Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 15:24:36 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: [1]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 GEM Modult keresek  (Megtekintve 8567 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Karkarosz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 58


« Dátum: 2019.10.06 vasárnap, 20:57:18 »

Sziasztok,

Keresnék 2.0 TDCI Ghia-hoz GEM modult (központi elektronikus vezérlőegység). A jelenlegim kódja: 1S7T-15K600-LD.

Naplózva

MK3 2003 2.0/131 LE TDCI GHIA Ferdehátú
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1 Dátum: 2019.10.06 vasárnap, 21:03:02 »

Sziasztok,

Keresnék 2.0 TDCI Ghia-hoz GEM modult (központi elektronikus vezérlőegység). A jelenlegim kódja: 1S7T-15K600-LD.



Szerintem nézd át a hirdetéseket, autóbontásokat.
Akinek van vagy autót bont, az meghirdeti. Kicsi az esélye, hogy akinek van az nézi át a keresést.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #2 Dátum: 2019.10.06 vasárnap, 21:21:30 »

Sziasztok,

Keresnék 2.0 TDCI Ghia-hoz GEM modult (központi elektronikus vezérlőegység). A jelenlegim kódja: 1S7T-15K600-LD.


Szia!
Olyanom van, aminek a kódja 1S7T-15K600-GB
Az autó előző tulaja cserélte le újabbra, a nagyobb/több tudás miatt, aztán az adásvételnél meg hozzám került.
Nem tudom miért akarod cserélni, ez egy 2001-es TDDI ből való.
Ha érdekel, keress meg püben.
Üdv, Ferkó
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Karkarosz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 58


« Új hozzászólás #3 Dátum: 2019.10.06 vasárnap, 22:32:36 »

Szia!
Olyanom van, aminek a kódja 1S7T-15K600-GB
Az autó előző tulaja cserélte le újabbra, a nagyobb/több tudás miatt, aztán az adásvételnél meg hozzám került.
Nem tudom miért akarod cserélni, ez egy 2001-es TDDI ből való.
Ha érdekel, keress meg püben.
Üdv, Ferkó

Szia,
Az a baj, hogy nem tudom, mi a különbség, hogy a GB jó-e az én LD-m helyett. Annyira ritka egyébként, bármilyen másik típusból vagy 5-t találtam már, ebből egyet se..  falbav
Naplózva

MK3 2003 2.0/131 LE TDCI GHIA Ferdehátú
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4 Dátum: 2019.10.06 vasárnap, 22:45:39 »

Szia,
Az a baj, hogy nem tudom, mi a különbség, hogy a GB jó-e az én LD-m helyett. Annyira ritka egyébként, bármilyen másik típusból vagy 5-t találtam már, ebből egyet se..  falbav

Mi a panasz, amiért úgy gondolod a GEM lehet a hibás?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5 Dátum: 2019.10.07 hétfő, 07:06:15 »

Szia,
Az a baj, hogy nem tudom, mi a különbség, hogy a GB jó-e az én LD-m helyett. Annyira ritka egyébként, bármilyen másik típusból vagy 5-t találtam már, ebből egyet se..  falbav
Talán 2 féle GEM volt.Az egyik riasztós, a másik pedig nem. Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6 Dátum: 2019.10.07 hétfő, 08:19:05 »

Talán 2 féle GEM volt.Az egyik riasztós, a másik pedig nem. Roll Eyes

Az ambient-ben ahol nem volt hátsó villanyablak se riasztó, se semmi, az nem másfaja?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7 Dátum: 2019.10.07 hétfő, 09:09:46 »

Az ambient-ben ahol nem volt hátsó villanyablak se riasztó, se semmi, az nem másfaja?
Forrás TIS:

"Az európai piacok számára gyárilag két különböző GEM-et építenek be. Ezek csak a riasztóberendezés-funkcióban térnek el egymástól.

Az összes többi funkció mindkét vezérlőegységnél szériában rendelkezésre áll."


http://mondeo.hu/index.php?topic=6166.0
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Karkarosz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 58


« Új hozzászólás #8 Dátum: 2019.10.07 hétfő, 11:03:20 »

Igen, alapvetően van az 1ST meg a 3ST változat, de az 1ST-n (ami nekem is van) belül is nagyon nagy a szórás, hogy milyen széria szám alatt készültek, nem tudom, hogyha nem ugyan olyat veszek, mint ami benne van gyárilag, akkor azzal gond nélkül kompatibilis leszek-e vagy sem...
Olvastam hogy sokan cseréltek GEM-et nagyobb tudásúra, mint a gyári, de ez nem tudom mit is takar valójában, illetve hogy az enyémnél létezik-e "okosabb".

A csere oka pedig próbálkozás leginkább. Olyat produkál a kocsi, hogy a középkonzolon lévő gombbal illetve a csomagtartón lévő mikrokapcsolóval időnként nem nyitja a csomagtérajtót, távirányítóról mindig gond nélkül nyílik. Emellett menet közben néha magára nyit, valamint volt már gondom belső világítással is. Kábelezés, kapcsolók rendben, azt már néztük, maradt az agya..
Naplózva

MK3 2003 2.0/131 LE TDCI GHIA Ferdehátú
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #9 Dátum: 2019.10.07 hétfő, 11:11:43 »

Igen, alapvetően van az 1ST meg a 3ST változat, de az 1ST-n (ami nekem is van) belül is nagyon nagy a szórás, hogy milyen széria szám alatt készültek, nem tudom, hogyha nem ugyan olyat veszek, mint ami benne van gyárilag, akkor azzal gond nélkül kompatibilis leszek-e vagy sem...
Olvastam hogy sokan cseréltek GEM-et nagyobb tudásúra, mint a gyári, de ez nem tudom mit is takar valójában, illetve hogy az enyémnél létezik-e "okosabb".

A csere oka pedig próbálkozás leginkább. Olyat produkál a kocsi, hogy a középkonzolon lévő gombbal illetve a csomagtartón lévő mikrokapcsolóval időnként nem nyitja a csomagtérajtót, távirányítóról mindig gond nélkül nyílik. Emellett menet közben néha magára nyit, valamint volt már gondom belső világítással is. Kábelezés, kapcsolók rendben, azt már néztük, maradt az agya..


első körben próbálkozz egy fl után bal első ajtózárral vagy akár Focus zárral,az uaz, 8tűs kell. megoldja a nyitás - zárás problémát.
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #10 Dátum: 2019.10.07 hétfő, 11:22:32 »

Igen, alapvetően van az 1ST meg a 3ST változat, de az 1ST-n (ami nekem is van) belül is nagyon nagy a szórás, hogy milyen széria szám alatt készültek, nem tudom, hogyha nem ugyan olyat veszek, mint ami benne van gyárilag, akkor azzal gond nélkül kompatibilis leszek-e vagy sem...
Olvastam hogy sokan cseréltek GEM-et nagyobb tudásúra, mint a gyári, de ez nem tudom mit is takar valójában, illetve hogy az enyémnél létezik-e "okosabb".

A csere oka pedig próbálkozás leginkább. Olyat produkál a kocsi, hogy a középkonzolon lévő gombbal illetve a csomagtartón lévő mikrokapcsolóval időnként nem nyitja a csomagtérajtót, távirányítóról mindig gond nélkül nyílik. Emellett menet közben néha magára nyit, valamint volt már gondom belső világítással is. Kábelezés, kapcsolók rendben, azt már néztük, maradt az agya..


A tünet szerint ez nem GEM hiba.
Csomagtér átvezetőben kábel probléma vagy esetleg csomagtér nyitó gomb az ajtón.
Mindegyiket könnyű ellenőrizni.
« Utoljára szerkesztve: 2019.10.07 hétfő, 11:24:40 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #11 Dátum: 2019.10.07 hétfő, 11:23:19 »

első körben próbálkozz egy fl után bal első ajtózárral vagy akár Focus zárral,az uaz, 8tűs kell. megoldja a nyitás - zárás problémát.

Itt nem ilyen probléma van.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Karkarosz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 58


« Új hozzászólás #12 Dátum: 2019.10.07 hétfő, 11:27:47 »

Kábelköteget végignézte szaki, az rendben van, a hátsó mikrokapcsoló kicsit levolt oxidálódva, szépen ki lett vixolva, de nem javult, középkonzoli gombnak nincs baja. Ezért jutottunk oda, hogy megnézzük másik GEM-el, mert fizikálisan elméletben minden rendben van (ráadásul amikor jó kedve van, akkor napokon keresztül tökéletesen működik 100ból 100szor a két gomb, ha meg rossz napja van, egyszer nyit egyikkel se (de a távirányítón továbbra is bármikor nyit).

BTW a zárszerkezet cserét megejtem, ha találok FL utánit a környéken.
Naplózva

MK3 2003 2.0/131 LE TDCI GHIA Ferdehátú
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13 Dátum: 2019.10.07 hétfő, 11:37:46 »

Kábelköteget végignézte szaki, az rendben van, a hátsó mikrokapcsoló kicsit levolt oxidálódva, szépen ki lett vixolva, de nem javult, középkonzoli gombnak nincs baja. Ezért jutottunk oda, hogy megnézzük másik GEM-el, mert fizikálisan elméletben minden rendben van (ráadásul amikor jó kedve van, akkor napokon keresztül tökéletesen működik 100ból 100szor a két gomb, ha meg rossz napja van, egyszer nyit egyikkel se (de a távirányítón továbbra is bármikor nyit).

BTW a zárszerkezet cserét megejtem, ha találok FL utánit a környéken.

Milyen állapot a "fizikálisan elméletben" ?
Gyakorlatilag biztosan jó vagy csak elméletben? Ha mikrokapcsoló biztosan rendben, még mindig kábel hiba lehet.
Át kell nézni rendesen.

Amikor kinyílik a csomagtérajtó, hallani az elektromos zár működését vagy csak úgy eleged a zár?
Oxidálódva a mikrokapcsoló? Azt nem lehet szétszedni, tisztítani, cserélni kell. A külső tisztítás nincs hatással a belsejébe.

A bal első ajtózárad nem okoz véletlenszerű csomagtérajtó kinyílást.
Pontosan mikori az autód, hónapra? FL-es
« Utoljára szerkesztve: 2019.10.07 hétfő, 11:47:59 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Karkarosz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 58


« Új hozzászólás #14 Dátum: 2019.10.07 hétfő, 11:52:21 »

Milyen állapot a "fizikálisan elméletben" ?
Gyakorlatilag biztosan jó vagy csak elméletben? Ha mikrokapcsoló biztosan rendben, még mindig kábel hiba lehet.
Át kell nézni rendesen.

Amikor kinyílik a csomagtérajtó, hallani az elektromos zár működését vagy csak úgy eleged a zár?
Oxidálódva a mikrokapcsoló? Azt nem lehet szétszedni, tisztítani, cserélni kell. A külső tisztítás nincs hatással a belsejébe.

A bal első ajtózárad nem okoz véletlenszerű csomagtérajtó kinyílást.
Pontosan mikori az autód, hónapra? FL-es

2003.05, FL előtti.
Úgy értettem, hogy villamossági szerelő átnyálazta az egész rendszert (kábel+kapcsoló) és rendben van, a mikrokapcsolóra meg azt mondta forrasztani kellett rajta meg letakarítani. Én nem vagyok műszaki szakember, nem értek hozzá, elhordom szerelőhöz és várom a csodát, itt meg próbálok infót szerezni. Smiley
Naplózva

MK3 2003 2.0/131 LE TDCI GHIA Ferdehátú
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #15 Dátum: 2019.10.07 hétfő, 12:01:06 »

2003.05, FL előtti.
Úgy értettem, hogy villamossági szerelő átnyálazta az egész rendszert (kábel+kapcsoló) és rendben van, a mikrokapcsolóra meg azt mondta forrasztani kellett rajta meg letakarítani. Én nem vagyok műszaki szakember, nem értek hozzá, elhordom szerelőhöz és várom a csodát, itt meg próbálok infót szerezni. Smiley

Ha elektromosan nyit a csomagtérzár "magától", akkor az két esetben szokott előfordulni.
A mikrokapcsolóra belső hibája vagy az átvezetőben megtört (több) vezeték szigetelés hibája miatt a összeérnek a vezetékek.
Itt ki kell bontani, ellenőrizni. Nem csak szakadásra vizsgálni a vezetékeket.

Ha pedig nem elektromosan nyit a csomagtérzár, akkor a zárszerkezet lehet megkopva a csomagtérajtón. Cserélni kell.
« Utoljára szerkesztve: 2019.10.07 hétfő, 12:02:59 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Karkarosz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 58


« Új hozzászólás #16 Dátum: 2019.10.07 hétfő, 15:09:08 »

Ha elektromosan nyit a csomagtérzár "magától", akkor az két esetben szokott előfordulni.
A mikrokapcsolóra belső hibája vagy az átvezetőben megtört (több) vezeték szigetelés hibája miatt a összeérnek a vezetékek.
Itt ki kell bontani, ellenőrizni. Nem csak szakadásra vizsgálni a vezetékeket.

Ha pedig nem elektromosan nyit a csomagtérzár, akkor a zárszerkezet lehet megkopva a csomagtérajtón. Cserélni kell.

Szerintem félre értettél. Menet közben az ajtókra nyit rá a központi, mintha távirányítóval nyitnám a kocsit. A csomagtartó ajtó a 2es számú probléma, magától nem nyit rá, hanem időnként nem nyílik konzolról+hátulról, csak távirányítóval.
Naplózva

MK3 2003 2.0/131 LE TDCI GHIA Ferdehátú
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #17 Dátum: 2019.10.07 hétfő, 17:02:13 »

Szerintem félre értettél. Menet közben az ajtókra nyit rá a központi, mintha távirányítóval nyitnám a kocsit. A csomagtartó ajtó a 2es számú probléma, magától nem nyit rá, hanem időnként nem nyílik konzolról+hátulról, csak távirányítóval.

Ez így követte egymást:

"Olyat produkál a kocsi, hogy a középkonzolon lévő gombbal illetve a csomagtartón lévő mikrokapcsolóval időnként nem nyitja a csomagtérajtót, távirányítóról mindig gond nélkül nyílik. Emellett menet közben néha magára nyit, "

Félreértettem, mert az volt!

- Emellett menet közben a központi zár néha magára nyit.
Máris nem a csomagtér nyitáshoz kapcsolódik a mondat.  wave


Ez viszont bal első zár probléma lesz így.  Cool
« Utoljára szerkesztve: 2019.10.07 hétfő, 17:51:00 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Karkarosz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 58


« Új hozzászólás #18 Dátum: 2019.10.07 hétfő, 19:56:34 »

Ez így követte egymást:

"Olyat produkál a kocsi, hogy a középkonzolon lévő gombbal illetve a csomagtartón lévő mikrokapcsolóval időnként nem nyitja a csomagtérajtót, távirányítóról mindig gond nélkül nyílik. Emellett menet közben néha magára nyit, "

Félreértettem, mert az volt!

- Emellett menet közben a központi zár néha magára nyit.
Máris nem a csomagtér nyitáshoz kapcsolódik a mondat.  wave


Ez viszont bal első zár probléma lesz így.  Cool

De az még a csomagtér gondomat nem oldja meg (gondolom), ezért kell a GEM.
Naplózva

MK3 2003 2.0/131 LE TDCI GHIA Ferdehátú
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #19 Dátum: 2019.10.07 hétfő, 20:36:39 »

De az még a csomagtér gondomat nem oldja meg (gondolom), ezért kell a GEM.
De megoldja, az enyém is össze-vissza működött, majd a zár cserét követően, soha nem volt bajom.

De ha ragaszkodsz a GEM cseréhez, odaadom amim van, vidd el, próbáld ki, ha valóban ez volt a baja, megegyezünk, ha nem, akkor visszaadod.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #20 Dátum: 2019.10.07 hétfő, 21:57:18 »

Itt nem ilyen probléma van.

nálam uez volt a jelenség, fl-es zárcsere megoldotta
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #21 Dátum: 2019.10.07 hétfő, 23:23:19 »

nálam uez volt a jelenség, fl-es zárcsere megoldotta

Olvass vissza, mindenre fény derül....  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #22 Dátum: 2019.10.07 hétfő, 23:25:50 »

De az még a csomagtér gondomat nem oldja meg (gondolom), ezért kell a GEM.

Ahogyan írták, megoldhatja.

A GEM eleve nem lehet hibás, mert minden esetben a GEM nyitja a csomagtérajtót. Az pedig működik, kulcsról.
Ha a zárrendszert zárva érzékeli (ezt mutatja a kopott/hibás bal első zár) a GEM, nem engedi csak távirányítóról nyitni a csomagtérajtót.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Karkarosz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 58


« Új hozzászólás #23 Dátum: 2019.10.08 kedd, 18:25:00 »

De megoldja, az enyém is össze-vissza működött, majd a zár cserét követően, soha nem volt bajom.

De ha ragaszkodsz a GEM cseréhez, odaadom amim van, vidd el, próbáld ki, ha valóban ez volt a baja, megegyezünk, ha nem, akkor visszaadod.

Megjegyzem, köszi!

Mindenki: meggyőztetek, próbálok valahol akkor keresni egy FL-es zárat. Valakinek van eladó esetleg?  Grin
Naplózva

MK3 2003 2.0/131 LE TDCI GHIA Ferdehátú
Karkarosz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 58


« Új hozzászólás #24 Dátum: 2019.11.09 szombat, 19:03:57 »

Megoldotta a zárbetét csere a gondot!  taps
Naplózva

MK3 2003 2.0/131 LE TDCI GHIA Ferdehátú
Oldalak: [1]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.024 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.