Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.16 kedd, 09:31:44 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: [1]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 / Elektromos ablakemelő motor cseréje  (Megtekintve 15229 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Dátum: 2015.12.30 szerda, 21:24:19 »

Szerző: Cs12

Sajnos engem is utolért a nyöszörgő, nyikorgó hang ablak fel-le húzásnál, így egy kis bütykölésre kellett rászánnom magam. Az ablak és ajtó között lecsöpögő víz kikezdi a bovdent, a borítás kirepedezik, majd az itt bejutó víz, pára rozsdásodást okoz, ami a bovdenszál kirojtosodásához, szakadásához vezet. A kezdeteknél még orvosolható egy ideig a helyzet rozsdaoldó sprayvel, majd jó sok zsír adagolásával, de ez csak ideig-óráig működik. Csak a csere, vagy újrabovdenezés jelent megoldást. Idő hiányában a kiszerelt szerkezetet nem tudtam elvinni szakihoz, aki újra tudja bovdenezni, így a gyors csere mellett döntöttem. Motorcraft fórumtársunktól rendeltem is egy bontott darabot.

Szükséges szerszámok, kellékek:
  • 20, 25, 30-as torx csavarhúzó
  • csillag csavarhúzó
  • pici, vékony és laposfejű csavarhúzó
  • teflonos zsír vagy rézpaszta

Akkor lássunk neki!

Először is, gyújtáson még húzzuk le az ablakot félig, majd levehetjük a gyújtást. Én nem kötöttem le az akksit, hogy tudjak majd ’játszani’ az ablakkal. Jöhet az ajtókárpit leszerelése, amit pici csillagfejű csavarok fognak a két oldalán és az alján.






 
Amint kitekertük a csavarokat, le kell venni a külső tükör belső, fekete háromszög alakú borítását is, amit egy csavar fog. Hogy hozzáférjünk a csavarhoz, le kell pattintanunk egy kör alakú fedelet. Én szike hegyével óvatosan húztam ki a helyéről. Ha ez megvan, jöhet az ajtó behúzóban lévő két darab rejtett csillagfejű csavar, amihez szintén le kell pattintanunk egy takarófedelet.





Ezután a kilincs feletti 25-ös torx csavart kell kivarázsolni a helyéről, amit szintén eltakartak egy fedéllel Fordék mérnökei. Viszont itt már van egy kis horony, ahova bedugva a laposfejű csavarhúzónkat simán kipattinthatunk a helyéről takarófedelet és hozzáférhetünk a csavarhoz.





Ha ezzel megvagyunk, sikeresen eltávolítottunk minden csavart, ami a kárpitot az ajtóhoz fogja. Egy határozott mozdulattal megnyomjuk a kárpitot felfelé, közben a kilincset meghúzzuk teljesen, hogy ki tudjuk forgatni a kárpitot és ezek után az már a kezünkben is van. Az elektromos ablak csatiját csatlakoztassuk le róla vagy vegyük ki magát a kapcsolót a behúzó részből.

Amint lent van a kárpit, ki kell vennünk a hangszórót. Ezt hét darab csillagfejű csavar tartja a helyén. Majd pedig a behúzó fémnyelvét kell levenni, amit két darab csillag csavar fog. A következő képen ezeket pirossal jelöltem:



Ha kitekertük az összes csavart a hangszóró keretéből, oldhatjuk a csatlakozóját. A zölddel jelölt pöcköt kell benyomni, hogy szét tudjuk húzni a csatit, majd fordítsuk félre a hangszórókat.



Ezután jöhet a külső tükör csatija, szintén a zölddel jelölt pöcköt kell benyomni az oldáshoz. Csatit dobjuk félre az ablakba.



Ezután ezt a képet kell kapnunk:



Következő feladatként szépen le kell hámoznunk a szivacsot. Mivel viszonylag hidegben csináltam, nem volt annyira nyúlós a kátrányragasztó, így szike segítségével körbevágtam az ajtó mellett, hogy a polifoam-ot ne sértsem. ’Hámozás’ után ez a kép fogad, ahol piros karikával jelöltem az elektromos ablak szerkezetének felfogatási pontjait.



Egy filc segítségével bejelöltem az ablak felfogatási pontjának a helyét, hogy majd ugyan oda tudjam visszarakni, és ne kelljen állítgatni.





Oldjuk az ablakot tartó sín egy-egy darab 10-es anyáját. Nem kell letekerni teljesen, csak 3/4-ig. Nekem itt egy kicsit feszegetnem kellett a V alakú tartót, mert össze volt gyógyulva az ablakkal. A középen lévő fehér műanyag pöcköt nyomjuk össze, majd toljuk be az ajtóba. Ez felel a bovdenek tartásáért.



Jöhet a motor csatijának a szétszedése. Ez a jobb ajtónál iszonyat szívás, ugyanis míg a baloldalon kívül van a pöcök, amivel oldani tudjuk a csatit, a jobboldalon bizony belül van!!!



Ha szétszedtük a csatit, nyomjuk fel kézzel az ablakot teljesen. Itt jól jöhet egy segítő kéz, aki fogja addig, amíg mi befejezzük a cserét. Jó vízlehúzó esetén az megtartja maga az ablakot, én spec. így csináltam, de azért izgultam rendesen és kerültem mindennemű hirtelen mozdulatot, hogy nehogy leessen az ablak. Ezután jöhet a szerkezetet tartó négy darab csavar. A négy darab 30-as torxot csak minimálisan lazítsuk meg, nem kell kitekerni teljesen a helyéről!!!



Majd toljuk meg felfelé, és szépen forgassuk ki a helyéről.



Ha kint van a szerkezet, meglátjuk, hol a hiba:



És az üres ajtó:



Visszaszerelés természetesen fordított sorrendben. A szerkezet bovdenezését visszafűzés előtt a 4 műanyag saroknál megzsírozzuk.


 
Ezután visszafűzzük, meghúzzuk a négy csavart, majd összedugjuk a csatit. A bovdeneket tartó kis fehér pöcköt visszapattintjuk az ajtóba. Ablak mehet vissza a helyére, ellenőrzésképp megnyomjuk az elektromos ablak kapcsolóját valamelyik irányba, hogy működik-e. Ezután meghúzzuk a két darab 10-es anyát. Visszatesszük a helyére a szivacsot, hőlégfúvóval vagy hajszárítóval egy kicsit megmelegítjük körbe a kátrányragasztós résznél, majd jól megnyomkodjuk. Mehet vissza a hangszóró+csatija, a behúzó fémnyelve és a tükör csatlakozója. Ajtókárpit fel (ne feledjük az elektromos ablak csatlakozóját!), csavarok vissza és legvégül a tükörborítás.

Végezetül jöhet a megérdemelt sör/üdítő!

Jó szerelgetést!

Cs12
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Oldalak: [1]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.018 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.