Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.23 kedd, 12:09:12 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 [4] 5 6   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Olajok, kenőanyagok  (Megtekintve 102778 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #150 Dátum: 2017.03.08 szerda, 20:17:41 »

Wink

Ásványi, félszintetikus vagy szintetikus motorolajat használjunk?
Az ásványolajok ásványi alapolaj és adalékok keveréke. Az ásványi alapolaj finomított, viasztalanított kőolaj. Molekulaszerkezetét tekintve heterogén, gyakorlatilag ahány molekula, annyi féle. Ebből adódóan tulajdonságai elég kiszámíthatatlanok és változóak.

A szintetikus olajok laboratóriumi körülmények között szintetizált alapolajokból készülnek. A megtervezett molekulastruktúrának köszönhetően sokkal kiszámíthatóbb és állandóbb minőséget képviselnek. Fontos különbség az ásványi alapolajokhoz képest, hogy eleve kenőanyagnak tervezik őket, tehát a recept megalkotójának nagyobb befolyása van a végtermékre, mint az ásványi alapolajok esetében, ahol gyakorlatilag „hozott anyagból” dolgoznak.

A félszintetikus olajok alapolajai szintén ásványi alapolajok, de olyanok, amelyek átestek egy hidrogénező finomítási szakaszon. Így maga az alapolaj hidrokrakkolt vagy hidroizomerizált formában kerül felhasználásra. Ezekből dolgozva olyan ásványi motorolajat kapunk, amely szintetikusszerű tulajdonságokat mutat. Ezért hívjuk őket félszintetikus olajoknak. Az alábbi összehasonlításban ezekkel külön nem foglalkozunk, ugyanis minden tulajdonságukban az ásványi és a szintetikus közötti minőséget hozzák.

Ahhoz, hogy megértsük, milyen minőségi különbségek vannak ezek között a motorolajok között, először tisztában kell lennünk az olajjal szemben támasztott követelményekkel.

Az elsődleges követelmények a következők:

Kenés
Hűtés
A motor tisztántartása
Korrózióvédelem
A másodlagos követelmények pedig:

Hidegindítás után hamar meginduljon a kenés
Ellenálljon az üzemanyag savasító hatásának
Ne kokszosodjon
A csereperiódus alatt ne változzon jelentősen a minősége
Alacsony legyen az illékonysága
Ezek a követelmények számos ponton összefüggenek egymással. Jelentős különbség mutatkozik az ásványi és a szintetikus olajok között a következő pontokban.

Hűtés: a szintetikus olajok homogén molekulaszerkezete biztosítja, az olaj állandó sebességű, stabil áramlását. Az ásványolajok egymásba gabalyodott molekulái nem képesek állandó sebességgel áramlani, ezért az olaj lassabban és kevésbé kiszámítható módon szállítja el a hőt a forró pontokról. Bár a motor hűtését elsősorban a hűtőrendszer végzi, egy szintetikus olaj remekül ki tudja azt egészíteni.

A motor tisztántartása és kokszosodás: a szintetikus olaj sokkal jobban tűri a hőt, mint az ásványi. A motor leállítása után a motorolaj hőmérséklete felfelé (!) indul el, ugyanis a hűtőfolyadék keringése ilyenkor leáll. A megemelkedett hőmérséklet kokszképződést okoz egy ásványolajnál, de nem egy szintetikusnál. A koksz természetesen szennyeződés, tehát a tönkrement ásványolaj gyakorlatilag szennyezi a motort. A szennyeződések ráéghetnek a szelepekre, és tömítetlenséget, ezáltal olajfogyasztást okozhatnak.

Hidegindítás után hamar meginduljon a kenés: Nem attól kezd el hamarabb kenni a szintetikus olaj, mert szintetikus, de 5W-s és 0W-s olajokat nem lehet ásványolajból készíteni. Márpedig ezek az olajok rendelkeznek a legjobb folyási tulajdonsággal hideg állapotban. Ez télen különösen kritikus, amikor jóval tovább tart, míg a motor és az olaj elérik az üzemi hőmérsékletet. Az alacsonyabb téli viszkozitás biztosítja, hogy a motor rövidebb ideig maradjon kenés nélkül egy hidegindítás után.

A csereperiódus alatt ne változzon jelentősen a minősége: A többfokozatú olajok kulcsa, hogy viszkozitásuk ne változzon drasztikusan a hőmérséklet-változás hatására. Többfokozatú olajat ásványolajból is lehet gyártani, de ehhez viszkozitás-módosító adalékokra van szükség. Ezek olyan hosszúláncú szénhidrogének, amelyek ellensúlyozzák az olaj természetes sűrűség-változását. Az velük a baj, hogy a motor üzemelése során ezek a hosszú molekulaláncok elnyíródnak, és egy idő után nem képesek betölteni funkciójukat. Így bizonyos idő elteltével a többfokozatú ásványolaj szinte egyfokozatúvá válik. A szintetikus olaj ellenben nem igényelnek ilyen adalékot ahhoz, hogy viszonylag stabil maradjon a viszkozitásuk. Esetükben maga a szintetikus alapolaj rendelkezik a megfelelő tulajdonságokkal. Mivel nincs mi elnyíródjon, ezért a csereperiódus végére is megmarad az olaj stabilitása. Ennek, valamint a korábban említett kokszosodással szembeni ellenállásuknak köszönhetően, a szintetikus olajok sokkal jobb állapotban vannak a csereperiódus végére, mint az ásványiak.

A fogalmak tisztázása véget.

Üdv.: László

Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #151 Dátum: 2017.03.08 szerda, 20:21:29 »



A fogalmak tisztázása véget.

Üdv.: László


eplus2 eplus2 eplus2   ....szerintem vehetne "..." pár órát tőled. hehe
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #152 Dátum: 2017.03.08 szerda, 20:27:27 »

eplus2 eplus2 eplus2   ....szerintem vehetne "..." pár órát tőled. hehe

gúglizni mindenki tud..... én viszont a saját szavaimmal írtam le azt, amit ő is kigúglizott....   Cool

"A szintetikus olajok laboratóriumi körülmények között szintetizált alapolajokból készülnek"     Ezt találta 3. mondatnak és pont ugyanezt írtam én is és nem véletlen, de ez olvasható az olajos kannán is.  taps
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.08 szerda, 20:29:22 írta ...™ » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #153 Dátum: 2017.03.08 szerda, 20:28:57 »

Ásványi, félszintetikus vagy szintetikus motorolajat használjunk?
Az ásványolajok ásványi alapolaj és adalékok keveréke. Az ásványi alapolaj finomított, viasztalanított kőolaj. Molekulaszerkezetét tekintve heterogén, gyakorlatilag ahány molekula, annyi féle. Ebből adódóan tulajdonságai elég kiszámíthatatlanok és változóak.

A szintetikus olajok laboratóriumi körülmények között szintetizált alapolajokból készülnek. A megtervezett molekulastruktúrának köszönhetően sokkal kiszámíthatóbb és állandóbb minőséget képviselnek. Fontos különbség az ásványi alapolajokhoz képest, hogy eleve kenőanyagnak tervezik őket, tehát a recept megalkotójának nagyobb befolyása van a végtermékre, mint az ásványi alapolajok esetében, ahol gyakorlatilag „hozott anyagból” dolgoznak.

A félszintetikus olajok alapolajai szintén ásványi alapolajok, de olyanok, amelyek átestek egy hidrogénező finomítási szakaszon. Így maga az alapolaj hidrokrakkolt vagy hidroizomerizált formában kerül felhasználásra. Ezekből dolgozva olyan ásványi motorolajat kapunk, amely szintetikusszerű tulajdonságokat mutat. Ezért hívjuk őket félszintetikus olajoknak. Az alábbi összehasonlításban ezekkel külön nem foglalkozunk, ugyanis minden tulajdonságukban az ásványi és a szintetikus közötti minőséget hozzák.

Ahhoz, hogy megértsük, milyen minőségi különbségek vannak ezek között a motorolajok között, először tisztában kell lennünk az olajjal szemben támasztott követelményekkel.

Az elsődleges követelmények a következők:

Kenés
Hűtés
A motor tisztántartása
Korrózióvédelem
A másodlagos követelmények pedig:

Hidegindítás után hamar meginduljon a kenés
Ellenálljon az üzemanyag savasító hatásának
Ne kokszosodjon
A csereperiódus alatt ne változzon jelentősen a minősége
Alacsony legyen az illékonysága
Ezek a követelmények számos ponton összefüggenek egymással. Jelentős különbség mutatkozik az ásványi és a szintetikus olajok között a következő pontokban.

Hűtés: a szintetikus olajok homogén molekulaszerkezete biztosítja, az olaj állandó sebességű, stabil áramlását. Az ásványolajok egymásba gabalyodott molekulái nem képesek állandó sebességgel áramlani, ezért az olaj lassabban és kevésbé kiszámítható módon szállítja el a hőt a forró pontokról. Bár a motor hűtését elsősorban a hűtőrendszer végzi, egy szintetikus olaj remekül ki tudja azt egészíteni.

A motor tisztántartása és kokszosodás: a szintetikus olaj sokkal jobban tűri a hőt, mint az ásványi. A motor leállítása után a motorolaj hőmérséklete felfelé (!) indul el, ugyanis a hűtőfolyadék keringése ilyenkor leáll. A megemelkedett hőmérséklet kokszképződést okoz egy ásványolajnál, de nem egy szintetikusnál. A koksz természetesen szennyeződés, tehát a tönkrement ásványolaj gyakorlatilag szennyezi a motort. A szennyeződések ráéghetnek a szelepekre, és tömítetlenséget, ezáltal olajfogyasztást okozhatnak.

Hidegindítás után hamar meginduljon a kenés: Nem attól kezd el hamarabb kenni a szintetikus olaj, mert szintetikus, de 5W-s és 0W-s olajokat nem lehet ásványolajból készíteni. Márpedig ezek az olajok rendelkeznek a legjobb folyási tulajdonsággal hideg állapotban. Ez télen különösen kritikus, amikor jóval tovább tart, míg a motor és az olaj elérik az üzemi hőmérsékletet. Az alacsonyabb téli viszkozitás biztosítja, hogy a motor rövidebb ideig maradjon kenés nélkül egy hidegindítás után.

A csereperiódus alatt ne változzon jelentősen a minősége: A többfokozatú olajok kulcsa, hogy viszkozitásuk ne változzon drasztikusan a hőmérséklet-változás hatására. Többfokozatú olajat ásványolajból is lehet gyártani, de ehhez viszkozitás-módosító adalékokra van szükség. Ezek olyan hosszúláncú szénhidrogének, amelyek ellensúlyozzák az olaj természetes sűrűség-változását. Az velük a baj, hogy a motor üzemelése során ezek a hosszú molekulaláncok elnyíródnak, és egy idő után nem képesek betölteni funkciójukat. Így bizonyos idő elteltével a többfokozatú ásványolaj szinte egyfokozatúvá válik. A szintetikus olaj ellenben nem igényelnek ilyen adalékot ahhoz, hogy viszonylag stabil maradjon a viszkozitásuk. Esetükben maga a szintetikus alapolaj rendelkezik a megfelelő tulajdonságokkal. Mivel nincs mi elnyíródjon, ezért a csereperiódus végére is megmarad az olaj stabilitása. Ennek, valamint a korábban említett kokszosodással szembeni ellenállásuknak köszönhetően, a szintetikus olajok sokkal jobb állapotban vannak a csereperiódus végére, mint az ásványiak.

A fogalmak tisztázása véget.

Üdv.: László



Ügyesen gúglizol, de itt nem a wikipédia tartalma volt a téma.  wave
Mellesleg a harmadik mondat, amit idemásoltál....hát az pont az, amiről én írtam nem keveset....   Cool
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.08 szerda, 21:16:47 írta ...™ » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #154 Dátum: 2017.03.08 szerda, 20:30:22 »

gúglizni mindenki tud..... én viszont a saját szavaimmal írtam le azt, amit ő is kigúglizott....   Cool

"A szintetikus olajok laboratóriumi körülmények között szintetizált alapolajokból készülnek"     Ezt találta 3. mondatnak és pont ugyanezt írtam én is és nem véletlen, de ez olvasható az olajos kannán is.
nem érted az iróniát.volna mit tanuldod tőle..... nyes nyes nyes nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #155 Dátum: 2017.03.08 szerda, 20:32:44 »

nem érted az iróniát.volna mit tanuldod tőle..... nyes nyes nyes nyes

ajdnom ylogab

Egyébiránt most kimegyek és felnézek az égre.....a többit tudod. eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #156 Dátum: 2017.03.08 szerda, 20:37:01 »

ajdnom ylogab

Egyébiránt most kimegyek és felnézek az égre.....a többit tudod. eplus2

Megjött a régi Tibi...

Jönnek a leregelések... wave eplus2 hehe laugh
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #157 Dátum: 2017.03.08 szerda, 20:39:02 »

Megjött a régi Tibi...

Jönnek a leregelések... wave eplus2 hehe laugh

Aaaaaa SadSad
Tényleg itt hagyod a fórumot?  nyes nyes
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #158 Dátum: 2017.03.08 szerda, 20:39:38 »

Megjött a régi Tibi...

Jönnek a leregelések... wave eplus2 hehe laugh

Mentek....mennek azok miattatok is, ne kend rám!  (Lehetőleg nem gondold túl....  eplus2 )
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #159 Dátum: 2017.03.08 szerda, 20:47:43 »

ajdnom ylogab

Egyébiránt most kimegyek és felnézek az égre.....a többit tudod. eplus2

Akkor guglizzál te is, itt ugyanis a tagok akik még nem redelkeznek megfelelő szaktudással világos, pontosan megfogalmazott válaszokat várnak a járatosabb tagoktól, A fórujm erről szól nem pedig egymás megcáfolásáról, vagy arról, hogy ki az okosabb.

Üdv.: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #160 Dátum: 2017.03.08 szerda, 20:49:51 »

ajdnom ylogab

Egyébiránt most kimegyek és felnézek az égre.....a többit tudod. eplus2
nyilván. Grin
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #161 Dátum: 2017.03.08 szerda, 20:50:55 »

Akkor guglizzál te is, itt ugyanis a tagok akik még nem redelkeznek megfelelő szaktudással világos, pontosan megfogalmazott válaszokat várnak a járatosabb tagoktól, A fórujm erről szól nem pedig egymás megcáfolásáról, vagy arról, hogy ki az okosabb.

Üdv.: László
eljen vigyor3 worship
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #162 Dátum: 2017.03.08 szerda, 20:53:11 »

Akkor guglizzál te is, itt ugyanis a tagok akik még nem redelkeznek megfelelő szaktudással világos, pontosan megfogalmazott válaszokat várnak a járatosabb tagoktól, A fórujm erről szól nem pedig egymás megcáfolásáról, vagy arról, hogy ki az okosabb.

Üdv.: László

Nem akartam szóba elegyedni, de mivel nekem válaszolva másoltad be a kigúglizott szöveget, így reagáltam rá. Ahogy erre is fogok.

Első sorban nem gondolom, hogy tanácsot kértem tőled mit csináljak.
Másod sorban nem gondolom, hogy kioktass és felvilágosítást tarts nekem a fórummal kapcsolatban.

Harmad sorban itt mi nem volt érthetően, világosan és pontosan megfogalmazva?   fejvakaras   http://mondeo.hu/index.php?topic=22920.msg1098751#msg1098751   
Ráadásul nem is válaszoltam valamire, hanem simán leírtam valamit.
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.08 szerda, 21:18:41 írta ...™ » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #163 Dátum: 2017.03.08 szerda, 21:52:30 »

Nem akartam szóba elegyedni, de mivel nekem válaszolva másoltad be a kigúglizott szöveget, így reagáltam rá. Ahogy erre is fogok.

Első sorban nem gondolom, hogy tanácsot kértem tőled mit csináljak.
Másod sorban nem gondolom, hogy kioktass és felvilágosítást tarts nekem a fórummal kapcsolatban.

Harmad sorban itt mi nem volt érthetően, világosan és pontosan megfogalmazva?   fejvakaras   http://mondeo.hu/index.php?topic=22920.msg1098751#msg1098751   
Ráadásul nem is válaszoltam valamire, hanem simán leírtam valamit.


Ki a ló... vagy te? Te vagy a fórum atyaistene ?  Itt csak a te véleményed számit? Akkor jelensd ki, hogy itt csak én tudok okosat mondani a többinek meg kuss, a fórum csak az enyém.. Amúgy meg úgy látom, hogy istálló volt a gyerekszobád. Te egy arogáns ...fej vagy akivel normális eszmecserét egyáltalán nem lehet folytatni. Én befejeztem , egy betűt sem érdemelsz meg.


Üdv.: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #164 Dátum: 2017.03.08 szerda, 22:29:38 »

 felkialtas Innentől privátban rendezzétek!  felkialtas
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Fomo78
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


E-mail
« Új hozzászólás #165 Dátum: 2017.08.28 hétfő, 20:52:43 »

Sziasztok,

Nemreg vettem egy 2001-es Mondeo 1.8 benzin 125 Le-s gepet,  olajcsere alkalmaval Liqui Moly 5w30 olaj ment bele, fordba valo acea A5, ford wssm2c913d specifikacio. Az a gondom, hogy fogy az olaj, foleg autopalyan, Nemetorszagban elek, neha jarok haza. 126 e km volt az autoban, nem tudom valos-e, nem ismerem az auto eloeletet. 7-8 e km-nel mar 2 litert utantoltottem, ez nekem  furcsa, masik autom hyundai getz 1.1, ujonnan vettem. 135 e km, sosem kell utantolteni olajat.

Kerdesem hogy lehet-e 5w40 olajat hasznalni, de ilyenbol nem latok acea A5-ot, ill. a ford specifikaciot se tudjak. A nemet nyelvu kezelesi konyv emliti az acea A3 olajat alternativakent, de igazabol csak az 5w30 A5-ot ajanljak, ahogy barmelyik olajtarsasag weboldala is.
Nemet forumokon lattam mar hogy 5w40-el jarnak, pozitivabb velemennyel, mint az 5w30.

Itt mindenki 5w30-at hasznal mindenhez, ezek vannak a szervizekben, a boltokban, pedig itt is hoseg van nyaron neh, es ugy latom ezek az olajok nem szeretik a hoseget, foleg egy regi kopottabb autoban.


Szoval mennyire szigoru a ford eloirasa?

Koszonettel

Udv

Attils

Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #166 Dátum: 2017.08.28 hétfő, 21:07:33 »

Sziasztok,

Nemreg vettem egy 2001-es Mondeo 1.8 benzin 125 Le-s gepet,  olajcsere alkalmaval Liqui Moly 5w30 olaj ment bele, fordba valo acea A5, ford wssm2c913d specifikacio. Az a gondom, hogy fogy az olaj, foleg autopalyan, Nemetorszagban elek, neha jarok haza. 126 e km volt az autoban, nem tudom valos-e, nem ismerem az auto eloeletet. 7-8 e km-nel mar 2 litert utantoltottem, ez nekem  furcsa, masik autom hyundai getz 1.1, ujonnan vettem. 135 e km, sosem kell utantolteni olajat.

Kerdesem hogy lehet-e 5w40 olajat hasznalni, de ilyenbol nem latok acea A5-ot, ill. a ford specifikaciot se tudjak. A nemet nyelvu kezelesi konyv emliti az acea A3 olajat alternativakent, de igazabol csak az 5w30 A5-ot ajanljak, ahogy barmelyik olajtarsasag weboldala is.
Nemet forumokon lattam mar hogy 5w40-el jarnak, pozitivabb velemennyel, mint az 5w30.

Itt mindenki 5w30-at hasznal mindenhez, ezek vannak a szervizekben, a boltokban, pedig itt is hoseg van nyaron neh, es ugy latom ezek az olajok nem szeretik a hoseget, foleg egy regi kopottabb autoban.


Szoval mennyire szigoru a ford eloirasa?

Koszonettel

Udv

Attils


Csak 5w30,nem kell más.
Az olajat a kopott motor miatt eszi,szelepszár szimeringeknél,és vagy a kartergáz olajleválasztó szelep halott.De leginkább már  hordósra kopott hengerek miatt fogy az olajad.Feleslegesen teszel bele más olajat, és a ford olaja tökéletes,és az ára is jó.Fogy,töltesz.Lesz idő,amikor már csak a motorfelújítás fog segíteni.
Nem valószínú,hogy a 126e valós egy 16éves német autóban.Nem töröktől vetted?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #167 Dátum: 2017.08.28 hétfő, 21:13:25 »

Sziasztok,

Nemreg vettem egy 2001-es Mondeo 1.8 benzin 125 Le-s gepet,  olajcsere alkalmaval Liqui Moly 5w30 olaj ment bele, fordba valo acea A5, ford wssm2c913d specifikacio. Az a gondom, hogy fogy az olaj, foleg autopalyan, Nemetorszagban elek, neha jarok haza. 126 e km volt az autoban, nem tudom valos-e, nem ismerem az auto eloeletet. 7-8 e km-nel mar 2 litert utantoltottem, ez nekem  furcsa, masik autom hyundai getz 1.1, ujonnan vettem. 135 e km, sosem kell utantolteni olajat.

Kerdesem hogy lehet-e 5w40 olajat hasznalni, de ilyenbol nem latok acea A5-ot, ill. a ford specifikaciot se tudjak. A nemet nyelvu kezelesi konyv emliti az acea A3 olajat alternativakent, de igazabol csak az 5w30 A5-ot ajanljak, ahogy barmelyik olajtarsasag weboldala is.
Nemet forumokon lattam mar hogy 5w40-el jarnak, pozitivabb velemennyel, mint az 5w30.

Itt mindenki 5w30-at hasznal mindenhez, ezek vannak a szervizekben, a boltokban, pedig itt is hoseg van nyaron neh, es ugy latom ezek az olajok nem szeretik a hoseget, foleg egy regi kopottabb autoban.


Szoval mennyire szigoru a ford eloirasa?

Koszonettel

Udv

Attils


lesz az 426e is. motorgenerál. meg lehet próbálkozni az 5w40-el de azzal se lesz tartós a siker. itthoni hőmérséklethez, utcai használatnál teljesen elég az 5w30
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Fomo78
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


E-mail
« Új hozzászólás #168 Dátum: 2017.08.28 hétfő, 22:40:45 »

Csak 5w30,nem kell más.
Az olajat a kopott motor miatt eszi,szelepszár szimeringeknél,és vagy a kartergáz olajleválasztó szelep halott.De leginkább már  hordósra kopott hengerek miatt fogy az olajad.Feleslegesen teszel bele más olajat, és a ford olaja tökéletes,és az ára is jó.Fogy,töltesz.Lesz idő,amikor már csak a motorfelújítás fog segíteni.
Nem valószínú,hogy a 126e valós egy 16éves német autóban.Nem töröktől vetted?

Nemet maganszemelytol vettem, akinel par honapot volt az auto es a 3. tulaj volt. Elso tulajdonos egy no volt, par evig vezetett szervizkonyv. Mivel itt mar kezdettol 2 evente kell muszakiztatni, es nagyon regota naplozzak a km-eket, es maganszemelyek total nem foglalkoznak km-tekergetesekkel, ezert nem gondolnam a 426 ezret , de sajnos fogalmam sincs az eloeletrol. Ezert jo uj autot venni, azt lehet gondosan szervizelni.

Lattam itt 70 e km-es 1.4 tsi vw-motort, amibe egesz kupa 5w30 olajat toltottek utana, ugyhogy nem tudom mar hol a gond: a hasznalat, az olaj vagy egyszeruen a nemet autok ilyenek... vissza fogok terni japanra...

Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #169 Dátum: 2017.08.28 hétfő, 22:47:48 »

Nemet maganszemelytol vettem, akinel par honapot volt az auto es a 3. tulaj volt. Elso tulajdonos egy no volt, par evig vezetett szervizkonyv. Mivel itt mar kezdettol 2 evente kell muszakiztatni, es nagyon regota naplozzak a km-eket, es maganszemelyek total nem foglalkoznak km-tekergetesekkel, ezert nem gondolnam a 426 ezret , de sajnos fogalmam sincs az eloeletrol. Ezert jo uj autot venni, azt lehet gondosan szervizelni.

Lattam itt 70 e km-es 1.4 tsi vw-motort, amibe egesz kupa 5w30 olajat toltottek utana, ugyhogy nem tudom mar hol a gond: a hasznalat, az olaj vagy egyszeruen a nemet autok ilyenek... vissza fogok terni japanra...


vw-knél alapból nagyobb a tényleges és az engedélyezett olajfogyasztás is

a jó japánok nyes azoktól sose jobbat nyes azok azért jók, mert nincs idejük tönkremenni, 5-10éves korukra mind rohad nyes
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #170 Dátum: 2017.08.29 kedd, 09:56:24 »


a jó japánok nyes azoktól sose jobbat nyes azok azért jók, mert nincs idejük tönkremenni, 5-10éves korukra mind rohad nyes


 taps taps

Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
Toto00
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


E-mail
« Új hozzászólás #171 Dátum: 2017.09.20 szerda, 21:49:26 »

Én Elf Evolution fulltech FE C3/C4 5w30-at használok. semmi probléma a géppel.
« Utoljára szerkesztve: 2017.09.20 szerda, 21:52:29 írta Toto00 » Naplózva

Mondeo MK4 FL 2012 2.0TDCI 140-->163LE
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #172 Dátum: 2018.01.17 szerda, 13:05:28 »

Uraim!
Ez sem nem olaj, sem nem kenőanyag, de!
Mi az az anyag, amivel az ajtóra felragasztották a kárpit alatt lévő szivacsot?
Az a fekete, nyúlós trutyi.
Mivel helyettesíthető?
Köszönöm szépen!
Caruso
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #173 Dátum: 2018.01.17 szerda, 13:10:15 »

Uraim!
Ez sem nem olaj, sem nem kenőanyag, de!
Mi az az anyag, amivel az ajtóra felragasztották a kárpit alatt lévő szivacsot?
Az a fekete, nyúlós trutyi.
Mivel helyettesíthető?
Köszönöm szépen!
Caruso

Én ilyet használok: http://skbolt.hu/spd/sika_1347/Sika-Lastomer-710-300-ml
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #174 Dátum: 2018.01.17 szerda, 15:43:23 »


Köszönöm szépen!

Ráugrok.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #175 Dátum: 2018.02.12 hétfő, 20:45:38 »

Srácok!
Valaki használ aral olajat!?
Láttam teszteket ahol igen jól szerepelt!
Fura, nekem a tanksapkámon az aral logója van!
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
erazko
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 154


E-mail
« Új hozzászólás #176 Dátum: 2018.02.19 hétfő, 09:07:23 »

Sziasztok!

Hol tudnék egy eredeti alufelni-csavar kupakot szerezni?
1db-ra lenne szükségem!

Köszi,
Erazko
Naplózva

Ford Mondeo Trend Traveller 2.0 (2006) 116LE. MK3.
Ford Mondeo Titanium Travell.2.0 (2011) 163LE MK4, aut,navi, bőr.
Ford Mondeo Titanium Traveller 2.0.(2016) 150LE, MK5. aut.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26969


E-mail
« Új hozzászólás #177 Dátum: 2018.02.19 hétfő, 10:14:35 »

Sziasztok!

Hol tudnék egy eredeti alufelni-csavar kupakot szerezni?
1db-ra lenne szükségem!

Köszi,
Erazko

Az olajos témában biztosan nem. Meg egyébként is elég egy helyre beírni - attól nem lesz sem hamarabb válasz, sem válasz egyáltalán, hogy elárasztod a kérdéssel a fórumot.

A Keres-kínálban próbálkoznék a helyedben.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26969


E-mail
« Új hozzászólás #178 Dátum: 2018.02.19 hétfő, 10:14:55 »

Srácok!
Valaki használ aral olajat!?
Láttam teszteket ahol igen jól szerepelt!
Fura, nekem a tanksapkámon az aral logója van!

Ford Formula 5w30.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #179 Dátum: 2018.02.19 hétfő, 11:15:28 »

Ford Formula 5w30.

AndyA

Köszi AndyA! Az lesz! worship
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Filewalker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125



E-mail
« Új hozzászólás #180 Dátum: 2018.03.18 vasárnap, 17:43:26 »

Sziasztok!

A következő felvetésem volna. VaN EGY 2006-OS S-Maxom, 2.0-ás diersel motorral. Eddig ez a 3. Fordom, mindig Ford olajat tettem bele. Legutóbb a Cromaxnál cseréltettem olajat, Ford Formula F 5-30-as olajat tettem bele: https://cromax.hu/olajfolyadek/olaj/motorolaj/motorolaj_ford_5w-30_reszecskeszuroshoz_is_dpf_5_literes_40741  Itt ugyebár azt írja "motorolaj 5 literes Ford 5W-30 részecskeszűrőshöz is (DPF)". Viszont bárhol máshol keresek erre az olajra, azt látom, hogy "Részecskeszűrővel ellátott modellekhez használata NEM javasolt!" pl. itt: https://www.mindenamiford.hu/ford_olaj_folyadek_kenoanyag/motorolaj_ford_formula_f_5w_30_5l vagy Pl. itt: https://www.olajwebshop.hu/ford-formula-f-5w-30-5-l/olajok/szemelygepjarmu-olajok/5w-30-motorolaj/ford-p313697.html. Akkor most jó hozzá vagy nem?
Naplózva

S-Max 2.0 Tdci 130 Le "Sea Grey" 2006
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #181 Dátum: 2018.03.18 vasárnap, 18:30:33 »

Sziasztok!

A következő felvetésem volna. VaN EGY 2006-OS S-Maxom, 2.0-ás diersel motorral. Eddig ez a 3. Fordom, mindig Ford olajat tettem bele. Legutóbb a Cromaxnál cseréltettem olajat, Ford Formula F 5-30-as olajat tettem bele: https://cromax.hu/olajfolyadek/olaj/motorolaj/motorolaj_ford_5w-30_reszecskeszuroshoz_is_dpf_5_literes_40741  Itt ugyebár azt írja "motorolaj 5 literes Ford 5W-30 részecskeszűrőshöz is (DPF)". Viszont bárhol máshol keresek erre az olajra, azt látom, hogy "Részecskeszűrővel ellátott modellekhez használata NEM javasolt!" pl. itt: https://www.mindenamiford.hu/ford_olaj_folyadek_kenoanyag/motorolaj_ford_formula_f_5w_30_5l vagy Pl. itt: https://www.olajwebshop.hu/ford-formula-f-5w-30-5-l/olajok/szemelygepjarmu-olajok/5w-30-motorolaj/ford-p313697.html. Akkor most jó hozzá vagy nem?

Ez az olaj, ha jól tudom, fel lett okosítva már 913d specre, a dpf-be a csökkentett hamutartalom miatt már 913d kell, tök mindegy mit írnak, a lényeg, hogy amikor megcsinálták az autódat akkor még csak 913b volt ha jól tudom, azóta lett c meg d is! Visszafelé kompatibilis. 913d spec olajat tegyél bele, az most a legmagasabb elvárásoknak is megfelel az új ford gépkocsik esetében tehát a tiedbe is jó lesz!
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #182 Dátum: 2018.03.18 vasárnap, 18:58:21 »

Sziasztok!

A következő felvetésem volna. VaN EGY 2006-OS S-Maxom, 2.0-ás diersel motorral. Eddig ez a 3. Fordom, mindig Ford olajat tettem bele. Legutóbb a Cromaxnál cseréltettem olajat, Ford Formula F 5-30-as olajat tettem bele: https://cromax.hu/olajfolyadek/olaj/motorolaj/motorolaj_ford_5w-30_reszecskeszuroshoz_is_dpf_5_literes_40741  Itt ugyebár azt írja "motorolaj 5 literes Ford 5W-30 részecskeszűrőshöz is (DPF)". Viszont bárhol máshol keresek erre az olajra, azt látom, hogy "Részecskeszűrővel ellátott modellekhez használata NEM javasolt!" pl. itt: https://www.mindenamiford.hu/ford_olaj_folyadek_kenoanyag/motorolaj_ford_formula_f_5w_30_5l vagy Pl. itt: https://www.olajwebshop.hu/ford-formula-f-5w-30-5-l/olajok/szemelygepjarmu-olajok/5w-30-motorolaj/ford-p313697.html. Akkor most jó hozzá vagy nem?
Teljesen jó hozzá a ford formula F 5W-30,  már a 913C is tudta a részecskeszűrős követelményeket.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #183 Dátum: 2018.03.18 vasárnap, 20:14:41 »

Ez az olaj, ha jól tudom, fel lett okosítva már 913d specre, a dpf-be a csökkentett hamutartalom miatt már 913d kell, tök mindegy mit írnak, a lényeg, hogy amikor megcsinálták az autódat akkor még csak 913b volt ha jól tudom, azóta lett c meg d is! Visszafelé kompatibilis. 913d spec olajat tegyél bele, az most a legmagasabb elvárásoknak is megfelel az új ford gépkocsik esetében tehát a tiedbe is jó lesz!

Ez csak a c-s szabványt tudja.
Ami a d-t is, az a Castrol Magnatec Professional A5.

Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48446



« Új hozzászólás #184 Dátum: 2018.03.18 vasárnap, 20:20:18 »

Ez csak a c-s szabványt tudja.
Ami a d-t is, az a Castrol Magnatec Professional A5.


ahhoz már a start-stop ot is írják, nem?!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #185 Dátum: 2018.03.18 vasárnap, 20:24:21 »

ahhoz már a start-stop ot is írják, nem?!

Aztatat nem tudom, de van külön olyan is, hogy Castrol Magnatec stop start.
MK4-nél úgy írják, hogy a D-s az ajánlott, de jó a C is.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #186 Dátum: 2018.03.18 vasárnap, 20:56:09 »

Aztatat nem tudom, de van külön olyan is, hogy Castrol Magnatec stop start.
MK4-nél úgy írják, hogy a D-s az ajánlott, de jó a C is.

Jelen ajánlás szerint a ford minden tdci-hez a 913d-t ajánlja.
Alternatív megoldás képp a c is jó lehet.
A benzinesekhez pedig a 948b ajánlott amit már az ecoboosthoz fejlesztettek.
Persze visszafelé mindegyik kompatibilis bár azért fura, hogy mondjuk a benzineshez az 5w20 az ajánlott pedig 5w30 volt a gyári olaj.
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Jago1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



E-mail
« Új hozzászólás #187 Dátum: 2018.03.18 vasárnap, 21:03:57 »

Totalnak is van 913-d je.
https://www.olajwebshop.hu/total-quartz-future-nfc-9000-5w-30-5-l/olajok/szemelygepjarmu-olajok/5w-30-motorolaj/total-p313966.html
Naplózva

VALUTAVÁLTÁS KEDVEZÖ ÁRFOLYAMOKKAL !!
EUR USD CHF GBP HRK Stb...
+3670242067 9
2014.05 TDCI 2.0 140Le Titanium Power Shift
EX:2010.12 TDCI 2.0 115le  6,2l/100km
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #188 Dátum: 2018.03.18 vasárnap, 21:37:51 »

Jelen ajánlás szerint a ford minden tdci-hez a 913d-t ajánlja.
Alternatív megoldás képp a c is jó lehet.
A benzinesekhez pedig a 948b ajánlott amit már az ecoboosthoz fejlesztettek.
Persze visszafelé mindegyik kompatibilis bár azért fura, hogy mondjuk a benzineshez az 5w20 az ajánlott pedig 5w30 volt a gyári olaj.


Megtaláltam végre!
Lehet csemegézni Wink
https://online.lubrizol.com/relperftool/pc.html
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Jago1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



E-mail
« Új hozzászólás #189 Dátum: 2018.06.06 szerda, 21:02:07 »


Megtaláltam!

https://www.ford.hu/content/dam/guxeu/hu/hu_hu/documents/Service%20promotions/ford-owners-HU-DLD-castrol-product-specifications-booklet.pdf
Naplózva

VALUTAVÁLTÁS KEDVEZÖ ÁRFOLYAMOKKAL !!
EUR USD CHF GBP HRK Stb...
+3670242067 9
2014.05 TDCI 2.0 140Le Titanium Power Shift
EX:2010.12 TDCI 2.0 115le  6,2l/100km
Bonca
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


E-mail
« Új hozzászólás #190 Dátum: 2018.06.07 csütörtök, 07:41:46 »


"nem részecskeszűrős Ford modellekhez"


Bonca
Naplózva

2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #191 Dátum: 2018.06.07 csütörtök, 07:55:21 »

"nem részecskeszűrős Ford modellekhez"


Bonca

Az olaj flakonján rajta van a C és a D is. Ez a lényeg!
Ha nem így lenne, nem merné ráírni a Total.

Az, hogy mit ír egy webshop....hát azt inkább hagyjuk!  Ismered a fele sem igazt, ugye?  vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2018.06.07 csütörtök, 07:57:59 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bonca
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


E-mail
« Új hozzászólás #192 Dátum: 2018.06.07 csütörtök, 08:13:06 »

Igaz... A flakonon D és C van, a leírásban C és B.

Bonca
« Utoljára szerkesztve: 2018.06.07 csütörtök, 08:15:23 írta Bonca » Naplózva

2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #193 Dátum: 2018.06.07 csütörtök, 09:09:51 »

Igaz... A flakonon D és C van, a leírásban C és B.

Bonca

A C is tudja a (C3-at) DPF specifikációt.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #194 Dátum: 2018.06.17 vasárnap, 16:03:20 »

A C is tudja a (C3-at) DPF specifikációt.

A c3 nem hths olaj, ezért kellene 913d nem?
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #195 Dátum: 2019.06.13 csütörtök, 09:34:28 »

Hi!
Valaki használ a 913c, vagy d specifikáció helyett xado c3 olajat a tdcibe?
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1434



« Új hozzászólás #196 Dátum: 2020.01.04 szombat, 11:55:24 »

Autósként köznapban használjuk (a hazai gázolaj szárazsága miatt) a házi adalékolást, amikor is 0,2 dl T2-es, kétütemű motorolajat adunk 1 tank, kb 55 liter gázolajhoz. Ez javítja a porlasztók kenését, általános nézet szerint enélkül akár 150-200 ezer Km után tönkre is mehetne a magasnyomású rendszer.
Csakhogy az adalékolt 2 ütemű motorolaj nem ég el maradéktalanul a hengerben, és még szennyezhet is.
Jött egy ötlet (autósportban jártas szerelőtől), és a leengedett fáradt olajat adalékoltuk próbaképp min. mértékben a gázolajhoz.
Az eredmény kiváló lett, sőt emelkedett a motor nyomatéka, egyből eszembe jutott miért égettek a Forma-1-ben motorolajat! A szóban forgó kenést tökéletesen garantálja.
Sőt az átlag autós még boldog is, mert olyan olajat használ fel újra, okosban - amit már egyszer kifizetett.....
Viszont fekete pontos, mert növeli az emissziót, ezért csak nagyon keveset szabad használni!  
És a másik hátrány, hogy a fáradt olajban lehet kopott fémrészelék, (a rettegett ellenfél) amit erősen ajánlatos leszűrni mielőtt a dízel tankjába engednénk...

De ha valaki Mondeó talin a gyorsulási versenyen akar valami extrát, akkor ne  chiptuningjában bízzon, hanem tiszta, új motorolaj flakonjának maradék tartalmába kapaszkodjon :-)
Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26969


E-mail
« Új hozzászólás #197 Dátum: 2020.01.04 szombat, 14:08:35 »

Autósként köznapban használjuk (a hazai gázolaj szárazsága miatt) a házi adalékolást, amikor is 0,2 dl T2-es, kétütemű motorolajat adunk 1 tank, kb 55 liter gázolajhoz. Ez javítja a porlasztók kenését, általános nézet szerint enélkül akár 150-200 ezer Km után tönkre is mehetne a magasnyomású rendszer.
Csakhogy az adalékolt 2 ütemű motorolaj nem ég el maradéktalanul a hengerben, és még szennyezhet is.
Jött egy ötlet (autósportban jártas szerelőtől), és a leengedett fáradt olajat adalékoltuk próbaképp min. mértékben a gázolajhoz.
Az eredmény kiváló lett, sőt emelkedett a motor nyomatéka, egyből eszembe jutott miért égettek a Forma-1-ben motorolajat! A szóban forgó kenést tökéletesen garantálja.
Sőt az átlag autós még boldog is, mert olyan olajat használ fel újra, okosban - amit már egyszer kifizetett.....
Viszont fekete pontos, mert növeli az emissziót, ezért csak nagyon keveset szabad használni!  
És a másik hátrány, hogy a fáradt olajban lehet kopott fémrészelék, (a rettegett ellenfél) amit erősen ajánlatos leszűrni mielőtt a dízel tankjába engednénk...

De ha valaki Mondeó talin a gyorsulási versenyen akar valami extrát, akkor ne  chiptuningjában bízzon, hanem tiszta, új motorolaj flakonjának maradék tartalmába kapaszkodjon :-)

Lyally...

Majd jön mindjárt GSR is, és lyól megmongya... Smiley

My $0.01 worth:

A 2T olaj _kifejezetten_ arra készült, hogy elégjen a hengertérben! Ráadásul míg egy benzines esetében, ahová kitalálták a 2T olajokat, az égéstérben a robbanás pillanatában kb. 1000 fok van, a dízelben a befecskendezéskor akár 2500 fok is lehet a hőmérséklet. Nyilván nem az egész hengertérben, hiszen a dízel levegőfeleslegben égeti el az üzemanyagot, így a "maradék" 6-700 fokos levegő gyorsan lehűti a kedélyeket és a hengerteret. De pont ott, ahol a 2T olaj van, ott van mellette az égő gázolaj is, és ott bizony jóval melegebb is tud lenni, mint egy benzinmotorban. Így kapásból kalaplengető hűűűjeség, hogy nem ég el a dízelben a 2T olaj.

A 4T motorolaj ezzel szemben tényleg nem arra készült, hogy elégjen a hengerben. Ha más miatt nem, hát azért ne tedd bele, hogy a környezetet ne szennyezd fölöslegesen félig elégett szénhidrogének maradékaival, és akkor még a szintetikus olajokról nem is beszéltünk. Amelyeknek egyik nagy előnye ugye pont az, hogy jobb a hőtűrésük, kevésbé bomlanak le a motorban a különféle hőhatásokra, mint a CH-származékok...

Általánosságban pedig elég sok olyan dolgot lehetne találni, amitől "jobban megy" a motor, legyen az benzines vagy dízel. De annak is megvan a maga oka, hogy ezeket miért nem teszik bele a motorhajtóanyagokba. Pl. benzint lehet benzollal dúsítani, hogy kopogástűrőbb legyen, nagyobb kompressziót viseljen el öngyulladás nélkül. Csak éppenséggel erősen rákkeltő, így nem nagy ötlet pl. a város közepén kipufogni belőle egy keveset minden motorfordulatnál, amit nem sikerült tökéletesen elégetni. És a többi, és a többi.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #198 Dátum: 2020.01.04 szombat, 14:40:46 »

Lyally...

Majd jön mindjárt GSR is, és lyól megmongya... Smiley

My $0.01 worth:

A 2T olaj _kifejezetten_ arra készült, hogy elégjen a hengertérben! Ráadásul míg egy benzines esetében, ahová kitalálták a 2T olajokat, az égéstérben a robbanás pillanatában kb. 1000 fok van, a dízelben a befecskendezéskor akár 2500 fok is lehet a hőmérséklet. Nyilván nem az egész hengertérben, hiszen a dízel levegőfeleslegben égeti el az üzemanyagot, így a "maradék" 6-700 fokos levegő gyorsan lehűti a kedélyeket és a hengerteret. De pont ott, ahol a 2T olaj van, ott van mellette az égő gázolaj is, és ott bizony jóval melegebb is tud lenni, mint egy benzinmotorban. Így kapásból kalaplengető hűűűjeség, hogy nem ég el a dízelben a 2T olaj.

A 4T motorolaj ezzel szemben tényleg nem arra készült, hogy elégjen a hengerben. Ha más miatt nem, hát azért ne tedd bele, hogy a környezetet ne szennyezd fölöslegesen félig elégett szénhidrogének maradékaival, és akkor még a szintetikus olajokról nem is beszéltünk. Amelyeknek egyik nagy előnye ugye pont az, hogy jobb a hőtűrésük, kevésbé bomlanak le a motorban a különféle hőhatásokra, mint a CH-származékok...

Általánosságban pedig elég sok olyan dolgot lehetne találni, amitől "jobban megy" a motor, legyen az benzines vagy dízel. De annak is megvan a maga oka, hogy ezeket miért nem teszik bele a motorhajtóanyagokba. Pl. benzint lehet benzollal dúsítani, hogy kopogástűrőbb legyen, nagyobb kompressziót viseljen el öngyulladás nélkül. Csak éppenséggel erősen rákkeltő, így nem nagy ötlet pl. a város közepén kipufogni belőle egy keveset minden motorfordulatnál, amit nem sikerült tökéletesen elégetni. És a többi, és a többi.

AndyA



Ahogyan azt már neked régebben is elküldtem, egy nem kis cég tesztje alapján.

https://www.fuelexpert.co.za/2-stroke-oil-in-diesel-technical-study.php


A lényeg:


2-stroke oil can contain around 16ppm zinc, or higher depending on the formulation and batch.
    Trace amounts of zinc in diesel are known to rapidly accelerate injector nozzle deposits.
    Engine test results show that a 200:1 blend of 2-stroke oil in diesel results in a 2% loss of engine power in a 16 hour test due to injector fouling, a risk that would apply to any common rail diesel engine, but could also worsen fouling in older engines.
    Vehicles fitted with a diesel particulate filter (DPF) in the exhaust system could experience reduced DPF life due to the collection of ash and metal based contaminants in the filter over time with the continued use of 2-stroke oil.



A kétütemű olaj kb. 16 ppm cinket tartalmazhat, vagy az összetételtől és az adagtól függően.
    A dízelolajban található kis mennyiségű cink ismert, hogy gyorsan felgyorsítja az injektor fúvókáinak lerakódását.
    A motorteszt eredményei azt mutatják, hogy a 2-ütemű olaj és a dízel 200: 1 arányú keveréke a 16 órás teszt során 2% -kal csökkenti a motorteljesítményt a befecskendező szennyeződése miatt, ez a kockázat vonatkozna bármely közúti dízelmotorra, de rontja az idősebb motorok szennyeződését is.
    A kipufogórendszerben dízel részecskeszűrővel (DPF) felszerelt járműveknél a DPF élettartama rövidebb lehet, mivel a szűrőben hamu és fém alapú szennyező anyagok gyűlnek össze, a 2-ütemű olaj folyamatos használatával.




Most is úgy zárom, ahogy korábban. Mindenki azt csinál, amit akar. Felőlem még abban a tévhitben is élhet, hogy jót tesz. Pedig nem...  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26969


E-mail
« Új hozzászólás #199 Dátum: 2020.01.04 szombat, 20:01:15 »


Ahogyan azt már neked régebben is elküldtem, egy nem kis cég tesztje alapján.

https://www.fuelexpert.co.za/2-stroke-oil-in-diesel-technical-study.php


A lényeg:


2-stroke oil can contain around 16ppm zinc, or higher depending on the formulation and batch.
    Trace amounts of zinc in diesel are known to rapidly accelerate injector nozzle deposits.
    Engine test results show that a 200:1 blend of 2-stroke oil in diesel results in a 2% loss of engine power in a 16 hour test due to injector fouling, a risk that would apply to any common rail diesel engine, but could also worsen fouling in older engines.
    Vehicles fitted with a diesel particulate filter (DPF) in the exhaust system could experience reduced DPF life due to the collection of ash and metal based contaminants in the filter over time with the continued use of 2-stroke oil.



A kétütemű olaj kb. 16 ppm cinket tartalmazhat, vagy az összetételtől és az adagtól függően.
    A dízelolajban található kis mennyiségű cink ismert, hogy gyorsan felgyorsítja az injektor fúvókáinak lerakódását.
    A motorteszt eredményei azt mutatják, hogy a 2-ütemű olaj és a dízel 200: 1 arányú keveréke a 16 órás teszt során 2% -kal csökkenti a motorteljesítményt a befecskendező szennyeződése miatt, ez a kockázat vonatkozna bármely közúti dízelmotorra, de rontja az idősebb motorok szennyeződését is.
    A kipufogórendszerben dízel részecskeszűrővel (DPF) felszerelt járműveknél a DPF élettartama rövidebb lehet, mivel a szűrőben hamu és fém alapú szennyező anyagok gyűlnek össze, a 2-ütemű olaj folyamatos használatával.




Most is úgy zárom, ahogy korábban. Mindenki azt csinál, amit akar. Felőlem még abban a tévhitben is élhet, hogy jót tesz. Pedig nem...  wave


Itt sem az a lényeg, hogy ne égne el a 2T olaj rendesen.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Oldalak: 1 2 3 [4] 5 6   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.069 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.