Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2023.06.01 csütörtök, 11:06:08 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 1547 1548 1549 1550 1551 1552 1553 [1554]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 17769346 alkalommal)
0 Felhasználó és 21 vendég van a témában
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26847


E-mail
« Új hozzászólás #77650 Dátum: 2023.02.18 szombat, 20:13:29 »

Sziasztok!

Elnézést a késői válaszért, de valamiért nem tudtam belépni az oldalra. Köszönöm mindkettőtöknek a választ illetve a linkeket! Smiley Akkor jó volt a sejtésem, majd keresek egy másik példányt helyette...Illetve még egy olyan kérdésem volna, hogy amik a műszerfalban tipikusan a kilométeróra/fordulatszámmérő izzói amik kiégnek, ha ledesre szeretném cserélni őket az ajánlott-e, (valami minőségire) ha igen azoknak mi a pontos típusuk? Vagy vegyek bele gyári izzószálasat és kész? Illetve ha jól tudom nem az izzók zöldek, hanem a számlap.

Köszi előre is!

Van róla faqtya, keresd meg.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  Mk3 2.2/150LE TDCi Ghia kombi 2005/08
Ferike20
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 81


E-mail
« Új hozzászólás #77651 Dátum: 2023.02.26 vasárnap, 21:27:30 »

Üdv. 360e volt vízpumpa cserèm most 431e van autóban. ès engedi a vizet. Sztem 90-120e elkéne H menjen. Elég a tömítés csere vagy kompletten kéne? Melyik márka bírja jól skf? Illetve volt a vízpumpa cseréről leírás ha jól emlékszem de már nem találom.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2005 2.0 TDCI Ghia
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48268



« Új hozzászólás #77652 Dátum: 2023.02.27 hétfő, 08:26:22 »

Üdv. 360e volt vízpumpa cserèm most 431e van autóban. ès engedi a vizet. Sztem 90-120e elkéne H menjen. Elég a tömítés csere vagy kompletten kéne? Melyik márka bírja jól skf? Illetve volt a vízpumpa cseréről leírás ha jól emlékszem de már nem találom.
Attól függ,honnan folyik.gates...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26847


E-mail
« Új hozzászólás #77653 Dátum: 2023.02.27 hétfő, 11:34:03 »

Üdv. 360e volt vízpumpa cserèm most 431e van autóban. ès engedi a vizet. Sztem 90-120e elkéne H menjen. Elég a tömítés csere vagy kompletten kéne? Melyik márka bírja jól skf? Illetve volt a vízpumpa cseréről leírás ha jól emlékszem de már nem találom.

Nincs rá garancia.

Az egyik autómban 130-nál kellett a gyári vízpumpát kicserélni, mert kis híján beállt már.

A másikban 498500 km-nél azért lett kicserélve, mert másik blokkot kapott, és nem rakattam vissza a közel félmilliót futott gyárit.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  Mk3 2.2/150LE TDCi Ghia kombi 2005/08
sktourist
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7


E-mail
« Új hozzászólás #77654 Dátum: 2023.03.01 szerda, 13:46:32 »

Szép Napot!
Tetőkárpitot szeretném kivenni a 2006-s 2,2 kombiból... (mert a tetőcsomagtartó csavarjaihoz csak ilyen egyszerűen lehet hozzáférni). Az oldalsó légzsákoknál nem merem feszegetni. Ezért inkább szakemberhez vinném. Tudtok Vecsés környékén valakit ajánlani?
Köszönöm....
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48268



« Új hozzászólás #77655 Dátum: 2023.03.01 szerda, 14:09:52 »

Szép Napot!
Tetőkárpitot szeretném kivenni a 2006-s 2,2 kombiból... (mert a tetőcsomagtartó csavarjaihoz csak ilyen egyszerűen lehet hozzáférni). Az oldalsó légzsákoknál nem merem feszegetni. Ezért inkább szakemberhez vinném. Tudtok Vecsés környékén valakit ajánlani?
Köszönöm....
blau4kombi tud egy szakembert Üllőn. Írj neki.
Asszem a Vik kollégája és otthon rendel.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26847


E-mail
« Új hozzászólás #77656 Dátum: 2023.03.01 szerda, 14:43:15 »

Szép Napot!
Tetőkárpitot szeretném kivenni a 2006-s 2,2 kombiból... (mert a tetőcsomagtartó csavarjaihoz csak ilyen egyszerűen lehet hozzáférni). Az oldalsó légzsákoknál nem merem feszegetni. Ezért inkább szakemberhez vinném. Tudtok Vecsés környékén valakit ajánlani?
Köszönöm....

Az A-oszlopnál emlékeim szerint nemigen kell semmit bontani, csak a napellenzőket.

Azután le kell venni a két majrévasat az első üléseknél. Vigyázz, van egy négyszögletes, szürke szivacsból készült távtartó-féle a csavarok alatt, amit könnyű elpottyantani.

A B-oszlopnál elkezded alulról. Leveszed a belső küszöbborítást a két ajtó teljes hosszában, de legalábbis meglazítod annyira, hogy hozzáférj a B-oszlopot takaró műanyagok közül a legalsóhoz. Azután mindig a legalsót levéve, és a következőhöz hozzáférve eljutsz lassan a tetőkárpitig. Ha ott tartasz, akkor már látni fogod, mi és hogyan tartja, nem nagy ügy leszedni. Igen, ilyen egyszerű... :-(

C-D oszlopoknál sincs komoly gond, simán bontható.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  Mk3 2.2/150LE TDCi Ghia kombi 2005/08
Ferike20
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 81


E-mail
« Új hozzászólás #77657 Dátum: 2023.03.01 szerda, 21:57:31 »

Attól függ,honnan folyik.gates...

Ma néztem át jobban. Szervó szivattyú összetételénél  csepeg csak a hűtővíz az önindítóra.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2005 2.0 TDCI Ghia
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48268



« Új hozzászólás #77658 Dátum: 2023.03.02 csütörtök, 06:27:32 »

Ma néztem át jobban. Szervó szivattyú összetételénél  csepeg csak a hűtővíz az önindítóra.

akkor pumpa csere!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
sipi1988
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1


« Új hozzászólás #77659 Dátum: 2023.03.02 csütörtök, 09:52:55 »

Sziasztok!

Egy kis segítséget kérnék, hátha ti találkoztatok ilyennel, eddig 3 szerelő sem tudott mit kezdeni vele.

Az autóm:
Ford Mondeo Ghia. MK3. B5Y, 2003
Motor: CJBA, 2.0I 16V

Hibajelenség:
Az autó menetközben finoman elkezd rángatni, nem gyorsul úgy, majd félreállva, lassítva, benyomott kupungpedálnál lefullad. Újraindítani próbálom, köszörül az önindító mp-ekig, majd pillanatra mintha elindulna, de mégsem. Várok fél percet, újra megpróbálom, és akkor is nehezen, de elindul. Ezt évek óta csinálja teljesen random mikor, van hogy 50-60 km-ig semmi, aztán van hogy 50 km alatt 3x. Egy Győr--Bp-távolságot aligha bírok ki, hogy ne kelljen valamelyik pihenőben/kúton lefullasztanom. Megfigyelésem alapján, amikor sűrűn elveszem a gázt (pl. város, vagy forgalmas pályázás), akkor gyakrabban csinálja, de ez csak mint megfigyelés.

Amiken átesett:
2019: vízpumpa
2020: gyújtógyertya-szett, benzinszűrő,
2021: generátorfelújtítás, szívósortisztítás, AC-pumpa-csere, katalizátorcsere, EGR-szelep-csere, alapjáratimotor-beállítás és -tisztítás, motortartóbakcsere, lambdaszonda-csere, főtengelyjeladó-csere, vákuumszelepcsere, rezonátorcsőcsere, kipufogótömítés-csere
2022: MAP-szenzor-tisztítás
2023: motorcsere a kiegészítő berendezések nélkül (sajnos tavaly menetközben eltört a hajtórudam, így egy bontott motor került bele, és még ezek után is produkálja a tünetet, nem sikerült újraprogramoznia magát)
Értelemszerűen olajcsere, olajszűrő- és légszűrőcsere évente.

Mitévő legyek? Van tippetek esetleg így látatlanban is? Valaki szakértőt, ha tudnátok ajánlani esetleg. Ha már ennyit költöttem rá, egy ilyen "apróság" miatt csak nem engedm el. Esetleg ECU-csere?
Tudom, így látatlanban igen nehéz bármit mondani, de a jelek szerint, akkor sem tudják megcsinálni, ha szerelőhöz viszem.

Köszi előre is
Naplózva
Ferike20
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 81


E-mail
« Új hozzászólás #77660 Dátum: 2023.03.15 szerda, 20:37:46 »

Üdv. Vízpumpát cserèlek, ahogy tettem volna bele a régi olajkori termosztátot az új nem csuszant bele és a rugót tartó kis műanyag fül letört.

Megrendeltem az újat valami Loro márka 3e Ft.. ez jön csak meg a héten. Nos tegyen be az újat vagy építsen át a házába a régi gyári termosztátot?
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2005 2.0 TDCI Ghia
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48268



« Új hozzászólás #77661 Dátum: 2023.03.15 szerda, 21:27:33 »

Üdv. Vízpumpát cserèlek, ahogy tettem volna bele a régi olajkori termosztátot az új nem csuszant bele és a rugót tartó kis műanyag fül letört.

Megrendeltem az újat valami Loro márka 3e Ft.. ez jön csak meg a héten. Nos tegyen be az újat vagy építsen át a házába a régi gyári termosztátot?
....később is cserélhető ha a vízpumpa már a helyén van. Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Ferike20
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 81


E-mail
« Új hozzászólás #77662 Dátum: 2023.03.28 kedd, 15:30:03 »

Sziasztok. Össze lett rakva az autó. Új vízpumpa magnet marelli lett, gyári olajköri termosztát is ki lett cserélve mert sikeresen eltört mikor helyeztem a helyére, viszont előtte soha nem volt vele gond fűtéssel stb. Így vettem bele"utángyártottat".

Nos, nem folyik sehol vizhofok beáll 90fokra menetközben. Mikor beallók a parkolóba 10 perc egy helybe járatás után is tartja, viszont bekapcsolva a fűtést maxra állítva nyomja a meleget de 2 perc után megy le a vizhofok mutató. Ahogy kikapcsolom a fűtést szépen lassan megy vissza 90fokra.

Gondolom rossz az új utángyártott, gyárit alakitsam át rezalátetes megoldással? Miért fontos a réz alátét?
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2005 2.0 TDCI Ghia
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26847


E-mail
« Új hozzászólás #77663 Dátum: 2023.03.28 kedd, 16:40:59 »

Sziasztok. Össze lett rakva az autó. Új vízpumpa magnet marelli lett, gyári olajköri termosztát is ki lett cserélve mert sikeresen eltört mikor helyeztem a helyére, viszont előtte soha nem volt vele gond fűtéssel stb. Így vettem bele"utángyártottat".

Nos, nem folyik sehol vizhofok beáll 90fokra menetközben. Mikor beallók a parkolóba 10 perc egy helybe járatás után is tartja, viszont bekapcsolva a fűtést maxra állítva nyomja a meleget de 2 perc után megy le a vizhofok mutató. Ahogy kikapcsolom a fűtést szépen lassan megy vissza 90fokra.

Gondolom rossz az új utángyártott, gyárit alakitsam át rezalátetes megoldással? Miért fontos a réz alátét?

Ha ilyen hidegben, 1-3-5 fokban elkezdesz gőzerővel fűteni, az bizony lehűti kicsit a motort és a kedélyeket. Nem gondolom, hogy ez olyan nagy csoda lenne. Alapjáraton a motor csinál max. 4-5 kW-ot, de inkább kevesebbet, aminek egy jó része kimegy a forró kipufogógázokkal együtt a csövön, más része forgatja a motort, a generátort, a vízpumpát stb., és a maradék az, amivel fűteni tudsz.

Inkább azt nézd meg, hogy ha menetben már rendesen felfűtötted az autót, akkor tudja-e tartani a 21-22 fokot automata üzemmódban. Egy ilyen teszt sokkal közelebb áll a valós használathoz.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  Mk3 2.2/150LE TDCi Ghia kombi 2005/08
Ferike20
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 81


E-mail
« Új hozzászólás #77664 Dátum: 2023.03.29 szerda, 14:00:45 »

Ha ilyen hidegben, 1-3-5 fokban elkezdesz gőzerővel fűteni, az bizony lehűti kicsit a motort és a kedélyeket. Nem gondolom, hogy ez olyan nagy csoda lenne. Alapjáraton a motor csinál max. 4-5 kW-ot, de inkább kevesebbet, aminek egy jó része kimegy a forró kipufogógázokkal együtt a csövön, más része forgatja a motort, a generátort, a vízpumpát stb., és a maradék az, amivel fűteni tudsz.

Inkább azt nézd meg, hogy ha menetben már rendesen felfűtötted az autót, akkor tudja-e tartani a 21-22 fokot automata üzemmódban. Egy ilyen teszt sokkal közelebb áll a valós használathoz.

AndyA


Szia. Meg volt a teszt, beállt 90fokra fűtésem jó volt, viszont a vizhofok mutató ugrált 80-90fok közt . Egyszer lejjebb ment utána vissza fel... Csere előtt nem volt ilyen..
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2005 2.0 TDCI Ghia
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2547



WWW
« Új hozzászólás #77665 Dátum: 2023.04.15 szombat, 17:02:29 »

Ilyet épített már be valaki?
Mennyire használható? Méretpontos?
https://a.aliexpress.com/_mO9xeXW
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 400.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26847


E-mail
« Új hozzászólás #77666 Dátum: 2023.04.15 szombat, 17:57:01 »

Ilyet épített már be valaki?
Mennyire használható? Méretpontos?
https://a.aliexpress.com/_mO9xeXW

Ilyet nem, csak a facelift utáni változatot. :-)

Két tartót ki kellett fűrészelni, hogy beférjen, mert pont a fejegység oldalába álltak volna bele, ill. az egyik zsalu kicsit szorulósan jár, de ennyi volt az összes baja.

Hátránya, hogy a fejegységet hátulról bele kell csavarozni, nem tudod külöün kivenni, ha mondjuk valami csatit meg akarsz rajta igazítani. Ki kell bontani az egészet a helyéből.

AndyA
« Utoljára szerkesztve: 2023.04.15 szombat, 17:59:45 írta AndyA » Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  Mk3 2.2/150LE TDCi Ghia kombi 2005/08
HBlase
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 56



E-mail
« Új hozzászólás #77667 Dátum: 2023.04.16 vasárnap, 00:03:17 »

Sziasztok!

Adagolóból csöpög a gázolaj, nem folyik de csöppen időnként egyet, mennyire lehet ezt vagy érdemes ezt halogatni?
Befolyásol egyáltalán ez a hiba valamit fogyasztáson kívül?

Köszönöm előre is.
Naplózva

2001 Ford Mondeo Ghia  2.0 TDDI 116LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48268



« Új hozzászólás #77668 Dátum: 2023.04.16 vasárnap, 06:24:06 »

Sziasztok!

Adagolóból csöpög a gázolaj, nem folyik de csöppen időnként egyet, mennyire lehet ezt vagy érdemes ezt halogatni?
Befolyásol egyáltalán ez a hiba valamit fogyasztáson kívül?

Köszönöm előre is.
a nyomó oldalon gond a szivárgás. Elvész a rendszer nyomás -bol.
Ha nincs AC,akkor a szívó oldalon pláne.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23774


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #77669 Dátum: 2023.04.16 vasárnap, 15:45:17 »

Sziasztok!

Adagolóból csöpög a gázolaj, nem folyik de csöppen időnként egyet, mennyire lehet ezt vagy érdemes ezt halogatni?
Befolyásol egyáltalán ez a hiba valamit fogyasztáson kívül?

Köszönöm előre is.
poroltó legyen nálad
Naplózva

2008/05/07 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA

múlt:
2001 TDDI 4DOOR és 2003 TDCI 5DOOR
2002/11/05 2.0 TDDI TURNIER JEWEL GREEN GHIA+
2007/07/09 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
Mondeo93TDCI
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7



E-mail
« Új hozzászólás #77670 Dátum: 2023.04.29 szombat, 12:44:11 »

Sziasztok!

Futóművel kapcsolatosan lenne kérdésem, hogy szerintetek mi lehet a hiba oka. Első körben kerékcsapágyra tippelnék, de picit furán viselkedik. (A modell egy 2003-as 2.0 TDCI turnier) A hibajelenség: Kb 50km/h-ig csend, 50-60km/h ig erősödő morajlás majd megint 90km/h-ig csend, ezt követően 90-100km óra körül erős morajlás, majd innentől megint néma csend. Balra kanyarnál erősödik, jobbra ívelésnél csendesedik. Gumik nincsenek félrekopva, nyomás ok, semmi ilyesmi. Váltó fokozattól független, üresbe/sebességbe téve is ugyanazoknál a tempóknál csinálja. Ebből kifolyólag a jobb kerékcsapágy lehetne, de érdekesnek találom hogy csak bizonyos tartományokban bukkan ez fel. Illetve a jobb oldalra áthajolva alig hallani, míg felőlem durván átjön. Valaki tapasztalt már hasonlót? Régebben volt már kerékcsapágyas autóm, de az minél gyorsabban mentem annál brutálisabban csinálta, nem voltak szünetek. 

Köszi előre is a válaszokat!  Wink
Naplózva

2003 Mk3 2.0 TDCI Turnier 131PS
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1108


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #77671 Dátum: 2023.04.30 vasárnap, 07:07:10 »

Sziasztok!

Futóművel kapcsolatosan lenne kérdésem, hogy szerintetek mi lehet a hiba oka. Első körben kerékcsapágyra tippelnék, de picit furán viselkedik. (A modell egy 2003-as 2.0 TDCI turnier) A hibajelenség: Kb 50km/h-ig csend, 50-60km/h ig erősödő morajlás majd megint 90km/h-ig csend, ezt követően 90-100km óra körül erős morajlás, majd innentől megint néma csend. Balra kanyarnál erősödik, jobbra ívelésnél csendesedik. Gumik nincsenek félrekopva, nyomás ok, semmi ilyesmi. Váltó fokozattól független, üresbe/sebességbe téve is ugyanazoknál a tempóknál csinálja. Ebből kifolyólag a jobb kerékcsapágy lehetne, de érdekesnek találom hogy csak bizonyos tartományokban bukkan ez fel. Illetve a jobb oldalra áthajolva alig hallani, míg felőlem durván átjön. Valaki tapasztalt már hasonlót? Régebben volt már kerékcsapágyas autóm, de az minél gyorsabban mentem annál brutálisabban csinálta, nem voltak szünetek. 

Köszi előre is a válaszokat!  Wink

Nem feltétlen kerék csapágy, nehogy ugy járj mint én, hogy meg is vettem a kerék csapágyat ami azóta is a polcon van,
mert elvittem szerelőhöz hogy cserélje ki és Ő meg azt mondta,hogy nem kerékcsapágy a rossz,hanem a támcsapágy és igaza lett.
támcsapágy csere után csend honolt ,a kerékcsapágy köszöni jól van azóta is,kb 4 éve és beleszaladt azota vagy 150 ezer km.
A szerelő barátom azt mondta 2 támcsapágy csere ,mire egy kerékcsapágy elkopik.
a bugás is azért változik,mert változik a féltengely terhelése amin a támcsapágy van vagyis jobb oldalt
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
Mondeo93TDCI
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7



E-mail
« Új hozzászólás #77672 Dátum: 2023.04.30 vasárnap, 11:04:58 »

Nem feltétlen kerék csapágy, nehogy ugy járj mint én, hogy meg is vettem a kerék csapágyat ami azóta is a polcon van,
mert elvittem szerelőhöz hogy cserélje ki és Ő meg azt mondta,hogy nem kerékcsapágy a rossz,hanem a támcsapágy és igaza lett.
támcsapágy csere után csend honolt ,a kerékcsapágy köszöni jól van azóta is,kb 4 éve és beleszaladt azota vagy 150 ezer km.
A szerelő barátom azt mondta 2 támcsapágy csere ,mire egy kerékcsapágy elkopik.
a bugás is azért változik,mert változik a féltengely terhelése amin a támcsapágy van vagyis jobb oldalt

Szia!

Köszönöm szépen a választ! Őszintén szólva én csak nemrég vagyok fordos/dízeles/elsőkerék hajtásos autó birtokosa. Meg tudnád nekem írni hogy ezt a csapágyat ennél a típusnál hol kéne keresni? Nemrég kutakodtam a témában az intereneten, és külföldi oldalakon azt láttam hogy ez az alkatrész is csinálhat ilyen hangot: https://i.ebayimg.com/images/g/NJMAAOSwSQRdIgNN/s-l1600.jpg

De ez csak egyben cserélhető talán.
A Ford.7zap oldalon hogy találnám meg ezt a csapágyat, hol helyezkedik el?

Köszi mégegyszer!  worship
Naplózva

2003 Mk3 2.0 TDCI Turnier 131PS
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1108


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #77673 Dátum: 2023.04.30 vasárnap, 19:48:27 »

Szia!

Köszönöm szépen a választ! Őszintén szólva én csak nemrég vagyok fordos/dízeles/elsőkerék hajtásos autó birtokosa. Meg tudnád nekem írni hogy ezt a csapágyat ennél a típusnál hol kéne keresni? Nemrég kutakodtam a témában az intereneten, és külföldi oldalakon azt láttam hogy ez az alkatrész is csinálhat ilyen hangot: https://i.ebayimg.com/images/g/NJMAAOSwSQRdIgNN/s-l1600.jpg

De ez csak egyben cserélhető talán.
A Ford.7zap oldalon hogy találnám meg ezt a csapágyat, hol helyezkedik el?

Köszi mégegyszer!  worship

A jobb féltengelyen van a belső részén.cserélyéhez kikell venni a féltengelyt ,széthuzni és ugy lehet cserélni.



nem 5 perces mutatvány
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
Mondeo93TDCI
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7



E-mail
« Új hozzászólás #77674 Dátum: 2023.05.01 hétfő, 00:58:53 »

A jobb féltengelyen van a belső részén.cserélyéhez kikell venni a féltengelyt ,széthuzni és ugy lehet cserélni.



nem 5 perces mutatvány

Huh, ez a csapágy szerintem akkor az lesz amire a legelejétől fogva gyanakodtam. Ha nem tévedek ez azon a tengelyen van amit én neked fentebb belinkeltem. Valami külföldi fórumon pecáztam ki ezt az infót hogy ez lehet, viszont azt nem tudtam hogy ezen csapágyat le lehet húzni róla. Cikkszám alapján az enyémen úgy tűnik mintha olyan lenne amit nem lehet cserélni csak egyben. (2.0 TDCI 131PS)
« Utoljára szerkesztve: 2023.05.01 hétfő, 01:06:54 írta Mondeo93TDCI » Naplózva

2003 Mk3 2.0 TDCI Turnier 131PS
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1108


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #77675 Dátum: 2023.05.01 hétfő, 06:04:50 »

Huh, ez a csapágy szerintem akkor az lesz amire a legelejétől fogva gyanakodtam. Ha nem tévedek ez azon a tengelyen van amit én neked fentebb belinkeltem. Valami külföldi fórumon pecáztam ki ezt az infót hogy ez lehet, viszont azt nem tudtam hogy ezen csapágyat le lehet húzni róla. Cikkszám alapján az enyémen úgy tűnik mintha olyan lenne amit nem lehet cserélni csak egyben. (2.0 TDCI 131PS)


Igy van azon a tengelyen van.
Az enyém 2005-s volt azon lehetett cserélni, de szerintem a tieden is lehet.
« Utoljára szerkesztve: 2023.05.01 hétfő, 18:14:12 írta rstwingo » Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26847


E-mail
« Új hozzászólás #77676 Dátum: 2023.05.01 hétfő, 16:30:57 »

Sziasztok!

Futóművel kapcsolatosan lenne kérdésem, hogy szerintetek mi lehet a hiba oka. Első körben kerékcsapágyra tippelnék, de picit furán viselkedik. (A modell egy 2003-as 2.0 TDCI turnier) A hibajelenség: Kb 50km/h-ig csend, 50-60km/h ig erősödő morajlás majd megint 90km/h-ig csend, ezt követően 90-100km óra körül erős morajlás, majd innentől megint néma csend. Balra kanyarnál erősödik, jobbra ívelésnél csendesedik. Gumik nincsenek félrekopva, nyomás ok, semmi ilyesmi. Váltó fokozattól független, üresbe/sebességbe téve is ugyanazoknál a tempóknál csinálja. Ebből kifolyólag a jobb kerékcsapágy lehetne, de érdekesnek találom hogy csak bizonyos tartományokban bukkan ez fel. Illetve a jobb oldalra áthajolva alig hallani, míg felőlem durván átjön. Valaki tapasztalt már hasonlót? Régebben volt már kerékcsapágyas autóm, de az minél gyorsabban mentem annál brutálisabban csinálta, nem voltak szünetek. 

Köszi előre is a válaszokat!  Wink

Ha jobb felől jön a hang, akkor az lehet támcsapágy is.

AbdyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  Mk3 2.2/150LE TDCi Ghia kombi 2005/08
Mondeo93TDCI
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7



E-mail
« Új hozzászólás #77677 Dátum: 2023.05.17 szerda, 02:30:33 »

Köszi az infókat! Ha szétszedésre kerül majd megírom hogy az volt-e, de szerintem az lesz a ludas.

Más: Nem volt még soha levehető vonóhorgos autóm, ezen a mondeo-n viszont az van. Az normális szerintetek ha bepattintom a helyére, és ennek ellenére mikor odaállok fölé, megfogom a vonógombot erőből megemelem kiugrik a horog a helyéről? Ha fentről érkező erő van rajta ez nem történik meg, tehát rá is állhatok akkor sem akad ki, de ha felfelé húzom akkor egy combosabb emeléssel ki tudom akasztani. Véletlen vettem észre mikor először kipróbáltam megrángattam hogy stabil-e. Azért nem merem kipróbálni futóval mert mi van ha befékezek egy nagyobbat, és a hátulról érkező erő felfelé irányul, leakasztja horgot aztán még az autó hátulját is benyomja. Az érdekesség a dologban hogy a vonószem is kb olyan mintha új lenne, és a fogadóelem sem rozsdás, rohadt, semmi ilyesmi...szép tiszta.

Annyira nem lényeg mert kb sosem vontatok, de azért jó lenne tudni mi a helyzet ezzel ha netán úgy esik. Gondoltam már arra is hogy átfúratom, és teszek bele egy acélcsavart önzáró anyával biztosításképp.

Valaki járt már így, vagy valami ötlet, esetleg a vonóhorgon található reteszelő szerkezet lenne rossz?

Szerintem ez gyári vonóhorog, de mellékeltem egy fotót róla kb hogy néz ki, szinte ugyanez csak négyszögletes a beakadó része:

Köszi!
« Utoljára szerkesztve: 2023.05.17 szerda, 02:38:22 írta Mondeo93TDCI » Naplózva

2003 Mk3 2.0 TDCI Turnier 131PS
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48268



« Új hozzászólás #77678 Dátum: 2023.05.17 szerda, 16:21:47 »

Köszi az infókat! Ha szétszedésre kerül majd megírom hogy az volt-e, de szerintem az lesz a ludas.

Más: Nem volt még soha levehető vonóhorgos autóm, ezen a mondeo-n viszont az van. Az normális szerintetek ha bepattintom a helyére, és ennek ellenére mikor odaállok fölé, megfogom a vonógombot erőből megemelem kiugrik a horog a helyéről? Ha fentről érkező erő van rajta ez nem történik meg, tehát rá is állhatok akkor sem akad ki, de ha felfelé húzom akkor egy combosabb emeléssel ki tudom akasztani. Véletlen vettem észre mikor először kipróbáltam megrángattam hogy stabil-e. Azért nem merem kipróbálni futóval mert mi van ha befékezek egy nagyobbat, és a hátulról érkező erő felfelé irányul, leakasztja horgot aztán még az autó hátulját is benyomja. Az érdekesség a dologban hogy a vonószem is kb olyan mintha új lenne, és a fogadóelem sem rozsdás, rohadt, semmi ilyesmi...szép tiszta.

Annyira nem lényeg mert kb sosem vontatok, de azért jó lenne tudni mi a helyzet ezzel ha netán úgy esik. Gondoltam már arra is hogy átfúratom, és teszek bele egy acélcsavart önzáró anyával biztosításképp.

Valaki járt már így, vagy valami ötlet, esetleg a vonóhorgon található reteszelő szerkezet lenne rossz?

Szerintem ez gyári vonóhorog, de mellékeltem egy fotót róla kb hogy néz ki, szinte ugyanez csak négyszögletes a beakadó része: [img]https://d1blekj7w4kc3j.cloudfront.net/images/presets/product_page_normal/catalogue/products/Brink_BMC_1-1605783569.jpg

Köszi!

Gyanítom, hogy csak valami szennyeződés lehet a fészkében,és nem megy be teljesen a helyére.Az nem akadhat ki....vagy ne rángasd... eplus2
Vagy van rajta egy icipici felverődés,amit nem veszel észre... Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HBlase
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 56



E-mail
« Új hozzászólás #77679 Dátum: 2023.05.19 péntek, 21:40:16 »

Sziasztok!

Menetközben meleg levegő áramlik a lábtér irányából szinte forró úgy hogy nem ment a fűtés,ez a hiba mire utalhat?

Előre is köszönöm.
Naplózva

2001 Ford Mondeo Ghia  2.0 TDDI 116LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48268



« Új hozzászólás #77680 Dátum: 2023.05.19 péntek, 21:52:00 »

Sziasztok!

Menetközben meleg levegő áramlik a lábtér irányából szinte forró úgy hogy nem ment a fűtés,ez a hiba mire utalhat?

Előre is köszönöm.
olajköri termo hiba,zsalu hiba a fűtésboxban.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mondeo93TDCI
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7



E-mail
« Új hozzászólás #77681 Dátum: 2023.05.26 péntek, 12:05:40 »

Gyanítom, hogy csak valami szennyeződés lehet a fészkében,és nem megy be teljesen a helyére.Az nem akadhat ki....vagy ne rángasd... eplus2
Vagy van rajta egy icipici felverődés,amit nem veszel észre... Roll Eyes

Szia! Smiley

Igazad volt a vonóhoroggal kapcsolatosan. Mivel kb egy éve nem tudtam rájönni a hiba okára gondoltam teszek egy utolsó próbát és lesz ami lesz alapon mindent tüzetesen megnézek. Szétszedtem a levehető horog zárszerkezetét, a csúszócsapot, a rugót, stb. Újra zsíroztam, ellenőriztem a zármechanizmust, semminek semmi baja nem volt. Megint elkezdtem matatni a fészekben ahová becsúszik a horog, kaparásztam, rozsdaoldóztam, keféztem, semmi...Aztán jött a tipikus ha más nem segít akkor jöhet a kalapács  hehe Adtam neki pár finomabbat hogy hátha a zárószerkezet füle benyomja a helyére a csapot és felkattan, először semmi nem történt aztán megindult csak nem tudtam eldönteni elgörbült a zárófül vagy a helyére ment. És a második történt, sikerült bekattintani. Viszont úgy szorult mint az állat, leszednem is kalapáccsal kellett...Szintetikus zsírspray, beütés, tisztítás, ezt ismételgettem párszor és mire vagy 30x megcsináltam már magától bekattant.  Wink
Naplózva

2003 Mk3 2.0 TDCI Turnier 131PS
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48268



« Új hozzászólás #77682 Dátum: 2023.05.26 péntek, 13:30:44 »

Szia! Smiley

Igazad volt a vonóhoroggal kapcsolatosan. Mivel kb egy éve nem tudtam rájönni a hiba okára gondoltam teszek egy utolsó próbát és lesz ami lesz alapon mindent tüzetesen megnézek. Szétszedtem a levehető horog zárszerkezetét, a csúszócsapot, a rugót, stb. Újra zsíroztam, ellenőriztem a zármechanizmust, semminek semmi baja nem volt. Megint elkezdtem matatni a fészekben ahová becsúszik a horog, kaparásztam, rozsdaoldóztam, keféztem, semmi...Aztán jött a tipikus ha más nem segít akkor jöhet a kalapács  hehe Adtam neki pár finomabbat hogy hátha a zárószerkezet füle benyomja a helyére a csapot és felkattan, először semmi nem történt aztán megindult csak nem tudtam eldönteni elgörbült a zárófül vagy a helyére ment. És a második történt, sikerült bekattintani. Viszont úgy szorult mint az állat, leszednem is kalapáccsal kellett...Szintetikus zsírspray, beütés, tisztítás, ezt ismételgettem párszor és mire vagy 30x megcsináltam már magától bekattant.  Wink
eljen
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26847


E-mail
« Új hozzászólás #77683 Dátum: 2023.05.26 péntek, 15:55:46 »

eljen

Alf to the rescue!  nyes taps taps taps taps taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  Mk3 2.2/150LE TDCi Ghia kombi 2005/08
Oldalak: 1 ... 1547 1548 1549 1550 1551 1552 1553 [1554]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.067 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.