Ford Mondeo Club Hungary
2025.05.22 csütörtök, 11:04:48
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Elektromos dolgok
Oldalak:
1
...
318
319
320
321
322
323
324
[
325
]
326
327
328
329
330
331
332
...
743
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Elektromos dolgok (Megtekintve 11772683 alkalommal)
AndyA
és 11 vendég van a témában
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Elérhető
Hozzászólások: 27060
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #16200 Dátum:
2013.05.08 szerda, 19:50:40 »
Idézetet írta: Iqtamas - 2013.05.08 szerda, 17:21:48
Sziasztok!
Nincs véletlenül valami leírás hogy hogy kell kioperni a generátort a kocsiból.
Mert így elsőre nem néz ki egy egyszerű dolognak?
Vagy van valakinak valami tapasztalata?
Ha van aknád, lefelé a legegyszerűbb (lehet emelőről is, de macerásabb - ilyenkor jól pakolj alá az autónak, ne csak az emelőn álljon!!!). Az alsó motortakaró levétele után (ha van), hozzá lehet férni a két alsó csavarjához, a felsőhöz meg felülről.
A szíjat le kell venni előtte, de ehhez nem kell feszítő, ami általában nincs, elég a főtengely szíjtárcsa három csavarjából kettőt kicsavarni, a harmadikat meglazítani (persze ehhez jobb első kerék le, mögötte műanyag burkolat le). Visszaszereléskor kézzel könnyen elfordítható annyira a szíjtárcsa, hogy vissza lehet tenni a csavarjait.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #16201 Dátum:
2013.05.08 szerda, 21:20:19 »
Idézetet írta: kiscsaszi - 2013.05.07 kedd, 18:48:45
A test kábelt már megnéztem ami a kasznihoz meg ami a motorhoz is megy és az rendben van már. Megtisztítottam és ugyanannyit add le. Önindítóhoz meg nem nagyon férek hozzá. Most az akksit bő 2órig töltöttem csak kíváncsiságból 12.24V-tal raktam fel és most meg 12.36V jött össze amikor levettem... Szerintem többet kellett volna dobnia rajta ennyi idő alatt. Önindítóval mit tudnék kezdeni?Hogyan tudom megnézni hogy rendben megy-e?
Az önindítót ki kellene mérni, mennyi áramot vesz fel. Az tud olyat csinálni, hogy leugrik a feszültség még egy új akksiban is indításkor.
Talán Bunyeknek volt hasonló gondja, de lehet nem jól emlékszem és más volt
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: légkondi kérdés
«
Új hozzászólás #16202 Dátum:
2013.05.08 szerda, 22:33:42 »
Idézetet írta: GSR - 2013.05.05 vasárnap, 20:24:18
Az a baj, hogy nem igazán életszerű ahogyan leírod.
Tudtommal nincs kétzónás fűtés/klíma az mk3-ban, főleg nem 2002-ben. Így még ez sem jöhet szóba.
Pl. a középső szellőzőrácsok egy közös csatornából kapják a levegőt, így elképzelhetetlen, hogy egyik oldalon hideg, míg a másik oldalon meleget fújjon.
Ha valahol egyik terelőlapát nem zár tökéletesen, akkor az egész csatornába jut továbbra is a meleg vagy a hideg.
nem kell ehhez kétzónás cucc. Elég, ha kevés a gáz a rendszerben (tapasztalat), és az utastéri hőcserélő már nem egyenletesen hül le. Annyira még nem kevés a gáz, hogy az alacsony nyomás miatt lekapcsolja a vezérlés a klímát.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #16203 Dátum:
2013.05.08 szerda, 22:36:28 »
Idézetet írta: kiscsaszi - 2013.05.07 kedd, 16:06:56
Na megmértem előbb indításkor 3x. Mind háromszor 9.7 körül mozgott. alapjáraton a töltésem meg 14.3 körül ment. Hozzá teszem ma még csak most indítottam be a kocsim. Szerintetek?
az én gépem ilyen akksival 2 évet húzott le. Tegnap lecseréltem, a 13,5-ös töltés már van néha 14,1volt is. Tovább keresem az alacsony töltés okát...
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: légkondi kérdés
«
Új hozzászólás #16204 Dátum:
2013.05.08 szerda, 23:18:20 »
Idézetet írta: Relhist - 2013.05.08 szerda, 22:33:42
nem kell ehhez kétzónás cucc. Elég, ha kevés a gáz a rendszerben (tapasztalat), és az utastéri hőcserélő már nem egyenletesen hül le. Annyira még nem kevés a gáz, hogy az alacsony nyomás miatt lekapcsolja a vezérlés a klímát.
Én klímázom is, tudom mi és hogyan működik.
De ha nem eléggé hűl le, akkor is az átáramló levegő egy közös csatornába jut, ahonnan megy a középső bal és jobb befújóhoz. Kizárt, hogy eltérő hőfoka legyen.
Mert ugye egy hőcserélő/párologtató van a rendszerben.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Iqtamas
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 98
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #16205 Dátum:
2013.05.09 csütörtök, 10:21:57 »
Idézetet írta: alf - 2013.05.08 szerda, 17:43:59
tis szerint jobb 1kerék levesz.Kormányösszekötő szétold.aztán jöhet ki a generátor.Lazító készülék szükséges.
De kijön lefelé alúra is és felfelé is.Alúra úgy,hogy a bak csavart kiszedve előre kell húzni a motort amíg lehet.
Felfelé meg a turbó hővédőlemezét kell levenni,a go szűrőt és a torony összekötő lemezt.Aztán jöhet ki a gen.
Idézetet írta: Iqtamas - Tegnap - 17:21:48
Sziasztok!
Nincs véletlenül valami leírás hogy hogy kell kioperni a generátort a kocsiból.
Mert így elsőre nem néz ki egy egyszerű dolognak?
Vagy van valakinak valami tapasztalata?
Ha van aknád, lefelé a legegyszerűbb (lehet emelőről is, de macerásabb - ilyenkor jól pakolj alá az autónak, ne csak az emelőn álljon!!!). Az alsó motortakaró levétele után (ha van), hozzá lehet férni a két alsó csavarjához, a felsőhöz meg felülről.
A szíjat le kell venni előtte, de ehhez nem kell feszítő, ami általában nincs, elég a főtengely szíjtárcsa három csavarjából kettőt kicsavarni, a harmadikat meglazítani (persze ehhez jobb első kerék le, mögötte műanyag burkolat le). Visszaszereléskor kézzel könnyen elfordítható annyira a szíjtárcsa, hogy vissza lehet tenni a csavarjait.
AndyA
Köszönöm a gyors segítséget!
Naplózva
2005.05.27. MK3 Turiner 2.2 TDCI 155 le Ghia Executive
pere
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 156
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #16206 Dátum:
2013.05.09 csütörtök, 22:07:24 »
Sziasztok!!
Segítséget szeretnék kérni.Kinéztem magamnak egy Ford Mondeot,próbaúton nagyon jól ment.
A gondom az az lenne,hogy mitől lehet az ,hogy gyújtás adásnál a fordulatszám mérő és a kilométer óra mutatója is kiugrott teljesen,majd egy kis idő után vissza állt alap állásba.
Mi lehet ennek az oka??
Az autó 2.0 TDCi Ambiente kerek ködlámpás , az eladó elmondása szerint 2000-res évjáratú,de csak 2004-ben helyezték először forgalomba , és van benne durván 232000 km.
Az lenne hozzátok a kérdésem,hogy érdemes még megvenni az autót ekkorra kilométerrel , vagy inkább hagyjam rá. (az autó ára 800eFt)
Aki tud kérem segítsen.
Várom válaszotokat a következő e-mail
Naplózva
2000 \ 4ajtós \ Ford Mondeo 2.0 Tddi
2002 / 4ajtós / Ford Mondeo 2.0 Benzines
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #16207 Dátum:
2013.05.09 csütörtök, 22:12:35 »
Idézetet írta: pere - 2013.05.09 csütörtök, 22:07:24
Sziasztok!!
Segítséget szeretnék kérni.Kinéztem magamnak egy Ford Mondeot,próbaúton nagyon jól ment.
A gondom az az lenne,hogy mitől lehet az ,hogy gyújtás adásnál a fordulatszám mérő és a kilométer óra mutatója is kiugrott teljesen,majd egy kis idő után vissza állt alap állásba.
Mi lehet ennek az oka??
Az autó 2.0 TDCi Ambiente kerek ködlámpás , az eladó elmondása szerint 2000-res évjáratú,de csak 2004-ben helyezték először forgalomba , és van benne durván 232000 km.
Az lenne hozzátok a kérdésem,hogy érdemes még megvenni az autót ekkorra kilométerrel , vagy inkább hagyjam rá. (az autó ára 800eFt)
Aki tud kérem segítsen.
Várom válaszotokat a következő e-mail
Szia!
A mutatók gyenge akku miatt szoktak így ugrálni. 2004-ben lett forgalomba helyezve = külföldről behozott. A 232ezer lehet sokkal több is ilyen korú kocsinál, főleg hogy import. Vidd el átvizsgálásra olyan helyre, ahol értenek a kocsihoz, mert ha beletenyerelsz, és pont egy hulladék darabról van szó, simán rákölthetsz még 800ezret.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #16208 Dátum:
2013.05.09 csütörtök, 22:30:20 »
ilyenkor elgondolkodok miért nem épiti át valaki adagolósra? én tuti azt csinálnám...4 porlasztó kb 30, adagoló 50-80 csövekkel...ECU+ kábelek max 50...
Ennyiből nem csináltatod meg a 4 csúcsot meg a nagynyomásút....
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #16209 Dátum:
2013.05.09 csütörtök, 22:35:02 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.05.09 csütörtök, 22:30:20
ilyenkor elgondolkodok miért nem épiti át valaki adagolósra? én tuti azt csinálnám...4 porlasztó kb 30, adagoló 50-80 csövekkel...ECU+ kábelek max 50...
Ennyiből nem csináltatod meg a 4 csúcsot meg a nagynyomásút....
Elég nagy a bünti az engedély nélküli átalakításért + forgalmi elvétel. Persze mindent le lehet vizsgáztatni, de ha ez kiderül ott lesz macera.....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #16210 Dátum:
2013.05.09 csütörtök, 22:38:48 »
Idézetet írta: pere - 2013.05.09 csütörtök, 22:07:24
Sziasztok!!
Segítséget szeretnék kérni.Kinéztem magamnak egy Ford Mondeot,próbaúton nagyon jól ment.
A gondom az az lenne,hogy mitől lehet az ,hogy gyújtás adásnál a fordulatszám mérő és a kilométer óra mutatója is kiugrott teljesen,majd egy kis idő után vissza állt alap állásba.
Mi lehet ennek az oka??
Az autó 2.0 TDCi Ambiente kerek ködlámpás , az eladó elmondása szerint 2000-res évjáratú,de csak 2004-ben helyezték először forgalomba , és van benne durván 232000 km.
Az lenne hozzátok a kérdésem,hogy érdemes még megvenni az autót ekkorra kilométerrel , vagy inkább hagyjam rá. (az autó ára 800eFt)
Aki tud kérem segítsen.
Várom válaszotokat a következő e-mail
Te ez biztos TDCI,mert 2000-ben szerintem még nem volt.Szerezd meg az alvázszámot küld el megnézem milyen paraméterekkel rendelkezik.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
pere
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 156
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #16211 Dátum:
2013.05.09 csütörtök, 22:55:34 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2013.05.09 csütörtök, 22:38:48
Te ez biztos TDCI,mert 2000-ben szerintem még nem volt.Szerezd meg az alvázszámot küld el megnézem milyen paraméterekkel rendelkezik.
Szia!!
Az alváz szám a következő: WFO4XXGBB4YY56936
Naplózva
2000 \ 4ajtós \ Ford Mondeo 2.0 Tddi
2002 / 4ajtós / Ford Mondeo 2.0 Benzines
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #16212 Dátum:
2013.05.09 csütörtök, 23:02:17 »
Idézetet írta: pere - 2013.05.09 csütörtök, 22:55:34
Szia!!
Az alváz szám a következő: WFO4XXGBB4YY56936
Ez hibűás mert nem reagál rá és hibát ír ki.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
pere
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 156
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #16213 Dátum:
2013.05.09 csütörtök, 23:13:00 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2013.05.09 csütörtök, 23:02:17
Ez hibűás mert nem reagál rá és hibát ír ki.
Pedig a forgalmi szerint ez a kocsi alvázszáma. megpróbáltad úgy is,hogy a WF után O betűt írsz nem pedig 0-át,mert nem vagyok benne biztos,szám vagy betű van a WF után.
Naplózva
2000 \ 4ajtós \ Ford Mondeo 2.0 Tddi
2002 / 4ajtós / Ford Mondeo 2.0 Benzines
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #16214 Dátum:
2013.05.09 csütörtök, 23:20:17 »
Idézetet írta: pere - 2013.05.09 csütörtök, 23:13:00
Pedig a forgalmi szerint ez a kocsi alvázszáma. megpróbáltad úgy is,hogy a WF után O betűt írsz nem pedig 0-át,mert nem vagyok benne biztos,szám vagy betű van a WF után.
Az O betü az nulla és az első 10 az betü.Próbáltam át írni de semmi
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #16215 Dátum:
2013.05.09 csütörtök, 23:21:07 »
Idézetet írta: pere - 2013.05.09 csütörtök, 23:13:00
Pedig a forgalmi szerint ez a kocsi alvázszáma. megpróbáltad úgy is,hogy a WF után O betűt írsz nem pedig 0-át,mert nem vagyok benne biztos,szám vagy betű van a WF után.
Az elején nem O, hanem 0 van. De ezt javítja is a rendszer.
115 LE-es TDdi a kocsi, Hollandiának gyártott.
Előzetes jellemzők
Gyártás dátuma: 31.10.2000
Gépkocsi típus: Mondeo 2001-2007
Karosszéria kialakítás: 4 ajtós limuzin
Változat: 40-es sorozat
Motor: Duratorq DI 2.0 (115PS)
Váltó: 5 fok kézi MTX75
Hajtás: LHD FWD
Tengely áttétel: 3.56
Emisszió: 2000 EEC (EEC 7)
Légkondicionáló: automatikus hőmérsékletszabályozás
Terület: (+)"NL"
Fényezés: Kristály Ezüst (met)
Belső szín: Midnight Black Belső
Belső anyag: Mars
«
Utoljára szerkesztve: 2013.05.09 csütörtök, 23:24:23 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
pere
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 156
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #16216 Dátum:
2013.05.09 csütörtök, 23:23:50 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2013.05.09 csütörtök, 23:20:17
Az O betü az nulla és az első 10 az betü.Próbáltam át írni de semmi
Akkor nem tudom mi lehet a gond.
Előre is köszönöm a segítséget.Ha nem lenne gond,akkor holnap még felkeresnélek.
Naplózva
2000 \ 4ajtós \ Ford Mondeo 2.0 Tddi
2002 / 4ajtós / Ford Mondeo 2.0 Benzines
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #16217 Dátum:
2013.05.09 csütörtök, 23:24:49 »
Idézetet írta: pere - 2013.05.09 csütörtök, 23:23:50
Akkor nem tudom mi lehet a gond.
Előre is köszönöm a segítséget.Ha nem lenne gond,akkor holnap még felkeresnélek.
GSR kolléga megelőzött csak a nulla volt a hiba és az amit írtam ez nem TDCI hanem TDDI!!!
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #16218 Dátum:
2013.05.09 csütörtök, 23:25:21 »
Idézetet írta: pere - 2013.05.09 csütörtök, 23:23:50
Akkor nem tudom mi lehet a gond.
Előre is köszönöm a segítséget.Ha nem lenne gond,akkor holnap még felkeresnélek.
2 perccel az írásod előtt írtam.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #16219 Dátum:
2013.05.09 csütörtök, 23:29:22 »
Idézetet írta: GSR - 2013.05.09 csütörtök, 23:25:21
2 perccel az írásod előtt írtam.
Mire kihámozzuk már le is lépnek.Érdekes
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #16220 Dátum:
2013.05.10 péntek, 07:04:12 »
Idézetet írta: GSR - 2013.05.09 csütörtök, 22:35:02
Elég nagy a bünti az engedély nélküli átalakításért + forgalmi elvétel. Persze mindent le lehet vizsgáztatni, de ha ez kiderül ott lesz macera.....
az a 12.000ft nem vág földhöz mig átirják...ugyanolyan besorolású motor szal ennyi...
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #16221 Dátum:
2013.05.10 péntek, 08:05:13 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.05.10 péntek, 07:04:12
az a 12.000ft nem vág földhöz mig átirják...ugyanolyan besorolású motor szal ennyi...
Nem a besorolása miatt..... és nem az átírás költsége.
Ez az engedély köteles átalakítás......nem pedig a szervóköri szűrő beszerelése.
Ebbe jogosan tudnának belekötni.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #16222 Dátum:
2013.05.10 péntek, 13:28:13 »
Idézetet írta: GSR - 2013.05.10 péntek, 08:05:13
Nem a besorolása miatt..... és nem az átírás költsége.
Ez az engedély köteles átalakítás......nem pedig a szervóköri szűrő beszerelése.
Ebbe jogosan tudnának belekötni.
Semilyen engedély nem kell mivel az adott tipust gyártották ezzel a motorral...ha egy benzinesbe akarok dieselt rakni akkor is ennyi...lényeg hogy abban a tipusban legyen olyan gyártású motor és az emissziós értékei legalább ugyanolyan vagy jobbnak kell lennie..plussz 12e hogy átirják és műszaki.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #16223 Dátum:
2013.05.10 péntek, 13:44:21 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.05.10 péntek, 13:28:13
Semilyen engedély nem kell mivel az adott tipust gyártották ezzel a motorral...ha egy benzinesbe akarok dieselt rakni akkor is ennyi...lényeg hogy abban a tipusban legyen olyan gyártású motor és az emissziós értékei legalább ugyanolyan vagy jobbnak kell lennie..plussz 12e hogy átirják és műszaki.
Én úgy tudom nem az számít, hogy az adott típust szerelték-e azzal a motorral, amit bele akar az ember tenni, hanem hogy a gyárból azzal gurult-e ki.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #16224 Dátum:
2013.05.10 péntek, 14:04:43 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.05.10 péntek, 13:44:21
Én úgy tudom nem az számít, hogy az adott típust szerelték-e azzal a motorral, amit bele akar az ember tenni, hanem hogy a gyárból azzal gurult-e ki.
És ezt honnan tudod igy?
«
Utoljára szerkesztve: 2013.05.10 péntek, 14:11:46 írta Bunyek
»
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #16225 Dátum:
2013.05.10 péntek, 14:18:13 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.05.10 péntek, 14:04:43
És ezt honnan tudod igy?
5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
2. §
(3) Nem minősül átalakításnak
a) olyan tartozéknak a járműre történő felszerelése, amelynek felszerelését a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló rendelet8 (a továbbiakban: MR) előírja vagy megengedi;
b)9 a motor azonos típusú motorra történő cseréje;
...
16. § (1)197 A már forgalomba helyezett gépjármű, mezőgazdasági vontató és ezek pótkocsija átalakításához szükséges előzetes engedélyt a közlekedési hatóságtól kell a jármű tulajdonosának kérnie. A kérelemhez csatolni kell az elbíráláshoz szükséges műszaki dokumentációt.
Az "azonos típusú motor" fogalom szerintem nem illik egy TDCi -> TDDi cserére.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #16226 Dátum:
2013.05.10 péntek, 15:17:55 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.05.10 péntek, 14:18:13
5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
2. §
(3) Nem minősül átalakításnak
a) olyan tartozéknak a járműre történő felszerelése, amelynek felszerelését a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló rendelet8 (a továbbiakban: MR) előírja vagy megengedi;
b)9 a motor azonos típusú motorra történő cseréje;
...
16. § (1)197 A már forgalomba helyezett gépjármű, mezőgazdasági vontató és ezek pótkocsija átalakításához szükséges előzetes engedélyt a közlekedési hatóságtól kell a jármű tulajdonosának kérnie. A kérelemhez csatolni kell az elbíráláshoz szükséges műszaki dokumentációt.
Az "azonos típusú motor" fogalom szerintem nem illik egy TDCi -> TDDi cserére.
Így van.
Nyilván nem biztos, hogy nézné valaki vagy észrevenné.....de itt arról van szó, hogy hivatalosan szabad vs. nem szabad.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #16227 Dátum:
2013.05.10 péntek, 17:40:21 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.05.10 péntek, 14:18:13
5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
2. §
(3) Nem minősül átalakításnak
a) olyan tartozéknak a járműre történő felszerelése, amelynek felszerelését a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló rendelet8 (a továbbiakban: MR) előírja vagy megengedi;
b)9 a motor azonos típusú motorra történő cseréje;
...
16. § (1)197 A már forgalomba helyezett gépjármű, mezőgazdasági vontató és ezek pótkocsija átalakításához szükséges előzetes engedélyt a közlekedési hatóságtól kell a jármű tulajdonosának kérnie. A kérelemhez csatolni kell az elbíráláshoz szükséges műszaki dokumentációt.
Az "azonos típusú motor" fogalom szerintem nem illik egy TDCi -> TDDi cserére.
Mit jelen az azonos tipusu motor szerinted?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #16228 Dátum:
2013.05.10 péntek, 18:33:40 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.05.10 péntek, 17:40:21
Mit jelen az azonos tipusu motor szerinted?
Azonos motorkódot. Szerinted mit?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #16229 Dátum:
2013.05.10 péntek, 18:50:57 »
http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99000005.KOH
2.§. 2.,
"(2)7 A rendelet alkalmazásában jármű átalakítása a már forgalomba helyezett jármű olyan megváltoztatása, amely a típusbizonyítványban, az összeépítési engedélyben vagy a korábbi átalakítási engedélyben meghatározott adat, illetőleg közlekedésbiztonsági vagy környezetvédelmi jellemző módosulását eredményezi, valamint a gépkocsi alvázának (az alváz szerepét betöltő, az alvázszámot viselő szerkezeti elemének) cseréje."
Egy Tdci típusbizonyítványában nem tddi szerepel és más a környezetvédelmi jellemzőjük is.
Talán senki nem foglalkozna vele, de ha valaki igen.....akkor igaza lenne.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23844
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #16230 Dátum:
2013.05.10 péntek, 18:53:34 »
Idézetet írta: GSR - 2013.05.09 csütörtök, 22:35:02
Elég nagy a bünti az engedély nélküli átalakításért + forgalmi elvétel. Persze mindent le lehet vizsgáztatni, de ha ez kiderül ott lesz macera.....
mivel a motorszám marad az eredeti, a kutya nem mondja meg, hogy cr, vagy adagolósnak kéne lennie
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23844
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #16231 Dátum:
2013.05.10 péntek, 18:55:28 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.05.10 péntek, 14:04:43
És ezt honnan tudod igy?
én is úgy tudom, hogy olyan motorkódút lehet belerakni engedélyek nélkül, mint ami benne volt. nekünk is így lett cserélve, kellett egy adásvételi és levizsgázott vele a kocsi lapra, azzal be az okmányirodába, onnan új forgalmi, törzskönyv és kész.
ha már más motorkódost akarsz bele, akkor már nkh-s
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #16232 Dátum:
2013.05.10 péntek, 19:02:03 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.05.10 péntek, 18:33:40
Azonos motorkódot. Szerinted mit?
D6BA-ból volt TDDI és TDCI is pl....ilyenkor akkor mi a helyzet?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #16233 Dátum:
2013.05.10 péntek, 19:05:23 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2013.05.10 péntek, 18:53:34
mivel a motorszám marad az eredeti, a kutya nem mondja meg, hogy cr, vagy adagolósnak kéne lennie
Csak nehogy egy vizsgabiztos meglássa, aki tudja is mit lát.
Idézetet írta: Bunyek - 2013.05.10 péntek, 19:02:03
D6BA-ból volt TDDI és TDCI is pl....ilyenkor akkor mi a helyzet?
Akkor jön az, amit GSR beollózott. Típusbizonyítvány változása.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #16234 Dátum:
2013.05.10 péntek, 19:06:24 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2013.05.10 péntek, 18:55:28
én is úgy tudom, hogy olyan motorkódút lehet belerakni engedélyek nélkül, mint ami benne volt. nekünk is így lett cserélve, kellett egy adásvételi és levizsgázott vele a kocsi lapra, azzal be az okmányirodába, onnan új forgalmi, törzskönyv és kész.
ha már más motorkódost akarsz bele, akkor már nkh-s
Spec az országban az egyik NKH-nál kérdeztem meg és beszéltem velük,ezügyben......igaz engem benzinesről dieselre épités téma érdekelt komkrétan.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #16235 Dátum:
2013.05.10 péntek, 19:07:24 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.05.10 péntek, 19:02:03
D6BA-ból volt TDDI és TDCI is pl....ilyenkor akkor mi a helyzet?
Akkor nyertél......bár más a környezetvédelmi jellemzőjük, mint ami az autóhoz jár típusbizonyítvány. De ez a modell rendelkezik mindkettő motorhoz engedélyezett típusbizonyítvánnyal, így simán ki lehet magyarázni.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #16236 Dátum:
2013.05.10 péntek, 19:08:33 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.05.10 péntek, 19:06:24
Spec az országban az egyik NKH-nál kérdeztem meg és beszéltem velük,ezügyben......igaz engem benzinesről dieselre épités téma érdekelt komkrétan.
Az tuti macerásabb, de mivel van ilyen modell benzines is...... elméletileg lehetséges, a gyakorlatban meg...hát Magyarország
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #16237 Dátum:
2013.05.10 péntek, 19:13:39 »
Idézetet írta: GSR - 2013.05.10 péntek, 19:07:24
Akkor nyertél......bár más a környezetvédelmi jellemzőjük, mint ami az autóhoz jár típusbizonyítvány. De ez a modell rendelkezik mindkettő motorhoz engedélyezett típusbizonyítvánnyal, így simán ki lehet magyarázni.
mindkettő EURO3 és ugyanaz a környezetvédelmi osztály szerintem...ráadásul még évjáratban is szinte ugyanugy adták ki őket...
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #16238 Dátum:
2013.05.10 péntek, 19:17:30 »
Idézetet írta: GSR - 2013.05.10 péntek, 19:08:33
Az tuti macerásabb, de mivel van ilyen modell benzines is...... elméletileg lehetséges, a gyakorlatban meg...hát Magyarország
Konkréten egy benzines passatot akartam 1.9TDI-re átépiteni...azt mondták igazolni kell a motor eredetét,uj forgalmi,műszaki és 12.000ft plusszért átirják.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #16239 Dátum:
2013.05.10 péntek, 19:18:50 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.05.10 péntek, 19:17:30
Konkréten egy benzines passatot akartam 1.9TDI-re átépiteni...azt mondták igazolni kell a motor eredetét,uj forgalmi,műszaki és 12.000ft plusszért átirják.
Hát ez régen lehetett.....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #16240 Dátum:
2013.05.10 péntek, 19:20:10 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.05.10 péntek, 19:13:39
mindkettő EURO3 és ugyanaz a környezetvédelmi osztály szerintem...ráadásul még évjáratban is szinte ugyanugy adták ki őket...
Nem az Euro besorolásáról volt szó, hanem a jellemzőiről. A kibocsájtott cucc .....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23844
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #16241 Dátum:
2013.05.10 péntek, 20:11:55 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.05.10 péntek, 19:05:23
Csak nehogy egy vizsgabiztos meglássa, aki tudja is mit lát.
Akkor jön az, amit GSR beollózott. Típusbizonyítvány változása.
kell rá egy motorburkolat, ők meg nem bonthatnak le róla semmit sem elvileg...
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23844
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #16242 Dátum:
2013.05.10 péntek, 20:12:55 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.05.10 péntek, 19:06:24
Spec az országban az egyik NKH-nál kérdeztem meg és beszéltem velük,ezügyben......igaz engem benzinesről dieselre épités téma érdekelt komkrétan.
biztos nem annyi, fékeket, meg minden mást néznek és buzulnak vele, hogy abból is olyat raktál be, ami ahoz a motorhoz való
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #16243 Dátum:
2013.05.10 péntek, 21:23:20 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2013.05.10 péntek, 20:12:55
biztos nem annyi, fékeket, meg minden mást néznek és buzulnak vele, hogy abból is olyat raktál be, ami ahoz a motorhoz való
Biztos hazudtak a felügyeleten....ugyanaz futómű,kaszni,minden lófasz.....féket meg EFT alapján mérnek vizsgán is...szal ugyanaz.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #16244 Dátum:
2013.05.10 péntek, 21:31:34 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.05.10 péntek, 21:23:20
Biztos hazudtak a felügyeleten....ugyanaz futómű,kaszni,minden lófasz.....féket meg EFT alapján mérnek vizsgán is...szal ugyanaz.
Majd akkor hiszek nekik, amikor egy ilyet végigcsinál valaki, és tényleg semmi engedélyt nem kell kérnie. NAV-val is jártunk már úgy, hogy a megyei adóigazgatóság mondott valamit, aztán utána a regionális központból leszóltak, hogy az mégsem úgy van. A saját törvényeiket nem tudták értelmezni
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #16245 Dátum:
2013.05.10 péntek, 21:32:02 »
Idézetet írta: GSR - 2013.05.10 péntek, 19:20:10
Nem az Euro besorolásáról volt szó, hanem a jellemzőiről. A kibocsájtott cucc .....
Mivel a környezetvédelmi besorolásuk is ugyanaz kell legyen...TDDI és TDCI-nek is EURO3-as motorra...8-as OBD-rendszerrel ellátott Dízel-motoros (EURO-III)...de lehetne akár 7-es is mint ahogy van rengeteg.....mivel Diesel EOBD csak pár éve kötelező és 2005.01.01 után gyártott autóknál műszaki vizsgán.
ezeknek a füst értéke 2,5K (K=opacitás)...ez röhögve teljesitik is.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #16246 Dátum:
2013.05.10 péntek, 21:37:17 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.05.10 péntek, 21:31:34
Majd akkor hiszek nekik, amikor egy ilyet végigcsinál valaki, és tényleg semmi engedélyt nem kell kérnie. NAV-val is jártunk már úgy, hogy a megyei adóigazgatóság mondott valamit, aztán utána a regionális központból leszóltak, hogy az mégsem úgy van. A saját törvényeiket nem tudták értelmezni
Kb azért van ilyen kevés mert mennek ezek a káoszelméletek...fél éve akartam kb passattal megcsinálni...de úgy 5 perc agyalás után arra jutottam F@szom szopik átkábelezéssel,meg épitéssel....inkább veszek egy dieselt...
De végül azt se vettem...képbejött egy merga, de elvitték az orrom előtt
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #16247 Dátum:
2013.05.10 péntek, 21:49:19 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.05.10 péntek, 21:32:02
Mivel a környezetvédelmi besorolásuk is ugyanaz kell legyen...TDDI és TDCI-nek is EURO3-as motorra...8-as OBD-rendszerrel ellátott Dízel-motoros (EURO-III)...de lehetne akár 7-es is mint ahogy van rengeteg.....mivel Diesel EOBD csak pár éve kötelező és 2005.01.01 után gyártott autóknál műszaki vizsgán.
ezeknek a füst értéke 2,5K (K=opacitás)...ez röhögve teljesitik is.
Ne engem próbálj meg meggyőzni, én csak a jogszabályokat írtam le.
Majd aki neked azt mondja -hivatalosan- , hogy nem jó..... na ott érvelj.
más
ugye az én autóm 2004-es....EuroIII-ba sorolták. Ugyanezzel a motorral gyártották ugye később is..... Mo-n 2005.01.től ez a kocsi EuroIV.
Rengeteget leveleztem a Ford Magyarországgal, hogy mivel azonos minden, adnak-e az emissziós osztály teljesítéséről igazolást.
Nem adnak, pedig velük is utánanézettem és semmi különbséget nem találnak. A kocsi gyári típusbizonyítványa alapján simán teljesíti a benzines EuroIV-es határértékeket is, mégsem lett belőle EuroIV.
Azzal zárta a Ford Magyarország, hogy hiába tudja az értékeket, hiába van ilyenből fiatalabb és EuroIV-es........ EZ a kocsi, amikor gyártották EuroIII-asba kerül és élete végéig EuroIII-ba is fog maradni. Ennyi. (Persze, mert 2004-ben még nem is volt talán EuroIV-es besorolás meghatározva)
Idióta rendszer van itt.
Ja és a legszebb ugye, hogy EuroIII értékei kb. 1 tizede a dízel Euro5-nek........ de kívülről csak annyi mindenki számára, hogy Euro5...ami nem jót jelent, csak dízelekre nagyobbak a határok.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #16248 Dátum:
2013.05.10 péntek, 22:02:29 »
Idézetet írta: GSR - 2013.05.10 péntek, 21:49:19
Ne engem próbálj meg meggyőzni, én csak a jogszabályokat írtam le.
Majd aki neked azt mondja -hivatalosan- , hogy nem jó..... na ott érvelj.
más
ugye az én autóm 2004-es....EuroIII-ba sorolták. Ugyanezzel a motorral gyártották ugye később is..... Mo-n 2005.01.től ez a kocsi EuroIV.
Rengeteget leveleztem a Ford Magyarországgal, hogy mivel azonos minden, adnak-e az emissziós osztály teljesítéséről igazolást.
Nem adnak, pedig velük is utánanézettem és semmi különbséget nem találnak. A kocsi gyári típusbizonyítványa alapján simán teljesíti a benzines EuroIV-es határértékeket is, mégsem lett belőle EuroIV.
Azzal zárta a Ford Magyarország, hogy hiába tudja az értékeket, hiába van ilyenből fiatalabb és EuroIV-es........ EZ a kocsi, amikor gyártották EuroIII-asba kerül és élete végéig EuroIII-ba is fog maradni. Ennyi. (Persze, mert 2004-ben még nem is volt talán EuroIV-es besorolás meghatározva)
Idióta rendszer van itt.
Ja és a legszebb ugye, hogy EuroIII értékei kb. 1 tizede a dízel Euro5-nek........ de kívülről csak annyi mindenki számára, hogy Euro5...ami nem jót jelent, csak dízelekre nagyobbak a határok.
Biztos lehetsz benne hogy nem foglak meggyőzni semmiről..
csupán válaszoltam....
Csak mellékesen az ország összes felügyeletén a mi vizsgasoraink vannak és mi állitjuk be őket,kalibráljuk,javitjuk,stb...
elég jó a kapcsolatom velük...
máshoz:
-Mérnem mindegy neked hogy euro3 vagy euro4 a kocsid?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #16249 Dátum:
2013.05.10 péntek, 22:09:48 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.05.10 péntek, 22:02:29
Biztos lehetsz benne hogy nem foglak meggyőzni semmiről..
csupán válaszoltam....
Csak mellékesen az ország összes felügyeletén a mi vizsgasoraink vannak és mi állitjuk be őket,kalibráljuk,javitjuk,stb...
elég jó a kapcsolatom velük...
máshoz:
-Mérnem mindegy neked hogy euro3 vagy euro4 a kocsid?
92e forint a különbség a regadónál
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Oldalak:
1
...
318
319
320
321
322
323
324
[
325
]
326
327
328
329
330
331
332
...
743
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ