Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.09.21 szombat, 05:17:05 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 735 736 737 738 739 740 741 [742]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 10903651 alkalommal)
0 Felhasználó és 4 vendég van a témában
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26668


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #37050 Dátum: 2024.04.10 szerda, 23:29:30 »

GSR újrakalibrálta a PCM-et. Szerintem ha valaki, akkor ő ért hozzá.

AndyA
Napersze…  hehe
BCM az és nem kalibrálta, hanem esetleg resetelte, de azt gép nélkül is lehet.

Egyébként töltésed rendben van? Szabadonfutó a generátoron már simán lehet szfh.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Alfa
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 43


E-mail
« Új hozzászólás #37051 Dátum: 2024.05.30 csütörtök, 06:30:54 »

Üdv Mindenkinek!

Tegnap a nagy melegben leengedtem a vezető melletti..baloldali elektromos ablakot, és nem tudom felhúzni, ugyanakkor azóta a bal hátsó ablakom sem működik ugyan azon az oldalon...

Biztos járt már így valaki ....mi a megoldása a problémának....? /a kiékelésen kivűl :-) /
Van külön biztosíték? és ha igen hol,mert én sajnos nem találok.
Legyen szerencsés szép napotok
Naplózva

2003 as  Ford Mondeo Ghia Kombi, 2.0 TDCI, 130L. 6-os váltó
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48500



« Új hozzászólás #37052 Dátum: 2024.05.30 csütörtök, 15:46:13 »

Üdv Mindenkinek!

Tegnap a nagy melegben leengedtem a vezető melletti..baloldali elektromos ablakot, és nem tudom felhúzni, ugyanakkor azóta a bal hátsó ablakom sem működik ugyan azon az oldalon...

Biztos járt már így valaki ....mi a megoldása a problémának....? /a kiékelésen kivűl :-) /
Van külön biztosíték? és ha igen hol,mert én sajnos nem találok.
Legyen szerencsés szép napotok
az oszlopban lévő kábelátvezető csatlakozókat érdemes átnézni.
Biztosítékok a bal térd előtt vannak, és a motortérben az aksi mellett.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27014


E-mail
« Új hozzászólás #37053 Dátum: 2024.06.03 hétfő, 13:59:02 »

Üdv Mindenkinek!

Tegnap a nagy melegben leengedtem a vezető melletti..baloldali elektromos ablakot, és nem tudom felhúzni, ugyanakkor azóta a bal hátsó ablakom sem működik ugyan azon az oldalon...

Biztos járt már így valaki ....mi a megoldása a problémának....? /a kiékelésen kivűl :-) /
Van külön biztosíték? és ha igen hol,mert én sajnos nem találok.
Legyen szerencsés szép napotok


Ilyen akkor volt, amikor az ajtó átvezető lelazult és KH-s lett.

Vedd le mind a kettőt. Csavarva jön le, mintha menetes lenne (azaz tulajdonképpen az is), utána nézz bele, hogy mennyire korrodáltak az érintkezők. Kis kontakt spray is segíthet, azután vissza a helyére mindkettővel, ügyelve rá, hogy bekattanjon a bajonettzár a tekerés végén. Utána alighanem jó lesz.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Alfa
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 43


E-mail
« Új hozzászólás #37054 Dátum: 2024.06.14 péntek, 12:59:08 »


Ilyen akkor volt, amikor az ajtó átvezető lelazult és KH-s lett.

Vedd le mind a kettőt. Csavarva jön le, mintha menetes lenne (azaz tulajdonképpen az is), utána nézz bele, hogy mennyire korrodáltak az érintkezők. Kis kontakt spray is segíthet, azután vissza a helyére mindkettővel, ügyelve rá, hogy bekattanjon a bajonettzár a tekerés végén. Utána alighanem jó lesz.

AndyA

Sajnos még mindíg ugyan az a probléma .....ezeket megcsináltam, cseréltem kapcsolót is...de nem változott a probléma
a kapcsoló kap áramot, ebből úgy ítélem,hogy a bizti,amit nem találok jó. Külön nem találok biztosítékot
De még újra végig megyek mindenen.....hátha
Naplózva

2003 as  Ford Mondeo Ghia Kombi, 2.0 TDCI, 130L. 6-os váltó
rpisti
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #37055 Dátum: 2024.06.14 péntek, 13:09:34 »

Kedves Tagok!
Régóta küzdök azzal a problámával, hogy a műszercsoportról eltűnik időnként minden, műszerek nem mutatnak, napi számláló is lenullázódik, de csak felkapcsolt tompított világítás mellett.
Cserében viszont felkapcsolja a tompított mellé a reflektorokat. A műszerfal tetejére kisebb ütésre vissza áll minden.
Cseréltem világítás kapcsolót, nem segített.
Van valakinek elképzelése mi lehet a baj? Több villamossági műhelyben nézettem már meg, de nem tudták a hibát megtalálni, mivel véletlenszerűen  áll fent csak a jelenség.
Az autó 2005 évi 1.8 benzines MKIII Mondi.
Ha tudnátok egy jó szakembert ajánlani, lehetőleg Budapesten, megköszönném.
Üdvözlettel:
István
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3363



« Új hozzászólás #37056 Dátum: 2024.06.15 szombat, 10:08:10 »

Kedves Tagok!
Régóta küzdök azzal a problámával, hogy a műszercsoportról eltűnik időnként minden, műszerek nem mutatnak, napi számláló is lenullázódik, de csak felkapcsolt tompított világítás mellett.
Cserében viszont felkapcsolja a tompított mellé a reflektorokat. A műszerfal tetejére kisebb ütésre vissza áll minden.
Cseréltem világítás kapcsolót, nem segített.
Van valakinek elképzelése mi lehet a baj? Több villamossági műhelyben nézettem már meg, de nem tudták a hibát megtalálni, mivel véletlenszerűen  áll fent csak a jelenség.
Az autó 2005 évi 1.8 benzines MKIII Mondi.
Ha tudnátok egy jó szakembert ajánlani, lehetőleg Budapesten, megköszönném.
Üdvözlettel:
István


Szia, kiszerelték a műszercsoportot és megvizsgálták nincs-e szakadás valahol? Én első körben ott keresném a hibát.

üdv, Zoli
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
rpisti
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #37057 Dátum: 2024.06.17 hétfő, 09:27:37 »

Szia, kiszerelték a műszercsoportot és megvizsgálták nincs-e szakadás valahol? Én első körben ott keresném a hibát.

üdv, Zoli

Szia, igen nézték kiszerelve, sőt a gyanús forrasztásokat is átforrasztották.
Azt nem tudom elképzelni, hogy kapcsolja fel ilyenkor a refelktort?
Hogy kap feszültséget ?
Üdvözlettel:
István
Naplózva
Alfa
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 43


E-mail
« Új hozzászólás #37058 Dátum: 2024.06.20 csütörtök, 05:27:20 »


Ilyen akkor volt, amikor az ajtó átvezető lelazult és KH-s lett.

Vedd le mind a kettőt. Csavarva jön le, mintha menetes lenne (azaz tulajdonképpen az is), utána nézz bele, hogy mennyire korrodáltak az érintkezők. Kis kontakt spray is segíthet, azután vissza a helyére mindkettővel, ügyelve rá, hogy bekattanjon a bajonettzár a tekerés végén. Utána alighanem jó lesz.

AndyA
Üdv!
Az ablak probléma megoldva, kicseráltem a hibátlannak látszó biztosítékokat.....és megjavult a rendszer....
Naplózva

2003 as  Ford Mondeo Ghia Kombi, 2.0 TDCI, 130L. 6-os váltó
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27014


E-mail
« Új hozzászólás #37059 Dátum: 2024.06.20 csütörtök, 10:36:58 »

Üdv!
Az ablak probléma megoldva, kicseráltem a hibátlannak látszó biztosítékokat.....és megjavult a rendszer....

Jaja. Nem elég nézni, mérni is kell... :-)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Sierra2008
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 85


« Új hozzászólás #37060 Dátum: 2024.06.26 szerda, 15:13:12 »

Gyári parkradart mennyire macerás utólag belemókolni az autóba? Ha sikerül mindent alkatrészt beszerezni, necces beszerelni? Illetve hol kellene elvezetni a vezetékeket? küszöb alatt vagy tetőkárpit alatt? hibátlan állapotú a tetőkárpitom így 20 évesen is, szóval azt tuti nem bontom meg.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27014


E-mail
« Új hozzászólás #37061 Dátum: 2024.07.01 hétfő, 14:07:17 »

Gyári parkradart mennyire macerás utólag belemókolni az autóba? Ha sikerül mindent alkatrészt beszerezni, necces beszerelni? Illetve hol kellene elvezetni a vezetékeket? küszöb alatt vagy tetőkárpit alatt? hibátlan állapotú a tetőkárpitom így 20 évesen is, szóval azt tuti nem bontom meg.

A kábelek hátulról a bal küszöb alatt mennek előre. :-)

Nem tudom, mennyire éri meg ilyennel mókolni, de ha szeretsz barkácsolni, hajrá.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48500



« Új hozzászólás #37062 Dátum: 2024.07.01 hétfő, 16:19:39 »

A kábelek hátulról a bal küszöb alatt mennek előre. :-)

Nem tudom, mennyire éri meg ilyennel mókolni, de ha szeretsz barkácsolni, hajrá.

AndyA
plusz még gyári célműszer (IDS) kell hozzá, vagy hasonló tudású eszköz, bekapcsolni a funkciót....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Petya
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 141



E-mail
« Új hozzászólás #37063 Dátum: 2024.07.01 hétfő, 17:56:49 »

plusz még gyári célműszer (IDS) kell hozzá, vagy hasonló tudású eszköz, bekapcsolni a funkciót....

Nem kell hozzá semmi ilyen.
Naplózva

2005 Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia, 130 LE, MMT6, B5Y, Panther Black

ex: 1995 Ford Mondeo 2.0 Zetec, CLX -> GHIA
Sierra2008
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 85


« Új hozzászólás #37064 Dátum: 2024.07.09 kedd, 16:03:20 »

A kábelek hátulról a bal küszöb alatt mennek előre. :-)

Nem tudom, mennyire éri meg ilyennel mókolni, de ha szeretsz barkácsolni, hajrá.

AndyA

Akkor az a jobbik eset. Nem én csinálnám amúgy, megismertem egy arcot aki dobott már össze gyári tolatóradart. Nem tudom ezek a kínai cuccok mennyire megbízhatók, azért gondoltam a gyári megoldásra
Naplózva
Sierra2008
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 85


« Új hozzászólás #37065 Dátum: 2024.07.09 kedd, 16:03:42 »

plusz még gyári célműszer (IDS) kell hozzá, vagy hasonló tudású eszköz, bekapcsolni a funkciót....

Erről nem is hallottam még, le tudnád írni hogy pontosan mi az?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27014


E-mail
« Új hozzászólás #37066 Dátum: 2024.07.16 kedd, 13:47:19 »

Erről nem is hallottam még, le tudnád írni hogy pontosan mi az?

google://ford ids

:-)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Sierra2008
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 85


« Új hozzászólás #37067 Dátum: 2024.07.25 csütörtök, 10:08:19 »

Gyári behajhatós tükröt meg lehet úgy csinálni, hogy marad a nem behajhatós tükör? Arra gondolok hogy pl csak a motort átszerelni a mostaniba meg a vezetékelést? Ez megoldható vagy csak egy az egyben lehet cserélni egy behajthatósra?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27014


E-mail
« Új hozzászólás #37068 Dátum: 2024.07.25 csütörtök, 12:30:42 »

Gyári behajhatós tükröt meg lehet úgy csinálni, hogy marad a nem behajhatós tükör? Arra gondolok hogy pl csak a motort átszerelni a mostaniba meg a vezetékelést? Ez megoldható vagy csak egy az egyben lehet cserélni egy behajthatósra?

Miért nem jó neked egyben cserélni? Sokkal tisztább, szárazabb érzés. és szinte percek alatt megvan. A fedelét meg, ami színre van fújva, le tudod pattintani és kicserélni. Óvattal, célszerűen a tükörlapot kiszedve, vagy mellette lámpával bevilágítva és vékony csavarhúzóval benyúlva. A négy füléből az egyikhez így is elég nehéz hozzáférni. Nem baj, ha keresel a neten képet, hogy lásd, mit és hol kellene elérned, amikor ott nyúlkálsz.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48500



« Új hozzászólás #37069 Dátum: 2024.07.25 csütörtök, 17:56:42 »

Gyári behajhatós tükröt meg lehet úgy csinálni, hogy marad a nem behajhatós tükör? Arra gondolok hogy pl csak a motort átszerelni a mostaniba meg a vezetékelést? Ez megoldható vagy csak egy az egyben lehet cserélni egy behajthatósra?
ilyet még senki nem csinált.Annak idején 20e ft-ért vettem kompletten behajtós tükröket,kicseréltem, marha elégedett voltam.az első 10 használatig.Aztán rájöttem, hogy parasztvakítás.Az első télen belefagy a hólé vagy eső,és a reggeli első nyitásnál vagy az estinél eldarálja a saját műanyag fogaskerekeit-te meg tehetetlenül hallgatod a kínhalálát.Öngyilkos szerkezet.
Én azt mondom, nem megérő beruházás.A következő autóimon azóta ki is kapcsoltam ezt a funkciót, és fixen nyitva vannak.Kizárólag HRO ban használom egy évben 1x, mert azok gyagyásak, és nem ismerik a szabvány útszélességet-persze nem is érdekli őket,parkolnak mindenütt,még akkor is ha nem nyitható az ajtó....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Sierra2008
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 85


« Új hozzászólás #37070 Dátum: 2024.07.26 péntek, 14:22:22 »

ilyet még senki nem csinált.Annak idején 20e ft-ért vettem kompletten behajtós tükröket,kicseréltem, marha elégedett voltam.az első 10 használatig.Aztán rájöttem, hogy parasztvakítás.Az első télen belefagy a hólé vagy eső,és a reggeli első nyitásnál vagy az estinél eldarálja a saját műanyag fogaskerekeit-te meg tehetetlenül hallgatod a kínhalálát.Öngyilkos szerkezet.
Én azt mondom, nem megérő beruházás.A következő autóimon azóta ki is kapcsoltam ezt a funkciót, és fixen nyitva vannak.Kizárólag HRO ban használom egy évben 1x, mert azok gyagyásak, és nem ismerik a szabvány útszélességet-persze nem is érdekli őket,parkolnak mindenütt,még akkor is ha nem nyitható az ajtó....

Köszi a visszajelzést! Akkor hagyom a francba, jó ez így ahogy van.
Naplózva
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1288



E-mail
« Új hozzászólás #37071 Dátum: 2024.07.29 hétfő, 12:25:42 »

Gyári behajhatós tükröt meg lehet úgy csinálni, hogy marad a nem behajhatós tükör? Arra gondolok hogy pl csak a motort átszerelni a mostaniba meg a vezetékelést? Ez megoldható vagy csak egy az egyben lehet cserélni egy behajthatósra?
Szia!
Én szedtem szét darabokra ilyen tüköt, meg lehet csinálni úgy is, ahogy mondod, meg egy az egyben cserével is. Egy relé is kell, ami a behajtást fogja intézni, meg nem mindegy mennyire van előkészítve a dolog a kocsidban.
Amióta megvan nyáron minden szépen működik, télen az egyik nem akar normálisan behajlani, akkor sem, ha nincs lefagyva, csak hideg van.
Ha van időd, és szeretsz ilyenekkel foglalkozni, megcsinálhatod, de mai fejjel én is hagynám a fenébe. Amúgy az enyém működne, ha a jobb tükröt cserélném egy jóra.
Egyetemistaként, több szabadidővel még jó buli volt ilyeneket csinálni  vigyor3
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27014


E-mail
« Új hozzászólás #37072 Dátum: 2024.07.29 hétfő, 20:56:30 »

Szia!
Én szedtem szét darabokra ilyen tüköt, meg lehet csinálni úgy is, ahogy mondod, meg egy az egyben cserével is. Egy relé is kell, ami a behajtást fogja intézni, meg nem mindegy mennyire van előkészítve a dolog a kocsidban.
Amióta megvan nyáron minden szépen működik, télen az egyik nem akar normálisan behajlani, akkor sem, ha nincs lefagyva, csak hideg van.
Ha van időd, és szeretsz ilyenekkel foglalkozni, megcsinálhatod, de mai fejjel én is hagynám a fenébe. Amúgy az enyém működne, ha a jobb tükröt cserélném egy jóra.
Egyetemistaként, több szabadidővel még jó buli volt ilyeneket csinálni  vigyor3

Meg kell nézni a CJB-t. Ha ott van az alján egy nagy, barna reléfoglalat, akkor sanszos, hogy be is van kábelezve, és elég a tükröket cserélni, átrakni a lefelé is nyomható tükörállító gombot, és betuszakolni a helyére a barna relét, hogy mindez működjön is.

Ha nics ott a relé foglalat, akkor... ...de innen szép nyerni! :-D

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Gabesz79
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


E-mail
« Új hozzászólás #37073 Dátum: 2024.08.15 csütörtök, 08:01:52 »

Sziasztok!
Motortérben a vízhűtő ventilátor klíma bekapcsolásával bekapcsol, de klíma nélkül nem - hol keressem a hibás alkatrészt?
Naplózva

2006 Mk3 B4Y TDCI 2.0 96KW/130LE sedan
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27014


E-mail
« Új hozzászólás #37074 Dátum: 2024.08.20 kedd, 14:03:52 »

Sziasztok!
Motortérben a vízhűtő ventilátor klíma bekapcsolásával bekapcsol, de klíma nélkül nem - hol keressem a hibás alkatrészt?

A klíma miatt álló helyzetben vagy lassú menetben kapcsol, ez tiszta sor.

Honnan tudod, hogy amikor klíma nélkül nem kapcsol, akkor egyáltalán kellene-e neki?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Sierra2008
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 85


« Új hozzászólás #37075 Dátum: 2024.08.30 péntek, 16:13:32 »

Vett már esetleg valaki Magneti Marelli fényszóró a kocsijába? Tényleg gyárival megegyező a minősége? Most aránylag jó áron hozzá tudnék jutni egy szetthez, csak vacilálok, mert a TYC márkájú csodával már befürödtem.
Naplózva
baranyiszabolcs
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15


« Új hozzászólás #37076 Dátum: 2024.09.04 szerda, 22:56:19 »

Sziasztok!

2009-es autómba idén februárban vettem gyári akksit.Eddigi hibátlan működés után  tegnap nem indult a kocsim, töltőn az akksi feszültsége 12V volt. Feltöltés, beszerellés után ment az autó, viszont ma reggel megint nem indul. Gyújtás, rádió működik. Tudtok segíteni, mi lehet a baj? Köszi előre is.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27014


E-mail
« Új hozzászólás #37077 Dátum: 2024.09.05 csütörtök, 09:33:13 »

Sziasztok!

2009-es autómba idén februárban vettem gyári akksit.Eddigi hibátlan működés után  tegnap nem indult a kocsim, töltőn az akksi feszültsége 12V volt. Feltöltés, beszerellés után ment az autó, viszont ma reggel megint nem indul. Gyújtás, rádió működik. Tudtok segíteni, mi lehet a baj? Köszi előre is.

Járó motornál mérj feszt az akkun. Saccra elment a töltésed. Dízelnél elvileg 14,4V a töltőfesz, de a mostani melegben ez lemehet akár 13,8V környkére is, próbálja nem megfőzni az akkut. Benzinesnél eleve 13,7-13,8V körül van a töltés. Ha ennél kevesebb, akkor körbe kell nézni, hogy mi lehet, elég sok minden. Mérj, azután válaszolj, és mondjuk tovább. :-)

Írd bele az aláírásodba, hogy milyen autód van, úgy könnyebb segíteni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Iqtamas
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 97



E-mail
« Új hozzászólás #37078 Dátum: 2024.09.11 szerda, 12:09:45 »

Sziasztok!

Hozzátok fordulnák újra segítségért. Egy ideje szenvedek a töltésemmel.
Hibák időrendi sorrendben.
1.   Egyszer, menet közben felvillant a „nem” töltés jelző lámpa a műszerfalon. De mivel füst és egyéb hibajegyek nem jelentkeztek, folytattam az utam. Újraindítást követően a hiba megszűnt. Majd újra felvillant a töltés ikon. Újraindít és meging jó minden egy darabig. Kicsi saját diagját használva szépen látszott is, hogy újraindítás után 14,2-14,4 v a töltés majd, amikor felvillant az ikon akkor visszaesett 12,x- V-ra.
Hosszabb út során sokadik újraindítás sem segített a hiba megszüntetésében.
2.   Mivel a töltés visszajelző már folyamatosan égett és ténylegesen nem volt töltés, így beszereztem egy bontott generátort. Ez a generátor felrakás után túltöltött (16,5 V). Kocsi csipog-visít, majd letilt mindent. (Bontós srác nagyon rendes volt, cserélte a generátort +1 db tartalékba, ha az is rossz lenne, majd visszaviszem, ha gond lenne vele.)
Felrakom a 2. bontott generátort. Minden szuper. Hibakód nincs, icon nincs a műszerfalon. Ez Sajnos nem tartott csak egy 15km-ig. Akkor füst szállt fel a generátor felől és töltés icon újra felvillan a műszerfalon. A kocsival alig értem haza, úgy leszívta az akkut.
3.   Akkor gondoltam egy nagyot. Van egy generáltom ami túl tolt meg egy pár ami nem tölt. Így azt egyik elhasznált generátorból a feszültség szabályozót ráraktam a „ túltöltős” generátorra.
Gondoltam a fesszabb hibája miatt tölt túl. Kocsi összerak, minden ok. Hibakód nincs, töltés 14,2 V. Öröm-boldogság. Következő utam az M0-on keresztül vezetett. Kocsi újra sípol, tilt mindent túlfeszültség miatt.
4.   Hazaérve van egy 3. bontott generátorom akkor mehet fel ez. Felrakom, indít. Töltés jelző világít, mért és a belső diag töltés értéke 12,8 V. Gázadásra lesz belőle 13,2-13,5 V. De az ikon marad a műszerfalon.
5.   Jött az infó, hogy lehet az akku zárlatos és az okozza, hogy nincs rendes vagy hibás a töltés.
Meg kellene nézni, hogy mi történik új akkuval. Hát tegnapra meghalt az aksim is.
Vettem egyet gyorsan, beleraktam, de a helyzet változatlan.
Ikon világít, töltés 12,5-12,8 v indítás után, gázadásra 13,2-13,5V felszalad, ikon marad.

Generátorokat felrakás előtt áttisztítottam, szénkeféket, ha szükséges volt cserélte. Minden esetben felkerült a szabadonfutó is a generátorra (kivéve az első esetben, ott szabadonfutó nélkül használtam.
Hibakód olvasás során van egy P0622 és egy P1632 hibakódom.
Az „intelligens töltés” cikket átolvasva, pl a klímát jelenleg nem kapcsolja le ( csak túltöltés esetén).
A generátorról lejövő vezetékeket a tűzfalig kimértem, azok rendben vannak.
Tudom, hogy a bontott generátor lutri, de hogy mind a 3 rossz legyen???
Korábban jelentkezett egy ABS hibakódom is a C1266 ( Gyenge vagy nincs tápellátás), ami esetleg kapcsolódhat a hibához.
http://mondeo.hu/index.php?topic=1588.msg1196944#msg1196944

Kérlek segítsetek, szerintetek merre induljak tovább??

2005 2.2 TDCI (QJBA)
Naplózva

2005.05.27. MK3 Turiner 2.2 TDCI 155 le Ghia Executive
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48500



« Új hozzászólás #37079 Dátum: 2024.09.11 szerda, 20:09:50 »

Sziasztok!

Hozzátok fordulnák újra segítségért. Egy ideje szenvedek a töltésemmel.
Hibák időrendi sorrendben.
1.   Egyszer, menet közben felvillant a „nem” töltés jelző lámpa a műszerfalon. De mivel füst és egyéb hibajegyek nem jelentkeztek, folytattam az utam. Újraindítást követően a hiba megszűnt. Majd újra felvillant a töltés ikon. Újraindít és meging jó minden egy darabig. Kicsi saját diagját használva szépen látszott is, hogy újraindítás után 14,2-14,4 v a töltés majd, amikor felvillant az ikon akkor visszaesett 12,x- V-ra.
Hosszabb út során sokadik újraindítás sem segített a hiba megszüntetésében.
2.   Mivel a töltés visszajelző már folyamatosan égett és ténylegesen nem volt töltés, így beszereztem egy bontott generátort. Ez a generátor felrakás után túltöltött (16,5 V). Kocsi csipog-visít, majd letilt mindent. (Bontós srác nagyon rendes volt, cserélte a generátort +1 db tartalékba, ha az is rossz lenne, majd visszaviszem, ha gond lenne vele.)
Felrakom a 2. bontott generátort. Minden szuper. Hibakód nincs, icon nincs a műszerfalon. Ez Sajnos nem tartott csak egy 15km-ig. Akkor füst szállt fel a generátor felől és töltés icon újra felvillan a műszerfalon. A kocsival alig értem haza, úgy leszívta az akkut.
3.   Akkor gondoltam egy nagyot. Van egy generáltom ami túl tolt meg egy pár ami nem tölt. Így azt egyik elhasznált generátorból a feszültség szabályozót ráraktam a „ túltöltős” generátorra.
Gondoltam a fesszabb hibája miatt tölt túl. Kocsi összerak, minden ok. Hibakód nincs, töltés 14,2 V. Öröm-boldogság. Következő utam az M0-on keresztül vezetett. Kocsi újra sípol, tilt mindent túlfeszültség miatt.
4.   Hazaérve van egy 3. bontott generátorom akkor mehet fel ez. Felrakom, indít. Töltés jelző világít, mért és a belső diag töltés értéke 12,8 V. Gázadásra lesz belőle 13,2-13,5 V. De az ikon marad a műszerfalon.
5.   Jött az infó, hogy lehet az akku zárlatos és az okozza, hogy nincs rendes vagy hibás a töltés.
Meg kellene nézni, hogy mi történik új akkuval. Hát tegnapra meghalt az aksim is.
Vettem egyet gyorsan, beleraktam, de a helyzet változatlan.
Ikon világít, töltés 12,5-12,8 v indítás után, gázadásra 13,2-13,5V felszalad, ikon marad.

Generátorokat felrakás előtt áttisztítottam, szénkeféket, ha szükséges volt cserélte. Minden esetben felkerült a szabadonfutó is a generátorra (kivéve az első esetben, ott szabadonfutó nélkül használtam.
Hibakód olvasás során van egy P0622 és egy P1632 hibakódom.
Az „intelligens töltés” cikket átolvasva, pl a klímát jelenleg nem kapcsolja le ( csak túltöltés esetén).
A generátorról lejövő vezetékeket a tűzfalig kimértem, azok rendben vannak.
Tudom, hogy a bontott generátor lutri, de hogy mind a 3 rossz legyen???
Korábban jelentkezett egy ABS hibakódom is a C1266 ( Gyenge vagy nincs tápellátás), ami esetleg kapcsolódhat a hibához.
http://mondeo.hu/index.php?topic=1588.msg1196944#msg1196944

Kérlek segítsetek, szerintetek merre induljak tovább??

2005 2.2 TDCI (QJBA)

néhány javaslat.
A biztosíték táblát ellenőrizd le, nincs e kiégett bizti.
A vezetékelést a PCM ig kell kimérni. Ha addig rendben van,és a generátor tuti jó,a PCM is lehet rossz.
A generátort szakműhelybe ellenőriztesd,nem csak a fesszab lehet xar, a diódák és a tekercsek is.
Ha az otthoni bütykölés nem hoz eredményt,gyári célműszerrel vagy azonos tudásúval érdemes megnézetni,gyakran hamarabb meglesz a hiba oka.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Iqtamas
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 97



E-mail
« Új hozzászólás #37080 Dátum: 2024.09.15 vasárnap, 19:59:23 »

néhány javaslat.
A biztosíték táblát ellenőrizd le, nincs e kiégett bizti.
A vezetékelést a PCM ig kell kimérni. Ha addig rendben van,és a generátor tuti jó,a PCM is lehet rossz.
A generátort szakműhelybe ellenőriztesd,nem csak a fesszab lehet xar, a diódák és a tekercsek is.
Ha az otthoni bütykölés nem hoz eredményt,gyári célműszerrel vagy azonos tudásúval érdemes megnézetni,gyakran hamarabb meglesz a hiba oka.

Köszönöm, először a Kertész utcába beviszem a generátort ( már beszéltem velük) és ezt a hibaforrást orvoslom.
Naplózva

2005.05.27. MK3 Turiner 2.2 TDCI 155 le Ghia Executive
Oldalak: 1 ... 735 736 737 738 739 740 741 [742]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.072 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.