Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 02:53:26 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 1466 1467 1468 1469 1470 1471 1472 [1473] 1474 1475 1476 1477 1478 1479 1480 ... 1558   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 21861933 alkalommal)
0 Felhasználó és 96 vendég van a témában
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #73600 Dátum: 2017.12.05 kedd, 17:14:20 »

Köszi, végül én is innen rendeltem egy ilyet: Exide Premium 61Ah 600A

köszi mindenkinek. worship

Hol jelölik ezen a készítés dátumát? Ha esetleg régi lenne, át se veszem. vigyor3

Beszerelés előtt érdemes feltölteni?
Tisztelt Fórumtárs!
Nem akarlak elkeseríteni de a gyártási dátum az akkumulátorok esetében nem publikus. Azaz nincs kiírva dátum formájában. Helyette egy kódszám áll, ami az egyszerű halandónak nem mond semmit. Én 4 évvel ezelőtt vettem egy nem olcsó akkut és én is kerestem a gyártás időpontját. A gyártót felhívva a problémát előadva elhajtottak, mint anno a magzatot. Csak egy belső céges ember tud neked érdemi információt adni a kódszám ismeretében. Ez azért nem kis húzás a gyártó részéről mert így a polcon tárolt akár 5 éves akkut is piacra dobhatják. A céges szivar azt mondta minden kiszállított akkumulátor feszültségét ellenőrizni kéne és adott szint alatt vissza kéne szállítani a céghez formáló töltésre. Na pont ez a része marad el a mai profit éhes világunkban, az akkumulátor üzemére vonatkozóan. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #73601 Dátum: 2017.12.05 kedd, 17:25:24 »

Tisztelt Fórumtárs!
Nem akarlak elkeseríteni de a gyártási dátum az akkumulátorok esetében nem publikus. Azaz nincs kiírva dátum formájában. Helyette egy kódszám áll, ami az egyszerű halandónak nem mond semmit. Én 4 évvel ezelőtt vettem egy nem olcsó akkut és én is kerestem a gyártás időpontját. A gyártót felhívva a problémát előadva elhajtottak, mint anno a magzatot. Csak egy belső céges ember tud neked érdemi információt adni a kódszám ismeretében. Ez azért nem kis húzás a gyártó részéről mert így a polcon tárolt akár 5 éves akkut is piacra dobhatják. A céges szivar azt mondta minden kiszállított akkumulátor feszültségét ellenőrizni kéne és adott szint alatt vissza kéne szállítani a céghez formáló töltésre. Na pont ez a része marad el a mai profit éhes világunkban, az akkumulátor üzemére vonatkozóan. wave
Tisztelettel László! worship

Igen, közben keresgéltem a neten és találtam is ilyen "dekódoló" táblázatot, amivel elvileg meg tudom majd nézni a gyártási időt. A másik meg, hogy a feszültségét biztos meg fogom mérni. 12.6-12.7 körül kellene lenni, ugye? Ha sokkal kevesebb (12.2-12.4) arra enged következtetni hogy túltárolt?
« Utoljára szerkesztve: 2017.12.05 kedd, 18:02:13 írta Zolibácsi » Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #73602 Dátum: 2017.12.05 kedd, 18:14:11 »

Igen, közben keresgéltem a neten és találtam is ilyen "dekódoló" táblázatot, amivel elvileg meg tudom majd nézni a gyártási időt. A másik meg, hogy a feszültségét biztos meg fogom mérni. 12.6-12.7 körül kellene lenni, ugye? Ha sokkal kevesebb (12.2-12.4) arra enged következtetni hogy túltárolt?

Also hangon, kb., ja.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #73603 Dátum: 2017.12.06 szerda, 20:21:23 »

Elfelejtettem ezert erdeklodok! Hatso ules sor kombiban es 5ajtosban sem cserelheto?

Aztan pedig ha a kozepkonzolt faceliftesse akarom tenni ahhoz mire van szuksegem? A hozzavalokon kivul? Eleg atrakni a vezerlot es a futomotort?
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #73604 Dátum: 2017.12.06 szerda, 20:54:33 »

Elfelejtettem ezert erdeklodok! Hatso ules sor kombiban es 5ajtosban sem cserelheto?

Aztan pedig ha a kozepkonzolt faceliftesse akarom tenni ahhoz mire van szuksegem? A hozzavalokon kivul? Eleg atrakni a vezerlot es a futomotort?
Annál kicsit cirkalmasabb. A légkondinak teljesen más a lábkiosztása, mindkét csatlakozóban (fehér és fekete). Konkrétan át kell rakosgatni pineket innen oda, és vissza, illetve vannak amiket nem használ, és bejönnek olyanok, amiket a korábbi nem használt.
Elég macerás móka. A talkfordon van erről írás, mit hová, mi kell hozzá.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #73605 Dátum: 2017.12.06 szerda, 21:03:50 »

Elfelejtettem ezert erdeklodok! Hatso ules sor kombiban es 5ajtosban sem cserelheto?

Aztan pedig ha a kozepkonzolt faceliftesse akarom tenni ahhoz mire van szuksegem? A hozzavalokon kivul? Eleg atrakni a vezerlot es a futomotort?

A háttámla más, az ülőlap mindhárom kivitelben szinte egyforma.
Naplózva
bari012
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 240


E-mail
« Új hozzászólás #73606 Dátum: 2017.12.06 szerda, 21:12:45 »

Also hangon, kb., ja.

AndyA
Gyorsan megnéztem a Ford akkut, amit 5 hónapja cseréltem, és azóta a garázsban áll... 12.53V -t tud még... Akkor lehet, hogy az még használható?  taps
Naplózva

2008 Mondeo Titanium-X (BA7) 2.5T (HUBA) 162 kW - Modified: 300 HP, 540 Nm


Past: 2006 Mondeo GHIA (B5Y) 2.2 TDCI (QJBB) 114 kW - Remapped: 183 HP, 454 Nm
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #73607 Dátum: 2017.12.07 csütörtök, 07:48:26 »

Gyorsan megnéztem a Ford akkut, amit 5 hónapja cseréltem, és azóta a garázsban áll... 12.53V -t tud még... Akkor lehet, hogy az még használható?  taps
Tisztelt Fórumtárs!
Az üresjárati kapocsfeszültség az akkumulátorok esetében sokszor félrevezető lehet. Érdemes egy terhelővillás mérést végezni, ami azonnali valós képet ad az akkumulátor állapotáról. Ha ilyen mérést nem tudsz elvégeztetni, akkor egy kézi műszerrel érdemes egy indítási próba alatt mérni a kapocsfeszültséget. Ha a feszültség nem csökken 10.5 V alá akkor az akkumulátor még használható. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #73608 Dátum: 2017.12.07 csütörtök, 07:54:50 »

Elfelejtettem ezert erdeklodok! Hatso ules sor kombiban es 5ajtosban sem cserelheto?

Aztan pedig ha a kozepkonzolt faceliftesse akarom tenni ahhoz mire van szuksegem? A hozzavalokon kivul? Eleg atrakni a vezerlot es a futomotort?

Ha ügyesen bánsz a flexszel és az ívhegesztővel, bármelyik áttehető bármelyik másikba. Amúgy nem. Smiley

Az FL-es középkonzol esetén a klímavezérlőt kell masszívan átvezetékelni. Figyulim! Felszólít! A pre-FL drótokat rádugva az FL-es vezérlőre azonnali halála lészen! Sajnos fizikailag össze lehet dugni...

A FordWikin találsz (angol) leírást róla, hogy mit mivel kell összeforrasztani. Vagy 20-30 vezeték megy máshová, mint a pre-FL-ben.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #73609 Dátum: 2017.12.07 csütörtök, 08:47:07 »

Ha ügyesen bánsz a flexszel és az ívhegesztővel, bármelyik áttehető bármelyik másikba. Amúgy nem. Smiley

Az FL-es középkonzol esetén a klímavezérlőt kell masszívan átvezetékelni. Figyulim! Felszólít! A pre-FL drótokat rádugva az FL-es vezérlőre azonnali halála lészen! Sajnos fizikailag össze lehet dugni...

A FordWikin találsz (angol) leírást róla, hogy mit mivel kell összeforrasztani. Vagy 20-30 vezeték megy máshová, mint a pre-FL-ben.

AndyA
Fura ez az ules dolog mert lemertem mindent es a tavolsagok es minden passzol az 5ajtos es a kombi kozt. De mindegy ti jobban tudjatok akkor nem erolkodok Cheesy
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #73610 Dátum: 2017.12.07 csütörtök, 08:57:02 »

Fura ez az ules dolog mert lemertem mindent es a tavolsagok es minden passzol az 5ajtos es a kombi kozt. De mindegy ti jobban tudjatok akkor nem erolkodok Cheesy

Az ülőlap az megegyezik. A méretek pedig nyilván, mert a padlólemez is ugyanaz. Ha meg tudod mérni, akkor ki is tudod próbálni, a háttámla kb 1 csavar és kijön, az övet fogja még talán 2 csavar. De sokan sokszor variálták már az üléseket a mondokban és nem merült fel ez a verzió (én pl a mk3 kombi üléseket tettem mk2 kombiba, az is működött)
« Utoljára szerkesztve: 2017.12.07 csütörtök, 08:58:43 írta VZoli » Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #73611 Dátum: 2017.12.07 csütörtök, 08:59:10 »

Fura ez az ules dolog mert lemertem mindent es a tavolsagok es minden passzol az 5ajtos es a kombi kozt. De mindegy ti jobban tudjatok akkor nem erolkodok Cheesy

Szerintem a háttámla rögzítése van máshol, de csak saccra, sosem próbáltam.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #73612 Dátum: 2017.12.07 csütörtök, 09:00:37 »

Szerintem a háttámla rögzítése van máshol, de csak saccra, sosem próbáltam.

AndyA

Szerintem mivel a hátsó futómű is más, emiatt a háttámla kiképzése és rögzítése is más kell legyen, akár ránézésre is.
Naplózva
Bitmester
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100


« Új hozzászólás #73613 Dátum: 2017.12.07 csütörtök, 15:31:20 »

Sziasztok,

Ismét én és ismét segítséget szeretnék kérni.

Valami nem oda illő hang jön a  motortérből. Két három napja mintha "lenne valami fura hang" de most egyértelműen van!

Fordulatszám változással nem tudnám összekötni. Magasabb fordulatszám esetében nem mindig jön elő.
A vezérlés oldaláról hangos.
Kuplunk kinyomással a hang nem változik.
Dugóban araszolgatva hullámzó a hang erőssége, halkulása.
Olajcsere 11ekm-rel ezelőtt volt. (15-nél terveztem)
Holnap reggel megyek szerelőhöz "audiológiára".
(Üa: OMV premium gázolaj.)

A távgyógyításban és fórumon keresztüli  hibaelhárításban én sem hiszek.
Amiben a segítségeteket szeretném kérni az a tapasztalatotok.
Ismerős esetleg vlakinek ez a jelenség?

Üdv,
BM

Voltam vele szerelőnél meghallgatáson.
Mire odaértem alig volt hallható és a szerelő nem is hallotta.
Abban maradtunk, hogy használjam és ha úja előjön jelentkezzek.
Kíváncsi leszek mire jutunk!
BM
Remélem nem fogom megszívni!
Naplózva

Ami van:
MK IV. 2008 1.6 Benzin. LX. Jobb kormányos.
Itt mindenkinek ezen az oldalon van a kormány.
Szürke - mert a szín fontos

Ami volt:
MK III. 2003. Dec 2.0 TDCi FMBA Kombi Bal kormányos.
Ja és a szín: pezsgő azaz szürke Smiley
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #73614 Dátum: 2017.12.07 csütörtök, 17:16:38 »

Az ülőlap az megegyezik. A méretek pedig nyilván, mert a padlólemez is ugyanaz. Ha meg tudod mérni, akkor ki is tudod próbálni, a háttámla kb 1 csavar és kijön, az övet fogja még talán 2 csavar. De sokan sokszor variálták már az üléseket a mondokban és nem merült fel ez a verzió (én pl a mk3 kombi üléseket tettem mk2 kombiba, az is működött)
Persze csak egyszerubb megkerdezni mint nekiugrani Cheesy
Koszi a segitseget:)
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


Titán
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


E-mail
« Új hozzászólás #73615 Dátum: 2017.12.08 péntek, 16:13:28 »

Sziasztok! Vállal valaki tolatókamerás multimédia beszerelést 2004-es kombiba? Minden megvan csak a szaktudás hiányzik. Aki vállal ilyet Budapesten vagy a közelben kérem jelentkezzen.
« Utoljára szerkesztve: 2017.12.09 szombat, 11:54:09 írta AndyA » Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #73616 Dátum: 2017.12.09 szombat, 11:04:36 »

Sziasztok!
Termosztát kérdés. Lassan melegszik, és ha be is áll középre s mutató, akkor is hajlamos visszahülni. Ma kijöttünk Érdre, a pályán középre állt, lejőve lebillent. Ház előtt megnéztem a csöveket. A főköri termóból a hűtő felé közép meleg, a termóból a tűzfal felé meleg, de bőven fogható, a hűtőbőlkijövő (alsó cső az autó jobb oldalán) langyos.
Néztem hőfokokat. 78 tól 82ig pendlizik a mutató városi szuttyogásban.
Az a kérdés, főköri vagy olajköri huncutkodhat szerintetek?
Üdv, Ferqó
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #73617 Dátum: 2017.12.09 szombat, 12:06:22 »

Sziasztok!
Termosztát kérdés. Lassan melegszik, és ha be is áll középre s mutató, akkor is hajlamos visszahülni. Ma kijöttünk Érdre, a pályán középre állt, lejőve lebillent. Ház előtt megnéztem a csöveket. A főköri termóból a hűtő felé közép meleg, a termóból a tűzfal felé meleg, de bőven fogható, a hűtőbőlkijövő (alsó cső az autó jobb oldalán) langyos.
Néztem hőfokokat. 78 tól 82ig pendlizik a mutató városi szuttyogásban.
Az a kérdés, főköri vagy olajköri huncutkodhat szerintetek?
Üdv, Ferqó
ha az olajköri előremenő csövet nem tapogattad meg,akkor nehéz kideríteni...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #73618 Dátum: 2017.12.09 szombat, 12:29:44 »

ha az olajköri előremenő csövet nem tapogattad meg,akkor nehéz kideríteni...

Ok. Megnézem. Mit kell ott tapasztalnom?
Az jó ha hideg v ha meleg?
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #73619 Dátum: 2017.12.09 szombat, 12:54:50 »

Ok. Megnézem. Mit kell ott tapasztalnom?
Az jó ha hideg v ha meleg?
ha a termo utáni csőszakasz teljes keresztmetszetben meleg úgy, hogy a vized csak 50-60fok körüli,akkor az a termo nem zár.Az a rossz.
A főkörinél a hűtőre megy, az olajkörinél asszem az olajhűtőre.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #73620 Dátum: 2017.12.09 szombat, 14:41:10 »

ha a termo utáni csőszakasz teljes keresztmetszetben meleg úgy, hogy a vized csak 50-60fok körüli,akkor az a termo nem zár.Az a rossz.
A főkörinél a hűtőre megy, az olajkörinél asszem az olajhűtőre.
Az olakörire  csatlakozik egy cső, hogy ezen jön vagy megy nem tom, de megfogdosva kb olyan hőmérsékletű mint a főköri utáni csőszakasz. A hűtőröl elmenő konkrétan hűvös langyos. Ez nekem fura, ennyire kevés hőt termelne a di technika?
A vízhőfok 78-82 körül mozog Forscan szerint, ez már látszik a mutatón.
Régen ha elérte a közepet a mutató, akkor onnan nem mozdult.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #73621 Dátum: 2017.12.09 szombat, 18:08:00 »

Az olakörire  csatlakozik egy cső, hogy ezen jön vagy megy nem tom, de megfogdosva kb olyan hőmérsékletű mint a főköri utáni csőszakasz. A hűtőröl elmenő konkrétan hűvös langyos. Ez nekem fura, ennyire kevés hőt termelne a di technika?
A vízhőfok 78-82 körül mozog Forscan szerint, ez már látszik a mutatón.
Régen ha elérte a közepet a mutató, akkor onnan nem mozdult.


Az nem a víz, hanem a hengerfej. Másik hőmérő nincs, ez meg a tapasztalataim szerint ennyit mutat, ha üzemmeleg a motor, akkor is.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #73622 Dátum: 2017.12.09 szombat, 20:48:45 »

Az nem a víz, hanem a hengerfej. Másik hőmérő nincs, ez meg a tapasztalataim szerint ennyit mutat, ha üzemmeleg a motor, akkor is.

AndyA
Tudom, hogy hf. Bár onnantól, hogy a hf jeléből a pcm csinál "mutató jelet" vmi algortimus alapján, akár ráfoghatjuk hogy motor(víz) hőfok.

Eddig nem jött ment a mutató. Ha beállt, ott maradt középen. Most meg be be billen.
Az MkII 2,0 benzin, meg az azt megelőző MkII Fiesta 1,3 cvh is így működött, fixen középen állt a mutató, sőt apám 89-es Sierrájában is.

Ma kicseréltem mindkét termót, a főkörit egy korábban fölöslegesen cseréltre (azaz jóra), az olajkörit egy újra, bár a bentlévőnek sem volt baja, zárt rendesen.
A próbakör nem volt releváns, mert nem full hideg motorral indultam, és nem ugyanazon a körön, de így is lebillent, igaz ez egy forszírozott motorfékes lejtmenet volt, amivel kapcsolatban már korábban is írták többen, hogy ott azért szokott ilyen előfordulni.
Jövőhéten kiderül. Ha nagyon nem változik semmi, akkor jön a puruttya megoldás a kartonpapírral.

Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #73623 Dátum: 2017.12.10 vasárnap, 08:32:46 »

Tudom, hogy hf. Bár onnantól, hogy a hf jeléből a pcm csinál "mutató jelet" vmi algortimus alapján, akár ráfoghatjuk hogy motor(víz) hőfok.

Eddig nem jött ment a mutató. Ha beállt, ott maradt középen. Most meg be be billen.
Az MkII 2,0 benzin, meg az azt megelőző MkII Fiesta 1,3 cvh is így működött, fixen középen állt a mutató, sőt apám 89-es Sierrájában is.

Ma kicseréltem mindkét termót, a főkörit egy korábban fölöslegesen cseréltre (azaz jóra), az olajkörit egy újra, bár a bentlévőnek sem volt baja, zárt rendesen.
A próbakör nem volt releváns, mert nem full hideg motorral indultam, és nem ugyanazon a körön, de így is lebillent, igaz ez egy forszírozott motorfékes lejtmenet volt, amivel kapcsolatban már korábban is írták többen, hogy ott azért szokott ilyen előfordulni.
Jövőhéten kiderül. Ha nagyon nem változik semmi, akkor jön a puruttya megoldás a kartonpapírral.

Nem foghatjuk rá. A hűtőfolyadék nyomásos rendszer, akár 100 fok fölé is felmehet pár fokkal a hőmérséklete. Ennyit neked soha nem fog mutatni az a mutató.

Az viszont igaz, hogy beáll fixen a mutató középre és ott is marad, ha minden rendben van. Dízelnél, nagyon hidegben, indulás után pár km-rel még előfordulhat, hogy felmegy középig a mutató, majd pl. pirosnál állás, alapjárat esetén a fűtés miatt lekonyul egy kicsit, de ez a legtöbb.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #73624 Dátum: 2017.12.10 vasárnap, 15:15:52 »

Nem foghatjuk rá. A hűtőfolyadék nyomásos rendszer, akár 100 fok fölé is felmehet pár fokkal a hőmérséklete. Ennyit neked soha nem fog mutatni az a mutató.

Az viszont igaz, hogy beáll fixen a mutató középre és ott is marad, ha minden rendben van. Dízelnél, nagyon hidegben, indulás után pár km-rel még előfordulhat, hogy felmegy középig a mutató, majd pl. pirosnál állás, alapjárat esetén a fűtés miatt lekonyul egy kicsit, de ez a legtöbb.

AndyA
105fokos (műszerteszt szerint) vízzel pályáztam totál eltakart hűtővel tavaly egész télen! bírja ez, ezt tudom mindenkinek ajánlani! Ilyenkor nincs ingadozás, örül az autó a kis hidegnek!
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #73625 Dátum: 2017.12.10 vasárnap, 19:19:06 »

105fokos (műszerteszt szerint) vízzel pályáztam totál eltakart hűtővel tavaly egész télen! bírja ez, ezt tudom mindenkinek ajánlani! Ilyenkor nincs ingadozás, örül az autó a kis hidegnek!
Én is letakarom a hűtőt, télen ilyen 0 fok körüli időben csak a felét de keményebb mínuszokban telibe az egészet. Soha semmi problémát nem okozott.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #73626 Dátum: 2017.12.10 vasárnap, 20:10:06 »

Nem foghatjuk rá. A hűtőfolyadék nyomásos rendszer, akár 100 fok fölé is felmehet pár fokkal a hőmérséklete. Ennyit neked soha nem fog mutatni az a mutató.

Az viszont igaz, hogy beáll fixen a mutató középre és ott is marad, ha minden rendben van. Dízelnél, nagyon hidegben, indulás után pár km-rel még előfordulhat, hogy felmegy középig a mutató, majd pl. pirosnál állás, alapjárat esetén a fűtés miatt lekonyul egy kicsit, de ez a legtöbb.

AndyA

Én is kicseréltem az olajkörit meg a főkörit is, de most -3 fokban ha beáll középre akkor alapjáraton visszahűl 70fok körülire (mutatónál a középső sáv alja), de ha megyek vele többet és gondolom teljesen átmelegszik a rendszer akkor utána nem mozdul lefelé olyan könnyen. Mindezt úgy mondom hogy nyomatom a fűtést rendesen, gondolom ez sokat számít.
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #73627 Dátum: 2017.12.10 vasárnap, 20:47:42 »

És mivel érdemes takarni?
Gondolom a sima hullámkarton idővel elázik, tönkremegy
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #73628 Dátum: 2017.12.10 vasárnap, 20:54:47 »

És mivel érdemes takarni?
Gondolom a sima hullámkarton idővel elázik, tönkremegy
műbőr lappal,a klíma hűtő és a vízhűtő közé kell beengedni,felül egy rúrdra rögzítve nem esik be..nem látszik,és nem kell a teljes felületet lefednie.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #73629 Dátum: 2017.12.10 vasárnap, 21:05:44 »

lol002 van összesen vagy 10+év mk3 mondeozás mögöttünk (10+3+1+családban is van másfél éve) soha nem kellett semmit takargatni, mindig normális volt a hőfok. 2 jó termosztát és nem kell itt bohóckodni semmi ilyennel
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #73630 Dátum: 2017.12.10 vasárnap, 23:32:02 »

lol002 van összesen vagy 10+év mk3 mondeozás mögöttünk (10+3+1+családban is van másfél éve) soha nem kellett semmit takargatni, mindig normális volt a hőfok. 2 jó termosztát és nem kell itt bohóckodni semmi ilyennel
Az hogy letakarjuk a hűtőt miért  bohóckodás? Létezik autó amiben van hűtő takaró zsalu gyárilag, igaz nem mai példány. Termosztát is van benne vízhűtéses.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #73631 Dátum: 2017.12.11 hétfő, 08:42:44 »

Tisztelt Fórumtársak!
A TDDI és TDCI dízel gépek víz-hőmérsékletét a motor terhelése, veszteséghője, és a termosztátok állapota határozza meg döntően. A termosztátok közül az olajköri termosztát az az elem ami brutálisan rontja a rendszer működését és az üzemi hőfok kialakulását, a zárási problémák esetén. Tehát alap feltétel a hibátlan termosztát, illetve termosztátok megléte.
 
Továbbá, jelentősen javítható a konform érzet az utastérben a főköri 88°C nyitó hőmérsékletű termosztát 92°C-ra történő cseréjével. A cserét már régebben elvégeztem így a tapasztalatok is a rendelkezésemre állnak. A témáról írtam cikket melyet hamarosan olvashattok a FAQ topikban. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2017.12.11 hétfő, 08:44:47 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #73632 Dátum: 2017.12.11 hétfő, 08:51:37 »

ettől függetlenül, ha beérsz a városba és csak araszolsz a dugóban vagy csak gurulsz éppen gázon, azért el fog indulni lefelé a mutató(vagy ha az nem is, a hőfok biztosan).
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #73633 Dátum: 2017.12.11 hétfő, 09:35:32 »

ettől függetlenül, ha beérsz a városba és csak araszolsz a dugóban vagy csak gurulsz éppen gázon, azért el fog indulni lefelé a mutató(vagy ha az nem is, a hőfok biztosan).
de eddig ezt nem tapasztaltam, innen indult az egész hőfok/termo mizéria
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #73634 Dátum: 2017.12.11 hétfő, 09:50:38 »

Az hogy letakarjuk a hűtőt miért  bohóckodás? Létezik autó amiben van hűtő takaró zsalu gyárilag, igaz nem mai példány. Termosztát is van benne vízhűtéses.
van elektronikusan szabályzott, és amikor megy fel a hőfok, olyankor kinyit. gondolom te is olyankor menetközben kinyúlsz, kihúzod a takarást és hasítasz tovább
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #73635 Dátum: 2017.12.11 hétfő, 09:51:31 »

ettől függetlenül, ha beérsz a városba és csak araszolsz a dugóban vagy csak gurulsz éppen gázon, azért el fog indulni lefelé a mutató(vagy ha az nem is, a hőfok biztosan).
amíg át nem melegedett a motortér és a motortömb addig előfordul minimálisan. de utána nálam sosem mozdult meg, jó termosztátokkal
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #73636 Dátum: 2017.12.11 hétfő, 10:29:48 »

amíg át nem melegedett a motortér és a motortömb addig előfordul minimálisan. de utána nálam sosem mozdult meg, jó termosztátokkal
Igen én is így veszem észre, ha jéghideg motorral elindulok a városban akkor szép lassan felmegy a hőfok, majd ha megállok lámpánál akkor visszamegy picit. De ha kimegyek a városból és megyek 30km-ert és megállok akkor nem esik vissza alapjáraton sem.
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #73637 Dátum: 2017.12.11 hétfő, 18:37:57 »

van elektronikusan szabályzott, és amikor megy fel a hőfok, olyankor kinyit. gondolom te is olyankor menetközben kinyúlsz, kihúzod a takarást és hasítasz tovább
Nem teljesen, amiről én írtam az apám első autója, 1978 ban nem újonnan vásárolt, Wartburg névre hallgat. Ha esetleg ez a márka mond neked valamit.  wow1 taps
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #73638 Dátum: 2017.12.11 hétfő, 20:13:53 »

Nem teljesen, amiről én írtam az apám első autója, 1978 ban nem újonnan vásárolt, Wartburg névre hallgat. Ha esetleg ez a márka mond neked valamit.  wow1 taps

annak annyira mindegy volt, hogy nyitod e vagy zárod Smiley
Ha jól emlékszem csak a hátul hűtősnél volt ilyen spaletta, de sokkal jobb lett amikor leszereltem a mechanikus ventit és egy elektromos lett feltéve hőgombával.
Naplózva
bari012
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 240


E-mail
« Új hozzászólás #73639 Dátum: 2017.12.11 hétfő, 21:25:51 »

Sziasztok,

hasonló problémám van nekem is, mint az alábbi cikkben található mondi, lóg a hátsó lökhárítóm:
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=Dropping_Rear_Bumper_Fix
Tartok tőle, hogy a sárvédő alját kikoptatja, és rohadni fog majd... Minél hamarabb megszeretném csinálni.
Gyárilag itt nincsen szivacs ami tartaná, vagy mitől kezd el lógni?
Ebayen 27-30E körül vannak ilyen szivacsok, ahogy nézem.

Van ötletetek, tapasztalatotok ezzel a hibával kapcsolatban?
Köszönöm Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2017.12.11 hétfő, 21:27:57 írta bari012 » Naplózva

2008 Mondeo Titanium-X (BA7) 2.5T (HUBA) 162 kW - Modified: 300 HP, 540 Nm


Past: 2006 Mondeo GHIA (B5Y) 2.2 TDCI (QJBB) 114 kW - Remapped: 183 HP, 454 Nm
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #73640 Dátum: 2017.12.11 hétfő, 21:28:26 »

Sziasztok,

hasonló problémám van nekem is, mint az alábbi cikkben található mondi, lóg a hátsó lökhárítóm:
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=Dropping_Rear_Bumper_Fix
Tartok tőle, hogy a sárvédő alját kikoptatja, és rohadni fog majd... Minél hamarabb megszeretném csinálni.
Gyárilag itt nincsen szivacs ami tartaná, vagy mitől kezd el lógni?
Ebayen 27-30E körül vannak ilyen szivacsok, ahogy nézem.

Van ötletetek, tapasztalatotok ezzel a hibával kapcsolatban?
Köszönöm Smiley
van 1 pár ilyen gyári szivacsom
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
egyuri
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98



E-mail
« Új hozzászólás #73641 Dátum: 2017.12.12 kedd, 12:15:08 »

Tisztelt Fórumtársak!
A TDDI és TDCI dízel gépek víz-hőmérsékletét a motor terhelése, veszteséghője, és a termosztátok állapota határozza meg döntően. A termosztátok közül az olajköri termosztát az az elem ami brutálisan rontja a rendszer működését és az üzemi hőfok kialakulását, a zárási problémák esetén. Tehát alap feltétel a hibátlan termosztát, illetve termosztátok megléte.
 
Továbbá, jelentősen javítható a konform érzet az utastérben a főköri 88°C nyitó hőmérsékletű termosztát 92°C-ra történő cseréjével. A cserét már régebben elvégeztem így a tapasztalatok is a rendelkezésemre állnak. A témáról írtam cikket melyet hamarosan olvashattok a FAQ topikban. wave
Tisztelettel László! worship

Tisztelt László!

Én is termosztát gonddal küzdök. Kipróbálnám a 92°-os termosztátot. Megírnád a típusát ill. a cikkszámát?

Köszönöm!


Naplózva

MK4 2.0 TDCI 163LE (TXBA) Titanium
Ex:2003 Mk3 2.0/130LE (FMBA) kombi, MMT6
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #73642 Dátum: 2017.12.12 kedd, 14:29:41 »

Tisztelt László!

Én is termosztát gonddal küzdök. Kipróbálnám a 92°-os termosztátot. Megírnád a típusát ill. a cikkszámát?

Köszönöm!



Tisztelt Fórumtárs!
A cikk rövidesen fent lesz a FAQ topikban. Addig is, a termosztát az 1999 Ford KA 36KW 49LE JJDL motorkódú gépjárműhöz való eredetileg és a nyitóhőmérséklet 92°C. A termosztát tányérját 54 mm-ről le kell köszörülni 52 mm átmérőre. Egyébként minden más méret megfelelő. Megjegyzem az általam leírtakhoz szükséges az olajköri termosztát megfelelő működése. Sok sikert a próbához. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
bari012
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 240


E-mail
« Új hozzászólás #73643 Dátum: 2017.12.12 kedd, 19:30:09 »

ettől függetlenül, ha beérsz a városba és csak araszolsz a dugóban vagy csak gurulsz éppen gázon, azért el fog indulni lefelé a mutató(vagy ha az nem is, a hőfok biztosan).
Szia,
akkor az normális, hogy 0-5 fokban 1500-2000 fordulaton 40-60 km/h között, kell kb. 12 km, hogy beálljon a vízhőfok mutató középre, valamint hogy ugyanilyen hőmérsékletben hosszabb lejtmenet után lejjebb megy a mutató?
Nyáron cseréltem mindkét termosztátot gyárira.
Köszi!
« Utoljára szerkesztve: 2017.12.12 kedd, 19:55:43 írta bari012 » Naplózva

2008 Mondeo Titanium-X (BA7) 2.5T (HUBA) 162 kW - Modified: 300 HP, 540 Nm


Past: 2006 Mondeo GHIA (B5Y) 2.2 TDCI (QJBB) 114 kW - Remapped: 183 HP, 454 Nm
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #73644 Dátum: 2017.12.12 kedd, 19:31:46 »

Tisztelt Fórumtárs!
A cikk rövidesen fent lesz a FAQ topikban. Addig is, a termosztát az 1999 Ford KA 36KW 49LE JJDL motorkódú gépjárműhöz való eredetileg és a nyitóhőmérséklet 92°C. A termosztát tányérját 54 mm-ről le kell köszörülni 52 mm átmérőre. Egyébként minden más méret megfelelő. Megjegyzem az általam leírtakhoz szükséges az olajköri termosztát megfelelő működése. Sok sikert a próbához. wave
Tisztelettel László! worship

Most vettem gyári kék-fehér dobozos termosztátot, 93fokos volt
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #73645 Dátum: 2017.12.12 kedd, 20:36:59 »

Most vettem gyári kék-fehér dobozos termosztátot, 93fokos volt
Egy Finis kódot tudsz róla nézni?
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Zombie
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98



WWW
« Új hozzászólás #73646 Dátum: 2017.12.12 kedd, 20:52:58 »

Sziasztok!

A sedan hátsó lámpái megegyeznek az 5 ajtóséval?

Köszi előre is a választ.
« Utoljára szerkesztve: 2017.12.12 kedd, 20:55:53 írta Zombie » Naplózva

MKIII Mondeo 2.0 State Blue, 16V Ghia, 145LE, 2001.06 de a szíve 2004-es. Smiley (motorcsere)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #73647 Dátum: 2017.12.12 kedd, 21:01:00 »

Sziasztok!

A sedan hátsó lámpái megegyeznek az 5 ajtóséval?

Köszi előre is a választ.
igen
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #73648 Dátum: 2017.12.12 kedd, 22:13:35 »

Szia,
akkor az normális, hogy 0-5 fokban 1500-2000 fordulaton 40-60 km/h között, kell kb. 12 km, hogy beálljon a vízhőfok mutató középre, valamint hogy ugyanilyen hőmérsékletben hosszabb lejtmenet után lejjebb megy a mutató?
Nyáron cseréltem mindkét termosztátot gyárira.
Köszi!
Az dieselem is ilyen  2000-es fordulat körül már szépen melegszik alatta háááááát az inkább hagyjuk, városban meg nem pörög annyit a motor. Az isuzu td opel még gyengébben melegedett,  diesel kadett  szintén zenész. Nincs terhelés nagyobb hőelvonás lassabban  melegszik.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #73649 Dátum: 2017.12.12 kedd, 22:34:23 »

Egy Finis kódot tudsz róla nézni?
Persze, holnap megkeresem a dobozt.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 1466 1467 1468 1469 1470 1471 1472 [1473] 1474 1475 1476 1477 1478 1479 1480 ... 1558   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.087 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.