Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 21:20:16 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 67 68 69 70 71 72 73 [74] 75 76 77 78 79 80 81 ... 1558   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 21908396 alkalommal)
0 Felhasználó és 131 vendég van a témában
Vendég
« Új hozzászólás #3650 Dátum: 2005.11.15 kedd, 11:24:00 »

Nagyon szépen köszönöm a kimerítő és pontos válaszodat, mindent megtudtam belőle amit akartam, kivéve, hogy honnan tudom meg, hogy 115, vagy 130-as a motor?
Még egy kérdés:
Ha megveszem a mondeómat, mire kell különösen figyelnem?(TDCI:)) Mik legyenek a szempontok, mert az árauk nagyságrendileg hasonlóak de nem vagyok tisztában azzal, hogy mi előnye/hátránya van az adott típusoknak(Navi - azon kivűl, hogy benne van a navi:), trend, turnier)...
Előre is köszönöm mindenkinek a segítséget!
Így:  
 
HJBA 115PS
HJBB 115PS
HJBC 115PS
FMBA 130PS
N7BA 130PS
 
Tessék megnézni a motorkódot, az utsó kettő nyert Smiley)
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3651 Dátum: 2005.11.15 kedd, 11:38:00 »

Szia Angel!
SCI...van benne valami, írta egy kolléga, hogy alacsony fordulaton "szegény" keverékkel megy. Amitől dobtam egy hátast, hogy az 1.8-as SCI már van 6 sebességesben is, így próbálják-gondolom- hosszú egyenletes autózásnál még lejjebb vinni a fogyit.
Olvastam a kénmentes benya-igényt...Hát igen, ez még odább lesz.
Diesel-es téma...Ha odakinn tankolsz, van ugye a biodízel, ceta, stb...Ennek is "palacsintasütő" illata van, ha mész egy ilyen után. Nálunk,főleg mióta hiánycikk lett nemrég a boltokból az étolaj - csak a Román változatot nyomták -kíváncsi lennék, ha a "közegek" mintát vesznek a tankból, hogyan történik az utólagos "bocsi"!
Üdv.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3652 Dátum: 2005.11.15 kedd, 22:33:00 »

Joe,
 
szerintem is. Úgyhogy Petya, ha hozzájárulsz, feltenném ezt a kis írást a neved alatt, egy cikkbe.
Oké, de akkor még kibővítem egy kicsit és elküldöm Neked. (Próbálok képeket is mellekelni hozzá pl. a motorkód helyéről, turbóról stb.)
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3653 Dátum: 2005.11.15 kedd, 22:57:00 »

SCi csak 6 sebességes váltóval van (csak Ghia). Az SCi a Smart Charge Innyksön rövidítése.
 
A benzin egy adott arány alatt nem robban be. Mivel a motor űrtartalma adott, ez megadná a minimálisan belepumpálandó benzin mennyiségét, mert ha annál kevesebb, nem robban. Na erre azt találták ki, hogy úgymond rétegesen töltenek, azaz csak levegő a felső felébe kerül benzin. Ezt úgy érik el, hogy sűrítés közben pöckölik be a benyát, az csa a felső rétegbe kerül, és így kevesebbet is fel lehet robbantani. Ez pontosabb befecskendezést, nagyobb nyomást kér. Precízebb szerkezet, ezért drágább, érzékenyebb. Érzékenyebb a kénre, pölö. Az ötlet nagyon jó (sci), csak még nem biztos, hogy megéri (legalábbis nálunk)
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3654 Dátum: 2005.11.15 kedd, 23:09:00 »

Oké, de akkor még kibővítem egy kicsit és elküldöm Neked. (Próbálok képeket is mellekelni hozzá pl. a motorkód helyéről, turbóról stb.)
Rendben, várom!
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3655 Dátum: 2005.11.16 szerda, 08:57:00 »

SCi csak 6 sebességes váltóval van (csak Ghia). Az SCi a Smart Charge Innyksön rövidítése.
 
A benzin egy adott arány alatt nem robban be. Mivel a motor űrtartalma adott, ez megadná a minimálisan belepumpálandó benzin mennyiségét, mert ha annál kevesebb, nem robban. Na erre azt találták ki, hogy úgymond rétegesen töltenek, azaz csak levegő a felső felébe kerül benzin. Ezt úgy érik el, hogy sűrítés közben pöckölik be a benyát, az csa a felső rétegbe kerül, és így kevesebbet is fel lehet robbantani. Ez pontosabb befecskendezést, nagyobb nyomást kér. Precízebb szerkezet, ezért drágább, érzékenyebb. Érzékenyebb a kénre, pölö. Az ötlet nagyon jó (sci), csak még nem biztos, hogy megéri (legalábbis nálunk)
Scratch!
 
Úgy látom, hogy Angel is szeretne írni egy cikket! Irhat?
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3656 Dátum: 2005.11.16 szerda, 10:12:00 »

Scratch!
 
Úgy látom, hogy Angel is szeretne írni egy cikket! Irhat?
Joe,
 
na jó, írhat ő is! Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Vendég
« Új hozzászólás #3657 Dátum: 2005.11.16 szerda, 10:50:00 »

Sziasztok, végre én is mondeos vagyok, vettem egy fekete böszme benzines kombit. Előző autómat ellopták (száradna le a kezük). Épp emiatt bennem van a para rendesen. Full casco, ahogy kell, de nem akarom mégegyszer átélni ezt az érzést. Mit tudtok a Mondeo lophatóságáról, illetve lopási statisztikáról, mivel lehet igazán védekezni az autóban tartott pitbullon kívül?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3658 Dátum: 2005.11.16 szerda, 10:56:00 »

SCi csak 6 sebességes váltóval van (csak Ghia). Az SCi a Smart Charge Innyksön rövidítése.
 
A benzin egy adott arány alatt nem robban be. Mivel a motor űrtartalma adott, ez megadná a minimálisan belepumpálandó benzin mennyiségét, mert ha annál kevesebb, nem robban. Na erre azt találták ki, hogy úgymond rétegesen töltenek, azaz csak levegő a felső felébe kerül benzin. Ezt úgy érik el, hogy sűrítés közben pöckölik be a benyát, az csa a felső rétegbe kerül, és így kevesebbet is fel lehet robbantani. Ez pontosabb befecskendezést, nagyobb nyomást kér. Precízebb szerkezet, ezért drágább, érzékenyebb. Érzékenyebb a kénre, pölö. Az ötlet nagyon jó (sci), csak még nem biztos, hogy megéri (legalábbis nálunk)
Szia Angel!
Pont tegnap akadt a kezembe a HVG legutóbbi száma, épp a kéntelenítésről van szó.../ 16.old /
"...-az olajcég - MOL - több lépésben 0,005 súlyszázalékra szorította le a benzin és 0,035 százalékra a dízelolaj kéntartalmát, majd - 60 millárd HUF beruházás révén - az idén nyár óta 0,001 százalékos kéntartalmú, azaz gyakorlatilag kénmentes üzemanyagot gyárt."
Persze, nem kell mindent elsőre, de én alapvetően optimista vagyok...
Üdv.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3659 Dátum: 2005.11.16 szerda, 11:12:00 »

Sziasztok, végre én is mondeos vagyok, vettem egy fekete böszme benzines kombit. Előző autómat ellopták (száradna le a kezük). Épp emiatt bennem van a para rendesen. Full casco, ahogy kell, de nem akarom mégegyszer átélni ezt az érzést. Mit tudtok a Mondeo lophatóságáról, illetve lopási statisztikáról, mivel lehet igazán védekezni az autóban tartott pitbullon kívül?
Szia!
Mázlid van...A MONDEO III facelift topikban épp nemrég folyt erről némi eszmecsere, ajánlom figyelmedbe nov.11-től a #486-os hozzászólástól, dőlj hátra, és csemegézz!
Üdv.
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3660 Dátum: 2005.11.16 szerda, 12:10:00 »

haj,
 
Tudtok errol mondani valami okosat ?
http://www.xenonizzo.hu/
 
Tegnap jart nalam haver off lagunaval on es egesz jaunak tunik a pilacs es nem is veszes az ara. 2db 55wattos H7 5k-ba kerul es allitolag real xenonnal van toltogetve vagymi, szal nem eza piaci paraxtvakitos cucc. Nekem az teccett benne, hogy olyan szep feher fenyt ad Cool
Egyebkent ugyan ennyiert kaphato 100wattos izzo is, de gondolom ez mar picit sokk lenne, nem ? Cool
Naplózva

blah blah blah
Vendég
« Új hozzászólás #3661 Dátum: 2005.11.16 szerda, 12:28:00 »

zacci: ezt a témát mostanság alaposan kitárgyaltuk az Optikai tuning rovatban, szerintem ott nézz körül egy kicsit és minden kérdésesre találsz majd választ.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3662 Dátum: 2005.11.16 szerda, 13:14:00 »

Sziasztok, végre én is mondeos vagyok, vettem egy fekete böszme benzines kombit. Előző autómat ellopták (száradna le a kezük). Épp emiatt bennem van a para rendesen. Full casco, ahogy kell, de nem akarom mégegyszer átélni ezt az érzést. Mit tudtok a Mondeo lophatóságáról, illetve lopási statisztikáról, mivel lehet igazán védekezni az autóban tartott pitbullon kívül?
drwatson!
Ha emlékeim nem csalnak a Ford az első 10be sincs benne a lopási statisztikákban. Nemrég olvastam egy cikket (talán AutoBild) a zárfeltörésekről, a Mondeo és a Focus  zárját nem tudták feltörni a limitidő alatt (3 perc). A legjobb mechanikus védekezés a váltózár szerintem, vagy a Skyguard rendszer.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3663 Dátum: 2005.11.16 szerda, 13:39:00 »

Szia Angel!
SCI...van benne valami, írta egy kolléga, hogy alacsony fordulaton "szegény" keverékkel megy. Amitől dobtam egy hátast, hogy az 1.8-as SCI már van 6 sebességesben is, így próbálják-gondolom- hosszú egyenletes autózásnál még lejjebb vinni a fogyit.
Olvastam a kénmentes benya-igényt...Hát igen, ez még odább lesz.
Diesel-es téma...Ha odakinn tankolsz, van ugye a biodízel, ceta, stb...Ennek is "palacsintasütő" illata van, ha mész egy ilyen után. Nálunk,főleg mióta hiánycikk lett nemrég a boltokból az étolaj - csak a Román változatot nyomták -kíváncsi lennék, ha a "közegek" mintát vesznek a tankból, hogyan történik az utólagos "bocsi"!
Üdv.
Az SCi már eleve 6 sebességes váltóval jött ki.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3664 Dátum: 2005.11.16 szerda, 13:42:00 »

Sziasztok, végre én is mondeos vagyok, vettem egy fekete böszme benzines kombit. Előző autómat ellopták (száradna le a kezük). Épp emiatt bennem van a para rendesen. Full casco, ahogy kell, de nem akarom mégegyszer átélni ezt az érzést. Mit tudtok a Mondeo lophatóságáról, illetve lopási statisztikáról, mivel lehet igazán védekezni az autóban tartott pitbullon kívül?
Nehezen lopható, és nem is nagyon viszik. Alkatrészt esetleg, kedvencük a ködlámpa. Az enyémnek is megrepesztette a buráját valami agysebész, végül nem vitte el. Lófasz a seggébe.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3665 Dátum: 2005.11.16 szerda, 13:44:00 »

haj,
 
Tudtok errol mondani valami okosat ?
http://www.xenonizzo.hu/
 
Tegnap jart nalam haver off lagunaval on es egesz jaunak tunik a pilacs es nem is veszes az ara. 2db 55wattos H7 5k-ba kerul es allitolag real xenonnal van toltogetve vagymi, szal nem eza piaci paraxtvakitos cucc. Nekem az teccett benne, hogy olyan szep feher fenyt ad Cool
Egyebkent ugyan ennyiert kaphato 100wattos izzo is, de gondolom ez mar picit sokk lenne, nem ? Cool
"55wattos H7 5k-ba kerul es allitolag real xenonnal van toltogetve vagymi, szal nem eza piaci paraxtvakitos cucc"
 
de az, ne hidd, hogy normál xenonlámpád lesz tőle
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3666 Dátum: 2005.11.16 szerda, 13:55:00 »

Balu1st,
 
dehogy hiszem. De mar azis jau, ha valamivel feherebb es erosebb, mint a gyari standard izzo.
Naplózva

blah blah blah
Vendég
« Új hozzászólás #3667 Dátum: 2005.11.16 szerda, 14:10:00 »

Balu1st,
 
dehogy hiszem. De mar azis jau, ha valamivel feherebb es erosebb, mint a gyari standard izzo.
OK, azt nem is vitattam, hogy jobb a fénye, de az tény, hogy ha valaki ezeket az izzókat a gyári xenonlámpákkal azonos fényűnek tünteti fel, az vakítja a parasztokat:-
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3668 Dátum: 2005.11.16 szerda, 16:15:00 »

Tegnap és ma megint utaztam SCI-vel BP-Sopron-BP útvonalon. Az átlagfogyasztás 8.2 volt.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3669 Dátum: 2005.11.16 szerda, 16:51:00 »

Én azt hallottam SCI-ről ,h baromi sima a járása és csöndesebb még a sima 1.8nál is..
 
Szmöre: a Trend: az egy közepes felszereltségi szint, a Turnier pedig a Mondeoknál a kombit jelenti.Nem tudom,h mik az igényeid ,már ami a felszereltséget illeti,de ha teheted,sztem Trendtől felfelé gondolkodj,az Ambiente még elég fapados.Sztem most a legjobb választás az ár/érték arány is figyelembe véve pl egy 2.0TDCI Ghia/Titanium(az majdnem az összes fontos kényelmi és hasznos extrát tartalmazzák,pl Sony hifi automata világítás+ablaktörlő, stb stb) amit már 6,7 milláért megkapsz.A Titanium egy az egyben ugyanazokat az extrákat tartalmazza mint a Ghia,csak a a középkonzolon nem faberakás,hanem alumínium berakás van,és a felni más.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3670 Dátum: 2005.11.16 szerda, 17:53:00 »

Balu1st,
 
dehogy hiszem. De mar azis jau, ha valamivel feherebb es erosebb, mint a gyari standard izzo.
Erősebb se lesz a fénye! Smiley Én fényerőbe kicsit gyengébbnek érzem, viszont a színhőmérséklete miatt, én azt mondom jobb, és jobban látok vele. Optikai tunig topic -ba nézz bele, tettem fel képeket, hogy hogy világít.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Vendég
« Új hozzászólás #3671 Dátum: 2005.11.16 szerda, 19:00:00 »

szeretnék egy tdci-t venni.2-3 éveset mire kell vigyázni?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3672 Dátum: 2005.11.16 szerda, 21:27:00 »

Az SCi már eleve 6 sebességes váltóval jött ki.
Mint ahogy Angel koma ezt már #3733-ben meg is írta.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #3673 Dátum: 2005.11.16 szerda, 21:46:00 »

haj,
 
Tudtok errol mondani valami okosat ?
http://www.xenonizzo.hu/
 
Tegnap jart nalam haver off lagunaval on es egesz jaunak tunik a pilacs es nem is veszes az ara. 2db 55wattos H7 5k-ba kerul es allitolag real xenonnal van toltogetve vagymi, szal nem eza piaci paraxtvakitos cucc. Nekem az teccett benne, hogy olyan szep feher fenyt ad Cool
Egyebkent ugyan ennyiert kaphato 100wattos izzo is, de gondolom ez mar picit sokk lenne, nem ? Cool
Próbáltam, minden autómban ilyen van és tényleg jó !
 
Vésett üveg mellett is Smiley)
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3674 Dátum: 2005.11.16 szerda, 21:48:00 »

szeretnék egy tdci-t venni.2-3 éveset mire kell vigyázni?
Arra hogy nehogy túlságosan megszeresd Smiley)))
 
Típushiba nincs, törésre, kétes előéletre vigyázni, meg arra hogy tényleg TDCI legyen.  
 
Üdv:
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3675 Dátum: 2005.11.17 csütörtök, 11:14:00 »

Erősebb se lesz a fénye! Smiley Én fényerőbe kicsit gyengébbnek érzem, viszont a színhőmérséklete miatt, én azt mondom jobb, és jobban látok vele. Optikai tunig topic -ba nézz bele, tettem fel képeket, hogy hogy világít.
sikerült megoldani a kp.zár porblémát??
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3676 Dátum: 2005.11.17 csütörtök, 14:55:00 »

Angel!
Felraktál a főoldalra pár motorokról szóló grafikont. Ha azok igazak, akkor visszadom a diplomámat, és eladom a TDCi-met. Ilyen nyomatékgörbét életemben nem láttam. De nemcsak én. Szerintem más sem. Ez valszeg jó a pékeknek, cukrászoknak... stb. (bocs ha valakit ezzel megsértek, nem szándékom). Ezek valami prospektus termékei? Mert nekem van egy fórumtársunk által átküldött ténylegesen mért 2.2-es TDCi görbéje (ami valszeg nemsokban tér el a 2.0s-étól) PTuning előtt után, de az olyan mint ahogy tanultam. Szerintem ha jobbat nem tudunk felrakni mint ezek amik fenn vannak, akkor inkább semmit. Mert ennek kb. annyi valóságalapja van mint egy lila kutyának aminek 3m-es szarva van. És tényleg nem kötözködés vagy rossz szándék vezérelt. Csakis a "legyünk okosabbak egymástól ingyen". :-)
Bárki tud igazibb ábrákat szívesen megnézném. Kösz
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3677 Dátum: 2005.11.17 csütörtök, 16:27:00 »

sikerült megoldani a kp.zár porblémát??
Mostanába nem volt olyan hideg, nem volt probléma vele. Szervízbe se voltam még. Már nem olyan egyszerű ez se, mióta megszünt a gyöngyösi Ford. Sad
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3678 Dátum: 2005.11.17 csütörtök, 16:40:00 »

Angel!
Felraktál a főoldalra pár motorokról szóló grafikont. Ha azok igazak, akkor visszadom a diplomámat, és eladom a TDCi-met. Ilyen nyomatékgörbét életemben nem láttam. De nemcsak én. Szerintem más sem. Ez valszeg jó a pékeknek, cukrászoknak... stb. (bocs ha valakit ezzel megsértek, nem szándékom). Ezek valami prospektus termékei? Mert nekem van egy fórumtársunk által átküldött ténylegesen mért 2.2-es TDCi görbéje (ami valszeg nemsokban tér el a 2.0s-étól) PTuning előtt után, de az olyan mint ahogy tanultam. Szerintem ha jobbat nem tudunk felrakni mint ezek amik fenn vannak, akkor inkább semmit. Mert ennek kb. annyi valóságalapja van mint egy lila kutyának aminek 3m-es szarva van. És tényleg nem kötözködés vagy rossz szándék vezérelt. Csakis a "legyünk okosabbak egymástól ingyen". :-)
Bárki tud igazibb ábrákat szívesen megnézném. Kösz
A görbék márpedig igazak. Annyi csalafintaság van a dologban, hogy egy kicsit meg vannak nyújtva, de ezt a skálázás is követi, azaz teljesen korrekt. Próbáld ki a következőt. Olvasd be Photoshopba a grafinont, nyomd össze y irányban kb 50%-al, és vesd össze pl a Gabo grafikonjával. Látni fogod, nincs azzal semmi gond.
 
A 2.2-es lényegesen eltér a 2.0-ástól. Egészen más a kompresszió, más a turbó sebessége (225e vs 195e), mások a befecskendezőszelepek. A két motor karakterisztikája hasonló, de közel nem ugyanolyan. Ha a teljesítményét nézed, a 2.0-2.2, akkor a 10%-al nagyobb űrtartalomból 143 ló, 363 Nm kéne, hogy legyen, ehelyett 155 ló, 360 Nm van.
Az, hogy nem láttál lila kutyát szarvakkal, az még nem zárja ki, hogy van is olyan. A szomszédunknak például pont ilyen van.
 
Hogy könnyítsek a helyzeten, vettem Gabo eredeti grafikonját, rátorzítottam a görbéket a Gabo skálája szerint. Piros a 2.0 TDCi nyomatéka, kék a lóerő.
http://www.angeltdci.atw.hu/kep55.jpg
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3679 Dátum: 2005.11.17 csütörtök, 17:00:00 »

Angel!
Felraktál a főoldalra pár motorokról szóló grafikont. Ha azok igazak, akkor visszadom a diplomámat, és eladom a TDCi-met. Ilyen nyomatékgörbét életemben nem láttam. De nemcsak én. Szerintem más sem. Ez valszeg jó a pékeknek, cukrászoknak... stb. (bocs ha valakit ezzel megsértek, nem szándékom). Ezek valami prospektus termékei? Mert nekem van egy fórumtársunk által átküldött ténylegesen mért 2.2-es TDCi görbéje (ami valszeg nemsokban tér el a 2.0s-étól) PTuning előtt után, de az olyan mint ahogy tanultam. Szerintem ha jobbat nem tudunk felrakni mint ezek amik fenn vannak, akkor inkább semmit. Mert ennek kb. annyi valóságalapja van mint egy lila kutyának aminek 3m-es szarva van. És tényleg nem kötözködés vagy rossz szándék vezérelt. Csakis a "legyünk okosabbak egymástól ingyen". :-)
Bárki tud igazibb ábrákat szívesen megnézném. Kösz
Neked milyen diplomád van? Mert ha mesterszakács vagy, vagy diplomás cukrász, nem is kell értened a görbékhez, mert a torta teteje általában sima.
Ha viszont valamilyen szinten műszaki vagy matematikai témával foglalkozol, akkor baj van.
Nekem van diplomám pl erotikus táncból is, oszt mégsem kérkedem vele.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #3680 Dátum: 2005.11.17 csütörtök, 22:45:00 »

A görbék márpedig igazak. Annyi csalafintaság van a dologban, hogy egy kicsit meg vannak nyújtva, de ezt a skálázás is követi, azaz teljesen korrekt. Próbáld ki a következőt. Olvasd be Photoshopba a grafinont, nyomd össze y irányban kb 50%-al, és vesd össze pl a Gabo grafikonjával. Látni fogod, nincs azzal semmi gond.
 
A 2.2-es lényegesen eltér a 2.0-ástól. Egészen más a kompresszió, más a turbó sebessége (225e vs 195e), mások a befecskendezőszelepek. A két motor karakterisztikája hasonló, de közel nem ugyanolyan. Ha a teljesítményét nézed, a 2.0-2.2, akkor a 10%-al nagyobb űrtartalomból 143 ló, 363 Nm kéne, hogy legyen, ehelyett 155 ló, 360 Nm van.
Az, hogy nem láttál lila kutyát szarvakkal, az még nem zárja ki, hogy van is olyan. A szomszédunknak például pont ilyen van.
 
Hogy könnyítsek a helyzeten, vettem Gabo eredeti grafikonját, rátorzítottam a görbéket a Gabo skálája szerint. Piros a 2.0 TDCi nyomatéka, kék a lóerő.
http://www.angeltdci.atw.hu/kep55.jpg

görbék
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3681 Dátum: 2005.11.17 csütörtök, 22:49:00 »

Neked milyen diplomád van? Mert ha mesterszakács vagy, vagy diplomás cukrász, nem is kell értened a görbékhez, mert a torta teteje általában sima.
Ha viszont valamilyen szinten műszaki vagy matematikai témával foglalkozol, akkor baj van.
Nekem van diplomám pl erotikus táncból is, oszt mégsem kérkedem vele.
Na azt azt az erotikus táncot megnézném!-:)
Úgy látszik  agostonb  
nem az Angel féle fan club tagja.
Szeretem olvasni,amikor a "profik" összemérik tudásukat.Csak nehogy fejjel menjetek a falnak.
Naplózva
Maffy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5378


9094814
E-mail
« Új hozzászólás #3682 Dátum: 2005.11.17 csütörtök, 22:50:00 »

Na azt azt az erotikus táncot megnézném!-:)
Úgy látszik  agostonb  
nem az Angel féle fan club tagja.
Szeretem olvasni,amikor a "profik" összemérik tudásukat.Csak nehogy fejjel menjetek a falnak.

Csak óvatosan... még elcsábulsz
Naplózva

Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3683 Dátum: 2005.11.18 péntek, 00:36:00 »

Na azt azt az erotikus táncot megnézném!-:)
Úgy látszik  agostonb  
nem az Angel féle fan club tagja.
Szeretem olvasni,amikor a "profik" összemérik tudásukat.Csak nehogy fejjel menjetek a falnak.

Ne röhögjé Zsoel komám. Az igazi hastáncot nem affajta csontsovány egyénnek kell táncolnia. Én pont jó lennék rá. Bár én inkább nézni szeretem, nem csinálni.
 
Esetleg enni, inni közben.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #3684 Dátum: 2005.11.18 péntek, 04:31:00 »

Hello Smiley
 
Ezt a kinti homerseglet visszajelzo lampat hogyan lehet ki iktatni mert igen nagyon zavar a fenye, mintha valami hibat irna ugy nezek mindig oda Sad
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3685 Dátum: 2005.11.18 péntek, 08:06:00 »

Hello Smiley
 
Ezt a kinti homerseglet visszajelzo lampat hogyan lehet ki iktatni mert igen nagyon zavar a fenye, mintha valami hibat irna ugy nezek mindig oda Sad
Kiszeded az izzót?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3686 Dátum: 2005.11.18 péntek, 08:07:00 »

Hello Smiley
 
Ezt a kinti homerseglet visszajelzo lampat hogyan lehet ki iktatni mert igen nagyon zavar a fenye, mintha valami hibat irna ugy nezek mindig oda Sad
Várjá, van jobb: behozod az érzékelőt a finom melegbe, és nem fog világítani.
 
Vagy csak nyáron használod a verdát.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #3687 Dátum: 2005.11.18 péntek, 09:04:00 »

Neked milyen diplomád van? Mert ha mesterszakács vagy, vagy diplomás cukrász, nem is kell értened a görbékhez, mert a torta teteje általában sima.
Ha viszont valamilyen szinten műszaki vagy matematikai témával foglalkozol, akkor baj van.
Nekem van diplomám pl erotikus táncból is, oszt mégsem kérkedem vele.
Én nem vitattam senki szakértelmét, és örülök ha valaki okosat mond és sokan tanulunk belőle, de ezek a diagramok akkor is pékeknek való prospektusképek, melyek vonalzóval lettek rajzolva, és igazságtartalmuk csak annyi, hogy ott és annyi a csúcsnyomaték, és csúcsteljesítmény. És ilyennel csak félrevezetjük azt aki itt lát először ilyet. Egyébként autószerelőként végeztem, majd gépész műszaki tanárként. Most tervezéssel foglalkozom. De nem szégyenkezek egyik miatt sem. A ha a szövegkörnyezetet megnézed nem is a kérkedés volt a célom a jelképes "diploma" szóval. Ezek a dolgok mind lényegtelenek abból a szempontból ami miatt írtam a diagramokról. Mondhatnám, rossz szóra haraptál rá. Mellesleg alább 3 link, ami kézzelfogható, mivel méréssel készült, s melyet Milos nevű társunk juttatott el hozzám még anno. Előrebocsátom, nincs korreláció az általad feltettekkel.
Ime:
http://www.tar.hu/agostonb/mondeo/teljesitmeny.xls
http://www.tar.hu/agostonb/mondeo/teljesitmeny1.xls
http://www.tar.hu/agostonb/mondeo/teljesitmeny2.xls
Ne tévesszen meg senkit a teljesítmény a filenévben, nyomaték is van benne.
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3688 Dátum: 2005.11.18 péntek, 09:23:00 »

agostonb,
 
komolynak tunik a cucc. Ilyen alapos merest merre hol es emnnyiert lehet csinalni ?
Naplózva

blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3689 Dátum: 2005.11.18 péntek, 10:04:00 »

Én nem vitattam senki szakértelmét, és örülök ha valaki okosat mond és sokan tanulunk belőle, de ezek a diagramok akkor is pékeknek való prospektusképek, melyek vonalzóval lettek rajzolva, és igazságtartalmuk csak annyi, hogy ott és annyi a csúcsnyomaték, és csúcsteljesítmény. És ilyennel csak félrevezetjük azt aki itt lát először ilyet. Egyébként autószerelőként végeztem, majd gépész műszaki tanárként. Most tervezéssel foglalkozom. De nem szégyenkezek egyik miatt sem. A ha a szövegkörnyezetet megnézed nem is a kérkedés volt a célom a jelképes "diploma" szóval. Ezek a dolgok mind lényegtelenek abból a szempontból ami miatt írtam a diagramokról. Mondhatnám, rossz szóra haraptál rá. Mellesleg alább 3 link, ami kézzelfogható, mivel méréssel készült, s melyet Milos nevű társunk juttatott el hozzám még anno. Előrebocsátom, nincs korreláció az általad feltettekkel.
Ime:
http://www.tar.hu/agostonb/mondeo/teljesitmeny.xls
http://www.tar.hu/agostonb/mondeo/teljesitmeny1.xls
http://www.tar.hu/agostonb/mondeo/teljesitmeny2.xls
Ne tévesszen meg senkit a teljesítmény a filenévben, nyomaték is van benne.
Kedves agostonb.
 
A két dolgot nem lehet összehasonlítani.
Az egyig egy szimbolikus grafikon, leegyszerűsített, ami csak bemutatja a motor jellemzőit, míg a másik valódi mérés közvetlen produktuma.
A másik probléma az, hogy míg a gyárban közvetlenül a főtengelyen mérik a teljesítményt, addig Milos cimboránknál ezért nem kapták ki a motort, hanem a kerekeken mérték, és megpróbálták "kitalálni" milyen lehet a főtengelyen. Ugyi a gép megpörgeti, és méri, ez mekkora veszteség.
Ezzel több baj is van. Egyáltalán nem biztos, hogy a veszteség lineáris, és egész más terhelés alkalmával, mint üresen. Nem ugyanakkora minden fordulaton.
Ha az én szakértelmem vonod kétségbe, azt azért elárulom, tördelő vagyok, semmilyen gépjárműiparral kapcsolatos tanulmányt nem folytattam. De a pékeknek való diagrammokról annyit (kicsit bosszant, hogy így lenézed a pékeket), hogy ez neked több, mint sok, mert nem értetted meg a lényeget. Nem láttál be az adatok mögé. Ha nem torzítom rá a valós, mért görbére, akkor még most is azt szajkózod, hogy rossz a görbe.
A görbe (ami annyira nem is görbe) teljesen OK, igaz, szimbolikus, sokkal kevesebb fordulatszámon mértk, de tökéletesen bemutatja a motor karaktrisztikáját. Ha te nem értetted meg, ezért ne a grafikát okold. Ne piszkáld a pékeket, meg engem se.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #3690 Dátum: 2005.11.18 péntek, 10:09:00 »

agostonb,
 
komolynak tunik a cucc. Ilyen alapos merest merre hol es emnnyiert lehet csinalni ?
Majd elküldöm levélben a Milos címét. Ő tudja hol csinálták neki.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3691 Dátum: 2005.11.18 péntek, 10:17:00 »

Sziastok.
Kicsit lemaradtamaz olvasgatással, a kéntartalmohoz azt hiszem érdemben hozzátudok szolni, mivel többek között én csinálom.Smiley
A kéntartalma a gázoljanak már több mint egy éve 10ppm alatti Magyarországon, pontosabban azoknál a kutaknál akiknek a nagy magyar szállít, a vámosok is így tudák ellenörizni, hogy kinti anyag van-e az autóba, gépbe, mert kelet felé még 50-350ppm a kéntartalom.
Tehát el lehet mondani, hogy a gázolaj kénmentes Mo.-on a fent említett kivételekkel, bár lehet, hogy ők is ilyen anyagot hoznak be nem tudom nem vizsgáltattam be, de ha valaki hoz nekme 3 litert akkor megmondom neki a kéntartalmát sőt a teljes összetevőjét.
A benzineknél tudtommal 50ppm az előírás de ezt holnapra megnézem az nem egészen az én területem.
Még egy kis szakmai titok, jelenleg és rövid ideig(2-4 hét) nagyon megéri Kelet-m.o.-on 98-ast vásárolni!!!!
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3692 Dátum: 2005.11.18 péntek, 10:23:00 »

haj,
 
csinalt mar valaki motor olaj csere elott ilyen motor tisztitast vagymit ? Ilyen folyadek amit a motorba kell tolni olaj csere elott, jaratni par percet es allitolag a lerakodott karos anyagokat feloldja a motorban, ami a faradt olajjal egyutt tavozik. En eccer csinaltam ilyet MK1-nel es ott nem volt semmi gond. Szal van valakinek ilyen moci oblitorol tapasznyalata ? Lvileg nem karos a motorra...
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3693 Dátum: 2005.11.18 péntek, 10:24:00 »

szmore,
 
"Még egy kis szakmai titok, jelenleg és rövid ideig(2-4 hét) nagyon megéri Kelet-m.o.-on 98-ast vásárolni!!!!"
 
miert is ?
Naplózva

blah blah blah
Vendég
« Új hozzászólás #3694 Dátum: 2005.11.18 péntek, 10:33:00 »

szmore,
 
"Még egy kis szakmai titok, jelenleg és rövid ideig(2-4 hét) nagyon megéri Kelet-m.o.-on 98-ast vásárolni!!!!"
 
miert is ?
Biztos tud valamit, neem ilyen kis titkokat renceresen várunk
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3695 Dátum: 2005.11.18 péntek, 10:34:00 »

Biztos tud valamit, neem ilyen kis titkokat renceresen várunk
No persze nem a biznic, hanem a jószándék függvényében ...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3696 Dátum: 2005.11.18 péntek, 10:35:00 »

szmore,
 
"Még egy kis szakmai titok, jelenleg és rövid ideig(2-4 hét) nagyon megéri Kelet-m.o.-on 98-ast vásárolni!!!!"
 
miert is ?
Erre inkább csak magánban válaszolok, mert üzleti titoknak minősül és nagyon megb....nak.
Ha megadod a mailed válaszolok.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3697 Dátum: 2005.11.18 péntek, 10:36:00 »

Megtaláltam a címedet, megy a válasz:)
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3698 Dátum: 2005.11.18 péntek, 10:36:00 »

szmore,
 
zacci@amiga.hu
Naplózva

blah blah blah
Vendég
« Új hozzászólás #3699 Dátum: 2005.11.18 péntek, 10:36:00 »

haj,
 
csinalt mar valaki motor olaj csere elott ilyen motor tisztitast vagymit ? Ilyen folyadek amit a motorba kell tolni olaj csere elott, jaratni par percet es allitolag a lerakodott karos anyagokat feloldja a motorban, ami a faradt olajjal egyutt tavozik. En eccer csinaltam ilyet MK1-nel es ott nem volt semmi gond. Szal van valakinek ilyen moci oblitorol tapasznyalata ? Lvileg nem karos a motorra...
Sztem semmi értelme, mert pár perc alatt nem csinál semmit. Ezt a löttyöt a sűrű motorolajok kimosására szokták használni, de az 5W-30-as Ford olaj az nem sűrű. Inkább várj félórát kicsavart leeresztőcsavarral.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 67 68 69 70 71 72 73 [74] 75 76 77 78 79 80 81 ... 1558   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.084 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.