, ha van, és ha működik (2 x 25A), ill. a motor hűtőventilátora (25-30A). A hátsó ablak fűtés 7-8A, maga a motorvezérlés és egyéb holmik is olyan 7-8A körül esznek, világítás fényszóróstul halogénnél 12-14A, xenonnal mondjuk 8-10A.
Tehát kb. kapcsold fel az első-hátsó ablak fűtését, a lámpákat, kapcsold be a klímát (ehhez az kell, hogy elég meleg legyen, hogy be is induljon, de ebben a tavaszi időben ez megoldható), amitől álló helyzetben be kell indulnia a hűtőventilátornak (ellenőrizd, hogy valóban), és akkor mérj, hogy mi van.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HCZ
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 18
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37024 Dátum:
2024.02.16 péntek, 14:34:22 »
Idézetet írta: Petya - 2024.02.15 csütörtök, 17:44:48
Üdv!
A gerjesztés PWM négyszögjellel történik, az "igénynek" megfelelően, amit szintén ilyen jellel "kér" a generátor a motorvezérlőtől.
Üdv: Petya!
Szia Petya!
Akkor full kitöltött PWM jellel (sima 12V DC) elvileg max teljesítményen kellene mennie a generátornak.
Jól gondolom?
(Remélem a PWM jelszint 12V. Van PWM generátorom, elvileg azzal is meg lehetne támadni. Már ha teljesítményt nem kell vele átvinni. Ha jól emlékszem pár száz mA a teljesítménye.)
Esetleg azt tudod, hogy melyik lábára, kell adni a PWM gerjesztést?
Köszönöm a segítséget!
Naplózva
HCZ
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 18
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37025 Dátum:
2024.02.16 péntek, 14:57:09 »
Idézetet írta: AndyA - 2024.02.16 péntek, 13:42:23
A dizli töltőfesz névleg 14,4V. Ez hidegben (-5, -10, még alatta) akár 15-16V környékére is felmehet, míg
...
Köszönöm a segítséget és a fogyasztók áramfelvételének listáját!
Így első körben a teljes terheléses tesztet nem merem megtenni.
Már csak a világítás és ventilátor bekapcsolásánál is nagyot esik a feszültség.
Három hibalehetőségre gondolok:
1. generátor
2. generátor vezérlő
3. vezeték és kontakt hiba
A hétvégén lesz időm és végignézném a vezetékeket és a kötéseket.
Nem lesz egyszerű, mert a mechanikai védelem miatt csőben vannak vezetve.
A generátor vezérlő amúgy merre található a motortérben?
Javasolták, hogy a Ford TIS-ben a vezetékezés is le van írva. Az jól jönne. Próbálok egyet fellelni, mert anélkül elég nehéz lesz kimérni a vezetékeket.
Naplózva
Petya
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 149
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37026 Dátum:
2024.02.16 péntek, 19:10:20 »
Idézetet írta: HCZ - 2024.02.16 péntek, 14:34:22
Szia Petya!
Akkor full kitöltött PWM jellel (sima 12V DC) elvileg max teljesítményen kellene mennie a generátornak.
Jól gondolom?
(Remélem a PWM jelszint 12V. Van PWM generátorom, elvileg azzal is meg lehetne támadni. Már ha teljesítményt nem kell vele átvinni. Ha jól emlékszem pár száz mA a teljesítménye.)
Esetleg azt tudod, hogy melyik lábára, kell adni a PWM gerjesztést?
Köszönöm a segítséget!
Üdv!
https://autotechnika.hu/cikkek/motor-eroatvitel/8310/ford-smart-charge-avagy-az-intelligens-toeltes-intelligens-vizsgalata
Külön generátor vezérlő nincs, a PCM intézi.
https://drive.google.com/file/d/14dXJzhg2eKzU6TwzRf-JrHXpwmotkMy4/view?usp=sharing
Fehér - PCM-be küldött jel
Barna - PCM-ből jövő jel
Narancs/citrom - +12V
https://drive.google.com/file/d/1-BOfso6_Bdp26ZRV0ZHFImHGZYRc3LMk/view?usp=sharing
Az oszcilloszkópos képnél már nem emlékeszek, melyik csatorna volt a küldött és melyik a fogadott jel.
Üdv: Petya!
Naplózva
2020 Ford Mustang Bullitt
2005 Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia, 130 LE, MMT6, B5Y, Panther Black
ex: 1995 Ford Mondeo 2.0 Zetec, CLX -> GHIA
HCZ
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 18
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37027 Dátum:
2024.02.17 szombat, 00:13:32 »
Idézetet írta: Petya - 2024.02.16 péntek, 19:10:20
Üdv!
https://autotechnika.hu/cikkek/motor-eroatvitel/8310/ford-smart-charge-avagy-az-intelligens-toeltes-intelligens-vizsgalata
Külön generátor vezérlő nincs, a PCM intézi.
https://drive.google.com/file/d/14dXJzhg2eKzU6TwzRf-JrHXpwmotkMy4/view?usp=sharing
Fehér - PCM-be küldött jel
Barna - PCM-ből jövő jel
Narancs/citrom - +12V
https://drive.google.com/file/d/1-BOfso6_Bdp26ZRV0ZHFImHGZYRc3LMk/view?usp=sharing
Az oszcilloszkópos képnél már nem emlékeszek, melyik csatorna volt a küldött és melyik a fogadott jel.
Üdv: Petya!
Szia Petya!
Köszönöm a képeket és a leírást!
Így már értem. Magában a generátorban van egy szabályzó és az vezérli a gerjesztő tekercset!
A végén még a Tektronix szkópot is le kell cipelnem a garázsba...
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27060
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37028 Dátum:
2024.02.27 kedd, 14:16:13 »
Idézetet írta: HCZ - 2024.02.16 péntek, 14:57:09
Köszönöm a segítséget és a fogyasztók áramfelvételének listáját!
Így első körben a teljes terheléses tesztet nem merem megtenni.
Már csak a világítás és ventilátor bekapcsolásánál is nagyot esik a feszültség.
Három hibalehetőségre gondolok:
1. generátor
2. generátor vezérlő
3. vezeték és kontakt hiba
A hétvégén lesz időm és végignézném a vezetékeket és a kötéseket.
Nem lesz egyszerű, mert a mechanikai védelem miatt csőben vannak vezetve.
A generátor vezérlő amúgy merre található a motortérben?
Javasolták, hogy a Ford TIS-ben a vezetékezés is le van írva. Az jól jönne. Próbálok egyet fellelni, mert anélkül elég nehéz lesz kimérni a vezetékeket.
Egyrészt van a feszszabályzó, az a generátoron van, ill. a gerjesztést a PCM szabályozza, nincs külön berendezés rá.
A generátorról jét vastag vezeték jön, azon jön a delej. Ezeket nézd meg. De van egy harmadik vezeték, az adja a gerjesztés szabályozását, annak is rendben kell lennie.
És még egy: az akkut kiveszed, és a doboza alatt van a testkábel a karosszériához csavarozva az akku mínuszról majdnem direktben odavezetve.
Azt is alaposan nézd körbe, csavarozd ki stb., mert ha ott korrodált, az is okozhat ilyen jellegű gondokat.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
visko1017
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37029 Dátum:
2024.02.28 szerda, 14:26:58 »
Sziasztok!
Találkozott már valaki olyannal esetleg, hogy megszűnt az automata ajtónyitásra, meg gyújtás levételre kapcsolódó beltér világítása?
Hibajelenség, hogy egyik napról a másikra megszűnt a kivezérelt föld a GEM-ről, ami a beltér, és tükör lámpákra menne. Kézzel tudom kapcsolni őket, legalábbis elől-hátul plafonon lévőt, de a többit nem bírom életre kellteni, nincs meg csak a fix földem, és a fix 12v, a kapcsolt föld megszűnt. Szétszedtem a belsejét, az egész kábelcsoportot átnéztem, az ajtózárás érzékelőket kimértem, másik bal első ajtózáram van, és a GEM-ből is próbáltam bele másikat, valamint az akksi védő relét is próbáltam másik autóbol, ami ugyan így fl, semmi változás nem volt. Ez kb 2 hónapja tart, de nem nagyon jutok előre. Valakinek valami ötlet esetleg? Nem ülök teljesen háttal a tévének, de ez kifogott rajtam. Esetleg egy kapcsolási rajz is jól jöhet arról, hogy a GEM pontosan melyik csatlakozóra, azon belül pedig melyik kábelre kapcsolná azt a bizonyos negatívat.
5 ajtós, 2006, 2.0TDCI - N7BA
«
Utoljára szerkesztve: 2024.02.28 szerda, 14:40:48 írta visko1017
»
Naplózva
doky7
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 17
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37030 Dátum:
2024.03.08 péntek, 19:49:31 »
Üdv. mindenkinek. Van egy kérdésem, a Facebook-> Ford csoportok 2 oldalán is feltettem egy kérdést AKKUMULÁTOR vásárlással kapcsolatban. Igen valakinek lehet uncsi - lerágott csont a téma. Viszont engem még mindig érdekelne a megfelelő válasz, amit eddig senkitől nem kaptam meg. Aki válaszolt az 10 fajta -más más aksit használt és ajánlott (3 éves működési ciklussal ) ! Az enyém 10 éves Motorcraft aksi és most ment tönkre. Rengeteg kínálat van a neten, de alig párnál látom a leírást mi is az elegy az aksiban .Sőt van olyan amelyik FORD autókba javasolja, majd a leírás végén közlik, hogy Ford járművekbe nem ajánlják ( ?? !!).Ugye a hivatalos szöveg "Fontos tudnivaló!
A Smart-Charge (intelligens) töltőrendszerrel rendelkező Ford gépkocsikba csak kálcium akkumulátorokat szabad beszerelni az 1998-as Focustól kezdve.".
A kérdésem, : 2002 es 2000ccm-es TDCI 130Le Mondeo-ba milyen akkumulátort javasoltok ami nem arany árban van? Korrekt minőség, korrekt ár - élettartam ?
Hogyan működik a jótálás érvényesítése, mert ahhoz be kell szerelnem, hogy egy szakihoz elvigyem a járműben az érvényesítéshez- műszeres méréshez ??
(régen nem foglalkoztam ilyennel, mert nem voltak drágák az aksik és 5-6 évet kibírtak a régi autóimban is !
Köszi ha elolvastad és válaszol valaki.
Naplózva
edk
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 692
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37031 Dátum:
2024.03.09 szombat, 08:34:51 »
Idézetet írta: doky7 - 2024.03.08 péntek, 19:49:31
Üdv. mindenkinek. Van egy kérdésem, a Facebook-> Ford csoportok 2 oldalán is feltettem egy kérdést AKKUMULÁTOR vásárlással kapcsolatban.
...
Nekünk ez van a két autóban, hiba nélkül teszi a dolgát:
https://www.arukereso.hu/auto-akkumulator-c3660/exide/premium-72ah-720a-right-ea722-p51741092/
2003-as MK3-as 2.0 TDCi Mondeoban 2018.06 hó óta
2006-os MK2-es 1.6 TDCi Focusban 2017.12 hó óta
Naplózva
Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48583
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37032 Dátum:
2024.03.09 szombat, 18:15:56 »
Idézetet írta: doky7 - 2024.03.08 péntek, 19:49:31
Üdv. mindenkinek. Van egy kérdésem, a Facebook-> Ford csoportok 2 oldalán is feltettem egy kérdést AKKUMULÁTOR vásárlással kapcsolatban. Igen valakinek lehet uncsi - lerágott csont a téma. Viszont engem még mindig érdekelne a megfelelő válasz, amit eddig senkitől nem kaptam meg. Aki válaszolt az 10 fajta -más más aksit használt és ajánlott (3 éves működési ciklussal ) ! Az enyém 10 éves Motorcraft aksi és most ment tönkre. Rengeteg kínálat van a neten, de alig párnál látom a leírást mi is az elegy az aksiban .Sőt van olyan amelyik FORD autókba javasolja, majd a leírás végén közlik, hogy Ford járművekbe nem ajánlják ( ?? !!).Ugye a hivatalos szöveg "Fontos tudnivaló!
A Smart-Charge (intelligens) töltőrendszerrel rendelkező Ford gépkocsikba csak kálcium akkumulátorokat szabad beszerelni az 1998-as Focustól kezdve.".
A kérdésem, : 2002 es 2000ccm-es TDCI 130Le Mondeo-ba milyen akkumulátort javasoltok ami nem arany árban van? Korrekt minőség, korrekt ár - élettartam ?
Hogyan működik a jótálás érvényesítése, mert ahhoz be kell szerelnem, hogy egy szakihoz elvigyem a járműben az érvényesítéshez- műszeres méréshez ??
(régen nem foglalkoztam ilyennel, mert nem voltak drágák az aksik és 5-6 évet kibírtak a régi autóimban is !
Köszi ha elolvastad és válaszol valaki.
ezüst-kalcium akksi kell,és te is beszerelheted,már mindre 1év a gari.
Ahol a legolcsóbb...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27060
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37033 Dátum:
2024.03.11 hétfő, 09:41:24 »
Idézetet írta: doky7 - 2024.03.08 péntek, 19:49:31
Üdv. mindenkinek. Van egy kérdésem, a Facebook-> Ford csoportok 2 oldalán is feltettem egy kérdést AKKUMULÁTOR vásárlással kapcsolatban. Igen valakinek lehet uncsi - lerágott csont a téma. Viszont engem még mindig érdekelne a megfelelő válasz, amit eddig senkitől nem kaptam meg. Aki válaszolt az 10 fajta -más más aksit használt és ajánlott (3 éves működési ciklussal ) ! Az enyém 10 éves Motorcraft aksi és most ment tönkre. Rengeteg kínálat van a neten, de alig párnál látom a leírást mi is az elegy az aksiban .Sőt van olyan amelyik FORD autókba javasolja, majd a leírás végén közlik, hogy Ford járművekbe nem ajánlják ( ?? !!).Ugye a hivatalos szöveg "Fontos tudnivaló!
A Smart-Charge (intelligens) töltőrendszerrel rendelkező Ford gépkocsikba csak kálcium akkumulátorokat szabad beszerelni az 1998-as Focustól kezdve.".
A kérdésem, : 2002 es 2000ccm-es TDCI 130Le Mondeo-ba milyen akkumulátort javasoltok ami nem arany árban van? Korrekt minőség, korrekt ár - élettartam ?
Hogyan működik a jótálás érvényesítése, mert ahhoz be kell szerelnem, hogy egy szakihoz elvigyem a járműben az érvényesítéshez- műszeres méréshez ??
(régen nem foglalkoztam ilyennel, mert nem voltak drágák az aksik és 5-6 évet kibírtak a régi autóimban is !
Köszi ha elolvastad és válaszol valaki.
Mindenképpen ezüst-kálcium vagy kálcium.kálcium technológiás akksi kell. Ha a gari számít, tökmindegy, 1 év van mindre, és azt mind ki is bírja.
Én sokáig Bosch S4-et vettem, amit jellemzően megelőző karbantartás keretében cseréltem 4 éves korában.
Azután elcsábultam egy Bannerre, mert jó áron volt és nagyobb kapacitással. Nem bírt ki kettő évet... Úgyhogy visszatértem a Bosch-hoz.
kauffer.hu-nál találsz elég jó árakat.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Elérhető
Hozzászólások: 37301
www.mondeo.hu
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37034 Dátum:
2024.03.11 hétfő, 11:05:53 »
Idézetet írta: doky7 - 2024.03.08 péntek, 19:49:31
Üdv. mindenkinek. Van egy kérdésem, a Facebook-> Ford csoportok 2 oldalán is feltettem egy kérdést AKKUMULÁTOR vásárlással kapcsolatban. Igen valakinek lehet uncsi - lerágott csont a téma. Viszont engem még mindig érdekelne a megfelelő válasz, amit eddig senkitől nem kaptam meg. Aki válaszolt az 10 fajta -más más aksit használt és ajánlott (3 éves működési ciklussal ) ! Az enyém 10 éves Motorcraft aksi és most ment tönkre. Rengeteg kínálat van a neten, de alig párnál látom a leírást mi is az elegy az aksiban .Sőt van olyan amelyik FORD autókba javasolja, majd a leírás végén közlik, hogy Ford járművekbe nem ajánlják ( ?? !!).Ugye a hivatalos szöveg "Fontos tudnivaló!
A Smart-Charge (intelligens) töltőrendszerrel rendelkező Ford gépkocsikba csak kálcium akkumulátorokat szabad beszerelni az 1998-as Focustól kezdve.".
A kérdésem, : 2002 es 2000ccm-es TDCI 130Le Mondeo-ba milyen akkumulátort javasoltok ami nem arany árban van? Korrekt minőség, korrekt ár - élettartam ?
Hogyan működik a jótálás érvényesítése, mert ahhoz be kell szerelnem, hogy egy szakihoz elvigyem a járműben az érvényesítéshez- műszeres méréshez ??
(régen nem foglalkoztam ilyennel, mert nem voltak drágák az aksik és 5-6 évet kibírtak a régi autóimban is !
Köszi ha elolvastad és válaszol valaki.
Nagyautónál tudsz venni gyári Motorcraft-ot, klub kedvezmény is van rá, vagy gyári ajánlott Omicraft-ot.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
francoe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1612
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37035 Dátum:
2024.04.07 vasárnap, 20:43:39 »
Sziasztok! A képen található jobb oldali csatlakozó mire mehet rá? A bal oldali a kombi csomagtartó zár, arra emlékszem, óra, ablakfűtés, elakadásjelző az fent van, azok rendben visszakerültek. De ezt másikat nem tudom hol lehetett. Nekem se ülésfűtés se egyéb nincs ott, csak a pohártartó a jobb szélen. Szét kellett szednem a középkonzolt, hogy be tudjam rakni a csere klímapanelt ( A régi tökéletesen működött, csak a feliratok koptak le. Persze mielőtt megvettem a cserepanelt nem volt az Ali-n pótmatrica, hogy ne kellett volna a cserével szüttyögnöm, a csere után nézem, hogy van.)
https://img1.indafoto.hu/6/9/57899_e3c3b2016fc4586d796b0e589ab4aab6/27287298_c556e79bed5f672cfe40bcf6fb99acb5_xxl.jpg
https://img2.indafoto.hu/6/9/57899_e3c3b2016fc4586d796b0e589ab4aab6/27287300_d05bc95465738e8f94959e7deeb96771_xxl.jpg
Köszi az ötleteket, előre is.
Naplózva
X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
francoe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1612
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37036 Dátum:
2024.04.08 hétfő, 07:15:20 »
Idézetet írta: doky7 - 2024.03.08 péntek, 19:49:31
Üdv. mindenkinek. Van egy kérdésem, a Facebook-> Ford csoportok 2 oldalán is feltettem egy kérdést AKKUMULÁTOR vásárlással kapcsolatban.
Hogy bővítsem a lehetőségeket, és árnyaljam a képet. 6. éve egy Jász-Plasztik 75 Ah-st használok. Az autó a szabad ég alatt áll, s télen is indul minden gond nélkül. Előtte Banner Powerbull 72 Ah- volt, az 6 évet bírt ki. Azelőtt pedig a Motorcraft 9-et. Nem az akkumulator ára növeli meg az üzemeltetési költségeket, hanem az üzemanyagé (hiszen egy tank üzemanyag árából már tudsz akkut is venni) és az öregedő autóknál a sűrűsödő szervízigény. Vegyél olyan akkut, amit a pénztarcád elbír. A többiek már elmondták, hogy 1 év a garancia mindegyikre. Ennyi időre tervezz, es azon túl minden plusz idő ajándék.
Naplózva
X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27060
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37037 Dátum:
2024.04.08 hétfő, 09:15:35 »
Idézetet írta: francoe - 2024.04.07 vasárnap, 20:43:39
Sziasztok! A képen található jobb oldali csatlakozó mire mehet rá? A bal oldali a kombi csomagtartó zár, arra emlékszem, óra, ablakfűtés, elakadásjelző az fent van, azok rendben visszakerültek. De ezt másikat nem tudom hol lehetett. Nekem se ülésfűtés se egyéb nincs ott, csak a pohártartó a jobb szélen. Szét kellett szednem a középkonzolt, hogy be tudjam rakni a csere klímapanelt ( A régi tökéletesen működött, csak a feliratok koptak le. Persze mielőtt megvettem a cserepanelt nem volt az Ali-n pótmatrica, hogy ne kellett volna a cserével szüttyögnöm, a csere után nézem, hogy van.)
https://img1.indafoto.hu/6/9/57899_e3c3b2016fc4586d796b0e589ab4aab6/27287298_c556e79bed5f672cfe40bcf6fb99acb5_xxl.jpg
https://img2.indafoto.hu/6/9/57899_e3c3b2016fc4586d796b0e589ab4aab6/27287300_d05bc95465738e8f94959e7deeb96771_xxl.jpg
Köszi az ötleteket, előre is.
Elég lett volna csak a gombokat kicserélni. :-) Simán ki lehet pattintani őket, és a cseredarabból a jót meg be a helyére, és csók.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27060
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37038 Dátum:
2024.04.08 hétfő, 09:19:13 »
Idézetet írta: francoe - 2024.04.08 hétfő, 07:15:20
Hogy bővítsem a lehetőségeket, és árnyaljam a képet. 6. éve egy Jász-Plasztik 75 Ah-st használok. Az autó a szabad ég alatt áll, s télen is indul minden gond nélkül. Előtte Banner Powerbull 72 Ah- volt, az 6 évet bírt ki. Azelőtt pedig a Motorcraft 9-et. Nem az akkumulator ára növeli meg az üzemeltetési költségeket, hanem az üzemanyagé (hiszen egy tank üzemanyag árából már tudsz akkut is venni) és az öregedő autóknál a sűrűsödő szervízigény. Vegyél olyan akkut, amit a pénztarcád elbír. A többiek már elmondták, hogy 1 év a garancia mindegyikre. Ennyi időre tervezz, es azon túl minden plusz idő ajándék.
Az MK5-ben a gyári akkut december elején cserélték gariban egy újra, mert 4 év után annyira lekonyult, hogy a start-stop rendszer már szinte soha nem állította le a motort megállásnál (ehhez legalább 70%-os állapotú akku kell neki).
Most megint elkezdett ugyanígy dögleni az új akkuval, ami nincs fél éve az autóban. Megyek szerdán, szerintem ismét akkucsere lesz... Múlt héten hívtak, ügyfélelégedettségi felmérés. Mondtam, hogy a szervizzel semmi bajom, csak az autó nem akar kooperálni, merthogy megint döglik az elvileg új akku. Azt mondta a hölgy, hogy akkujárvány van, sorban jönnek vissza a pár hónapos, fél éves akkuk, döglenek sorban. :-(
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27060
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37039 Dátum:
2024.04.08 hétfő, 09:32:41 »
Idézetet írta: francoe - 2024.04.07 vasárnap, 20:43:39
Sziasztok! A képen található jobb oldali csatlakozó mire mehet rá? A bal oldali a kombi csomagtartó zár, arra emlékszem, óra, ablakfűtés, elakadásjelző az fent van, azok rendben visszakerültek. De ezt másikat nem tudom hol lehetett. Nekem se ülésfűtés se egyéb nincs ott, csak a pohártartó a jobb szélen. Szét kellett szednem a középkonzolt, hogy be tudjam rakni a csere klímapanelt ( A régi tökéletesen működött, csak a feliratok koptak le. Persze mielőtt megvettem a cserepanelt nem volt az Ali-n pótmatrica, hogy ne kellett volna a cserével szüttyögnöm, a csere után nézem, hogy van.)
https://img1.indafoto.hu/6/9/57899_e3c3b2016fc4586d796b0e589ab4aab6/27287298_c556e79bed5f672cfe40bcf6fb99acb5_xxl.jpg
https://img2.indafoto.hu/6/9/57899_e3c3b2016fc4586d796b0e589ab4aab6/27287300_d05bc95465738e8f94959e7deeb96771_xxl.jpg
Köszi az ötleteket, előre is.
A csomagtérnyitón kívül a doksi szerint itt lehet az ESP kapcsolóhoz menő csatlakozó és a két ülésfűtéshez való csatik.
Küldj PÜ-ben egy alvázszámot, akkor tudok tovább keresgélni, és írd meg, hogy pontosan milyen színű kábelek mennek a csatlakozóba. Ha "csíkos" a kábel, akkor mondjuk sárga/zöld, ha sárga a kábel fő színe, és zöld csík van benne.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48583
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37040 Dátum:
2024.04.08 hétfő, 16:21:10 »
Idézetet írta: AndyA - 2024.04.08 hétfő, 09:19:13
Az MK5-ben a gyári akkut december elején cserélték gariban egy újra, mert 4 év után annyira lekonyult, hogy a start-stop rendszer már szinte soha nem állította le a motort megállásnál (ehhez legalább 70%-os állapotú akku kell neki).
Most megint elkezdett ugyanígy dögleni az új akkuval, ami nincs fél éve az autóban. Megyek szerdán, szerintem ismét akkucsere lesz... Múlt héten hívtak, ügyfélelégedettségi felmérés. Mondtam, hogy a szervizzel semmi bajom, csak az autó nem akar kooperálni, merthogy megint döglik az elvileg új akku. Azt mondta a hölgy, hogy akkujárvány van, sorban jönnek vissza a pár hónapos, fél éves akkuk, döglenek sorban. :-(
AndyA
Azért megnézném, hogy az akku helyesen van-e beállítva (nem szokta senki,így nem jó a töltés),és a maximális töltési szint.Ha az 80%, akkor azt fel kell tenni 90%-ra,és nem lesz vele több gond.
A PCM-ben.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
francoe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1612
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37041 Dátum:
2024.04.08 hétfő, 18:17:33 »
Idézetet írta: AndyA - 2024.04.08 hétfő, 09:15:35
Elég lett volna csak a gombokat kicserélni. :-) Simán ki lehet pattintani őket, és a cseredarabból a jót meg be a helyére, és csók.
AndyA
Igazad van, de ha összetöröm a tartalék gombjait, akkor ugyanott vagyok. Most nyúltam először hozzá, nem mertem feszegetni.
Naplózva
X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27060
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37042 Dátum:
2024.04.08 hétfő, 22:23:18 »
Idézetet írta: alf® - 2024.04.08 hétfő, 16:21:10
Azért megnézném, hogy az akku helyesen van-e beállítva (nem szokta senki,így nem jó a töltés),és a maximális töltési szint.Ha az 80%, akkor azt fel kell tenni 90%-ra,és nem lesz vele több gond.
A PCM-ben.
GSR újrakalibrálta a PCM-et. Szerintem ha valaki, akkor ő ért hozzá.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27060
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37043 Dátum:
2024.04.08 hétfő, 22:24:06 »
Idézetet írta: francoe - 2024.04.08 hétfő, 18:17:33
Igazad van, de ha összetöröm a tartalék gombjait, akkor ugyanott vagyok. Most nyúltam először hozzá, nem mertem feszegetni.
Kicsit sem kell feszegetni, simán cserélhető. Én is ezt csináltam, bár csak utóbb, amikor kiderült, hogy a cserekontroller nem működik. :-D
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48583
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37044 Dátum:
2024.04.09 kedd, 17:22:39 »
Idézetet írta: AndyA - 2024.04.08 hétfő, 22:23:18
GSR újrakalibrálta a PCM-et. Szerintem ha valaki, akkor ő ért hozzá.
AndyA
sose állítják el a gyári beállításokat...te is megtudod nézni...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23844
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37045 Dátum:
2024.04.10 szerda, 12:01:46 »
Idézetet írta: alf® - 2024.04.09 kedd, 17:22:39
sose állítják el a gyári beállításokat...te is megtudod nézni...
gyári diaggal nem is lehet konfigurálni utólag
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48583
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37046 Dátum:
2024.04.10 szerda, 16:10:44 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2024.04.10 szerda, 12:01:46
gyári diaggal nem is lehet konfigurálni utólag
akkor meg pláne ránéznék a helyében.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27060
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37047 Dátum:
2024.04.10 szerda, 16:44:41 »
Idézetet írta: alf® - 2024.04.09 kedd, 17:22:39
sose állítják el a gyári beállításokat...te is megtudod nézni...
Ezt ne velem beszéld meg. Ezt mondta, hogy mit csinált. :-)
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48583
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37048 Dátum:
2024.04.10 szerda, 21:21:52 »
Idézetet írta: AndyA - 2024.04.10 szerda, 16:44:41
Ezt ne velem beszéld meg. Ezt mondta, hogy mit csinált. :-)
AndyA
ok.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26691
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #37049 Dátum:
2024.04.10 szerda, 23:26:55 »
Idézetet írta: alf® - 2024.04.08 hétfő, 16:21:10
Azért megnézném, hogy az akku helyesen van-e beállítva (nem szokta senki,így nem jó a töltés),és a maximális töltési szint.Ha az 80%, akkor azt fel kell tenni 90%-ra,és nem lesz vele több gond.
A PCM-ben.
Nem PCM, hanem BCM.
És nem kell beállítani semmit, ha ugyanolyan típusú (EFB, vagy AGM) és kapacitású (75ah) akku került bele. A BCM BMS részét kell restelni, de az sem a világ vége, ha nem…
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Oldalak:
1
...
734
735
736
737
738
739
740
[
741
]
742
743
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ