Ford Mondeo Club Hungary
2025.07.10 csütörtök, 09:14:43
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Elektromos dolgok
Oldalak:
1
...
504
505
506
507
508
509
510
[
511
]
512
513
514
515
516
517
518
...
743
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Elektromos dolgok (Megtekintve 12016639 alkalommal)
Scratch
és 33 vendég van a témában
Mondeo v6
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25500 Dátum:
2015.01.13 kedd, 19:16:56 »
Üdv!
Utastéri biztosítéktábla alulról fényképezve.
http://kepfeltoltes.hu/150113/WP_003165_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Tudja valaki ,hogy ez milyen reléknek a helye?
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25501 Dátum:
2015.01.13 kedd, 19:17:51 »
Idézetet írta: Mondeo v6 - 2015.01.13 kedd, 19:16:56
Üdv!
Utastéri biztosítéktábla alulról fényképezve.
http://kepfeltoltes.hu/150113/WP_003165_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Tudja valaki ,hogy ez milyen reléknek a helye?
A barna a tükörbehajtásé.
A kék a fényszórómosó.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
2023.12. MK3 2.5 PHEV KUGA STLINE-X
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25502 Dátum:
2015.01.13 kedd, 19:29:05 »
Idézetet írta: Taki - 2015.01.13 kedd, 15:32:35
Sziasztok!
Tudom mindig problémásakat kérdezek...
De valakinek nincs valami infója a gyári (rádió)kormányátvezérlő bekötéséről és esetleg a munkaponti értékeiről?
A '03-ból még nem derül ki, hogy pre FL az autód vagy FL.
Más a rádió és a csatlakozója is, ebből kifolyólag más pontokra van bekötve a távirányító.
Ellenállásokat kapcsol a távirányító aminek értékei alapján -bizonyos tűrésmezőben- aktiválódik a megfelelő funkció.
Ezt le kell mérni egy távkapcsolónál, hogy mennyi az annyi....bár inkább szétszedni, mert ugye sorba is vannak kapcsolt ellenállások.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.01.13 kedd, 20:06:46 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mondeo v6
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25503 Dátum:
2015.01.13 kedd, 19:34:13 »
Idézetet írta: Zoleex - 2015.01.13 kedd, 19:17:51
A barna a tükörbehajtásé.
A kék a fényszórómosó.
Köszi !
Egyik sincs nekem,csak kíváncsi voltam
Naplózva
kupeti
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25504 Dátum:
2015.01.13 kedd, 19:49:49 »
Idézetet írta: Taki - 2015.01.13 kedd, 15:32:35
Sziasztok!
Tudom mindig problémásakat kérdezek...
De valakinek nincs valami infója a gyári (rádió)kormányátvezérlő bekötéséről és esetleg a munkaponti értékeiről?
http://www.talkford.com/community/topic/67660-resistor-values-of-mk3-remote-steering-stake/
Naplózva
Taki
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25505 Dátum:
2015.01.13 kedd, 19:51:59 »
Idézetet írta: kupeti - 2015.01.13 kedd, 19:49:49
http://www.talkford.com/community/topic/67660-resistor-values-of-mk3-remote-steering-stake/
Köszönöm!
Naplózva
ezsolt
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1435
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25506 Dátum:
2015.01.13 kedd, 20:06:51 »
Sziasztok, izzítógyertyás kérdésem van. Lehet, hogy másnak ez egyértelmű, de én nem értem, hogy (a hőtágulásra számolva) a meleg motornál való kiszedés miért könnyebb?
Egy db lemeznél evidens, hogy forrón nagyobb lesz. De ha van benne egy furat, akkor a fémlap tágulásával egyezerre a furat meg szűkül, vagy nem? Vagyis a furatnak a fala befelé, egymás felé is tágul, arra bővül - tehát belül kisebb, szorosabb lesz. Benne a menet is szorosabb lesz.
Logikusnak tűnik - de akkor meg forrón elvileg nehezebben jön ki az izzítógyertya!!
Csak mert egyik helyen arra esküsznek, hogy hidegen kell kivenni, a másikon meg arra, hogy forró motornál.
Naplózva
2003/09* 2.0 TDC
i
EGR
, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25507 Dátum:
2015.01.13 kedd, 20:09:33 »
Idézetet írta: ezsolt - 2015.01.13 kedd, 20:06:51
Sziasztok, izzítógyertyás kérdésem van. Lehet, hogy másnak ez egyértelmű, de én nem értem, hogy (a hőtágulásra számolva) a meleg motornál való kiszedés miért könnyebb?
Egy db lemeznél evidens, hogy forrón nagyobb lesz. De ha van benne egy furat, akkor a fémlap tágulásával egyezerre a furat meg szűkül, vagy nem? Vagyis a furatnak a fala befelé, egymás felé is tágul, arra bővül - tehát belül kisebb, szorosabb lesz. Benne a menet is szorosabb lesz.
Logikusnak tűnik - de akkor meg forrón elvileg nehezebben jön ki az izzítógyertya!!
Csak mert egyik helyen arra esküsznek, hogy hidegen kell kivenni, a másikon meg arra, hogy forró motornál.
Logikusnak tűnik? Szerintem nem.
Az egész hengerfej (furattal együtt, tehát az is "nő" ) tágul melegen, nem pedig szűkül a furat befele....
Ezért jön ki könnyebben.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26693
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25508 Dátum:
2015.01.13 kedd, 20:13:06 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.13 kedd, 20:09:33
Logikusnak tűnik? Szerintem nem.
Az egész hengerfej (furattal együtt, tehát az is "nő" ) tágul melegen, nem pedig szűkül a furat befele....
Ezért jön ki könnyebben.
De arra felé nő, amerre hely van, az meg aluk a gyertyának. Nem?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
ezsolt
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1435
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25509 Dátum:
2015.01.13 kedd, 20:14:20 »
Egy fémtest, ha hőtágulni kezd, akkor minden irányba egyenletesen tágul. a széleinél, a kerületénél ezt simán le lehet mérni. De ha van benne egy furat, tehát egy légrés (!) , ami egy gyenge pont, mert nem tud ellenállni a fémnek - akkor bizony abba az irányba, a lyuk rovására is tud tágulni. Én erre gondoltam.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.01.13 kedd, 20:15:59 írta ezsolt
»
Naplózva
2003/09* 2.0 TDC
i
EGR
, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
ezsolt
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1435
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25510 Dátum:
2015.01.13 kedd, 20:17:19 »
A jó megoldás az lenne, ha csak, CSAK az izzítógyertyát hűtenénk le a hengerfejhez képest. Akkor csökkene közöttük a súrlódó erő, és könnyebben kell kijönnie.
Naplózva
2003/09* 2.0 TDC
i
EGR
, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25511 Dátum:
2015.01.13 kedd, 20:18:01 »
Idézetet írta: BT - 2015.01.13 kedd, 20:13:06
De arra felé nő, amerre hely van, az meg aluk a gyertyának. Nem?
Húha.... van itt baj.
Vagy egy vas karikád, amit melegítesz.
Akkor a belső átmérője kisebb lesz? A Lófaxt, nagyobb!
Van az úgynevezett zsugorkötés, ami úgy működik, hogy egy x méretű tengelyre x-1 belső ármérőjű csapágy kerül fel pl.
Csapágy felmelegít, megnő (nem csökken x-2..3-ra) a belső átmérője akár x+1-re. Rámegy a tengelyre, kihűl és bintagul rá van rögzítve a tengelyre.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.01.13 kedd, 20:20:12 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25512 Dátum:
2015.01.13 kedd, 20:19:20 »
Idézetet írta: ezsolt - 2015.01.13 kedd, 20:17:19
A jó megoldás az lenne, ha csak, CSAK az izzítógyertyát hűtenénk le a hengerfejhez képest. Akkor csökkene közöttük a súrlódó erő, és könnyebben kell kijönnie.
Rohadtul lehetetlen, mert hosszú és nem tudod lehűteni. Valamint nem annyira hatékony mivel eleve egy kicsi darab fém, ami nem fog neked nagy méretváltozást produkálni.
A hengerfej sokkal nagyobb és könnyű is melegíteni.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25513 Dátum:
2015.01.13 kedd, 20:21:47 »
Idézetet írta: ezsolt - 2015.01.13 kedd, 20:14:20
E
gy fémtest, ha hőtágulni kezd, akkor minden irányba egyenletesen tágu
l. a széleinél, a kerületénél ezt simán le lehet mérni. De ha van benne egy furat, tehát egy légrés (!) , ami egy gyenge pont, mert nem tud ellenállni a fémnek - akkor bizony abba az irányba, a lyuk rovására is tud tágulni. Én erre gondoltam.
Tévedés.
De úgy az egész.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kupeti
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25514 Dátum:
2015.01.13 kedd, 20:23:18 »
Idézetet írta: ezsolt - 2015.01.13 kedd, 20:17:19
A jó megoldás az lenne, ha csak, CSAK az izzítógyertyát hűtenénk le a hengerfejhez képest. Akkor csökkene közöttük a súrlódó erő, és könnyebben kell kijönnie.
De ha a luk szerinted melegre szűkül, akkor hidegre tágul. Vagy hidegre is szűkül?
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26693
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25515 Dátum:
2015.01.13 kedd, 20:23:45 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.13 kedd, 20:18:01
Húha.... van itt baj.
Vagy egy vas karikád, amit melegítesz.
Akkor a belső átmérője kisebb lesz? A Lófaxt, nagyobb!
Van az úgynevezett zsugorkötés, ami úgy működik, hogy egy x méretű tengelyre x-1 belső ármérőjű csapágy kerül fel pl.
Csapágy felmelegít, megnő (nem csökken x-2..3-ra) a belső átmérője akár x+1-re. Rámegy a tengelyre, kihűl és bintagul rá van rögzítve a tengelyre.
Jó, meggyőztél!
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25516 Dátum:
2015.01.13 kedd, 20:25:11 »
Idézetet írta: BT - 2015.01.13 kedd, 20:23:45
Jó, meggyőztél!
Mond ki nyugodtan.
Mond ki.....mond ki..... mond ki......
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26693
Phinabubus, filematológus
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25517 Dátum:
2015.01.13 kedd, 20:26:33 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.13 kedd, 20:25:11
Mond ki nyugodtan.
Mond ki.....mond ki..... mond ki......
bhuzi vagy!
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25518 Dátum:
2015.01.13 kedd, 20:30:30 »
Idézetet írta: BT - 2015.01.13 kedd, 20:26:33
bhuzi vagy!
TévedőTomi.
Még azt sem tudod mit kell mondani...... mondjuk az általános iskolai fizika tananyag hiánya után nem is csodálom.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
ezsolt
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1435
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25519 Dátum:
2015.01.13 kedd, 20:39:41 »
Köszi a választ! Jó lenne még tudni, hogy melyik fémnek (a hengerfej menetének, vagy az izzítógyertya anyagának nagyobb-e a hőtágulási tényezője)
Igazából ez lesz a döntő. Mert amikor meleg a hengerfej, akkor meleg az izzítógyertya is. Tehát az fog dönteni, melyik tágul jobban.
Mert nem mindenben a méret a lényeg, még a fizikában sem
Naplózva
2003/09* 2.0 TDC
i
EGR
, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25520 Dátum:
2015.01.13 kedd, 20:41:49 »
Idézetet írta: ezsolt - 2015.01.13 kedd, 20:39:41
Köszi a választ! Jó lenne még tudni, hogy melyik fémnek (a hengerfej menetének, vagy az izzítógyertya anyagának nagyobb-e a hőtágulási tényezője)
Igazából ez lesz a döntő. Mert amikor meleg a hengerfej, akkor meleg az izzítógyertya is. Tehát az fog dönteni, melyik tágul jobban.
Mert nem mindenben a méret a lényeg, még a fizikában sem
A hf alu....az izzító acél.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
2023.12. MK3 2.5 PHEV KUGA STLINE-X
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25521 Dátum:
2015.01.13 kedd, 20:45:50 »
Idézetet írta: ezsolt - 2015.01.13 kedd, 20:39:41
Köszi a választ! Jó lenne még tudni, hogy melyik fémnek (a hengerfej menetének, vagy az izzítógyertya anyagának nagyobb-e a hőtágulási tényezője)
Igazából ez lesz a döntő. Mert amikor meleg a hengerfej, akkor meleg az izzítógyertya is. Tehát az fog dönteni, melyik tágul jobban.
Mert nem mindenben a méret a lényeg, még a fizikában sem
Sokszor melegítéssel lazítunk meg anyát csavaron.
A csavar is melegszik, sőt mindkettő akár izzik is.....mégis lecsavarodik az anya.
Túlkomplikálod már ezt.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25522 Dátum:
2015.01.13 kedd, 20:53:29 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.13 kedd, 20:21:47
Tévedés.
De úgy az egész.
Nem tévedés... majdnem teljesen jó. A lyuk is nagyobb lesz.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25523 Dátum:
2015.01.13 kedd, 20:55:54 »
Idézetet írta: Angel - 2015.01.13 kedd, 20:53:29
Nem tévedés... majdnem teljesen jó. A lyuk is nagyobb lesz.
Pedig bizony tévedés az egész.
Fuss neki még egyszer. Mert ha te a "lyuk rovására megy, tágul" kifejezést a lyuk méretnövekedésének értelmezed, akkor fuss nem még 2x is.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.01.13 kedd, 20:58:39 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25524 Dátum:
2015.01.13 kedd, 21:57:17 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.13 kedd, 20:55:54
Pedig bizony tévedés az egész.
Fuss neki még egyszer. Mert ha te a "lyuk rovására megy, tágul" kifejezést a lyuk méretnövekedésének értelmezed, akkor fuss nem még 2x is.
Nem. Van ami jó, és van, ami rossz.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25525 Dátum:
2015.01.13 kedd, 22:02:13 »
Idézetet írta: Angel - 2015.01.13 kedd, 21:57:17
Nem. Van ami jó, és van, ami rossz.
Akkor menj neki harmadszor is. Csak hibás dolgok vannak benne.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27073
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25526 Dátum:
2015.01.13 kedd, 22:15:33 »
Idézetet írta: ezsolt - 2015.01.13 kedd, 20:17:19
A jó megoldás az lenne, ha csak, CSAK az izzítógyertyát hűtenénk le a hengerfejhez képest. Akkor csökkene közöttük a súrlódó erő, és könnyebben kell kijönnie.
A gyertya vas, a hengerfej alu. Ha melegíted (azaz üzemmeleg a motor), az is éppen jó, az alunak nagyobb a hőtágulása, nem is kevéssel.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25527 Dátum:
2015.01.13 kedd, 22:58:10 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.13 kedd, 22:02:13
Akkor menj neki harmadszor is. Csak hibás dolgok vannak benne.
Nem. Ez a vas tágul-lyuk szűkül nem ennyire egyszerű.
Ha van egy karikád, melegíted, annak nőni fog az átmérője (a vastagsága is, de az elenyésző), tehát nő a lyuk.
Ha van egy 1m*1m-es vasdarabod, a közepén lyuk, ha azt melegíted, ott biz a lyuk csökkenni fog.
Tehát nem úgy növekszik, mintha a ps-ben felnagyítottad volna. Tényleg a lyuk rovására nő.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25528 Dátum:
2015.01.14 szerda, 07:18:09 »
Idézetet írta: Angel - 2015.01.13 kedd, 22:58:10
Nem. Ez a vas tágul-lyuk szűkül nem ennyire egyszerű.
Ha van egy karikád, melegíted, annak nőni fog az átmérője (a vastagsága is, de az elenyésző), tehát nő a lyuk.
Ha van egy 1m*1m-es vasdarabod, a közepén lyuk, ha azt melegíted, ott biz a lyuk csökkenni fog.
Tehát nem úgy növekszik, mintha a ps-ben felnagyítottad volna. Tényleg a lyuk rovására nő.
Szaladj neki még párszor....
Pedig bizony nem bonyolult. Ha valami tágul, akkor az egész. Még ha abban a valamiben lyuk is van. Ami a lyuk körül van sokkal többet tágul.
Ráadásul ahogy AndyA is leírta jelentősen eltérő a két anyag hőtágulása is.
Amire te gondolsz az a zsugorcső! Na az valóban szűkül melegítésre.....
Én még nem hallottam olyat, hogy melegítéssel szorítottak volna össze vagy szűkítettek volna fémeket.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.01.14 szerda, 09:28:53 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25529 Dátum:
2015.01.14 szerda, 08:33:46 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.14 szerda, 07:18:09
ég ha abban a valamiben lyuk is van. Ami a lyuk körül van sokkal több,nagyobb "darab" így a tágulása is.
Én még nem hallottam olyat, hogy melegítéssel szorítottak volna össze vagy szűkítettek volna fémeket.
az első mondatod értelmetlen,mint te.
A másik meg szimplán hülyeség.
Vannak olyan oldhatatlan kötések két alkatrész között,amikor átmérőben túlfedés van.A belső alkatrészt lehűtik szárazjégben a másikat felhevítik kemencében.A hideg darab összemegy,a meleg meg kitágul,és a két darab máris képes egymásba menni,majd a hőmérséklet kiegyenlítődése és szobahőmérsékletre hűlése után oldhatatlan kötésben lesz a két alkatrész.
De ez már neked atomfizika,Timi.
A többiben viszont egyetértünk!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25530 Dátum:
2015.01.14 szerda, 09:28:07 »
Idézetet írta: alf - 2015.01.14 szerda, 08:33:46
az első mondatod értelmetlen,mint te.
A másik meg szimplán hülyeség.
Vannak olyan oldhatatlan kötések két alkatrész között,amikor átmérőben túlfedés van.A belső alkatrészt lehűtik szárazjégben a másikat felhevítik kemencében.A hideg darab összemegy,a meleg meg kitágul,és a két darab máris képes egymásba menni,majd a hőmérséklet kiegyenlítődése és szobahőmérsékletre hűlése után oldhatatlan kötésben lesz a két alkatrész.
De ez már neked atomfizika,Timi.
A többiben viszont egyetértünk!
Az első tényleg érdekesre sikerült, mert kezdek letompulni
-el való beszélgetésben....
A második persze, hogy hülyeség, mert annak is írtam arra, amiről korábban szó volt. Nem én gondolom így.....
Én tudom milyen kötések vannak, ne nekem magyarázd.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48595
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25531 Dátum:
2015.01.14 szerda, 10:07:05 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.14 szerda, 09:28:07
Az első tényleg érdekesre sikerült, mert kezdek letompulni
-el való beszélgetésben.... :vigyor3:A második persze, hogy hülyeség, mert annak is írtam arra, amiről korábban szó volt. Nem én gondolom így.....
Idézetet írta: GSR - 2015.01.14 szerda, 09:28:07
Én tudom milyen kötések vannak, ne nekem magyarázd.
bocs,Timi....én kérek elnézést.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25532 Dátum:
2015.01.14 szerda, 14:13:12 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.14 szerda, 07:18:09
Szaladj neki még párszor....
Pedig bizony nem bonyolult. Ha valami tágul, akkor az egész. Még ha abban a valamiben lyuk is van. Ami a lyuk körül van sokkal többet tágul.
Ráadásul ahogy AndyA is leírta jelentősen eltérő a két anyag hőtágulása is.
Amire te gondolsz az a zsugorcső! Na az valóban szűkül melegítésre.....
Én még nem hallottam olyat, hogy melegítéssel szorítottak volna össze vagy szűkítettek volna fémeket.
Futkoshatsz, akárhányszor csak akarsz, de az anyag nem így tágul. Mondjuk úgy, hogy a vasat alkotó minden elemi kocka minden irányba tágul.
Ahol lyuk van, ott a lyuk felé, ergo a lyuk csökken.
Méghogy nem szorítanak rá melegítéssel... nagyon sok ilyen van, ha h? (js?) tűrésű az illesztés, akkor csak úgy tudod a két darabot egymásba dugni, hogy a gyűrűt melegíted, és ha lehűlt, jól rászorul.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27073
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25533 Dátum:
2015.01.14 szerda, 14:18:13 »
Idézetet írta: Angel - 2015.01.14 szerda, 14:13:12
Futkoshatsz, akárhányszor csak akarsz, de az anyag nem így tágul. Mondjuk úgy, hogy a vasat alkotó minden elemi kocka minden irányba tágul.
Ahol lyuk van, ott a lyuk felé, ergo a lyuk csökken.
Méghogy nem szorítanak rá melegítéssel... nagyon sok ilyen van, ha h? (js?) tűrésű az illesztés, akkor csak úgy tudod a két darabot egymásba dugni, hogy a gyűrűt melegíted, és ha lehűlt, jól rászorul.
Alf szerintem pontosan ezt írta le.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25534 Dátum:
2015.01.14 szerda, 14:18:42 »
Idézetet írta: Angel - 2015.01.14 szerda, 14:13:12
Futkoshatsz, akárhányszor csak akarsz, de az anyag nem így tágul. Mondjuk úgy, hogy a vasat alkotó minden elemi kocka minden irányba tágul.
Ahol lyuk van, ott a lyuk felé, ergo a lyuk csökken.
Méghogy nem szorítanak rá melegítéssel... nagyon sok ilyen van, ha h? (js?) tűrésű az illesztés, akkor csak úgy tudod a két darabot egymásba dugni, hogy a gyűrűt melegíted, és ha lehűlt, jól rászorul.
Nem jó, ne fáradj....
A második bekezdésed pedig nem melegítéssel történő rászorítás, hanem éppen a kihűléskor szorul rá. Erre is írtunk néhány példát már.
Ez a zsugorkötés, ahogy korábban leírtam. Most te is leírod, de te úgy értelmezed, hogy ezt melegítéssel történő kötés.
Szerintem hagyjuk ezt, mert nem fog sikerülni megmagyaráznod a döglött macskáról, hogy csak alszik.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25535 Dátum:
2015.01.14 szerda, 14:21:14 »
Idézetet írta: AndyA - 2015.01.14 szerda, 14:18:13
Alf szerintem pontosan ezt írta le.
AndyA
Alf előtt meg én.
De ez nem melegítéssel/melegítésre kötés. Tehát nem a melegítés hatására szorul meg.
Ahogy az izzítógyertya a furat/lyuk -ban.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25536 Dátum:
2015.01.14 szerda, 14:35:58 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.14 szerda, 14:18:42
Nem jó, ne fáradj....
A második bekezdésed pedig nem melegítéssel történő rászorítás, hanem éppen a kihűléskor szorul rá. Erre is írtunk néhány példát már.
Ez a zsugorkötés, ahogy korábban leírtam. Most te is leírod, de te úgy értelmezed, hogy ezt melegítéssel történő kötés.
Szerintem hagyjuk ezt, mert nem fog sikerülni megmagyaráznod a döglött macskáról, hogy csak alszik.
Nem fáradság ez nekem... mindenesetre a ne fáradj és a fuss neki szajkózása helyett kezdj el gondolkodni, majd esetleg olvass utána.
Még mindig rosszul gondolod...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25537 Dátum:
2015.01.14 szerda, 14:38:46 »
Fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25538 Dátum:
2015.01.14 szerda, 14:44:40 »
Idézetet írta: Angel - 2015.01.14 szerda, 14:35:58
Nem fáradság ez nekem... mindenesetre a ne fáradj és a fuss neki szajkózása helyett kezdj el gondolkodni, majd esetleg olvass utána.
Még mindig rosszul gondolod...
De akkor mindenki, rajtad kívül....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Csabi77
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1146
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25539 Dátum:
2015.01.14 szerda, 15:32:39 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.14 szerda, 14:44:40
De akkor mindenki, rajtad kívül....
Azért léteznek olyan fémötvözetek amik hő hatására méretcsökkenést produkálnak.Az öntödében ahol dolgoztam "játszadozott" a mérnökúr.Autóiparba is gyártottunk alkatrészeket.
Naplózva
2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25540 Dátum:
2015.01.14 szerda, 15:38:37 »
Idézetet írta: Csabi77 - 2015.01.14 szerda, 15:32:39
Azért léteznek olyan fémötvözetek amik hő hatására méretcsökkenést produkálnak.Az öntödében ahol dolgoztam "játszadozott" a mérnökúr.Autóiparba is gyártottunk alkatrészeket.
Lehetséges. Biztos vannak speciális ötvözetek.
De jelen esetben a hengerfejben (nem spec fém) a furat volt a téma.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27073
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25541 Dátum:
2015.01.14 szerda, 17:53:02 »
Idézetet írta: Angel - 2015.01.14 szerda, 14:38:46
Fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer... fuss neki még egyszer...
Most nem olvasom vissza az egész agymenést, mert annyit nem ér, de mintha te mondtad volna, hogy az 1 m3 vasba fúrt lyuk kisebb lesz a melegítéstől. Ez így - feltételezve, hogy az egészet egyenletesen, azonos hőmérsékletre melegítjük, _soha_ nem igaz. Mindig tágulni fog a lyuk a vaskockával együtt.
No, akkor kinek minek kellene újra nekifutnia?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27073
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25542 Dátum:
2015.01.14 szerda, 17:54:26 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.14 szerda, 15:38:37
Lehetséges. Biztos vannak speciális ötvözetek.
De jelen esetben a hengerfejben (nem spec fém) a furat volt a téma.
Hanem alu hengerfejben vas csavar (leegyszerűsítve).
Ahol a melegítésre az alu jobban tágul, mint a benne lévő csavar, azaz melegen könnyebb kiszedni (elvileg legalábbis, mivel a gyakorlatban a vas és alu között fellépő elektrokémiai korrózió is csúnyán bele tud szólni a dolgokba).
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
kiscsaszi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 162
Mondejóóm
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25543 Dátum:
2015.01.15 csütörtök, 19:49:07 »
Sziasztok! A kiegészítő fűtésben, hogy szokták cserélni a izzítókat ha már ennyire belemerültünk a izzítókba?
kiscsaszi
Naplózva
Ford Mondeo Ghia 2.0 TD
Ci
(Mk3 Facelift) 130Le, MMT6 váltó, EGR off, TA-Technix, Recaro, Pioneer, Blaupunkt, JR21, ST, Low...stb imádoom!
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25544 Dátum:
2015.01.15 csütörtök, 19:56:07 »
Idézetet írta: kiscsaszi - 2015.01.15 csütörtök, 19:49:07
Sziasztok! A kiegészítő fűtésben, hogy szokták cserélni a izzítókat ha már ennyire belemerültünk a izzítókba?
kiscsaszi
Régi kicsavar, új becsavar. Egyszerűbb kivenni házzal együtt és satuban csinálni a cserét.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
2023.12. MK3 2.5 PHEV KUGA STLINE-X
kiscsaszi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 162
Mondejóóm
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25545 Dátum:
2015.01.15 csütörtök, 20:05:42 »
Idézetet írta: Zoleex - 2015.01.15 csütörtök, 19:56:07
Régi kicsavar, új becsavar. Egyszerűbb kivenni házzal együtt és satuban csinálni a cserét.
Értem, gondolom a hűtőfolyadék nem tudom megmenteni miközben leveszem a házat csak azért mert épp ősszel cseréltem az egészet. Tudtok amúgy valami cikk számot hogy milyen kell bele?
Naplózva
Ford Mondeo Ghia 2.0 TD
Ci
(Mk3 Facelift) 130Le, MMT6 váltó, EGR off, TA-Technix, Recaro, Pioneer, Blaupunkt, JR21, ST, Low...stb imádoom!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25546 Dátum:
2015.01.15 csütörtök, 20:05:42 »
Idézetet írta: Zoleex - 2015.01.15 csütörtök, 19:56:07
Régi kicsavar, új becsavar. Egyszerűbb kivenni házzal együtt és satuban csinálni a cserét.
Na de hidegen vagy melegen?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kiscsaszi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 162
Mondejóóm
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25547 Dátum:
2015.01.15 csütörtök, 20:06:29 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.15 csütörtök, 20:05:42
Na de hidegen vagy melegen?
Kezdődik az új menet?
Naplózva
Ford Mondeo Ghia 2.0 TD
Ci
(Mk3 Facelift) 130Le, MMT6 váltó, EGR off, TA-Technix, Recaro, Pioneer, Blaupunkt, JR21, ST, Low...stb imádoom!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25548 Dátum:
2015.01.15 csütörtök, 20:07:24 »
Idézetet írta: kiscsaszi - 2015.01.15 csütörtök, 20:06:29
Kezdődik az új menet?
Látom követted eseményeket!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kiscsaszi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 162
Mondejóóm
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #25549 Dátum:
2015.01.15 csütörtök, 20:21:38 »
Idézetet írta: GSR - 2015.01.15 csütörtök, 20:07:24
Látom követted eseményeket!
Simán
Nagy híre volt mostanság
Naplózva
Ford Mondeo Ghia 2.0 TD
Ci
(Mk3 Facelift) 130Le, MMT6 váltó, EGR off, TA-Technix, Recaro, Pioneer, Blaupunkt, JR21, ST, Low...stb imádoom!
Oldalak:
1
...
504
505
506
507
508
509
510
[
511
]
512
513
514
515
516
517
518
...
743
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ