Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 18:33:58 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 [1244] 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 ... 1558   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 21903921 alkalommal)
0 Felhasználó és 157 vendég van a témában
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #62150 Dátum: 2015.03.16 hétfő, 16:33:26 »

Sajnos eljutott odáig a víz. Nagy valószínűséggel a fagy okozta a problémát. A megolvadt hó víz formájában befolyt az ajtóba, majd ott megfagyott és emiatt nem tudott kifolyni, a következő vízadag sem. Nyáron nincs probléma, az ajtóba bekerült víz a 3 kifolyón el tud folyni. 

Azért télen annyira meg kell ott melegednie, hogy kifolyjon. Nekem nem volt ilyen gondom MK3-al
Naplózva
Csabi77
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1146



E-mail
« Új hozzászólás #62151 Dátum: 2015.03.16 hétfő, 16:37:48 »

Szétszedtem az ajtót. A szivacs egy kis helyen nem volt odaragadva. Szépen be tudtam tapasztani a meglévő gyurmaszerű anyaggal. A három vízelvezető lyuk tiszta.

Megnéztem a vízzárót. A vízzáró mindkét végén egy-egy kb. 1 cm belső gumi hiányzik. Megnéztem a másik hátsó ajtónál, ott is hiányzik 1-1 cm belső gumi, itt nincs beázási jelenség.
Illetve az ajtóban találtam a képen látható 2 gumi darabot, szerintem ezek amik hiányoznak belülről a vízzáróról.

Ez a belső gumi külön cserélhető vagy része a vízzárónak? Hogyan lehet cserélni?
Ghia-s az autó és króm vízlehúzó van az ablakokon. Hogyan lehet ezeket cserélni, ha egyáltalán ezt kell cserélni nekem. Belülről kívülről?
A króm díszlécet le lehet venni valahogy a gumi lehúzóról, hogy csak gumi lehúzót keljen venni újonnan?


 
  



A képen az a két kis gumi az üveg és az ablakemelő szerkezet között van.Fehér müanyag elem,rajta a megfelelő formájú kivágás ahova való,és arra fekszik rá az üveg éle.
Naplózva

2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 785


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #62152 Dátum: 2015.03.16 hétfő, 16:44:25 »



A képen az a két kis gumi az üveg és az ablakemelő szerkezet között van.Fehér müanyag elem,rajta a megfelelő formájú kivágás ahova való,és arra fekszik rá az üveg éle.

Köszi! De hogyan eshetett ki? Azt vissza kellene rakni, gondolom?! Elég babrás leszedni a szürke szivacslapot az ajtóról.   

Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR 2021, Deep Blue Metallic
Csabi77
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1146



E-mail
« Új hozzászólás #62153 Dátum: 2015.03.16 hétfő, 16:48:14 »

Köszi! De hogyan eshetett ki? Azt vissza kellene rakni, gondolom?! Elég babrás leszedni a szürke szivacslapot az ajtóról.   





Üvegcsere/szerkezetcsere volt és nem rakták vissza.Ha nem lötyög az üveged,akkor ne foglalkozz vele.A beázáshoz nincs köze.
Naplózva

2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
Pocok
Vendég
« Új hozzászólás #62154 Dátum: 2015.03.16 hétfő, 18:28:37 »

 wave múlt héten írogattam érdeklődtem,h mi lehet az oka annak h indokolatlanul megy a hüttőventilátorom.A csati nincs összeégve,hibakód nincs a teszt után! a térdnél lévő szenzor kitakarítva!  valahol olvastam itt a fórumon (most persze nem találom)hogy némelyik autóban van valahol valami alsó szenzor is! esetleg?? vagy mégis mi okozhatja ezt a dolgot!  szomoru1
Naplózva
Holló Zoltán
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 58


St220


E-mail
« Új hozzászólás #62155 Dátum: 2015.03.17 kedd, 05:26:56 »

Haliho . Mennyire körülményes 2003 st220 katalizátor előtti lambdaszonda csere? Gondolok itt arra hogy mennyire hozzáférhető helyen van.  Köszi
Naplózva

Nyomom neki mint állat.... ST220 3.0L V6 226HP
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #62156 Dátum: 2015.03.17 kedd, 06:06:08 »

Haliho . Mennyire körülményes 2003 st220 katalizátor előtti lambdaszonda csere? Gondolok itt arra hogy mennyire hozzáférhető helyen van.  Köszi
sose volt st-m,de szerintem a motortérből elérhető helyen van a katalizátor tetején.általában villáskulccsal szerelhető,elektromos csatija szokott lenni...

de az is lehet,hogy nem így van. vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Butcher88
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453


06305827718


E-mail
« Új hozzászólás #62157 Dátum: 2015.03.17 kedd, 06:51:23 »

Sziasztok!
Tegnapi autópályázás után erős surlódás szerű hangot hallok hátulról,a motorzajt is elnyomja még városi tempónál is.
Mi lehet ez?Kerékcsapágy esetleg?
Naplózva

Ford Mondeo Ghia,2.0/16V Duratec HE,2003,5 a.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #62158 Dátum: 2015.03.17 kedd, 07:06:49 »

Sziasztok!
Tegnapi autópályázás után erős surlódás szerű hangot hallok hátulról,a motorzajt is elnyomja még városi tempónál is.
Mi lehet ez?Kerékcsapágy esetleg?
igen.vagy a fék.....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Butcher88
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453


06305827718


E-mail
« Új hozzászólás #62159 Dátum: 2015.03.17 kedd, 07:25:21 »

igen.vagy a fék.....

A fékbetéteket pár hete cserélték hátul....
Naplózva

Ford Mondeo Ghia,2.0/16V Duratec HE,2003,5 a.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #62160 Dátum: 2015.03.17 kedd, 07:33:35 »

A fékbetéteket pár hete cserélték hátul....


Nem jelent semmit, legfeljebb azt, hogy mihamarabb meg kell nézni, mielőtt megeszi a fene az új betéteket.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Holló Zoltán
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 58


St220


E-mail
« Új hozzászólás #62161 Dátum: 2015.03.17 kedd, 09:17:10 »

sose volt st-m,de szerintem a motortérből elérhető helyen van a katalizátor tetején.általában villáskulccsal szerelhető,elektromos csatija szokott lenni...

de az is lehet,hogy nem így van. vigyor3

Ja így valahogy eddig én is eljutottam csak ugye még nem tudom első vagy hátsó henger soré egyszer már hibát olvastunk csak tájékozódási jelleggel akkor nem néztünk utánna melyik Hengersoré. Hát ha valaki cserélt már az ST220-ba
Naplózva

Nyomom neki mint állat.... ST220 3.0L V6 226HP
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #62162 Dátum: 2015.03.17 kedd, 10:02:51 »

A fékbetéteket pár hete cserélték hátul....

Nézd meg, hogy ilyenkor forró-e a felni. Ha igen, akkor folyamatosan fog a fék. Na, ez nem túl jó.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Gigacsiga
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 137


20/435-5989


WWW
« Új hozzászólás #62163 Dátum: 2015.03.17 kedd, 15:56:35 »

Sziasztok!

Segítsen valaki abban, hogyan tudom kinyitni a kesztyűtartót ha letört a nyitója? Vettem egy új zárat, de nem tudom kicserélni.Smiley

Köszi,

K
Naplózva

2002 MKIII Giha 2.0 16V 147Le 4ajtó, Dinamit dob kipufogó rendszer, K&H, Chip, Angel eye+lens, fekete hátsó lámpa, bézs szövet belső, bézs közép konzol, Full led. IMÁDOM:)
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #62164 Dátum: 2015.03.17 kedd, 16:00:36 »

Sziasztok!

Segítsen valaki abban, hogyan tudom kinyitni a kesztyűtartót ha letört a nyitója? Vettem egy új zárat, de nem tudom kicserélni.Smiley

Köszi,

K

http://mondeo.hu/index.php?topic=5973.0;prev_next=next
Naplózva
Gigacsiga
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 137


20/435-5989


WWW
« Új hozzászólás #62165 Dátum: 2015.03.17 kedd, 16:47:22 »

Kipróbálom, köszönöm a gyors segítséget!)

Naplózva

2002 MKIII Giha 2.0 16V 147Le 4ajtó, Dinamit dob kipufogó rendszer, K&H, Chip, Angel eye+lens, fekete hátsó lámpa, bézs szövet belső, bézs közép konzol, Full led. IMÁDOM:)
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #62166 Dátum: 2015.03.17 kedd, 17:52:53 »

Kipróbálom, köszönöm a gyors segítséget!)


A leírás oké,de a képek csak nekem nem jók  falbav  vigyor3 Frissítés nem megoldható?
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #62167 Dátum: 2015.03.17 kedd, 17:57:50 »


A leírás oké,de a képek csak nekem nem jók  falbav  vigyor3 Frissítés nem megoldható?
Gondolom ingyen tárhelyen voltak, és törlődtek.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #62168 Dátum: 2015.03.17 kedd, 18:12:22 »

Sziasztok!

Segítsen valaki abban, hogyan tudom kinyitni a kesztyűtartót ha letört a nyitója? Vettem egy új zárat, de nem tudom kicserélni.Smiley

Köszi,

K

Ilyen nekem is volt. Én az erőszakhoz folyamodtam. Nem rángatva, de erőteljesen húztam kifelé az ajtót a felső szélénél fogva és a zár háza előbb-utóbb megadja magát. Annak már úgyis mindegy, főleg, ha van már új.
Naplózva
etekefiloz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 347


E-mail
« Új hozzászólás #62169 Dátum: 2015.03.17 kedd, 19:21:27 »

Ilyen nekem is volt. Én az erőszakhoz folyamodtam. Nem rángatva, de erőteljesen húztam kifelé az ajtót a felső szélénél fogva és a zár háza előbb-utóbb megadja magát. Annak már úgyis mindegy, főleg, ha van már új.

Egy dróttal be kell nyúlni a letört nyitó résznél balra és ki fog nyílni. 
Naplózva

2006 MK3 kombi 2.2 TDCI QJBB Egr szoftveresen OFF,  Chip sok ló!
balkal
Vendég
« Új hozzászólás #62170 Dátum: 2015.03.17 kedd, 19:43:10 »

Sziasztok! Nyomozásra hívlak titeket  eplus2

Történt a dolog, hogy múlt hét pénteken bal első csapágy cserén esett át a gép. Elhoztam a szerelőtől (fizetni nem fizettem, mert mast is csinált és mindketten rohantunk és még az összeget nem tudta megmondani). Eltelt a hétvége alig mentem a kocsival... Hétfőn is csak melóba.. Furább volt az autó kicsit mintha remegne. Jobbos kanyarokban elkezdett kopogni mintha stabpálca lenne vagy ilyesmi, egyenesben kóválygott. Elmentem ma egy,  futóműveshez, az meg majdnem magához nyúlt felemelés után a kerék ilyen 5centit lazán ment ki be... Mint amikor nincs a kerékanya ratekerve... Először lengőkarnál valami gumiszarra gondolt... Szétszedte... És a csonkállvány úgy ahogy volt az alja total gatya.. Nem is a kis bigyo ami benne van hanem maga az állvány.  Valami nagy csavar van ott az meg total görbe majd törés határon. És az előző szerelő ebbe a fasza csonkállványba preselte bele az uj csapágyat. Ugyhogy most sikerült egy bontott csonkállványt szerezni,  uj csavar uj bizbasz gombfej vagy mi benne..... De a 2 napja berakott csapagy ugye kuka.... Nem tok vele mit csinalni.  A futóműves azt mondta,  hogy ezt észre kellett volna vennie a szerelőnek... Eleve csapagycsere utan kereket nem kellene megrangatni?  Igy gyakorlatilag a full *** csonkállványba belepreselte a csapagyat ami mar meg sincs... Kérdem én jogos lenne ha ezt én nem akarnám kifizetni?  Illetve,  elotte nem volt ilyen a kocsi.... Értem  én,  hogy egyszer minden tönkre megy na de egyik pillanatról a másikra egy csonkállvány minden előzetes jel,  tünet  nélkül? Nem lehet,  hogy valami történt a csapagycserenel?  Mit lehet ott elbaszni?  Illetve ha latja,  hogy  rossz minek rak bele csapagyat?  Vélemények ötletek?  Szerintetek mi lenne a korrekt?
« Utoljára szerkesztve: 2015.03.17 kedd, 20:03:50 írta balkal » Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #62171 Dátum: 2015.03.17 kedd, 20:08:18 »

Sziasztok! Nyomozásra hívlak titeket  eplus2

Történt a dolog, hogy múlt hét pénteken bal első csapágy cserén esett át a gép. Elhoztam a szerelőtől (fizetni nem fizettem, mert mast is csinált és mindketten rohantunk és még az összeget nem tudta megmondani). Eltelt a hétvége alig mentem a kocsival... Hétfőn is csak melóba.. Furább volt az autó kicsit mintha remegne. Jobbos kanyarokban elkezdett kopogni mintha stabpálca lenne vagy ilyesmi, egyenesben kóválygott. Elmentem ma egy,  futóműveshez, az meg majdnem magához nyúlt felemelés után a kerék ilyen 5centit lazán ment ki be... Mint amikor nincs a kerékanya ratekerve... Először lengőkarnál valami gumiszarra gondolt... Szétszedte... És a csonkállvány úgy ahogy volt az alja total gatya.. Nem is a kis bigyo ami benne van hanem maga az állvány.  Valami nagy csavar van ott az meg total görbe majd törés határon. És az előző szerelő ebbe a fasza csonkállványba preselte bele az uj csapágyat. Ugyhogy most sikerült egy bontott csonkállványt szerezni,  uj csavar uj bizbasz gombfej vagy mi benne..... De a 2 napja berakott csapagy ugye kuka.... Nem tok vele mit csinalni.  A futóműves azt mondta,  hogy ezt észre kellett volna vennie a szerelőnek... Eleve csapagycsere utan kereket nem kellene megrangatni?  Igy gyakorlatilag a full *** csonkállványba belepreselte a csapagyat ami mar meg sincs... Kérdem én jogos lenne ha ezt én nem akarnám kifizetni?  Illetve,  elotte nem volt ilyen a kocsi.... Értem  én,  hogy egyszer minden tönkre megy na de egyik pillanatról a másikra egy csonkállvány minden előzetes jel,  tünet  nélkül? Nem lehet,  hogy valami történt a csapagycserenel?  Mit lehet ott elbaszni?  Illetve ha latja,  hogy  rossz minek rak bele csapagyat?  Vélemények ötletek?  Szerintetek mi lenne a korrekt?
mutatsd meg a kókány szerelőnek a régi csonkállványt ,és építsd be az arcába.pénzt meg ő adjon neked.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #62172 Dátum: 2015.03.17 kedd, 20:11:54 »

mutatsd meg a kókány szerelőnek a régi csonkállványt ,és építsd be az arcába.pénzt meg ő adjon neked.

Szerintem is ez lenne a normális. Néha meg kéne mutatni ennek a sok fakezűnek.
Naplózva
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #62173 Dátum: 2015.03.17 kedd, 20:15:43 »

mutatsd meg a kókány szerelőnek a régi csonkállványt ,és építsd be az arcába.pénzt meg ő adjon neked.

Sajnos simán kihúzza magát alóla. Amikor visszarakta, jó volt. Kész,ennyi. ha normális. talán kifizeti a csapágyad, ha nem,még az ő díját is megpróbálja behajtani rajtad.  action gun
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #62174 Dátum: 2015.03.17 kedd, 20:19:38 »

Tudna esetleg valaki olajat és gázolaj szűrőt cserélni a kocsimban? Most hétvégén, vagy hétköznap este? Természetesen kifizetném. Anyag megvan hozzá,
két hete hordom magammal. Sehogy nem akar összejönni a dolog. Például nem is gondoltam, hogy a szervizek többsége nem cserél olajat, csak akkor ha náluk veszem. Bp XV. vonzáskörzetében lenne jó.
« Utoljára szerkesztve: 2015.03.17 kedd, 20:21:14 írta kupeti » Naplózva
balkal
Vendég
« Új hozzászólás #62175 Dátum: 2015.03.17 kedd, 20:25:58 »

Sajnos simán kihúzza magát alóla. Amikor visszarakta, jó volt. Kész,ennyi. ha normális. talán kifizeti a csapágyad, ha nem,még az ő díját is megpróbálja behajtani rajtad.  action gun

Én még nem fizettem neki semmit.  Kis maszek szerelő számla minden nélkül "okosba"  ugyhogy olyan sokmindent nem pattoghat.... Se munkalap se papir... Elvileg "ott se volt az auto"....  Szal rajtam nemsokmindent hajt be....  Emitt meg fizettem a csonkállványért,  annak szilentjéért,  csavarjáért, munkadijjàért + futómű allitasért 40 ezret..... Most ezekutan fizessek a masik szerelonek egy 20 ast  csapagycsereert munkadij + csapagyert!?  Nehezemre esne....
Naplózva
Butcher88
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453


06305827718


E-mail
« Új hozzászólás #62176 Dátum: 2015.03.17 kedd, 20:47:25 »

Nem jelent semmit, legfeljebb azt, hogy mihamarabb meg kell nézni, mielőtt megeszi a fene az új betéteket.

AndyA

Ha esetleg csapágycserés lenne azt meg tudom oldani házilag v inkább szerelő?Mi kell hozzà?
Naplózva

Ford Mondeo Ghia,2.0/16V Duratec HE,2003,5 a.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #62177 Dátum: 2015.03.17 kedd, 20:58:22 »

Ha esetleg csapágycserés lenne azt meg tudom oldani házilag v inkább szerelő?Mi kell hozzà?

Hátsó csapágyat az aggyal együtt, kompletten lehet csak cserélni. Nem nagy ügy, de vannak apró, khmm, buktatók.

Ha "régi" az agy, akkor T50-es Torx bit kell hozzá, mégpedig 3/8"-os, vagy kb. 8-10 cm hosszú, hogy a szerelőnyílásokon be tudj nyúlni a csavarig.

Az "új" agyhoz mostanában E-Torx 12-es csavarokat adnak (olyat vegyél, amihez adnak!). Ehhez pl. BMW hengerfej kulcs kell - E12-es, és vagy 10 centi hosszú, befér a szerelőnyíláson.

Amikor a régi csavarokat kezded kitekerni, előtte belülről, a csavar túlsó vége felől fújd be jól csavarlazítóval. Kifelé csavarás közben is tekerj rajta egy negyedet-felet, csavarlazító kívülről is, majd vissza befelé fele annyit. Utána megint kicsit ki, csavarlazító, újra befelé kicsit stb. Különben esélyes, hogy megszorul a félig belerohadt csavar, és letörik a feje, azt' állhatsz neki kifúrni a maradék csavart. Ne kérdezd, honnan tudom... falbav falbav falbav falbav falbav

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Attila73
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 190


« Új hozzászólás #62178 Dátum: 2015.03.17 kedd, 20:59:38 »

Jó estét mindenkinek.

 Kímélő üzemmódban mennyi a normális fogyasztása egy ilyen gépnek, mint az enyém?
Tudtommal semmi módosítás nincs rajta...

 A másik kérdés, ami foglalkoztat, h mennyit kéne végseb.re mennie nagyjából? Tudom, h ez elég relatív, csak kb...
 Illetve mennyi az a sebesség, amivel pályán még érdemes menni vele hosszabb (150-200 km) ideig? Nem akarom széthajtani, de haladni is akarok... Ötös váltó van benne...

Köszönöm a segítséget.
Naplózva

Ex: 2001 Tddi (D6BA) kombi
      2018 Ecosport 1.0
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #62179 Dátum: 2015.03.17 kedd, 21:00:50 »

Ha esetleg csapágycserés lenne azt meg tudom oldani házilag v inkább szerelő?Mi kell hozzà?

Ja, és az új kerékagyat mosd le alaposan valami zsírtalanítóval (féktisztító + rongy), és kend le vastagon Hammerite-tal vagy hasonlóval. Ügyelj rá, hogy az álló és mozgó rész találkozásánál ne tömítsd el a rést, de amúgy pont azt a környéket kend le alaposan. Ott szokott elrozsdálni a porvédő, megy bele a víz-sár, és hal meg a csapágy.

Ja, és a szokásos: az emelő magában az _nem_ biztos alátámasztás! Bakot alá, nehogy leesen, mielőtt magadat is bárhogyan aláteszed!

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Csabi77
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1146



E-mail
« Új hozzászólás #62180 Dátum: 2015.03.17 kedd, 21:03:46 »

Sziasztok! Nyomozásra hívlak titeket  eplus2

Történt a dolog, hogy múlt hét pénteken bal első csapágy cserén esett át a gép. Elhoztam a szerelőtől (fizetni nem fizettem, mert mast is csinált és mindketten rohantunk és még az összeget nem tudta megmondani). Eltelt a hétvége alig mentem a kocsival... Hétfőn is csak melóba.. Furább volt az autó kicsit mintha remegne. Jobbos kanyarokban elkezdett kopogni mintha stabpálca lenne vagy ilyesmi, egyenesben kóválygott. Elmentem ma egy,  futóműveshez, az meg majdnem magához nyúlt felemelés után a kerék ilyen 5centit lazán ment ki be... Mint amikor nincs a kerékanya ratekerve... Először lengőkarnál valami gumiszarra gondolt... Szétszedte... És a csonkállvány úgy ahogy volt az alja total gatya.. Nem is a kis bigyo ami benne van hanem maga az állvány.  Valami nagy csavar van ott az meg total görbe majd törés határon. És az előző szerelő ebbe a fasza csonkállványba preselte bele az uj csapágyat. Ugyhogy most sikerült egy bontott csonkállványt szerezni,  uj csavar uj bizbasz gombfej vagy mi benne..... De a 2 napja berakott csapagy ugye kuka.... Nem tok vele mit csinalni.  A futóműves azt mondta,  hogy ezt észre kellett volna vennie a szerelőnek... Eleve csapagycsere utan kereket nem kellene megrangatni?  Igy gyakorlatilag a full *** csonkállványba belepreselte a csapagyat ami mar meg sincs... Kérdem én jogos lenne ha ezt én nem akarnám kifizetni?  Illetve,  elotte nem volt ilyen a kocsi.... Értem  én,  hogy egyszer minden tönkre megy na de egyik pillanatról a másikra egy csonkállvány minden előzetes jel,  tünet  nélkül? Nem lehet,  hogy valami történt a csapagycserenel?  Mit lehet ott elbaszni?  Illetve ha latja,  hogy  rossz minek rak bele csapagyat?  Vélemények ötletek?  Szerintetek mi lenne a korrekt?


Elég érdekes amiket írsz.Valaki téged eléggé felültetett vagy félreinformált."Az alja totál gatya" az mit jelent?Az első szerelőt láttad ahogy belepréselte a csapágyat?Ott voltál valamelyik szerelésnél?
Naplózva

2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #62181 Dátum: 2015.03.17 kedd, 21:06:36 »

Jó estét mindenkinek.

 Kímélő üzemmódban mennyi a normális fogyasztása egy ilyen gépnek, mint az enyém?
Tudtommal semmi módosítás nincs rajta...

 A másik kérdés, ami foglalkoztat, h mennyit kéne végseb.re mennie nagyjából? Tudom, h ez elég relatív, csak kb...
 Illetve mennyi az a sebesség, amivel pályán még érdemes menni vele hosszabb (150-200 km) ideig? Nem akarom széthajtani, de haladni is akarok... Ötös váltó van benne...

Köszönöm a segítséget.

Pályán óra szerint 140-150 között hosszú távon 6,3 a fogyasztásom. Bár az enyém nem kombi.
Naplózva
Attila73
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 190


« Új hozzászólás #62182 Dátum: 2015.03.17 kedd, 21:09:59 »

Pályán óra szerint 140-150 között hosszú távon 6,3 a fogyasztásom. Bár az enyém nem kombi.

Én elsősorban kisgyerek-asszony kombós utazgatásra gondoltam... nyes
Nekem 5.3 volt 1.000 km-en mérve. Az jónak mondható ezek szerint? Ugy látszik kevesebbet ne is akarjak, bár ez se rossz. Wink
« Utoljára szerkesztve: 2015.03.17 kedd, 21:11:47 írta Attila73 » Naplózva

Ex: 2001 Tddi (D6BA) kombi
      2018 Ecosport 1.0
Csabi77
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1146



E-mail
« Új hozzászólás #62183 Dátum: 2015.03.17 kedd, 21:15:26 »

Én elsősorban kisgyerek-asszony kombós utazgatásra gondoltam... nyes
Nekem 5.3 volt 1.000 km-en mérve. Az jónak mondható ezek szerint? Ugy látszik kevesebbet ne is akarjak, bár ez se rossz. Wink


Jobb is lehetne.Elindulsz 10-15 literrel,aztán meg kell állnod leszívni mert csordul kifelé a megtermelt go. eplus2
Naplózva

2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
Butcher88
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453


06305827718


E-mail
« Új hozzászólás #62184 Dátum: 2015.03.17 kedd, 21:16:48 »

Ja, és az új kerékagyat mosd le alaposan valami zsírtalanítóval (féktisztító + rongy), és kend le vastagon Hammerite-tal vagy hasonlóval. Ügyelj rá, hogy az álló és mozgó rész találkozásánál ne tömítsd el a rést, de amúgy pont azt a környéket kend le alaposan. Ott szokott elrozsdálni a porvédő, megy bele a víz-sár, és hal meg a csapágy.

Ja, és a szokásos: az emelő magában az _nem_ biztos alátámasztás! Bakot alá, nehogy leesen, mielőtt magadat is bárhogyan aláteszed!

AndyA
Köszönöm a segítséget.
Egy utolsó kérdés...holnap le veszem a kerekeket,nekem erős a gyanúm hogy csapágy lesz de miből tudhatom biztosan?
Naplózva

Ford Mondeo Ghia,2.0/16V Duratec HE,2003,5 a.
Attila73
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 190


« Új hozzászólás #62185 Dátum: 2015.03.17 kedd, 21:20:33 »


Jobb is lehetne.Elindulsz 10-15 literrel,aztán meg kell állnod leszívni mert csordul kifelé a megtermelt go. eplus2
Hát azért írtam, h 1.000 km-en evett annyit  eplus2
Naplózva

Ex: 2001 Tddi (D6BA) kombi
      2018 Ecosport 1.0
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #62186 Dátum: 2015.03.17 kedd, 21:21:39 »


Jobb is lehetne.Elindulsz 10-15 literrel,aztán meg kell állnod leszívni mert csordul kifelé a megtermelt go. eplus2
Így van  eljen nekem is,ha alacsony a fogyim meghajtom padlógáz-satufék és már 9 lityire fel is megy. eplus2 eplus2 eplus2
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #62187 Dátum: 2015.03.17 kedd, 21:23:26 »

Én elsősorban kisgyerek-asszony kombós utazgatásra gondoltam... nyes
Nekem 5.3 volt 1.000 km-en mérve. Az jónak mondható ezek szerint? Ugy látszik kevesebbet ne is akarjak, bár ez se rossz. Wink

Nálam 6-6,5 körül fogyaszt. Vagy pályatempó vagy BP-i kolbászolás.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #62188 Dátum: 2015.03.17 kedd, 21:23:57 »

Köszönöm a segítséget.
Egy utolsó kérdés...holnap le veszem a kerekeket,nekem erős a gyanúm hogy csapágy lesz de miből tudhatom biztosan?

Az egyik lehetőség, hogy túlságosan is könnyen mozog. Ilyenkor felemelve, de még a helyén a kerékkel keresztirányban mozgatva érzed a kottyanást.

A másik, ha szorul (elrozsdált belül). Leveszed a kereket, a féknyerget, majd a féktárcsát. Előtted a csupasz agy. Megforgatod. Ha akad, súrlódik, azt látni és hallani fogod. A féknyereggel együtt nem fogod tudni megkülönböztetni a fékbetét-tárcsa súrlódásától, azért kell teljesen lecsupaszítani.

A kéziféket nem kell kiakasztani, de ne legyen behúzva, mert akkor nem tudod levenni a féknyerget. Olvasd: ékeld is ki a kerekeket, mielőtt megemeled!

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Attila73
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 190


« Új hozzászólás #62189 Dátum: 2015.03.17 kedd, 21:25:30 »

Nálam 6-6,5 körül fogyaszt. Vagy pályatempó vagy BP-i kolbászolás.
Mondjuk, én nem mentem kilóval se...
Naplózva

Ex: 2001 Tddi (D6BA) kombi
      2018 Ecosport 1.0
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #62190 Dátum: 2015.03.17 kedd, 21:29:11 »

Mondjuk, én nem mentem kilóval se...
Pedig néha kell a kikormolás. eljen
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
balkal
Vendég
« Új hozzászólás #62191 Dátum: 2015.03.17 kedd, 21:32:48 »


Elég érdekes amiket írsz.Valaki téged eléggé felültetett vagy félreinformált."Az alja totál gatya" az mit jelent?Az első szerelőt láttad ahogy belepréselte a csapágyat?Ott voltál valamelyik szerelésnél?
nem nem voltam ott a csapàgycserénél.  Utána meg *** lett az autó felemelték és a szemmel láttam,  hogy a kerék mozog mint atom.... Elottem szedték szét,  stb...  Csonkallvany volt elvetemedve vagy nemtudom... Ha felultettek kerlek adj tippet,  hogy ki hazudik Smiley  itt a masodik helyen a futomuvesnel kaptam blokkot,  szamlat,  munkalapot.... Elozo helyen semmit a csapagycserenel...  En mar nemtom mit gondoljak
Naplózva
Metatron13
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 972



E-mail
« Új hozzászólás #62192 Dátum: 2015.03.17 kedd, 21:37:11 »

Sziasztok!

Az autó jobb oldali visszapillantója nm mozog, a bal oldali elektromos kar nem mozgatja! Kérdésem a következő van ennek biztosítéka,mert végignéztem mindent és erre vontakozólag nem találtam semmit a bizti jelző táblán. Szétszedtem a jobb oldali ajtót és ott össze volt kötve, sajna multiméterem nincs! Ha esetleg valakinek is jelentkezett a próbléma mi volt nála a megoldás! A Mondeot nem régen vettem, ha más nem lesz, gondolom ki kell cserélnem a jobb oldali visszapillantót. Előre is köszöm a válaszotokat!

Üdv
Naplózva

2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y wilting

Tel.: 06-30-331-4175
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #62193 Dátum: 2015.03.17 kedd, 21:49:23 »

Sziasztok!

Az autó jobb oldali visszapillantója nm mozog, a bal oldali elektromos kar nem mozgatja! Kérdésem a következő van ennek biztosítéka,mert végignéztem mindent és erre vontakozólag nem találtam semmit a bizti jelző táblán. Szétszedtem a jobb oldali ajtót és ott össze volt kötve, sajna multiméterem nincs! Ha esetleg valakinek is jelentkezett a próbléma mi volt nála a megoldás! A Mondeot nem régen vettem, ha más nem lesz, gondolom ki kell cserélnem a jobb oldali visszapillantót. Előre is köszöm a válaszotokat!

Üdv

Szerintem vegyél egy multimétert, mert az kb 3eHuf-ból megvan az obiban és erre alkalmas. Ugye a kart átfordítottad teljesen a jobboldalra és nem középállásban hagytad?
Naplózva
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #62194 Dátum: 2015.03.17 kedd, 21:49:41 »

Mondjuk, én nem mentem kilóval se...


90-100-as tempónál fogyaszt a legjobban, de én pályán használom sokat, és csak ritkán megy 6 alá (ha sok "döcögős" szakasz). Városban télen reggeli dugóban rövid úton (5km) 9et is megeszik.
Naplózva
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #62195 Dátum: 2015.03.17 kedd, 21:50:59 »

Tudna esetleg valaki olajat és gázolaj szűrőt cserélni a kocsimban? Most hétvégén, vagy hétköznap este? Természetesen kifizetném. Anyag megvan hozzá,
két hete hordom magammal. Sehogy nem akar összejönni a dolog. Például nem is gondoltam, hogy a szervizek többsége nem cserél olajat, csak akkor ha náluk veszem. Bp XV. vonzáskörzetében lenne jó.
Naplózva
Metatron13
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 972



E-mail
« Új hozzászólás #62196 Dátum: 2015.03.17 kedd, 21:55:09 »

Szerintem vegyél egy multimétert, mert az kb 3eHuf-ból megvan az obiban és erre alkalmas. Ugye a kart átfordítottad teljesen a jobboldalra és nem középállásban hagytad?


Persze a kart elfordítottam  falbav , veszek egy multimétert és megnézem a feszkót, de van egy sejtésem, hogy vennem kell egy jobbos visszapillantót, biztosítéka vagy reléje nincs tudtommal, vagy igen?
Naplózva

2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y wilting

Tel.: 06-30-331-4175
Butcher88
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453


06305827718


E-mail
« Új hozzászólás #62197 Dátum: 2015.03.18 szerda, 10:04:09 »

Az egyik lehetőség, hogy túlságosan is könnyen mozog. Ilyenkor felemelve, de még a helyén a kerékkel keresztirányban mozgatva érzed a kottyanást.

A másik, ha szorul (elrozsdált belül). Leveszed a kereket, a féknyerget, majd a féktárcsát. Előtted a csupasz agy. Megforgatod. Ha akad, súrlódik, azt látni és hallani fogod. A féknyereggel együtt nem fogod tudni megkülönböztetni a fékbetét-tárcsa súrlódásától, azért kell teljesen lecsupaszítani.

A kéziféket nem kell kiakasztani, de ne legyen behúzva, mert akkor nem tudod levenni a féknyerget. Olvasd: ékeld is ki a kerekeket, mielőtt megemeled!

AndyA

Köszönöm,a hétvégén megcsinálom!
Naplózva

Ford Mondeo Ghia,2.0/16V Duratec HE,2003,5 a.
Barny007
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 146



« Új hozzászólás #62198 Dátum: 2015.03.18 szerda, 18:13:10 »

Köszönöm,a hétvégén megcsinálom!

Egy kis képes segítség: http://www.talkford.com/community/page/fordwiki/_/mondeo/mondeo-mk3/rear-wheel-bearing-r166
Naplózva

Gyártás dátuma:   18.06.2001
Gépkocsi típus:   Mondeo 2001-2007
Karosszéria kialakítás:   4 ajtós limuzin
Motor:   2.0L Duratorq DI (115PS)
Váltó:   5 fok kézi MTX75
Légkondicionáló:   automatik
• Genkben készült
• EGR Off
breakbeat
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161



E-mail
« Új hozzászólás #62199 Dátum: 2015.03.18 szerda, 19:14:34 »

Jó estét mindenkinek.

 Kímélő üzemmódban mennyi a normális fogyasztása egy ilyen gépnek, mint az enyém?
Tudtommal semmi módosítás nincs rajta...

 A másik kérdés, ami foglalkoztat, h mennyit kéne végseb.re mennie nagyjából? Tudom, h ez elég relatív, csak kb...
 Illetve mennyi az a sebesség, amivel pályán még érdemes menni vele hosszabb (150-200 km) ideig? Nem akarom széthajtani, de haladni is akarok... Ötös váltó van benne...

Köszönöm a segítséget.
Hello! Nekem télen 6,7-7,2 l, nyáron: 5,7-6,4. Teljesen jó. 1,6 t önsúly mellett.
Én mentem már tartósan (Németországban!!!) autópályán 160-Km/h-t, azt szereti.
Végsebességet nem próbáltam, nem is tervezem. Wink
Naplózva

2002/04 Mondeo  Tournier Trend TDDI/85KW
Oldalak: 1 ... 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 [1244] 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 ... 1558   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.122 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.