Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2018.12.10 hétfő, 14:47:47 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 718 719 720 721 722 723 724 [725] 726 727 728 729 730 731 732 ... 753   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK4 Általános kérdések  (Megtekintve 5002611 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
BLACKMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 642



« Új hozzászólás #36200 Dátum: 2018.01.10 szerda, 12:45:01 »

Jobb első lámpát kiszedtem, és a tartályról leszedtem a kimenő + visszafolyó tömlőket.
Tartályt átmostam, amennyire tudtam, aztán a visszafolyó ágat egy PET palackba vezettem.
Utána a tartályra csak a kimenő ágat csatlakoztattam, a másik nyílást egy 6,5-ös fúrószárral ledugóztam, és akkor adagoltam neki a friss olajat.
Mindig jobbra + balra ütközésig tekertem a kormányt, meg be is indítottam párszor, ameddig elfogyasztotta az új olaj nagy részét.
Amikor tiszta olaj jött ki a palackba, akkor mindent visszaraktam az eredeti pozícióba, feltöltöttem a tartályt, és kész.


 eljen
Naplózva

2011 évj. MKIV 2.0 TDCI Titanium kombi BLACK 140HP +20% chip (kb.170HP) 18", Custom Full Leather, EGR off

2005-2014  2002 évj. TDDI MK3 115LE +25% chip,
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 953



E-mail
« Új hozzászólás #36201 Dátum: 2018.01.10 szerda, 12:46:15 »


 eljen
https://www.youtube.com/watch?v=A0fiZCHz5ew
Itt van videó is, csak nem mondeo. A lényeg ugyanaz.  vigyor3
Naplózva

Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6069


E-mail
« Új hozzászólás #36202 Dátum: 2018.01.10 szerda, 14:00:00 »

Jobb első lámpát kiszedtem, és a tartályról leszedtem a kimenő + visszafolyó tömlőket.
Tartályt átmostam, amennyire tudtam, aztán a visszafolyó ágat egy PET palackba vezettem.
Utána a tartályra csak a kimenő ágat csatlakoztattam, a másik nyílást egy 6,5-ös fúrószárral ledugóztam, és akkor adagoltam neki a friss olajat.
Mindig jobbra + balra ütközésig tekertem a kormányt, meg be is indítottam párszor, ameddig elfogyasztotta az új olaj nagy részét.
Amikor tiszta olaj jött ki a palackba, akkor mindent visszaraktam az eredeti pozícióba, feltöltöttem a tartályt, és kész.
taps csináljatok belőle fákkot vagy mit...
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon. Megsírattam, de a Klubban maradt
BLACKMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 642



« Új hozzászólás #36203 Dátum: 2018.01.10 szerda, 15:07:56 »

taps csináljatok belőle fákkot vagy mit...

jó ötlet. Ezért cseréltem én is csak részlegesen tavaly, mert nem láttam alul 1 leengedő csavart, se könnyen bontható szervócsövet  ..igaz, a lámpát nem vettem ki  integet2 taps
Naplózva

2011 évj. MKIV 2.0 TDCI Titanium kombi BLACK 140HP +20% chip (kb.170HP) 18", Custom Full Leather, EGR off

2005-2014  2002 évj. TDDI MK3 115LE +25% chip,
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 953



E-mail
« Új hozzászólás #36204 Dátum: 2018.01.10 szerda, 15:52:08 »

jó ötlet. Ezért cseréltem én is csak részlegesen tavaly, mert nem láttam alul 1 leengedő csavart, se könnyen bontható szervócsövet  ..igaz, a lámpát nem vettem ki  integet2 taps
Képet elfelejtettem csinálni, majd ha lesz időm lehet lebontom megint.  vigyor3
Naplózva

Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24979


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #36205 Dátum: 2018.01.10 szerda, 16:33:17 »

Képet elfelejtettem csinálni, majd ha lesz időm lehet lebontom megint.  vigyor3

Csináld meg másnak az autóján és a tulaj majd fotóz téged.  vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
BLACKMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 642



« Új hozzászólás #36206 Dátum: 2018.01.10 szerda, 17:09:00 »

Csináld meg másnak az autóján és a tulaj majd fotóz téged.  vigyor3


sanszos, hogy van aki fizet(ne) is érte Cheesy
Naplózva

2011 évj. MKIV 2.0 TDCI Titanium kombi BLACK 140HP +20% chip (kb.170HP) 18", Custom Full Leather, EGR off

2005-2014  2002 évj. TDDI MK3 115LE +25% chip,
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6069


E-mail
« Új hozzászólás #36207 Dátum: 2018.01.10 szerda, 17:20:43 »


sanszos, hogy van aki fizet(ne) is érte Cheesy
Már +int átmentetek partnerkeresőbe? Hát igen, ilyen ez az mk4 topik... (emo nincs)! Na jó, van!  Cheesy
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon. Megsírattam, de a Klubban maradt
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 43265



« Új hozzászólás #36208 Dátum: 2018.01.10 szerda, 17:49:27 »

Már +int átmentetek partnerkeresőbe? Hát igen, ilyen ez az mk4 topik... (emo nincs)! Na jó, van!  Cheesy
hát,amióta elmentél,izé átmentél az mk5be,azóta csak a BT nek ilyen piszkos a fantáziája... nyes
Naplózva

ticking 2.2 TDCI Űrhajó Grin Titanium-S Smax 18"
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1791



E-mail
« Új hozzászólás #36209 Dátum: 2018.01.10 szerda, 20:28:14 »

Hi,

Tegnapelőtt munkába menet kaptam egy check engine-t. Forscan kiolvas és a p0258:11-24, p0258-c hibakódok üdvözöltek.
Az autón nem vettem észre semmi furát ezért töröltem. Azóta nem jött vissza de menet közben amikor csak tartok egy adott sebességet mintha pici rángatást lehetne érezni.
Valakinek valami ötlete? Valamit én is meg tudok nézne ezzel kapcs vagy vigyem szakihoz?
köszi
A.
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 43265



« Új hozzászólás #36210 Dátum: 2018.01.10 szerda, 20:37:47 »

Hi,

Tegnapelőtt munkába menet kaptam egy check engine-t. Forscan kiolvas és a p0258:11-24, p0258-c hibakódok üdvözöltek.
Az autón nem vettem észre semmi furát ezért töröltem. Azóta nem jött vissza de menet közben amikor csak tartok egy adott sebességet mintha pici rángatást lehetne érezni.
Valakinek valami ötlete? Valamit én is meg tudok nézne ezzel kapcs vagy vigyem szakihoz?
köszi
A.
üzemanyagrendszeri hiba.
okozhatja alacsony akkufesz,és vagy gázolajszűrő dugulás,és vagy nagynyomású pumpa -szabályzó szelep hiba,de ez is lehet akár kontakt hiba.

Töröld a hibát (vagy vedd le az akkusarut),tedd meg amit otthon meglehet.Akku legyen maxra töltve,cserélj go szűrőt...
Ha nem jön vissza,ennyi.Ha igen,akkor a következő lépés jön.
Naplózva

ticking 2.2 TDCI Űrhajó Grin Titanium-S Smax 18"
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1791



E-mail
« Új hozzászólás #36211 Dátum: 2018.01.10 szerda, 21:34:14 »

üzemanyagrendszeri hiba.
okozhatja alacsony akkufesz,és vagy gázolajszűrő dugulás,és vagy nagynyomású pumpa -szabályzó szelep hiba,de ez is lehet akár kontakt hiba.

Töröld a hibát (vagy vedd le az akkusarut),tedd meg amit otthon meglehet.Akku legyen maxra töltve,cserélj go szűrőt...
Ha nem jön vissza,ennyi.Ha igen,akkor a következő lépés jön.
vigyor3
2.0 ecoboost
nincs go
benyaszürő nem tudom, h van e
2 napja töröltem a hibaküdot (ahogy írtam is) és nem jött vissza, de van ez a fura pici rángatás
Akku jó, töltés 14.4-15V között mozog
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24979


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #36212 Dátum: 2018.01.10 szerda, 21:44:55 »

vigyor3
2.0 ecoboost
nincs go
benyaszürő nem tudom, h van e
2 napja töröltem a hibaküdot (ahogy írtam is) és nem jött vissza, de van ez a fura pici rángatás
Akku jó, töltés 14.4-15V között mozog


B+, akkor is cseréld ki a gázoljaszűrőt... eplus2 taps
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 43265



« Új hozzászólás #36213 Dátum: 2018.01.11 csütörtök, 11:52:37 »

vigyor3
2.0 ecoboost
nincs go
benyaszürő nem tudom, h van e
2 napja töröltem a hibaküdot (ahogy írtam is) és nem jött vissza, de van ez a fura pici rángatás
Akku jó, töltés 14.4-15V között mozog

ok.elírás.a benzin nem egy normális anyag,csak festék higításra való.A go villan be az üzemanyagról mindig...
A többi amúgy stimmel. vigyor3
Naplózva

ticking 2.2 TDCI Űrhajó Grin Titanium-S Smax 18"
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1791



E-mail
« Új hozzászólás #36214 Dátum: 2018.01.11 csütörtök, 14:30:11 »

B+, akkor is cseréld ki a gázoljaszűrőt... eplus2 taps
vagy szerelek bele 1-et, h legyen mit cserélni  eplus2
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1791



E-mail
« Új hozzászólás #36215 Dátum: 2018.01.11 csütörtök, 14:31:33 »

ok.elírás.a benzin nem egy normális anyag,csak festék higításra való.A go villan be az üzemanyagról mindig...
A többi amúgy stimmel. vigyor3
ma reggel lekötöttem az akkut is fél órára. semmi változás. hibakód nem jött vissza, a pici rángatás maradt.
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 611


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #36216 Dátum: 2018.01.11 csütörtök, 14:46:45 »

https://www.youtube.com/watch?v=A0fiZCHz5ew
Itt van videó is, csak nem mondeo. A lényeg ugyanaz.  vigyor3

Gratula!  taps
Milyen olajjal töltötted fel (esetleg link) és mennyi olaj kellett a művelethez? 
Naplózva

Feleségem: Mondeo MK4 FL Titanium 2011 2.0TDCi 140>163LE 6 sebesség, 5 ajtós, Panther Black, gyári helyre kínai 4 szenz parkradar
Én: Mondeo MK4 FL 2011 2.0TDCi 140>163LE 6 sebesség, 5 ajtós Titanium+Xenon+keyless, Lunar Sky, 5,8l/100km,gyári helyre kínai 8 szenz parkradar,Android4.4.4 HU+Tolatókam
csubek
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


E-mail
« Új hozzászólás #36217 Dátum: 2018.01.11 csütörtök, 16:09:02 »

Sziasztok.
Egy ismerősőm árulja a 2007,júniusi Ford Mondeóját.
A motor tipusa az ETIS-ből alvázszám alapján: 2.0L Duratorq-TDCi (143PS)
A motorszám első négy karaktere QXBA.
Az autó az utobbi 7 évben garantáltan keveset futott, most 120.000 km-t mutat a számláló.
Az utobbi 7 évben nem kellett semmit sem cserélni az autón.
Több cikket is elovastam már amiben problémamentesnek mondják a 4-es Mondeót.
Mi a ti tapasztalatotok? Ennél a motortipusnál mire kell odafigyelni? Milyen nagyon költséges hibák jöhetnek elő?
A mostani Mondeomra (2006-os MK3 2.0 TDCI 131 LE) már nagyon sokat költöttem, ezért kicsit félek megint Mondeot vásárolni.
Naplózva
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3387



« Új hozzászólás #36218 Dátum: 2018.01.11 csütörtök, 16:19:58 »

Sziasztok.
Egy ismerősőm árulja a 2007,júniusi Ford Mondeóját.
A motor tipusa az ETIS-ből alvázszám alapján: 2.0L Duratorq-TDCi (143PS)
A motorszám első négy karaktere QXBA.
Az autó az utobbi 7 évben garantáltan keveset futott, most 120.000 km-t mutat a számláló.
Az utobbi 7 évben nem kellett semmit sem cserélni az autón.
Több cikket is elovastam már amiben problémamentesnek mondják a 4-es Mondeót.
Mi a ti tapasztalatotok? Ennél a motortipusnál mire kell odafigyelni? Milyen nagyon költséges hibák jöhetnek elő?
A mostani Mondeomra (2006-os MK3 2.0 TDCI 131 LE) már nagyon sokat költöttem, ezért kicsit félek megint Mondeot vásárolni.

Nem a km, hanem a kora miatt fog kelleni egy vezérlés csere, ha jól sejtem ez még nem történt meg. Nekem az elmúlt 110ezer alatt a fék, olaj és szűrő cseréken kívül egy Pierburg vákumszelep fáradt el, cseréje kb 15E peták. Más mint a hármas volt, én is arról nyegeltem át. http://mondeo.hu/index.php?topic=23709.new
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 953



E-mail
« Új hozzászólás #36219 Dátum: 2018.01.11 csütörtök, 17:04:46 »

Gratula!  taps
Milyen olajjal töltötted fel (esetleg link) és mennyi olaj kellett a művelethez? 
A gyári zöld olajat vettem bele.
https://cromax.hu/olajfolyadek/olaj/szervoolaj/szervo-_es_automata_valtoolaj_ford_zold_1l_40780
Mivel pontos mennyiséget nem találtam sehol, így ebből vettem 2 litert, de aztán úgy voltam vele, hogy nehogy átmosásban elfogyjon az olaj, szóval vettem még egyet hozzá.  vigyor3
Így megmaradt 1 liter, és még kicsit túl is töltöttem, amit később kiszivattyúztam belőle. Szóval átmosással együtt 2 liter elég.  wave
Naplózva

Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6222

offok


« Új hozzászólás #36220 Dátum: 2018.01.11 csütörtök, 19:42:31 »

ma reggel lekötöttem az akkut is fél órára. semmi változás. hibakód nem jött vissza, a pici rángatás maradt.

Ha powershifted van, akkor a rángatás (hullámzás) az a közelgő váltóolajcsere előjele.
Van róla youtube video is + régebben írtam itt róla.
« Utoljára szerkesztve: 2018.01.11 csütörtök, 19:44:13 írta SzJani » Naplózva

ex: '10 Mondeo MKIV fl. Titanium-X(S) 5a. 2.0 EcoBoost (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Titanium-X(S) 5a. 2.2 TDCi (full)
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
off: Ampera-preloaded, '02 Ford Expedition 5.4 V8 EddieBauer
exoff: '12 CTS-V
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1791



E-mail
« Új hozzászólás #36221 Dátum: 2018.01.11 csütörtök, 19:50:15 »

Ha powershifted van, akkor a rángatás (hullámzás) az a közelgő váltóolajcsere előjele.
Van róla youtube video is + régebben írtam itt róla.


Kézi váltós.
Beszéltem egy szakival,  azt mondta az elmondásom alapján, h lehet az üzemanyag ellató modul ami a nyomást szabalyozza az szokott tönkremenni ennél a típusnál. Persze ez nem azt jelenti, h nálam tuti ez...
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6222

offok


« Új hozzászólás #36222 Dátum: 2018.01.11 csütörtök, 19:50:24 »

Sziasztok.
Egy ismerősőm árulja a 2007,júniusi Ford Mondeóját.
A motor tipusa az ETIS-ből alvázszám alapján: 2.0L Duratorq-TDCi (143PS)
A motorszám első négy karaktere QXBA.
Az autó az utobbi 7 évben garantáltan keveset futott, most 120.000 km-t mutat a számláló.
Az utobbi 7 évben nem kellett semmit sem cserélni az autón.
Több cikket is elovastam már amiben problémamentesnek mondják a 4-es Mondeót.
Mi a ti tapasztalatotok? Ennél a motortipusnál mire kell odafigyelni? Milyen nagyon költséges hibák jöhetnek elő?
A mostani Mondeomra (2006-os MK3 2.0 TDCI 131 LE) már nagyon sokat költöttem, ezért kicsit félek megint Mondeot vásárolni.

A tapasztalat az, hogy használt autót akkor adnak el, amikor költeni kell rá.
Bármit fogsz venni, költeni fogsz rá. Ha Mk4 Mondeót veszel, akkor az egyike lesz azon autóknak, amire általánosságban keveset kell költeni.
Kivéve ha az ismerősöd nem 300E-ről visszatekerve vette, mert akkor most sok km van benne.
Ugye az ismerődödéről is írod, hogy az elmúlt 7 évben nem kellett rá költeni.
Kéttömegű-kuplung lehet költséges.
Vezérléscsere-vízpumpa kb egy százas lehet.
Olajok. Fékek.
Ha ütötték-verték-zetorbóltankolták, akkor lehet turbó, nagynyomású, befecskendezők, itt sztem kb 300zal kell problémánként kalkulálni (anyagárban).
Naplózva

ex: '10 Mondeo MKIV fl. Titanium-X(S) 5a. 2.0 EcoBoost (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Titanium-X(S) 5a. 2.2 TDCi (full)
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
off: Ampera-preloaded, '02 Ford Expedition 5.4 V8 EddieBauer
exoff: '12 CTS-V
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6222

offok


« Új hozzászólás #36223 Dátum: 2018.01.11 csütörtök, 19:51:02 »

Kézi váltós.
Beszéltem egy szakival,  azt mondta az elmondásom alapján, h lehet az üzemanyag ellató modul ami a nyomást szabalyozza az szokott tönkremenni ennél a típusnál. Persze ez nem azt jelenti, h nálam tuti ez...

EGR szelepet még nézzétek meg.
Naplózva

ex: '10 Mondeo MKIV fl. Titanium-X(S) 5a. 2.0 EcoBoost (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Titanium-X(S) 5a. 2.2 TDCi (full)
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
off: Ampera-preloaded, '02 Ford Expedition 5.4 V8 EddieBauer
exoff: '12 CTS-V
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1791



E-mail
« Új hozzászólás #36224 Dátum: 2018.01.11 csütörtök, 20:26:10 »

EGR szelepet még nézzétek meg.

Mit és hogyan nézzek rajta ha én is meg tudom nézni?
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4356


E-mail
« Új hozzászólás #36225 Dátum: 2018.01.11 csütörtök, 20:38:34 »

Sziasztok.
Egy ismerősőm árulja a 2007,júniusi Ford Mondeóját.
A motor tipusa az ETIS-ből alvázszám alapján: 2.0L Duratorq-TDCi (143PS)
A motorszám első négy karaktere QXBA.
Az autó az utobbi 7 évben garantáltan keveset futott, most 120.000 km-t mutat a számláló.
Az utobbi 7 évben nem kellett semmit sem cserélni az autón.
Több cikket is elovastam már amiben problémamentesnek mondják a 4-es Mondeót.
Mi a ti tapasztalatotok? Ennél a motortipusnál mire kell odafigyelni? Milyen nagyon költséges hibák jöhetnek elő?
A mostani Mondeomra (2006-os MK3 2.0 TDCI 131 LE) már nagyon sokat költöttem, ezért kicsit félek megint Mondeot vásárolni.
Ha az utóbbi 7 évben semmit sem cseréltek benne (olajat sem), akkor ne vedd meg. wave
A viccet félretéve, az MK4 tényleg nagyon hálás és megbízható. Én úgy terveztem, hogy két évvel ezelőtt eladom, de túl jó, és nem találok helyette semmi értelmeset. Nekem is MK3 volt előtte. Ég és föld a különbség az Mk4 javára.
Naplózva

2.2TDCi Titanium-X 175LE M6 - 2008
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6222

offok


« Új hozzászólás #36226 Dátum: 2018.01.11 csütörtök, 20:54:19 »

Mit és hogyan nézzek rajta ha én is meg tudom nézni?

Ha akárkezetisösszeolajozós fajtából való vagy, akkor keresd meg a mocin, s nézd meg, hogy tiszta-e, ha hozzáférhető, szereld le.
Ha már bütykölsz, nézz be a szívóoldalra is, hogy tiszta-e.
Ha nem,
akkor OBD-n nézz rá az EGR hiba % értékre. Ha tiszta 5-10% érték körül/alatt kell mozognia.
Naplózva

ex: '10 Mondeo MKIV fl. Titanium-X(S) 5a. 2.0 EcoBoost (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Titanium-X(S) 5a. 2.2 TDCi (full)
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
off: Ampera-preloaded, '02 Ford Expedition 5.4 V8 EddieBauer
exoff: '12 CTS-V
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1791



E-mail
« Új hozzászólás #36227 Dátum: 2018.01.11 csütörtök, 22:01:39 »

Ha akárkezetisösszeolajozós fajtából való vagy, akkor keresd meg a mocin, s nézd meg, hogy tiszta-e, ha hozzáférhető, szereld le.
Ha már bütykölsz, nézz be a szívóoldalra is, hogy tiszta-e.
Ha nem,
akkor OBD-n nézz rá az EGR hiba % értékre. Ha tiszta 5-10% érték körül/alatt kell mozognia.

Kézösszeolajozás nem gond,  de ezt otort még annyira nem ismerem mivel csak 3 hónapja van meg.
Hidegben az utcán annyira nem állnék neki ilyen szerelésnek.
Forscan gondolom egr-t tudja,  ezért ezzel kezdeném.
A szívósorba is benéznék ha lehet leszerelés nélkül.

Köszönöm
 
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1791



E-mail
« Új hozzászólás #36228 Dátum: 2018.01.12 péntek, 11:16:05 »

Ha akárkezetisösszeolajozós fajtából való vagy, akkor keresd meg a mocin, s nézd meg, hogy tiszta-e, ha hozzáférhető, szereld le.
Ha már bütykölsz, nézz be a szívóoldalra is, hogy tiszta-e.
Ha nem,
akkor OBD-n nézz rá az EGR hiba % értékre. Ha tiszta 5-10% érték körül/alatt kell mozognia.

Sajnos a telefonos forscan-ban nem találtam az egr szelepet. Más progival meg nem jutott eszembe megnézni de majd megpróbálom a számítógépes verzióval is.
Viszont a robbantott ábrákon sem találom sehol az egr szelepet...
https://ford.7zap.com/en/car/39/code.dp,1.28606,2.17859,4.31555,6.20585,7.1276,9.41405,10.31868,11.15116,12.37222,13.10261,15.20849,17.38331/27/1563/?vin=wf0dxxgbbddp16375
Ugyebár olyan nincsn, h nincs benne egr?
De pl. üzemanyagszűrőt sem találok...
Forscan szerint menet közben az üz. nyomás kb. 2 és 8 kpa között mozgott, gázelvételnél 2 körül, gázadásnál meg 8 körül.

Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Valkof
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


E-mail
« Új hozzászólás #36229 Dátum: 2018.01.12 péntek, 11:30:03 »

Sziasztok. Valaki tudna segíteni? Mire lehet számítani? Turbó elött olajfolyás. Mi lehhet a hiba? Mik  tehendők? Mk4 2.0 tdci
Naplózva
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2031



E-mail
« Új hozzászólás #36230 Dátum: 2018.01.12 péntek, 12:34:10 »

Ha az utóbbi 7 évben semmit sem cseréltek benne (olajat sem), akkor ne vedd meg. wave
A viccet félretéve, az MK4 tényleg nagyon hálás és megbízható. Én úgy terveztem, hogy két évvel ezelőtt eladom, de túl jó, és nem találok helyette semmi értelmeset. Nekem is MK3 volt előtte. Ég és föld a különbség az Mk4 javára.

 poigneemain

Pont ebben a cipőben én is. MK4 tökéletes (199K km), semmi baja, szeretem. Nyáron vitték volna, nem adtam. Nem is bánom... Cserélném, de nincs mire.

És még ez is, érdekes cikk, bár ezek tudott, ismert dolgok már:

https://www.carthrottle.com/post/modern-cars-are-a-nightmare-that-will-soon-haunt-used-car-buyers-everywhere/
Naplózva

Előző: 2002. TDCi 
Most: 2011. MK4 Turnier Tit-S 2.0TDCi 163PS, hátsó keréken 114PS / 400nm csipszel
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 756



E-mail
« Új hozzászólás #36231 Dátum: 2018.01.12 péntek, 16:05:27 »

Meg kell nézni, hogy honnan jön pontosan az olaj. Lehet, h maga a turbónak semmi baja, csak az olajozást ellátó csövek / tömítései eresztenek...


Sziasztok. Valaki tudna segíteni? Mire lehet számítani? Turbó elött olajfolyás. Mi lehhet a hiba? Mik  tehendők? Mk4 2.0 tdci
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 756



E-mail
« Új hozzászólás #36232 Dátum: 2018.01.12 péntek, 16:13:27 »

Néha elgondolkodok én is, hogy ha fiatalabbra cserélném, akkor az egy FL lenne. Felszereltségből és a Tournierből nem engednék ( első szélvédő-és ülésfűtés, pdc, telefon kihangosítás, xenon ), de így is mindegyik, 2.6-nál indul. hab a tortán egy tetőablak lenne.  eljen  Namost a 2.6-osra is kellene költeni, már csak az átírás miatt is, meg biztos, hogy egy gumiszett, meg vezérlés... meg a nünükém, hogy nekem hátra a gyerekek miatt rolós kárpit kellene. Ez már megvan, az ajtók is bőrösek, a műszarfal is már Tit.belsős. S konkrétan minden típushiba kijavítva, meg folyamatosan kopó alkatrészek. Ez nem két fillér volt, egy 150-200K-s autónál elölről lehetne kezdeni... Turbóhoz még nem kellett nyúlni, ezt Laci sem bántotta, lehet, h megajándékozom majd egy újjal Cheesy Mondjuk Titta autóját meg a Törleyt megvenném. Csak én nem szeretem autóban tárolni, elveszteni a pénzem Cheesy



Ha az utóbbi 7 évben semmit sem cseréltek benne (olajat sem), akkor ne vedd meg. wave
A viccet félretéve, az MK4 tényleg nagyon hálás és megbízható. Én úgy terveztem, hogy két évvel ezelőtt eladom, de túl jó, és nem találok helyette semmi értelmeset. Nekem is MK3 volt előtte. Ég és föld a különbség az Mk4 javára.
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 756



E-mail
« Új hozzászólás #36233 Dátum: 2018.01.12 péntek, 16:19:09 »

Ja, másik alternatíva, fenti felszereltség szerinti FL előtti kombi, de 150K km alatt. Smiley Volt egy, csak elvitték az orrom előtt...Szó szerint...Egy orovosnőé volt Veszprémban, első tulajdonos. 2,3 millióért vették meg....


Néha elgondolkodok én is, hogy ha fiatalabbra cserélném, akkor az egy FL lenne. Felszereltségből és a Tournierből nem engednék ( első szélvédő-és ülésfűtés, pdc, telefon kihangosítás, xenon ), de így is mindegyik, 2.6-nál indul. hab a tortán egy tetőablak lenne.  eljen  Namost a 2.6-osra is kellene költeni, már csak az átírás miatt is, meg biztos, hogy egy gumiszett, meg vezérlés... meg a nünükém, hogy nekem hátra a gyerekek miatt rolós kárpit kellene. Ez már megvan, az ajtók is bőrösek, a műszarfal is már Tit.belsős. S konkrétan minden típushiba kijavítva, meg folyamatosan kopó alkatrészek. Ez nem két fillér volt, egy 150-200K-s autónál elölről lehetne kezdeni... Turbóhoz még nem kellett nyúlni, ezt Laci sem bántotta, lehet, h megajándékozom majd egy újjal Cheesy Mondjuk Titta autóját meg a Törleyt megvenném. Csak én nem szeretem autóban tárolni, elveszteni a pénzem Cheesy



Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Valkof
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


E-mail
« Új hozzászólás #36234 Dátum: 2018.01.12 péntek, 19:12:33 »

valahogy így nez ki
https://drive.google.com/file/d/0B-X4sjeSKkxpNnFPR3FnMmJLWG0xM29LY2hrWEZCQTR5TFcw/view?usp=sharing
Meg kell nézni, hogy honnan jön pontosan az olaj. Lehet, h maga a turbónak semmi baja, csak az olajozást ellátó csövek / tömítései eresztenek...


« Utoljára szerkesztve: 2018.01.12 péntek, 19:20:45 írta Valkof » Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 43265



« Új hozzászólás #36235 Dátum: 2018.01.12 péntek, 20:13:18 »

lukas lehet a turbócsöved a gumi szakaszon.lekell szedni,és mindent lemosni,megkeresni a repedést.
Naplózva

ticking 2.2 TDCI Űrhajó Grin Titanium-S Smax 18"
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1791



E-mail
« Új hozzászólás #36236 Dátum: 2018.01.13 szombat, 20:46:12 »

Sajnos a telefonos forscan-ban nem találtam az egr szelepet. Más progival meg nem jutott eszembe megnézni de majd megpróbálom a számítógépes verzióval is.
Viszont a robbantott ábrákon sem találom sehol az egr szelepet...
https://ford.7zap.com/en/car/39/code.dp,1.28606,2.17859,4.31555,6.20585,7.1276,9.41405,10.31868,11.15116,12.37222,13.10261,15.20849,17.38331/27/1563/?vin=wf0dxxgbbddp16375
Ugyebár olyan nincsn, h nincs benne egr?
De pl. üzemanyagszűrőt sem találok...
Forscan szerint menet közben az üz. nyomás kb. 2 és 8 kpa között mozgott, gázelvételnél 2 körül, gázadásnál meg 8 körül.

Megsúgta nekem valaki,  h ebben nincs egr szelep hanem valami ami azt a funkciót látja el de nem az :-D
Szóval hiába is kerestem a Forscan-ban is meg a robbantott ábrák között is...
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6222

offok


« Új hozzászólás #36237 Dátum: 2018.01.13 szombat, 21:03:01 »

Megsúgta nekem valaki,  h ebben nincs egr szelep hanem valami ami azt a funkciót látja el de nem az :-D
Szóval hiába is kerestem a Forscan-ban is meg a robbantott ábrák között is...

hmmm, tényleg úgy tűnik:
"It is likely that the new 2.0L engines use valve overlap to mix exhaust gas with the intake air. This may be done by opening the intake valve while the exhaust valve is still open."
szóval szelep-összenyitással oldják meg.
Naplózva

ex: '10 Mondeo MKIV fl. Titanium-X(S) 5a. 2.0 EcoBoost (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Titanium-X(S) 5a. 2.2 TDCi (full)
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
off: Ampera-preloaded, '02 Ford Expedition 5.4 V8 EddieBauer
exoff: '12 CTS-V
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24979


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #36238 Dátum: 2018.01.13 szombat, 22:01:41 »

Megsúgta nekem valaki,  h ebben nincs egr szelep hanem valami ami azt a funkciót látja el de nem az :-D
Szóval hiába is kerestem a Forscan-ban is meg a robbantott ábrák között is...

Tibcsi?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1791



E-mail
« Új hozzászólás #36239 Dátum: 2018.01.13 szombat, 22:54:18 »

Tibcsi?
  Igen
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24979


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #36240 Dátum: 2018.01.14 vasárnap, 08:09:45 »

  Igen

A füledbe suttogot?  nyes de előtte beleszólt a mikrofonba?  eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1791



E-mail
« Új hozzászólás #36241 Dátum: 2018.01.14 vasárnap, 09:10:21 »

A füledbe suttogot?  nyes de előtte beleszólt a mikrofonba?  eplus2

Féltékeny vagy mert neked nem?
  nyes
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24979


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #36242 Dátum: 2018.01.14 vasárnap, 09:45:53 »

Féltékeny vagy mert neked nem?
  nyes

Nekem vájberen küldözget fotókat.  hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2031



E-mail
« Új hozzászólás #36243 Dátum: 2018.01.15 hétfő, 12:45:02 »

hmmm, tényleg úgy tűnik:
"It is likely that the new 2.0L engines use valve overlap to mix exhaust gas with the intake air. This may be done by opening the intake valve while the exhaust valve is still open."
szóval szelep-összenyitással oldják meg.

Valószínű, ..... .... . Lehet... ... .... Te minden megveszel?  eplus2 eplus2
Naplózva

Előző: 2002. TDCi 
Most: 2011. MK4 Turnier Tit-S 2.0TDCi 163PS, hátsó keréken 114PS / 400nm csipszel
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6222

offok


« Új hozzászólás #36244 Dátum: 2018.01.15 hétfő, 20:17:28 »

Valószínű, ..... .... . Lehet... ... .... Te minden megveszel?  eplus2 eplus2

Jah. Öregszem már, látod..  vigyor3 Az se vót'meg, hogy nemvót' EGR az Ecoboostomban.  vigyor3
Naplózva

ex: '10 Mondeo MKIV fl. Titanium-X(S) 5a. 2.0 EcoBoost (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Titanium-X(S) 5a. 2.2 TDCi (full)
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
off: Ampera-preloaded, '02 Ford Expedition 5.4 V8 EddieBauer
exoff: '12 CTS-V
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6069


E-mail
« Új hozzászólás #36245 Dátum: 2018.01.15 hétfő, 20:27:03 »

Jah. Öregszem már, látod..  vigyor3 Az se vót'meg, hogy nemvót' EGR az Ecoboostomban.  vigyor3
Willkommen in Club! Na, majd ha 50+ leszel...   Cheesy Cheesy
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon. Megsírattam, de a Klubban maradt
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2031



E-mail
« Új hozzászólás #36246 Dátum: 2018.01.16 kedd, 00:10:25 »

Jah. Öregszem már, látod..  vigyor3 Az se vót'meg, hogy nemvót' EGR az Ecoboostomban.  vigyor3

Kizárt, hogy tudd, hiszen 4 perc 17 másodpercig volt nálad micubicsi gtdi 240 golf!  eplus2 eplus2
Naplózva

Előző: 2002. TDCi 
Most: 2011. MK4 Turnier Tit-S 2.0TDCi 163PS, hátsó keréken 114PS / 400nm csipszel
Adam86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99


« Új hozzászólás #36247 Dátum: 2018.01.16 kedd, 11:02:50 »

Sziasztok!

Egy patika, leinformálható km-es (172.000, az ajtóban is benne van az összes márkaszervizes matrica) 2009-es Titanium 2.0 tdci 103kW (valós Titanium felszereltség, full bőr, Converse, 2 zónás digitklíma, stb) liftbackért mennyit lehet elkérni reálisan? Végig prémium dízel ment bele, első-hátsó tárcsák-betétek fél éve voltak cserélve márkaszervizben, mindenről számla van! A kocsi bal oldala lett újrafestve márkaszervizben mert meghúzták végig. Fotókkal dokumentálva, szintén számlával! Téli gumi 3 éves, nyári 1 éves.
Gondban vagyok mit mondjak a csajnak aki eladná. Tele a net visszatekertekkel, árban azzal kéne versenyeznie. Az alapján 2.4-2.5M mondtam egyelőre. Megfelelhet a valóságnak? Sajnos ütött-kopottak 120 ezer km-el vicc áron vannak kinnt. Találtunk 1.5 millióért is. Még várni akar márciusig, de jó lenne tudni mennyi az annyi.
« Utoljára szerkesztve: 2018.01.16 kedd, 11:08:15 írta Adam86 » Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6069


E-mail
« Új hozzászólás #36248 Dátum: 2018.01.16 kedd, 12:34:07 »

Sziasztok!

Egy patika, leinformálható km-es (172.000, az ajtóban is benne van az összes márkaszervizes matrica) 2009-es Titanium 2.0 tdci 103kW (valós Titanium felszereltség, full bőr, Converse, 2 zónás digitklíma, stb) liftbackért mennyit lehet elkérni reálisan? Végig prémium dízel ment bele, első-hátsó tárcsák-betétek fél éve voltak cserélve márkaszervizben, mindenről számla van! A kocsi bal oldala lett újrafestve márkaszervizben mert meghúzták végig. Fotókkal dokumentálva, szintén számlával! Téli gumi 3 éves, nyári 1 éves.
Gondban vagyok mit mondjak a csajnak aki eladná. Tele a net visszatekertekkel, árban azzal kéne versenyeznie. Az alapján 2.4-2.5M mondtam egyelőre. Megfelelhet a valóságnak? Sajnos ütött-kopottak 120 ezer km-el vicc áron vannak kinnt. Találtunk 1.5 millióért is. Még várni akar márciusig, de jó lenne tudni mennyi az annyi.
Szvsz: kérdezd meg a szervizben, ahol ismerik, hogy mennyit adnának érte vagy mennyiért számítanák be. Ahhoz adjál hozzá 250-350eFT és hirdessed annyiért. Vagy nézz körül a jóautók.hu-n. Én két hónapot vártam, míg jelentkezett vki blekiért... Ha ilyen biztos vagy az autóban, nem szabd elkotyavetyélni...
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon. Megsírattam, de a Klubban maradt
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3387



« Új hozzászólás #36249 Dátum: 2018.01.16 kedd, 13:15:28 »

Szvsz: kérdezd meg a szervizben, ahol ismerik, hogy mennyit adnának érte vagy mennyiért számítanák be. Ahhoz adjál hozzá 250-350eFT és hirdessed annyiért. Vagy nézz körül a jóautók.hu-n. Én két hónapot vártam, míg jelentkezett vki blekiért... Ha ilyen biztos vagy az autóban, nem szabd elkotyavetyélni...


Olvasd újra, bár megtévesztő a leírás, de venné nem eladná...
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Oldalak: 1 ... 718 719 720 721 722 723 724 [725] 726 727 728 729 730 731 732 ... 753   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.237 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.