Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 17:01:53 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 63 64 65 66 67 68 69 [70] 71 72 73 74 75 76 77 ... 188   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Tuning  (Megtekintve 2698814 alkalommal)
0 Felhasználó és 8 vendég van a témában
Vendég
« Új hozzászólás #3450 Dátum: 2006.08.11 péntek, 14:13:00 »

A kompresszor "teljesítményt" két adat jellemzi:
Előállított nyomás
Szállított levegű mennyísége.
Na most ha az egyik paraméter relatíve nagy akkor az a másik rovására megy ezért van hogy egy feladthoz speciálisan választanak kompit a működési elvétől függően(membrános, dugattyús csavar..)na most egy kéthengeres dugattyús kompresszor (ezt jelentősen befolyásolja a meghajtás fordulata) érdekes lenne a motortérben, viszont a többi rendszert nem befolyásolja jelentősen a fordulat az ideális tartományon kívül (ami szűk intervallum) ha pedig a motor maximális fordulatához tartozó légszomjhoz méretezik vagy nagyon nagy,vagy speci konstrukciónál marha drága.
"Előállított nyomás  
Szállított levegű mennyísége"
 
ezek összefüggésben vannak.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3451 Dátum: 2006.08.11 péntek, 14:15:00 »

kocsikban csak csavarkompresszor van!(kivétel a G-töltő)a többinek nevetséges a szállított levegő mennyisége!
 
dugattyús kompresszort a kamionok fékjeihez használnak max!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3452 Dátum: 2006.08.11 péntek, 14:17:00 »

"Előállított nyomás  
Szállított levegű mennyísége"
 
ezek összefüggésben vannak.
Attól függ milyen összefügésben nézed.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3453 Dátum: 2006.08.11 péntek, 14:18:00 »

kocsikban csak csavarkompresszor van!(kivétel a G-töltő)a többinek nevetséges a szállított levegő mennyisége!
 
dugattyús kompresszort a kamionok fékjeihez használnak max!
Meg az autók festéséhez
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3454 Dátum: 2006.08.11 péntek, 14:19:00 »

ha nő a nyomás akkor romlik a hatásfok ezért kevesebb a zsállított levegő mennyisége.
 
(én a teljesítményéről beszélek és a "levegő" nálam az oxigént jelenti.)
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3455 Dátum: 2006.08.11 péntek, 14:21:00 »

ha nő a nyomás akkor romlik a hatásfok ezért kevesebb a zsállított levegő mennyisége.
 
(én a teljesítményéről beszélek és a "levegő" nálam az oxigént jelenti.)
Erre próbáltam célozni én is.
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3456 Dátum: 2006.08.14 hétfő, 11:40:00 »

kitalalam egy ecceru hazilag is kivitelezheto tunningot ! Asszem qrva sok piizt fogok vele keresni
A lenyeg, hogyha kint meleg vanik, akkor a moci ne a kinti 3x fokos levegot szijja be, hanem a fincsi legkondicionalt kb. 22-23foos luftot az utasterbol. Nah miylen az otlet ? khiraly mi ?
Tehat ha kint nagyobb a levego homerseklete, akkor megvaltoztatnank a levego iranyat, es atkapcsolnank bentrol szivasra
Az mondjuk mas kerdes, hogy az utasok majd jol megfulladnak zoxigen hianyban, de ez kit erdekel
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3457 Dátum: 2006.08.14 hétfő, 11:41:00 »

Esetleg ra lehetne cuppantani kozvetlenul a szellozo rendszerre, mert onnan kb. 5-7fokos luftig gyun, mar ha muxik a legkondi
Ocseeeem gazdag leszek !
Naplózva

blah blah blah
ticu
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4247


2011 S-MAX 2.0 TDCi 140Le

ticu@flx.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3458 Dátum: 2006.08.14 hétfő, 11:53:00 »

Esetleg ra lehetne cuppantani kozvetlenul a szellozo rendszerre, mert onnan kb. 5-7fokos luftig gyun, mar ha muxik a legkondi
Ocseeeem gazdag leszek !
Sufni interkúúúler.
Naplózva

Utcára néző ablakokkal és tekerhető kormánnyal...
Korábban: MK3 Mondeo 2,0 TDCi... MK2 Mondeo 2,0 Zetec
Vendég
« Új hozzászólás #3459 Dátum: 2006.08.14 hétfő, 12:00:00 »

Esetleg ra lehetne cuppantani kozvetlenul a szellozo rendszerre, mert onnan kb. 5-7fokos luftig gyun, mar ha muxik a legkondi
Ocseeeem gazdag leszek !
Építs be egy ABSZORPCIÓS elven működő levegőhűtőt - régi lehet hűtőszekrényből tusz kinyerni komplett egységet csak a gázt kell melegíteni és hűt zajtalanul
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3460 Dátum: 2006.08.14 hétfő, 12:16:00 »

Fusim,
 
Nem is rossz, 2 legyet egy csapasra...Beepitett hutoszekreny es interkuler rulz  
Jah, minap csinaztam kesztyutarto hutest ! istenkhiraly lett
Naplózva

blah blah blah
Vendég
« Új hozzászólás #3461 Dátum: 2006.08.14 hétfő, 12:18:00 »

Fusim,
 
Nem is rossz, 2 legyet egy csapasra...Beepitett hutoszekreny es interkuler rulz  
Jah, minap csinaztam kesztyutarto hutest ! istenkhiraly lett
Azt hogyan?Smiley mármint a kesztyűtartó hűtést?
Negem a könyöktámasz alatti rekesz hűtése érdekelne. Csinált már olyat valaki?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3462 Dátum: 2006.08.14 hétfő, 12:24:00 »

Építs be egy ABSZORPCIÓS elven működő levegőhűtőt - régi lehet hűtőszekrényből tusz kinyerni komplett egységet csak a gázt kell melegíteni és hűt zajtalanul
Misi,
nem rossz ötlet, a leömlőn (és a katalizátoron) keletkezett baromi hőmennyiséget így visszafordítani a légkondi hűtésébe
 
Zacci,
ha a légkondi be van kapcsolva, akkor belső keringtetésre illik tekerni, ha meg a motorral az utastérből szívatod ki, akkor meg külsőre kellene...ez is érdekes
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3463 Dátum: 2006.08.14 hétfő, 12:55:00 »

rob,
 
De ha nem kapcsolom kulsore, akkor a nagy szivas miatt vakuum keletkezne es osszeroppanna a kasztni, mint egy colas doboz Vegulis igy kisebb helyen elfer. Hameg ki szeretnem csomagolni, akkor kulso levegoztetesre allitom, es ujra felfuvodik az utaster
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3464 Dátum: 2006.08.14 hétfő, 12:59:00 »

ms02,
 
roppan ecceru az eljaras, es kb. 2perc alatt kesz is a kesztyutarto hutes. Az anyos oldali szelozteto racshoz megy egy cso. Ugye azon keresztul kozlekedik a hideg-meleg, mikor mi...Namost a cso oldalat a szelozzo racsnal ecceruen kivagod. Igy a kesztyutartoba is jut a hideg-melegbol mikor mi kell ugye
ecceru es nacceru. gyarilag se csinaljak maskent, csak ott egy darab csovet vezetnek a kesztyutartoba. Szal hutes tunning rulz
A kivagas sniccerrel megoldhato. Persze ne nagy lyukat vagj, mert akkor nem jut az anyosnak luft es csak a karogasat fogod hallgatni. Nah, akkor meg johet az anyos karogas elharito hanghatas tunning Cool
Naplózva

blah blah blah
ticu
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4247


2011 S-MAX 2.0 TDCi 140Le

ticu@flx.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3465 Dátum: 2006.08.14 hétfő, 13:18:00 »

ms02,
 
roppan ecceru az eljaras, es kb. 2perc alatt kesz is a kesztyutarto hutes. Az anyos oldali szelozteto racshoz megy egy cso. Ugye azon keresztul kozlekedik a hideg-meleg, mikor mi...Namost a cso oldalat a szelozzo racsnal ecceruen kivagod. Igy a kesztyutartoba is jut a hideg-melegbol mikor mi kell ugye
ecceru es nacceru. gyarilag se csinaljak maskent, csak ott egy darab csovet vezetnek a kesztyutartoba. Szal hutes tunning rulz
A kivagas sniccerrel megoldhato. Persze ne nagy lyukat vagj, mert akkor nem jut az anyosnak luft es csak a karogasat fogod hallgatni. Nah, akkor meg johet az anyos karogas elharito hanghatas tunning Cool
De ezt nem kellene valami elzárhatóra csinálni? Mert a hidegekben meg majd jön a fűtés szezon, és olyan meleg lesz a kesztyűtartóban, hogy akár sütőnek is lehet majd használni. Akkor meg már kötelező lesz a konyharuha meg a rámamargarin.
Naplózva

Utcára néző ablakokkal és tekerhető kormánnyal...
Korábban: MK3 Mondeo 2,0 TDCi... MK2 Mondeo 2,0 Zetec
Vendég
« Új hozzászólás #3466 Dátum: 2006.08.14 hétfő, 13:21:00 »

De ezt nem kellene valami elzárhatóra csinálni? Mert a hidegekben meg majd jön a fűtés szezon, és olyan meleg lesz a kesztyűtartóban, hogy akár sütőnek is lehet majd használni. Akkor meg már kötelező lesz a konyharuha meg a rámamargarin.
Ticu, roppan ecceru az eljaras, es kb 2 perc alatt kesz a kesztyutarto hutes. Szigszalag a lyukra
Naplózva
ticu
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4247


2011 S-MAX 2.0 TDCi 140Le

ticu@flx.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3467 Dátum: 2006.08.14 hétfő, 13:27:00 »

Ticu, roppan ecceru az eljaras, es kb 2 perc alatt kesz a kesztyutarto hutes. Szigszalag a lyukra
Mondjuk sielésnél jól jön egy kis tea melegítő. Szigszallag? hmm... az nem gagyi?
Naplózva

Utcára néző ablakokkal és tekerhető kormánnyal...
Korábban: MK3 Mondeo 2,0 TDCi... MK2 Mondeo 2,0 Zetec
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #3468 Dátum: 2006.08.14 hétfő, 13:28:00 »

Mondjuk sielésnél jól jön egy kis tea melegítő. Szigszallag? hmm... az nem gagyi?
Az, viszont nem látszik
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
Vendég
« Új hozzászólás #3469 Dátum: 2006.08.14 hétfő, 13:32:00 »

Mondjuk sielésnél jól jön egy kis tea melegítő. Szigszallag? hmm... az nem gagyi?
gyárilag sem csinálják másként:))
Naplózva
ticu
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4247


2011 S-MAX 2.0 TDCi 140Le

ticu@flx.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3470 Dátum: 2006.08.14 hétfő, 13:39:00 »

gyárilag sem csinálják másként:))
Jaja, láttam Én is a képeket a Ford gyártósorról. Furi is volt ott az nénike egy kissámlin, akinek a kezében egy snitzer és egy tekercs szigszallag volt. Nme tudtam mire vélni, de most már tudom. Az Ő férje teszi be a bogarakat az első lámpabúrába. Tudjátok, mint MondESU-nak.
Naplózva

Utcára néző ablakokkal és tekerhető kormánnyal...
Korábban: MK3 Mondeo 2,0 TDCi... MK2 Mondeo 2,0 Zetec
Vendég
« Új hozzászólás #3471 Dátum: 2006.08.14 hétfő, 13:46:00 »

Jaja, láttam Én is a képeket a Ford gyártósorról. Furi is volt ott az nénike egy kissámlin, akinek a kezében egy snitzer és egy tekercs szigszallag volt. Nme tudtam mire vélni, de most már tudom. Az Ő férje teszi be a bogarakat az első lámpabúrába. Tudjátok, mint MondESU-nak.
Az is tuning mostanság?Smiley
Naplózva
ticu
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4247


2011 S-MAX 2.0 TDCi 140Le

ticu@flx.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3472 Dátum: 2006.08.14 hétfő, 13:58:00 »

Szerintem igen, mert a multkor bementem egy Ford szalonba és megsasoltam egy zsír új Rangert, aminek az első lámpájában is láttam a feláras állatkát. Az a kis fekete cucc az ott volna az.
Naplózva

Utcára néző ablakokkal és tekerhető kormánnyal...
Korábban: MK3 Mondeo 2,0 TDCi... MK2 Mondeo 2,0 Zetec
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3473 Dátum: 2006.08.14 hétfő, 15:12:00 »

Esetleg ra lehetne cuppantani kozvetlenul a szellozo rendszerre, mert onnan kb. 5-7fokos luftig gyun, mar ha muxik a legkondi
Ocseeeem gazdag leszek !
A motor percenként!!! 1-6 köbméter levegőt szív be. Asszem lobogna a hajad.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3474 Dátum: 2006.08.14 hétfő, 15:45:00 »

Angel,
 
Hajszaritonak sem utolso Mondom en, gazdag leszek
Uj zacci fele urtechnologias intercoler, hutogep es hajszarito egyben! Most 1et fizet 2ot kap ! Es csak 29.990,-. Rendelje meg most ! tratatamtam (bena zene)
Naplózva

blah blah blah
Vendég
« Új hozzászólás #3475 Dátum: 2006.08.16 szerda, 14:19:00 »

Angel,
 
Hajszaritonak sem utolso Mondom en, gazdag leszek
Uj zacci fele urtechnologias intercoler, hutogep es hajszarito egyben! Most 1et fizet 2ot kap ! Es csak 29.990,-. Rendelje meg most ! tratatamtam (bena zene)
Ha egy kis csöcsöt is mutatsz, sokkal kelendőbb lesz a portéka!
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3476 Dátum: 2006.08.16 szerda, 17:07:00 »

Ha egy kis csöcsöt is mutatsz, sokkal kelendőbb lesz a portéka!
Ha nagyot, még inkább.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #3477 Dátum: 2006.08.16 szerda, 17:13:00 »

Igényes plasma műszerfal
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
Vendég
« Új hozzászólás #3478 Dátum: 2006.08.16 szerda, 18:28:00 »

Angel,
 
Hajszaritonak sem utolso Mondom en, gazdag leszek
Uj zacci fele urtechnologias intercoler, hutogep es hajszarito egyben! Most 1et fizet 2ot kap ! Es csak 29.990,-. Rendelje meg most ! tratatamtam (bena zene)
energetikailag többet venne el az egész tunning meghajtása, mint amennyi teljesítménynövekedést eredményezne.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3479 Dátum: 2006.08.17 csütörtök, 00:45:00 »

sziasztok
 szerintetek érdemes chiptunningot tenni 2es tdci-be(130 lo)?Köszi
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3480 Dátum: 2006.08.17 csütörtök, 09:10:00 »

sziasztok
 szerintetek érdemes chiptunningot tenni 2es tdci-be(130 lo)?Köszi
Háááát... én az ellenzők táborában vagyok. Jobban fog menni, de az élettartam biztosan csökkenni fog. Hogy mennyit? A fene se tudja.
Viszont: eddig többen megcsinálták, és idáig semmi gond nem volt vele. Mindenféleképpen jó helyre menj, mert el fogják rontani.
 
A fogyi csökkenni fog, a kormolás (akár drasztikusan) nőni fog. Általában a turbónyomást emelik meg, így akár a turbó is hamarabb leugrik. Ha chipet raksz bele, az megemeli az üzemanyagnyomást, emiatt a csúcsok biztosan hamarabb mennek tönkre. A turbónyomás emelése miatt pedig a motor hamarabb fog elkopni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #3481 Dátum: 2006.08.17 csütörtök, 21:50:00 »

Háááát... én az ellenzők táborában vagyok. Jobban fog menni, de az élettartam biztosan csökkenni fog. Hogy mennyit? A fene se tudja.
Viszont: eddig többen megcsinálták, és idáig semmi gond nem volt vele. Mindenféleképpen jó helyre menj, mert el fogják rontani.
 
A fogyi csökkenni fog, a kormolás (akár drasztikusan) nőni fog. Általában a turbónyomást emelik meg, így akár a turbó is hamarabb leugrik. Ha chipet raksz bele, az megemeli az üzemanyagnyomást, emiatt a csúcsok biztosan hamarabb mennek tönkre. A turbónyomás emelése miatt pedig a motor hamarabb fog elkopni.
köszi az infot.Még meggondolom,de azert csigáz a gonolat.A haverom a 320as bmw-jébe tetetett,és nagyon tetszik a különbség.De azert sajnálnám ha tönkre menne.
 És azokröl a boxokrol mi a vélemlnyed,amit a cammon elé raknak be?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3482 Dátum: 2006.08.19 szombat, 15:15:00 »

TZS,
a mercedesek kompresszora nem ventillátoros megoldású, hanem ilyen:
 
kompresszor
 
kicsit kutakodtam, az AMG cég utólag is épít a mercikbe kompresszort, 300LE-->500LE, kicsit durva
 
Angel,
ez a ventillátoros "elektromos turbó" viszont jó lehet egy grillkészülékbe, és akkor már nem feleslegesen okoskodtunk
Igen tudom, hogy Roots kompresszor van benne, de én a Krisztián által emlegetett fűtőventiről beszéltem.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3483 Dátum: 2006.08.19 szombat, 15:38:00 »

A tuning egy gyűjtő fogalom, ami finomhangolást jelent! De itt most, nem erről van szó, hanem, hogy különböző kütyükkel drasztikusan megváltoztatunk szabályzási értékeket. Ahogy növeljük a teljesítményt úgy csökken az élettartam is. Aki tuningra adja a fejét az számoljon ezzel, vagy cserélje ki szelepeket gázhűtésűre, szerezzen be kerámia, vagy kovácsolt dugattyúkat stb, mert a turbo nyomás emelés jelentősen emeli a motor égésterének a hőmérsékletét!  
A CR cső végére húzott box tuning nem növeli a turbo nyomást! Csak a computerre csatlakoztatott rendes chip tuningok.  
A turbónyomás emelés nélkül minimális lóerőt lehet nyerni.
A box "tuning" (ami nem chip tuning) csak a befecskendezési nyomást növeli meg. Illetve maga a computer növeli meg, mert a boxon egy potival be lehet állítani mennyivel csökkentse a common rail cső nyomásszenzorjának jelét. Általában addig szokták állítani míg a motor el nem kezd kopogni. A túlszabályzás káros lehet! Úgy hírdetik ezeket, hogy 20% teljesítmény növekedést adank, ez erős tulzás! A komolyabb, mindent szabályzó 150-200 ezres rendes chip tuningok, amik megemelik a turbo nyomást és minden másba is beleszólnak, tudnak kb. 20%-ot, de ezt elég nehéz mérni, mert a legtöbb helyen nem fékpadon, hanem "virtuáslisan" mérik a teljesítményt. De ott van még a placebó hatás is. Összességében elmondható, hogy minden tuning valamelyest csökkenti az élettartamot, hogy mennyivel az attól függ, mennyire drasztikus a beavatkozás. Nem árt szakértővel csináltatni az ilyesmit. Mindazon által vannak már eleve jó teljesítménnyel bíró motorok, mint pl.: a BMW, ezeket a motorokat már nem lehet sima chip tuningokkal jelentősen feljebb húzni, de vannak olyanok is mint jelen estben a Ford TDCI motorok amelyek nagyobb tartalékokkal bírnak és így elektronikus eszközökkel érezhető teljesítmény növekedés érhető el. Én azt mondom akinek nem elég 130 ló és 330 Nm, az cserélje le a verdát mondjuk egy 2.2-re , vagy nyomjon egy tuningot, de akkor számoljon a megemelkedő szervizköltséggekkel is.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3484 Dátum: 2006.08.19 szombat, 15:57:00 »

A tuning egy gyűjtő fogalom, ami finomhangolást jelent! De itt most, nem erről van szó, hanem, hogy különböző kütyükkel drasztikusan megváltoztatunk szabályzási értékeket. Ahogy növeljük a teljesítményt úgy csökken az élettartam is. Aki tuningra adja a fejét az számoljon ezzel, vagy cserélje ki szelepeket gázhűtésűre, szerezzen be kerámia, vagy kovácsolt dugattyúkat stb, mert a turbo nyomás emelés jelentősen emeli a motor égésterének a hőmérsékletét!  
A CR cső végére húzott box tuning nem növeli a turbo nyomást! Csak a computerre csatlakoztatott rendes chip tuningok.  
A turbónyomás emelés nélkül minimális lóerőt lehet nyerni.
A box "tuning" (ami nem chip tuning) csak a befecskendezési nyomást növeli meg. Illetve maga a computer növeli meg, mert a boxon egy potival be lehet állítani mennyivel csökkentse a common rail cső nyomásszenzorjának jelét. Általában addig szokták állítani míg a motor el nem kezd kopogni. A túlszabályzás káros lehet! Úgy hírdetik ezeket, hogy 20% teljesítmény növekedést adank, ez erős tulzás! A komolyabb, mindent szabályzó 150-200 ezres rendes chip tuningok, amik megemelik a turbo nyomást és minden másba is beleszólnak, tudnak kb. 20%-ot, de ezt elég nehéz mérni, mert a legtöbb helyen nem fékpadon, hanem "virtuáslisan" mérik a teljesítményt. De ott van még a placebó hatás is. Összességében elmondható, hogy minden tuning valamelyest csökkenti az élettartamot, hogy mennyivel az attól függ, mennyire drasztikus a beavatkozás. Nem árt szakértővel csináltatni az ilyesmit. Mindazon által vannak már eleve jó teljesítménnyel bíró motorok, mint pl.: a BMW, ezeket a motorokat már nem lehet sima chip tuningokkal jelentősen feljebb húzni, de vannak olyanok is mint jelen estben a Ford TDCI motorok amelyek nagyobb tartalékokkal bírnak és így elektronikus eszközökkel érezhető teljesítmény növekedés érhető el. Én azt mondom akinek nem elég 130 ló és 330 Nm, az cserélje le a verdát mondjuk egy 2.2-re , vagy nyomjon egy tuningot, de akkor számoljon a megemelkedő szervizköltséggekkel is.
Ha a tdci-nél nem emeled a turbónyomást, akkor 5-10 lóerőnél többet nem tudsz kicsalni belőle.
Ha viszont felugrik a teljesítmény 158 lóra, meg 400 Nm-re, az teljesen tuttkó, hogy megemelték a tnyomást is.
Ahogy növeljük a teljesítményt úgy csökken az élettartam is.
Szerintem meg legalább négyzetes az összefüggés. 20% teljesítménynövekedés már kb 44%-kal veszi jobban igénybe (1,2*1,2=1,44). Ez már majdnem másfél.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3485 Dátum: 2006.08.19 szombat, 15:58:00 »

A tuning egy gyűjtő fogalom, ami finomhangolást jelent! De itt most, nem erről van szó, hanem, hogy különböző kütyükkel drasztikusan megváltoztatunk szabályzási értékeket. Ahogy növeljük a teljesítményt úgy csökken az élettartam is. Aki tuningra adja a fejét az számoljon ezzel, vagy cserélje ki szelepeket gázhűtésűre, szerezzen be kerámia, vagy kovácsolt dugattyúkat stb, mert a turbo nyomás emelés jelentősen emeli a motor égésterének a hőmérsékletét!  
A CR cső végére húzott box tuning nem növeli a turbo nyomást! Csak a computerre csatlakoztatott rendes chip tuningok.  
A turbónyomás emelés nélkül minimális lóerőt lehet nyerni.
A box "tuning" (ami nem chip tuning) csak a befecskendezési nyomást növeli meg. Illetve maga a computer növeli meg, mert a boxon egy potival be lehet állítani mennyivel csökkentse a common rail cső nyomásszenzorjának jelét. Általában addig szokták állítani míg a motor el nem kezd kopogni. A túlszabályzás káros lehet! Úgy hírdetik ezeket, hogy 20% teljesítmény növekedést adank, ez erős tulzás! A komolyabb, mindent szabályzó 150-200 ezres rendes chip tuningok, amik megemelik a turbo nyomást és minden másba is beleszólnak, tudnak kb. 20%-ot, de ezt elég nehéz mérni, mert a legtöbb helyen nem fékpadon, hanem "virtuáslisan" mérik a teljesítményt. De ott van még a placebó hatás is. Összességében elmondható, hogy minden tuning valamelyest csökkenti az élettartamot, hogy mennyivel az attól függ, mennyire drasztikus a beavatkozás. Nem árt szakértővel csináltatni az ilyesmit. Mindazon által vannak már eleve jó teljesítménnyel bíró motorok, mint pl.: a BMW, ezeket a motorokat már nem lehet sima chip tuningokkal jelentősen feljebb húzni, de vannak olyanok is mint jelen estben a Ford TDCI motorok amelyek nagyobb tartalékokkal bírnak és így elektronikus eszközökkel érezhető teljesítmény növekedés érhető el. Én azt mondom akinek nem elég 130 ló és 330 Nm, az cserélje le a verdát mondjuk egy 2.2-re , vagy nyomjon egy tuningot, de akkor számoljon a megemelkedő szervizköltséggekkel is.
A tuning egy gyűjtő fogalom, ami finomhangolást jelent!
Szerintem az optimalizálás=finomhangolás. A tuning az minden esetben több, mint ami gyárilag volt.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #3486 Dátum: 2006.08.19 szombat, 16:52:00 »

Ha a tdci-nél nem emeled a turbónyomást, akkor 5-10 lóerőnél többet nem tudsz kicsalni belőle.
Ha viszont felugrik a teljesítmény 158 lóra, meg 400 Nm-re, az teljesen tuttkó, hogy megemelték a tnyomást is.
Ahogy növeljük a teljesítményt úgy csökken az élettartam is.
Szerintem meg legalább négyzetes az összefüggés. 20% teljesítménynövekedés már kb 44%-kal veszi jobban igénybe (1,2*1,2=1,44). Ez már majdnem másfél.
Így van!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3487 Dátum: 2006.08.19 szombat, 16:58:00 »

A tuning egy gyűjtő fogalom, ami finomhangolást jelent!
Szerintem az optimalizálás=finomhangolás. A tuning az minden esetben több, mint ami gyárilag volt.
Angolból - Magyarra fordítva jelenti a finomhangolást, azonban, jelen esetben, valóban nem teljesen helytálló ez a kifejezés
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3488 Dátum: 2006.08.20 vasárnap, 21:47:00 »

Helló nagy kérdésem van folyamatban van a Turbó projektem! Atomjaira szedtem 1 geós garrettet de az istennek nemjöttem rá hogy hogyan működik mert szívólabdás és fujós labdát akarok rátenni és nemtudom nemjöttem rá hogy mikor pörög jobban turbina ha lapátok nyitva vagy csukva vannak csak olyan írjon lécci aki nagyon vágja mert nagyon fontos lenne !!! és magyarázza el valaki lécci köszönöm tisztelet a bölcseknek akik segíteni tudnak !!!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3489 Dátum: 2006.08.20 vasárnap, 22:22:00 »

Helló nagy kérdésem van folyamatban van a Turbó projektem! Atomjaira szedtem 1 geós garrettet de az istennek nemjöttem rá hogy hogyan működik mert szívólabdás és fujós labdát akarok rátenni és nemtudom nemjöttem rá hogy mikor pörög jobban turbina ha lapátok nyitva vagy csukva vannak csak olyan írjon lécci aki nagyon vágja mert nagyon fontos lenne !!! és magyarázza el valaki lécci köszönöm tisztelet a bölcseknek akik segíteni tudnak !!!
ztem akkor forog, ha gyitva vannak. Cit arról beszélt, hogy a lapátok meg lettek fordítva, hogy nyomásra menjenek, ne vákumra, vagy mi. Különbenis, a lapát 800 Ft, a labda meg 200.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3490 Dátum: 2006.08.20 vasárnap, 23:21:00 »

Hallod tádé enyhén vicces vagy de értelmest nemtudtál szólni a témához akkor minek szóltál bele Huh? amugyis cit annyit tud kb mint én mert neki is csinálták de én magam fogom megcsinálni sajátom és INGYEN !!! és nemtudod megfordítani a lapátokat csak a druklabdát kell 1 fújósat feltenni azt fordítva eddig tudom de én a lapátokat kérdeztem és még mindig nemtudok róla semmit kösszzzzzzzííííí
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3491 Dátum: 2006.08.21 hétfő, 06:00:00 »

Köszi TZS,és Angel a magyarázatot
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3492 Dátum: 2006.08.22 kedd, 09:04:00 »

Ha a tdci-nél nem emeled a turbónyomást, akkor 5-10 lóerőnél többet nem tudsz kicsalni belőle.
Ha viszont felugrik a teljesítmény 158 lóra, meg 400 Nm-re, az teljesen tuttkó, hogy megemelték a tnyomást is.
Ahogy növeljük a teljesítményt úgy csökken az élettartam is.
Szerintem meg legalább négyzetes az összefüggés. 20% teljesítménynövekedés már kb 44%-kal veszi jobban igénybe (1,2*1,2=1,44). Ez már majdnem másfél.
Hülyeség...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3493 Dátum: 2006.08.22 kedd, 09:44:00 »

Hülyeség...
Melyik része?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3494 Dátum: 2006.08.22 kedd, 10:06:00 »

Melyik része?
Az 1,2*88*1,245*4,256+6542...
Én továbbra is Korisékat tudom említeni. Nem beszélni kell róla, hanem kipróbálni, megcsinálni, használni, ha érdekli az embert, ha nem, akkor meg semmi tanáccsal nem kell előállni. Max annyit, hogy Te nem javaslod, de egyébként sohasem próbáltad...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Vendég
« Új hozzászólás #3495 Dátum: 2006.08.22 kedd, 10:51:00 »

Helló nagy kérdésem van folyamatban van a Turbó projektem! Atomjaira szedtem 1 geós garrettet de az istennek nemjöttem rá hogy hogyan működik mert szívólabdás és fujós labdát akarok rátenni és nemtudom nemjöttem rá hogy mikor pörög jobban turbina ha lapátok nyitva vagy csukva vannak csak olyan írjon lécci aki nagyon vágja mert nagyon fontos lenne !!! és magyarázza el valaki lécci köszönöm tisztelet a bölcseknek akik segíteni tudnak !!!
Alacsony fordulaton a lapátok nyitva vannak, hogy több levegőt tudjanak a motorba préselni. A fordulatszám növekedésével a lapátok "lefekszenek" , de így is ugyanazt a levegő mennyiséget szállítja. Mivel, hogy sokkal gyorsabban pörög.
És ezért tudja a geós turbó azt, hogy 1200 - és 4500 között a nyomaték göbe olyan, hogy vonalzóval lehet megrajzolni!
A tiéden vákum vezérlésű geometria van ami nem jó. És szerintem nem lehet átalakítani. Mert ha nyomásosra alakítod akkor alacsony fordulaton zázva lesznek a lapátok, a kocsi nem fog menni mert nem kap levegőt. Magas fordulaton viszint ki fog nyitni ami azt eredményezheti, hogy betölt neked 1,5-3 BAR-al és ledobja a kupakot.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3496 Dátum: 2006.08.22 kedd, 11:05:00 »

Az 1,2*88*1,245*4,256+6542...
Én továbbra is Korisékat tudom említeni. Nem beszélni kell róla, hanem kipróbálni, megcsinálni, használni, ha érdekli az embert, ha nem, akkor meg semmi tanáccsal nem kell előállni. Max annyit, hogy Te nem javaslod, de egyébként sohasem próbáltad...
Két lépcsőről beszélünk. A szívóbenzines tuningját akár hívhatjuk finomhangolásnak is. Ott pár százalékkal nő a motor teljesítménye, itt-ott jobb a nyomaték, ez valóban nem befolyásolja jelentőse a motor élettartamát.  
Viszont a turbónyomás emelése más tészta. Több levegő összenyomása ugyanakkora térfogatra jóval nagyobb hőt, nyomást eredményez (PV=nRT). Ez a motor idő előtti elkopását, a dugattyú elégését, szelepek elégését, a motor kiszakadását, hajtókar-csapágyak tönkretételét, a turbó idő előtti tönkretételét, a pcsúcsok még rövidebb futásteljesítményét eredményezik. Én konkrétan tudok olyan tdci-ről, amiben tuning után elégett a dugattyú! Tudok két benzines mkIII 2,0-áról, ami a chip után csapágyas lett! Nem beszélve a váltóról, amit egy adott nyomatékra terveztek, pl a durashiftet 310 Nm-re, tehát már a 2.0 is necces, nem is rakták a 2.2-eshez. A 6 sebességes váltó bírja, mert ugyanaz megy a 2.2-be is.
Szóval: ha megnézed a dízel tuning-szekciót (Bodicsek, Cit, Escortos), mindegyiknek volt már komolyabb adagoló- turbó- és egyéb problémája. Ott lehet, hogy belefér, ők gondolom hobbiból csinálják, de egy tdci már más helyzet.
Váltó. Kérdezd csak meg a Szabykot, neki hányszor tört össze a váltója: az a motor is turbós, jó fel is lett húzva.
Aki errefelé a tdci tuningolásában gondolkodott, jó része úgy fogta fel, mint egy tiltás kikapcsolását (á lá bim-bam), hogy a motor arra lett tervezve, csak nekünk lúzer-júzereknek visszafogták egy kicsikét. Nem erről van szó!
Én csak azért szoktam megemlíteni ezt-azt, mert: sokan akik megveszik a tdci-t, ki van számolva a dellájuk, és nem biztos, hogy belefér egy jópárszázezres javítás. Ez nem a tuningoljuk az 1,8 td-t kategória. Szerintem a pcsúcsok életét is jelentősen meghatározza: sűrűbben nyit-zár, és nagyobb nyomást kell tartania. Hamarabb jön a sárgalámpa...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #3497 Dátum: 2006.08.22 kedd, 19:58:00 »

szerintem itt is befejezheted!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3498 Dátum: 2006.08.22 kedd, 21:25:00 »

2,2 TDCi fogyasztás csökkentése érdekelne. természetesen nem teljesítmény csökkentés mellet gondolok. kb 6000 km szaladgálok egy hónapban. Köszi
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3499 Dátum: 2006.08.22 kedd, 21:58:00 »

szerintem itt is befejezheted!
Szerintem mindenki küljön neki egy SMS-t, hogy mennyi az ára, és megvan-e még. Ha 100 SMS-t kell neki is kitörölgetni, majd rájön, hogy valamit mellényúlt. Smiley
 
A számát azért itt hagyom: 06209197925 Hátha valaki hajnalba fel akarja hívni. Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Oldalak: 1 ... 63 64 65 66 67 68 69 [70] 71 72 73 74 75 76 77 ... 188   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.044 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.