Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2025.12.08 hétfő, 16:08:58 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 1552 1553 1554 1555 1556 1557 1558 [1559]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 24717576 alkalommal)
0 Felhasználó és 40 vendég van a témában
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27092


E-mail
« Új hozzászólás #77900 Dátum: 2025.06.17 kedd, 11:15:03 »

Erről a csötermosztátról van valamilyen alkatrész számod? egyszerű a beszerelése vagy barkácsolni kall vmit?
Köszi

MAHLE TH 5 80, vagy ennek megfelelő akármi.

Elvileg 20-as a csőcsatlakozója, ott viszont csak 16-os cső van a Mondeoban.

Két lehetőség van. Vagy sok szilikonzsírral és némi erőszakkal rátolod a 16-os csövet (lehetséges), vagy beépítesz 16/20-as átalakítót elé és mögé is.

Az előbbi nem egyszerű, mert szűkös a hely, az utóbbi meg azért nem egyszerű, mert bele kell férni a csőhosszba, ami ott rendelkezésre áll - de mindkettő megoldható.

20-as csövet szerintem tudok adni, kellett vennem egy egész métert, és kell belőle 2 x 8-10 centi. :-)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
uzoli70
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133


E-mail
« Új hozzászólás #77901 Dátum: 2025.06.19 csütörtök, 08:22:52 »

Sziasztok.Nemrég írtam,hogy küzdök a visszahűléssel és a bemelegedéssel.Esetleg még valami ami szóba jöhet a termosztátokon kívül??SW frissítés segítene "ha" netán mégis csak bele piszkáltak?
Naplózva

2005.TDCI.2.0 130le
2007.TDCI.2.2 155le
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27092


E-mail
« Új hozzászólás #77902 Dátum: 2025.06.19 csütörtök, 13:49:16 »

Sziasztok.Nemrég írtam,hogy küzdök a visszahűléssel és a bemelegedéssel.Esetleg még valami ami szóba jöhet a termosztátokon kívül??SW frissítés segítene "ha" netán mégis csak bele piszkáltak?

Amit leírtál, az sajnos mégis annak a jele, hogy nem jól működik a termosztátod.

Hidegindítás után a csöveket tapogatva meg tudod nézni, hogy még bőven a műszer szerint "hideg" motornál megy-e meleg víz a hűtő felé, amikor még egyáltalán nem kellene neki.

Ha igen - termosztát csere, mindegy, mit mutat a kifőzés.

Ford kereskedésben vegyél gyárit, az utángyártottakkal sok a gond. Nem drágább annyival, hogy ne érje meg, valami 25 ezer Ft (csak a termosztát, a háza nélkül, kapni külön is).

Utángyártottat tudok neked adni egyet, mert házat is kellett cseréljek, annyira gatya volt az előző, de abba átszereltem a Fordot, így megmaradt az utángyártott. :-)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
uzoli70
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133


E-mail
« Új hozzászólás #77903 Dátum: 2025.06.19 csütörtök, 15:08:38 »

Amit leírtál, az sajnos mégis annak a jele, hogy nem jól működik a termosztátod.

Hidegindítás után a csöveket tapogatva meg tudod nézni, hogy még bőven a műszer szerint "hideg" motornál megy-e meleg víz a hűtő felé, amikor még egyáltalán nem kellene neki.

Ha igen - termosztát csere, mindegy, mit mutat a kifőzés.

Ford kereskedésben vegyél gyárit, az utángyártottakkal sok a gond. Nem drágább annyival, hogy ne érje meg, valami 25 ezer Ft (csak a termosztát, a háza nélkül, kapni külön is).

Utángyártottat tudok neked adni egyet, mert házat is kellett cseréljek, annyira gatya volt az előző, de abba átszereltem a Fordot, így megmaradt az utángyártott. :-)

AndyA
Rendben,1 próbát megér!Ha jól körül nézek biztos ven 1 gyárim valahol.
Köszi a választ!!
Naplózva

2005.TDCI.2.0 130le
2007.TDCI.2.2 155le
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 485



E-mail
« Új hozzászólás #77904 Dátum: 2025.08.27 szerda, 17:07:49 »

Üdv mindenkinek!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy a szervószivattyú mögött hol szivároghat a motorolaj? Azért leirom, hogy a szervóolaj nem fogy. Az autó st220.
Naplózva

mondejó 2.5 V6
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27092


E-mail
« Új hozzászólás #77905 Dátum: 2025.08.28 csütörtök, 08:34:51 »

Üdv mindenkinek!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy a szervószivattyú mögött hol szivároghat a motorolaj? Azért leirom, hogy a szervóolaj nem fogy. Az autó st220.


Egy kép esetleg? Lehet, tudna valamit segíteni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27092


E-mail
« Új hozzászólás #77906 Dátum: 2025.08.28 csütörtök, 08:43:03 »

Büszkén mondhatom, hogy a pontosan 20 éves MK3 csont nélkül vette az akadályt, ismét simán átment a műszaki vizsgán.

A vizsgabiztos azt a kommentet fűzte hozzá, hogy "ezzel az autóval foglalkoztak". :-D

Igen, szoktam. Jelenleg a műszerfalon kell kicserélni két T5-öst, de azt még várom az Aliról. Amúgy nem nagyon van semmi komolyabb nyűgje, bár az elmúlt hónapokban azért szórakoztatott.

Tavaly nyáron egy ártatlan féltengely gumiharang csere kapcsán sikerült szétesnie a bal féltengely csuklójának.

Azután két hónapja Németországban (!!!), szerencsére 10 m-re a barátom házától, ahogy elindultam onnan tovább, szétesett a jobb oldali csukló is. Odáig egy hang nélkül elvitt, az utca végén a koppra balra kitekert kormánnyal vett forduló tett be neki. De ennél jobb helyen nem is tehette volna, ha már muszáj volt szétesnie... Élt 622 ezer km-t, nyugodjék békében.

Nemsokára jönnek a hátsó kerékagyak, már 130 ezer km körül járnak, és a hátsó futómű felső, kifliforma lengőkarjában is lassan elhalnak a szilentek, az is cserés lesz. De azokat majd egyszerre.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 485



E-mail
« Új hozzászólás #77907 Dátum: 2025.08.29 péntek, 08:09:20 »

Egy kép esetleg? Lehet, tudna valamit segíteni.

AndyA
Üdv, közben meg lett a hiba forrása, a szelepfedél tömités megadta magát.......
Naplózva

mondejó 2.5 V6
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27092


E-mail
« Új hozzászólás #77908 Dátum: 2025.08.29 péntek, 08:24:17 »

Üdv, közben meg lett a hiba forrása, a szelepfedél tömités megadta magát.......

Ilyen idős autóknál már előfordul. :-)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mondeo93TDCI
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19



E-mail
« Új hozzászólás #77909 Dátum: 2025.10.09 csütörtök, 23:32:10 »

Sziasztok!

Elég nagyot kottyan az autóm jobb féltengelye a tripod részénél ami a "csészében" van a köztes támasztócsapágynál...Néha már remeg is tőle az autó, ezért arra gondoltam valamikor nekiállok kicserélem. (Ha elveszem a gázt egyből eltűnik a remegés) Mondeo Kombi 2003-as évjárat 6 sebességes manuál váltós 2.0 tdci 131 lóerős kivitel. Amit találtam hozzá az GSP és Febi féltengely ha jól emlékszem. Netes katalógusban ezt a gyári cikkszámot hozza rá: 1447471 Meg tudná nekem valaki nézni hogy 100% ez-e a belevaló? Ti milyen márkát tennétek, vagy tettetek már bele? Egyébként a külső csukló jó állapotúnak tűnik, nem tudom érdemes-e vele szórakozni hogy a belső csésze részét cserélem ki a tripod résszel, esetleg csak magát a tripod fejet, vagy fölösleges kínlódás? Nem tudom ezeknél maga a csésze része is ki tud-e kopni vagy csak a 3 csapágy ami benne forog. Láttam hogy lehet ezeket is kapni, ha minden igaz. Ezen a gyári cikkszámon találtam Febest gyártótól felújító készletet: 1447554 Az alvázszámom: WF0WXXGBBW3L76188 Köszi előre is!  Wink
« Utoljára szerkesztve: 2025.10.10 péntek, 01:03:32 írta Mondeo93TDCI » Naplózva

2003 Mk3 2.0 TDCI Turnier 131PS
Palermo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 93


« Új hozzászólás #77910 Dátum: 2025.10.23 csütörtök, 14:54:12 »

Sziasztok

Futes nelkul is fut az auto, jon a meleg a szellozobol, mi lehet a gond?

elore is koszonom.
Naplózva

2001.12  2.0 TDDI 116 Le
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27092


E-mail
« Új hozzászólás #77911 Dátum: 2025.10.24 péntek, 10:01:27 »

Sziasztok!

Elég nagyot kottyan az autóm jobb féltengelye a tripod részénél ami a "csészében" van a köztes támasztócsapágynál...Néha már remeg is tőle az autó, ezért arra gondoltam valamikor nekiállok kicserélem. (Ha elveszem a gázt egyből eltűnik a remegés) Mondeo Kombi 2003-as évjárat 6 sebességes manuál váltós 2.0 tdci 131 lóerős kivitel. Amit találtam hozzá az GSP és Febi féltengely ha jól emlékszem. Netes katalógusban ezt a gyári cikkszámot hozza rá: 1447471 Meg tudná nekem valaki nézni hogy 100% ez-e a belevaló? Ti milyen márkát tennétek, vagy tettetek már bele? Egyébként a külső csukló jó állapotúnak tűnik, nem tudom érdemes-e vele szórakozni hogy a belső csésze részét cserélem ki a tripod résszel, esetleg csak magát a tripod fejet, vagy fölösleges kínlódás? Nem tudom ezeknél maga a csésze része is ki tud-e kopni vagy csak a 3 csapágy ami benne forog. Láttam hogy lehet ezeket is kapni, ha minden igaz. Ezen a gyári cikkszámon találtam Febest gyártótól felújító készletet: 1447554 Az alvázszámom: WF0WXXGBBW3L76188 Köszi előre is!  Wink

Amennyire emlékszem, nagyot nem tudsz tévedni, mert kétféle féltengely van, ami a kézi, és ami az automata váltóhoz való. De a bolt, amelyik eladja, meg kell tudja mondani alvázszám szerint, hogy jó-e bele.

Viszont ha a féltengely belső, háromágú csillag formájú része kotyog a harangban, akkor nem biztos, hogy csak azt elég cserélni. Lehet, hogy a köztes tengelyt is kell, ami a váltótól jön, amin a harang van.

Másik tipp: nézzétek meg előbb ennek a köztes tengelynek a támasztócsapágyát a féltengely felőli végénél. Ha az odavan, az is tud érdekes vibrációkat okozni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48623



« Új hozzászólás #77912 Dátum: 2025.10.24 péntek, 14:33:56 »

Sziasztok

Futes nelkul is fut az auto, jon a meleg a szellozobol, mi lehet a gond?

elore is koszonom.
valamelyik, vagy mindkettő termosztát nyitva van folyamatosan. Csere.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mondeo93TDCI
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19



E-mail
« Új hozzászólás #77913 Dátum: 2025.10.26 vasárnap, 02:03:01 »

Köszi szépen a választ! Megnézzük akkor azt is majd ahogy jut rá idő, aztán meglátjuk mire jutunk... vigyor3

Amennyire emlékszem, nagyot nem tudsz tévedni, mert kétféle féltengely van, ami a kézi, és ami az automata váltóhoz való. De a bolt, amelyik eladja, meg kell tudja mondani alvázszám szerint, hogy jó-e bele.

Viszont ha a féltengely belső, háromágú csillag formájú része kotyog a harangban, akkor nem biztos, hogy csak azt elég cserélni. Lehet, hogy a köztes tengelyt is kell, ami a váltótól jön, amin a harang van.

Másik tipp: nézzétek meg előbb ennek a köztes tengelynek a támasztócsapágyát a féltengely felőli végénél. Ha az odavan, az is tud érdekes vibrációkat okozni.

AndyA
Naplózva

2003 Mk3 2.0 TDCI Turnier 131PS
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579



WWW
« Új hozzászólás #77914 Dátum: 2025.11.12 szerda, 08:10:25 »

MAHLE TH 5 80, vagy ennek megfelelő akármi.

Elvileg 20-as a csőcsatlakozója, ott viszont csak 16-os cső van a Mondeoban.

Két lehetőség van. Vagy sok szilikonzsírral és némi erőszakkal rátolod a 16-os csövet (lehetséges), vagy beépítesz 16/20-as átalakítót elé és mögé is.

Az előbbi nem egyszerű, mert szűkös a hely, az utóbbi meg azért nem egyszerű, mert bele kell férni a csőhosszba, ami ott rendelkezésre áll - de mindkettő megoldható.

20-as csövet szerintem tudok adni, kellett vennem egy egész métert, és kell belőle 2 x 8-10 centi. :-)

AndyA
Hol találtál olyan átalakitót?
Gondolom bírnia kell a fagyállót esetleg a hőmérsékletet bár a 100C környéki vízhőmérséklet nem vészes.
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27092


E-mail
« Új hozzászólás #77915 Dátum: 2025.11.12 szerda, 09:13:22 »

Hol találtál olyan átalakitót?
Gondolom bírnia kell a fagyállót esetleg a hőmérsékletet bár a 100C környéki vízhőmérséklet nem vészes.

Pl. kapásból:

https://www.amazon.de/-/en/Barcelona-Connector-Irrigation-Connection-Installation/dp/B0CHJVZCVC

Lehet, van olcsóbb is.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579



WWW
« Új hozzászólás #77916 Dátum: 2025.11.12 szerda, 10:33:48 »


Köszönöm, megnézem.
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 323


« Új hozzászólás #77917 Dátum: 2025.11.26 szerda, 23:50:36 »

Hali!
A jó öreg Mondeóm olyanokat csinál, hogy a szerelőm még soha nem hallott róla. Sebességfüggő alapjárata van!  falbav
Többször leteszteltem. Ha gurul (üresben) a kocsi 10Km/h felett, akkor az alapjárata 1500, amint leesik a sebesség 10Km/h alá, szépen beáll 750-re. Mindezt úgy, hogy mondjuk gurulok a megálló hely felé (1500), majd elkezdek fékezni lelassulok 10Km/h alá, előtte egy pici gázt ad és visszaesik szépen 750-re.
A másik hibajelenség, hogy néha elfordítom az indító kulcsot, világít a műszerfal mint a karácsonyfa, minden világít, mint aminek kell is, de semmi, meg se nyikkan. Nem indul. Semmilyen, mondjuk mechanikus zaj, kattanás nincs, hogy például az indító motorra gyanakodhatnék. Az összes lámpa világít addig, amíg el van fordítva a kulcs. Várok egy kicsit, kihúzom, visszadugom a kulcsot és indul. Egyébként meg olyan érzésem van minden indításnál, mintha egy tizedmásodpercig gondolkodna az autó, hogy induljon-e, van egy pici késleltetés az indulásnál. Véletlenszerű ez a hiba, de sűrűbben fordul elő, ha leállítás után viszonylag hamarabb újra kell indítani az autót.
Mik lehetnek elromolva?
Köszi.
« Utoljára szerkesztve: 2025.11.26 szerda, 23:57:12 írta bigzso » Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27092


E-mail
« Új hozzászólás #77918 Dátum: 2025.11.27 csütörtök, 10:12:47 »

Hali!
A jó öreg Mondeóm olyanokat csinál, hogy a szerelőm még soha nem hallott róla. Sebességfüggő alapjárata van!  falbav
Többször leteszteltem. Ha gurul (üresben) a kocsi 10Km/h felett, akkor az alapjárata 1500, amint leesik a sebesség 10Km/h alá, szépen beáll 750-re. Mindezt úgy, hogy mondjuk gurulok a megálló hely felé (1500), majd elkezdek fékezni lelassulok 10Km/h alá, előtte egy pici gázt ad és visszaesik szépen 750-re.
A másik hibajelenség, hogy néha elfordítom az indító kulcsot, világít a műszerfal mint a karácsonyfa, minden világít, mint aminek kell is, de semmi, meg se nyikkan. Nem indul. Semmilyen, mondjuk mechanikus zaj, kattanás nincs, hogy például az indító motorra gyanakodhatnék. Az összes lámpa világít addig, amíg el van fordítva a kulcs. Várok egy kicsit, kihúzom, visszadugom a kulcsot és indul. Egyébként meg olyan érzésem van minden indításnál, mintha egy tizedmásodpercig gondolkodna az autó, hogy induljon-e, van egy pici késleltetés az indulásnál. Véletlenszerű ez a hiba, de sűrűbben fordul elő, ha leállítás után viszonylag hamarabb újra kell indítani az autót.
Mik lehetnek elromolva?
Köszi.

Eleve sebességfüggő (és hőmérsékletfüggő) az alapjárat. De azért nem ennyire.

Ilyet akkor szokott csinálni, ha alacsony a töltőfesz, ezért felpörgeti a motort, hogy többet töltsön a generátor.

Mérj, hogy mennyi az annyi, illetve nézz körül. Tipikus hiba lehet az akku alatt, a negatív kábel testelési pontján kialakult korrózió. Kicsavarod, alaposan megpucolod, visszateszed.

Akkusaruk rendben?

Pesszimista esetben egy generátor felújítás is kinézhet.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 323


« Új hozzászólás #77919 Dátum: 2025.11.27 csütörtök, 22:27:47 »

Eleve sebességfüggő (és hőmérsékletfüggő) az alapjárat. De azért nem ennyire.

Ilyet akkor szokott csinálni, ha alacsony a töltőfesz, ezért felpörgeti a motort, hogy többet töltsön a generátor.

Mérj, hogy mennyi az annyi, illetve nézz körül. Tipikus hiba lehet az akku alatt, a negatív kábel testelési pontján kialakult korrózió. Kicsavarod, alaposan megpucolod, visszateszed.

Akkusaruk rendben?

Pesszimista esetben egy generátor felújítás is kinézhet.

AndyA


No igen, akkut kellett cserélnem 2 hete, akkor nagy műszerfal kattogással nem indult a motor. Van egy androidos fejegységem és az kijelzi a töltő áramot. Néha 13.8V körül, néha 14,5V körül mozog. Ha nem megy a motor 12,5V. Bár nem emlékszem pontosan, holnap megnézem. Ez mennyire normális? Generátor volt már felújítva olyan 2-3 éve. Mindenesetre rámérek multiméterrel az akksira hogy hány Volt van benne alapból, meg amikor alapjáraton megy. Megnézem a korroziót is.
Köszi a tippeket.
Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27092


E-mail
« Új hozzászólás #77920 Dátum: 2025.11.28 péntek, 11:21:34 »

No igen, akkut kellett cserélnem 2 hete, akkor nagy műszerfal kattogással nem indult a motor. Van egy androidos fejegységem és az kijelzi a töltő áramot. Néha 13.8V körül, néha 14,5V körül mozog. Ha nem megy a motor 12,5V. Bár nem emlékszem pontosan, holnap megnézem. Ez mennyire normális? Generátor volt már felújítva olyan 2-3 éve. Mindenesetre rámérek multiméterrel az akksira hogy hány Volt van benne alapból, meg amikor alapjáraton megy. Megnézem a korroziót is.
Köszi a tippeket.

Benzinesnél a 13,7-13,8V-os töltőfesz oké, de stabilnak kell lennie. 14,4V a dízelre jellemző érték.

Ha nincs fogyasztó az akkun (gyújtáskapcsoló lekapcs), akkor viszont olyan 12,7-12,8-nak kellene lennie, ha rendesen fel van töltve.

Feszt mindig az akkusarukon mérj, rendes műszerrel. Minden más tulajdonképpen akármi is lehet. Ad absurdum, a terheletlen akkut úgy is mérheted, hogy leveszed az egyik sarut (rádió kódot, ablak felhúzást el fogja felejteni).

Az, hogy a generátort pár éve felújíttattad, nem jelent semmit. Azóta pont 2-3 év telt el, és azóta akár újra tönkremehetett.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 323


« Új hozzászólás #77921 Dátum: 2025.11.28 péntek, 12:59:05 »

Benzinesnél a 13,7-13,8V-os töltőfesz oké, de stabilnak kell lennie. 14,4V a dízelre jellemző érték.

Ha nincs fogyasztó az akkun (gyújtáskapcsoló lekapcs), akkor viszont olyan 12,7-12,8-nak kellene lennie, ha rendesen fel van töltve.

Feszt mindig az akkusarukon mérj, rendes műszerrel. Minden más tulajdonképpen akármi is lehet. Ad absurdum, a terheletlen akkut úgy is mérheted, hogy leveszed az egyik sarut (rádió kódot, ablak felhúzást el fogja felejteni).

Az, hogy a generátort pár éve felújíttattad, nem jelent semmit. Azóta pont 2-3 év telt el, és azóta akár újra tönkremehetett.

AndyA
Hali!
Nos, ma reggel direkt figyeltem a kijelzőn, menet közben 14,2-14,4V-ot mutatott, motort leállítva 12,5V. Párszor volt olyan, hogy 13,7-13,9V jelent meg a kijelzőn menet közben, gondolom az lehetett a normális. Akkor most direkt túl tölt, mert gond lehet valamilyen érintkezéssel? Megmérem az akkusarukon is persze, járó motorral is.
Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 323


« Új hozzászólás #77922 Dátum: 2025.12.01 hétfő, 23:15:19 »

Hali!
Nos, ma reggel direkt figyeltem a kijelzőn, menet közben 14,2-14,4V-ot mutatott, motort leállítva 12,5V. Párszor volt olyan, hogy 13,7-13,9V jelent meg a kijelzőn menet közben, gondolom az lehetett a normális. Akkor most direkt túl tölt, mert gond lehet valamilyen érintkezéssel? Megmérem az akkusarukon is persze, járó motorral is.
No, újra "telepítettem" az akksit. Érintkezőket megtisztítottam, megnéztem a akku alatti testpontot. Rozsdás ugyan a csavar, de nem láttam semmi problémát a csatlakozásnál. Rámértem multiméterrel, 12.5V, alapjáraton 13.65V.
A probléma továbbra is fenn áll. Sőt, időnként magától felmegy az alapjárat 2000 fölé, úgy hogy tartósan ott is marad, egészen addig amíg sebességbe rakom és indulok. Azt vettem észre, hogy mélygarázsban, szűkebb helyeken jellemzőbb. Most voltam az Árkád, illetve az Ikea garázsaiban és mindkét helyen szinte folyamatosan 2000 fölé ment az alapjárat. Elég ciki volt, mindenki csak nézett, miért bömböltetem az autót. "Szabadban" nem annyira jellemző. Nem tudom elképzelni, hogy ennek lenne bármilyen tudományos magyarázata. Cheesy A menet közbeni feszültséget nem tudom mérni, csak a fejegységem adataira tudok támaszkodni, az meg 14,2 fölötti voltokat ír rendszeresen, ritkábban 13,7-13,9V.
Az indítási problémára meg azt találtam ki, hogy ráadom a gyújtást és várok pár másodpercet és csak az után indítok. Úgy tűnik, ez megoldotta ezt a problémát. Mint korábban írtam, volt egy akksi csere, mert egy indításnál karácsonyfaként villogott minden a műszerfalon, plusz kattogot az egész mindenség. Mivel nálam volt a multiméter, gondoltam rámérek a "rossz" akksira, amit félredobtam. Hát megdöbbentem, hogy 12,5V volt a feszültsége, úgy hogy egy percet nem töltöttem. Lehet, hogy nincs is baja, csak az autó épp akkor kezdte ezt az elektromos problémákat szépen előadni?
« Utoljára szerkesztve: 2025.12.01 hétfő, 23:19:22 írta bigzso » Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27092


E-mail
« Új hozzászólás #77923 Dátum: 2025.12.02 kedd, 12:33:00 »

No, újra "telepítettem" az akksit. Érintkezőket megtisztítottam, megnéztem a akku alatti testpontot. Rozsdás ugyan a csavar, de nem láttam semmi problémát a csatlakozásnál. Rámértem multiméterrel, 12.5V, alapjáraton 13.65V.
A probléma továbbra is fenn áll. Sőt, időnként magától felmegy az alapjárat 2000 fölé, úgy hogy tartósan ott is marad, egészen addig amíg sebességbe rakom és indulok. Azt vettem észre, hogy mélygarázsban, szűkebb helyeken jellemzőbb. Most voltam az Árkád, illetve az Ikea garázsaiban és mindkét helyen szinte folyamatosan 2000 fölé ment az alapjárat. Elég ciki volt, mindenki csak nézett, miért bömböltetem az autót. "Szabadban" nem annyira jellemző. Nem tudom elképzelni, hogy ennek lenne bármilyen tudományos magyarázata. Cheesy A menet közbeni feszültséget nem tudom mérni, csak a fejegységem adataira tudok támaszkodni, az meg 14,2 fölötti voltokat ír rendszeresen, ritkábban 13,7-13,9V.

Az indítási problémára meg azt találtam ki, hogy ráadom a gyújtást és várok pár másodpercet és csak az után indítok. Úgy tűnik, ez megoldotta ezt a problémát. Mint korábban írtam, volt egy akksi csere, mert egy indításnál karácsonyfaként villogott minden a műszerfalon, plusz kattogot az egész mindenség. Mivel nálam volt a multiméter, gondoltam rámérek a "rossz" akksira, amit félredobtam. Hát megdöbbentem, hogy 12,5V volt a feszültsége, úgy hogy egy percet nem töltöttem. Lehet, hogy nincs is baja, csak az autó épp akkor kezdte ezt az elektromos problémákat szépen előadni?

Amit a fejegységed mond, vagy amit a műszerfali tesztmód ír ki feszültségnek, annak kb. köze nincs semmihez. Annál még az is pontosabb, ha a szivargyújtóra heftölsz rá egy multimétert valahogyan... (Ötlet: van készen ilyen szivargyújtó. Smiley)

Simán lehet, hogy nem halott a régi akksid sem, de ezt könnyű ellenőrizni - visszateszed és kipróbálod.

A földelési pontot meg csavard ki és nézz a csavar alá. Az semmit nem jelent, hogy felülnézetből nem látsz semmi. Lehet, hogy tényleg nincs ott semmi, de az is, hogy B+ van alatta. Kipucolni, rozsdátlanítani, rendesen visszarakni biztosan nem fog ártani.

Alapjárat: lehet összefüggés a külső hőmérséklettel? Garázsban általában melegebb van, mint kinn (mostanában).

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48623



« Új hozzászólás #77924 Dátum: 2025.12.02 kedd, 16:20:52 »

No, újra "telepítettem" az akksit. Érintkezőket megtisztítottam, megnéztem a akku alatti testpontot. Rozsdás ugyan a csavar, de nem láttam semmi problémát a csatlakozásnál. Rámértem multiméterrel, 12.5V, alapjáraton 13.65V.
A probléma továbbra is fenn áll. Sőt, időnként magától felmegy az alapjárat 2000 fölé, úgy hogy tartósan ott is marad, egészen addig amíg sebességbe rakom és indulok. Azt vettem észre, hogy mélygarázsban, szűkebb helyeken jellemzőbb. Most voltam az Árkád, illetve az Ikea garázsaiban és mindkét helyen szinte folyamatosan 2000 fölé ment az alapjárat. Elég ciki volt, mindenki csak nézett, miért bömböltetem az autót. "Szabadban" nem annyira jellemző. Nem tudom elképzelni, hogy ennek lenne bármilyen tudományos magyarázata. Cheesy A menet közbeni feszültséget nem tudom mérni, csak a fejegységem adataira tudok támaszkodni, az meg 14,2 fölötti voltokat ír rendszeresen, ritkábban 13,7-13,9V.
Az indítási problémára meg azt találtam ki, hogy ráadom a gyújtást és várok pár másodpercet és csak az után indítok. Úgy tűnik, ez megoldotta ezt a problémát. Mint korábban írtam, volt egy akksi csere, mert egy indításnál karácsonyfaként villogott minden a műszerfalon, plusz kattogot az egész mindenség. Mivel nálam volt a multiméter, gondoltam rámérek a "rossz" akksira, amit félredobtam. Hát megdöbbentem, hogy 12,5V volt a feszültsége, úgy hogy egy percet nem töltöttem. Lehet, hogy nincs is baja, csak az autó épp akkor kezdte ezt az elektromos problémákat szépen előadni?
a generátornak van egy ügyes tulajdonsága.Ha probléma van a töltéssel,akkor emeli a motor fordulatszámát.Ez okozhatja.
Javítható: http://mondeo.hu/wiki/index.php?title=Villog%C3%B3_f%C3%A9nyek-avagy,hogyan_cser%C3%A9lj%C3%BCnk_bronzkef%C3%A9ket_a_gener%C3%A1torban
Vagy generátort kell bevizsgáltatni és felújíttatni.Ezért nem biztos, hogy az aksi (csere )volt a gyökérok.

"A PCM ezzel egyidejűleg figyeli és szabályozza a generátor által leadott feszültséget. Amikor az áramfelvétel nagy vagy az akkumulátor kimondottan lemerült állapotban van, a rendszer képes az alapjárati fordulatszám megnövelésére. A motor indításakor a motorrángatás minimalizálása érdekében a PCM lekapcsolja a generátort. A motor elindítása után a PCM fokozatosan növeli a generátor kimeneti teljesítményét."
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 323


« Új hozzászólás #77925 Dátum: 2025.12.02 kedd, 22:28:01 »

Köszi mindkettőtöknek!
Mivel szerelgetni nem szeretnék, talán a testpontot áttakarítom még, de ha ez sem oldja meg, akkor viszem autóvillamossági szakihoz. De legalább körülbelül tudom, hogy mi lehet az oka és így esetleg nem tud már megvezetni (már ha akar nyes )
 worship
Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 323


« Új hozzászólás #77926 Dátum: 2025.12.06 szombat, 22:13:25 »

Köszi mindkettőtöknek!
Mivel szerelgetni nem szeretnék, talán a testpontot áttakarítom még, de ha ez sem oldja meg, akkor viszem autóvillamossági szakihoz. De legalább körülbelül tudom, hogy mi lehet az oka és így esetleg nem tud már megvezetni (már ha akar nyes )
 worship

Nos, beszéltem egy öreg elektromos szakival. Ő azt mondta, hogy szerinte inkább a légtömegmérő a hibás, vagy valamelyik levegő cső van kilyukadva. Szerinte nem elektromos probléma. Jövő héten kérek ellenvéleményt egy másik szakitól, ő hajlandó gépet is rácsatlakoztatni, aztán meglátjuk.
Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48623



« Új hozzászólás #77927 Dátum: Tegnap - 11:54:30 »

Nos, beszéltem egy öreg elektromos szakival. Ő azt mondta, hogy szerinte inkább a légtömegmérő a hibás, vagy valamelyik levegő cső van kilyukadva. Szerinte nem elektromos probléma. Jövő héten kérek ellenvéleményt egy másik szakitól, ő hajlandó gépet is rácsatlakoztatni, aztán meglátjuk.

Az diaggal kiderül.Mindig van hibakódja.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: 1 ... 1552 1553 1554 1555 1556 1557 1558 [1559]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.04 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.