Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.06.25 kedd, 08:45:25 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 477 478 479 480 481 482 483 [484] 485 486 487 488 489 490 491 ... 1557   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 20512058 alkalommal)
0 Felhasználó és 131 vendég van a témában
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #24150 Dátum: 2010.08.26 csütörtök, 20:49:41 »

Megfogadva néhány tanácsot az autóvásárlással kapcsolatban, elkezdtem nagyobb futásteljesítményű, alacsonyabb árú kocsikat nézni. Találtam is egyet: 2003/10 havi, 2.0 TDCI 130 Le Mondeo kombi manuális 6 sebességes váltóval, óra szerint 202000 km-rel. Ami akár hihetőnek is tűnik. Elvittem egy alapos vizsgálatra (ismerős szerelő), aki következőket állapította meg.
- emisszió kibocsátás magas (9.99 ről indult 3.82-nél állt meg) illetve motor nehezebb indul (nem pöccre hanem kettőt fordít előtte), mintha az egyik henger később indulna egy ütemmel - dízeles szakemberrel konzultálva lehet, hogy porlasztócsúcs, Ford szervi szerint aksi, ezt cserélik, utána visszatérünk rá.
- bal első ködlámpa burkolat repedt. ez cserélhető külön?
- hátsó kipufogó (dob?) korrodált.
- első fényszórómosók nem működnek - kértem, hogy nézesse meg az aksi berakásnál, lehet hogy csak vezeték szétcsúszás.

Egyébként csomagtér ajtó és hátsó lökhárító cserélve, a hátsó sárvédők fújva voltak (ezt a tulaj, aki egyébként nagyon korrekt, előre elmondta)
Az első középső kartámasz zárást biztosító pöcök le van törve.
A motorháztető  első éle és a tető a szélvédőnél egy ponton (kavicsfelverődés) korrodált. A kocsin egyénként sok a karc, kőfelverődés, így vétel esetén komolyabb szépészeti beavatkozás szükséges.

A dízeles szakember hiba esetére ajánlotta a porlasztók felújítását?, delphi rendszerrel (belseje csere, csak a ház marad). Erről van valamilyen tapasztalat?
Nem vagyok szakember, de utánaolvastam, hogy a lerakódások eltávolítása megoldhatja az ilyen problémákat. Van valamilyen tapasztalatotok dízel rendszer tisztító adalékkal?

Illetve köszönettel várok minden észrevételt!  worship
 
Ha mind ezt megakarod csinálni mért nem teszed az árához ezt a pénzt és veszel olyat ami jó.Én is találtam igaz másfél hónapba tellett.Én p csúcsot nemújítanák fel,én majd újatt veszek ha arra kerül a sor.Adalékot én Protec.et használok,negyed tankra kell beleönteni.A cromax-nál mondták nekem,hogy a felújított csúcsot nemtudják megmondani meddig bírja lehet 3 hó lehet 1 év.De te döntesz ugyis.Újonnan sem olcsó.



Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #24151 Dátum: 2010.08.26 csütörtök, 23:01:40 »



Sebessegben mondjuk 80al gurulva 0 gazzal a porlasztok nem mukodnek, ergo ilyenkor nem fogyaszt a gep. kb. 1000-1200-as ford alatt viszont beindul a motor.
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.15 csütörtök, 14:25:38 írta Zsolteey » Naplózva

blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #24152 Dátum: 2010.08.26 csütörtök, 23:10:01 »

Ha valaki amit leírtál ebből sem érti, az gyógyíthatatlan (menthetetlen) eljen

Vagy nem olvastad el, vagy nem gondoltad végig, amit írtam.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #24153 Dátum: 2010.08.26 csütörtök, 23:23:29 »

Az átlagsebességnek mi köze a gázadásból, elvételből adódó töbletfogyasztáshoz? Talán próbáld ki, hogy 100-zal mész és ráállsz a pedálra, 103-nál elengedet, majd 98-nál újra ráállsz és így haladsz. Aztán nézd meg az átlagfogyasztásodat... az átlagsebességed kijön 100-ra, de a fogyasztásod az egekbe megy.

Erről a pontról nem jutunk tovább... ha te így gondolod, akkor kár folytatni.
Természetesen nem így van, nagyjából ugyanaz a fogyi fog kijönni mindkét esetben.
Az átlagsebesség azért kell, mert a te példádnál azért alacsonyabb a fogyi, mert lassabban mész, és nem a tempomat miatt.

Válasz
Váltásról szó sem esik, az emelkedő meg beleszól a fogyiba, azon felmenni csak többletgázzal lehet, amit nem kapsz vissza a lejtőn maradéktalanul..... A tömeget nem csak vizszintesen kell mozgatni, de felfelé is!!

Huh... kénytelen vagyok a fizikaórákra hivatkozni.... ha a lejtőn gurul lefelé, akkor a gravitációs erő húzza előre. Másképpen mondva, ha eltekintünk a légellnállástól, súrlódástól (kerekeknél), akkor pontosan ugyanannyi energia kell az autó feljuttatásához, mint amennyi energia "felszabadul" akkor, amikor gurul le. Tehát, ha nem lenne légellenállás/súrlódás, és pl 100-zal gurul az autó (motor kikapcsolva), felgurul az emelkedőre (persze azért az emelkedő ne legyen túl nagy, azért az autó érjen fel), akkor miután legurult, hát éppen 100-zal fog menni... és ami durva, felfelé lehet 3%-os, lefelé meg akár 5%...
Na most kapcsoljuk be a súrlódást-légellenállást, ahogy a való életben van. 100-zal gurul az autó, és megtesz lendületből sík terepen mondjuk 4 kilométert. Kergessük fel az emelkedőre... és most jön a meglepetés: ismét kb 4 kilométert fog megtenni...
Tehát szinte ugyanakkora veszteség van súrlódás és légellenállás okán mindkét esetben.
Meg ugyi az energiamegmaradás.

Szóval fenntartom: a tempomat miatt nincs mérhető többletfogyi.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #24154 Dátum: 2010.08.26 csütörtök, 23:30:36 »



A fogyimérő 2 liter alatt 0-át mutat.
Ha alapjáraton megy, nyilván kap valamennyi üzemanyagot (különben leállna).
Motorféknél nem (nagyon) kap. Csak egy picit, mert hűti a szelepeket, de ez szinte semmi.
Kinyomott kuplunggal, vagy üresben gurulni... hát nem tudom. Én ilyet nem csinálok.
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.15 csütörtök, 14:23:09 írta Zsolteey » Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #24155 Dátum: 2010.08.26 csütörtök, 23:38:02 »

 Kár ezen vitatkozni.

Kipróbáltam és "az enyém mindenképpen többet fogyaszt " tempomatal.
Akármiért is van így.
Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #24156 Dátum: 2010.08.27 péntek, 08:29:16 »

Ugyanaz a fogyasztás, ha ugrálsz a gázon, mintha egyenletes temóval haladsz?!? Tényleg nincs mit folytatni...
Erről a pontról nem jutunk tovább... ha te így gondolod, akkor kár folytatni.
Természetesen nem így van, nagyjából ugyanaz a fogyi fog kijönni mindkét esetben.

Ha azonos az átlagsebesség, akkor mitől is mentem én lassabban?
Az átlagsebesség azért kell, mert a te példádnál azért alacsonyabb a fogyi, mert lassabban mész, és nem a tempomat miatt.

A kis mese a lejtőn fel, meg lefutásról elég ügyeske, de nem erről beszélünk. A valóságban a motor jár, a kocsi a hajtáslánccal összekötve halad.
Az emelkedőn feljutni többlet energia, onnan legurulva nem kapod vissza a többlet energiát egy olyan összetett rendszerben, mint egy autó.
Az autód mikor nekiveselkedik az emelkedőnek, kifejezetten örül neki, ha nem hagyod elveszni a lendületét a lejtő elején, majd utána nagy gázzal felhuzatod, úgy, hogy közben még gyorsítani is akarod.
Pedig a tempomat így tesz!!
ETTŐL A TÖBBLETFOGYASZTÁS!
Lássunk egy életszerű példát az energia megmaradásra:. Fogsz egy nagy téglát, felemeled és leteszed. Csináld sokszor. Ugye ami energiát befektetsz a felemelésbe, azt visszakapod, amikor leteszed. Mitől fáradsz el mégis? Az energiád megmaradt?!? Ugye nem?
 
Huh... kénytelen vagyok a fizikaórákra hivatkozni.... ha a lejtőn gurul lefelé, akkor a gravitációs erő húzza előre. Másképpen mondva, ha eltekintünk a légellnállástól, súrlódástól (kerekeknél), akkor pontosan ugyanannyi energia kell az autó feljuttatásához, mint amennyi energia "felszabadul" akkor, amikor gurul le. Tehát, ha nem lenne légellenállás/súrlódás, és pl 100-zal gurul az autó (motor kikapcsolva), felgurul az emelkedőre (persze azért az emelkedő ne legyen túl nagy, azért az autó érjen fel), akkor miután legurult, hát éppen 100-zal fog menni... és ami durva, felfelé lehet 3%-os, lefelé meg akár 5%...
Na most kapcsoljuk be a súrlódást-légellenállást, ahogy a való életben van. 100-zal gurul az autó, és megtesz lendületből sík terepen mondjuk 4 kilométert. Kergessük fel az emelkedőre... és most jön a meglepetés: ismét kb 4 kilométert fog megtenni...
Tehát szinte ugyanakkora veszteség van súrlódás és légellenállás okán mindkét esetben.
Meg ugyi az energiamegmaradás.

Szóval fenntartom: a tempomat miatt nincs mérhető többletfogyi.
Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37282


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #24157 Dátum: 2010.08.27 péntek, 08:40:54 »

OK, de ennek mi köze van a kérdéshez?


A rossz minőségű, pl. Tesco ablakmosó marja szét.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #24158 Dátum: 2010.08.27 péntek, 10:14:16 »

Skacok,

hogy lehet aktivalni a pillanatnyi fogyasztasmerot?

Nekem csak atlagfogyasztast mutat.

THX!
Naplózva
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #24159 Dátum: 2010.08.27 péntek, 10:16:41 »

Skacok,
hogy lehet aktivalni a pillanatnyi fogyasztasmerot?
Nekem csak atlagfogyasztast mutat.
THX!

Én úgy tudom, hogy fészlift2 (2005) előtt sehogy...

De lehet, hogy tévedek.

Amúgy meg a gyári Fordos diag (IDS, asszem?) cuccal, szagszervízben!
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37282


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #24160 Dátum: 2010.08.27 péntek, 10:18:44 »

Info gombos index kart szedett már szét valaki? Néha-néha nem müködött az info gomb, mostmár teljesen nem reagál.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
HENE
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 93


« Új hozzászólás #24161 Dátum: 2010.08.27 péntek, 10:20:03 »



Ha veszek  4-500 ezer forinttal drágábban egy autót, akkor sincs garancia, hogy nem hal be az üzemanyag rendszer vagy bármi más és arra sincs, hogy annyi km van benne amennyit mutat pl 140-150. Itt legalább fel vagyok rá készülve...
Naplózva

2006. 2.0 TDCI 130 LE M6 kombi
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #24162 Dátum: 2010.08.27 péntek, 11:26:22 »

Ugyanaz a fogyasztás, ha ugrálsz a gázon, mintha egyenletes temóval haladsz?!? Tényleg nincs mit folytatni...

Az elmélet helyett, egyszer azért próbáld ki.

Válasz
Ha azonos az átlagsebesség, akkor mitől is mentem én lassabban?

Ha azonos, akkor nem.

Válasz
A kis mese a lejtőn fel, meg lefutásról elég ügyeske, de nem erről beszélünk. A valóságban a motor jár, a kocsi a hajtáslánccal összekötve halad.
Nem mese ez, gyermek... a valóságban a motor jár, ez igaz, de vagy motorfékkel jössz le - és nem fogyaszt semmit, vagy kis gázzal, és máris ott vagy, ahol kell.

Válasz
Az emelkedőn feljutni többlet energia, onnan legurulva nem kapod vissza a többlet energiát egy olyan összetett rendszerben, mint egy autó.

Akkor pár szóban mondd már el, hová tűnik a többlet energia, mert én annak az iskolának vagyok híve, akik azt állítják, az energia nem vész el, csak átalakul.

Válasz
Az autód mikor nekiveselkedik az emelkedőnek, kifejezetten örül neki, ha nem hagyod elveszni a lendületét a lejtő elején, majd utána nagy gázzal felhuzatod, úgy, hogy közben még gyorsítani is akarod.
Pedig a tempomat így tesz!!
ETTŐL A TÖBBLETFOGYASZTÁS!

Hogy az autó minek örül, az az ő dolga. Olyanről beszélhetünk, hogy mely teljesítménynél, mely fordulatnál nagyobb a hatásfoka.
A tempomat sem hagyja elveszni a lendületet lefelé. Nagyobb sebességnél már akkora a levegő ellenállása, hogy a lejtő nem tudja gyorsítani.
De mindentől függetlenül, nekem eszembe nem jutna a lejtőn üresben gurulni.
Azonkívül, ha végiggondolod, mennyivel nő a mozgási energiája az autódnak, ha teszem azt 120-ról felgyorsítasz 140-re, és ez mennyit segít rajtad az emelkedő legyőzésénél... meg fogsz lepődni. Ha elkezdenénk számolgatni, számodra meglepő dolgok fognak kijönni.
Mint a frontálisan, 60-nal haladó autók, vs 120 és betonfal...
Továbbra sincs többletfogyi.

Válasz
Lássunk egy életszerű példát az energia megmaradásra:. Fogsz egy nagy téglát, felemeled és leteszed. Csináld sokszor. Ugye ami energiát befektetsz a felemelésbe, azt visszakapod, amikor leteszed. Mitől fáradsz el mégis? Az energiád megmaradt?!? Ugye nem?

Amikor a téglát emeled, erőt fejtesz ki, hogy legyőzd a gravitációt. Amikor engeded le, szintén erő kell, hogy a tégla ne zuhanjon le, hanem lassan engedd le. Ha a tréfa kedvéért elengeded a téglát, akkor az összetörik, a mozgási energia átalakul "romboló energiává  vigyor3", azaz széttöri a téglát. Tehát, amikor felfelé emeled, pozitív energiát fektetsz be, lefelé meg negatívot.
Viszont, ha egy libikókát használsz, és 1-1 téglát raksz rá, máris más a helyzet. Már csak a tehetetlenségi nyomaték, a libikóka súrlódása és a légellenállással szemben dolgozol.
A példád alakítsuk át egy rugóra. Összenyomod, és az szépen tárolja az energiát. Például felemelheti a téglád.
Hogy miért fáradsz el? Mert a szervezet nem tudja hasznosítani a negatív energiát. Pl ha csak állsz egyenesen, munkát nem végzel, mégis elfáradsz.

Nem bonyolult ez... szóval csak megmaradt az a fránya energia. A lejtőre egy nagyon szép példa vagy az inga, vagy hogy jobban hasonlítson a lejtő/emelkedőre, egy félgömb, és benne pl egy csapágygolyó. Fönt elengeded, és ide-oda gurul.
A végén megáll, a levegő ellenállása és a súrlódás miatt.
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.27 péntek, 11:54:16 írta Angel » Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #24163 Dátum: 2010.08.27 péntek, 11:55:50 »

Én úgy tudom, hogy fészlift2 (2005) előtt sehogy...

De lehet, hogy tévedek.

Amúgy meg a gyári Fordos diag (IDS, asszem?) cuccal, szagszervízben!

Sima fészlifttől. 2003 június 15.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #24164 Dátum: 2010.08.27 péntek, 12:21:44 »

Sima fészlifttől. 2003 június 15.

Ez nem igaz.

(Pl én autómon nem ment a dolog, és még sok másén sem)
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #24165 Dátum: 2010.08.27 péntek, 12:27:55 »

Sima fészlifttől. 2003 június 15.

Ez nem igaz.

(Pl én autómon nem ment a dolog, és még sok másén sem)

Na pont ezért írtam, hogy nem biztos...  vigyor3
A enyémen nem próbáltattam ki Vikkel...  worship
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #24166 Dátum: 2010.08.27 péntek, 12:40:19 »

Ez nem igaz.

(Pl én autómon nem ment a dolog, és még sok másén sem)

Viszont volt olyan, akié 2003-as, és mégis sikerült. Gondolom, ez akár felszereltség, vagy szerelő függő.
Az enyémen még nem csináltuk meg, de biz isten, megpróbáljuk.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #24167 Dátum: 2010.08.27 péntek, 13:00:30 »

Viszont volt olyan, akié 2003-as, és mégis sikerült. Gondolom, ez akár felszereltség, vagy szerelő függő.
Az enyémen még nem csináltuk meg, de biz isten, megpróbáljuk.

Hát biz az Én mk3-asom nem kicsit volt felszerelve, meg gyia is volt. És két szerelőnek sem ment a dolog...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #24168 Dátum: 2010.08.27 péntek, 13:44:43 »

Az elmélet helyett, egyszer azért próbáld ki.

Ha azonos, akkor nem.
Nem mese ez, gyermek... a valóságban a motor jár, ez igaz, de vagy motorfékkel jössz le - és nem fogyaszt semmit, vagy kis gázzal, és máris ott vagy, ahol kell.
Akkor pár szóban mondd már el, hová tűnik a többlet energia, mert én annak az iskolának vagyok híve, akik azt állítják, az energia nem vész el, csak átalakul.
Hogy az autó minek örül, az az ő dolga. Olyanről beszélhetünk, hogy mely teljesítménynél, mely fordulatnál nagyobb a hatásfoka.
Minek ? Azt figyelembe veszi a a tempomat ? nem ! Akkor felesleges felrebeszelni.
Válasz
A tempomat sem hagyja elveszni a lendületet lefelé. Nagyobb sebességnél már akkora a levegő ellenállása, hogy a lejtő nem tudja gyorsítani.
De mindentől függetlenül, nekem eszembe nem jutna a lejtőn üresben gurulni.
Azonkívül, ha végiggondolod, mennyivel nő a mozgási energiája az autódnak, ha teszem azt 120-ról felgyorsítasz 140-re, és ez mennyit segít rajtad az emelkedő legyőzésénél... meg fogsz lepődni.
Tempomat eseteben a lejto aljan es a tetejen is 120al mesz, mig ha a user vezet, akkor felgyorsit kozvetlenul a lejto elott 140-re majd a lendulettel felgurul es a tetejen mondjuk 100-ra lassul, aztan legurul motorfekkel, amitol ujra felgyorsul a verda a lejto fokatol es az aktualis levegoellenalastol fuggoen. Jo esetben 120ig fel tucc gyorsulni.
Az eredmeny: Tempomattal tobblet fogyi, mert csak a dombon felfele kezdesz gyorsulni, sokkal tobb energia kell ahhoz, hogy tartsd a sebesseget, mint a masik esetben mikor meg a sik terepen felgyorsulsz 140re es a kisebb meloval szerzett energiaval tamadod a dombot.

Válasz
Ha elkezdenénk számolgatni, számodra meglepő dolgok fognak kijönni.
Mint a frontálisan, 60-nal haladó autók, vs 120 és betonfal...
Továbbra sincs többletfogyi.
Azt azet erzed, hogy a frontalis 60 vs 120as betonfal pelda ebben az esetben eleg nagy hulyeseg  vigyor3 Mintha az uborkat probalnad almaval bizonyitani  vigyor3

Válasz
Amikor a téglát emeled, erőt fejtesz ki, hogy legyőzd a gravitációt. Amikor engeded le, szintén erő kell, hogy a tégla ne zuhanjon le, hanem lassan engedd le. Ha a tréfa kedvéért elengeded a téglát, akkor az összetörik, a mozgási energia átalakul "romboló energiává  vigyor3", azaz széttöri a téglát. Tehát, amikor felfelé emeled, pozitív energiát fektetsz be, lefelé meg negatívot.
Lefele negativ energiat....es meg te peldalozol a fizika oraval...loller
Nem negativ energiat fektetsz be, hanem csak kevesebb pozitiv energiat ami kisebb mint az az energia ami a nyugvo alapothoz kell.
Annak csak a vektora lesz negativ, nem maga az energia  vigyor3 hehe help

Válasz
Viszont, ha egy libikókát használsz, és 1-1 téglát raksz rá, máris más a helyzet. Már csak a tehetetlenségi nyomaték, a libikóka súrlódása és a légellenállással szemben dolgozol.
A példád alakítsuk át egy rugóra. Összenyomod, és az szépen tárolja az energiát. Például felemelheti a téglád.
Hogy miért fáradsz el? Mert a szervezet nem tudja hasznosítani a negatív energiát. Pl ha csak állsz egyenesen, munkát nem végzel, mégis elfáradsz.

Loller  vigyor3 Tehat ha allsz es nem csinalsz semmit akkor negativ energiat temelsz  amit a szerverezeted nem tud hasznositani, ergo elfaradsz  wow1 vigyor3

ez brutal lol  vigyor3

Gondolom abba meg nem gondoltal bele, hogy az allashoz is energia szuksegeltetik, meg a tested mukodesehez, tod legzes, egyensulyozas izmok segitsegevel stb.  vigyor3
Válasz
Nem bonyolult ez...
hat nem  hehe
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.27 péntek, 14:04:16 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #24169 Dátum: 2010.08.27 péntek, 13:59:56 »

Ugyanaz a fogyasztás, ha ugrálsz a gázon, mintha egyenletes temóval haladsz?!? Tényleg nincs mit folytatni...


nyugisag, lazasag, majd a vegen olvasd el a temaban az elso es uccso hozzaszolasat. A 2 allaspontnak nem sok koze lesz egymashoz (tapasztalat) vigyor3
A lenyeg, hogy annak erdekeben, hogy ne vegyek eszre, hogy rossz az elmelete, addig fogja tekerni csavarni a mondokajat, mig a vegen egy total mas allasponton lesz es persze kozben folyamatosan hulyenek nez, mert O mindent tud. Soot, csakis O tudja az igazat  vigyor3
Ezert van az, hogy jo szokas szerint kezd a temaba nem oda illo peldakat felhozni, hogy jool ossze zavarjon vigyor3
Ha nem vigyazol meg elhiteti veled, hogy az eg zold, a fu meg kek  Wink vigyor3

1x megprobalta elhitetni velem, hogy egy atlag japan auton dragabb egy fek csere, mint a mondeoban egy motor csere cakli pakli  vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.27 péntek, 14:01:42 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #24170 Dátum: 2010.08.27 péntek, 14:06:18 »

Ezt minden száguldozó tudja, hogy ha tapossa a kocsit, akkor többet iszik. Minden felgyorsítás és utána kifuttatás (még ha nem is fékezel), növeli a fogyasztást a folyamatos haladáshoz képest.
Az elmélet helyett, egyszer azért próbáld ki.

Nincs többlet energia... elvesző energia van. Elvész a súrlódásban, a légellenállásban, ezt már érted  smile
Most jön a nehezebb rész: a kocsi lendületének megváltoztatása is energia. Ha hagyod elveszni, akkor vissza kell adni neki. Ha csak simán haladsz az úton és a tempomat helyetted tartja ugyanazt a gázt, akkor pariban vagytok.
Viszont emelkedőn te látod, hogy jön a meredek és előbb kezdesz többletgázt adni, minthogy lassulni kezdenél. A tempomat csak annyit érez, hogy valamiért csökken a sebesség. Amíg a beállított érték minimuma alá nem csökken a sebesség, addig nem csinál semmit. Aztán már az emelkedőn haladva egyszercsak rálapátol a gázra és gyorsítani kezd. De már nem egyenes úton, hanem emelkedőn próbálja felgyorsítani a kocsit. Ez többe van, mint amit te lábbal és előrelátással ki tudsz hozni magadból. Egy ilyen ciklus még nem visz anyagi romlásba, de ha hegyen-völgyön kocsizol, akkor kijöhet mérhető különbség az ügyes vezető és a tempomat között a vezető javára.
Akkor pár szóban mondd már el, hová tűnik a többlet energia, mert én annak az iskolának vagyok híve, akik azt állítják, az energia nem vész el, csak átalakul.

A tempomat hagyja elveszni a lendületet. Elveszi a gázt, mert eléri a beállított sebességet, függetlenül attól, hogy esetleg 50 méter múlva jön egy következő emelkedő, amit te nem korrigálnál, hanem hagynád kicsit túlgyorsulni a kocsit, majd a következő emelkedőn nem kell ekkora gázzal kompenzálni.
A tempomat sem hagyja elveszni a lendületet lefelé. Nagyobb sebességnél már akkora a levegő ellenállása, hogy a lejtő nem tudja gyorsítani.

Én nem lepődök meg én erről beszéltem, örülök, hogy egyetértünk.
Azonkívül, ha végiggondolod, mennyivel nő a mozgási energiája az autódnak, ha teszem azt 120-ról felgyorsítasz 140-re, és ez mennyit segít rajtad az emelkedő legyőzésénél... meg fogsz lepődni. Ha elkezdenénk számolgatni, számodra meglepő dolgok fognak kijönni.
Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #24171 Dátum: 2010.08.27 péntek, 14:08:39 »

Kezdem én is azt érezni, hogy szikre hull a mag... smile

nyugisag, lazasag, majd a vegen olvasd el a temaban az elso es uccso hozzaszolasat. A 2 allaspontnak nem sok koze lesz egymashoz (tapasztalat) vigyor3
A lenyeg, hogy annak erdekeben, hogy ne vegyek eszre, hogy rossz az elmelete, addig fogja tekerni csavarni a mondokajat, mig a vegen egy total mas allasponton lesz es persze kozben folyamatosan hulyenek nez, mert O mindent tud. Soot, csakis O tudja az igazat  vigyor3
Ezert van az, hogy jo szokas szerint kezd a temaba nem oda illo peldakat felhozni, hogy jool ossze zavarjon vigyor3
Ha nem vigyazol meg elhiteti veled, hogy az eg zold, a fu meg kek  Wink vigyor3

1x megprobalta elhitetni velem, hogy egy atlag japan auton dragabb egy fek csere, mint a mondeoban egy motor csere cakli pakli  vigyor3
Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1674


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #24172 Dátum: 2010.08.27 péntek, 14:26:50 »

Köszi a választ!

A porlasztókkal kapcsolatban tájékozódtam a veszélyekről. Csak gondoltam egy próbát megér a tisztítás.
Mi mindkét kocsihoz minden tankolásnál adunk spurit.
32 ezres tapasztalatom van még csak, de sztm jó cucc.
Persze egy próbát megér...
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
cseresznye
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 615



« Új hozzászólás #24173 Dátum: 2010.08.27 péntek, 16:03:16 »

Ha veszek  4-500 ezer forinttal drágábban egy autót, akkor sincs garancia, hogy nem hal be az üzemanyag rendszer vagy bármi más és arra sincs, hogy annyi km van benne amennyit mutat pl 140-150. Itt legalább fel vagyok rá készülve...
Sziasztok! Szerintem tök igazad van mert vannak ismeröseim akik hónapokig keresgéltek mégis beleválasztottak,pedig szakszervizes szerelök segitettek a kiválasztásban.én ugy vettem a mondit,hogy elötte nem is láttam biz vannak problémák de ki küszöbölhetök és ugy kb egy millával a lista ár alatt vettem.Kivülröl kicsit karcos belüröl elfogatható a szabadonfutó ota csendes és semennyiért nem válnék meg tölle,szeretem én is és a család is.Szerintem bármennyit keresgél valaki ugy is bele lehe nyulni valami sz-ba,mindenki döntse el mit akar vegye meg,legfeljebb magát okolhatja,hogy hülye vol vagy sem. integet2
Naplózva

2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2567



WWW
« Új hozzászólás #24174 Dátum: 2010.08.27 péntek, 16:47:36 »

A rossz minőségű, pl. Tesco ablakmosó marja szét.

Gondolom ennek csak akkor van jelentősége, ha van lámpamosó. Nos, nekem nincs, mégis szét málott a tömítés.
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
NemTom
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



E-mail
« Új hozzászólás #24175 Dátum: 2010.08.27 péntek, 16:58:35 »

Gondolom ennek csak akkor van jelentősége, ha van lámpamosó. Nos, nekem nincs, mégis szét málott a tömítés.

Ézt a málást, hogy lekerüljem idönként le szoktam kenni gumiápolóval a gumi elemeket.(ajtótömítések, lámpgumi stb...) Szeritem nem nagy fáradság évente 3-4x lekenni és ezt meg lehet előzni. Legalább is remélem.
Naplózva

2.0 TDCI 115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"Smiley
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48468



« Új hozzászólás #24176 Dátum: 2010.08.27 péntek, 18:07:47 »

Viszont volt olyan, akié 2003-as, és mégis sikerült. Gondolom, ez akár felszereltség, vagy szerelő függő.
Az enyémen még nem csináltuk meg, de biz isten, megpróbáljuk.
Nekem 2004.Tempomattal került fel a pillanatnyi is! vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #24177 Dátum: 2010.08.27 péntek, 19:00:51 »

Info gombos index kart szedett már szét valaki? Néha-néha nem müködött az info gomb, mostmár teljesen nem reagál.
esetleg sakos. De semmi extra sincs benne. Smiley
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #24178 Dátum: 2010.08.27 péntek, 19:04:40 »

Viszont volt olyan, akié 2003-as, és mégis sikerült. Gondolom, ez akár felszereltség, vagy szerelő függő.
Az enyémen még nem csináltuk meg, de biz isten, megpróbáljuk.
műszeregység függő a dolog. Enyém 2003.07.18-i, faceliftes ghia, de Vik nem tudta bekapcsolni az átlagfogyit, mert nem tudja a műszeregység. picicicában más az alkatrészkódja az egyes műszeregységeknek. Elég sokféle van.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
sanyikabacsi
Vendég
« Új hozzászólás #24179 Dátum: 2010.08.27 péntek, 19:33:34 »

lassan esedekes lesz az olajcsere.

Tudtok olcso beszerzesi forrast? 5W30-as ford olaj kene, meg szuro.
Szurobol mindegy milyen gyartmanyt veszek?

Koszi,

vatera
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4943



E-mail
« Új hozzászólás #24180 Dátum: 2010.08.27 péntek, 20:03:47 »

esetleg sakos. De semmi extra sincs benne. Smiley
Még nem szedtem szét, de itt az ideje. 99% hogy simán javítható. Szétkap, WD40, összerak, örül.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37282


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #24181 Dátum: 2010.08.27 péntek, 20:06:09 »

Gondolom ennek csak akkor van jelentősége, ha van lámpamosó. Nos, nekem nincs, mégis szét málott a tömítés.

Akkor passz...
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4943



E-mail
« Új hozzászólás #24182 Dátum: 2010.08.27 péntek, 20:17:25 »

Ugyanaz a fogyasztás, ha ugrálsz a gázon, mintha egyenletes temóval haladsz?!? Tényleg nincs mit folytatni...
Nem tudom megállni, hogy leírjak egy példát az elektronika területéről.
Van ugye a hagyományos "analóg" tápegység és a kapcsolóüzemű. Előbbi alapelve a folyamatosan egyenletes "gázadás", utóbbi pedig baromi gyorsan fullgáz-üresjárat között kapcsolgat. Na most az a helyzet, hogy ennek az őrült ki-be kapcsolagatós üzemmódnak a hatásfoka lényegesen jobb, vagyis ez a megoldás jóval kevesebbet fogyaszt.
Ebből persze nem az a tanulság, hogy a tempomatos autó kevesebbet fogyaszt, hanem annyi, hogy a gázadás-gázelvétel üzemmód korántsem az ördögtől való, és egyáltalán nem hordozza magában a nagyobb energiafelhasználást.
Az egész lényege a hatásfok. A motor(tápegység) ott fogyasztja a legkevesebbet, ahol a fajlagos fogyasztása a legjobb. Ha ez a munkapont kis terhelésen van, akkor a folyamatos gázadás az optimális; ha magasabb terhelésen, akkor a gázadás, gázelvétel üzemmód hatékonyabb.
És végül az én tapsztalatom: az autóm általában ugyanannyit fogyaszt tempomattal, tempomat nélkül, városban, autópályán, országúton.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #24183 Dátum: 2010.08.27 péntek, 20:38:41 »

Nem tudom megállni, hogy leírjak egy példát az elektronika területéről.
Van ugye a hagyományos "analóg" tápegység és a kapcsolóüzemű. Előbbi alapelve a folyamatosan egyenletes "gázadás", utóbbi pedig baromi gyorsan fullgáz-üresjárat között kapcsolgat. Na most az a helyzet, hogy ennek az őrült ki-be kapcsolagatós üzemmódnak a hatásfoka lényegesen jobb, vagyis ez a megoldás jóval kevesebbet fogyaszt.
Ebből persze nem az a tanulság, hogy a tempomatos autó kevesebbet fogyaszt, hanem annyi, hogy a gázadás-gázelvétel üzemmód korántsem az ördögtől való, és egyáltalán nem hordozza magában a nagyobb energiafelhasználást.
Az egész lényege a hatásfok. A motor(tápegység) ott fogyasztja a legkevesebbet, ahol a fajlagos fogyasztása a legjobb. Ha ez a munkapont kis terhelésen van, akkor a folyamatos gázadás az optimális; ha magasabb terhelésen, akkor a gázadás, gázelvétel üzemmód hatékonyabb.
És végül az én tapsztalatom: az autóm általában ugyanannyit fogyaszt tempomattal, tempomat nélkül, városban, autópályán, országúton.

furcsa de nekem is ugyanannyit fogyaszt tempomattal amennyit tempomat nélkül is
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #24184 Dátum: 2010.08.27 péntek, 21:19:34 »

furcsa de nekem is ugyanannyit fogyaszt tempomattal amennyit tempomat nélkül is
Majd ha már nem örülsz neki ennyire, hogy van, és már meguntad és zavar, hogy mennyire gagyi, ráadásul ügyes is vagy, akkor megírod ide, hogy tényleg 1 literrel többet eszik tempomattal... smile
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
balage27
Vendég
« Új hozzászólás #24185 Dátum: 2010.08.27 péntek, 21:34:31 »

Sziasztok!

Segítsetek mert kezd nagyon elegem lenni! 1 hónapja vettem egy 1.8 trend benzines mondit. 1hét után észrevettem, hogy gázadásra alacsony fordulaton rángat és néha a check is kivillant! elvittem direkt normális "fordos" szervizeshez, diagnosztizálta és azt mondta egr szelepet kéne cserélni. 50 ezer az új ára ezért vettem egyet bontóba kipucoltattam stb... Ma belerakattam, hibakód törölve. Elvittem próba körre, szfvár-Tihany. Veszprémig minden ok, boldogság, hogy a hiba megoldva!!! Na de! Veszprémtől ismét rángatás mire tihanyba értem már alig tudtam a piros lámpák után elindulni. Tihany 20perc pihentetés után akkor irány haza nahhh kb 30-40km múlva már nem tudtam megtenni 1km-t 5perc alatt 1esbe kuplungal játszadozva, mint amiből teljesen elment az erő. ha feltudtam rakni 5dikbe akkor 1800-2200-es fordulaton szépen ment. Gondoltam f...a lehet gyertya-kábel trafó stb... Nahh de itt jön a lényeg megálltam tankolni pedig éppen negyed volt a tank. Kapott 15litert és a probléma "mególdodott". minimális rángatás és gyengeség csak 4000fordulat felett jelentkezik. tehát simán hazajöttem ,de nem nem az igazi.

Kérlek segítsetek,mert már ötletem sincs. A fogyasztása jó kb 7-7.5
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #24186 Dátum: 2010.08.27 péntek, 21:54:34 »

Nem tudom megállni, hogy leírjak egy példát az elektronika területéről.
Van ugye a hagyományos "analóg" tápegység és a kapcsolóüzemű. Előbbi alapelve a folyamatosan egyenletes "gázadás", utóbbi pedig baromi gyorsan fullgáz-üresjárat között kapcsolgat. Na most az a helyzet, hogy ennek az őrült ki-be kapcsolagatós üzemmódnak a hatásfoka lényegesen jobb, vagyis ez a megoldás jóval kevesebbet fogyaszt.
Ebből persze nem az a tanulság, hogy a tempomatos autó kevesebbet fogyaszt, hanem annyi, hogy a gázadás-gázelvétel üzemmód korántsem az ördögtől való, és egyáltalán nem hordozza magában a nagyobb energiafelhasználást.
Az egész lényege a hatásfok. A motor(tápegység) ott fogyasztja a legkevesebbet, ahol a fajlagos fogyasztása a legjobb. Ha ez a munkapont kis terhelésen van, akkor a folyamatos gázadás az optimális; ha magasabb terhelésen, akkor a gázadás, gázelvétel üzemmód hatékonyabb.
És végül az én tapsztalatom: az autóm általában ugyanannyit fogyaszt tempomattal, tempomat nélkül, városban, autópályán, országúton.
Ez az elektromos kapcsolgatás egy légfelesleggel működő dízeltől kicsit  messzire sikerült.. hehe
Minden gyorsításnál csökkented a légfelesleget(kormoltatsz) tehát elégetlen anyagot engedsz szanaszét...plussz mozgásienergiát vesztesz minden direkt lassításnál, amit sosem kapsz vissza, csak újabb elégetett üzemanyag árán.
Azt ha meg még külön le kell írni, hogy az állandó sebesség tartáshoz töredék energia kell mint a gyorsításhoz, akkor tényleg nincs miről írni, mert rossz helyre írom.. vigyor3
De mindezt félretéve, az életből egy dolog: kamionos nemrég megkérdezi:" van 40, nem kell? Most nem használtam a tempomatot és maradt" Roll Eyes vigyor3
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #24187 Dátum: 2010.08.27 péntek, 22:04:09 »

Sziasztok!

Segítsetek mert kezd nagyon elegem lenni! 1 hónapja vettem egy 1.8 trend benzines mondit. 1hét után észrevettem, hogy gázadásra alacsony fordulaton rángat és néha a check is kivillant! elvittem direkt normális "fordos" szervizeshez, diagnosztizálta és azt mondta egr szelepet kéne cserélni. 50 ezer az új ára ezért vettem egyet bontóba kipucoltattam stb... Ma belerakattam, hibakód törölve. Elvittem próba körre, szfvár-Tihany. Veszprémig minden ok, boldogság, hogy a hiba megoldva!!! Na de! Veszprémtől ismét rángatás mire tihanyba értem már alig tudtam a piros lámpák után elindulni. Tihany 20perc pihentetés után akkor irány haza nahhh kb 30-40km múlva már nem tudtam megtenni 1km-t 5perc alatt 1esbe kuplungal játszadozva, mint amiből teljesen elment az erő. ha feltudtam rakni 5dikbe akkor 1800-2200-es fordulaton szépen ment. Gondoltam f...a lehet gyertya-kábel trafó stb... Nahh de itt jön a lényeg megálltam tankolni pedig éppen negyed volt a tank. Kapott 15litert és a probléma "mególdodott". minimális rángatás és gyengeség csak 4000fordulat felett jelentkezik. tehát simán hazajöttem ,de nem nem az igazi.

Kérlek segítsetek,mert már ötletem sincs. A fogyasztása jó kb 7-7.5
Üzemanyagszűrő csere sűrgősen, és AC ellenőrzés, hogy nyom-e eleget és elegendő nyomással.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #24188 Dátum: 2010.08.27 péntek, 22:30:28 »

Majd ha már nem örülsz neki ennyire, hogy van, és már meguntad és zavar, hogy mennyire gagyi, ráadásul ügyes is vagy, akkor megírod ide, hogy tényleg 1 literrel többet eszik tempomattal... smile


Nekem 7l helyett 7.85l.
Ennyibe kerül a tempomat.
Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #24189 Dátum: 2010.08.28 szombat, 00:52:08 »

Majd ha már nem örülsz neki ennyire, hogy van, és már meguntad és zavar, hogy mennyire gagyi, ráadásul ügyes is vagy, akkor megírod ide, hogy tényleg 1 literrel többet eszik tempomattal... smile

akkor már csak levegőt fog fogyasztani...
gondolod, hogy autópályán 140-el klímával 7 liter alatt lenne a fogyasztásom tempomat nélkül?
nemrég írtam és 2 képet is tettem fel az utolsó utazásomról, országúti és pálya fogyasztással tempomattal klímával
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4943



E-mail
« Új hozzászólás #24190 Dátum: 2010.08.28 szombat, 07:51:43 »

Azt ha meg még külön le kell írni, hogy az állandó sebesség tartáshoz töredék energia kell mint a gyorsításhoz, akkor tényleg nincs miről írni, mert rossz helyre írom.. vigyor3
Na, pont ezt csinálja a tempomat.  Wink
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #24191 Dátum: 2010.08.28 szombat, 08:40:20 »

Mellőzve a tudományoskodást, azt kijelenthetjük, hogy a tempomat kényelmi berendezés, ami komfortosabbá teszi a közlekedést. Ez jó. A fölöslegesen gyorsítgató - ráfutó - fékező kollégáknak spórol is, de nem az a fő funkciója.
Ha viszont rádob 2 litert, akkor van valami baj!

Kicsit dícsérgetem még... A japán tempomatok sokkal keményebben gyorsítanak. Ha a mondin egyet kattintok, akkor kb. 0,3-0,4-gyel megemelkedik a pillanatnyi fogyi és szinte érezhetetlenül gyorsít picit. Nem öntöm magamra a dobozos sört, nem esik rám a füvescigiről a hamu, csak menni kezd.
Sztem jó eszköz.
Na, pont ezt csinálja a tempomat.  Wink

Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #24192 Dátum: 2010.08.28 szombat, 09:17:47 »

Ezt minden száguldozó tudja, hogy ha tapossa a kocsit, akkor többet iszik. Minden felgyorsítás és utána kifuttatás (még ha nem is fékezel), növeli a fogyasztást a folyamatos haladáshoz képest.

Hát ez nem így van.
Bocsi, a többire nem reagálok, mert az egészet hibás gondolatmenetre alapozod.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #24193 Dátum: 2010.08.28 szombat, 09:20:25 »


Nekem 7l helyett 7.85l.
Ennyibe kerül a tempomat.

Én ezt nem hiszem. Biztos, hogy a körülmények voltak mások.
Tempomattal nagyjából ugyanannyit fogyaszt.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #24194 Dátum: 2010.08.28 szombat, 09:21:13 »

Na, pont ezt csinálja a tempomat.  Wink

Igen 98-103  98-102 98-102 98-102 .... király integet2
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #24195 Dátum: 2010.08.28 szombat, 09:33:33 »

Én ezt nem hiszem. Biztos, hogy a körülmények voltak mások.
Tempomattal nagyjából ugyanannyit fogyaszt.

A körülmények ugyanazok voltak.Múlt vasárnap M3 autópálya Bp-Nyíregyháza oda -10- órakor-vissza-13-órakor.
Még a levegő hőmérséklete is szinte ugyan annyi volt.Nem fújt a szél és nem esett.Igaz,hogy a pályán elég sok emelkedő van,de ez visszafelé is ugyan így van./Tankolásos mérésnél/
/Igaz a kút más volt/   
Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
McRae
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129



E-mail
« Új hozzászólás #24196 Dátum: 2010.08.28 szombat, 09:36:35 »

Sziasztok!

Tegnap estefelé szakadó esőben mentem haza, ablaktörlő tökéletesen működött, mint eddig. (esőérzékelős) Ma reggel meg sem moccan, semmi, hátsó sem, spricc sincs:-( Biztosíték táblát néztem (20 A-os) kiment. Cserélem, indítok és azonnal kicsapja... hol lehet zárlat, mi lehet a gond? Merre induljak hibakereséssel? Ilyet még nem produkált... Undecided
Ötletek?
Naplózva

2004.10. Mondeo 2.2 Tdci Ghia 155 Le  Phanter Black
2010.12. Mondeo 2.0 Tdci Trend 140 Le
2015.12. Mondeo 2.0 MK5
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48468



« Új hozzászólás #24197 Dátum: 2010.08.28 szombat, 10:06:28 »

Sziasztok!

Tegnap estefelé szakadó esőben mentem haza, ablaktörlő tökéletesen működött, mint eddig. (esőérzékelős) Ma reggel meg sem moccan, semmi, hátsó sem, spricc sincs:-( Biztosíték táblát néztem (20 A-os) kiment. Cserélem, indítok és azonnal kicsapja... hol lehet zárlat, mi lehet a gond? Merre induljak hibakereséssel? Ilyet még nem produkált... Undecided
Ötletek?
valahol zárlat van. le kell csatlakozni a biztiről a fogyasztókat (ablaktörlő motor,spriccni,stb),és 1enként vissza,gyújtás alatt.amelyiknél kicsapja,az a zárlatos.kivéve,ha a kábel zárlatos valahol...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48468



« Új hozzászólás #24198 Dátum: 2010.08.28 szombat, 10:11:41 »

Nem tudom megállni, hogy leírjak egy példát az elektronika területéről.
Van ugye a hagyományos "analóg" tápegység és a kapcsolóüzemű. Előbbi alapelve a folyamatosan egyenletes "gázadás", utóbbi pedig baromi gyorsan fullgáz-üresjárat között kapcsolgat. Na most az a helyzet, hogy ennek az őrült ki-be kapcsolagatós üzemmódnak a hatásfoka lényegesen jobb, vagyis ez a megoldás jóval kevesebbet fogyaszt.
Ebből persze nem az a tanulság, hogy a tempomatos autó kevesebbet fogyaszt, hanem annyi, hogy a gázadás-gázelvétel üzemmód korántsem az ördögtől való, és egyáltalán nem hordozza magában a nagyobb energiafelhasználást.
Az egész lényege a hatásfok. A motor(tápegység) ott fogyasztja a legkevesebbet, ahol a fajlagos fogyasztása a legjobb. Ha ez a munkapont kis terhelésen van, akkor a folyamatos gázadás az optimális; ha magasabb terhelésen, akkor a gázadás, gázelvétel üzemmód hatékonyabb.
És végül az én tapsztalatom: az autóm általában ugyanannyit fogyaszt tempomattal, tempomat nélkül, városban, autópályán, országúton.
bömbölő meg úgy csinál,ha leveszed 30al a tempomatot,akkor nemcsak motorfékkel fékez,hanem üzemi fékkel is! vigyor3 Wink wave
és az tényleg kevesebben fogyizik a tempomattal.A mondinál idáig szinte csak a nulláson használtam-ott kumma jó-,nemigen van hosszútávon összehasonlítási alapom,mert szeretek egy két rugalmas akcióba is belemenni! nyes Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #24199 Dátum: 2010.08.28 szombat, 10:42:41 »

Ez a tempomatos vita engem a gázolajosra emlékeztet. Van aki X, van aki Y társaság gázolajára esküszik, szerintem meg gázolaj mindegyik  taps

ja, a dízel az a benzin "gyártásának" a mellékterméke  nyes
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Oldalak: 1 ... 477 478 479 480 481 482 483 [484] 485 486 487 488 489 490 491 ... 1557   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.149 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.