Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 05:50:15 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 223 224 225 226 227 228 229 [230] 231 232 233 234 235 236 237 ... 555   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Felnik, gumik  (Megtekintve 7296603 alkalommal)
0 Felhasználó és 17 vendég van a témában
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #11450 Dátum: 2009.06.10 szerda, 21:22:13 »

Sziasztok!

kellene vennem gumit, milyet ajánlanátok?

Szia!

E-mail-en küldtem egy ollózott táblázatot az A2 újságból, nézd meg hátha segít az infó.

Üdv: V.Tamás
Naplózva
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #11451 Dátum: 2009.06.10 szerda, 21:22:28 »

Nekem Pirelli P6-osok vannak, ami zajos, de legalább 80-90km/h-nál úgy úszik föl a vízre, hogy azt sem tudom, hova kapjak hirtelen. Summa: egy nagy ***kupac.

Ami az enyémen van P7-es 120nál is tapad...
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
m34
Vendég
« Új hozzászólás #11452 Dátum: 2009.06.10 szerda, 21:25:14 »

Szia!

Én tavaly voltam ebben a gondban. Sőt még felni felújítás vagy csere is napirenden volt. Maradt a gyári 16"-os mert innét felfelé elmozdulva már elég borsós az ár. (A felnijeim felújítottam - görgőzés, fényezés, nem a gyári a minőség, de jobb lett.)
16"-ban igazán 2 gumiban gondolkodtam. (Járatom az A2-t a kezdetek óta onnét az infó) Az egyik (ez lett) Brigestone ER300, a másik amin gondolkodtam a Continental PremiumContakt2.
Amit írtak a gumikról (A2-ben egy átvett Német teszt) A Brigestone volt a legjobb szárazon és vízen is csak a Pirelli új köpenye előzte meg (amely szárazon csak közép mezőny). A Conti csak kicsit lemaradva, de alacsonyabb zajszinttel követte.
Én Úgy gondolom, hogy legtöbbet száraz körülmények között vezetek, vízen meg úgyis óvatosabb az ember. A Brigeston vízen sem rossz. Ezért ezt választottam: Brigestone ER300 205/55*16 V94 XL - ez egy nagyobb terhelésű indexű, peremvégős, erősített oldalfalú köpeny, amelyet a Net-en keresve egy Bp-i cég 25 ezer/db-ér tudott beszerezni. (Gyárilag a VW Passat és az Opel Astra-k is ezt szokta kapni) Keress rá a Net-en.
Tudnod kell, hogy a gumi kopása nagyobb mint az átlag, a Conti-é is, így tapad. Aminek kisebb a kopása (tovább használhatod), de szárazon is jól teljesít, vízen már nem igazán az a Michlen PilotPrimancy2 volt. (Nekem a gyári gumim ez volt), de nem tettem rá a voksom, mert a vizes tulajdonságai csak átlagossak.
Keress Gumi teszteket a Net-n!
Üdv: V.Tamás

Köszi.

Mivel időm nem sok van mostanában, így hozzátok fordultam ez ügyben, na meg kiváncsi voltam a tapasztalataitokra, mert azok sokszor többet érnek, mint a tesztek.Smiley
Naplózva
mlksx078
Vendég
« Új hozzászólás #11453 Dátum: 2009.06.10 szerda, 21:28:47 »

Szia!

Én tavaly voltam ebben a gondban. Sőt még felni felújítás vagy csere is napirenden volt. Maradt a gyári 16"-os mert innét felfelé elmozdulva már elég borsós az ár. (A felnijeim felújítottam - görgőzés, fényezés, nem a gyári a minőség, de jobb lett.)
16"-ban igazán 2 gumiban gondolkodtam. (Járatom az A2-t a kezdetek óta onnét az infó) Az egyik (ez lett) Brigestone ER300, a másik amin gondolkodtam a Continental PremiumContakt2.
Amit írtak a gumikról (A2-ben egy átvett Német teszt) A Brigestone volt a legjobb szárazon és vízen is csak a Pirelli új köpenye előzte meg (amely szárazon csak közép mezőny). A Conti csak kicsit lemaradva, de alacsonyabb zajszinttel követte.
Én Úgy gondolom, hogy legtöbbet száraz körülmények között vezetek, vízen meg úgyis óvatosabb az ember. A Brigeston vízen sem rossz. Ezért ezt választottam: Brigestone ER300 205/55*16 V94 XL - ez egy nagyobb terhelésű indexű, peremvégős, erősített oldalfalú köpeny, amelyet a Net-en keresve egy Bp-i cég 25 ezer/db-ér tudott beszerezni. (Gyárilag a VW Passat és az Opel Astra-k is ezt szokta kapni) Keress rá a Net-en.
Tudnod kell, hogy a gumi kopása nagyobb mint az átlag, a Conti-é is, így tapad. Aminek kisebb a kopása (tovább használhatod), de szárazon is jól teljesít, vízen már nem igazán az a Michlen PilotPrimancy2 volt. (Nekem a gyári gumim ez volt), de nem tettem rá a voksom, mert a vizes tulajdonságai csak átlagossak.
Keress Gumi teszteket a Net-n!
Üdv: V.Tamás

Hát nem szeretnélek elkeseríteni Tamás, de én a 205/55 R16 méretben V indexes Potenza R50A-t vettem idén márciusban 22-ért egy OFF autóra. És az azért mégiscsak Potenza és nem Turanza...
Egyébként ettől függetlenül tényleg jó gumi a Turanza.
Naplózva
flyfish
Vendég
« Új hozzászólás #11454 Dátum: 2009.06.10 szerda, 21:29:35 »

Ami az enyémen van P7-es 120nál is tapad...
Múlt hét végén esőbe jöttem haza a Jász-ságból. "Totyogott" a sor (3 autó) előttem vagy 10 km-en át 70-el. Na itt az egyenesben megvagytok csibészek!-gondoltam és negyedikbe elkezdtem nyomni. Átértem a másik sávba és a kamionok által képzett vályúban lévő vízre érve akkor már 90-nél felpörgött a motor, mintha jégen lennék és egy másodpercre kormányozhatatlan volt az autó. Volt bajom!!! de azért megoldottam. Már csak nem fogok szégyenszemre visszaállni mögéjük. Há nehogymá a fika egye meg az óvodást!!!
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #11455 Dátum: 2009.06.10 szerda, 21:32:43 »

Múlt hét végén esőbe jöttem haza a Jász-ságból. "Totyogott" a sor (3 autó) előttem vagy 10 km-en át 70-el. Na itt az egyenesben megvagytok csibészek!-gondoltam és negyedikbe elkezdtem nyomni. Átértem a másik sávba és a kamionok által képzett vályúban lévő vízre érve akkor már 90-nél felpörgött a motor, mintha jégen lennék és egy másodpercre kormányozhatatlan volt az autó. Volt bajom!!! de azért megoldottam. Már csak nem fogok szégyenszemre visszaállni mögéjük. Há nehogymá a fika egye meg az óvodást!!!
Mondjuk egy kamionok által kijárt nyomvályúban álló víz, meg az út felületén levő vízrétek nem ugyanaz. Szerintem a vályús vízre kb. minden felúszik.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
m34
Vendég
« Új hozzászólás #11456 Dátum: 2009.06.10 szerda, 21:35:35 »

Szia!

E-mail-en küldtem egy ollózott táblázatot az A2 újságból, nézd meg hátha segít az infó.

Üdv: V.Tamás

Köszi már m,egnéztem.. Wink
Naplózva
flyfish
Vendég
« Új hozzászólás #11457 Dátum: 2009.06.10 szerda, 21:36:43 »

Mondjuk egy kamionok által kijárt nyomvályúban álló víz, meg az út felületén levő vízrétek nem ugyanaz. Szerintem a vályús vízre kb. minden felúszik.
Soha nem éreztem ilyet, de legkevésbé vártam volna egy velem együtt másfél tonnás verdától. Na sebaj, jó pap holtig tanul, pedig már van a lábába lassan egymillió km. wave
Naplózva
mlksx078
Vendég
« Új hozzászólás #11458 Dátum: 2009.06.10 szerda, 21:37:32 »

Köszi.

Mivel időm nem sok van mostanában, így hozzátok fordultam ez ügyben, na meg kiváncsi voltam a tapasztalataitokra, mert azok sokszor többet érnek, mint a tesztek.Smiley

www.gumimarket.hu

Olcsók, gyorsak, korrektek.
Eddig 4 szettet rendeltem tőlük, 100%-osan meg vagyok elégedve.
205/55 R16-ban én a Contit, a Bridgestone-t és a Dunlopot ajánlom.
Contiból Premium Contact 2
Bridgestone-ból kettő is van: Turanza ER300-ez komfortosabb, Potenza RE050A ez sportosabb. Tudni kell, hogy a Turanza nagyon sokat bír a Potenzához képest, mert keményebb a keverék, de annyira nem fog tapadni, mint a Poti.
Dunlop jó középkategória. Nekem itt a Sport01 típussal volt/van dolgom 195/55 R16-ban egy Merci A osztályon. Ezzel is nagyon meg vagyok elégedve, középkategóriában az egyik legjobb. Bátran ajánlom!
Naplózva
m34
Vendég
« Új hozzászólás #11459 Dátum: 2009.06.10 szerda, 21:39:35 »

www.gumimarket.hu

Olcsók, gyorsak, korrektek.
Eddig 4 szettet rendeltem tőlük, 100%-osan meg vagyok elégedve.
205/55 R16-ban én a Contit, a Bridgestone-t és a Dunlopot ajánlom.
Contiból Premium Contact 2
Bridgestone-ból kettő is van: Turanza ER300-ez komfortosabb, Potenza RE050A ez sportosabb. Tudni kell, hogy a Turanza nagyon sokat bír a Potenzához képest, mert keményebb a keverék, de annyira nem fog tapadni, mint a Poti.
Dunlop jó középkategória. Nekem itt a Sport01 típussal volt/van dolgom 195/55 R16-ban egy Merci A osztályon. Ezzel is nagyon meg vagyok elégedve, középkategóriában az egyik legjobb. Bátran ajánlom!

Köszi. megnézem:)
Naplózva
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #11460 Dátum: 2009.06.10 szerda, 21:42:12 »

Hát nem szeretnélek elkeseríteni Tamás, de én a 205/55 R16 méretben V indexes Potenza R50A-t vettem idén márciusban 22-ért egy OFF autóra. És az azért mégiscsak Potenza és nem Turanza...
Egyébként ettől függetlenül tényleg jó gumi a Turanza.


Szia!

Több szempontot is néztem, szerettem volna nagyobb terhelési indexet és erősített oldalfalat (XL) álljon itt egy gyors példa, de ettől még a Potenza tényleg magasabb tudásszint, de én 115 LE-re, családdal kerestem gumit, és úgy gondolom, hogy az erősített oldalfal és nagyobb terhelési index jobban elviselheti a magyar kátyús utakat.

Amit a(z) BRIDGESTONE márkáról tudni kell:
A gyártó honlapja

Amit a(z) BRIDGESTONE Turanza ER300 termékről tudni kell:
A Turanza ER300 természetes harmónia és kiváló komfort

Jellemzői:
* A komfortérzet és stabilitás tökéletes harmóniája
* Stresszmentes autózás
* Kimagaslóan biztonságos kezelhetőség vizes úton

A Turanza termékcsaládot úgy tervezték, hogy kiegészitse a csúcskategóriás túraautók erejét és stabilitását úgy, hogy nagy teljesitményt és teljes irányithatóságot biztositsanak a komfortérzet csökkenése nélkül. Számos vezető autógyártó ezt választotta a legújabb modelljeihez.

Teszteredmények:
- Német Autóklub 2009 - 185/60 R14 H: "különösen ajánlot"
- Német Autóklub 2009 - 205/55 R16 W: "különösen ajánlot"
- Német Autóklub 2008 - 195/65 R15 V: "különösen ajánlot"  

94 V XL (VW)           29 622.-

Amit a(z) BRIDGESTONE márkáról tudni kell:
A gyártó honlapja

Amit a(z) BRIDGESTONE Potenza RE050 A termékről tudni kell:
A Potenza RE050A kitűnő választás mind sportos, nagyteljesítményű autókra, mind népszerű, középkategóriás autókra. Vizes és száraz körülmények között is megfelelő komfortot, halk futást és biztonságot garantál.

A középső, hosszanti irányú blokk és a futófelület szélesebb lamellái megbízható irányíthatóságot, nagyfokú stabilitást és tapadást biztosítanak magas sebességnél is.
Az oldalirányú lamellák arra szolgálnak, hogy kiszorítsák a vizet, jelentősen csökkentve ezzel a z aquaplaning jelenséget.

91 W           26 990.-     

  
Naplózva
ST220
Vendég
« Új hozzászólás #11461 Dátum: 2009.06.10 szerda, 22:24:58 »

Én gumijaim iszonyat hangosak, de az előző tulaj azelőtt vette kb. 2000km-el, hogy hozzám került a kocsi. És hát a 225/40 R18 gumi nem olcs, így addig maradnak ezek, míg nem kell cserélni őket. Akkor majd valami csendes gumi lesz, ami még véletlenül sem V mintás.

Igen a V mintások azok általában hangosan futnak.
Nekünk az  E320 CDi-n Goodyear Eagle F1 GSD-3 van fent, és nagyon hangos!!!!

Sokan mondták itt a continental gumikat.
Nagyon jó gumi az tény!
Én speciel az egyik legújabbról tudok nyilatkozni a Sportcontact 3-ról, az nagyon fain gumi volt, szárazon a legjobb eredményeket hozta, nagyon drága, vizes úton egyenesen csalódást mutatott, (ha nincs ESP, és a vele járó stab. elektronika, akkor szépen törtem volna a kocsit), és ami a legrosszabb hogy nagyon kopik.
Nekem most elöl Bridgestonok vannak 300-as sebességindexűek, és nagyon meg vagyok velük elégedve, mondjuk 44.000 volt darabja beszerzési áron, de nagyon jó a kopásállósága, csendes is, és nem kopik!!!
« Utoljára szerkesztve: 2009.06.10 szerda, 22:30:17 írta ST220 » Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #11462 Dátum: 2009.06.11 csütörtök, 08:43:40 »


Nekem most elöl Bridgestonok vannak 300-as sebességindexűek,

Gondolom sokat autózol 250 és 300 km/h között. Nagyon fontos szempont az ilyen sebességindex. taps
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #11463 Dátum: 2009.06.11 csütörtök, 08:47:28 »



Uyge Én most nyálára vettem a mondikára felnit(gyárit) és gumikat. Good Year Excellence-hez(235/45/17) jutottam hozzá jó áron.

Mikor néztem az árakat, akkor vettem észre, hogy az egyik gumisnál volt az Én gumim, és volt külön egy ugyaolyan paraméterekkel rendelkező, csak a típusmegnevezésben ott volt, hogy ford.

Mi lehet a különbség? Sebességindex, súlyindex megegyeznek. Mégis drágább volt.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
mlksx078
Vendég
« Új hozzászólás #11464 Dátum: 2009.06.11 csütörtök, 10:36:46 »


Uyge Én most nyálára vettem a mondikára felnit(gyárit) és gumikat. Good Year Excellence-hez(235/45/17) jutottam hozzá jó áron.

Mikor néztem az árakat, akkor vettem észre, hogy az egyik gumisnál volt az Én gumim, és volt külön egy ugyaolyan paraméterekkel rendelkező, csak a típusmegnevezésben ott volt, hogy ford.

Mi lehet a különbség? Sebességindex, súlyindex megegyeznek. Mégis drágább volt.

Fordról nem tudok nyilatkozni, de a Mercinél vannak speciálisan erre a márkára és annak bizonyos típusaira fejlesztett gumik, ezek MO (Mercedes Originalteil) jelölésűek és más a mintája is. A gyár a gépkocsi gyártójával közösen fejleszti őket.
Naplózva
mlksx078
Vendég
« Új hozzászólás #11465 Dátum: 2009.06.11 csütörtök, 11:22:28 »

Igen a V mintások azok általában hangosan futnak.
Nekünk az  E320 CDi-n Goodyear Eagle F1 GSD-3 van fent, és nagyon hangos!!!!

És nem csak hangosan futnak, hanem gyorsan kopnak. A GY EagleF1 GSD3 még a szokásosnál is gyorsabban kopik és 20.000km után nem valami jó vizes úton. Ez az a gumi, amivel az autó a lehető legnagyobb kanyarsebességekre képes szárazon és magas profilmélységnél. De ha kezd kopni, kritikán aluli...
Nekem többet ilyen nem lesz.
Naplózva
ST220
Vendég
« Új hozzászólás #11466 Dátum: 2009.06.11 csütörtök, 16:05:20 »

Gondolom sokat autózol 250 és 300 km/h között. Nagyon fontos szempont az ilyen sebességindex. taps

Gyakran megyek 160 felett, és akkor érezem magam biztonságban ha 300-as gumi van az autón.
De mikor 230-cal megyek, 2 hetente legalább egyszer, akkor is biztonságosabbnak érzem mint a 240-es gumit. Meg jól mutat rajta az Y jelzés...
Valamivel gondolom strapabíróbb az anyaga mint az olyannak ami 210-ig van hitelesítve.
Naplózva
mlksx078
Vendég
« Új hozzászólás #11467 Dátum: 2009.06.11 csütörtök, 16:12:24 »

Gyakran megyek 160 felett, és akkor érezem magam biztonságban ha 300-as gumi van az autón.
De mikor 230-cal megyek, 2 hetente legalább egyszer, akkor is biztonságosabbnak érzem mint a 240-es gumit. Meg jól mutat rajta az Y jelzés...
Valamivel gondolom strapabíróbb az anyaga mint az olyannak ami 210-ig van hitelesítve.

Nem az anyaga strapabíróbb, hanem a szálak erősebbek benne. Ezáltal természetesen keményebb a gumi oldalfala, mint egy kisebb indexűnek. Teljesen felesleges egyébként a 300-as gumi a Mondeora, de még a 270-es is, ha nem ST-ről beszélünk.
Az XL meg pláne felesleges, mert ezeket alapvetően nehéz autókra fejlesztik, a Mondi pedig csak 1500 kg, amit a sima gumik is tökéletesen elbírnak, nem kell hozzá XL. Ezek mind csak felesleges árnövelő tényezők. Persze ha valaki ettől nyugodt smile Én a biztonsági öv becsatolásától vagyok speciell nyugodt, meg attól, hogy nem vállalom túl a saját és az autóm képességeit. nyes
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #11468 Dátum: 2009.06.11 csütörtök, 16:18:55 »

Nem az anyaga strapabíróbb, hanem a szálak erősebbek benne. Ezáltal természetesen keményebb a gumi oldalfala, mint egy kisebb indexűnek. Teljesen felesleges egyébként a 300-as gumi a Mondeora, de még a 270-es is, ha nem ST-ről beszélünk.
Az XL meg pláne felesleges, mert ezeket alapvetően nehéz autókra fejlesztik, a Mondi pedig csak 1500 kg, amit a sima gumik is tökéletesen elbírnak, nem kell hozzá XL. Ezek mind csak felesleges árnövelő tényezők. Persze ha valaki ettől nyugodt smile Én a biztonsági öv becsatolásától vagyok speciell nyugodt, meg attól, hogy nem vállalom túl a saját és az autóm képességeit. nyes

szerintem ezek a sebesség-indexek ráadásul alul vannak értékelve/kalibrálva.

Tehát egy pl. 180-as guminak meg sem kottyan a 200. Szerintem.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #11469 Dátum: 2009.06.11 csütörtök, 16:20:00 »

Nem az anyaga strapabíróbb, hanem a szálak erősebbek benne. Ezáltal természetesen keményebb a gumi oldalfala, mint egy kisebb indexűnek. Teljesen felesleges egyébként a 300-as gumi a Mondeora, de még a 270-es is, ha nem ST-ről beszélünk.
de egy ST TDCI-ről beszélünk  wave vigyor3
Naplózva
mlksx078
Vendég
« Új hozzászólás #11470 Dátum: 2009.06.11 csütörtök, 16:22:27 »

szerintem ezek a sebesség-indexek ráadásul alul vannak értékelve/kalibrálva.

Tehát egy pl. 180-as guminak meg sem kottyan a 200. Szerintem.

Ez így van, bár 180-as gumi nincs, 190-es van, ez a T jelű. Ha egy 10-essel túlléped a korlátot, attól még tartós haladásnál sem lesz baja.
Naplózva
mlksx078
Vendég
« Új hozzászólás #11471 Dátum: 2009.06.11 csütörtök, 16:23:29 »

de egy ST TDCI-ről beszélünk  wave vigyor3

Persze, ST, meg tuning, meg kutyafüle. De 240-es gumi arra is elég kell hogy legyen...
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #11472 Dátum: 2009.06.11 csütörtök, 16:24:12 »

de egy ST TDCI-ről beszélünk  wave vigyor3

pontosítsunk: ST optikás tdci-ről beszélsz Te, a kolléga pedig a klasszikus értelemben vett ST-ről, ami ugye V6 és mk3-nál 226 paci.   vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #11473 Dátum: 2009.06.11 csütörtök, 16:30:50 »

Ez így van, bár 180-as gumi nincs, 190-es van, ez a T jelű. Ha egy 10-essel túlléped a korlátot, attól még tartós haladásnál sem lesz baja.

Ilyet vettem, csóróságból és elég! Bár nem is megyek soha 190 nél gyorsabban.
Na jó egyszer mentem vele olyan 200körül, azt is bírta.
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
Bandy
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 521


2016 MK5 Mondeo 2.0 TDCI 150/180/205LE Tit Design


E-mail
« Új hozzászólás #11474 Dátum: 2009.06.11 csütörtök, 16:38:19 »

Ilyet vettem, csóróságból és elég! Bár nem is megyek soha 190 nél gyorsabban.
Na jó egyszer mentem vele olyan 200körül, azt is bírta.

Csak ne menj vele külföldön, mer ezért kivégeznek odakint
Naplózva

Mivel az okos enged, már rég a hülyék uralkodnak
mlksx078
Vendég
« Új hozzászólás #11475 Dátum: 2009.06.11 csütörtök, 16:45:02 »

Csak ne menj vele külföldön, mer ezért kivégeznek odakint

Ez tévedés ejnye1
Ha német rendszám van az autódon, akkor kivégez a police valóban. Mivel ott bele van írva a forgalmiba a gumi mérete, és ha ettől eltérőt raksz fel, akkor azt be kell jegyeztetni a TÜV-nél, ugyanúgy, mint minden más változtatást az autón. Pl. a németek csak úgy tehetik fel az utólagos alufelniket, ha bejegyeztetik a forgalmiba.
Mivel a magyar autó forgalmijában nincs ilyen, ezért a rendőr meg tudja ugyan állapítani, hogy az a gumi nem a te autódra való, de csinálni nem tud vele semmit.
Ettől függetlenül tényleg nem ajánlott a kisebb index. A nagyobb pedig nem indokolt.
Naplózva
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #11476 Dátum: 2009.06.11 csütörtök, 16:46:53 »

Csak ne menj vele külföldön, mer ezért kivégeznek odakint

Ezt nem értem...
Szerdán Horvátország...
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #11477 Dátum: 2009.06.11 csütörtök, 16:48:56 »

Ez tévedés ejnye1
Ha német rendszám van az autódon, akkor kivégez a police valóban.
Ettől függetlenül tényleg nem ajánlott a kisebb index. A nagyobb pedig nem indokolt.

Miért kell bexarasztani a szegény usert?  rinya
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
mlksx078
Vendég
« Új hozzászólás #11478 Dátum: 2009.06.11 csütörtök, 16:52:49 »

Miért kell bexarasztani a szegény usert?  rinya

Nyugodtan menj vele külföldön, semmi bajod nem lesz, nem fogja tőled megkérdezni az égvilágon senki.
Ha a telibefóliázott magyar autók mehetnek külföldön, ahol úgy tökön rúgnak az ilyenért, ha ottani autód van, hogy eszedbe nem jut többet fóliára ránézni sem, akkor ilyen gumival miért ne mehetnél...
Hasonló téma külföldön az utólagos kszenon, de amiatt sem szólnak, ha nem ottani az autó.
Szal relax, no para vigyor3
Naplózva
Bandy
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 521


2016 MK5 Mondeo 2.0 TDCI 150/180/205LE Tit Design


E-mail
« Új hozzászólás #11479 Dátum: 2009.06.11 csütörtök, 17:12:08 »

Miért kell bexarasztani a szegény usert?  rinya

Bots, csak én úgy hallottam, hogy az osztrákok pl megnézik azt is, milyen indexű a gumi, pl ha gyárilag 205 az autód vége, és 190es gumma van rajta, akkor bünti... csak mer ismi járt így Huh?
No mind1, ne legyen igaz.
Naplózva

Mivel az okos enged, már rég a hülyék uralkodnak
mlksx078
Vendég
« Új hozzászólás #11480 Dátum: 2009.06.11 csütörtök, 18:56:27 »

Bots, csak én úgy hallottam, hogy az osztrákok pl megnézik azt is, milyen indexű a gumi, pl ha gyárilag 205 az autód vége, és 190es gumma van rajta, akkor bünti... csak mer ismi járt így Huh?
No mind1, ne legyen igaz.
Megnézi, megnézheti. De azt nem fogja tudni megmondani, hogy a Te autódnak mi a végsebessége. Tehát ha ránéz egy 2.0-ás TDCI-re, akkor nem mondhatja azt, hogy ez az autó tud 205-el menni és ejnyebejnye, hogy nincs rajta legalább egy H-s gumi, mert nincs sehol leírva, hogy az az autó tud annyival menni. Ha benne lenne a forgalmiban, akkor ugye megint más a helyzet, mert akkor hivatalosan rögzítve van.
Nekem van ismerősöm, aki évekig T-s gumival járt egy magyar Passattal Ausztriában, mivel soha nem ment 140 fölött. Soha senki nem szólt neki. Ugyanez egy német forgalmis autóval már necces lenne.
Most hoztam a Mondit Németországból és elhoztam a régi forgalmiját. Van neki egy melléklete, ami marha részletesen tartalmazza a feltehető gumiméreteket, sőt az autó végsebessége is le van írva benne. Ezért a németek nem is szeretnek játszani ilyen dolgokkal. És ez így is van rendjén. Ha egyszer nem lehet lefóliázni az ablakot, akkor nem lehet és ha nem lehet a Mondeon 19-es kerék, akkor nem lehet. Punktum. És ezt betartja a német.
Naplózva
GinJoy
Vendég
« Új hozzászólás #11481 Dátum: 2009.06.11 csütörtök, 19:20:22 »

Nekem ne magyarázza meg hogy mi az öreg verdám végsebessége, pláne, ha csak 130-al lehet menni az autópályán. akkor ne feltételezze, hogy 210-el járok.
más : azokon az autókon amivel 200-at el lehet érni, általában minimum 15 colos gumi van, és elég széles. szerintem 195/60 15, vagy nagyobb gumit, már frissen gyártottból nem nagyon lehet kapni H index alatt, de inkább V -sek
a 185/.... meg általában nem megy 200 fölé
Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #11482 Dátum: 2009.06.11 csütörtök, 19:26:35 »

Ezért a németek nem is szeretnek játszani ilyen dolgokkal. És ez így is van rendjén. Ha egyszer nem lehet lefóliázni az ablakot, akkor nem lehet és ha nem lehet a Mondeon 19-es kerék, akkor nem lehet. Punktum. És ezt betartja a német.

Mert a németek ilyenek. Ott is tartanak, ahol kell. Mi meg nem vagyunk ilyenek. Mi is ott tartunk, ahol nekünk kell. Felesleges nyugattal példálózni. Ahhoz, hogy olyanok lehessünk hiányzik az össztársadalmi intelligencia nálunk...
Naplózva
mlksx078
Vendég
« Új hozzászólás #11483 Dátum: 2009.06.11 csütörtök, 19:32:54 »

Mert a németek ilyenek. Ott is tartanak, ahol kell. Mi meg nem vagyunk ilyenek. Mi is ott tartunk, ahol nekünk kell. Felesleges nyugattal példálózni. Ahhoz, hogy olyanok lehessünk hiányzik az össztársadalmi intelligencia nálunk...

Egyetértek eljen
Naplózva
ST220
Vendég
« Új hozzászólás #11484 Dátum: 2009.06.11 csütörtök, 21:15:18 »

pontosítsunk: ST optikás tdci-ről beszélsz Te, a kolléga pedig a klasszikus értelemben vett ST-ről, ami ugye V6 és mk3-nál 226 paci.   vigyor3

Apukám álljunk azért meg egy-két szóra...
ST optikás TDCi az az lehet amit sima TDCi-ből építettek át, de még az sem mondhatót teljesen annak, mert valójában a limitált szériás Titanum X-ek voltak ST optikások, de azokról meg hiányzott a hátsó légterelő.
Nekem ST TDCi van, és nem ST optikás. Ez hatalmas különbség.
És nem érdekel az a plus 3000 Forint guminként amivel többe kerül a 300-as a 270-esnél.
Mert én az autómra költöm a legtöbb pénzem, más hóbortom nincs, és ez meg is látszik az egyediségén.
Szóval ennyit az ST optikáról...
Naplózva
m34
Vendég
« Új hozzászólás #11485 Dátum: 2009.06.11 csütörtök, 21:15:28 »

Nos.. Ma megnéztem a gumi méretét...Smiley   Jelenleg típusát tekintve Continental sportcontact 2 van rajta ez szerintem jó gumo volt, de most szeretnék árban valami szerényebbet, de minőségben jót. Van valakinek KUMHO gumija? Ha van mi a tapasztalatotok ezzel a márkával kapcsolatban?
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #11486 Dátum: 2009.06.11 csütörtök, 21:21:04 »

igen felejtsd el, meg a hankookot is...hulibuli gumik...
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #11487 Dátum: 2009.06.11 csütörtök, 21:22:13 »

Apukám álljunk azért meg egy-két szóra...
akkor örülök, hogy bár nekem "csak" egyes mondim van, de legalább érdekel, hogy a másiknak milyen autója van és nem hülyeséget beszélek  integet2
már csak azért is, mert tényleg szép autó  eljen
Naplózva
GinJoy
Vendég
« Új hozzászólás #11488 Dátum: 2009.06.11 csütörtök, 21:25:15 »

igen felejtsd el, meg a hankookot is...hulibuli gumik...

nem hallás után kéne véleményt mondani. a kettő ég és föld. A Khumó gyárt nagyon jó gumikat. Nekem volt annó slick gumi(nem gyárilag) és még az is meglepően jó volt
Naplózva
GinJoy
Vendég
« Új hozzászólás #11489 Dátum: 2009.06.11 csütörtök, 21:26:43 »

egyébként nekem olcsó és jó gumiként a fulda vált be
Naplózva
flyfish
Vendég
« Új hozzászólás #11490 Dátum: 2009.06.11 csütörtök, 21:29:25 »

egyébként nekem olcsó és jó gumiként a fulda vált be
Szerintem a Falken is jó ár-érték arányban van. Off suzukimra tettem, ég és föld a Michelin MXT-hez képest. Mintha "sínautón" ülnék.
Naplózva
GinJoy
Vendég
« Új hozzászólás #11491 Dátum: 2009.06.11 csütörtök, 21:37:29 »

Mintha "sínautón" ülnék.
Nem lehetett kormányozni?  nyes
Naplózva
mlksx078
Vendég
« Új hozzászólás #11492 Dátum: 2009.06.11 csütörtök, 21:39:24 »

Apukám álljunk azért meg egy-két szóra...
ST optikás TDCi az az lehet amit sima TDCi-ből építettek át, de még az sem mondhatót teljesen annak, mert valójában a limitált szériás Titanum X-ek voltak ST optikások, de azokról meg hiányzott a hátsó légterelő.
Nekem ST TDCi van, és nem ST optikás. Ez hatalmas különbség.
És nem érdekel az a plus 3000 Forint guminként amivel többe kerül a 300-as a 270-esnél.
Mert én az autómra költöm a legtöbb pénzem, más hóbortom nincs, és ez meg is látszik az egyediségén.
Szóval ennyit az ST optikáról...

Azért nem eszik ennyire forrón a kását! Szerintem senki nem szólta le az autódat, úgyhogy nyugi smile
Gumin én sem szeretek spórolni, de a 225/40 18-ban már azért nem mindegy, hogy 33ezret, vagy 49ezret fizetsz ki a gumiért. Nekem legalábbis nem volt mindegy...
Naplózva
flyfish
Vendég
« Új hozzászólás #11493 Dátum: 2009.06.11 csütörtök, 21:40:34 »

Nem lehetett kormányozni?  nyes
Úgy-úgy! Wink Vigyázz vele(m)!!!
Naplózva
ST220
Vendég
« Új hozzászólás #11494 Dátum: 2009.06.11 csütörtök, 22:03:30 »

Azért nem eszik ennyire forrón a kását! Szerintem senki nem szólta le az autódat, úgyhogy nyugi smile
Gumin én sem szeretek spórolni, de a 225/40 18-ban már azért nem mindegy, hogy 33ezret, vagy 49ezret fizetsz ki a gumiért. Nekem legalábbis nem volt mindegy...
Firestonenál 1500, continentálnál nincs különbség a 270 és 300 között...
De ha van is, 3-6000-nél nem több... 1.5 tank gázolaj 4 guminál.
Naplózva
mlksx078
Vendég
« Új hozzászólás #11495 Dátum: 2009.06.11 csütörtök, 22:13:28 »

Firestonenál 1500, continentálnál nincs különbség a 270 és 300 között...
De ha van is, 3-6000-nél nem több... 1.5 tank gázolaj 4 guminál.

A sebességindexek közt tényleg nincs sok különbség, a gumitípusokra írtam az előző kommentet.
Viszont minek költsek akár másfél tank gázolajat is olyan dologra, amit nem tudok kihasználni? Márpedig ha nem benzines ST az autód, akkor nem használod ki még a 270-est sem. Abból inkább elmegyek és megvacsorázok a barátnőmmel eplus2
Naplózva
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #11496 Dátum: 2009.06.11 csütörtök, 22:18:18 »

Ilyet vettem, csóróságból és elég! Bár nem is megyek soha 190 nél gyorsabban.
Na jó egyszer mentem vele olyan 200körül, azt is bírta.

Bocsi megnéztem, és tévedtem!
"H"-s sebességindexű, tehát 210-ig...  vigyor3
Elnézést Mindenkitől!  worship
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
GinJoy
Vendég
« Új hozzászólás #11497 Dátum: 2009.06.11 csütörtök, 22:19:08 »

Bocsi megnéztem, és tévedtem!
"H"-s sebességindexű, tehát 210-ig...  vigyor3
Elnézést Mindenkitől!  worship

ugye?

téliben előfordul, hogy véletlen kapni T-s gumit
Naplózva
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #11498 Dátum: 2009.06.11 csütörtök, 22:20:40 »

ugye?

Jól van, bocsánat...  worship
De a gyári, illetve ami kellene rá, az a "V"-s lenne ugyebár 240-ig...
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
GinJoy
Vendég
« Új hozzászólás #11499 Dátum: 2009.06.11 csütörtök, 22:22:22 »

Jól van, bocsánat...  worship
De a gyári, illetve ami kellene rá, az a "V"-s lenne ugyebár 240-ig...

igen, álltalában V-s

nekem volt 91w-s, de 1.8 td révén nem nagyon éreztem a különbséget
Naplózva
Oldalak: 1 ... 223 224 225 226 227 228 229 [230] 231 232 233 234 235 236 237 ... 555   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.07 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.