Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2020.06.05 péntek, 16:00:39 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 1512 1513 1514 1515 1516 1517 1518 [1519] 1520 1521 1522 1523 1524 1525 1526 ... 1537   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 11765337 alkalommal)
0 Felhasználó és 4 vendég van a témában
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25269


E-mail
« Új hozzászólás #75900 Dátum: 2019.05.29 szerda, 11:07:52 »

Köszi szépen igy láttam én is reménykedtem hogy nem kell pfff hihetetlen hogy nem tudtak kitalálni egyszerübb megoldást. Kösz. Smiley


Ha nagyon türelmes vagy, akkor egy rövidre vágott végű 8-as imbusszal ki tudod legózni a csavart a feszítő alján annyira, hogy beférjen mögé a szíj, akkor nem kell leszedni a generátort.

De a szíjfeszítőt meglazítani akkor is csak szerszámmal tudod, vagy marad a főtengely szíjtárcsa.

Szerszámot csinálni hozzá nem nagy ügy. Egy méter 30-as laposvas, és egy félcollos szár végéről levágott másfél centi négyszögletes dugó kell hozzá. Ezt a négyszög átlójával a vas hosszában ráhegeszted a laposvas lapjára. Ezt éppen be tudod tuszakolni a feszítőn lévő félcollos nyílásba, és utána már egyszerű a dolog.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  Mk3 2.2/150LE TDCi Ghia kombi 2005/08
bandita39
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 33


E-mail
« Új hozzászólás #75901 Dátum: 2019.05.29 szerda, 12:22:19 »

Ha nagyon türelmes vagy, akkor egy rövidre vágott végű 8-as imbusszal ki tudod legózni a csavart a feszítő alján annyira, hogy beférjen mögé a szíj, akkor nem kell leszedni a generátort.

De a szíjfeszítőt meglazítani akkor is csak szerszámmal tudod, vagy marad a főtengely szíjtárcsa.

Szerszámot csinálni hozzá nem nagy ügy. Egy méter 30-as laposvas, és egy félcollos szár végéről levágott másfél centi négyszögletes dugó kell hozzá. Ezt a négyszög átlójával a vas hosszában ráhegeszted a laposvas lapjára. Ezt éppen be tudod tuszakolni a feszítőn lévő félcollos nyílásba, és utána már egyszerű a dolog.

AndyA
Köszi Smiley Egyelőre a Generátor felső csavarját nem birom kiszedni  erz a legózó megoldás jobban tetszene Smiley De nem jövök rá mire gondolsz  ,a felső görgőt kiszedni ,
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25269


E-mail
« Új hozzászólás #75902 Dátum: 2019.05.29 szerda, 12:48:34 »

Köszi Smiley Egyelőre a Generátor felső csavarját nem birom kiszedni  erz a legózó megoldás jobban tetszene Smiley De nem jövök rá mire gondolsz  ,a felső görgőt kiszedni ,


A generátor felső csavarját felülről. Tedd el az útból a GO-szűrőt, és onnan le tudsz nyúlni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  Mk3 2.2/150LE TDCi Ghia kombi 2005/08
bandita39
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 33


E-mail
« Új hozzászólás #75903 Dátum: 2019.05.29 szerda, 14:34:55 »

A generátor felső csavarját felülről. Tedd el az útból a GO-szűrőt, és onnan le tudsz nyúlni.

AndyA
Köszi Andy  sikerült kiszednem minden csavart hmm a feszitőt is le kelett szedni a rajta lévő feszitőgörgőből pici db le van törve  gondolom akkor már érdemes lenne lecserélnem ? Sajnos eljött a zuhé nem birtam befejezni ,( nem értem miért ilyen bonyolultul csinálták ezt meg ? Más kocsiknál meglazitod a görgőt és már fenn is a szíj Smiley Amugy nem azért kezdtem neki mert sajnáltam a szerelőre hanem a határidő amit mondanak 1-2 hét pfff. Köszönök minden segitséget  Üdv.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23853


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #75904 Dátum: 2019.05.29 szerda, 16:55:28 »

szerelőre hanem a határidő amit mondanak 1-2 hét
majd ha fizetsz neki havi 4-5kilót és az alkalmazottad lesz, akkor majd ugrik rögtön az első szavadra nyes addig is felháborító az érkezési sorrend...vagy gondolom ez fontosabb lett volna mindenkiétől...
Naplózva

2008/05/07 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA

múlt:
2001 TDDI 4DOOR és 2003 TDCI 5DOOR
2002/11/05 2.0 TDDI TURNIER JEWEL GREEN GHIA+
2007/07/09 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
specnaze
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 54



« Új hozzászólás #75905 Dátum: 2019.05.29 szerda, 18:11:29 »

Sziasztok!! Kérdés!! 5* 108 7j et40 középfurat 70.1 felmegy 2001 -es mondeora ??
Pontosítva mik azok az et számok amik még rá mennek bele férnek stb ! J et középfurat azzal nem vok tisztában!! Válaszokat előre is köszi
« Utoljára szerkesztve: 2019.05.29 szerda, 18:19:01 írta specnaze » Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24322



« Új hozzászólás #75906 Dátum: 2019.05.29 szerda, 18:16:32 »

Sziasztok!! Kérdés!! 5* 108 7j et40 középfurat 70.1 felmegy 2001 -es mondeora ??


Fel, mert nagyobb a furat a kelleténél.
Tehermentesítő karika szükséges.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
specnaze
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 54



« Új hozzászólás #75907 Dátum: 2019.05.29 szerda, 18:20:53 »

Fel, mert nagyobb a furat a kelleténél.
Tehermentesítő karika szükséges.
[/quo

te]
 Modosítottam a hozzászólásomat arra is tudnál irni? Köszi
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 45832



« Új hozzászólás #75908 Dátum: 2019.05.29 szerda, 19:53:26 »

Sziasztok!! Kérdés!! 5* 108 7j et40 középfurat 70.1 felmegy 2001 -es mondeora ??
Pontosítva mik azok az et számok amik még rá mennek bele férnek stb ! J et középfurat azzal nem vok tisztában!! Válaszokat előre is köszi

a mondeo méret 5x108 agy 63,3mm, Alunál általában ET48 Lemeznél általában ET52
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
specnaze
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 54



« Új hozzászólás #75909 Dátum: 2019.05.29 szerda, 23:38:33 »

a mondeo méret 5x108 agy 63,3mm, Alunál általában ET48 Lemeznél általában ET52

Köszönöm alf!!! Erre voltam kiváncsi!!!
Naplózva
bandita39
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 33


E-mail
« Új hozzászólás #75910 Dátum: 2019.05.30 csütörtök, 10:23:55 »

Sziasztok valaki a 18 kerületbe nem tudna kölcsön adni egy generátor szíjfeszitőt ?Nem bírom lebontani a főtengelyről a kereket Sad 
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25269


E-mail
« Új hozzászólás #75911 Dátum: 2019.05.30 csütörtök, 10:34:24 »

Sziasztok!! Kérdés!! 5* 108 7j et40 középfurat 70.1 felmegy 2001 -es mondeora ??
Pontosítva mik azok az et számok amik még rá mennek bele férnek stb ! J et középfurat azzal nem vok tisztában!! Válaszokat előre is köszi


Az 5 x 108 elég egyértelmű, ugyebár.

Az ET azt jelenti, hogy a kerékagy (felfekvési felület) és a futófelület (felni) középvonala mennyivel tér el egymástól. Ennek a futómű geometriája miatt célszerű nagyjából passzolnia, ha pár mm-rel odébb van, az általában nem gond, de 1-2 centi már sok. Az ET40 0 Mondeónál még éppen OK, ET48-as felni van hozzá.

Lényeges még az is, hogy a felnin legalább akkora furat legyen, amekkora a kerékagy középrészének átmérője, különben nem fog rámenni. Smiley A Mondeo 63,3 mm, azaz a 70-es lyukkal jó lesz a felni. Ide kell az a bizonyos tehermentesítő gyűrű, ami igazából központosító gyűrű, mert nem tehermentesít semmit, ellenben az a célja, hogy a lehető legpontosabban, néhány tized mm pontossággal a kerékagy tengelyében tartsa a kereket, amíg a kerékcsavarokat meg nem húzod. Ilyen nélkül is fel lehet rakni a felnit, a kerékcsavarok nagyjából a helyére húzzák, de ha 100-as tempó fölött elkezd ugrálni a kerék és rázza a kasztnit, akkor nincs min csodálkozni. Szóval vegyél hozzá központosító gyűrűket is. Külső átmérő, amit mondtál, belső átmérő 63,3 mm a Mondeóhoz.

AndyA
« Utoljára szerkesztve: 2019.05.30 csütörtök, 10:36:49 írta AndyA » Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  Mk3 2.2/150LE TDCi Ghia kombi 2005/08
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25269


E-mail
« Új hozzászólás #75912 Dátum: 2019.05.30 csütörtök, 10:35:52 »

Sziasztok valaki a 18 kerületbe nem tudna kölcsön adni egy generátor szíjfeszitőt ?Nem bírom lebontani a főtengelyről a kereket Sad 

Az oda tud gyógyulni...

Kell valaki, aki benn ül az autóban, és a legmagasabb fokozatba tett váltóval keményen tapossa a féket. Utána lehet kívül próbálkozni. Ha mozog a főtengely, akkor elég reménytelen, esetleg légkulccsal.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  Mk3 2.2/150LE TDCi Ghia kombi 2005/08
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24322



« Új hozzászólás #75913 Dátum: 2019.05.30 csütörtök, 10:42:28 »

Az 5 x 108 elég egyértelmű, ugyebár.

Az ET azt jelenti, hogy a kerékagy (felfekvési felület) és a futófelület (felni) középvonala mennyivel tér el egymástól. Ennek a futómű geometriája miatt célszerű nagyjából passzolnia, ha pár mm-rel odébb van, az általában nem gond, de 1-2 centi már sok. Az ET40 0 Mondeónál még éppen OK, ET48-as felni van hozzá.

Lényeges még az is, hogy a felnin legalább akkora furat legyen, amekkora a kerékagy középrészének átmérője, különben nem fog rámenni. Smiley A Mondeo 63,3 mm, azaz a 70-es lyukkal jó lesz a felni. Ide kell az a bizonyos tehermentesítő gyűrű, ami igazából központosító gyűrű, mert nem tehermentesít semmit, ellenben az a célja, hogy a lehető legpontosabban, néhány tized mm pontossággal a kerékagy tengelyében tartsa a kereket, amíg a kerékcsavarokat meg nem húzod. Ilyen nélkül is fel lehet rakni a felnit, a kerékcsavarok nagyjából a helyére húzzák, de ha 100-as tempó fölött elkezd ugrálni a kerék és rázza a kasztnit, akkor nincs min csodálkozni. Szóval vegyél hozzá központosító gyűrűket is. Külső átmérő, amit mondtál, belső átmérő 63,3 mm a Mondeóhoz.

AndyA

Tehát tehermentesítő gyűrű (is), mert azt a terhet veszi le a kereket felszerelőről, hogy a csavarokkal kelljen központban tartania a kereket meghúzás közben.  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
beikes
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115


E-mail
« Új hozzászólás #75914 Dátum: 2019.05.30 csütörtök, 11:22:25 »

Az oda tud gyógyulni...

Kell valaki, aki benn ül az autóban, és a legmagasabb fokozatba tett váltóval keményen tapossa a féket. Utána lehet kívül próbálkozni. Ha mozog a főtengely, akkor elég reménytelen, esetleg légkulccsal.

AndyA

Ha ez nem megy, amit AndyA mondott, van egy másik lehetőség, bár veszélyesebb és nagy oda figyelést kíván. Ráteszed a csavarra a kulcsot, a szárát, vagy ha úgy tetszik a hajtót, pedig egy fix helyre, mondjuk a földre, minél hegyesebb szögben. Ha ez meg van, meg kell győződni róla, hogy nem tud leugrani, lefordulni a csavarról. Utána szólsz valakinek, akiben megbízol és mondod neki, hogy indítson. Nem kell elindítani, csak egy kis pöccentés elég kell legyen. 
Én a Sierrás időben így tudtam meglazítani. A sebességes-féktaposós módszerrel egyszerűen lehetetlen volt. Csak akkor állj neki, ha biztos vagy a dolgodban és abban amit csinálsz!
Naplózva

MK III Ghia kombi 1.8 2004
ex Mk IV Titanium X kombi 2.2 147kw 2013
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #75915 Dátum: 2019.05.30 csütörtök, 11:27:30 »

Ha ez nem megy, amit AndyA mondott, van egy másik lehetőség, bár veszélyesebb és nagy oda figyelést kíván. Ráteszed a csavarra a kulcsot, a szárát, vagy ha úgy tetszik a hajtót, pedig egy fix helyre, mondjuk a földre, minél hegyesebb szögben. Ha ez meg van, meg kell győződni róla, hogy nem tud leugrani, lefordulni a csavarról. Utána szólsz valakinek, akiben megbízol és mondod neki, hogy indítson. Nem kell elindítani, csak egy kis pöccentés elég kell legyen. 
Én a Sierrás időben így tudtam meglazítani. A sebességes-féktaposós módszerrel egyszerűen lehetetlen volt. Csak akkor állj neki, ha biztos vagy a dolgodban és abban amit csinálsz!

Szvsz ilyet még viccből se...
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25269


E-mail
« Új hozzászólás #75916 Dátum: 2019.05.30 csütörtök, 14:37:22 »

Tehát tehermentesítő gyűrű (is), mert azt a terhet veszi le a kereket felszerelőről, hogy a csavarokkal kelljen központban tartania a kereket meghúzás közben.  vigyor3

Teccetős ideológiát minden hülyeségre lehet találni, de az attól még hülyeség marad...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  Mk3 2.2/150LE TDCi Ghia kombi 2005/08
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25269


E-mail
« Új hozzászólás #75917 Dátum: 2019.05.30 csütörtök, 14:56:03 »

Ha ez nem megy, amit AndyA mondott, van egy másik lehetőség, bár veszélyesebb és nagy oda figyelést kíván. Ráteszed a csavarra a kulcsot, a szárát, vagy ha úgy tetszik a hajtót, pedig egy fix helyre, mondjuk a földre, minél hegyesebb szögben. Ha ez meg van, meg kell győződni róla, hogy nem tud leugrani, lefordulni a csavarról. Utána szólsz valakinek, akiben megbízol és mondod neki, hogy indítson. Nem kell elindítani, csak egy kis pöccentés elég kell legyen. 
Én a Sierrás időben így tudtam meglazítani. A sebességes-féktaposós módszerrel egyszerűen lehetetlen volt. Csak akkor állj neki, ha biztos vagy a dolgodban és abban amit csinálsz!

NAGYON nem kéne...!!!

Akkor már inkább szerviz, légkulccsal indítsák meg, ennyi. Az a pár ezer Ft, amit ezért elkérnek, kevésbé fáj, mint a tekerőszár homlokmagasságban becsapódva... Sad

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  Mk3 2.2/150LE TDCi Ghia kombi 2005/08
bandita39
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 33


E-mail
« Új hozzászólás #75918 Dátum: 2019.05.30 csütörtök, 15:19:58 »

NAGYON nem kéne...!!!

Akkor már inkább szerviz, légkulccsal indítsák meg, ennyi. Az a pár ezer Ft, amit ezért elkérnek, kevésbé fáj, mint a tekerőszár homlokmagasságban becsapódva... Sad

AndyA
Jó is lenne ha el tudtam vna menni szervizig Smiley de nincs hogy ,áll kint autó szétkapva Smiley Bár már csak a szijat kell felrakni Smiley
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24322



« Új hozzászólás #75919 Dátum: 2019.05.30 csütörtök, 16:54:48 »

Teccetős ideológiát minden hülyeségre lehet találni, de az attól még hülyeség marad...

AndyA

Pedig igaz.
Az alufelni kúp zsírozás a faxság, kérem!  hehe
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
bandita39
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 33


E-mail
« Új hozzászólás #75920 Dátum: 2019.05.30 csütörtök, 18:25:49 »

Fönn van minden ,de sajna a szíjat nem tudom sehogy ráfesziteni pedig a feszitőt koppanásig öszehuztam tehát totál öszeszorult a rugó mégsem bírom kezdem azt hinni gyárilag *** a szíj 1640 ír rajta pfff  nagyon megbántam hogy nekikezdtem., Amugy mi a sorrend melyik kerékre kell utoljára rárakni ??
Naplózva
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 925


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #75921 Dátum: 2019.05.30 csütörtök, 18:41:38 »

Fönn van minden ,de sajna a szíjat nem tudom sehogy ráfesziteni pedig a feszitőt koppanásig öszehuztam tehát totál öszeszorult a rugó mégsem bírom kezdem azt hinni gyárilag *** a szíj 1640 ír rajta pfff  nagyon megbántam hogy nekikezdtem., Amugy mi a sorrend melyik kerékre kell utoljára rárakni ??

Én mindig a főtengely szíjtárcsa felet levő görgőre teszem fel, valójában ott lefele kell nyomni a szíjat és emiatt könnyen fellehet tenni
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
bandita39
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 33


E-mail
« Új hozzászólás #75922 Dátum: 2019.05.30 csütörtök, 18:51:12 »

Én mindig a főtengely szíjtárcsa felet levő görgőre teszem fel, valójában ott lefele kell nyomni a szíjat és emiatt könnyen fellehet tenni
Köszi szépen Smiley
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25269


E-mail
« Új hozzászólás #75923 Dátum: 2019.05.31 péntek, 12:43:15 »

Pedig igaz.
Az alufelni kúp zsírozás a faxság, kérem!  hehe

Nem. Mert nem az rögzíti a felnit a kerékagyon, ezt már elmondtam. Cáfolj, ha tudsz, de ex-katedra kijelenteni, hogy hülyeség, csak azért, mert neked anno másképp tanította a szaki, akitől tanultad a kerékszerelést, az legalábbis merész.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  Mk3 2.2/150LE TDCi Ghia kombi 2005/08
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24322



« Új hozzászólás #75924 Dátum: 2019.05.31 péntek, 14:07:27 »

Nem. Mert nem az rögzíti a felnit a kerékagyon, ezt már elmondtam. Cáfolj, ha tudsz, de ex-katedra kijelenteni, hogy hülyeség, csak azért, mert neked anno másképp tanította a szaki, akitől tanultad a kerékszerelést, az legalábbis merész.

AndyA

Ebben a dologban már besültél, szerintem engedd el.  wave

Nem is mondta senki, hogy a kúp rögzíti a felnit.  Smiley
A kúp a kerékcsavart biztosítja!  Cool
Tehát a kerékanya biztosítása meglazulás ellen.

Ezért sem szabad kenőanyagot rátenni, sőt a kerékcsavar/kerékanya meneteit sem szabad zsírozni.

Ez pedig nem bárkinek a tanítása, hanem JPÉ....de még a autógyártók is le szokták írni.

Kár volt újra felköhögni ezt.... hehe
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
bandita39
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 33


E-mail
« Új hozzászólás #75925 Dátum: 2019.05.31 péntek, 19:56:04 »

Pfff még nem tudtam felrakni a bordászíjat 3 napja küzdök csináltam feszitő szerszámot  ami a sokl erőltetéstől elhajlott Smiley És most döbentem rá kézmosás közbe hogy lehet roszul csinálom rugó csak kb 8 mm szorul ösze nem is öszehuzni kel rugót szerszámmel hanem inkább a viszarakásnál kell használni fölfele nyomva Huh? Köszi a válasszt bocs helyesirásért kicsit berugtam Smiley
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24322



« Új hozzászólás #75926 Dátum: 2019.05.31 péntek, 20:07:09 »

Pfff még nem tudtam felrakni a bordászíjat 3 napja küzdök csináltam feszitő szerszámot  ami a sokl erőltetéstől elhajlott Smiley És most döbentem rá kézmosás közbe hogy lehet roszul csinálom rugó csak kb 8 mm szorul ösze nem is öszehuzni kel rugót szerszámmel hanem inkább a viszarakásnál kell használni fölfele nyomva Huh? Köszi a válasszt bocs helyesirásért kicsit berugtam Smiley

Hm....
Biztos megéri napokig szívni.   zavart2
Ahelyett, hogy elvitted volna szervizbe és már rég nem is foglalkoznál a dologgal.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
bandita39
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 33


E-mail
« Új hozzászólás #75927 Dátum: 2019.05.31 péntek, 20:55:26 »

Hm....
Biztos megéri napokig szívni.   zavart2
Ahelyett, hogy elvitted volna szervizbe és már rég nem is foglalkoznál a dologgal.  wave
Nem sajnáltam rá a pénzt ,a határidőkkel volt gondom amugy nem érte meg szopni vele tény ,sürghős lett volna a kocsi de a kérdés nem ez volt  !
Naplózva
bandita39
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 33


E-mail
« Új hozzászólás #75928 Dátum: 2019.06.01 szombat, 10:23:29 »

Sziasztok valaki tudna segíteni felrakni  a generátor szíjat a görgőkre ,már fenn van csak egyszerűen nem megy rá. Természetesen nem ingyen kell megfizetem, feszitő is van de sztem az a kb 8 mmm feszités nem elég .Ha valaki tud segiteni vagy ismer olyan személyt csörgessen meg viszahivom 06203529359
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24322



« Új hozzászólás #75929 Dátum: 2019.06.01 szombat, 11:41:35 »

Sziasztok valaki tudna segíteni felrakni  a generátor szíjat a görgőkre ,már fenn van csak egyszerűen nem megy rá. Természetesen nem ingyen kell megfizetem, feszitő is van de sztem az a kb 8 mmm feszités nem elég .Ha valaki tud segiteni vagy ismer olyan személyt csörgessen meg viszahivom 06203529359

"segíteni felrakni  a generátor szíjat a görgőkre ,már fenn van csak egyszerűen nem megy rá"   wilting
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
bandita39
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 33


E-mail
« Új hozzászólás #75930 Dátum: 2019.06.01 szombat, 12:16:24 »

Hmmm hiába küzdöttem pff szerintem egy tárcsa gond lehet Generátort állitólag gyártottak 2 vféle változatba szabadonfutós és sima . egyiknerk nagyobb a tárcsája kérdés menyivel Smiley Valaki nem tudja esetleg ?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24322



« Új hozzászólás #75931 Dátum: 2019.06.01 szombat, 12:44:35 »

Hmmm hiába küzdöttem pff szerintem egy tárcsa gond lehet Generátort állitólag gyártottak 2 vféle változatba szabadonfutós és sima . egyiknerk nagyobb a tárcsája kérdés menyivel Smiley Valaki nem tudja esetleg ?

Dízelen csak sima generátor ékszíjtárcsa van gyárilag.
A szabadonfutó felszerelésekor nincs semmi más változtatni való, simán mehet a sima ékszíjtárcsa helyére és ugyanúgy felszerelhető a szíj.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
edk
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 540


E-mail
« Új hozzászólás #75932 Dátum: 2019.06.01 szombat, 20:37:28 »

Sziasztok valaki tudna segíteni felrakni  a generátor szíjat a görgőkre ,már fenn van csak egyszerűen nem megy rá. Természetesen nem ingyen kell megfizetem, feszitő is van de sztem az a kb 8 mmm feszités nem elég .Ha valaki tud segiteni vagy ismer olyan személyt csörgessen meg viszahivom 06203529359
Mi ketten csináltuk: a szíjtárcsában csak 1 meglazított csavart hagytunk, a szíjat a szíjtárcsa kivételével a helyére tettük. Egyikünk a szerszámmal meglazította, másikunk a tárcsán is helyretette a szíjat, majd a szíjtárcsát beforgatta a helyére és betettük a szíjtárcsában lévő csavarokat a helyükre. Szíjtárcsán csavarok meghúzva és szíjlazító szerszám kivéve. Ez így nekünk biztosan működött.
Naplózva

Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25269


E-mail
« Új hozzászólás #75933 Dátum: 2019.06.02 vasárnap, 10:21:29 »

Ebben a dologban már besültél, szerintem engedd el.  wave

Nem is mondta senki, hogy a kúp rögzíti a felnit.  Smiley
A kúp a kerékcsavart biztosítja!  Cool
Tehát a kerékanya biztosítása meglazulás ellen.

Ezért sem szabad kenőanyagot rátenni, sőt a kerékcsavar/kerékanya meneteit sem szabad zsírozni.

Ez pedig nem bárkinek a tanítása, hanem JPÉ....de még a autógyártók is le szokták írni.

Kár volt újra felköhögni ezt.... hehe

Megint maszatolsz.

A csavart a menetein ébredő tapadási súrlódás tartja a helyén, mint általában minden csavart. Ezért nem is szabad ezeket zsírozni - ezt amúgy senki nem is mondta.

A kereket az agyon pedig az a tapadási súrlódás tartja ott, amit a kerékcsavarok nyomása hoz létre az agy és a felni felfekvő felületei között (és csak sokkal kisebb mértékben a kerékcsavarokon ébredő nyíróirányú erők).

Ez a csavar pedig azért kúpos, hogy segítsen a helyére igazítani a felnit, mert akkor optimális a csavarok nyomóereje az egyenletes erőelosztáshoz a felfekvési felületen. Ha nem akarod, hogy a vas-alu (főleg télidőben) jól összerohadjon, akkor tanácsos a kúpra egy kis rézzsírt kenni. Láttam már olyat, hogy a felni kúppalástból felragadt egy vékony réteg alumínium a kerékanya kúpos részére, és az nem jó, hidd el.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  Mk3 2.2/150LE TDCi Ghia kombi 2005/08
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24322



« Új hozzászólás #75934 Dátum: 2019.06.02 vasárnap, 10:46:48 »

Megint maszatolsz.

A csavart a menetein ébredő tapadási súrlódás tartja a helyén, mint általában minden csavart. Ezért nem is szabad ezeket zsírozni - ezt amúgy senki nem is mondta.

A kereket az agyon pedig az a tapadási súrlódás tartja ott, amit a kerékcsavarok nyomása hoz létre az agy és a felni felfekvő felületei között (és csak sokkal kisebb mértékben a kerékcsavarokon ébredő nyíróirányú erők).

Ez a csavar pedig azért kúpos, hogy segítsen a helyére igazítani a felnit, mert akkor optimális a csavarok nyomóereje az egyenletes erőelosztáshoz a felfekvési felületen. Ha nem akarod, hogy a vas-alu (főleg télidőben) jól összerohadjon, akkor tanácsos a kúpra egy kis rézzsírt kenni. Láttam már olyat, hogy a felni kúppalástból felragadt egy vékony réteg alumínium a kerékanya kúpos részére, és az nem jó, hidd el.

AndyA


AdminA, engedd már el!   Grin
Nem maszatolok, hanem ugynazt írom, amit múltkor! A te -téves- elméleted szerint nem lenne szükség menetrögzítős anyaára és menetrögzítő anyagra sem, amit a menetekre kell felvinni.
Te elbeszélsz megint a dolgok mellett.... Nem arról van szó, hogy mi és mit tart! Hanem rögzít, biztosít! Vagyis a kúp és a kúp ellendarabja a felniben a "menetrögzítő"!  Ne zsírozd!!! Olyan, mintha a menetrögzítős csavarmenetről lekaparod a menetrögzítőt! Mert bizony a sima menet nem biztosított menet! Néhány esetben az 1 mm-es menetemelkedés önmagában képes biztosítani is.

Tudod mit láttál te felragadni a kúpra?  Cheesy
Fényezés után a festékréteget!  hehe  Mert bizony festik a kúpot is (pedig nem lenne szabad) és azt a kúpos kerékanya/csavar leszedi onnan.  wave
A központosítás csak plusz tulajdonság. Ugyanez a helyzet a kormányösszekötő gömbfej és a kúpos lengőkar gömbfej is. Ott is a kúp által "összetapadás" rögzíti a helyén az alkatrész, nem az anya, ami behúzza.

Azt is említettem, hogy pl. a teherautóknál nincs semmi kúposság a kerékanyán és ott a kerékanya alján van egy forgó (ricnis) alátét, amit biztosítja a kerékanyát a meghúzás után.
Itt nincs "központosító" kúp!  nyes   De bénák, ugye?  hehe

 wave
« Utoljára szerkesztve: 2019.06.02 vasárnap, 10:49:00 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tamas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 153


E-mail
« Új hozzászólás #75935 Dátum: 2019.06.05 szerda, 21:58:00 »

Sziasztok!
Van itt a klubban Salgótarján környékéről olyan tag, aki rendelkezik hibakód olvasóval?
Naplózva

Mondeo III. Tdci Facelift 115 LE 2003 kombi
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 106


E-mail
« Új hozzászólás #75936 Dátum: 2019.06.07 péntek, 15:17:45 »

Sziasztok.
Találkozott valaki olyan jelenséggel, hogy a klíma bekapcsolása után pár másodpercel egy határozott durranás hallatszik az autó jobb eleje felöl? Hűt rendesen, további működése hangtalan. Kikapcsolás, leállítás, pár óra után bekapcsolás, nincs durranás, még másnap sem. Pár nap állás után csinálja ezt a  durranást. Először azt hittem, hogy valami cső durrant el.
Naplózva

MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 900



E-mail
« Új hozzászólás #75937 Dátum: 2019.06.13 csütörtök, 09:26:03 »

Sziasztok!
Tegnap előtt a szervoszij feszítőven kicseréltem a leirtak alapján a görgőt a csapagyra!
Minden rendben van vele, itt is köszönöm szépen, hogy elérhető a leírás!!!
Kérdésem lenne, hogy a generátor felőli görgőket nem lehet hasonlóképp lecserelni?
Köszönöm
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 45832



« Új hozzászólás #75938 Dátum: 2019.06.13 csütörtök, 10:02:00 »

Sziasztok!
Tegnap előtt a szervoszij feszítőven kicseréltem a leirtak alapján a görgőt a csapagyra!
Minden rendben van vele, itt is köszönöm szépen, hogy elérhető a leírás!!!
Kérdésem lenne, hogy a generátor felőli görgőket nem lehet hasonlóképp lecserelni?
Köszönöm
nem igazán,nincs olyan méretű csapágy.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 900



E-mail
« Új hozzászólás #75939 Dátum: 2019.06.13 csütörtök, 10:15:22 »

nem igazán,nincs olyan méretű csapágy.

Köszi.
Akkor marad a szett csere
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25269


E-mail
« Új hozzászólás #75940 Dátum: 2019.06.13 csütörtök, 10:30:23 »

Sziasztok!
Tegnap előtt a szervoszij feszítőven kicseréltem a leirtak alapján a görgőt a csapagyra!
Minden rendben van vele, itt is köszönöm szépen, hogy elérhető a leírás!!!
Kérdésem lenne, hogy a generátor felőli görgőket nem lehet hasonlóképp lecserelni?
Köszönöm

Voltak rá próbálkozások, de tökéletes megoldás nem született, valami hasfájása mindnek lett előbb vagy utóbb. Maradj a gyári megoldásnál, arról legalább azt tudod, hogy kb. mikor fog legközelebb bexarni. Cheesy

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  Mk3 2.2/150LE TDCi Ghia kombi 2005/08
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 900



E-mail
« Új hozzászólás #75941 Dátum: 2019.06.13 csütörtök, 10:52:37 »

Voltak rá próbálkozások, de tökéletes megoldás nem született, valami hasfájása mindnek lett előbb vagy utóbb. Maradj a gyári megoldásnál, arról legalább azt tudod, hogy kb. mikor fog legközelebb bexarni. Cheesy

AndyA

Az normális, hogy kb 20-25 eKm és megint berreg a szíj?
Mondjuk csak feszítő lett cserélve nem a teljes szett
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24322



« Új hozzászólás #75942 Dátum: 2019.06.13 csütörtök, 11:05:36 »

Az normális, hogy kb 20-25 eKm és megint berreg a szíj?
Mondjuk csak feszítő lett cserélve nem a teljes szett

Akkor ugye nincs min csodálkozni.
Ha nem azonos állapotúak, akkor a gyenge láncszem mindig kikezdi a többit.....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 900



E-mail
« Új hozzászólás #75943 Dátum: 2019.06.13 csütörtök, 11:23:55 »

Akkor ugye nincs min csodálkozni.
Ha nem azonos állapotúak, akkor a gyenge láncszem mindig kikezdi a többit.....

Köszi
Akkor az lesz a baj.
Most akkor kicseréltetem a komplett szettet.
Minőségben ér annyit a drágább? Jobb annyival amennyivel drágább? Vagy melyik szettet ajánlanád?
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25269


E-mail
« Új hozzászólás #75944 Dátum: 2019.06.13 csütörtök, 12:28:02 »

Köszi
Akkor az lesz a baj.
Most akkor kicseréltetem a komplett szettet.
Minőségben ér annyit a drágább? Jobb annyival amennyivel drágább? Vagy melyik szettet ajánlanád?

Bárdi, vevőkód Joe-tól, vedd meg darabonként.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  Mk3 2.2/150LE TDCi Ghia kombi 2005/08
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 900



E-mail
« Új hozzászólás #75945 Dátum: 2019.06.13 csütörtök, 13:38:23 »

Bárdi, vevőkód Joe-tól, vedd meg darabonként.

AndyA

Darabonként jobban jön ki?
Vegyek dragabbat vagy elég az alja?
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25269


E-mail
« Új hozzászólás #75946 Dátum: 2019.06.14 péntek, 07:19:23 »

Darabonként jobban jön ki?
Vegyek dragabbat vagy elég az alja?

Feszítőből én megvettem a drágát, SKF van benne, 150 ezer km óta bírja. Görgőket kellett cserélni mellette és rajta, de annak nicns baja. Szíjtárcsából vettem Bárdit, 25 ezret bírt, és már csörgött. Vettem Gates-et másfél éve helyette, egyelőre hibátlan.

Szóval ez ilyen sport. Nem mindig, de azért van, hogy a magasabb ár és a név valóban jobb minőséget is takar. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  Mk3 2.2/150LE TDCi Ghia kombi 2005/08
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 900



E-mail
« Új hozzászólás #75947 Dátum: 2019.06.14 péntek, 07:50:26 »

Feszítőből én megvettem a drágát, SKF van benne, 150 ezer km óta bírja. Görgőket kellett cserélni mellette és rajta, de annak nicns baja. Szíjtárcsából vettem Bárdit, 25 ezret bírt, és már csörgött. Vettem Gates-et másfél éve helyette, egyelőre hibátlan.

Szóval ez ilyen sport. Nem mindig, de azért van, hogy a magasabb ár és a név valóban jobb minőséget is takar. Smiley

AndyA

Tárcsából gates van fent de már felrakasnal is fura volt, viszont nincs baja.
Dayco meg gates szettet láttam ebayen. Ezekben az a fura, hogy csak a szíj meg a görgők márkásak a tárcsa meg a feszítő nem. Azok valami technik márkájúak
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 900



E-mail
« Új hozzászólás #75948 Dátum: 2019.06.14 péntek, 21:50:52 »

Feszítőből én megvettem a drágát, SKF van benne, 150 ezer km óta bírja. Görgőket kellett cserélni mellette és rajta, de annak nicns baja. Szíjtárcsából vettem Bárdit, 25 ezret bírt, és már csörgött. Vettem Gates-et másfél éve helyette, egyelőre hibátlan.

Szóval ez ilyen sport. Nem mindig, de azért van, hogy a magasabb ár és a név valóban jobb minőséget is takar. Smiley

AndyA

Skf vagy ina?
Mindkettő szettben lenne 45eft, a feszítő+2 görgő + a szíj.
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25269


E-mail
« Új hozzászólás #75949 Dátum: 2019.06.15 szombat, 14:35:27 »

Skf vagy ina?
Mindkettő szettben lenne 45eft, a feszítő+2 görgő + a szíj.

Szerintem mind a kettő vállalható. A görgőkből INÁ-t szoktam venni amúgy, ha van.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  Mk3 2.2/150LE TDCi Ghia kombi 2005/08
Oldalak: 1 ... 1512 1513 1514 1515 1516 1517 1518 [1519] 1520 1521 1522 1523 1524 1525 1526 ... 1537   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.103 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.