Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.03.29 péntek, 13:37:46 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: [1]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 / Denso navigációs rendszer ACM csere  (Megtekintve 25537 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Dátum: 2015.10.22 csütörtök, 20:33:36 »

Szerző: tpmportal

A rendszer különböző funkcióiért különböző alegységek felelnek, és ezek vannak összefogva egy kezelőfelületre a kijelző + érintőképernyő által. Ezek az alegységek a következőek:
GDM: kijelző és érintőképernyő, ezzel találkozik az ember a középkonzolban
NAV: navigációs egység, ez a csomagtartóban van
EATC: klíma vezérlő, a GDM hátuljára csavarozva, alul
ACM: zene, GDM hátuljára csavarozva, felül.
Az egyes elemek (többek között) CAN-BUS rendszeren kommunikálnak egymással. Az ACM-nek néha előforduló hibája, hogy hang nem jön belőle, és a rádióállomások helyén 1-től 6-ig számok jelennek meg.



Ezt az okozza, hogy a GDM és az ACM között megszűnik a kommunikáció. Vagy az AMC-nek megszakadt a tápellátása, vagy az ACM-ben található, CAN-BUS kommunikációért felelős chip elhalálozása miatt. Ha a rendszer minden szükséges feszültséget megkap, és feszmentesítése-visszakapcsolása után is fennáll a hiba, akkor a legegyszerűbb megoldás a hibás ACM cseréje.

Fordéktól az egész GDM+EATC+ACM kapható, zsebbenyúlós áron, bontottan általában a komplett rendszert lehet csak kapni. Ha az embernek szerencséje van, akkor sikerül levadásznia egy bontott ACM-et külön (vagy ha nagyon nagy szerencséje van, mint nekem, akkor egy zsír új ACM-et) valami külföldi oldalon.
Fontos arra figyelni, hogy a meglévő ACM-et megegyező típusra cseréljük. A 3S7T kezdetű modellek nem fognak a Bluetooth modullal működni, mert csak 2004 őszétől volt elérhető a funkció, és ezekhez 5S7T kódszámú fejegység kell.

A cseréhez szükséges szerszámok:

Rádió kiszedő szerszám (lehet dekopír-lappal is próbálkozni, de olyan olcsón vágják a megfelelő szerszámot az emberhez, hogy szerintem nem érdemes)
Tx10 csavarhúzó

A csere menete:

Az első lépés a komplett fejegység kiszedése a középkonzolból. A kiszedő szerszámokkal óvatosan, mert a nyák alul közvetlenül a nyílások mögött van.



Az összes csatlakozó lehúzása után az egész egység kivehető, hogy megfelelő helyen szerelhesse az ember (egy nagy quadlock és két FM antenna az ACM hátulján, kettő az EATC-n, és egy a GDM-en).



Egymás mellé téve a komplett egységet és az új ACM-et, látszik, hogy meddig is tart a cserélendő rész.





Mindkét oldalon három Tx10-es kis csavar fogja az ACM-et, ezek eltávolítása után hátrafelé kicsúszik az egység, és mehet be az új a helyére.







A csavarok önmetsző csavarok, és ha új az ACM, akkor ezekben a lyukakban nincsen menet, szóval kicsit nehezebb lesz behajtani a csavarokat. Ha bontott az ACM, ez nyilván nem lesz probléma.



Mehet is vissza minden a helyére. Mielőtt teljesen visszatoljuk a helyére a fejegységet, érdemes meggyőződni róla, hogy minden funkció működik.

Ha esetleg valakinek csak a CD-lejátszója rossz, akkor az az ACM tetejéről 4 PH1-es fejű csavart eltávolítva könnyen hozzá lehet férni.





Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Oldalak: [1]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.048 másodperc alatt készült el 26 lekéréssel.