Ford Mondeo Club Hungary
2024.03.28 csütörtök, 12:47:55
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
MK3 Általános kérdések
Oldalak:
1
...
1513
1514
1515
1516
1517
1518
1519
[
1520
]
1521
1522
1523
1524
1525
1526
1527
...
1557
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: MK3 Általános kérdések (Megtekintve 19546563 alkalommal)
zsozso68
és 36 vendég van a témában
Préti
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 617
Válasz: Rezonálás 120<->140
«
Új hozzászólás #75950 Dátum:
2019.06.28 péntek, 13:40:11 »
Ma volt a kocsi gumisnál:
2 gumi csere, mert a belső oldalukat teljesen megették
egyik hátsó gumiban szög volt.
Így 2 új gumit kapott meg egy lyuk foltozást. Hétfőn megy futóműveshez.
Azt nem jegyeztem meg, de Virágom (ő vitte gumishoz) tudja, hogy melyik 2 gumi ette meg e belső oldalt: azonos oldaliak vagy az első kettő vagy....
Köszi,
PZs
Idézetet írta: Préti - 2019.06.26 szerda, 13:23:13
De miért is kell erősebb anyagú pulcsi, amikor én egy helyben maradok a kocsi meg elfüstöl fölűlem?
ÁÁÁÁ értem! A zokni agyam úgyisbeakad vmibe és az fog vontatni és közben nézhetem belülről a pattogást!
Van itt tüdő!
Naplózva
02'11
Mondeo Kombi
2.0 TDDI, Ghia+
Múlt:
96'03
Mondeo kombi
1.6, CLX
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75951 Dátum:
2019.07.02 kedd, 21:57:46 »
Szerintetek nem lehetne fémből esztergáltatni főtengely szíjtárcsát, mint régen a ladákra? Vagyis lehet az biztos, de problémát okozna valamihol, valamiben?
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75952 Dátum:
2019.07.02 kedd, 22:04:12 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2019.07.02 kedd, 21:57:46
Szerintetek nem lehetne fémből esztergáltatni főtengely szíjtárcsát, mint régen a ladákra? Vagyis lehet az biztos, de problémát okozna valamihol, valamiben?
Persze, hogy problémát okozna.
Szétverné az amúgy is széthulló segédberendezés hajtás rendszerét.
Azt kell oda tenni, amit oda terveztek.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26957
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75953 Dátum:
2019.07.03 szerda, 07:10:49 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2019.07.02 kedd, 21:57:46
Szerintetek nem lehetne fémből esztergáltatni főtengely szíjtárcsát, mint régen a ladákra? Vagyis lehet az biztos, de problémát okozna valamihol, valamiben?
Mindent lehet. De valami oka csak van annak, hogy nem tömör, hanem részben rugalmas cuccot terveztek oda...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75954 Dátum:
2019.07.03 szerda, 07:17:21 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.07.03 szerda, 07:10:49
Mindent lehet. De valami oka csak van annak, hogy nem tömör, hanem részben rugalmas cuccot terveztek oda...
AndyA
Gondolom rezgés csillapító hatása van. De mit csillapít? Arra nem ott van a feszítő?
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75955 Dátum:
2019.07.03 szerda, 07:36:35 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2019.07.03 szerda, 07:17:21
Gondolom rezgés csillapító hatása van. De mit csillapít? Arra nem ott van a feszítő?
Nem bonyolúlt dolog, de a neve is mutatja a két alkatrész szerepét.
Feszítő, a szíj megfelelő feszességét biztosítja
Rezgés csillapító, a (dízel) motor rezgéseit csillapítja.
Kicsit úgy néz ki, hogy nem nagyon érted a válaszokat.
Ahogy a lengéscsillapító formára ugyanaz, akkor vajon berakható-e....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75956 Dátum:
2019.07.03 szerda, 07:41:07 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.07.03 szerda, 07:36:35
Nem bonyolúlt dolog, de a neve is mutatja a két alkatrész szerepét.
Feszítő, a szíj megfelelő feszességét biztosítja
Rezgés csillapító, a (dízel) motor rezgéseit csillapítja.
Kicsit úgy néz ki, hogy nem nagyon érted a válaszokat.
Ahogy a lengéscsillapító formára ugyanaz, akkor vajon berakható-e....
De értem a fél szavakat amiket leirsz de nekem nem volt egyértelmű! Sorry
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75957 Dátum:
2019.07.03 szerda, 07:44:34 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2019.07.03 szerda, 07:41:07
De értem a fél szavakat amiket leirsz de nekem nem volt egyértelmű! Sorry
Nem fél szavak azok, hanem a lényeg.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75958 Dátum:
2019.07.03 szerda, 08:00:15 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.07.03 szerda, 07:44:34
Nem fél szavak azok, hanem a lényeg.
Próbálom érteni. Tehát egyértelműen kompatibilis a benzin és diesel gátlók?
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26957
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75959 Dátum:
2019.07.03 szerda, 08:01:36 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2019.07.03 szerda, 08:00:15
Próbálom érteni. Tehát egyértelműen kompatibilis a benzin és diesel gátlók?
Méretre tökéletesen. Súlyra nem.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75960 Dátum:
2019.07.03 szerda, 08:08:31 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.07.03 szerda, 08:01:36
Méretre tökéletesen. Súlyra nem.
AndyA
Alap kérdés szerint,
"passzol-e egyik a másikba", igen. Formára ugyanaz.
Valójában ennyi volt a kérdés.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75961 Dátum:
2019.07.03 szerda, 08:16:27 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.07.03 szerda, 08:08:31
Alap kérdés szerint,
"passzol-e egyik a másikba", igen. Formára ugyanaz.
Valójában ennyi volt a kérdés.
Miben tér el? Teljesítményben is megfelelő lesz?
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75962 Dátum:
2019.07.03 szerda, 08:17:28 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.07.03 szerda, 08:01:36
Méretre tökéletesen. Súlyra nem.
AndyA
Akkor vegyek inkább egy komplett sport szettet?
Rugó, gátló dieselhez?
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26957
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75963 Dátum:
2019.07.03 szerda, 08:19:27 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2019.07.03 szerda, 08:16:27
Miben tér el? Teljesítményben is megfelelő lesz?
A dízelmotor súlya jóval nagyobb, mint a benzinesé, így a benzines gátló dízelbe építve egyfelől nem fog megfelelően csillapítani, másrészt a túlterhelés miatt hamar meg fogja enni a fene.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26957
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75964 Dátum:
2019.07.03 szerda, 08:21:22 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2019.07.03 szerda, 08:17:28
Akkor vegyek inkább egy komplett sport szettet?
Rugó, gátló dieselhez?
Minek? Ez nem sportautó, és gyárilag is elég jó a futóműve. Csak azért, hogy legyen? 1000 Euró körül kapsz német eBay-en komplett szettet, ültetős, állítható magasságú stb. De tényleg kell?
Inkább tegyél fel előre egy Focus ST225 féket. Azzal többre mész, mert lassító helyett végre fék lesz az autódban.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75965 Dátum:
2019.07.03 szerda, 08:41:26 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2019.07.03 szerda, 08:16:27
Miben tér el? Teljesítményben is megfelelő lesz?
Feladom...
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75966 Dátum:
2019.07.03 szerda, 08:43:10 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.07.03 szerda, 08:21:22
Minek? Ez nem sportautó, és gyárilag is elég jó a futóműve. Csak azért, hogy legyen? 1000 Euró körül kapsz német eBay-en komplett szettet, ültetős, állítható magasságú stb. De tényleg kell?
Inkább tegyél fel előre egy Focus ST225 féket. Azzal többre mész, mert lassító helyett végre fék lesz az autódban.
AndyA
Csak bizonyos keretek közt....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75967 Dátum:
2019.07.03 szerda, 08:50:53 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.07.03 szerda, 08:41:26
Feladom...
Köszi!
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75968 Dátum:
2019.07.05 péntek, 10:47:25 »
Hi!
Nem tudtok valakit aki cserélne nekem generátor felőli feszítőt meg a többi dolgot?
Pest megye vagy Budapest lenne jó
Köszönöm
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Préti
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 617
gyújtáskapcsoló?
«
Új hozzászólás #75969 Dátum:
2019.07.08 hétfő, 13:44:21 »
Sziasztok,
a gyújtáskapcsolóban a kulcsot nehezen tudtam elforgatni tegnap, este még éppen kijött. Ma megpróbáltuk a pótkulccsal, az már benne maradt nem jön ki.
Mit kell ilyenkor cserélni? Elegendő csak zárbetétet venni (
https://cromax.hu/karosszeria/ajtok_es_alkatreszei/zarbetet_zarkeszlet/zarbetet_gyujtaskapcsolohoz_ford_mondeo_2000-2007_23895
), vagy ilyenkor cserélni kell az összes kulcsot az összes zárral?
Köszi,
PZs
«
Utoljára szerkesztve: 2019.07.08 hétfő, 15:22:07 írta Préti
»
Naplózva
02'11
Mondeo Kombi
2.0 TDDI, Ghia+
Múlt:
96'03
Mondeo kombi
1.6, CLX
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26957
Válasz: gyújtáskapcsoló?
«
Új hozzászólás #75970 Dátum:
2019.07.09 kedd, 07:15:39 »
Idézetet írta: Préti - 2019.07.08 hétfő, 13:44:21
Sziasztok,
a gyújtáskapcsolóban a kulcsot nehezen tudtam elforgatni tegnap, este még éppen kijött. Ma megpróbáltuk a pótkulccsal, az már benne maradt nem jön ki.
Mit kell ilyenkor cserélni? Elegendő csak zárbetétet venni (
https://cromax.hu/karosszeria/ajtok_es_alkatreszei/zarbetet_zarkeszlet/zarbetet_gyujtaskapcsolohoz_ford_mondeo_2000-2007_23895
), vagy ilyenkor cserélni kell az összes kulcsot az összes zárral?
Köszi,
PZs
A zárbetétet elég, de hozzá kell hangolni a meglévő kulcshoz a hozzá kapott lamellákkal. Ezt lehet, jobb lesz hozzáértőre bízni, ha még sosem csináltad.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Préti
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 617
Válasz: gyújtáskapcsoló?
«
Új hozzászólás #75971 Dátum:
2019.07.09 kedd, 12:40:55 »
Köszi!
Idézetet írta: AndyA - 2019.07.09 kedd, 07:15:39
A zárbetétet elég, de hozzá kell hangolni a meglévő kulcshoz a hozzá kapott lamellákkal. Ezt lehet, jobb lesz hozzáértőre bízni, ha még sosem csináltad.
AndyA
Naplózva
02'11
Mondeo Kombi
2.0 TDDI, Ghia+
Múlt:
96'03
Mondeo kombi
1.6, CLX
Préti
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 617
Válasz: gyújtáskapcsoló?
«
Új hozzászólás #75972 Dátum:
2019.07.12 péntek, 11:14:22 »
Sikerült kicserélnem és bármennyire is odafigyeltem a szétszedésre bajlódtam vele.
Lamellák cseréjénél ugye fontos a sorrend és a lamella fajtája. Gyári zárbetétet vettem. Már csak az összeszerelés végén vettem észre, hogy a lamellákat rovátkával jelölik, attól függően, hogy melyik fajta. Én úgy vettem észre, hogy 4 fajta lamella van: rovátka mentes, 1 rovásos, 2 rovásos, 3 rovásos. Mind a régin, mind az új lamellákon volt rovátka, és azonos fajtát jelöltek. Aztán a pótkulcson ott lógott a gyári szám, ami nálam mutatta, hogy a 6 db lamellából milyen fajta és milyen sorrendben kell: pl 123324= az azonos számok, azonos lamellákat jelöltek, és a sorrendet is, de a számok nem egyenlőek a lamella fajtával.
A lamella sorrend elég hamar megvolt, hanem amikor összeraktam a zárbetétet és próbálgattam akkor ugrott szét benne vmi. Ilyenkor újra szétszed, majd össze. Jó, hogy volt otthon zéger gyűrű fogóm, nélküle sikertelen lett volna. A zárbetét ki és beszerelése kisebb odafigyelést igényel. Hasznos volt az az videó, ahol megmutatták, hogy egy imbuszkulccsal benyúlva kipattintható a zárbetét és cserébe nem kell leszedni a kormányt, hogy szemből egy csavarhúzóval pattintsd ki.
A hab a tortán az volt, amikor mindent a helyére tettem és indítanám a kocsit és nem indul.
Lemerült az akku. Ugye hétfő este és kedd este szereltem a zárat és ugyan én lehúztam a csatlakozókat a gyújtásról, mindkét oldalon, de vmi mégis bekapcsolva maradt, és az annyira leszívta az akku-t, hogy nem indult. Így a szerda reggelem, gyors akku töltéssel indult. De mindegy is, most szuper és megy!
Köszi a segítségeteket!
PZs
Idézetet írta: Préti - 2019.07.09 kedd, 12:40:55
Köszi!
Naplózva
02'11
Mondeo Kombi
2.0 TDDI, Ghia+
Múlt:
96'03
Mondeo kombi
1.6, CLX
csiposz
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75973 Dátum:
2019.07.13 szombat, 09:56:34 »
Tisztelt tagok volna egy kérdésem.
A böngészéseim során találtam egy bejeggyzést egy tagtól aki mk3-as bőr kormánykerekeket újított fel.
Mostanra aktuálissá vált az én autóm kormánykerekének is a felújítása de sehol nem találom a bejegyzéseit és a nevére sem emlékszem.
Ha valaki meg tudná nekem adni nagyon hálás lennék mert a bejegyzései mellé fekrakott képek nagyon jól néztek ki főlig a fa betétes kormány volt ász.
Szivességeteket előre is köszönöm.
Sok tisztelettel:Csiposz.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75974 Dátum:
2019.07.13 szombat, 10:48:30 »
Idézetet írta: csiposz - 2019.07.13 szombat, 09:56:34
Tisztelt tagok volna egy kérdésem.
A böngészéseim során találtam egy bejeggyzést egy tagtól aki mk3-as bőr kormánykerekeket újított fel.
Mostanra aktuálissá vált az én autóm kormánykerekének is a felújítása de sehol nem találom a bejegyzéseit és a nevére sem emlékszem.
Ha valaki meg tudná nekem adni nagyon hálás lennék mert a bejegyzései mellé fekrakott képek nagyon jól néztek ki főlig a fa betétes kormány volt ász.
Szivességeteket előre is köszönöm.
Sok tisztelettel:Csiposz.
Cs12-re keress rá.....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Préti
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 617
hőmérő + kifújás
«
Új hozzászólás #75975 Dátum:
2019.07.16 kedd, 11:15:08 »
Sziasztok,
minden hétre van vmi.
Most 2 dolog jött elő.
1, a kormány alatt-jobbra van egy kis ventilátoros érzékelő -ha jól tudom onnan veszi a klíma a benti hőmérsékletet- és ez most indítástól kezdve folyton pörög, de úgy, ahogy adom a gázt-gyorsítok, annak mértékében felpörög lelassul.
2, ha hirtelen nagyot gyorsítok, akkor pedig vmi fúj egyet a műszerfal közepén, az ablakhoz közel, kb ott, ahol van is egy befúvó+vmi érzékelő. De ez csak hirtelen, nagy gázadásnál.
Mintha a turbócső itt is nyomna be levegőt.
Hogyan tudom ezeket javítani?
Köszi,
PZs
Naplózva
02'11
Mondeo Kombi
2.0 TDDI, Ghia+
Múlt:
96'03
Mondeo kombi
1.6, CLX
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: hőmérő + kifújás
«
Új hozzászólás #75976 Dátum:
2019.07.16 kedd, 11:19:15 »
Idézetet írta: Préti - 2019.07.16 kedd, 11:15:08
Sziasztok,
minden hétre van vmi.
Most 2 dolog jött elő.
1, a kormány alatt-jobbra van egy kis ventilátoros érzékelő -ha jól tudom onnan veszi a klíma a benti hőmérsékletet- és ez most indítástól kezdve folyton pörög, de úgy, ahogy adom a gázt-gyorsítok, annak mértékében felpörög lelassul.
2, ha hirtelen nagyot gyorsítok, akkor pedig vmi fúj egyet a műszerfal közepén, az ablakhoz közel, kb ott, ahol van is egy befúvó+vmi érzékelő. De ez csak hirtelen, nagy gázadásnál.
Mintha a turbócső itt is nyomna be levegőt.
Hogyan tudom ezeket javítani?
Köszi,
PZs
Meg kell ezt jobban vizsgálni, mert a belső tér hűtés/fűtés nem igazán van kapcsolatban a motor fordulatszámával, gyorsítással...
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Préti
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 617
Válasz: hőmérő + kifújás
«
Új hozzászólás #75977 Dátum:
2019.07.16 kedd, 11:39:03 »
Vágom, de mit vizsgáljak? Bontsam meg a középkonzolt? (azt a részt, ahol a rádió is van)
Múlthéten gyújtáskapcsoló zárbetétet cseréltem. Akkor mozdíthattam úgy vmi kábelt, hogy attól lett fordulatszám függő a hőmérő?
De mi fúj ki? Van benne nyomásmérő óra, esetleg annak a csöve lyukas és csak bizonyos nyomás fölött enged át?
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.07.16 kedd, 11:19:15
Meg kell ezt jobban vizsgálni, mert a belső tér hűtés/fűtés nem igazán van kapcsolatban a motor fordulatszámával, gyorsítással...
Naplózva
02'11
Mondeo Kombi
2.0 TDDI, Ghia+
Múlt:
96'03
Mondeo kombi
1.6, CLX
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: hőmérő + kifújás
«
Új hozzászólás #75978 Dátum:
2019.07.16 kedd, 12:02:52 »
Idézetet írta: Préti - 2019.07.16 kedd, 11:39:03
Vágom, de mit vizsgáljak? Bontsam meg a középkonzolt? (azt a részt, ahol a rádió is van)
Múlthéten gyújtáskapcsoló zárbetétet cseréltem. Akkor mozdíthattam úgy vmi kábelt, hogy attól lett fordulatszám függő a hőmérő?
De mi fúj ki? Van benne nyomásmérő óra, esetleg annak a csöve lyukas és csak bizonyos nyomás fölött enged át?
Nem tudom, nem tudhatom a távolból....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26957
Válasz: hőmérő + kifújás
«
Új hozzászólás #75979 Dátum:
2019.07.16 kedd, 12:45:12 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.07.16 kedd, 11:19:15
Meg kell ezt jobban vizsgálni, mert a belső tér hűtés/fűtés nem igazán van kapcsolatban a motor fordulatszámával, gyorsítással...
Má' mé' ne lenne...?!?!
Ahogy pörög fel a motor, ha nem áll éppen a helyzet magaslatán a generátor, simán növekszik annyit a töltőfesz, hogy a hőmérő ventilátor motorján már hallani. 13 és 14,4V között már hallod a különséget.
A másik fújás már érdekesebb jelenség. Keresztülfúj a tűzfalon a lyukas turbo?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: hőmérő + kifújás
«
Új hozzászólás #75980 Dátum:
2019.07.16 kedd, 12:54:36 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.07.16 kedd, 12:45:12
Má' mé' ne lenne...?!?!
Ahogy pörög fel a motor, ha nem áll éppen a helyzet magaslatán a generátor, simán növekszik annyit a töltőfesz, hogy a hőmérő ventilátor motorján már hallani. 13 és 14,4V között már hallod a különséget.
A másik fújás már érdekesebb jelenség. Keresztülfúj a tűzfalon a lyukas turbo?
AndyA
Jóóóvan, ne kezdjük....
Esetemben 12,3 V és 14,2 V között mozog a feszültség az autóban.
Érdekes, egyben meglepő, de nálam nem változik a levegő szivattyú hangja. Pedig van egy kicsi alapból.
Szerintem az én autóm a rossz.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3359
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75981 Dátum:
2019.07.17 szerda, 21:02:04 »
Sziasztok,
a a műszerfal világításom egyszer működik, egyszer nem. Ahogy felkapcsolom felvillan egy pillanatra, aztán el is alszik. A visszajelző ikonok jók (fényszóró, index, stb) de a "háttérvilágítás" nem.
Van külön biztosíték, vagy mit kellene ellenőrizni, hol lehet a hiba?
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75982 Dátum:
2019.07.17 szerda, 21:06:31 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2019.07.17 szerda, 21:02:04
Sziasztok,
a a műszerfal világításom egyszer működik, egyszer nem. Ahogy felkapcsolom felvillan egy pillanatra, aztán el is alszik. A visszajelző ikonok jók (fényszóró, index, stb) de a "háttérvilágítás" nem.
Van külön biztosíték, vagy mit kellene ellenőrizni, hol lehet a hiba?
A biztosítéknak nem jellemző állapota, hogy hol jó, hol nem.
A vészvillogó világítása is azonosan működik a műszercsoport háttérvilágítással?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3359
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75983 Dátum:
2019.07.17 szerda, 21:17:24 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.07.17 szerda, 21:06:31
A biztosítéknak nem jellemző állapota, hogy hol jó, hol nem.
A vészvillogó világítása is azonosan működik a műszercsoport háttérvilágítással?
Nos, most megnéztem ismét. Gyújtást ráadva, felkapcsoltam és tökéletesen működött. Majd levettem a gyújtást aztán vissza, motor beindít, és már nem is jó. Szóval úgy néz ki, hogy csak gyújtáson működik, de ha jár a motor akkor nem.
A vészvillogó is tökéletesen működik(mint ahogy az összes visszajelző ikon)
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75984 Dátum:
2019.07.17 szerda, 21:36:13 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2019.07.17 szerda, 21:17:24
Nos, most megnéztem ismét. Gyújtást ráadva, felkapcsoltam és tökéletesen működött. Majd levettem a gyújtást aztán vissza, motor beindít, és már nem is jó. Szóval úgy néz ki, hogy csak gyújtáson működik, de ha jár a motor akkor nem.
A vészvillogó is tökéletesen működik(mint ahogy az összes visszajelző ikon)
A vészvillogó kapcsoló háttérvilágítását kérdeztem, a műszercsoport egyéb kijelzőit meg nem is....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3359
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75985 Dátum:
2019.07.17 szerda, 21:51:59 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.07.17 szerda, 21:36:13
A vészvillogó kapcsoló háttérvilágítását kérdeztem, a műszercsoport egyéb kijelzőit meg nem is....
Ja.
Az is villog.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75986 Dátum:
2019.07.17 szerda, 21:55:46 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2019.07.17 szerda, 21:51:59
Ja.
Az is villog.
Ahogy a műszerfal háttérvilágítás?
Ha igen, akkor erősen világításkapcsoló gyanús...
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3359
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75987 Dátum:
2019.07.17 szerda, 22:17:44 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.07.17 szerda, 21:55:46
Ahogy a műszerfal háttérvilágítás?
Ha igen, akkor erősen világításkapcsoló gyanús...
Megnéztem megint, most már gyújtáson se csinál semmit. Illetve hol jó, hol nem...És egyidejűleg elalszik a vészvillogó, ablakfűtés és a többi középkonzol világítás is.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75988 Dátum:
2019.07.17 szerda, 22:23:53 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2019.07.17 szerda, 22:17:44
Megnéztem megint, most már gyújtáson se csinál semmit. Illetve hol jó, hol nem...És egyidejűleg elalszik a vészvillogó, ablakfűtés és a többi középkonzol világítás is.
Csak ismételni tudom magam, világítás kapcsoló.
Azért nézd meg az F63 7.5A -t, az a kapcsoló világítás betápja. Bár igen valószínű, hogy a PWM modul "ledobta a láncot" a kapcsolóban.
A kapcsoló 13-as (piros/kék) vezetékét átkötöd a 9-es (kék/piros) vezetékre, akkor kimarad a kapcsolóba épített PWM (fényerő) szabályzó modult.
De ez az átkötés megtehető a műszercsoportnál is, ott a 4-27 -et kell, (piros/kék - narancs/fekete).
A tévedés jogát fenntartom....nem néztem utána konkrétan. Mivel az alvázszámod sem tudom.
«
Utoljára szerkesztve: 2019.07.17 szerda, 22:36:25 írta Meg Győző
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3359
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75989 Dátum:
2019.07.17 szerda, 22:52:59 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.07.17 szerda, 22:23:53
Csak ismételni tudom magam, világítás kapcsoló.
Azért nézd meg az F63 7.5A -t, az a kapcsoló világítás betápja. Bár igen valószínű, hogy a PWM modul "ledobta a láncot" a kapcsolóban.
A kapcsoló 13-as (piros/kék) vezetékét átkötöd a 9-es (kék/piros) vezetékre, akkor kimarad a kapcsolóba épített PWM (fényerő) szabályzó modult.
De ez az átkötés megtehető a műszercsoportnál is, ott a 4-27 -et kell, (piros/kék - narancs/fekete).
A tévedés jogát fenntartom....nem néztem utána konkrétan. Mivel az alvázszámod sem tudom.
Köszi, holnap megnézem még a biztosítékot.
Ha a kapcsoló a rossz és nem akarok(tudok) vezetékeket kötögetni, mennyire egyszerű a komplett csere?
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26957
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75990 Dátum:
2019.07.18 csütörtök, 07:11:23 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2019.07.17 szerda, 21:02:04
Sziasztok,
a a műszerfal világításom egyszer működik, egyszer nem. Ahogy felkapcsolom felvillan egy pillanatra, aztán el is alszik. A visszajelző ikonok jók (fényszóró, index, stb) de a "háttérvilágítás" nem.
Van külön biztosíték, vagy mit kellene ellenőrizni, hol lehet a hiba?
Ha a fényerőállító gombot megbirizgálod, van változás? Akár az, hogy egyenletes változás helyett össze-vissza vibrálva és villogva megy fel-le a fényerő?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26957
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75991 Dátum:
2019.07.18 csütörtök, 07:12:06 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2019.07.17 szerda, 22:52:59
Köszi, holnap megnézem még a biztosítékot.
Ha a kapcsoló a rossz és nem akarok(tudok) vezetékeket kötögetni, mennyire egyszerű a komplett csere?
Kiveszed a régit, beteszed az újat.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Trendwalker2010
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 73
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75992 Dátum:
2019.07.18 csütörtök, 07:18:02 »
Üdv!
Felteszem itt is a kérdést , hátha van valaki aki megtudja magyarázni .
2.0 2001es tddi 3500as hibakódot ír. Szerelő elmondása szerint egyet fecskendeznek indításnál a porlasztok aztán leáll az auto. . Valakinek ötlet esetleg?
Naplózva
2001 . 2.0 TDDI 115Le Kombi
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75993 Dátum:
2019.07.18 csütörtök, 07:44:27 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2019.07.17 szerda, 22:52:59
Köszi, holnap megnézem még a biztosítékot.
Ha a kapcsoló a rossz és nem akarok(tudok) vezetékeket kötögetni, mennyire egyszerű a komplett csere?
Kis fiók ki, hátulról a kapcsoló nagy rögzítői összenyom és kinn a kapcsoló.
«
Utoljára szerkesztve: 2019.07.18 csütörtök, 07:51:25 írta Meg Győző
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75994 Dátum:
2019.07.18 csütörtök, 07:50:56 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.07.18 csütörtök, 07:11:23
Ha a fényerőállító gombot megbirizgálod, van változás? Akár az, hogy egyenletes változás helyett össze-vissza vibrálva és villogva megy fel-le a fényerő?
AndyA
A poti csak poti... a változást nem közvetlenül az végzi.
Nem egyenletes a változás sosem a PWM miatt.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75995 Dátum:
2019.07.18 csütörtök, 08:26:10 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.07.18 csütörtök, 07:12:06
Kiveszed a régit, beteszed az újat.
AndyA
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75996 Dátum:
2019.07.18 csütörtök, 08:45:47 »
Idézetet írta: Trendwalker2010 - 2019.07.18 csütörtök, 07:18:02
Üdv!
Felteszem itt is a kérdést , hátha van valaki aki megtudja magyarázni .
2.0 2001es tddi 3500as hibakódot ír. Szerelő elmondása szerint egyet fecskendeznek indításnál a porlasztok aztán leáll az auto. . Valakinek ötlet esetleg?
Olyan nincs, hogy simán 3500-as hibakód.
A szerelő elmondása szerint?
Neki hibát keresni, javítania kellene... nem?
Elsősorban neki kellene ötletelni... szerelő, nem?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Préti
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 617
Válasz: hőmérő + kifújás
«
Új hozzászólás #75997 Dátum:
2019.07.18 csütörtök, 09:35:31 »
OK, az én autóm hibádzik vhol.
Tudom FrorScannel mérni és hogyan, ha túl magas a feszültség a rendszerben? Ha itt magas a feszkó, akkor gondolom máshol is magas lesz és az álmoskönyv szerint hamar tönkreteszi a berendezéseket.
Digitklímában van vmi levegő fújó berendezés? A ventilátoron kívül? Vagy ez a hőmérő adhat olyan fals jelet az extra pörgéstől?
Tudom sok kérdés, csak próbálom a bontás előtt körbejárni a témát.
Köszi,
PZs
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.07.16 kedd, 12:54:36
Jóóóvan, ne kezdjük....
Esetemben 12,3 V és 14,2 V között mozog a feszültség az autóban.
Érdekes, egyben meglepő, de nálam nem változik a levegő szivattyú hangja. Pedig van egy kicsi alapból.
Szerintem az én autóm a rossz.
Naplózva
02'11
Mondeo Kombi
2.0 TDDI, Ghia+
Múlt:
96'03
Mondeo kombi
1.6, CLX
Trendwalker2010
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 73
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #75998 Dátum:
2019.07.18 csütörtök, 10:20:02 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.07.18 csütörtök, 08:45:47
Olyan nincs, hogy simán 3500-as hibakód.
A szerelő elmondása szerint?
Neki hibát keresni, javítania kellene... nem?
Elsősorban neki kellene ötletelni... szerelő, nem?
Bocsi P3500 a hibakód . minden jó és mégse jó a szindróma . motorcsere történt , adagoló , váltó , kuplung sallangok maradtak a régiek . Az elmúlt napokba beindult 1x , közvetlen utána való indításnál már nem . Még ilyennel nem találkozott ő sem , a Delphi-s diagnosztika , ismeretlen hibakódnak veszi a P3500-at .
Naplózva
2001 . 2.0 TDDI 115Le Kombi
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: hőmérő + kifújás
«
Új hozzászólás #75999 Dátum:
2019.07.18 csütörtök, 10:41:07 »
Idézetet írta: Préti - 2019.07.18 csütörtök, 09:35:31
OK, az én autóm hibádzik vhol.
Tudom FrorScannel mérni és hogyan, ha túl magas a feszültség a rendszerben? Ha itt magas a feszkó, akkor gondolom máshol is magas lesz és az álmoskönyv szerint hamar tönkreteszi a berendezéseket.
Digitklímában van vmi levegő fújó berendezés? A ventilátoron kívül? Vagy ez a hőmérő adhat olyan fals jelet az extra pörgéstől?
Tudom sok kérdés, csak próbálom a bontás előtt körbejárni a témát.
Köszi,
PZs
14.5 V nem magas.
Nyilván nincs semmi levegőmozgató berendezés a ventilátorok kívül. Ezt nem is értem hogyan gondoltad...
Korábban még te írtad, hogy van valami plusz bekötés... ami kapcsolatban van a töltőnyomással (gyorsítás), azt ellenőrízted azóta?
Ha nem, miért nem?
Simán jöhet a hang kintről, mert ott a turbó a "szélvédő aljánál".
Kivetted, kitisztítottad a belső levegő szivattyú motorját?
Ha nem, miért nem?
Amivel lehet haladni, haladj.... Ha beszélgetünk róla úgy nem változik semmi.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Oldalak:
1
...
1513
1514
1515
1516
1517
1518
1519
[
1520
]
1521
1522
1523
1524
1525
1526
1527
...
1557
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ