Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2020.03.29 vasárnap, 16:55:39 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 272 273 274 275 276 277 278 [279]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 2477530 alkalommal)
0 Felhasználó és 5 vendég van a témában
Tetrapack
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


« Új hozzászólás #13900 Dátum: 2020.03.07 szombat, 13:33:53 »

A CKP és vele kapcsolatos hibák 335-339 - ig generálódnak.
Néhány hengerben előforduló égéskimaradás biztosan nem lehet semmilyen jeladó hiba.

Időszakos égéskimaradás gyújtásrendszer komponensek, keverékképzés probléma, mechanikus hiba okoz.

Köszönöm a válaszokat, de sajnos a kérdés még fennáll. Mi lehet a hiba?
Naplózva

Ford Mondeo kombi 2002.06. hó 2.0 benzin GHIA
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23986



« Új hozzászólás #13901 Dátum: 2020.03.07 szombat, 14:37:53 »

Köszönöm a válaszokat, de sajnos a kérdés még fennáll. Mi lehet a hiba?

Még mindig fennáll, hogy az interneten keresztül nem lehet megállapítani.  Cool
Amiket felsoroltam, azokat kell ellenőrizni... vizsgálni.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zsolt5050
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


« Új hozzászólás #13902 Dátum: 2020.03.09 hétfő, 20:52:15 »

Sziasztok!

Nemrég került hozzám egy 1,8-as MK3 Smiley
Már a vásárlásnál kiderült, hogy a műanyag szelepfedél engedi az olajat. Leginkább 1-2 gyertya felé. Pasztával rakták fel. Egy másik (nem Ford) autónál már felmerült, hogy ki kell cserélni a műanyag szelepfedelet.
Itt is egy szelepfedél csere lehet a megoldás?
Naplózva

Ford Mondeo MK3 1,8 benzin/LPG
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23986



« Új hozzászólás #13903 Dátum: 2020.03.09 hétfő, 21:12:14 »

Sziasztok!

Nemrég került hozzám egy 1,8-as MK3 Smiley
Már a vásárlásnál kiderült, hogy a műanyag szelepfedél engedi az olajat. Leginkább 1-2 gyertya felé. Pasztával rakták fel. Egy másik (nem Ford) autónál már felmerült, hogy ki kell cserélni a műanyag szelepfedelet.
Itt is egy szelepfedél csere lehet a megoldás?


Nem hinném, hogy a fedél "engedi az olajat"....inkább a tömítésnél szivárog.... Roll Eyes
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zsolt5050
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


« Új hozzászólás #13904 Dátum: 2020.03.09 hétfő, 21:19:30 »


Nem hinném, hogy a fedél "engedi az olajat"....inkább a tömítésnél szivárog.... Roll Eyes

Szinte biztos, hogy nem repedt a szelepfedél. A másik autónál sem oldódott meg az olajszivárgás 3 tömítéscserével sem. Ebből 2 erősen pasztázott volt. Bírt 1-5 hónapot, majd ismét szivárgott.
A Mondeonál  sem lehet túl régi a pasztázás, mégis szivárog.
« Utoljára szerkesztve: 2020.03.09 hétfő, 21:22:49 írta Zsolt5050 » Naplózva

Ford Mondeo MK3 1,8 benzin/LPG
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23986



« Új hozzászólás #13905 Dátum: 2020.03.09 hétfő, 21:38:55 »

Szinte biztos, hogy nem repedt a szelepfedél. A másik autónál sem oldódott meg az olajszivárgás 3 tömítéscserével sem. Ebből 2 erősen pasztázott volt. Bírt 1-5 hónapot, majd ismét szivárgott.
A Mondeonál  sem lehet túl régi a pasztázás, mégis szivárog.

Az előbb azt állítottad, hogy a szelepfedéllel van probléma. Most meg biztos nem repedt a fedél.

Mi az, hogy másik autó?
Szerinted ha x dolog megtörténik egy másik autónál, akkor minden autónál ugyanaz történik?

Pasztázni? Na itt van elb.szva!  Normális tömítés kell, olyan, amiben benne van a gyertyanyílás tömítései is. Nem kell pasztázni, baromság....

Amúgy meg ha ennyire biztos vagy mindenben, akkor nem értem a kérdést.....
Kapsz egy választ és rögtön cáfolni akarod.  taps

Képzeld, neked is 16 éves műanyag a szelepfedelem és egy normális (nem a legolcsóbb) tömítés van alatta. Úgy cserélve, ahogy kell (csavarok meghúzási sorrendje....)  és minden rendben!  Hihetetlen, ugye?  hehe
« Utoljára szerkesztve: 2020.03.09 hétfő, 21:41:02 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zsolt5050
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


« Új hozzászólás #13906 Dátum: 2020.03.09 hétfő, 21:48:44 »

Az előbb azt állítottad, hogy a szelepfedéllel van probléma. Most meg biztos nem repedt a fedél.

Mi az, hogy másik autó?
Szerinted ha x dolog megtörténik egy másik autónál, akkor minden autónál ugyanaz történik?

Pasztázni? Na itt van elb.szva!  Normális tömítés kell, olyan, amiben benne van a gyertyanyílás tömítései is. Nem kell pasztázni, baromság....

Amúgy meg ha ennyire biztos vagy mindenben, akkor nem értem a kérdést.....
Kapsz egy választ és rögtön cáfolni akarod.  taps

Képzeld, neked is műanyag a szelepfedelem és egy normális (nem a legolcsóbb) tömítés van alatta. Úgy cserélve, ahogy kell (csavarok meghúzási sorrendje....)  és minden rendben!  Hihetetlen, ugye?  hehe

Elmesélhetem a másik autós sztorit, de elég hosszú lenne. Röviden: gyári tömítéssel sem lett jó.
Én kérek elnézést, hogy meg mertem említeni.
Már ne is haragudj, de én nem mondtam olyat, hogy pasztázni szeretném. Éppen ezt akarom elkerülni.
Nem vagyok biztos (lassan semmiben) éppen ezért kérdeztem.
Megtisztelnél ha vádaskodás helyett pl. vagy elmondanád a helyes felrakást vagy küldenél egy linket és nem engem küldenél el. Minimum, hogy mire kell figyelni, bár gondolom ezek kb. egyenértékűek Smiley
Logikailag nincs ellentmondás a NEM repedt fedél ÉS az (esetleges) fedélhiba között. Max. nem ez a megoldás.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 1,8 benzin/LPG
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23986



« Új hozzászólás #13907 Dátum: 2020.03.09 hétfő, 22:03:27 »

Elmesélhetem a másik autós sztorit, de elég hosszú lenne. Röviden: gyári tömítéssel sem lett jó.
Én kérek elnézést, hogy meg mertem említeni.
Már ne is haragudj, de én nem mondtam olyat, hogy pasztázni szeretném. Éppen ezt akarom elkerülni.
Nem vagyok biztos (lassan semmiben) éppen ezért kérdeztem.
Megtisztelnél ha vádaskodás helyett pl. vagy elmondanád a helyes felrakást vagy küldenél egy linket és nem engem küldenél el. Minimum, hogy mire kell figyelni, bár gondolom ezek kb. egyenértékűek Smiley
Logikailag nincs ellentmondás a NEM repedt fedél ÉS az (esetleges) fedélhiba között. Max. nem ez a megoldás.

Nem igazán érdekel a másik autós sztori és nincs is jelentősége a Mondeo-nál.
Én is tudok rengeteg másik autós sztorit, opel, chevrolet...stb. ahol a műanyag fedél vetemedik és nem szorítja megfelelően a tömítést, hiába gyári...nyilván az sem lesz jó. De ez nem számít.
Mondeo esetében nem ismerek problémát műanyag szelepfedéllel, legfeljebb ha amiatt nem sérült, hogy rosszul húzták le korábban.
Nem haragszom, de ÉN sem mondtam olyat, hogy te pasztázni szereznéd. Bár a másik IS pasztázva voltak....ugye.
Nem is neked szólt és nem vádaskodok. Annyit írtam, hogy baromság pasztázni.
Nincs ellentmondás a nem repedt fedél és a fedél hiba között? Akkor mi van, hasonlóság?  vigyor3

Linket küldenék? Hogyan kérem?  Cheesy
Aki ért hozzá, az tudja hogyan kell a fedeleket lehúzni és nem olcsó a jó tömítés....de megéri.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Horfo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1


« Új hozzászólás #13908 Dátum: 2020.03.10 kedd, 11:12:53 »

Sziasztok!
Mondeo vásárlás előtt vagyok. Kiszemelt autó: 1.8 kombi 2006 ghia. Tesztvezetésnél kiderült hogy gázadásnál kattogó hang hallható a 'motor felől?' (igazából olyan mintha a km óracsoport felől jönne) mintha egy régi óra hangos másodperc mutatója kattogna, fordulatszám emelkedésével szaporább. Tudom tudom... hülyén hangzik de máshogy nem tudom leírni, ilyet még nem hallottam. Csak menet közben hallani amikor terhelés alatt van a motor tehát a motor teret hiába vizsgálgattam.. Kerselgéltem google ben youtubon az angol fórumon de nem találtam hasonló leírást. A szíjakkal és az örvénylapátokkal tudtommal nincs gond. A tulaj szerint ez mindig ilyen volt (2 éve van nála) és ha 100 as benzint tankol akkor megszűnik a hang.
Egy másik dolog ami nem tudom kapcsolódik-e: gázpedált nehéz benyomni, felengedés után lassan tér vissza alaphelyzetbe, ezt szerintem egy folytószelep takarítás és a gázbowden átvizsgálása orvosolná.
Bármi építő jellegű hozzászólást szívesen fogadok.
Pacsi
Naplózva
Tetrapack
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


« Új hozzászólás #13909 Dátum: 2020.03.10 kedd, 13:51:55 »

Még mindig fennáll, hogy az interneten keresztül nem lehet megállapítani.  Cool
Amiket felsoroltam, azokat kell ellenőrizni... vizsgálni.

Redben, köszönöm!
Naplózva

Ford Mondeo kombi 2002.06. hó 2.0 benzin GHIA
Zsolt5050
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


« Új hozzászólás #13910 Dátum: 2020.03.10 kedd, 16:17:07 »

Nem igazán érdekel a másik autós sztori és nincs is jelentősége a Mondeo-nál.
Én is tudok rengeteg másik autós sztorit, opel, chevrolet...stb. ahol a műanyag fedél vetemedik és nem szorítja megfelelően a tömítést, hiába gyári...nyilván az sem lesz jó. De ez nem számít.
Mondeo esetében nem ismerek problémát műanyag szelepfedéllel, legfeljebb ha amiatt nem sérült, hogy rosszul húzták le korábban.
Nem haragszom, de ÉN sem mondtam olyat, hogy te pasztázni szereznéd. Bár a másik IS pasztázva voltak....ugye.
Nem is neked szólt és nem vádaskodok. Annyit írtam, hogy baromság pasztázni.
Nincs ellentmondás a nem repedt fedél és a fedél hiba között? Akkor mi van, hasonlóság?  vigyor3

Linket küldenék? Hogyan kérem?  Cheesy
Aki ért hozzá, az tudja hogyan kell a fedeleket lehúzni és nem olcsó a jó tömítés....de megéri.  wave

Pont ezek miatt nem részleteztem. Ellentmondás és hasonlóságon kívül számos viszony létezik két dolog között, ezt Te is pontosan tudod. De hagyjuk.
Mint írtam pont a pasztázást szeretném elkerülni. A Mondeot így vettem, a másiknál meg nem volt más megoldás Sad )

Sokkal fontosabb az információd, hogy Mondeonál nem szokott a szelepfedél deformálódni. Köszönöm.
Ha rosszul húzták meg a fedelet ÉS emiatt szivárog akkor ez hagy látható nyomot a fedélen? (pl, repedés, vetemedés, stb).
Tudnál ajánlani JÓ minőségű tömítés? (Az olcsóság messze nem elsődleges. Optimális ha költséghatékony Wink )
Naplózva

Ford Mondeo MK3 1,8 benzin/LPG
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1602



« Új hozzászólás #13911 Dátum: 2020.03.10 kedd, 18:14:11 »

Pont ezek miatt nem részleteztem. Ellentmondás és hasonlóságon kívül számos viszony létezik két dolog között, ezt Te is pontosan tudod. De hagyjuk.
Mint írtam pont a pasztázást szeretném elkerülni. A Mondeot így vettem, a másiknál meg nem volt más megoldás Sad )

Sokkal fontosabb az információd, hogy Mondeonál nem szokott a szelepfedél deformálódni. Köszönöm.
Ha rosszul húzták meg a fedelet ÉS emiatt szivárog akkor ez hagy látható nyomot a fedélen? (pl, repedés, vetemedés, stb).
Tudnál ajánlani JÓ minőségű tömítés? (Az olcsóság messze nem elsődleges. Optimális ha költséghatékony Wink )


Kizárólag a hengerfej és a vezérmű lánc fedél találkozásánál kell egy kis pötty tömítés. Sehol máshol nem kell kenegetni. A csavarok nyomatéka elég alacsony (10Nm) nem kell meghúzni mint az állat és nem árt a megfelelő sorrendet betartani.
Én Victor Reinz gumitömítést használtam és az Elring Dirko pasztát.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 864



E-mail
« Új hozzászólás #13912 Dátum: 2020.03.13 péntek, 14:14:50 »

Sziasztok!
Mondeo vásárlás előtt vagyok. Kiszemelt autó: 1.8 kombi 2006 ghia. Tesztvezetésnél kiderült hogy gázadásnál kattogó hang hallható a 'motor felől?' (igazából olyan mintha a km óracsoport felől jönne) mintha egy régi óra hangos másodperc mutatója kattogna, fordulatszám emelkedésével szaporább. Tudom tudom... hülyén hangzik de máshogy nem tudom leírni, ilyet még nem hallottam. Csak menet közben hallani amikor terhelés alatt van a motor tehát a motor teret hiába vizsgálgattam.. Kerselgéltem google ben youtubon az angol fórumon de nem találtam hasonló leírást. A szíjakkal és az örvénylapátokkal tudtommal nincs gond. A tulaj szerint ez mindig ilyen volt (2 éve van nála) és ha 100 as benzint tankol akkor megszűnik a hang.
Egy másik dolog ami nem tudom kapcsolódik-e: gázpedált nehéz benyomni, felengedés után lassan tér vissza alaphelyzetbe, ezt szerintem egy folytószelep takarítás és a gázbowden átvizsgálása orvosolná.
Bármi építő jellegű hozzászólást szívesen fogadok.
Pacsi

A kattotgással kapcsolatban keress rá a ytbon a "motorcsörgés" vagy "detonácós égés" szóra. Hasonló a hang? A tünetek alapján, így első blikkre ennek tűnik.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100


E-mail
« Új hozzászólás #13913 Dátum: 2020.03.13 péntek, 15:12:32 »

Szia,

nekem is van hasonló. Csak terhelés közben van hangja, üresben nincs és csak kb 1800-2000 fordulat között. De csak a vezetőülésen ülve hallható, pl. jobb elsőben már nem, tehát nekem nem hangos. Az én tippem erre a légszűrőház alatti motortartó, mert az van kb a vezető előtt és üresben ebben a fordulatszám tartományban érezni remegést. 100-as benzin nem oldja meg, én azzal járok.

Sziasztok!
Mondeo vásárlás előtt vagyok. Kiszemelt autó: 1.8 kombi 2006 ghia. Tesztvezetésnél kiderült hogy gázadásnál kattogó hang hallható a 'motor felől?' (igazából olyan mintha a km óracsoport felől jönne) mintha egy régi óra hangos másodperc mutatója kattogna, fordulatszám emelkedésével szaporább. Tudom tudom... hülyén hangzik de máshogy nem tudom leírni, ilyet még nem hallottam. Csak menet közben hallani amikor terhelés alatt van a motor tehát a motor teret hiába vizsgálgattam.. Kerselgéltem google ben youtubon az angol fórumon de nem találtam hasonló leírást. A szíjakkal és az örvénylapátokkal tudtommal nincs gond. A tulaj szerint ez mindig ilyen volt (2 éve van nála) és ha 100 as benzint tankol akkor megszűnik a hang.
Egy másik dolog ami nem tudom kapcsolódik-e: gázpedált nehéz benyomni, felengedés után lassan tér vissza alaphelyzetbe, ezt szerintem egy folytószelep takarítás és a gázbowden átvizsgálása orvosolná.
Bármi építő jellegű hozzászólást szívesen fogadok.
Pacsi
Naplózva

MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
Zsolt5050
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


« Új hozzászólás #13914 Dátum: 2020.03.20 péntek, 20:11:11 »

Kizárólag a hengerfej és a vezérmű lánc fedél találkozásánál kell egy kis pötty tömítés. Sehol máshol nem kell kenegetni. A csavarok nyomatéka elég alacsony (10Nm) nem kell meghúzni mint az állat és nem árt a megfelelő sorrendet betartani.
Én Victor Reinz gumitömítést használtam és az Elring Dirko pasztát.

Köszönöm. Ki lett cserélve. Remélem pár hónap múlva sem kezd szivárogni Smiley
A szerelő tudott a kis nyomatékról.

Valami gyors"javítás" lehetett  falbav A tömítés fel volt keményedve, erre kentek pasztát.
« Utoljára szerkesztve: 2020.03.20 péntek, 20:17:19 írta Zsolt5050 » Naplózva

Ford Mondeo MK3 1,8 benzin/LPG
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23986



« Új hozzászólás #13915 Dátum: 2020.03.20 péntek, 21:35:54 »

Köszönöm. Ki lett cserélve. Remélem pár hónap múlva sem kezd szivárogni Smiley
A szerelő tudott a kis nyomatékról.

Valami gyors"javítás" lehetett  falbav A tömítés fel volt keményedve, erre kentek pasztát.


A sorrend fontosabb, mint a nyomaték.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zsolt5050
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


« Új hozzászólás #13916 Dátum: Tegnap - 18:13:27 »

A sorrend fontosabb, mint a nyomaték.
Köszönöm.  worship

Amennyiben mégis szivárog mostmár legalább tudni fogom, hogy csakis a sorrend lehetett a hibás. Majd sorra járom a szervizeket ahol körberöhögnek amikor a munka megrendelése előtt megkérdezem: Tudják-e a megfelelő sorrendet ÉS ezt tudják-e igazolni. Kicserélgetem még 4-5 alkalommal a tömítést és/vagy olajosan eladom, esetleg végre megjön az eszem és elviszem egy megbízható szakszervizbe (melyet ugye nem ismerek mivel nem volt még Ford-om). Azt viszont sejtem, hogy minimum 100-150 km távolságban lesz.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 1,8 benzin/LPG
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23986



« Új hozzászólás #13917 Dátum: Tegnap - 18:16:41 »

Köszönöm.  worship

Amennyiben mégis szivárog mostmár legalább tudni fogom, hogy csakis a sorrend lehetett a hibás. Majd sorra járom a szervizeket ahol körberöhögnek amikor a munka megrendelése előtt megkérdezem: Tudják-e a megfelelő sorrendet ÉS ezt tudják-e igazolni. Kicserélgetem még 4-5 alkalommal a tömítést és/vagy olajosan eladom, esetleg végre megjön az eszem és elviszem egy megbízható szakszervizbe (melyet ugye nem ismerek mivel nem volt még Ford-om). Azt viszont sejtem, hogy minimum 100-150 km távolságban lesz.

Szerinted a cinizmus megoldás valamire? 
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zsolt5050
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


« Új hozzászólás #13918 Dátum: Tegnap - 18:47:38 »

Szerinted a cinizmus megoldás valamire? 

Kb. annyi a megoldásértéke mint félszavakat odavetni. Még abban az esetben is ha a félszavak mögött valós, sok éves tapasztalat áll, ha áll. Szakmai körökben nyilván hatásos, bennfentes (vélt vagy valós). Szakmán kívül alkalmazva inkább nem minősíteném.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 1,8 benzin/LPG
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23986



« Új hozzászólás #13919 Dátum: Tegnap - 19:20:29 »

Kb. annyi a megoldásértéke mint félszavakat odavetni. Még abban az esetben is ha a félszavak mögött valós, sok éves tapasztalat áll, ha áll. Szakmai körökben nyilván hatásos, bennfentes (vélt vagy valós). Szakmán kívül alkalmazva inkább nem minősíteném.

Emlékezz, hogy te hogyan kezdtél be itt (segítséget várva, de előre kikötésekkel)...... már magamon is csodálkozom, hogy egyáltalán reagáltam rá akkor.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Oldalak: 1 ... 272 273 274 275 276 277 278 [279]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.073 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.