Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.10 vasárnap, 21:49:17 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 45 46 47 48 49 50 51 [52] 53 54 55 56 57 58 59 ... 213   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 3577657 alkalommal)
0 Felhasználó és 16 vendég van a témában
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #2550 Dátum: 2014.04.12 szombat, 08:18:13 »

Ma délután elindultam az autóval pár perc után vettem észre nem mutatja az időt a  navi sarkában.
Nem műkődőtt a ventilátor szabályozás,klíma,belsőlevegő gombja, hőfok állító gomb,levegőterelő gombok.
Na gondoltam mehetek szervizbe.
Szerencsére a bíztosíték ki be rakása megoldotta.Újraindult a rendszer és minden működött.
Blaupunk NX
Érdekes


http://mondeo.hu/index.php?topic=5.9300
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #2551 Dátum: 2014.04.12 szombat, 09:15:15 »

A valós méréshez be is kell zárni az autót. Ez nyitott motorháztetővel nem fog menni.
Ilyenkor ki kell vezetékelni.....

Egy csavarhúzóval le kell nyomni a motorháztető zárját, s olyan, mint ha be lenne zárva.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2552 Dátum: 2014.04.12 szombat, 09:26:04 »

Egy csavarhúzóval le kell nyomni a motorháztető zárját, s olyan, mint ha be lenne zárva.


El fogsz zsibbadni a fél óra alatt.
Meg ahogy olvastam van valami utólagos motorháztető zár is benne.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #2553 Dátum: 2014.04.12 szombat, 09:30:12 »

El fogsz zsibbadni a fél óra alatt.
Meg ahogy olvastam van valami utólagos motorháztető zár is benne.

Ha a zárat bekattintod, akkor be lehet zárni a motorháztető zárat is. Olyan, mint ha be lenne zárva a motorháztető, de mégsem.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2554 Dátum: 2014.04.12 szombat, 09:38:27 »

Ha a zárat bekattintod, akkor be lehet zárni a motorháztető zárat is. Olyan, mint ha be lenne zárva a motorháztető, de mégsem.


Valóban. Csak ne felejtsék el utána kinyitni mielőtt lecsapják a tetőt!  vigyor3
De a csavarhúzóval még mindig el fogsz zsibbadni mire mindenki elmegy alvó módba....  eplus2

Arról nem is beszélve, hogy mindent lehet programozni utána.

Egyszerűbb, gyorsabb egy lakatfogóval a főkábelen és bontani sem kell a sarukat.  Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #2555 Dátum: 2014.04.12 szombat, 12:40:27 »

Valóban. Csak ne felejtsék el utána kinyitni mielőtt lecsapják a tetőt!  vigyor3
De a csavarhúzóval még mindig el fogsz zsibbadni mire mindenki elmegy alvó módba....  eplus2

Arról nem is beszélve, hogy mindent lehet programozni utána.

Egyszerűbb, gyorsabb egy lakatfogóval a főkábelen és bontani sem kell a sarukat.  Wink
Akinek esetleg ilyesmi perverzitásai vannak, tudok kölcsönadni lakatfogót.
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 785


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2556 Dátum: 2014.04.12 szombat, 14:58:39 »

Urak!
 
Pénteken sikeresen frissítették a Ford szakszervízben a kijelző szoftverét. Wink

IDS szoftverrel sikerült a művelet, a 1302 verzió a legfrissebb v1412-re lett frissítve.
Van óra és motorhőmérséklet kijelzés, és az üzemanyagszint kijelzés is dekoratívabb lett.

Így nézett ki a Convers+:
http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2014_4_12_oao21u54sk.jpg

és most ilyen:
http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2014_4_12_lkb34be7cu.jpg


Szép napot! Wink
Tibor

bizony, néhányan már utánamentünk a kérdésnek. Nem mindegyik ECU támogatja az új firmware-t, visztont ha elcseszi, akkor nincs gari és szerezhetsz másik ECU-t.
Szakszervízben csak akkor frissítenek ha nagyon muszály, de garit nem vállalnak rá.
Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR 2021, Deep Blue Metallic
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4954



E-mail
« Új hozzászólás #2557 Dátum: 2014.04.12 szombat, 21:07:55 »

Csináltam egy jópofa módosítást. Miután a kapunyitó távvezérlőket cserélnem kellett a mechanikus elhasználódás miatt, fogtam az egyik régit és beépítettem az autóba rákötve egy nem nagyon használt gyári gombra.
Így nem kell a távirányítót kotorásznom amikor hazaérek, csak elegánsan nyomom a gombot.  taps
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26674


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2558 Dátum: 2014.04.12 szombat, 21:10:53 »

Csináltam egy jópofa módosítást. Miután a kapunyitó távvezérlőket cserélnem kellett a mechanikus elhasználódás miatt, fogtam az egyik régit és beépítettem az autóba rákötve egy nem nagyon használt gyári gombra.
Így nem kell a távirányítót kotorásznom amikor hazaérek, csak elegánsan nyomom a gombot.  taps

Na most én 4 gombot használok. Az is megoldható?  vigyor3

Ja ha muterékat is belszámolom, akkor 6-ot...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4954



E-mail
« Új hozzászólás #2559 Dátum: 2014.04.12 szombat, 21:20:58 »

Na most én 4 gombot használok. Az is megoldható?  vigyor3

Ja ha muterékat is belszámolom, akkor 6-ot...
Persze. Fogod a távirányítókat és odaszegezed a műszerfal tetejére.  nyes

Elvileg pl. az elektromos ablak gombjaira akár rá is lehetne kötni, de azzal az a gond, hogy azt rendesen is használod, így a tévedés lehetősége nem kizárt.
De ez már erőltetett megoldás. Nekem egy gomb kellett, és van olyan, amit soha nem használok, nem is tudom minek van.

Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26674


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2560 Dátum: 2014.04.12 szombat, 21:31:42 »

Persze. Fogod a távirányítókat és odaszegezed a műszerfal tetejére.  nyes

Elvileg pl. az elektromos ablak gombjaira akár rá is lehetne kötni, de azzal az a gond, hogy azt rendesen is használod, így a tévedés lehetősége nem kizárt.
De ez már erőltetett megoldás. Nekem egy gomb kellett, és van olyan, amit soha nem használok, nem is tudom minek van.



Esp?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #2561 Dátum: 2014.04.12 szombat, 22:05:33 »

Csináltam egy jópofa módosítást. Miután a kapunyitó távvezérlőket cserélnem kellett a mechanikus elhasználódás miatt, fogtam az egyik régit és beépítettem az autóba rákötve egy nem nagyon használt gyári gombra.
Így nem kell a távirányítót kotorásznom amikor hazaérek, csak elegánsan nyomom a gombot.  taps
ötletes.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26674


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2562 Dátum: 2014.04.12 szombat, 23:11:02 »

ötletes.

Nyalizós! nyes
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #2563 Dátum: 2014.04.12 szombat, 23:36:28 »

Na most én 4 gombot használok. Az is megoldható?  vigyor3

Ja ha muterékat is belszámolom, akkor 6-ot...

Bocsi, de miért nem tanítasz rá egyet mindre. Itthon a kapunyitó rendszert én raktam össze. A lányeg, hogy két fajta frekin dolgoznak, azon belül két fajta kódolással. Van némi esélyed, hogy egy részük egyforma. Ezek itán már csak programozni kell, esetleg a sajátodnál a vevőegységet cserélni és akkor ugyan arra a típusra kell cserélni.

A mester kulcs segítségével bármelyik új kulcs rátanítható a rendszerre és utána menni fog.
Naplózva
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #2564 Dátum: 2014.04.13 vasárnap, 07:56:08 »

Sziasztok!
Egy éves Titanium Ford Mondeo kombim van, aminek az akksija 3 nap állás után rendszeresen lemerül.  Eddig az utólag beépített motértérzárra és a indításgátlóra gyanakodtam, de a szreleést végző szaki szerint ezekkel nincs gond.
Az akksit már kimértem azzal sincs gond.
Találkozott ilyesmivel valaki?

Szia!

Haveromnak Opelben van ilyen motortérzáras riasztója, neki is lemerült csak sajna későn derült ki, mivel évekig naponta használta és akkor már nem volt garanciális. A riasztó volt a ludas, sokat fogyasztott.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #2565 Dátum: 2014.04.13 vasárnap, 08:01:33 »

ötletes.

Fordnak kint van erre komplett rendszere:
https://www.google.hu/search?q=ford+home+link&oq=ford+home+link&aqs=chrome..69i57j0l4.4605j0j8&sourceid=chrome&espv=2&es_sm=93&ie=UTF-8
Csak ez ugye a kinti freki szabványokat tudja.
Nekem is van a dömperben, majd megnézem, hogy lehet-e esetleg tanítani.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
bocc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1141



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2566 Dátum: 2014.04.13 vasárnap, 11:14:26 »

Csináltam egy jópofa módosítást. Miután a kapunyitó távvezérlőket cserélnem kellett a mechanikus elhasználódás miatt, fogtam az egyik régit és beépítettem az autóba rákötve egy nem nagyon használt gyári gombra.
Így nem kell a távirányítót kotorásznom amikor hazaérek, csak elegánsan nyomom a gombot.  taps
Te beteg vagy, de tetszik vigyor3
Naplózva

2006 Volvo S80 V8 (315LE)
2009 Vw T5 2.0 Benzin + Földgáz (cng)
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4954



E-mail
« Új hozzászólás #2567 Dátum: 2014.04.13 vasárnap, 16:40:55 »

Játszottam egy kicsit a forscan-nel, és megnéztem a tempomat gombokat.

Az már eleve gyanús, hogy van két hibakódom:
C1D22   Steering Wheel Switch Right Module
C2003   Steering Wheel Switch Left Module

Vagyis a tempomat gombjai. De hogy ezeknek semmi bajuk, az is biztos.
Nézegettem a gombnyomás érzékelést. Jónak tűnt. Talán egy téves "off" gombnyomást mintha láttam volna. De ez még kevés a hiba megtalálásához.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #2568 Dátum: 2014.04.13 vasárnap, 17:53:33 »

Játszottam egy kicsit a forscan-nel, és megnéztem a tempomat gombokat.

Az már eleve gyanús, hogy van két hibakódom:
C1D22   Steering Wheel Switch Right Module
C2003   Steering Wheel Switch Left Module

Vagyis a tempomat gombjai. De hogy ezeknek semmi bajuk, az is biztos.
Nézegettem a gombnyomás érzékelést. Jónak tűnt. Talán egy téves "off" gombnyomást mintha láttam volna. De ez még kevés a hiba megtalálásához.

A left modult nekem is dobta, most kitöröltem kíváncsi vagyok dobja még, bár én arra gondoltam, h az a kormányon a hifi gombjait jelöli, mert az nekem ki van kötve, mivel már nem gyári hifi van a kocsiban és az újhoz nem szereztem kormányvezérlést.
A tempomat gombjaim meg kifogástalanok.
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26674


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2569 Dátum: 2014.04.13 vasárnap, 17:58:48 »

A left modult nekem is dobta, most kitöröltem kíváncsi vagyok dobja még, bár én arra gondoltam, h az a kormányon a hifi gombjait jelöli, mert az nekem ki van kötve, mivel már nem gyári hifi van a kocsiban és az újhoz nem szereztem kormányvezérlést.
A tempomat gombjaim meg kifogástalanok.

Neked tudod miért?  eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #2570 Dátum: 2014.04.13 vasárnap, 18:12:17 »

Neked tudod miért?  eplus2
Igen Te sz.mét!!!  vigyor3
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26674


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2571 Dátum: 2014.04.13 vasárnap, 18:14:04 »

Igen Te sz.mét!!!  vigyor3

Navos  kocsog

 laugh
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #2572 Dátum: 2014.04.13 vasárnap, 18:16:54 »

Navos  kocsog

 laugh
coolsmiley
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4954



E-mail
« Új hozzászólás #2573 Dátum: 2014.04.15 kedd, 11:41:16 »

Játszottam egy kicsit a forscan-nel, és megnéztem a tempomat gombokat.

Az már eleve gyanús, hogy van két hibakódom:
C1D22   Steering Wheel Switch Right Module
C2003   Steering Wheel Switch Left Module

Vagyis a tempomat gombjai. De hogy ezeknek semmi bajuk, az is biztos.
Nézegettem a gombnyomás érzékelést. Jónak tűnt. Talán egy téves "off" gombnyomást mintha láttam volna. De ez még kevés a hiba megtalálásához.

Eddig kétszer sikerült forscan-enl elkapni a hibás állapotot.
Sajnos nagyon úgy tűnik, hogy nem is lehet köze a gombokhoz, de még csak a gombokhoz vezető kábel kontakthibájához sem.
Mindkét esetben az történt, hogy egyszerre 3 gomb megnyomását érzékelte a rendszer (ON, OFF és RES). Annak az esélye, hogy mindkét oldali gombsor pont egyszerre hibázik, nulla. A rendszer működéséből adódóan az sem lehetséges, hogy egy oldalról egyszerre két gomb megnyomását is érzékelje, hiszen egy ellenálláslétra kimenetén egy feszültséget mér. Együttes gombnyomás esetén is egyértelmű a döntés. Ráadásul az ON és az OFF pont a két szélsőérték. Itt valami mélyebb probléma van.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #2574 Dátum: 2014.04.15 kedd, 13:11:44 »

Eddig kétszer sikerült forscan-enl elkapni a hibás állapotot.
Sajnos nagyon úgy tűnik, hogy nem is lehet köze a gombokhoz, de még csak a gombokhoz vezető kábel kontakthibájához sem.
Mindkét esetben az történt, hogy egyszerre 3 gomb megnyomását érzékelte a rendszer (ON, OFF és RES). Annak az esélye, hogy mindkét oldali gombsor pont egyszerre hibázik, nulla. A rendszer működéséből adódóan az sem lehetséges, hogy egy oldalról egyszerre két gomb megnyomását is érzékelje, hiszen egy ellenálláslétra kimenetén egy feszültséget mér. Együttes gombnyomás esetén is egyértelmű a döntés. Ráadásul az ON és az OFF pont a két szélsőérték. Itt valami mélyebb probléma van.

A hétvégén én is tapasztaltam egy érdekeset. mentem az autópályán, megnyomtam a tempomat on -t, ki is írta, hogy standby-ban van. Majd nyomtam a SET + gombot és semmi, nyomom a SET - gombot, semmi. megint megnyomtam az On-t megint kiírta, hogy standby, majd ezt csinálta folyamatosan, mignem egyszer csak jó volt. Mentem vele szépen a pályán, majd lassítanom kellett, megnyomtam a féket. Ezek után sem RES sem újra SET-el nem működött. Majd az ON-t megnyomva megint látom, hogy standby. A lényeg, hogy egyszer sem kapcsoltam ki, amíg a tempomat bekapcsolva volt, addig tartotta a sebességet, nem hibázott. Szóval ez eléggé érdekes.
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4954



E-mail
« Új hozzászólás #2575 Dátum: 2014.04.15 kedd, 14:15:18 »

A hétvégén én is tapasztaltam egy érdekeset. mentem az autópályán, megnyomtam a tempomat on -t, ki is írta, hogy standby-ban van. Majd nyomtam a SET + gombot és semmi, nyomom a SET - gombot, semmi. megint megnyomtam az On-t megint kiírta, hogy standby, majd ezt csinálta folyamatosan, mignem egyszer csak jó volt. Mentem vele szépen a pályán, majd lassítanom kellett, megnyomtam a féket. Ezek után sem RES sem újra SET-el nem működött. Majd az ON-t megnyomva megint látom, hogy standby. A lényeg, hogy egyszer sem kapcsoltam ki, amíg a tempomat bekapcsolva volt, addig tartotta a sebességet, nem hibázott. Szóval ez eléggé érdekes.

Igen, pontosan ilyeneket csinál nekem is. Illetve
- magátol kikapcsol a tempomat, és nem tudod újra bekapcsolni a fent leírt tünetekkel.
- teljesen kikapcsolt tempomatnál, pl városban, a szemed sarkából időnként látod, hogy a kijelzőn villan valami. Ha ügyes vagy el is kapod amint kiírja, hogy standbyba lépett a tempomat.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #2576 Dátum: 2014.04.15 kedd, 16:34:36 »

Igen, pontosan ilyeneket csinál nekem is. Illetve
- magátol kikapcsol a tempomat, és nem tudod újra bekapcsolni a fent leírt tünetekkel.
- teljesen kikapcsolt tempomatnál, pl városban, a szemed sarkából időnként látod, hogy a kijelzőn villan valami. Ha ügyes vagy el is kapod amint kiírja, hogy standbyba lépett a tempomat.

Akkor ez kezd egy típus hibához hasonlítani. Csak nem tudom mit lehet vele csinálni.
Naplózva
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #2577 Dátum: 2014.04.15 kedd, 17:21:24 »

Akkor ez kezd egy típus hibához hasonlítani. Csak nem tudom mit lehet vele csinálni.

Jelentem , nekem is fennáll ez a tünet. Bár az előfordulása elég változó...
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4954



E-mail
« Új hozzászólás #2578 Dátum: 2014.04.15 kedd, 20:04:58 »

Akkor ez kezd egy típus hibához hasonlítani. Csak nem tudom mit lehet vele csinálni.
Igen, vagyunk egy páran. Ami jó hír, hogy kontakthibának tűnik. Ami rossz, hogy a kormány mögötti modul a gyanús. Tapasztalatom szerint inkább melegben jelentkezik.
Még arra gondoltam, hogy ez a 3 gombos állapot, amit a forscan olvas talán szándékos és ezzel jelez a modul valamilyen hibás állapotot.
Majd a végére járok, de sajnos lassan megy. Ha stabilan fennállna a hiba, az sokat segítene.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26674


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2579 Dátum: 2014.04.15 kedd, 20:24:55 »

Igen, vagyunk egy páran. Ami jó hír, hogy kontakthibának tűnik. Ami rossz, hogy a kormány mögötti modul a gyanús. Tapasztalatom szerint inkább melegben jelentkezik.
Még arra gondoltam, hogy ez a 3 gombos állapot, amit a forscan olvas talán szándékos és ezzel jelez a modul valamilyen hibás állapotot.
Majd a végére járok, de sajnos lassan megy. Ha stabilan fennállna a hiba, az sokat segítene.

Évjáratra nekem úgy tűnik, hogy 2008- as autókat érint, bár van egy 2007. Év végi is...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #2580 Dátum: 2014.04.15 kedd, 21:03:51 »

Évjáratra nekem úgy tűnik, hogy 2008- as autókat érint, bár van egy 2007. Év végi is...

Ja. Nekem is ez volt.
Gombsorcsere oldotta meg.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #2581 Dátum: 2014.04.15 kedd, 21:32:13 »

Ja. Nekem is ez volt.
Gombsorcsere oldotta meg.


akkor kéne olcsóért gomb Smiley

cromax-nál 35eHUF / oldal  szomoru1
« Utoljára szerkesztve: 2014.04.15 kedd, 21:35:10 írta KOTTA » Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4954



E-mail
« Új hozzászólás #2582 Dátum: 2014.04.16 szerda, 08:23:46 »

akkor kéne olcsóért gomb Smiley

cromax-nál 35eHUF / oldal  szomoru1


A gombokat szétszedtem már párszor. Nincs bajuk.
Ha pl. mást venne be a rendszer, mint amit nyomsz, akkor OK, de itt fantom gombnyomások jönnek egyszerre mindkét oldalról.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #2583 Dátum: 2014.04.16 szerda, 09:54:34 »

A gombokat szétszedtem már párszor. Nincs bajuk.
Ha pl. mást venne be a rendszer, mint amit nyomsz, akkor OK, de itt fantom gombnyomások jönnek egyszerre mindkét oldalról.

én arra gondolok, hogy esetlegesen az OFF gomb érintkezője, vezetéke zár/bont. Kérdés, hogy az off szakítja az áramkört vagy zárja éppen. A hiba jellegéből adódóan nekem annak tűnik, mintha az off éppen szakítana áramkört akkor, amikor a kikapcs jelet adja és esetlegesen egy idő után kikopik és ilyen butaságokat csinál. Ez teljesen magyarázná a problémát.
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4954



E-mail
« Új hozzászólás #2584 Dátum: 2014.04.16 szerda, 11:25:30 »

én arra gondolok, hogy esetlegesen az OFF gomb érintkezője, vezetéke zár/bont. Kérdés, hogy az off szakítja az áramkört vagy zárja éppen. A hiba jellegéből adódóan nekem annak tűnik, mintha az off éppen szakítana áramkört akkor, amikor a kikapcs jelet adja és esetlegesen egy idő után kikopik és ilyen butaságokat csinál. Ez teljesen magyarázná a problémát.
Nem, egyáltalán nem így működik. A gombok zárnak és nem bontanak.
Amint említettem a hibás esetben egyszerre 3 gombot tekint megnyomottnak a rendszer, ami gombok és és vezetékek zárlat vagy szakadásának tetszőleges kombinációival sem állítható elő.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #2585 Dátum: 2014.04.16 szerda, 16:44:02 »

Nem, egyáltalán nem így működik. A gombok zárnak és nem bontanak.
Amint említettem a hibás esetben egyszerre 3 gombot tekint megnyomottnak a rendszer, ami gombok és és vezetékek zárlat vagy szakadásának tetszőleges kombinációival sem állítható elő.


 rinya akkor nyomozgatni kell
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4954



E-mail
« Új hozzászólás #2586 Dátum: 2014.04.16 szerda, 19:04:07 »

rinya akkor nyomozgatni kell
Ma megint játszogattam vele, és sikerült újabb dolgokat megtudni.
Az említett 3 gombnyomásos állapot egyértelműen hibajelzés a modul részéről. Ha valami gondot észlel, akkor ezt dobja be.
Sikerült látnom olyan állapotot, amikor gombnyomás nélkül van hibás állapot és olyat is, amikor egyes gombokat felismer a rendszer, de más gomb megnyomására már jön a hiba, vagyis a hiba többféle mértékben is jelentkezik.

Van elképzelésem a hiba okáról, és szerencsés esetben egy lehetséges megoldásról is, de ehhez további méréseket kell elvégezni. Ha a gombsor csere meg tudja ezt a hibát javítani, akkor az azt jelenti, hogy a gombsor ellenállásai módosítva lettek. A helyes értékeket ki lehet találni.
Ha lenne esetleg valakinek kölcsönbe egy apró panelmétere, amit be tudnék kötni pár napra, hogy a gombokon lévő feszültséget tudjam mérni menet közben, az nagy segítség lenne.

Persze ha SzJani engedné kiszerelni és megmérni a gombsorát, akkor is beljebb lennénk Wink
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26674


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2587 Dátum: 2014.04.16 szerda, 19:22:05 »



Persze ha SzJani engedné kiszerelni és megmérni a gombsorát, akkor is beljebb lennénk Wink


Lufaxt. SzJani kiszereli és kiméri!  eplus2

Még a gömbvillámra is engedélye van, majd pont ezt ne csinálná meg?  laugh
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #2588 Dátum: 2014.04.16 szerda, 19:36:55 »

Jelenthetem, nekem is nyáron tűző napon volt a legtöbb problémám vele... pl.: nyaralás alatt egyszer sem akart működni, pedig autópályán jól jött volna.
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26674


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2589 Dátum: 2014.04.16 szerda, 20:11:15 »

Jelenthetem, nekem is nyáron tűző napon volt a legtöbb problémám vele... pl.: nyaralás alatt egyszer sem akart működni, pedig autópályán jól jött volna.

Szóval akkor nem működöt amikor kellett volna?  laugh

Bazzz, nekem is csak a vasúti átjáróban indult nehezen...  falbav
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #2590 Dátum: 2014.04.16 szerda, 21:12:38 »

Lufaxt. SzJani kiszereli és kiméri!  eplus2

Még a gömbvillámra is engedélye van, majd pont ezt ne csinálná meg?  laugh

Én ki nem szedem...  nyes nem fog megszivatni, mint a múltkor a xenon-ACC történet.
2 év múlva eladom, összedobjátok a lóvét, aztán bonthatjátok. Wink
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #2591 Dátum: 2014.04.16 szerda, 23:04:07 »

Én ki nem szedem...  nyes nem fog megszivatni, mint a múltkor a xenon-ACC történet.
2 év múlva eladom, összedobjátok a lóvét, aztán bonthatjátok. Wink

ment mail.  Wink
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #2592 Dátum: 2014.04.17 csütörtök, 10:15:54 »

Ma megint játszogattam vele, és sikerült újabb dolgokat megtudni.
Az említett 3 gombnyomásos állapot egyértelműen hibajelzés a modul részéről. Ha valami gondot észlel, akkor ezt dobja be.
Sikerült látnom olyan állapotot, amikor gombnyomás nélkül van hibás állapot és olyat is, amikor egyes gombokat felismer a rendszer, de más gomb megnyomására már jön a hiba, vagyis a hiba többféle mértékben is jelentkezik.

Van elképzelésem a hiba okáról, és szerencsés esetben egy lehetséges megoldásról is, de ehhez további méréseket kell elvégezni. Ha a gombsor csere meg tudja ezt a hibát javítani, akkor az azt jelenti, hogy a gombsor ellenállásai módosítva lettek. A helyes értékeket ki lehet találni.
Ha lenne esetleg valakinek kölcsönbe egy apró panelmétere, amit be tudnék kötni pár napra, hogy a gombokon lévő feszültséget tudjam mérni menet közben, az nagy segítség lenne.

Persze ha SzJani engedné kiszerelni és megmérni a gombsorát, akkor is beljebb lennénk Wink


abból a szempontból nekem nem lenne akkora gáz, ha a gombokat kellene cserélni, hogy a bal oldali joy fényes felülete felhólyagosodott (mintha levegő került volna a fólia alá) és így eléggé ronda. Bár a 35eHUF azért fáj Smiley
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26674


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2593 Dátum: 2014.04.17 csütörtök, 21:25:45 »

Valakinek alarm service required felirat?

Ebben kell elemet cserélni!

http://www.talkford.com/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=125995

Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26674


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2594 Dátum: 2014.04.17 csütörtök, 21:26:51 »

Valakinek alarm service required felirat?

Ebben kell elemet cserélni!

http://www.talkford.com/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=125995



http://www.talkford.com/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=125994

Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
karoly73
Vendég
« Új hozzászólás #2595 Dátum: 2014.04.18 péntek, 19:12:01 »

Szép estét mindenkinek!

Lenne egy óriási problémám, abban kérnem a segítségeteket.
Vettem egy Ford Mondeo mk IV-est 2011. es, nagy navigációs fejegység van benne, nincs meg a PIN kódja.
Ma voltam a Ford márkakereskedésben, sajnos ott sem tudták megfejteni.
Holnap reggel indulok német országba, nem szeretnék teljes csendben és navi nélkül utazni.
Kivettem és csináltam a matricákról képeket.

Valaki tudna segíteni nekem, nagyon hálás lennék érte.
A képeket elküldeném email-ben.
« Utoljára szerkesztve: 2014.04.19 szombat, 12:10:04 írta karoly73 » Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4954



E-mail
« Új hozzászólás #2596 Dátum: 2014.04.19 szombat, 16:13:49 »

Ma megint játszogattam vele, és sikerült újabb dolgokat megtudni.
Az említett 3 gombnyomásos állapot egyértelműen hibajelzés a modul részéről. Ha valami gondot észlel, akkor ezt dobja be.
Sikerült látnom olyan állapotot, amikor gombnyomás nélkül van hibás állapot és olyat is, amikor egyes gombokat felismer a rendszer, de más gomb megnyomására már jön a hiba, vagyis a hiba többféle mértékben is jelentkezik.

Van elképzelésem a hiba okáról, és szerencsés esetben egy lehetséges megoldásról is, de ehhez további méréseket kell elvégezni. Ha a gombsor csere meg tudja ezt a hibát javítani, akkor az azt jelenti, hogy a gombsor ellenállásai módosítva lettek. A helyes értékeket ki lehet találni.
Ha lenne esetleg valakinek kölcsönbe egy apró panelmétere, amit be tudnék kötni pár napra, hogy a gombokon lévő feszültséget tudjam mérni menet közben, az nagy segítség lenne.

Persze ha SzJani engedné kiszerelni és megmérni a gombsorát, akkor is beljebb lennénk Wink


Ma szétszedtem a kormányt további mérések céljából. Még egyszer lemértem a gombsor ellenállás értékeit.
Csak a rend kedvéért leírom ide az értékeket:
575 Ohm - Nincs gombnyomás
330 Ohm - ON / Res
145 Ohm - Can / Set+
0 Ohm - OFF/ Set-

Tegnap sikerült egyszer tartósabban is előállítani a hibát, és akkor azt tapasztaltam, hogy ha csak egyes gombok nem működnek, akkor azok hibáznak, amelyek kisebb értékű ellenállást kapcsolják be. Tehát van úgy, hogy gombnyomás nélkül is hiba van, de ha az elmúlik, akkor még csak az ON és Res gombok működnek, a többi megnyomása hibát ad, utána a Can és Set+ is elkezd működni és ha minden megjavul, akkor az OFF és Set- is.
Emiatt nagyon elkeseredtem, mert arra utalt, hogy az ellenállás értékek hangolásával nem lehet megoldani a problémát.

A kontakthiba jelleg is igazolódott, mert ütögetésre hirtelen megjavul. A legegyszerűbb módszer erre a kormányt lelazítani és ütközésig húzni-tolni. (Hoppá, Zsoel is tapasztalati úton így orvosolta a problémát. A gond csak az, hogy ez csak átmeneti. Valószínűleg a gomb tisztítási próbálkozások is azért hoztak átmeneti javulást, mert a kiszereléshez koppig kihúztuk a kormányt.)

A rendszer úgy működik, hogy a két gombsor által mutatott ellenállás egy-egy feszültségosztó alsó tagja. A felső tag fix 870 Ohm lehet és az osztó 5V-ról van meghajtva.
Az osztott feszültséget figyeli a vezérlő modul és ha adott sávokba esik, akkor boldog, ha ezeken kívül, akkor hibát ad. Egy potit rakva a gombsor helyére kimértem a sávokat.
Az értékek, ha valakit érdekel:

1,9-2,25V Nincs gombnyomás
1,25-1,55V - ON / Res
0,58-0,85V - Can / Set+
0,0-0,21V - OFF/ Set-

Ha a feszültség ezeken az értékeken kívül esik, akkor beírja az alábbi DTC hibák közül a megfelelőt
C1D22   Steering Wheel Switch Right Module
C2003   Steering Wheel Switch Left Module
Illetve a kiolvasás úgy jelzi, mintha 3 gomb lenne nyomva: ON, OFF és Res

****** AZONBAN *******
A hiba mindig egyszerre jön a két gombsoron. Mi lehet a közös?

Az említett két osztó legalsó pontja közösítve van és elvileg testre kéne legyen kötve.
A kormányban ez a közös pont 55 Ohmos ellenállást mutatott a teste felé. Elsőre ez nem is volt gyanús, hiszen a mérás szerint működtek a gombok. de amikor elkezdett változni az értéke, majd a kormányt ütközésig betolva ugrott egyet az értéke, már éreztem, hogy itt van a bazmeg.
A bizonytalan testelés tökéletesen magyarázza a fenti tapasztalt viselkedést, hogy miért egyszerre jön a hiba a két oldalon, hogy miért működhetnek egyes gombok és mások nem, és miért az adott sorrendben van a gombok érzékenysége a hibára.

Ez a közös test pont a modulból jön a spirál átvezetőn keresztül. Valószínűleg egy rossz forrasztás okozza. A modulhoz csak a kormány levételével lehetne hozzáférni.
Mivel 24-es kulcsom nincs, viszont forrasztópákám van, úgy döntöttem, hogy inkább adok a közös pontra máshonnan testet. A kürt testje pont jónak tűnt. Óvatosságból egy 15 Ohmos ellenállást iktattam közbe. Összeraktam, működik.

Most jön a tartós teszt, de érzésem szerint most végre jó lesz.

Utólag belegondolva elképzelhető, hogy ez a plusz testelés magán a gombsor paneljén is megoldható lenne, ha a gomb világítás is fix testet kap. Mindenesetre elegánsabb megoldás. Talán ezt a gyár is tudja?


Most így néz ki:
A kék az a bizonyos közös szál a hibás testeléssel. 15-ös kivezetés. A kürt testje a fekete. 11-es kivezetés


UPDATE:
Utóbb kiderült, hogy az 50ohmos ellenállás a test felé és annak változása valójában nem a hiba jelentkezése volt, hanem magának a kormány mögötti modulnak a testelése ilyen bizonytalan. Mindazonáltal a következtetés a hibás testelésre helyes volt, még ha a mérés során nem is a valódi hibát detektáltam, de jó irányba vitte a hibakeresést.
Nem akarok a részletekbe bonyolódni, de pont a modul fura testelése miatt az említett 15 (vagy 22 Ohmos) ellenállás beépítése feltétlenül szükséges a fent leírt módszer követése esetén. Ellenkező esetben a hiba nem fog teljesen elmúlni.

« Utoljára szerkesztve: 2014.06.04 szerda, 21:38:04 írta Sakos » Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #2597 Dátum: 2014.04.19 szombat, 16:24:50 »

Ma szétszedtem a kormányt további mérések céljából. Még egyszer lemértem a gombsor ellenállás értékeit.
Csak a rend kedvéért leírom ide az értékeket:
575 Ohm - Nincs gombnyomás
330 Ohm - ON / Res
145 Ohm - Can / Set+
0 Ohm - OFF/ Set-

Tegnap sikerült egyszer tartósabban is előállítani a hibát, és akkor azt tapasztaltam, hogy ha csak egyes gombok nem működnek, akkor azok hibáznak, amelyek kisebb értékű ellenállást kapcsolják be. Tehát van úgy, hogy gombnyomás nélkül is hiba van, de ha az elmúlik, akkor még csak az ON és Res gombok működnek, a többi megnyomása hibát ad, utána a Can és Set+ is elkezd működni és ha minden megjavul, akkor az OFF és Set- is.
Emiatt nagyon elkeseredtem, mert arra utalt, hogy az ellenállás értékek hangolásával nem lehet megoldani a problémát.

A kontakthiba jelleg is igazolódott, mert ütögetésre hirtelen megjavul. A legegyszerűbb módszer erre a kormányt lelazítani és ütközésig húzni-tolni. (Hoppá, Zsoel is tapasztalati úton így orvosolta a problémát. A gond csak az, hogy ez csak átmeneti. Valószínűleg a gomb tisztítási próbálkozások is azért hoztak átmeneti javulást, mert a kiszereléshez koppig kihúztuk a kormányt.)

A rendszer úgy működik, hogy a két gombsor által mutatott ellenállás egy-egy feszültségosztó alsó tagja. A felső tag fix 870 Ohm lehet és az osztó 5V-ról van meghajtva.
Az osztott feszültséget figyeli a vezérlő modul és ha adott sávokba esik, akkor boldog, ha ezeken kívül, akkor hibát ad. Egy potit rakva a gombsor helyére kimértem a sávokat.
Az értékek, ha valakit érdekel:

1,9-2,25V Nincs gombnyomás
1,25-1,55V - ON / Res
0,58-0,85V - Can / Set+
0,0-0,21V - OFF/ Set-

Ha a feszültség ezeken az értékeken kívül esik, akkor beírja az alábbi DTC hibák közül a megfelelőt
C1D22   Steering Wheel Switch Right Module
C2003   Steering Wheel Switch Left Module
Illetve a kiolvasás úgy jelzi, mintha 3 gomb lenne nyomva: ON, OFF és Res

****** AZONBAN *******
A hiba mindig egyszerre jön a két gombsoron. Mi lehet a közös?

Az említett két osztó legalsó pontja közösítve van és elvileg testre kéne legyen kötve.
A kormányban ez a közös pont 55 Ohmos ellenállást mutatott a teste felé. Elsőre ez nem is volt gyanús, hiszen a mérás szerint működtek a gombok. de amikor elkezdett változni az értéke, majd a kormányt ütközésig betolva ugrott egyet az értéke, már éreztem, hogy itt van a bazmeg.
A bizonytalan testelés tökéletesen magyarázza a fenti tapasztalt viselkedést, hogy miért egyszerre jön a hiba a két oldalon, hogy miért működhetnek egyes gombok és mások nem, és miért az adott sorrendben van a gombok érzékenysége a hibára.

Ez a közös test pont a modulból jön a spirál átvezetőn keresztül. Valószínűleg egy rossz forrasztás okozza. A modulhoz csak a kormány levételével lehetne hozzáférni.
Mivel 24-es kulcsom nincs, viszont forrasztópákám van, úgy döntöttem, hogy inkább adok a közös pontra máshonnan testet. A kürt testje pont jónak tűnt. Óvatosságból egy 15 Ohmos ellenállást iktattam közbe. Összeraktam, működik.

Most jön a tartós teszt, de érzésem szerint most végre jó lesz.

Utólag belegondolva elképzelhető, hogy ez a plusz testelés magán a gombsor paneljén is megoldható lenne, ha a gomb világítás is fix testet kap. Mindenesetre elegánsabb megoldás. Talán ezt a gyár is tudja?


Most így néz ki:
A kék az a bizonyos közös szál a hibás testeléssel. 15-ös kivezetés. A kürt testje a fekete. 11-es kivezetés


Hát nem semmi vagy!  vigyor3
Remélem ezzel megoldódik ez a probléma!  Wink
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #2598 Dátum: 2014.04.19 szombat, 16:59:14 »

Ma szétszedtem a kormányt további mérések céljából. Még egyszer lemértem a gombsor ellenállás értékeit.
Csak a rend kedvéért leírom ide az értékeket:
575 Ohm - Nincs gombnyomás
330 Ohm - ON / Res
145 Ohm - Can / Set+
0 Ohm - OFF/ Set-

Tegnap sikerült egyszer tartósabban is előállítani a hibát, és akkor azt tapasztaltam, hogy ha csak egyes gombok nem működnek, akkor azok hibáznak, amelyek kisebb értékű ellenállást kapcsolják be. Tehát van úgy, hogy gombnyomás nélkül is hiba van, de ha az elmúlik, akkor még csak az ON és Res gombok működnek, a többi megnyomása hibát ad, utána a Can és Set+ is elkezd működni és ha minden megjavul, akkor az OFF és Set- is.
Emiatt nagyon elkeseredtem, mert arra utalt, hogy az ellenállás értékek hangolásával nem lehet megoldani a problémát.

A kontakthiba jelleg is igazolódott, mert ütögetésre hirtelen megjavul. A legegyszerűbb módszer erre a kormányt lelazítani és ütközésig húzni-tolni. (Hoppá, Zsoel is tapasztalati úton így orvosolta a problémát. A gond csak az, hogy ez csak átmeneti. Valószínűleg a gomb tisztítási próbálkozások is azért hoztak átmeneti javulást, mert a kiszereléshez koppig kihúztuk a kormányt.)

A rendszer úgy működik, hogy a két gombsor által mutatott ellenállás egy-egy feszültségosztó alsó tagja. A felső tag fix 870 Ohm lehet és az osztó 5V-ról van meghajtva.
Az osztott feszültséget figyeli a vezérlő modul és ha adott sávokba esik, akkor boldog, ha ezeken kívül, akkor hibát ad. Egy potit rakva a gombsor helyére kimértem a sávokat.
Az értékek, ha valakit érdekel:

1,9-2,25V Nincs gombnyomás
1,25-1,55V - ON / Res
0,58-0,85V - Can / Set+
0,0-0,21V - OFF/ Set-

Ha a feszültség ezeken az értékeken kívül esik, akkor beírja az alábbi DTC hibák közül a megfelelőt
C1D22   Steering Wheel Switch Right Module
C2003   Steering Wheel Switch Left Module
Illetve a kiolvasás úgy jelzi, mintha 3 gomb lenne nyomva: ON, OFF és Res

****** AZONBAN *******
A hiba mindig egyszerre jön a két gombsoron. Mi lehet a közös?

Az említett két osztó legalsó pontja közösítve van és elvileg testre kéne legyen kötve.
A kormányban ez a közös pont 55 Ohmos ellenállást mutatott a teste felé. Elsőre ez nem is volt gyanús, hiszen a mérás szerint működtek a gombok. de amikor elkezdett változni az értéke, majd a kormányt ütközésig betolva ugrott egyet az értéke, már éreztem, hogy itt van a bazmeg.
A bizonytalan testelés tökéletesen magyarázza a fenti tapasztalt viselkedést, hogy miért egyszerre jön a hiba a két oldalon, hogy miért működhetnek egyes gombok és mások nem, és miért az adott sorrendben van a gombok érzékenysége a hibára.

Ez a közös test pont a modulból jön a spirál átvezetőn keresztül. Valószínűleg egy rossz forrasztás okozza. A modulhoz csak a kormány levételével lehetne hozzáférni.
Mivel 24-es kulcsom nincs, viszont forrasztópákám van, úgy döntöttem, hogy inkább adok a közös pontra máshonnan testet. A kürt testje pont jónak tűnt. Óvatosságból egy 15 Ohmos ellenállást iktattam közbe. Összeraktam, működik.

Most jön a tartós teszt, de érzésem szerint most végre jó lesz.

Utólag belegondolva elképzelhető, hogy ez a plusz testelés magán a gombsor paneljén is megoldható lenne, ha a gomb világítás is fix testet kap. Mindenesetre elegánsabb megoldás. Talán ezt a gyár is tudja?


Most így néz ki:
A kék az a bizonyos közös szál a hibás testeléssel. 15-ös kivezetés. A kürt testje a fekete. 11-es kivezetés



Gratulálok a kitartó munkához !

Üdv.: Peti
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
mikkamikka
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13


E-mail
« Új hozzászólás #2599 Dátum: 2014.04.19 szombat, 19:16:53 »

Sziasztok segítséget szeretnék kérni kivettem az aksit a mondeomból és kéri a codot na azt pedig nem tudom . Előre is köszi a segítséget
Naplózva
Oldalak: 1 ... 45 46 47 48 49 50 51 [52] 53 54 55 56 57 58 59 ... 213   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.08 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.