Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.03.28 csütörtök, 19:24:02 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 23 24 25 26 27 28 29 [30]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 525866 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 143


E-mail
« Új hozzászólás #1450 Dátum: 2022.03.21 hétfő, 15:06:59 »

Miért ne lehetne.
A legrosszabb esetben rossz kerékre vonatkozóan kapnál riasztást defekt miatt, de az elég hamar kiderülne. Ráadásul MK4 esetén még ez sem lehet, mert magától beazonosítja a tpms pozíciókat.
Köszi szépen.
Naplózva

MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
steve78
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 396



« Új hozzászólás #1451 Dátum: 2022.06.25 szombat, 16:00:28 »

Uraim!

Tudnátok segíteni abban, hogy hátsó spirál rugó cseréjekor mekkora nyomatékkal kell meghúzni a lengőkart rögzítő csavart?

Előre is köszönöm!
Naplózva

Mondeo Turnier MKIV Titanium, 2011, 2.0TDCI 140 LE UFBA, 6 seb. kézi
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1121


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #1452 Dátum: 2022.06.26 vasárnap, 05:06:11 »

Uraim!

Tudnátok segíteni abban, hogy hátsó spirál rugó cseréjekor mekkora nyomatékkal kell meghúzni a lengőkart rögzítő csavart?

Előre is köszönöm!
kézzel rendesen meghuzod,nem kell semmi toldó a krovára.
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
steve78
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 396



« Új hozzászólás #1453 Dátum: 2022.06.26 vasárnap, 20:50:03 »

kézzel rendesen meghuzod,nem kell semmi toldó a krovára.

Köszi!
Naplózva

Mondeo Turnier MKIV Titanium, 2011, 2.0TDCI 140 LE UFBA, 6 seb. kézi
steve78
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 396



« Új hozzászólás #1454 Dátum: 2022.06.26 vasárnap, 20:51:44 »

Uraim!

Tudnátok segíteni abban, hogy hátsó spirál rugó cseréjekor mekkora nyomatékkal kell meghúzni a lengőkart rögzítő csavart?

Előre is köszönöm!

Köszönöm alf®!  eljen
Naplózva

Mondeo Turnier MKIV Titanium, 2011, 2.0TDCI 140 LE UFBA, 6 seb. kézi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #1455 Dátum: 2022.06.26 vasárnap, 22:07:47 »

Köszönöm alf®!  eljen
Wink eljen
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
fecso71
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 124



E-mail
« Új hozzászólás #1456 Dátum: 2022.10.04 kedd, 07:41:30 »

Sziasztok,

Idén tavasszal az autóm kormánya 60-70 km/h között elkezdett "finoman"szitálni és hogy írjam le, ilyen pulzáló érzés jött át a kormányra. Lassabb, gyorsabb tempónál semmi probléma. Ezt csinálta 16"-os téli és 18"-os nyári kerekekkel is (centirozás rendben) Szakszervízbe elvittem, futóművet ellenőrizték, de minden érték jó volt. Ajánlották a féktárcsa+betét cserét, de ez sem oldotta meg a problémát. Következett a kerékagyak cseréje, de semmi változás. Másik szakszervíz, szerintük féltengely kottyan (134.000 km) csere érett. Majd' 500.000 Ft-os árajánlat, de egy szerelő okosban megoldja olcsóbban. Féltengelyek kijöttek, Pesten felújították, majd visszarakták. Természetesen  a probléma nem múlt el.....Azt mondták lépjek rajta túl, nem vészes, lehet ezzel együtt élni. Jelenleg így használom, de szerintem ez akkor sem normális. Nem motortartó, nem kormányösszekötő, nem kormánymű.....Féktárcsa üthet úgy, hogy csak egy bizonyos sebességnél érezzem? Van esetleg ötlet, hogy merre tovább? Előre is köszönöm.
Naplózva

2019 Mondeo Hybrid Vignale
lewisfm
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 80


E-mail
« Új hozzászólás #1457 Dátum: 2022.12.20 kedd, 20:39:20 »

Sziasztok,

Idén tavasszal az autóm kormánya 60-70 km/h között elkezdett "finoman"szitálni és hogy írjam le, ilyen pulzáló érzés jött át a kormányra. Lassabb, gyorsabb tempónál semmi probléma. Ezt csinálta 16"-os téli és 18"-os nyári kerekekkel is (centirozás rendben) Szakszervízbe elvittem, futóművet ellenőrizték, de minden érték jó volt. Ajánlották a féktárcsa+betét cserét, de ez sem oldotta meg a problémát. Következett a kerékagyak cseréje, de semmi változás. Másik szakszervíz, szerintük féltengely kottyan (134.000 km) csere érett. Majd' 500.000 Ft-os árajánlat, de egy szerelő okosban megoldja olcsóbban. Féltengelyek kijöttek, Pesten felújították, majd visszarakták. Természetesen  a probléma nem múlt el.....Azt mondták lépjek rajta túl, nem vészes, lehet ezzel együtt élni. Jelenleg így használom, de szerintem ez akkor sem normális. Nem motortartó, nem kormányösszekötő, nem kormánymű.....Féktárcsa üthet úgy, hogy csak egy bizonyos sebességnél érezzem? Van esetleg ötlet, hogy merre tovább? Előre is köszönöm.

Nekem is van hasonló minimális remegés, s hasonlóan túlvagyok ezeken a körökön, s én is azt a tanácsot kaptam, hogy éljek vele együtt.
Mondtak olyat, hogy akár az elektromos kormányszervó is tud szórakoztatni.

Azonban most kellett új gumit vennem, s a gyári 215/50R17 helyett 215/55R17 méretűt raktam fel. 11 mm-rel nagyobb a sugara így a keréknek, s most érte utol a 235/45R18 kerék méretét sugár (avagy átmérő) tekintetében, szóval csont nélkül elfér.

Kicsit mérséklődött a remegés, s a kis mértékű végáttétel növekedés kellemesebb vezethetőséget okoz. Pont megszűnt az, hogy városban 50-nél néha jó lenne 4-ikbe felkapcsolni, remekül érzi 3-ikba magát az autó. Pedig csak 3-4 Km/h-val megy gyorsabban az autó ugyan olyan km óra állásnál, mint korábban.

Még egy előnye van: 11 mm-el nőtt a hasmagasság. Gyakran leért az első lökös pl. járdaszegélynél, vagy sóderes parkolóban, ahol teknősre járták ki az utat, s ez ritkábbá válik. Ez volt a fő oka ennek a gumi méret választásnak.

Szóval a ballonosabb gumi enyhíthet rajta, mint tüneti kezelés, de nyilván az okot nem szünteti meg.
Naplózva

2003.03 MKIII Turnier Trend 1.8 benzin 92KW facelift előtti
lewisfm
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 80


E-mail
« Új hozzászólás #1458 Dátum: 2023.01.02 hétfő, 19:15:14 »

Sziasztok,

Idén tavasszal az autóm kormánya 60-70 km/h között elkezdett "finoman"szitálni és hogy írjam le, ilyen pulzáló érzés jött át a kormányra. Lassabb, gyorsabb tempónál semmi probléma. Ezt csinálta 16"-os téli és 18"-os nyári kerekekkel is (centirozás rendben) Szakszervízbe elvittem, futóművet ellenőrizték, de minden érték jó volt. Ajánlották a féktárcsa+betét cserét, de ez sem oldotta meg a problémát. Következett a kerékagyak cseréje, de semmi változás. Másik szakszervíz, szerintük féltengely kottyan (134.000 km) csere érett. Majd' 500.000 Ft-os árajánlat, de egy szerelő okosban megoldja olcsóbban. Féltengelyek kijöttek, Pesten felújították, majd visszarakták. Természetesen  a probléma nem múlt el.....Azt mondták lépjek rajta túl, nem vészes, lehet ezzel együtt élni. Jelenleg így használom, de szerintem ez akkor sem normális. Nem motortartó, nem kormányösszekötő, nem kormánymű.....Féktárcsa üthet úgy, hogy csak egy bizonyos sebességnél érezzem? Van esetleg ötlet, hogy merre tovább? Előre is köszönöm.

Végül kiderült, hogy mi a probléma: "csak" a jobb első felni deformálódott egy kicsit. Az egyelőre hátra került, de kell majd neki egy görgőzés.
Így, hogy hátulra került a kerék, most hátulról érzem a vibrációt, de nem vészes.
Naplózva

2003.03 MKIII Turnier Trend 1.8 benzin 92KW facelift előtti
dede55
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1


E-mail
« Új hozzászólás #1459 Dátum: 2023.02.12 vasárnap, 16:59:36 »

Sziasztok!
230.000 km állásnál az első futómű felöl fémes kattogó hang jön. 50-60 km/h sebeségnél jön elő, amennyiben gyorsabban megyek nincs kattogás. Legtöbbször kanyarodásnálm körforgalomban jön elő, de néha egyenes kormányállásnál is hallom. Csak időnként jön elő, amikor szervizbe vittem persze csendbe volt ..
VAlaikinek valami ötlete?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #1460 Dátum: 2023.02.12 vasárnap, 18:01:51 »

Sziasztok!
230.000 km állásnál az első futómű felöl fémes kattogó hang jön. 50-60 km/h sebeségnél jön elő, amennyiben gyorsabban megyek nincs kattogás. Legtöbbször kanyarodásnálm körforgalomban jön elő, de néha egyenes kormányállásnál is hallom. Csak időnként jön elő, amikor szervizbe vittem persze csendbe volt ..
VAlaikinek valami ötlete?
féltengely....de így csak tipp.Kitekert kormánnyal próbálj indulni nagyobb lendülettel.Ha kopog,akkor az.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
sinci
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 410



E-mail
« Új hozzászólás #1461 Dátum: 2023.04.20 csütörtök, 21:56:20 »

Üdv, nekem is a bal elejéből jön a kopogó hang, de csak ha leveszem a gázról a lábam, és belemegyek kisebb egyenetlenségekbe. Ugyanott, ha nyomom a gázt, vagyis terhelés alatt van a hajtás, akkor nincs semmi kopogó hang. Van valami ötlet mi okozhatja ezt?
Naplózva

2010. 2.0 TDCI 136 LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #1462 Dátum: 2023.04.21 péntek, 07:56:51 »

Üdv, nekem is a bal elejéből jön a kopogó hang, de csak ha leveszem a gázról a lábam, és belemegyek kisebb egyenetlenségekbe. Ugyanott, ha nyomom a gázt, vagyis terhelés alatt van a hajtás, akkor nincs semmi kopogó hang. Van valami ötlet mi okozhatja ezt?
kutya csont,stabrúd.....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
toby_as
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 410


E-mail
« Új hozzászólás #1463 Dátum: 2023.05.07 vasárnap, 19:15:19 »

Sziasztok
Gondoltam kiprobalom a hires Xado adalekot a szervopompahoz.....sohat tobbet senki ne probalja ez a sz...rt. A masodik szervopompat nyirta ki (az elso 1-2 eve volt, akkor azt hittuk mar amugy is vege volt es nem tudta megmenteni es rafogtuk a vegleges pusztulast arra hogy mar doglott volt)....most az enyemet nyirta ki...az enyemnek semmi baja nem volt csak talan picit nehezebben ment mint ahogy azt en szerettem volna,  es gondoltam ettol jobb lesz falbav...miutan beleontottem ezt a gyonyoruseget megdoglott....leblokalt es nincs szervo. Azota menet kozben meg helyrejott egyszer de utana parkolas kozben ujra leblokalt....valamit rosszul csinalok?  falbav(azon kivul hogy beleprobaltam ezt a.... falbav)

P.S. Kiszedtem belole az xado-s olajat, masikat ontottem bele(gyarit persze), de csak nem jott helyre. szomoru1  Tehetek meg valamit poma cseren kivul?
« Utoljára szerkesztve: 2023.05.07 vasárnap, 19:18:34 írta toby_as » Naplózva

Mondeo MK5  1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016

Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140(163), UFBA,  Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140, QXBA,  Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3  1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1284



E-mail
« Új hozzászólás #1464 Dátum: 2023.05.07 vasárnap, 20:58:52 »

Sziasztok
Gondoltam kiprobalom a hires Xado adalekot a szervopompahoz.....sohat tobbet senki ne probalja ez a sz...rt. A masodik szervopompat nyirta ki (az elso 1-2 eve volt, akkor azt hittuk mar amugy is vege volt es nem tudta megmenteni es rafogtuk a vegleges pusztulast arra hogy mar doglott volt)....most az enyemet nyirta ki...az enyemnek semmi baja nem volt csak talan picit nehezebben ment mint ahogy azt en szerettem volna,  es gondoltam ettol jobb lesz falbav...miutan beleontottem ezt a gyonyoruseget megdoglott....leblokalt es nincs szervo. Azota menet kozben meg helyrejott egyszer de utana parkolas kozben ujra leblokalt....valamit rosszul csinalok?  falbav(azon kivul hogy beleprobaltam ezt a.... falbav)

P.S. Kiszedtem belole az xado-s olajat, masikat ontottem bele(gyarit persze), de csak nem jott helyre. szomoru1  Tehetek meg valamit poma cseren kivul?

Szia!
Nekem a tartály belső szűrőjét tömítette el, az volt a baj. Illetve nem lehet, hogy olajos lett a hosszbordásod, és megcsúszik a szíjad?
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1121


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #1465 Dátum: 2023.05.07 vasárnap, 21:27:57 »

Sziasztok
Gondoltam kiprobalom a hires Xado adalekot a szervopompahoz.....sohat tobbet senki ne probalja ez a sz...rt. A masodik szervopompat nyirta ki (az elso 1-2 eve volt, akkor azt hittuk mar amugy is vege volt es nem tudta megmenteni es rafogtuk a vegleges pusztulast arra hogy mar doglott volt)....most az enyemet nyirta ki...az enyemnek semmi baja nem volt csak talan picit nehezebben ment mint ahogy azt en szerettem volna,  es gondoltam ettol jobb lesz falbav...miutan beleontottem ezt a gyonyoruseget megdoglott....leblokalt es nincs szervo. Azota menet kozben meg helyrejott egyszer de utana parkolas kozben ujra leblokalt....valamit rosszul csinalok?  falbav(azon kivul hogy beleprobaltam ezt a.... falbav)

P.S. Kiszedtem belole az xado-s olajat, masikat ontottem bele(gyarit persze), de csak nem jott helyre. szomoru1  Tehetek meg valamit poma cseren kivul?

Nem akarom védeni , de nekem 7. éve van benne és tökéletesen müködik a szervó vele.
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
Bonca
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


E-mail
« Új hozzászólás #1466 Dátum: 2023.05.08 hétfő, 09:26:45 »

Sziasztok
Gondoltam kiprobalom a hires Xado adalekot a szervopompahoz.....sohat tobbet senki ne probalja ez a sz...rt. A masodik szervopompat nyirta ki (az elso 1-2 eve volt, akkor azt hittuk mar amugy is vege volt es nem tudta megmenteni es rafogtuk a vegleges pusztulast arra hogy mar doglott volt)....most az enyemet nyirta ki...az enyemnek semmi baja nem volt csak talan picit nehezebben ment mint ahogy azt en szerettem volna,  es gondoltam ettol jobb lesz falbav...miutan beleontottem ezt a gyonyoruseget megdoglott....leblokalt es nincs szervo. Azota menet kozben meg helyrejott egyszer de utana parkolas kozben ujra leblokalt....valamit rosszul csinalok?  falbav(azon kivul hogy beleprobaltam ezt a.... falbav)

P.S. Kiszedtem belole az xado-s olajat, masikat ontottem bele(gyarit persze), de csak nem jott helyre. szomoru1  Tehetek meg valamit poma cseren kivul?

Pont ez történt velem is. Betöltés után azonnal megállt a rásegítés. Mentem kb 50 km-t. Amikor megmértem a nyomást egy adapterrel, 0 körül ingadozott. Hirtelen felugrott 120 bar körüli értékre, és újra jó lett. Lecseréltem (frissítettem) az olajat. Csere közben egy barnás összecsomósodott trutyi jött ki egyben. Nem gondolom, hogy a szervószivattyút tönkreteszi a Xado adalék.

Bonca
« Utoljára szerkesztve: 2023.05.08 hétfő, 09:30:39 írta Bonca » Naplózva

2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37274


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #1467 Dátum: 2023.05.08 hétfő, 09:40:14 »

Nem akarom védeni , de nekem 7. éve van benne és tökéletesen müködik a szervó vele.

Engem is megmentett a szervo cserétől / javítástól.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
toby_as
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 410


E-mail
« Új hozzászólás #1468 Dátum: 2023.05.08 hétfő, 14:03:29 »

Koszonom a valaszokat
Mivel ez mar a masodik pompa ami megallt miutan beleontottem kicsit gyanus lett nekem. Amugy en is lecsereltem az olajat, es jott ki vele nemi salak amikor megneztem az aljat amit eddig nem lattam.
A szurot nem dugitotta el mivel szivja/nyomja a pompa csak nem csinal nyomast. Az ujdonsag hogy reggel ujra mukodott amig beertem dolgozni anelkul hogy csinaltam volan vele valamit (este blokalva maradt) . Biztos felold valamit es az bizony egy regi rendszerben el tudja dugaszolni a dolgokat. Majd meglatjuk mi lesz, de szerintem jo tudni az embereknek hogy ilyesmi bizony elofordulhat es nem egy "csodaszer", illetve bajt is tud okozni.
Nem jo erzes ugy beulni a kocsiba hogy "na vajon most menni fog , es ha igen ,meddig....".
« Utoljára szerkesztve: 2023.05.08 hétfő, 14:09:59 írta toby_as » Naplózva

Mondeo MK5  1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016

Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140(163), UFBA,  Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140, QXBA,  Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3  1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
smokk
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 18


E-mail
« Új hozzászólás #1469 Dátum: 2023.05.16 kedd, 16:39:08 »

Sziasztok!

A Mondeom (2013 kombi) mintha jobban koptatná a gumik belső felét, a nyári gumikon már egész jól látszik. Elvittem futóműveshez. A mért értékek alapján a jobb hátsó kerékösszetartása tűrésen kívül van, viszont a szerelő azt mondta, ez nem proléma még, nem valószínű, hogy ez okozna kopást, illetve a téli abroncsokon nem látszik semmi. Beállítani nem tudta, mert elmondása szerint a beállító csavar be van rohadva. Kérdésem az lenne, hogy szerintetek is belefér még ennyi elégtelenség, kophat e látványosan ettől hátul a gumi? illetve  pl ezen a robbantott ábrán melyik a szoban forgó összetartás állító csavar csavar? https://ford.7zap.com/hu/car/39/no/0/1595/15822/69226/



Köszönöm!  worship worship
« Utoljára szerkesztve: 2023.05.16 kedd, 16:40:55 írta smokk » Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #1470 Dátum: 2023.05.16 kedd, 17:59:33 »

Sziasztok!

A Mondeom (2013 kombi) mintha jobban koptatná a gumik belső felét, a nyári gumikon már egész jól látszik. Elvittem futóműveshez. A mért értékek alapján a jobb hátsó kerékösszetartása tűrésen kívül van, viszont a szerelő azt mondta, ez nem proléma még, nem valószínű, hogy ez okozna kopást, illetve a téli abroncsokon nem látszik semmi. Beállítani nem tudta, mert elmondása szerint a beállító csavar be van rohadva. Kérdésem az lenne, hogy szerintetek is belefér még ennyi elégtelenség, kophat e látványosan ettől hátul a gumi? illetve  pl ezen a robbantott ábrán melyik a szoban forgó összetartás állító csavar csavar? https://ford.7zap.com/hu/car/39/no/0/1595/15822/69226/



Köszönöm!  worship worship
Szia!
Nekem ennél jobb értékekkel is nyalta a gumi szélét.
Bár a pontosra nem emlékszem.
Kell hozzá másik gyári állítócsavar, lengőkar vagy lengőkar szilent. Meg a csere után egy futóműállítás.
Ugyanitt két Lemförder szilent eladó, mert inkább lengőkart cseréltek nekem, mert csak…
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Foley
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 32



E-mail
« Új hozzászólás #1471 Dátum: 2023.05.18 csütörtök, 08:42:27 »

Sziasztok!

A Mondeom (2013 kombi) mintha jobban koptatná a gumik belső felét, a nyári gumikon már egész jól látszik. Elvittem futóműveshez. A mért értékek alapján a jobb hátsó kerékösszetartása tűrésen kívül van, viszont a szerelő azt mondta, ez nem proléma még, nem valószínű, hogy ez okozna kopást, illetve a téli abroncsokon nem látszik semmi. Beállítani nem tudta, mert elmondása szerint a beállító csavar be van rohadva. Kérdésem az lenne, hogy szerintetek is belefér még ennyi elégtelenség, kophat e látványosan ettől hátul a gumi? illetve  pl ezen a robbantott ábrán melyik a szoban forgó összetartás állító csavar csavar? https://ford.7zap.com/hu/car/39/no/0/1595/15822/69226/



Köszönöm!  worship worship

Hali.
A hátsó futóműben nem lehet kerékösszetartást állítani, csak kerékdőlést.
Ha csak a jobb hátsó kerékkel van gondod, akkor az 5500B lengőkart kell cserélned.
Esetleg le ellenőrizhetitek az 5A638 szilenteket is. Jobb, ha megveszitek hozzá az új csavarokat is, mert beszakadósak...


Naplózva

2009 2.2TDCI 175LE MKII Galaxy Individual Remapped-198LE 485Nm
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #1472 Dátum: 2023.05.18 csütörtök, 15:48:09 »

Sziasztok!

A Mondeom (2013 kombi) mintha jobban koptatná a gumik belső felét, a nyári gumikon már egész jól látszik. Elvittem futóműveshez. A mért értékek alapján a jobb hátsó kerékösszetartása tűrésen kívül van, viszont a szerelő azt mondta, ez nem proléma még, nem valószínű, hogy ez okozna kopást, illetve a téli abroncsokon nem látszik semmi. Beállítani nem tudta, mert elmondása szerint a beállító csavar be van rohadva. Kérdésem az lenne, hogy szerintetek is belefér még ennyi elégtelenség, kophat e látványosan ettől hátul a gumi? illetve  pl ezen a robbantott ábrán melyik a szoban forgó összetartás állító csavar csavar? https://ford.7zap.com/hu/car/39/no/0/1595/15822/69226/

[img]https://kephost.net/p/OTIxODU3.jpg
Köszönöm!  worship worship
A kereszt lengőkar szilentjei okozzák( valószínűleg). Keresztben futás van a szilentjei miatt,ezért kopik a belső felén egy sávban a gumi.
Futóműves általában ingyen megmondja mit kell cserélni,ha megrángatja egy pájszerral.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Bonca
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


E-mail
« Új hozzászólás #1473 Dátum: 2023.09.27 szerda, 19:04:39 »

A hátsó lengőkar szilentet kell cserélnem. Lehet hozzá kinyomó-behúzó szerszámot bérelni? Esetleg van valakinek, akitől kibérelhetem?



Bonca
« Utoljára szerkesztve: 2023.09.28 csütörtök, 19:02:48 írta Bonca » Naplózva

2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
Foley
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 32



E-mail
« Új hozzászólás #1474 Dátum: 2023.10.10 kedd, 08:28:38 »

A hátsó lengőkar szilentet kell cserélnem. Lehet hozzá kinyomó-behúzó szerszámot bérelni? Esetleg van valakinek, akitől kibérelhetem?



Bonca


Szerintetek ez a készlet nem jó hozzá?
https://tomnerszerszam.hu/Hatso-lengokar-szilent-szerelo-klt-Ford-Mazda-Volv

csak mert ennyi pénzt még meg is érne.
Sajnos az enyémen is cserélni kellene műszakira...

Naplózva

2009 2.2TDCI 175LE MKII Galaxy Individual Remapped-198LE 485Nm
Bonca
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


E-mail
« Új hozzászólás #1475 Dátum: 2023.10.10 kedd, 11:11:00 »

Csináltattam egyet. Így még olcsóbb volt Smiley



Bérelhető: http://mondeo.hu/index.php?topic=30745.0

Bonca
« Utoljára szerkesztve: 2024.01.22 hétfő, 08:56:52 írta Bonca » Naplózva

2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
Bonca
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


E-mail
« Új hozzászólás #1476 Dátum: 2023.10.10 kedd, 12:22:33 »

Szerintetek ez a készlet nem jó hozzá?
https://tomnerszerszam.hu/Hatso-lengokar-szilent-szerelo-klt-Ford-Mazda-Volv

csak mert ennyi pénzt még meg is érne.
Sajnos az enyémen is cserélni kellene műszakira...



Egy bevágás vagy csak az adapteren.


Bonca
« Utoljára szerkesztve: 2023.10.10 kedd, 12:34:54 írta Bonca » Naplózva

2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #1477 Dátum: 2023.10.10 kedd, 15:44:15 »

Csináltattam egyet. Így még olcsóbb volt Smiley



Bonca
eljen
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Foley
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 32



E-mail
« Új hozzászólás #1478 Dátum: 2023.10.10 kedd, 18:33:11 »

Csináltattam egyet. Így még olcsóbb volt Smiley



Bonca

 taps

Na és tőled mennyiért lehet kibérelni?  smile
Naplózva

2009 2.2TDCI 175LE MKII Galaxy Individual Remapped-198LE 485Nm
Bonca
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


E-mail
« Új hozzászólás #1479 Dátum: 2023.10.11 szerda, 12:38:04 »

taps

Na és tőled mennyiért lehet kibérelni?  smile

PM?

Bonca
Naplózva

2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
Foley
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 32



E-mail
« Új hozzászólás #1480 Dátum: 2023.10.12 csütörtök, 18:01:30 »

PM?

Bonca

Hali.

Írtam privátba.
A mail címed valamiért nem műxik, úgyhogy ide ment az üzenet. integet2
Naplózva

2009 2.2TDCI 175LE MKII Galaxy Individual Remapped-198LE 485Nm
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4940



E-mail
« Új hozzászólás #1481 Dátum: 2023.10.13 péntek, 07:42:33 »

Csináltattam egyet. Így még olcsóbb volt Smiley



Bonca
Ügyes.  taps eljen
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
szana8
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42


E-mail
« Új hozzászólás #1482 Dátum: 2023.10.27 péntek, 11:01:17 »

Sziasztok,

Cserélni kellett a kormányművet, lengőkarokat meg egy pár aprót (gömbcsukló, kormányösszekötő, stb) a kocsiba mert iszonyatosan kopogott. Lecserélték a szervo folyadékot majd beállították a futóművet is. Viszont azóta a kormányt sokkal nehezebb tekerni mint előtte volt. Szervó biztosan van mert ha indítok akkor valamennyire ugye puhul a kormány, de olyan mintha valami szorulna. 2014-es Mondi szóval a FL-vége. A kormányösszekötő felújított lett beletéve, garanciás meg minden, de mielőtt visszavinném gondoltam megkérdezem hogy ez normális hogy a futómű felújítás során ennyire felkeményedik (mintha kb fél szervo lenne csak) vagy valami tényleg nem kerek. Tudom így távolról marha nehéz megmondani de akinek esetleg volt már hasonló és megosztaná hogy ő észrevett e valami különbséget megköszönném.

Üdv,
Naplózva

Ford Mondeo 2014 2.0 TDCI Titanium Kombi
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37274


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #1483 Dátum: 2023.10.27 péntek, 13:40:43 »

Sziasztok,

Cserélni kellett a kormányművet, lengőkarokat meg egy pár aprót (gömbcsukló, kormányösszekötő, stb) a kocsiba mert iszonyatosan kopogott. Lecserélték a szervo folyadékot majd beállították a futóművet is. Viszont azóta a kormányt sokkal nehezebb tekerni mint előtte volt. Szervó biztosan van mert ha indítok akkor valamennyire ugye puhul a kormány, de olyan mintha valami szorulna. 2014-es Mondi szóval a FL-vége. A kormányösszekötő felújított lett beletéve, garanciás meg minden, de mielőtt visszavinném gondoltam megkérdezem hogy ez normális hogy a futómű felújítás során ennyire felkeményedik (mintha kb fél szervo lenne csak) vagy valami tényleg nem kerek. Tudom így távolról marha nehéz megmondani de akinek esetleg volt már hasonló és megosztaná hogy ő észrevett e valami különbséget megköszönném.

Üdv,

Nekem a Mondeo-nál, és a Focus-nál is volt szervo probléma, nem elég lecserélni a folyadékot, 3x-os mennyiséggel át is kell mosni a rendszert. Én mindig utána teszek bele Xado szervo regenerálót, és után tökéletesen működik.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
toby_as
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 410


E-mail
« Új hozzászólás #1484 Dátum: 2023.10.27 péntek, 16:59:12 »

Nekem a Mondeo-nál, és a Focus-nál is volt szervo probléma, nem elég lecserélni a folyadékot, 3x-os mennyiséggel át is kell mosni a rendszert. Én mindig utána teszek bele Xado szervo regenerálót, és után tökéletesen működik.
Valoszinu ha rendszeresen hasznalod nem okoz semmi bajt a xado, de pl. nalam mikor megvettem az autot , atmostam a rendszert,  majd beleontottem a xadot, valamit nagyon feloldott mert az egesz rendszert beallt. Ujra atmostam , majd ujra stb.stb  (jo sok trutyi jott ki belole)...par napig nem ment a szervo egyaltalan, illetve  ha be is indult neha, ha eltekertem teljesen ujra beallt:vigyor3: Nem egy kellemes elmeny. Masik pompan gondolkoztam mikor egyszer csak helyrejott. Nem egyeduli eset , mastol is halottam mar.
Egyszoval sajnos nem egy csodaszer es pompa allapotatol fuggoen okozhat meglepetest Wink.....persze attol meg ki lehet probalni.
Naplózva

Mondeo MK5  1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016

Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140(163), UFBA,  Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140, QXBA,  Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3  1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23819


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1485 Dátum: 2023.10.30 hétfő, 01:00:30 »

Valoszinu ha rendszeresen hasznalod nem okoz semmi bajt a xado, de pl. nalam mikor megvettem az autot , atmostam a rendszert,  majd beleontottem a xadot, valamit nagyon feloldott mert az egesz rendszert beallt. Ujra atmostam , majd ujra stb.stb  (jo sok trutyi jott ki belole)...par napig nem ment a szervo egyaltalan, illetve  ha be is indult neha, ha eltekertem teljesen ujra beallt:vigyor3: Nem egy kellemes elmeny. Masik pompan gondolkoztam mikor egyszer csak helyrejott. Nem egyeduli eset , mastol is halottam mar.
Egyszoval sajnos nem egy csodaszer es pompa allapotatol fuggoen okozhat meglepetest Wink.....persze attol meg ki lehet probalni.
tartályt kellett volna cserélni
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
toby_as
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 410


E-mail
« Új hozzászólás #1486 Dátum: 2023.10.30 hétfő, 07:09:33 »

tartályt kellett volna cserélni
Koszi , erre nem is gondoltam akkor, bar logikus, gondolom eldugulhatott a a tartaly aljan a szuro?
Naplózva

Mondeo MK5  1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016

Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140(163), UFBA,  Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140, QXBA,  Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3  1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37274


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #1487 Dátum: 2023.10.30 hétfő, 08:56:03 »

Koszi , erre nem is gondoltam akkor, bar logikus, gondolom eldugulhatott a a tartaly aljan a szuro?

Igen, nekem is ki lett takarítva a tártály.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23819


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1488 Dátum: 2023.10.30 hétfő, 13:19:55 »

Koszi , erre nem is gondoltam akkor, bar logikus, gondolom eldugulhatott a a tartaly aljan a szuro?
igen
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
thomas791
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100


E-mail
« Új hozzászólás #1489 Dátum: 2024.02.12 hétfő, 19:01:08 »

Sziasztok!
Mondeo mk4-es kombimon a hídszilentblokk elégé szét van málva a kerékcsonk végződésén. hátsó ülések alatt csatlakozik be a kaszniba.
T alakú a rögzítése. Nincs speciális szerszámom, ezért kellene tudnom mennyit lóghat ki a szilentházbólaz egyenes része felé? 6 vagy 7 mm?
Válaszaitokat előre is köszönöm!
Tomi
Naplózva

Mondeo kombi 2009 MK IV    2.0 benzin
Mondeo kombi 2002 MKIII   1.8 benzin 110LE
thomas791
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100


E-mail
« Új hozzászólás #1490 Dátum: 2024.02.13 kedd, 05:05:46 »

Sziasztok!
Mondeo mk4-es kombimon a hídszilentblokk elégé szét van málva a kerékcsonk végződésén. hátsó ülések alatt csatlakozik be a kaszniba.
T alakú a rögzítése. Nincs speciális szerszámom, ezért kellene tudnom mennyit lóghat ki a szilentházbólaz egyenes része felé? 6 vagy 7 mm?
Válaszaitokat előre is köszönöm!
Tomi
Sziasztok! Tudna valaki segíteni a fenti kérdésben? A célszerszám miatt kellene.
Naplózva

Mondeo kombi 2009 MK IV    2.0 benzin
Mondeo kombi 2002 MKIII   1.8 benzin 110LE
thomas791
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100


E-mail
« Új hozzászólás #1491 Dátum: 2024.02.13 kedd, 19:29:56 »

Sziasztok! Tudna valaki segíteni a fenti kérdésben? A célszerszám miatt kellene.
Pls help!
Naplózva

Mondeo kombi 2009 MK IV    2.0 benzin
Mondeo kombi 2002 MKIII   1.8 benzin 110LE
Bonca
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


E-mail
« Új hozzászólás #1492 Dátum: 2024.02.14 szerda, 11:37:18 »

Kicsit feljebb képek is vannak, és itt van hozzá célszerszám:
http://mondeo.hu/index.php?topic=30745.0

Bonca
« Utoljára szerkesztve: 2024.02.14 szerda, 12:49:04 írta Bonca » Naplózva

2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
thomas791
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100


E-mail
« Új hozzászólás #1493 Dátum: 2024.02.14 szerda, 21:31:02 »

Kicsit feljebb képek is vannak, és itt van hozzá célszerszám:
http://mondeo.hu/index.php?topic=30745.0

Bonca
Szia!
A mérete érdekelne, hogy a szilentházból mennyit kell engedni kilógni a szilentet? Én is szerszámot csinálok, ezért kellene.
Előre is köszönöm!
Tomi
Naplózva

Mondeo kombi 2009 MK IV    2.0 benzin
Mondeo kombi 2002 MKIII   1.8 benzin 110LE
bari012
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 234


E-mail
« Új hozzászólás #1494 Dátum: 2024.02.17 szombat, 14:06:08 »

Sziasztok!

Első és hátsó gátlókat kell cserélnem az autómban és azt az infót találtam, hogyha egyébként minden más rendben van, ilyenkor szilentet, toronycsapágyat, rugó alatti gumit, valamint a porvédőket is érdemes kicserélni.
Mivel a 7zap most (sem) működik megfelelően, tudnátok segíteni, hogy pontosan melyik alkatrészhez milyen cikkszámra van szükségem?
wf0gxxgbbg7m53059

Sachs-ot már nem hozza fel egy oldal sem elérhetőnek, akkor milyen gyártmányt érdemes használnom, ha minőségi cuccot szeretnék, a Monroe megfelelő lehet?

Köszi  worship
Naplózva

2008 Mondeo Titanium-X (BA7) 2.5T (HUBA) 162 kW
---past---
2006 Mondeo GHIA (B5Y) 2.2 TDCI (QJBB) 114 kW - Remapped: 183 LE, 454 Nm
steve78
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 396



« Új hozzászólás #1495 Dátum: 2024.02.17 szombat, 14:33:54 »

Sziasztok!

Első és hátsó gátlókat kell cserélnem az autómban és azt az infót találtam, hogyha egyébként minden más rendben van, ilyenkor szilentet, toronycsapágyat, rugó alatti gumit, valamint a porvédőket is érdemes kicserélni.
Mivel a 7zap most (sem) működik megfelelően, tudnátok segíteni, hogy pontosan melyik alkatrészhez milyen cikkszámra van szükségem?
wf0gxxgbbg7m53059

Sachs-ot már nem hozza fel egy oldal sem elérhetőnek, akkor milyen gyártmányt érdemes használnom, ha minőségi cuccot szeretnék, a Monroe megfelelő lehet?

Köszi  worship


Szia!

Próbáld meg a catcar.info oldalon kikeresni, hogy melyik alkatrészhez milyen cikkszám tartozik!
Naplózva

Mondeo Turnier MKIV Titanium, 2011, 2.0TDCI 140 LE UFBA, 6 seb. kézi
bari012
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 234


E-mail
« Új hozzászólás #1496 Dátum: 2024.02.17 szombat, 19:48:52 »

Szia!

Próbáld meg a catcar.info oldalon kikeresni, hogy melyik alkatrészhez milyen cikkszám tartozik!


Köszi, így meg is vannak a cikkszámok.
Megéri egyébként a gyárit venni belőle? Petrányinál 58-60-ért van az első és a hátsó pár:
https://petranyialkatresz.hu/ford-lengescsillapito-elso-tk-t1114-c23286
https://petranyialkatresz.hu/ford-lengescsillapito-hatso-tk-t1132-c23286

Vagy esetleg megkapható ugyanez, csak Motorcraft logó nélkül, más beszállító, vagy gyártó neve alatt?
« Utoljára szerkesztve: 2024.02.17 szombat, 20:48:19 írta bari012 » Naplózva

2008 Mondeo Titanium-X (BA7) 2.5T (HUBA) 162 kW
---past---
2006 Mondeo GHIA (B5Y) 2.2 TDCI (QJBB) 114 kW - Remapped: 183 LE, 454 Nm
Oldalak: 1 ... 23 24 25 26 27 28 29 [30]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.072 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.