Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 06:40:28
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Generáció független
>
Felnik, gumik
Oldalak:
1
...
329
330
331
332
333
334
335
[
336
]
337
338
339
340
341
342
343
...
555
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Felnik, gumik (Megtekintve 7297731 alkalommal)
0 Felhasználó és 26 vendég van a témában
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16750 Dátum:
2012.10.31 szerda, 09:54:20 »
Idézetet írta: ultio - 2012.10.31 szerda, 09:45:59
Illik, kell centríroztatni a felniket felrakás előtt?
u.
Igen, igen.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16751 Dátum:
2012.10.31 szerda, 10:03:51 »
Idézetet írta: ultio - 2012.10.31 szerda, 09:45:59
Illik, kell centríroztatni a felniket felrakás előtt?
u.
Minek? Az állásban nem lehetett semmi baja. Előző szezon végén meg centíroztattad, mielőtt elraktad, ugyebár...?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16752 Dátum:
2012.10.31 szerda, 10:05:54 »
Idézetet írta: ultio - 2012.10.31 szerda, 09:45:59
Illik, kell centríroztatni a felniket felrakás előtt?
u.
Én nem szoktam, ha rajta van minden súly, és nem ráz, szerintem felesleges.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16753 Dátum:
2012.10.31 szerda, 10:50:31 »
Idézetet írta: Scratch - 2012.10.31 szerda, 10:05:54
Én nem szoktam, ha rajta van minden súly, és nem ráz, szerintem felesleges.
Ha nincs semmi tünet szerintem is felesleges.
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
CsZoli
Vendég
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16754 Dátum:
2012.10.31 szerda, 10:51:09 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.10.31 szerda, 10:03:51
Minek? Az állásban nem lehetett semmi baja. Előző szezon végén meg centíroztattad, mielőtt elraktad, ugyebár...?
AndyA
Te centíroztatod, mielőtt elrakod pihenni?
Ha amikor leveszed nincs baja minek? Amúgy tényleg nem szabadna az állásban "elállítódnia".
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16755 Dátum:
2012.10.31 szerda, 11:02:37 »
Idézetet írta: CsZoli - 2012.10.31 szerda, 10:51:09
Te centíroztatod, mielőtt elrakod pihenni?
Ha amikor leveszed nincs baja minek? Amúgy tényleg nem szabadna az állásban "elállítódnia".
A télit mindig. Az olyasmi, hogy soha nem tudja az ember, mikor fog "adjuramistenazonnal" kelleni. Akkor pedig jó, ha nem kell a gumishoz szaladgálni vele, hanem emelőre, kerékkulcsra fel, és másfél óra alatt kényelmesen megvan.
A nyárinál nem szokott ennyire problémás lenni a helyzet, hogy mikor teszem fel, de azt meg azért szoktam, merthogy a nyári össze-vissza veréseket, beütéseket az alufelniből úgyis ki kell egyengetni rajta, az úgyis gumileszedéssel jár, utána meg úgyis centírozzák.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
drof
Vendég
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16756 Dátum:
2012.10.31 szerda, 11:32:40 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.10.31 szerda, 11:02:37
A télit mindig. Az olyasmi, hogy soha nem tudja az ember, mikor fog "adjuramistenazonnal" kelleni. Akkor pedig jó, ha nem kell a gumishoz szaladgálni vele, hanem emelőre, kerékkulcsra fel, és másfél óra alatt kényelmesen megvan.
Max. 30 perc inkább. Másfél óra az nagyon sok, annyi alatt 3 autó megvan.
Idézetet írta: AndyA - 2012.10.31 szerda, 11:02:37
A nyárinál nem szokott ennyire problémás lenni a helyzet, hogy mikor teszem fel, de azt meg azért szoktam, merthogy a nyári össze-vissza veréseket, beütéseket az alufelniből úgyis ki kell egyengetni rajta, az úgyis gumileszedéssel jár, utána meg úgyis centírozzák.
Kicsialu-ballonosgumi (értsd: 16" 205/55-tel). Nincs össze-vissza verve, nincs beütve, így nincs mit egyengetni rajta, csak levesz-föltesz az is.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16757 Dátum:
2012.10.31 szerda, 11:56:43 »
Idézetet írta: drof - 2012.10.31 szerda, 11:32:40
Max. 30 perc inkább. Másfél óra az nagyon sok, annyi alatt 3 autó megvan.
Kicsialu-ballonosgumi (értsd: 16" 205/55-tel). Nincs össze-vissza verve, nincs beütve, így nincs mit egyengetni rajta, csak levesz-föltesz az is.
Mondom: KÉNYELMESEN!
Nyáriban nekem 225/45R17 van. De nem is tagadtam soha, hogy vannak hátrányai is a dolognak.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16758 Dátum:
2012.10.31 szerda, 12:19:14 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.10.31 szerda, 10:03:51
Minek? Az állásban nem lehetett semmi baja. Előző szezon végén meg centíroztattad, mielőtt elraktad, ugyebár...?
AndyA
Nem centríroztattam.
Eddig gumisnál csináltattam, kerekek le, majd az újak centrírozva és fel. Így volt tavasszal is.
Viszont mostantól szeretném magamnak csinálni, ezért kérdeztem, hogy kell-e. Rázni nem rázott, viszont az egyik téli felnire mondták, hogy igazgatni kellene. Emiatt mindenképpen vinnem kell őket, mert nem tudom melyik volt.
De akkor a nyári garnitúrát valszeg nem centríroztatom tavasszal. Nem volt, nincs semmi baja, nem ráz, nem kopnak rosszul a gumik, egyenesen is megy az autó. Ráadásul tavasszal kettőt is javíttattam.
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
kulani
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: leet
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16759 Dátum:
2012.10.31 szerda, 14:39:21 »
Idézetet írta: ultio - 2012.10.31 szerda, 12:19:14
De akkor a nyári garnitúrát valszeg nem centríroztatom tavasszal. Nem volt, nincs semmi baja, nem ráz, nem kopnak rosszul a gumik, egyenesen is megy az autó. Ráadásul tavasszal kettőt is javíttattam.
Tegyünk egy próbát, most utoljára még centríroztasd ki, de úgy, hogy előzőleg minden keréken bejelölöd, hol volt a súly és hány grammos volt.
Kapsz tőlem egy teljes szett gumit az általad választott méretben, ha akár csak egyetlen felnin is ugyanoda, ugyanakkora súly fog kerülni.
A centrírozás mellett a másik fontos dolog a szelepház cseréje. A szelepház vékony gumiból készül, és meglehetős terhelés éri. Egyrészt ugye az UV meg az út pora, sara, stb, másrészt meglehetős centripretális erő. A szelepház a tövénél szokott kirepedezni, elgyengülni. Jó esetben csak állandó (lassú) nyomásvesztést okoz, rossz esetben kiszakad, és menet közben távozik a levegő. Nem durrdefekt, de 1-2 perc alatt hirtelen nyomásvesztés áll elő. Ez egyrészt veszélyes (mondjuk autópályán), másrészt könnyen le lehet gyalogolni a gumit.
Normál esetben szezononként cseréljük a szelepházat (nem véletlenül szajkózom, hogy felesleges és káros két szett felnit tartani), de ha valaki ragaszkodik az otthoni felnicseréhez, akkor is évente, max kétévente szét kell szereltetnie a kereket, és kicserélni a szelepházat.
Naplózva
Gumik Mondeóra és másra:
i.szekeres@kulani-tyres.hu
yooccoo
Vendég
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16760 Dátum:
2012.10.31 szerda, 14:56:59 »
Idézetet írta: kulani - 2012.10.31 szerda, 14:39:21
(nem véletlenül szajkózom, hogy felesleges és káros két szett felnit tartani),
éppen ezért tartok hármat
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16761 Dátum:
2012.10.31 szerda, 15:02:38 »
Idézetet írta: kulani - 2012.10.31 szerda, 14:39:21
Tegyünk egy próbát, most utoljára még centríroztasd ki, de úgy, hogy előzőleg minden keréken bejelölöd, hol volt a súly és hány grammos volt.
Kapsz tőlem egy teljes szett gumit az általad választott méretben, ha akár csak egyetlen felnin is ugyanoda, ugyanakkora súly fog kerülni.
A centrírozás mellett a másik fontos dolog a szelepház cseréje. A szelepház vékony gumiból készül, és meglehetős terhelés éri. Egyrészt ugye az UV meg az út pora, sara, stb, másrészt meglehetős centripretális erő. A szelepház a tövénél szokott kirepedezni, elgyengülni. Jó esetben csak állandó (lassú) nyomásvesztést okoz, rossz esetben kiszakad, és menet közben távozik a levegő. Nem durrdefekt, de 1-2 perc alatt hirtelen nyomásvesztés áll elő. Ez egyrészt veszélyes (mondjuk autópályán), másrészt könnyen le lehet gyalogolni a gumit.
Normál esetben szezononként cseréljük a szelepházat (nem véletlenül szajkózom, hogy felesleges és káros két szett felnit tartani), de ha valaki ragaszkodik az otthoni felnicseréhez, akkor is évente, max kétévente szét kell szereltetnie a kereket, és kicserélni a szelepházat.
Minden jó, amit mondasz, csak sok helyen soványodik a pénztárca. Az évi 2x5000-et szeretnék megspórolni.
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
kulani
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: leet
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16762 Dátum:
2012.10.31 szerda, 15:05:43 »
Idézetet írta: Styleair - 2012.10.31 szerda, 15:02:38
Minden jó, amit mondasz, csak sok helyen soványodik a pénztárca. Az évi 2x5000-et szeretnék megspórolni.
Naplózva
Gumik Mondeóra és másra:
i.szekeres@kulani-tyres.hu
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16763 Dátum:
2012.10.31 szerda, 15:30:35 »
Idézetet írta: kulani - 2012.10.31 szerda, 14:39:21
Tegyünk egy próbát, most utoljára még centríroztasd ki, de úgy, hogy előzőleg minden keréken bejelölöd, hol volt a súly és hány grammos volt.
Kapsz tőlem egy teljes szett gumit az általad választott méretben, ha akár csak egyetlen felnin is ugyanoda, ugyanakkora súly fog kerülni.
A centrírozás mellett a másik fontos dolog a szelepház cseréje. A szelepház vékony gumiból készül, és meglehetős terhelés éri. Egyrészt ugye az UV meg az út pora, sara, stb, másrészt meglehetős centripretális erő. A szelepház a tövénél szokott kirepedezni, elgyengülni. Jó esetben csak állandó (lassú) nyomásvesztést okoz, rossz esetben kiszakad, és menet közben távozik a levegő. Nem durrdefekt, de 1-2 perc alatt hirtelen nyomásvesztés áll elő. Ez egyrészt veszélyes (mondjuk autópályán), másrészt könnyen le lehet gyalogolni a gumit.
Normál esetben szezononként cseréljük a szelepházat (nem véletlenül szajkózom, hogy felesleges és káros két szett felnit tartani), de ha valaki ragaszkodik az otthoni felnicseréhez, akkor is évente, max kétévente szét kell szereltetnie a kereket, és kicserélni a szelepházat.
Ahogy írtam, eddig mindig gumisnál szereltettem a kerekeket. Mindig centrírozták, de soha nem mondta senki (több helyen is jártam), hogy a szelepeket is cserélni kellene és nem is láttam soha másik autón se. És amikor másik autóm volt, ahhoz nem volt 2 szett felni, ott se szerelték át a szelepeket. De olvastam már erről.
Nem csak a pénz számít, hanem a macera, idő is.
És nem teszek próbát, mert nem ez lesz az utolsó centrírozás, csak érdekelt, hogy mi az álláspont, netán hivatalos szakvélemény ebben a kérdésben.
És nem kell mindenben a felelőtlenséget keresni, meg azt gondolni, hogy csak az anyagiak számítanak.
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16764 Dátum:
2012.10.31 szerda, 15:38:39 »
Idézetet írta: kulani - 2012.10.31 szerda, 14:39:21
Tegyünk egy próbát, most utoljára még centríroztasd ki, de úgy, hogy előzőleg minden keréken bejelölöd, hol volt a súly és hány grammos volt.
Kapsz tőlem egy teljes szett gumit az általad választott méretben, ha akár csak egyetlen felnin is ugyanoda, ugyanakkora súly fog kerülni.
A centrírozás mellett a másik fontos dolog a szelepház cseréje. A szelepház vékony gumiból készül, és meglehetős terhelés éri. Egyrészt ugye az UV meg az út pora, sara, stb, másrészt meglehetős centripretális erő. A szelepház a tövénél szokott kirepedezni, elgyengülni. Jó esetben csak állandó (lassú) nyomásvesztést okoz, rossz esetben kiszakad, és menet közben távozik a levegő. Nem durrdefekt, de 1-2 perc alatt hirtelen nyomásvesztés áll elő. Ez egyrészt veszélyes (mondjuk autópályán), másrészt könnyen le lehet gyalogolni a gumit.
Normál esetben szezononként cseréljük a szelepházat (nem véletlenül szajkózom, hogy felesleges és káros két szett felnit tartani), de ha valaki ragaszkodik az otthoni felnicseréhez, akkor is évente, max kétévente szét kell szereltetnie a kereket, és kicserélni a szelepházat.
Én is csak akkor centríroztatom a kerekeket, ha sérülés miatt javítani kell vagy ha érzem, hogy ráz. Teszem azért, mert eddig rázás nekem leginkább az új gumi vásárlás után fordult elő, miután 3 próbálkozásra a második gumisnál sikerült kiegyensúlyozni a kerekeket, utána nem volt gond. Ez jó régen történt, és azóta is úgy érzem, hogy jobb nem piszkálni azt, ami jó. Azóta most nyáron vittem rázás miatt centríroztatni a kerekeket. Igaz ezekre a gép szerint rá is fért a művelet. Ez viszont alátámasztja a mondásodat.
Szelep hibám is egyszer fordult elő, mondanom sem kell, hogy közvetlenül gumicsere után. A tövében eresztett. Azt hiszem akkor egyáltalán nem cserélték a szelepházakat. Nem hiszem el, hogy két év után annyira el tud öregedni a szelepház, hogy a kerék forgása miatt kiszakadjon. Ez túlzás.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Truthful
Vendég
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16765 Dátum:
2012.10.31 szerda, 15:39:09 »
Idézetet írta: kulani - 2012.10.31 szerda, 14:39:21
Tegyünk egy próbát, most utoljára még centríroztasd ki, de úgy, hogy előzőleg minden keréken bejelölöd, hol volt a súly és hány grammos volt.
Kapsz tőlem egy teljes szett gumit az általad választott méretben, ha akár csak egyetlen felnin is ugyanoda, ugyanakkora súly fog kerülni.
A centrírozás mellett a másik fontos dolog a szelepház cseréje. A szelepház vékony gumiból készül, és meglehetős terhelés éri. Egyrészt ugye az UV meg az út pora, sara, stb, másrészt meglehetős centripretális erő. A szelepház a tövénél szokott kirepedezni, elgyengülni. Jó esetben csak állandó (lassú) nyomásvesztést okoz, rossz esetben kiszakad, és menet közben távozik a levegő. Nem durrdefekt, de 1-2 perc alatt hirtelen nyomásvesztés áll elő. Ez egyrészt veszélyes (mondjuk autópályán), másrészt könnyen le lehet gyalogolni a gumit.
Normál esetben szezononként cseréljük a szelepházat (nem véletlenül szajkózom, hogy felesleges és káros két szett felnit tartani), de ha valaki ragaszkodik az otthoni felnicseréhez, akkor is évente, max kétévente szét kell szereltetnie a kereket, és kicserélni a szelepházat.
Hali! Mi a helyzet a fém szelepszárakkal? Annak a gumitömítése elég vastag és se a sár se uv nem éri, azt mennyi időnként kell cserélni és tudsz e hozzá tömítést adni, mert ugye a többi fémrésze nem károsodik?
Naplózva
kulani
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: leet
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16766 Dátum:
2012.10.31 szerda, 15:47:58 »
Idézetet írta: Sakos - 2012.10.31 szerda, 15:38:39
Én is csak akkor centríroztatom a kerekeket, ha sérülés miatt javítani kell vagy ha érzem, hogy ráz.
Az autód csendes és sima futású. Ez azért van, mert elképesztő mennyiségű szigetelés és csillapítás van benne mindenhol. A kisebb egyenetlenségeket ez a töméntelen mennyiségű csillapítás mind elnyeli, nem rázza a kezed a kormány. (Amikor már rázza, ott NAGY baj van.)
Azért, mert a kezedet nem rázza, attól a futómű elemeit még rázza, ez fokozott terheléshez és idő előtti kopáshoz vezet. Amit ma megspórolsz a centrírozáson, azt holnap kifizeted futóműjavításra.
Válasz
Szelep hibám is egyszer fordult elő, mondanom sem kell, hogy közvetlenül gumicsere után. A tövében eresztett. Azt hiszem akkor egyáltalán nem cserélték a szelepházakat. Nem hiszem el, hogy két év után annyira el tud öregedni a szelepház, hogy a kerék forgása miatt kiszakadjon. Ez túlzás.
Nem túlzás. Neked is kiszakadt.
Naplózva
Gumik Mondeóra és másra:
i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: leet
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16767 Dátum:
2012.10.31 szerda, 15:53:21 »
Idézetet írta: Truthful - 2012.10.31 szerda, 15:39:09
Hali! Mi a helyzet a fém szelepszárakkal? Annak a gumitömítése elég vastag és se a sár se uv nem éri, azt mennyi időnként kell cserélni és tudsz e hozzá tömítést adni, mert ugye a többi fémrésze nem károsodik?
A fém (= fém borítású) szelepszárak sokáig bírják, azzal valóban nem kell foglalkozni éveken át.
A tömítés mérete nincs szabványosítva, ezért minden gyártó más méretet (és profilt!) használ. Elvileg a gyártótól lehetne utánrendelni, gyakorlatilag nincs cikkszáma sem, ezért nem cserélhető.
Naplózva
Gumik Mondeóra és másra:
i.szekeres@kulani-tyres.hu
Truthful
Vendég
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16768 Dátum:
2012.10.31 szerda, 16:05:38 »
Idézetet írta: kulani - 2012.10.31 szerda, 15:53:21
A fém (= fém borítású) szelepszárak sokáig bírják, azzal valóban nem kell foglalkozni éveken át.
A tömítés mérete nincs szabványosítva, ezért minden gyártó más méretet (és profilt!) használ. Elvileg a gyártótól lehetne utánrendelni, gyakorlatilag nincs cikkszáma sem, ezért nem cserélhető.
Most fémborítású gumi szelepeket rakattam be a teljesen fém szelepszárak helyett, annyiból szabvány a tömítés a fémszelepen, hogy ugyan abba a furatba megy a felnin amibe a gumi szelepszárat rakod. Köszönöm a választ.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16769 Dátum:
2012.10.31 szerda, 16:07:12 »
Idézetet írta: kulani - 2012.10.31 szerda, 15:53:21
A fém (= fém borítású) szelepszárak
Mk3-asomon a gyári alufelnin nem fém borítású volt, hanem fém, és egy anya húzta rá kivülről.
Szóval...
Mk4 gyári alufelnihez már gumi szelepeket küldtek a dobozban.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16770 Dátum:
2012.10.31 szerda, 16:19:45 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2012.10.31 szerda, 16:07:12
Mk3-asomon a gyári alufelnin nem fém borítású volt, hanem fém, és egy anya húzta rá kivülről.
Szóval...
Mk4 gyári alufelnihez már gumi szelepeket küldtek a dobozban.
Mert az olcsóbb
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16771 Dátum:
2012.10.31 szerda, 17:10:25 »
Idézetet írta: kulani - 2012.10.31 szerda, 15:47:58
Az autód csendes és sima futású. Ez azért van, mert elképesztő mennyiségű szigetelés és csillapítás van benne mindenhol. A kisebb egyenetlenségeket ez a töméntelen mennyiségű csillapítás mind elnyeli, nem rázza a kezed a kormány. (Amikor már rázza, ott NAGY baj van.)
Azért, mert a kezedet nem rázza, attól a futómű elemeit még rázza, ez fokozott terheléshez és idő előtti kopáshoz vezet. Amit ma megspórolsz a centrírozáson, azt holnap kifizeted futóműjavításra.
Nem túlzás. Neked is kiszakadt.
Akkor biztos az őskori mk3 is ilyen mert az se rázza, pedig ez a 3.szezon és felrakás óta nem volt centír
És a futóműre se költöttem tegnap se, meg előtte sem.
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
kulani
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: leet
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16772 Dátum:
2012.10.31 szerda, 17:17:22 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2012.10.31 szerda, 17:10:25
Akkor biztos az őskori mk3 is ilyen mert az se rázza, pedig ez a 3.szezon és felrakás óta nem volt centír
Az Mk3 ebből a szempontból nem (sem) őskori. A felső-közép autók már a kilencvenes évek elején is meglehetősen jól izolálták magukat a futóművek felől érkező zavaroktól (zaj, vibráció).
(Ha nem hiszed, kölcsönadom egy körre a saját kis városi autómat, ami egy Seat Ibiza FR 205/40R17 gumikkal, gyári sport futóművel.)
Válasz
És a futóműre se költöttem tegnap se, meg előtte sem.
Reméljük, így is marad.
Naplózva
Gumik Mondeóra és másra:
i.szekeres@kulani-tyres.hu
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16773 Dátum:
2012.10.31 szerda, 18:44:33 »
Kulani!
Szelepcseréhez le kell szedni a gumit, ugye?
Szerinted minden idény cserekor jó tesz neki a le fel szerelgetés?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16774 Dátum:
2012.10.31 szerda, 18:53:14 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2012.10.31 szerda, 18:44:33
Kulani!
Szelepcseréhez le kell szedni a gumit, ugye?
Szerinted minden idény cserekor jó tesz neki a le fel szerelgetés?
úgy még nem próbáltad,mint amikor van 1 üveg borod,de nincs hozzá nyitód?Benyomod a dugót egy fakanál nyelével!
Na ezt ne csináld a szeleppel!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
kulani
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: leet
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16775 Dátum:
2012.10.31 szerda, 19:02:20 »
Idézetet írta: alf - 2012.10.31 szerda, 18:53:14
úgy még nem próbáltad,mint amikor van 1 üveg borod,de nincs hozzá nyitód?Benyomod a dugót egy fakanál nyelével!
Na ezt ne csináld a szeleppel!
Naplózva
Gumik Mondeóra és másra:
i.szekeres@kulani-tyres.hu
Truthful
Vendég
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16776 Dátum:
2012.10.31 szerda, 19:05:44 »
Idézetet írta: kulani - 2012.10.31 szerda, 15:53:21
A fém (= fém borítású) szelepszárak sokáig bírják, azzal valóban nem kell foglalkozni éveken át.
A tömítés mérete nincs szabványosítva, ezért minden gyártó más méretet (és profilt!) használ. Elvileg a gyártótól lehetne utánrendelni, gyakorlatilag nincs cikkszáma sem, ezért nem cserélhető.
Ilyen fém volt az RS alufelniben eddig,
Ilyen lett beletéve most,
ez ugyanaz, mint a sima gumi szelep csak rá van huzva egy saválló anyagból készült szoknya, ami védi a gumi szárat.
Naplózva
kulani
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: leet
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16777 Dátum:
2012.10.31 szerda, 19:07:25 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2012.10.31 szerda, 18:44:33
Kulani! Szelepcseréhez le kell szedni a gumit, ugye? Szerinted minden idény cserekor jó tesz neki a le fel szerelgetés?
Igen, szét kell szerelni a kereket.
A guminak nagyjából tök mindegy az élettartama alatt 10-15 alkalommal elvégzett szerelés.
Maga a gumiabroncs ugyebár mindenféle rugalmas anyagból van, a legkényesebb eleme a peremhuzal-karika, ami bepattintja és a felnihez szorítja magát az abroncsot, de ez gyakorlatilag egy előfeszített acélrugó. Ahogy egy rugó sem károsodik, ha évente kétszer összenyomod, úgy a peremhuzal-karika is biztosan túl fogja élni az évi kétszeri szerelést.
:-)
Naplózva
Gumik Mondeóra és másra:
i.szekeres@kulani-tyres.hu
Truthful
Vendég
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16778 Dátum:
2012.10.31 szerda, 19:11:31 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2012.10.31 szerda, 18:44:33
Kulani!
Szelepcseréhez le kell szedni a gumit, ugye?
Szerinted minden idény cserekor jó tesz neki a le fel szerelgetés?
Persze, hogy jót tesz, hiszen kifizetsz egy gumi szerelést+szelepet+centrírozást és így ott hagysz egy csomó pénzt a gumisnál.
Szerintem is azért annyit illik kibírni egy szelepnek, mint amennyit maga az abroncs kibír, persze ez gyártó és gyártástechnológiai kérdés is.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.10.31 szerda, 21:23:40 írta Truthful
»
Naplózva
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16779 Dátum:
2012.10.31 szerda, 19:14:49 »
Idézetet írta: kulani - 2012.10.31 szerda, 15:47:58
Nem túlzás. Neked is kiszakadt.
Legyen. Ha egy gumi szelepház 2 év után úgy elrohad, hogy kiszakad, az szerintem sz@r. Te azt mondod extra minőségű szelepszárat építesz be, de két év után javaslod a cserét. Itt ellentmondást érzek.
De biztos én vagyok maradi. Tegye fel a kezét, aki 1-2 évente centríroztat és szelepházat is cseréltet! Az is aki soha...
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16780 Dátum:
2012.10.31 szerda, 19:16:44 »
Idézetet írta: Sakos - 2012.10.31 szerda, 19:14:49
Legyen. Ha egy gumi szelepház 2 év után úgy elrohad, hogy kiszakad, az szerintem sz@r. Te azt mondod extra minőségű szelepszárat építesz be, de két év után javaslod a cserét. Itt ellentmondást érzek.
De biztos én vagyok maradi. Tegye fel a kezét, aki 1-2 évente centríroztat és szelepházat is cseréltet! Az is aki soha...
Az első nyári garnitúrám 6 éves volt és idén még teljesített Frankónál is 1 +szezont.Sosem volt benne szelep cserélve.
DE a télikben sem,és egyik autómban sem sohasem.
Valamit biztos elbaltáztam......
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
kulani
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: leet
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16781 Dátum:
2012.10.31 szerda, 19:25:42 »
Idézetet írta: Truthful - 2012.10.31 szerda, 19:11:31
Persze, hogy jót tesz, hiszen kifizetsz egy gumi szerelést+szelepet+centírozást és így ott hagysz egy csomó pénzt a gumisnál.
Szerintem is azért annyit illik kibírni egy szelepnek, mint amennyit maga az abroncs kibír, persze ez gyártó és gyártástechnológiai kérdés is.
Nem. A szelep anyaga sokkal vékonyabb, mint az abroncsé, és közben nagyon komoly mechanikus terhelés éri.
Amikor autópálya tempóval haladsz, a centripretális erő meglehetősen hevesen rángatja.... Próbáld vizuálisan magad elé képzelni...
Naplózva
Gumik Mondeóra és másra:
i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: leet
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16782 Dátum:
2012.10.31 szerda, 19:30:20 »
Idézetet írta: Sakos - 2012.10.31 szerda, 19:14:49
Legyen. Ha egy gumi szelepház 2 év után úgy elrohad, hogy kiszakad, az szerintem sz@r. Te azt mondod extra minőségű szelepszárat építesz be, de két év után javaslod a cserét. Itt ellentmondást érzek.
A bankok alkalmaznak kockázatelemzőket, "kockákat," risk managereket.
A kockák alapelve: a kockázat egy negatív esemény bekövetkeztének valószínűsége SZOROZVA a bekövetkezett esemény következményének súlyával.
Annak nem nagy a valószínűsége, hogy egy két éves, minőségi szelepház megmakkan. Ugyanakkor a valószínűség nem nulla.
Viszont ha esetleg MÉGIS megmakkan a szelepház, akkor az okozott kár nagyon magas. Egyrészt csúnya baleset lehet a vége, másrészt -- és ez szinte biztos -- legyalogolod a gumit, és kukázhatod ki. Ha nem vadiúj volt a gumi, akkor ugyebár illik párban cserélni... szerintem ez mindenkinek világos.
Naplózva
Gumik Mondeóra és másra:
i.szekeres@kulani-tyres.hu
kulani
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: leet
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16783 Dátum:
2012.10.31 szerda, 19:38:22 »
Idézetet írta: alf - 2012.10.31 szerda, 19:16:44
Az első nyári garnitúrám 6 éves volt és idén még teljesített Frankónál is 1 +szezont.Sosem volt benne szelep cserélve.
DE a télikben sem,és egyik autómban sem sohasem.
Valamit biztos elbaltáztam......
A statisztikába éppenséggel belefér.
Winston Churchill láncdohányos volt (ráadásul szivarozott), gyakorlatilag folyamatosan ivott (még Indiában szokott hozzá, hogy az ivóvizéhez whiskyt kevert), ráadásul pont elég stresszes volt az élete amúgy is (világháború meg minden), és mégis 91 évet élt meg.
Naplózva
Gumik Mondeóra és másra:
i.szekeres@kulani-tyres.hu
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16784 Dátum:
2012.10.31 szerda, 19:49:02 »
Idézetet írta: kulani - 2012.10.31 szerda, 19:25:42
Nem. A szelep anyaga sokkal vékonyabb, mint az abroncsé, és közben nagyon komoly mechanikus terhelés éri.
Amikor autópálya tempóval haladsz, a centripretális erő meglehetősen hevesen rángatja.... Próbáld vizuálisan magad elé képzelni...
A centripetális erő, ami körpályán tartja a mozgó testet.
Minden pillanatban a forgásközéppont irányába mutat
. TFH a szelep merőleges a forgás síkjára. A forgás hatására lesz egy konstans nyomóerő a szelep talppontjában, illetve ébred egy forgatónyomaték, ami a szelepet próbálja "kifordítani". A szelepház+szelep+sapka tömegének ismeretében ki lehet számítani ezeknek az erőknek és forgatónyomatékoknak a nagyságát. Azonban ezek iránya a szelep szempontjából állandó. Rángatásról szó sincs. Csak a nagysága változik a kerék fordulatszámával arányosan. Kb. olyan erőhatás, mintha az álló autón próbálnánk változó erővel kifelé hajlítani a szelepet.
Tehát nincs dinamikus terhelés a szelepen!
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Truthful
Vendég
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16785 Dátum:
2012.10.31 szerda, 20:13:56 »
Idézetet írta: kulani - 2012.10.31 szerda, 19:25:42
Nem. A szelep anyaga sokkal vékonyabb, mint az abroncsé, és közben nagyon komoly mechanikus terhelés éri.
Amikor autópálya tempóval haladsz, a centripretális erő meglehetősen hevesen rángatja.... Próbáld vizuálisan magad elé képzelni...
Akkor maradok a fém szelepeknél, az akár 10 évet is simán kibír és így már sokkal olcsóbb, hiszen csak 1000Ft/db, szemben a 10 év alatt, ha 2 évente kell cserélni,
az 5db gumi szelep, nem beszélve az ötszöri csere munkadíjáról.
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16786 Dátum:
2012.10.31 szerda, 20:16:27 »
Idézetet írta: Sakos - 2012.10.31 szerda, 19:14:49
Legyen. Ha egy gumi szelepház 2 év után úgy elrohad, hogy kiszakad, az szerintem sz@r. Te azt mondod extra minőségű szelepszárat építesz be, de két év után javaslod a cserét. Itt ellentmondást érzek.
De biztos én vagyok maradi. Tegye fel a kezét, aki 1-2 évente centríroztat és szelepházat is cseréltet! Az is aki soha...
Hát én az anyósom és a sógornőm autóit hordom tavasszal és ősszel gumishoz, mert nekik nincs külön felni garnitúrájuk. Ezek a gumisok mindig cserélik a szelepeket is. Azt már mondták, hogy nem tesz jót a guminak a felniről le-föl sokszor.
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16787 Dátum:
2012.10.31 szerda, 20:17:01 »
Idézetet írta: Truthful - 2012.10.31 szerda, 20:13:56
Akkor maradok a fém szelepeknél, az akár 10 évet is simán kibír és így már sokkal olcsóbb, hiszen csak 1000Ft/db, szemben a 10 év alatt, ha 2 évente kell cserélni,
az 5db gumi szelep, nem beszélve az ötszöri csere munkadíjáról.
Ha maradsz annál a szelepnél amit másodiknak belinkeltél, annak a töve ugyanúgy pőre gumi...
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
kulani
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: leet
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16788 Dátum:
2012.10.31 szerda, 20:34:21 »
Idézetet írta: Sakos - 2012.10.31 szerda, 19:49:02
Rángatásról szó sincs. Csak a nagysága változik a kerék fordulatszámával arányosan. Kb. olyan erőhatás, mintha az álló autón próbálnánk változó erővel kifelé hajlítani a szelepet.
Annyira köszönöm, hogy megláttad a lényeget!
Viszont nem kalkuláltál a szelepház légellenállásával, pontosabban azzal, hogy a menetszél mit csinál vele. Ehjnye.
Valahol van a jútyúbon egy videó, amit egy felniperemre rögzített kamerával csináltak. A szelepház úgy lebeg a levegőben, mint Pimpa füle a szélviharban...
Naplózva
Gumik Mondeóra és másra:
i.szekeres@kulani-tyres.hu
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16789 Dátum:
2012.10.31 szerda, 20:34:29 »
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
Truthful
Vendég
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16790 Dátum:
2012.10.31 szerda, 20:43:23 »
Idézetet írta: Sakos - 2012.10.31 szerda, 20:17:01
Ha maradsz annál a szelepnél amit másodiknak belinkeltél, annak a töve ugyanúgy pőre gumi...
Ha olvastad a képnél általam irtakat, akkor most tudnád, hogy a teljesen fém szelepháznál, nem pedig a fémmel védettnél maradok, ez pedig az első fotón látható.
Naplózva
Truthful
Vendég
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16791 Dátum:
2012.10.31 szerda, 20:48:34 »
Idézetet írta: kulani - 2012.10.31 szerda, 20:34:21
Annyira köszönöm, hogy megláttad a lényeget!
Viszont nem kalkuláltál a szelepház légellenállásával, pontosabban azzal, hogy a menetszél mit csinál vele. Ehjnye.
Valahol van a jútyúbon egy videó, amit egy felniperemre rögzített kamerával csináltak. A szelepház úgy lebeg a levegőben, mint Pimpa füle a szélviharban...
Na, meg elsősorban a hátsókerekek szelepházain jelentkező az első kerekek által felvert hó, sár szennyeződéstől változó súllyal sem, ami a hátsó kerék szelepházára kerül vagy abba ütközik.
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16792 Dátum:
2012.10.31 szerda, 20:49:15 »
Idézetet írta: Truthful - 2012.10.31 szerda, 20:43:23
Ha olvastad a képnél általam irtakat, akkor most tudnád, hogy a teljesen fém szelepháznál, nem pedig a fémmel védettnél maradok, ez pedig az első fotón látható.
Nem kell kioktató hangnemet használni! Félre érthető volt, mert a gagyi képe alá azt írtad, hogy most olyan került be.
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
Truthful
Vendég
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16793 Dátum:
2012.10.31 szerda, 20:50:27 »
Idézetet írta: Styleair - 2012.10.31 szerda, 20:34:29
Naplózva
Truthful
Vendég
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16794 Dátum:
2012.10.31 szerda, 20:53:30 »
Idézetet írta: Styleair - 2012.10.31 szerda, 20:49:15
Nem kell kioktató hangnemet használni! Félre érthető volt, mert a gagyi képe alá azt írtad, hogy most olyan került be.
Bocsika, ha kioktatónak tűnt, pedig csak arra céloztam, hogy tudom, hogy melyik a fém és melyik a fémmel védett és azért irtam, hogy maradok a fém szelepháznál, mert most valóban a fémmel védett került bele, de a következő cserénél megy vissza a fémházas.
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16795 Dátum:
2012.10.31 szerda, 20:54:58 »
Idézetet írta: Truthful - 2012.10.31 szerda, 20:53:30
Bocsika, ha kioktatónak tűnt, pedig csak arra céloztam, hogy tudom, hogy melyik a fém és melyik a fémmel védett és azért irtam, hogy maradok a fém szelepháznál, mert most valóban a fémmel védett került bele, de a következő cserénél megy vissza a fémházas.
Na látod. Tudsz te egyértelmű is lenni, ha legyőzöd a gépelésilustaságot!
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
Truthful
Vendég
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16796 Dátum:
2012.10.31 szerda, 20:55:54 »
Idézetet írta: Sakos - 2012.10.31 szerda, 20:17:01
Ha maradsz annál a szelepnél amit másodiknak belinkeltél, annak a töve ugyanúgy pőre gumi...
Ez az, hogy nem annál maradok, hanem megy vissza a következő cserénél a fém.
Naplózva
Truthful
Vendég
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16797 Dátum:
2012.10.31 szerda, 20:57:15 »
Idézetet írta: Styleair - 2012.10.31 szerda, 20:54:58
Na látod. Tudsz te egyértelmű is lenni, ha legyőzöd a gépelésilustaságot!
Naplózva
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16798 Dátum:
2012.10.31 szerda, 21:13:46 »
Idézetet írta: kulani - 2012.10.31 szerda, 20:34:21
Viszont nem kalkuláltál a szelepház légellenállásával, pontosabban azzal, hogy a menetszél mit csinál vele. Ehjnye.
Ez mondjuk igaz. Az egyetemen mindig ideális vákummal kalkuláltunk a fizika példáknál. Biztos azért nem gondoltam rá.
Én már arra a gumisra is felnézek, aki tudja, hogy a kereket centrírozni (kiegyensúlyozni) és nem centírozni (központosítani) kell, de a te szakértelmed igazán meggyőző.
De ha nem haragszol én továbbra sem fogok járni évente centríroztatni és szelepet cserélni. Az már inkább érdekelne, hogy az egyik gumisnál frissen centrírozott gumi mit mutatna egy másik gumisnál. Esetleg ugyanott, de a kereket 90 fokkal elforgatva. (Utóbbit sokszor eszembe jutott, de soha nem mertem megkérdezni.)
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: Felnik, gumik
«
Új hozzászólás #16799 Dátum:
2012.10.31 szerda, 21:15:34 »
Idézetet írta: Styleair - 2012.10.31 szerda, 20:49:15
Nem kell kioktató hangnemet használni! Félre érthető volt, mert a gagyi képe alá azt írtad, hogy most olyan került be.
Akkor nem csak én értettem így.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Oldalak:
1
...
329
330
331
332
333
334
335
[
336
]
337
338
339
340
341
342
343
...
555
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ