Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.26 kedd, 17:09:30 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 725 726 727 728 729 730 731 [732] 733 734 735 736 737 738 739 ... 1558   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 21945462 alkalommal)
0 Felhasználó és 60 vendég van a témában
soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #36550 Dátum: 2012.04.21 szombat, 21:44:38 »

Nem úgy van az, hogy csak desztvíz? Csapvíz nem jó!

De nem ám!
A Ford fagyállóra kifejezetten rá van írva,hogy csap vízzel./Mert már benne van a vízlágyító/
Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #36551 Dátum: 2012.04.21 szombat, 22:38:04 »

Benzinkúton van desztvíz. Ha nem útközben nyuvad meg a gép, akkor érdemesebb elslattyogni odáig.

jogos.  eljen
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #36552 Dátum: 2012.04.22 vasárnap, 00:08:01 »

De nem ám!
A Ford fagyállóra kifejezetten rá van írva,hogy csap vízzel./Mert már benne van a vízlágyító/

Szerintem az inkább azért van ráírva, hogy jobb híján csapvízzel is lehet használni.
Gyakorlatban a szennyezőanyag mentes desztvíz látja el legjobban a feladatát.
Naplózva
ringer
Vendég
« Új hozzászólás #36553 Dátum: 2012.04.22 vasárnap, 09:17:49 »

Sziasztok!

Tudtok segíteni egy amatőrön?
A klímát szeretném házilag tisztítani, de nem találom a pollenszűrőt.
Merre keressem?
Üdv.:Péter
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #36554 Dátum: 2012.04.22 vasárnap, 09:42:16 »

csapvizet én sem tennék bele semmi esetre sem, csak akkor, ha tudom, hogy mondjuk egy héten belül a teljes hűtőközeget lecserélem.
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #36555 Dátum: 2012.04.22 vasárnap, 09:43:17 »

Sziasztok!

Tudtok segíteni egy amatőrön?
A klímát szeretném házilag tisztítani, de nem találom a pollenszűrőt.
Merre keressem?
Üdv.:Péter
a jobb első esőelvezető alatt a szélvédődnél, kívülről. Találsz róla leírást is a főoldalon.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #36556 Dátum: 2012.04.22 vasárnap, 09:43:36 »

Sziasztok!

Tudtok segíteni egy amatőrön?
A klímát szeretném házilag tisztítani, de nem találom a pollenszűrőt.
Merre keressem?
Üdv.:Péter

A jobb oldali ablaktörlő alatt van 1 műanyag és ott lesz alatta, pár csavart kell kitekerni.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #36557 Dátum: 2012.04.22 vasárnap, 12:00:24 »

http://www.youtube.com/watch?v=N-Le9U7EepU

A videón hallható motorhangot lehet utánozni egy egyenes csővel?  vigyor3
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #36558 Dátum: 2012.04.22 vasárnap, 12:02:00 »

Szerintem az inkább azért van ráírva, hogy jobb híján csapvízzel is lehet használni.
Gyakorlatban a szennyezőanyag mentes desztvíz látja el legjobban a feladatát.

Ezen kár vitázni.Mindenki tegyen bele amit jónak lát. beka3
Ugyanakkor  nem hiszem,hogy a FORD azért rajzolta rá a gyári fagyálló folyadékra,hogy csapvízzel keverendő mert meg akarta  spórolni nekünk a deszt víz árát. /Vagy náluk a csapból is desztillált víz folyik./ eplus2
Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #36559 Dátum: 2012.04.22 vasárnap, 19:29:06 »

http://www.youtube.com/watch?v=N-Le9U7EepU

A videón hallható motorhangot lehet utánozni egy egyenes csővel?  vigyor3
Biztos lehet, kellő kísérletezés után megtalálható a szükséges elem a háztájiban is, de a hurkatöltőtől kezdve a kerítésoszlopig mindent ki kell hozzá próbálni. hehe Kár, hogy ebből már kinőttem, érdekes játék lehet.
Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
sendrew
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2332



E-mail
« Új hozzászólás #36560 Dátum: 2012.04.22 vasárnap, 19:52:49 »

jogos.  eljen

Feltöltöttem deszt vízzel a minimum szintig, indul a megfigyelés...
Naplózva

2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6    101LE

EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE  LPG
2007. Ford Fiesta 1.25    75LE

Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #36561 Dátum: 2012.04.22 vasárnap, 20:00:11 »

Feltöltöttem deszt vízzel a minimum szintig, indul a megfigyelés...

Maximumig mondtam!!!!!
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
sendrew
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2332



E-mail
« Új hozzászólás #36562 Dátum: 2012.04.22 vasárnap, 20:24:54 »

Maximumig mondtam!!!!!

okker csorgatok még bele, köszi!  wave
Naplózva

2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6    101LE

EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE  LPG
2007. Ford Fiesta 1.25    75LE

Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #36563 Dátum: 2012.04.22 vasárnap, 20:29:48 »

okker csorgatok még bele, köszi!  wave
azért azt kifelejtették,ha jól olvasom az előzményeket,hogy nem elég csak vizet önteni bele!
Ugyanis a vízpuma csapágyát a fagyálló keni.A benne lévő összetevőnek köszönhetően van kenése a csapágyának.
Ha felhígul vagy csak víz kerül bele,akkor veszélybe kerülhet a vízpumpa......persze nem tudom a minimum arányt,de a gyári előírástól nem érdemes eltérni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #36564 Dátum: 2012.04.22 vasárnap, 20:56:56 »

azért azt kifelejtették,ha jól olvasom az előzményeket,hogy nem elég csak vizet önteni bele!
Ugyanis a vízpuma csapágyát a fagyálló keni.A benne lévő összetevőnek köszönhetően van kenése a csapágyának.
Ha felhígul vagy csak víz kerül bele,akkor veszélybe kerülhet a vízpumpa......persze nem tudom a minimum arányt,de a gyári előírástól nem érdemes eltérni.

A Ford 1:1 arányt ír. 
Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
Nec
Vendég
« Új hozzászólás #36565 Dátum: 2012.04.23 hétfő, 11:03:05 »

off:
Sziasztok!

Én régóta úgy tudom, hogy az olajszintet hidegen indulás előtt kell ellenőrizni. A Ford szervizben azt mondták ennek ellenére, hogy meleg motornál kell!!!
Nem is érdekelne a dolog, ha a két olajszint mérési technika között nem lenne kb. fél liter különbség. Azaz, ha járatás után nézem max-on van, ha hidegen akkor jóval fölötte, és ez nekem nagyon nem tetszik....

Üdv:
Nec

On:
Naplózva
dieselbee
Vendég
« Új hozzászólás #36566 Dátum: 2012.04.23 hétfő, 11:19:31 »

miert van hidegen folotte? Tobb lett betoltve mint amennyi kellett volna? Az nem foltetlenul jo dolog...
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #36567 Dátum: 2012.04.23 hétfő, 11:55:52 »

off:
Sziasztok!

Én régóta úgy tudom, hogy az olajszintet hidegen indulás előtt kell ellenőrizni. A Ford szervizben azt mondták ennek ellenére, hogy meleg motornál kell!!!
Nem is érdekelne a dolog, ha a két olajszint mérési technika között nem lenne kb. fél liter különbség. Azaz, ha járatás után nézem max-on van, ha hidegen akkor jóval fölötte, és ez nekem nagyon nem tetszik....

Üdv:
Nec

On:

Szerintem jól tudod. Ahhoz, h pontosan megnézd hidegen kell nézni. Mennyi az a jóval fölötte mm-ben?  Gondolom azért mondták mert melegen kevesebbet mutat, és így rád tudtak sózni 1 liter olajat...   Aztán meg persze, h szint fölött van.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #36568 Dátum: 2012.04.23 hétfő, 12:04:23 »

off:
Sziasztok!

Én régóta úgy tudom, hogy az olajszintet hidegen indulás előtt kell ellenőrizni. A Ford szervizben azt mondták ennek ellenére, hogy meleg motornál kell!!!
Nem is érdekelne a dolog, ha a két olajszint mérési technika között nem lenne kb. fél liter különbség. Azaz, ha járatás után nézem max-on van, ha hidegen akkor jóval fölötte, és ez nekem nagyon nem tetszik....

Üdv:
Nec

On:

Egyszerű a megoldás. Ismert a gyári adat, hogy mennyi olaj kell a motorba. Legközelebb olajcserénél mindent alaposan leengedsz, új szűrő stb., majd beletöltöd az előírt mennyiséget. Azután próbakör, hogy a szűrő is felvegye, amennyit kell neki. Hagyod lecsurogni (negyed-fél óra legalább), és megnézed, hol áll a szint.

AndyA

Hint: A Max jel körül lesz.
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Nec
Vendég
« Új hozzászólás #36569 Dátum: 2012.04.23 hétfő, 12:29:41 »

Szerintem jól tudod. Ahhoz, h pontosan megnézd hidegen kell nézni. Mennyi az a jóval fölötte mm-ben?  Gondolom azért mondták mert melegen kevesebbet mutat, és így rád tudtak sózni 1 liter olajat...   Aztán meg persze, h szint fölött van.

A helyzet az, hogy én vittem az olajat. 6 liter Mobil-t, amennyi és amilyen elő volt írva...
Szépen leengedték az összes olajat és elkezdték feltölteni... Én szóltam nekik, hogy ne öntsék bele az összeset ellenőrzés nélkül. Erre mikor belement kb 5,2 liter, akkor megkértek, hogy indítsam be. Járt kb fél percet, felvette szépen az olajat és miután leállítottam megnézték az olajszintet. Erre mutatja a fószer, hogy meddig van a nívó.. Én meg csak néztem mint hal a szatyorban...(én úgy tudtam, hogy hidegen kell, de ezt megcáfolták, én voltam a hülye) Mivel nem volt max-on, beletöltötte mindet.
Most hogy nézem hideg állapotban, max fölött van. Sokkal...kb fél centi. Úgy ítélem meg, hogy kb 0,5 liter lehet még a max fölött hidegen...
A kérdés, hogy a jelzés hideg, vagy meleg állapotban értelmezendő???
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #36570 Dátum: 2012.04.23 hétfő, 12:56:32 »

A helyzet az, hogy én vittem az olajat. 6 liter Mobil-t, amennyi és amilyen elő volt írva...
Szépen leengedték az összes olajat és elkezdték feltölteni... Én szóltam nekik, hogy ne öntsék bele az összeset ellenőrzés nélkül. Erre mikor belement kb 5,2 liter, akkor megkértek, hogy indítsam be. Járt kb fél percet, felvette szépen az olajat és miután leállítottam megnézték az olajszintet. Erre mutatja a fószer, hogy meddig van a nívó.. Én meg csak néztem mint hal a szatyorban...(én úgy tudtam, hogy hidegen kell, de ezt megcáfolták, én voltam a hülye) Mivel nem volt max-on, beletöltötte mindet.
Most hogy nézem hideg állapotban, max fölött van. Sokkal...kb fél centi. Úgy ítélem meg, hogy kb 0,5 liter lehet még a max fölött hidegen...
A kérdés, hogy a jelzés hideg, vagy meleg állapotban értelmezendő???

Melegen nem fog pontosat mutatni csak pár ora állás után mikor lecsorgott mindenhonnan. Nyilván 1 olajcserénél nem fog senki pár órát várni, de olyankor nem is kell maxig önteni.  Ha azt akarod figyelni, h eszi e azt hidegen nézd mindig, a kocsi vízszintesen álljon.
1x én is túl öntöttem de rögtön engdtem is le belőle.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #36571 Dátum: 2012.04.23 hétfő, 13:23:41 »

off:
Sziasztok!

Én régóta úgy tudom, hogy az olajszintet hidegen indulás előtt kell ellenőrizni. A Ford szervizben azt mondták ennek ellenére, hogy meleg motornál kell!!!
Üdv:
Nec

On:

Szombaton láttam az autókereskedők egyik részét és abban is az volt, hogy melegen kell nézni az olajszintet.
Az biztos, hogy olajfogyás gyanúnál én hidegen és vízszintesen állva nézem.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Nec
Vendég
« Új hozzászólás #36572 Dátum: 2012.04.23 hétfő, 14:06:16 »

Szombaton láttam az autókereskedők egyik részét és abban is az volt, hogy melegen kell nézni az olajszintet.
Az biztos, hogy olajfogyás gyanúnál én hidegen és vízszintesen állva nézem.

Na ez az... Mindenki mást mond, de én nem szeretném ,ha a többlet olaj miatt elkezdene szivárogni valahol az olaj...vagy akármi baja lenne a kocsinak!!
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #36573 Dátum: 2012.04.23 hétfő, 14:37:02 »

Na ez az... Mindenki mást mond, de én nem szeretném ,ha a többlet olaj miatt elkezdene szivárogni valahol az olaj...vagy akármi baja lenne a kocsinak!!

A többlet olaj miatt még nem szivároghat a motor. A többlet olajnak az a problémája - ha jól értelmezem - hogy normál esetben az olajszivattyú a szűrőn keresztül tolja fel a hengerfejbe a tiszta olajat. Az onnan és egyéb helyekről nyomással jövő olaj keni a hengerek falát oly módon, hogy a lecsöpögő olaj a főtengely sonkáira megy, az pedig szépen szétcsapdossa mindenfelé.

Ha a motor túl van töltve, akkor a szűrő előtti, koszos olajaba a sonka beleér (ami egyrészt valamennyire fékezi is a főtengelyt és plusz erőkarokat generál rajta) akkor a lebegő koszt is elkezdi szétcsapkodni a fogattyúsházban. A kosz meg nem tesz jót az illesztéseknek.
Naplózva
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #36574 Dátum: 2012.04.23 hétfő, 14:37:13 »

Szívjál le belőle. Max fölött nem lehet se melegen se hidegen.

Na ez az... Mindenki mást mond, de én nem szeretném ,ha a többlet olaj miatt elkezdene szivárogni valahol az olaj...vagy akármi baja lenne a kocsinak!!
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #36575 Dátum: 2012.04.23 hétfő, 15:05:24 »

Szombaton láttam az autókereskedők egyik részét és abban is az volt, hogy melegen kell nézni az olajszintet.
Az biztos, hogy olajfogyás gyanúnál én hidegen és vízszintesen állva nézem.

Ed csájná se tud mindent eplus2
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #36576 Dátum: 2012.04.23 hétfő, 15:09:03 »

Na ez az... Mindenki mást mond, de én nem szeretném ,ha a többlet olaj miatt elkezdene szivárogni valahol az olaj...vagy akármi baja lenne a kocsinak!!
RTFM.
http://mondeo.hu/ftp/pdf/kezelesi/mondeo_3_kezelesi.pdf
180.oldal. Smiley  integet2
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #36577 Dátum: 2012.04.23 hétfő, 15:11:42 »

Ha túl sok az olaj, akkor a főtengely elkezdi felhabosítani az olajat (legalábbis egy bizonyos szint felett), a levegő kenési tulajdonságai pedig nem mérhetőek az olajéhoz.
Nekem legalábbis ezt mondták.
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #36578 Dátum: 2012.04.23 hétfő, 15:39:33 »

A helyzet az, hogy én vittem az olajat. 6 liter Mobil-t, amennyi és amilyen elő volt írva...
Szépen leengedték az összes olajat és elkezdték feltölteni... Én szóltam nekik, hogy ne öntsék bele az összeset ellenőrzés nélkül. Erre mikor belement kb 5,2 liter, akkor megkértek, hogy indítsam be. Járt kb fél percet, felvette szépen az olajat és miután leállítottam megnézték az olajszintet. Erre mutatja a fószer, hogy meddig van a nívó.. Én meg csak néztem mint hal a szatyorban...(én úgy tudtam, hogy hidegen kell, de ezt megcáfolták, én voltam a hülye) Mivel nem volt max-on, beletöltötte mindet.
Most hogy nézem hideg állapotban, max fölött van. Sokkal...kb fél centi. Úgy ítélem meg, hogy kb 0,5 liter lehet még a max fölött hidegen...
A kérdés, hogy a jelzés hideg, vagy meleg állapotban értelmezendő???
Én azt nem értem ha 6 liter kell bele és az bele van öntve majd beindítod az olajszürő felveszi és az jó.Nekem mindig így csinálják.Olajcserekor mikor leengedem az ugyan ott vam max-nál.Nem állnak meg 5.2-nél mind bele és kész.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Nec
Vendég
« Új hozzászólás #36579 Dátum: 2012.04.23 hétfő, 16:11:56 »

Én azt nem értem ha 6 liter kell bele és az bele van öntve majd beindítod az olajszürő felveszi és az jó.Nekem mindig így csinálják.Olajcserekor mikor leengedem az ugyan ott vam max-nál.Nem állnak meg 5.2-nél mind bele és kész.

És ha ennek így kell lennie, akkor mindezzel nincs is probléma. Ám sokak szerint hidegen kell ellenőrizni. Olyankor viszont jóval a max fölött van...
De ha ennek így kell lennie, akkor nekem sincs vele bajom...
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #36580 Dátum: 2012.04.23 hétfő, 16:12:37 »

Na ez az... Mindenki mást mond, de én nem szeretném ,ha a többlet olaj miatt elkezdene szivárogni valahol az olaj...vagy akármi baja lenne a kocsinak!!

A túl sok olajat a szimmeringek  "köszönik" meg először.
Naplózva
ASMODEUS
Vendég
« Új hozzászólás #36581 Dátum: 2012.04.23 hétfő, 17:52:30 »

Na ez az... Mindenki mást mond, de én nem szeretném ,ha a többlet olaj miatt elkezdene szivárogni valahol az olaj...vagy akármi baja lenne a kocsinak!!

Ha nagyon túl van töltve az is előfordulhat, hogy a főtengely beleér és belecsapkod az olajteknőben álló olajba. Próbálj ki egy kád vizet tenyérrel 3000-es fordulaton csapkodni, máris ráérzel milyen lehet a motorban...  Grin
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #36582 Dátum: 2012.04.23 hétfő, 19:07:07 »

Ha nagyon túl van töltve az is előfordulhat, hogy a főtengely beleér és belecsapkod az olajteknőben álló olajba. Próbálj ki egy kád vizet tenyérrel 3000-es fordulaton csapkodni, máris ráérzel milyen lehet a motorban...  Grin

Megpróbáltam 3000-rel csapkodni a kádban .... az mp-ként 50 ... mi vagyok én, kolibri? Smiley
Naplózva
Guen
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 696


drizzt@maffia.hu
E-mail
« Új hozzászólás #36583 Dátum: 2012.04.23 hétfő, 19:11:55 »

Ha nagyon túl van töltve az is előfordulhat, hogy a főtengely beleér és belecsapkod az olajteknőben álló olajba. Próbálj ki egy kád vizet tenyérrel 3000-es fordulaton csapkodni, máris ráérzel milyen lehet a motorban...  Grin

tanulmányaim során hallottam azt az okosságot hogy mennyi a valóság tartalma ki ki döntse el nem a vita miatt írom hogy a túl sok olajba mint ahogy az előttem szólók is említették beleér a főtengely azt felhabosítja ha ez lehetséges és ily módon az olajszivattyú már nem tudja felszívni a többit lehet hozzáképzelni.. ezt igaz nem autónál hanem motorkerékpároknál mondták ott persze jóval nagyobb a fordulat de lehet autóra is igaz... hacsak nem egy amolyan 'urban legend' Wink
Naplózva

2001/3(aus der DDR Cheesy) Mk3 2.0tddi kombi 115 lovacska.
EGR Off, TDCI kipufogó rendszer, katalizátor off
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #36584 Dátum: 2012.04.23 hétfő, 19:20:39 »

tanulmányaim során hallottam azt az okosságot hogy mennyi a valóság tartalma ki ki döntse el nem a vita miatt írom hogy a túl sok olajba mint ahogy az előttem szólók is említették beleér a főtengely azt felhabosítja ha ez lehetséges és ily módon az olajszivattyú már nem tudja felszívni a többit lehet hozzáképzelni.. ezt igaz nem autónál hanem motorkerékpároknál mondták ott persze jóval nagyobb a fordulat de lehet autóra is igaz... hacsak nem egy amolyan 'urban legend' Wink
Ilyesmi akkor egy húzósabb kanyarban vagy megdőlt kaszninál is előfordulhat. Nem hiszem, hogy a vízszintes helyzet előírás lenne. A szivattyú meg alulról szív, ha habos a felszín az talán nem is zavarja.
Amúgy én is a szimeringek terhelését hallottam, de az olajnyomás meg nem a szinttől függ, úgyhogy a fene se érti.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #36585 Dátum: 2012.04.23 hétfő, 19:23:59 »

Ilyesmi akkor egy húzósabb kanyarban vagy megdőlt kaszninál is előfordulhat. Nem hiszem, hogy a vízszintes helyzet előírás lenne. A szivattyú meg alulról szív, ha habos a felszín az talán nem is zavarja.
Amúgy én is a szimeringek terhelését hallottam, de az olajnyomás meg nem a szinttől függ, úgyhogy a fene se érti.
szép lenne ha pl.mátrába felfelé féluton megszünne az olajnyomás  vigyor3
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
ASMODEUS
Vendég
« Új hozzászólás #36586 Dátum: 2012.04.23 hétfő, 19:29:13 »

tanulmányaim során hallottam azt az okosságot hogy mennyi a valóság tartalma ki ki döntse el nem a vita miatt írom hogy a túl sok olajba mint ahogy az előttem szólók is említették beleér a főtengely azt felhabosítja ha ez lehetséges és ily módon az olajszivattyú már nem tudja felszívni a többit lehet hozzáképzelni.. ezt igaz nem autónál hanem motorkerékpároknál mondták ott persze jóval nagyobb a fordulat de lehet autóra is igaz... hacsak nem egy amolyan 'urban legend' Wink

Nem csak a felhabosodás a gond. Folyadékba nagy sebességgel belecsapni olyan mintha betont ütnél. Lásd hasasugrás a Szabadság hídról... Smiley Ugyanez igaz a főtengelyre is.
Bár úgy gondolom ekkora olajszint csak nagy túltöltésnél fordulhat elő. Illetve oldalra dőlve megtörténhet. Gondolom a mérnökök kimérték, hogy miért annyi az olajszint maximuma, hogy megdőlt autónál se érjen bele a főtengely...
Naplózva
BLACKMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 649



« Új hozzászólás #36587 Dátum: 2012.04.23 hétfő, 20:28:47 »

Hi srácok,


A kormánytolórúd mind2 végén lévő gömbfejek cseréjekor kell futóművet (össze-széttartást) géppel állítani? Gondolok itt az másik alkatrész pár tizedes eltérésére, vagy ha már most is van benne pár tized, az szemmel nem látható.

Vagy csak fix pontra lehet húzni? (még nem szedtem szét)

Üdv!  help
Naplózva

2014-2022  2011 évj. MKIV 2.0 TDCI Titanium kombi BLACK 140HP +20% chip (kb.170HP) 18", Custom Full Leather, EGR off, DPF off,

2005-2014  2002 évj. TDDI MK3 115LE +25% chip,
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #36588 Dátum: 2012.04.23 hétfő, 20:29:51 »

Hi srácok,


A kormánytolórúd mind2 végén lévő gömbfejek cseréjekor kell futóművet (össze-széttartást) géppel állítani? Gondolok itt az másik alkatrész pár tizedes eltérésére, vagy ha már most is van benne pár tized, az szemmel nem látható.

Vagy csak fix pontra lehet húzni? (még nem szedtem szét)

Üdv!  help

kell!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
BLACKMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 649



« Új hozzászólás #36589 Dátum: 2012.04.23 hétfő, 20:32:52 »

kell!


gondoltam.  worship nyes
Naplózva

2014-2022  2011 évj. MKIV 2.0 TDCI Titanium kombi BLACK 140HP +20% chip (kb.170HP) 18", Custom Full Leather, EGR off, DPF off,

2005-2014  2002 évj. TDDI MK3 115LE +25% chip,
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #36590 Dátum: 2012.04.23 hétfő, 22:36:24 »

Tisztelt Fórumtársak!
Hütővizzel kapcsolatban.
 Én csak ion cserélt desztilált vizet használok az eredeti Ford hütőkoncentrátummal 1:1 keverési arányban. Csap vizet semmiképp nem öntenék a rendszerbe. A csapvizből melegités hatáséra kiválik a vizkő ami felrakodva a blokk és a hütő belső falára rontja a hűtés hatásfokát. Ugyanez a vizkő felrakódik a szivatyú tengelyre koptatva a szimeringet, és felrakódik a termosztátra is, bizonytalanná téve annak müködését. Szarintem még a mai árak mellet is megfizethető a deszt viz és sok problémától kiméljük meg magunkat. A hütő koncenntrátum még nyáron sem spórolható meg, mert ez adja a kenést a keringtető szivattyúnak.
Olajszintel kapcsolatban.
 Én mindig kb 40-50 °C hömérsékletü blokknál engedem le az olajat és megvárom még teljesen lecsurog a fáradt olaj. Majd megöntöm az olajat a max szintig. Utánna beinditom a motort pár percre majd leállitva, várok egy fél órát, majd ellenörzőm a szintet és utánna töltöm a max jelig. Meleg motornál soha nem ellenörzöm az olaj szintet mert mindig kevesebbet mutat a valóságos szintnél. A sok olaj a blokkban nem egészséges, az egész rendszer szenved, a szimeringektől a főtengelyen át a szivattyúig minden. Nem véletlen tettek a motorra olaj nivó pálcát.
Tisztelettel László!
« Utoljára szerkesztve: 2012.04.23 hétfő, 23:20:18 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
kisgyerek83
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1652



E-mail
« Új hozzászólás #36591 Dátum: 2012.04.24 kedd, 08:15:27 »

Hali!
Nem annyira idevág a dolog, de ha vki az M0-on jár, azt a 80km/h-ás tempot tartsátok be, persze csak akkor ha van fölös ~30.000 Ft-ok, 2 hete bemértek ott, úgyhogy fizethetek :S csak gondoltam jelzem felétek Smiley
Naplózva

MK3, 2001.12.20. fekete Kombi , 2.0 TDDI, Ghia 
EGR-t már nyomokban sem tartalmaz Cheesy
AIR SPRING légrugó Smiley
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #36592 Dátum: 2012.04.24 kedd, 08:59:23 »

Hali!
Nem annyira idevág a dolog, de ha vki az M0-on jár, azt a 80km/h-ás tempot tartsátok be, persze csak akkor ha van fölös ~30.000 Ft-ok, 2 hete bemértek ott, úgyhogy fizethetek :S csak gondoltam jelzem felétek Smiley
Ott vannak fix kamerák, pl annavölgyi pihenőnél, de máshol is.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #36593 Dátum: 2012.04.24 kedd, 09:13:39 »

Hali!
Nem annyira idevág a dolog, de ha vki az M0-on jár, azt a 80km/h-ás tempot tartsátok be, persze csak akkor ha van fölös ~30.000 Ft-ok, 2 hete bemértek ott, úgyhogy fizethetek :S csak gondoltam jelzem felétek Smiley

Ha nincs feles 30-am, akkor ne tartsam be vagy hogy? :S
Naplózva
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #36594 Dátum: 2012.04.24 kedd, 09:24:43 »

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lennem,hogy a Ci-ben a láncot elvileg mennyi km-nél kéne cserélni? 400-450ezernél? Kb. mennyi egy ilyen művelet?
Előre is köszi a válaszokat Smiley
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #36595 Dátum: 2012.04.24 kedd, 09:35:02 »

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lennem,hogy a Ci-ben a láncot elvileg mennyi km-nél kéne cserélni? 400-450ezernél? Kb. mennyi egy ilyen művelet?
Előre is köszi a válaszokat Smiley
nem kell, csak ha zörög.
De 500nál már talán érdemes. Smiley
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #36596 Dátum: 2012.04.24 kedd, 09:39:19 »

nem kell, csak ha zörög.
De 500nál már talán érdemes. Smiley

Rendben Smiley Csak azért mert lassan elérjük a 400ezret,és gondoltam megkérdezem,hogy érdemes-e. Múltkor amikor új rádiót raktuk be,pont volt bent valami OFF dízel,amiben elszakadt a lánc...Aztán gondoltam rákérdezem,nehogy baj legyen  eljen
Naplózva
Horry
Vendég
« Új hozzászólás #36597 Dátum: 2012.04.24 kedd, 14:55:22 »

Sziasztok nem tudom ide tartózik e a téma.

A kérdésem a következő.

Milyen megoldásokat lehet eszközölni az autóhoz lopás ellen?

Hamarosan elköltözöm és az új lakásnál nem lesz garázsom!

Szeretnék valamit rakatni a kocsiba mert az utcán fog állni(váltózár) vagy valami más megoldást hogy ne tudják elvinni!

Valakinek valami ötlet?

köszi   
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #36598 Dátum: 2012.04.24 kedd, 14:59:33 »

Sziasztok nem tudom ide tartózik e a téma.

A kérdésem a következő.

Milyen megoldásokat lehet eszközölni az autóhoz lopás ellen?

Hamarosan elköltözöm és az új lakásnál nem lesz garázsom!

Szeretnék valamit rakatni a kocsiba mert az utcán fog állni(váltózár) vagy valami más megoldást hogy ne tudják elvinni!

Valakinek valami ötlet?

köszi   
keres-kínálban van olcsó váltózár Wink
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #36599 Dátum: 2012.04.24 kedd, 15:01:33 »

keres-kínálban van olcsó váltózár Wink

http://mondeo.hu/index.php?topic=8423.msg638358#msg638358
Naplózva
Oldalak: 1 ... 725 726 727 728 729 730 731 [732] 733 734 735 736 737 738 739 ... 1558   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.134 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.