Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 18:22:13 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 144 145 146 147 148 149 150 [151] 152 153 154 155 156 157 158 ... 188   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Tuning  (Megtekintve 2696126 alkalommal)
0 Felhasználó és 42 vendég van a témában
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #7500 Dátum: 2010.03.15 hétfő, 18:36:47 »

GT2049S = TDDI 90LE, TDDI 115LE(fgt), TDCI 115LE(fgt)
GT1749V = TDDI 115LE(vgt), TDCI 130LE
2.2-t nem tudom de szerintem GT1749 az is csak elektromos...
kb ennyi...
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #7501 Dátum: 2010.03.15 hétfő, 18:44:57 »

a képen az enyém van. mit bír egy ilyen turbó(nyomásra) és blokk(90LE-é)(teljesítményre). meddig lehet biztonságosan húzni a gyári dugóval, hajtókarral, főtengellyel?(90 LE-é)

a turbó jobban birja mint a GT17 és hosszabb életű is,de csucs csere és egy hozzáirt chip kellene plussz egy nagyobb cooler....brutkó lehetne. eplus2
most énis örülök mert turbót nekem sem kell igy cserélnem csak csúcsokat és igy olcsóbb lessz a buli.... eplus2
Ha BOSCH csúcsaid vannak akkor tudsz cserélni ha DELPHI akkor felejtős,bár a tied adagolós kétrugós porlasztó,szal akár DELPHI-ben is lehet esélyed....
de az adagolód én ledobnám és egy mechanikust beleraknék nagyobb nyomóelemekkel...(pl krézy-nél átalakittatnám)
mecahnikus adagoló+nagyobb csúcsok+nagyobb cooler, GT20 turbóval,hozzáirt chipel szerintem 200Le simán....SZERINTEM!
de ez már kicsit több lóvé is értelemszerüen....
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7502 Dátum: 2010.03.15 hétfő, 19:23:33 »

elvileg ezeken BOSCH VP30-as adagoló van
egy ilyen "krézy" adagoló milyen, mennyiért? hol találok róluk valami infót? én seholse találtam
http://www.google.hu/#hl=hu&source=hp&q=kr%C3%A9zi+diesel+tuning&meta=&aq=3&aqi=g10&aql=&oq=kr%C3%A9zi+&fp=e663797a0c8b819d

Figyelem!Vírusriasztás jön az oldalról!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #7503 Dátum: 2010.03.15 hétfő, 21:05:24 »

elvileg ezeken BOSCH VP30-as adagoló van
egy ilyen "krézy" adagoló milyen, mennyiért? hol találok róluk valami infót? én seholse találtam

Haver 1.9tdi golf adagolóját 100-ért alakitotta át....
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #7504 Dátum: 2010.03.15 hétfő, 22:05:37 »


mecahnikus adagoló+nagyobb csúcsok+nagyobb cooler, GT20 turbóval,hozzáirt chipel szerintem 200Le simán....SZERINTEM!
de ez már kicsit több lóvé is értelemszerüen....

Mechanikus adagolónál mit ír a chipen, hogy mennyire húzza meg a bowden a kart ?... smile Wink
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #7505 Dátum: 2010.03.15 hétfő, 22:19:06 »

Korábban beszélgettünk róla, hogy az enyém fix. geos turbós. Javasoltad, ha nyomást akarok emelni, a szabályzó tengely hosszát kurtítanom kellene. Az meg végleges megoldás. Neked csak a csavaron kell állítanod és már meg is van a plussz.
Ennél ha kell, akkor feljebb tudom tekerni a turbó leszabályozását, ha nincs rá szükség akkor marad alap helyzetben. Ha kell kiszerelem belőle. Egyre van már csak szükségem, turbónyomás mérőre! 1,5-ről, 1,7-1,8ra szeretném csak állítani, nem feljebb. A dugók, hajtókar csapágyak kifeküdnének 2 bar-os töltésnél.
Elméletileg kell, hogy működjön, gyakorlatban van-e rá már tapasztalat, működő képes ötlet-e erre várok reagálást.
Te is jó pár autót tuningoltál már, Bunyeknak van még fix geos. turbója, neki sem árt a nagy coolerhez a többlet levegő.

Hát, ha fix méretű a rudazat, akkor leveszed a nyomásszabályzó tököt (2db 5-ös csavar fogja) meg a rudazat végén levő seeger gyűrűt és már a kezedben is van a dolog.....át kell alakítani állíthatóvá(szerintem 6-os menetfúró, 6-os menetmeccő, fúrógép-5-ös fúróval, fűrész, meg egy darab 10-es köracél+30 perc szükséges az elkészítéséhez...de a 30 percben már a festés is benne van.. hehe..és utána oda teszed a nyomást ahova úri kedved épp megkívánja.. smile
Nem szabad pénzt adni olyan vacak szelepekért, ráadásul a rendszert is meg kell valahol nyitni, hogy beépíthesd....nem benzines ez...én nem tenném wave
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #7506 Dátum: 2010.03.15 hétfő, 22:22:13 »

ilyen teljesítmény még elbírnak a gyári alkatrészek? wow1
egy kb áralistát tudnál csinálni?(az összesre tételesen) worship

inkább vegyél egy másik autót... vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #7507 Dátum: 2010.03.15 hétfő, 22:29:51 »

ez nagyon egyben van, csak azért kis plusz LE néha jóljönne, most nem nagyon lenne kedvem beleugrani egy kétséges előéletű használtba.
am ez most mit ér +a tuningra szánt összeg+névre írás+stb nem igazán adna ki egy jóállapotú fiatalabb, ilyen méretű, biztonságú, kényelmű,stb autót

Persze, ezt Te tudod. Csak én kicsit szkeptikus vagyok az ilyen jellegű tunigoknál. Pontosan az általad említett "ilyen teljesítmény még elbírnak a gyári alkatrészek?" dolog miatt. Mondom ezt úgy, hogy fogalmam sincs a tuningról.  vigyor3 Ez csak az én véleményem.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Alpha Dog
Vendég
« Új hozzászólás #7508 Dátum: 2010.03.16 kedd, 08:18:01 »

most idáig úgy nézki, hogy kap egy chipet 90LE 245 NM-hez képest 120LE 300-315NM, ezzel már a úgygondolom elég rugalmas lesz egyideig eplus2 , de nem zárkózom el az ilyen radikálisabb 5letektől sem

Szépen hangzik az "átépítős tuning", de szerintem ha elkezded, akkor nem csak a motort kell átépíteni, hanem a lényegesen megnövekedett teljesítményt esetleg nem bírja a kuplung, a váltó áttételezése nem lesz optimális és a gyári fékek is kevesek lesznek...ezen kívül a hajtókarok, csapágyak, stb nem ekkora erőhatásra vannak tervezve...

Saját tapasztalat:
5 évvel ezelőtt volt egy OFF VW Passat 1,9 PDTDI 130 LE masinám. Gondoltam kicsit beerősítjük  nyes Kaptam egy telszámot Schumacher becenévre hallgatott az illető, aki kikapta a computert az autóból, elhúzott az irodájába és kb 1 órás laptop...munka után átadta az autót. Pont jöttek hozzá az ismerősei és dicsekedett is, hogy elkészült az autómmal próbáljuk ki! Beültünk öten és már toltam is neki...már akkor éreztem, hogy MÁS lett. Mikor kitettem őket, el voltak ájulva, hogy brutál lett. Aztán elhajtottam egyedül...szemerkélt az eső  nyes ha kicsit nagyobb gázt adtam neki, akkor 3-4-ben is kipörögtek a kerekek. Kb 170 lóerős lett(nem összetévesztendő a mostani 170-es TDI-khez...azok meg se közelítik), a nyomatékot nem tudom, de az is lényegesen megnőtt továbbá eltűnt a turbólyuk. 1.100-as fordulattól mintha hátba vágtak volna egy lapáttal, úgy indult meg...sose felejtem el  worship A fogyasztása kb 0,5 literrel csökkent, ha normál tempóban közlekedtem. Szóval ha egy eltalált programmal frissítik az autót, akkor egy chiptuning is érezhető javulást eredményezhet. Ha jól emlékszem 40 ropi volt akkor.
« Utoljára szerkesztve: 2010.03.16 kedd, 08:45:32 írta Alpha Dog » Naplózva
gtuby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 393


E-mail
« Új hozzászólás #7509 Dátum: 2010.03.16 kedd, 09:57:39 »


1.) Tuning box
1.1) Olcsó filléres vacak 10-20eFt ami csak a gázolaj hőmérséklet jeladót vágja át egy potival. Ez csak szét cseszi a motort meg füstölni fog mint egy szenes kazán, kicsit igaz jobban menne tőle
1.2) Komolyabb digitális box pl Küberl ezek olyan 70-120eFt körül vannak, Ezek a lenti tartományban nagyon keményen tudnak húzni. Előnye hogy megmarad az ECU saját védelme, gyakorlatilag nem tudja túlhúzni a motort. Ez a bajuk is mert tartós végsebesség körüli utazásnál blokkolhat azaz vészüzemmódba küldheti a motort (Ez motor leállít újraindit és törlödött is)


Tudomásom szerint a boxox nem a gázolaj hőmérséklet jeladót vágják át hanem a rail nyomás érzékelőt, így a "becsapott" értékkel az ECU feljebb tornázza a rail nyomást.
A Küberl boxok is tök ugyanezt csinálják, csak ott még a befecskendezési idővel is variálnak (de csak azok a boxok amiknek mindegyik csúcshoz van csatlakozója).
 
Fentieknél mindenképp jobb a gyári ECU átírása, mert pontosabban be lehet állítani a határértékeket, de azt nem lehet kivenni az autóból bármikor 2 perc alatt.

Én is a gyári ECU-t akartam megíratni, de végül pont a mobilitása miatt a box mellett döntöttem.
Most egy Bacar tunning box van bent és végül is elégedett vagyok.
Használtan vettem 25 ezerért ezt az eccerű potival állítható "vacakot" (elméletileg programozható is) gondoltam kipróbálom és ha nem jó majd eladom.
A poti fél állásban van és a tapasztalatom így:
- a kocsi érezhetően agilisebb és erősebb lett, de egetverő változás azért nincs
-A kocsi nem füstől tőle.
-Alapról előbb ébred a motor (kb 150-200rpm-mel).
-közép tartományban is élénkebb
- a mért rugalmassági értékek (5. ben 80-120km/h, 4.ben 60-100km/h stb) kb. 10%-ot javultak
- a 0-100km/h gyorsulásomon viszont túl sok különbséget nem vettem észre (de ez nem is nagyon érdekelt)
- a fogyasztásom is javult, de hogy pontosan mennyit azt nem tudom megmondani, de 5%-ot szinte biztos.

A pótmétert nem tekertem még feljebb, mert azért féltem a motort..., de majd eccer kipróbálom milyen max.on.
Én nekem elég volt a 130le, csak azt akartam, hogy alapról legyen egy kicsit erősebb és, hogy kevesebbet egyen.
Ez bejött, így marad a box, nem íratom át a gyári szoftit.
Azzal kapcsolatban meg, hogy szétcseszi a csúcsokat az a véleményem, hogy persze ez így van, de minden tuning ezt teszi ami a rail nyomást növeli  (márpedig mindegyik tuning ezt csinálja részben van egészben), sőt, ha gyorsan mész a gyári kocsival az is előbb szét cseszi a csúcsokat.

Még egy kis adalék a boxxal kapcsolatban:
Nagybátyám 2002-es Mondijába is beraktuk a boxot és a tapasztalat az volt, hogy az autó erős gyorsításokkor nem füstölt annyira mint előtte!
Érzetre egyértelműen erősebb lett ez is, de a fogyasztás csökkenés nem volt annyira észrevehető.
Az autóban 180e km van (külföldről behozott így valszeg olyan 230ekm lehet benne), szerintünk a gyári csúcsokkal megy még, talán a kopott csúcsoknak szebb a porlasztási képe nagyobb nyomáson, ezért csökkent a füstölés.


« Utoljára szerkesztve: 2010.03.16 kedd, 10:01:10 írta gtuby » Naplózva

2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7510 Dátum: 2010.03.16 kedd, 16:52:49 »

Merre csinálták ennyiért?
szerintem csak egy chip lesz(max egy kis extra nyomás), az is 30-33% extra erő, de azért egy kalkulációt megér egy kicsit durvább tuning, ha nem is ugrok bele
....volt akkor...
most inkább 50 fölött dógoznak,55-60e ért.De érdemes szétnézni(referenciák-ismeretségek-ajánlások),mert a nagyon olcsó nem biztos,hogy beválik.Volt itt olyan,aki 4x ment vissza módosításra mert xar volt a megírt progi! Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7511 Dátum: 2010.03.16 kedd, 17:05:41 »

legtöbben csak letöltik ,kiküldik németbe, ott módosítják, és amit visszaküldenek azt töltik fel. az ilyenektől sohase fog "tökéletes" progi kikerülni. én keresgélek már egy jó ideje és mostanában 60-80.000-re hirdetik
olyanokkal beszélj,akiknek igazán jól megírták,pl Gabo-nak.Asszem az nem aprópénz volt.De Zsiri,Bunyek,Ervin is megiratta. Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7512 Dátum: 2010.03.16 kedd, 17:15:27 »

ahol Bunyeknek(Pécs) és Zsirinek(Balatonfüred) nekem messze van H.szoboszlótól.
Legalább szép helyen laksz! vigyor3
Kecskeméten írt Jupiter72 is,de a legutolsó infó szerint eladta a cuccait és másban utazik már. Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Alpha Dog
Vendég
« Új hozzászólás #7513 Dátum: 2010.03.16 kedd, 21:49:07 »

....volt akkor...
most inkább 50 fölött dógoznak,55-60e ért.De érdemes szétnézni(referenciák-ismeretségek-ajánlások),mert a nagyon olcsó nem biztos,hogy beválik.Volt itt olyan,aki 4x ment vissza módosításra mert xar volt a megírt progi! Wink wave
Amint írtam, 5 éve volt 40...gondolom most nem lett olcsóbb  Sad errefelé elég jó neve van a srácnak (nem a Schumacher névre gondolok  Smiley )
Viszont mobilis, azaz meg lehet vele beszélni, hogy kiszálljon. Azért a számát megadom, még ha csak egy eszmecserére is, de megéri felhívni:
+36 30/9020-333
Naplózva
Alpha Dog
Vendég
« Új hozzászólás #7514 Dátum: 2010.03.16 kedd, 22:07:03 »

helyileg ez merre van\volt?
Szombathelyen, de jár mindenfelé...volt, hogy unokatesóm haverját (Budapest) hoztam össze vele és 2-3 nappal később sikerült is a műtét
Naplózva
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #7515 Dátum: 2010.03.17 szerda, 11:22:20 »

olyanokkal beszélj,akiknek igazán jól megírták,pl Gabo-nak.Asszem az nem aprópénz volt.De Zsiri,Bunyek,Ervin is megiratta. Wink
integet2 A legújabb chippelt mondi V.Tamás Tddi-je, változó geometriás turbóval. Szintén Füreden lett megírva!  taps
Naplózva
nagytomi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1096



« Új hozzászólás #7516 Dátum: 2010.03.17 szerda, 16:27:55 »

integet2 A legújabb chippelt mondi V.Tamás Tddi-je, változó geometriás turbóval. Szintén Füreden lett megírva!  taps
Én holnap reggel megyek. Le van beszélve. wave
Naplózva

2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #7517 Dátum: 2010.03.17 szerda, 16:36:00 »

Én holnap reggel megyek. Le van beszélve. wave
Csak nem Füreden írják neked is?
Érdekes modell a tiéd is, 115 pacis 6-os váltóval?
Naplózva
nagytomi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1096



« Új hozzászólás #7518 Dátum: 2010.03.17 szerda, 16:45:48 »

Csak nem Füreden írják neked is?
Érdekes modell a tiéd is, 115 pacis 6-os váltóval?
Te adtad meg a címüket még a múltkor. Szülinapi ajándékom lesz.
Mi benne az érdekes? A 115, vagy a 6?
Naplózva

2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #7519 Dátum: 2010.03.17 szerda, 16:55:02 »

Te adtad meg a címüket még a múltkor. Szülinapi ajándékom lesz.
Mi benne az érdekes? A 115, vagy a 6?
A 115 pacist eddig csak 5-ös váltóval tudtam!
Klassz szülinapi ajándék! Gratula!  taps
Naplózva
nagytomi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1096



« Új hozzászólás #7520 Dátum: 2010.03.17 szerda, 17:07:14 »

A 115 pacist eddig csak 5-ös váltóval tudtam!
Klassz szülinapi ajándék! Gratula!  taps
Én már találkoztam többel is. Amikor vettem, volt egy jó állapotú 130 lovas 5-ös váltóval és ez a még jobb állapotú 115 lovas 6-os váltóval. Erre asett a választás.
Kíváncsi vagyok, hogy mekkora lesz a változás. Eddig se volt rossz, de talán még kevesebbet fog enni a több paci ellenére. Meg a nyomaték.
 A másik, hogy az alapjárati fordulat számot is meg akarom emeltetni kb. 800-ra, ha lehet. Azt mondták hogy elméletileg lehetséges. A gyári 750 nekem nem tetszik. Szerintem ettől megy olyan hamar tönkre a főtengely ékszíj tárcsa. Pont ez a fordulatszám, amitől kalimpál. Ha pedállal tartom a 800-at, sokkal simábban jár minden.
Naplózva

2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #7521 Dátum: 2010.03.17 szerda, 17:38:49 »

Én holnap reggel megyek. Le van beszélve. wave

Szia!

Sok sikert, remélem neked is tetszeni fog  Wink.

Üdv: V.Tamás  integet2
Naplózva
nagytomi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1096



« Új hozzászólás #7522 Dátum: 2010.03.17 szerda, 17:54:18 »

Szia!

Sok sikert, remélem neked is tetszeni fog  Wink.

Üdv: V.Tamás  integet2
Bízom benne.  smile
Naplózva

2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
gtuby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 393


E-mail
« Új hozzászólás #7523 Dátum: 2010.03.17 szerda, 20:46:31 »

Bízom benne.  smile

Várjuk a tapasztalatokat majd. Mérhetnél pár rugalmassági adatot,(tuning előtt és utánna), hogy egzakt értékekkel tud illusztrálni a javulást.
Pl 60-100km/h 4.-ben (esetleg 3.-ban is) 80-120 5.-ben.
Naplózva

2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #7524 Dátum: 2010.03.17 szerda, 23:19:28 »

Amint írtam, 5 éve volt 40...gondolom most nem lett olcsóbb  Sad errefelé elég jó neve van a srácnak (nem a Schumacher névre gondolok  Smiley )
Viszont mobilis, azaz meg lehet vele beszélni, hogy kiszálljon. Azért a számát megadom, még ha csak egy eszmecserére is, de megéri felhívni:
+36 30/9020-333
Most nézem a számot...nekem is Ő írta meg...azóta is hibátlan(4,5 éve), és megy mint az ördög, fogyi mindig 6 alatt van...Octavia TDI-met is ő írta, az olyan lett, hogy azóta sem mentem erősebb autóval, pedig jópár nagyobb köbcentist próbáltam mostanában.. eplus2
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Alpha Dog
Vendég
« Új hozzászólás #7525 Dátum: 2010.03.18 csütörtök, 09:30:08 »

Most nézem a számot...nekem is Ő írta meg...azóta is hibátlan(4,5 éve), és megy mint az ördög, fogyi mindig 6 alatt van...Octavia TDI-met is ő írta, az olyan lett, hogy azóta sem mentem erősebb autóval, pedig jópár nagyobb köbcentist próbáltam mostanában.. eplus2

Mondtam én nem beszélek a levegőbe  nyes Haverom 525 TDS-ét is megműtötte, azóta áradozik -és még sok autót az ismeretségemben. Profin nyomja, egy (tuning) Multivannal láttam utoljára és fel volt matricázva csak nem emlékszem, hogy "...tuning" volt rajta.
(Meg hallottam róla egy "pletykát" is, hogy megnyert valami osztrák (közlekedési hatóság) pályázatot is, hogy építsen ki olyan rendszert vagy programot, amivel ki lehet szűrni a motortuningolt autókat -mert kint állítólag a teljesítmény alapján van meghatározva a biztosítás -így a chiptuning biztosítási csalásnak minősül. Gondolom bárki nem nyerheti meg...)
Naplózva
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #7526 Dátum: 2010.03.18 csütörtök, 19:27:55 »

Én holnap reggel megyek. Le van beszélve. wave

Szia nagytomi!  integet2

Mesélj milyen a gép? Gergő említette hogy ott jártál.

Üdv: V.Tamás
Naplózva
nagytomi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1096



« Új hozzászólás #7527 Dátum: 2010.03.18 csütörtök, 19:32:19 »

Szia!

Sok sikert, remélem neked is tetszeni fog  Wink.

Üdv: V.Tamás  integet2
Túl vagyok a műtéten. wave Egész nap próbálgattam, de még nem unom. Nagyon ideges lett a gázpedál. Sokkal érzékenyebben reagál gázadásra, rugalmasabb, csendesebb, nem füstöl, szóval jó lett. taps Nem brutál, csak 17%- ot rakott rá a srác, de 6-ban is nagyot húz 2000-től. Tetszik. Wink
Naplózva

2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #7528 Dátum: 2010.03.18 csütörtök, 19:41:52 »

Túl vagyok a műtéten. wave Egész nap próbálgattam, de még nem unom. Nagyon ideges lett a gázpedál. Sokkal érzékenyebben reagál gázadásra, rugalmasabb, csendesebb, nem füstöl, szóval jó lett. taps Nem brutál, csak 17%- ot rakott rá a srác, de 6-ban is nagyot húz 2000-től. Tetszik. Wink

Gratula és sok örömet hozzá!  Wink
Naplózva
kufa68
Vendég
« Új hozzászólás #7529 Dátum: 2010.03.19 péntek, 11:39:40 »

Üdv. Mindenkinek!

Van egy 1.8 Mondeom és ajánlottak bele négypólusú sportgyertyát. állításuk szerint csökenti a fogyasztást, károsanyag kibocsátást....biztosabb (2X-es gyújtás).

Na nekem ezek nem mondanak semmit, viszont kérdezném, hogy van-e valakinek ilyen tapasztalata, illetve tegyek-e bele ilyen gyertyákat?

A válaszokat előre is köszönöm
Naplózva
gtuby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 393


E-mail
« Új hozzászólás #7530 Dátum: 2010.03.19 péntek, 11:51:23 »

Üdv. Mindenkinek!

Van egy 1.8 Mondeom és ajánlottak bele négypólusú sportgyertyát. állításuk szerint csökenti a fogyasztást, károsanyag kibocsátást....biztosabb (2X-es gyújtás).

Na nekem ezek nem mondanak semmit, viszont kérdezném, hogy van-e valakinek ilyen tapasztalata, illetve tegyek-e bele ilyen gyertyákat?

A válaszokat előre is köszönöm

szerintem baromság!
Ha jó állapotú az autód akkor egy "sport" gyertyától nem fog változni semmit sem! gyári vagy azzal egyenértékű gyertyát vegyél bele.
Fölösleges pénz kidobás a "sport" gyertya.
Naplózva

2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
kufa68
Vendég
« Új hozzászólás #7531 Dátum: 2010.03.19 péntek, 11:59:45 »

Az autó egyébként kifogástaan állapotú 7 éves 150.000 Km-rel, nem is tuning céllal ajánlották.

köszi a segítséget.
Naplózva
gtuby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 393


E-mail
« Új hozzászólás #7532 Dátum: 2010.03.19 péntek, 12:11:38 »

Az autó egyébként kifogástaan állapotú 7 éves 150.000 Km-rel, nem is tuning céllal ajánlották.

köszi a segítséget.

Nincs mit.
Még annyit, hogy én és haverom is használt már ilyet, de egyikőnk sem vett észre semmi változást.
Menetteljesítményben nem is vártunk mondjuk semmilyen változást, de mást sem vettem észre (fogyasztás, egyenletesebb járás, stb-re gondolok).
Annyi előnye van talán, hogy amit haverom vett az elméletileg örök életű gyertya volt, amivel olyan 70-80e km-en keresztül nem is volt semmi gond (utánna eladta a vasat).
Naplózva

2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #7533 Dátum: 2010.03.19 péntek, 12:14:34 »

Túl vagyok a műtéten. wave Egész nap próbálgattam, de még nem unom. Nagyon ideges lett a gázpedál. Sokkal érzékenyebben reagál gázadásra, rugalmasabb, csendesebb, nem füstöl, szóval jó lett. taps Nem brutál, csak 17%- ot rakott rá a srác, de 6-ban is nagyot húz 2000-től. Tetszik. Wink
Gratula!  wave
Örülök, hogy jól sikerült!  taps
Naplózva
Tomi20
Vendég
« Új hozzászólás #7534 Dátum: 2010.03.19 péntek, 16:43:09 »

Túl vagyok a műtéten. wave Egész nap próbálgattam, de még nem unom. Nagyon ideges lett a gázpedál. Sokkal érzékenyebben reagál gázadásra, rugalmasabb, csendesebb, nem füstöl, szóval jó lett. taps Nem brutál, csak 17%- ot rakott rá a srác, de 6-ban is nagyot húz 2000-től. Tetszik. Wink

GTZ! hehe

Benzinest is válal? Valakinek esetleg tapasztalat benzines ügyben?
Naplózva
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #7535 Dátum: 2010.03.19 péntek, 17:03:25 »

GTZ! hehe

Benzinest is válal? Valakinek esetleg tapasztalat benzines ügyben?
Seat Altea 1,6-ost írattam meg még vele. Szívó benzinesnél nagy csodára ne számíts! Kicsit fickósabb lesz, agilisabban reagál a gázpedálra, jobban lehet majd vele előzni, de nem akkora a különbség előtte, utána, mint egy turbósnál.
Naplózva
Csorosz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 52



E-mail
« Új hozzászólás #7536 Dátum: 2010.04.02 péntek, 22:58:12 »

Seat Altea 1,6-ost írattam meg még vele. Szívó benzinesnél nagy csodára ne számíts! Kicsit fickósabb lesz, agilisabban reagál a gázpedálra, jobban lehet majd vele előzni, de nem akkora a különbség előtte, utána, mint egy turbósnál.
Hát... ja.
Én Opel C20NE -t chippeltem 2L 8V.
Azért van különbség, még ha nem is turbós a verda.
Igaz nem 30 lóval lett több, de magasabb fordulatszámon istentelen elkezdett tekerni. Grin
Naplózva
oritomi
Vendég
« Új hozzászólás #7537 Dátum: 2010.04.03 szombat, 00:35:03 »

Tuning vagy nem tuning?
EGR szelep kipucolása-cseréje
http://www.okauto.hu/11.php?cmd=view&id=20
Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #7538 Dátum: 2010.04.04 vasárnap, 14:42:23 »

Tuning vagy nem tuning?
EGR szelep kipucolása-cseréje
http://www.okauto.hu/11.php?cmd=view&id=20

Egr-t nem pucolunk-cserélünk. EGR-t dugózunk.
Globális felmelegedés meg nincs, csak természetes klímaváltozás.
Naplózva
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #7539 Dátum: 2010.04.05 hétfő, 16:46:45 »

Egr-t nem pucolunk-cserélünk. EGR-t dugózunk.
Globális felmelegedés meg nincs, csak természetes klímaváltozás.
miért is jó ledugózni?nagyvonalakbann lepötyöghetnéd,van aki azt sem tudja hol van nemhogy ledugózza.
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7540 Dátum: 2010.04.05 hétfő, 17:39:34 »

miért is jó ledugózni?nagyvonalakbann lepötyöghetnéd,van aki azt sem tudja hol van nemhogy ledugózza.
az egr kizárólag szükséges rossz a motornak.A környezetkímélés miatt fejlesztették.Visszavezeti a kipuffgázt a szívóoldalra,a korommal együtt.Ez nem tesz jót a mocinak.És még csak nem is változik annyit a károsanyagkibocsájtás,mert a dugózás után is simán át megy 1 zk-s vizsgálaton.
Dugózva (lezárva)kevesebb füst van,és nem eszi a saját mocskát a moci.Továbbá nem öntisztuló,folyamatosan lerakódik az olajjal együtt a korom.Leszűkíti a szívóoldal áteresztését,és egy idő után tönkre is megy az egr szelep,amit lehet cserélni soksok pízért főleg az eu4-eseken.
1.egr és szívósor tisztítás
2.egr szelep lezárása
3.többé nincs vele gond(merthogy okozhat alapjárati problémát,egyenetlenséget a motor járásában,fiatalabbaknál-eu4és elektromos egr-es eu3-oknál-pedig bevillog a csekk endzsin lámpa is)

Én főként az mk3-asokról beszélek,nem tom pontosan mk2-nél milyen megoldással lehet lezárni.... Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #7541 Dátum: 2010.04.05 hétfő, 18:10:09 »

az egr kizárólag szükséges rossz a motornak.

Ez a sarkítás...
Mi a helyzet a motor gyorsabb belegítésével? Pont a forró kipuff. gáz segít ebben, hogy gyorsabban érd el az üzemi hőfokot, és minél kevesebb ideig hidegen koptasd a motort.
Ráadásul az EGR nincs folyamatosan nyitva (mint sokan hiszik), a vezérlés határozza meg, hogy mikor enged kipuff. gáz a motorba, és mikor nem.
Ne vezessük már féle az embereket...
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7542 Dátum: 2010.04.05 hétfő, 18:57:33 »

Ez a sarkítás...
Mi a helyzet a motor gyorsabb belegítésével? Pont a forró kipuff. gáz segít ebben, hogy gyorsabban érd el az üzemi hőfokot, és minél kevesebb ideig hidegen koptasd a motort.
Ráadásul az EGR nincs folyamatosan nyitva (mint sokan hiszik), a vezérlés határozza meg, hogy mikor enged kipuff. gáz a motorba, és mikor nem.
Ne vezessük már féle az embereket...
Az utolsó mondatodat elengedtem a fülem mellett,mert sajnos nem tudod mit beszélsz! beka3
Az egr nek az célja nem az,hogy előbb melegedjen a moci!Arra ott van a termosztát,dizilnél pláne 2db.
Az egr szelepet a környezetkímélés miatt kötelezően kellett bevezetniük a gyártóknak!
Jah,és hidegen nem is dolgozik az egr szelep....! hehe
Legalább vetted volna a fáradságot utánanézni! taps integet2

"
3. A kipufogógázok kezelése  

A kipufogógázokat oxidációs katalizátor tisztitja , mely a nem- vagy részben elégett szénhidrogének 80%-át vízgőzzé és széndioxiddá, a mérgező szénmonoxidot széndioxiddá alakítja. A dízelmotorok működése közben a légfelesleg következtében keletkező nitrogénoxidok hatástalanítása katalizátorral nem megoldható, ezért ezt a kipufogógázvisszavezetéssel érik el.  
A kipufogógáz-visszavezetés működési elvét a következő ábra mutatja.  

  A kipufogógázvisszavezetés (Abgasrückführung, AGR) lényege, hogy a beszívott friss levegőhöz a kipufogószelepen kiáramló kipufogógázok egy részét visszavezetik, ezzel csökkentik a frisslevegő relatív oxigéntartalmát, így kevesebb NOx keletkezik. Az üzemanyag elégetéséhez szükséges Oxigennek természetesen rendelkezésre kell állnia. A motorvezérlőegységben egy jellegmezőt  tárolnak, mely minden üzemállapothoz hozzárendel egy bizonyos visszavezetési mennyiséget az adott motorfordulatszám, beszívott levegőmennyiség, üzemanyagmennyiség, motorhőfok függvényében.  
  

Az AGR (EGR) szelep működése:  
A motorvezérlőegység a motor üzemállapotának megfelelően elektromos impulzusokat küld a kipufogógáz visszavezetés mágnesszelepére, mely a vákuumszelepre ennek megfelelően vezérli ki a vákuumot. Ez szabja meg a visszavezetett kipufogógáz mennyiségét. A depressziót a motor vákuumszivattyúja szolgáltatja. "



Akkorát sarkítottam,hogy ez még nekem is fájt..... nyes Wink wave

Jah,és itt a forrás: http://www.matyascsaba.extra.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=96&Itemid=90
« Utoljára szerkesztve: 2010.04.05 hétfő, 19:00:12 írta alf » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7543 Dátum: 2010.04.05 hétfő, 19:12:47 »

Ez a sarkítás...
Mi a helyzet a motor gyorsabb belegítésével? Pont a forró kipuff. gáz segít ebben, hogy gyorsabban érd el az üzemi hőfokot, és minél kevesebb ideig hidegen koptasd a motort.
Ráadásul az EGR nincs folyamatosan nyitva (mint sokan hiszik), a vezérlés határozza meg, hogy mikor enged kipuff. gáz a motorba, és mikor nem.
Ne vezessük már féle az embereket...
...és még csak nem is nő,hanem csökken az égéshő!Akkor mitől melegedne előbb a moci? falbav falbav falbav

"Az EGR szelep       
Az EGR szelep működési elve

Az EGR szelep biztosítja az összeköttetést a kipufogócső és a szívórész között és szabályozza a visszavezetett kipufogógáz mennyiségét.Amikor a kipufogógáz egyes összetevőit visszavezetjük a friss, beszívott levegőhöz, az égési hőmérséklet csökken az égéstérben ( benzinmotorokná kb.650 C fok-ra, diesel motoroknál kb. 450 C fok-ra).Az alcsonyabb égési hőmérséklet megakadályozza a nitrogénoxidok kialakulását.EGR rendszer használatával a csökkent NOx emisszió mellett, benzinmotoroknál csökken a tüzelőanyag fogyasztás is, diesel motoroknál pedig mérséklődik a zajszint.

 

A kipufogógáz visszavezetésének kétféle módja:

1. Belső kipufogógáz-visszavezetés

A kipufogógáz és a friss keverék (üzemanyag-levegő) keveredése az égéstéren belül történik, négyütemű motornál a szívó- és kipufogószelep összenyitásával.A változtatható szelepvezérlésnek köszönhetően a visszavezetési arány terhelés-és fordulatszámfüggően aktívan befolyásolható.

2. Külső kipufogógáz visszavezetés

Az EGR szelep a kipufogócsonk és a szívócsonk között külső, kiegészítő vezetéken történik.Az első rendszereket egy pneumatikus működésű tányérszelep vezérelte, majd a későbbiek során megjelentek a pneumatikus korlátozó-és visszacsapó, valamint a késleltető szelepek is.

Az igazi áttörés a korszerű motoroknál a vákuumtól független, elektromos vezérlésű szelepek jelentették, mely gyors reakcióidőt és pontos szabályozást biztosít bármilyen motorterhelésnél.

 

Az EGR szelep meghibásodásai

Az EGR szelep meghibásodására utaló jelek: motorfüstölés, hidegindítási problémák, motorteljesítés csökkenés, motormegtorpanás, rángatás bizonyos terheléseknél.

Az EGR szelep meghibásodásának okai:

1.Mechanikai hiba: A szelep elkokszolódása miatt nem tud lezárni az EGR szelep, csökken a visszavezetett kipufogógáz mennyisége, ezáltal olyan motorüzemállapotoknál is kipufogógáz kerül a motorba, amikor nem szabadna pl: a hidegindítás vagy üresjárat során.A vákuumcsövek, és a nyomás-átalakítók meghibásodása is kihat az EGR szelepre."
 
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #7544 Dátum: 2010.04.05 hétfő, 23:15:49 »

Alf,

ezekbe mind igazad van!  worship
De hidd el, hogy a forró gáz, segít a motor melegedésében is.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #7545 Dátum: 2010.04.05 hétfő, 23:51:19 »

Alf,

ezekbe mind igazad van!  worship
De hidd el, hogy a forró gáz, segít a motor melegedésében is.
Ez annyiban igaz, hogy az EGR cooler nevű alkatrész  ami a kipufógó leömlőn a turbótöltő alatt van, a motor hűtőrendszerére van kötve, és melegíti a hűtőközeget. Emiatt maga a visszakevert gáz hűtésen megy keresztül, valamint hideg motornál nincs visszakeverés.  Itt nem arról van szó, hogy hideg a visszakevert gáz, hanem arról, hogy a turbót hajtó gáz hőmérsékletéhez képest alacsonyabb a hőfoka.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7546 Dátum: 2010.04.06 kedd, 10:50:36 »

Alf,

ezekbe mind igazad van!  worship
De hidd el, hogy a forró gáz, segít a motor melegedésében is.
Én hiszékeny ember vagyok! vigyor3 Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #7547 Dátum: 2010.04.06 kedd, 22:22:41 »

Én hiszékeny ember vagyok! vigyor3 Wink wave
Alf! Totál egyetértek veled, én igazából nem is értem, hogy miért nem lehet érteni ?vigyor3
Azért még hab a tortára...ha mondjuk lemérnének két  motort a teljes lefutott élettartam alatt, az egyikre felszerelt EGR a másikon nincs EGR...1000000%-ban rá mernék tenni bármit, hogy a teljes élettartam alatt az EGR-es vagy 5-ször annyi károsanyagot juttat a levegőbe, mint anélküli tesója taps
Hála az EGR jótékony hatásának: pl koptatja a szelepszárakat a korom ezért előbb eszi az olajat(szennyezés)   az eldugult szívóoldal miatti rossz égés(szennyezés), az eldugult szívóoldal miatti tökéletlen égés...gázolaj mossa a hengerfalat-kopnak a gyűrűk -eszi az olajat-csökken a hatásfok(szennyezés)....meg még reggelig bírnám írni, de felesleges...aki érti az már rég érti, aki nem, annak meg reggelig szaporíthatnám a betűket akkor sem... eplus2 wave
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #7548 Dátum: 2010.04.07 szerda, 19:02:49 »

Alf,

ezekbe mind igazad van!  worship
De hidd el, hogy a forró gáz, segít a motor melegedésében is.

Mikor az EGR elkezd működni akkor már rég üzemmeleg a motor,azaz kb 80C-os.....addig nemis működik.
csak üzemmeleg motornál megy alapjáraton és fordulaton részterhelésnél,máskor nem....addig meg minden motor felmelegedett már.
Amugy tényleg csak egy szükséges rossz a motornak.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7549 Dátum: 2010.04.07 szerda, 19:04:46 »

Mikor az EGR elkezd működni akkor már rég üzemmeleg a motor,azaz kb 80C-os.....addig nemis működik.
csak üzemmeleg motornál megy alapjáraton és fordulaton részterhelésnél,máskor nem....addig meg minden motor felmelegedett már.
Amugy tényleg csak egy szükséges rossz a motornak.
nyes pias integet2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: 1 ... 144 145 146 147 148 149 150 [151] 152 153 154 155 156 157 158 ... 188   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.05 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.