Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.07.02 kedd, 20:30:13 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 773 774 775 776 777 778 779 [780] 781 782 783 784 785 786 787 ... 1557   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 20620663 alkalommal)
0 Felhasználó és 146 vendég van a témában
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4943



E-mail
« Új hozzászólás #38950 Dátum: 2012.08.09 csütörtök, 21:41:23 »

Szerintem meg úgy ahogy van nem ér egy kalap szart sem az átlagsebesség mérő ugyanúgy mint a fogyasztás mérő! Csak dísz, hogy ne unatkozzunk vezetés közben  vigyor3 Meg hogy milyen okos A autó ilyet is tud...
Pontosan így van. Tapasztalatom szerint csak az utolsó 1-200 km átlagát számolja. Nekem ugyanúgy beáll 30km/h óra körüli átlagra, ha egyébként autópályáztam a tank 2/3-át, de a végén mentem valamennyit városban is.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #38951 Dátum: 2012.08.09 csütörtök, 22:36:28 »

Pontosan így van. Tapasztalatom szerint csak az utolsó 1-200 km átlagát számolja. Nekem ugyanúgy beáll 30km/h óra körüli átlagra, ha egyébként autópályáztam a tank 2/3-át, de a végén mentem valamennyit városban is.
Én ezen nem osztozom mert nagyon sokszor írtam le csúcs meg szivattyú csere óta pontos a átlag fogy mérő max 1 az eltérés.Az átlag meg városba lemegy kint meg nő.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #38952 Dátum: 2012.08.09 csütörtök, 23:01:08 »

Én ezen nem osztozom mert nagyon sokszor írtam le csúcs meg szivattyú csere óta pontos a átlag fogy mérő max 1 az eltérés.Az átlag meg városba lemegy kint meg nő.
a Te autód is annyira különleges mint az én gyári pcsúcsos 220ekm-t futott autóm  Grin

Egyébként most a fogyasztás az szerintem a gyári kocsiknál ahol a gyár szerelte bele a műszeregységet és nem csipsztuningolták meg stb.stb. ott lehet akár pontos értékeket is kapni! De egy ilyen tákolmány már kevésbé adja vissza a valóságot, az tényleg csak dísz! Viszont az átlagsebességmérő meg úgy ahogy van felesleges!
Mág jó hogy nekem nincs  hehe milyen jól magyarázok róla! pias
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #38953 Dátum: 2012.08.09 csütörtök, 23:34:45 »

Én ezen nem osztozom mert nagyon sokszor írtam le csúcs meg szivattyú csere óta pontos a átlag fogy mérő max 1 tized az eltérés.Az átlag meg városba lemegy kint meg nő.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #38954 Dátum: 2012.08.10 péntek, 09:09:44 »

Pontosan így van. Tapasztalatom szerint csak az utolsó 1-200 km átlagát számolja. Nekem ugyanúgy beáll 30km/h óra körüli átlagra, ha egyébként autópályáztam a tank 2/3-át, de a végén mentem valamennyit városban is.

Azt is lehet 0-ázni...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4943



E-mail
« Új hozzászólás #38955 Dátum: 2012.08.10 péntek, 11:16:18 »

Én ezen nem osztozom mert nagyon sokszor írtam le csúcs meg szivattyú csere óta pontos a átlag fogy mérő max 1 az eltérés.Az átlag meg városba lemegy kint meg nő.
Amit írtam, hogy csak az utolsó párszáz km átlagát számolja a fedkomp, az az átlagsebességre vonatkozik!
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4943



E-mail
« Új hozzászólás #38956 Dátum: 2012.08.10 péntek, 11:17:36 »

Azt is lehet 0-ázni...
Igen. Minden tanklolásnál megteszem.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #38957 Dátum: 2012.08.10 péntek, 11:22:24 »

Igen. Minden tanklolásnál megteszem.

És az nem úgy számol, ahogy kellene? Én soha nem nézem, mert nekem hótt mind1, mennyi az átlagom (semmitmondó adat, ha egyszer pályán, egyszer meg városban megyek, tök lényegtelen az átlag). Amikor nulláztam/néztem, akkor 1-200 kilométerre vetítve teljesen jót mutatott. De a következő tankolásnál meg fogom nézni, és figyelem.
Akkor ezek szerint tudsz pár anomáliát, hogy ennyit mentél, ennyivel, az meg annyit írt ki. Írd már le, hátha rájövünk az okára.

Mert az a helyzet, a fogyimérőm ugyan nekem is csal, de tudom, hogyan. Ha egyszerre megyek hosszú távon, nincs város, akkor teljesen pontos, szinte decire.
Ha ilyen-olyan távokat megyek, akkor kb négy decivel mutat kevesebbet. Most utoljára 6.1-et mutat, 6,44 a számolt. Sokszor megyek le 950 kilométert (hosszútávú város, némi pálya), 58-at tankolok, 5,7-et ír ki, 6,1 a számolt.
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.10 péntek, 11:25:59 írta Angel » Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4943



E-mail
« Új hozzászólás #38958 Dátum: 2012.08.10 péntek, 12:36:00 »

És az nem úgy számol, ahogy kellene? Én soha nem nézem, mert nekem hótt mind1, mennyi az átlagom (semmitmondó adat, ha egyszer pályán, egyszer meg városban megyek, tök lényegtelen az átlag). Amikor nulláztam/néztem, akkor 1-200 kilométerre vetítve teljesen jót mutatott. De a következő tankolásnál meg fogom nézni, és figyelem.
Akkor ezek szerint tudsz pár anomáliát, hogy ennyit mentél, ennyivel, az meg annyit írt ki. Írd már le, hátha rájövünk az okára.

Mert az a helyzet, a fogyimérőm ugyan nekem is csal, de tudom, hogyan. Ha egyszerre megyek hosszú távon, nincs város, akkor teljesen pontos, szinte decire.
Ha ilyen-olyan távokat megyek, akkor kb négy decivel mutat kevesebbet. Most utoljára 6.1-et mutat, 6,44 a számolt. Sokszor megyek le 950 kilométert (hosszútávú város, némi pálya), 58-at tankolok, 5,7-et ír ki, 6,1 a számolt.

Konkrét adatokat nem tudok mondani, de feltűnt, hogy relatíve kevés városi km után egy hosszú autópályázás után magas átlagsebesség simán elkopik. Fordítva is igaz. Ha a tank végét autópályán teszed meg, az átlagod fel fog menni akár 100 fölé, ami fizikai képtelenség a teljes tankra vetítve.
De nem érdemes vele foglalkozni. Holtversenyben a leghaszontalanabb információ a pillanatnyi fogyasztás mellett. Én is csak megszokásból írom és nullázgatom, de semmi értelme. Legfeljebb annyi, hogy látom, hogy sz@r.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #38959 Dátum: 2012.08.10 péntek, 12:46:59 »

Konkrét adatokat nem tudok mondani, de feltűnt, hogy relatíve kevés városi km után egy hosszú autópályázás után magas átlagsebesség simán elkopik. Fordítva is igaz. Ha a tank végét autópályán teszed meg, az átlagod fel fog menni akár 100 fölé, ami fizikai képtelenség a teljes tankra vetítve.
De nem érdemes vele foglalkozni. Holtversenyben a leghaszontalanabb információ a pillanatnyi fogyasztás mellett. Én is csak megszokásból írom és nullázgatom, de semmi értelme. Legfeljebb annyi, hogy látom, hogy sz@r.

Értem... majd én is megnézem, bár nem használom.
Más. A 4-es topicban linkeltél egy wiki oldalt (melyik motor hol készült), nem teljesen értem, miért. Valószínűleg félreértettem valamit.
Ha esetleg ott leírnád, mire gondoltál...
Harmadik: hazajöttetek? Alles ok? Sve u redu, brate?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Csuppely
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7


E-mail
« Új hozzászólás #38960 Dátum: 2012.08.10 péntek, 13:04:45 »

Sziasztok

olyan kérdésem lenne hogy ha azt akarom hogy legyen fedélzetim akkor veszek egy info gombos idex kart és kell e hozzá másik óracsoport vagy lehet programozni a régit is (gyárilag nem volt infos)
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23822


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #38961 Dátum: 2012.08.10 péntek, 13:06:05 »

Sziasztok

olyan kérdésem lenne hogy ha azt akarom hogy legyen fedélzetim akkor veszek egy info gombos idex kart és kell e hozzá másik óracsoport vagy lehet programozni a régit is (gyárilag nem volt infos)
kell hozzá másik, nem lehet programozni. dízelhez valóm van eladó wave
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26994


E-mail
« Új hozzászólás #38962 Dátum: 2012.08.10 péntek, 13:09:57 »

Konkrét adatokat nem tudok mondani, de feltűnt, hogy relatíve kevés városi km után egy hosszú autópályázás után magas átlagsebesség simán elkopik. Fordítva is igaz. Ha a tank végét autópályán teszed meg, az átlagod fel fog menni akár 100 fölé, ami fizikai képtelenség a teljes tankra vetítve.
De nem érdemes vele foglalkozni. Holtversenyben a leghaszontalanabb információ a pillanatnyi fogyasztás mellett. Én is csak megszokásból írom és nullázgatom, de semmi értelme. Legfeljebb annyi, hogy látom, hogy sz@r.

Számold ki, hogy igaza van-e az autónak. Smiley

Mondjuk mész 250 km-t a pályán 130-cal, mutat 130-at (nem mutat, de ez csak példa). Utána bemész a városba. Jellemző haladási profil mondjuk állásból indulással és piroshoz érkezéssel 1,5 perc 50 km/h. Ebből a gyorsítás mondjuk 10 másodperc (nem versenyzünk, csak közlekedünk), fékezés másik 10 (nem satu, csak begurulunk a lámpához). Utána vársz a zöldre 30 másodpercet. A 2 percből lesz neked 70 másodperc 50-nel, 20 másodperc 25-tel és 30 másodperc nullával. Átlagban ez 33,33 km/h. Ebből megcsinálsz mondjuk csak 100 km-t a városban. Mennyit fog mutatni az óra? A 250 km-t 130-cal számoljuk két órának kerekítve, a városi 100 km pedig lesz másik 3. Az átlagod pedig alig több, mint 70.

Városban pedig ennél hosszabban is szokott ácsrogoni az ember, sőt... Szóval gyorsan fogy az a nagy átlag, korántsem biztos, hogy csal a gép.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Csuppely
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7


E-mail
« Új hozzászólás #38963 Dátum: 2012.08.10 péntek, 13:16:03 »

kell hozzá másik, nem lehet programozni. dízelhez valóm van eladó wave

Helo értem köszi a gyors választ és menyibe kerülne?  wave
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23822


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #38964 Dátum: 2012.08.10 péntek, 13:18:33 »

Helo értem köszi a gyors választ és menyibe kerülne?  wave
http://mondeo.hu/index.php?topic=9948.0
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4943



E-mail
« Új hozzászólás #38965 Dátum: 2012.08.10 péntek, 14:55:59 »

Számold ki, hogy igaza van-e az autónak. Smiley

Mondjuk mész 250 km-t a pályán 130-cal, mutat 130-at (nem mutat, de ez csak példa). Utána bemész a városba. Jellemző haladási profil mondjuk állásból indulással és piroshoz érkezéssel 1,5 perc 50 km/h. Ebből a gyorsítás mondjuk 10 másodperc (nem versenyzünk, csak közlekedünk), fékezés másik 10 (nem satu, csak begurulunk a lámpához). Utána vársz a zöldre 30 másodpercet. A 2 percből lesz neked 70 másodperc 50-nel, 20 másodperc 25-tel és 30 másodperc nullával. Átlagban ez 33,33 km/h. Ebből megcsinálsz mondjuk csak 100 km-t a városban. Mennyit fog mutatni az óra? A 250 km-t 130-cal számoljuk két órának kerekítve, a városi 100 km pedig lesz másik 3. Az átlagod pedig alig több, mint 70.

Városban pedig ennél hosszabban is szokott ácsrogoni az ember, sőt... Szóval gyorsan fogy az a nagy átlag, korántsem biztos, hogy csal a gép.

AndyA


Nagyjából ez történt.
Igen, a városi átlagom olyan 33km/h szokott lenni, ha csak munkába járok, de akkor is ennyi, ha mondjuk a tank felét autópályáztam az elején. Másként fogalmazva más lesz az átlag, ha először 250km-t megyek autópályán majd 100km-t városban, mint ugyanekkora távolságok esetén csak fordított sorrendben.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #38966 Dátum: 2012.08.10 péntek, 15:01:31 »

Sve u redu, brate?

Beograd brate?
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4943



E-mail
« Új hozzászólás #38967 Dátum: 2012.08.10 péntek, 15:14:08 »

Értem... majd én is megnézem, bár nem használom.
Más. A 4-es topicban linkeltél egy wiki oldalt (melyik motor hol készült), nem teljesen értem, miért. Valószínűleg félreértettem valamit.
Ha esetleg ott leírnád, mire gondoltál...
Nem írom le ott. Kérdés volt, hogy milyen a 2.2-es motor (PUG vagy Ford). Gondoltam belinkelem a wikipediát, hátha segít.
Harmadik: hazajöttetek? Alles ok? Sve u redu, brate?
Köszi. Igen, az akkucsere után nem volt semmi gond. Itthon ugyan nem vettem volna S3-ast Bosht, de az adott körülmények között ez volt az optimális választás.
A házigazda rendkívül segítőkész volt. Ahogy említettem neki a problémát, azonnal ültetett az autójába és vitt egy autós boltba. Egy órán belül indult az autóm.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
XaBaT
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #38968 Dátum: 2012.08.10 péntek, 18:25:24 »

Üdv!

Nem tudja valaki véletlen, hogy a TDCI és a TDDI mondeo-ban egyforma a klímakompresszor?

Köszönöm.
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDDI Ghia Kombi 115LE 2003
malay
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #38969 Dátum: 2012.08.11 szombat, 14:46:44 »

Huh... Elkészültem olaj-, szűrőcserék, generátor oldali szíjfeszítő, az összes görgőcsere, szíjtárcsa, a szervószíjfeszítő görgő-csapágycsere, szíjfeszítő Alfosítása, generátor szabadonfutósításával, generátor szénkefe/bronzkefe csere, fékbetétcserékkel, olajköri, főköri termosztátcsere, izzítócsere, nem utolsósorban EGR dugó... Elsősorban mindenkinek szeretném megköszönni a tippeket, a cikkeket. Sokat segített, valóban használható anyag. Mindenféleképpen megérte, sokkal szebb a hangja, valóban erősebben húz.
Ami durván 220e km után a leginkább kivolt az a szíjfeszítő ( kézzel is elég rendesen össze tudtam nyomni, pedig olajfojás sehol.) és a szilentjei. A generátor szénkefékből csupán 4-5mm darab maradt (koppon volt már) A görgők meglepően jók voltak, de ha már lúd legyen kövér.
Amiben biztos vagyok, hogy a motor leakasztása nélkül nem megy az az ominózus görgő cseréje. Volt aki írta (ott biztos nagyobb a távolság a karosszéria és a tőcsavar között, vagy gyárilag rövidebb a tőcsavarja.
Amivel kicsit szívtam az a hosszúbordásszíj visszatétele, ugyanis én feszítő/lazítóalkalmatosság nélkül voltam. A szíjtárcsával próbálkoztam, hogy egy csavar bent és elforgat a helyére, de kézi erővel nem ment. A szíjtárcsa oldalába volt egy luk, amibe egy imbuszkulcs vége belefért, és végül autó megemel, imbusza lukba + alá bakol, azt autó óvatosan vissza vissza, így nagyon szépen visszapörgette a tárcsát, és könnyen becsavartam a másik hármat.
Talán az egyetlen szépséghiba, hogy mintha a szíjtárcsa egy nagyon minimálisat (kevesebb mint 1 mm) kacsázna. Remélem nem én deformáltam. (Bánom, hogy előtte erre nem figyeltem, lehet, hogy a régivel is ilyen volt.
Mindenkinek csak javasolom, hogy ha van kedve, energiája, akkor vágjon bele a leírások alapján.
Naplózva

2018. Galaxy MkIV. TDCI 2.0, 2014. Mondeo MKV TDCi2.0, Ex 2005. MKIII TDCi 2.0 130Le, EGR OFF, Generátor szabadonfutó
balko
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1065



WWW E-mail
« Új hozzászólás #38970 Dátum: 2012.08.11 szombat, 15:33:36 »

Huh... Elkészültem olaj-, szűrőcserék, generátor oldali szíjfeszítő, az összes görgőcsere, szíjtárcsa, a szervószíjfeszítő görgő-csapágycsere, szíjfeszítő Alfosítása, generátor szabadonfutósításával, generátor szénkefe/bronzkefe csere, fékbetétcserékkel, olajköri, főköri termosztátcsere, izzítócsere, nem utolsósorban EGR dugó... Elsősorban mindenkinek szeretném megköszönni a tippeket, a cikkeket. Sokat segített, valóban használható anyag. Mindenféleképpen megérte, sokkal szebb a hangja, valóban erősebben húz.
Ami durván 220e km után a leginkább kivolt az a szíjfeszítő ( kézzel is elég rendesen össze tudtam nyomni, pedig olajfojás sehol.) és a szilentjei. A generátor szénkefékből csupán 4-5mm darab maradt (koppon volt már) A görgők meglepően jók voltak, de ha már lúd legyen kövér.
Amiben biztos vagyok, hogy a motor leakasztása nélkül nem megy az az ominózus görgő cseréje. Volt aki írta (ott biztos nagyobb a távolság a karosszéria és a tőcsavar között, vagy gyárilag rövidebb a tőcsavarja.
Amivel kicsit szívtam az a hosszúbordásszíj visszatétele, ugyanis én feszítő/lazítóalkalmatosság nélkül voltam. A szíjtárcsával próbálkoztam, hogy egy csavar bent és elforgat a helyére, de kézi erővel nem ment. A szíjtárcsa oldalába volt egy luk, amibe egy imbuszkulcs vége belefért, és végül autó megemel, imbusza lukba + alá bakol, azt autó óvatosan vissza vissza, így nagyon szépen visszapörgette a tárcsát, és könnyen becsavartam a másik hármat.
Talán az egyetlen szépséghiba, hogy mintha a szíjtárcsa egy nagyon minimálisat (kevesebb mint 1 mm) kacsázna. Remélem nem én deformáltam. (Bánom, hogy előtte erre nem figyeltem, lehet, hogy a régivel is ilyen volt.
Mindenkinek csak javasolom, hogy ha van kedve, energiája, akkor vágjon bele a leírások alapján.
eljen eljen eljen
Naplózva

2002 TDCI ford mondeo 130le
oritomi
Vendég
« Új hozzászólás #38971 Dátum: 2012.08.11 szombat, 15:58:39 »

Srácok.2 kérdésem lenne:
1:
A nívópálca környékén olaj van.Gondolom ez nem normális,vagy másnak is így néz ki?

Mik vannak a környékén amit ellenőrizni kellene?

2:
Ettől jobbra az ékszíj? környékén piros lé szivárog.Szerintem a hűtővíz.A szíj mellette balra van egy anyás csatlakozás szerintem onnan jön,ennek az alkatrésznek mi a neve?


A segítséget előrre is köszönöm.
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #38972 Dátum: 2012.08.11 szombat, 16:02:52 »

Srácok.2 kérdésem lenne:
1:
A nívópálca környékén olaj van.Gondolom ez nem normális,vagy másnak is így néz ki?
[img width=450 height=600]http://kepfeltoltes.hu/120811/2522379721_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img
Mik vannak a környékén amit ellenőrizni kellene?

2:
Ettől jobbra az ékszíj? környékén piros lé szivárog.Szerintem a hűtővíz.A szíj mellette balra van egy anyás csatlakozás szerintem onnan jön,ennek az alkatrésznek mi a neve?
[img width=800 height=600]http://kepfeltoltes.hu/120811/5123831402_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img

A segítséget előrre is köszönöm.
1. Nekem akkor volt olyan amikor az EGR-re menő turbócső kirepedt! Vagy lehet hogy neked is a szelepfedél nincs rögzítve rendesen, onnan is szivároghat az olaj!
2. Az a szervószivattyú csöve lehet mert szíjcserekor azt levették és kicsit szivárgott 1napig az olaj, de elállt! Aztán lehet ezt a másodikat rosszul mondom...
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


oritomi
Vendég
« Új hozzászólás #38973 Dátum: 2012.08.11 szombat, 16:11:39 »

1. Nekem akkor volt olyan amikor az EGR-re menő turbócső kirepedt! Vagy lehet hogy neked is a szelepfedél nincs rögzítve rendesen, onnan is szivároghat az olaj!
2. Az a szervószivattyú csöve lehet mert szíjcserekor azt levették és kicsit szivárgott 1napig az olaj, de elállt! Aztán lehet ezt a másodikat rosszul mondom...

Nem biztos hogy rosszul mondod,mert nemrégiben volt leszedve a szíj,mert mögötte van egy hőmérséklet érzékelő szenzor és azt cserélték.
Viszont miután álló lámpánál állok és látom hogy gőz (füst?) jön a motorból mondom már benézek mi van ott Smiley
Látom a 1. olajfolyást meg a 2. piros lé folyást.A hűtővíz is a minimumon van.Most nem tudom hogy szivárog vagy szivárgott és az azóta van ott.Viszont már 3 hete volt a csere és félő hogy ha utántöltök akkor kifolyik újból.
Azért érdeklődök, hogy most mit lehetne csinálni.
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #38974 Dátum: 2012.08.11 szombat, 16:16:56 »

Nem biztos hogy rosszul mondod,mert nemrégiben volt leszedve a szíj,mert mögötte van egy hőmérséklet érzékelő szenzor és azt cserélték.
Viszont miután álló lámpánál állok és látom hogy gőz (füst?) jön a motorból mondom már benézek mi van ott Smiley
Látom a 1. olajfolyást meg a 2. piros lé folyást.A hűtővíz is a minimumon van.Most nem tudom hogy szivárog vagy szivárgott és az azóta van ott.Viszont már 3 hete volt a csere és félő hogy ha utántöltök akkor kifolyik újból.
Azért érdeklődök, hogy most mit lehetne csinálni.

1. Az elsőt nagy valószínűséggel az okozza, hogy kifúj a szívósorod. Ellenőrizd le, és ha kell, cserélj tömítéseket.
2. A második szervó szvsz, de ha csinálnál egy képet a középen található csavarról úgy, hogy a cső csonk is látszik ami belemegy, akkor talán okosabbak leszünk.
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #38975 Dátum: 2012.08.11 szombat, 16:18:52 »

Nem biztos hogy rosszul mondod,mert nemrégiben volt leszedve a szíj,mert mögötte van egy hőmérséklet érzékelő szenzor és azt cserélték.
Viszont miután álló lámpánál állok és látom hogy gőz (füst?) jön a motorból mondom már benézek mi van ott Smiley
Látom a 1. olajfolyást meg a 2. piros lé folyást.A hűtővíz is a minimumon van.Most nem tudom hogy szivárog vagy szivárgott és az azóta van ott.Viszont már 3 hete volt a csere és félő hogy ha utántöltök akkor kifolyik újból.
Azért érdeklődök, hogy most mit lehetne csinálni.
Akkor vissza kell vinni oda ahol cserélték!
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


malay
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #38976 Dátum: 2012.08.11 szombat, 16:44:51 »

Valaki meg tudja mondani akinek a kezében volt új generátor szíjfeszítő, hogy mennyire lehet összenyomni újkorában? Nekem egyáltalán nem sikerült kézzel. Mennyire kell a hosszúbordás szíjnak feszesnek lennie? Állítani nem lehet ugye jól sejtem?


Naplózva

2018. Galaxy MkIV. TDCI 2.0, 2014. Mondeo MKV TDCi2.0, Ex 2005. MKIII TDCi 2.0 130Le, EGR OFF, Generátor szabadonfutó
malay
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #38977 Dátum: 2012.08.11 szombat, 16:52:26 »

1. Az elsőt nagy valószínűséggel az okozza, hogy kifúj a szívósorod. Ellenőrizd le, és ha kell, cserélj tömítéseket.
2. A második szervó szvsz, de ha csinálnál egy képet a középen található csavarról úgy, hogy a cső csonk is látszik ami belemegy, akkor talán okosabbak leszünk.

Szerintem az az olaj valahonnan hiányzik... Keressed, hogy honnan! Fogy a hűtővized? Fogy a szervóolajad?
Naplózva

2018. Galaxy MkIV. TDCI 2.0, 2014. Mondeo MKV TDCi2.0, Ex 2005. MKIII TDCi 2.0 130Le, EGR OFF, Generátor szabadonfutó
oritomi
Vendég
« Új hozzászólás #38978 Dátum: 2012.08.11 szombat, 16:56:07 »

1. Az elsőt nagy valószínűséggel az okozza, hogy kifúj a szívósorod. Ellenőrizd le, és ha kell, cserélj tömítéseket.
2. A második szervó szvsz, de ha csinálnál egy képet a középen található csavarról úgy, hogy a cső csonk is látszik ami belemegy, akkor talán okosabbak leszünk.


1.Ezt hogy tudom ellenőrizni??
2.Így néz ki most a környéke:


közeli:


Azt jól sejtem,hogy a kormányszervó folyadék ugyan az mint amivel a szervo szivattyú megy vagy teljesen más a kettő?
Mi akkor a piros lé?
Fél óra alatt felszáradt ez a piros lé,kellett mennem vele egy kört hogy le tudjam fényképezni.Szóval szivárog.
Naplózva
oritomi
Vendég
« Új hozzászólás #38979 Dátum: 2012.08.11 szombat, 16:57:52 »

Szerintem az az olaj valahonnan hiányzik... Keressed, hogy honnan! Fogy a hűtővized? Fogy a szervóolajad?

Hűtővíz per pillanat minimumon kormányszervó olaj az rendben van.Azért gondoltam, hogy az a piros lé a hűtővíz lehet mert az gyanúsan kevés jelenleg.
Naplózva
oritomi
Vendég
« Új hozzászólás #38980 Dátum: 2012.08.11 szombat, 17:26:11 »

Köszönöm a segítséget srácok,úgy néz ki megtaláltuk a hibát:


Ez a cső a hűtővíz felöl jön vagy megy Smiley és nem is volt a helyén ráadásul valószínüleg a szíj kiszedett belőle egy jelentős darabot és egy pici lyuk keletkezett rajta,és ez fröcskölődött rá az alkatrészekre.



Hihetetlen, hogy egy normális szerelőt nem találni aki vissza is tud pakolni mindent a helyére. gun

A másik gondom valószínüleg a szelepfedél tömítés,ennek a cserélye nagy meló vagy "fél" óra alatt kész? Nem mintha én akarnám kicserélni,csak hogy mire számítsak ha említem a szerelőnek nehogy ámítson hogy 2-3 nap vagy hasonló.
Valakinek ez ügyben tapasztalat?
Naplózva
sanyikabacsi
Vendég
« Új hozzászólás #38981 Dátum: 2012.08.11 szombat, 17:38:42 »

Hello!
Bocsi, hogy ide rakom csak a keres kínálban nem találtam megfelelő oldalt, szóval eladnám ezt a szűrőt 10.000-re gondoltam akit érdekel írjon privit
üdv, sanyi tickedoff


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #38982 Dátum: 2012.08.11 szombat, 17:41:13 »

Köszönöm a segítséget srácok,úgy néz ki megtaláltuk a hibát:
[img width=800 height=600]http://kepfeltoltes.hu/120811/2675149125_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img

Ez a cső a hűtővíz felöl jön vagy megy Smiley és nem is volt a helyén ráadásul valószínüleg a szíj kiszedett belőle egy jelentős darabot és egy pici lyuk keletkezett rajta,és ez fröcskölődött rá az alkatrészekre.

[img width=800 height=600]http://kepfeltoltes.hu/120811/3970828576_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img

Hihetetlen, hogy egy normális szerelőt nem találni aki vissza is tud pakolni mindent a helyére. gun

A másik gondom valószínüleg a szelepfedél tömítés,ennek a cserélye nagy meló vagy "fél" óra alatt kész? Nem mintha én akarnám kicserélni,csak hogy mire számítsak ha említem a szerelőnek nehogy ámítson hogy 2-3 nap vagy hasonló.
Valakinek ez ügyben tapasztalat?
Ez jó hír  Smiley vagyis hogy megvan a baj!

A tömítést nem kell cserélni csak meg kell húzni a csavarokat körbe a szelepfedélen! Nekem ez segített anno!
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


oritomi
Vendég
« Új hozzászólás #38983 Dátum: 2012.08.11 szombat, 18:20:18 »

Ez jó hír  Smiley vagyis hogy megvan a baj!

A tömítést nem kell cserélni csak meg kell húzni a csavarokat körbe a szelepfedélen! Nekem ez segített anno!

És ha az nem segít?
Azért ránézek majd a csavarokra.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #38984 Dátum: 2012.08.11 szombat, 18:36:45 »

Hello!
Bocsi, hogy ide rakom csak a keres kínálban nem találtam megfelelő oldalt, szóval eladnám ezt a szűrőt 10.000-re gondoltam akit érdekel írjon privit
üdv, sanyi tickedoff


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Nyiss neki topic-ot. De az áron én még reszelnék... a cromaxnál a Bosch 10 297 Ft kedvezményesen...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
sanyikabacsi
Vendég
« Új hozzászólás #38985 Dátum: 2012.08.11 szombat, 18:42:40 »

Nyiss neki topic-ot. De az áron én még reszelnék... a cromaxnál a Bosch 10 297 Ft kedvezményesen...
e miatt az 1 kis szűrő miatt igazán nem akartam saját topikkal terhelni a rendszert, amúgy ez is  gyári Bosch akkor legyen az ára 9999Ft
Naplózva
oritomi
Vendég
« Új hozzászólás #38986 Dátum: 2012.08.11 szombat, 18:56:04 »

e miatt az 1 kis szűrő miatt igazán nem akartam saját topikkal terhelni a rendszert, amúgy ez is  gyári Bosch akkor legyen az ára 9999Ft

Szerintem is hamarabb el fog menni ha nyitsz neki 1 topikot.Terheld csak a rendszert,ne is foglalkozz vele Cheesy
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48473



« Új hozzászólás #38987 Dátum: 2012.08.11 szombat, 20:25:34 »

És ha az nem segít?
Azért ránézek majd a csavarokra.
a tömítések itthon kb 1200/db.8van.A csere nem több 1 óránál.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26994


E-mail
« Új hozzászólás #38988 Dátum: 2012.08.11 szombat, 21:47:55 »

Valaki meg tudja mondani akinek a kezében volt új generátor szíjfeszítő, hogy mennyire lehet összenyomni újkorában? Nekem egyáltalán nem sikerült kézzel. Mennyire kell a hosszúbordás szíjnak feszesnek lennie? Állítani nem lehet ugye jól sejtem?


Baj lenne, ha puszta kézzel meg tudnád moccantani...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26994


E-mail
« Új hozzászólás #38989 Dátum: 2012.08.11 szombat, 21:49:55 »

Hello!
Bocsi, hogy ide rakom csak a keres kínálban nem találtam megfelelő oldalt, szóval eladnám ezt a szűrőt 10.000-re gondoltam akit érdekel írjon privit
üdv, sanyi tickedoff


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Csinálj új témát, ez így működik.

6-7000 körül van Bosch a boltban, 10-ért ez nehezen fog elkelni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
sanyikabacsi
Vendég
« Új hozzászólás #38990 Dátum: 2012.08.11 szombat, 21:53:09 »

Csinálj új témát, ez így működik.

6-7000 körül van Bosch a boltban, 10-ért ez nehezen fog elkelni.

AndyA
jó már megcsináltam, én 11ezer pár százért vettem, de néztem a cromax, meg az alkatrésztár.hu-t ott is ilyesmi ára van, na mind1 akkor valamire jó lesz, papír nehezéknek, vagy alátétnek, vagy ajtókitámasztónak...
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #38991 Dátum: 2012.08.11 szombat, 22:07:36 »

És ha az nem segít?
Azért ránézek majd a csavarokra.
A szelepfedél tömítés csere egy-másfél óra.nekem is kilett cserélve és tuti.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #38992 Dátum: 2012.08.11 szombat, 22:31:33 »

jó már megcsináltam, én 11ezer pár százért vettem, de néztem a cromax, meg az alkatrésztár.hu-t ott is ilyesmi ára van, na mind1 akkor valamire jó lesz, papír nehezéknek, vagy alátétnek, vagy ajtókitámasztónak...
Eladtad az autódat, hogy nem kell?
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #38993 Dátum: 2012.08.11 szombat, 22:43:29 »

Sziasztok!

Észleltem két új jelenséget az autómon:
1. Sokkal lassabban melegszik be a motor a legutolsó vízleeresztés/feltöltés óta (egyéb szerelés miatt le kellett párszor engednem mostanában) - Határozottan ezzel együtt jelentkezett a jelenség
2. Pici vízfoltok vannak az autó alatt (szagra legalábbis fagyálló) és a motor oldalán kis folyásnyom is látszik. Szerintem pont a vízpumpa tárcsája alól indul el - lásd képen, kis barnás nyom

http://kepkezelo.com/images/h3qlrxscqvu8lspgyv3q.jpg

Kérdés:
1. Összefügghet a két jelenség vagy egyszerre ment tönkre a thermosztát és a vízpumpa?
2. A szivárgás javítható-e (tapasztalat szerint) tömítés cserével vagy kell cserélni a pumpát mindenképpen
3. Ilyenkor szíjcsere aktuális ugye?

 170000 km van az autóban.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
sanyikabacsi
Vendég
« Új hozzászólás #38994 Dátum: 2012.08.11 szombat, 22:54:26 »

Eladtad az autódat, hogy nem kell?
eladtam, sajnos már szerelőtől szerelőig jártam...
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #38995 Dátum: 2012.08.11 szombat, 23:37:31 »

eladtam, sajnos már szerelőtől szerelőig jártam...
Sajnálom. Mi van most helyette? Jöhet pü-ben is, hogy ne offoljunk nagyon.
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
malay
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #38996 Dátum: 2012.08.12 vasárnap, 05:48:54 »

Baj lenne, ha puszta kézzel meg tudnád moccantani...

AndyA

Akkor megerősítettél az elgondolásomban. Azt nem tudjátok, hogy a szíjtárcsának van valami jelölése, hogy kell feltenni? Ugye 3 féle állásban lehet 120fokos eltéréssel. Lehet, hogy az 1 mm-es kacsázás az amiatt van, hogy én erre em figyeltem?
Naplózva

2018. Galaxy MkIV. TDCI 2.0, 2014. Mondeo MKV TDCi2.0, Ex 2005. MKIII TDCi 2.0 130Le, EGR OFF, Generátor szabadonfutó
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #38997 Dátum: 2012.08.12 vasárnap, 06:37:25 »

Sziasztok!

Észleltem két új jelenséget az autómon:
1. Sokkal lassabban melegszik be a motor a legutolsó vízleeresztés/feltöltés óta (egyéb szerelés miatt le kellett párszor engednem mostanában) - Határozottan ezzel együtt jelentkezett a jelenség
2. Pici vízfoltok vannak az autó alatt (szagra legalábbis fagyálló) és a motor oldalán kis folyásnyom is látszik. Szerintem pont a vízpumpa tárcsája alól indul el - lásd képen, kis barnás nyom

http://kepkezelo.com/images/h3qlrxscqvu8lspgyv3q.jpg

Kérdés:
1. Összefügghet a két jelenség vagy egyszerre ment tönkre a thermosztát és a vízpumpa?
2. A szivárgás javítható-e (tapasztalat szerint) tömítés cserével vagy kell cserélni a pumpát mindenképpen
3. Ilyenkor szíjcsere aktuális ugye?

 170000 km van az autóban.


Benzineseken vízpumpával nem nagyon szokott gond lenni, így gondolom tapasztalat sincs az ügyben. Látni kéne, hogy honnan jön a víz.
Ha onnan, ahol a blokk és a pumpa találkozik, akkor jó eséllyel egy tömítéscsere megoldja, ha magából a vízpumpából, akkor értelemszerűen
az a kuka. Amit még érdemes megnézni, az a termosztát műanyag háza. Ha az elrepedt, az is tudja arrafelé folyatni a vizet.

Szíjcsere szerintem a szíj állapotának függvényében.
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #38998 Dátum: 2012.08.12 vasárnap, 06:47:58 »

Sziasztok!

Észleltem két új jelenséget az autómon:
1. Sokkal lassabban melegszik be a motor a legutolsó vízleeresztés/feltöltés óta (egyéb szerelés miatt le kellett párszor engednem mostanában) - Határozottan ezzel együtt jelentkezett a jelenség
2. Pici vízfoltok vannak az autó alatt (szagra legalábbis fagyálló) és a motor oldalán kis folyásnyom is látszik. Szerintem pont a vízpumpa tárcsája alól indul el - lásd képen, kis barnás nyom

http://kepkezelo.com/images/h3qlrxscqvu8lspgyv3q.jpg

Kérdés:
1. Összefügghet a két jelenség vagy egyszerre ment tönkre a thermosztát és a vízpumpa?
2. A szivárgás javítható-e (tapasztalat szerint) tömítés cserével vagy kell cserélni a pumpát mindenképpen
3. Ilyenkor szíjcsere aktuális ugye?

 170000 km van az autóban.
Tisztelt Fórumtárs!
Mindenképp meg kell keresni a szivárgás pontos helyét. Ha a szivattyúnál van a szivárgás akkor a csere a legjobb megoldás. Sajnos nem javitható, és később több problémát is okozhat. Pl tönkre teheti a szervó szivattyút is. Ilyen csere alkalmával, egyben lecseréljük a szervó szijat és átalakítjuk a szifeszitő csapágyazást, ha még nincs megcsinálva.(WIKI-ben van a leirás) Én a helyedben, minél hamarabb neki álnék a munkának, az előre nem látható meghibásodások elkerülése végett. Jó szerelgetést, és sikeres hiba elháritást. wave
Tisztelettel László! worship
Bocsánat figyelmetlen voltam a géped nem diesel. falbav
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.12 vasárnap, 06:51:38 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
malay
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #38999 Dátum: 2012.08.12 vasárnap, 08:25:12 »

Akkor megerősítettél az elgondolásomban. Azt nem tudjátok, hogy a szíjtárcsának van valami jelölése, hogy kell feltenni? Ugye 3 féle állásban lehet 120fokos eltéréssel. Lehet, hogy az 1 mm-es kacsázás az amiatt van, hogy én erre em figyeltem?

Reggel lekaptam a szíjtárcsát, de jól volt feltéve. Visszatettem a régit és az is üt egy kicsit de sokkal kevésbbé, mint az új (utángyártott). Végül  a régit hagytam fent, az újat meg elviszem egy esztergályoshoz és megkérem, hogy nézzen rá szakértő szemekkel.
Lehet, hogy csapágy, vagy lendkerék lenne ki?
Naplózva

2018. Galaxy MkIV. TDCI 2.0, 2014. Mondeo MKV TDCi2.0, Ex 2005. MKIII TDCi 2.0 130Le, EGR OFF, Generátor szabadonfutó
Oldalak: 1 ... 773 774 775 776 777 778 779 [780] 781 782 783 784 785 786 787 ... 1557   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.221 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.